SPOILER: Het Kabinet-TrumpOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Amerikaans Congres:
Political groups house:
Democratic (235)
Republican (197)
Vacant (3)
Political groups Senate:
Republican (53)
Democratic (45)
Independents (2)SPOILER: Overzicht van lopende onderzoekenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Extra aanwijzingen voor dit topic:
Helaas blijkt dit topic nogal eens te ontsporen. Het is een emotioneel onderwerp voor sommigen.
Daarom de volgende afspraken:
Dit is geen linkdumptopic. Als je een tweet plaatst graag het volgende in ogenschouw nemen:
Waarom deze tweet? Wat zegt het, wat vind je er zelf van?
Posts die tot doel hebben het topic te laten ontsporen, die respectloos zijn, of als linkdump aangemerkt kunnen worden, kunnen zonder overleg verwijderd worden door de moderatie.
Wat je post moet iets bijdragen aan de discussie en niet aan het op de kast jagen van users.
-Het gaat hier over de Amerikaanse politiek. Niet over Amerika in zijn algemeen. Probeer on topic te blijven.
-We gaan hier respectvol met elkaar om. Ook onderwerpen zoals kwetsbare migrantenkinderen worden met respect besproken.
-ik zie er het nut niet van om bijv Michelle Obama als een kerel neer te zetten. Het enige doel om dat te doen is om users op de kast te jagen en het topic te laten ontsporen. Stop daar gewoon mee. Het voegt inhoudelijk niets toe.
-We gebruiken in dit topic normale bronnen. Hier te verifiëren: https://mediabiasfactcheck.com/
Voor visueel ingestelde mensen:
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
Benieuwd of hij zich als rechtse independent kandidaat zal stellen voor 2020. Ik zou het toejuichen. Amash/Weld lijkt me een goed ticket voor die conservatieven die geen zin hebben in nog vier jaar chaos.twitter:justinamash twitterde op donderdag 04-07-2019 om 13:15:15Today, I’m declaring my independence.https://t.co/4e5TeVtGRK reageer retweet
Geen idee.quote:Op donderdag 4 juli 2019 14:18 schreef Ludachrist het volgende:
Hoelaat begint de parade vandaag eigenlijk?
van mij mogen ze. Ik zou het zelfs toejuichen.quote:Op donderdag 4 juli 2019 14:19 schreef Ulx het volgende:
Justin Amash verlaat de GOP.Benieuwd of hij zich als rechtse independent kandidaat zal stellen voor 2020. Ik zou het toejuichen. Amash/Weld lijkt me een goed ticket voor die conservatieven die geen zin hebben in nog vier jaar chaos.twitter:justinamash twitterde op donderdag 04-07-2019 om 13:15:15Today, I’m declaring my independence.https://t.co/4e5TeVtGRK reageer retweet
Ik zou Amash wel in debat willen zien met Trump en wie van de Dems het gaat worden.quote:Op donderdag 4 juli 2019 14:35 schreef klappernootopreis het volgende:
[..]
van mij mogen ze. Ik zou het zelfs toejuichen.
Het zou een harde klap zijn voor de Trumpeteers als Amash onverhoopt de republikeinen gaat vertegenwoordigen voor het presidentschap. Daar zal het geween zijn en het knarsen van de tanden in huize Pence.quote:Op donderdag 4 juli 2019 14:36 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ik zou Amash wel in debat willen zien met Trump en wie van de Dems het gaat worden.
Als independent? Euhm...quote:Op donderdag 4 juli 2019 14:57 schreef klappernootopreis het volgende:
[..]
Het zou een harde klap zijn voor de Trumpeteers als Amash onverhoopt de republikeinen gaat vertegenwoordigen voor het presidentschap. Daar zal het geween zijn en het knarsen van de tanden in huize Pence.
Amash is nu independent.quote:Op donderdag 4 juli 2019 14:57 schreef klappernootopreis het volgende:
[..]
Het zou een harde klap zijn voor de Trumpeteers als Amash onverhoopt de republikeinen gaat vertegenwoordigen voor het presidentschap. Daar zal het geween zijn en het knarsen van de tanden in huize Pence.
Of hij begint iets totaal anders die dichter bij de middengroep hoort.quote:Op donderdag 4 juli 2019 15:01 schreef Ulx het volgende:
[..]
Amash is nu independent.
Maar een Tea Party/Freedom Caucus figuur zal weinig democraten trekken.
Of je kletst gewoon uit je nek.quote:Op donderdag 4 juli 2019 15:05 schreef klappernootopreis het volgende:
[..]
Of hij begint iets totaal anders die dichter bij de middengroep hoort.
Doet Trump ook, en hij is nu president.quote:Op donderdag 4 juli 2019 15:07 schreef kladderadatsch het volgende:
[..]
Of je kletst gewoon uit je nek.
voor Amash? lijkt me niet, ik denk dat die zich wel serieus met het presidentschap zal bezighouden.quote:
Pay to play noem je dat. Of omkoping.twitter:mattmfm twitterde op donderdag 04-07-2019 om 00:07:52(1) Fireworks CEO meets with Trump in Oval Office to oppose tariffs. (2) CEO announces ‘donation’ to Trump’s 4th of July event. (3) *That same day* Trump announces delay to very same tariffs. https://t.co/UDUSOm7mCB reageer retweet
Mwoah, die fascistische zak stront gaat het gewoon claimen als mijlpaal in de geschiedenis van de VS en z'n volgelingen gaan het beamen.quote:Op donderdag 4 juli 2019 15:33 schreef Ulx het volgende:
White House staff forced to hand out VIP tickets to Trump’s Fourth of July rally to anyone who will take them.
"Wil je alsjeblieft op mijn partijtje komen?"
Mijn god, wat een afgang.
Dit wordt uiteraard een huge opkomst, misschien wel de grootste ooit. Ik weet het niet, mensen hebben gezegd dat het misschien de grootste 4th of July celebration ooit was.quote:Op donderdag 4 juli 2019 15:47 schreef kladderadatsch het volgende:
[..]
Mwoah, die fascistische zak stront gaat het gewoon claimen als mijlpaal in de geschiedenis van de VS en z'n volgelingen gaan het beamen.
Die telt Trump gewoon mee bij zijn gasten.quote:Op donderdag 4 juli 2019 15:53 schreef Barbusse het volgende:
Het zou wel leuk zijn als er meer demonstranten op zouden komen dagen dan feestvierders
Er zullen sowieso meer mensen komen dan bij Obama's 4th of July campaign rallies.quote:Op donderdag 4 juli 2019 15:49 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Dit wordt uiteraard een huge opkomst, misschien wel de grootste ooit. Ik weet het niet, mensen hebben gezegd dat het misschien de grootste 4th of July celebration ooit was.
twitter:JeremyScheel1 twitterde op woensdag 03-07-2019 om 13:03:05@AshaRangappa_ DOD Directive 1344.10. military personnel may not participate in partisan political activities, to include fundraising, speaking at partisan gatherings, appearing in uniform for political events, seeking office or attending political events as a representative for the military. reageer retweet
twitter:jientho twitterde op woensdag 03-07-2019 om 16:43:02@JeremyScheel1 @AshaRangappa_ So he promises “non-political”, brings up all the top brass on stage, and starts politicking. Do they march right off the stage and out of the event at that point, or grin and bear it? What do you think Trump is counting on? reageer retweet
twitter:AuntInAZ twitterde op woensdag 03-07-2019 om 18:15:52@jientho @JeremyScheel1 @AshaRangappa_ If he starts politicking, technically it becomes a political rally & his campaign is then responsible for costs. However, that means nothing to Trump, just as Hatch Act means nothing to Conway. As for the brass, I don't know what they'll do. Puts them in an awkward position. reageer retweet
twitter:AuntInAZ twitterde op woensdag 03-07-2019 om 19:58:29@CatLady_2020 @jientho @JeremyScheel1 @AshaRangappa_ They have rules they are supposed to follow, but Trump is the Commander in Chief. So yes, I think its fair to say they were placed in an awkward position. reageer retweet
Het enige wat de militairen kunnen doen is opstaan en weglopen op het moment dat Trump er een rally van maakt. Ik hoop dat de legertop, die dus niet komt, dat duidelijk heeft gemaakt aan de deputies die er wel zijn.twitter:CatLady_2020 twitterde op woensdag 03-07-2019 om 20:07:05@AuntInAZ @jientho @JeremyScheel1 @AshaRangappa_ It’s fair to say but also an understatement. They are obligated to refuse an illegal order. reageer retweet
full month? Moet dat niet "full quarter" (drie maanden) zijn?quote:Op donderdag 4 juli 2019 16:12 schreef Ulx het volgende:
twitter:FinancialTimes twitterde op donderdag 04-07-2019 om 14:40:07One of the financial markets’ most reliable indicators of a coming recession is spooking investors again. The yield curve has now been inverted for a full month, cementing a gloomy outlook for the US economy. https://t.co/5lpt462YPs https://t.co/fVrB5HQDje reageer retweet
Het staat nu een maand onder nul. Ik denk dat dat het is.quote:Op donderdag 4 juli 2019 16:32 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
full month? Moet dat niet "full quarter" (drie maanden) zijn?
Ook al appelleert het lekker aan de onderbuikjes zijn de implicaties hiervan natuurlijk heuls veul keren minder erg dan je eigen legertop min of meer in een volledig ongemakkelijke positie te brengen door ze op een feestdag op een politieke campaign rally uit te nodigen en de hatch act te overtreden en er vervolgens je reet mee af te vegen omdat de partij die je enablet er toch niets mee doet.quote:Op donderdag 4 juli 2019 17:18 schreef martijnde3de het volgende:
De Democraten maken het zichzelf wel lastig door nu ook al de Betsy Ross flag te gaan identiciferen met discriminatie.
https://www.foxnews.com/p(...)ross-flag-is-hurtful
https://www.cbsnews.com/n(...)tsy-ross-flag-shoes/
https://edition.cnn.com/v(...)ck-avlon-sot-vpx.cnn
Prachtig zouden we hier ook vaker moeten doen. Was er één keer bij in Rotterdam.quote:Op donderdag 4 juli 2019 18:05 schreef Klepper272 het volgende:
Ik hoop dat de US een net zo prachtige parade krijgt als onze zuiderburen,
Zal moeilijk worden, want in België werkten zelfs de Nederlandse krijgsmacht mee en dat is moeilijk te overtreffen .
Lekkere vergelijking.......quote:Op donderdag 4 juli 2019 17:32 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Ook al appelleert het lekker aan de onderbuikjes zijn de implicaties hiervan natuurlijk heuls veul keren minder erg dan je eigen legertop min of meer in een volledig ongemakkelijke positie te brengen door ze op een feestdag op een politieke campaign rally uit te nodigen en de hatch act te overtreden en er vervolgens je reet mee af te vegen omdat de partij die je enablet er toch niets mee doet.
twitter:MichaelAvenatti twitterde op woensdag 03-07-2019 om 01:25:41I could have sworn that those on the right were HUGE fans of Nike only about three months ago... reageer retweet
Hier is die brief over die censuschaos die naar de rechter in het SDNY is gegaan.twitter:dale_e_ho twitterde op donderdag 04-07-2019 om 00:07:06NEW: DOJ Letter re status of citizenship question on 2020 census https://t.co/v780cTbdj8 reageer retweet
Okaaaaaay, en.....twitter:dale_e_ho twitterde op donderdag 04-07-2019 om 00:08:33Two things to note: (1) the process of printing the 2020 census questionnaires
o a citizenship question continues to move forward. reageer retweet
Het SC heeft gezegd op te donderen met deze flauwekul. Trump zegt in de pers dat DoCommerce de vraag wel op het fornulier moet zetten. Kortom, de advocaten vertegenwoordigen hun client niet juist.twitter:dale_e_ho twitterde op donderdag 04-07-2019 om 00:10:11(2) Commerce and DOJ have been instructed (by who, I wonder) to cook up a "new rationale" for the citizenship question. reageer retweet
Dat is wel erg hoog. Hoger dan zijn approval rating.twitter:Politidope twitterde op woensdag 03-07-2019 om 18:35:29NEW @Gallup Poll: Support for impeaching Trump is at 45%, higher than almost any point before Richard Nixon resigned. https://t.co/Cwsr4DNMZJ https://t.co/ISWV5uyVeA reageer retweet
nee hoor ik denk dat er zo'n 40 procent altijd achter Trump blijft staan, simpelweg de reden, toegeven dat je ongelijk hebt heeft men geen zin in.quote:Op donderdag 4 juli 2019 19:39 schreef Ulx het volgende:
Zoooo.....Dat is wel erg hoog. Hoger dan zijn approval rating.twitter:Politidope twitterde op woensdag 03-07-2019 om 18:35:29NEW @:Gallup Poll: Support for impeaching Trump is at 45%, higher than almost any point before Richard Nixon resigned. https://t.co/Cwsr4DNMZJ https://t.co/ISWV5uyVeA reageer retweet
En dan heeft Mueller zijn verhaal nog niet gedaan. En zijn er nog niet eens impeachmenthearings gestart.
Dan schiet het naar de 70% denk ik. Helemaal als er ook nog een recessie komt.
Meh, dit was allemaal wel voorspeld. Heel warm klam weer, met flinke regen en onweer ... je moet er maar zin in hebben.quote:
Ah, ik had hun grafiek niet gezien, zij gebruiken een strikter criterium: 10-year yield lager dan 3-month yield (dat heeft als voordeel dat je het verloop ervan in de tijd in één grafiek kan weergeven). Als je als criterium neemt dat de yield curve ergens daalt, dan is het reeds drie maanden.quote:Op donderdag 4 juli 2019 16:51 schreef Ulx het volgende:
[..]
Het staat nu een maand onder nul. Ik denk dat dat het is.
Hoe zou Trump een slechte periode aanpakken? Niemand betalen en de VS laten defaulten? Het werkte voor hem als zakenman, en hij zou de VS runnen als bedrijf.
https://www.npr.org/2019/(...)sions-reason-to-worrquote:on Sunday, an inauspicious milestone was achieved: The yield curve remained inverted for three months, or an entire quarter,
Ergens wel logisch dat zoiets een crisis voorspelt toch? Mensen/instanties met geld die zo'n koers kunnen beïnvloeden zien kennelijk nog wel op korte termijn mogelijkheid voor meer winst en dan niet meer, waarna het op termijn wel weer goed zou komen.quote:Op donderdag 4 juli 2019 23:01 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Ah, ik had hun grafiek niet gezien, zij gebruiken een strikter criterium: 10-year yield lager dan 3-month yield (dat heeft als voordeel dat je het verloop ervan in de tijd in één grafiek kan weergeven). Als je als criterium neemt dat de yield curve ergens daalt, dan is het reeds drie maanden.
[..]
https://www.npr.org/2019/(...)sions-reason-to-worr
Zie bvb de yield curve op 1 maart dit jaar:
[ afbeelding ]
De curve heeft een dalend segment, maar de 10-year yield (valt net buiten de grafiek) is hoger dan de 3-month yield.
Ik blijf me verbazen waarom mensen hem een goede president vinden. Ja, hij geeft aan tegen illegale immigranten te zijn, maar dat was al dalende, ook met Obama, hoewel wij hier meer last van hun oorlogen hebben dan hij zei om gaan met hun midden-Amerikanen:quote:Op donderdag 4 juli 2019 23:51 schreef Nober het volgende:
The Greatest President in The United States history LIVE
Make America Great Again
USA
USA
USA
USA
USA
Yep, investeerders zijn bereid Treasury bonds met langere looptijd te kopen die een lagere rente opleveren omdat ze verwachten dat die rente in de toekomst zal zakken. Dat weerspiegelt twijfel over toekomstige economische groei.quote:Op donderdag 4 juli 2019 23:24 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Ergens wel logisch dat zoiets een crisis voorspelt toch? Mensen/instanties met geld die zo'n koers kunnen beïnvloeden zien kennelijk nog wel op korte termijn mogelijkheid voor meer winst en dan niet meer, waarna het op termijn wel weer goed zou komen.
Althans, is dat hoe ik het moet begrijpen?
quote:Trump stumbled, failing to read the teleprompter accurately, he said that American troops in the Revolutionary War “took over airports,” not realizing, of course, that airports did not exist in the 1700s.
https://www.rollingstone.(...)utionary-war-855742/quote:he went off the rails and seemingly mixed up the Revolutionary War with the War of 1812. “Our Army manned the air, it rammed (?) the ramparts, it took over airports, it did everything it had to do
Het werd in alle journaals uitgezonden, dus missie geslaagd.quote:
Is dat diezelfde ballon die ze in London hadden?quote:Op vrijdag 5 juli 2019 09:10 schreef Elzies het volgende:
[..]
Het werd in alle journaals uitgezonden, dus missie geslaagd.
Tja, dan sta je dan als Democraat beteuterd in Washington met een baby Trump ballon te mokken.
Dat verschil in beeldvorming werd weer eens nadrukkelijk benadrukt.
En waarom zit hij achter zo'n dik scherm? Is hij bang dat er een angry white man met een automatisch wapen in de optocht meeloopt?quote:Op vrijdag 5 juli 2019 02:17 schreef Kijkertje het volgende:
[ afbeelding ]
Is zijn haar nou nat geworden?
wat!! zei hij dit werkelijk???quote:Op vrijdag 5 juli 2019 08:08 schreef speknek het volgende:
[..]
[..]
https://www.rollingstone.(...)utionary-war-855742/
quote:Op vrijdag 5 juli 2019 09:12 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Is dat diezelfde ballon die ze in London hadden?
Ik vond het toen al een zielige vertoning.
Kom je nog een keer met een bron over de 17 geblokte voorstellen door de Dem's over de opvangcentra?quote:Op donderdag 4 juli 2019 13:25 schreef archito het volgende:
[..]
Je kunt een vraag stellen of gewoon met de bron komen. Als dat een tweet is dan kun je die hier even plaatsen toch? Ik wil je bewering gewoon op waarde kunnen schatten door te weten wat je bron is en de informatie van de bron te kunnen lezen.
Hij zat in een verregende glazen kooi te brabbelen. Hij had alleen geen dwangbuis om.quote:Op vrijdag 5 juli 2019 09:10 schreef Elzies het volgende:
[..]
Tja, dan sta je dan als Democraat beteuterd in Washington met een baby Trump ballon te mokken.
Nogal wiedes dat zoiets het journaal haalt.quote:Op vrijdag 5 juli 2019 09:10 schreef Elzies het volgende:
[..]
WH doet expliciet geen uitspraken over de gemaakte kosten, dus het zal een beste berg zijn.quote:Op vrijdag 5 juli 2019 09:41 schreef klappernootopreis het volgende:
Ik vraag me af wat dit grapje de belastingbetaler in de VS allemaal zal kosten.
De rekening hiervoor is een beetje verborgen in de mist.
Ik gok dat hij hiervoor gaat grabbelen in de zorgfondsen.quote:Op vrijdag 5 juli 2019 09:49 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
WH doet expliciet geen uitspraken over de gemaakte kosten, dus het zal een beste berg zijn.
Sowieso al een paar miljoen uit een fonds dat daar niet voor bedoeld was.
Dus Trump heeft een nationale feestdag misbruikt om op kosten van de staat campagne te voeren? Die man corrumpeert alles wat hij aanraakt.quote:Op vrijdag 5 juli 2019 09:10 schreef Elzies het volgende:
[..]
Had het van de Twitterfeed van Crenshaw en van een andere bron die hier gezien word als misinformatie.quote:Op vrijdag 5 juli 2019 09:23 schreef archito het volgende:
[..]
[..]
Kom je nog een keer met een bron over de 17 geblokte voorstellen door de Dem's over de opvangcentra?
Het was ook niet al te best weer... Frisjes!quote:
Dat gevoel had ik niet. De aanwezige Amerikanen waren dol enthousiast.quote:Op vrijdag 5 juli 2019 10:23 schreef westwoodblvd het volgende:
[..]
Dus Trump heeft een nationale feestdag misbruikt om op kosten van de staat campagne te voeren? Die man corrumpeert alles wat hij aanraakt.
Dit maakt de moneygrab van de belastingbetaler om dit allemaal te betalen beslist niet minder. De rekening moet nog worden gepresenteerd. hopeloos verloren geld dus.quote:Op vrijdag 5 juli 2019 10:57 schreef Elzies het volgende:
[..]
Dat gevoel had ik niet. De aanwezige Amerikanen waren dol enthousiast.
Maar goed, het land is zo gepolariseerd in twee kampen. Hopeloos verloren samenleving. Het lijkt België aan het worden wat onofficieel ook uit twee landen bestaat.
Het had van mij beslist wel wat harder mogen waaien, het is altijd vermakelijk om een corpulente blaaskaak achter zijn pruikje aan te zien rennen.quote:Op vrijdag 5 juli 2019 10:52 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Het was ook niet al te best weer... Frisjes!
En terwijl de Amerikanen elkaar de tent uitvechten, breiden de Chinezen hun invloed uit en timmeren ze hard aan de weg om de nieuwe absolute supermacht te worden. De kans dat dat lukt, wordt alsmaar groter. Zeker omdat de VS niet in staat is vuist te maken in het sterk gepolariseerde klimaat. Tel daar de contraproductieve 'America First'-politiek van Trump bij op, en je hebt een land in verval dat overvleugeld dreigt te worden door China.quote:Op vrijdag 5 juli 2019 10:57 schreef Elzies het volgende:
[..]
Maar goed, het land is zo gepolariseerd in twee kampen. Hopeloos verloren samenleving. Het lijkt België aan het worden wat onofficieel ook uit twee landen bestaat.
93mil was de laatste schatting die ik ergens heb opgevangen.quote:Op vrijdag 5 juli 2019 09:41 schreef klappernootopreis het volgende:
Ik vraag me af wat dit grapje de belastingbetaler in de VS allemaal zal kosten.
De rekening hiervoor is een beetje verborgen in de mist.
Klopt die hebben namelijk wél een doordacht plan.quote:Op vrijdag 5 juli 2019 11:21 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En terwijl de Amerikanen elkaar de tent uitvechten, breiden de Chinezen hun invloed uit en timmeren ze hard aan de weg om de nieuwe absolute supermacht te worden. De kans dat dat lukt, wordt alsmaar groter. Zeker omdat de VS niet in staat is vuist te maken in het sterk gepolariseerde klimaat. Tel daar de contraproductieve 'America First'-politiek van Trump bij op, en je hebt een land in verval dat overvleugeld dreigt te worden door China.
sodeju.quote:Op vrijdag 5 juli 2019 11:25 schreef Refragmental het volgende:
[..]
93mil was de laatste schatting die ik ergens heb opgevangen.
Duur geintje.quote:Op vrijdag 5 juli 2019 11:25 schreef Refragmental het volgende:
[..]
93mil was de laatste schatting die ik ergens heb opgevangen.
https://heavy.com/news/20(...)ute-to-america-cost/quote:Op vrijdag 5 juli 2019 11:33 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Uit r/politics, maar kan het niet meer zo snel terugvinden. Dus korreltje zout.
Zodra je het leger gaat mobiliseren gaat het inderdaad veel geld kosten. Zonde, maar achja, zoals Koos al zei, niet mijn belastinggeld.quote:Op vrijdag 5 juli 2019 11:39 schreef klappernootopreis het volgende:
[..]
https://heavy.com/news/20(...)ute-to-america-cost/
Toch zit je er niet ver van af..
Dit zijn inderdaad vaak de tekenen die je ziet bij een teloorgaande beschaving.quote:Op vrijdag 5 juli 2019 11:41 schreef AnneX het volgende:
Het kostte niks, toch !..alleen wat kerosine.
Of op deze manier de Potomac oversteken, op weg naar de airport.😜
https://mobile.twitter.co(...)/1146973958740295680
Echt, discussie is toch niet mogelijk. Decline of the American Empire is overduidelijk.
Daar heb je gelijk in. Zo is de Mexicaanse grens ook niet de mijne.quote:Op vrijdag 5 juli 2019 11:46 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Zodra je het leger gaat mobiliseren gaat het inderdaad veel geld kosten. Zonde, maar achja, zoals Koos al zei, niet mijn belastinggeld.
Goh, wat een verrassende mening van een Bernie supporter.quote:Op vrijdag 5 juli 2019 14:23 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Is deze al langsgekomen? A Guide to the 2020 Democratic Candidates You Should Not Vote For
https://medium.com/@:west(...)vote-for-c1c6e4c9c26
Wel interessant om het track record te zien van Biden, Harris, Buttigieg en O'Rourke. Het is wel vrij bedroevend, wat een zakken hooi.
In gepolariseerde tijden zijn nationale feestdagen juist een manier om dichter bij elkaar te komen. Alleen niet als je er dan een campagne evenement van maakt..quote:Op vrijdag 5 juli 2019 10:57 schreef Elzies het volgende:
[..]
Waarom dan wel Biden aanvallen op precies hetzelfde standpunt veertig jaar geleden?quote:Sen. Kamala Harris said Wednesday that busing students should be considered by school districts trying to desegregate their locations — not the federal mandate she appeared to support in pointedly criticizing rival Democratic presidential candidate Joe Biden last week.
Deze ongecontroleerde polarisatie komt vanuit beide kampen. Eerlijk gezegd wordt die momenteel het hardste gevoerd vanuit het Democratische kamp die net als Trump in de presidentsverkiezingen van 2016 zijn blijven hangen.quote:Op vrijdag 5 juli 2019 11:21 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En terwijl de Amerikanen elkaar de tent uitvechten, breiden de Chinezen hun invloed uit en timmeren ze hard aan de weg om de nieuwe absolute supermacht te worden. De kans dat dat lukt, wordt alsmaar groter. Zeker omdat de VS niet in staat is vuist te maken in het sterk gepolariseerde klimaat. Tel daar de contraproductieve 'America First'-politiek van Trump bij op, en je hebt een land in verval dat overvleugeld dreigt te worden door China.
Maar de punten die hij noemt hebben toch vrij weinig te maken met wie je wel support?quote:Op vrijdag 5 juli 2019 15:07 schreef westwoodblvd het volgende:
[..]
Goh, wat een verrassende mening van een Bernie supporter.
Wij van WC-eend raden aan: gebruik geen producten van onze concurrenten.
Er klopt zoals gewoonlijk ook weer eens geen ongeveegde reet van.quote:
Er is concreet bewijs voor obstructie, alle reden om te impeachen. Naar het bewijs voor 'collusion' heeft Mueller niet gekeken, dat is aan het Congres om te onderzoeken maar dat wordt aan alle kanten verhinderd door de Trump administratie.quote:Op vrijdag 5 juli 2019 15:41 schreef Elzies het volgende:
[..]
Deze ongecontroleerde polarisatie komt vanuit beide kampen. Eerlijk gezegd wordt die momenteel het hardste gevoerd vanuit het Democratische kamp die net als Trump in de presidentsverkiezingen van 2016 zijn blijven hangen.
Je net gekozen president voor landverrader en verkrachter betichten zonder daarvoor concreet bewijs te kunnen leveren is natuurlijk het meest schadelijke wat je jouw eigen land kunt aandoen. Het dreigen met impeachment en dit dreigement blijven uitvergroten in de media is idem destructief voor de reputatie van jouw eigen land. Alsof je jouw eigen Amerikaanse vlag in brand steekt.
Beter zou zijn geweest de rit vier jaar uit te zingen, goede oppositie te voeren en te investeren in nieuwe charismatische presidentskandidaten. Die kans hebben de Democraten laten lopen nu ze met Hillary Clinton 2:0 Joe Biden komen aanzetten. Nogmaals, een gemiste kans.
Ook voor al die verkrachtingszaken was er best veel (indirect) bewijs. Hij heeft er niet voor niets een hoop afgekocht. Hoge bomen worden uiteraard wel vaker beschuldigd hiervan, maar volgens mij is de Trump een van de weinigen die het moet afkopen ipv niet ontvankelijk laten verklaren.quote:Op vrijdag 5 juli 2019 16:06 schreef Kijkertje het volgende:
Er is concreet bewijs voor obstructie, alle reden om te impeachen. Naar het bewijs voor 'collusion' heeft Mueller niet gekeken, dat is aan het Congres om te onderzoeken maar dat wordt aan alle kanten verhinderd door de Trump administratie.
twitter:washingtonpost twitterde op vrijdag 05-07-2019 om 13:09:09Analysis: In Trump’s "Salute to America," the promoter in chief makes a recruiting pitch for the military https://t.co/mLJNuvqFb1 reageer retweet
twitter:washingtonpost twitterde op vrijdag 05-07-2019 om 13:15:27Opinion: Trump made his critics look small during his "Salute to America" https://t.co/9NSSX7pUcb reageer retweet
Had het toevallig gezien. Voor het eerst in tijden dat Biden goed overkwam.quote:Op vrijdag 5 juli 2019 16:51 schreef AnneX het volgende:
Vanmorgen zag ik flarden van een geïnspireerde Biden in een “exclusive” met Sciuto.
Oh kijk: online https://edition.cnn.com/
Tegelijk vind ik dat men eens voor een volgende generatie zou kunnen kiezen.
Nogmaals, een eenzijdige kant van het verhaal waar twee verschillende kampen totaal tegenoverliggende waarheden liggen te verkondigen en er alles aan doen om elkaars reputatie en leven zo zuur mogelijk te maken.quote:Op vrijdag 5 juli 2019 16:06 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Er is concreet bewijs voor obstructie, alle reden om te impeachen. Naar het bewijs voor 'collusion' heeft Mueller niet gekeken, dat is aan het Congres om te onderzoeken maar dat wordt aan alle kanten verhinderd door de Trump administratie.
Ja dat is schadelijk voor de reputatie van je land maar wat nog schadelijker is, is een president zijn gang laten gaan terwijl hij voortdurend 'the rule of law' overtreedt. Hij accepteert nu zelfs een uitspraak van het Hooggerechtshof niet.
Edit: om nog maar niet te spreken over alle andere punten waarbij Trump schadelijk is voor zijn eigen land: het vervreemden van zijn bondgenoten, de situatie met Iran en Noord-Korea, crisis aan de grens, volksgezondheid, milieu etc etc...
Hij heeft zich aardig gedragen inderdaad. Op een feestje waar hij zichzelf uitnodigde, vervolgens de organisatie overnam en uiteindelijk de rekening naar de bevolking stuurt.quote:
In welke tegenoverliggende waarheid is Trump niet schuldig aan obstructie? In welke tegenoverliggende waarheid is er geen reden om 'collusion' tussen de Trump campagne en Rusland nader te onderzoeken? Het lijkt me nogal belangrijk om vast te stellen of dat invloed heeft gehad op de uitslag van 2016. Het is ook niet voor niets dat de GOP van plan is om Mueller tijdens zijn komende hearing te gaan aanvallen op de vooroordelen van zijn teamleden en niet op de feiten uit het rapport.quote:Op vrijdag 5 juli 2019 17:11 schreef Elzies het volgende:
[..]
Nogmaals, een eenzijdige kant van het verhaal waar twee verschillende kampen totaal tegenoverliggende waarheden liggen te verkondigen en er alles aan doen om elkaars reputatie en leven zo zuur mogelijk te maken.
Je zegt het zelf: die polarisatie gaat gewoon door en Trump maakt de kloof alleen maar groter maar dat is geen reden om hem niet verantwoordelijk te houden voor zijn gedrag. Dat zou een precedent scheppen voor iedere volgende president van welke kleur dan ook.quote:Polarisatie in pro optima forma waar (in tegenstelling tot de Nederlandse politiek) geen sprake meer is van een meer gespeelde tactische politieke verdeeldheid.
Dit Amerikaanse politieke als maatschappelijke litteken is inmiddels zo groot en diep geworden dat het niet stopt bij het aftreden van Trump in 2020 of 2024. Voor mij als buitenstaander is Trump slechts een katalysator van een al bestaande onderliggende ideologische verdeeldheid. Een verdeeldheid die met het aantreden van Trump in 2016 alleen maar sterker naar boven is gekomen. Ongegeneerd, ongepolijst.
Ik vind het vooral nogal goedkoop duur om op deze manier de 4th of July viering te kapen voor je eigen gewin. Het is meer een salute to ME ipv to AMERICA.quote:Op vrijdag 5 juli 2019 16:54 schreef martijnde3de het volgende:
Toch aardig druk geworden toen het uiteindelijk stopte met gieten.
Wat vonden jullie ervan?
Ik vond het een goed optreden (a-politiek) en ook leuk om te zien met al die vliegtuigen.
[ afbeelding ]
twitter:KlasfeldReports twitterde op vrijdag 05-07-2019 om 20:05:58BREAKING: @TheJusticeDept says it hasn't decided on whether to adopt "new rationale" for the citizenship question, more discovery would be "premature" in the #2020Census litigation, and the final judgment should remain in place. @CourthouseNewsDoc: https://t.co/3AXmlqvfAC https://t.co/Qi92t1wM2n reageer retweet
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.twitter:KlasfeldReports twitterde op vrijdag 05-07-2019 om 20:09:40So to those looking for clarity on what's ahead in the #2020Census litigation:There it is: Clear as mud. Commerce may or may not adopt "a new rationale," which may or may not require future discovery.We'll see if Judge Hazel has any questions requiring a phone conference. reageer retweet
twitter:KlasfeldReports twitterde op vrijdag 05-07-2019 om 20:19:44Just called Judge Hazel's chambers: No new guidance as to whether he will call for a phone conference in response to this filing.I'll let you know if and when more information becomes available. reageer retweet
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
Nog een update:quote:
twitter:joshgerstein twitterde op vrijdag 05-07-2019 om 21:48:50NEW: Judge in MD cases just gave plaintiffs OK to begin discovery on possible discriminatory motives for initial decisions to add citizenship Q to census. No statement from judge. Just signed plaintiffs' proposed order https://t.co/OHpidH5vwn reageer retweet
En dit is natuurlijk de reden voor zoveel haat en afkeer. Het maakt helemaal niet uit of zijn speech voor Trump begrippen meeviel, de show leuk was, het regende of niet, er veel of weinig bezoekers waren...quote:Op vrijdag 5 juli 2019 17:27 schreef archito het volgende:
[..]
Hij heeft zich aardig gedragen inderdaad. Op een feestje waar hij zichzelf uitnodigde, vervolgens de organisatie overnam en uiteindelijk de rekening naar de bevolking stuurt.
Maar verder wel aardig.
Je moet maar denken dat gezien de hoeveelheid moeite die ze bereid zijn erin te steken, de verwachte politieke winst gigantisch moet zijn.quote:Op vrijdag 5 juli 2019 23:32 schreef Barbusse het volgende:
Ik raak gewoon de tel kwijt inzake dat census drama
twitter:ddale8 twitterde op vrijdag 05-07-2019 om 21:13:00Trump said he doesn't know about his company employing undocumented immigrants because he doesn't currently "run" his business.The Post points out that the people worked for Trump for years before he (said he) gave up management of his business: https://t.co/qlrM9sBPWo reageer retweet
twitter:ddale8 twitterde op vrijdag 05-07-2019 om 21:15:35Trump, of course, has not relinquished his ownership stake in the company. The people who officially "run it" are his sons. reageer retweet
twitter:mjs_DC twitterde op vrijdag 05-07-2019 om 20:06:55Trump said today that his administration needs a census citizenship question "for districting." Here is his solicitor general telling the Supreme Court that is not the purpose of the question. https://t.co/mceoJGLwz7 https://t.co/VxiXdZucYl reageer retweet
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
quote:Op zaterdag 6 juli 2019 00:15 schreef Kijkertje het volgende:
Trump begrijpt blijkbaar ook niet waar de 'census citizenship question' voor dient:twitter:mjs_DC twitterde op vrijdag 05-07-2019 om 20:06:55Trump said today that his administration needs a census citizenship question "for districting." Here is his solicitor general telling the Supreme Court that is not the purpose of the question. https://t.co/mceoJGLwz7 https://t.co/VxiXdZucYl reageer retweet
O, maar dat is wel echt een smoking gun. Als die vraag voor districting dient, is het dus inderdaad puur om latino's af te schrikken de census in te vullen. Ik dacht dat hij het niet per se wist, maar dat blijkt dus niet waar... hij weet van deze discriminerende praktijk en vindt het daarom noodzakelijk.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nou ja het kan natuurlijk zijn dat hij echt helemaal niet doorheeft hoe discriminerend dat 'districting' in de praktijk is met zo'n vraag in de census?quote:Op zaterdag 6 juli 2019 00:30 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
O, maar dat is wel echt een smoking gun. Als die vraag voor districting dient, is het dus inderdaad puur om latino's af te schrikken de census in te vullen. Ik dacht dat hij het niet per se wist, maar dat blijkt dus niet waar... hij weet van deze discriminerende praktijk en vindt het daarom noodzakelijk.
Nu acht ik de man echt bizar dom op heel veel vlakken, dus vanuit mijn wereldbeeld is het mogelijk dat hij willekeurig wat niet begrijpt. Echter, vind ik het moeilijk te begrijpen hoe je wel kunt begrijpen dat die vraag jouw partij voordeel zou geven, terwijl je tegelijk dan niet begrijp dat er tegen hispanics gediscrimineerd wordt?!quote:Op zaterdag 6 juli 2019 00:47 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Nou ja het kan natuurlijk zijn dat hij echt helemaal niet doorheeft hoe discriminerend dat 'districting' in de praktijk is met zo'n vraag in de census?
Ik weet niet of ze dat echt zo concreet ontkend hebben? Het was wel altijd de verdenking natuurlijk, wat concreter werd nadat die republikeinse strateeg overleed (en in mijn beleving daarmee bewezen), maar die informatie is, voor zover ik het snap, nog niet goed meegenomen in de rechterlijke macht.quote:Maar wel grappig dat hij in wezen juist toegeeft wat zijn advocaten juist wanhopig probeerden te ontkennen in de rechtszaak.
Uit dit artikel in de WP begreep ik van wel iigquote:Op zaterdag 6 juli 2019 01:04 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Ik weet niet of ze dat echt zo concreet ontkend hebben? Het was wel altijd de verdenking natuurlijk, wat concreter werd nadat die republikeinse strateeg overleed (en in mijn beleving daarmee bewezen), maar die informatie is, voor zover ik het snap, nog niet goed meegenomen in de rechterlijke macht.
quote:What’s more, in arguments to the Supreme Court, U.S. Solicitor General Noel J. Francisco explicitly said that drawing the districts according to citizen voting-age population was not part of the administration’s rationale.
Ah, dat is duidelijk dan. Daar zal Noel J. Francisco dan blij mee zijn.quote:Op zaterdag 6 juli 2019 01:13 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Uit dit artikel in de WP begreep ik van wel iig
[..]
Ja ja teleprompter kaput, hoe moet je dan weten dat ze in 1775 nog geen vliegvelden haddentwitter:Channel4News twitterde op vrijdag 05-07-2019 om 19:18:20“The teleprompter went out, it kept going off…and that’s not a good feeling.”Donald Trump explains how he slipped up during a speech - and ended up saying the 1775 revolutionary army “took over airports.” https://t.co/1twFhEwEkN reageer retweet
twitter:realDonaldTrump twitterde op maandag 19-03-2012 om 19:39:59Why does @BarackObama always have to rely on teleprompters? reageer retweet
Maar wat is obstructie? Een term die je op velerlei wijze kunt interpreteren.quote:Op vrijdag 5 juli 2019 17:47 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
In welke tegenoverliggende waarheid is Trump niet schuldig aan obstructie? In welke tegenoverliggende waarheid is er geen reden om 'collusion' tussen de Trump campagne en Rusland nader te onderzoeken? Het lijkt me nogal belangrijk om vast te stellen of dat invloed heeft gehad op de uitslag van 2016. Het is ook niet voor niets dat de GOP van plan is om Mueller tijdens zijn komende hearing te gaan aanvallen op de vooroordelen van zijn teamleden en niet op de feiten uit het rapport.
[..]
Je zegt het zelf: die polarisatie gaat gewoon door en Trump maakt de kloof alleen maar groter maar dat is geen reden om hem niet verantwoordelijk te houden voor zijn gedrag. Dat zou een precedent scheppen voor iedere volgende president van welke kleur dan ook.
No, just no. Gestopt met lezen van je fantasie verhaal.quote:Op zaterdag 6 juli 2019 09:03 schreef Elzies het volgende:
[..]
Maar wat is obstructie? Een term die je op velerlei wijze kunt interpreteren.
Onderzoek wijst uit dat mensen die legaal in 't land zijn maar geen staatsburger zijn nogal huiverig om zoiets op te geven ongeacht of het anoniem is of niet.quote:Op zaterdag 6 juli 2019 08:56 schreef Refragmental het volgende:
Heb dat census verhaal niet zo gevolgd... maar wat is er nu precies op tegen om te vragen of iemand staatsburger is?
Gebeurt volgens mij toch anoniem.
Okay... maar dat is geen reden om het dan maar niet te doen.quote:Op zaterdag 6 juli 2019 10:45 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Onderzoek wijst uit dat mensen die legaal in 't land zijn maar geen staatsburger zijn nogal huiverig om zoiets op te geven ongeacht of het anoniem is of niet.
Plus dat illegalen meegeteld behoren te worden en recht hebben op representatie in het congress.quote:Op zaterdag 6 juli 2019 10:45 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Onderzoek wijst uit dat mensen die legaal in 't land zijn maar geen staatsburger zijn nogal huiverig om zoiets op te geven ongeacht of het anoniem is of niet.
Is dit serieus?quote:Op zaterdag 6 juli 2019 11:15 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Plus dat illegalen meegeteld behoren te worden en recht hebben op representatie in het congress.
Zeker, ze moeten ook belasting betalen bv. (no taxation without representation?) en andere mensen die niet mogen stemmen worden ook meegeteld.quote:
Jawel.quote:Op zaterdag 6 juli 2019 11:03 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Okay... maar dat is geen reden om het dan maar niet te doen.
Biden staat juist bekend om zijn bipartisanship en centrisme. Sterker nog, dat is hem juist op veel kritiek komen te staan in de Democratische primary.quote:Op zaterdag 6 juli 2019 09:03 schreef Elzies het volgende:
Stel dat een Joe Biden gekozen zou worden. Dan veranderd met het aftreden van Trump het huidige gepolariseerde klimaat niet. Integendeel, de tegenstellingen zullen zich nog verder verharden. Dit overstijgt Trump en iedere andere president.
Gelul, de VS bestaan al sinds 1776 zonder wall en sinds 2017 zonder Trump. Het lijkt eerder zo te zijn dat Trump de ondergang inluid.quote:Op zaterdag 6 juli 2019 12:30 schreef Chivaz het volgende:
No Trump, no wall, no USA at all.
-nee. We laten het niet ontsporen hier-
Ik denk dat het een illusie is dat een Democratische centrist niet alsnog vanaf dag één door het circular firing squad van Fox, alt-right en congressional Republicans voor de duivel himself zal worden uitgemaakt.quote:Op zaterdag 6 juli 2019 15:14 schreef Monolith het volgende:
[..]
Biden staat juist bekend om zijn bipartisanship en centrisme. Sterker nog, dat is hem juist op veel kritiek komen te staan in de Democratische primary.
Waar baseer je op dat hij zo polariserend zou zijn?
Ik schrijf nergens op dat Joe Biden polariserend is. Ik schrijf op dat de toenemende polarisatie waaronder de VS nu gebukt gaat niet als vanzelf gaat ophouden mocht Trump aftreden in 2020 of in 2024.quote:Op zaterdag 6 juli 2019 15:14 schreef Monolith het volgende:
[..]
Biden staat juist bekend om zijn bipartisanship en centrisme. Sterker nog, dat is hem juist op veel kritiek komen te staan in de Democratische primary.
Waar baseer je op dat hij zo polariserend zou zijn?
Ik denk dat Washington een stuk gepolariseerder is dan de bevolking. Daar kan een kandidaat die zelf wat gematigder is best wat aan veranderen.quote:Op zaterdag 6 juli 2019 15:25 schreef Elzies het volgende:
[..]
Ik schrijf nergens op dat Joe Biden polariserend is. Ik schrijf op dat de toenemende polarisatie waaronder de VS nu gebukt gaat niet als vanzelf gaat ophouden mocht Trump aftreden in 2020 of in 2024.
Mocht Joe Biden winnen dan zal er weinig veranderen. Dat was mijn stelling. Ik zie Trump als een katalysator van iets wat dieperliggend ligt en ook al bij zijn voorgangers speelde. De wijze waarop het nu gepositioneerd wordt is wel ongekend.
Jawel. Je wil dat niemand zich bezwaard voelt om het in te vullen omdat je een heel betrouwbare uitslag wil over het exacte aantal burgers in een staat. De zetelverdeling van het congres wordt er op afgesteld immers. Wat ook de reden is dat de GOP die vraag er bij wil, want dan krijgen de blauwe stedelijke staten minder zetels.quote:Op zaterdag 6 juli 2019 11:03 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Okay... maar dat is geen reden om het dan maar niet te doen.
Goh, Trump is een hypocriete leugenaar, wie had dat gedacht?quote:Op zaterdag 6 juli 2019 04:06 schreef Kijkertje het volgende:
Filmpje:Ja ja teleprompter kaput, hoe moet je dan weten dat ze in 1775 nog geen vliegvelden haddentwitter:Channel4News twitterde op vrijdag 05-07-2019 om 19:18:20“The teleprompter went out, it kept going off…and that’s not a good feeling.”Donald Trump explains how he slipped up during a speech - and ended up saying the 1775 revolutionary army “took over airports.” https://t.co/1twFhEwEkN reageer retweet
![]()
Het ontbreekt deze man gewoon aan enig historisch besef.
En afgezien daarvan, hij kon het toch allemaal zonder teleprompter
twitter:realDonaldTrump twitterde op maandag 19-03-2012 om 19:39:59Why does @:BarackObama always have to rely on teleprompters? reageer retweet
quote:In one of the most sensitive documents, Sir Kim writes: ʼWe donʼt really believe this Administration is going to become substantially more normal; less dysfunctional; less unpredictable; less faction riven; less diplomatically clumsy and inept.ʼ
He also says that he doesnʼt think Trumpʼs White House will ʼever look competentʼ.
In reference to Trumpʼs ability to shrug off controversies in a life which has been ʼmired in scandalʼ, he says that the President may nonetheless ʼemerge from the flames, battered but intact, like [Arnold] Schwarzenegger in the final scenes of The Terminatorʼ.
Zou Acosta nog onder vuur komen door die geheime overeenkomst? Misschien zelfs dat lieden als Bill Clinton of Donald Trump hierdoor nog in de problemen komen omdat ze graag geziene geasten waren op de Lolita Express van Epstein. Dit zei Trump in 2002 over Epstein:quote:Jeffrey Epstein Arrested for Sex Trafficking of Minors
Jeffrey Epstein was arrested on Saturday and will appear in New York court on Monday to be charged with sex trafficking, according to multiple law enforcement sources.
(..)
For more than a decade, Epstein’s alleged abuse of minors has been the subject of lawsuits brought by victims, investigations by local and federal authorities, and exposés in the press. But despite the attention cast on his alleged sex crimes, the hedge-funder has managed to avoid any meaningful jail time, let alone federal charges.
(..)
Epstein will be charged with one count of sex trafficking of minors and one count of conspiracy to engage in sex trafficking of minors—which could put him away for a maximum of 45 years.
(..)
Epstein’s bust comes mere months after a federal judge ruled his 2007 non-prosecution agreement—secretly inked under former U.S. Attorney and current Labor Secretary Alexander Acosta—violated federal law by keeping Epstein’s victims in the dark. Under the sweetheart deal, Epstein dodged federal charges that might have sent him to prison for life. He instead pleaded guilty to minor state charges in Palm Beach, and served 13 months in a private wing of a county jail, mostly on work release.
(..)
Bron: TheDailyBeast
Acosta, aangesteld door Trump op advies van Don McGhan, nadat Trumps eigen keuze zich teruggetrokken had, dus niet zijn eigen keuze.quote:Op zondag 7 juli 2019 08:59 schreef Montov het volgende:
Een nieuwsbericht met mogelijke politieke gevolgen:
[..]
Zou Acosta nog onder vuur komen door die geheime overeenkomst? Misschien zelfs dat lieden als Bill Clinton of Donald Trump hierdoor nog in de problemen komen omdat ze graag geziene geasten waren op de Lolita Express van Epstein. Dit zei Trump in 2002 over Epstein:
“I’ve known Jeff for fifteen years. Terrific guy,” Trump booms from a speakerphone. “He’s a lot of fun to be with. It is even said that he likes beautiful women as much as I do, and many of them are on the younger side. No doubt about it – Jeffrey enjoys his social life.”
Trump gebruikte het woord pizza niet, dus voor sommigen zal dit geen red flag zijn.
En vergeet de affidavit niet met de beschuldiging dat Trump een 13 jarige heeft verkracht:
https://www.scribd.com/do(...)wsuit-and-Affidavits
Nieuwsartikelen uit 2017 hierover:
https://www.politico.com/(...)x-trafficking-237983
https://www.washingtonpos(...)m_term=.05b15266fc67
Gaat dit de nieuwe "muh russia" worden? Waarbij Trump er steeds bij zijn haren bij wordt getrokken tot aan de 2020 verkiezingen?quote:the only thing that I can say about President Trump is that he is the only person who in 2009 when I served a lot of subpoenas on a lot of people or at least gave notice to some pretty connected people that I was going that I wanted to talk to them he is the only person who picked up the phone and said let's just talk I'll give you as much time as you want I'll tell you what you need to know and was very helpful in the information that he gave and gave no indication whatsoever that he was involved in anything untoward whatsoever but had good information that checked out and that helped us and that we didn't have to take a deposition of him
Volgens een anonieme bron aan de Daily Mail. Zo stellig als je dit stelt zou ik niet durven.quote:Op zondag 7 juli 2019 10:53 schreef Refragmental het volgende:
Beschuldiging van een 13 jarige die achteraf heeft toegegeven te hebben gelogen.
Bron: https://www.inquisitr.com(...)mp-at-age-13-report/
Wie kan er belang bij hebben dit te lekken?quote:Op zondag 7 juli 2019 11:35 schreef Whiskers2009 het volgende:
Het was al gemeld, maar nog even in het Nederlands: https://www.nu.nl/buitenl(...)itgelekte-memos.html
Britse ambassadeur in VS vernietigend over Trump in uitgelekte memo's
...
En nadat ze zei ernstig bedreigd te zijn, waarbij verder opgemerkt moet worden dat ze de aanklacht ingediend had als Jane Doe, dus dat het verder geen claim to fame was.quote:Op zondag 7 juli 2019 11:41 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Volgens een anonieme bron aan de Daily Mail. Niet bepaald een betrouwbare bron.
Als je er belang bij hebt Westerse landen verder uit elkaar te spelen was dit wel een goei.quote:Op zondag 7 juli 2019 11:48 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Wie kan er belang bij hebben dit te lekken?
UK niet?
US niet?
Rusland?
China?
Ben heel benieuwd naar de gevolgen hiervan, als ze er zijn.quote:Op zondag 7 juli 2019 08:59 schreef Montov het volgende:
Een nieuwsbericht met mogelijke politieke gevolgen:
[..]
Zou Acosta nog onder vuur komen door die geheime overeenkomst? Misschien zelfs dat lieden als Bill Clinton of Donald Trump hierdoor nog in de problemen komen omdat ze graag geziene geasten waren op de Lolita Express van Epstein. Dit zei Trump in 2002 over Epstein:
“I’ve known Jeff for fifteen years. Terrific guy,” Trump booms from a speakerphone. “He’s a lot of fun to be with. It is even said that he likes beautiful women as much as I do, and many of them are on the younger side. No doubt about it – Jeffrey enjoys his social life.”
Trump gebruikte het woord pizza niet, dus voor sommigen zal dit geen red flag zijn.
En vergeet de affidavit niet met de beschuldiging dat Trump een 13 jarige heeft verkracht:
https://www.scribd.com/do(...)wsuit-and-Affidavits
Nieuwsartikelen uit 2017 hierover:
https://www.politico.com/(...)x-trafficking-237983
https://www.washingtonpos(...)m_term=.05b15266fc67
Beetje kort door de bocht om in hele landen te denken.quote:Op zondag 7 juli 2019 11:48 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Wie kan er belang bij hebben dit te lekken?
UK niet?
US niet?
Rusland?
China?
Je zou ook kunnen zeggen dat de EU er belang bij heeft als het VK en de VS uit elkaar worden gedreven.quote:Op zondag 7 juli 2019 12:43 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Als je er belang bij hebt Westerse landen verder uit elkaar te spelen was dit wel een goei.
Of Boris maakt de weg vrij voor zijn kandidaat.quote:Op zondag 7 juli 2019 12:47 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Beetje kort door de bocht om in hele landen te denken.
Kan ook iemand in de UK zijn:
- Iemand wil hem in kwaad daglicht zetten voor persoonlijke redenen
- Iemand wil van hem af om politieke redenen
- Iemand die geen Brexit wil misschien zelfs wel, want nu wordt er na Brexit vooral naar de VS gekeken als (handels)partner.
Dat wat een reden voor aftreden zou zijn? Ik ben de draad kwijt.quote:Op zondag 7 juli 2019 15:53 schreef AnneX het volgende:
Zat te denken: stel je voor, dat dat een reden voor aftreden zou zijn.
( vergelijk maffiabaas Al Capone veroordeeld op fraude)
Had trump of advocaten inzage in de indictment? Moest Pence daarom met spoed terug?
Op twitter in de comments kom je veel info tegen. Échte info.
Vader Barr komt er ook in voor.
De arrestatie alsnog van Epstein in relatie tot jonge meisjes misbruiken.quote:Op zondag 7 juli 2019 16:01 schreef livelink het volgende:
[..]
Dat wat een reden voor aftreden zou zijn? Ik ben de draad kwijt.
Oh, ik kan me echt niet voorstellen dat dat een reden voor aftreden van Trump zal zijn.quote:Op zondag 7 juli 2019 16:07 schreef AnneX het volgende:
[..]
De arrestatie alsnog van Epstein in relatie tot jonge meisjes misbruiken.
Dat had ik wel gelezen, maar als ik zie wat Trump allemaal gezegd heeft nu en in het verleden, kan ik me echt niet voorstellen dat dit hem dan de das om zou doen.quote:Op zondag 7 juli 2019 16:48 schreef AnneX het volgende:
...”FYI. Trump in 2002: "I've known Jeff for fifteen years. Terrific guy. He's a lot of fun to be with. It is even said that he likes beautiful women as much as I do, and many of them are on the younger side. No doubt about it--Jeffrey enjoys his social life."..
nymag.com/nymag/features…
Hungry, Scared and Sick: Inside the Migrant Detention Center in Clint, Tex.twitter:kylegriffin1 twitterde op zondag 07-07-2019 om 16:45:14"It gets to a point where you start to become a robot," said a Border Patrol agent who has worked at the Clint station since it was built. He described orders to take beds away from children to make more space in holding cells, a "heartbreaking" routine. https://t.co/65BpGkgHEG reageer retweet
Ik lees hier vooral een verkapte pedo beschuldiging richting Epstein in. Vooral wanneer je kijkt naar al het andere mbt Trump en Epstein.quote:Op zondag 7 juli 2019 16:48 schreef AnneX het volgende:
...”FYI. Trump in 2002: "I've known Jeff for fifteen years. Terrific guy. He's a lot of fun to be with. It is even said that he likes beautiful women as much as I do, and many of them are on the younger side. No doubt about it--Jeffrey enjoys his social life."..
nymag.com/nymag/features…
Als Trump hem hier zou beschuldigen van pedofilie, dan maakt dat het des te bedenkelijker dat hij hem een "terrific guy" noemt, zelf voor iemand met een totaal gebrek aan normen en waarden als Trump.quote:Op zondag 7 juli 2019 17:53 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Ik lees hier vooral een verkapte pedo beschuldiging richting Epstein in. Vooral wanneer je kijkt naar al het andere mbt Trump en Epstein.
Dat is allemaal nog maar afwachten. Biden is de bekendste naam en staat daarom vooralsnog het hoogste in de peilingen, maar het is nog erg vroeg in de verkiezingsperiode. Tot nu toe lijkt het erop dat als Biden z'n mond open doet, hij een aantal procenten zakt in de peilingen. Bernie doet het tot nu toe overigens ook niet echt denderend.quote:Op zondag 7 juli 2019 19:53 schreef SlugGuts het volgende:
Zooo ik ben er een beetje laat bij maar schuiven ze nou echt die Creepy uncle Joe Biden naar voren bij de Democraten?
Ze hebben echt een hekel aan Bernie![]()
We wachten het af.quote:Op zondag 7 juli 2019 19:56 schreef Mike het volgende:
[..]
Dat is allemaal nog maar afwachten. Biden is de bekendste naam en staat daarom vooralsnog het hoogste in de peilingen, maar het is nog erg vroeg in de verkiezingsperiode. Tot nu toe lijkt het erop dat als Biden z'n mond open doet, hij een aantal procenten zakt in de peilingen. Bernie doet het tot nu toe overigens ook niet echt denderend.
Er volgen nog vele debatten en ik denk niet dat Biden of Sanders uiteindelijk de kandidaat zal worden.
O, ik ben geen Trump supporter hoor.quote:Op zondag 7 juli 2019 20:01 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Op dit moment zijn Harris en Warren de favorieten bij de bookmakers.
Maar goed, los daarvan: Biden "creepy" noemen en dan wel op pussygrabber Trump stemmen zou wel wat gek zijn.
Iets wat iemand een keer tegen een andere kerel heeft gezegd dat toevallig is opgenomen vind ik nou niet bepaald hetzelfde als tientallen foto's en filmpjes waarin een oude vent kleine meisjes op vreemde manieren betast en zoent.quote:Op zondag 7 juli 2019 20:01 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Op dit moment zijn Harris en Warren de favorieten bij de bookmakers.
Maar goed, los daarvan: Biden "creepy" noemen en dan wel op pussygrabber Trump stemmen zou wel wat gek zijn.
Ja, dit zal niet stilblijven. Tenzij de pers net zo mild is voor Epstein als de rechter die hem veroordeelde.quote:Op zondag 7 juli 2019 16:11 schreef Refragmental het volgende:
Epstein's zaak kan flinke gevolgen hebben voor behoorlijk hooggeplaatste vrienden van hem.
https://www.forbes.com/si(...)essmen/#2541a6915ac9
Speculatie, maar wel gevoed door flight logs waarin de namen van vele prominenten uit de politiek, zakenwezen en amusementsindustrie voorkomen. Al is dat nog geen direct bewijs van deelname aan (strafbare) sexfeesten.quote:Op zondag 7 juli 2019 18:10 schreef Monolith het volgende:
Maar goed, vooralsnog is het Epstein zelf die aangeklaagd wordt allerlei beschuldigingen jegens vermeende connecties zijn enkel speculatie.
Volgens de rechter die de zaak heropent(?), heropent hij de zaak omdat de privacy van bepaalde individuen minder belangrijk vindt dan het recht van de bevolking op informatie.quote:Op zondag 7 juli 2019 20:11 schreef Oostwoud het volgende:
[..]
Speculatie, maar wel gevoed door flight logs waarin de namen van vele prominenten uit de politiek, zakenwezen en amusementsindustrie voorkomen. Al is dat nog geen direct bewijs van deelname aan (strafbare) sexfeesten.
Bron?quote:Op zondag 7 juli 2019 20:13 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Volgens de rechter die de zaak heropent(?), heropent hij de zaak omdat de privacy van bepaalde individuen minder belangrijk vindt dan het recht van de bevolking op informatie.
Ik las het hier: https://www.forbes.com/si(...)essmen/#5a4e28825ac9quote:
Zullen ze 'm nu op de eerste boot richting het VK zetten?quote:Op zondag 7 juli 2019 11:35 schreef Whiskers2009 het volgende:
Het was al gemeld, maar nog even in het Nederlands: https://www.nu.nl/buitenl(...)itgelekte-memos.html
Britse ambassadeur in VS vernietigend over Trump in uitgelekte memo's
Ik denk dat premier Johnson hem terugtrekt. Als de Uk uit de EU is, heeft het VK de VS nodig en dan moet je geen ambassadeur hebben waar president Trump zich aan gaat irriteren.quote:Op zondag 7 juli 2019 20:27 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
Zullen ze 'm nu op de eerste boot richting het VK zetten?
Zoals we weten kan Trump's fragiele ego'tje niet erg goed tegen kritiek.
Dat denk ik ook idd.quote:Op zondag 7 juli 2019 19:56 schreef Mike het volgende:
Er volgen nog vele debatten en ik denk niet dat Biden of Sanders uiteindelijk de kandidaat zal worden.
En dat alleen omdat die man z'n werk deed.quote:Op zondag 7 juli 2019 20:33 schreef martijnde3de het volgende:
[..]
Ik denk dat premier Johnson hem terugtrekt. Als de Uk uit de EU is, heeft het VK de VS nodig en dan moet je geen ambassadeur hebben waar president Trump zich aan gaat irriteren.
Waarom denk je dat?quote:Op zondag 7 juli 2019 20:34 schreef Arcee het volgende:
[..]
Dat denk ik ook idd.
Buttigieg lijkt mij een goeie kerel, maar Trump gaat gewoon weer winnen volgend jaar. Daar kan geen Democraat helaas iets aan veranderen.
De mensen die het verschil kunnen maken hebben geen vertrouwen meer in de politiek en gaan niet stemmen.quote:
Volgens mij heeft Capricia de verkeerde bron verwijderd.quote:Op zondag 7 juli 2019 10:53 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Acosta, aangesteld door Trump op advies van Don McGhan, nadat Trumps eigen keuze zich teruggetrokken had, dus niet zijn eigen keuze.
Bron: https://www.politico.com/(...)house-cleanup-238410
Dat Bil Clinton en Donald Trump graag geziene gasten waren op de Lolita Express is gedeeltelijk waar.
Bill Clinton vloog tenminste 26 keer op de Lolita Express, waarvan tenminste 5 keer zonder zijn Secret Service.
Volgens de logs geen vluchten rechtstreeks naar St. Thomas, meest nabijgelegen vliegveld van Epsteins eiland.
Trump daarentegen, heeft slechts 1 maal gevlogen op de Lolita Express, 5 mensen aan boord, 2 Epsteins, Trump zelf, en 2 Piloten.
Vlucht was naar NY. Voor de rest geen vluchten bekend, en al helemaal niet van of naar St. Thomas.
Ik weet niet of 1 maal als "graag geziene gast" telt, maar 26 maal lijkt mij wel, dus je uitspraak daar is wel gedeeltelijk waar.
-graag normale bronnen gebruiken-
Beschuldiging van een 13 jarige die achteraf heeft toegegeven te hebben gelogen.
Bron: https://www.inquisitr.com(...)mp-at-age-13-report/
Die uitspraak van Trump over Epstein lijkt vooral een dogwhistle richting Epstein vanwege de haast net niet openlijke beschuldiging van pedofilie.
r/Politics gaat trouwens helemaal los op de connectie tussen Trump en Epstein.
Een aantal andere veel geroepen zaken zijn (incl meteen de debunks):
1) Trump komt voor in Epstein "little black book".
Wat eigenlijk niet meer blijkt te zijn dan een simpele contacts lijst.
2) Epstein heeft toegegeven onder ede Trump te kennen en heeft "the fifth geplead" op de vraag of Trump aanwezig was op feestjes met minderjarige meisjes.
Natuurlijk geeft ie daar geen antwoord op, want met elk antwoord (ontkennend of bekennend) geeft ie aan zelf op zo'n feesten aanwezig te zijn geweest. Trump is irrelevant voor deze vraag.
3) Tenminste 1 van Epsteins slachtoffers kwam van Trumps Mar-a-Lago, waar hij regelmatig kwam.
En zodra Trump hier weet van had heeft hij hem gelijk gebanned voor het leven.
Trump was verder de enige die geholpen heeft in de 2009 zaak tegen Epstein. Aldus Attorney Bradley Edwards.
[..]
Gaat dit de nieuwe "muh russia" worden? Waarbij Trump er steeds bij zijn haren bij wordt getrokken tot aan de 2020 verkiezingen?
Maar verder heel goed nieuws dit
Dit is een mooie baitquote:Op zondag 7 juli 2019 20:38 schreef SlugGuts het volgende:
[..]
De mensen die het verschil kunnen maken hebben geen vertrouwen meer in de politiek en gaan niet stemmen.
En hoe verklaar je dan de record opkomst bij de midterm?quote:Op zondag 7 juli 2019 20:38 schreef SlugGuts het volgende:
[..]
De mensen die het verschil kunnen maken hebben geen vertrouwen meer in de politiek en gaan niet stemmen.
True. Dat is inderdaad waar ja. Maar we hebben nog ff te gaan.quote:Op zondag 7 juli 2019 20:53 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
En hoe verklaar je dan de record opkomst bij de midterm?
Dat is niet de reden dat ze de zaak heropenen.quote:Op zondag 7 juli 2019 20:26 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Ik las het hier: https://www.forbes.com/si(...)essmen/#5a4e28825ac9
En daar verwijzen ze naar:
http://www.ca2.uscourts.g(...)34eb945c53/1/hilite/
Misschien moet je anders even het aantal verkrachtingsbeschuldigingen tegen Trump afzetten tegen het aantal verkrachtingsbeschuldigingen tegen Biden.quote:Op zondag 7 juli 2019 20:07 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Iets wat iemand een keer tegen een andere kerel heeft gezegd dat toevallig is opgenomen vind ik nou niet bepaald hetzelfde als tientallen foto's en filmpjes waarin een oude vent kleine meisjes op vreemde manieren betast en zoent.
Maar goed, dat ben ik.
Je hebt gelijk, ik las verkeerd.quote:Op zondag 7 juli 2019 21:23 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Dat is niet de reden dat ze de zaak heropenen.
Waarom moet dat? Ook dat is weer niet hetzelfde. Het zou kunnen dat ze waar zijn hoor, maar dan moet je hem vergelijken met Bill Clinton ipv Biden.quote:Op zondag 7 juli 2019 21:53 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Misschien moet je anders even het aantal verkrachtingsbeschuldigingen tegen Trump afzetten tegen het aantal verkrachtingsbeschuldigingen tegen Biden.
Beiden bekend publiek figuur met miljoenen op de bank.
In het huidige circus bij de Democraten doen de kandidaten de ene "extreme" uitspraak na de andere (gratis medische behandelingen voor illegalen bijvoorbeeld, herstelbetalingen en meer). Ze schuiven nu zover van het centrum af (naar verhouding), dat ze hoogstwaarschijnlijk stemmers gaan kwijtraken. Hoe ze dit recht gaan breiden, als er uiteindelijk een kandidaat uitkomt valt te bezien. Hoe langer het circus doorgaat, hoe extremer de uitspraken, hoe meer munitie voor Trump. Het enige wat gaat werken is dat het instorten van de economie onder Trump plaatsvindt.quote:Op zondag 7 juli 2019 21:00 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Lijkt me juist dat Trump heel hard moet hopen op Biden, dan heeft hij een kans omdat Biden ongeveer Trump is maar dan bij de democratische partij. Als de democraten met een redelijke kandidaat komen mag het toch geen enkel probleem zijn om de Godkeizer te verslaan.
Ik weet wel waarom. Hij zegt in debatten hele rare dingen. Maar goed, ze schuiven nog liever hun mongolen broertje naar voren dan dat ze Bernie met de nominatie er vandoor laten gaan. De stem op Trump wordt denk ik helaas weer een protest stem tegen de elite.quote:Op zondag 7 juli 2019 22:58 schreef Barbusse het volgende:
Ik weet niet precies waarom, maar om de een of andere reden zie ik Biden de nominatie echt niet winnen....
Trump heeft een aanzienlijke fanbase, hij walst z'n tegenstander verbaal plat, Republikeinen hebben via gerrymandering en voter suppression een voorsprong op de Dems, Trump is de zittende president en het gaat economisch gezien goed met de VS.quote:
Dat heeft niks met de nominatie te maken, eerder met de verkiezingquote:Op zondag 7 juli 2019 23:13 schreef Arcee het volgende:
[..]
Trump heeft een aanzienlijke fanbase, hij walst z'n tegenstander verbaal plat, Republikeinen hebben via gerrymandering en voter suppression een voorsprong op de Dems, Trump is de zittende president en het gaat economisch gezien goed met de VS.
Ik bedoel maar te zeggen dat ik denk dat Buttigieg de beste kandidaat is, maar dat ook hij geen kans heeft om de genoemde redenen.quote:Op zondag 7 juli 2019 23:14 schreef zalkc het volgende:
[..]
Dat heeft niks met de nominatie te maken, eerder met de verkiezing
Buttigieg heeft in dit eerste kwartaal by far het meeste geld opgehaald dan de andere kandidaten (24.8 miljoen) maar zijn ratings bij het Amerikaanse publiek is het laagst. Hij is de echte kandidaat voor de elite. Hij krijgt heel veel geld van rijke mensen.quote:Op zondag 7 juli 2019 23:16 schreef Arcee het volgende:
[..]
Ik bedoel maar te zeggen dat ik denk dat Buttigieg de beste kandidaat is, maar dat ook hij geen kans heeft om de genoemde redenen.
Dems hebben geen Obama-like kandidaat die inspireert en tot de verbeelding spreekt.
Waar haal je dat nou weer vandaan? Buttigieg heeft juist hele goede favorability ratings.quote:Op zondag 7 juli 2019 23:25 schreef SlugGuts het volgende:
[..]
Buttigieg heeft in dit eerste kwartaal by far het meeste geld opgehaald dan de andere kandidaten (24.8 miljoen) maar zijn ratings bij het Amerikaanse publiek is het laagst. Hij is de echte kandidaat voor de elite. Hij krijgt heel veel geld van rijke mensen.
Gerrymandering heeft geen invloed op presidentsverkiezingen. Tenzij de verkiezingen op het tweede district van Nebraska gaan aankomen.quote:Op zondag 7 juli 2019 23:13 schreef Arcee het volgende:
[..]
Trump heeft een aanzienlijke fanbase, hij walst z'n tegenstander verbaal plat, Republikeinen hebben via gerrymandering en voter suppression een voorsprong op de Dems, Trump is de zittende president en het gaat economisch gezien goed met de VS.
Hebben de Republikeinen de staatsgrenzen verlegd? Wat bedoel je nu precies?quote:Op zondag 7 juli 2019 23:13 schreef Arcee het volgende:
[..]
Top 5 maar er staan er nog 4 boven.quote:Op zondag 7 juli 2019 23:26 schreef westwoodblvd het volgende:
[..]
Waar haal je dat nou weer vandaan? Buttigieg heeft juist hele goede favorability ratings.
van 23 t/m 18 kandidaten staan gezamelijk op 2%, van 18 t/m 9 heeft elke kandidaat 1%, 9 t/m 6 2%.quote:Op zondag 7 juli 2019 23:27 schreef westwoodblvd het volgende:
[..]
Top 5 is "het laagst" in een deelnemersveld van 23?
True.quote:Op zondag 7 juli 2019 23:27 schreef westwoodblvd het volgende:
Gerrymandering heeft geen invloed op presidentsverkiezingen.
Inderdaad, over verbaal platwalsen gesproken. En Bush was nog van z'n (Trump) eigen partij.quote:Op zondag 7 juli 2019 23:26 schreef westwoodblvd het volgende:
Vier jaar geleden om deze tijd dachten alle analytici dat het Clinton tegen Bush zou gaan worden.
En wat voor voter suppression wordt er gedaan?quote:
Anders kunnen ze altijd de Russen weer de schuld geven.quote:Op zondag 7 juli 2019 23:52 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
En wat voor voter suppression wordt er gedaan?
Ik lees dat ICE op het punt staat om een grote hoeveelheid illegalen op te pakken en uit te zetten. Ik lees dat in California er 1,59 miljoen mensen van de polls verwijderd worden omdat ze geen legale inwoner meer zijn (dood, verhuisd etc.). Ik lees dat er plannen zijn voor betere identificatie bij het stemmen.
Geen van allen vind ik vallen onder voter suppression.
Dat ligt er maar net aan hoe je het bekijkt. Voter roll purging klinkt misschien zinvol als je het formuleert als overledenen en mensen die naar een andere staat zijn verhuisd, maar in de praktijk is het vaak gewoon ook mensen die bijvoorbeeld de vorige verkiezingen niet gestemd hebben verwijderen, want actief alle verhuizingen bijhouden is niet zo eenvoudig aangezien de VS niet zoiets als een GBA kent.quote:Op zondag 7 juli 2019 23:52 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Ik lees dat ICE op het punt staat om een grote hoeveelheid illegalen op te pakken en uit te zetten. Ik lees dat in California er 1,59 miljoen mensen van de polls verwijderd worden omdat ze geen legale inwoner meer zijn (dood, verhuisd etc.). Ik lees dat er plannen zijn voor betere identificatie bij het stemmen.
Net als anderen dat geen voter suppression vinden.quote:Op zondag 7 juli 2019 23:52 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Dit is wel een issue. Als je als volksvertegenwoordiger denkt dat je taak het beschermen van de POTUS verdien je het om verkiezingen te verliezen.twitter:brianstelter twitterde op zondag 07-07-2019 om 23:45:33Amash on what some GOP officials tell him behind closed doors: "Thank you for what you're doing."He says "there are lots of Republicans out there who are saying these things privately. But they're not saying it publicly. And I think that's a problem for our country..." https://t.co/QvxdtKZLRx reageer retweet
twitter:realDonaldTrump twitterde op maandag 08-07-2019 om 01:50:18Watching @FoxNews weekend anchors is worse than watching low ratings Fake News @CNN, or Lyin’ Brian Williams (remember when he totally fabricated a War Story trying to make himself into a hero, & got fired. A very dishonest journalist!) and the crew of degenerate...... reageer retweet
twitter:realDonaldTrump twitterde op maandag 08-07-2019 om 01:50:19.....Comcast (NBC/MSNBC) Trump haters, who do whatever Brian & Steve tell them to do. Like CNN, NBC is also way down in the ratings. But @FoxNews, who failed in getting the very BORING Dem debates, is now loading up with Democrats & even using Fake unsourced @nytimes as.... reageer retweet
Trump heeft weer eens een meltdown over Fox news, geen idee waarom. Misschien dit:twitter:realDonaldTrump twitterde op maandag 08-07-2019 om 01:50:19...a “source” of information (ask the Times what they paid for the Boston Globe, & what they sold it for (lost 1.5 Billion Dollars), or their old headquarters building disaster, or their unfunded liability? @FoxNews is changing fast, but they forgot the people who got them there! reageer retweet
twitter:skenigsberg twitterde op zondag 07-07-2019 om 19:40:31@FoxNews here's better quality https://t.co/pecoFWGjMg reageer retweet
Het staat in de tweets:quote:Op maandag 8 juli 2019 02:36 schreef Tweek het volgende:
is now loading up with Democrats & even using Fake unsourced @nytimes as.
twitter:realDonaldTrump twitterde op maandag 08-07-2019 om 05:17:38Impossible to believe that @FoxNews has hired @donnabrazile, the person fired by @CNN (after they tried to hide the bad facts, & failed) for giving Crooked Hillary Clinton the questions to a debate, something unimaginable. Now she is all over Fox, including Shep Smith, by far.... reageer retweet
twitter:realDonaldTrump twitterde op maandag 08-07-2019 om 05:17:38....their lowest rated show. Watch the @FoxNews weekend daytime anchors, who are terrible, go after her big time. That's what they want - but it sure is not what the audience wants! reageer retweet
Het zou toch ironisch zijn als Iran na N Korea ook atoomwapens ontwikkelt. Misschien kan Trump beter alvast beginnen met liefdesbrieven schrijven, dat werkte bij Kim immers ook zo goedquote:Iranian officials said they would, within hours, start enriching uranium above the limits set under a 2015 international nuclear deal, the latest in a series of potentially fatal stab-wounds in the agreement. They also said Iran would keep reducing its compliance with the deal every 60 days unless world powers shield it from the sanctions that Trump reimposed after quitting the agreement last year.
“We are fully prepared to enrich uranium at any level and with any amount,” said Behrouz Kamalvandi, spokesman for Iran’s Atomic Energy Organization, according to media reports.
twitter:DelWilber twitterde op maandag 08-07-2019 om 02:03:21BREAKING. New team of DOJ lawyers is taking over census case. No explanation provided https://t.co/AqW13r09o7 reageer retweet
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
Ik gok dat dit de reden is:quote:Op maandag 8 juli 2019 02:36 schreef Tweek het volgende:
Trump heeft weer eens een meltdown over Fox news, geen idee waarom. Misschien dit:
twitter:skenigsberg twitterde op zondag 07-07-2019 om 19:37:52lmao @FoxNews just went live from a bar in France after the #USWNT win and people started shouting "Fuck Trump" on air😂😂 https://t.co/EFstJx43BV reageer retweet
Jezus dat is ook triest. Dan win je het WK, en een van de eerste dingen waar je aan denkt is Trumpquote:Op maandag 8 juli 2019 07:57 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ik gok dat dit de reden is:twitter:skenigsberg twitterde op zondag 07-07-2019 om 19:37:52lmao @:FoxNews just went live from a bar in France after the #USWNT win and people started shouting "Fuck Trump" on air😂😂 https://t.co/EFstJx43BV reageer retweet
Vorige verkiezingen waren er toch tienduizenden overledenen die ook een stemoproep kregen in Cali? Lijkt inderdaad niet goed bijgehouden te worden daar.quote:Op maandag 8 juli 2019 00:05 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat ligt er maar net aan hoe je het bekijkt. Voter roll purging klinkt misschien zinvol als je het formuleert als overledenen en mensen die naar een andere staat zijn verhuisd, maar in de praktijk is het vaak gewoon ook mensen die bijvoorbeeld de vorige verkiezingen niet gestemd hebben verwijderen, want actief alle verhuizingen bijhouden is niet zo eenvoudig aangezien de VS niet zoiets als een GBA kent.
Strictere eisen voor identificatie zijn vaak ook een middel om specifieke groepen uit te sluiten. Mensen die niet over een rijbewijs beschikken bijvoorbeeld. Volgens mij was er recent nog ergens nieuwe regelgeving waarbij een collegekaart geen geldige identificatie zou zijn, maar een concealed carry vergunning wel. Dan is het ook wel vrij duidelijk wat je doel is.
Dat is wel een beetje Re's MO, though.quote:Op maandag 8 juli 2019 08:18 schreef Ulx het volgende:
Het is imho niet veel anders dan de burgemeester uitjouwen bij de uitreiking van de schaal.
Beetje huilerig om daar nou over te jamneren.
lees net dat Epstein een dropout was en hij doceerde oa. rekenenquote:Op maandag 8 juli 2019 08:28 schreef Ulx het volgende:
Wat
Een
Toeval
Donald Barr, vader van, was hoofd van de Daltonschool in New York in de jaren zestig en zeventig.
Een van de mensen die hij aannam was een zekere Jeffrey Epstein.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Donald_Barr
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Jeffrey_Epstein
Een groeo voetbalfans doet een prima kwaliteitstroll richting Fox en Trump en de "Lock Her Up"-schreeuwers beginnen direct te snotteren dat het zo gemeen is.quote:Op maandag 8 juli 2019 08:34 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Dat is wel een beetje Re's MO, though.
Is het niet triest dan? Op een moment dat je feest dient te vieren ga je je wat druk maken over politiek. Hoe zuur ben je dan?quote:Op maandag 8 juli 2019 08:34 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Dat is wel een beetje Re's MO, though.
Q.E.D.quote:Op maandag 8 juli 2019 08:50 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Is het niet triest dan? Op een moment dat je feest dient te vieren ga je je wat druk maken over politiek. Hoe zuur ben je dan?
Lijkt mij best wel logisch om bij voorbaat al duidelijk te maken dat sport evenementen geen onderdeel van een verkiezingscampagne horen te zijn. Ik kan me dan ook voorstellen dat die voetbalvrouwen van Trump een gezonde weerzin krijgen..quote:Op maandag 8 juli 2019 08:50 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Is het niet triest dan? Op een moment dat je feest dient te vieren ga je je wat druk maken over politiek. Hoe zuur ben je dan?
twitter:ElizLanders twitterde op zondag 07-07-2019 om 23:27:12As he left New Jersey a short while ago, @realDonaldTrump was asked about his reaction to Epstein’s arrest: “I don’t know anything about it.” https://t.co/qUmrqU3SIp reageer retweet
Zij hij dat in airforce one?quote:Op maandag 8 juli 2019 08:56 schreef Ulx het volgende:
Even wat relevanters. Trump kent die hele Epstein niet. Tenminste, binnenkort heeft hij nog nooit van hem gehoord.twitter:ElizLanders twitterde op zondag 07-07-2019 om 23:27:12As he left New Jersey a short while ago, @:realDonaldTrump was asked about his reaction to Epstein’s arrest: “I don’t know anything about it.” https://t.co/qUmrqU3SIp reageer retweet
Ja, dat is inderdaad wat er staat.quote:Op maandag 8 juli 2019 08:56 schreef Ulx het volgende:
Even wat relevanters. Trump kent die hele Epstein niet. Tenminste, binnenkort heeft hij nog nooit van hem gehoord.twitter:ElizLanders twitterde op zondag 07-07-2019 om 23:27:12As he left New Jersey a short while ago, @:realDonaldTrump was asked about his reaction to Epstein’s arrest: “I don’t know anything about it.” https://t.co/qUmrqU3SIp reageer retweet
Het is ook niet heel relevant of Trump iets weet van Epstein.quote:Op maandag 8 juli 2019 08:58 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Ja, dat is inderdaad wat er staat.
De tering he.
Op welke claim doel je precies? Dat bij het opschonen van de registraties vaak ook zaken als 'heeft gestemd in de laatste verkiezingen' worden gehanteerd als maatstaf? Zie bijvoorbeeld deze cijfers over Georgia:quote:Op maandag 8 juli 2019 08:26 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Vorige verkiezingen waren er toch tienduizenden overledenen die ook een stemoproep kregen in Cali? Lijkt inderdaad niet goed bijgehouden te worden daar.
Maar hoe kom je bij die claim? Heb je daar ergens cijfers van?
Ik heb geen zicht op de Indiaase verkiezingen. Dat we er hier niets over horen betekent ook niet dat het allemaal heel eerlijk verloopt.quote:Als zelfs een bananenrepubliek als India zijn verkiezingen eerlijker kan laten verlopen dan de VS is het duidelijk dat het anders moet.
quote:Collegekaart kun je hebben zonder een burger met stemrecht te zijn. Ik kan zo snel niet vinden hoe het zit met wapenvergunningen en draagvergunningen, maar ik zie dat er iig staten zijn waar je als niet burger geeneens een wapen mag kopen. Dan zou een concealed carry vergunning bewijzen dat je een legale inwoner bent van het land en de staat, en dus mag stemmen.
Oftewel het is ook op geen enkele wijze en bewijs dat je in Texas woont.quote:Concealed carry is legal with a Texas LTC or a concealed carry license/permit from a state with reciprocity, and are issued to both residents and non-residents.
Geef Iran eens ongelijk. Zodra je in het bezit bent van kernwapens, ben je blijkbaar de beste vriend van de Amerikaanse president en krijg je de kans om 'love letters' met hem uit te wisselen.quote:Op maandag 8 juli 2019 03:51 schreef Kijkertje het volgende:
Intussen gaat Iran weer een stapje verder met het verrijken van uranium.
Trump wants to talk. Iran isn’t interested.
When it comes to nuclear negotiations, Iran is not North Korea.
[..]
Het zou toch ironisch zijn als Iran na N Korea ook atoomwapens ontwikkelt. Misschien kan Trump beter alvast beginnen met liefdesbrieven schrijven, dat werkte bij Kim immers ook zo goed
Trump heeft al jaren terug laten weten wat de voorkeur van Epstein is. "He likes them on the younger side, hahaha"quote:Op maandag 8 juli 2019 09:07 schreef Ludachrist het volgende:
Uiteraard, nu Trump er bij betrokken is kunnen we er natuurlijk wel vanuit gaan dat er een pedofielennetwerk bestaat van machtige mensen.
Kan best dat hij Epstein helemaal vergeten is. Mijn demente tante Auk vergeet ook wel eens wie ik ben. maar dit hoeft niet te betekenen dat ze nooit heeft geweten wie ik was.quote:Op maandag 8 juli 2019 08:58 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Ja, dat is inderdaad wat er staat.
De tering he.
Dat is dan ook helemaal niet wat er staat, maar gewoon een Ulxje.quote:Op maandag 8 juli 2019 09:16 schreef klappernootopreis het volgende:
[..]
Kan best dat hij Epstein helemaal vergeten is. Mijn demente tante Auk vergeet ook wel eens wie ik ben. maar dit hoeft niet te betekenen dat ze nooit heeft geweten wie ik was.
Ulx had wel een goed punt hier:quote:Op maandag 8 juli 2019 09:26 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Dat is dan ook helemaal niet wat er staat, maar gewoon een Ulxje.
quote:Wat Epstein weet van Trump is veel interessanter.
Waarom dan je eerste post?quote:Op maandag 8 juli 2019 09:03 schreef Ulx het volgende:
[..]
Het is ook niet heel relevant of Trump iets weet van Epstein.
Wat Epstein weet van Trump is veel interessanter.
Ben het met je eens dat je die mensen niet moet verwijderen uit de polls, mijn vraag was alleen hoe je daarbij kwam. Dat het vaak gebeurde. Nou is 1 instantie natuurlijk niet een bewijs van vaak, maar ik geloof dat we het er niet over oneens zijn.quote:Op maandag 8 juli 2019 09:06 schreef Monolith het volgende:
[..]
Op welke claim doel je precies? Dat bij het opschonen van de registraties vaak ook zaken als 'heeft gestemd in de laatste verkiezingen' worden gehanteerd als maatstaf? Zie bijvoorbeeld deze cijfers over Georgia:
https://www.npr.org/2018/(...)-purge-investigation
[..]
Ik heb geen zicht op de Indiaase verkiezingen. Dat we er hier niets over horen betekent ook niet dat het allemaal heel eerlijk verloopt.
[..]
[..]
Oftewel het is ook op geen enkele wijze en bewijs dat je in Texas woont.
Belangrijker is in mijn ogen dat 'eerlijke verkiezingen' ook inhouden dat iedereen met stemrecht ook makkelijk de mogelijkheid moet hebben om te kunnen stemmen. Stemmen moet laagdrempelig zijn en niet afhankelijk zijn van waar je woont, wat je inkomen is en meer van dat soort zaken.
Desniettemin een voorbode voor wat komen gaat.quote:Op maandag 8 juli 2019 09:26 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Dat is dan ook helemaal niet wat er staat, maar gewoon een Ulxje.
Gezien de historie tussen Trump en Epstein denk ik niet dat Trump iets te vrezen heeft.quote:Op maandag 8 juli 2019 09:30 schreef Bernhard.von.Galen het volgende:
[..]
Desniettemin een voorbode voor wat komen gaat.
'He was just a coffee boy.'
Omdat dit Trump's M.O. is: Keihard ontkennen.quote:
voor de bühne misschien, maar of het echt allemaal zo is?quote:Op maandag 8 juli 2019 09:37 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Gezien de historie tussen Trump en Epstein denk ik niet dat Trump iets te vrezen heeft.
Hij was vrij openlijk anti epstein.
Barr staat sowieso geen aanklacht toe.quote:Op maandag 8 juli 2019 09:37 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Gezien de historie tussen Trump en Epstein denk ik niet dat Trump iets te vrezen heeft.
met een hele trits little coffee girls..quote:Op maandag 8 juli 2019 09:30 schreef Bernhard.von.Galen het volgende:
[..]
Desniettemin een voorbode voor wat komen gaat.
'He was just a coffee boy.'
In 2018 alleen al zijn er meer dan 10000 arrestaties geweest mbt mensenhandel.quote:Op maandag 8 juli 2019 09:37 schreef Ulx het volgende:
[..]
Omdat dit Trump's M.O. is: Keihard ontkennen.
BNW mag je lekker in BNW houden.quote:Op maandag 8 juli 2019 09:13 schreef Ulx het volgende:
[..]
Trump heeft al jaren terug laten weten wat de voorkeur van Epstein is. "He likes them on the younger side, hahaha"
Je kunt je afvragen waarom een pedofiel als Epstein die informatie deelde met Trump. Als een kennis van mij gaat vertellen dat kleine meisjes neuken zijn ding is ben ik heel snel uit de buurt.
Meehelpen met een toen lopend onderzoek is ook voor de bühne?quote:Op maandag 8 juli 2019 09:38 schreef klappernootopreis het volgende:
[..]
voor de bühne misschien, maar of het echt allemaal zo is?
Net als Epstein verbannen van zijn golfclubs en andere resorts.quote:Op maandag 8 juli 2019 09:41 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Meehelpen met een toen lopend onderzoek is ook voor de bühne?
Nee. Waar uiteraard was hij wel op de hoogte van de zaak Epstein. De zaak van de vrouw die hem en Epstein beschuldigde van verkrachting toen ze dertien was kan hij zich nog wel herinneren.quote:Op maandag 8 juli 2019 09:39 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
In 2018 alleen al zijn er meer dan 10000 arrestaties geweest mbt mensenhandel.
[ afbeelding ]
Denk je dat Trump op de hoogte is van iedere arrestatie?
Dat varieert nogal - zoals alles bij Trump. Het ene moment is het een terrific guy (who likes his women on the younger side nudge nudge wink wink) en het volgende moment is ie anti of kent hij hem niet.quote:Op maandag 8 juli 2019 09:37 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Die uitspraak was naar alle waarschijnlijkheid een steek onder de gordel richting Epstein vanwege de net niet openlijke beschuldiging van pedofilie.quote:Op maandag 8 juli 2019 09:47 schreef aquawoman het volgende:
[..]
Dat varieert nogal - zoals alles bij Trump. Het ene moment is het een terrific guy (who likes his women on the younger side nudge nudge wink wink) en het volgende moment is ie anti of kent hij hem niet.
https://www.businessinsid(...)ernational=true&r=US
Zijn staf noemen hem niet voor niets de twee-minuten man, vanwege zijn korte aandachtsniveau. .quote:Op maandag 8 juli 2019 09:47 schreef aquawoman het volgende:
[..]
Dat varieert nogal - zoals alles bij Trump. Het ene moment is het een terrific guy (who likes his women on the younger side nudge nudge wink wink) en het volgende moment is ie anti of kent hij hem niet.
In 2002 zei hij dat.quote:Op maandag 8 juli 2019 09:47 schreef aquawoman het volgende:
[..]
Dat Trump zijn naam word genoemd is al verdacht genoeg voor een hoop mensen ongeacht aan welke kant hij staat en wat voor relatie hij met Epstein had.quote:Op maandag 8 juli 2019 09:37 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Ik denk dat je hem hier wel erg het voordeel van de twijfel geeft.quote:Op maandag 8 juli 2019 09:51 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Die uitspraak was naar alle waarschijnlijkheid een steek onder de gordel richting Epstein vanwege de net niet openlijke beschuldiging van pedofilie.
Zo komt het op mij, en velen met mij, in ieder geval over.
Dat zou ik geloven als ie hem niet in 1 adem ook een terrific guy had genoemd en met zichzelf had vergeleken. Ik denk wel dat ie er op doelde dat Epstein van heel jong hield en dat dat niet per se zijn smaak is, maar het klinkt niet alsof ie het veroordeelt.quote:Op maandag 8 juli 2019 09:51 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Die uitspraak was naar alle waarschijnlijkheid een steek onder de gordel richting Epstein vanwege de net niet openlijke beschuldiging van pedofilie.
Zo komt het op mij, en velen met mij, in ieder geval over.
Dit is ook niet helemaal waar; hij heeft hem bij één club verbannen, niet alle clubs.quote:Op maandag 8 juli 2019 09:53 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
In 2002 zei hij dat.
Sindsdien heeft hij Epstein verbannen van zijn clubs, de politie alles verteld wat hij wist en op live tv Bill Clinton gelinked aan Epstein zijn pedo-eiland. Sindsdien is er naar wat wij weten niks veranderd in hun relatie.
Niet meer dan terecht, me dunkt.quote:Op maandag 8 juli 2019 09:54 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Ik denk dat je hem hier wel erg het voordeel van de twijfel geeft.
Gezien de rest van de historie tussen hem en Epstein lijkt het wel te kloppen.quote:Op maandag 8 juli 2019 09:54 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Ik denk dat je hem hier wel erg het voordeel van de twijfel geeft.
Dat is gebaseerd op het lezen van berichten daarover. Het aangehaalde stuk over Georgia is een voorbeeld, maar zeker niet het enige geval dat ik voorbij heb zien komen.quote:Op maandag 8 juli 2019 09:29 schreef Kaneelstokje het volgende:
Ben het met je eens dat je die mensen niet moet verwijderen uit de polls, mijn vraag was alleen hoe je daarbij kwam. Dat het vaak gebeurde. Nou is 1 instantie natuurlijk niet een bewijs van vaak, maar ik geloof dat we het er niet over oneens zijn.
Ik stel nergens expliciet in mijn post iets gelezen te hebben dus ik weet niet helemaal waar je op doelt. Als het gaat om de student ID vs Concealed Carry Permit, dan is dat inderdaad Texas.quote:Je had het over iets dat je gelezen had maar wist niet over welke staat het ging, dan kan ik er ook niks nuttigs over zeggen. Ik heb gelezen dat er staten zijn waar wat ik zei wel waar is, zoals Arkansas. Ik kan me dus voorstellen dat een staat als Arkansas zo'n regel kan hanteren.
Ging het stuk dat je gelezen had over Texas?
Niet echt, maar leef je verder uit.quote:Op maandag 8 juli 2019 09:57 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Gezien de rest van de historie tussen hem en Epstein lijkt het wel te kloppen.
Dacht gisteren gelezen te hebben dat hij ook van zijn golfclubs verbannen was, maar kan dat zo snel nu niet vinden. Met google krijg ik nu alleen maar hits dat Trump en Epstein dikke vrienden zijn, met 2 keer dat hij inderdaad van 1 club verbannen is.quote:Op maandag 8 juli 2019 09:56 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Dit is ook niet helemaal waar; hij heeft hem bij één club verbannen, niet alle clubs.
Hij is er bij één club uitgeschopt omdat hij daar de dochter van een van de andere leden een oneerbaar voorstel had gedaan.quote:Op maandag 8 juli 2019 10:00 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Dacht gisteren gelezen te hebben dat hij ook van zijn golfclubs verbannen was, maar kan dat zo snel nu niet vinden. Met google krijg ik nu alleen maar hits dat Trump en Epstein dikke vrienden zijn, met 2 keer dat hij inderdaad van 1 club verbannen is.
Mar a lago of iets, ja.quote:Op maandag 8 juli 2019 10:00 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Hij is er bij één club uitgeschopt omdat hij daar de dochter van een van de andere leden een oneerbaar voorstel had gedaan.
Ah, dan zijn we het dus gewoon eens.quote:Op maandag 8 juli 2019 09:58 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat is gebaseerd op het lezen van berichten daarover. Het aangehaalde stuk over Georgia is een voorbeeld, maar zeker niet het enige geval dat ik voorbij heb zien komen.
Denk ook aan dit soort zaken in Indiana:
https://www.thedailybeast(...)-thats-99-inaccurate
De hoeveelheid verwijderde kiezers is ook fors gegroeid de laatste jaren:
https://www.washingtonpos(...)9555e7766_story.html
Nou is het absoluut zaak om te zorgen dat de registraties goed opgeschoond worden, maar het is ook niet zelden een middel om dat net even iets te rigoreus te doen en groepen mee te pakken waarvan je weet dat ze disproportioneel vaak op 'de andere partij' stemmen.
Kijk je uiteindelijk naar de daadwerkelijke veroordeling voor stemfraude, dan is dat echt volkomen marginaal, terwijl het effect van iets te rigoreus wegpoetsen van kiezers flink is.
Mijn idee van een democratie is dat iedere burger moet kunnen stemmen en dat dit ook zo laagdrempelig mogelijk moet zijn. Voor een handjevol gevallen van fraude miljoenen mensen het stemmen flink bemoeilijken staat in mijn ogen absoluut niet in verhouding.
[..]
Ik stel nergens expliciet in mijn post iets gelezen te hebben dus ik weet niet helemaal waar je op doelt. Als het gaat om de student ID vs Concealed Carry Permit, dan is dat inderdaad Texas.
Ach, zijn trouwe fans zijn er ook van overtuigd dat alle 24(!) vrouwen die Trump beschuldigen van ongewenste intimiteiten stuk voor stuk kwaad in de zin hebben en vuile leugenaars zijn.quote:Op maandag 8 juli 2019 10:02 schreef DustPuppy het volgende:
Laten we nou niet doen alsof Trump vies is van wat (te) jong vrouwelijk schoon.
De man die opschiep dat hij zo onaangekondigd de kleedkamer van de Miss Universe deelneemsters binnenliep.
Dit is een andere zaak, meisje van 15 die werkte bij Mar-a-lago en daar door Epstein opgepikt werd. Dat is niet waardoor hij uiteindelijk uit de club in Palm Beach verbannen werd.quote:Op maandag 8 juli 2019 10:05 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Mar a lago of iets, ja.
Lees wel dat er meer aan de hand was dan een voorstel.
https://mavenroundtable.i(...)5zR0HKUGUm7hnFcEAUw/
Bijna alle andere identificatiemethoden zijn ook geen garantie van burgerschap. Een paspoort voor zover ik weet wel bv. maar dat hebben grote groepen mensen niet plus dat zou opgevat kunnen worden als een poll tax op stemmen, wat illegaal is.quote:Op maandag 8 juli 2019 10:06 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Ah, dan zijn we het dus gewoon eens.
Maar nog steeds is het belachelijk dat een student ID geldig zou zijn, aangezien dat geen bewijs van burgerschap is.
Dat is een concealed carry permit ook niet.quote:Op maandag 8 juli 2019 10:06 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Ah, dan zijn we het dus gewoon eens.
Maar nog steeds is het belachelijk dat een student ID geldig zou zijn, aangezien dat geen bewijs van burgerschap is.
Ik denk dat Trump sowieso weinig te vrezen heeft. Maar voor de ban op Mar-a-lago vond Trump hem een terrific guy en waren ze dikke matties. Zegt geen ene reet natuurlijk dit alles. Geen guilt by association vooralsnog.quote:Op maandag 8 juli 2019 09:37 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Dat beweer ik toch ook niet?quote:Op maandag 8 juli 2019 10:09 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat is een concealed carry permit ook niet.
Dus moet je ervoor zorgen dat je gemeentelijke administratie op orde is en beschikbaar voor de mensen die de stemstations bemannen.quote:Op maandag 8 juli 2019 10:09 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Bijna alle andere identificatiemethoden zijn ook geen garantie van burgerschap. Een paspoort voor zover ik weet wel bv. maar dat hebben grote groepen mensen niet plus dat zou opgevat kunnen worden als een poll tax op stemmen, wat illegaal is.
Dit. Epstein is een viespeuk, maar het grote pedofielencomplot waar iedereen die hem ooit de hand geschud heeft bij betrokken is slaat helemaal nergens op en kan lekker in BNW verder besproken worden.quote:Op maandag 8 juli 2019 10:14 schreef Bernhard.von.Galen het volgende:
Zegt geen ene reet natuurlijk dit alles.
Mee eens.quote:Op maandag 8 juli 2019 10:16 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Dit. Epstein is een viespeuk, maar het grote pedofielencomplot waar iedereen die hem ooit de hand geschud heeft bij betrokken is slaat helemaal nergens op en kan lekker in BNW verder besproken worden.
Jeff verdwijnt lang achter de tralies.quote:(...)
Charges of federal sex trafficking carry mandatory minimums of 10-15 years on each count. Mandatory means mandatory. In other words, short of a cooperation agreement with the government—which in the SDNY famously means full cooperation against all possible other subjects and targets—Epstein will serve at least 10-15 years in prison (possibly more depending on the number of counts) if convicted.
(...)
could Epstein cooperate and implicate other powerful men who were involved in this sex trafficking, both Republicans and Democrats? Yes—but the SDNY will not cooperate a child predator like Epstein easily (for good reason in my view). In my 16 years as a prosecutor, I am only aware of two instances in which someone convicted of a crime of this nature was offered a cooperation agreement. That means Epstein would have to have some very valuable and verifiable information to trade for a cooperation agreement
(...)
Miss Teen Universe.quote:Op maandag 8 juli 2019 10:02 schreef DustPuppy het volgende:
Laten we nou niet doen alsof Trump vies is van wat (te) jong vrouwelijk schoon.
De man die opschiep dat hij zo onaangekondigd de kleedkamer van de Miss Universe deelneemsters binnenliep.
Iemand ongevraagd bij haar pussy graden is aanranding. Dus daar hoeft weinig twijfel over te bestaan lijkt me.quote:Op maandag 8 juli 2019 10:08 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ach, zijn trouwe fans zijn er ook van overtuigd dat alle 24(!) vrouwen die Trump beschuldigen van ongewenste intimiteiten stuk voor stuk kwaad in de zin hebben en vuile leugenaars zijn.
Persoonlijk twijfel ik er geen moment aan dat Trump een aanrander is. Dat past ook gewoon bij zijn New Yorkiaanse vastgoed-persona.
Ook als ze het toelaten of moet je expliciet toestemming vragen?quote:Op maandag 8 juli 2019 10:19 schreef aquawoman het volgende:
[..]
Iemand ongevraagd bij haar pussy graden is aanranding. Dus daar hoeft weinig twijfel over te bestaan lijkt me.
Wat is dat voor domme vraag?quote:Op maandag 8 juli 2019 10:21 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ook als ze het toelaten of moet je expliciet toestemming vragen?
Dat laatste.quote:Op maandag 8 juli 2019 10:21 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Nee, maar het gaat om het feit dat de één wel toegestaan is en de ander niet.quote:
We kunnen natuurlijk hier een hele discussie over de details gaan hebben, maar in de context die Trump schetste is het aanranding. Uit het niets iemand bij haar poes grijpen is aanranding en dat is hoe hij het omschreef.quote:Op maandag 8 juli 2019 10:21 schreef Chivaz het volgende:
[..]
I rest my case.quote:
Jezus jij praat ook alles goed mbt je oranje keizer of niet?quote:Op maandag 8 juli 2019 10:21 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Maar die oorspronkelijke sweetheart-deal gaf immuniteit aan ieder vriendje van Epstein. Ook unnamed co-conspirators.quote:Op maandag 8 juli 2019 10:16 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Dit. Epstein is een viespeuk, maar het grote pedofielencomplot waar iedereen die hem ooit de hand geschud heeft bij betrokken is slaat helemaal nergens op en kan lekker in BNW verder besproken worden.
Wat maakt het uit; Epstein is geen politicus, die zaak is niet politiek, als je het over strafzaken wilt hebben doe je dat maar lekker in NWS, WGR of BNW.quote:Op maandag 8 juli 2019 10:31 schreef Ulx het volgende:
[..]
Maar die oorspronkelijke sweetheart-deal gaf immuniteit aan ieder vriendje van Epstein. Ook unnamed co-conspirators.
Waarom?
Alex Acosta, nu Trump's minister van werkzaken, was degene die Epstein die deal gaf. En men roept om zijn hoofd.quote:Op maandag 8 juli 2019 10:31 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Wat maakt het uit; Epstein is geen politicus, die zaak is niet politiek, als je het over strafzaken wilt hebben doe je dat maar lekker in NWS, WGR of BNW.
+1quote:Op maandag 8 juli 2019 10:31 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Wat maakt het uit; Epstein is geen politicus, die zaak is niet politiek, als je het over strafzaken wilt hebben doe je dat maar lekker in NWS, WGR of BNW.
Opvallend dat er in die 10 jaar dat deze deal bekend was, niks mee gedaan is, en nu plotseling wel.quote:Op maandag 8 juli 2019 10:41 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
+1
De deal met Acosta destijds is wel vrij concreet en schimmig met mogelijk wat politieke fallout, maar al die andere shit er omheen is imho wel dermate speculatief dat BNW of NWS een betere plek zou zijn.
Jij zit natuurlijk in het kamp van de Qanon-gekkies die denken dat Trump een soort kruistocht voert tegen kinderprikkers.quote:Op maandag 8 juli 2019 10:44 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Opvallend dat er in die 10 jaar dat deze deal bekend was, niks mee gedaan is, en nu plotseling wel.
Oh ja want Trump won omdat hij mensen in het centrum overtuigdequote:Op zondag 7 juli 2019 22:41 schreef drexciya het volgende:
[..]
In het huidige circus bij de Democraten doen de kandidaten de ene "extreme" uitspraak na de andere (gratis medische behandelingen voor illegalen bijvoorbeeld, herstelbetalingen en meer). Ze schuiven nu zover van het centrum af (naar verhouding), dat ze hoogstwaarschijnlijk stemmers gaan kwijtraken. Hoe ze dit recht gaan breiden, als er uiteindelijk een kandidaat uitkomt valt te bezien. Hoe langer het circus doorgaat, hoe extremer de uitspraken, hoe meer munitie voor Trump. Het enige wat gaat werken is dat het instorten van de economie onder Trump plaatsvindt.
Helemaal mee eens. Zolang er geen concrete politieke consequenties zijn is het vooral een smeuïg misdaadverhaal waar alle amateurdetectives weer helemaal op los kunnen gaan, maar daar lijkt dit topic me niet de aangewezen plek voor.quote:Op maandag 8 juli 2019 10:41 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
+1
De deal met Acosta destijds is wel vrij concreet en schimmig met mogelijk wat politieke fallout, maar al die andere shit er omheen is imho wel dermate speculatief dat BNW of NWS een betere plek zou zijn.
De pers is er zich mee gaan bemoeien. Daardoor kwam het in een stroomversnelling.quote:Op maandag 8 juli 2019 10:44 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Opvallend dat er in die 10 jaar dat deze deal bekend was, niks mee gedaan is, en nu plotseling wel.
Dan doel je op Bill neem ik aan, want Hillary was helemaal niet zo centristisch. Misschien in vergelijking met een Sanders, maar ze stond binnen de Democratische partij iets links van het midden en dan niet het politieke midden, maar het midden van de partij.quote:Op maandag 8 juli 2019 10:48 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Oh ja want Trump won omdat hij mensen in het centrum overtuigdeIk zie dit narratief vaker terugkomen maar ik snap niet waarom mensen dit verkondigen. Geloven er echt mensen dat Trump wint omdat hij meer in het centrum staat dan democraten? Het enige wat de democraten moeten doen om te winnen is zorgen dat er veel mensen gaan stemmen.
Weer een centrist als Clinton kiezen zou een domme fout zijn.
Gezien zijn statistieken mbt opgepakte pedos en mensensmokkelaars ten opzichte van vorige presidenten... tja.quote:Op maandag 8 juli 2019 10:48 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Jij zit natuurlijk in het kamp van de Qanon-gekkies die denken dat Trump een soort kruistocht voert tegen kinderprikkers.
Wat zijn die statistieken dan wel?quote:Op maandag 8 juli 2019 10:57 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Gezien zijn statistieken mbt opgepakte pedos en mensensmokkelaars ten opzichte van vorige presidenten... tja.
Geen idee wat Qanon daar verder mee te maken heeft, volg dat niet.
Vanmiddag wordt trouwens een hoop geunsealed mbt de Epstein zaak. Ben benieuwd, kunnen grote namen tussen zitten.
Persoonlijk denk ik dat Trump daar geen ene reet mee te maken heeft. Het is eerder een toevalligheid of het is gebaseerd op verkeerd geïnterpreteerde statistieken.quote:Op maandag 8 juli 2019 10:57 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Gezien zijn statistieken mbt opgepakte pedos en mensensmokkelaars ten opzichte van vorige presidenten... tja.
Als je ze allemaal kent is het makkelijk aanwijzen.quote:Op maandag 8 juli 2019 10:57 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |