abonnement Unibet Coolblue
pi_187777220


Crowdfunding is hot!! In 2018 is in Nederland 329 miljoen euro opgehaald middels crowdfunding. Dat betekent opnieuw flinke groei van het fenomeen ten opzichte van het voorgaande jaar, toen de teller nog bleef steken op 223 miljoen euro. Crowdfunding maakte vorig jaar de realisatie van meer dan 8700 projecten en ondernemingsplannen mogelijk. En dat in een jaar dat crowdfunding ook onder een vergrootglas is komen te liggen omdat de risico's onderschat werden..

Vormen van crowdfunding
Er zijn 4 vormen van crowdfunding:
• Lening crowdfunding
• Aandelen crowdfunding
• Schenking / Donatie crowdfunding
• Aanschaf (nog te ontwikkelen) product / reward crowdfunding

Dit topic gaat voornamelijk over crowdfunding op basis van een lening die wordt terugbetaald.

Met crowdfunding betalen meerdere (soms honderden mensen) mee aan de lening van een bedrijf of particulier. Omdat er bij crowdfunding geen tussenkomst is van een financiële instelling zijn de kosten vaak lager en de rendementen over de investering over het algemeen hoger. Het risico is dat bedrijven 'omvallen' en je het geld kwijt bent.

Crowdfundingplatformen leningen
Geldvoorelkaar (GVE), leningen voor MKB en particulieren.
Collin Crowdfund (CCF), leningen voor MKB met crowdfundcoach.
Funding Circle (FNC), leningen voor MKB.
Horeca Crowdfunding Nederland (HCN), leningen voor horeca.
Samen In Geld (SIG), investeren in vastgoed met hypothecaire zekerheid.
Investormatch (IVM), kosteloos investeren in MKB projecten.
Waarde voor je Geld (WvjG), leningen met een christelijk normen- en waardenkader voor het MKB.
Capital Circle (CC), leningen voor MKB.
Crowd Real Estate (CRE), investeren in vastgoed met hypothecaire zekerheid.
Lendahand (LDH), opkomende economieën met rentes van tussen 3 - 6%.
Kapitaal Op Maat (KOM), leningen voor MKB.
All4funding (A4F), inspirerend investeren
Knab crowdfunding (KNAB), investeren met een knab bankrekening
New Funding, investeren in vastgoed met hypothecaire zekerheid.
Duurzaam Investeren, combinatie van maatschappelijk en financieel rendement.
Lenderspender, peer-to-peer lending
October, hét platform voor MKB-financieringen in continentaal Europa
NLinvesteert, een platform voor zakelijke financiering waaronder crowdfunding
Crowd About Now (CAN), leningen voor food, horeca, retail.
Crowdpartners, investeren in het mkb
Crowdbricks, investeren in onroerend goed
NPEX, handel in aandelen en obligaties van MKB-bedrijven.
Zonnepanelen Delen, investeren in ZonneDelen van collectieve zonne-energieprojecten.
One Planet Crowd, groene investeringen, vorm: leningen, donaties, rewards, etc.
Green Crowd, markt plaats voor de financiering van duurzame-energie-projecten.
Voordegroei, leningen voor MKB.
Bouwaandeel (BAD), investeren in vastgoed met hypothecaire zekerheid.
Lendico, kredieten MKB.
Aygo!Dutch (AGD), leningen voor MKB.

Resultaten crowdfundingplatformen
Via onderstaande links zijn de rapportages van de crowdfundingplatforms te raadplegen.
Geldvoorelkaar
Collin Crowdfund
Funding Circle
Kapitaal Op Maat
Lendahand
Investormatch
Horeca Crowdfunding Nederland
Waardevoorjegeld
Crowd About Now
Knab Crowdfunding
Capital Circle
Lenderspender
Oneplanetcrowd
The Dutch Deal
Voordegroei

Exitstrategieën platformen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Scorings-matrix exit/continuïteitsstrategie van CF platformen per 11-12-2017:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Andere crowdfundingplatformen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Buitenlandse platformen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Risico
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zekerheden
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Effectieve rente
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Belastingen en de belastingdienst
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kan ik wat aan het CF uitlenen overhouden?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Projecten met problemen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Cijfers en statistieken
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Punt van orde:
We hebben gemerkt dat elk platform helaas wel eens een betaling een paar dagen te laat doet. Dit is vervelend, maar mag de discussies niet gaan overheersen. We hebben daarom besloten alleen achterstanden van meer dan 3 werkdagen hier op het forum te melden.

Disclaimer: de informatie in dit topic is hoogstens informatief. Informeer je altijd goed zelf voordat je investeert. Aan de informatie kunnen geen rechten worden ontleend.
pi_187777411
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2019 11:25 schreef Faraday01 het volgende:
SamenInGeld begint inmiddels samen met Collin wel redelijk dominant te worden binnen mijn crowdfundingsinvesteringen. Dat komt omdat ik sinds anderhalf jaar voor het grootste deel in hypothecair gedekte leningen investeer.
De bruto rendementen van zo'n 4.5% in schijf 1 zijn niet super hoog, maar ik blijf SIG meenemen omdat het een stabiele basis vormt in mijn risicovollere portefeuille (vgl. Alle Leningen bij FNC met nauwelijks zekerheden ).
pi_187777542
quote:
14s.gif Op zaterdag 6 juli 2019 11:25 schreef Horsemen het volgende:

[..]Ik denk het niet als ik kijk naar hoe veel sneller het Lelystad project volloopt.
Lelystad heb ik overigens ook meegenomen.
Aleidastraat heeft veel achterstallig onderhoud, is een bouwdepot voor gereserveerd. Dat geeft uiteraard ook wat onzekerheid. En het totaalbedrag is ook nog eens een halve ton hoger. Het zal nog een klus worden om deze vol te krijgen.......
Pecunia non olet
pi_187777554
Aleidastraat geannuleerd. Dubbel in Lelystad.
pi_187778366
Aankondiging projecten KoM
quote:
SNEAK PREVIEW: De komende tijd zetten we de volgende projecten live!

Digital Forensics by Digint BV - ICT, RisicoCategorie B, Rentepercentage 8%
Digital Forensics ontwikkelde de softwaretool Noctua waarmee banken, gemeenten en zorginstellingen fraude kunnen opsporen.

Shanghai Papa - HORECA, RisicoCategorie B, Rentepercentage 7,5%
Dit veelbelovende vernieuwende horecaconcept opent binnenkort haar deuren in Rotterdam.

SUP-R - RETAIL, RisicoCategorie B, Rentepercentage 7%
Een lifestyle winkel met fashion, beauty en horeca in één voor de ultieme beleving zoals retail zou moeten zijn!
pi_187793161
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 juli 2019 13:09 schreef djh77 het volgende:
Aankondiging projecten KoM

Zolang KOM niets, maar dan ook niets doet met projecten op achterstand, blijf ik er ver van weg. Zelfs er over communiceren of mails beantwoorden is teveel gevraagd.
pi_187794840
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2019 13:06 schreef Frandderouw het volgende:

[..]

Zolang KOM niets, maar dan ook niets doet met projecten op achterstand, blijf ik er ver van weg. Zelfs er over communiceren of mails beantwoorden is teveel gevraagd.
"Nieuws van Kapitaal Op Maat
Het gaat goed met de continue stroom van nieuwe projecten en investeringskansen voor onze investeerderscommunity en hier zijn we erg blij mee. In deze nieuwsbrief lichten we de nu live staande berichten toe! Op de achtergrond zijn we al geruime tijd bezig om meerdere kwaliteitsslagen te maken die we binnenkort met jullie zullen delen en onderdeel hiervan is ook een meer continue stroom van content via onze website, blog en nieuwsbrieven.
Heeft u een onderwerp waar u graag meer over zou willen weten? Laat dit weten via ons info@kapitaalopmaat.nl adres en we kijken of we hier een blogpost over kunnen maken."

Misschien kun je je verbeteringen nog eens doorgeven, kunnen ze er in een blogpost eens aandacht aan schenken hoe ze met defaults omgaan....
pi_187806708
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2019 13:06 schreef Frandderouw het volgende:

[..]

Zolang KOM niets, maar dan ook niets doet met projecten op achterstand, blijf ik er ver van weg. Zelfs er over communiceren of mails beantwoorden is teveel gevraagd.
Ik blijf er ook ver van weg: voor mij het platform met veruit het laagste rendement (misschien kom ik nog net rond de 0 uit). Echter is er voor mij bij KoM nog enigszins recovery: 2 van de 3 default projecten druppelt er nog wat geld binnen, al gaat dit niet volgens de normaal geldende regels van uitwinning.

Qua recovery is GvE bij mij het grote drama: het enige antwoord wat je daar op de mail krijgt is "wij gaan uit van een recovery van 30% op onze defaults". In mijn portefeuille bij GvE zit ik nu op een recovery van zo'n 0.1%: er is een keer een betaling van een euro of 6 gekomen op een project wat in default zit.
pi_187809027
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2019 11:57 schreef obligataire het volgende:

[..]

Aleidastraat heeft veel achterstallig onderhoud, is een bouwdepot voor gereserveerd. Dat geeft uiteraard ook wat onzekerheid. En het totaalbedrag is ook nog eens een halve ton hoger. Het zal nog een klus worden om deze vol te krijgen.......
Het precieze verhaal van deze woning weet ik nog niet maar van iemand uit de directe omgeving van de woning heb ik begrepen dat het een bouwval is en de woning geheel gerenoveerd moet worden. De woning is momenteel zelfs onbewoonbaar naar zeggen. Daarnaast heb ik bij het kadaster gezien dat de woning een paar maanden geleden nog verkocht is voor ¤95.000,-. De werkelijke waarde wijkt dus mega veel af van de woz (¤208.000,-) en de makelaars taxatie (¤190.000,-) vóór verbouwing. https://investeren.sameni(...)dam-aleidastraat-144

Schijf 1a is op basis van de werkelijke verkoopprijs van enige maanden geleden op dit moment niet dekkend. Over de andere schijven zal ik maar helemaal niets zeggen. Ik loop hier met een hele grote boog omheen.
pi_187809199
25k voor Vietnamees restaurant op Collin direct
https://www.collincrowdfund.nl/pho-kitchen/
pi_187809342
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2019 10:22 schreef djh77 het volgende:
25k voor Vietnamees restaurant op Collin direct
https://www.collincrowdfund.nl/pho-kitchen/
recensies zijn goed, maar alles een beetje op zijn Vietnamees georganiseerd denk ik
pi_187809469
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2019 10:08 schreef Crowd001 het volgende:

[..]

Het precieze verhaal van deze woning weet ik nog niet maar van iemand uit de directe omgeving van de woning heb ik begrepen dat het een bouwval is en de woning geheel gerenoveerd moet worden. De woning is momenteel zelfs onbewoonbaar naar zeggen. Daarnaast heb ik bij het kadaster gezien dat de woning een paar maanden geleden nog verkocht is voor ¤95.000,-. De werkelijke waarde wijkt dus mega veel af van de woz (¤208.000,-) en de makelaars taxatie (¤190.000,-) vóór verbouwing. https://investeren.sameni(...)dam-aleidastraat-144

Schijf 1a is op basis van de werkelijke verkoopprijs van enige maanden geleden op dit moment niet dekkend. Over de andere schijven zal ik maar helemaal niets zeggen. Ik loop hier met een hele grote boog omheen.
dank voor de inside info, een van de pluspunten van dit forum, heb hem ook laten lopen, renovatie van een "bouwval" kost in de regel meer dan dat je aanneemt. Plus kom je voor keuzes te staan, van neem je verbeterpunten in een keer mee omdat het toch openligt, of doen we het niet vanwege de kosten, en wordt het cheapwork.

Lelystad wel meegenomen, wat ik verder een pluspunt vindt dat men inzake Lelystad gewoon info kan vinden over de leningnemers, via Linkedn, via BV's etc. Over veel van de Botlek projecten kun je weinig tot niets vinden, Brian , Bayram , adviseur machinist, consultant, ben gewoon duidelijk
pi_187809550
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2019 15:13 schreef Crowdfunder99 het volgende:

[..]

Misschien kun je je verbeteringen nog eens doorgeven, kunnen ze er in een blogpost eens aandacht aan schenken hoe ze met defaults omgaan....
Er is toch al meer als genoeg aan de bel getrokken?

Ik laat het leeglopen en vind de mailings vooral marketing prietpraat.
pi_187809669
quote:
12s.gif Op maandag 8 juli 2019 10:41 schreef peterc het volgende:

[..]

dank voor de inside info, een van de pluspunten van dit forum, heb hem ook laten lopen, renovatie van een "bouwval" kost in de regel meer dan dat je aanneemt. Plus kom je voor keuzes te staan, van neem je verbeterpunten in een keer mee omdat het toch openligt, of doen we het niet vanwege de kosten, en wordt het cheapwork.

Over veel van de Botlek projecten kun je weinig tot niets vinden, Brian , Bayram , adviseur machinist, consultant, ben gewoon duidelijk
Project Aleida gaat om deze personen:
Ugur Bayram: https://nl.linkedin.com/in/ugur-bayram-14b79a5b
Habib Gulsen: https://nl.linkedin.com/in/habib-gulsen-31aa25101

[ Bericht 2% gewijzigd door KrekelJapie op 08-07-2019 11:00:10 ]
pi_187809743
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2019 10:08 schreef Crowd001 het volgende:

[..]

Het precieze verhaal van deze woning weet ik nog niet maar van iemand uit de directe omgeving van de woning heb ik begrepen dat het een bouwval is en de woning geheel gerenoveerd moet worden. De woning is momenteel zelfs onbewoonbaar naar zeggen. Daarnaast heb ik bij het kadaster gezien dat de woning een paar maanden geleden nog verkocht is voor ¤95.000,-. De werkelijke waarde wijkt dus mega veel af van de woz (¤208.000,-) en de makelaars taxatie (¤190.000,-) vóór verbouwing. https://investeren.sameni(...)dam-aleidastraat-144

Schijf 1a is op basis van de werkelijke verkoopprijs van enige maanden geleden op dit moment niet dekkend. Over de andere schijven zal ik maar helemaal niets zeggen. Ik loop hier met een hele grote boog omheen.
Dank voor deze info! Ik heb inmiddels ook geannuleerd.
Pecunia non olet
pi_187809830
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2019 10:08 schreef Crowd001 het volgende:

[..]

Het precieze verhaal van deze woning weet ik nog niet maar van iemand uit de directe omgeving van de woning heb ik begrepen dat het een bouwval is en de woning geheel gerenoveerd moet worden. De woning is momenteel zelfs onbewoonbaar naar zeggen. Daarnaast heb ik bij het kadaster gezien dat de woning een paar maanden geleden nog verkocht is voor ¤95.000,-. De werkelijke waarde wijkt dus mega veel af van de woz (¤208.000,-) en de makelaars taxatie (¤190.000,-) vóór verbouwing. https://investeren.sameni(...)dam-aleidastraat-144

Schijf 1a is op basis van de werkelijke verkoopprijs van enige maanden geleden op dit moment niet dekkend. Over de andere schijven zal ik maar helemaal niets zeggen. Ik loop hier met een hele grote boog omheen.
Goede informatie!
Bedankt.
Ik neem hem ook zeker niet mee.
pi_187809960
Project 17663 GVE Wav-e XL - termijn 12/13 uit depot, 14 niet betaald. Vanmiddag komt er een update vanuit GVE. Zaak in handen van advocaat.

Heeft iemand de bevindingen omtrent Aleidastraat gedeeld met SIG? Benieuwd naar hun reactie..
pi_187809981
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2019 10:59 schreef obligataire het volgende:

[..]

Dank voor deze info! Ik heb inmiddels ook geannuleerd.
ik ben benieuwd of dat nog gehonoreerd wordt. Je bent de 24 uurs termijn van AFM al voorbij ? Aan de andere kant: ze zien zelf ook wel dat dit een kansloos project. Ik kreeg nog een mailtje van SIG waarom ik wilde annuleren, konden ze "van leren".
pi_187810143
Cursus impact investing op lendahand
Schrijf je in voor een gratis e-mail cursus Impact Investing!
Wil je meer informatie over impact investing en crowdfunden? Schrijf je dan in voor onze gratis
4-delige e-mail cursus met basis begrippen en nog meer. De cursus is bedoeld voor iedereen die een verschil wil maken in de wereld en tegelijk financieel rendement wil behalen.
pi_187810158
Software toolbox kapitaalopmaat
pi_187810293
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2019 11:16 schreef kopersneek het volgende:
Project 17663 GVE Wav-e XL - termijn 12/13 uit depot, 14 niet betaald. Vanmiddag komt er een update vanuit GVE. Zaak in handen van advocaat.

Heeft iemand de bevindingen omtrent Aleidastraat gedeeld met SIG? Benieuwd naar hun reactie..
Neem aan dat SIG kadaster checkt. Tevens is taxatie-rapport van belang, hierin staat 3x slecht voor staat en onderhoud binnen en buiten. Hoe slecht is slecht en is 35k daarvoor toereikend, dat laatste betwijfel ik steeds meer. Meer een bouwkundig rapport nodig.

Roep maar , 2 x 5k voor keuken, idem voor 2x badkamer, vloeren en wanden 10k, schilderen en herstel kozijnen 5k., tuin pimpen 2k, bouwkundige aanpassingen van een > twee 3k, gaat rap, plus de beroemde tegenvallers. Zit er al dubbel glas?Spouwmuur isolatie? Energielabel F
Er is sprake van een renovatiepand staat op funda.

Maar goed zij hebben het pand bekeken en gekeurd, en zij hebben gerekend. Bovendien is het pand natuurlijk niet direct verhuurbaar, dat gaat ook een tijdje duren.

Lelystad wel, deze Schiedammer niet
pi_187810373
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2019 11:19 schreef zeeland6 het volgende:

[..]

ik ben benieuwd of dat nog gehonoreerd wordt. Je bent de 24 uurs termijn van AFM al voorbij ?
Wedden van wel? oO/ oO/
Pecunia non olet
pi_187810915
Zelf net gebeld met SIG. Annuleren was nog mogelijk, en heb ik inmiddels gedaan. Dank voor de info.
pi_187812274
Iemand de boeterente van juni al ontvangen van SIG?

quote:
Geachte investeerder in het project Mintplantsoen,

Begin deze maand hebben wij geconstateerd dat de rente en aflossing van dit project te laat werd betaald.

Wij hebben daarop de projectaanvrager aangesproken en de volgens de algemene voorwaarden geldende boeterente opgelegd.

Deze wordt nadat wij deze hebben ontvangen zo spoedig mogelijk aan alle investeerders naar rato van deelname uitgekeerd.
pi_187812390
Al nieuws over Zorgvastgoed Mngt bij CCF?
Ik zit er vrij fors in..
pi_187812496
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2019 14:05 schreef impact9 het volgende:
Al nieuws over Zorgvastgoed Mngt bij CCF?
Ik zit er vrij fors in..
Wellicht dat ik iets mis, maar deze is toch nog maar een week over tijd?
pi_187812533
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2019 14:13 schreef kopersneek het volgende:

[..]

Wellicht dat ik iets mis, maar deze is toch nog maar een week over tijd?
Klopt (10dagen), maar Collin mag in zijn algemeen wel wat korter op de bal spelen wat dat betreft

Ik heb zelf vanochtend een mail gestuurd met een vraag over de status (aangezien er niets gecommuniceerd wordt). Ben benieuwd hoe snel er een reactie komt...

(ook met een vraag over de oorspronkelijk verwachtte 1/3 aflossing in Q1 2019 - die dus niet is gedaan)
pi_187812645
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2019 13:55 schreef Red_arrow het volgende:
Iemand de boeterente van juni al ontvangen van SIG?
[..]

op 11 juni19 heb ik de te late termijn ontvangen en op 20juni19 de nabetaling van de boeterente, nagerekend heb ik het niet.
pi_187812780
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2019 14:15 schreef PON het volgende:

[..]

Klopt (10dagen), maar Collin mag in zijn algemeen wel wat korter op de bal spelen wat dat betreft

Ik heb zelf vanochtend een mail gestuurd met een vraag over de status (aangezien er niets gecommuniceerd wordt). Ben benieuwd hoe snel er een reactie komt...

(ook met een vraag over de oorspronkelijk verwachtte 1/3 aflossing in Q1 2019 - die dus niet is gedaan)
Uit de pitch..

De looptijd is 36 maanden met een aflossingsvrije periode van 6 maanden en daarna een lineaire maandelijkse aflossing. Er is een extra tussentijdse aflossing van ¤ 500.000,- overeengekomen die waarschijnlijk zal plaatsvinden in het eerste kwartaal van 2019.


Hier kun je feitelijk alle kanten mee op. Tussentijds kan ergens zijn tussen de 30 maanden (na de aflossingsvrije periode) en in ieder geval voor de laatste 10 maanden. Als deze meneer netjes blijft betalen mag het wat mij betreft het laatste zijn. Wel benieuwd wat dan precies de voorwaarden zijn mbt de extra aflossing vs de vertaling naar "Waarschijnlijk"...
  maandag 8 juli 2019 @ 14:44:25 #31
454405 escortmk2
petrolhead
pi_187812975
quote:
12s.gif Op maandag 8 juli 2019 14:22 schreef peterc het volgende:

[..]

op 11 juni19 heb ik de te late termijn ontvangen en op 20juni19 de nabetaling van de boeterente, nagerekend heb ik het niet.
grappig, ik zie ook dat ik er een mail over heb gehad, maar heb die nabetaling op 20 juni niet gehad. Zag wel voor dit project een nabetaling uit november 2018.

Zou dit dan ook een handmatige actie zijn die door een soort bolletjeskleurders wordt uitgevoerd? Wel bedragen waar ik mooi een ijsje van kan kopen ;)
pi_187813016
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2019 14:32 schreef kopersneek het volgende:

[..]

Uit de pitch..

De looptijd is 36 maanden met een aflossingsvrije periode van 6 maanden en daarna een lineaire maandelijkse aflossing. Er is een extra tussentijdse aflossing van ¤ 500.000,- overeengekomen die waarschijnlijk zal plaatsvinden in het eerste kwartaal van 2019.


Hier kun je feitelijk alle kanten mee op. Tussentijds kan ergens zijn tussen de 30 maanden (na de aflossingsvrije periode) en in ieder geval voor de laatste 10 maanden. Als deze meneer netjes blijft betalen mag het wat mij betreft het laatste zijn. Wel benieuwd wat dan precies de voorwaarden zijn mbt de extra aflossing vs de vertaling naar "Waarschijnlijk"...
Eens, maar ik lees tussen de regels door (ook als ik kijk naar de verschillende vastgoed componenten van het project) dat hij in zijn cash flow plan extra inkomsten voorzag in Q1 2019 (met inderdaad in de pitch nog een slag om de arm mocht die extra inkomsten vertraging oplopen). Door de kleine vertragingen + de extra aflossing die niet door gaat, krijg ik wel het idee dat er een kink in de kabel is gekomen van zijn oorspronkelijke cash flow schema... Dan kan wat mij betreft CCF maar beter ook een directe communicatie lijn hebben.
pi_187813032
All inclusive Nederweert Horeca crowdfunding
pi_187813084
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2019 14:48 schreef KrekelJapie het volgende:
All inclusive Nederweert Horeca crowdfunding
Op 11 Juni hebben ze 310k ¤ op gehaald voor Atlantis Wormerveer. Hoop dat ze niet te snel gaan ....
pi_187813843
Vastgoed Waardevoorjegeld
pi_187814303
quote:
12s.gif Op maandag 8 juli 2019 14:44 schreef escortmk2 het volgende:

[..]

grappig, ik zie ook dat ik er een mail over heb gehad, maar heb die nabetaling op 20 juni niet gehad. Zag wel voor dit project een nabetaling uit november 2018.

Ik heb ook geen enkele nabetaling op 20 juni, maar wel die uit 2018.
pi_187814465
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2019 16:05 schreef Red_arrow het volgende:

[..]

Ik heb ook geen enkele nabetaling op 20 juni, maar wel die uit 2018.
Bij mij zaten bij de betalingen van begin juli een paar dubbeltjes inzake Mintplantsoen.
Pecunia non olet
pi_187814880
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2019 15:38 schreef KrekelJapie het volgende:
Vastgoed Waardevoorjegeld
De heren van de Schepper zijn wel vrij prijzig. O~)
pi_187816309
Surrealistisch doolhof op ccf
https://www.collincrowdfund.nl/doloris/
pi_187816318
Deen van Kapitaal op Maat ook verlaat met betaling. Het ging 2 jaar goed maar nu 2 projecten met achterstand, deze en bij Inverstorsmatch MyID, zijn met herfinanciering bezig. Steeds wordt beloofd dat het snel opgelost is....
Vraagje: beide projecten hadden A rating en als onderpand vastgoed en/ of hoofdelijke aansprakelijkheid. Moet ik er maar op vertrouwen dat dit goed gaat komen?
pi_187816720
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2019 18:07 schreef johannax het volgende:
Deen van Kapitaal op Maat ook verlaat met betaling. Het ging 2 jaar goed maar nu 2 projecten met achterstand, deze en bij Inverstorsmatch MyID, zijn met herfinanciering bezig. Steeds wordt beloofd dat het snel opgelost is....
Vraagje: beide projecten hadden A rating en als onderpand vastgoed en/ of hoofdelijke aansprakelijkheid. Moet ik er maar op vertrouwen dat dit goed gaat komen?
Deen was eerder al aan het rommelen. Er was na funding opeens nog maar 50% van het onderpand beschikbaar als zekerheid. Ik ben er toen uitgestapt.

Je mag best hopen dat het goed gaat komen. Er op vertrouwen is een ander verhaal.
pi_187818015
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2019 18:07 schreef johannax het volgende:
Deen van Kapitaal op Maat ook verlaat met betaling. Het ging 2 jaar goed maar nu 2 projecten met achterstand, deze en bij Inverstorsmatch MyID, zijn met herfinanciering bezig. Steeds wordt beloofd dat het snel opgelost is....
Vraagje: beide projecten hadden A rating en als onderpand vastgoed en/ of hoofdelijke aansprakelijkheid. Moet ik er maar op vertrouwen dat dit goed gaat komen?
Er zal nu door Deen op 10 juli betaald gaan worden, althans dat wordt gezegd. Stel er wordt betaald dan is de schuld met ruim 30k afgenomen. Het risico wordt ondertussen steeds kleiner en de kans dat al het geld, hoe dan ook, terugkomt steeds groter. Maar wel eerst zien en dan geloven.
pi_187819043
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2019 19:42 schreef W1241302 het volgende:

[..]

Er zal nu door Deen op 10 juli betaald gaan worden, althans dat wordt gezegd. Stel er wordt betaald dan is de schuld met ruim 30k afgenomen. Het risico wordt ondertussen steeds kleiner en de kans dat al het geld, hoe dan ook, terugkomt steeds groter. Maar wel eerst zien en dan geloven.
Was de zekerheid een hypotheek?
pi_187819196
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2019 20:29 schreef ETphonehome het volgende:

[..]

Was de zekerheid een hypotheek?
Ja appartement op zuidas
pi_187819726
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2019 13:55 schreef Red_arrow het volgende:
Iemand de boeterente van juni al ontvangen van SIG?
[..]

Ja, op 20/6.
  maandag 8 juli 2019 @ 21:09:04 #46
454405 escortmk2
petrolhead
pi_187819825
en sinds vandaag staat er opeens een paar cent extra in mijn SIG-wallet *O*
er waren er blijkbaar meer, goed dat hier snel op gereageerd wordt :)
pi_187819924
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2019 18:07 schreef johannax het volgende:
Deen van Kapitaal op Maat ook verlaat met betaling. Het ging 2 jaar goed maar nu 2 projecten met achterstand, deze en bij Inverstorsmatch MyID, zijn met herfinanciering bezig. Steeds wordt beloofd dat het snel opgelost is....
Vraagje: beide projecten hadden A rating en als onderpand vastgoed en/ of hoofdelijke aansprakelijkheid. Moet ik er maar op vertrouwen dat dit goed gaat komen?
Deze 2 projecten heb ik nog wel vertrouwen in. De laatste maanden 2x bericht gehad van IVM dat een project onverwacht failliet gegaan is, betreft Barato Coffee (na slechts 2 betalingen van 48) en AppTomorrow BV (na 13 betalingen van 36). Mijn rendement bij IVM is nu marginaal. Nog 1 tegenslag en ik sta daar rood :(
pi_187823145
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2019 16:34 schreef zeeland6 het volgende:
De heren van de Schepper zijn wel vrij prijzig
Wat bedoel je?
pi_187824988
quote:
12s.gif Op maandag 8 juli 2019 21:09 schreef escortmk2 het volgende:
en sinds vandaag staat er opeens een paar cent extra in mijn SIG-wallet *O*
er waren er blijkbaar meer, goed dat hier snel op gereageerd wordt :)
Ja ik had even gemaild met SIG aangezien er sommige het wel gekregen hadden, er was blijkbaar iets fout gegaan bij Intersolve. Nu zou iedereen het moeten hebben dan.
pi_187825538
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2019 23:42 schreef Jaco078 het volgende:

[..]

Wat bedoel je?
Onze Schepper
Wij Handelen met waardering voor de rustdag; Zes dagen is voor ons genoeg. Dit als voorbeeld voor nog veel meer (maatschappelijk) gedragen waarden in onze samenleving. Dit brengen wij graag in verband met het begrip

De heren van wvjg rekenen 1% fee, redelijk prijzig;)
  dinsdag 9 juli 2019 @ 10:07:40 #51
304129 Gijsbertus
op het leven
pi_187825842
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2019 14:52 schreef PON het volgende:

[..]

Op 11 Juni hebben ze 310k ¤ op gehaald voor Atlantis Wormerveer. Hoop dat ze niet te snel gaan ....
Wat vinden we van deze pitch?

Het is al een bestaand restaurant waar men redelijk goed de omzet kan inschatten.
Verder tekenen er 4 personen/ B.V en wordt er 40% zelf ingelegd.
Over de locatie kan ik niets zeggen, ben totaal niet bekend met Nederweert.

Al met al lijkt het mij een goed project om in te investeren.
pi_187825851
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 08:37 schreef Red_arrow het volgende:

[..]

Ja ik had even gemaild met SIG aangezien er sommige het wel gekregen hadden, er was blijkbaar iets fout gegaan bij Intersolve. Nu zou iedereen het moeten hebben dan.
Het valt me op hoe vaak Intersolve bij SIG de schuld krijgt bij betalingsissues. Het lijkt er sterk op dat dit een politiek van verantwoordelijkheid afschuiven is.
pi_187825921
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 10:07 schreef Gijsbertus het volgende:

[..]

Wat vinden we van deze pitch?

Het is al een bestaand restaurant waar men redelijk goed de omzet kan inschatten.
Verder tekenen er 4 personen/ B.V en wordt er 40% zelf ingelegd.
Over de locatie kan ik niets zeggen, ben totaal niet bekend met Nederweert.

Al met al lijkt het mij een goed project om in te investeren.
Nederweert ligt wat in een uithoek, weinig grote plaatsen in de buurt, Weert, Roermond wat verder.
Maar goed daar zullen ze wel over nagedacht hebben. Misschien gokken ze ook op Belgische klanten.
Initiatiefnemers lijken me professioneel/ervaren/vermogend, met al meerdere restaurants in eigendom en exploitatie. En de formule loopt ook al op meerdere plaatsen en blijkbaar goed want anders zouden ze er niet nog eentje openen denk ik dan.
Pecunia non olet
pi_187825933
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 10:07 schreef Gijsbertus het volgende:

[..]

Wat vinden we van deze pitch?

Het is al een bestaand restaurant waar men redelijk goed de omzet kan inschatten.
Verder tekenen er 4 personen/ B.V en wordt er 40% zelf ingelegd.
Over de locatie kan ik niets zeggen, ben totaal niet bekend met Nederweert.

Al met al lijkt het mij een goed project om in te investeren.
Het lijkt er op dat er een solide basis onder dit bedrijf ligt. Daarnaast zie ik niet veel bedrijven met een Chinese achtergrond in de faillissementsstatestieken. Dus........
Het blijft natuurlijk wel horeca dus als de economie tegen zit is dit de eerste categorie bedrijven die de omzet zien dalen. Gelukkig is de lening na drie jaar afbetaald en dat vind ik in de horeca altijd wel prettig.

[ Bericht 0% gewijzigd door NaRegenDeZon op 09-07-2019 10:22:45 ]
pi_187825973
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2019 21:12 schreef Crowdfunder99 het volgende:

[..]

Deze 2 projecten heb ik nog wel vertrouwen in. De laatste maanden 2x bericht gehad van IVM dat een project onverwacht failliet gegaan is, betreft Barato Coffee (na slechts 2 betalingen van 48) en AppTomorrow BV (na 13 betalingen van 36). Mijn rendement bij IVM is nu marginaal. Nog 1 tegenslag en ik sta daar rood :(
IVM heeft volgens mij inderdaad naar verhouding de meeste defaults. Bovendien doen ze het qua recovery nog slechter dan GvE. :(
  dinsdag 9 juli 2019 @ 10:25:18 #56
454405 escortmk2
petrolhead
pi_187826026
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 10:08 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Het valt me op hoe vaak Intersolve bij SIG de schuld krijgt bij betalingsissues. Het lijkt er sterk op dat dit een politiek van verantwoordelijkheid afschuiven is.
precies, en ook als er een keer wat fout zou gaan, wat altijd kan gebeuren, dan mag ik toch hopen dat je dit opmerkt. Er blijft dan immers ergens wat geld "over".


quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 10:20 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

IVM heeft volgens mij inderdaad naar verhouding de meeste defaults. Bovendien doen ze het qua recovery nog slechter dan GvE. :(
Ik heb het idee dat het sinds de overname een heel stuk minder is.
pi_187826142
Deze week 4 projecten in de nabetaling gehad van FNC, nu nog 17 van de ruim 170 te gaan. Valt me op dat er steeds meer bedrijven, van de 17 met achterstand, zijn waar de belteams ook geen resultaten meer bereiken. Gelukkig compenseert de hoge rente een beetje voor deze ongemakken zodat per saldo er nog een aardig rendement over blijft.

[ Bericht 0% gewijzigd door NaRegenDeZon op 09-07-2019 10:47:01 ]
pi_187826231
quote:
12s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 10:25 schreef escortmk2 het volgende:

precies, en ook als er een keer wat fout zou gaan, wat altijd kan gebeuren, dan mag ik toch hopen dat je dit opmerkt. Er blijft dan immers ergens wat geld "over".

Bij mij was het rekeningnummer wat bij Intersolve bekend was ook niet hetzelfde als in mijn account bij SIG, als ik dan een terugbetaling deed vanuit mijn wallet dan werd deze op een hele andere rekening bij een andere bank gestort waar ik ooit een keer (waarschijnlijk de eerste keer) geld vanuit overgemaakt had. Dit zou nu ook opgelost moeten zijn.
pi_187826283
JeeGee Vastgoed B.V. staat open op Collin. Met tweede hypotheek die volgens Collin 100.000 overwaarde heeft.
pi_187826365
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 10:49 schreef mike79_n het volgende:
JeeGee Vastgoed B.V. staat open op Collin. Met tweede hypotheek die volgens Collin 100.000 overwaarde heeft.
Dank. Meegenomen.
pi_187826506
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 10:49 schreef mike79_n het volgende:
JeeGee Vastgoed B.V. staat open op Collin. Met tweede hypotheek die volgens Collin 100.000 overwaarde heeft.
De vraag daarbij is natuurlijk is het een overwaarde van een ton op een totale waarde van 2,5 ton (oid) of is het onderliggende huis zogenaamd 8 ton waard. Dat scheelt nogal bij de uitwinning.

Heb hem bescheiden meegenomen. Denk dat de man niet graag onder de brug zou slapen.
Pecunia non olet
pi_187826545
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 11:10 schreef obligataire het volgende:

[..]

Denk dat de man niet graag onder de brug zou slapen.
Dat dacht ik ook. Daarnaast lijkt zijn onderhanden werk waar hij op zijn website over spreekt van goede kwaliteit.
pi_187826581
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 11:14 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Dat dacht ik ook. Daarnaast lijkt zijn onderhanden werk waar hij op zijn website over spreekt van goede kwaliteit.
Zo te zien gaat hij van die ton diverse korte schulden (crediteuren, belasting) aflossen zodat zijn balans weer op orde is. De winstgevendheid is prima maar wel conjunctuurgevoelig. Maar over 2 jaar is de helft van de CCF lening alweer afgelost.
Pecunia non olet
pi_187826586
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 10:08 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Het valt me op hoe vaak Intersolve bij SIG de schuld krijgt bij betalingsissues. Het lijkt er sterk op dat dit een politiek van verantwoordelijkheid afschuiven is.
Blijkbaar is het hele financiële gedeelte uitbesteed aan Intersolve.
Betalingen, investeringen en ook de klant portefeuilles draaien volledig bij Intersolve.
Wel zorgwekkend dat het bij Intersolve zo vaak mis gaat. Dat geeft geen vertrouwen.
pi_187826745
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 11:10 schreef obligataire het volgende:

[..]

De vraag daarbij is natuurlijk is het een overwaarde van een ton op een totale waarde van 2,5 ton (oid) of is het onderliggende huis zogenaamd 8 ton waard. Dat scheelt nogal bij de uitwinning.

https://www.google.com/ma(...).2022926!4d5.1332608
pi_187826755
quote:
https://www.funda.nl/koop(...)aan-van-eikenrode-3/

[ Bericht 0% gewijzigd door KrekelJapie op 09-07-2019 12:31:53 ]
pi_187826828
woz 635000 voor een 2/1 kap
pi_187827410
Weet niet of deze al gedeeld was:
Faillisement HCN:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_187827597
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 12:16 schreef marathon2000 het volgende:
Weet niet of deze al gedeeld was:
Faillisement HCN:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nee faillissement niet. Zaak stond wel te koop voor rond de 40K. Ben benieuwd of hier nog een euro uit gaat komen. Zou me niets verbazen als het een gevalletje vluchten in WSNP wordt. zou mijn eerste default zijn bij HCN.
Was een herfinanciering van een eerdere lening die door HCN volgens mij veel te mooi in de markt is gezet en waarbij vermoedelijk eerdere problemen van deze ondernemer enigszins verdoezelt zijn.
pi_187827748
Mail gekregen van Collin mbt betalingsachterstand Zorg vastgoed. Deze blijkt een "liquiditeitshobbel" te hebben en in een verkoop traject te zitten (LOI). Deal zou rond moeten zijn eind augustus. Collin geeft betalingsuitstel tot die tijd.

Verkooponderhandelingen met je rug tegen de muur... Als dit maar goed gaat.
pi_187828053
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 10:15 schreef obligataire het volgende:

[..]

Nederweert ligt wat in een uithoek, weinig grote plaatsen in de buurt, Weert, Roermond wat verder.
Maar goed daar zullen ze wel over nagedacht hebben. Misschien gokken ze ook op Belgische klanten.
Initiatiefnemers lijken me professioneel/ervaren/vermogend, met al meerdere restaurants in eigendom en exploitatie. En de formule loopt ook al op meerdere plaatsen en blijkbaar goed want anders zouden ze er niet nog eentje openen denk ik dan.
De toko ligt in Nederweert / Weert direct onder aan de snelweg A2, bij een Subway, Mac, tankstation en een soort Jacks Casino, maar dan een met een andere naam. Hoe druk het is weet ik niet, maar het is er al een geruime periode. Voldoende parkeergelegenheid, goed en makkelijk bereikbaar, passend voor (terugkerend) vakantieverkeer, Bij mijn weten zit er verder in Weert niet een dergelijke toko. Deze neem ik wel mee
  dinsdag 9 juli 2019 @ 13:08:40 #73
454405 escortmk2
petrolhead
pi_187828189
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 12:16 schreef marathon2000 het volgende:
Weet niet of deze al gedeeld was:
Faillisement HCN:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Deze eerste lening is dan zeker net op tijd afgelost?
https://horecacrowdfundin(...)neken-breda-rnlxdrp7
pi_187828225
Iemand toevallig investeringslinkje gevonden. Zou deze ook mee willen nemen...


quote:
12s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 12:57 schreef peterc het volgende:

[..]

De toko ligt in Nederweert / Weert direct onder aan de snelweg A2, bij een Subway, Mac, tankstation en een soort Jacks Casino, maar dan een met een andere naam. Hoe druk het is weet ik niet, maar het is er al een geruime periode. Voldoende parkeergelegenheid, goed en makkelijk bereikbaar, passend voor (terugkerend) vakantieverkeer, Bij mijn weten zit er verder in Weert niet een dergelijke toko. Deze neem ik wel mee
  dinsdag 9 juli 2019 @ 13:29:20 #75
304129 Gijsbertus
op het leven
pi_187828446
quote:
Ze zijn met een inhaalslag bezig bij HCN ;).
Over Dordrecht kan ik vertellen dat ze met een "soort van" nieuw centrum bezig zijn en dit perfect in het plaatje valt.
Maar misschien zie ik iets over het hoofd. Meer concurrentie of toch geen top locatie?
pi_187829261
SIG
De projectaanvragers van de Sonmansstraat 28 A2 te Rotterdam hebben aangegeven dat zij genoegen nemen met het bedrag dat op woensdag 10 juli a.s. om 09.00 uur is opgehaald. Het resterende bedrag voor de financiering zullen zij met eigen middelen aanvullen. Tot morgenochtend 09.00 uur heb je nog de mogelijkheid om te investeren in dit project.
pi_187829262
SIG
Rosier Faassenstraat 61 LIVE 11JUL 14.30u
pi_187829319
Zo da's knap. Rosier Faasenstraat 61

Marktwaarde vrije verkoop
¤ 180.000,00

Marktwaarde in verh. staat
¤ 297.000,00


en je kan investeren vanaf woensdag 11 juli om 14:30 uur. Da's ook knap.

Je zou zeggen dat kan allemaal nauwkeuriger, het is niet zo dat ze omkomen in de projecten.

De stagiair zal wel de schuld krijgen.

[ Bericht 22% gewijzigd door zeeland6 op 09-07-2019 14:55:33 ]
pi_187829435
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 13:29 schreef Gijsbertus het volgende:

[..]

Ze zijn met een inhaalslag bezig bij HCN ;).
Over Dordrecht kan ik vertellen dat ze met een "soort van" nieuw centrum bezig zijn en dit perfect in het plaatje valt.
Maar misschien zie ik iets over het hoofd. Meer concurrentie of toch geen top locatie?
Starters zijn standaard 2 sterren.
Pecunia non olet
pi_187829485
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 14:44 schreef zeeland6 het volgende:
Zo da's knap. Rosier Faasenstraat 61

Marktwaarde vrije verkoop
¤ 180.000,00

Marktwaarde in verh. staat
¤ 297.000,00

en je kan investeren vanaf woensdag 11 juli om 14:30 uur. Da's ook knap.

Je zou zeggen dat kan allemaal nauwkeuriger, het is niet zo dat ze omkomen in de projecten.

De stagiair zal wel de schuld krijgen.
De Makelaar is gevestigd in Barendracht
pi_187829671
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 13:29 schreef Gijsbertus het volgende:

[..]

Ze zijn met een inhaalslag bezig bij HCN ;).
Over Dordrecht kan ik vertellen dat ze met een "soort van" nieuw centrum bezig zijn en dit perfect in het plaatje valt.
Maar misschien zie ik iets over het hoofd. Meer concurrentie of toch geen top locatie?
Zit er bij de Dordrecht 2** toko een terras, op het Horecaplein, of de mogelijkheid tot. Buiten kunnen eten en drinken op een Horeca plein is wel een pre.
pi_187829695
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 14:44 schreef zeeland6 het volgende:
De stagiair zal wel de schuld krijgen.
Of Intersolve.
pi_187829752
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 14:44 schreef zeeland6 het volgende:
Zo da's knap. Rosier Faasenstraat 61

Marktwaarde vrije verkoop
¤ 180.000,00

Marktwaarde in verh. staat
¤ 297.000,00

en je kan investeren vanaf woensdag 11 juli om 14:30 uur. Da's ook knap.

Je zou zeggen dat kan allemaal nauwkeuriger, het is niet zo dat ze omkomen in de projecten.

De stagiair zal wel de schuld krijgen.
https://www.funda.nl/koop(...)er-faassenstraat-61/

https://www.huisportaal.n(...)37f19d9b107f35f8e233
pi_187829919
quote:
Woning was toch hypotheekvrij. Hoe kan deze dan te koop staan?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Of krijgt de aanvrager de woning niet verkocht en gaat hij deze nu financieren en woning uit de verkoop?
  dinsdag 9 juli 2019 @ 16:20:26 #85
486444 evavcroonenburg
Boris Bar & Kitchen
pi_187830741
[..]

Zit er bij de Dordrecht 2** toko een terras, op het Horecaplein, of de mogelijkheid tot. Buiten kunnen eten en drinken op een Horeca plein is wel een pre.
[/quote]

Dat is zeker een pre! We beschikken over een terras op het plein van 150m2.
pi_187831109
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 14:44 schreef zeeland6 het volgende:
Zo da's knap. Rosier Faasenstraat 61

Marktwaarde vrije verkoop
¤ 180.000,00

Marktwaarde in verh. staat
¤ 297.000,00

en je kan investeren vanaf woensdag 11 juli om 14:30 uur. Da's ook knap.

Je zou zeggen dat kan allemaal nauwkeuriger, het is niet zo dat ze omkomen in de projecten.

De stagiair zal wel de schuld krijgen.
zat er ook al naar te kijken. Goede deal toch, vrij van huurder kopen vervolgens verhuren en verkopen. Big business
pi_187831140
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 15:30 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

Woning was toch hypotheekvrij. Hoe kan deze dan te koop staan?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Of krijgt de aanvrager de woning niet verkocht en gaat hij deze nu financieren en woning uit de verkoop?
Dit is toch echt de kracht van SiG. :X Een wazige pitch schrijven waar iedere keer weer vragen over komen. Pfff. :G
(Maar ja, de geldnemer schrijft volgens SiG de pitch dus die zal het nu wel weer gedaan hebben :O )
pi_187831691
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 16:20 schreef evavcroonenburg het volgende:
[..]

Zit er bij de Dordrecht 2** toko een terras, op het Horecaplein, of de mogelijkheid tot. Buiten kunnen eten en drinken op een Horeca plein is wel een pre.
Dat is zeker een pre! We beschikken over een terras op het plein van 150m2.
[/quote]
Mevr van Croonenburg, dank voor uw reactie, uw reply op onze vragen en /of opmerkingen draagt zeker bij aan het succes van uw pitch. Ik wens u alvast succes. *O* w/
pi_187831876
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 16:48 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Dit is toch echt de kracht van SiG. :X Een wazige pitch schrijven waar iedere keer weer vragen over komen. Pfff. :G
(Maar ja, de geldnemer schrijft volgens SiG de pitch dus die zal het nu wel weer gedaan hebben :O )
Ik denk toch dat de stagiair het heeft gedaan. Die 297.000 is gekopieerd van Aaf Bouberstraat 116.
pi_187832388
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 16:20 schreef evavcroonenburg het volgende:
[..]

Zit er bij de Dordrecht 2** toko een terras, op het Horecaplein, of de mogelijkheid tot. Buiten kunnen eten en drinken op een Horeca plein is wel een pre.
Dat is zeker een pre! We beschikken over een terras op het plein van 150m2.
[/quote]
Waar bestaat die inbreng van eigen middelen uit? Is dat daadwerkelijk kapitaal of een achtergestelde lening binnen (bijvoorbeeld ) familie?
pi_187832683
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 17:35 schreef zeeland6 het volgende:

[..]

Ik denk toch dat de stagiair het heeft gedaan. Die 297.000 is gekopieerd van Aaf Bouberstraat 116.
Maar wat doen we ermee, pakken we hem mee?
pi_187832734
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 17:35 schreef zeeland6 het volgende:

[..]

Ik denk toch dat de stagiair het heeft gedaan. Die 297.000 is gekopieerd van Aaf Bouberstraat 116.
Ik doelde erop dat de woning te koop blijkt te staan terwijl in de pitch iets anders gesuggereerd wordt.

De genoemde 297k (na verbouwing) in verhuurde staat is zoals de taxateur het heeft opgegeven en klopt dus. (De stagiair gaat vrijuit mbt de genoemde waarde ;) ) Persoonlijk lijkt het mij veel te hoog ingeschat.
pi_187833014
En een pluim voor Grexx (CCF). Netjes afgelost. 'Het kan dus tóch!' :)
Pecunia non olet
pi_187833078
Wat vinden we van dit project:https://www.nlinvesteert.nl/investeren/bouwmarkt-bf-breda-bv op NL investeert?
Hubo-Decorette bouwmarkt, startende ondernemer. Wat mij betreft net opgebouwde financiering: eigenaar laat wat geld in het bedrijf zitten, BTW wordt na investering afgelost, borg van vader van de ondernemer.
Enige wat me tegenstaat/hoog lijkt is de waardering van de huidige voorraad: moeilijk om in te schatten of deze waarde reeel is.
Ik denk dat ik deze mee ga pakken.
pi_187833109
Ook wil ik Boris Bar meepakken op HCN, enige minpuntje vind ik de looptijd van 5 jaar van dit project: vind ik aan de lange kant voor horeca.

Worden er bij horeca projecten nog wel eens investeerders gegevens opgevraagd door de gemeente (wet Bibob meen ik)?
Dit is me 1x gebeurd bij een GvE project, en daarna gelukkig nooit meer.
Ik doe overigens horeca vrijwel niet meer buiten HCN.
pi_187833155
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 19:00 schreef ETphonehome het volgende:
Wat vinden we van dit project:https://www.nlinvesteert.nl/investeren/bouwmarkt-bf-breda-bv op NL investeert?
Hubo-Decorette bouwmarkt, startende ondernemer. Wat mij betreft net opgebouwde financiering: eigenaar laat wat geld in het bedrijf zitten, BTW wordt na investering afgelost, borg van vader van de ondernemer.
Enige wat me tegenstaat/hoog lijkt is de waardering van de huidige voorraad: moeilijk om in te schatten of deze waarde reeel is.
Ik denk dat ik deze mee ga pakken.
Vind ik ook interessant al zijn de zekerheden niet dekkend en heb je een instap van 1.000 euro. Ook is de concurrentie van de Duitse bouwmarkten fors.


Ik wil trouwens ook graag weten hoe ze bij NLI omgaan met de situatie W*t Mobiliteit. Jong project maar nu al een liquiditeits-issue lijkt het. Eens kijken hoe dat gaat lopen.
Pecunia non olet
  dinsdag 9 juli 2019 @ 19:07:52 #97
486444 evavcroonenburg
Boris Bar & Kitchen
pi_187833199
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 18:16 schreef Jaco078 het volgende:

[..]

Dat is zeker een pre! We beschikken over een terras op het plein van 150m2.
Waar bestaat die inbreng van eigen middelen uit? Is dat daadwerkelijk kapitaal of een achtergestelde lening binnen (bijvoorbeeld ) familie?
[/quote]

Ik besteed al mijn spaargeld aan Boris Bar & Kitchen. Om aan het minimaal benodigde kapitaal te komen heeft mijn familie ook een klein bedrag geleend.
pi_187833305
Particulier vastgoed op GVE. Geen hypothecaire inschrijving (?!), wel materiële waarde.
https://www.geldvoorelkaa(...)59&clickref=whatsapp
pi_187833319
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 19:05 schreef obligataire het volgende:

[..]

Ik wil trouwens ook graag weten hoe ze bij NLI omgaan met de situatie W*t Mobiliteit. Jong project maar nu al een liquiditeits-issue lijkt het. Eens kijken hoe dat gaat lopen.
Ik zit ook in dat project (2x min. bedrag), hoe NLI hiermee omgaat zal voor mij een belangrijk criterium zijn mbt mijn verdere investeringen op dit platform.
pi_187834242
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 19:02 schreef ETphonehome het volgende:
Worden er bij horeca projecten nog wel eens investeerders gegevens opgevraagd door de gemeente (wet Bibob meen ik)?
Dit is me 1x gebeurd bij een GvE project, en daarna gelukkig nooit meer.
Bibob zal vast wel vaker gevraagd worden. Na de ene uitvraag via gve zijn volgens mij de algemene voorwaarden aangepast waardoor aan investeerders niet gevraagd hoeft te worden de gegevens aan de gemeente leveren. Hoe dit bij andere platformen zit ben ik nooit achtergekomen.
pi_187835084
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 19:05 schreef obligataire het volgende:

[..]

Vind ik ook interessant al zijn de zekerheden niet dekkend en heb je een instap van 1.000 euro. Ook is de concurrentie van de Duitse bouwmarkten fors.

Ik wil trouwens ook graag weten hoe ze bij NLI omgaan met de situatie W*t Mobiliteit. Jong project maar nu al een liquiditeits-issue lijkt het. Eens kijken hoe dat gaat lopen.
Ik zit ook in W*t Mobiliteit.
Heel raar dat er al bijna direct problemen zijn.
De communicatie hierover vanuit NLI vind ik ook niet optimaal.
Ik wacht even met verder investeren via NLI.
pi_187837494
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 18:39 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Ik doelde erop dat de woning te koop blijkt te staan terwijl in de pitch iets anders gesuggereerd wordt.

De genoemde 297k (na verbouwing) in verhuurde staat is zoals de taxateur het heeft opgegeven en klopt dus. (De stagiair gaat vrijuit mbt de genoemde waarde ;) ) Persoonlijk lijkt het mij veel te hoog ingeschat.
Die 297.000 is absolute nonsens. Afhankelijk van de antwoorden die ik van SIG krijg (ze kunnen er even op kauwen) beslis wat ik hiermee doe.

Grappig de Sonmanstraat krijgt vanavond ineens een boost naar 88%. Dreigen met afsluiting van inschrijftermijn blijkt dus te werken. Misschien kunnen ze dat vaker doen. Schiet het wat op.
pi_187837557
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 19:07 schreef evavcroonenburg het volgende:

[..]Ik besteed al mijn spaargeld aan Boris Bar & Kitchen. Om aan het minimaal benodigde kapitaal te komen heeft mijn familie ook een klein bedrag geleend.
Beste Eva, ik wens je heel veel succes met het eigen bedrijf. Ik vind het positief dat je al jouw spaargeld durft te investeren. Dat geeft blijk van vertrouwen.

Iets minder vind ik de geboden incentive. Dat heb ik al eens beter meegemaakt. Als je nu eens een open dagje voor alle investeerders doet, met gratis hapjes en een rondleiding, daarmee trek je wellicht grotere aantallen kleinere investeerders over de streep.
Pecunia non olet
  dinsdag 9 juli 2019 @ 22:45:58 #104
486444 evavcroonenburg
Boris Bar & Kitchen
pi_187837711
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 22:39 schreef obligataire het volgende:

[..]

Beste Eva, ik wens je heel veel succes met het eigen bedrijf. Ik vind het positief dat je al jouw spaargeld durft te investeren. Dat geeft blijk van vertrouwen.

Iets minder vind ik de geboden incentive. Dat heb ik al eens beter meegemaakt. Als je nu eens een open dagje voor alle investeerders doet, met gratis hapjes en een rondleiding, daarmee trek je wellicht grotere aantallen kleinere investeerders over de streep.

Goeie tip, dankjewel!! Daar heb ik zelf helemaal niet aangedacht. Ik ga kijken of ik daar nog wat mee kan doen.
pi_187837744
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 22:36 schreef zeeland6 het volgende:

[..]

Die 297.000 is absolute nonsens. Afhankelijk van de antwoorden die ik van SIG krijg (ze kunnen er even op kauwen) beslis wat ik hiermee doe.

Tja, belachelijk hoog maar SiG heeft deze waarde niet verzonnen en hoeft dus nergens op te kauwen. Ze zouden hooguit bij de makelaar/taxateur kunnen navragen of er geen fout is gemaakt of verwacht jij iets anders?
pi_187838672
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 22:47 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Tja, belachelijk hoog maar SiG heeft deze waarde niet verzonnen en hoeft dus nergens op te kauwen. Ze zouden hooguit bij de makelaar/taxateur kunnen navragen of er geen fout is gemaakt of verwacht jij iets anders?
Ja. De tekst en bijlage van de onderbouwing. 297000 is duidelijk een fout.

"Schijf 1 A – een aflossingsvrije hypothecaire lening van ¤ 90.000,00 gedekt door de vestiging van een eerste hypotheek. Schijf 1 A beloopt de eerste 50% van de waarde van het te financieren pand in verhuurde staat.
pi_187838775
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 23:22 schreef zeeland6 het volgende:

[..]

Ja. De tekst en bijlage van de onderbouwing. 297000 is duidelijk een fout.

"Schijf 1 A – een aflossingsvrije hypothecaire lening van ¤ 90.000,00 gedekt door de vestiging van een eerste hypotheek. Schijf 1 A beloopt de eerste 50% van de waarde van het te financieren pand in verhuurde staat.
De 297000 klopt met het taxatierapport de tekst is onjuist.
pi_187838996
Daar mogen ze dus een antwoord op kauwen.
Ik heb overigens geen taxatierapport gezien, wel een staatje in de aanvraag wat ze hebben overgetyp uit het taxatierapport. Of heb jij het origineel ? Hoe dan ook ze zitten fout met info verstrekking.
We wachten het maar af.

[ Bericht 0% gewijzigd door zeeland6 op 09-07-2019 23:45:31 ]
pi_187841107
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 23:35 schreef zeeland6 het volgende:
Daar mogen ze dus een antwoord op kauwen.
Ik heb overigens geen taxatierapport gezien, wel een staatje in de aanvraag wat ze hebben overgetyp uit het taxatierapport. Of heb jij het origineel ? Hoe dan ook ze zitten fout met info verstrekking.
We wachten het maar af.
Ik begrijp dat je de vraag gesteld hebt dus inderdaad even afwachten.

Ik heb een kopie van het orgineel.
pi_187841664
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 15:30 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

Woning was toch hypotheekvrij. Hoe kan deze dan te koop staan?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Of krijgt de aanvrager de woning niet verkocht en gaat hij deze nu financieren en woning uit de verkoop?
Teveel unclear for me, marktwaarde verhuurde staat 297k is aan de topline,, mag ook nog wel wat gebeuren in het pandje en tuintje, op de foto's staan de verfbakken en rollers op de vloer. So voor nu een no go.

[ Bericht 0% gewijzigd door peterc op 10-07-2019 09:16:28 ]
pi_187842237
quote:
12s.gif Op woensdag 10 juli 2019 08:46 schreef peterc het volgende:

[..]

Teveel unclear for me, marktwaarde verhuurde staat 297k is aan de topline,, mag ook nog wel wat gebeuren in het pandje en tuintje, op de foto's staan de verfbakken en rollers op de vloer. So voor nu een no go.
Die verfbakken en rollers waren me niet meteen opgevallen (laatste foto?), maar is dat bezwaarlijk, beetje onderhoud is toch altijd prima voor een woning? In juli komt de aannemer begrijp ik voor de modernisering.

Ga toch wel weer een hapje inschrijven in de 1A schijf, is 64% van de WOZ, moet toch raar lopen denk ik om daar geld aan te verliezen?

Hij is niet onbewoonbaar zo te zien, zoals dat hok aan de Aleidastraat *O*

[ Bericht 4% gewijzigd door obligataire op 10-07-2019 09:47:22 ]
Pecunia non olet
pi_187842323
quote:
stevige ltv. 111% bij aanvang, na 5 jaar 93%.
pi_187842346
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2019 09:47 schreef optrandje het volgende:

[..]

stevige ltv. 111% bij aanvang, na 5 jaar 93%.
Dat is inderdaad (te) stevig, maar er tekenen wel 3 mensen privé hoofdelijk mee waarvan 2 materieel op dit moment.
Sinds Het Proeflokaal weten we dat dit niet altijd wat voorstelt, maar toch.......
Pecunia non olet
pi_187842511
Het Project 'Barndegat te Zaandam' op NewFunding gaat richting haar laatste openstaande dagen. 4 dagen resterend met nog ¤80.000 aan gevraagd geld. Zie ik iets over het hoofd dat deze niet interessant genoeg is? Of zijn er nog te weinig investeerders bij NF?

Link: https://www.newfunding.nl/project/barndegat-te-zaandam
  woensdag 10 juli 2019 @ 10:17:38 #116
304129 Gijsbertus
op het leven
pi_187842769
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 22:45 schreef evavcroonenburg het volgende:

[..]

Goeie tip, dankjewel!! Daar heb ik zelf helemaal niet aangedacht. Ik ga kijken of ik daar nog wat mee kan doen.
Daar sluit ik mij aan.
Ik doe dan zeker een duit in het zakje en kom graag langs :)
pi_187842808
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2019 09:40 schreef obligataire het volgende:

[..]

Die verfbakken en rollers waren me niet meteen opgevallen (laatste foto?), maar is dat bezwaarlijk, beetje onderhoud is toch altijd prima voor een woning? In juli komt de aannemer begrijp ik voor de modernisering.

Ga toch wel weer een hapje inschrijven in de 1A schijf, is 64% van de WOZ, moet toch raar lopen denk ik om daar geld aan te verliezen?

Hij is niet onbewoonbaar zo te zien, zoals dat hok aan de Aleidastraat *O*
Klopt, maar Rob de Tuinman mag toch ff wel komen snoeien
pi_187842915
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2019 09:49 schreef obligataire het volgende:

[..]

Dat is inderdaad (te) stevig, maar er tekenen wel 3 mensen privé hoofdelijk mee waarvan 2 materieel op dit moment.
Sinds Het Proeflokaal weten we dat dit niet altijd wat voorstelt, maar toch.......
Het risico zal voor een relatief klein bedrag en 3 man wel meevallen. Wel opvallend dat de HA van degene met 20 panden niet materieel is. Daarnaast verhuren ze (zeer) fors boven de puntenhuur. Dat doen heel veel particuliere verhuurders, maar wat mij betreft zou dat ontmoedigd mogen worden.
  woensdag 10 juli 2019 @ 10:31:07 #119
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_187842966
Mij niet, particulier is particulier.
pi_187842972
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2019 10:27 schreef rechtsbackje het volgende:

Wel opvallend dat de HA van degene met 20 panden niet materieel is.
"Omid heeft twintig panden in Rotterdam in beheer gehad"

Gehad. Verleden tijd. En in beheer hoeft strikt genomen niet in eigendom te betekenen.
pi_187843022
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2019 10:31 schreef optrandje het volgende:

[..]

"Omid heeft twintig panden in Rotterdam in beheer gehad"

Gehad. Verleden tijd. En in beheer hoeft strikt genomen niet in eigendom te betekenen.
Hij zal wel voor het onderhoud zorgen (de anderen zorgen voor het geld denk ik dan)
pi_187843114
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2019 10:31 schreef optrandje het volgende:

[..]

"Omid heeft twintig panden in Rotterdam in beheer gehad"

Gehad. Verleden tijd. En in beheer hoeft strikt genomen niet in eigendom te betekenen.
te snel gelezen..
pi_187843540
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2019 10:31 schreef optrandje het volgende:

[..]

"Omid heeft twintig panden in Rotterdam in beheer gehad"

Gehad. Verleden tijd. En in beheer hoeft strikt genomen niet in eigendom te betekenen.
Ik denk nog even na. Ik vind de rente (1% méér dan een bijna risicoloos project bij SIG), toch wel wat aan de lage kant, bij deze LTV.

De materialiteit van de HA zal vooral in hun panden zitten, maar ja als het eb wordt zakken álle bootjes mee.
Pecunia non olet
pi_187843753
quote:
18s.gif Op woensdag 10 juli 2019 10:31 schreef xzaz het volgende:
Mij niet, particulier is particulier.
En puntenhuur is puntenhuur. Door te verhuren aan bijv. uitzendbureau's kan je veel meer vragen, maar het betekent wel dat zo'n woning wordt onttrokken aan de sociale woningmarkt. En dit gebeurt op hele grote schaal, waardoor buurten worden ontwricht. Het heeft niks met gentrificatie te maken.
pi_187843826


[ Bericht 100% gewijzigd door peterc op 10-07-2019 11:44:35 ]
pi_187844135
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 19:00 schreef ETphonehome het volgende:
Wat vinden we van dit project:https://www.nlinvesteert.nl/investeren/bouwmarkt-bf-breda-bv op NL investeert?
Hubo-Decorette bouwmarkt, startende ondernemer. Wat mij betreft net opgebouwde financiering: eigenaar laat wat geld in het bedrijf zitten, BTW wordt na investering afgelost, borg van vader van de ondernemer.
Enige wat me tegenstaat/hoog lijkt is de waardering van de huidige voorraad: moeilijk om in te schatten of deze waarde reeel is.
Ik denk dat ik deze mee ga pakken.
Staat open en ik doe mee.
Er staat een flamingo in mijn gezichtsveld... Rake $3
  woensdag 10 juli 2019 @ 12:01:56 #127
486444 evavcroonenburg
Boris Bar & Kitchen
pi_187844154
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2019 10:17 schreef Gijsbertus het volgende:

[..]

Daar sluit ik mij aan.
Ik doe dan zeker een duit in het zakje en kom graag langs :)

Bij de incentives heb ik laten toevoegen dat investeerders een uitnodiging ontvangen voor het openingsfeest! Dus hopelijk tot dan! 🥂
  woensdag 10 juli 2019 @ 12:06:01 #128
486444 evavcroonenburg
Boris Bar & Kitchen
pi_187844205
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 22:39 schreef obligataire het volgende:

[..]

Beste Eva, ik wens je heel veel succes met het eigen bedrijf. Ik vind het positief dat je al jouw spaargeld durft te investeren. Dat geeft blijk van vertrouwen.

Iets minder vind ik de geboden incentive. Dat heb ik al eens beter meegemaakt. Als je nu eens een open dagje voor alle investeerders doet, met gratis hapjes en een rondleiding, daarmee trek je wellicht grotere aantallen kleinere investeerders over de streep.

Naar aanleiding van je tip heb ik bij de incentives heb ik laten toevoegen dat investeerders een uitnodiging ontvangen voor het openingsfeest! Daar horen dan uiteraard drankjes - hapjes en een rondleiding bij. Dus hopelijk tot dan! 🥂
  woensdag 10 juli 2019 @ 12:12:44 #129
486444 evavcroonenburg
Boris Bar & Kitchen
pi_187844302
quote:
12s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 15:14 schreef peterc het volgende:

[..]

Zit er bij de Dordrecht 2** toko een terras, op het Horecaplein, of de mogelijkheid tot. Buiten kunnen eten en drinken op een Horeca plein is wel een pre.
Ik heb in de pitch nog even laten toevoegen dat er een groot terras bij hoort. Bedankt voor deze vraag, hopelijk is het hierdoor duidelijker! :-)
pi_187844511
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2019 12:06 schreef evavcroonenburg het volgende:

[..]

Naar aanleiding van je tip heb ik bij de incentives heb ik laten toevoegen dat investeerders een uitnodiging ontvangen voor het openingsfeest! Daar horen dan uiteraard drankjes - hapjes en een rondleiding bij. Dus hopelijk tot dan! 🥂
Hoi Eva,

Is de genoemde kasstroom in de pitch inclusief management fee? En zoniet kunt u een indicatie van de geplande managementfee geven?

Verder heb ik nog een aantal brutale vragen:

Ik de pitch wordt uw vriend genoemd die een eigen cafe heeft.
-Welk cafe is dit?
-Gaat uw vriend ook een rol spelen bij uw onderneming?
-Wat is uw rol geweest bij het ondernemerschap van uw vriend?

Ps: er zit een kleine rekenfout in de pitch bij het kopje financiering.

Veel succes in ieder geval!
pi_187844524
Er is een paar ton geinvesteerd voor de camping in Italië op all4funding. Project zit nu vol. Liep tot vandaag totaal niet

[ Bericht 3% gewijzigd door KrekelJapie op 10-07-2019 12:46:25 ]
pi_187844636
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 14:37 schreef zeeland6 het volgende:
SIG
De projectaanvragers van de Sonmansstraat 28 A2 te Rotterdam hebben aangegeven dat zij genoegen nemen met het bedrag dat op woensdag 10 juli a.s. om 09.00 uur is opgehaald. Het resterende bedrag voor de financiering zullen zij met eigen middelen aanvullen. Tot morgenochtend 09.00 uur heb je nog de mogelijkheid om te investeren in dit project.
Dat kan ik me voorstellen voor een project waarbij de prijs/taxatiewaarde door doorverkoop kort voor het plaatsen van de funding bij SIG opgedreven is van 92K naar rond 200K. Het zou me niet verbazen als de kopers en verkopers hier uit dezelfde ruif eten.
pi_187844638
Zijn er mensen die normaal wel in hcn investeren maar Atlantis van vanmiddag laten schieten(met bepaalde redenen)?
pi_187844753
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2019 12:35 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Dat kan ik me voorstellen voor een project waarbij de prijs/taxatiewaarde door doorverkoop kort voor het plaatsen van de funding bij SIG opgedreven is van 92K naar rond 200K. Het zou me niet verbazen als de kopers en verkopers hier uit dezelfde ruif eten.
Klinkt als het soort praktijken waar een aantal jaar geleden meerdere notarissen voor geroyeerd zijn?
pi_187844788
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2019 12:35 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Dat kan ik me voorstellen voor een project waarbij de prijs/taxatiewaarde door doorverkoop kort voor het plaatsen van de funding bij SIG opgedreven is van 92K naar rond 200K. Het zou me niet verbazen als de kopers en verkopers hier uit dezelfde ruif eten.
Betrof dat niet Aleidastraat? Zijn overigens zelfde aanvragers
pi_187844790
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2019 12:35 schreef wilan het volgende:
Zijn er mensen die normaal wel in hcn investeren maar Atlantis van vanmiddag laten schieten(met bepaalde redenen)?
Ik, omdat ik al heb geinvesteerd in het project in Wormerveer van dezelfde ondernemers. Anders zou ik waarschijnlijk wel meedoen.
pi_187844804
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2019 12:45 schreef OpDieFiets het volgende:

[..]

Ik, omdat ik al heb geinvesteerd in het project in Wormerveer van dezelfde ondernemers. Anders zou ik waarschijnlijk wel meedoen.
Het is slechts 1 dezelfde ondernemer. 3 van de ondernemers zijn anderen.
pi_187844873
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2019 12:47 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

Het is slechts 1 dezelfde ondernemer. 3 van de ondernemers zijn anderen.
Ah ok, iets te snel bekeken blijkbaar. Ik ga er nog eens naar kijken, bedankt! :)
pi_187845054
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2019 12:06 schreef evavcroonenburg het volgende:

[..]

Naar aanleiding van je tip heb ik bij de incentives heb ik laten toevoegen dat investeerders een uitnodiging ontvangen voor het openingsfeest! Daar horen dan uiteraard drankjes - hapjes en een rondleiding bij. Dus hopelijk tot dan! 🥂
Komt helemaal goed Eva🥂🍾
Pecunia non olet
pi_187845226
Ik zie deze bij Collin direct staan. https://www.collincrowdfund.nl/pho-kitchen/ . Wil wel een kleine bijdrage leveren aan dit kleine leenbedrag voor deze ondernemer. Dus als iemand ziet dat deze lening open staat hoor ik het graag.
pi_187845906
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 18:39 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Ik doelde erop dat de woning te koop blijkt te staan terwijl in de pitch iets anders gesuggereerd wordt.
De woning is snel van funda afgehaald.
pi_187845958
HCN Nederweert open 80%
pi_187845967
Atlantis open, na opening was +- 200.000 gevuld met autoinvest
pi_187846014
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2019 14:01 schreef wilan het volgende:
Atlantis open, na opening was +- 200.000 gevuld met autoinvest
Schat dat die over 5 minuten vol is!
pi_187846049
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2019 14:04 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Schat dat die over 5 minuten vol is!
Nu
pi_187846050
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2019 14:04 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Schat dat die over 5 minuten vol is!
Vol
pi_187846051
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2019 14:04 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Schat dat die over 5 minuten vol is!
7 minuten, waarbij de laatste 250 euro het langzaamste ging
pi_187846067
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2019 13:58 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

De woning is snel van funda afgehaald.
Rosier Faassen was een Nederlandse toneelspeler / schrijver, Over een toneelstuk gesproken.
pi_187846093
Ik heb het vermoeden dat mijn automatische investering niet is meegenomen omdat het totaalbedrag van mijn investeringen door een grens heen is gegaan waardoor een herhaal-toets noodzakelijk was.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Ik heb nu handmatig meegedaan en de vraag ook aan HCN gesteld, benieuwd hoe dit zit.
pi_187846185
quote:
12s.gif Op woensdag 10 juli 2019 14:11 schreef escortmk2 het volgende:
Ik heb het vermoeden dat mijn automatische investering niet is meegenomen omdat het totaalbedrag van mijn investeringen door een grens heen is gegaan waardoor een herhaal-toets noodzakelijk was.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Ik heb nu handmatig meegedaan en de vraag ook aan HCN gesteld, benieuwd hoe dit zit.
Ik heb het probleem nog nooit gehad maar maak soms wel gebruik van de autoinvest. Ben benieuwd naar hun antwoord!
pi_187846258
haha, ik zie trouwens dat ik een foutje heb gemaakt. Niet de maximale score gehaald omdat ik heb gezegd "elke maand rond te komen" ipv "rond te komen en geld over te houden"

Volgende keer maar even heel rustig lezen, alle antwoorden goed op me in laten werken en vervolgens tot de conclusie komen dat ik te laat ben omdat het project al vol zit _O-
pi_187846311
quote:
12s.gif Op woensdag 10 juli 2019 14:22 schreef escortmk2 het volgende:
haha, ik zie trouwens dat ik een foutje heb gemaakt. Niet de maximale score gehaald omdat ik heb gezegd "elke maand rond te komen" ipv "rond te komen en geld over te houden"

Volgende keer maar even heel rustig lezen, alle antwoorden goed op me in laten werken en vervolgens tot de conclusie komen dat ik te laat ben omdat het project al vol zit _O-
Ik heb gewoon gedrukt op "nu even niet, vraag het binnenkort nog eens"... :)
pi_187846424
Volgende week deel 2 van Pavarotti Leiden:
Benieuwd hoe dit gaat lopen omdat investeerders al 500.000 hebben geinvesteerd. Ik zou niet weten waarom je 2x zou meedoen aan hetzelfde project.

[ Bericht 7% gewijzigd door KrekelJapie op 10-07-2019 14:42:08 ]
pi_187846499
Deel 2 van Grieks restaurant Oudegracht

[ Bericht 2% gewijzigd door KrekelJapie op 10-07-2019 14:47:02 ]
pi_187846896
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2019 13:58 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

De woning is snel van funda afgehaald.
Vage praktijken, getalllen die niet kloppen, SIG beantwoord ook geen mail over de onduidelijkheden.
pi_187846945
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2019 14:35 schreef KrekelJapie het volgende:
Volgende week deel 2 van Pavarotti Leiden:
Benieuwd hoe dit gaat lopen omdat investeerders al 500.000 hebben geinvesteerd. Ik zou niet weten waarom je 2x zou meedoen aan hetzelfde project.
Auto-invest, om deze reden, tijdelijk uitzetten?
Pecunia non olet
pi_187847330
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2019 14:35 schreef KrekelJapie het volgende:
Volgende week deel 2 van Pavarotti Leiden:
Benieuwd hoe dit gaat lopen omdat investeerders al 500.000 hebben geinvesteerd. Ik zou niet weten waarom je 2x zou meedoen aan hetzelfde project.
Tja, in de oorspronkelijke pitch werd al wel aangegeven dat de 1M in 2 delen werd opgehaald ivm cashflow management.

Maar je hebt gelijk... zouden ze nu weer 7% bieden of moeten ze hoger gaan zitten (benieuwd naar de nieuwe zekerheden...)
pi_187847398
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2019 15:20 schreef obligataire het volgende:

[..]

Auto-invest, om deze reden, tijdelijk uitzetten?
Hij was wel aangekondigd in de 1e ronde:
"Deze 1 mln. wordt verdeeld over twee crowdfundingtranches. Deel 1 wordt nu gefund en deel 2 zal vlak voor de opening gefund worden om zo de liquiditeit te spreiden".
Dat deze tranche al voorbereid was is positiever dan dat "er opeens nog een 500k nodog is.
pi_187847403
tranche 1 of 2 maakt mij niet zo heel veel uit, ik heb persoonlijk moeite met de grootte van het project en laat deze daarom aan mij voorbij gaan. Ik hoor wel positieve verhalen over andere vestigingen van deze keten, denk wel dat de ondernemer weet waar ie mee bezig is.

Mbt de auto-invest die niet door is gegaan: dit was een foutje van HCN. Had al heel snel een reactie gehad en het had niet met de toets te maken. Wel gek eigenlijk, want dan zou je daarmee de "verplichte" toets kunnen ontwijken? Lijkt me ook niet helemaal de bedoeling, ondanks dat die toets natuurlijk een grote farce is.
  woensdag 10 juli 2019 @ 16:18:13 #160
304129 Gijsbertus
op het leven
pi_187847683
Een Horeca project op KoM --> Shanghai Papa.

Chinese ondernemers in Rotterdam. Volgens mij is dat beetje de trend de laatste tijd.
De locatie ken ik, tegenover de Jumbo (Botersloot). Vind ik persoonlijk niet de beste combinatie, maar het is booming in die buurt. Al vraag ik mij af als de eerdere toko verliesgevend was, of dit dan wel gaat scoren.
pi_187847779
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2019 16:18 schreef Gijsbertus het volgende:
Een Horeca project op KoM --> Shanghai Papa.

Chinese ondernemers in Rotterdam. Volgens mij is dat beetje de trend de laatste tijd.
De locatie ken ik, tegenover de Jumbo (Botersloot). Vind ik persoonlijk niet de beste combinatie, maar het is booming in die buurt. Al vraag ik mij af als de eerdere toko verliesgevend was, of dit dan wel gaat scoren.
Dat laatste... waarom zou dit nieuwe concept wel werken? En "thee ceremonie workshops" lijken me niet het verschil gaan maken.
pi_187848147
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2019 12:27 schreef KrekelJapie het volgende:
Er is een paar ton geinvesteerd voor de camping in Italië op all4funding. Project zit nu vol. Liep tot vandaag totaal niet
Volgens mij een hiccup up de site geweest, project staat nu weer op 14.2%, waar het al een tijdje staat. Ik heb hem overigens wel meegenomen, maar voor een kleiner bedrag dan dat ik normaal doe voor projecten met 1e hypotheek.

Toevoeging: er gaat 3% rente vergoed worden over de periode vanaf inleg in het project, tot aan de totstandkoming. Vraag me af of dit genoeg dynamiek gaat geven om funding weer op gang te brengen. Ik kan niks tastbaars vinden, dus laat mijn investering staan. Toch heb ik een beetje een onderbuikgevoel dat dit project niet zonder hiccups zijn eind zal halen.

[ Bericht 16% gewijzigd door ETphonehome op 10-07-2019 23:28:49 ]
  woensdag 10 juli 2019 @ 17:15:40 #163
486444 evavcroonenburg
Boris Bar & Kitchen
pi_187848490
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2019 12:26 schreef wilan het volgende:

[..]

Hoi Eva,

Is de genoemde kasstroom in de pitch inclusief management fee? En zoniet kunt u een indicatie van de geplande managementfee geven?

Verder heb ik nog een aantal brutale vragen:

Ik de pitch wordt uw vriend genoemd die een eigen cafe heeft.
-Welk cafe is dit?
-Gaat uw vriend ook een rol spelen bij uw onderneming?
-Wat is uw rol geweest bij het ondernemerschap van uw vriend?

Ps: er zit een kleine rekenfout in de pitch bij het kopje financiering.

Veel succes in ieder geval!
De genoemde kasstroom is inderdaad incl managementfee.

Mijn vriend heeft onlangs Cafe Het Zwarte Schaap verkocht. Hij zal geen rol spelen in de onderneming. Uiteraard praten we wel over elkaars activiteiten. Ik heb hem regelmatig geholpen in zijn cafe, maar daar bleef het ook bij. :-)

Ik zal naar de rekenfout laten kijken, bedankt!
pi_187848503
Bij SIG sonmanstraat 28 wordt er nu gevraagd aan de investeerders om alvast hun geld over te maken. Ondanks dat er voor 88% gefund is.

https://investeren.sameni(...)m-sonmanstraat-28-a2

Trouwens heeft er iemand geannuleerd in schijf 1A en staart daar nu weer 250 euro open.
pi_187849373
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2019 09:59 schreef CFinvestor22 het volgende:
Het Project 'Barndegat te Zaandam' op NewFunding gaat richting haar laatste openstaande dagen. 4 dagen resterend met nog ¤80.000 aan gevraagd geld. Zie ik iets over het hoofd dat deze niet interessant genoeg is? Of zijn er nog te weinig investeerders bij NF?

Link: https://www.newfunding.nl/project/barndegat-te-zaandam
Dat vraag ik me ook af. Ik doe mee maar de projecten daar lopen wel erg traag vol. Te weinig bereik?
pi_187849439
Touwbaan parcoursen met 1e hypotheek op ccf
https://www.collincrowdfund.nl/ao-klimparken/
pi_187850212
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2019 15:20 schreef obligataire het volgende:

[..]

Auto-invest, om deze reden, tijdelijk uitzetten?
Ik heb dat inderdaad gedaan. De eerste wel meegenomen.
pi_187851168
Tssss......wat een capriolen daar bij WvjG, project 90K binnen 2 minuten met 40K overschreven, de software kan dit niet aan B:)B
Pecunia non olet
pi_187851171
Vastgoed WVJG 40k overschreven in de eerste minuut..
pi_187851194
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2019 20:04 schreef Jaco078 het volgende:
Vastgoed WVJG 40k overschreven in de eerste minuut..
Hij stond bij opening al op 43%, de incrowd waarschijnlijk.........

Gelukkig net op tijd, lijkt wel Collin of GvE in hun goede dagen.

De wonderbaarlijke broodcrowdfund vermenigvuldiging O~)
Pecunia non olet
pi_187851421
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2019 20:04 schreef obligataire het volgende:
Tssss......wat een capriolen daar bij WvjG, project 90K binnen 2 minuten met 40K overschreven, de software kan dit niet aan B:)B
HET PROJECT IS VOLGESCHREVEN. De laatste inschrijving zijn bijna tegelijk gedaan. Op volgorde van binnenkomst zullen de laatste overschrijvingen worden teruggedraaid
pi_187854260
CNH Industrial, fabrikant van o.a. Iveco en New Holland, vraagt een lening aan via October van ¤100K. Niet omdat ze het geld zelf nodig hebben, maar om aan het MKB te laten zien dat crowdfunding een goed alternatief is voor bancaire financiering. De rentevergoeding bedraagt 2,5%. Looptijd 24 maanden.

Een lage rente, maar het bedrijf is beursgenoteerd, heeft een omzet van > ¤ 25 miljard en een eigen vermogen van ¤ 7 miljard. Hot or not?
https://app.october.eu/project/5d245064edd5fb015e43b0ac

Edit: door de ¤100K die ze lenen mogen MKB-bedrijven gelieerd aan CNH Industrial gezamenlijk ¤1 mln lenen zonder succesfee voor een geslaagde financiering (dus enkel rentekosten). https://nl.october.eu/oct(...)online-financiering/

[ Bericht 6% gewijzigd door djtiesto8 op 11-07-2019 00:14:23 ]
pi_187854775
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2019 22:26 schreef djtiesto8 het volgende:
CNH Industrial, fabrikant van o.a. Iveco en New Holland, vraagt een lening aan via October van ¤100K. Niet omdat ze het geld zelf nodig hebben, maar om aan het MKB te laten zien dat crowdfunding een goed alternatief is voor bancaire financiering. De rentevergoeding bedraagt 2,5%. Looptijd 24 maanden.

Een lage rente, maar het bedrijf is beursgenoteerd, heeft een omzet van > ¤ 25 miljard en een eigen vermogen van ¤ 7 miljard. Hot or not?
https://app.october.eu/project/5d245064edd5fb015e43b0ac
Not. Flauwe publiciteitsstunt.
Pecunia non olet
pi_187855411
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2019 20:05 schreef obligataire het volgende:

[..]

Hij stond bij opening al op 43%, de incrowd waarschijnlijk.........

Gelukkig net op tijd, lijkt wel Collin of GvE in hun goede dagen.

De wonderbaarlijke broodcrowdfund vermenigvuldiging O~)
Er zal zondag wel gebeden worden in de kerken voor een goede afloop. Valt me nog mee dat dit niet bij de zekerheden staat.
pi_187855447
Tuincentrum Den Dungen bij Collin is weer flink te laat zoals gebruikelijk de laatste maanden. Drama project alle betalingen in 2019 te laat.
pi_187855522
quote:
6s.gif Op woensdag 10 juli 2019 23:18 schreef zeeland6 het volgende:

[..]

Er zal zondag wel gebeden worden in de kerken voor een goede afloop. Valt me nog mee dat dit niet bij de zekerheden staat.
Al met al heeft WvjG nog nul defaults, op weinig projecten vooralsnog, maar de goden lijken hen goedgezind.
Pecunia non olet
pi_187858195
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2019 23:25 schreef obligataire het volgende:

[..]

Al met al heeft WvjG nog nul defaults, op weinig projecten vooralsnog, maar de goden lijken hen goedgezind.
Niet te vroeg juichen. De meeste projecten van wvjg zijn nog niet op de helft. De laatste maanden zijn er ook opeens weer veel defaults uit de jaren 2015 en 2016.
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2015 11:55 schreef obligataire het volgende:
Cafetaria's/frituurzaken verdienen altijd geld, zelfs in de crisis.
Ik lees niets over de hoofdelijke aansprakelijkheid, of kijk ik niet goed?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 6% gewijzigd door djh77 op 11-07-2019 06:09:41 ]
pi_187859558
quote:
1s.gif Op donderdag 11 juli 2019 04:52 schreef djh77 het volgende:

[..]

Niet te vroeg juichen. De meeste projecten van wvjg zijn nog niet op de helft. De laatste maanden zijn er ook opeens weer veel defaults uit de jaren 2015 en 2016.
[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb gisteren ook de mail gehad. Bijna afgelost en dan stoppen ze er ineens mee. Het gaat nu naar de deurwaarder dus dat worden een paar hele dure laatste termijntjes. Sukkels. Of ze moeten aansturen op schuldsanering?

Er zal best een verhaal achter zitten, ik blijf van mening dat er met een snackbar goed geld te verdienen valt als je niet te lui bent om hard en langdurig te werken.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 2% gewijzigd door obligataire op 11-07-2019 09:46:09 ]
Pecunia non olet
pi_187859728
Puur ter info want volgens mij is alles netjes afgelost?!

Maar.......hoe anders kan het lopen ;-). Schip zo nu een heel groot succes moet zijn

https://www.bndestem.nl/b(...)inke-boete~afafae99/
pi_187859981
GVE
project 16038 | OAMKB Apeldoorn. Van dit project zijn reeds 26 termijnen betaald. De overige termijnen (27-60) zijn in één keer afgelost, inclusief de volledige toegezegde rente. Dit conform de voorwaarden die in de schuldbekentenis zijn opgenomen.

Wij zullen de betalingen deze week aan u overmaken. U ontvangt per termijn een losse uitbetaling. Project 16038 is hiermee volledig afgehandeld
pi_187860254
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2019 15:17 schreef zeeland6 het volgende:

[..]

Vage praktijken, getalllen die niet kloppen, SIG beantwoord ook geen mail over de onduidelijkheden.
Over welk pand gaat dit ook al weer? Is er reden om dit project te cancellen?
Pecunia non olet
pi_187860328
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 14:38 schreef zeeland6 het volgende:
SIG
Rosier Faassenstraat 61 LIVE 11JUL 14.30u
@obligataire
pi_187860407
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2019 09:55 schreef rockenfeller het volgende:
Puur ter info want volgens mij is alles netjes afgelost?!

Maar.......hoe anders kan het lopen ;-). Schip zo nu een heel groot succes moet zijn

https://www.bndestem.nl/b(...)inke-boete~afafae99/
was een project van Collin halverwege 2017, is na een paar maanden vervroegd afgelost.
pi_187860408
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2019 10:44 schreef obligataire het volgende:

[..]

Over welk pand gaat dit ook al weer? Is er reden om dit project te cancellen?
strakjes live om 1430. Te hoge waarde pand verhuurde staat, krijg geen antwoorden van SIG op vragen, stond te koop op Funda is daar vandaag (stiekum) afgehaald etc. etc.
pi_187860822
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2019 10:58 schreef zeeland6 het volgende:

[..]

strakjes live om 1430. Te hoge waarde pand verhuurde staat, krijg geen antwoorden van SIG op vragen, stond te koop op Funda is daar vandaag (stiekum) afgehaald etc. etc.
Dan laat ik deze vanmiddag maar even voor wat het is. Ik hoor graag als er meer bekend is.

Maar ik las ook iets over verdachte transacties voorafgaand aan publicatie pitch. Ging dat over de Sonsmansstraat? Is er bij deze pitch nog reden om er van af te zien?
Pecunia non olet
pi_187860877
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2019 18:13 schreef djh77 het volgende:
Touwbaan parcoursen met 1e hypotheek op ccf
https://www.collincrowdfund.nl/ao-klimparken/
Wat vinden we van deze?

Dit project is verre van risico vrij en ik heb mijn bedenkingen bij de winstgevendheid van de bedrijfstak. Aan de andere kant gaat een groot deel van het geld gebruikt worden voor de aankoop van een bedrijfspand, echter wel in het buitenland. De lening zal in 5 jaar geheel worden afgelost echter de eerste 4 maanden zijn aflossingsvrij. Het grootste deel van de lening zal worden afgedekt met een 1e hypotheek (WOZ-waarde onderpand 118k.) Waarde van de woning is aannemelijk en er staat een redelijke risicovergoeding tegenover van 8% bruto. Ik overweeg hem wel mee te nemen.

Iemand toevallig al een investeringslinkje kunnen achterhalen?
pi_187860926
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2019 11:30 schreef obligataire het volgende:

[..]

Maar ik las ook iets over verdachte transacties voorafgaand aan publicatie pitch. Ging dat over de Sonsmansstraat?
Nee, dat ging over de Aleidastraat 144
pi_187860980
quote:
14s.gif Op donderdag 11 juli 2019 11:36 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Nee, dat ging over de Aleidastraat 144
na regendezon wist:
SIG
De projectaanvragers van de Sonmansstraat 28 A2 te Rotterdam hebben aangegeven dat zij genoegen nemen met het bedrag dat op woensdag 10 juli a.s. om 09.00 uur is opgehaald. Het resterende bedrag voor de financiering zullen zij met eigen middelen aanvullen. Tot morgenochtend 09.00 uur heb je nog de mogelijkheid om te investeren in dit project.

Dat kan ik me voorstellen voor een project waarbij de prijs/taxatiewaarde door doorverkoop kort voor het plaatsen van de funding bij SIG opgedreven is van 92K naar rond 200K. Het zou me niet verbazen als de kopers en verkopers hier uit dezelfde ruif eten.

iets met frauduleuze notaris ?
pi_187860994
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2019 11:40 schreef zeeland6 het volgende:

[..]

na regendezon wist:
SIG
De projectaanvragers van de Sonmansstraat 28 A2 te Rotterdam hebben aangegeven dat zij genoegen nemen met het bedrag dat op woensdag 10 juli a.s. om 09.00 uur is opgehaald. Het resterende bedrag voor de financiering zullen zij met eigen middelen aanvullen. Tot morgenochtend 09.00 uur heb je nog de mogelijkheid om te investeren in dit project.

Dat kan ik me voorstellen voor een project waarbij de prijs/taxatiewaarde door doorverkoop kort voor het plaatsen van de funding bij SIG opgedreven is van 92K naar rond 200K. Het zou me niet verbazen als de kopers en verkopers hier uit dezelfde ruif eten.

iets met frauduleuze notaris ?
Verhaal 92k naar 200k ging over Aleidastraat en niet over Sonmansstraat

[ Bericht 0% gewijzigd door KrekelJapie op 11-07-2019 12:00:24 ]
pi_187861023
Ik heb de projecten van Byran of Brian in ieder geval geannuleerd. Hangt een vreemd luchtje omheen. Overigens beide panden in verval (ben er langs geweest).
pi_187861034
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2019 11:42 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

Varhaal 92k naar 200k ging over Aleidastraat en niet over Sonmansstraat
Precies.
pi_187861182
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2019 11:42 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

Varhaal 92k naar 200k ging over Aleidastraat en niet over Sonmansstraat
OK, dank je. Zoals het er stond, leek het net alsof het over de Sonsmansstraat ging. Maar de link tussen beide projecten is dus de initiatiefnemers ('Bryan').
Pecunia non olet
pi_187861222
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2019 11:54 schreef obligataire het volgende:

[..]

OK, dank je. Zoals het er stond, leek het net alsof het over de Sonsmansstraat ging. Maar de link tussen beide projecten is dus de initiatiefnemers ('Bryan').
precies daarom heb ik ook beide projecten geannuleerd. Het heeft mij een te hoog gehalte 'take the money and run'.
pi_187861275
PROJECT HOVENIERSTRAAT NAALDWIJK VOLGESCHREVEN
Gisterenavond, 10 juli jl. kwam het project Hovenierstraat in Naaldwijk beschikbaar. Uit eerdere reacties was ons beeld al wel, dat het volschrijven snel zou gaan, maar het tempo van gisteren avond hebben we niet voorzien.

Hierbij willen wij iedereen bedanken, die heeft meegedaan of in dit project mee wilde doen. Door de snelheid zijn aan het einde van de inschrijving een aantal toezeggingen tegelijk gegaan waardoor er te veel is toegezegd. Ondertussen is in goed overleg met de laatste inschrijvers de overschrijding gecorrigeerd, waarvoor onze hartelijk dank.
Pecunia non olet
pi_187861295
quote:
14s.gif Op donderdag 11 juli 2019 11:33 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Wat vinden we van deze?

Dit project is verre van risico vrij en ik heb mijn bedenkingen bij de winstgevendheid van de bedrijfstak. Aan de andere kant gaat een groot deel van het geld gebruikt worden voor de aankoop van een bedrijfspand, echter wel in het buitenland. De lening zal in 5 jaar geheel worden afgelost echter de eerste 4 maanden zijn aflossingsvrij. Het grootste deel van de lening zal worden afgedekt met een 1e hypotheek (WOZ-waarde onderpand 118k.) Waarde van de woning is aannemelijk en er staat een redelijke risicovergoeding tegenover van 8% bruto. Ik overweeg hem wel mee te nemen.

Iemand toevallig al een investeringslinkje kunnen achterhalen?
Ik hou mij ook aanbevolen
pi_187861320
HCN 2** Dordrecht Boris Bar & Kitchen open , meegenomen, bevlogen onderneemster icm goede locatie, = geen garantie voor 100% succes, Maar toch goede ingrediënten.
pi_187861341
Bij Funding Circle 9,99% klasse B

Stukadoor Materiaal & Gereedschap
  donderdag 11 juli 2019 @ 12:07:32 #199
304129 Gijsbertus
op het leven
pi_187861362
quote:
12s.gif Op donderdag 11 juli 2019 12:04 schreef peterc het volgende:
HCN 2** Dordrecht Boris Bar & Kitchen open , meegenomen, bevlogen onderneemster icm goede locatie, = geen garantie voor 100% succes, Maar toch goede ingrediënten.
heb hem ook meegenomen voor het minimale. Goede locatie, en denk dat dit een succes kan worden. Ik ga zeker naar de opening, of het moet in mijn vakantie vallen (komende 4 weken)
  donderdag 11 juli 2019 @ 12:09:28 #200
486444 evavcroonenburg
Boris Bar & Kitchen
pi_187861388
quote:
12s.gif Op donderdag 11 juli 2019 12:04 schreef peterc het volgende:
HCN 2** Dordrecht Boris Bar & Kitchen open , meegenomen, bevlogen onderneemster icm goede locatie, = geen garantie voor 100% succes, Maar toch goede ingrediënten.
Wat leuk om te lezen! Ontzettend bedankt, tot op het openingsfeestje dan hè? 😉🥂
pi_187861390
quote:
12s.gif Op donderdag 11 juli 2019 12:04 schreef peterc het volgende:
HCN 2** Dordrecht Boris Bar & Kitchen open , meegenomen, bevlogen onderneemster icm goede locatie, = geen garantie voor 100% succes, Maar toch goede ingrediënten.
Je ziet dat weinig investeerders automatisch investeren hebben ingesteld voor 2*-projecten.
pi_187861402
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2019 12:09 schreef evavcroonenburg het volgende:

[..]

Wat leuk om te lezen! Ontzettend bedankt, tot op het openingsfeestje dan hè? 😉🥂
Ben jij de dame op de foto? (met de vleugels er achter)
Pecunia non olet
  donderdag 11 juli 2019 @ 12:10:16 #203
486444 evavcroonenburg
Boris Bar & Kitchen
pi_187861408
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2019 12:07 schreef Gijsbertus het volgende:

[..]

heb hem ook meegenomen voor het minimale. Goede locatie, en denk dat dit een succes kan worden. Ik ga zeker naar de opening, of het moet in mijn vakantie vallen (komende 4 weken)
Ontzettend leuk, dankjewel! Gezellig, tot op het openingsfeestje! 🥂
  donderdag 11 juli 2019 @ 12:11:47 #204
486444 evavcroonenburg
Boris Bar & Kitchen
pi_187861431
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2019 12:10 schreef obligataire het volgende:

[..]

Ben jij de dame op de foto? (met de vleugels er achter)
Nee dat ben ik zelf niet. Dat is een vriendin van mij, ook horecaondernemer in Dordrecht.
pi_187861504
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2019 12:11 schreef evavcroonenburg het volgende:

[..]

Nee dat ben ik zelf niet. Dat is een vriendin van mij, ook horecaondernemer in Dordrecht.
Tot hopelijk spoedig, ik heb ook ingeschreven. *O*
Pecunia non olet
pi_187861530
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2019 11:56 schreef zeeland6 het volgende:

[..]

precies daarom heb ik ook beide projecten geannuleerd. Het heeft mij een te hoog gehalte 'take the money and run'.
Ik heb inmiddels een mail gestuurd naar SIG om de kwestie uit te zoeken, vóórdat de lening Sonsmansstraat wordt uitgeboekt. Afwachten maar. Ik had mijn storting al gedaan.
Pecunia non olet
pi_187861536
quote:
12s.gif Op donderdag 11 juli 2019 12:04 schreef peterc het volgende:
HCN 2** Dordrecht Boris Bar & Kitchen open , meegenomen, bevlogen onderneemster icm goede locatie, = geen garantie voor 100% succes, Maar toch goede ingrediënten.
Ik twijfel over deze pitch. Het is positief dat een jonge bevlogen ondernemer een zaak wil gaan exploiteren en hier uitleg geeft ^O^. Maar als ik iets verder kijk zie ik dat ze een forse schuld op zich neemt voor een verbouwing van een pand van een andere eigenaar. En die eigenaar investeert voor zover ik het uit de pitch kan halen zelf niets in het vastgoed (of is Heineken de eigenaar?). Ik zou het een stuk comfortabeler vinden als de eigenaar ook mee investeert of een forse huurkorting geeft voor een paar jaar.
pi_187861558
SIG meldt na herhaaldelijk aandringen. Over het te financieren bedrag van 180.000
Rosier Faassenstraat

"De tekst is aangepast. Moet natuurlijk in onverhuurde staat zijn."

Blijft heel slordig.

Over de 297.000 bij een WOZ van 140.000 waarde melden ze "dat wij dat soort verschillen wel vaker zien". Tja.

[ Bericht 2% gewijzigd door zeeland6 op 11-07-2019 12:47:16 ]
pi_187861641
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2019 12:21 schreef zeeland6 het volgende:
SIG meldt na herhaaldelijk aandringen. Over het te financieren bedrag van 180.000
Rosier Faassenstraat

De tekst is aangepast. Moet natuurlijk in onverhuurde staat zijn.

Blijft heel slordig.

Over de 297.000 bij een WOZ van 140.000 waarde melden ze "dat wij dat soort verschillen wel vaker zien". Tja.
Het is zeker heel erg slordig, vooral omdat het weer twijfel op roept over de gepresenteerde cijfers bij SiG. In dit geval loop je in schijf 1A waarschijnlijk weinig risico. Ben er nog niet uit of ik mee doe, ben allergisch voor cijfers die niet kloppen
  donderdag 11 juli 2019 @ 12:34:48 #210
486444 evavcroonenburg
Boris Bar & Kitchen
pi_187861736
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2019 12:16 schreef obligataire het volgende:

[..]

Tot hopelijk spoedig, ik heb ook ingeschreven. *O*
Wat leuk! Onwijs bedankt, tot op het openingsfeestje dan! 🥂
pi_187861792
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2019 12:21 schreef zeeland6 het volgende:
SIG meldt na herhaaldelijk aandringen. Over het te financieren bedrag van 180.000
Rosier Faassenstraat

De tekst is aangepast. Moet natuurlijk in onverhuurde staat zijn.

Blijft heel slordig.

Over de 297.000 bij een WOZ van 140.000 waarde melden ze "dat wij dat soort verschillen wel vaker zien". Tja.
In de bijlage staat nog verhuurde staat
pi_187861910
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2019 12:38 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

In de bijlage staat nog verhuurde staat
ja dat heb ze ook al gemeld.
Ze zeggen dat ze het druk hebben
pi_187861968
Goed dat gve dit soort recovery voorstellen afwijst
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 0% gewijzigd door djh77 op 11-07-2019 13:01:54 ]
pi_187862548
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2019 12:46 schreef zeeland6 het volgende:
ja dat heb ze ook al gemeld.
Ze zeggen dat ze het druk hebben
Je zou zeggen, geld ophalen is hun core business, en daar hoort vertrouwen en dus correcte informatie bij. Als ze dat niet zo nauw nemen dan zijn ze kennelijk niet zo geinteresseerd in hun core business 8)7
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2019 12:28 schreef Faraday01 het volgende:
Ben er nog niet uit of ik mee doe, ben allergisch voor cijfers die niet kloppen
Dan is het toch duidelijk? Ik heb ook wel eens gevallen waar ik eigenlijk graag aan mee zou doen, maar dan moet je op zulke momenten kritisch zijn, en jezelf een beetje in bescherming nemen. Er zijn genoeg andere opportunities (en platformen). Geen FOMO!
pi_187862597
producten die het leven van de consument in en rond het huis gemakkelijker maken en verkrijgbaar zijn voor een lage prijs, zonder in te leveren op kwaliteit en eisen van de wetgever op ccf/Knab
https://www.collincrowdfund.nl/dovox/
  donderdag 11 juli 2019 @ 13:23:44 #216
486444 evavcroonenburg
Boris Bar & Kitchen
pi_187862657
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2019 12:16 schreef obligataire het volgende:

[..]

Tot hopelijk spoedig, ik heb ook ingeschreven. *O*
Leuk! Ontzettend bedankt. Tot op het openingsfeest! 🥂
pi_187863219
KOM het is wederom geprutst met Lodge Trading Company

===========================================
Project 1535
Op 12 juni jl. heeft de volgende veiling plaatsgevonden met betrekking tot:

het toekomstig recht van erfpacht alsmede het daarover afhankelijke recht van opstal van de percelen grond - eigendom van de stichting: Stichting Bewaarentiteit Grondvermogen I - gelegen aan de Graspeel 15 te Zeeland, gemeente Landerd, kadastraal bekend gemeente Zeeland sectie K nummers 677, groot drie hectare vierenveertig are en vijftig centiare (3ha, 44ca, 50ca), 620, groot drieënveertig are en vijfennegentig centiare (43a, 95ca) en 1160, groot één hectare vijfenveertig are en veertien centiare (1ha, 45a, 14ca), met de rechten van de erfpachter op de zich op die grond bevindende opstallen bestaande uit het woonhuis en verder toebehoren, plaatselijk bekend te 5411 LB Zeeland, gemeente Landerd, Graspeel 15,

Deze veiling is gedaan op verzoek van een bancaire instelling.

Vlak voordat moment is via onze deurwaarder ons gevraagd om een totale stand van de schulden. Deze zouden worden afbetaald - volgens zeggen. Het overzicht van de openstaande schulden heeft plaatsgevonden. Van de partij die dit namens de onderneemsters aan ons heeft gevraagd verneemt onze deurwaarder niets meer.

Vorige week vrijdag melde zich een partij die met volmacht van de onderneemsters ons rechtstreeks benaderde om de situatie van te verkennen (en meende te moeten vermelden dat naar zijn mening de veiling 'nietig' zou zijn.
Deze partij heeft zich zojuist per email weer afgemeld en geeft aan dat wij ons weer rechtstreeks moeten vervoegen bij de onderneemsters.

Er zijn vragen van investeerders wat er destijds is gebeurd bij de poging tot inbeslagname van goederen / paarden op het terrein (dat formeel dus geen eigendom is van de onderneemsters).
Ondanks de aanwezigheid van politiebegeleiding heeft de deurwaarder deze actie niet uitgevoerd. Alle betrokken hebben om hun moverende redenen uiteindelijk geen stap gezet op het terrein. De deurwaarder heeft destijds besloten om gezien de risico's de ingezette actie niet voor rekening en risico van de investeerders verder voort te zetten.

Als opmerking van het huidige bestuur van Stichting Zekerheden Kapitaal op Maat:
In beslagname van levende dieren is omgeven met zware procedures, waaronder de zorgplicht voor deze dieren zolang rechtszaken lopen. Van simpelweg paarden in beslag nemen is in een juridische context voorbehouden alleen aan gespecialiseerde partijen en dienen elke risico dat kleeft aan het in bewaring nemen van het levende dier af te zekeren. Daarnaast is op voorhand nooit vast te stellen of het eigendom van deze dieren wel ligt bij de onderneemsters. De schade die uit dit soort acties kan voortvloeien zijn enorm.

Voor nu zullen alle incasso maatregelen die ter beschikking staan aan de Stichting Zekerheden Kapitaal op Maat nogmaals worden doorgenomen en waar praktisch en juridisch mogelijk worden ingezet.
pi_187863252
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2019 13:58 schreef zeeland6 het volgende:
KOM het is wederom geprutst met Lodge Trading Company
En geen woord over wat die veiling nou voor de crowd betekent....
KOM laat wederom zien dat ze de zaken totaal niet in de hand hebben.
pi_187863419
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2019 13:13 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Ik zie deze bij Collin direct staan. https://www.collincrowdfund.nl/pho-kitchen/ . Wil wel een kleine bijdrage leveren aan dit kleine leenbedrag voor deze ondernemer. Dus als iemand ziet dat deze lening open staat hoor ik het graag.
Staat open en ik heb ingeschreven
pi_187863766
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2019 14:11 schreef bridgetofar het volgende:

[..]

Staat open en ik heb ingeschreven
is al bijna vol
pi_187863786
ach ja, een chinees meer op minder maakt ook niet. Ze betalen tot nu toe wel in mijn portefeuille, zij het steeds op aandringen.....
pi_187865143
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2019 14:31 schreef zeeland6 het volgende:
ach ja, een chinees meer op minder maakt ook niet. Ze betalen tot nu toe wel in mijn portefeuille, zij het steeds op aandringen.....
Laat het hem maar niet horen, hij is Vietnamees >:)

Los daarvan, ik heb aardig wat Chinezen intussen, nette betalers, het zijn alleen die flaporen van de Damstraat Amsterdam en BB Zwolle die bijna standaard te laat zijn.
Pecunia non olet
pi_187865391
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2019 15:49 schreef obligataire het volgende:

[..]

Laat het hem maar niet horen, hij is Vietnamees >:)

Los daarvan, ik heb aardig wat Chinezen intussen, nette betalers, het zijn alleen die flaporen van de Damstraat Amsterdam en BB Zwolle die bijna standaard te laat zijn.
Ze lijken toch allemaal op elkaar ;-). Ik moet steeds weer glimlachen van het mailtje van GvE elke maand dat "hun incasso inspanningen effectief zijn geweest" met die Damrakkertjes.
  donderdag 11 juli 2019 @ 17:14:21 #224
486444 evavcroonenburg
Boris Bar & Kitchen
pi_187866501
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2019 12:19 schreef Faraday01 het volgende:

[..]

Ik twijfel over deze pitch. Het is positief dat een jonge bevlogen ondernemer een zaak wil gaan exploiteren en hier uitleg geeft ^O^. Maar als ik iets verder kijk zie ik dat ze een forse schuld op zich neemt voor een verbouwing van een pand van een andere eigenaar. En die eigenaar investeert voor zover ik het uit de pitch kan halen zelf niets in het vastgoed (of is Heineken de eigenaar?). Ik zou het een stuk comfortabeler vinden als de eigenaar ook mee investeert of een forse huurkorting geeft voor een paar jaar.
Ik heb bij de pandeigenaar echt alles geprobeerd, maar omdat het een ontzettend gewilde locatie is heb ik er ‘alleen’ 4 maanden vrije huur weten uit te slepen.
pi_187866736
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2019 14:11 schreef bridgetofar het volgende:

[..]

Staat open en ik heb ingeschreven
Dank ik was onderweg, dus te laat. Helaas. Maar ach er komt wel weer een ander aardig project.
pi_187867608
quote:
Beetje krap, 40K overhouden in een VOF met 2? personen. Mogelijk een M-V firma om fiscale redenen? Ook dan houdt het nog niet over.

Wat ik vreemder vind is de afname in langlopende schulden in 2018: goed dat de schulden afgenomen zijn, maar waar is dit geld vandaan gekomen. Zou er geerfd zijn?
Of zouden er schulden gesaneerd zijn? Edit: als er schulden gesaneerd zouden zijn zou dit bij het resultaat opgeteld moeten zijn, dus dat was een verkeerde gedachterichting van mij.
Het komt niet uit de gewone bedrijfsvoering in ieder geval.
Ik vind de omschrijving te summier, en kan dit niet rijmen met de cijfers: sinds vorig jaar "heeft" de ondernemer een magazijn, waar nu een nieuw dak op moet: ik zie de vast activa niet toenemen.

Ik snap het niet, dus doe niet mee.

[ Bericht 4% gewijzigd door ETphonehome op 11-07-2019 23:19:00 ]
pi_187870484
quote:
50.000 voor een dak. Voor een bouwer. Dat moet een heeeel groot magazijnzijn.
Te vaag voor mij om mee te doen. De rest van Funding Circle voor morgen zie ik ook niets bijzitten. Dit was nog de interessanste.
pi_187870554
quote:
Goeie naam Chady ;-)
Aanzienlijk risico Geen zekerheden.
pi_187870568
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2019 12:02 schreef impact9 het volgende:

[..]

Ik hou mij ook aanbevolen
Voor de liefhebbers, bij deze

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_187870934
Wat vinden jullie van de Oude Gracht morgen op SIG? In januari heb ik al een duit in het zakje gedaan.

Schijf 1 is tot 60% en schijf 2 is tot 74%

Er is in januari 590k opgehaald in schrijf 1, de inschrijving is 627k, dus er is wel daadwerkelijk 38k ruimte in schijf 1.
pi_187870990
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2019 21:12 schreef zeeland6 het volgende:

[..]

50.000 voor een dak. Voor een bouwer. Dat moet een heeeel groot magazijnzijn.
Te vaag voor mij om mee te doen. De rest van Funding Circle voor morgen zie ik ook niets bijzitten. Dit was nog de interessanste.
Schoonmaakbedrijf Voorfinanciering ook wel aardig toch. Maken winst, schulden gehalveerd. Lange trackrecord.
pi_187871287
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2019 21:37 schreef Jaco078 het volgende:

[..]

Schoonmaakbedrijf Voorfinanciering ook wel aardig toch. Maken winst, schulden gehalveerd. Lange trackrecord.
voorfinanciering voor wat ?
schimmige branche. geen EV
pi_187872323
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2019 21:17 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Voor de liefhebbers, bij deze

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bedankt. Ik neem hem mee.
pi_187873628
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2019 22:45 schreef TisIk het volgende:

[..]

Bedankt. Ik neem hem mee.
Hmm, ik weet het niet zo. De zekerheden zijn niet verkeerd maar van het verhaal zelf ben ik nog niet zo overtuigd. Ander land, andere cultuur, opstartproblematiek, als er wat dingen niet (direct) lopen zoals gehoopt heeft hij m.i. geen liquiditeit achter de hand. Dan zou er zomaar eens een RCS deel 2 kunnen komen.
Pecunia non olet
pi_187874357
quote:
Het bouwbedrijf twijfel ik over, maar ik neig naar ja. Er is een rare verschuiving van schulden naar eigen vermogen. Op Company.info zie ik wel dat de VOF bestaat uit twee personen: dhr Dekkema en zijn vrouw (gebaseerd op KVK-uittreksel waaruit blijkt dat ze op hetzelfde adres wonen en ongeveer even oud zijn). Dus hier reeds op het forum geopperd, is het waarschijnlijk om fiscale redenen. Dat maakt het verhaal i.i.g. positiever. Ik gok dat alleen meneer echt actief bezig is in het bedrijf.

De volgende twee neem ik morgen in ieder geval wel mee:
1. Opleidingsbedrijf Ontwikkeling Training
2. Beheerder Verbouwing Pand
Bij beiden geen cijfers 2018, maar het eigen vermogen van beide partijen gaf me de doorslag om mee te doen voor het minimale bedrag.

[ Bericht 3% gewijzigd door djtiesto8 op 12-07-2019 00:43:02 ]
pi_187876029
Mogelijkheid om in gesprek te gaan over recovery gve
quote:
Leg het zelf voor aan Flanderijn!
Heeft u vragen over de recovery van projecten bij Geldvoorelkaar.nl? Binnenkort kunt u ze stellen aan Jules Bhaggoe en Hans Flanderijn, in een sessie op het kantoor van Flanderijn. Alle investeerders zijn van harte uitgenodigd zich hiervoor aan te melden. Er is een beperkt aantal plaatsen beschikbaar.

De sessie wordt gehouden op 1 november 2019, van 10:00 tot 12:00 bij Flanderijn in Rotterdam.

Aanmelden voor de sessie? Stuur een e-mail naar info@geldvoorelkaar.nl om u op te geven
pi_187876033
Uitleg recovery proces gve
quote:
Hoe verloopt het incassotraject van Geldvoorelkaar.nl?

Hans Flanderijn en Jules Bhaggoe van Flanderijn leggen het uit.

Investeren in crowdfundingprojecten neemt een risico met zich mee. Een geldnemer kan in zwaar weer terechtkomen en problemen krijgen met het terugbetalen van de lening. In dergelijke gevallen zoekt Geldvoorelkaar.nl naar de meest gunstige oplossing voor de geldnemer en de investeerders. Als het echter niet lukt om tot een goede oplossing te komen, dan gaan de incassospecialisten van Flanderijn met het dossier aan de slag. We vroegen Hans Flanderijn en Jules Bhaggoe, de gerechtsdeurwaarders die betrokken zijn bij de dossiers van Geldvoorelkaar.nl, om het recoveryproces toe te lichten

Fase 1: intensief beheer bij Geldvoorelkaar.nl
Voordat een project met betaalachterstand bij Flanderijn belandt, heeft het intensief beheer van Geldvoorelkaar.nl al uitvoerig contact gehad met een geldnemer. Vanaf het moment dat een maandbetaling van een geldnemer storneert - de automatische incasso mislukt - wordt de geldnemer gebeld en gemaild om te informeren waarom de incasso is mislukt. Vaak gaat het om een tijdelijk probleem, dat in overleg opgelost kan worden.

Eén van de oplossingen is het aanspreken van het depot. Het depot is een buffer van twee maandtermijnen, die Geldvoorelkaar.nl inhoudt bij het uitbetalen van de leensom. Het depot is bedoeld om een mislukte incasso op te vangen, zodat een storno niet direct vertraging oplevert bij het uitbetalen naar de investeerders. De geldnemer is verplicht het depot zo snel mogelijk weer aan te zuiveren. Investeerders krijgen bericht wanneer het depot is aangesproken en wanneer het is aangezuiverd.

Als de betaalachterstand echter niet opgelost kan worden; er komt een tweede stornering bij of het depot is niet op tijd aangezuiverd, dan start Geldvoorelkaar.nl het incassotraject en gaat het dossier naar Flanderijn.

Fase 2: Flanderijn incassobureau en gerechtsdeurwaarders
Zodra een dossier bij Flanderijn is beland, gaan medewerkers ermee aan de slag. Jules Bhaggoe, die als gerechtsdeurwaarder betrokken is bij de dossiers van Geldvoorelkaar.nl, licht het proces toe.

"We starten met het raadplegen van de interne database. Als de geldnemer al bij ons bekend is (als schuldenaar van andere partijen), stellen we een profiel op van de verhaalmogelijkheden. Is de geldnemer niet bekend bij Flanderijn? Dan worden verschillende openbare bronnen geraadpleegd, zoals het Kadaster, het handelsregister van de Kamer van Koophandel, het Insolventieregister, faillissementsrapporten et cetera. Aan de hand van de bronnen en een eventueel huisbezoek maken we een onderbouwde inschatting van de verhaalsmogelijkheden."

"Daarnaast wordt de zogenoemde eerste brief verstuurd. In deze brief staat dat de geldnemer 15 dagen de tijd heeft om de achterstanden zonder verdere kosten te betalen (wettelijke termijn). Doet hij/zij dat niet, dan wordt de lening opgeëist."

"De volgende stap is dus het opeisen van de lening. Ook proberen we in contact te komen met de klant (schuldenaar). Daarbij bellen we ook in de avonduren. Dit contact is belangrijk om een oplossing te vinden en meer inzicht te krijgen in de financiële en persoonlijke situatie van de klant."

"'Wanneer de vordering niet wordt betaald of er geen betalingsoplossing wordt gevonden, dan stellen we een advies op. Als er voldoende verhaalsmogelijkheden zijn, volgt het advies om een gerechtelijke procedure te starten. Bij een toewijzend vonnis gaan we over op beslaglegging op de zekerheden. Soms blijkt echter dat procederen meer kost dan dat het op zal leveren. Er wordt dan op dat moment geen procedure gestart, maar we houden het wel in de gaten. Als de situatie verandert (soms jaren later), kunnen we alsnog een procedure starten."

Geldvoorelkaar.nl informeert investeerders over de situatie van de geldnemer, met onderbouwing en het advies van Flanderijn, zodat bij de investeerders bekend is waarom er wel of niet is gekozen voor een gerechtelijke procedure.

De duur van incassotrajecten
Investeerders vragen zich vaak af waarom het 'zo lang duurt' voordat zij gelden ontvangen van projecten die bij een deurwaarder of incassobureau lopen. Hans Flanderijn: "Het is helaas niet zo dat incassotrajecten bij geldleningen binnen enkele weken zijn afgerond. De klant is immers niet zomaar gestopt met betalen. Bij een gerechtelijke procedure gevolgd door beslaglegging moet je er bijvoorbeeld op rekenen dat dit één tot twee jaar kan duren."

De duur van de trajecten heeft Flanderijn niet zelf in de hand. "We zijn gebonden aan allerlei wet- en regelgeving. Ook drukte bij de rechtbank speelt mee: als een procedure wordt uitgesteld, dan heeft de gerechtsdeurwaarder daar niets tegenin te brengen. Soms duurt het wel een jaar voordat de rechter uitspraak doet. Daarnaast is het sterk afhankelijk van de status van een dossier. Komt een geldnemer in de schuldsanering? Dan maken wij, net als andere schuldeisers, een pas op de plaats."

Houd de status in de gaten
Via Mijn-Geldvoorelkaar.nl worden investeerders op de hoogte gehouden van de status van een dossier. Jules Bhaggoe: "Er is een rechtstreekse verbinding tussen ons systeem en dat van Geldvoorelkaar.nl. Als ik een statuswijziging doorvoer, krijgen investeerders daarvan een melding. Het is goed om te weten dat een dossier wel een paar maanden lang dezelfde status kan hebben. Als de status in de tussentijd niet verandert, betekent dat niet dat er geen werk wordt verricht. Zoals Hans al vertelde, hebben we de duur van het proces niet volledig in eigen hand."

De uitwinning van zekerheden
Welke rol spelen de zekerheden bij defaultprojecten? Bhaggoe: "Het hangt sterk van de waarde van zekerheden af of ze worden uitgewonnen. De uitwinning van zekerheden verloopt via een gerechtelijke procedure. Aan de hand van de kosten-/batenanalyse bepalen we in overleg met Geldvoorelkaar.nl of het loont om die procedure te starten en tot uitwinning over te gaan."

Als de kosten-/batenanalyse uitwijst dat het zinvol is een gerechtelijke procedure te starten, dan volgt Geldvoorelkaar.nl dat advies altijd op.

De detectives onder de investeerders
Investeerders vragen zich soms af hoe het kan dat een vordering niet wordt betaald, maar dat de Facebookpagina van het bedrijf laat zien dat het erg goed gaat met de onderneming. Of dat de geldnemer niet betaalt, maar wel in een mooi huis woont. Hoe zit dat?

Hans Flanderijn: "Investeerders gaan soms zelf op onderzoek uit en raadplegen daarvoor het internet. Prima, maar het internet is geen betrouwbare bron. Een ondernemer die failliet is, zal vaak mooi weer spelen op zijn website en social media. Dit soort bronnen geeft een vertekend beeld."

"En het is inderdaad mogelijk dat iemand in een mooi huis woont, terwijl hij investeerders niet kan betalen. Als dat huis op naam van een partner staat, bijvoorbeeld. Eigen onderzoek is goed, maar ken de beperkingen van het internet."
pi_187876051
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2019 21:34 schreef Jaco078 het volgende:
Wat vinden jullie van de Oude Gracht morgen op SIG? In januari heb ik al een duit in het zakje gedaan.

Schijf 1 is tot 60% en schijf 2 is tot 74%

Er is in januari 590k opgehaald in schrijf 1, de inschrijving is 627k, dus er is wel daadwerkelijk 38k ruimte in schijf 1.
Vooral voor investeerders die in tranche 1 in schijf 2 hebben geïnvesteerd hoeft deze funding niet zo nodig vol te raken. Voor hen neemt het risico toe. Voor schijf 1 investeerders veranderd er niet zo veel in het risico. De 38k die nu nog gezocht wordt in schijf 1 is procentueel zo laag.

Ik zie geen reden om als investeerder uit de 1e tranche nu opnieuw te willen investeren.
pi_187876668
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 juli 2019 05:53 schreef djh77 het volgende:

[..]

Vooral voor investeerders die in tranche 1 in schijf 2 hebben geïnvesteerd hoeft deze funding niet zo nodig vol te raken. Voor hen neemt het risico toe. Voor schijf 1 investeerders veranderd er niet zo veel in het risico. De 38k die nu nog gezocht wordt in schijf 1 is procentueel zo laag.

Ik zie geen reden om als investeerder uit de 1e tranche nu opnieuw te willen investeren.
Heb het idee dat het een bodemloze put is en dat alle ruimte benut moet worden om wat liquiditeit te krijgen. Nu betaalt onderneemster dubbele kosten aan SIG terwijl ze dit ook direct eind 2018 had kunnen regelen als deze investering begroot was. Verder is de huurstroom verbetert tov eind 2018. Ik begrijp de financieringsbehoefte niet en zit in tranche 1. Neem deze verhoging binnen dezelfde akte derhalve niet mee.
pi_187877498
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2019 08:23 schreef Jaco078 het volgende:
Nu betaalt onderneemster dubbele kosten aan SIG terwijl ze dit ook direct eind 2018 had kunnen regelen als deze investering begroot was. Verder is de huurstroom verbetert tov eind 2018. Ik begrijp de financieringsbehoefte niet en zit in tranche 1. Neem deze verhoging binnen dezelfde akte derhalve niet mee.
Het lijkt me toch heel simpel: er is in de eerste tranche minder opgehaald dan was beoogd (621k opgehaald terwijl 800k de bedoeling was). Het deel dat toen niet gelukt is probeert men nu alsnog op te halen.

Neemt niet weg dat ook ik, als investeerder in schijf 1 van de 1e tranche, geen enkele reden zie om nu nog een keer mee te doen.
pi_187877874
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2019 12:18 schreef obligataire het volgende:

[..]

Ik heb inmiddels een mail gestuurd naar SIG om de kwestie uit te zoeken, vóórdat de lening Sonsmansstraat wordt uitgeboekt. Afwachten maar. Ik had mijn storting al gedaan.
is er al een antwoord geweest vanuit SIG? ook voor de overige die vragen uit hadden staan trouwens
pi_187878001
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2019 10:18 schreef jsuijker het volgende:

[..]

is er al een antwoord geweest vanuit SIG? ook voor de overige die vragen uit hadden staan trouwens
Ja, ze gaan geen aanvullend onderzoek doen waarom ik gevraagd had, maar ze hebben volgens eigen zeggen een verklaring gehad van de aanvrager 'waarmee ze kunnen werken'.

Ik heb zelf zoiets van, als die lui bij één project hebben gerommeld (althans de schijn daarvan hebben gewekt), dan is het voor mij klaar, dan wil ik daarmee niets meer van doen hebben. Heb dus geannuleerd.
Pecunia non olet
pi_187878004
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 juli 2019 05:53 schreef djh77 het volgende:

[..]

Vooral voor investeerders die in tranche 1 in schijf 2 hebben geïnvesteerd hoeft deze funding niet zo nodig vol te raken. Voor hen neemt het risico toe. Voor schijf 1 investeerders veranderd er niet zo veel in het risico. De 38k die nu nog gezocht wordt in schijf 1 is procentueel zo laag.

Ik zie geen reden om als investeerder uit de 1e tranche nu opnieuw te willen investeren.
Ik zit nog niet in dit project en voor mij is schijf 1 wel interessant, bijna een half procent meer rente dan bij een nieuw project voor schijf 1A. De oude schijf 1 heeft een iets hogere LTV maar het risico is erg beperkt.
pi_187878069
SIG heeft ingezien dat het een rommeltje is met de Aleidastraat

STOPPEN AANVRAAG
14 minuten geleden

OP VERZOEK VAN DE AANVRAGER IS DEZE AANVRAAG AFGEBROKEN!!!
pi_187878088
Ik hoop dat hun huiswerk bij SIG voortaan beter doen.
  vrijdag 12 juli 2019 @ 10:38:15 #249
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_187878149
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2019 00:21 schreef djtiesto8 het volgende:
De volgende twee neem ik morgen in ieder geval wel mee:
1. Opleidingsbedrijf Ontwikkeling Training
2. Beheerder Verbouwing Pand
Bij beiden geen cijfers 2018, maar het eigen vermogen van beide partijen gaf me de doorslag om mee te doen voor het minimale bedrag.
Waarom, echt waarom? Waarom zou je het risico nemen? Geen cijfers over 2018 het is verdorie juli. Dit is echt vragen om problemen.

Geen cijfers = Geen geld.
pi_187878250
quote:
18s.gif Op vrijdag 12 juli 2019 10:38 schreef xzaz het volgende:

[..]

Waarom, echt waarom? Waarom zou je het risico nemen? Geen cijfers over 2018 het is verdorie juli. Dit is echt vragen om problemen.

Geen cijfers = Geen geld.
Precies, en de kans is groot dat de cijfers er intern wel zijn, maar dat deze niet zo rooskleurig zijn en daarom niet gedeeld worden.
pi_187878331
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2019 10:27 schreef obligataire het volgende:

[..]

Ja, ze gaan geen aanvullend onderzoek doen waarom ik gevraagd had, maar ze hebben volgens eigen zeggen een verklaring gehad van de aanvrager 'waarmee ze kunnen werken'.

Ik heb zelf zoiets van, als die lui bij één project hebben gerommeld (althans de schijn daarvan hebben gewekt), dan is het voor mij klaar, dan wil ik daarmee niets meer van doen hebben. Heb dus geannuleerd.
Bedankt voor je snelle antwoord en vragen.

Ik heb inmiddels ook geannuleerd en kijkende naar wat er nu openstaat in schijf 1 zijn er velen geweest die mij voorgegaan zijn
pi_187878697
Nieuw project op GVE ga het proberen maandag, ben bang dat het alweer niet gaat lukken. https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=20080
pi_187879355
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2019 10:50 schreef jsuijker het volgende:

[..]

Bedankt voor je snelle antwoord en vragen.

Ik heb inmiddels ook geannuleerd en kijkende naar wat er nu openstaat in schijf 1 zijn er velen geweest die mij voorgegaan zijn
De Aleidastraat is inmiddels geannuleerd. Het is nu afwachten wat SiG met Sonmansstraat gaat doen. Als ze verstandig zijn annuleren ze die ook en doen ze geen zaken meer met deze eigenaren.
pi_187879425
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2019 11:58 schreef Faraday01 het volgende:

[..]

De Aleidastraat is inmiddels geannuleerd. Het is nu afwachten wat SiG met Sonmansstraat gaat doen. Als ze verstandig zijn annuleren ze die ook en doen ze geen zaken meer met deze eigenaren.
Lijkt me sterk dat dat gaat gebeuren. Het project wordt deze week afgesloten.
pi_187879453
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2019 12:02 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

Lijkt me sterk dat dat gaat gebeuren. Het project wordt deze week afgesloten.
de ondernemer heeft genoegen genomen met een bedrag en nu trekken investeerders zich terug uit schijf 1. Dus of de ondernemer moet genoegen nemen met een nog lager bedrag of het project gaat net door.
pi_187879495
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2019 11:58 schreef Faraday01 het volgende:

[..]

De Aleidastraat is inmiddels geannuleerd. Het is nu afwachten wat SiG met Sonmansstraat gaat doen. Als ze verstandig zijn annuleren ze die ook en doen ze geen zaken meer met deze eigenaren.
Ik had ze op voorhand beide al laten lopen dus voor mij geen aanpassingen of annuleringen.
pi_187880556
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2019 23:45 schreef obligataire het volgende:

[..]

Hmm, ik weet het niet zo. De zekerheden zijn niet verkeerd maar van het verhaal zelf ben ik nog niet zo overtuigd. Ander land, andere cultuur, opstartproblematiek, als er wat dingen niet (direct) lopen zoals gehoopt heeft hij m.i. geen liquiditeit achter de hand. Dan zou er zomaar eens een RCS deel 2 kunnen komen.
Ik doe het ook in de eerste plaats om de zekerheden.
Aan het begin zo'n 113% ltv, maar door de lineaire aflossing na 4 maanden, zakt het snel naar een behoorlijk veilige ltv.
Dat in combinatie met 8% rente heeft me over de streep getrokken.
Bovendien denk ik dat als iemand zijn huis op het spel zet hij wel tot het uiterste zal gaan om netjes terug te betalen.
pi_187880960
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2019 13:07 schreef TisIk het volgende:

[..]

Ik doe het ook in de eerste plaats om de zekerheden.
Aan het begin zo'n 113% ltv, maar door de lineaire aflossing na 4 maanden, zakt het snel naar een behoorlijk veilige ltv.
Dat in combinatie met 8% rente heeft me over de streep getrokken.
Bovendien denk ik dat als iemand zijn huis op het spel zet hij wel tot het uiterste zal gaan om netjes terug te betalen.
Tenzij hij dat huis in Emmen laat verkrotten, en niet meer terugkomt uit Zweden. Dan wordt het al wat lastiger....... in meerdere opzichten.

Ik snap het toch al niet zo, hij heeft zijn huis verkocht en de overwaarde in het project gestoken. Wat is dit huis dan?
Pecunia non olet
pi_187881152
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 20:41 schreef TisIk het volgende:

[..]

Ik zit ook in W*t Mobiliteit.
Heel raar dat er al bijna direct problemen zijn.
De communicatie hierover vanuit NLI vind ik ook niet optimaal.
Ik wacht even met verder investeren via NLI.
Verrassende ontwikkelingen bij ome W*t. Ik denk dat er in het aangekondigde gesprek harde woorden zijn gevallen (prima!) en het waarschijnlijke gevolg is dat er vervroegd en volledig wordt afgelost. Precies weten doen we het natuurlijk niet maar ik vind dit een optimale afloop als het zover komt. Ik had al wat bedenkingen bij de ondernemer zelf maar de zekerheden zagen er goed uit, evenals de pitch.
Pecunia non olet
pi_187881527
thuiszorg capitalcircle
pi_187881777
Kinderopvangorganisatie op ccf
https://www.collincrowdfund.nl/xxs-beheer/
pi_187881891
https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=20026
Het beleggingspandje te Rotterdam is al vol.
Pecunia non olet
pi_187881918
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2019 13:07 schreef TisIk het volgende:

[..]

Ik doe het ook in de eerste plaats om de zekerheden.
Aan het begin zo'n 113% ltv, maar door de lineaire aflossing na 4 maanden, zakt het snel naar een behoorlijk veilige ltv.
Dat in combinatie met 8% rente heeft me over de streep getrokken.
Bovendien denk ik dat als iemand zijn huis op het spel zet hij wel tot het uiterste zal gaan om netjes terug te betalen.
Ik heb ook meegedaan om de rente icm zekerheden, businessplan is idd magertjes. Even wat gecheckt mbt de woning, die is in 2016 gekocht voor 115k en is hypotheekvrij.
pi_187881978
quote:
14s.gif Op vrijdag 12 juli 2019 14:27 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:

[..]

Ik heb ook meegedaan om de rente icm zekerheden, businessplan is idd magertjes. Even wat gecheckt mbt de woning, die is in 2016 gekocht voor 115k en is hypotheekvrij.
wat is het adres want dat kon ik niet vinden ?
pi_187882012
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2019 14:30 schreef zeeland6 het volgende:
wat is het adres want dat kon ik niet vinden ?
Adres staat genoemd bij "Risico Zekerheden en voorwaarden", of hebben we het niet over die woning? Link
pi_187882016
Slenerbrink 122, 7812 HG Emmen
pi_187882036
Oudegracht 261 / SIG staat open voor de liefhebbers.

Ik heb alsnog een hapje meegenomen ter aanvulling, in schijf 1.
Vergeleken met de vorige pitch zijn er toch wat zaken verbeterd/gerealiseerd (huurcontracten en splitsing) wat m.i. het risico geringer maakt vergeleken met toen, en dat voor bijna 5% vind ik het aantrekkelijk.
Pecunia non olet
pi_187882183
sorry het adres van het beleggingspand in rotterdam zuid via GvE
pi_187882252
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2019 14:45 schreef zeeland6 het volgende:
beleggingspand in rotterdam zuid via GvE
Ik denk dat ik die hier gevonden heb: Link
pi_187882306
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2019 14:50 schreef tnhb het volgende:

[..]

Ik denk dat ik die hier gevonden heb: Link
top!
raar dat ze er niet bijzetten
ziet er netjes uit
pi_187882549
Even een andere vraag: melden jullie je investeringen netjes bij de belasting: ook de kleinere bedragen?
pi_187882624
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2019 15:07 schreef johannax het volgende:
Even een andere vraag: melden jullie je investeringen netjes bij de belasting: ook de kleinere bedragen?
je krijgt een jaaropgave, dus klein of groot maakt niet uit.
pi_187882656
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2019 15:11 schreef zeeland6 het volgende:

[..]

je krijgt een jaaropgave, dus klein of groot maakt niet uit.
Ja maar die sturen niet naar de Fiscus :Z
Pecunia non olet
pi_187882674
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2019 15:12 schreef obligataire het volgende:

[..]

Ja maar die sturen niet naar de Fiscus :Z
nee dat klopt. Maar eenvoudig te controleren als ze het willen.
pi_187882679
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2019 14:53 schreef zeeland6 het volgende:

[..]

top!
raar dat ze er niet bijzetten
ziet er netjes uit
Hebben ze daar een speciale lens gebruikt of is dat appartement echt zo scheef?
Pecunia non olet
pi_187882697
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2019 15:13 schreef obligataire het volgende:

[..]

Hebben ze daar een speciale lens gebruikt of is dat appartement echt zo scheef?
het zijn rechte blokkendozen ;-)
pi_187882704
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2019 15:07 schreef johannax het volgende:
Even een andere vraag: melden jullie je investeringen netjes bij de belasting: ook de kleinere bedragen?
Jazeker. Wel na aftrek defaults.
De jaaropgave gaat hierbij overigens niet via het platform automatisch naar de belastingdienst zoals dat bij bijvoorbeeld banken wel het geval is.
pi_187882930
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2019 13:40 schreef obligataire het volgende:

[..]

Verrassende ontwikkelingen bij ome W*t. Ik denk dat er in het aangekondigde gesprek harde woorden zijn gevallen (prima!) en het waarschijnlijke gevolg is dat er vervroegd en volledig wordt afgelost. Precies weten doen we het natuurlijk niet maar ik vind dit een optimale afloop als het zover komt. Ik had al wat bedenkingen bij de ondernemer zelf maar de zekerheden zagen er goed uit, evenals de pitch.
Ik vraag me inderdaad ook af wat er speelt, een gedachte die bij me opkwam is dat het geld mogelijk anders gebruikt is als voorgewend in de pitch? De update geeft weinig concrete informatie over hoe en waarom, maar wel redelijk hoop op een goede afloop.
Ik las net in het contract dat (vrijwillig) vervroegde aflossingen gepaard gaan met 3 maanden rente vergoeding.
Zoals al door andere posters opgemerkt, goede testcase voor de slagvaardigheid van het platform.
pi_187883557
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2019 14:18 schreef djh77 het volgende:
Kinderopvangorganisatie op ccf
https://www.collincrowdfund.nl/xxs-beheer/
Ziet er ook redelijk uit, deels gedekte door onderpand. Prima
pi_187883719
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2019 15:13 schreef obligataire het volgende:

[..]

Hebben ze daar een speciale lens gebruikt of is dat appartement echt zo scheef?
Meestal gebruikt de fotograaf van de makelaar inderdaad een speciale groothoeklens, om alles op 1 foto te krijgen. Het appartement lijkt dan ook iets groter. Maar je ziet het inderdaad, doordat de muren aan weerszijden scheef ten opzichte van elkaar op de foto lijken te staan.
pi_187883739
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2019 15:07 schreef johannax het volgende:
Even een andere vraag: melden jullie je investeringen netjes bij de belasting: ook de kleinere bedragen?
Ja natuurlijk. Ik ga geen gezeik riskeren voor die paar rotcenten.
pi_187884025
quote:
18s.gif Op vrijdag 12 juli 2019 10:38 schreef xzaz het volgende:

[..]

Waarom, echt waarom? Waarom zou je het risico nemen? Geen cijfers over 2018 het is verdorie juli. Dit is echt vragen om problemen.

Geen cijfers = Geen geld.
Blijkbaar is het ontbreken van cijfers over 2018 voor jou wel een duidelijke no-go. Het kunnen presenteren van cijfers over 2018 is zeker een pluspunt, maar ik vind voldoende winstgevendheid en een positief eigen vermogen veel belangrijker (al baseer ik dat dan dus wel op oudere informatie). Bij Funding Circle worden alleen maar bestaande ondernemers gefinancierd. Als je dan een paar jaar bestaat en nog steeds met een negatief eigen vermogen zit, dan wacht ik liever op een volgend project.

De informatie op Funding Circle is vaak summier, en ik heb er ook meerdere defaults, maar door de hogere rentepercentages (voor deze twee projecten 14,99% en 12,99%) kan je er een prima rendement maken, wat niet onder doet voor andere platformen.
pi_187884487
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2019 14:18 schreef djh77 het volgende:
Kinderopvangorganisatie op ccf
https://www.collincrowdfund.nl/xxs-beheer/
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2019 15:56 schreef impact9 het volgende:

[..]

Ziet er ook redelijk uit, deels gedekte door onderpand. Prima
Deze is voor mij toch iets minder interessant. Met name dat er niet volledig zal worden afgelost maar dat er na 5 jaar nog 85k open staat is toch wel een minpuntje t.o.v. bijvoorbeeld de ropes man. Daarnaast is 100k van deze lening voor herfinanciering van de Rabo. Ook de rente van 7% is een vol punt lager. Daar staat dan wel weer tegenover dat ik in de bedrijfsvoering en bedrijfstak van dit project veel meer vertrouwen heb. Al met al nog enige twijfel.
pi_187884958
Een algemene vraag: bij platforms als October en Funding Circle worden projecten aangeboden aan particulieren, maar ook aangevuld vanuit het platform door investeringen van institutionele partijen. Waarom zouden zulke platforms de projecten uberhaupt nog aan ons, particulieren, aanbieden?

Vaak hebben de institutionele partijen voldoende geld, zo'n crowdfundingplatform onderhouden kost ook geld en bij October wordt geen eens een fee ingehouden bij investeerders.

[ Bericht 0% gewijzigd door djtiesto8 op 12-07-2019 17:21:24 ]
pi_187885120
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2019 17:11 schreef djtiesto8 het volgende:
Een algemene vraag: bij platforms als October en Funding Circle worden projecten aangeboden aan particulieren, maar ook aangevuld vanuit het platform door investeringen van institutionele partijen. Waarom zouden zulke platforms de projecten uberhaupt nog aan ons, particulieren, aanbieden?

Vaak hebben de institutionele partijen voldoende geld, zo'n crowdfundingplatform onderhouden kost ook geld en bij October wordt geen eens een fee ingehouders bij investeerders.
Die institutionele partijen hebben veel geld, maar doen net als wij particulieren aan spreiding. Bovendien kun je als platform niet van dat soort partijen afhankelijk worden, omdat die partijen geen enkele garantie geven dat ze volgend jaar nog interesse hebben om hier in te investeren.
pi_187885495
quote:
14s.gif Op vrijdag 12 juli 2019 16:48 schreef Horsemen het volgende:

[..]


[..]

Deze is voor mij toch iets minder interessant. Met name dat er niet volledig zal worden afgelost maar dat er na 5 jaar nog 85k open staat is toch wel een minpuntje t.o.v. bijvoorbeeld de ropes man. Daarnaast is 100k van deze lening voor herfinanciering van de Rabo. Ook de rente van 7% is een vol punt lager. Daar staat dan wel weer tegenover dat ik in de bedrijfsvoering en bedrijfstak van dit project veel meer vertrouwen heb. Al met al nog enige twijfel.
De kinderopvang zou ik graag meenemen. Gewoon in Nederland, reeds winstgevend en redelijke dekking.
Pecunia non olet
pi_187889337
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2019 17:39 schreef obligataire het volgende:
De kinderopvang zou ik graag meenemen. Gewoon in Nederland, reeds winstgevend en redelijke dekking.
Ben ik nu de enige die van onderstaande onrustig van wordt en daarom niet mee doe?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_187889599
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2019 20:48 schreef Frandderouw het volgende:

[..]

Ben ik nu de enige die van onderstaande onrustig van wordt en daarom niet mee doe?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Inhakend op het laatste punt:

We houden in het algemeen niet zo van stapelfinancieringen met de bank, toch?
Nu wordt, om de zekerheden van de bank aan de crowdfunders te kunnen gunnen, de bankfinanciering afgelost.
Die behelzen o.a. een woning die alleen al 70% van de hoofdsom afdekt.
Dan is dit toch volgens het boekje?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Inhakend op het 1e punt:

Ik begrijp dat het appartement in 2018 vanaf de zakelijke bankrekening is gekocht. Zonder financiering. Beetje domme actie eigenlijk want daardoor zijn er waarschijnlijk wat andere zaken blijven liggen waaronder crediteuren en de te betalen winstbelasting.

De dame had beter vorig jaar al met Collin kunnen bellen voor een financierinkje op het appartement, dan was dat werkkapitaal nu ook niet nodig geweest.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 2% gewijzigd door obligataire op 12-07-2019 21:10:34 ]
Pecunia non olet
pi_187890046
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2019 21:01 schreef obligataire het volgende:

[..]

Inhakend op het laatste punt:

We houden in het algemeen niet zo van stapelfinancieringen met de bank, toch?
Nu wordt, om de zekerheden van de bank aan de crowdfunders te kunnen gunnen, de bankfinanciering afgelost.
Die behelzen o.a. een woning die alleen al 70% van de hoofdsom afdekt.
Dan is dit toch volgens het boekje?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Inhakend op het 1e punt:

Ik begrijp dat het appartement in 2018 vanaf de zakelijke bankrekening is gekocht. Zonder financiering. Beetje domme actie eigenlijk want daardoor zijn er waarschijnlijk wat andere zaken blijven liggen waaronder crediteuren en de te betalen winstbelasting.

De dame had beter vorig jaar al met Collin kunnen bellen voor een financierinkje op het appartement, dan was dat werkkapitaal nu ook niet nodig geweest.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
In het bovenstaande kan ik mij wel vinden.
Iemand al een investeringslinkje op de kop kunnen tikken?
pi_187890239
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2019 21:01 schreef obligataire het volgende:
We houden in het algemeen niet zo van stapelfinancieringen met de bank, toch?
Nu wordt, om de zekerheden van de bank aan de crowdfunders te kunnen gunnen, de bankfinanciering afgelost.
Die behelzen o.a. een woning die alleen al 70% van de hoofdsom afdekt.
Dan is dit toch volgens het boekje?
Grotendeels mee eens, maar er is net een verschil tussen een bankfinanciering naar crowdfunding omzetten versus (nog) geen bankfinanciering hebben en dan crowdfunding inzetten omdat de bank niet wil lenen.

Dat zit hem natuurlijk niet in 'we willen graag de crowd betrekken', maar in het eerste geval is er vaak een bank die de financiering niet wil voortzetten of erger nog: opeist; terwijl in het tweede geval een bank geen financiering wil geven. De drempel om financiering op te zeggen ligt hoger dan nieuwe financiering geven, dus verwacht je doorgaans dat in het eerste geval sprake is (kan zijn) van een hoger risico.

Verder dus wel mee eens dat als CF nodig is, het dan beter kan zijn om de bank er uit te halen als dat zekerheden voor de crowd oplevert die er anders niet zouden zijn - maar voor de ondernemer wordt het daarmee meestal ook een stukje duurder.
pi_187891043
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2019 21:36 schreef TechLight het volgende:

[..]

Grotendeels mee eens, maar er is net een verschil tussen een bankfinanciering naar crowdfunding omzetten versus (nog) geen bankfinanciering hebben en dan crowdfunding inzetten omdat de bank niet wil lenen.

Dat zit hem natuurlijk niet in 'we willen graag de crowd betrekken', maar in het eerste geval is er vaak een bank die de financiering niet wil voortzetten of erger nog: opeist; terwijl in het tweede geval een bank geen financiering wil geven. De drempel om financiering op te zeggen ligt hoger dan nieuwe financiering geven, dus verwacht je doorgaans dat in het eerste geval sprake is (kan zijn) van een hoger risico.
Ik begrijp de redenering, ben het er zeker mee eens, maar vraag me alleen af of er aanleiding is voor de bank om van deze relatie af te willen. Het bedrijf is (althans in 2018) ruim winstgevend, en er is (fors) privé vermogen in de vorm van dat appartement. Jammer dat je geen tussentijdse cijfers 2019 ziet zodat je niet kunt beoordelen of de winst is ingezakt.
Een aanwijzing zou kunnen zijn de opmerking over een overschot aan personeel.

Wat ze gruwelijk fout gedaan heeft is door zomaar even een appartementje tlv de rekening-courant te kopen. Daar heeft ook de accountant zitten slapen.
Pecunia non olet
pi_187892001
Heb de eindbaas van FNC een mailtje geschreven, want ben helemaal klaar met die spelfouten in de pitches:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_187893180
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2019 22:37 schreef obligataire het volgende:
Ik begrijp de redenering, ben het er zeker mee eens, maar vraag me alleen af of er aanleiding is voor de bank om van deze relatie af te willen.
Ja precies, dat weet ik ook niet in dit geval, als duidelijk is dat er zekerheden beschikbaar komen zal,het wellicht meevallen, soms is in pitches wel duidelijk dat de bank niet verder wil. Neem deze iig zelf niet mee, dus duik er verder ook niet in :)
pi_187894790
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2019 23:32 schreef Jaco078 het volgende:
Heb de eindbaas van FNC een mailtje geschreven, want ben helemaal klaar met die spelfouten in de pitches:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Schijnbaar maakt iedereen fouten...zelfs jij in de mail waar je over fouten spreekt
https://www.schrijfwijzer(...)rriteer_mij_aan_iets
pi_187895432
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 juli 2019 04:16 schreef jsuijker het volgende:

[..]

Schijnbaar maakt iedereen fouten...zelfs jij in de mail waar je over fouten spreekt
https://www.schrijfwijzer(...)rriteer_mij_aan_iets
Neemt niet weg dat Jaco zeker een punt heeft. Ik stoor me er ook aan. Ze willen graag geld verdienen aan ons, Nederlanders, maar het is blijkbaar teveel gevraagd om iemand aan te nemen die onze taal vloeiend spreekt en die die teksten vooraf en desnoods achteraf even controleert👎

Op FNC Duitsland wordt er sowieso beter op een nette presentatie gelet.
Pecunia non olet
pi_187895597
Schijnbaar

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 35% gewijzigd door Jaco078 op 13-07-2019 09:13:10 ]
pi_187895720
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 juli 2019 04:16 schreef jsuijker het volgende:
Schijnbaar maakt iedereen fouten...zelfs jij in de mail waar je over fouten spreekt
https://www.schrijfwijzer(...)rriteer_mij_aan_iets
Er is wel een verschil tussen een enkel spelfoutje en contaminaties die in je link genoemd worden en wellicht gewoon onderdeel aan het worden zijn van 'levende taal'; en dan teksten waarin erg veel eenvoudig vermijdbare en oplosbare fouten staan. Een foutje kan best eens, maar als het er mee vol staat, waarom zou ik dan vertrouwen dat de cijfers wel kloppen, als men kennelijk niet eens de moeite neemt om een spellingscontrole uit te voeren. Iets dat toch al zeker 30 jaar volledig automatisch kan (en zelfs tot irritatie toe met waggelstreepjes of stippellijntjes terwijl je aan het typen bent).

En dan is een forum post nog eens van een andere klasse dan een website waar men geld ophaalt.

(en nu weer terug naar de inhoud :) )
pi_187896091
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2019 09:10 schreef TechLight het volgende:

[..]Een foutje kan best eens, maar als het er mee vol staat, waarom zou ik dan vertrouwen dat de cijfers wel kloppen, als men kennelijk niet eens de moeite neemt om een spellingscontrole uit te voeren.
Het is m.i. ook een kwestie van normale beleefdheid naar de lezer toe, vanuit een professionele partij. Ik kan me trouwens nog goed de tijd herinneren dat een (handgeschreven!) sollicitatie in de prullenbak ging als er een spelfout in stond. Maar goed, tijden veranderen, schijnbaar hoef je anno nu de eigen taal niet eens meer te beheersen, we zijn toch al een filiaal van de United States geworden _O_
Pecunia non olet
pi_187896421
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2019 23:32 schreef Jaco078 het volgende:
Heb de eindbaas van FNC een mailtje geschreven, want ben helemaal klaar met die spelfouten in de pitches:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Klagen over de spelling van een ander en dan zelf ook fouten maken....tsja.
pi_187896571
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 juli 2019 08:37 schreef obligataire het volgende:

[..]

Neemt niet weg dat Jaco zeker een punt heeft. Ik stoor me er ook aan. Ze willen graag geld verdienen aan ons, Nederlanders, maar het is blijkbaar teveel gevraagd om iemand aan te nemen die onze taal vloeiend spreekt en die die teksten vooraf en desnoods achteraf even controleert👎

Op FNC Duitsland wordt er sowieso beter op een nette presentatie gelet.
Hij heeft uiteraard een punt en het zegt iets over de professionaliteit en nauwkeurigheid van een platform.

Maar in een mail hierop wijzen + een vraagteken zetten bij hoe moeilijk de NL taal zou zijn maar ondertussen zelf de fout in gaan vind ik wel grappig

Dat zijn commentaar terecht is doet daar niet aan af
pi_187896717
Vandaag de beslissing gemaakt geen geld meer weg te zetten bij Collin.
Ook watersport Proosdij laten terugboeken.
De oorzaak ligt in het niet communiceren, te lakse instellingen bij recovery. Nu 20% van mijn projecten in default/faillissement/te laat en niet communiceren ondanks aandringen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')