abonnement Unibet Coolblue
pi_187732144
quote:
1s.gif Op donderdag 16 mei 2019 00:21 schreef HetDonkertAan het volgende:
eloof is hetgene wat ondanks alle ervaringen en herinneringen datgene wat blijft en onaantastbaar kan zijn voor externe invloeden.
Geloof is wat anders dan religie. Religieus een geloof uitdragen, samen of alleen is hetzelfde als bewust kaas eten hoewel de honger naar kaas hetgene is dat je drijft om kaas te gaan eten.
Ik dacht ik open dit topic maar weer omdat er volgens mij nog wat vragen open stonden?
Met name een vraag van @Sigaartje aan de user @ATON
Waarom @stokj reageerd weet ik niet, wellicht dat diegene dat kan toelichten?
Aangezien de vraag eigenlijk gesteld werd aan Aton

quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2019 15:16 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Mag ik jou een paar dingen vragen?
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2019 17:54 schreef stokj het volgende:

[..]

Ga je gang!
Hopelijk kunnen we weer verder converseren? :)
En hoe koppel ik deze aan het gesloten topic? zodat het 1 reeks wordt?

[ Bericht 0% gewijzigd door sjoemie1985 op 03-07-2019 15:29:25 ]
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
  Moderator woensdag 3 juli 2019 @ 15:24:30 #2
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_187732213
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2019 15:18 schreef sjoemie1985 het volgende:
En hoe koppel ik deze aan het gesloten topic? zodat het 1 reeks wordt?
Dat heb ik gedaan :)
pi_187732261
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2019 15:24 schreef noodgang het volgende:

[..]

Dat heb ik gedaan :)
bedankt :) ^O^
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
pi_187748248
Het heeft geen nut meer om hier over geloof te praten want de nieuwe regels zeggen dat je niet meer de waarheid mag verkondigen en als je de bijbel erbij haalt dan ben je discriminerend bezig haha dus ben wel klaar hier.
pi_187748878
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2019 11:36 schreef Doedelzak77 het volgende:
Het heeft geen nut meer om hier over geloof te praten want de nieuwe regels zeggen dat je niet meer de waarheid mag verkondigen en als je de bijbel erbij haalt dan ben je discriminerend bezig haha dus ben wel klaar hier.
Over religie praten kan je beter op een reli -site. Dit is een discussieform en geen preekgestoelte. Hier kan over religie punten gediscuteerd worden en dat weet je best. Dus niet de Calimero uithangen graag.
pi_187750144
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2019 11:36 schreef Doedelzak77 het volgende:
Het heeft geen nut meer om hier over geloof te praten want de nieuwe regels zeggen dat je niet meer de waarheid mag verkondigen en als je de bijbel erbij haalt dan ben je discriminerend bezig haha dus ben wel klaar hier.
Het probleem is dat iedereen denkt of zegt zijn eigen waarheid in pacht te hebben.
Kortom wat zou dan nog waarheid zijn, als iedereen denkt die in bezit te hebben?

En als iedereen blijft vasthouden aan zijn eigen waarheid, of alleen de onderzoeken van bepaalde wetenschappers of schrijvers aanhoud, dan ben je inderdaad snel klaar.
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
pi_187750199
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2019 13:50 schreef sjoemie1985 het volgende:

[..]

Het probleem is dat iedereen denkt of zegt zijn eigen waarheid in pacht te hebben.
Kortom wat zou dan nog waarheid zijn, als iedereen denkt die in bezit te hebben?

En als iedereen blijft vasthouden aan zijn eigen waarheid, of alleen de onderzoeken van bepaalde wetenschappers of schrijvers aanhoud, dan ben je inderdaad snel klaar.
Tja, die van jou is natuurlijk de enige waarheid hè?
pi_187750336
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juli 2019 13:53 schreef Fancy2 het volgende:

[..]

Tja, die van jou is natuurlijk de enige waarheid hè?
Dat ligt er aan hoe je dat bekijkt ;)

Maar het woord van God is de waarheid.
Jezus zei zelf: Ik ben de weg, de waarheid en het leven.
Omdat hij getuigde van de waarheid.
Jezus deed en zei alleen dingen die hij van de vader door kreeg.
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
pi_187750373
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2019 14:03 schreef sjoemie1985 het volgende:

[..]

Dat ligt er aan hoe je dat bekijkt ;)

Maar het woord van God is de waarheid.
Jezus zei zelf: Ik ben de weg, de waarheid en het leven.
Omdat hij getuigde van de waarheid.
Jezus deed en zei alleen dingen die hij van de vader door kreeg.
Dus toch beweer jij nu de waarheid te kennen, maar veroordeelt ondertussen "mensen die denken of zeggen de waarheid in pacht te hebben". :D
pi_187750520
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2019 13:50 schreef sjoemie1985 het volgende:

[..]

Het probleem is dat iedereen denkt of zegt zijn eigen waarheid in pacht te hebben.
Kortom wat zou dan nog waarheid zijn, als iedereen denkt die in bezit te hebben?

En als iedereen blijft vasthouden aan zijn eigen waarheid, of alleen de onderzoeken van bepaalde wetenschappers of schrijvers aanhoud, dan ben je inderdaad snel klaar.
O ja, de onderzoeken en bevindingen van wetenschappers moet je vooral naast je neerleggen want anders blijkt dat het " woord Gods " plots een leugen te zijn.
pi_187750608
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2019 14:03 schreef sjoemie1985 het volgende:

Jezus zei zelf: Ik ben de weg, de waarheid en het leven.
Heb ik je al niet meermaals duidelijk gemaakt wat hiermee bedoeld werd ? Lekker naast je neerleggen zoals gewoonlijk. ( De weg moet je met een hoofdletter schrijven )
quote:
Omdat hij getuigde van de waarheid.
En dat was de Torah.
quote:
Jezus deed en zei alleen dingen die hij van de vader door kreeg.
Kon hij dat zelf niet bedenken ? :D
pi_187750624
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2019 14:15 schreef ATON het volgende:

[..]

O ja, de onderzoeken en bevindingen van wetenschappers moet je vooral naast je neerleggen want anders blijkt dat het " woord Gods " plots een leugen te zijn.
Bepáálde onderzoeken en bevindingen.
Wat niet klopt met de bijbel is gewoon bedacht door de wetenschappers
pi_187750710
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juli 2019 14:21 schreef Fancy2 het volgende:

[..]

Bepáálde onderzoeken en bevindingen.
Wat niet klopt met de bijbel is gewoon bedacht door de wetenschappers
:D ^O^
pi_187751013
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2019 13:50 schreef sjoemie1985 het volgende:

[..]

Het probleem is dat iedereen denkt of zegt zijn eigen waarheid in pacht te hebben.
Kortom wat zou dan nog waarheid zijn, als iedereen denkt die in bezit te hebben?

En als iedereen blijft vasthouden aan zijn eigen waarheid, of alleen de onderzoeken van bepaalde wetenschappers of schrijvers aanhoud, dan ben je inderdaad snel klaar.
Waarheid is wat je er zelf van maakt. In ideeën, geloof, levensstijl of opvatting.

Waarheid is dus iets wat het menselijke verbeeldingsvermogen creëert.

Ons breindenken is binnen dit onvoorstelbare grote universum te beperkt om überhaupt de waarheid te kunnen kennen. Dus creëren we hem zelf.

Daarom is waarheid ook altijd aan veranderingen onderhevig. Iemand uit de middeleeuwen had een andere waarheid voor ogen dan nu. Over driehonderd jaar zal men weer een andere interpretatie geven aan de waarheid.
pi_187753121
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2019 14:20 schreef ATON het volgende:

[..]

Heb ik je al niet meermaals duidelijk gemaakt wat hiermee bedoeld werd ? Lekker naast je neerleggen zoals gewoonlijk. ( De weg moet je met een hoofdletter schrijven )
[..]

En dat was de Torah.
quote:
Kon hij dat zelf niet bedenken ? :D
Hij had het wel uit zich zelf gekund, maar hij deed het niet

Johannes 5 vers 30 Ik kan van Mijzelf niets doen. Zoals Ik hoor, oordeel Ik en Mijn oordeel is rechtvaardig, want Ik zoek niet Mijn wil, maar de wil van de Vader, Die Mij gezonden heeft.
31. Als Ik van Mijzelf getuig, is Mijn getuigenis niet waar.
32. Er is een Ander Die van Mij getuigt, en Ik weet dat het getuigenis dat Hij van Mij getuigt waar is.
33. U hebt mensen naar Johannes gestuurd, en hij heeft van de waarheid getuigd.
34. Ik grijp echter niet naar het getuigenis van een mens, maar dit zeg Ik opdat u behouden wordt.
35. Hij was de brandende en lichtgevende lamp, en u hebt u voor een korte tijd in zijn licht willen verheugen.
36. Maar Ik heb een getuigenis dat groter is dan dat van Johannes, want de werken die de Vader Mij gegeven heeft om die te volbrengen, juist die werken die Ik doe, getuigen van Mij dat de Vader Mij gezonden heeft.
37. En de Vader, Die Mij gezonden heeft, Die heeft Zelf van Mij getuigd. U hebt Zijn stem nooit gehoord, en ook Zijn gedaante niet gezien.
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
  donderdag 4 juli 2019 @ 17:25:22 #16
458427 Panterjong
I Refuse Limitation
pi_187753324
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2019 17:08 schreef sjoemie1985 het volgende:

[..]

[..]

Hij had het wel uit zich zelf gekund, maar hij deed het niet

Johannes 5 vers 30 Ik kan van Mijzelf niets doen. Zoals Ik hoor, oordeel Ik en Mijn oordeel is rechtvaardig, want Ik zoek niet Mijn wil, maar de wil van de Vader, Die Mij gezonden heeft.
31. Als Ik van Mijzelf getuig, is Mijn getuigenis niet waar.
32. Er is een Ander Die van Mij getuigt, en Ik weet dat het getuigenis dat Hij van Mij getuigt waar is.
33. U hebt mensen naar Johannes gestuurd, en hij heeft van de waarheid getuigd.
34. Ik grijp echter niet naar het getuigenis van een mens, maar dit zeg Ik opdat u behouden wordt.
35. Hij was de brandende en lichtgevende lamp, en u hebt u voor een korte tijd in zijn licht willen verheugen.
36. Maar Ik heb een getuigenis dat groter is dan dat van Johannes, want de werken die de Vader Mij gegeven heeft om die te volbrengen, juist die werken die Ik doe, getuigen van Mij dat de Vader Mij gezonden heeft.
37. En de Vader, Die Mij gezonden heeft, Die heeft Zelf van Mij getuigd. U hebt Zijn stem nooit gehoord, en ook Zijn gedaante niet gezien.
Dat Jezus dit gezegd heeft geloof jij. Dat is jouw waarheid. In werkelijkheid legt de schrijver van het Johannes evangelie deze woorden in de mond van Jezus. Maar dat verschil wil jij niet zien he...
Rest your mind in distant wilderness
Take your time and concentrate on it
Take a stand and make your hand a fist
We got a reason to resist
pi_187754038
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2019 14:03 schreef sjoemie1985 het volgende:

Jezus zei zelf: Ik ben de weg, de waarheid en het leven.
Omdat hij getuigde van de waarheid.
Hier ontwijk je weer om een antwoord te geven wat de Weg was.
quote:
Jezus deed en zei alleen dingen die hij van de vader door kreeg.
Ha ja, de vader, niet zijn vader wel te verstaan. Vader ( Abba ) was een aanspreektitel voor JHWH.
pi_187763429
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2019 17:08 schreef sjoemie1985 het volgende:

[..]

[..]

Hij had het wel uit zich zelf gekund, maar hij deed het niet

Johannes 5 vers 30 Ik kan van Mijzelf niets doen. Zoals Ik hoor, oordeel Ik en Mijn oordeel is rechtvaardig, want Ik zoek niet Mijn wil, maar de wil van de Vader, Die Mij gezonden heeft.
31. Als Ik van Mijzelf getuig, is Mijn getuigenis niet waar.
32. Er is een Ander Die van Mij getuigt, en Ik weet dat het getuigenis dat Hij van Mij getuigt waar is.
33. U hebt mensen naar Johannes gestuurd, en hij heeft van de waarheid getuigd.
34. Ik grijp echter niet naar het getuigenis van een mens, maar dit zeg Ik opdat u behouden wordt.
35. Hij was de brandende en lichtgevende lamp, en u hebt u voor een korte tijd in zijn licht willen verheugen.
36. Maar Ik heb een getuigenis dat groter is dan dat van Johannes, want de werken die de Vader Mij gegeven heeft om die te volbrengen, juist die werken die Ik doe, getuigen van Mij dat de Vader Mij gezonden heeft.
37. En de Vader, Die Mij gezonden heeft, Die heeft Zelf van Mij getuigd. U hebt Zijn stem nooit gehoord, en ook Zijn gedaante niet gezien.
Geloof jij echt alles wat er in de bijbel staat? En zo ja in wat voor mate? Dit is geen veroordeling, dit is interesse. Hoe staan gelovigen tegenover de teksten? Neem jij ze letterlijk,, of juist niet, of is het een leidraad, of een regel? Of gewoon een verhaal? :)
As above, so below.
pi_187766123
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2019 17:25 schreef Panterjong het volgende:

[..]

Dat Jezus dit gezegd heeft geloof jij. Dat is jouw waarheid. In werkelijkheid legt de schrijver van het Johannes evangelie deze woorden in de mond van Jezus. Maar dat verschil wil jij niet zien he...
Die woorden zijn dan wel weer door de Heilige Geest van God ingegeven.

quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2019 18:19 schreef ATON het volgende:

[..]

Hier ontwijk je weer om een antwoord te geven wat de Weg was.
[..]

Ha ja, de vader, niet zijn vader wel te verstaan. Vader ( Abba ) was een aanspreektitel voor JHWH.
Jezus is De Weg, of ter wijl de enige manier om tot God te komen.
Door geloof in Jezus, heb je het eeuwige leven.
Hij heeft onze zonden gedragen, waardoor wij door die genade, vrij voor God mogen staan.
Als God dan naar ons kijkt ziet hij Jezus staan, en hoeven wij niet meer de straf te onder gaan die eigenlijk op onze zonden staan.
Want God is rechtvaardig, als je dan dus Jezus niet kent zul je zelf de straf moeten ondergaan.
God kan niet iets door de vingers zien. want dan zou God niet meer rechtvaardig zijn.
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
pi_187766341
Ze hebben het er in elk geval goed bij je binnengestouwd, Sjoemie.

De dominee kan trots op je zijn :Y
-
pi_187767061
quote:
3s.gif Op vrijdag 5 juli 2019 11:59 schreef Mijk het volgende:

[..]

Geloof jij echt alles wat er in de bijbel staat? En zo ja in wat voor mate? Dit is geen veroordeling, dit is interesse. Hoe staan gelovigen tegenover de teksten? Neem jij ze letterlijk,, of juist niet, of is het een leidraad, of een regel? Of gewoon een verhaal? :)
Ik geloof dat het geen wat er in de bijbel staat werkelijk gebeurd is of dat de meeste personen ook daadwerkelijk geleefd hebben.
En dat er ook een duivel is met demonen.
zoals Abraham en Jozef (de zoon van Jacob) en Mozes etc hebben werklijk geleefd.
Het bijbel boek Job is denk ik vrij lastig om te bepalen of het werkelijk is gebeurd of datr het dient als een leerzaam verhaal, dat je ondanks wat er gebeurd in je leven op God blijft vertrouwen.
Maar dat verhaal kan dus ook wel werkelijk gebeurd zijn.

De bijbel is voor mij ook wel een soort leidraad door het leven.
Verder zitten er voor mij ook juist diepere boodschappen in, die juist wij christenen er nu uit kunnen halen.
toen der tijd waren het inderdaad vooral verhalen om de wat er gebeurd is niet te vergeten.
Maar wij kunnen er nu veel "diepere" lijnen uit halen door de hele bijbel heen zien.
Het is dus meer dan een boek met alleen maar verhalen.

Dus dat bijvoorbeeld Jozef onderkoning is geweest in egypte is voor mij zowaar als maar kan.
Door archeologische vondsten kunnen sommige verhalen inmiddels wel bevestigd worden of in ieder geval vergeleken worden en praktisch worden aangenomen dat het om de zelfde personen of gebeurtenissen zou gaan. Dus dingen kunnen elkaar soms ook aanvullen Dus bijbel en archeologie.

Zo is het er ook een vondst gedaan die het verhaal van daniël bevestigd.
de zogenaamde nabonidus cilinder. https://en.wikipedia.org/wiki/Cylinders_of_Nabonidus
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
pi_187767170
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2019 15:33 schreef Haushofer het volgende:
Ze hebben het er in elk geval goed bij je binnengestouwd, Sjoemie.

De dominee kan trots op je zijn :Y
Denk je dat ik allemaal alleen maar van de dominee heb?

Ik weet niet wat voor beeld jij van mij hebt?
Als of je denkt dat ik alleen op zondag ochtend in de kerk zit en daar alles leer om hier zogenaamd op te rakelen zoasl jullie dat waarschijnlijk denken.
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
pi_187767214
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2019 15:19 schreef sjoemie1985 het volgende:

Jezus is De Weg, of ter wijl de enige manier om tot God te komen.
Weer eens fout ! De Weg staat gelijk met de richtlijnen uit de Torah. Ga jij nu de Torah volgen?
quote:
Door geloof in Jezus, heb je het eeuwige leven.
Hij heeft onze zonden gedragen, waardoor wij door die genade, vrij voor God mogen staan.
Als God dan naar ons kijkt ziet hij Jezus staan, en hoeven wij niet meer de straf te onder gaan die eigenlijk op onze zonden staan.
Want God is rechtvaardig, als je dan dus Jezus niet kent zul je zelf de straf moeten ondergaan.
God kan niet iets door de vingers zien. want dan zou God niet meer rechtvaardig zijn.
Ja dat is weer eens wat devote nonsens, maar je weet niet beter.
pi_187767226
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2019 16:40 schreef sjoemie1985 het volgende:

[..]

Denk je dat ik allemaal alleen maar van de dominee heb?

Ik weet niet wat voor beeld jij van mij hebt?
Als of je denkt dat ik alleen op zondag ochtend in de kerk zit en daar alles leer om hier zogenaamd op te rakelen zoasl jullie dat waarschijnlijk denken.
Vanwaar haal je dan de overige kennis vandaan ?
pi_187767383
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2019 16:33 schreef sjoemie1985 het volgende:
Ik geloof dat het geen wat er in de bijbel staat werkelijk gebeurd is of dat de meeste personen ook daadwerkelijk geleefd hebben.
En dat er ook een duivel is met demonen.
zoals Abraham en Jozef (de zoon van Jacob) en Mozes etc hebben werkelijk geleefd.
Maar verder dan blind geloof kom je niet. Geen spoor van bovengenoemde personen teruggevonden.
quote:
Dus dat bijvoorbeeld Jozef onderkoning is geweest in Egypte is voor mij zowaar als maar kan.
Jozef ( Joeja ) was de grootvader van Tutanchamon en dat is via mitochondriaal DNA bevestigd. Wel wat anders dan we je in de Bijbel leest.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Joeja
quote:
Door archeologische vondsten kunnen sommige verhalen inmiddels wel bevestigd worden of in ieder geval vergeleken worden en praktisch worden aangenomen dat het om de zelfde personen of gebeurtenissen zou gaan. Dus dingen kunnen elkaar soms ook aanvullen Dus bijbel en archeologie.
Archeologie heeft al meer ontzenuwt dan bevestigd en komt dan nog niet overeen met wat in de Bijbel staat ( zie hierboven ; Joeja ). Noach, Abraham, Isaak, Jacob, Mozes , nooit bestaan !

quote:
Zo is het er ook een vondst gedaan die het verhaal van daniël bevestigd.
de zogenaamde nabonidus cilinder. https://en.wikipedia.org/wiki/Cylinders_of_Nabonidus
Je eigen links eens goed lezen ! Boek Daniël komt NA de cilinders van Nabonidus. Dus helemaal geen bevestiging van het verhaal Daniël. Dit boek is trouwens door verschillende personen geschreven in een verschillende tijd.
  vrijdag 5 juli 2019 @ 18:59:35 #26
458427 Panterjong
I Refuse Limitation
pi_187768835
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2019 15:19 schreef sjoemie1985 het volgende:

[..]

Die woorden zijn dan wel weer door de Heilige Geest van God ingegeven.

Dat zei Susan Atkins ook over haar Messias toen ze haar opdrachten kreeg.
Rest your mind in distant wilderness
Take your time and concentrate on it
Take a stand and make your hand a fist
We got a reason to resist
pi_187771068
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2019 15:19 schreef sjoemie1985 het volgende:

Jezus is De Weg, of ter wijl de enige manier om tot God te komen.
Door geloof in Jezus, heb je het eeuwige leven.
Hij heeft onze zonden gedragen, waardoor wij door die genade, vrij voor God mogen staan.
Als God dan naar ons kijkt ziet hij Jezus staan, en hoeven wij niet meer de straf te onder gaan die eigenlijk op onze zonden staan.
Want God is rechtvaardig, als je dan dus Jezus niet kent zul je zelf de straf moeten ondergaan.
God kan niet iets door de vingers zien. want dan zou God niet meer rechtvaardig zijn.
Je hebt het over Rechtvaardig. Maar dan laat God iemand sterven voor de zonden van anderen. Hoe rechtvaardig is dat?
En mensen die geboren worden en verder niks verkeerd doen gaan naar de of een hel, hoe rechtvaardig is dat?

Heb je het OT wel gelezen vraag ik mij af? Want als je het OT echt gelooft en denkt dat dit over jouw God gaat dan snap ik niet waarom je de term rechtvaardig in de mond hebt genomen? Omdat die Godheid dit van zichzelf zegt?

Ik ben 1.90m volgens mij zelf. Maar anderen zien in dat ik maar 1.70m ben...
"Zij die ore hebben om te horen die hore wat ik u te melden heb"
pi_187773364
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2019 16:40 schreef sjoemie1985 het volgende:

[..]

Denk je dat ik allemaal alleen maar van de dominee heb?

Ik weet niet wat voor beeld jij van mij hebt?
Als of je denkt dat ik alleen op zondag ochtend in de kerk zit en daar alles leer om hier zogenaamd op te rakelen zoasl jullie dat waarschijnlijk denken.
Zo komt het op mij eerlijk gezegd wel over. Het zijn de gebruikelijke fundamentalistische riedeltjes. Die bedenk je niet zelf, denk ik.
-
  zaterdag 6 juli 2019 @ 13:32:55 #29
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_187778701
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2019 14:03 schreef sjoemie1985 het volgende:
Jezus deed en zei alleen dingen die hij van de vader door kreeg.
Zoals Eli Eli lama sabachtani? Nee hoor dat kreeg hij echt niet door van God.
  zaterdag 6 juli 2019 @ 13:34:13 #30
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_187778715
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2019 17:08 schreef sjoemie1985 het volgende:
Johannes 5 vers 30 Ik kan van Mijzelf niets doen
Waarmee maar weer eens is aangetoond dat Jezus gewoon een mens was en niets meer.
pi_187790188
God , haha.
As above, so below.
  zondag 7 juli 2019 @ 02:33:01 #32
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_187790192
quote:
7s.gif Op zondag 7 juli 2019 02:30 schreef Mijk het volgende:
God , haha.
Ja?
pi_187790197
quote:
10s.gif Op zondag 7 juli 2019 02:33 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

Ja?
Ja toch :D mooiste wat er is.
As above, so below.
  zondag 7 juli 2019 @ 02:35:21 #34
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_187790207
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2019 02:33 schreef Mijk het volgende:

[..]

Ja toch :D mooiste wat er is.
Ik vind van wel, jij?
pi_187790210
quote:
10s.gif Op zondag 7 juli 2019 02:35 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

Ik vind van wel, jij?
Jep !
As above, so below.
  zondag 7 juli 2019 @ 02:38:28 #36
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_187790216
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2019 02:36 schreef Mijk het volgende:

[..]

Jep !
Kort gesprek
pi_187790220
quote:
10s.gif Op zondag 7 juli 2019 02:38 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

Kort gesprek
Wat weet jij van god
As above, so below.
  zondag 7 juli 2019 @ 02:41:06 #38
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_187790223
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2019 02:39 schreef Mijk het volgende:

[..]

Wat weet jij van god
Vrijwel niks, maar er is wel een basis gevoel dat alles goed komt. Jij?
pi_187790226
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2019 02:41 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

Vrijwel niks, maar er is wel een basis gevoel dat alles goed komt. Jij?
Het is niet wat je denkt dat het is.
As above, so below.
  zondag 7 juli 2019 @ 02:44:42 #40
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_187790232
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2019 02:42 schreef Mijk het volgende:

[..]

Het is niet wat je denkt dat het is.
Ok, wat bedoel je?
pi_187790233
quote:
7s.gif Op zondag 7 juli 2019 02:44 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

Ok, wat bedoel je?
God.
As above, so below.
  zondag 7 juli 2019 @ 02:48:09 #42
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_187790243
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2019 02:45 schreef Mijk het volgende:

[..]

God.
Ja, wat is dat volgens jou?
pi_187790246
quote:
7s.gif Op zondag 7 juli 2019 02:48 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

Ja, wat is dat volgens jou?
De source, the all...
As above, so below.
  zondag 7 juli 2019 @ 02:49:55 #44
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_187790248
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2019 02:48 schreef Mijk het volgende:

[..]

De source, the all...
Alpha en de Omega, misschien wel. Niemand weet het.
pi_187790249
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2019 02:49 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

Alpha en de Omega, misschien wel. Niemand weet het.
t begon goed.
As above, so below.
  zondag 7 juli 2019 @ 02:53:33 #46
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_187790257
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2019 02:50 schreef Mijk het volgende:

[..]

t begon goed.
En toen kwamen wij ;)
pi_187790258
quote:
10s.gif Op zondag 7 juli 2019 02:53 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

En toen kwamen wij ;)
Jep, samsara in its worst form
As above, so below.
  zondag 7 juli 2019 @ 02:57:04 #48
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_187790267
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2019 02:54 schreef Mijk het volgende:

[..]

Jep, samsara in its worst form
Samsara?
pi_187790272
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2019 02:57 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

Samsara?
Samsara.
As above, so below.
  zondag 7 juli 2019 @ 03:01:08 #50
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_187790277
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2019 02:58 schreef Mijk het volgende:

[..]

Samsara.
Ok, opgezocht, maar karma bestaat niet. Iig niet zoals wij het zien.
pi_187790286
quote:
7s.gif Op zondag 7 juli 2019 03:01 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

Ok, opgezocht, maar karma bestaat niet. Iig niet zoals wij het zien.
Depends.. karma is er wel, maar niet voor jouzelf, in de meeste gevallen.
As above, so below.
  zondag 7 juli 2019 @ 03:06:24 #52
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_187790293
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2019 03:03 schreef Mijk het volgende:

[..]

Depends.. karma is er wel, maar niet voor jouzelf, in de meeste gevallen.
Ik weet wel wat je bedoelt ;) Zoals je weet is geloof zeer persoonlijk, ik pik her en der wat dingetjes op. Atheist zeggen ze dan, maar ik geloof wat ik geloof net zoals jij.
pi_187790309
quote:
14s.gif Op zondag 7 juli 2019 03:06 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

Ik weet wel wat je bedoelt ;) Zoals je weet is geloof zeer persoonlijk, ik pik her en der wat dingetjes op. Atheist zeggen ze dan, maar ik geloof wat ik geloof net zoals jij.
Wat is het wat jij gelooft
As above, so below.
  zondag 7 juli 2019 @ 03:22:25 #54
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_187790319
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2019 03:14 schreef Mijk het volgende:

[..]

Wat is het wat jij gelooft
Dat is dus zeer persoonlijk, net zoals mensen die geloven in 1 God. 1 God is een groep die zich schaart onder 1 geloof. Voor mij werkt dat niet, ik wil het beste van alle Goden/geloven en als ik daar mijn fantasie bij moet gebruiken so be it.
pi_187790321
quote:
6s.gif Op zondag 7 juli 2019 03:22 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

Dat is dus zeer persoonlijk, net zoals mensen die geloven in 1 God. 1 God is een groep die zich schaart onder 1 geloof. Voor mij werkt dat niet, ik wil het beste van alle Goden/geloven en als ik daar mijn fantasie bij moet gebruiken so be it.
Okee
As above, so below.
  zondag 7 juli 2019 @ 10:39:41 #56
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_187791573
quote:
7s.gif Op zondag 7 juli 2019 02:30 schreef Mijk het volgende:
God , haha.
Die van zichzelf niets kan, haha?
pi_187793302
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2019 10:39 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Die van zichzelf niets kan, haha?
Het gebeurt niet vaak dat ik iemand in de eerste zin kwijt ben :o maar tell more?
As above, so below.
pi_187803200
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2019 15:18 schreef sjoemie1985 het volgende:

[..]

Ik dacht ik open dit topic maar weer omdat er volgens mij nog wat vragen open stonden?
Met name een vraag van @:sigaartje aan de user @:ATON
Waarom @:stokj reageerd weet ik niet, wellicht dat diegene dat kan toelichten?
Aangezien de vraag eigenlijk gesteld werd aan Aton
[..]

[..]

Hopelijk kunnen we weer verder converseren? :)
En hoe koppel ik deze aan het gesloten topic? zodat het 1 reeks wordt?
Ik ben helemaal vergeten in welke context ik hier reageerde. Maar ik zal meereageren.
pi_187803235
Als je in een religie gelooft dan voel je een verbondenheid met een (of meerdere) personen die op de hoogste rang van die religie staan.
Je leeft dan volgens de regels. Dat is in hedendaagse maatschappij lastig: plezier hebben mag volgens bepaalde religieuze wetten terwijl iedereen het vrij doet.

In geloof kan je je motivatie en doorzettingsvermogen halen.

Maar dit verschilt natuurlijk per persoon.
  maandag 8 juli 2019 @ 08:42:33 #60
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_187808174
quote:
7s.gif Op zondag 7 juli 2019 13:19 schreef Mijk het volgende:

[..]

Het gebeurt niet vaak dat ik iemand in de eerste zin kwijt ben :o maar tell more?
Dan moet je een keer nadenken als je iets post he?

(hint post#31)

[ Bericht 1% gewijzigd door hoatzin op 08-07-2019 09:01:40 ]
  maandag 8 juli 2019 @ 08:47:28 #61
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_187808202
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2019 11:36 schreef Doedelzak77 het volgende:
Het heeft geen nut meer om hier over geloof te praten want de nieuwe regels zeggen dat je niet meer de waarheid mag verkondigen en als je de bijbel erbij haalt dan ben je discriminerend bezig haha dus ben wel klaar hier.
Het credo van het oorspronkelijke christendom was: wij geloven dat....(vul maar in).

De Roomse kerk heeft daarvan gemaakt: Wie niet gelooft dat ....(vul maar in) ...is een ketter.

Jij hanteert de Roomse norm en denkt dat dat Roomse leer de waarheid is.

En voordat je begint te roepen: "Ik ben niet katholiek" het volgende:

je erkent en hanteert de Roomse canon van de bijbel èn je erkent en hanteert de Roomse dogma's over triniteit, verzoening, erfzonde etc etc.die allemaal NIET in de bijbel terug te vinden zijn. De rest is detail.

[ Bericht 7% gewijzigd door hoatzin op 08-07-2019 10:49:59 ]
pi_187810358
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2019 08:47 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Het credo van het oorspronkelijke christendom was: wij geloven dat....(vul maar in).

De Roomse kerk heeft daarvan gemaakt: Wie niet gelooft dat ....(vul maar in) ...is een ketter.

Jij hanteert de Roomse norm en denkt dat dat Roomse leer de waarheid is.

En voordat je begint te roepen: "Ik ben niet katholiek" het volgende:

je erkent en hanteert de Roomse canon van de bijbel èn je erkent en hanteert de Roomse dogma's over triniteit, verzoening, erfzonde etc etc.die allemaal NIET in de bijbel terug te vinden zijn. De rest is detail.
Heel het christendom is een opstapeling van leugens en latere verzinsels. Waarom anders zouden er zoveel concilies geweest zijn. Allemaal onderhandelingen over wat men er zou van maken.
  maandag 8 juli 2019 @ 12:02:37 #63
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_187810544
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2019 11:45 schreef ATON het volgende:

[..]

Heel het christendom is een opstapeling van leugens en latere verzinsels. Waarom anders zouden er zoveel concilies geweest zijn. Allemaal onderhandelingen over wat men er zou van maken.
Komt omdat de Bijbel, met name het NT géén geheel is (zoals gelovigen maar al te vaak denken) maar fragmentarisch met een wirwar van meningen en theodicees, uit verschillende tijden.

Ieder pikt er uit of legt nadruk op wat hem/haar aanspreekt. Vervolgens is een ieder die wat anders vindt fout.
pi_187815757
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2019 12:02 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Komt omdat de Bijbel, met name het NT géén geheel is (zoals gelovigen maar al te vaak denken) maar fragmentarisch met een wirwar van meningen en theodicees, uit verschillende tijden.

Ieder pikt er uit of legt nadruk op wat hem/haar aanspreekt. Vervolgens is een ieder die wat anders vindt fout.
Dit bedoel ik niet. Het is meer dan dat. Je had er al enkele punten aangehaald, maar dat is maar het topje van de ijsberg. Heel het N.T. is herschreven en aangepast aan de behoeften van toen. Hiervoor moet je de kerkgeschiedenis erop naslaan.
  maandag 8 juli 2019 @ 18:07:43 #65
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_187816316
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2019 17:23 schreef ATON het volgende:

[..]

Dit bedoel ik niet. Het is meer dan dat. Je had er al enkele punten aangehaald, maar dat is maar het topje van de ijsberg. Heel het N.T. is herschreven en aangepast aan de behoeften van toen. Hiervoor moet je de kerkgeschiedenis erop naslaan.
Ok maar maakt niet uit. Daarmee wordt het niet minder fragmentarisch. Het blijft een warboel van stemmen en meningen. De oude kerkvaders kwamen er al niet uit. Bij het herschrijven werd de verwarring alleen maar groter.

[ Bericht 3% gewijzigd door hoatzin op 08-07-2019 18:32:29 ]
  woensdag 10 juli 2019 @ 11:36:00 #66
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_187843785
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2019 14:03 schreef sjoemie1985 het volgende:

Maar het woord van God is de waarheid.

Want?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_187844507
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2019 11:36 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Want?
Als er geen god is kan er ook geen woord van god zijn. Simpel.
pi_187848661
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2019 12:02 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Komt omdat de Bijbel, met name het NT géén geheel is (zoals gelovigen maar al te vaak denken) maar fragmentarisch met een wirwar van meningen en theodicees, uit verschillende tijden.

Ieder pikt er uit of legt nadruk op wat hem/haar aanspreekt. Vervolgens is een ieder die wat anders vindt fout.
De bijbel is perfect en samen een geheel alleen niet iedereen komt daarachter, want dat vergt veel studie en leiding van de Heilige Geest. Daarom ook alleen de KJV of de Statenvertaling want ieder woord van God is puur en er mag niks aan veranderd worden wat iedere hedendaagse bijbel wel doet. Dus droom lekker verder want jij leeft de leugen niet ik...en satan is al bijna klaar om de poorten van de hel te openen met Cern en die drijft nuclear geladen deeltjes aan genaamd strangelets om de barrière open te blazen welke God verzegeld heeft. Dus kan iedereen die niet geloofd zijn borst nat maken en zal satan iedereen voor de gek houden en de mark of the beast invoeren. En wat laat de serie Stranger Things zien juist portaal openen en demonen erin en noemen ze predictive programming door te laten zien wat ze in het echt doen en mensen maar denken ja maar dat is science fuction....dus de mens blijft dom zelfs na 6000 jaar en gaat de mens verloren door een gebrek aan kennis van de waarheid.
pi_187848718
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2019 17:24 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]

De bijbel is perfect en samen een geheel alleen niet iedereen komt daarachter, want dat vergt veel studie en leiding van de Heilige Geest. Daarom ook alleen de KJV of de Statenvertaling want ieder woord van God is puur en er mag niks aan veranderd worden wat iedere hedendaagse bijbel wel doet. Dus droom lekker verder want jij leeft de leugen niet ik...en satan is al bijna klaar om de poorten van de hel te openen met Cern en die drijft nuclear geladen deeltjes aan genaamd strangelets om de barrière open te blazen welke God verzegeld heeft. Dus kan iedereen die niet geloofd zijn borst nat maken en zal satan iedereen voor de gek houden en de mark of the beast invoeren.
Waar heb je dat nou weer vandaan

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-07-2019 17:27:25 ]
pi_187848890
quote:
1s.gif Op woensdag 10 juli 2019 17:26 schreef Fancy2 het volgende:

[..]

Waar heb je dat nou weer vandaan
De bijbel en Cern zelf waar ze openlijk satanische rituelen houden maar niemand die het opvalt of dat leuke Shiva beeld welke eigenlijk satan is. Of de maker van D wave die zegt dat er aliens doorheen gaan komen en dat ze dus contact met intelligent leven hebben hahaha yeah right en die het misschien niet goed met ons voor hebben zegt die Geordie Rose nog hehe oftewel demonen.....



[ Bericht 0% gewijzigd door Doedelzak77 op 10-07-2019 17:43:10 ]
pi_187848963
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2019 12:26 schreef ATON het volgende:

[..]

Als er geen god is kan er ook geen woord van god zijn. Simpel.
Waar bestaat alles uit als je naar de kern van het leven komt wijsneusje....wiskundige berekeningen en die komen er uit zichzelf..? door een big bang zonder God....yeah right dus de wetenschap weet dat er intelligent leven achter onze creatie zit alleen zullen ze het nooit God noemen en dus aliens welke zijn demons in disguise net als Transformers robots in disguise....en A.I haalt zijn kennis bij demonen vandaan en niet uit zichzelf
pi_187849087
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2019 17:39 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]

Waar bestaat alles uit als je naar de kern van het leven komt wijsneusje....wiskundige berekeningen en die komen er uit zichzelf..? door een big bang zonder God....yeah right dus de wetenschap weet dat er intelligent leven achter onze creatie zit alleen zullen ze het nooit God noemen en dus aliens welke zijn demons in disguise net als Transformers robots in disguise....en A.I haalt zijn kennis bij demonen vandaan en niet uit zichzelf
Ben jij altijd zo verward ventje ?
pi_187849135
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2019 17:24 schreef Doedelzak77 het volgende:

.dus de mens blijft dom zelfs na 6000 jaar en gaat de mens verloren door een gebrek aan kennis van de waarheid.
Da staat jij zeker vooraan.
pi_187849387
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2019 17:33 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]

De bijbel en Cern zelf waar ze openlijk satanische rituelen houden maar niemand die het opvalt of dat leuke Shiva beeld welke eigenlijk satan is. Of de maker van D wave die zegt dat er aliens doorheen gaan komen en dat ze dus contact met intelligent leven hebben hahaha yeah right en die het misschien niet goed met ons voor hebben zegt die Geordie Rose nog hehe oftewel demonen.....

Haal jij je geloof uit YouTube?
  woensdag 10 juli 2019 @ 20:09:30 #75
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_187851285
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2019 17:24 schreef Doedelzak77 het volgende:
De bijbel is perfect
ok dan zijn wij uitgesproken. Dit is exact wat ik bedoel, deze houding. :)
quote:
Daarom ook alleen de KJV of de Statenvertaling want ieder woord van God is puur en er mag niks aan veranderd worden wat iedere hedendaagse bijbel wel doet.
Ja precies. _O- (het Comma Johanneum bijvoorbeeld)

Heb je je überhaupt wel eens echt verdiept in het ontstaan van de Bijbel?

antw: nee....
quote:
dus de mens blijft dom zelfs na 6000 jaar
Ja dat toon je wel aan hier, wat een kortzichtigheid...
pi_187860971
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2019 11:36 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Want?
sowieso omdat er nog geen enkele profetie uit de bijbel ooit ontkracht is, ondanks dat men dat hier beweerd. maar ik heb daar nog geen enkel bewijs van gelezen heb.

En omdat mensen alleen maar hun zogenaamde eigen waarheid hebben.
dus als jij iets anders beweerd dan ik en jij dat voor waar aanhoudt, wat is dan de waarheid?
Dus zoals ik vaker gevraagd wie of wat bepaald wat waar is?

Hoe meer wij weten, hoe minder wij weten. ;)
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
pi_187861108
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2019 23:48 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Zo komt het op mij eerlijk gezegd wel over. Het zijn de gebruikelijke fundamentalistische riedeltjes. Die bedenk je niet zelf, denk ik.
wat bedoel je met fundamentalistische riedeltjes?

Het enige waardoor een ieder gered kan worden is geloof.

Je kunt wel een goed leven lijden. Of misschien een slecht leven.
of een leven met of zonder ziekte etc.
Je kunt netjes volgens je zelf aan de regeltjes houden.
Maar dat helpt niks.
Door alleen maar goed te doen, wordt je niet gered of gerechtvaardigd voor God

Als je geen geloof hebt zul je je zelf voor God eens moeten verantwoorden.

Alleen uit geloof wordt gerechtvaardigd voor God.
Dat geloof wordt door God uit genade aan iedereen geschonken, men hoeft het alleen maar aan te nemen. dat is de genade.

anders moet je eens galaten 3 lezen dan kun je lezen hoe het zit met leven onder de wet en het leven uit geloof.
https://herzienestatenvertaling.nl/teksten/galaten/3
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
pi_187862654
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2019 11:40 schreef sjoemie1985 het volgende:
sowieso omdat er nog geen enkele profetie uit de bijbel ooit ontkracht is, ondanks dat men dat hier beweerd. maar ik heb daar nog geen enkel bewijs van gelezen heb.
Niet zo moeilijk als die geantidateerd zijn. :)
En ja, dat is bewezen, maar dan moet je er wel wat wetenschappelijk naslagwerk over lezen en dat doe je niet. Ik heb je ook gevraagd wat andere bronnen dan wat je dominee je wijs maakt heb je ? Je beweerde van wel. Welke zijn die ?
  donderdag 11 juli 2019 @ 13:25:38 #79
458427 Panterjong
I Refuse Limitation
pi_187862688
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2019 11:49 schreef sjoemie1985 het volgende:

[..]

wat bedoel je met fundamentalistische riedeltjes?

Het enige waardoor een ieder gered kan worden is geloof. 1e riedeltje.

Je kunt wel een goed leven lijden. Of misschien een slecht leven.
of een leven met of zonder ziekte etc.
Je kunt netjes volgens je zelf aan de regeltjes houden.
Maar dat helpt niks. 2e riedeltje
Door alleen maar goed te doen, wordt je niet gered of gerechtvaardigd voor God 3e riedeltje

Als je geen geloof hebt zul je je zelf voor God eens moeten verantwoorden. 4e riedeltje

Alleen uit geloof wordt gerechtvaardigd voor God. 5e riedeltje
Dat geloof wordt door God uit genade aan iedereen geschonken, men hoeft het alleen maar aan te nemen. dat is de genade. 6e riedeltje

anders moet je eens galaten 3 lezen dan kun je lezen hoe het zit met leven onder de wet en het leven uit geloof.
https://herzienestatenvertaling.nl/teksten/galaten/3 7e riedeltje
Rest your mind in distant wilderness
Take your time and concentrate on it
Take a stand and make your hand a fist
We got a reason to resist
pi_187862712
quote:
Zou beter nog eens herzien worden. :D
  donderdag 11 juli 2019 @ 13:27:38 #81
458427 Panterjong
I Refuse Limitation
pi_187862717
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2019 11:40 schreef sjoemie1985 het volgende:

[..]

sowieso omdat er nog geen enkele profetie uit de bijbel ooit ontkracht is, ondanks dat men dat hier beweerd. maar ik heb daar nog geen enkel bewijs van gelezen heb.

En omdat mensen alleen maar hun zogenaamde eigen waarheid hebben.
dus als jij iets anders beweerd dan ik en jij dat voor waar aanhoudt, wat is dan de waarheid?
Dus zoals ik vaker gevraagd wie of wat bepaald wat waar is?

Hoe meer wij weten, hoe minder wij weten. ;)
Maar is je duidelijk dat er in het oude testament geen 1 profetie staat die over Jezus gaat?
Rest your mind in distant wilderness
Take your time and concentrate on it
Take a stand and make your hand a fist
We got a reason to resist
pi_187863005
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2019 13:27 schreef Panterjong het volgende:

[..]

Maar is je duidelijk dat er in het oude testament geen 1 profetie staat die over Jezus gaat?
In Jesaja toch?
Afstammeling van David zou vrede en bevrijding brengen. Tevens Koning
pi_187864516
quote:
1s.gif Op donderdag 11 juli 2019 13:43 schreef Fancy2 het volgende:

[..]

In Jesaja toch?
Afstammeling van David zou vrede en bevrijding brengen. Tevens Koning
Dat is geen voorspelling maar een voorwaarde. En bevrijding heeft hij niet gebracht.
pi_187864547
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2019 08:42 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Dan moet je een keer nadenken als je iets post he?

(hint post#31)
Ja, dan nog begrijp ik je post niet, haha. Ik zag je quote wel.
As above, so below.
pi_187864754
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2019 15:20 schreef ATON het volgende:

[..]

Dat is geen voorspelling maar een voorwaarde. En bevrijding heeft hij niet gebracht.
Jawel. Hij heeft de zonde los gekocht.
  donderdag 11 juli 2019 @ 15:52:32 #86
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_187865196
quote:
1s.gif Op donderdag 11 juli 2019 13:43 schreef Fancy2 het volgende:

[..]

In Jesaja toch?
Afstammeling van David zou vrede en bevrijding brengen. Tevens Koning
En is er vrede gekomen?
  donderdag 11 juli 2019 @ 15:53:57 #87
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_187865219
quote:
10s.gif Op donderdag 11 juli 2019 15:21 schreef Mijk het volgende:

[..]

Ja, dan nog begrijp ik je post niet, haha. Ik zag je quote wel.
Wat begrijp je niet aan de zin dat Jezus zegt niets uit zichzelf te kunnen, daarmee aangevende gewoon een mens te zijn en niets meer?
pi_187865256
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2019 15:52 schreef hoatzin het volgende:

[..]

En is er vrede gekomen?
Nu nog niet nee. :P
  donderdag 11 juli 2019 @ 15:55:55 #89
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_187865260
quote:
1s.gif Op donderdag 11 juli 2019 15:31 schreef Fancy2 het volgende:

[..]

Jawel. Hij heeft de zonde los gekocht.
En waar precies zegt Jezus dat hij ons los "koopt" en dus "bevrijdt" van de zonde?

Tip om te voorkomen dat je vergeefs gaat zoeken: nergens.

Dit is een roomse uitvinding van eeuwen later.
pi_187865269
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2019 15:55 schreef hoatzin het volgende:

[..]

En waar precies zegt Jezus dat hij ons los "koopt" en dus "bevrijdt" van de zonde?

Tip om te voorkomen dat je vergeefs gaat zoeken: nergens.

Dit is een roomse uitvinding van eeuwen later.
Tjaaaa...
  donderdag 11 juli 2019 @ 16:07:07 #91
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_187865448
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2019 11:40 schreef sjoemie1985 het volgende:

sowieso omdat er nog geen enkele profetie uit de bijbel ooit ontkracht is, ondanks dat men dat hier beweerd. maar ik heb daar nog geen enkel bewijs van gelezen heb.
Je bedoelde zeker 'sowieso omdat geen enkele profetie uit de bijbel ooit aangetoond is'?
Ik heb daar in ieder geval nooit bewijs voor gezien.

quote:
En omdat mensen alleen maar hun zogenaamde eigen waarheid hebben.
Zoals jij, bedoel je?

quote:
Dus zoals ik vaker gevraagd wie of wat bepaald wat waar is?
Empirisch bewijs toont aan wat waar is. En aangezien er nog nooit empirisch bewijs is aangeleverd voor het bestaan van welke god dan ook, is jouw claim op z'n minst 'hoogst twijfelachtig' te noemen.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  donderdag 11 juli 2019 @ 16:43:39 #92
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_187866003
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2019 13:25 schreef Panterjong het volgende:

[..]

Over riedeltjes gesproken...
  donderdag 11 juli 2019 @ 16:55:16 #93
458427 Panterjong
I Refuse Limitation
pi_187866174
quote:
1s.gif Op donderdag 11 juli 2019 15:31 schreef Fancy2 het volgende:

[..]

Jawel. Hij heeft de zonde los gekocht.
De stelling dat mensen zondig zijn en daardoor niet naar de hemel gaan zou blasfemie zijn in de ogen van de joodse God. De joodse God heeft volgens de bijbel heel wat moorden op zijn geweten maar zo gruwelijk slecht dat die mensen eeuwig zou laten branden in 1 of andere hel is toch echt een kerkelijke uitvinding. En nog geen eens gebaseerd op boeken uit het nieuwe testament. Ketters is het.
Rest your mind in distant wilderness
Take your time and concentrate on it
Take a stand and make your hand a fist
We got a reason to resist
  donderdag 11 juli 2019 @ 17:01:32 #94
458427 Panterjong
I Refuse Limitation
pi_187866280
quote:
1s.gif Op donderdag 11 juli 2019 13:43 schreef Fancy2 het volgende:

[..]

In Jesaja toch?
Afstammeling van David zou vrede en bevrijding brengen. Tevens Koning
Dat zijn allemaal teksten geschreven voor het volk op dat moment. Om ze een hart onder de riem te steken en ze op te roepen om vol te houden in tijden van bijvoorbeeld ballingschap. Zo moet de bijbel ook gelezen worden, als boeken die geschreven zijn voor de toehoorder op dat moment.

Dat de christenen ermee aan de haal zijn gegaan is allemaal leuk en aardig maar je kunt er niet teveel waarde aan hechten.

Als er in een boek als Jesaja over 'de dienaar' wordt gesproken dan gaat het altijd over het volk Gods zelf of over een vertegenwoordiger van het volk bijvoorbeeld de profeet Jesaja.

[ Bericht 0% gewijzigd door Panterjong op 11-07-2019 17:08:01 ]
Rest your mind in distant wilderness
Take your time and concentrate on it
Take a stand and make your hand a fist
We got a reason to resist
  donderdag 11 juli 2019 @ 17:05:45 #95
458427 Panterjong
I Refuse Limitation
pi_187866355
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2019 16:43 schreef hoatzin het volgende:

[..]

[quote]Over riedeltjes gesproken...
hai het n bred veur de kop
Rest your mind in distant wilderness
Take your time and concentrate on it
Take a stand and make your hand a fist
We got a reason to resist
pi_187866454
quote:
1s.gif Op donderdag 11 juli 2019 15:31 schreef Fancy2 het volgende:

[..]

Jawel. Hij heeft de zonde los gekocht.
:D :D En daarvoor moest hij uit de stamboom van David komen. Schitterend !
pi_187866479
quote:
1s.gif Op donderdag 11 juli 2019 15:56 schreef Fancy2 het volgende:

[..]

Tjaaaa...
Zeker tjaaa.. :)
pi_187866545
quote:
1s.gif Op donderdag 11 juli 2019 15:55 schreef Fancy2 het volgende:

[..]

Nu nog niet nee. :P
Het is nu nog op tijd... het Romeinse Rijk bestaat al lang niet meer. :D
pi_187866992
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2019 15:53 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Wat begrijp je niet aan de zin dat Jezus zegt niets uit zichzelf te kunnen, daarmee aangevende gewoon een mens te zijn en niets meer?
Jezus was dan ook niet anders dan ander mens. Iedereen kan leven in wat hij noemde; Kingdom of Heaven
As above, so below.
  donderdag 11 juli 2019 @ 18:00:24 #100
458427 Panterjong
I Refuse Limitation
pi_187867432
0
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2019 17:41 schreef Mijk het volgende:

[..]

Jezus was dan ook niet anders dan ander mens. Iedereen kan leven in wat hij noemde; Kingdom of Heaven
Nou leven. Je kunt er wel als pelgrim naar toe... ;)
Rest your mind in distant wilderness
Take your time and concentrate on it
Take a stand and make your hand a fist
We got a reason to resist
pi_187867656
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2019 18:00 schreef Panterjong het volgende:
0
[..]

Nou leven. Je kunt er wel als pelgrim naar toe... ;)
;) ^O^
pi_187869479
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2019 16:55 schreef Panterjong het volgende:

[..]

De stelling dat mensen zondig zijn en daardoor niet naar de hemel gaan zou blasfemie zijn in de ogen van de joodse God. De joodse God heeft volgens de bijbel heel wat moorden op zijn geweten maar zo gruwelijk slecht dat die mensen eeuwig zou laten branden in 1 of andere hel is toch echt een kerkelijke uitvinding. En nog geen eens gebaseerd op boeken uit het nieuwe testament. Ketters is het.
Hoezo ketters?
De bijbel is een christelijk boek, een andere religie dan joodse.
pi_187869506
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2019 17:01 schreef Panterjong het volgende:

[..]

Dat zijn allemaal teksten geschreven voor het volk op dat moment. Om ze een hart onder de riem te steken en ze op te roepen om vol te houden in tijden van bijvoorbeeld ballingschap. Zo moet de bijbel ook gelezen worden, als boeken die geschreven zijn voor de toehoorder op dat moment.

Dat de christenen ermee aan de haal zijn gegaan is allemaal leuk en aardig maar je kunt er niet teveel waarde aan hechten.

Als er in een boek als Jesaja over 'de dienaar' wordt gesproken dan gaat het altijd over het volk Gods zelf of over een vertegenwoordiger van het volk bijvoorbeeld de profeet Jesaja.
Dus ze meenden er niets van?
Was er wel iemand gekomen die ze had bevrijd en vrede gebracht?
pi_187869522
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2019 17:15 schreef ATON het volgende:

[..]

Het is nu nog op tijd... het Romeinse Rijk bestaat al lang niet meer. :D
Vrede dus toch? :P
  donderdag 11 juli 2019 @ 20:13:50 #105
485755 Asb6
Met vriendelijke groeten adult
pi_187869559
Ik ben als communist er van overtuigd dat de wereld beter af is zonder godsdiensten en religie

Ever Hoxha en leshi haxie alle kerken en moskeeën en ander religie gebedshuizen in de praxis
Met vriendelijke groeten adult schoolboy
pi_187869693
quote:
1s.gif Op donderdag 11 juli 2019 20:08 schreef Fancy2 het volgende:

[..]

Hoezo ketters?
De bijbel is een christelijk boek, een andere religie dan joodse.
Deel 1 is een joods boek en deel 2 komt daarmee regelmatig in conflict . Moet je dit boek maar eens lezen, maar dan zonder vooroordelen.
pi_187869719
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2019 20:22 schreef ATON het volgende:

[..]

Deel 1 is een joods boek en deel 2 komt daarmee regelmatig in conflict . Moet je dit boek maar eens lezen, maar dan zonder vooroordelen.
Ja, maar samen is het de bijbel. Daar komt dan een heel andere religie uit.
pi_187869722
quote:
1s.gif Op donderdag 11 juli 2019 20:11 schreef Fancy2 het volgende:

[..]

Vrede dus toch? :P
Niet in Jezus' tijd.
pi_187869754
quote:
1s.gif Op donderdag 11 juli 2019 20:23 schreef Fancy2 het volgende:

[..]

Ja, maar samen is het de bijbel. Daar komt dan een heel andere religie uit.
En deel 1 komt regelmatig in conflict met deel 2. Deel 1 is joods en deel 2 is Helleens.
pi_187869772
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2019 20:25 schreef ATON het volgende:

[..]

En deel 1 komt regelmatig in conflict met deel 2. Deel 1 is joods en deel 2 is Helleens.
Dat maakt niet uit. Het gaat om hoe het samen wordt geïnterpreteerd
pi_187869829
quote:
1s.gif Op donderdag 11 juli 2019 20:23 schreef Fancy2 het volgende:

[..]

Ja, maar samen is het de bijbel. Daar komt dan een heel andere religie uit.
Matt.5 : 17 Meent niet, dat Ik gekomen ben, om de wet of de profeten te ontbinden

En zoals Panterjong reeds schreef, de christenen zijn hiermee aan de haal gegaan. Het is niet Jezus geweest die een nieuwe religie gesticht heeft.
pi_187869839
quote:
1s.gif Op donderdag 11 juli 2019 20:26 schreef Fancy2 het volgende:

[..]

Dat maakt niet uit. Het gaat om hoe het samen wordt geïnterpreteerd
Maakt mij wél uit. Wat nu ?
pi_187869909
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2019 20:30 schreef ATON het volgende:

[..]

Matt.5 : 17 Meent niet, dat Ik gekomen ben, om de wet of de profeten te ontbinden

En zoals Panterjong reeds schreef, de christenen zijn hiermee aan de haal gegaan. Het is niet Jezus geweest die een nieuwe religie gesticht heeft.
Ik vroeg mij al af waarom sommige christenen Jezus als hun god zien. Maar dat is dus juist omdat ze de bijbel beter hebben begrepen. Het christendom is gesticht rondom Jezus.
pi_187869916
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2019 20:30 schreef ATON het volgende:

[..]

Maakt mij wél uit. Wat nu ?
Jij bent in je eentje tegen miljoenen :P
pi_187870438
quote:
1s.gif Op donderdag 11 juli 2019 20:35 schreef Fancy2 het volgende:

Het christendom is gesticht rondom Jezus.
Maar niet door Jezus. Dat hebben de latere christenen gedaan. Je moet je er maar eens in verdiepen in plaats van wat blind om je heen te slaan.
pi_187870444
quote:
1s.gif Op donderdag 11 juli 2019 20:35 schreef Fancy2 het volgende:

[..]

Jij bent in je eentje tegen miljoenen :P
Ja en ?
pi_187870470
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2019 21:10 schreef ATON het volgende:

[..]

Maar niet door Jezus. Dat hebben de latere christenen gedaan. Je moet je er maar eens in verdiepen in plaats van wat blind om je heen te slaan.
Dat zei ik toch?
pi_187870482
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2019 21:10 schreef ATON het volgende:

[..]

Ja en ?
Dan maakt het niet uit
  donderdag 11 juli 2019 @ 21:12:44 #119
458427 Panterjong
I Refuse Limitation
pi_187870486
quote:
1s.gif Op donderdag 11 juli 2019 20:08 schreef Fancy2 het volgende:

[..]

Hoezo ketters?
De bijbel is een christelijk boek, een andere religie dan joodse.
Ik heb het over de idee dat zondige mensen naar de hel zouden gaan. Dit idee zou in de ogen van zowel de schrijvers van de verschillende boeken in het OT als de schrijvers van de boeken in het NT als ketters worden gezien.

Verder vind ik het zelf nogal discutabel of de bijbel wel een christelijk boek is. Maakt het door de eerste christenen bundelen van een verzameling boeken de verzameling christelijk? Nee toch zeker. Ik zou dan eerder stellen, de bijbel is een boek dat gebruikt wordt door christenen.
Rest your mind in distant wilderness
Take your time and concentrate on it
Take a stand and make your hand a fist
We got a reason to resist
  donderdag 11 juli 2019 @ 21:16:22 #120
458427 Panterjong
I Refuse Limitation
pi_187870553
quote:
1s.gif Op donderdag 11 juli 2019 20:10 schreef Fancy2 het volgende:

[..]

Dus ze meenden er niets van?
Natuurlijk meenden ze het. Maar het gaat niet over Jezus.

quote:
Was er wel iemand gekomen die ze had bevrijd en vrede gebracht?
Volgens het boek Ezra waren dat de perzen.
Rest your mind in distant wilderness
Take your time and concentrate on it
Take a stand and make your hand a fist
We got a reason to resist
  donderdag 11 juli 2019 @ 21:19:36 #121
458427 Panterjong
I Refuse Limitation
pi_187870629
quote:
1s.gif Op donderdag 11 juli 2019 20:35 schreef Fancy2 het volgende:

[..]

Ik vroeg mij al af waarom sommige christenen Jezus als hun god zien. Maar dat is dus juist omdat ze de bijbel beter hebben begrepen. Het christendom is gesticht rondom Jezus.
Omdat ze blijven hangen in niet bijbelse doctrines van seniele kerkvaders.
Rest your mind in distant wilderness
Take your time and concentrate on it
Take a stand and make your hand a fist
We got a reason to resist
pi_187871077
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2019 21:12 schreef Panterjong het volgende:

[..]

Ik heb het over de idee dat zondige mensen naar de hel zouden gaan. Dit idee zou in de ogen van zowel de schrijvers van de verschillende boeken in het OT als de schrijvers van de boeken in het NT als ketters worden gezien.

Verder vind ik het zelf nogal discutabel of de bijbel wel een christelijk boek is. Maakt het door de eerste christenen bundelen van een verzameling boeken de verzameling christelijk? Nee toch zeker. Ik zou dan eerder stellen, de bijbel is een boek dat gebruikt wordt door christenen.
Technisch gezien misschien niet, maar het gaat om hoe het bij elkaar wordt geïnterpreteerd. Volgens is de Koran ook voor een deel Joods, maar brengt door interpretatie en stichting rond Mohammed een ander geloof
  donderdag 11 juli 2019 @ 22:06:11 #123
458427 Panterjong
I Refuse Limitation
pi_187871532
quote:
1s.gif Op donderdag 11 juli 2019 21:41 schreef Fancy2 het volgende:

[..]

Technisch gezien misschien niet, maar het gaat om hoe het bij elkaar wordt geïnterpreteerd.

Daar wil ik wel in meegaan.
Rest your mind in distant wilderness
Take your time and concentrate on it
Take a stand and make your hand a fist
We got a reason to resist
pi_187877511
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2019 21:10 schreef ATON het volgende:

[..]

Maar niet door Jezus. Dat hebben de latere christenen gedaan. Je moet je er maar eens in verdiepen in plaats van wat blind om je heen te slaan.
Grappig dat je nu wel erkent dat latere christenen dit hebben gedaan maar dat je een zinsnede als Matt.5 : 17 Meent niet, dat Ik gekomen ben, om de wet of de profeten te ontbinden

wel als van Jezus lijkt te zien. Is een beetje tegenstrijdig.. Maar goed, dat zijn we van ATON gewend. Alles wat hem goed uitkomt komt van Jezus zelf, en de rest is verzonnen door christenen.
pi_187879558
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2019 18:00 schreef Panterjong het volgende:
0
[..]

Nou leven. Je kunt er wel als pelgrim naar toe... ;)
Zekerweten, een pelgrimstocht naar de ziel.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
As above, so below.
pi_187881301
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2019 09:43 schreef FoppeBoppe1986II het volgende:

[..]

Grappig dat je nu wel erkent dat latere christenen dit hebben gedaan maar dat je een zinsnede als Matt.5 : 17 Meent niet, dat Ik gekomen ben, om de wet of de profeten te ontbinden
wel als van Jezus lijkt te zien. Is een beetje tegenstrijdig.. Maar goed, dat zijn we van ATON gewend. Alles wat hem goed uitkomt komt van Jezus zelf, en de rest is verzonnen door christenen.
Nu ben je wel zeer fout hoor. Je weet toch dat deze teksten in de loop der tijd danig zijn aangepast. Dit spreekt de latere stellingen van het christendom enigszins tegen omdat hieruit blijkt dat Jezus een zeer conservatief joods gelovige was. Er zijn nog van die passages zoals hij zegt dat hij gekomen is, niet om vrede maar om tweedracht te zaaien, dit als een van de vele uitspraken die haaks staan op het latere christendom. Deskundigen maken hieruit op dat deze passages nog uit de oerteksten dateren. Heeft dus niks te maken met mijn voorkeur.
pi_187881354
quote:
14s.gif Op vrijdag 12 juli 2019 12:11 schreef Mijk het volgende:
Zekerweten, een pelgrimstocht naar de ziel.
Dat is wat christenen er later van gemaakt hebben. Nogmaals,met het ' Koninkrijk der Hemelen ' werd niks anders mee bedoelt dan het land wat JHWH aan Mozes had toegewezen.
  vrijdag 12 juli 2019 @ 15:46:40 #128
485755 Asb6
Met vriendelijke groeten adult
pi_187883363
Ever hoxha en leshi haxhi
alle religie godsdiensten en
kerken en moskeeën en andere
gebedshuizen slopen en in de
Praxi
Met vriendelijke groeten adult schoolboy
pi_187892388
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2019 13:50 schreef ATON het volgende:

[..]

Dat is wat christenen er later van gemaakt hebben. Nogmaals,met het ' Koninkrijk der Hemelen ' werd niks anders mee bedoelt dan het land wat JHWH aan Mozes had toegewezen.
Als jij het zegt, ik was er niet bij !
As above, so below.
pi_187892709
quote:
7s.gif Op vrijdag 12 juli 2019 23:50 schreef Mijk het volgende:

[..]

Als jij het zegt, ik was er niet bij !
Wat - een - intelligente - opmerking.
pi_187898221
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2019 15:18 schreef sjoemie1985 het volgende:

[..]

Ik dacht ik open dit topic maar weer omdat er volgens mij nog wat vragen open stonden?
Met name een vraag van @:sigaartje aan de user @:ATON
Waarom @:stokj reageerd weet ik niet, wellicht dat diegene dat kan toelichten?
Aangezien de vraag eigenlijk gesteld werd aan Aton
[..]
Oh ja nou weet ik het weer.
@ATON
Wat is jouw levensovertuiging?

[..]

Hopelijk kunnen we weer verder converseren? :)
En hoe koppel ik deze aan het gesloten topic? zodat het 1 reeks wordt?
He verdorie ik kan nooit iets goed

@ATON
Wat is jouw levensovertuiging?
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_187899182
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2019 13:47 schreef ATON het volgende:

[..]

Nu ben je wel zeer fout hoor. Je weet toch dat deze teksten in de loop der tijd danig zijn aangepast. Dit spreekt de latere stellingen van het christendom enigszins tegen omdat hieruit blijkt dat Jezus een zeer conservatief joods gelovige was. Er zijn nog van die passages zoals hij zegt dat hij gekomen is, niet om vrede maar om tweedracht te zaaien, dit als een van de vele uitspraken die haaks staan op het latere christendom. Deskundigen maken hieruit op dat deze passages nog uit de oerteksten dateren. Heeft dus niks te maken met mijn voorkeur.
Haha, dus omdat het haaks staat op het latere christendom is het een oertekst? Wat als er de oertekst helemaal niet bestaat? Dat twee groeperingen maar wat roepen en dat het daarom haaks op elkaar staat?
Wat als geestelijk moeten worden opgevat zoals "ik ben niet gekomen om vrede te brengen maar het zwaard"? Het zwaard van het geloof?

Ik vind je wel erg naief als het gaat om de zogenaamde historische Jezus. Ook vreemd overigens dat men die teksten niet heeft weggehaald. Hebben ze van alles aangepast, maar net een strofe over oorlog en vrede niet. Nounou, hebben ze hun werk niet goed gedaan.

Maar goed, dat jij cherrypicked alsof het niets is wisten we allang.
pi_187899525
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2019 13:50 schreef FoppeBoppe1986II het volgende:
Haha, dus omdat het haaks staat op het latere christendom is het een oertekst? Wat als er de oertekst helemaal niet bestaat?
Bestaat natuurlijk niet meer. De originele teksten zijn in de loop der tijd geredigeerd.
quote:
Dat twee groeperingen maar wat roepen en dat het daarom haaks op elkaar staat?
Wat als geestelijk moeten worden opgevat zoals "ik ben niet gekomen om vrede te brengen maar het zwaard"? Het zwaard van het geloof?
:D Kan je echt niks beters verzinnen dan dit ?
quote:
Ik vind je wel erg naief als het gaat om de zogenaamde historische Jezus.
Het is meer waarschijnlijk dat jij zeer slecht geïnformeerd bent.
quote:
Ook vreemd overigens dat men die teksten niet heeft weggehaald.
Niet zo heel vreemd hoor. Er waren toen al idioten die een zwaard als vredesteken zagen. En zoals je redelijke wijze zou moeten weten is dat er verschillende kopijen reeds de ronde deden en allemaal wat van elkaar verschilde. Pas veel later heeft men er een eenheid uit trachten te distilleren en dat proces is nog steeds bezig. Denk maar eens hoeveel herzieningen er de laatste eeuw gedaan zijn.
quote:
Hebben ze van alles aangepast, maar net een strofe over oorlog en vrede niet. Nounou, hebben ze hun werk niet goed gedaan.
Dat klopt. Van een partizaan naar een vredesprofeet is toch al een hele stap, denk je niet ?

quote:
Maar goed, dat jij cherrypicked alsof het niets is wisten we allang.
En dat jij te dom bent om deze teksten niet te doorgronden verbaast me ook niet.
pi_187899535
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 juli 2019 12:47 schreef Sigaartje het volgende:

@:ATON
Wat is jouw levensovertuiging?
Je mag een raden. 8-)
pi_187899611
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2019 14:17 schreef ATON het volgende:

[..]

Bestaat natuurlijk niet meer. De originele teksten zijn in de loop der tijd geredigeerd.
Dat is mooi voor jou. Kan je mooi in jouw fabeltje blijven geloven. Net zoals andere gelovigen.

quote:
:D Kan je echt niks beters verzinnen dan dit ?
Ik heb er lang op zitten broeden, maar nee dit is het beste wat ik in huis heb.

quote:
Het is meer waarschijnlijk dat jij zeer slecht geïnformeerd bent.
Ik denk dat jij jezelf eenzijdig laat voorlichten. En ja, dan ben je net als mensen die geloven dat de historische Jezus ooit over het water gelopen heeft en vissen veranderde in wijn.

quote:
Niet zo heel vreemd hoor. Er waren toen al idioten die een zwaard als vredesteken zagen. En zoals ik je redelijke wijze zou moeten weten is dat er verschillende kopijen reeds de ronde deden en allemaal wat van elkaar verschilde. Pas veel later heeft men er een eenheid uit trachten te distilleren en dat proces is nog steeds bezig. Denk maar eens hoeveel herzieningen er de laatste eeuw gedaan zijn.
Dat laatste is nieuw voor mij.

quote:
Dat klopt. Van een partizaan naar een vredesprofeet is toch al een hele stap, denk je niet ?
En die oorlog is geestelijk, staat ook zovaak in de bijbel. Dus erg vreemd is het niet. Maar ja, mensen die niet de hele bijbel kennen snappen dit niet.
Zou paulus ook een zeloot zijn geweest, hij schreef immers over de wapenrusting?

https://www.dearkspijkeni(...)jke-wapenuitrusting/

Moeilijk hoor.

quote:
En dat jij te dom bent om deze teksten niet te doorgronden verbaast me ook niet.
Mijnheer begint weer met zijn tegenstanders weg te zetten als degene die het niet weet en aton denkt van zichzelf de alwetende te zijn. Want mijnheer heeft boeken gelezen.

Cherrypicking kerel.
pi_187900228
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2019 14:18 schreef ATON het volgende:

[..]

Je mag een raden. 8-)
Dit antwoord had ik al verwacht :')
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_187900354
Je bent zo glad als een aal. Laat ook maar zitten ook, anders kom ik weer in het net van een enge discussie.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_187900992
quote:
1s.gif Op woensdag 10 juli 2019 18:08 schreef Fancy2 het volgende:

[..]

Haal jij je geloof uit YouTube?
Ja Youtube is m'n leven
pi_187901027
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2019 15:49 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]

Ja Youtube is m'n leven
Niet alles geloven wat ze zeggen. Er zitten enge leugenaars tussen.
pi_187901053
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2019 20:09 schreef hoatzin het volgende:

[..]

ok dan zijn wij uitgesproken. Dit is exact wat ik bedoel, deze houding. :)
[..]

Ja precies. _O- (het Comma Johanneum bijvoorbeeld)

Heb je je überhaupt wel eens echt verdiept in het ontstaan van de Bijbel?

antw: nee....
[..]

Ja dat toon je wel aan hier, wat een kortzichtigheid...
Jij twijfelt aan alles en ik niet en we kunnen een perfecte bijbel eisen ook, want hoe weet je anders wat niet en wel waar is....dus het woord van moet perfect zijn. Alleen snap je er niks van en daardoor lijkt veel niet te kloppen maar ik ik verdiep me er echt in en kom tot andere conclusies en dat het woord naadloos op elkaar aansluit.
pi_187901176
quote:
1s.gif Op donderdag 11 juli 2019 13:43 schreef Fancy2 het volgende:

[..]

In Jesaja toch?
Afstammeling van David zou vrede en bevrijding brengen. Tevens Koning
Nee hij kwam eerst met het zwaard en was de 1ste keer dat Jezus kwam en alle joden dachten ook dat hij nu al zou heersen maar dat komt er nog aan de 2de komst van de Heer en na de opname gaat de laatste 7 jaar in want na de 49ste week is het op pauze gezet omdat de joden Jezus verwierpen en gaat straks verder na de opname en na die 7 jaar gaat het fysieke koningrijk van Jezus pas beginnen. Dus het woord van God recht snijden anders kom je in de problemen zoals katholieken en vele andere denominaties.
pi_187901180
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2019 14:23 schreef FoppeBoppe1986II het volgende:
Dat is mooi voor jou. Kan je mooi in jouw fabeltje blijven geloven. Net zoals andere gelovigen.
Dat is absoluut geen fabeltje. Zoals ik reeds opmerkte ben jij zeer slecht geïnformeerd.

quote:
Ik heb er lang op zitten broeden, maar nee dit is het beste wat ik in huis heb.
Moeilijk om daar een zinnig antwoord op te geven, is het niet ?

quote:
Ik denk dat jij jezelf eenzijdig laat voorlichten. En ja, dan ben je net als mensen die geloven dat de historische Jezus ooit over het water gelopen heeft en vissen veranderde in wijn.
Je hebt geen idee hoever ik me hierover heb ingelicht. En neen, geen mens die de historische onderzocht heeft gelooft dat die wonderen kon doen. Dat zijn enkel die fictie en on fictie niet van elkaar kunnen onderscheiden.

quote:
Dat laatste is nieuw voor mij.
Tja, je moet met iets beginnen toch ?

quote:
En die oorlog is geestelijk, staat ook zo vaak in de bijbel.
O ja, en waar dan ?
quote:
Dus erg vreemd is het niet. Maar ja, mensen die niet de hele bijbel kennen snappen dit niet.
Kan ik begrijpen. Die zijn jaren geïndoctrineerd in de fictie versie.
quote:
Zou Paulus ook een zeloot zijn geweest, hij schreef immers over de wapenrusting?
Aanvankelijk was hij in dienst van het Sanhedrin om jacht te maken op de zeloten, tot hij de kant van de zeloten koos en door zijn afkomst de kans had om fondsen te verzamelen voor zijn doel. Uiteindelijk is hij ontmaskerd en onthoofd. Weet je toch of niet soms ?

quote:
Mijnheer begint weer met zijn tegenstanders weg te zetten als degene die het niet weet en Aton denkt van zichzelf de alwetende te zijn. Want mijnheer heeft boeken gelezen.
Veeel boeken gelezen en nog steeds. Tegenargumenten zie ik je hier niet geven, enkel me uitmaken voor cherrypicker en dat is zeer zwak.
pi_187901210
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2019 15:05 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Dit antwoord had ik al verwacht :')
Zeg Sigaartje, hoeveel keer moet ik nog herhalen dat ik atheïst ben ??
pi_187901217
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2019 15:55 schreef hoatzin het volgende:

[..]

En waar precies zegt Jezus dat hij ons los "koopt" en dus "bevrijdt" van de zonde?

Tip om te voorkomen dat je vergeefs gaat zoeken: nergens.

Dit is een roomse uitvinding van eeuwen later.
“Als dan de Zoon u vrijgemaakt heeft, zult u werkelijk vrij zijn.” (Johannes 8:36)

“Maar nu, van de zonde vrijgemaakt en aan God dienstbaar gemaakt, hebt u uw vrucht, die tot heiliging leidt, met als einde eeuwig leven.” (Romeinen 6:22)
pi_187901276
En waarom kan Jezus niet over water lopen als Hij God is....Jezus vergaf zonde en kan alleen God. Jezus noemt zichzelf de Alpha en de Omega en God ook. Jezus zegt IK BEN en dat is God. Jezus was 100% en 100% mens.
pi_187901303
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2019 15:58 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]

“Als dan de Zoon u vrijgemaakt heeft, zult u werkelijk vrij zijn.” (Johannes 8:36)

“Maar nu, van de zonde vrijgemaakt en aan God dienstbaar gemaakt, hebt u uw vrucht, die tot heiliging leidt, met als einde eeuwig leven.” (Romeinen 6:22)
100 jaar na datum weet men dit neer te schrijven. Er was eens, heeel lang geleden....
pi_187901328
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2019 16:01 schreef Doedelzak77 het volgende:
En waarom kan Jezus niet over water lopen als Hij God is....Jezus vergaf zonde en kan alleen God. Jezus noemt zichzelf de Alpha en de Omega en God ook. Jezus zegt IK BEN en dat is God. Jezus was 100% en 100% mens.
Dat komt uit de fictie versie. Heeft wel wat voeten in de aarde gehad en een rits moorden en omkopingen eer men dit als dogma kon verkopen. Ze waren toch zo lief die kerkvaders....
pi_187901502
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2019 17:49 schreef ATON het volgende:

[..]

Ben jij altijd zo verward ventje ?
Heilige geometrie is waar ons heelal uit bestaat samen met wiskundige berekeningen waar je o.a neuronen of protonen mee kan maken. En als je weet welke berekeningen je nodig hebt voor wat je wil maken kan je alles creëren wat God ook kan. En dat weet satan nu dankzij quantum computers en A.I
pi_187901539
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2019 16:03 schreef ATON het volgende:

[..]

Dat komt uit de fictie versie. Heeft wel wat voeten in de aarde gehad en een rits moorden en omkopingen eer men dit als dogma kon verkopen. Ze waren toch zo lief die kerkvaders....
Kerkvaders zijn katholieken en zijn geen christenen en die hebben nou niet veel goeds gedaan nee....
pi_187901613
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2019 16:14 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]

Kerkvaders zijn katholieken en zijn geen christenen en die hebben nou niet veel goeds gedaan nee....
Wat is jouw levensovertuiging ?
pi_187903943
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2019 16:02 schreef ATON het volgende:

[..]

100 jaar na datum weet men dit neer te schrijven. Er was eens, heeel lang geleden....
Dan klopt het idee van Hoatzin nog niet. Dat de RK dit verzonnen heeft, eeuwen later. Het was een idee van een bepaalde christelijke sekte en dat hebben ze in een verhaal gegoten. En Romeinen komt zelfs van 70nC, en is een "officiele"brief van Paulus de kabouter.
Dus ja, het idee dat de RK van alles verzonnen heeft kunnen we wel blijven herhalen maar houdt snijdt het niet.
pi_187903969
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2019 16:14 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]

Kerkvaders zijn katholieken en zijn geen christenen en die hebben nou niet veel goeds gedaan nee....
Katholieken zijn net zo goed christenen als protestanten. Jij trapt in de mythe die Luther en consorten ooit de wereld in hebben geholpen. Dat is allang ontkracht door mensen die onderzoek deden naar de RK en naar de protestanten.
pi_187904164
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2019 15:57 schreef ATON het volgende:

[..]

Dat is absoluut geen fabeltje. Zoals ik reeds opmerkte ben jij zeer slecht geïnformeerd.
Is het leuk? Het droombeeld dat jij over alles verstand hebt en de rest niet. OF ze moeten toevallig iets zeggen wat jij ook vindt?

quote:
Moeilijk om daar een zinnig antwoord op te geven, is het niet ?
Domme opmerkingen kunnen van mij domme antwoorden krijgen.

quote:
Je hebt geen idee hoever ik me hierover heb ingelicht. En neen, geen mens die de historische onderzocht heeft gelooft dat die wonderen kon doen. Dat zijn enkel die fictie en on fictie niet van elkaar kunnen onderscheiden.
Natuurlijk weet ik dat wel. Vergeer, die gnosticus (ben zijn naam even kwijt), mensen die beweren Jezus tombe te hebben gevonden. Daar haal jij jouw idee vandaan.

Ik zeg dat JE NET ZOALS DIE MENSEN BENT. Niet dat je hetzelfde gelooft.
Moeilijk he, ABN begrijpen?

quote:
Tja, je moet met iets beginnen toch ?
Dit is een reactie waarop?

quote:
O ja, en waar dan ?
De normale brieven van Paulus bijvoorbeeld. Die hebben het altoos over de geestelijke strijd. Niet over de letterlijke strijd.

quote:
Kan ik begrijpen. Die zijn jaren geïndoctrineerd in de fictie versie.
Je kan de bijbelse verhalen niet snappen als je geen weet hebt van de woorden en betekenissen. Maar helaas, jij bent ziende blind.

quote:
Aanvankelijk was hij in dienst van het Sanhedrin om jacht te maken op de zeloten, tot hij de kant van de zeloten koos en door zijn afkomst de kans had om fondsen te verzamelen voor zijn doel. Uiteindelijk is hij ontmaskerd en onthoofd. Weet je toch of niet soms ?
[..]
Er is nooit een vervolging van zeloten geweest. En zeker niet door het joodse sanhedrin. Maar door de Romeinen.
En of Paulus onthoofd is, dat is niet zeker. Ik noem dat traditie. In die tijd liet men al die apostelen door vreemde manieren vermoord worden. Gaf een zekere cachet.

quote:
Veeel boeken gelezen en nog steeds. Tegenargumenten zie ik je hier niet geven, enkel me uitmaken voor cherrypicker en dat is zeer zwak.
Dat is helemaal niet zwak, dat is namelijk precies wat je bent. ALLES wat jou welgevallig is noem je historisch. Maakt niet uit in welk boekwerk het staat. Mattheus zoveel vers zoveel "dit heeft Jezus gezegd". Maar als er bijvoorbeeld staat dat "wie het zwaard oppakt met het zwaard omkomt" dan is het "bijgeschreven door gelovigen". Staat in hetzelfde boek. Soms zelfs in twee opeenvolgende verzen. Vers 2 is dan letterlijk door Jezus gezegd en vers drie is erbij geschreven. Dit noemen ze cherrypicking.. En zo kan je zelfs van Hitler een jood liefhebbend persoon maken. Alles aan antisemitisme is er gewoon bijgeschreven..

Echt, ga eens helder nadenken Aton en doe niet alsof jij de wijste persoon is die er rond heeft gelopen op fok/dewereldinreallife.
pi_187904523
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2019 19:13 schreef FoppeBoppe1986II het volgende:

[..]

Dan klopt het idee van Hoatzin nog niet. Dat de RK dit verzonnen heeft, eeuwen later. Het was een idee van een bepaalde christelijke sekte en dat hebben ze in een verhaal gegoten. En Romeinen komt zelfs van 70nC, en is een "officiele"brief van Paulus de kabouter.
Dus ja, het idee dat de RK van alles verzonnen heeft kunnen we wel blijven herhalen maar houdt snijdt het niet.
Jij weet er écht zeer weinig over hoor !! Als je met ' de Romeinen ' een brief van Paulus mee bedoeld moet ik je weer eens teleur stellen. Schrijvers hebben op het eind 1e eeuw, begin 2e eeuw nog enkele brieven van Paulus gevonden in Efeze en deze danig verknipt en aangevuld met de toen gangbare overtuigingen. En dat volstond nog niet en hebben er nog enkele bij verzonnen en ook aan Paulus toegewezen. Toch maar eens wat historische lectuur op naslaan.
pi_187904970
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2019 19:30 schreef FoppeBoppe1986II het volgende:
Is het leuk? Het droombeeld dat jij over alles verstand hebt en de rest niet. OF ze moeten toevallig iets zeggen wat jij ook vindt?
Oei, voel je je tekort gedaan Calimero ?
quote:
Domme opmerkingen kunnen van mij domme antwoorden krijgen.
Van mij ook en dat is al een punt van overeenkomst.

quote:
Natuurlijk weet ik dat wel. Vergeer, die gnosticus (ben zijn naam even kwijt), mensen die beweren Jezus tombe te hebben gevonden. Daar haal jij jouw idee vandaan.
:D Je weet zelfs zijn naam niet te noemen, hebt er nooit iets van gelezen en dan zou je bv. moeten weten dat Charles Vergeer met geen woord rept over de Talpiot tombe.

quote:
Ik zeg dat JE NET ZOALS DIE MENSEN BENT. Niet dat je hetzelfde gelooft.
Weer fout. Ik baseer me enkel op wetenschappelijke vaststellingen en dan geloof ik dat de wereld rond de zon draait .
quote:
De normale brieven van Paulus bijvoorbeeld. Die hebben het altoos over de geestelijke strijd. Niet over de letterlijke strijd.
Lees mijn vorige post. :7

quote:
Er is nooit een vervolging van zeloten geweest. En zeker niet door het joodse sanhedrin. Maar door de Romeinen.
Het Sanhedrin had de opdracht van de Romeinen het joodse volk onder de knoet te houden. Indien er een opstand zou uitbreken zouden de Romeinen dit op het Sanhedrin verhalen. Zo, dat weet je dan weer. Leerrijk zo'n forum, is het niet ?

quote:
En of Paulus onthoofd is, dat is niet zeker. Ik noem dat traditie. In die tijd liet men al die apostelen door vreemde manieren vermoord worden. Gaf een zekere cachet.
Paulus had het staatsburgerschap en de apostelen niet. De laatste gang van Paulus was over de Via Ostiensis, over de brug over de Almo die er nog steeds is, naar de moerassen Aquas Salvias. Nu heet het de Abbazia delle Tre Fontane. Waar Paulus onthoofd is staat nu een kerkje. ( dit in het kort )

Op de rest van je geneuzel ga ik niet meer op in.
pi_187908696
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2019 19:15 schreef FoppeBoppe1986II het volgende:

[..]

Katholieken zijn net zo goed christenen als protestanten. Jij trapt in de mythe die Luther en consorten ooit de wereld in hebben geholpen. Dat is allang ontkracht door mensen die onderzoek deden naar de RK en naar de protestanten.
Nope het is een valse kerk die valse redding brengt
pi_187908852
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2019 16:17 schreef ATON het volgende:

[..]

Wat is jouw levensovertuiging ?
Dat we in een gevallen wereld leven en satan zoveel mogelijk mensen voor de gek wil houden met zoveel dingen en dat alleen het christendom juist is en de rest vals is. En ja in het christendom is ook veel valsheid en daarom ook de juiste bijbel en de juiste leer en de juiste kerk die zich daar aan houdt, maar zijn er weinig meer van helaas. En waar het om draait is je ziel uiteindelijk en dat je de waarheid gaat inzien, want de satan verblind deze wereld met leugens....

En zag ook deze voorbij komen en precies wat ik al zei....



[ Bericht 23% gewijzigd door Doedelzak77 op 14-07-2019 00:42:21 ]
  zondag 14 juli 2019 @ 05:48:56 #158
485755 Asb6
Met vriendelijke groeten adult
pi_187910890
Met vriendelijke groeten adult schoolboy
pi_187920964
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2019 19:55 schreef ATON het volgende:

[..]

Jij weet er écht zeer weinig over hoor !! Als je met ' de Romeinen ' een brief van Paulus mee bedoeld moet ik je weer eens teleur stellen. Schrijvers hebben op het eind 1e eeuw, begin 2e eeuw nog enkele brieven van Paulus gevonden in Efeze en deze danig verknipt en aangevuld met de toen gangbare overtuigingen. En dat volstond nog niet en hebben er nog enkele bij verzonnen en ook aan Paulus toegewezen. Toch maar eens wat historische lectuur op naslaan.
Wat ben jij toch ook een uit je duim zuiger....

https://nl.wikipedia.org/wiki/Brief_van_Paulus_aan_de_Romeinen
https://nl.wikipedia.org/wiki/Brieven_van_Paulus

De brief aan de Romeinen hoort bij de brieven die men authentiek acht en die men op 58 dateert. Jij met je eind 1e en begin 2e eeuw..
Jij haalt jouw kennis maar bij 1 gast, namelijk ene Vergeer. Die ook weer voor zijn eigen parochie preekt. Vandaar dat hij enkele stellingen die hij dateert van na Constantijn als toegeschreven aan Paulus ziet. In plaats van door Paulus zelf (wie hij ook was, ik vind die man een engnek) geschreven...

quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2019 20:20 schreef ATON het volgende:

[..]

Oei, voel je je tekort gedaan Calimero ?
Wat heb ik hiermee te maken? Ik zie dat jij denkt dat jij de waarheid en wijsheid in pacht hebt, en daar lever ik commentaar op. In plaats van daar iets mee te doen, noem je mij calimero?
"don't shoot the messenger".

quote:
Van mij ook en dat is al een punt van overeenkomst.
O, dus jij vindt alles van mij dom en daarom reageer je dom terug? Het is allemaal satire wat je doet? Nu snap ik het.

quote:
:D Je weet zelfs zijn naam niet te noemen, hebt er nooit iets van gelezen en dan zou je bv. moeten weten dat Charles Vergeer met geen woord rept over de Talpiot tombe.
[..]
Grappig hoe jij steeds laat kennen dat je van begrijpend lezen weinig snapt. Ik heb het niet over Vergeer die die Tombe noemt maar die gnosticus waarvan ik de naam vergeten plus de mensen die die tombe menen gevonden te hebben. Die gnosticus is overigens Jacob Slavenburg.

quote:
Weer fout. Ik baseer me enkel op wetenschappelijke vaststellingen en dan geloof ik dat de wereld rond de zon draait .
Jij gaat net zo met "wetenschap" om als gelovigen met de bijbel. Beetje cherrypicken. Want als er consensus is over de brieven van Paulus, bijvoorbeeld Romeinen dan brei je daar weer iets aan vast dat jouw geloof toch overeind blijft.. Want ja, Romeinen komt uit 59 maar ze hebben er toch stiekem iets aan geredigeerd. Die stiekeme gnostici en later die stiekeme orthodoxe christenen (!)..

quote:
Het Sanhedrin had de opdracht van de Romeinen het joodse volk onder de knoet te houden. Indien er een opstand zou uitbreken zouden de Romeinen dit op het Sanhedrin verhalen. Zo, dat weet je dan weer. Leerrijk zo'n forum, is het niet ?
[..]
Het sanhedrin heeft nooit wat tegen de zeloten gedaan. Leerrijk he, dit forum?

quote:
Paulus had het staatsburgerschap en de apostelen niet. De laatste gang van Paulus was over de Via Ostiensis, over de brug over de Almo die er nog steeds is, naar de moerassen Aquas Salvias. Nu heet het de Abbazia delle Tre Fontane. Waar Paulus onthoofd is staat nu een kerkje. ( dit in het kort )
Hehe, je lijkt wel een gelovige. Die menen ook dat overal waar hun helden gestorven zijn er een kerkje is. Man, jij gelooft ook alleen wat jou uitkomt...

Jezus is gestorven op golgotha. En precies daar is een kerk verrezen. En elke zondag morgen om 10.00 uur precies stroomt er levend brengend water uit de fontein daar.
En om 11 uur is het afgelopen. Zelfs als de klok een uur vooruit of achteruit gezet wordt dan past de fontein zich daarop aan. Wonderbaarlijk he. Gode zij geprezen, halleluja.

quote:
Op de rest van je geneuzel ga ik niet meer op in.
Is meestal zo met mensen die niks meer te zeggen hebben "ik ga er niet op in"..
pi_187920977
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2019 00:13 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]

Nope het is een valse kerk die valse redding brengt
Ach, wat een leerrijk forum is dit toch. Iedereen hier brengt niet alleen statements, maar ook bewijzen aan. Mooi man, dit forum is een moetje voor iedereen die meer over religie wil weten.
pi_187922183
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2019 17:56 schreef FoppeBoppe1986II het volgende:
Wat ben jij toch ook een uit je duim zuiger....

https://nl.wikipedia.org/wiki/Brief_van_Paulus_aan_de_Romeinen
https://nl.wikipedia.org/wiki/Brieven_van_Paulus

De brief aan de Romeinen hoort bij de brieven die men authentiek acht en die men op 58 dateert. Jij met je eind 1e en begin 2e eeuw..
Jij haalt jouw kennis maar bij 1 gast, namelijk ene Vergeer. Die ook weer voor zijn eigen parochie preekt. Vandaar dat hij enkele stellingen die hij dateert van na Constantijn als toegeschreven aan Paulus ziet. In plaats van door Paulus zelf (wie hij ook was, ik vind die man een engnek) geschreven...
Kan je me even zeggen in welk boek van Vergeer ik dat kan terugvinden ? En is Wiki de beste bron die jij hebt ? ;(
quote:
O, dus jij vindt alles van mij dom.
Tot nu toe wel ja.

quote:
Grappig hoe jij steeds laat kennen dat je van begrijpend lezen weinig snapt. Ik heb het niet over Vergeer die die Tombe noemt maar die gnosticus waarvan ik de naam vergeten plus de mensen die die tombe menen gevonden te hebben. Die gnosticus is overigens Jacob Slavenburg.
Moest ik dan raden over wie jij het had? :D
Slavenburg is J.D.Tabor gevolgd in de toen reeds bekende gegevens omtrent deze vindplaats en hij is niet de enige waaronder bv. A.Lemaire, epigraaf aan de Sorbonne. Toen was het ( teruggevonden ) ossuarium van Jakobus nog niet aan de Talpiot cluster toegewezen, maar deze deskundige heeft hier verder onderzoek naar gedaan :
https://www.nytimes.com/2(...)esus-bones.html?_r=0
quote:
Jij gaat net zo met "wetenschap" om als gelovigen met de bijbel. Beetje cherrypicken. Want als er consensus is over de brieven van Paulus, bijvoorbeeld Romeinen dan brei je daar weer iets aan vast dat jouw geloof toch overeind blijft.. Want ja, Romeinen komt uit 59 maar ze hebben er toch stiekem iets aan geredigeerd. Die stiekeme gnostici en later die stiekeme orthodoxe christenen (!)..
Dat riedeltje ken ik ondertussen al. Kom eens terug als je je beter hebt geïnformeerd.
quote:
Het sanhedrin heeft nooit wat tegen de zeloten gedaan. Leerrijk he, dit forum?
Hier zet je jezelf al vreselijk te kakken hoor.
Ik heb trouwens een sterk vermoeden dat je enig opzet is hier wat te komen trollen. Inbreng zero. En doe rustig verder hoor. Telkens zal ik je keer op keer te kakken zetten, reken maar !
pi_187922643
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2019 18:57 schreef ATON het volgende:

[..]

Kan je me even zeggen in welk boek van Vergeer ik dat kan terugvinden ? En is Wiki de beste bron die jij hebt ? ;(
Ik weet van jou dat Vergeer denkt dat de zaken die hij niet kan plaatsen "aan Paulus toegeschreven" vindt in plaats van dat Paulus dit zelf ooit heeft geschreven. En inderdaad, wat ik schreef kan je niet bij Vergeer vinden maar bij wetenschappers in optima forma. De echte zeg maar...Op internet wel, maar in mijn kast heb ik tientallen boeken over dit onderwerp. En Romeinen is dus echt niet im frage zoals de Engelsen zouden zeggen.

quote:
Tot nu toe wel ja.
Gelukkig maar, als jij het met mij eens zou zijn zou ik mezelf toch te rade gaan.

quote:
Moest ik dan raden over wie jij het had? :D
Slavenburg is J.D.Tabor gevolgd in de toen reeds bekende gegevens omtrent deze vindplaats en hij is niet de enige waaronder bv. A.Lemaire, epigraaf aan de Sorbonne. Toen was het ( teruggevonden ) ossuarium van Jakobus nog niet aan de Talpiot cluster toegewezen, maar deze deskundige heeft hier verder onderzoek naar gedaan :
https://www.nytimes.com/2(...)esus-bones.html?_r=0
Je moest het niet raden nee. Maar een beetje logisch lezen had je niet "en dan zou je bv. moeten weten dat Charles Vergeer met geen woord rept over de Talpiot tombe" gezegd.. Maar goed, aton en logisch lezen dat zat er niet in, zit er niet in en zal er nooit inzitten. Ben benieuwd hoe jij boeken leest. Waarschijnlijk net zo met de franse slag.

quote:
Dat riedeltje ken ik ondertussen al. Kom eens terug als je je beter hebt geïnformeerd.
Dat riedeltje kennen wij ondertussen ook al. Als mensen een andere mening hebben dan moeten die mensen zich beter informeren. Dan kom ik weer terug bij mijn vorig schrijven "Wat heb ik hiermee te maken? Ik zie dat jij denkt dat jij de waarheid en wijsheid in pacht hebt, en daar lever ik commentaar op. In plaats van daar iets mee te doen, noem je mij calimero?
"don't shoot the messenger"."

Groetjes he....
Een Belg met narcisme, ik ben ze nog niet vaak tegengekomen. Jij bent een uitzondering.

quote:
Hier zet je jezelf al vreselijk te kakken hoor.
Ik heb trouwens een sterk vermoeden dat je enig opzet is hier wat te komen trollen. Inbreng zero. En doe rustig verder hoor. Telkens zal ik je keer op keer te kakken zetten, reken maar !
Wat ben jij een vreselijke engnek. Iedereen die een andere mening heeft dan jij is een troll. Want mijnheer aton kan niet tegen kritiek.

Het sanhedrin ging om religieuze zaken en niet om de zeloten. Dus dat Paulus wel christenen vervolgde en geen zeloten is daarmee sterker dan dat paulus zeloten vervolgde. Daar moet je wel met bewijzen voor komen, in plaats van "zo is het, en daarmee moet je het doen". Dus kom jij maar met bewijzen dat Paulus zeloten vervolgde, vervolgens zeloot werd en later onthoofd werd omdat hij betrapt werd. Dat hij onthoofd werd is een mythe. En dat jij dan ook nog precies weet waar dit gebeurde.. Echt lachwekkend. Heeft Vergeer hier voetafdrukken gevonden die toebehoorden aan Paulus? Dna sporen gevonden?

https://www.gotquestions.org/Nederlands/dood-apostelen.html

https://www.historischnie(...)rang-van-paulus.html

quote:
Paulus daarentegen werd ‘gewoon’ onthoofd. Maar op het moment van executie spatte er melk in plaats van bloed op de kleren van de dienstdoende soldaat. En de legende wil ook dat het ontzielde hoofd van de dertiende apostel driemaal opstuiterde, waarna ter plaatse spontaan drie bronnen ontsprongen. In postume heiligheid deden de twee dus nauwelijks voor elkaar onder.
_O-

allemaal traditie dus. Niet geloof aan hechten. Behalve als het in jouw straatje te pas loopt. Dan is het wel waar. Jezus voer op naar de hemel. Ook traditie.
  zondag 14 juli 2019 @ 19:34:28 #163
485755 Asb6
Met vriendelijke groeten adult
pi_187923106
Onthooft etc etc etc


Allemaal in naam van God.


Staphorsters en veluwenaren is niks minder een achterlijke cultuur dan de islam.

Maar dat de PVV een knecht is van
de zware christenen en joden dat is
wel algemeen bekend .


Goddienst heeft de meeste doden veroorzaakt
Met vriendelijke groeten adult schoolboy
pi_187923623
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2019 19:17 schreef FoppeBoppe1986II het volgende:
Ik weet van jou dat Vergeer denkt dat de zaken die hij niet kan plaatsen "aan Paulus toegeschreven" vindt in plaats van dat Paulus dit zelf ooit heeft geschreven. En inderdaad, wat ik schreef kan je niet bij Vergeer vinden maar bij wetenschappers in optima forma. De echte zeg maar...Op internet wel, maar in mijn kast heb ik tientallen boeken over dit onderwerp. En Romeinen is dus echt niet im frage zoals de Engelsen zouden zeggen.
Dat is dan een typisch voorbeeld van luchtgitaar spelen. :D
quote:
Je moest het niet raden nee.
O jazeker, er zijn wel meerdere auteurs die het over de gnostiek hebben en Slavenburg is geen gnosticus, maar een auteur die over gnostiek schrijft. Zeer gewaardeerd persoon in zijn vakgebied. ( alhoewel ik het niet steeds met hem eens ben )
quote:
Maar een beetje logisch lezen had je niet "en dan zou je bv. moeten weten dat Charles Vergeer met geen woord rept over de Talpiot tombe" gezegd..[quote]
Jij beweerde dat en de reden hiervan is dat je geen enkel werk van een dezer wetenschappers gelezen hebt.[quote]
[quote Maar goed, a(A)ton en logisch lezen dat zat er niet in, zit er niet in en zal er nooit inzitten. Ben benieuwd hoe jij boeken leest. Waarschijnlijk net zo met de franse slag.
Weer typisch Trolgedrag.

quote:
Een Belg met narcisme, ik ben ze nog niet vaak tegengekomen. Jij bent een uitzondering.
Bij gebrek aan beter, dan maar op de man spelen.

quote:
Wat ben jij een vreselijke engnek. Iedereen die een andere mening heeft dan jij is een troll. Want mijnheer a(A)ton kan niet tegen kritiek.
Het sterke is dat jij nog nooit een mening gegeven hebt.

quote:
Het sanhedrin ging om religieuze zaken en niet om de zeloten.
Toen was Palestina een theocratie zoals bv. Iran. Het Sanhedrin heeft Jezus dan ook hiervoor helpen arresteren als we het N.T. mogen geloven. Ik heb je ook al duidelijk gemaakt dat Rome het Sanhedrin verantwoordelijk stelde voor elke vorm van opstand tegen het Rijk.
quote:
Dus dat Paulus wel christenen vervolgde en geen zeloten is daarmee sterker dan dat paulus zeloten vervolgde.
Enige vorm van christendom bestond toen nog niet. Wel volgelingen van de ' gezalfde ( chrestus ) en daar maakte Paulus, toen nog Sa'oel genoemd jacht op in opdracht van het Sanhedrin.
quote:
Daar moet je wel met bewijzen voor komen, in plaats van "zo is het, en daarmee moet je het doen".
Raadpleeg eens wat naslagwerk in je lokale bib. Ik ga je hier geen basic onderricht geven hoor.
Jouw linken verklaren jou drift. Je bent een Jehova's Getuige.
  maandag 15 juli 2019 @ 01:42:44 #165
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_187929252
Wat nou als de Joden gelijk hebben? :)
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  maandag 15 juli 2019 @ 08:32:06 #166
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_187930074
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2019 15:58 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]

“Als dan de Zoon u vrijgemaakt heeft, zult u werkelijk vrij zijn.” (Johannes 8:36)

“Maar nu, van de zonde vrijgemaakt en aan God dienstbaar gemaakt, hebt u uw vrucht, die tot heiliging leidt, met als einde eeuwig leven.” (Romeinen 6:22)
Vrijgemaakt is iets heul anders dan vrijgekocht. Ook hier staat nergens dat een schuld moet worden afgekocht of iets dergelijks
  maandag 15 juli 2019 @ 08:43:30 #167
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_187930141
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2019 15:52 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]

Jij twijfelt aan alles en ik niet en we kunnen een perfecte bijbel eisen ook, want hoe weet je anders wat niet en wel waar is....dus het woord van moet perfect zijn. Alleen snap je er niks van en daardoor lijkt veel niet te kloppen maar ik ik verdiep me er echt in en kom tot andere conclusies en dat het woord naadloos op elkaar aansluit.
Je gaat voorbij aan mijn opmerking over het Comma, wat bewijst dat er ook in de statenvertaling niets is dan "een" vertaling. En niet zo'n heel beste als je je er in verdiept. kan ook niet anders, het is een vertaling uit het Grieks, die weer een vertaling is uit het Hebreeuws. En zoals je weet gaat er altijd informatie verloren, bij elke vertaling.

En hou eens op met dat sneue "jij snapt er niets van". Ik heb echt wel wat op gestoken van 20 jaar christelijk drillen en weet heel goed hoe christenen de Bijbel menen te moeten uitleggen.
  maandag 15 juli 2019 @ 08:45:55 #168
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_187930159
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2019 15:57 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]

Dus het woord van God recht snijden anders kom je in de problemen zoals katholieken en vele andere denominaties.
Jij leest anders de Rooms katholieke Bijbel en hanteert de Rooms Katholieke dogma's als triniteit, verzoening en verlossingsleer. :W

De pot verwijt....
pi_187930174
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2019 08:45 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Jij leest anders de Rooms katholieke Bijbel en hanteert de Rooms Katholieke dogma's als triniteit, verzoening en verlossingsleer. :W

De pot verwijt....
Hij heeft ze uit YouTube
Denk niet dat hij naar de kerk gaat.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 15-07-2019 08:48:54 ]
  maandag 15 juli 2019 @ 08:54:47 #170
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_187930204
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2019 16:01 schreef Doedelzak77 het volgende:
En waarom kan Jezus niet over water lopen als Hij God is....Jezus vergaf zonde en kan alleen God. Jezus noemt zichzelf de Alpha en de Omega en God ook. Jezus zegt IK BEN en dat is God. Jezus was 100% en 100% mens.
Als ik iemand iets vergeef is dat om niet. Dat kan de christelijke god niet.

quote:
Jezus zegt IK BEN en dat is God.
Jezus zegt ook dat hij van zichzelf niets kan. Tevens sterft hij. Klopt niet bij jouw bewering dus want God kan alles en is onsterfelijk.

[ Bericht 15% gewijzigd door hoatzin op 15-07-2019 11:16:06 ]
pi_187931814
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2019 16:01 schreef Doedelzak77 het volgende:
Jezus zegt IK BEN en dat is God.
Ik ben ook, maar daarom nog niet God. 8-)
pi_187931837
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2019 15:58 schreef Doedelzak77 het volgende:
Als dan de Zoon u vrijgemaakt heeft, zult u werkelijk vrij zijn.” (Johannes 8:36)
Tja, en het heeft niet mogen zijn. :P
pi_187943268
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2019 19:55 schreef ATON het volgende:

[..]

Dat is dan een typisch voorbeeld van luchtgitaar spelen. :D
Mooi antwoord hoor, op een heel betoog. Valt me wel vaker op, zinloos gebabbel van bepaalde mensen...
Kom jij altijd met one-liners als je het niet meer aankan. Als jij fout zit zal je dit nooit toegeven.

quote:
O jazeker, er zijn wel meerdere auteurs die het over de gnostiek hebben en Slavenburg is geen gnosticus, maar een auteur die over gnostiek schrijft. Zeer gewaardeerd persoon in zijn vakgebied. ( alhoewel ik het niet steeds met hem eens ben )
Slqavenburg was wel degelijk een gnosticus. Geen wonder dat hij in die tombe HET bewijs zag dat Jezus werkelijk dood en begraven was, want volgens gnostici is de opstanding alleen figuurlijk of geestelijk en niet letterlijk..

quote:
Jij beweerde dat en de reden hiervan is dat je geen enkel werk van een dezer wetenschappers gelezen hebt.
:'(
ik beweerde dat helemaal niet. Lees het verhaaltje van mij eens goed. Maar daar schort het bij jou aan. Jij voelt je vaak zo persoonlijk aangevallen dat werkelijk lezen wat de ander zegt er niet in zit...

quote:
Weer typisch Trolgedrag.
Trolgedrag is zonder hoofdletter.

quote:
Bij gebrek aan beter, dan maar op de man spelen.
Ik constateer alleen feiten. Jij bent zo "zelfzeker" van jouw gelijk dat je iedereen met een andere mening wegzet als "niet belezen genoeg". En iedereen moet jouw boeken lezen, want dan weet je de Waarheid. Ik zet overigens zelfzeker tussen aanhalingstekens want zelfzekere mensen blazen niet zo hoog van de toren.

quote:
Het sterke is dat jij nog nooit een mening gegeven hebt.
Dat is sterk he, van mij? Want ik dram mijn mening niet tot den treure door. Niet aan jou en niet aan de gelovigen. In tegenstelling tot de gelovigen en aton. Die als getuigen van Jehova hun mening aan anderen opleggen.

quote:
Toen was Palestina een theocratie zoals bv. Iran. Het Sanhedrin heeft Jezus dan ook hiervoor helpen arresteren als we het N.T. mogen geloven. Ik heb je ook al duidelijk gemaakt dat Rome het Sanhedrin verantwoordelijk stelde voor elke vorm van opstand tegen het Rijk.
Jij hebt dingen geschreven ja. Dat heeft met duidelijk maken niks te maken. Ik wil bewijzen hiervoor zien.. En dat het sanhedrin heeft geholpen om Jezus te arresteren is pure lariekoek. Om zo de joden de schuld te geven van zijn arrestatie en dood.

quote:
Enige vorm van christendom bestond toen nog niet. Wel volgelingen van de ' gezalfde ( chrestus ) en daar maakte Paulus, toen nog Sa'oel genoemd jacht op in opdracht van het Sanhedrin.
De kans is zeer groot dat er al christenen waren voor Paulus zich ermee bemoeide. Die allemaal hun eigen ideeen hadden en Paulus heeft die ideeen geordend. Dat Paulus zeloten heeft vervolgd is helemaal niet bewezen, ook niet door zijn brieven..

quote:
Raadpleeg eens wat naslagwerk in je lokale bib. Ik ga je hier geen basic onderricht geven hoor.
Jouw linken verklaren jou drift. Je bent een Jehova's Getuige.
De dingen die jij zegt zijn geen basic dingen. Het zijn dingen die enorm in tegenstelling zijn met andere opvattingen. Dus ja, dan moet je met bewijzen komen en niet met "ik zeg dat het zo is en daarmee moet je het doen"...

Volgens mij weet je niet eens wat Chrestos betekent en wat Tinus de martelaar er ooit over schreef.
En ik ben een atheist, geen jehova getuigen. Ik google gewoon en vind wat linken. Meer niet.
pi_187943812
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2019 22:10 schreef FoppeBoppe1986II het volgende:

[..]

Mooi antwoord hoor, op een heel betoog. Valt me wel vaker op, zinloos gebabbel van bepaalde mensen...
Kom jij altijd met one-liners als je het niet meer aankan. Als jij fout zit zal je dit nooit toegeven.
[..]

Slqavenburg was wel degelijk een gnosticus. Geen wonder dat hij in die tombe HET bewijs zag dat Jezus werkelijk dood en begraven was, want volgens gnostici is de opstanding alleen figuurlijk of geestelijk en niet letterlijk..
[..]

:'(
ik beweerde dat helemaal niet. Lees het verhaaltje van mij eens goed. Maar daar schort het bij jou aan. Jij voelt je vaak zo persoonlijk aangevallen dat werkelijk lezen wat de ander zegt er niet in zit...
[..]

Trolgedrag is zonder hoofdletter.
[..]

Ik constateer alleen feiten. Jij bent zo "zelfzeker" van jouw gelijk dat je iedereen met een andere mening wegzet als "niet belezen genoeg". En iedereen moet jouw boeken lezen, want dan weet je de Waarheid. Ik zet overigens zelfzeker tussen aanhalingstekens want zelfzekere mensen blazen niet zo hoog van de toren.
[..]

Dat is sterk he, van mij? Want ik dram mijn mening niet tot den treure door. Niet aan jou en niet aan de gelovigen. In tegenstelling tot de gelovigen en aton. Die als getuigen van Jehova hun mening aan anderen opleggen.
[..]

Jij hebt dingen geschreven ja. Dat heeft met duidelijk maken niks te maken. Ik wil bewijzen hiervoor zien.. En dat het sanhedrin heeft geholpen om Jezus te arresteren is pure lariekoek. Om zo de joden de schuld te geven van zijn arrestatie en dood.
[..]

De kans is zeer groot dat er al christenen waren voor Paulus zich ermee bemoeide. Die allemaal hun eigen ideeen hadden en Paulus heeft die ideeen geordend. Dat Paulus zeloten heeft vervolgd is helemaal niet bewezen, ook niet door zijn brieven..
[..]

De dingen die jij zegt zijn geen basic dingen. Het zijn dingen die enorm in tegenstelling zijn met andere opvattingen. Dus ja, dan moet je met bewijzen komen en niet met "ik zeg dat het zo is en daarmee moet je het doen"...

Volgens mij weet je niet eens wat Chrestos betekent en wat Tinus de martelaar er ooit over schreef.
En ik ben een atheist, geen jehova getuigen. Ik google gewoon en vind wat linken. Meer niet.
:D Google maar rustig verder.
  dinsdag 16 juli 2019 @ 11:35:31 #175
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_187949076
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2019 22:10 schreef FoppeBoppe1986II het volgende:

De kans is zeer groot dat er al christenen waren voor Paulus zich ermee bemoeide. Die allemaal hun eigen ideeen hadden en Paulus heeft die ideeen geordend. Dat Paulus zeloten heeft vervolgd is helemaal niet bewezen, ook niet door zijn brieven..
[..]

Mee eens Paulus trof reeds bloeiende gemeentes aan op zijn pad. En het is nog maar de vraag of deze christenen allemaal Jezus van Nazareth als voorbeeld hadden.
pi_187949998
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2019 11:00 schreef ATON het volgende:

[..]

Ik ben ook, maar daarom nog niet God. 8-)
Dus je vergelijkt jezelf met God smh...God is IK BEN met hoofdletters en jij bent een ik ben met hele kleine letters net als ieder ander mens
pi_187950024
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2019 11:01 schreef ATON het volgende:

[..]

Tja, en het heeft niet mogen zijn. :P
Het is net als de matrix film neem je de blauwe of de rode pil en heb je liever de leugen dan de waarheid. Nou ik ga liever voor waarheid en die is niet zo leuk maar alles beter dan in onzin geloven.
pi_187950073
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2019 08:54 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Als ik iemand iets vergeef is dat om niet. Dat kan de christelijke god niet.
[..]

Jezus zegt ook dat hij van zichzelf niets kan. Tevens sterft hij. Klopt niet bij jouw bewering dus want God kan alles en is onsterfelijk.
God kan alles dus ook mens worden en sterven en dus als mens had hij God nodig want ook christenen doen niets vanuit zichzelf.
pi_187950266
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2019 12:48 schreef Doedelzak77 het volgende:

Nou ik ga liever voor waarheid en die is niet zo leuk maar alles beter dan in onzin geloven.
Volkomen mee eens. :)
  dinsdag 16 juli 2019 @ 15:30:55 #180
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_187952025
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2019 12:51 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]

God kan alles dus ook mens worden en sterven en dus als mens had hij God nodig want ook christenen doen niets vanuit zichzelf.
Nee God kan niet alles. De christelijke God is gebonden aan regels en afspraken. En blijkbaar kan hij ook niet vergeven om niet. God moet "betaald" worden. Door ellende, bloed, geloof en schuldbekentenissen. Zonder betaling geen verlossing. Dat is de doctrine.
  dinsdag 16 juli 2019 @ 15:33:05 #181
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_187952055
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2019 12:46 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]

Dus je vergelijkt jezelf met God smh...God is IK BEN met hoofdletters en jij bent een ik ben met hele kleine letters net als ieder ander mens
Hier blijkt weer eens je volslagen gebrek aan echte kennis over de Bijbel. Het Hebreeuws kent geen hoofdletters. ;)

pi_187952281
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2019 15:33 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Hier blijkt weer eens je volslagen gebrek aan echte kennis over de Bijbel. Het Hebreeuws kent geen hoofdletters. ;)

[ afbeelding ]
^O^
pi_187952717
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2019 12:48 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]

Het is net als de matrix film neem je de blauwe of de rode pil en heb je liever de leugen dan de waarheid. Nou ik ga liever voor waarheid en die is niet zo leuk maar alles beter dan in onzin geloven.
Wat is dan de waarheid?
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_187960320
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2019 16:23 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Wat is dan de waarheid?
Wat Gods woord zegt en dat is dat we in een gevallen wereld leven waar satan de heerser is en de tijd eraan komt dat satan 7 jaar mag heersen en daarna verslagen wordt door Jezus. En iedereen die Jezus niet heeft aangenomen als redder zal daar doorheen moeten gaan en dat gebeurt als de christenen weg gaan met de opname. En dus je ziel op het spel staat en de hemel en hel eeuwig duren en je zelf zal moeten kiezen waar je heen wilt. En als je dat niet gelooft heb je toch een probleem en kan je maar beter voor 100% zeker weten of God wel of niet bestaat.

pi_187962481
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2019 23:34 schreef Doedelzak77 het volgende:
Wat Gods woord zegt
Beste doemdenker, gelovigen moeten het doen met wat mensen zowat 2000 à 2500 jaar geleden opgeschreven hebben die beweerden dat God hen dat gezegd heeft. Wel, dit beweerde Mohammed ook en dat is nog van recentere datum. Vreemd dat Gods woord zo sterk van elkaar kan verschillen, zelfs tussen de schrijvers van het O.T. als in het N.T. Leg me dat eens uit ?
  woensdag 17 juli 2019 @ 10:55:54 #186
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_187964549
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2019 23:34 schreef Doedelzak77 het volgende:
en dat is dat we in een gevallen wereld leven waar satan de heerser is en de tijd eraan komt dat satan 7 jaar mag heersen
En jouw God laat dat allemaal maar toe? Wat een waardeloze rotgod zeg...

En beuzelpraatjes als van: ja maar Jezus komt weer terug hoor, spoedig zelfs en dan rekent hij af met het kwade etc etc houden al 2000 jaar de moed er in maar tevergeefs he?
pi_187964847
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2019 10:55 schreef hoatzin het volgende:

[..]

En jouw God laat dat allemaal maar toe? Wat een waardeloze rotgod zeg...

En beuzelpraatjes als van: ja maar Jezus komt weer terug hoor, spoedig zelfs en dan rekent hij af met het kwade etc etc houden al 2000 jaar de moed er in maar tevergeefs he?
Hoe zou hij zich dan kleden, vraag ik mezelf af, in een jelleba of C&A , zich verplaatsen op een ezel of Uber ? Niet eenvoudig...
  woensdag 17 juli 2019 @ 11:20:40 #188
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_187964897
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2019 11:17 schreef ATON het volgende:

[..]

Hoe zou hij zich dan kleden, vraag ik mezelf af, in een jelleba of C&A , zich verplaatsen op een ezel of Uber ? Niet eenvoudig...
En iedereen zal hem zien terugkomen. Op een platte aarde is dat nog enigszins voor te stellen maar op een bol...?

Maar misschien maakt hij gebruik van instagram of joetjoep of zo... :P
pi_187965555
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2019 11:20 schreef hoatzin het volgende:

[..]

En iedereen zal hem zien terugkomen. Op een platte aarde is dat nog enigszins voor te stellen maar op een bol...?

Maar misschien maakt hij gebruik van instagram of joetjoep of zo... :P
:P
pi_187975382
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2019 10:55 schreef hoatzin het volgende:

[..]

En jouw God laat dat allemaal maar toe? Wat een waardeloze rotgod zeg...

En beuzelpraatjes als van: ja maar Jezus komt weer terug hoor, spoedig zelfs en dan rekent hij af met het kwade etc etc houden al 2000 jaar de moed er in maar tevergeefs he?
Zolang de meeste mensen niet de ware God willen dienen maar afgoden zoals Allah, Shiva of vele andere of helemaal geen God krijg je de andere kant van de medaille, want er is alleen maar goed of kwaad daar draait deze strijd om. Dus als de mens God blijft verwerpen en het goede nieuws afwijst wat je ziel kan redden dan krijg je satan....en God heeft een plan die toen nog helemaal niet kon gebeuren en dus verkeerde interpretatie. Want er moeten eerst nog bepaalde dingen gebeuren die nu pas mogelijk zijn en nu snappen we openbaring ook pas met de technologie van nu.
pi_187975570
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2019 07:43 schreef ATON het volgende:

[..]

Beste doemdenker, gelovigen moeten het doen met wat mensen zowat 2000 à 2500 jaar geleden opgeschreven hebben die beweerden dat God hen dat gezegd heeft. Wel, dit beweerde Mohammed ook en dat is nog van recentere datum. Vreemd dat Gods woord zo sterk van elkaar kan verschillen, zelfs tussen de schrijvers van het O.T. als in het N.T. Leg me dat eens uit ?
Omdat als je de bijbel goed bestudeerd je kan weten of het Goddelijk geïnspireerd is of niet en er is zoveel bewijs te vinden mits je het een kans geeft. En de koran is niet van God dat snapt ieder figuur die het een beetje kent en ze ontkennen dat Jezus aan het kruis stierf dus zegt genoeg en van de antichrist. En wat verschilt er zo sterk dan..? God koos zelf de schrijvers en alles sluit perfect op elkaar aan maar dat zullen vele niet zien.
pi_187975750
En dan is het nu tijd, mijne heren, om voor het slapen gaan een avondpsalm te lezen. Psalm 4 statenvertaling.
En daarna het avondgebed na een bescheiden maal,
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
  donderdag 18 juli 2019 @ 09:02:46 #195
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_187982202
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2019 21:15 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]

Zolang de meeste mensen niet de ware God willen dienen maar afgoden zoals Allah, Shiva of vele andere of helemaal geen God krijg je de andere kant van de medaille, want er is alleen maar goed of kwaad daar draait deze strijd om. Dus als de mens God blijft verwerpen en het goede nieuws afwijst wat je ziel kan redden dan krijg je satan....en God heeft een plan die toen nog helemaal niet kon gebeuren en dus verkeerde interpretatie. Want er moeten eerst nog bepaalde dingen gebeuren die nu pas mogelijk zijn en nu snappen we openbaring ook pas met de technologie van nu.
Dit is precies wat ik bedoel met een bloedeloos beuzelpraatje.
pi_187982634
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2019 21:15 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]

Zolang de meeste mensen niet de ware God willen dienen maar afgoden zoals Allah, Shiva of vele andere of helemaal geen God krijg je de andere kant van de medaille, want er is alleen maar goed of kwaad daar draait deze strijd om. Dus als de mens God blijft verwerpen en het goede nieuws afwijst wat je ziel kan redden dan krijg je satan....en God heeft een plan die toen nog helemaal niet kon gebeuren en dus verkeerde interpretatie. Want er moeten eerst nog bepaalde dingen gebeuren die nu pas mogelijk zijn en nu snappen we openbaring ook pas met de technologie van nu.
Ben jij persverantwoordelijke van God ? :D
  vrijdag 19 juli 2019 @ 12:43:17 #197
458427 Panterjong
I Refuse Limitation
pi_188002531
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2019 09:43 schreef ATON het volgende:

[..]

Ben jij persverantwoordelijke van God ? :D
Eerder van een heel klein rotgodje.
Rest your mind in distant wilderness
Take your time and concentrate on it
Take a stand and make your hand a fist
We got a reason to resist
pi_188006522
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2019 12:43 schreef Panterjong het volgende:

[..]

Eerder van een heel klein rotgodje.
Heeft zich als simpel stamgodje toch sterk opgewerkt. :D
pi_188037028
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2019 09:43 schreef ATON het volgende:

[..]

Ben jij persverantwoordelijke van God ? :D
Dat is hoe God erover denkt en kan je in zijn woord lezen dus zo moeilijk is dat niet. En wij verkondigen zijn woord ja dus zo kun je het zien.
pi_188037061
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2019 12:43 schreef Panterjong het volgende:

[..]

Eerder van een heel klein rotgodje.
Die wel je ziel kan redden van het loon van de zonde en is niet niks...
pi_188037161
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2019 15:33 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Hier blijkt weer eens je volslagen gebrek aan echte kennis over de Bijbel. Het Hebreeuws kent geen hoofdletters. ;)

[ afbeelding ]
Heb geen Hebreeuws nodig want er is een perfecte Engelse versie waar ze wel hoofdletters gebruiken in bv Exodus 3:14

[ Bericht 0% gewijzigd door Doedelzak77 op 21-07-2019 12:22:11 ]
pi_188037179
quote:
Wat een slappe filmpjes weer en kan alles ontkrachten omdat het zo lijkt en als je de bijbel niet snapt kan het zo lijken maar daar heb je genoeg kennis voor nodig en daar ontbreekt het bij jullie aan, want alleen een christen kan het snappen onder leiding van God en dat gaat er maar niet in....Je kan God niet rechtstreeks zien nee maar wel in de gedaante van een mens zoals Jacob die met God worstelde en Jezus is ook een gedaante van God. Alleen de essentie van God kan je niet zien want is nog feller dan de zon. En straks met de nieuwe hemel en aarde is God ook onze zon, want die andere is er niet meer en is God ons licht. De rest ga ik niet eens op in.

Kijk in deze video vanaf 49:35 min en zie hoe o.a de genealogie van Jezus uit Mattheus 1:11 in elkaar zit en dat geen mens dat voor elkaar krijgt en heet de heptadic structure en zijn wiskundige codes in de bijbel.



[ Bericht 2% gewijzigd door Doedelzak77 op 21-07-2019 13:41:11 ]
pi_188038997
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2019 11:57 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]

Dat is hoe God erover denkt en kan je in zijn woord lezen dus zo moeilijk is dat niet. En wij verkondigen zijn woord ja dus zo kun je het zien.
Jullie zijn dan niet alleen arrogant, maar ook aanmatigend hier te beweren dat jullie zelfs weten wat God denkt, net zo min jullie het woord van God kennen. Probeer eens bij de buren aan te bellen, jullie oplichters. :(
pi_188039050
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2019 12:10 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]

Heb geen Hebreeuws nodig want er is een perfecte Engelse versie waar ze wel hoofdletters gebruiken in bv Exodus 3:14
Dat is dus al een voorbeeld van schriftvervalsing, simpele duif.
pi_188039111
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2019 12:12 schreef Doedelzak77 het volgende:
Wat een slappe filmpjes weer en kan alles ontkrachten omdat het zo lijkt en als je de bijbel niet snapt kan het zo lijken maar daar heb je genoeg kennis voor nodig en daar ontbreekt het bij jullie aan, want alleen een christen kan het snappen onder leiding van God en dat gaat er maar niet in...
.
Nu,begin er maar aan deze demo's te ontkrachten. Ik neem er ondertussen wat popcorn bij.
pi_188043427
Christenen kunnen per definitie iets niet snappen, anders zouden het geen christenen zijn.
Conscience do cost.
  maandag 22 juli 2019 @ 09:31:18 #207
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_188050751
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2019 12:10 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]

Heb geen Hebreeuws nodig want er is een perfecte Engelse versie waar ze wel hoofdletters gebruiken in bv Exodus 3:14
Met of zonder Comma Johanneum?

Dat God de Bijbel niet direct in het Engels gedicteerd heeft is eigenlijk onbegrijpelijk he?
pi_188051701
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2019 12:12 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]

Wat een slappe filmpjes weer en kan alles ontkrachten omdat het zo lijkt en als je de bijbel niet snapt kan het zo lijken maar daar heb je genoeg kennis voor nodig en daar ontbreekt het bij jullie aan, want alleen een christen kan het snappen onder leiding van God en dat gaat er maar niet in....Je kan God niet rechtstreeks zien nee maar wel in de gedaante van een mens zoals Jacob die met God worstelde en Jezus is ook een gedaante van God. Alleen de essentie van God kan je niet zien want is nog feller dan de zon. En straks met de nieuwe hemel en aarde is God ook onze zon, want die andere is er niet meer en is God ons licht. De rest ga ik niet eens op in.

Kijk in deze video vanaf 49:35 min en zie hoe o.a de genealogie van Jezus uit Mattheus 1:11 in elkaar zit en dat geen mens dat voor elkaar krijgt en heet de heptadic structure en zijn wiskundige codes in de bijbel.

Toch typisch dan dat Paulus die verborgen code uit Genesis 5 niet heeft opgepikt in zijn visioenen.
-
  maandag 22 juli 2019 @ 11:11:52 #209
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_188052069
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2019 09:31 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Met of zonder Comma Johanneum?

Dat God de Bijbel niet direct in het Engels gedicteerd heeft is eigenlijk onbegrijpelijk he?
Wat Doedelzak bedoelt is dat de King James Version (in ieder geval in wat strengere protestantse kringen) beschouwd wordt als een perfecte, door God geautoriseerde Engelse weergave van de grondtekst.
  maandag 22 juli 2019 @ 13:01:26 #210
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_188053537
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2019 11:11 schreef DecoAoreste het volgende:

[..]

Wat Doedelzak bedoelt is dat de King James Version (in ieder geval in wat strengere protestantse kringen) beschouwd wordt als een perfecte, door God geautoriseerde Engelse weergave van de grondtekst.
Vandaar mijn vraag over het Comma. Dat stond er eerst wel in, nu niet meer en daarmee is bewezen dat dit nooit een door God geautoriseerde tekst kan zijn.
  maandag 22 juli 2019 @ 13:06:44 #211
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_188053629
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2019 13:01 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Vandaar mijn vraag over het Comma. Dat stond er eerst wel in, nu niet meer en daarmee is bewezen dat dit nooit een door God geautoriseerde tekst kan zijn.
Naja, ik denk dat de stelling dat de Bijbel rechtstreeks gedicteerd door God zou zijn sowieso niet houdbaar is. De Bijbel is geïnspireerd door God, niet gedicteerd. Met dat in het achterhoofd is zo'n Comma al een stuk minder problematisch, het is een extra toevoeging die de schrijvers van belang achtten om de christelijke doctrine nader te verduidelijken.
  maandag 22 juli 2019 @ 13:20:51 #212
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_188053872
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2019 13:06 schreef DecoAoreste het volgende:

[..]

Naja, ik denk dat de stelling dat de Bijbel rechtstreeks gedicteerd door God zou zijn sowieso niet houdbaar is. De Bijbel is geïnspireerd door God, niet gedicteerd. Met dat in het achterhoofd is zo'n Comma al een stuk minder problematisch, het is een extra toevoeging die de schrijvers van belang achtten om de christelijke doctrine nader te verduidelijken.
Deze ontsnappingsclausule hoor ik wel vaker als ik het Comma aansnijd. Doedel zal je bewering niet onderschrijven en beweren dat dit het rechtstreekse woord van zijn god is. De Heilige Geest zal er voor waken dat er louter waarheid in het woord staat. En inmiddels is bewezen dat dit je reinste kolder is. Zoals zoveel beweringen uit datzelfde boek.

Het Comma Johanneum is inderdaad een toevoeging om de "op dat moment geldende (Roomse) doctrine over de triniteit" een legalisering te verschaffen. De Heilige Geest heeft blijkbaar eeuwenlang niet op zitten letten.
  maandag 22 juli 2019 @ 13:24:40 #213
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_188053924
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2019 13:20 schreef hoatzin het volgende:

[..]
Doedel zal je bewering niet onderschrijven en beweren dat dit het rechtstreekse woord van zijn god is.
Is waar. De ene gelovige is de andere niet. Daarom zeg ik erbij 'ik denk', niet 'Doedelzak denkt waarschijnlijk', want ik weet genoeg over zijn geloofsbeleving om te weten dat hij iets anders denkt. :P

quote:
Het Comma Johanneum is inderdaad een toevoeging om de "op dat moment geldende (Roomse) doctrine over de triniteit" een legalisering te verschaffen.
De drie-eenheid (triniteit zo je wilt) is prima legaliseerbaar zonder dat het in de Bijbel staat, want de Katholieke kerk gelooft niet in 'sola scriptura'. In die zin was dat hele Comma niet eens nodig. Waarom ze er toch voor gekozen hebben weet ik niet, maar ik zie het bestaan van zo'n Comma niet als iets wat de Bijbel of het christelijk geloof maakt of breekt.
pi_188054030
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2019 11:11 schreef DecoAoreste het volgende:

[..]

Wat Doedelzak bedoelt is dat de King James Version (in ieder geval in wat strengere protestantse kringen) beschouwd wordt als een perfecte, door God geautoriseerde Engelse weergave van de grondtekst.
Vandaar ook een van de slechtste versies van de Bijbel.
  maandag 22 juli 2019 @ 13:32:41 #215
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_188054044
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2019 13:24 schreef DecoAoreste het volgende:

[..]

De drie-eenheid (triniteit zo je wilt) is prima legaliseerbaar zonder dat het in de Bijbel staat, want de Katholieke kerk gelooft niet in 'sola scriptura'.
Klopt als je kijkt wat de Roomse Kerk van het oorspronkelijke christelijke geloof heeft gemaakt. Van een vrij, blij en onbekommerd geloof naar een dwangbuis...
quote:
In die zin was dat hele Comma niet eens nodig. Waarom ze er toch voor gekozen hebben weet ik niet, maar ik zie het bestaan van zo'n Comma niet als iets wat de Bijbel of het christelijk geloof maakt of breekt.
Nee dat klopt. Het toont alleen maar mensenwerk aan. Het raakt ook alleen maar het NT. Men durfde het niet aan om ook met het OT aan de haal te gaan en die te herschrijven. Wat ze natuurlijk graag gedaan zouden hebben. Jezus al met naam en toenaam genoemd in Genesis en later door de profeten....dat zou ze maar al te goed zijn uitgekomen. :)
  maandag 22 juli 2019 @ 13:38:03 #216
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_188054129
quote:
10s.gif Op maandag 22 juli 2019 13:32 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Klopt als je kijkt wat de Roomse Kerk van het oorspronkelijke christelijke geloof heeft gemaakt. Van een vrij, blij en onbekommerd geloof naar een dwangbuis...
Als je dat vindt, waarom geloof jij dan niet dat vrije, blije en onbekommerde geloof? Vind ik als katholiek (ja zo noem ik me tegenwoordig) ook niet zoveel mis mee. :)

quote:
Nee dat klopt. Het toont alleen maar mensenwerk aan. Het raakt ook alleen maar het NT. Men durfde het niet aan om ook met het OT aan de haal te gaan en die te herschrijven. Wat ze natuurlijk graag gedaan zouden hebben. Jezus al met naam en toenaam genoemd in Genesis en later door de profeten....dat zou ze maar al te goed zijn uitgekomen. :)
Dat is wel wat anders hè. Een profetie aanpassen kan natuurlijk nooit, dat is intellectueel niet integer. Een verduidelijking van de doctrine die het al geschrevene verder niet aantast is op zich niet zoveel mis mee. Ik ga ervan uit dat ze dat met de grootste voorzichtigheid hebben gedaan.
pi_188054147
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2019 13:24 schreef DecoAoreste het volgende:
De drie-eenheid (triniteit zo je wilt) is prima legaliseerbaar zonder dat het in de Bijbel staat, want de Katholieke kerk gelooft niet in 'sola scriptura'. In die zin was dat hele Comma niet eens nodig. Waarom ze er toch voor gekozen hebben weet ik niet, maar ik zie het bestaan van zo'n Comma niet als iets wat de Bijbel of het christelijk geloof maakt of breekt.
Dit is binnen de Roomse kerk een strijd geweest van enkele eeuwen, met vele doden als kers op de taart. https://www.standaardboek(...)de-hel-9789025310066
Deze turf van een studie gaat stap voor stap doorheen de ontstaansgeschiedenis van het christelijk geloof. Lees en huiver.
  maandag 22 juli 2019 @ 13:43:58 #218
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_188054226
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2019 13:39 schreef ATON het volgende:

[..]

Dit is binnen de Roomse kerk een strijd geweest van enkele eeuwen, met vele doden als kers op de taart. https://www.standaardboek(...)de-hel-9789025310066
Deze turf van een studie gaat stap voor stap doorheen de ontstaansgeschiedenis van het christelijk geloof. Lees en huiver.
Dat verbaast me niet. Ze zijn er door de eeuwen heen bepaald niet in geslaagd om vast te houden aan het christelijke ideaal van vreedzaamheid. Eeuwig zonde.
  maandag 22 juli 2019 @ 13:45:51 #219
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_188054255
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2019 13:38 schreef DecoAoreste het volgende:

[..]

Als je dat vindt, waarom geloof jij dan niet dat vrije, blije en onbekommerde geloof? Vind ik als katholiek (ja zo noem ik me tegenwoordig) ook niet zoveel mis mee. :)
Wie zegt dat ik dat niet geloof? Er zit veel waarheid in de oorspronkelijke boodschap van Jezus.
quote:
[..]

Dat is wel wat anders hè. Een profetie aanpassen kan natuurlijk nooit, dat is intellectueel niet integer.
Maar dat is wat voortdurend gebeurd is. Marcus bijvoorbeeld, waarin de vernietiging van de tempel wordt aangekondigd, is geschreven toen deze tempel al verwoest was. En het verhaal van de verschijningen van Jezus na zijn door is ook een toeveoging, waar later, door andere evangelisten, vrolijk op voortgeborduurd is.
quote:
Een verduidelijking van de doctrine die het al geschrevene verder niet aantast is op zich niet zoveel mis mee. Ik ga ervan uit dat ze dat met de grootste voorzichtigheid hebben gedaan.
Dat doet het Comma Johanneum duidelijk wel, dit is namelijk eeuwenlang gezien als legitimatie voor de triniteitsleer.
  maandag 22 juli 2019 @ 13:56:25 #220
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_188054420
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2019 13:45 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Wie zegt dat ik dat niet geloof? Er zit veel waarheid in de oorspronkelijke boodschap van Jezus.
Wat is die boodschap volgens jou? Ik ben wel benieuwd wat jij tegenwoordig precies gelooft. :) Bij mij is ook het een en ander veranderd sinds ik hier voor het eerst postte.

quote:
Maar dat is wat voortdurend gebeurd is. Marcus bijvoorbeeld, waarin de vernietiging van de tempel wordt aangekondigd, is geschreven toen deze tempel al verwoest was. En het verhaal van de verschijningen van Jezus na zijn door is ook een toeveoging, waar later, door andere evangelisten, vrolijk op voortgeborduurd is.
De hypothese dat er delen van het oorspronkelijke Marcus-evangelie verloren zijn gegaan, en deze later geprobeerd zijn te reconstrueren, lijkt me best plausibel. Als je ervan uit zou gaan dat Marcus oorspronkelijk eindigde bij 16:8, dan zou dat wel een heel abrupt einde zijn.

quote:
Dat doet het Comma Johanneum duidelijk wel, dit is namelijk eeuwenlang gezien als legitimatie voor de triniteitsleer.
Wat zoals ik al zei niet eens nodig is, omdat het idee dat iets alleen maar waar kan zijn als het in de Bijbel staat niet bestond tot de reformatie.
  maandag 22 juli 2019 @ 14:09:44 #221
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_188054624
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2019 13:56 schreef DecoAoreste het volgende:

[..]

Wat is die boodschap volgens jou? Ik ben wel benieuwd wat jij tegenwoordig precies gelooft. :) Bij mij is ook het een en ander veranderd sinds ik hier voor het eerst postte.
In een notendop: Leef eenvoudig en eerlijk. Hou van je medemens. Ik ben is belangrijker dan ik heb. Zoek God of het koninkrijk van God in het hier en nu en in jezelf, niet daarbuiten.
quote:
[..]

De hypothese dat er delen van het oorspronkelijke Marcus-evangelie verloren zijn gegaan, en deze later geprobeerd zijn te reconstrueren, lijkt me best plausibel. Als je ervan uit zou gaan dat Marcus oorspronkelijk eindigde bij 16:8, dan zou dat wel een heel abrupt einde zijn.
[..]

Wat zoals ik al zei niet eens nodig is, omdat het idee dat iets alleen maar waar kan zijn als het in de Bijbel staat niet bestond tot de reformatie.
Misschien toch eens dat boek lezen dat Aton aanbeveelt.
quote:
Wat zoals ik al zei niet eens nodig is, omdat het idee dat iets alleen maar waar kan zijn als het in de Bijbel staat niet bestond tot de reformatie.
Nou..zo ver ging het niet dacht ik. Nergens in de Bijbel staan piramiden beschreven maar iedereen, gelovige of niet, moet toegeven dat ze bestaan. Ik zou het willen omdraaien. Wat in de Bijbel stond, beschouwde men als waar.
  maandag 22 juli 2019 @ 14:13:27 #222
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_188054710
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2019 14:09 schreef hoatzin het volgende:

[..]

In een notendop: Leef eenvoudig en eerlijk. Hou van je medemens. Ik ben is belangrijker dan ik heb. Zoek God of het koninkrijk van God in het hier en nu en in jezelf, niet daarbuiten.
Kan ik me grotendeels in vinden. :)

Geloof je dat God bestaat?

quote:
Misschien toch eens dat boek lezen dat Aton aanbeveelt.
Zou ik best willen doen, lastigheid is dat ik heel veel boeken weleens zou willen lezen, een dag heeft nu eenmaal maar 24 uur...
  maandag 22 juli 2019 @ 14:16:07 #223
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_188054769
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2019 14:13 schreef DecoAoreste het volgende:

[..]

Kan ik me grotendeels in vinden. :)

Geloof je dat God bestaat?
Niet als almachtige, alwetende en algoede schepper die in een hemel woont en die zal oordelen bladiebla... en die aanbeden moet worden en die zich druk maakt over waar ik mijn piemel in steek
quote:
[..]

Zou ik best willen doen, lastigheid is dat ik heel veel boeken weleens zou willen lezen, een dag heeft nu eenmaal maar 24 uur...
Prioriteiten stellen :P
  maandag 22 juli 2019 @ 14:18:42 #224
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_188054817
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2019 14:16 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Niet als almachtige, alwetende en algoede schepper die in een hemel woont en die zal oordelen bladiebla... en die aanbeden moet worden en die zich druk maakt over waar ik mijn piemel in steek
Als wat dan wel? Deïsme, pantheïsme?

quote:
Prioriteiten stellen :P
Fair enough. Ik hang hier altijd teveel rond als ik eigenlijk aan mijn proefschrift zou moeten schrijven. :') Niets theologisch overigens.
  maandag 22 juli 2019 @ 14:22:05 #225
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_188054872
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2019 14:18 schreef DecoAoreste het volgende:

[..]

Als wat dan wel? Deïsme, pantheïsme?
De weg.

Zonder gekheid: ik noem mijzelf niet religieus maar probeer een christelijke levensstijl aan te wenden volgens de regels die ik je noemde.
quote:
[..]

Fair enough. Ik hang hier altijd teveel rond als ik eigenlijk aan mijn proefschrift zou moeten schrijven. :') Niets theologisch overigens.
Net besteld bij bolpuntcom :)
pi_188058333
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2019 13:45 schreef hoatzin het volgende:

Er zit veel waarheid in de oorspronkelijke boodschap van Jezus.
Ik je me dan in het kort even toelichten wat die oorspronkelijke boodschap dan wel was ?
pi_188058376
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2019 13:56 schreef DecoAoreste het volgende:

De hypothese dat er delen van het oorspronkelijke Marcus-evangelie verloren zijn gegaan, en deze later geprobeerd zijn te reconstrueren, lijkt me best plausibel. Als je ervan uit zou gaan dat Marcus oorspronkelijk eindigde bij 16:8, dan zou dat wel een heel abrupt einde zijn.
Wat had je dan nog verwacht ? En ze leefden nog lang en gelukkig ?
pi_188059161
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2019 13:56 schreef DecoAoreste het volgende:

[..]

De hypothese dat er delen van het oorspronkelijke Marcus-evangelie verloren zijn gegaan, en deze later geprobeerd zijn te reconstrueren, lijkt me best plausibel. Als je ervan uit zou gaan dat Marcus oorspronkelijk eindigde bij 16:8, dan zou dat wel een heel abrupt einde zijn.
[..]
Ik denk dat het stylistisch juist heel goed bij de rest past.
-
pi_188059336
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2019 13:50 schreef sjoemie1985 het volgende:

[..]

Het probleem is dat iedereen denkt of zegt zijn eigen waarheid in pacht te hebben.
Kortom wat zou dan nog waarheid zijn, als iedereen denkt die in bezit te hebben?

En als iedereen blijft vasthouden aan zijn eigen waarheid, of alleen de onderzoeken van bepaalde wetenschappers of schrijvers aanhoud, dan ben je inderdaad snel klaar.
Je kunt toch openminded kijken naar andermans argumenten? Mijn mening is de facto een samenraapsel van andermans meningen waar ik het mee eens was. Natuurlijk zitten daar ook mijn eigen gedachtes bij, maar een groot gedeelte van wat ik weet komt bij anderen vandaan. Als het zo wordt zoals in de politiek, dat je een standpunt verdedigt ook al weet je dat het niet te verdedigen is, puur omdat dat toevallig DE leidraad is van die groep of partij, dan is discussie zinloos geworden. Je kunt samen op zoek gaan naar de waarheid, of in je eigen gelijk geloven. Ik kies toch wel voor het eerste, ook al heb ik zeer nare gevoelens over sommige groepen mensen.
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
pi_188061251
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2019 14:09 schreef hoatzin het volgende:
In een notendop: Leef eenvoudig en eerlijk. Hou van je medemens. Ik ben is belangrijker dan ik heb. Zoek God of het koninkrijk van God in het hier en nu en in jezelf, niet daarbuiten.
quote:
Laat eerst de kinderen verzadigd worden; want het is niet betamelijk dat men het brood der kinderen neme, en den hondekens voor werpe.
Maar zij antwoordde en zeide tot Hem: Ja, Heere, doch ook de hondekens eten onder de tafel van de kruimkens der kinderen.
Is dit een van de voorbeelden van naastenliefde ? Eigen volk eerst ?
  dinsdag 23 juli 2019 @ 08:16:19 #231
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_188068377
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2019 20:09 schreef ATON het volgende:

[..]

[..]

Is dit een van de voorbeelden van naastenliefde ? Eigen volk eerst ?
Jezus was een racist als we dit stukje mogen geloven.
pi_188068479
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2019 08:16 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Jezus was een racist als we dit stukje mogen geloven.
Ik zou het niet zien als racisme. Immers, God redt ook alleen degenen die in hem geloven.
pi_188068608
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2019 08:16 schreef hoatzin het volgende:

Jezus was een racist als we dit stukje mogen geloven.
Ja natuurlijk, de joden waren immers het uitverkoren volk, dat staat er toch ook of niet soms ?
pi_188068648
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juli 2019 08:33 schreef Fancy2 het volgende:

Ik zou het niet zien als racisme. Immers, God redt ook alleen degenen die in hem geloven.
:D Dat is wel al een riedeltje waar de houdbaarheidsdatum van is overschreden. 8-)
pi_188068696
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2019 08:51 schreef ATON het volgende:

[..]

:D Dat is wel al een riedeltje waar de houdbaarheidsdatum van is overschreden. 8-)
Tsjaa, de mens is naar zijn evenbeeld gemaakt :P

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-07-2019 08:56:10 ]
pi_188068708
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juli 2019 08:55 schreef Fancy2 het volgende:

[..]

Tsjaa, de mens is naar zijn evenbeeld gemaakt :P
Ik denk dat god naar het evenbeeld van de mens gemaakt is.
pi_188068883
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2019 08:57 schreef ATON het volgende:

[..]

Ik denk dat god naar het evenbeeld van de mens gemaakt is.
Hier steekt waarheid in idd
  dinsdag 23 juli 2019 @ 09:47:34 #238
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_188069294
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2019 08:49 schreef ATON het volgende:

[..]

Ja natuurlijk, de joden waren immers het uitverkoren volk, dat staat er toch ook of niet soms ?
Toch was Jezus opmerkelijk vaak "in het buitenland". Al of niet op de vlucht.
  dinsdag 23 juli 2019 @ 09:48:27 #239
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_188069303
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juli 2019 08:33 schreef Fancy2 het volgende:

[..]

Ik zou het niet zien als racisme. Immers, God redt ook alleen degenen die in hem geloven.
Waarvan?
pi_188069504
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2019 09:48 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Waarvan?
Van de hel
  dinsdag 23 juli 2019 @ 10:10:46 #241
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_188069548
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juli 2019 10:06 schreef Fancy2 het volgende:

[..]

Van de hel
Ah, de hel. Welnu de hel is een Rooms verzinsel, bestaat niet en komt in de moderne vertaling ook niet meer voor. Dat hoef ik je hopelijk niet uit te leggen he? Is al zo vaak aan de orde geweest...
pi_188069721
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2019 10:10 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Ah, de hel. Welnu de hel is een Rooms verzinsel, bestaat niet en komt in de moderne vertaling ook niet meer voor. Dat hoef ik je hopelijk niet uit te leggen he? Is al zo vaak aan de orde geweest...
Nee hoor. Ik geloof niet dus voor mij is de hel op aarde ;)
  dinsdag 23 juli 2019 @ 10:28:43 #243
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_188069817
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juli 2019 10:23 schreef Fancy2 het volgende:

[..]

Nee hoor. Ik geloof niet dus voor mij is de hel op aarde ;)
En daar worden gelovigen ook al niet van gered. Ik bedoel, waar was God toen er miljoenen gebeden opstegen naar hem vanuit de gaskamers?
pi_188069984
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2019 10:28 schreef hoatzin het volgende:

[..]

En daar worden gelovigen ook al niet van gered. Ik bedoel, waar was God toen er miljoenen gebeden opstegen naar hem vanuit de gaskamers?
Zij worden door God opgewacht in de hemel
  dinsdag 23 juli 2019 @ 10:44:35 #245
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_188070035
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juli 2019 10:23 schreef Fancy2 het volgende:

[..]

Nee hoor. Ik geloof niet dus voor mij is de hel op aarde ;)
En daar worden gelovigen ook al niet van gered. Ik bedoel, waar was God toen er miljoenen gebeden opstegen naar hem vanuit de gaskamers?
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juli 2019 10:41 schreef Fancy2 het volgende:

[..]

Zij worden door God opgewacht in de hemel
Hoe kom je daar bij? Dat is een christelijk sprookje, zeker geen joods.
pi_188070172
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2019 10:44 schreef hoatzin het volgende:

[..]

En daar worden gelovigen ook al niet van gered. Ik bedoel, waar was God toen er miljoenen gebeden opstegen naar hem vanuit de gaskamers?
[..]

Hoe kom je daar bij? Dat is een christelijk sprookje, zeker geen joods.
Wat zegt joods dan?
  dinsdag 23 juli 2019 @ 11:19:49 #247
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_188070518
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juli 2019 10:54 schreef Fancy2 het volgende:

[..]

Wat zegt joods dan?
Dood is dood. Het draait in het jodendom niet of nauwelijks om het hiernamaals. Er staat ze iig geen God op te wachten bij een hemelpoort oid.
pi_188070548
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2019 11:19 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Dood is dood. Het draait in het jodendom niet of nauwelijks om het hiernamaals. Er staat ze iig geen God op te wachten bij een hemelpoort oid.
Waar leven ze dan voor?
Ik bedoel, voor de atheïsten is dood ook dood, maar ze dienen geen god. Joden wel, maar krijgen er niets voor terug?
  dinsdag 23 juli 2019 @ 11:28:21 #249
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_188070628
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juli 2019 11:21 schreef Fancy2 het volgende:

[..]

Waar leven ze dan voor?
Ik bedoel, voor de atheïsten is dood ook dood, maar ze dienen geen god. Joden wel, maar krijgen er niets voor terug?
Ze geloven (soms) wel in een verrijzenis in de eindtijd maar hebben dat niet conceptueel uitgewerkt en laten het aan God over.
pi_188070828
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2019 11:28 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Ze geloven (soms) wel in een verrijzenis in de eindtijd maar hebben dat niet conceptueel uitgewerkt en laten het aan God over.
Ze leven met de dag dus. Leef goed, onderhoud geboden en God zal je belonen met geluk, gezondheid en rijkdom
  dinsdag 23 juli 2019 @ 11:57:20 #251
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_188070978
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juli 2019 11:46 schreef Fancy2 het volgende:

[..]

Ze leven met de dag dus. Leef goed, onderhoud geboden en God zal je belonen met geluk, gezondheid en rijkdom
En dat terwijl het land (het beloofde land dus) al zo lang men zich kan heugen, vele duizenden jaren inmiddels, het decor is geweest van onlusten, oorlogen, deportaties, genocides en ga maar door.
pi_188072042
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juli 2019 11:46 schreef Fancy2 het volgende:

[..]

Ze leven met de dag dus. Leef goed, onderhoud geboden en God zal je belonen met geluk, gezondheid en rijkdom
Dat is het in een notendop. Gelovige joden zouden opstaan uit het graf op het laatste oordeel. Voor de doden telt tijd niet meer.
pi_188072146
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2019 13:09 schreef ATON het volgende:

[..]

Dat is het in een notendop. Gelovige joden zouden opstaan uit het graf op het laatste oordeel. Voor de doden telt tijd niet meer.
Vetgedrukte snap ik niet.
In het graf ben je toch dood?
pi_188072429
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2019 11:57 schreef hoatzin het volgende:

[..]

En dat terwijl het land (het beloofde land dus) al zo lang men zich kan heugen, vele duizenden jaren inmiddels, het decor is geweest van onlusten, oorlogen, deportaties, genocides en ga maar door.
Omdat de joden Jezus verwierpen heeft God de tempel aan de moslims gegeven en sindsdien is er altijd gezeik ja en pas als Jezus straks voor de 2de x komt aan het einde van de grote verdrukking zullen ze krijgen waar ze zo naar uit keken....maar eerst moeten ze 7 jaar met satan zien te overleven
  dinsdag 23 juli 2019 @ 14:26:39 #255
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_188073569
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2019 13:26 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]

Omdat de joden Jezus verwierpen heeft God de tempel aan de moslims gegeven
Neen. De tempel is door de Romeinen verwoest en moslims kwamen pas vele vele eeuwen later. En die hebben hun eigen tempel gebouwd.

Had hem best eens willen zien, die joodse tempel, moet wel een mooi ding geweest zijn.
quote:
en sindsdien is er altijd gezeik
Neen. Er was altijd al gezeik daar.
quote:
ja en pas als Jezus straks voor de 2de x komt aan het einde van de grote verdrukking zullen ze krijgen waar ze zo naar uit keken....maar eerst moeten ze 7 jaar met satan zien te overleven
Het gebruikelijke riedeltje dat uiteraard nooit en te nimmer te controleren valt...zo kun je als gelovige beweren wat je maar wilt...later..., ooit..., eens.... Niemand kan het tegenspreken, wel zo veilig. ;)

[ Bericht 2% gewijzigd door hoatzin op 23-07-2019 14:54:21 ]
pi_188074467
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2019 13:14 schreef Fancy2 het volgende:

[..]

Vetgedrukte snap ik niet.
In het graf ben je toch dood?
Maar komt men terug tot leven op het laatste oordeel volgens de joodse leer.
pi_188074501
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2019 13:26 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]

Omdat de joden Jezus verwierpen heeft God de tempel aan de moslims gegeven en sindsdien is er altijd gezeik ja en pas als Jezus straks voor de 2de x komt aan het einde van de grote verdrukking zullen ze krijgen waar ze zo naar uit keken....maar eerst moeten ze 7 jaar met satan zien te overleven
Weer het dagelijks potjes nonsens zoals gewoonlijk.
pi_188077620
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2019 11:28 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Ze geloven (soms) wel in een verrijzenis in de eindtijd maar hebben dat niet conceptueel uitgewerkt en laten het aan God over.
Heb je überhaupt wel verstand van het oude jodendom of beschrijf je hier het geloof van moderne joden? Beetje zoals men denkt dat boeddhisme een godloos geloof was, omdat er in het Westen godloos boeddhisme wordt beoefend.
pi_188077644
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2019 13:26 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]

Omdat de joden Jezus verwierpen heeft God de tempel aan de moslims gegeven en sindsdien is er altijd gezeik ja en pas als Jezus straks voor de 2de x komt aan het einde van de grote verdrukking zullen ze krijgen waar ze zo naar uit keken....maar eerst moeten ze 7 jaar met satan zien te overleven
Heb je wel verstand van Israel ten tijde van het Romeinse rijk?
Als er ergens veel problemen waren das het daar wel...
pi_188078775
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2019 18:27 schreef FoppeBoppe1986II het volgende:

[..]

Heb je wel verstand van Israel ten tijde van het Romeinse rijk?
Als er ergens veel problemen waren das het daar wel...
Het land is van de mensen van God de joden en satan wil het steeds inpikken en daarom altijd gezeik geweest ja want het is God vs satan en gaat al 6000 jaar zo en komt straks gelukkig een einde aan
pi_188078842
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2019 14:26 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Neen. De tempel is door de Romeinen verwoest en moslims kwamen pas vele vele eeuwen later. En die hebben hun eigen tempel gebouwd.

Had hem best eens willen zien, die joodse tempel, moet wel een mooi ding geweest zijn.
[..]

Neen. Er was altijd al gezeik daar.
[..]

Het gebruikelijke riedeltje dat uiteraard nooit en te nimmer te controleren valt...zo kun je als gelovige beweren wat je maar wilt...later..., ooit..., eens.... Niemand kan het tegenspreken, wel zo veilig. ;)

In Mattheus 24:34 staat toch Voorwaar, Ik zeg u: Dit geslacht zal geenszins voorbijgaan, totdat al deze dingen zullen geschied zijn en deze generatie is die waar Jezus over spreekt en vele zijn nu ongeveer ronde de 90 dus kan niet lang meer duren
pi_188078925
De kans dat leven toevallig is ontstaan is zo onwijs klein dat de wetenschap die getallen absurd noemt en je nog eerder de lotto wint...90 dagen achter elkaar zonder er een te missen.....onmogelijk dus.

pi_188079662
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2019 19:35 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]

Het land is van de mensen van God de joden en satan wil het steeds inpikken en daarom altijd gezeik geweest ja want het is God vs satan en gaat al 6000 jaar zo en komt straks gelukkig een einde aan
En ik hoop dat er spoedig een eind aan jouw gezeik komt.
pi_188079722
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2019 19:38 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]

In Mattheus 24:34 staat toch Voorwaar, Ik zeg u: Dit geslacht zal geenszins voorbijgaan, totdat al deze dingen zullen geschied zijn en deze generatie is die waar Jezus over spreekt en vele zijn nu ongeveer ronde de 90 dus kan niet lang meer duren
Ha, dit bevestigd mijn vermoeden dat jij een zombie bent uit het eind eerste eeuw.
pi_188079799
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2019 19:42 schreef Doedelzak77 het volgende:
De kans dat leven toevallig is ontstaan is zo onwijs klein dat de wetenschap die getallen absurd noemt en je nog eerder de lotto wint...90 dagen achter elkaar zonder er een te missen.....onmogelijk dus.
Zo dacht men ook in de eerste eeuw n.C. Tijdgenoot zeker ?
pi_188082167
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2019 19:35 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]

Het land is van de mensen van God de joden en satan wil het steeds inpikken en daarom altijd gezeik geweest ja want het is God vs satan en gaat al 6000 jaar zo en komt straks gelukkig een einde aan
Dus je noemt mensen met rechten om ergens te wonen satan of volgelingen van satan of dienaars van satan?
Je moet eens leren de bijbel te lezen zoals het er staat. Er woonden mensen, die heeft God laten uitroeien. Vervolgens ging het joodse volk daar wonen. En nu, anno 1949 mochten ze daar weer wonen want ze woonden er al ooit. In plaats van toegeven dat het joodse volk er onrechtmatig zat en dus niks verdiend heeft (aangaande dat gebied)...

Maar dat zie je niet, want israel is het volk van God volgens jouw verknipte werkelijkheid.
pi_188082976
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2019 19:42 schreef Doedelzak77 het volgende:
De kans dat leven toevallig is ontstaan is zo onwijs klein
Kans is een menselijke constructie. Net als goden, trouwens.
Conscience do cost.
  woensdag 24 juli 2019 @ 08:29:56 #268
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_188088024
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2019 18:24 schreef FoppeBoppe1986II het volgende:

[..]

Heb je überhaupt wel verstand van het oude jodendom of beschrijf je hier het geloof van moderne joden? Beetje zoals men denkt dat boeddhisme een godloos geloof was, omdat er in het Westen godloos boeddhisme wordt beoefend.
Verbeter mij maar als dat nodig is.
  woensdag 24 juli 2019 @ 08:33:01 #269
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_188088047
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2019 19:35 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]

Het land is van de mensen van God de joden en satan wil het steeds inpikken en daarom altijd gezeik geweest ja want het is God vs satan en gaat al 6000 jaar zo en komt straks gelukkig een einde aan
satan wil het inpikken.... :') Ja satan zal daar gek zijn zeg. Een dor stuk woestijn waar altijd hommeles is. Satan heeft wel wat beters te doen he?
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2019 19:38 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]

In Mattheus 24:34 staat toch Voorwaar, Ik zeg u: Dit geslacht zal geenszins voorbijgaan, totdat al deze dingen zullen geschied zijn en deze generatie is die waar Jezus over spreekt en vele zijn nu ongeveer ronde de 90 dus kan niet lang meer duren
Geen idee wat je hier duidelijk probeert te maken... Dit geslacht, Jezus' toehoorders dus, zullen niet voorbijgaan en zijn op dit moment anno 2019 ongeveer 90 jaren oud?

Is dat net zoiets als Melchizedek, die nooit gestorven is en ergens op deze wereld als een stok- en stokoud mannetje nog moet rondlopen?

[ Bericht 6% gewijzigd door hoatzin op 24-07-2019 08:58:56 ]
pi_188091717
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2019 08:29 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Verbeter mij maar als dat nodig is.
Er waren in die tijd zoveel joodse sekten en groeperingen. En de een geloofde in leven na de dood, de ander niet. De farzieers bijvoorbeeld geloofden in leven na de dood, de sadduceeen niet.
En dit is maar een voorbeeld, je had ook de sekten die zich afzonderden in de woestijn. Die hadden er weer een ander idee van.
Daarom denk ik dat het idee dat de hemel en de hel een Rooms of Romeins verzinsel is best wel naief is. Jodendom was niet een statisch geloof met dogma's waar iedere jood in geloofde zoals christendom wel wil zijn.
pi_188092194
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2019 19:42 schreef Doedelzak77 het volgende:
De kans dat leven toevallig is ontstaan is zo onwijs klein dat de wetenschap die getallen absurd noemt en je nog eerder de lotto wint...90 dagen achter elkaar zonder er een te missen.....onmogelijk dus.

Ik heb net een boek afgerond over dit soort ideeën, bijbelcodes etc. van Missler, en waarom deze ideeën niet deugen. :)

Moet nog uitgegeven worden. :P
-
  woensdag 24 juli 2019 @ 13:24:01 #272
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_188092441
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2019 12:49 schreef FoppeBoppe1986II het volgende:

[..]

Er waren in die tijd zoveel joodse sekten en groeperingen. En de een geloofde in leven na de dood, de ander niet. De farzieers bijvoorbeeld geloofden in leven na de dood, de sadduceeen niet.
En dit is maar een voorbeeld, je had ook de sekten die zich afzonderden in de woestijn. Die hadden er weer een ander idee van.
Dat is mij bekend en volgens mij zeg je niet veel anders dan wat ik zei. Sommige joden, afhankelijk van de stroming, geloven in een leven na de dood maar men is er niet zo mee bezig. Althans niet zoals in het christendom.
quote:
Daarom denk ik dat het idee dat de hemel en de hel een Rooms of Romeins verzinsel is best wel naief is. Jodendom was niet een statisch geloof met dogma's waar iedere jood in geloofde zoals christendom wel wil zijn.
Ze hebben het niet als concept bedacht maar wel uitgewerkt tot de draken die het nu zijn. De Islam doet daar nog een aardig schepje bovenop trouwens.

[ Bericht 0% gewijzigd door hoatzin op 24-07-2019 13:35:45 ]
pi_188093068
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2019 13:24 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Dat is mij bekend en volgens mij zeg je niet veel anders dan wat ik zei. Sommige joden, afhankelijk van de stroming, geloven in een leven na de dood maar men is er niet zo mee bezig. Althans niet zoals in het christendom.
[..]

Ze hebben het niet als concept bedacht maar wel uitgewerkt tot de draken die het nu zijn. De Islam doet daar nog een aardig schepje bovenop trouwens.
Dit indachtig is het N.T. door de farizese strekking geïnspireerd. Ook zij geloofden in de opstanding van het lichaam op het Laatste Oordeel en de finale beoordeling, geloofden in engelen en geesten, en waren fatalistisch, dit alles in tegenstelling tot de Saducese strekking. De Sadducese strekking echter vormden een zeer kleine minderheid en bestond hoofdzakelijk uit de adel en welgestelde upper class terwijl toen de hoofdmoot wel uit de farizese strekking bestond. Ook het christendom wordt niet bepaald door de ontelbare minderheden.
  woensdag 24 juli 2019 @ 15:01:06 #274
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_188094272
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2019 13:56 schreef ATON het volgende:

[..]

Dit indachtig is het N.T. door de farizese strekking geïnspireerd. Ook zij geloofden in de opstanding van het lichaam op het Laatste Oordeel en de finale beoordeling, geloofden in engelen en geesten, en waren fatalistisch, dit alles in tegenstelling tot de Saducese strekking. De Sadducese strekking echter vormden een zeer kleine minderheid en bestond hoofdzakelijk uit de adel en welgestelde upper class terwijl toen de hoofdmoot wel uit de farizese strekking bestond. Ook het christendom wordt niet bepaald door de ontelbare minderheden.
Daarom is het ook zo vermakelijk dat de Farizeeërs er in het NT ongenadig vanaf komen. En ook in het huidige taalgebruik heeft het woord "Farizeeër" een negatieve klank. Dit terwijl Paulus en wellicht/waarschijnlijk ook Jezus (getuige zijn parabelen waarin het hiernamaals, hemel en "hel", geesten en engelen voorkomen) uit de Farizese hoek kwamen.

[ Bericht 3% gewijzigd door hoatzin op 24-07-2019 15:09:39 ]
pi_188096895
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2019 15:01 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Daarom is het ook zo vermakelijk dat de Farizeeërs er in het NT ongenadig vanaf komen. En ook in het huidige taalgebruik heeft het woord "Farizeeër" een negatieve klank. Dit terwijl Paulus en wellicht/waarschijnlijk ook Jezus (getuige zijn parabelen waarin het hiernamaals, hemel en "hel", geesten en engelen voorkomen) uit de Farizese hoek kwamen.
Natuurlijk was Paulus een volbloed farizeeër en dat schrijft hij zelf meermaals. Misschien had Jezus met zijn patriotten wat meer medewerking verwacht uit farizese hoek. Door hen aan de zijlijn te houden hebben ze ook de Joodse Oorlog kunnen overleven.
  woensdag 24 juli 2019 @ 17:21:24 #276
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_188096967
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2019 17:16 schreef ATON het volgende:

[..]

Natuurlijk was Paulus een volbloed farizeeër en dat schrijft hij zelf meermaals. Misschien had Jezus met zijn patriotten wat meer medewerking verwacht uit farizese hoek. Door hen aan de zijlijn te houden hebben ze ook de Joodse Oorlog kunnen overleven.
Wat zou er gebeurd zijn als Paulus Mattheus zou hebben gelezen...

Mattheus 23 bijvoorbeeld. Daar worden farizeeërs als kansloos neergezet. Zij gaan het Koninkrijk niet binnen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Merkwaardig dan ook om te constateren dat Jezus (volgens Pauls he?) nu juist zo'n eerder door hem verketterde farizeeër uitkiest om zijn woord onder het volk te brengen...

[ Bericht 40% gewijzigd door hoatzin op 24-07-2019 17:28:26 ]
pi_188097819
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2019 17:21 schreef hoatzin het volgende:
Wat zou er gebeurd zijn als Paulus Mattheus zou hebben gelezen...

Mattheus 23 bijvoorbeeld. Daar worden farizeeërs als kansloos neergezet. Zij gaan het Koninkrijk niet binnen.
Paulus kon dit nog niet gelezen hebben gezien Mattheus nog niet geschreven was.

quote:
Merkwaardig dan ook om te constateren dat Jezus (volgens Pauls he?) nu juist zo'n eerder door hem verketterde farizeeër uitkiest om zijn woord onder het volk te brengen...
Paulus zou zich in zijn graf omdraaien. Nog steeds niet duidelijk dat de brieven van Paulus sterk geredigeerd zijn om deze bekende figuur voor hun kar te kunnen spannen ?
  woensdag 24 juli 2019 @ 21:03:01 #278
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_188100995
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2019 18:18 schreef ATON het volgende:

[..]

Paulus kon dit nog niet gelezen hebben gezien Mattheus nog niet geschreven was.
ja héhé...daarom zeg ik ook "als". Een goed verstaander...
quote:
[..]

Paulus zou zich in zijn graf omdraaien. Nog steeds niet duidelijk dat de brieven van Paulus sterk geredigeerd zijn om deze bekende figuur voor hun kar te kunnen spannen ?
Zucht.... lezen Aton. Je weet best dat ik dat weet, hou je nu niet van den domme.

Nee, het kan niet, immers Mattheus schreef plusminus 30 jaar later. Het is ook maar een gedachte.... maar stel dat Paulus, voordat hij zijn brieven schreef, wèl notie had van Mattheus en dus wat Jezus zoal zei over faizeeërs. Dan had je een compleet andere situatie gekregen...
pi_188101054
Wel grappig hier dat er een discussie ontstaat over bijbelboeken tussen atheisten. :)
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_188101474
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2019 21:03 schreef hoatzin het volgende:
ja héhé...daarom zeg ik ook "als". Een goed verstaander...
:P Dat is nu net het probleem; er zijn weinig goede verstaanders tegenwoordig.

quote:
Zucht.... lezen Aton. Je weet best dat ik dat weet, hou je nu niet van den domme.
Natuurlijk weet je dat, maar zie het als dit nogmaals onder de aandacht te brengen. De overgrote meerderheid, en daar kan je ook de zo gezegde deskundigen onder rekenen, denken nog steeds dat de ' brieven van Paulus ' ouder zijn dan de evangeliën. Jij brengt het aan en ik zet het in de etalage. Puike samenwerking toch ?

quote:
Nee, het kan niet, immers Mattheus schreef plusminus 30 jaar later. Het is ook maar een gedachte.... maar stel dat Paulus, voordat hij zijn brieven schreef, wèl notie had van Mattheus en dus wat Jezus zoal zei over faizeeërs. Dan had je een compleet andere situatie gekregen...
Jazeker ! Die zo gezegde oorspronkelijke brieven werken net zoals de geantidateerde voorspellingen. Men kan zo beweren dat de kar het paard trekt. :D
pi_188101506
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2019 21:05 schreef Sigaartje het volgende:
Wel grappig hier dat er een discussie ontstaat over bijbelboeken tussen atheisten. :)
Tja, van de gelovigen moet je niet zoveel verwachten. Die slikken blind alles wat ze hen gevoederd hebben.
  woensdag 24 juli 2019 @ 21:48:36 #282
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_188102101
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2019 21:24 schreef ATON het volgende:

[..]

Tja, van de gelovigen moet je niet zoveel verwachten. Die slikken blind alles wat ze hen gevoederd hebben.
Een beetje out of the box denken kan geen kwaad toch? >:)
pi_188102314
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2019 21:48 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Een beetje out of the box denken kan geen kwaad toch? >:)
Zeker niet, dan blijf je alert.
pi_188109854
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2019 17:21 schreef hoatzin het volgende:
Wat zou er gebeurd zijn als Paulus Mattheus zou hebben gelezen...
Hij zou het in elk geval niet eens zijn geweest over die vrouwen die als eerste getuigen van de opstanding worden aangevoerd door Matteüs :P
-
pi_188110401
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2019 11:57 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Hij zou het in elk geval niet eens zijn geweest over die vrouwen die als eerste getuigen van de opstanding worden aangevoerd door Matteüs :P
:) Zeg dat wel.
  donderdag 25 juli 2019 @ 13:06:03 #286
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_188111065
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2019 11:57 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Hij zou het in elk geval niet eens zijn geweest over die vrouwen die als eerste getuigen van de opstanding worden aangevoerd door Matteüs :P
Paulus's opmerkingen over vrouwen zijn misschien helemaal door Paulus gemaakt.

Het ging mij meer over Jezus' opmerkingen, eigenlijk verwijten en bedreigingen, ten aanzien van farizeeërs en schriftgeleerden.

[ Bericht 8% gewijzigd door hoatzin op 25-07-2019 13:48:55 ]
pi_188111693
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2019 13:06 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Paulus's opmerkingen over vrouwen zijn misschien helemaal door Paulus gemaakt.
Misschien ? Zeker niet !
pi_188112268
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2019 21:23 schreef ATON het volgende:

Natuurlijk weet je dat, maar zie het als dit nogmaals onder de aandacht te brengen. De overgrote meerderheid, en daar kan je ook de zo gezegde deskundigen onder rekenen, denken nog steeds dat de ' brieven van Paulus ' ouder zijn dan de evangeliën. Jij brengt het aan en ik zet het in de etalage. Puike samenwerking toch ?

En jij bent wijzer dan de deskundigen :D:D

Alles wat Paulus geschreven heeft en het past niet in jouw straatje is geredigeerd. En wat wel in jouw straatje past is door de historische Paulus geschreven. Hij is zelfs onthoofd, terwijl dit alleen maar traditie is. En nergens bewezen is.. Maar omdat het in jouw doodlopend straatje past is die traditie wel waar. Jezus is opgestaan, volgens dezelfde traditie, maar dan is het maar traditie en slaat het nergens op...

Echt, ga een hobby zoeken of zo.
  donderdag 25 juli 2019 @ 14:23:54 #289
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_188112719
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2019 21:23 schreef ATON het volgende:
De overgrote meerderheid, en daar kan je ook de zo gezegde deskundigen onder rekenen, denken nog steeds dat de ' brieven van Paulus ' ouder zijn dan de evangeliën.
De brieven van Paulus zijn in oorsprong zeker ouder dan de evangeliën. De versies die in de Bijbel zijn terechtgekomen zijn dat slechts ten dele, daar is flink mee gerommeld.
pi_188114081
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2019 21:45 schreef FoppeBoppe1986II het volgende:

[..]

Dus je noemt mensen met rechten om ergens te wonen satan of volgelingen van satan of dienaars van satan?
Je moet eens leren de bijbel te lezen zoals het er staat. Er woonden mensen, die heeft God laten uitroeien. Vervolgens ging het joodse volk daar wonen. En nu, anno 1949 mochten ze daar weer wonen want ze woonden er al ooit. In plaats van toegeven dat het joodse volk er onrechtmatig zat en dus niks verdiend heeft (aangaande dat gebied)...

Maar dat zie je niet, want israel is het volk van God volgens jouw verknipte werkelijkheid.
Het land is beloofd aan de joden en moest ingepikt worden om er te kunnen wonen en als ze niet naar God luisterde dan werd het weer weggeven aan de duistere kant. En sinds 1949 is het weer van hun inderdaad en nu willen die satanskinderen genaamd de Palestijnen het weer inpikken maar het is niet van hun en nooit geweest. En satan haat God en zijn creatie en vooral joden en christenen dus zit altijd te zieken sindsdien. En God is een jaloers God dus als je afgoden gaat dienen en kinderen gaat offeren dan heeft God alle recht om ze uit te roeien, want dat soort volk hoort niet eens te bestaan zo evil....en deze wereld ondergaat hetzelfde lot straks als satan gaat heersen 7 jaar lang want als de mens God niet wil maar liever in de zonde leeft dan krijgen jullie wat jullie zaaien.
pi_188114136
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2019 08:33 schreef hoatzin het volgende:

[..]

satan wil het inpikken.... :') Ja satan zal daar gek zijn zeg. Een dor stuk woestijn waar altijd hommeles is. Satan heeft wel wat beters te doen he?
[..]

Geen idee wat je hier duidelijk probeert te maken... Dit geslacht, Jezus' toehoorders dus, zullen niet voorbijgaan en zijn op dit moment anno 2019 ongeveer 90 jaren oud?

Is dat net zoiets als Melchizedek, die nooit gestorven is en ergens op deze wereld als een stok- en stokoud mannetje nog moet rondlopen?
Die generatie waar Jezus over spreekt is de generatie die nu niet van toen slimpie dus die nu leven. En als je de bijbel zou snappen zou je daar wel achter komen maar jij zoekt alleen maar fouten die niet bestaan en je makkelijk kan ontkrachten
pi_188114206
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2019 17:21 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Wat zou er gebeurd zijn als Paulus Mattheus zou hebben gelezen...

Mattheus 23 bijvoorbeeld. Daar worden farizeeërs als kansloos neergezet. Zij gaan het Koninkrijk niet binnen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Merkwaardig dan ook om te constateren dat Jezus (volgens Pauls he?) nu juist zo'n eerder door hem verketterde farizeeër uitkiest om zijn woord onder het volk te brengen...
Perfect voor God om juist Paul die zo diep gezonken was te gebruiken en anti Jezus was en hij keert helemaal om dankzij Jezus dus hoe mooi wil je het hebben....
pi_188114272
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2019 15:23 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]

Het land is beloofd aan de joden en moest ingepikt worden om er te kunnen wonen en als ze niet naar God luisterde dan werd het weer weggeven aan de duistere kant. En sinds 1949 is het weer van hun inderdaad en nu willen die satanskinderen genaamd de Palestijnen het weer inpikken maar het is niet van hun en nooit geweest. En satan haat God en zijn creatie en vooral joden en christenen dus zit altijd te zieken sindsdien. En God is een jaloers God dus als je afgoden gaat dienen en kinderen gaat offeren dan heeft God alle recht om ze uit te roeien, want dat soort volk hoort niet eens te bestaan zo evil....en deze wereld ondergaat hetzelfde lot straks als satan gaat heersen 7 jaar lang want als de mens God niet wil maar liever in de zonde leeft dan krijgen jullie wat jullie zaaien.
Jij bent echt niet goed bij je hoofd, wist je dat?

Er is een almachtige godheid, en die belooft aan mensjes land. Die almachtige godheid zou in de woestijn een oase kunnen maken waar nog niemand woont maar neen, mijnheer de almachtige beloofde grond dat aan anderen toebehoorde. Die worden uitgemoord en de mensjes kunnen daar gaan wonen.. Vindt je dit niet een tikkeltje dom en egoïstisch?
Die godheid zou nu geboeid naar den Haag worden vervoerd om te worden berecht voor misdaden tegen de mensheid.

En jouw "wij-zij" "goed-kwaad" "licht-duister" denken is erg kwalijk te noemen.
pi_188114483
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2019 15:32 schreef FoppeBoppe1986II het volgende:

[..]

Jij bent echt niet goed bij je hoofd, wist je dat?

Er is een almachtige godheid, en die belooft aan mensjes land. Die almachtige godheid zou in de woestijn een oase kunnen maken waar nog niemand woont maar neen, mijnheer de almachtige beloofde grond dat aan anderen toebehoorde. Die worden uitgemoord en de mensjes kunnen daar gaan wonen.. Vindt je dit niet een tikkeltje dom en egoïstisch?
Die godheid zou nu geboeid naar den Haag worden vervoerd om te worden berecht voor misdaden tegen de mensheid.

En jouw "wij-zij" "goed-kwaad" "licht-duister" denken is erg kwalijk te noemen.
Jij snapt er ook geen moer van we leven in de wereld waar satan heerser is en de mens levend in de zonde hem volgt standaard. Al ons vermaak is satanisch van natuur en zelfs dat valt niet op blijkbaar. En daar kan je heel makkelijk achter komen ook maar mensen denken dat het onzin is en daarom gaat zijn volk ten onder omdat ze een gebrek aan kennis hebben en dan leef je met oogkleppen op en zoek je geen waarheid maar je eigen geluk en zal je nooit Jezus zoeken want daarvoor moet je inzien dat je een zondaar bent die verloren gaat.
pi_188114530
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2019 14:23 schreef hoatzin het volgende:

De brieven van Paulus zijn in oorsprong zeker ouder dan de evangeliën. De versies die in de Bijbel zijn terechtgekomen zijn dat slechts ten dele, daar is flink mee gerommeld.
Mee eens.
pi_188114576
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2019 15:42 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]

Jij snapt er ook geen moer van we leven in de wereld waar satan heerser is en de mens levend in de zonde hem volgt standaard. Al ons vermaak is satanisch van natuur en zelfs dat valt niet op blijkbaar. En dat kan je heel makkelijk achter komen ook maar mensen denken dat het onzin is en daarom gaat zijn volk ten onder omdat ze een gebrek aan kennis hebben en dan leef je met oogkleppen op en zoek je geen waarheid maar je eigen geluk en zal je nooit Jezus zoeken want daarvoor moet je inzien dat je een zondaar bent die verloren gaat.
Je hebt zelf gebrek aan kennis. Jij leest iets en je gelooft het, want het staat er.. En je hebt oogkleppen op.
Grappig dat een god die mensen genocideerde het over mensen heeft dat ze zondaars zijn. Wij zijn mindere zondaars dan jouw godheid als we gewoon een normaal leven leiden met de gulden regel als levenswijsheid.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Gulden_regel_(leefregel)
  donderdag 25 juli 2019 @ 15:46:52 #297
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_188114581
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2019 15:42 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]

Jij snapt er ook geen moer van we leven in de wereld waar satan heerser is en de mens levend in de zonde hem volgt standaard. Al ons vermaak is satanisch van natuur en zelfs dat valt niet op blijkbaar. En daar kan je heel makkelijk achter komen ook maar mensen denken dat het onzin is en daarom gaat zijn volk ten onder omdat ze een gebrek aan kennis hebben en dan leef je met oogkleppen op en zoek je geen waarheid maar je eigen geluk en zal je nooit Jezus zoeken want daarvoor moet je inzien dat je een zondaar bent die verloren gaat.
Zoals FoppeBoppe ook al aanroert: je bent knetter. Er is geen normaal gesprek met je te voeren, je gaat niet in op valide argumenten en je hebt niet door dat je tot je oren bent verstrikt en verblind door Rooms Katholieke Dogma's.
pi_188114715
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2019 15:46 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Zoals FoppeBoppe ook al aanroert: je bent knetter. Er is geen normaal gesprek met je te voeren, je gaat niet in op valide argumenten en je hebt niet door dat je tot je oren bent verstrikt en verblind door Rooms Katholieke Dogma's.
Soms hoop ik dat hij een troll is die plezier heeft van onze antwoorden. Maar ik vrees het ergste.

En die dogma's zijn eerder protestants van aard. Rooms Katholieken zijn meer werelds, "zondigen" wees gegroetje, bier zuipen en verder gaan met het leven.
Doedelzak lijkt meer op Luther.
  donderdag 25 juli 2019 @ 15:57:52 #299
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_188114786
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2019 15:26 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]

Die generatie waar Jezus over spreekt is de generatie die nu niet van toen slimpie dus die nu leven. En als je de bijbel zou snappen zou je daar wel achter komen maar jij zoekt alleen maar fouten die niet bestaan en je makkelijk kan ontkrachten
Nee Jezus had het tegen zijn toehoorders. Kijk dit is weer typisch zo'n christelijke wegdraaierij om de boel maar weer te laten kloppen.

Ook op andere plekken in het NT is zonneklaar dat men verwachtte dat één en ander nog zou gebeuren vóórdat de toehoorders gestorven zouden zijn. Ook zou Jezus "spoedig" terugkomen

helaas....

Bijna ontroerend zijn dan de pogingen van gelovigen om dit weer te bagatelliseren door te zeggen dat ergens staat dat 1 dag voor God als duizend jaren zijn, en andersom O+
  donderdag 25 juli 2019 @ 16:11:40 #300
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_188115037
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2019 15:53 schreef FoppeBoppe1986II het volgende:

[..]

Soms hoop ik dat hij een troll is die plezier heeft van onze antwoorden. Maar ik vrees het ergste.

En die dogma's zijn eerder protestants van aard. Rooms Katholieken zijn meer werelds, "zondigen" wees gegroetje, bier zuipen en verder gaan met het leven.
Doedelzak lijkt meer op Luther.
Ik bedoel: protestanten hebben de Roomse canon klakkeloos overgenomen, evenals zaken als triniteit, ellende en verlossing door het bloed, de catechismus, de hel als straf op regels negeren, de Dordtse Leerregels (hoewel gereformeerd)en ga maar door.

Ik zeg niet dat ze hetzelfde omgaan met die regels.
pi_188115160
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2019 16:11 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Ik bedoel: protestanten hebben de Roomse canon klakkeloos overgenomen, evenals zaken als triniteit, ellende en verlossing door het bloed, de catechismus, de hel als straf op regels negeren, de Dordtse Leerregels (hoewel gereformeerd)en ga maar door.

Ik zeg niet dat ze hetzelfde omgaan met die regels.
De Dordtse leerregels zijn inderdaad van Gereformeerde origine. We hebben ze nog steeds achterin de Bijbel zitten.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')