abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_187835084
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 19:05 schreef obligataire het volgende:

[..]

Vind ik ook interessant al zijn de zekerheden niet dekkend en heb je een instap van 1.000 euro. Ook is de concurrentie van de Duitse bouwmarkten fors.

Ik wil trouwens ook graag weten hoe ze bij NLI omgaan met de situatie W*t Mobiliteit. Jong project maar nu al een liquiditeits-issue lijkt het. Eens kijken hoe dat gaat lopen.
Ik zit ook in W*t Mobiliteit.
Heel raar dat er al bijna direct problemen zijn.
De communicatie hierover vanuit NLI vind ik ook niet optimaal.
Ik wacht even met verder investeren via NLI.
pi_187837494
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 18:39 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Ik doelde erop dat de woning te koop blijkt te staan terwijl in de pitch iets anders gesuggereerd wordt.

De genoemde 297k (na verbouwing) in verhuurde staat is zoals de taxateur het heeft opgegeven en klopt dus. (De stagiair gaat vrijuit mbt de genoemde waarde ;) ) Persoonlijk lijkt het mij veel te hoog ingeschat.
Die 297.000 is absolute nonsens. Afhankelijk van de antwoorden die ik van SIG krijg (ze kunnen er even op kauwen) beslis wat ik hiermee doe.

Grappig de Sonmanstraat krijgt vanavond ineens een boost naar 88%. Dreigen met afsluiting van inschrijftermijn blijkt dus te werken. Misschien kunnen ze dat vaker doen. Schiet het wat op.
pi_187837557
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 19:07 schreef evavcroonenburg het volgende:

[..]Ik besteed al mijn spaargeld aan Boris Bar & Kitchen. Om aan het minimaal benodigde kapitaal te komen heeft mijn familie ook een klein bedrag geleend.
Beste Eva, ik wens je heel veel succes met het eigen bedrijf. Ik vind het positief dat je al jouw spaargeld durft te investeren. Dat geeft blijk van vertrouwen.

Iets minder vind ik de geboden incentive. Dat heb ik al eens beter meegemaakt. Als je nu eens een open dagje voor alle investeerders doet, met gratis hapjes en een rondleiding, daarmee trek je wellicht grotere aantallen kleinere investeerders over de streep.
Pecunia non olet
  dinsdag 9 juli 2019 @ 22:45:58 #104
486444 evavcroonenburg
Boris Bar & Kitchen
pi_187837711
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 22:39 schreef obligataire het volgende:

[..]

Beste Eva, ik wens je heel veel succes met het eigen bedrijf. Ik vind het positief dat je al jouw spaargeld durft te investeren. Dat geeft blijk van vertrouwen.

Iets minder vind ik de geboden incentive. Dat heb ik al eens beter meegemaakt. Als je nu eens een open dagje voor alle investeerders doet, met gratis hapjes en een rondleiding, daarmee trek je wellicht grotere aantallen kleinere investeerders over de streep.

Goeie tip, dankjewel!! Daar heb ik zelf helemaal niet aangedacht. Ik ga kijken of ik daar nog wat mee kan doen.
pi_187837744
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 22:36 schreef zeeland6 het volgende:

[..]

Die 297.000 is absolute nonsens. Afhankelijk van de antwoorden die ik van SIG krijg (ze kunnen er even op kauwen) beslis wat ik hiermee doe.

Tja, belachelijk hoog maar SiG heeft deze waarde niet verzonnen en hoeft dus nergens op te kauwen. Ze zouden hooguit bij de makelaar/taxateur kunnen navragen of er geen fout is gemaakt of verwacht jij iets anders?
pi_187838672
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 22:47 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Tja, belachelijk hoog maar SiG heeft deze waarde niet verzonnen en hoeft dus nergens op te kauwen. Ze zouden hooguit bij de makelaar/taxateur kunnen navragen of er geen fout is gemaakt of verwacht jij iets anders?
Ja. De tekst en bijlage van de onderbouwing. 297000 is duidelijk een fout.

"Schijf 1 A – een aflossingsvrije hypothecaire lening van ¤ 90.000,00 gedekt door de vestiging van een eerste hypotheek. Schijf 1 A beloopt de eerste 50% van de waarde van het te financieren pand in verhuurde staat.
pi_187838775
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 23:22 schreef zeeland6 het volgende:

[..]

Ja. De tekst en bijlage van de onderbouwing. 297000 is duidelijk een fout.

"Schijf 1 A – een aflossingsvrije hypothecaire lening van ¤ 90.000,00 gedekt door de vestiging van een eerste hypotheek. Schijf 1 A beloopt de eerste 50% van de waarde van het te financieren pand in verhuurde staat.
De 297000 klopt met het taxatierapport de tekst is onjuist.
pi_187838996
Daar mogen ze dus een antwoord op kauwen.
Ik heb overigens geen taxatierapport gezien, wel een staatje in de aanvraag wat ze hebben overgetyp uit het taxatierapport. Of heb jij het origineel ? Hoe dan ook ze zitten fout met info verstrekking.
We wachten het maar af.

[ Bericht 0% gewijzigd door zeeland6 op 09-07-2019 23:45:31 ]
pi_187841107
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 23:35 schreef zeeland6 het volgende:
Daar mogen ze dus een antwoord op kauwen.
Ik heb overigens geen taxatierapport gezien, wel een staatje in de aanvraag wat ze hebben overgetyp uit het taxatierapport. Of heb jij het origineel ? Hoe dan ook ze zitten fout met info verstrekking.
We wachten het maar af.
Ik begrijp dat je de vraag gesteld hebt dus inderdaad even afwachten.

Ik heb een kopie van het orgineel.
pi_187841664
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 15:30 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

Woning was toch hypotheekvrij. Hoe kan deze dan te koop staan?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Of krijgt de aanvrager de woning niet verkocht en gaat hij deze nu financieren en woning uit de verkoop?
Teveel unclear for me, marktwaarde verhuurde staat 297k is aan de topline,, mag ook nog wel wat gebeuren in het pandje en tuintje, op de foto's staan de verfbakken en rollers op de vloer. So voor nu een no go.

[ Bericht 0% gewijzigd door peterc op 10-07-2019 09:16:28 ]
pi_187842237
quote:
12s.gif Op woensdag 10 juli 2019 08:46 schreef peterc het volgende:

[..]

Teveel unclear for me, marktwaarde verhuurde staat 297k is aan de topline,, mag ook nog wel wat gebeuren in het pandje en tuintje, op de foto's staan de verfbakken en rollers op de vloer. So voor nu een no go.
Die verfbakken en rollers waren me niet meteen opgevallen (laatste foto?), maar is dat bezwaarlijk, beetje onderhoud is toch altijd prima voor een woning? In juli komt de aannemer begrijp ik voor de modernisering.

Ga toch wel weer een hapje inschrijven in de 1A schijf, is 64% van de WOZ, moet toch raar lopen denk ik om daar geld aan te verliezen?

Hij is niet onbewoonbaar zo te zien, zoals dat hok aan de Aleidastraat *O*

[ Bericht 4% gewijzigd door obligataire op 10-07-2019 09:47:22 ]
Pecunia non olet
pi_187842323
quote:
stevige ltv. 111% bij aanvang, na 5 jaar 93%.
pi_187842346
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2019 09:47 schreef optrandje het volgende:

[..]

stevige ltv. 111% bij aanvang, na 5 jaar 93%.
Dat is inderdaad (te) stevig, maar er tekenen wel 3 mensen privé hoofdelijk mee waarvan 2 materieel op dit moment.
Sinds Het Proeflokaal weten we dat dit niet altijd wat voorstelt, maar toch.......
Pecunia non olet
pi_187842511
Het Project 'Barndegat te Zaandam' op NewFunding gaat richting haar laatste openstaande dagen. 4 dagen resterend met nog ¤80.000 aan gevraagd geld. Zie ik iets over het hoofd dat deze niet interessant genoeg is? Of zijn er nog te weinig investeerders bij NF?

Link: https://www.newfunding.nl/project/barndegat-te-zaandam
  woensdag 10 juli 2019 @ 10:17:38 #116
304129 Gijsbertus
op het leven
pi_187842769
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 22:45 schreef evavcroonenburg het volgende:

[..]

Goeie tip, dankjewel!! Daar heb ik zelf helemaal niet aangedacht. Ik ga kijken of ik daar nog wat mee kan doen.
Daar sluit ik mij aan.
Ik doe dan zeker een duit in het zakje en kom graag langs :)
pi_187842808
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2019 09:40 schreef obligataire het volgende:

[..]

Die verfbakken en rollers waren me niet meteen opgevallen (laatste foto?), maar is dat bezwaarlijk, beetje onderhoud is toch altijd prima voor een woning? In juli komt de aannemer begrijp ik voor de modernisering.

Ga toch wel weer een hapje inschrijven in de 1A schijf, is 64% van de WOZ, moet toch raar lopen denk ik om daar geld aan te verliezen?

Hij is niet onbewoonbaar zo te zien, zoals dat hok aan de Aleidastraat *O*
Klopt, maar Rob de Tuinman mag toch ff wel komen snoeien
pi_187842915
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2019 09:49 schreef obligataire het volgende:

[..]

Dat is inderdaad (te) stevig, maar er tekenen wel 3 mensen privé hoofdelijk mee waarvan 2 materieel op dit moment.
Sinds Het Proeflokaal weten we dat dit niet altijd wat voorstelt, maar toch.......
Het risico zal voor een relatief klein bedrag en 3 man wel meevallen. Wel opvallend dat de HA van degene met 20 panden niet materieel is. Daarnaast verhuren ze (zeer) fors boven de puntenhuur. Dat doen heel veel particuliere verhuurders, maar wat mij betreft zou dat ontmoedigd mogen worden.
  woensdag 10 juli 2019 @ 10:31:07 #119
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_187842966
Mij niet, particulier is particulier.
pi_187842972
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2019 10:27 schreef rechtsbackje het volgende:

Wel opvallend dat de HA van degene met 20 panden niet materieel is.
"Omid heeft twintig panden in Rotterdam in beheer gehad"

Gehad. Verleden tijd. En in beheer hoeft strikt genomen niet in eigendom te betekenen.
pi_187843022
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2019 10:31 schreef optrandje het volgende:

[..]

Gehad. Verleden tijd. En in beheer hoeft strikt genomen niet in eigendom te betekenen.
Hij zal wel voor het onderhoud zorgen (de anderen zorgen voor het geld denk ik dan)
pi_187843114
quote:

[..]

te snel gelezen..
pi_187843540
quote:

[..]

Ik denk nog even na. Ik vind de rente (1% méér dan een bijna risicoloos project bij SIG), toch wel wat aan de lage kant, bij deze LTV.

De materialiteit van de HA zal vooral in hun panden zitten, maar ja als het eb wordt zakken álle bootjes mee.
Pecunia non olet
pi_187843753
quote:
18s.gif Op woensdag 10 juli 2019 10:31 schreef xzaz het volgende:
Mij niet, particulier is particulier.
En puntenhuur is puntenhuur. Door te verhuren aan bijv. uitzendbureau's kan je veel meer vragen, maar het betekent wel dat zo'n woning wordt onttrokken aan de sociale woningmarkt. En dit gebeurt op hele grote schaal, waardoor buurten worden ontwricht. Het heeft niks met gentrificatie te maken.
pi_187843826

[ Bericht 100% gewijzigd door peterc op 10-07-2019 11:44:35 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')