Oh, maar aardig gevonden worden is fundamenteel wat anders dan vrienden met iemand willen zijn. Hoeveel vrienden had mijnheer dan met zijn aangeleerde aardigheid? Geen één waarschijnlijk? Ik denk dat ik best aardig gevonden wordt, maar dat is niet voldoende voor ook maar één iemand om dat stapje extra te zetten. Ik ben geen hork in het dagelijks leven.quote:Op dinsdag 9 juli 2019 00:27 schreef loveli het volgende:
Iemand die ik kende heeft "how to win friends and influence people" van Dale Carnegie gelezen en toegepast. Hij had het talent niet van nature (autisme), maar heeft de theorie simpelweg consequent toegepast. Met zijn pensionering werd waardering uitgesproken dat hij nooit een verjaardag vergat en (wat anderen in zijn functie bij lange na niet deden) iedereen bij naam kende
Ik ben al 33 jaar buitengesloten en het lukt mij inderdaad meestentijds om het ook voor mezelf af te sluiten. Maar er zijn moeilijke momenten in het jaar, zoals ik ze opsomde: het lijkt me tof om eens naar een festival te gaan, of lekker te gaan barbecuen met vrienden, of een leuk reisje te maken. Maar al die deuren zijn dichtgeramd door anderen. Niet per sé door ondergetekende.quote:Op dinsdag 9 juli 2019 00:30 schreef Voszje het volgende:
Iemand die zichzelf bestempeld als royaal, loyaal en met humor, lijkt me geen onaardig persoon. De negativiteit van "het gaat nooit meer lukken" maakt het alleen niet beter. Heb je je, al dan niet onbewust, ook niet gewoon al afgesloten?
En waarom, waarom ben ík altijd diegene die risico moet lopen? Waarom is er, godverdomme, nooit eens één iemand geweest die dat hele kleine steuntje in de rug kon zijn? Waar heb ik dat aan verdiend (en sommige anderen met mij)? Ik snap het niet. Heb altijd moeten knokken voor alles wat ik heb, terwijl anderen alles op een gouden presenteerblaadje krijgen en het bij wijze van spreken als gebraden kippetjes aan komt waaien.quote:Op dinsdag 9 juli 2019 00:33 schreef Cockwhale het volgende:
Grote kans dat je dat alles hebt misgelopen omdat je geen initiatief en risico's neemt, vanwege je lage en erg negatieve zelfbeeld (en dus niet omdat je een lelijk of onprettig persoon zou zijn). Mensen kennen je simpelweg niet, en als jij daar zelf geen stappen in zet, maar zoals je zelf al zegt, wegkruipt in een donker hoekje, dan zullen ze je ook nooit leren kennen. Wil je iets bereiken, dan moet je het toch echt zelf doen en het niet aan de ander overlaten.
In ieder geval iemand die leest, thanksquote:Op dinsdag 9 juli 2019 00:40 schreef loveli het volgende:
Zie OP, hier ranten om zelf niet te ontploffen. Soms is FOK daar de goede plek voor, hopelijk heeft het TS wat lucht gegeven.
Nee. Mijn permanente glimlach en opgewektheid zitten als een permanent en overtuigend masker over mijn daadwerkelijke gemoedstoestand geklemd. Geld nodig enzo.quote:Op dinsdag 9 juli 2019 01:34 schreef Seven. het volgende:
Serieuze vraag, ben je in het echte leven ook zo negatief?
Ja, en om het af en toe gewoon gezellig mee te hebben (biertje doen, beetje gamen, slap ouwehoeren).quote:Op dinsdag 9 juli 2019 01:34 schreef Seven. het volgende:
Je lijkt in vriendschappen vooral te zien als mensen om iets mee te ondernemen, klopt dat?
Vriendschap en liefde: allebei vooral een kwestie van chemie natuurlijk. Geen kwestie van leeftijd, 'positieve instelling' of talent om met anderen om te gaan.
Waar baseer je die aanname op?quote:Op dinsdag 9 juli 2019 02:03 schreef Vollenhoven het volgende:
Ik bedoel waarom toon je geen interesse in anderen maar verwacht je dat mensen dat wel bij jou doen?
quote:Op dinsdag 9 juli 2019 06:49 schreef Chia het volgende:
[..]
TS heeft van het nice guy syndrome, maar dan op het gebied van vriendschapen.
Omdat hij zichzelf het leven heeft ontnomen, dankzij zijn geweldige eenzaamheid.quote:Op dinsdag 9 juli 2019 06:54 schreef Chia het volgende:
Maar waarom is het tussen jullie twee dan nooit tot een vriendschap gekomen? Als je beiden geen initiatief neemt gebeurt er gewoon niks hè.
Hardlopen. Check.quote:Op dinsdag 9 juli 2019 06:55 schreef Bot13 het volgende:
Dus ga alleen naar dat concert! Organiseer een buurtbarbeque. Verzin een hobby: ga schrijven, of hardlopen, of verlies jezelf in een bepaald onderwerp. Kleed jezelf fantastisch. Leer geweldig koken en doe dat dagelijks voor jezelf.
Maak het contrast zo groot mogelijk tussen het feit dat je geen vrienden hebt en wie jij bent als persoon. Jij wordt leukste en meest interessante vent ooit, en als de wereld je dan nog niet erkent heb je iig aan jezelf gewerkt en is het 'their loss' dat je al die geweldige eigenschappen voor jezelf moet bewaren.
Ik had het dan ook over daarvoor (duhquote:Op dinsdag 9 juli 2019 23:26 schreef Sturmic het volgende:
[..]
Omdat hij zichzelf het leven heeft ontnomen, dankzij zijn geweldige eenzaamheid.
Maar ja, had 'ie maar gewoon van nature populair moeten zijn, en geen nice guy syndrome hebben.
Ga je schamen.
Ik vind wel dat je in de slachtofferrol gaat. Je legt alles buiten jezelf.quote:Op dinsdag 9 juli 2019 23:14 schreef Sturmic het volgende:
[..]
Ik ben al 33 jaar buitengesloten en het lukt mij inderdaad meestentijds om het ook voor mezelf af te sluiten. Maar er zijn moeilijke momenten in het jaar, zoals ik ze opsomde: het lijkt me tof om eens naar een festival te gaan, of lekker te gaan barbecuen met vrienden, of een leuk reisje te maken. Maar al die deuren zijn dichtgeramd door anderen. Niet per sé door ondergetekende.
Is het echt zo dat mensen jou niet moeten? Waar blijkt dat uit?quote:Op dinsdag 9 juli 2019 23:28 schreef Sturmic het volgende:
[..]
Hardlopen. Check.
Organiseren activiteiten. Check (geen buurtbarbecue weliswaar, maar close)
Goed gekleed? Okay, 50%.
Het. Maakt. Geen. Moer. Uit.
Mensen. moeten. mij. niet.
Alleen begrijp ik rationeel nog niet waarom dat zo is.
Het interesseert me eigenlijk geen barst hoe ik alhier overkom. Dit ben ik niet in het echte leven, maar heel diep op een plek waar ik zelf liever ook niet kijk. Maar ik kan het niet altijd meer binnen en voor mij houden. Dan hier maar even anoniem dingen van me afschrijven.quote:Op dinsdag 9 juli 2019 07:16 schreef van_Lamehuizen het volgende:
Je komt enorm verongelijkt, verbitterd,minachtend en entitled over. Het spoelt samen met de tsunami aan zelfmedelijden van al je posts in dit topic.
Ik wil je graag aanraden je posts nog eens te lezen alsof ze door een ander geschreven zijn. Hoe komt dit op je over? Lijkt dit je een leuke persoon om mee om te gaan? Zou je blij worden van contact met deze persoon?
Probeer minder zwaarmoedig te zijn, ga naar de huisarts en maak je situatie bespreekbaar. Mogelijk kan die je doorverwijzen naar bijv. een sociale vaardigheids cursus, misschien kan je psycholgisch onderzocht worden en ligt in het verlengde daarvan een oplossing.
Als je verwacht dat de wereld naar jou zal komen met deze instelling dan kan ik je nu alvast zeggen dat, dat niet gaat gebeuren.
Dit. Daarnaast zijn er al wat uitnodigingen geweest en daar ga je niet op in. Het gaat hier vooral om het rantenquote:Op dinsdag 9 juli 2019 23:30 schreef Moneyfornothing1 het volgende:
[..]
Ik vind wel dat je in de slachtofferrol gaat. Je legt alles buiten jezelf.
Wil je dan wel tips of reacties van fokkers? Enige wat ze zien is je houding hier.quote:Op dinsdag 9 juli 2019 23:36 schreef Sturmic het volgende:
[..]
Het interesseert me eigenlijk geen barst hoe ik alhier overkom. Dit ben ik niet in het echte leven, maar heel diep op een plek waar ik zelf liever ook niet kijk. Maar ik kan het niet altijd meer binnen en voor mij houden. Dan hier maar even anoniem dingen van me afschrijven.
En verongelijkt? Ja. Kom eens in mijn schoenen staan. En dan niet 10 minuten, maar je hele godvergeten leven lang ALLEEN. Je bent als LUCHT voor de hele wereld. Probeer eens. Je kunt het niet niet eens voorstellen hoe dat is omdat het jou toevallig wel allemaal aan is komen waaien.
En de wereld komt met geen enkele instelling naar mij toe, dus als dat dan toch niet gebeurt, laat ik dan hier maar eerlijk zijn en in het echte leven lekker sociaal wenselijk gedrag blijven tonen. Het maakt uiteindelijk toch geen verschil.
Leer mij dan hoe ik me wel wenselijk en menselijk moet gedragen? Ow wacht, daarvoor moet ik eerst van mezelf houden zeker? Okay, gedaan. En nu dan? Hoe moet ik mijn linker wenkbrauw dan wel zo subtiel bewegen dat iemand ziet dat ik open sta voor contact?quote:Op dinsdag 9 juli 2019 08:23 schreef Maharski het volgende:
Fatalistische zelfbeelden, zijn vrijwel altijd het gevolg van zeer hardnekkige blinde vlekken wanneer om 'je zelf' gaat. Je hebt bijvoorbeeld je eigen aandeel niet door, en de uiterste subtiliteit van je lichaamstaal in relatie tot anderen; alles wat je diep van binnen over jezelf geloofd, is in zekere zin 'zichtbaar' in subtiele vorm. Milliseconden-werk, maar daar valt of staat vaak wel aantrekking en afstoting mee; het is de energie die je uitstraalt.
Zolang je dat niet doorhebt, zullen sociale interacties steeds je fatalistische zelfbeeld bevestigen; jij denkt 'omdat het nu eenmaal zo', in werkelijkheid omdat het gewoon een zichzelf instandhoudend mechanisme is. 'het vervult zichzelf'.
Zulke diepgaande, onderliggende dingen moeten vaak éérst goed begrepen worden voordat er aan aanzet kan zijn tot werkelijke innerlijke, en later uiterlijke verandering. Want dáár begint het allemaal.
Niet erg slim, want uit fok komen veel vriendschappen voort. Ja je zal waarschijnlijk niet de door jou gewenste kant en klare vriendengroep opduiken nee.quote:Op dinsdag 9 juli 2019 23:36 schreef Sturmic het volgende:
[..]
Het interesseert me eigenlijk geen barst hoe ik alhier overkom. Dit ben ik niet in het echte leven, maar heel diep op een plek waar ik zelf liever ook niet kijk. Maar ik kan het niet altijd meer binnen en voor mij houden. Dan hier maar even anoniem dingen van me afschrijven.
En verongelijkt? Ja. Kom eens in mijn schoenen staan. En dan niet 10 minuten, maar je hele godvergeten leven lang ALLEEN. Je bent als LUCHT voor de hele wereld. Probeer eens. Je kunt het niet niet eens voorstellen hoe dat is omdat het jou toevallig wel allemaal aan is komen waaien.
En de wereld komt met geen enkele instelling naar mij toe, dus als dat dan toch niet gebeurt, laat ik dan hier maar eerlijk zijn en in het echte leven lekker sociaal wenselijk gedrag blijven tonen. Het maakt uiteindelijk toch geen verschil.
Nee, en ik zoek hier dan ook geen oplossing. De reden dat ik dat doe is omdat ik het even tegen iemand moet roepen. En omdat mij helaas niemand gegund is om dat tegen te doen, dan maar even anoniem hier.quote:Op dinsdag 9 juli 2019 08:33 schreef fathank het volgende:
Zoek professionele hulp. Iets wat al 33 jaar een probleem is ga je niet oplossen door hier een topic te openen.
Anneloos zei het net ook al. Er staan best wel wat uitnodigingen in. Daar heb jij niks voor gedaan behalve hier rantenquote:Op dinsdag 9 juli 2019 23:38 schreef Sturmic het volgende:
[..]
Leer mij dan hoe ik me wel wenselijk en menselijk moet gedragen? Ow wacht, daarvoor moet ik eerst van mezelf houden zeker? Okay, gedaan. En nu dan? Hoe moet ik mijn linker wenkbrauw dan wel zo subtiel bewegen dat iemand ziet dat ik open sta voor contact?
Hij heeft dus al eerder een topic geopend en veel goede tips gekregen.quote:Op dinsdag 9 juli 2019 23:37 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Wil je dan wel tips of reacties van fokkers? Enige wat ze zien is je houding hier.
Heeft hij niks mee gedaan, dus nu lijkt professionele hulp wel een essentiële stap.quote:Op dinsdag 9 juli 2019 08:22 schreef Chia het volgende:
En hebben de tips uit dit R&P / Een beter mens worden? topic je niks opgeleverd? Heb je nog deelgenomen aan een NMLK activiteit?
Ergens je frustraties kunnen uiten is natuurlijk ook primaquote:Op dinsdag 9 juli 2019 23:43 schreef Chia het volgende:
[..]
Hij heeft dus al eerder een topic geopend en veel goede tips gekregen.
[..]
Heeft hij niks mee gedaan, dus nu lijkt professionele hulp wel een essentiële stap.
Een tijd terug heb ik gedate met een vrouw die het ook allemaal van kinds af aan, aan is komen waaien . Het contact met haar an sich was goed en leuk, maar het enorme onbegrip en dedain waarom ik "toch geen hechte vriendengroep had" was voor mij de grootste kloof die ik tussen ons voelde. En de hoofdreden om daar subiet een punt achter te zetten. Het was al duidelijk dat ze mij op dat punt minderwaardig vond. En daar pas ik dus voor.quote:Op dinsdag 9 juli 2019 10:17 schreef Ship-o-Bricks het volgende:
Antwoorden heb ik helaas niet voor je. Het is moeilijk geen aversie jegens mensen te ontwikkelen, maar toch moet je dat proberen. Anderen doen het je niet aan, al kan dat zo voelen. Maar als je definitief je feeling met mensen kwijtraakt, dan wordt het heel moeilijk. Ik kan dat element overeind houden omdat ik een geweldige vriendin heb, en ergens heb opgepikt blij te kunnen zijn voor anderen. Maar het is een wankel evenwicht.
Al eens geprobeerd in contact te komen met mensen die er net zo inzitten als jij?
Maar dat is dus hetzelfde liedje als de vorige x. Hij is in al die jaren geen steek verder gekomen.quote:Op dinsdag 9 juli 2019 23:46 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ergens je frustraties kunnen uiten is natuurlijk ook primaKan flink opluchten maar het mooiste is natuurlijk als je dan tegelijk ook de kansen grijpt je die wordt aangeboden. Vind het best wat dat er random fokkers zijn die aangeven met hem willen af te spreken.
Oke ja ik ken TS niet van eerdere topics.quote:Op dinsdag 9 juli 2019 23:46 schreef Chia het volgende:
[..]
Maar dat is dus hetzelfde liedje als de vorige x. Hij is in al die jaren geen steek verder gekomen.
Ik linkte daar dus in mijn post naarquote:Op dinsdag 9 juli 2019 23:48 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Oke ja ik ken TS niet van eerdere topics.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |