Ook al zo'n aanwinst als vriend... mijn god zegquote:Op dinsdag 9 juli 2019 10:12 schreef dagobertE6 het volgende:
Om eerlijk te zijn mis je niet veel.
Ik heb bijna al mijn vrienden gedumpt omdat ze roddelen en stoken en kneusjes zijn.
Vrouwen jagen doe je het beste alleen, niet met een jaloerse cockblockertje.
Daarnaast vul je je vrije tijd met werk, gym en sociale contacten doe je op in de kroeg.
Als ik kijk naar de drama die sommige mannen met hun partner meemaken... jeetje
Hoeft allemaal niet o moeilijk te zijn, zet wel de eerste stap en neem initiatief!
En dan klagen wanneer al zijn kroegmaatjes verder gaan met hun leven en niet meer met hem uitgaan. Sta je als 40 jarige in je eentje in de kroeg.quote:Op dinsdag 9 juli 2019 10:14 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Ook al zo'n aanwinst als vriend... mijn god zeg![]()
Je echt in- en intriest als je zo in het leven staat zeg... dangquote:Op dinsdag 9 juli 2019 10:15 schreef ElDinosaur het volgende:
[..]
En dan klagen wanneer al zijn kroegmaatjes verder gaan met hun leven en niet meer met hem uitgaan. Sta je als 40 jarige in je eentje in de kroeg.
Jouw reactie laat ook zien dat je er geen kut van snapt. En wellicht kan dat ook niet van je verlangd worden.quote:Op dinsdag 9 juli 2019 00:00 schreef Keyos het volgende:
Tsja, de manier hoe je hier reageert naar mensen terwijl het topic nog maar net loopt laat wel zien dat je inderdaad geen fijn persoon bent.
Je wil het verschil weten?quote:Op maandag 8 juli 2019 23:42 schreef Sturmic het volgende:
[..]
Lieverd. Neen. Dat is hoe jij denkt dat het werkt. Dat is wat anders dan hoe het daadwerkelijk werkt. Een beetje zoals de vele fabels die rondgaan m.b.t. genderdynamiek in relaties en aantrekking tussen de seksen.
Ik zou zó graag willen weten wat het échte verschil is tussen mij en iemand die wel ooit vrienden heeft kunnen maken. Ik pest of beroof geen mensen. Probeer te helpen waar ik kan. Ben redelijk aardig, behulpzaam en probeer compassie te tonen.
Maar aan het eind van de dag (of beter gezegd: na fukking 33 jaar!) levert dat alles he-le-maal niks op. Niet dat het daar om moet gaan, maar toch. Als het zo zou werken als jij zegt, heb ik mijn flying hours wel gemaakt. Maar het gaat denk ik niet om input en inzet (nurture), maar alleen om talent (nature). En talent kun je niet aanleren.
Het is misschien hard, maar dat is waarschijnlijk wel de reden. Sorry.quote:Op maandag 8 juli 2019 23:31 schreef Sturmic het volgende:
[..]
Waarom? Ik neem aan omdat ik geen prettig/goed/waardig/onderhoudend persoon ben. Doorhalen wat niet van toepassing is, ik weet het oprecht niet. Maar helder is in ieder geval dát mensen mij niet leuk vinden ja. En je kunt vanzelfsprekend alleen maar contextueel "leuk" zijn, dus neen, ik ben geen "leuk persoon".
Iedereen heeft waarde voor iemand op deze wereld. Ook TS kan vast een heel leuk persoon zijn voor iemand. Alleen doordat hij het niet over weet te brengen (o.a. door negatief te zijn) lopen zelfs die personen weg.quote:Op dinsdag 9 juli 2019 10:28 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Het is misschien hard, maar dat is waarschijnlijk wel de reden. Sorry.
Nouja ik denk niet dat jij nou een slecht persoon bent. Maar wel dat je ergens in je jonge jaren een bepaalde afslag gemist hebt bij de ontwikkeling en dat je die weg nooit zelfstandig hebt terug kunnen vinden. Het maken en onderhouden van vrienden is een vaardigheid die de meesten leren maar waar bij jou wat mis lijkt te zijn gegaan en waarbij je nooit bent bijgestuurd.quote:
Dat is hetzelfde he. De persoon die je bent, die wordt oa gedefinieerd door je houding.quote:Op dinsdag 9 juli 2019 10:29 schreef DaggerOne het volgende:
[..]
Iedereen heeft waarde voor iemand op deze wereld. Ook TS kan vast een heel leuk persoon zijn voor iemand. Alleen doordat hij het niet over weet te brengen (o.a. door negatief te zijn) lopen zelfs die personen weg.
Dus nee, het ligt niet aan hem als persoon, maar aan zijn houding.
Nee, dat is hoe mensen je zien. Hoe je overkomt zegmaar. De buitenkant.quote:Op dinsdag 9 juli 2019 11:11 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Dat is hetzelfde he. De persoon die je bent, die wordt oa gedefinieerd door je houding.
Ik denk dat je de boot hebt gemist qua vriendschappen maken.quote:Op maandag 8 juli 2019 23:42 schreef Sturmic het volgende:
[..]
Lieverd. Neen. Dat is hoe jij denkt dat het werkt. Dat is wat anders dan hoe het daadwerkelijk werkt. Een beetje zoals de vele fabels die rondgaan m.b.t. genderdynamiek in relaties en aantrekking tussen de seksen.
Ik zou zó graag willen weten wat het échte verschil is tussen mij en iemand die wel ooit vrienden heeft kunnen maken. Ik pest of beroof geen mensen. Probeer te helpen waar ik kan. Ben redelijk aardig, behulpzaam en probeer compassie te tonen.
Maar aan het eind van de dag (of beter gezegd: na fukking 33 jaar!) levert dat alles he-le-maal niks op. Niet dat het daar om moet gaan, maar toch. Als het zo zou werken als jij zegt, heb ik mijn flying hours wel gemaakt. Maar het gaat denk ik niet om input en inzet (nurture), maar alleen om talent (nature). En talent kun je niet aanleren.
Nouja dat kan je hele leven hoor. Mijn ouders zijn boven de zestig en maken ook nog altijd nieuwe sociale contacten in hun leven.quote:Op dinsdag 9 juli 2019 11:35 schreef Moneyfornothing1 het volgende:
[..]
Ik denk dat je de boot hebt gemist qua vriendschappen maken.
Dat gebeurt al als kind (in mijn ervaring):
- In je buurt/wijk
- Op de basisschool
- Via via (via vrienden/vriendinnen)
- Op een sport
- Op de middelbare
- Op de vervolgstudie
- Via bijbanen
- Nu heb ik ook ‘vrienden’ via mijn vriend, waar we weleens dingen mee doen.
- Misschien via werk nu. Maar nu ik 26 ben ervaar ik dus dat vriendschappen niet zo snel worden gesloten op werk of zo. Je kan soms borrelen samen, of iets anders leuks doen, maar echt vriendschap niet. De gebeurtenissen hierboven heb ik vriendinnen aan overgehouden. Dat begon dus al als kind en puber.
Maar als je dat allemaal niet hebt gehad, mis je dus de boot, want ik denk dat de meeste mensen zo aan vrienden komen.
En dit denk ik ook. De zus van mijn vriend is ook zo. Zij heeft geen vrienden gemaakt op de basisschool, middelbare, studie, geen buurt met kinderen. Gemist of zo. Kan. Zij heeft nu wel vrienden via de kroeg. En dan doen ze vaak wel leuke dingen met elkaar, dat is best leuk.quote:Op dinsdag 9 juli 2019 00:20 schreef matigeuser het volgende:
Even een klein woord van hoop:
Mijn ouders zijn in de 60 en hebben de afgelopen jaren bij het clubleven nog hele goede vrienden gemaakt. Zeg maar gerust beste vrienden. Samen weekendjes weg, wekelijks ergens of bij iemand wat drinken, bbq-en, etc.
Ik zou dus in ieder geval wel proberen te stoppen met de negatieve kijk op de dingen. Dingen als ' ik zal NOOIT geen vrienden meer maken' helpen je niet. Zowel voor je eigen gemoedstoestand als bij het maken van vrienden.
Wel erken ik, met ervaring uit eigen leven, dat het na je 25e ofzo een stuk moeilijker wordt om nieuwe vrienden te maken en te behouden. Dat wil niet zeggen dat het onmogelijk is. Wel dat je er een stuk meer voor moet doen.
Dit lijkt een belangrijk onderdeel te zijn van je leven, dus dan lijkt het me ook belangrijk dat je alles op alles gaat zetten om hier iets aan te gaan doen. Ik snap dat je vast al een hoop hebt geprobeerd.
Hier al ooit eens gekeken?
https://www.meetup.com/
Verder zijn uiteraard hobbyclubs en de werkvloer wel de belangrijkste plekken om vrienden te maken. Ik denk dat aan de basis van vriendschap ligt, niet alleen een enigzins vergelijkbare kijk op het leven en leeftijd, maar ook het feit dat je elkaar vaak ziet.
Hopelijk gaat het snel beter.
Waar woon je trouwens?
Ja, dat is ook zo. Dat zie ik bij mijn moeder ook wel. Maar denk dat het als dertiger wel ‘moeilijker’ gaat dan dat je als kind (onbevangen) vriendschappen aangaat.quote:Op dinsdag 9 juli 2019 11:38 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nouja dat kan je hele leven hoor. Mijn ouders zijn boven de zestig en maken ook nog altijd nieuwe sociale contacten in hun leven.
Het is alleen dat je die vaardigheid moet beheersen en dat heeft TS tot dusver niet geleerd.
Het gaat op een wat andere manier. Je wordt toch vooral vrienden omdat je een band met iemand hebt. Bij kinderen is die band vaak van bovenaf opgelegd door de straat waar je in woont of de school waar je naartoe gaat.quote:Op dinsdag 9 juli 2019 11:52 schreef Moneyfornothing1 het volgende:
[..]
Ja, dat is ook zo. Dat zie ik bij mijn moeder ook wel. Maar denk dat het als dertiger wel ‘moeilijker’ gaat dan dat je als kind (onbevangen) vriendschappen aangaat.
Goede post.quote:Op dinsdag 9 juli 2019 11:59 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Het gaat op een wat andere manier. Je wordt toch vooral vrienden omdat je een band met iemand hebt. Bij kinderen is die band vaak van bovenaf opgelegd door de straat waar je in woont of de school waar je naartoe gaat.
Naarmate je ouder en zelfstandiger wordt richt je meer je eigen leven in en heb je dus zelf de verantwoordelijkheid over de mogelijkheid om een band met iemand te kunnen hebben. Dus dan vind je vaak vrienden bij mensen die interesses delen (zoals fan van dezelfde voetbalclub of aanhanger van dezelfde politieke stroming) of bijvoorbeeld hetzelfde meemaken in hun leven (bijvoorbeeld beide schoolgaande kinderen hebben of beide een bepaald gezondheidsprobleem hebben). Daarom zie je ook dat bij veel mensen bepaalde jeugdvriendschappen sneuvelen, omdat de onderlinge band gewoon verdwenen is.
Dus het is in principe niet moeilijker maar de vrijheid die je hebt zorgt ook dat je zelf iets meer moet sturen.
Probleem bij TS lijkt vooral dat hij allerlei gedragspatronen heeft waardoor het nooit lukt.
Daar zit ook wat in. Maar het is anderzijds ook niet raar om e.e.a. als enigszins dehumaniserend te ervaren. Al die rites waar je nooit onderdeel van bent... Ik vind het knap als iemand zich daar zo tegen kan weren - maar het is uiteindelijk wel de enige manier.quote:Op dinsdag 9 juli 2019 12:10 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Ach, ik lul in een relatief vreemde groep mensen ook een weg om me heen met het grootste gemak, maar het is niet alsof ik daar dan vrienden aan over hou of meegevraagd word voor het een of ander achteraf.
Ik heb letterlijk ook mijn hele leven geen vrienden gehad, alleen maar trauma's gekend daarboven op.
Maar dat gevoel van "gefaald als mens" dat moet je echt loslaten, dat slaat nergens op.
Dat zou betekenen dat er een soort norm zou bestaan en dat is absoluut niet zo.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |