#ANONIEM | maandag 1 juli 2019 @ 08:28 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() De aero regels voor 2019 | Hoe kiest Pirelli de compounds voor elk circuit? | Hoe kan je een F1 Super licentie krijgen? | |
#ANONIEM | maandag 1 juli 2019 @ 08:31 |
Toch raar, als het nu voor de snelste ronde was of niet, waarom naar binnen gaan als je meer dan 10 seconden voorsprong hebt en daarbij de gok neemt dan je Hamilton wel even in haalt. | |
beantherio | maandag 1 juli 2019 @ 08:48 |
| |
Tarado | maandag 1 juli 2019 @ 08:49 |
zelf zegt hij dat ze hem beter iets eerder binnen hadden moeten halen dan had hij Bottas nog kunnen pakken | |
Marcoss | maandag 1 juli 2019 @ 08:50 |
Heb nog geen commentaren gelezen, maar kan me ook voorstellen dat ze hadden gedacht dat de banden het niet zouden halen gezien het snelheidsverschil met Max.. Alleen lag dat meer aan Max dan aan Vettel, bleek later, die was echt op de brommer op dat moment.. (en waarschijnlijk hadden ze de soft iets sneller ingeschat ook.. ) | |
Monolith | maandag 1 juli 2019 @ 08:56 |
Ik had toch het idee dat hij bij de start zijn voet niet helemaal goed had staan. ![]() | |
#ANONIEM | maandag 1 juli 2019 @ 08:58 |
Scherp. | |
nogeenoudebekende | maandag 1 juli 2019 @ 09:00 |
Handkoppeling. ![]() | |
Tarado | maandag 1 juli 2019 @ 09:01 |
ik vind zijn analyses altijd wel leuk om te lezen | |
opgebaarde | maandag 1 juli 2019 @ 09:21 |
Eens! Echt een aanrader | |
#ANONIEM | maandag 1 juli 2019 @ 09:25 |
Hij kan het mooi omschrijven idd. [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 01-07-2019 09:32:12 ] | |
nils7 | maandag 1 juli 2019 @ 09:45 |
Turn 3... ze noemen dat heel de tijd zo maar waar is Turn 2 dan? | |
nogeenoudebekende | maandag 1 juli 2019 @ 09:46 |
Dat rechte stuk is niet recht. ![]() | |
nils7 | maandag 1 juli 2019 @ 09:47 |
Maar tussen 3 en 4 ook niet en 4 noemen ze ook geen 5. Oostenrijkers ![]() | |
Lionheaad | maandag 1 juli 2019 @ 09:51 |
![]() | |
#ANONIEM | maandag 1 juli 2019 @ 09:59 |
Ik ben nog aan het nagenieten, da's lang geleden. Wat een mooie race. ![]() | |
THEFXR | maandag 1 juli 2019 @ 10:01 |
iig geen kandidaat om uit de agenda te halen. | |
DKUp | maandag 1 juli 2019 @ 10:08 |
Ik was wel weer toe aan een goede race in plaats van die saaie races. | |
ZaZoe | maandag 1 juli 2019 @ 10:21 |
Aantal Grand Prix overwinningen, 8 plaatsen gestegen nu.![]() https://nl.wikipedia.org/(...)1-grand-prixwinnaars | |
Red_85 | maandag 1 juli 2019 @ 10:34 |
Niet normaal. Wat een heldenrit. Vooral de laatste 20 rondes. Enorm, wat een rit. Bottas en Leclerc binnenharken alsof ze trekkers hadden. Halve secondes te gelijk. Al een paar van deze 'monumental' ritten gezien. Dit is echt heel bijzonder. 2 Ferrari's en een Mercedes inhalen op de baan. Had het nog even spannend gisteravond, want dacht echt dat ze hem gingen naaien. Vanavond nog maar eens een keer bekijken zonder de spanning. Het is toch een relatief korte GP qua tijd. | |
TAV74 | maandag 1 juli 2019 @ 10:35 |
Man wat een race gisteren. ongehoord hoe Max aan het stampen was ![]() En tot slot: hoe lang gaat Gasly dit volhouden? Max had wellicht wat updates, maar zijn halfbakken inhaalmanoeuvres en zo weggereden worden ![]() | |
DrMarten | maandag 1 juli 2019 @ 11:02 |
Ik vraag me wel af wat ze nu met die motor hebben gedaan. Hebben ze hem maximaal open geschroefd met het idee van de dood of de gladiolen of is dit iets wat we vaker kunnen verwachten? | |
nogeenoudebekende | maandag 1 juli 2019 @ 11:04 |
Mode11genot. ![]() | |
ATuin-hek | maandag 1 juli 2019 @ 11:05 |
Die hebben de laatste 20 ronden of zo in max power mode gereden ![]() | |
DrMarten | maandag 1 juli 2019 @ 11:08 |
Op zich wel positief dat het vermogen er is. Als ze dat max vermogen ook betrouwbaar krijgen ziet het er goed uit | |
#ANONIEM | maandag 1 juli 2019 @ 11:12 |
| |
Tarado | maandag 1 juli 2019 @ 11:15 |
was ook wel de race om het te riskeren omdat de Mercs duidelijk hun enginemode de andere kant op hadden gedraaid | |
Lionheaad | maandag 1 juli 2019 @ 11:23 |
Mercedes kon de hogere power modes niet inschakelen vanwege de hoogte en vooral warmte. Duidelijk een probleem et de koeling. Motor van Verstappen moet nog tot Monza meegaan denk ik. Daar zullen ze wel een nieuwe erin schroeven en de gridstraf pakken. Op Monza kunnen ze toch niet tegen Mercedes en Ferrari op qua vermogen. | |
Tarado | maandag 1 juli 2019 @ 11:24 |
maar Marko zei dat ze dan met een nieuwe upgraded versie komen | |
Lionheaad | maandag 1 juli 2019 @ 11:36 |
Marko zei zelfs al vanaf Spa. Nu moet je de uitspraken van Dr. marko toch vaak met een flinke korrel zout nemen. Als ze hem in Spa zouden vervangen betekend dat de motor 9 races mee moet gaan. Dat gaan ze niet redden denk ik. Doen ze dat wel, betekend dat ze hem waarschijnlijk nog een keer extra moeten wisselen. Dat willen ze natuurlijk niet in Japan doen. Rusland zou dan weer logischer zij. Ps. als ik dit zo opschrijf, zie ik dat 2e scenario nog best wel gaan gebeuren. | |
Red_85 | maandag 1 juli 2019 @ 11:37 |
We hebben het wel over de heldenrit van Max, maar kijk die Sainz dan ff zeg. Nog niet opgevallen na al het tumult. | |
THEFXR | maandag 1 juli 2019 @ 11:44 |
gewoon een kut ontwerp, dus | |
TheFreshPrince | maandag 1 juli 2019 @ 11:45 |
Ook een prima race gereden. Verschil is natuurlijk dat je normaal gesproken zo ronde de plek uitkomt waar je hoort, terwijl Max vanuit een poepstart de race zelf won. Want eerlijk is eerlijk, de RB was tot nu toe de 3e auto op de baan. | |
nils7 | maandag 1 juli 2019 @ 11:59 |
De onaangekondigde updates van Newey deden zelfs een glimlach op Max zn gezicht toveren toen ie m tegen de muur parkeerde. Dat zei al genoeg... De auto in handen van Max is wel de tweede auto. | |
Spockjuh_ | maandag 1 juli 2019 @ 12:10 |
Was leuk in de Ziggo Dome. Niet verwacht eigenlijk! Je merkte dat er voornamelijk echt F1 publiek zat, de pogingen van de DJ's om de mensen in feeststemming te krijgen lukte niet of nauwelijks. pas na afloop in alle euforie natuurlijk veel gehos, ook wel begrijpelijk. | |
Nattekat | maandag 1 juli 2019 @ 12:10 |
Even de criticasters keihard oop hun plek zetten ![]() | |
OscarMopperkont | maandag 1 juli 2019 @ 12:13 |
Ah, u was er ook. Het was geen dart publiek nee ![]() | |
Spockjuh_ | maandag 1 juli 2019 @ 12:19 |
weer geen fok! meet ![]() | |
Red_85 | maandag 1 juli 2019 @ 12:19 |
Wat ook opvallend. Wat Max deed gisteren, sloeg weer eens positief nergens op natuurlijk. | |
Red_85 | maandag 1 juli 2019 @ 12:20 |
Dat gelul met die kutdj's in NL moeten we ook gewoon een keer mee stoppen. Dat is een hele specifieke muzieksmaak. Overal waar je ter wereld komt, wordt gewoon muziek gedraaid. Niks alleen dj dance. | |
Donderkonijn | maandag 1 juli 2019 @ 12:22 |
Sainz jr heeft daar echt pech mee. Niet de eerste keer dat hij niet onverdienstelijk rijd maar ondergesneeuwd word door wat anders. | |
Red_85 | maandag 1 juli 2019 @ 12:22 |
Fail 3 Mode 11 Gives you wings. | |
TAV74 | maandag 1 juli 2019 @ 12:22 |
Een kutontwerp dat tot nu toe op 8 van de 9 circuits de winnende auto was... | |
Donderkonijn | maandag 1 juli 2019 @ 12:24 |
Dat weet Mercedes ook wel. Als je een winnende auto kan maken op pak m beet 15 van de 20 banen, dan maak je een auto die op die 15 banen wint. Niet de overige 5, die boeien minder. | |
Spockjuh_ | maandag 1 juli 2019 @ 12:25 |
yup. En dan ook nog Rick en Niels van Veronica. totaal geen timing en feeling met het publiek. vond het tenenkrommend.... Wel goed om te weten dat ik bij een volgende keer de oudste van zes met een gerust hart kan meenemen. Geschikt voor de gehele familie ![]() | |
#ANONIEM | maandag 1 juli 2019 @ 12:25 |
omgekeerde van RB zeg maar. ![]() | |
nogeenoudebekende | maandag 1 juli 2019 @ 12:25 |
Nouja die Norris is ook geen pannenkoek. En de grootste schade heeft Sainz zichzelf aangedaan anders zat die nu gewoon in de RB. | |
TAV74 | maandag 1 juli 2019 @ 12:25 |
Precies, dat is nu net wat Mercedes al jaren goed doet. | |
opgebaarde | maandag 1 juli 2019 @ 12:26 |
Dan moet je over twee weken nog eens kijken. | |
nogeenoudebekende | maandag 1 juli 2019 @ 12:27 |
Als ze bij Ferrari niet keer op keer zo hard falen zou de dominantie van Mercedes ook een stuk minder zijn gok ik. | |
Tarado | maandag 1 juli 2019 @ 12:27 |
ze hadden dan ook de hittegolf pech, anders had er wel beter uitgezien | |
Nattekat | maandag 1 juli 2019 @ 12:28 |
Laat die hittegolf maar heel lang duren ![]() | |
Sinister-D- | maandag 1 juli 2019 @ 12:36 |
Turn 2 is er omdat het voor de MotoGP wél een bocht is, aldus Brundle.... | |
Donderkonijn | maandag 1 juli 2019 @ 12:39 |
Tja, true. Maar hij is goed genoeg om het alsnog te redden. Misschien niet als 1e maar als 2e rijder bij een topteam. De toekomst zal het uitwijzen alleen zit geen enkel team op dat gekloot van Sainz Sr te wachten dat Jr met zich mee brengt. | |
#ANONIEM | maandag 1 juli 2019 @ 13:21 |
Hitte in combinatie met de hoogte van Spielberg, btw. Alleen hitte is al een probleem voor Mercedes door het ontwerp maar als je dan ook nog te maken hebt met ijlere lucht dan word het erg lastig. Belooft wat voor Mexico [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 01-07-2019 13:21:42 ] | |
OscarMopperkont | maandag 1 juli 2019 @ 13:23 |
110 zuid | |
nogeenoudebekende | maandag 1 juli 2019 @ 13:23 |
Maxico. | |
TAV74 | maandag 1 juli 2019 @ 13:23 |
Tegen die tijd is Hamilton toch al binnen. | |
#ANONIEM | maandag 1 juli 2019 @ 13:24 |
We shall see. Maar dat zou inderdaad zomaar kunnen, Austin waar het vaak heel erg warm is kan ook nog heel interessant worden. | |
Spockjuh_ | maandag 1 juli 2019 @ 13:25 |
rara waar zat ik ![]() ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door Spockjuh_ op 01-07-2019 14:13:12 ] | |
opgebaarde | maandag 1 juli 2019 @ 14:09 |
Ik hoop dat jij je een beetje gedragen hebt ![]() | |
opgebaarde | maandag 1 juli 2019 @ 14:10 |
Qua budget zitten ze gelijk toch? Maar Mercedes neemt als groot merk veel knowhow mee. | |
Spockjuh_ | maandag 1 juli 2019 @ 14:13 |
de rust zelve | |
NicolasJoy | maandag 1 juli 2019 @ 14:23 |
Vooral leuk dat bij '2019 Austrian Grand Prix results' in zijn stuk Gasly in een Toro Rosso wordt gezet i.p.v. Red Bull. Zo voelde het gisteren wel. ![]() | |
Lionheaad | maandag 1 juli 2019 @ 14:23 |
Ferrari met 50 jaar F1 ervaring niet? Wat een bullshit. | |
#ANONIEM | maandag 1 juli 2019 @ 14:27 |
Dat had ik nog niet eens gezien. ![]() | |
NicolasJoy | maandag 1 juli 2019 @ 14:28 |
Denk dat ze bij gebrek aan beter Gasly het seizoen gewoon de kans geven. Mits hij 6e in de stand blijf. Als hij ingehaald wordt door een Mclaren o.i.d. dan is het einde oefening. | |
opgebaarde | maandag 1 juli 2019 @ 14:52 |
Ah ik wist niet dat ik je beledigde met mijn domme posting. Excuses en dank voor je heldere argumenten, fijn om tot een ander inzicht te komen. Daarnaast, mercedes verkoopt per jaar een stuk meer dan Ferrari met haar 7.000 auto's. Ik was in de debiele veronderstelling dat er kennis is opgedaan om zo ver te komen en deze kennis enigszins meegenomen kan worden naar de productie van raceauto's in de F1, zoals hybride systemen. Ook is Mercedes ook al heel wat jaren actief in de formule 1, ver voor 2010. Maar volslagen ridicuul natuurlijk | |
#ANONIEM | maandag 1 juli 2019 @ 16:02 |
Dat gebrek aan beter zal het vooral zijn. Kvyat hebben ze al een keer uit Red Bull gezet, dus kans is klein dat hij terug komt. En met Albon willen ze niet de fout maken die ze met Gasly gemaakt hebben door hem te snel al te promoveren. Dus zolang Gasly P6 kan behouden laten ze hem waarschijnlijk zitten tot het einde van het jaar. Wel vraag ik me af wat hun plan daarna is, want Albon na 1 jaartje in in die Red Bull drukken is ook weer vragen om problemen. [ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 01-07-2019 16:02:55 ] | |
#ANONIEM | maandag 1 juli 2019 @ 16:12 |
Haal de Hulk. ![]() | |
#ANONIEM | maandag 1 juli 2019 @ 16:16 |
Die is te oud voor RB denk ik, genoeg andere jonge talenten die ze zelf kunnen opleiden, dus ze zouden wel gek zijn. [ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 01-07-2019 16:17:17 ] | |
#ANONIEM | maandag 1 juli 2019 @ 16:19 |
Voor een jaartje zou het prima kunnen. Er zijn geruchten dat Renault hem in 2020 laat gaan. Dan zou het Red Bull de tijd geven om Albon nog een jaartje te trainen voordat ze die in 2021 dan in de RB stoppen. En hij kan zich behoorlijk goed meten aan Ricciardo momenteel. En de pairing van Hulk met Verstappen is vanuit marketing oogpunt volgens mij ook best aardig ![]() [ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 01-07-2019 16:20:14 ] | |
#ANONIEM | maandag 1 juli 2019 @ 16:19 |
Tja, die jonge talenten blijken nog niet rijp genoeg. Hulk voor een jaartje kan dan prima. | |
#ANONIEM | maandag 1 juli 2019 @ 16:21 |
Denk niet dat Hulkenberg daar zelf dan op zit te wachten, want waar sta je na dat jaar? Ik denk dat hij prima bij Renault zit, en dat Renault dat ook wel ziet. | |
#ANONIEM | maandag 1 juli 2019 @ 16:22 |
Ik gok dat volgend jaar Ocon daar rijdt. | |
TAV74 | maandag 1 juli 2019 @ 16:22 |
De Vries naar RBR volgend jaar ![]() | |
#ANONIEM | maandag 1 juli 2019 @ 16:25 |
Cyril heeft al meerdere keren laten doorschemeren dat hij Ocon wilt binnenhengelen. Ze willen bij Renault graag een Fransoos hebben en Ric zit op een 3 jaar contract. Dus dat kost Hulk mogelijk zijn stoeltje aan het eind van het jaar. Red Bull is dan een prima optie voor een jaar, me dunkt. | |
wawowiewa | maandag 1 juli 2019 @ 16:26 |
Stuur GAS anders naar Renault hebben ze de fransman die ze zo graag willen | |
THEFXR | maandag 1 juli 2019 @ 16:28 |
dat is zo'n kut joch. Ik vind Lando Norris wel een coole gast, die mag van mij blijven en naar RB | |
THEFXR | maandag 1 juli 2019 @ 16:29 |
hij is behoorlijk grijs geworden, het laatste jaar, veel kopzorgen? | |
#ANONIEM | maandag 1 juli 2019 @ 16:30 |
Daarom past hij goed bij Renault. ![]() Zeker, Coole gast en een erg goede coureur. Maar die blijft nog wel even bij Mclaren, hopelijk zet Mclaren de lijn ook door. Laten er maar meer teams strijden voor het podium. | |
wawowiewa | maandag 1 juli 2019 @ 16:32 |
Ik zou KVY in de RB zetten | |
AnneX | maandag 1 juli 2019 @ 16:42 |
Komop...er zijn pas 9 races geweest en nu al stoeltjes verdelen ![]() Even nagenieten: 2 ferrari’s en 1 mercedes ingehaald en 1 merc voorgebleven ![]() ![]() ![]() | |
#ANONIEM | maandag 1 juli 2019 @ 16:47 |
en Fastest Lap. | |
#ANONIEM | maandag 1 juli 2019 @ 16:55 |
En Kubicagod DOTD ![]() | |
#ANONIEM | maandag 1 juli 2019 @ 16:56 |
https://www.gpupdate.net/(...)straf-in-oostenrijk/ Slechte start heeft Max gered. | |
Red_85 | maandag 1 juli 2019 @ 16:56 |
En dat vanuit kansloze positie. Prachtig toch? Legendarisch misschien wel. Al vind ik BRA '16 in de regen nog steeds buitenaards. In ieder geval memorabel. En heel knap. | |
Vliegbaard | maandag 1 juli 2019 @ 16:58 |
Uh que? | |
#ANONIEM | maandag 1 juli 2019 @ 16:59 |
| |
DeeBee | maandag 1 juli 2019 @ 17:02 |
Verzonnen artikelen. ![]() | |
#ANONIEM | maandag 1 juli 2019 @ 17:03 |
GPUpdate is normaal niet echt van het fake news, maar kan het mis hebben. | |
DeeBee | maandag 1 juli 2019 @ 17:09 |
Er staat letterlijk in dat Magnussen te ver naar voren rolde, wat overigens al voor de start gebeurde, want hij had geen jumpstart maar stond stil op de verkeerde plek (dus deze anekdote klopt al niet). Max staat ook stil en daarna 0.1s stil ofzo met die stall, al rolt de wagen en blijft hij uberhaupt niet compleet stilstaan... 'Op beelden lijkt Max naar voren te staan'. Ok, nul relevantie, want wat doen beelden er toe. Plus, de wedstrijdleiding zegt letterlijk dat er geen reden tot nader onderzoek was ergens. GP Update: MaX hEeFt gEWoNnEn eN dOoR oOg vAn dE NaAlD mEt z'N SleChTe StaRT! Vind het gewoon onzinnige artikelen van zo'n site, dat je ze plaatst is verder prima, maar ik snap niet wat GP update nou wil... | |
#ANONIEM | maandag 1 juli 2019 @ 17:13 |
in het artikel staat dat de wedstrijdleiding er naar gekeken heeft, maar door de slechte start van Max geen reden tot straf had. Helaas staat er geen bron bij. [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 01-07-2019 17:13:54 ] | |
nogeenoudebekende | maandag 1 juli 2019 @ 17:17 |
Amus meldt het ook gewoon. | |
DeeBee | maandag 1 juli 2019 @ 17:22 |
Dat zou een nog matiger verhaal zijn, hoe kan de straf(maat) nou afhangen van de kwaliteit van je start. Magnussen had toch ook nul voordeel en geen betere start? Maar die krijgt dan wel een straf? Volgens mij worden er in die artikelen wat dingen verkeerd geinterpreteerd (en al die sites schrijven elkaar netjes over, dat maakt weinig uit...). | |
nogeenoudebekende | maandag 1 juli 2019 @ 17:24 |
Veel straffen hebben het uitgangspunt dat het pas bestraft wordt als je er voordeel uit haalt. Dit dus ook. | |
Zipportal | maandag 1 juli 2019 @ 17:32 |
Vooral dat volk bij het Volkslied. ![]() | |
DeeBee | maandag 1 juli 2019 @ 17:42 |
En hoe haalde Magnussen er voordeel uit dan? Nou lijkt mij dit sowieso niet echt de 'regel', maar de FIA maakt het zichzelf weer onnodig lastig. Dus als Max 2 plekken verliest is het wel voordeel? Of geen plek wint maar er wel sneller door kan aanvallen in latere bochten? Hoe moeilijk kan het zijn: verkeerd staan hoort gewoon een straf te zijn en het is echt de eerste keer dat ik hoor dat ze ook zouden kijken of je ook echt voordeel uit je start haalt... | |
wawowiewa | maandag 1 juli 2019 @ 18:00 |
En maar mee zingen dat ze van duitsenbloed zijn bah paupervolkslied dat zal ik nooit meezingen en heb groot respect voor ieder die dat ook weigert | |
Faraday01 | maandag 1 juli 2019 @ 18:02 |
De meeste talentvolle coureurs zullen als ze slim zijn passen voor een stoeltje bij Red bull op dit moment. Als je net zo weggereden wordt als Gasly is dat carrière zelfmoord. En met Max in combinatie met een lastig te besturen Red bull auto loop je dat risico. Daarom zal het of Gasly of een ervaren coureur worden als tweede rijder. | |
wawowiewa | maandag 1 juli 2019 @ 18:10 |
Al vaker gehoord maar dit is echt onzin. Denk je echt dat de team bazen verstandelijk beperkt zijn ? Als je net zo weggereden wordt als Gasly verdien je het niet om in de F1 te zitten Gasly was een move van RBR omdat RIC ineens wegging en ze prima vinden om de focus op Max te hebben | |
Tarado | maandag 1 juli 2019 @ 18:14 |
Magnussen scheen door te rollen, Verstappen stond stil | |
Vliegbaard | maandag 1 juli 2019 @ 18:17 |
Elke coureur die zichzelf WK-kansen toedicht zal onherroepelijk van Max moeten winnen (& de rest uiteraard) als je dat in dezelfde auto niet durft dan heb je als coureur bij Mercedes of Ferrari net zo min kans en ben je dus niet goed genoeg voor een stoeltje bij RBR, Ferrari of Mercedes. | |
Vliegbaard | maandag 1 juli 2019 @ 18:25 |
Leaving track and gaining advantage is anders toch behoorlijk bekend. In andere woorden zodra je er geen voordeel van hebt wordt het niet bestraft. Maar ik ben het met je eens. FIA moet dit gewoon bestraffen. Dergelijke jurering hoort niet thuis in de F1. Hou de regels gewoon helder en transparant en leef ze na. | |
Dutchguy | maandag 1 juli 2019 @ 18:25 |
Eigenlijk wel mee eens. Vaak zag je vooral vorig jaar dat teams ook het spel speelden door bijv. na een pitstop de tweede coureur op een bepaalde positie te krijgen om een tegenstander op te kunnen houden. Met een coureur als Gasly die op een ronde ligt kan Red Bull dat nauwelijks en moet Verstappen het steeds in zijn eentje opknappen. | |
WismutVeilchen83 | maandag 1 juli 2019 @ 18:38 |
Heb het niet bijgehouden, maar zijn deze genotsbeelden al gedeeld? Hoezo precies andersom ![]() | |
Droopie | maandag 1 juli 2019 @ 18:41 |
Heerlijk zo'n tegenstander voor Max in de toekomst. Niets lachende RIC, maar gewoon een vieze vuile killer als tegenstander. | |
klaasweetalles | maandag 1 juli 2019 @ 18:47 |
geniale beelden hadden ze toen al bonje die 2 trouwens niemand heeft in korte tijd zoveel vijanden gemaakt als max verstappen ...net als zijn vader soms helemaal knettergek... zelfs wijlen nike lauda zei ooit dat max helemaal gestoord is.... | |
nogeenoudebekende | maandag 1 juli 2019 @ 18:56 |
Heb je hier ook bronnen bij? | |
vosss | maandag 1 juli 2019 @ 18:58 |
De bron is dood ![]() RIP aan de nabestaanden ![]() | |
Smacked_Actor | maandag 1 juli 2019 @ 19:03 |
Nabestaanden ook dood? RIP aan de nabestaanden ![]() | |
#ANONIEM | maandag 1 juli 2019 @ 19:03 |
Precies andersom kun je niet echt oordelen zonder de beeld van dat incident. | |
nogeenoudebekende | maandag 1 juli 2019 @ 19:17 |
Prachtig hoe 20 jaar na dato mensen hier nog steeds over vallen. ![]() Ken je klassiekers! | |
sasquatsch | maandag 1 juli 2019 @ 19:24 |
Max zei al dat als het andersom was geweest ze precies zo gereageerd zouden hebben. "It's all part of the game." | |
Smacked_Actor | maandag 1 juli 2019 @ 19:28 |
14 | |
THEFXR | maandag 1 juli 2019 @ 19:29 |
WismutVeilchen83 | maandag 1 juli 2019 @ 19:38 |
Qua reacties he, LEC ook, what happened? Nothing ![]() | |
WismutVeilchen83 | maandag 1 juli 2019 @ 19:38 |
SlipstreamGoden ![]() | |
maan_man | maandag 1 juli 2019 @ 19:45 |
En wat zei opa Frans de dag daarna op de regionale tv? Niet alleen Niki's oren zijn ernstig verbrand bij die crash, maar ook zijn hersenen. Ja, zo'n opa kan je als pr-afdeling wel gebruiken. | |
Faraday01 | maandag 1 juli 2019 @ 19:47 |
Als je te vroeg instapt bij een topteam kan dat meteen einde carrière zijn. Niet iedereen komt als een komeet zoals Verstappen of Leclerc, er zijn ook rijders die gebaat zijn bij eerst een aantal jaar meters maken voordat ze de stap zetten naar de top3. | |
#ANONIEM | maandag 1 juli 2019 @ 19:52 |
Gvd, je zou maar tussen dit volk staan zeg ![]() ![]() En er dan ook nog fors voor betalen ![]() | |
Kleffe_Dop | maandag 1 juli 2019 @ 19:53 |
In een YouTube item met Leclerc vorige week werd 'm gevraagd naar de strijd tussen deze twee. Maar die strijdbijl is al lang geleden begraven, en die twee kunnen het prima vinden met elkaar tegenwoordig. Ze deelden bijvoorbeeld ook het vliegtuig terug vanuit Oostenrijk. Die enorme voortdurende rivaliteit is toch vooral iets wat de media ervan wil maken. Dat gezegd hebbende; dit is een geweldige foto: ![]() Ongeacht of je een Leclerc of Verstappen fan bent; dit voelt als de aftrap van dé nieuwe generatie voor de komende 15-20 jaar. | |
OscarMopperkont | maandag 1 juli 2019 @ 19:53 |
Jij zat noord? ![]() | |
Droopie | maandag 1 juli 2019 @ 20:12 |
Gisteren gaf ie bv. geen handje. Niets mis mee, maar zodra de adreline is gezakt moeten ze wel normaal doen ja ![]() Alleen Hulkenberg en Magnussen kunnen elkaars bloed wel drinken toch? | |
#ANONIEM | maandag 1 juli 2019 @ 20:15 |
Ieder z'n meug. | |
de_boswachter | maandag 1 juli 2019 @ 20:17 |
Holland fans ![]() | |
nogeenoudebekende | maandag 1 juli 2019 @ 20:18 |
Het is ook niet mijn ding maar echt sneu zien ze er niet uit. Die mensen hebben het naar hun zin. Steekt dat jou? | |
de_boswachter | maandag 1 juli 2019 @ 20:18 |
En dan sta je in de fucking Ziggo Dome ga je staan filmen met je mobiel ![]() Man man man man. | |
de_boswachter | maandag 1 juli 2019 @ 20:19 |
Steekt het jou dat ik een afwijkende mening tov jou heb? | |
#ANONIEM | maandag 1 juli 2019 @ 20:22 |
Kan die onzin over hoe iemand een race kijkt niet achterwege? Laat iedereen lekker doen wat ze willen, je hoeft er niet tussen te staan. | |
#ANONIEM | maandag 1 juli 2019 @ 20:23 |
Zegt genoeg over het slag volk ![]() | |
de_boswachter | maandag 1 juli 2019 @ 20:25 |
IQ van een schoffel | |
klaasweetalles | maandag 1 juli 2019 @ 20:25 |
![]() Dit gezicht zegt mij dat er wraak gaat komen in de toekomst... ![]() | |
Kleffe_Dop | maandag 1 juli 2019 @ 20:26 |
Die twee zullen elkaar geen verjaardagskaart sturen inderdaad, maar dat geldt voor wel meer coureurs tov Magnussen. Hij heeft wel een bepaalde reputatie op de grid... | |
Spockjuh_ | maandag 1 juli 2019 @ 20:41 |
110 zuid ![]() | |
vosss | maandag 1 juli 2019 @ 20:41 |
![]() | |
Falco | maandag 1 juli 2019 @ 20:42 |
Ha, zat jij ook in de Ziggo dome ![]() | |
bokkepoot | maandag 1 juli 2019 @ 20:45 |
Lekker makkelijk zeiken op Ziggo en bijbehorende fans ![]() Ga je lekker ergens anders aan ergeren ![]() | |
#ANONIEM | maandag 1 juli 2019 @ 20:45 |
Nee, lekker in m'n achtertuin, onder de overkapping, met een pilsje en een BBQ. ![]() Het is gewoon kinderachtig. [ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 01-07-2019 20:46:51 ] | |
OscarMopperkont | maandag 1 juli 2019 @ 20:55 |
![]() | |
lord_bono | maandag 1 juli 2019 @ 21:00 |
Dit inderdaad. Gewoon lekker laten kijken, dankzij de mensen die in de Ziggo dome zitten en naar Oostenrijk gaan, krijgen we wel weer een F1 race in Nederland ![]() | |
manny | maandag 1 juli 2019 @ 21:03 |
Beetje zoals voetbal kijken in de kroeg. Of naar zo een hal gaan om Darts te kijken. Je moet er van houden, maar waarom oordelen erover. ieder zijn ding. | |
Whiskers2009 | maandag 1 juli 2019 @ 21:37 |
https://www.gptoday.net/n(...)tuig-terug-naar-huis Jammer joh.. | |
klaasweetalles | maandag 1 juli 2019 @ 21:39 |
Marcoss | maandag 1 juli 2019 @ 21:41 |
Dat heeft Ricciardo ook wel natuurlijk, je karakter buiten de baan zegt verder niet zoveel over je karakter op de baan. | |
Whiskers2009 | maandag 1 juli 2019 @ 21:43 |
Kubica is geen DOTD door een trollactie van bijv. een reddit, maar door een technisch mankement https://www.gptoday.net/n(...)ca-driver-of-the-day | |
klaasweetalles | maandag 1 juli 2019 @ 21:46 |
doe niet zo dom die vlucht was al een week geleden geregeld waarschijnlijk ze zijn niets anders dan collegaas die elkaar blijven tegen komen niets meer dan dat... | |
Whiskers2009 | maandag 1 juli 2019 @ 21:48 |
Anders lees het nog een keer en dan vooral het stuk waar Max zelf zegt hoe het zit. | |
klaasweetalles | maandag 1 juli 2019 @ 21:55 |
JIj snapt het spel van F! nog niet blijkbaar Het hoort gewoon bij de game die om miljarden gaat Er worden allemaal contractjes samengesteld welke elke coureur moet tekenen betreft de gedragsregels tegenover elkaar ze mogen tijdens de race en na de race wel tegen elkaar tekeer gaan maar daarna is het gewoon afgelopen. Dat is het spel die erbij hoort. Uiteindelijk hebben ze allemaal een handtekening gezet onder een stukje papier waarin staat dat ze de F! en elkaar niet in diskrediet mogen brengen..... Gebeurt ook in de voetballerij trouwens... | |
#ANONIEM | maandag 1 juli 2019 @ 22:01 |
Nou, als klaas het zegt dan moet het wel waar zijn. Die weet alles. ![]() En klaas mien jong, laat die enter knop eens met rust als je een bericht tikt. [ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 01-07-2019 22:01:49 ] | |
vosss | maandag 1 juli 2019 @ 22:03 |
Bijna vergeten door die under investigation wat debiel lang duurde!! Ik kon het me ook al niet voorstellen. Max had hier hoe dan ook de DOTD moeten zijn en naar alle waarschijnlijkheid wordt ie dat dus ook alsnog omdat in het bericht staat dat mensen op hem stemde en kregen te zien bedankt voor je stem op kubica. Als dat bij stemmen op anderen ook was has het er wel bijgestaan neem ik aan. | |
Whiskers2009 | maandag 1 juli 2019 @ 22:05 |
Hier kan ik me een heel eind in vinden: | |
TAV74 | maandag 1 juli 2019 @ 22:16 |
Ik ook, vooral het feit dat Leclerc zelf ook een risico neemt en dus medeschuldig is. Ik denk dat hij dat niet gedaan had als dit voor P5 was geweest. | |
vosss | maandag 1 juli 2019 @ 22:17 |
Ik wil in dat witte huis rechts achter die dikke wonen ![]() | |
Whiskers2009 | maandag 1 juli 2019 @ 22:19 |
Column Martin Brundle: https://www.skysports.com(...)future-arrives-early | |
Cherni | maandag 1 juli 2019 @ 22:21 |
Precies, Laat mensen genieten. Ik blijf er ook vrij rustig onder ![]() Maar geniet van het moment. Het is mogelijk ook de laatste Nederlander in de F1 die we ooit gaan meemaken op dit niveau. Het is sowieso een unieke periode die ik in mijn leven niet snel heb meegemaakt in de sport. Van wielrennen tot darten. We hebben op dit moment niet te klagen. | |
WismutVeilchen83 | maandag 1 juli 2019 @ 22:23 |
Leest lastig weg tussen alle reclame door. | |
Whiskers2009 | maandag 1 juli 2019 @ 22:23 |
Dit emailde ik aan een vriend hierover (die nav de YT zei dat hij het ermee eens was dat "hard but fair" racen idd moet kunnen): Daarnaast ook het stuk dat de verdedigende coureur 'm sneller laat staan want én geen grindbak/muur/whatever dus weinig te verliezen én de fantastische bijkomende kans dat de aanvallende coureur een straf krijgt ivm "he pushed me off the track!!!!" (schwalbe zou dat in het voetbal heten). | |
Spockjuh_ | maandag 1 juli 2019 @ 22:26 |
Insert Twilight zone music: welk stoel nummer? | |
opgebaarde | maandag 1 juli 2019 @ 22:33 |
Serieuze vraag: als er geen uitloopstrook lag of zelfs een muur stond. Dan moet een Charles, terwijl ze gelijk liggen, ook uitwijken. Dus de aanvaller dicteert? | |
Whiskers2009 | maandag 1 juli 2019 @ 22:42 |
De verdediger neemt dan idd het risico niet en lift zodra hij ziet verslagen te zijn. De aanvaller dicteert niks. Maar als hij een een gecontroleerde cleane actie maakt kan de verdediger niets anders dan liften. Hij wil nl. niet in de muur of in het grind komen, want dan benadeelt hij zichzelf nogal. Bij een uitloopstrook loopt de verdediger geen risico en kan over de boardradio gaan blaten dat hij vd track afgeduwd is. Bij een kamikaze-actie verdient de aanvaller uiteraard wel straf. Kijk de YT en lees de column van Brundle ![]() | |
#ANONIEM | maandag 1 juli 2019 @ 22:43 |
Oneens. | |
Seam | maandag 1 juli 2019 @ 23:13 |
![]() Ik ging helemaal stuk toen ik dit hoorde | |
Vliegbaard | maandag 1 juli 2019 @ 23:20 |
Waarvan akte. | |
sasquatsch | maandag 1 juli 2019 @ 23:28 |
Wat Karun Chandhok gisteren al zei dus.
| |
vosss | maandag 1 juli 2019 @ 23:29 |
Dus? Grindbakken terug!! ![]() Heel dat gezeik meteen afgelopen ![]() | |
Whiskers2009 | maandag 1 juli 2019 @ 23:40 |
![]() | |
bokkepoot | maandag 1 juli 2019 @ 23:42 |
Je zag Raikkonen dan ook even remmen nadat ie ingehaald werd door Norris op een zelfde manier. Dat is imho hoe het hoort ![]() | |
vosss | maandag 1 juli 2019 @ 23:52 |
Kees is geen domme jongen. Ik kan me hier eigenlijk ook prima in vinden wat hij zegt ![]() | |
beantherio | dinsdag 2 juli 2019 @ 00:03 |
Sorry hoor maar ik vind van de Grint veel te vaak heel raar uithalen. Ook nu weer: als Max geen goede auto heeft rijdt ie ook achteraan. Autosport is een teamsport en je hebt alle componenten (coureur, team, auto, motor, banden) nodig om succesvol te zijn. Max kan niet op water lopen. | |
Adames | dinsdag 2 juli 2019 @ 00:10 |
Max haalde op pure kracht van de motor vettel bottas en leclerc in Maar het lag niet aan de motor Wat een gek | |
bokkepoot | dinsdag 2 juli 2019 @ 00:16 |
Mee eens ![]() | |
TheFreshPrince | dinsdag 2 juli 2019 @ 00:17 |
Het is meer dan dat: - grip van je banden - exit snelheid, hoe kom je de bocht uit - opladen van je batterij in voorgaande ronden zodat je alle energie vrij kan laten bij de inhaalpoging - slipstream en DRS - laat remmen zonder blokkeren - gat dichtgooien | |
mikieu | dinsdag 2 juli 2019 @ 00:18 |
Zonder DRS geen kans. Dus niet waar. | |
TheFreshPrince | dinsdag 2 juli 2019 @ 00:18 |
Remmen hoeft niet eens ![]() ![]() | |
Nattekat | dinsdag 2 juli 2019 @ 00:20 |
Het is heel simpel. RB slecht? Die Honda is een baggerding, all hail Renault! RB goed? Het lag aan de banden, omstandigheden, batterij, remmen, Max, die windvlaag, trillend gaspedaal, de stand van de sterren, weerwolven... maar absoluut niet aan de motor. | |
Adames | dinsdag 2 juli 2019 @ 00:25 |
Tuurlijk kan hij racen en gebruikte hij drs goed, maar punt van die kerel is dat de auto zo goed was als gasly reed. Dat is ook niet waar. Het was party mode tot het eind en verstappen deed ermee eat hij kon. En won. | |
TheFreshPrince | dinsdag 2 juli 2019 @ 00:38 |
Klopt, toen ik hoorde "you have full power to the end" of iets van die strekking (Olav hoorde het weer eens niet) wist ik meteen "ze offeren die Honda op, alles of niets". Maar... je moet wel wat doen met je kansen en dan is zo'n auto voor hem als een rode lap op een stier, hij gaat ervoor. Had Max niet eerst die McLaren en de Alfa Romeo verschalkt en die stabiele rondetijden gereden, dan was hij nooit in de positie geweest om te doen wat hij heeft gedaan. En op dat moment stond z'n motor nog niet op standje 11 ![]() Die vechtlust... daarvoor kijk ik naar F1 races... wie het ook is... [ Bericht 6% gewijzigd door TheFreshPrince op 02-07-2019 00:44:15 ] | |
OscarMopperkont | dinsdag 2 juli 2019 @ 08:09 |
Uhm.... goeie.... moet ik ff opzoeken Welke rij en stoel zat u dan? Weet wel dat er achter mij iemand zat die dacht heel grappig te zijn, maar het uiteraard niet was ![]() Ik zat bij de trap sowieso | |
TAV74 | dinsdag 2 juli 2019 @ 08:16 |
Degene met het initiatief dicteert, en dat was Verstappen/de aanvaller hier aangezien hij met meer snelheid al aan de binnenkant in het gat gedoken is dat Leclerc hem geeft, controle heeft en op een normale lijn rijdt. Aan Leclerc om adequaat te reageren. | |
nogeenoudebekende | dinsdag 2 juli 2019 @ 08:16 |
Ik voel een awkward momentje aankomen. | |
Tijn | dinsdag 2 juli 2019 @ 08:25 |
De essentie is dat Leclerc niet verdedigde. Het was z’n eigen schuld dat-ie op een plek terecht kwam waar de baan ophield. Daarom zou een penalty ook onterecht zijn: Leclerc heeft de ontstane situatie zelf gecreëerd. | |
Captain_Jack_Sparrow | dinsdag 2 juli 2019 @ 08:30 |
Vettel heeft 18 punten voor op Leclerc. Als Ferrari niet zo belachelijk Vettel de hand boven het hoofd had gehouden, had Leclerc gewoon in punten boven Vettel gestaan. Btw, ik ben geen Leclerc fan, maar heb zeker geen roze Vettel-bril op. Ik bedoel maar, Ricciardo veegde ook de vloer aan met Vettel in zijn eerste seizoen bij Red bull. Dat wordt door veel Vettel-fans gemakshalve genegeerd. | |
#ANONIEM | dinsdag 2 juli 2019 @ 08:30 |
Het is Ricciardo zijn 'signature' move. Laat en diep en remmen, van binnen kant naar de buiten kant van de bocht uit laten lopen en degene die je inhaalt heeft geen kans van insturen meer. Als hij het doet is het de overtake van het jaar, als Verstappen het doet is het een controverse. [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-07-2019 08:30:54 ] | |
Captain_Jack_Sparrow | dinsdag 2 juli 2019 @ 08:32 |
Leclerc geeft het iniatief weg door de bocht open te laten. Dat hij daardoor in een situatie terecht komt, waarbij hij geen ruimte meer heeft, heeft hij toch grotendeels aan zichzelf te danken. | |
dop | dinsdag 2 juli 2019 @ 08:46 |
daar in heeft Leclerc weinig keuze. Als hij de bocht zo neemt dat max hem er niet naast kan zetten, dan weet hij ook dat max vervolgens de bocht met veel meer snelheid uit komt (Leclerc verliest snelheid omdat hij de bocht verkeerd aansnijdt) dan komt max er dus na de bocht hard voorbij. Net als Leclerc er bij de eerste aanval hard voorbij kon door een betere lijn in de bocht. Het is een schaak spelletje. Wat Max won, en wat altijd een beetje zuur is voor de verliezer, want racen op het randje (beide). De aanvaller dicteert altijd als hij zijn neus er (optijd) voor krijgt. Als je de regels anders zou willen stellen, dan betekent het dat je nooit aan de binnenkant in kan halen in een bocht, want je blokkeert altijd de lijn van de rijder aan de buitenkant. [ Bericht 3% gewijzigd door dop op 02-07-2019 08:52:46 ] | |
Peterselieman | dinsdag 2 juli 2019 @ 09:13 |
Er is wel een verschil. Dani Ric komt nog later | |
Tijn | dinsdag 2 juli 2019 @ 09:31 |
Ik vind het een bizarre redenatie eerlijk gezegd. “Omdat Max er anders later voorbij komt, is Leclercs enige optie om maar helemaal niet te verdedigen”. Waarom niet de binnenkant afdekken en daarna met overtake + hybride boost proberen voor te blijven? Met een beetje geluk hou je ‘m er lang genoeg voor om ook bij de bocht erna weer de binnenkant te verdedigen. Natuurlijk is het niet makkelijk, maar ik vind het raar om te zeggen dat Leclerc het niet eens had moeten proberen. | |
Nattekat | dinsdag 2 juli 2019 @ 09:33 |
Leclerc had terug kunnen kruisen. | |
Spockjuh_ | dinsdag 2 juli 2019 @ 09:37 |
dat was ik dan niet, serieuze discussies met mijn zusje en de mensen naast mij over de race ![]() En nu gaat het echt eng worden, ik zat ook bij de trap...... eerste ring rij 12 of 13 volgens mij | |
Donderkonijn | dinsdag 2 juli 2019 @ 09:38 |
Normaal vind ik youtube luitjes promoten een beetje not done, maar om deze gast moest ik gewoon keihard lachen. Goede naam ook. | |
XL | dinsdag 2 juli 2019 @ 09:47 |
Je zou zeggen dat Leclerc: 1) een probleem met de auto had waarvan wij niks weten Of 2) hij een rookie is die een basisregel uitgelegd kreeg | |
THEFXR | dinsdag 2 juli 2019 @ 09:49 |
@FireFly mijn super Honda expert, waar ben je? had Marko stiekem die Honda op 100% gedraaid, toen een Jap even niet keek | |
Tijn | dinsdag 2 juli 2019 @ 09:49 |
Hij had van alles kunnen (en moeten) doen. Maar hij liet zich als een mak schaap van de weg rijden en hoopte vervolgens op een penalty. Da’s geen racen natuurlijk. | |
Luctor.et.Emergo | dinsdag 2 juli 2019 @ 09:52 |
Daar heeft de FIA natuurlijk zelf voor gezorgd de laatste tijd. | |
Tijn | dinsdag 2 juli 2019 @ 09:56 |
De vorige twee penalties gingen allebei over het verlaten van de baan en er op onveilige wijze weer opkomen. Dus als iemand een penalty had moeten krijgen, was het Leclerc ![]() | |
Luctor.et.Emergo | dinsdag 2 juli 2019 @ 10:00 |
and gaining an advantage. Dat was bij Leclerc niet echt het geval. ![]() | |
Red_85 | dinsdag 2 juli 2019 @ 10:32 |
Sterk hoor. Eensch. | |
tja77 | dinsdag 2 juli 2019 @ 10:40 |
Leclerc maakte dan ook geen fout en werd door de positie die Max innam naar buiten gedwongen. Net ff een andere situatie, of ja, een totaal andere. | |
Ener-G | dinsdag 2 juli 2019 @ 10:40 |
Key is ook dat Max hem ruim voor de bocht er al naast gooide, aan de binnenkant. En dat hij het een ronde eerder al probeerde maar zichzelf (en LEC) in leven liet. | |
tja77 | dinsdag 2 juli 2019 @ 10:42 |
Leclerc gaf na de race ook al aan, dat Max er toch wel voorbij was gegaan. Maar daarmee gooide hij z’n eigen ruiten ook meteen in. Waarmee laat je je gas dan niet los, als Max er al voorbij is? Dit riekt naar penalty aansmeren als je weet dat je toch geklopt bent. | |
Evenstar | dinsdag 2 juli 2019 @ 10:46 |
Dit ![]() F1 is saai geworden sinds iedereen zo berekenend is gaan (moeten) rijden. Je ziet wat er gebeurt als je een coureur echt het maximale uit een auto laat halen. Heerlijk. | |
opgebaarde | dinsdag 2 juli 2019 @ 10:49 |
Natuurlijk maakt Leclerc een fout door dat gat te laten, maar dat geeft een andere rijder geen vrijbrief. Wil niet zeggen dat die andere rijder een fout maakt, maar dat staat los van elkaar. | |
Evenstar | dinsdag 2 juli 2019 @ 10:52 |
Leclerc laat ruimte. Max pakt die ruimte. Leclerc kan niet meer op een normale manier insturen en moet de bocht ruim nemen. Als daar een muur had gestaan had hij gelift en was het meteen klaar. Nu kon hij met 2 wielen buiten de baan gaan rijden en weer de baan op te knallen, terwijl hij heel goed wist dat Max daar zat. | |
OscarMopperkont | dinsdag 2 juli 2019 @ 10:57 |
Vak 110 rij 11 zat ik | |
Spockjuh_ | dinsdag 2 juli 2019 @ 10:58 |
dan heb ik je gezien, kan niet anders ![]() | |
OscarMopperkont | dinsdag 2 juli 2019 @ 11:00 |
![]() Dan was je inderdaad niet de vervelende vent achter mij... leek mij al stug toen je zei dat je met een dame was, want achter mij zaten stuk of 4 heren... | |
Evenstar | dinsdag 2 juli 2019 @ 11:00 |
Quote van Brundle uit dit artikel https://www.skysports.com(...)future-arrives-early Helemaal mee eens ![]() Hij zegt ook meteen dat het geen vrijbrief is natuurlijk
| |
Spockjuh_ | dinsdag 2 juli 2019 @ 11:02 |
wij zijn de saaiheid zelve tijdens sport gebeurtenissen. Analyseren vooral met hier en daar een voorzichtige juichbeweging ![]() Mocht er een volgende keer komen dan voorzie ik een Fok! meet in de maak ![]() | |
OscarMopperkont | dinsdag 2 juli 2019 @ 11:05 |
![]() | |
mikieu | dinsdag 2 juli 2019 @ 11:09 |
Het voetbalpubliek op onze tribune was wel beschamend. De hele tijd fakkels in het gras gooien waardoor zelfs de brandweer moest komen.. echt heel stoer hoor. | |
tja77 | dinsdag 2 juli 2019 @ 11:14 |
Ach, dat zie je bij MotoGP ook. Ik praat het niet goed, maar rook hoort er wel een beetje bij. | |
Tarado | dinsdag 2 juli 2019 @ 11:16 |
Waarom is dat voetbalpubliek? Ook bij het voetbal zijn er maar enkele gekken die dat doen, die komen blijkbaar ook naar Max. | |
Spockjuh_ | dinsdag 2 juli 2019 @ 11:25 |
ik noem het feestpubliek... beetje zuipen, beetje gek doen en als het mee zit ook nog iets van het evenement mee krijgen maar dat is geen must. En daar hoort dan ook vuurwerk bij | |
dop | dinsdag 2 juli 2019 @ 11:25 |
De keuze van Leclerc was de buitenkant verdedigen. Gezien hem dat al een keer succesvol was gelukt ook een logische keuze. Nu kwam max er ook maar nipt voor. Ik denk dat in deze bocht dat je het met de binnenkant verdedigen je het je tegenstander makkelijker zou hebben gemaakt. Ik zeg daar mee niet dat dit voor elke bocht of elke situatie zo is. | |
Captain_Jack_Sparrow | dinsdag 2 juli 2019 @ 11:37 |
Dat zegt ook niemand. | |
Tarado | dinsdag 2 juli 2019 @ 11:41 |
vond ik ook een vreemde opmerking | |
VacaLoca | dinsdag 2 juli 2019 @ 12:33 |
Verbaasd me vooral hoeveel fans toch roepen om een penalty en dat Mac Leclerc 'gewoon' op het rechte stuk had moeten inhalen. Alsof er een hele generatie is die gewend is aan enkel DRS overtakes en alles wat verder gaat dan dat als fout ziet. Dan kan je net zo goed live stream van de a12 opzetten.. | |
VacaLoca | dinsdag 2 juli 2019 @ 12:37 |
Leclerc lijnde zich op om achterlangs te kruisen, maar Max deed het gewoon heel goed en liet Leclerc kansloos. Dat er dan nog asfalt over is en ie zich toch in een ruimte probeert te beuken waarop ie het recht al verloren had .. Tja.. | |
Evenstar | dinsdag 2 juli 2019 @ 12:43 |
Laat dat alsof maar weg, er is een hele generatie nieuwere F1 kijkers die inderdaad niet beter weten. Vroeger (zonder DRS) kon je bijna niet anders inhalen dan hoe Max dat nu doet, want dan had je niet de power om er op een rechte stuk (zonder DRS) voorbij te vliegen, dus je moest wel dit soort acties doen. | |
XL | dinsdag 2 juli 2019 @ 12:44 |
Er zijn natuurlijk ook ferrari fans en de een of andere max-anti die in zulke gevallen last hebben van subjectiviteit | |
TAV74 | dinsdag 2 juli 2019 @ 13:43 |
Of ze kijken erg gekleurd of ze hebben inderdaad de tijden dat er echt ingehaald werd volledig gemist. Maar echt, wat wil je dan zien? Alleen achter elkaar aan rijden en DRS overtakes op het rechte stuk? Ik zie Max heel graag winnen, maar ik zou er direct vrede mee hebben als hij in dezelfde situatie in de positie van Leclerc zou zitten. Zulke gevechten maken de sport. | |
nogeenoudebekende | dinsdag 2 juli 2019 @ 14:32 |
![]() | |
TagForce | dinsdag 2 juli 2019 @ 14:32 |
Precies dit. Vroegah, toen er nog gras lag naast die witte lijn en kerbstones, gingen ze van hun gas af als ze zagen dat de bocht voor de ander was. Dan was de taktiek je bochtensnelheid op te offeren om dan de switchback te doen en eerder op je gas te kunnen om hem de volgende bocht op dezelfde wijze weer voorbij te gaan. Tegenwoordig is de taktiek om lekker te blijven zitten, van de baan geduwt te worden (het liefst met een beetje contact) en vervolgens je plek via de stewards terug te krijgen. En dat is doodzonde van de mooie autosport. | |
Whiskers2009 | dinsdag 2 juli 2019 @ 15:10 |
Max officieel alsnog DOTD: https://www.formula1.com/(...)F0Cb7H1F0oDskOs.html | |
opgebaarde | dinsdag 2 juli 2019 @ 15:12 |
74%?!! Bizar. En terecht natuurlijk. Maar zo'n hoog percentage is echt uitzonderlijk volgens mij | |
Whiskers2009 | dinsdag 2 juli 2019 @ 15:18 |
Hakkinen vind er ook wat van: https://www.gptoday.net/e(...)n-s-overtake-a-shame [ Bericht 0% gewijzigd door Whiskers2009 op 02-07-2019 15:31:18 ] | |
nogeenoudebekende | dinsdag 2 juli 2019 @ 15:27 |
Niks mis mee. | |
#ANONIEM | dinsdag 2 juli 2019 @ 15:29 |
nee | |
#ANONIEM | dinsdag 2 juli 2019 @ 15:33 |
Is er nog een artikel van Villeneuve ergens? Tot nu toe is iedereen het er wel over eens dat dit gewoon moet kunnen. Wat een eensgezindheid. ![]() | |
Tarado | dinsdag 2 juli 2019 @ 15:37 |
het deed mij een beetje aan deze denken op Vettel, toen ook geen straf, al zeggen ze dat de regels evolueren [youtube][ | |
Knurft-Zork3 | dinsdag 2 juli 2019 @ 15:37 |
Standje 11 he! De anderen kunnen maar tot 10. Ben nu ook wel benieuwd of Verstappen en Leclerc samen terug zijn gevlogen naar Monaco zoals vooraf afgesproken. ![]() | |
vosss | dinsdag 2 juli 2019 @ 15:44 |
Vettel deed vlak daarvoor hetzelfde bij Max, maar die koos toen, terecht, eieren voor zijn geld. Zegmaar wat onze vriend de kerk ook had moeten doen ![]() | |
opgebaarde | dinsdag 2 juli 2019 @ 16:47 |
Tom Coronel vond het toch discutabel, na de race in de Ziggo uitzending? En als ik mij goed herinner was Doornnos enigszins gereserveerd. En ik dacht dat Di Resta en Rosberg ook twijfels hadden, maar ik heb alleen koppen van berichten gelezen | |
Whiskers2009 | dinsdag 2 juli 2019 @ 16:53 |
Ja. Artikel daarover staat in dit topic. | |
#ANONIEM | dinsdag 2 juli 2019 @ 16:55 |
Coronel en doornbos waren bang dat het misschien een straf was gezien de lijn van afgelopen races. Doornbos vond het duidelijk geen straf. Rosberg vond het ook geen straf volgens mij. Di Resta weet ik niet. | |
Tarado | dinsdag 2 juli 2019 @ 16:58 |
Di Resta zei in het commentaar al dat het een goeie move was van Max | |
sasquatsch | dinsdag 2 juli 2019 @ 17:02 |
Ik heb het Hamilton ook vaak genoeg zien doen. Zowel voor inhalen als verdedigen. Er is ook een quote van Martin Brundle, "Don't go around the outside of Hamilton", omdat de kans groot was dat je van je gas af moest (of van de baan geduwd werd) als je hem buitenom probeerde in te halen. | |
opgebaarde | dinsdag 2 juli 2019 @ 17:10 |
Helder | |
#ANONIEM | dinsdag 2 juli 2019 @ 17:13 |
Net teruggeken van Rosberg, vond het toch een straf, maar zou willen dat het geen straf is omdat hij dit bij racen hoort vinden. Maar zn argumentatie slaat kant nog wal vind ik : "hij verdient een penalty want hij rijd een andere lijn als de rondes daarvoor." Dat lijkt me logisch bij een inhaal actie. | |
opgebaarde | dinsdag 2 juli 2019 @ 17:38 |
En dat wordt zelden bestraft, tenzij fysiek contact. Dat vind ik vreemd | |
Whiskers2009 | dinsdag 2 juli 2019 @ 17:46 |
Masi over het straffen in de F1 in het algemeen en het niet straffen van Max afgelopen race in het bijzonder: https://www.motorsport.co(...)reater-good/4487191/ | |
klaasweetalles | dinsdag 2 juli 2019 @ 17:56 |
sasquatsch | dinsdag 2 juli 2019 @ 18:05 |
Het wordt imho alleen bestraft als je bewust naar buiten stuurt (crowding another driver off the track), niet als je een 'vloeiende' lijn door de bocht neemt (mits je op de apex gelijk of voor op de buitenste auto ligt). | |
Mani89 | dinsdag 2 juli 2019 @ 18:07 |
Lekenvraag: waarom kon Max hier de Mercedessen wel kloppen tewijl hij normaal gesproken kansloos is? | |
gbm | dinsdag 2 juli 2019 @ 18:11 |
Temperatuur in combinatie met ijlere lucht, hierdoor raakten de Mercessen oververhit en moesten dus rustig aan doen... | |
Tijn | dinsdag 2 juli 2019 @ 18:34 |
+ nieuwere banden dan de rest van het veld + aero updates op z’n wagen die goed werkten + de Honda-motor vol open kunnen zetten (“mode 11”) omdat ze nu al weten dat ze sowieso meer motoren gaan gebruiken dan toegestaan | |
potjecreme | dinsdag 2 juli 2019 @ 18:52 |
Er is een streep door zijn naam. Handig moment. ![]() | |
sasquatsch | dinsdag 2 juli 2019 @ 19:33 |
Of je spelt het goed ![]() | |
opreis | dinsdag 2 juli 2019 @ 20:02 |
Kom op nou Mani, jij bent toch geen leek. Jij mag je zelf een expert noemen | |
Mani89 | dinsdag 2 juli 2019 @ 20:02 |
Bedankt voor de inzichten. | |
mikieu | dinsdag 2 juli 2019 @ 20:03 |
Het gaat niet om de rook, dat is juist wel tof. Maar om het feit dat je ze bewust in het gras gooit voordat ie uit is zodat die medewerkers moeten blussen, tot zover door dat de brandweer moest komen.. Gewoon exact hetzelfde volk wat je veelal in de stadions ziet. Zelf zuipen we ook genoeg, maken we er een feest van, maar zijn andere niet tot last. | |
Mani89 | dinsdag 2 juli 2019 @ 20:03 |
Sorry, ik ken alleen Max Verstappen, en Jos. En Heinz-Harald Frentzen. | |
Weltschmerz | dinsdag 2 juli 2019 @ 20:09 |
Rosberg had een prima argument, die is er zelf voor bestraft geweest en dan hoor je Brundle natuurlijk niet. De lijn die Verstappen koos betekende dat hij Leclerc buiten de baan zou duwen, zelfs met volle stuuruitslag. Dat zit hem dus niet in de stuurbeweging maar in het moment daarvoor. Dat kan hij wel zeggen, maar als de stewards zo inconsequent zijn en hun beslissing zo totaal niet onderbouwen dan is er wel alle ruimte of van allerlei dingen mee te laten spelen. Het is namelijk ongeacht de uitkomst een waardeloze beslissing. De motivering is geen motivering. Het is net zoiets als een voetbalscheidsrechter die zegt er was een duel in het strafschopgebied en geen van beide partijen was grotendeels schuldig. Dat kan ook niet, ook de VAR en zelfs de scheids moeten kunnen aangeven of de bal gespeeld werd en of dat voor het contact was of daarna. Dat het een race-incident was hadden we allemaal wel gezien, het was namelijk een incident tijdens een race. Ze moeten duidelijk maken waarom het hier geen geval van crowding was, waarom er geen wagenbreedte ruimte gelaten hoefde te worden, waarom Leclerc geen recht had op 'racing room' zoals Hamilton dat wel toekomt. Voor deze motivering volstaat de alleroppervlakkigste beoordeling, alsof ze er niet echt naar gekeken hebben, of geen idee hebben waarop te letten en dus maar weer de makkelijkste weg hebben gekozen. | |
opreis | dinsdag 2 juli 2019 @ 20:32 |
Ga weg man, Rosberg zat niet eens in de buurt van de apex. Die bleef net zo lang recht door rijden totdat ie tegen lewis aan zat. Ricciardo en Raikonen hadden een identieke actie (zelfde bocht, zelfde situatie) in 2017 die ook niet bestraft werd. | |
TheFreshPrince | dinsdag 2 juli 2019 @ 20:39 |
Klopt, totaal niet vergelijkbaar. Rosberg stuurde rechtdoor tot aan de witte lijn, nog voor de curbs überhaupt beginnen. | |
Weltschmerz | dinsdag 2 juli 2019 @ 20:50 |
Hamilton was daar helemaal niet bij. Maar daar gaat het niet om. Er is een overeenkomst, nl dat de gekozen lijn betekent dat er bij volle stuuruitslag geen ruimte aan de buitenkant overblijft en je dus de andere coureur buiten de baan duwt. Dan moeten de stewards het relevante verschil kunnen benoemen. Dat kunnen ze niet dus komen ze maar met zo'n nietszeggende toverformule. | |
Nattekat | dinsdag 2 juli 2019 @ 20:52 |
Het is racen, als je dat niet aan kan, dan heb je de verkeerde sport uitgekozen. Niet zo zeiken. | |
opreis | dinsdag 2 juli 2019 @ 20:56 |
Dan neem ik aan dat je het over Rosberg v Verstappen hebt 2016 duitsland? Wederom Rosberg die aan de binnenkant zit maar de bocht neemt alsof ie aan de buitenkant zit, compleet voorbij de Apex. Wederom niet dezelfde situatie | |
sasquatsch | dinsdag 2 juli 2019 @ 20:57 |
Weltschmerz leeft in zijn eigen wereld. Die is niet voor rede vatbaar. Niet alleen wat betreft de F1. | |
Weltschmerz | dinsdag 2 juli 2019 @ 21:07 |
Dat is ook echt weer zo'n lagere school argument. Heel overtuigend voor het studiopubliek van ziggo, maar het slaat natuurlijk nergens op. Zonder regels kun je niet racen, dat regels af en toe overtreden worden hoort ook bij echt racen en dat er straffen kunnen volgen dus ook, helemaal. Dat de regels voor iedereen hetzelfde zijn is zelfs essentieel voor racen zoals voor elke sport. Ik vind het prima dat het toegelaten wordt, maar dan moet je elders een grens trekken. Het maakt mij eigenlijk niet uit waar de grens getrokken wordt, het gaat mij erom dat die eindelijk eens een keer getrokken wordt en dan ook geldt voor Hamilton en ook geldt wanneer het een anticlimax betekent. | |
Weltschmerz | dinsdag 2 juli 2019 @ 21:10 |
Dan moeten de stewards aangeven waar het verschil hem erin zit. Dat kunnen ze niet want het is natte vinger werk met de gewenste uitkomst in gedachten. | |
opreis | dinsdag 2 juli 2019 @ 21:15 |
Het verschil is dat Rosberg gewoon niet de bocht normaal neemt. Die actie van Max was helemaal niet zo speciaal. Kijk ff bij 1:45 hoe Norris daar een Alfa in haalt, precies hetzelfde zoals Max deed, alleen gaat de Alfa niet in een ruimte proberen te zitten die aan het verdwijnen is. | |
TheFreshPrince | dinsdag 2 juli 2019 @ 21:19 |
Klopt, het enige verschil is dat Leclerc zich niet gewonnen gaf maar de weg houdt dan een keer op... Max en Rosberg 2016 op Hockenheim is inderdaad niet vergelijkbaar, Rosberg stuurde daar een heel stuk rechtdoor en haalde zelf de haarspeld maar amper. | |
VacaLoca | dinsdag 2 juli 2019 @ 21:29 |
Wat verwachten we van Silverstone? De RB was niet heel best hier afgelopen jaren, en aantal bochten zijn volgas geworden helaas dus verwacht meer van Ferrari. C1, C2 en C3 banden worden gebruikt, Oostenrijk ging Max best op de C2 band (Hard in Oostenrijk, Medium in GB) | |
Fer | dinsdag 2 juli 2019 @ 21:35 |
Zolang je een normale racelijn neemt en je er daadwerkelijk naast zit, mag je die ander ernaast drukken. Het mag alleen niet als je na een verdedigende actie terug naar er racelijn wil. Of als je Express op een abnormale stuurt om die ander eraf te rijden. | |
tja77 | dinsdag 2 juli 2019 @ 21:36 |
Mercedes op 1 en 2. Ferrari daarachter, Max daar weer vlak achter. | |
#ANONIEM | dinsdag 2 juli 2019 @ 21:48 |
Totaal niet vergelijkbaar, Max stuurde voluit en kon de bocht halen. Rosberg stuurde niet en kon de bocht ook niet meer halen. Sterker nog, hij maakte contact voor de bocht. Zelfs je geliefde Vettel is er niet voor bestraft toen Verstappen hem in China inhaalde en Vettel terug kruiste. Daarna drukte Vettel Verstappen op het gras. En gelukkig maar, dat is racen, dat willen we zien. [ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 02-07-2019 21:55:12 ] | |
#ANONIEM | dinsdag 2 juli 2019 @ 21:56 |
Goed voorbeeld, exact dezelfde move. ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 2 juli 2019 @ 21:58 |
Maar, @Weltschmerz , even los van dit ene moment, ben ik serieus benieuwd of je genoten hebt van deze race. ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 2 juli 2019 @ 22:16 |
Ik vond het wel genieten ![]() | |
LTVDK | dinsdag 2 juli 2019 @ 22:19 |
| |
aesop | woensdag 3 juli 2019 @ 00:12 |
Niet helemaal, aangezien Norris veelmeer de binnenkant pakt. De bazenactie van Max was juist zo exceptioneel omdat hij bewust de bocht later instuurt dan de ronde ervoor, om Leclerc zijn wil op te leggen en te voorkomen dat hij weer met meer tractie uit de bocht zou komen. Leclerc had daar zijn verlies moeten nemen. Het gelul dat Max het een rondje later nog eens had moeten proberen en er dan toch wel langs zou zijn is goedkoop. Hij had nog twee kansen, mogelijk met een achterblijver die als stoorzender zou fungeren, en het snelheidsverschil was niet dermate dat Max er al voor T3 voorbij zou raken. Kortom, Max deed het noodzakelijke om te winnen. Briljant. Oordeel van de stewards is dan ook volstrekt irrelevant. Als hijndit niet zo had gedaan was de kans groot dat hij tweede zou zijn geworden. | |
Tijn | woensdag 3 juli 2019 @ 00:41 |
Uit het reglement: Dit gaat om iemand die z'n positie verdedigt, waarbij de aanvaller naar de buitenkant wordt gedwongen. De verdediger moet in dit geval de aanvaller laten leven. Maar dit scenario is niet van toepassing hier. Leclerc is hier de verdedigende auto, maar verdedigt de buitenkant in plaats van de binnenkant. Daarmee zet-ie de deur open voor de aanvaller om de binnenbocht te pakken en dat is natuurlijk niet slim. | |
TheFreshPrince | woensdag 3 juli 2019 @ 00:45 |
Klopt, geldt voor de verdedigende partij. Op YouTube stond dat gezemel ook al in diverse comments maar die hebben de regels niet begrepen... | |
nogeenoudebekende | woensdag 3 juli 2019 @ 00:50 |
Advocaat van de duivel: Niemand begrijpt de regels, ook de stewards niet. Maar ze scheppen nu wel een precedent en dat is best wel wat waard. | |
#ANONIEM | woensdag 3 juli 2019 @ 01:05 |
En daarbij gaat het om "the approach to the corner" en dus niet om de bocht zelf. | |
TheFreshPrince | woensdag 3 juli 2019 @ 01:14 |
Ja, anders moet je straks nog schriftelijk aanvragen of je mag inhalen ![]() Heb in de 90’s wel acties gezien die een stuk ruiger waren en dat noemden we “racen”. Soms ook dik over de rand maar dat zijn dan ook weer herinneringen ![]() | |
sasquatsch | woensdag 3 juli 2019 @ 05:31 |
Dat precedent was er al aangezien het de afgelopen jaren al regelmatig is voorgekomen. | |
DeeBee | woensdag 3 juli 2019 @ 06:40 |
Butthurt Weltschmerz maakt deze zege nog mooier, genot deze nabeschouwing. Ook leuk dat er wederom diep wordt ingegaan op het komische blunderen qua pitstops en tactiek bij Ferrari! | |
zoem | woensdag 3 juli 2019 @ 08:20 |
Als we op de persoon gaan spelen dan is het hoog tijd om dit topic te sluiten. Tot over een week ![]() | |
zoem | dinsdag 9 juli 2019 @ 08:58 |
F1 / [voorbeschouwing] Formula 1 Rolex British Grand Prix 2019 |