abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_187539377
quote:
Iran haalt Amerikaanse drone neer, claimt dat die in zijn luchtruim vloog

De Iraanse Revolutionaire Garde heeft een Amerikaanse drone neergehaald. Volgens Iran vloog het onbemande toestel in zijn luchtruim. De VS zegt dat de drone in het internationaal luchtruim vloog toen die werd geraakt.

De Revolutionaire Garde stelt dat de drone zijn identificatiesignaal had uitgezet en bezig was aan een geheime missie. Het toestel zou afkomstig zijn van een Amerikaanse basis in het zuiden van de Perzische Golf-regio.

Volgens Iraanse staatsmedia gaat het om een RQ-4 Global Hawk. Het toestel zou het Iraanse luchtruim zijn binnengevlogen in de zuidelijke provincie Hormozgan, ter hoogte van Dubai. Een Amerikaanse functionaris zegt dat het om een MQ-4C Triton gaat en dat de drone is neergehaald door een luchtdoelraket.

Andere aanvallen
Voor zover bekend zijn er nog geen beelden vrijgegeven van de neergehaalde drone. Beide drones kunnen meer dan een dag op grote hoogte blijven om inlichtingen te verzamelen.

Vorige week zou Iran een andere Amerikaanse drone geprobeerd hebben neer te halen die in de buurt vloog van twee olietankers. De Amerikanen beschuldigen Iran van meerdere aanvallen op tankers bij de Straat van Hormuz. Iran ontkent dat. Op 6 juni schoten Houthi-rebellen in Jemen, die volgens de VS door Iran worden gesteund, een Amerikaanse drone neer.

Confrontatie
Het nieuwe incident veroorzaakt nieuwe spanningen tussen beide landen. De relatie verslechterde snel sinds Trump in mei vorig jaar uit het atoomakkoord met Iran stapte en opnieuw zware economische sancties instelde. Hij noemde het land toen de belangrijkste staatssponsor van terreur. Iran spreekt van een economische oorlog.

De Verenigde Naties, de EU, Rusland en China hebben beide landen eerder opgeroepen tot maximale terughoudendheid om te voorkomen dat een incident uitloopt op een militaire confrontatie. Zowel de VS als Iran heeft meerdere keren gezegd daar niet op uit te zijn.

Generaal Hossein Salami van de Iraanse Revolutionaire Garde zegt dat het neerhalen van de drone een duidelijk signaal is aan de Amerikanen dat de Iraanse grens een rode lijn is. "We zullen optreden tegen agressie. We willen met geen enkel land oorlog, maar staan paraat om Iran te verdedigen."
En dan zojuist...

realDonaldTrump twitterde op donderdag 20-06-2019 om 16:15:04 Iran made a very big mistake! reageer retweet
Zou Trump doelen op het neerschieten van de drone? Hoe lang blijft dit bij blaffende honden bijten niet?
pi_187539399
Trump blaft wel veel, maar komt het ooit tot echte daden?
  vrijdag 21 juni 2019 @ 19:10:06 #3
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_187539640
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2019 18:52 schreef Zensa het volgende:
Trump blaft wel veel, maar komt het ooit tot echte daden?
Nope.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  Jaap van Dissel-award 2022 vrijdag 21 juni 2019 @ 19:12:34 #4
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_187539679
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2019 18:52 schreef Zensa het volgende:
Trump blaft wel veel, maar komt het ooit tot echte daden?
Dankzij Trump is afgelopen nacht een oorlog voorkomen.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_187539693
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2019 18:52 schreef Zensa het volgende:
Trump blaft wel veel, maar komt het ooit tot echte daden?
Zit je op ellende te wachten ofzo?
pi_187540067

De VS draait er niet omheen. Oude strategie die men gewoon toepast.
pi_187540146
EXCLUSIVE: In an exclusive interview with Chuck Todd, President Donald Trump says he hadn’t given final approval to Iran strikes, no planes were in the air.
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_187540409
quote:
6s.gif Op vrijdag 21 juni 2019 19:12 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Dankzij Trump is afgelopen nacht een oorlog voorkomen.
Mwoah, deze situatie heeft hij zelf veroorzaakt. Toen hij besloot de Iran-deal te verscheuren, was een kwestie van tijd voordat de boel zou escaleren. Zeker omdat Trump besloot zich te laten flankeren door figuren zoals Bolton en Pompeo.

Een conflict afwenden dat je door je eigen acties hebt veroorzaakt verdient geen compliment.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_187540776
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2019 16:30 schreef speknek het volgende:
Ja dat bedoelde ik. Het is dreigen aan Iran dat het nu echt kantje boord was. Dat met nog een druppeltje Trump het niet meer afblaast. Ik vind de tijdlijn niet waarschijnlijk dat het daadwerkelijk opgestart en in de lucht weer afgelast was.
Ah ik dacht dat je bedoelde dat het specifiek een Trump ego-dingetje was.
pi_187540880
En hebben ze de drone ook opgehaald?
pi_187541006
BTW, is het niet aannemelijk dat het MIC die drone met opzet dat gebied in vloog om Trump voor het blok te zetten?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 21-06-2019 20:30:51 ]
  vrijdag 21 juni 2019 @ 21:11:12 #12
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_187541673
AP: Russian President Vladimir Putin is warning the U.S. against using force on Iran, saying it would have catastrophic consequences.

https://twitter.com/JesseRodriguez/status/1141751369336066051
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
pi_187541853
Putin, een bron van rede en vrede sinds ik mij kan heugen.
pi_187541882
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2019 20:30 schreef LelijKnap het volgende:
BTW, is het niet aannemelijk dat het MIC die drone met opzet dat gebied in vloog om Trump voor het blok te zetten?
Interessante vraag.
pi_187541899
Ik dacht zo'n drone is maar een klein dingetje totdat ik hoorde dat t net zo groot was als een F16 :D
"You can call me Susan if it makes you happy"
  vrijdag 21 juni 2019 @ 21:29:41 #16
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_187541934
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2019 19:13 schreef Odaiba het volgende:

[..]

Zit je op ellende te wachten ofzo?
West-Europeanen. Pfff, onderdeel van het probleem wat we nu aanschouwen: Amerikaanse imperialisme. Ze backen het gretig. We moeten dat als kleurlingen niet vergeten.
  Moderator vrijdag 21 juni 2019 @ 21:40:53 #17
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_187542085
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2019 19:58 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Mwoah, deze situatie heeft hij zelf veroorzaakt. Toen hij besloot de Iran-deal te verscheuren, was een kwestie van tijd voordat de boel zou escaleren. Zeker omdat Trump besloot zich te laten flankeren door figuren zoals Bolton en Pompeo.

Een conflict afwenden dat je door je eigen acties hebt veroorzaakt verdient geen compliment.
hij is sowieso degene die het startschot moet geven

het eindresultaat is misschien hetzelfde maar iets niet doen is niet hetzelfde als iets voorkomen

anders is dankzij mij ook voorkomen dat een collega in elkaar geslagen werd vanmiddag _O-
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_187542124
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2019 21:23 schreef LelijKnap het volgende:
Putin, een bron van rede en vrede sinds ik mij kan heugen.
Zoals toen hij een burgeroorlog en invasie van Oekraïne startte.
pi_187542157
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2019 21:44 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Zoals toen hij een burgeroorlog en invasie van Oekraïne startte.
Volgens mij was dat door Verhofstadt en co geïnitieerd en vond Putin zich gedwongen de status quo herstellen.
pi_187542232
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2019 21:45 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Volgens mij was dat door Verhofstadt en co geïnitieerd en vond Putin zich gedwongen de status quo herstellen.
Volgens mij moet jij wat minder op feesboek zitten. Verhogstadt is een heel naar mannetje, maar hij heeft zover ik weet niet duizenden gewapende groene mannetjes die hij op landen af kan sturen. Bovendien heeft Putin geen enkel recht de status quo in een ander land te herstellen. Als voormalige Sovjet landen liever bij de EU willen horen ipv hun voormalige onderdrukker en massamoordenaar in het oosten dan hebben ze dat recht.
pi_187542316
feesboek is leuk hoor echter meer als dat is het ook niet, een uit de kluiten gegroeid theekransje.
pi_187542335
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2019 21:50 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Volgens mij moet jij wat minder op feesboek zitten. Verhogstadt is een heel naar mannetje, maar hij heeft zover ik weet niet duizenden gewapende groene mannetjes die hij op landen af kan sturen.
Wel heeft hij ervoor gezorgd dat Yanukovych werd afgezet om daarna een puppet aan de macht te brengen. Wat de Russische belangen in gevaar bracht aangezien hun enige "winter" haven in de Krim ligt. Dus ja, Rusland was absoluut fout met de annexatie.

Maar die EU engnek was nog veel fouter aangezien hij met de Oekraïense politiek liep te kutten voor zijn eigen agenda. Want 5 jaar later is het daar nog steeds een grote bende, dus niemand van de bevolking is er ook maar iets mee opgeschoten.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 21-06-2019 21:58:36 ]
pi_187542403
Ergo; rede en vrede. Dat gewauwel over recht, daar kun je als westerling niet mee aan komen zetten.
  vrijdag 21 juni 2019 @ 22:20:40 #24
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_187542647
quote:
14s.gif Op vrijdag 21 juni 2019 22:02 schreef LelijKnap het volgende:
Ergo; rede en vrede. Dat gewauwel over recht, daar kun je als westerling niet mee aan komen zetten.
Je bent eerlijk. Veel volkeren/landen zullen nooit hun eigen achtergrond eerlijk evalueren en daar dan ook nog eens kritiek op durven leveren. Dat verdient respect, beste kerel, dat verdient respect.
pi_187543125
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2019 20:23 schreef Loekie1 het volgende:
En hebben ze de drone ook opgehaald?
Wie? Iran heeft de drone (in stukjes).
pi_187543474
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2019 22:20 schreef Jellereppe het volgende:
Je bent eerlijk. Veel volkeren/landen zullen nooit hun eigen achtergrond eerlijk evalueren en daar dan ook nog eens kritiek op durven leveren. Dat verdient respect, beste kerel, dat verdient respect.
Kritiek geven gaat me makkelijk af gezien 'ze' al een poos net zo goed flink hard tegen mijn (land haar) belangen aan het schoppen zijn.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 21-06-2019 23:03:41 ]
pi_187543985
Oorlog *O*
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_187544509
quote:
14s.gif Op vrijdag 21 juni 2019 22:02 schreef LelijKnap het volgende:
Ergo; rede en vrede. Dat gewauwel over recht, daar kun je als westerling niet mee aan komen zetten.
Waarom niet? De oikofobie is sterk in jou volgens mij. Als er al oorlog was geweest dan was die veel korter en minder bloederig geweest zonder Russische wapens en militairen over de grens.
  vrijdag 21 juni 2019 @ 23:47:45 #29
473624 Blubbertut
Moet hier iets stoers komen te
pi_187544667
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2019 19:58 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Mwoah, deze situatie heeft hij zelf veroorzaakt. Toen hij besloot de Iran-deal te verscheuren, was een kwestie van tijd voordat de boel zou escaleren. Zeker omdat Trump besloot zich te laten flankeren door figuren zoals Bolton en Pompeo.

Een conflict afwenden dat je door je eigen acties hebt veroorzaakt verdient geen compliment.
The Donald is gewoon een lieve man 😇

Pompeo en vooral Bolton zijn oorloghitsers, de wereld zou beter af zijn zonder deze figuren
pi_187545610
Waar zijn die Amerikanen nu echt bang voor? Dat Iran en de Arabieren vriendjes worden en Israël plat maken en de oliegashandel overnemen?
.
  zaterdag 22 juni 2019 @ 01:21:53 #31
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_187545860
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2019 19:58 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Mwoah, deze situatie heeft hij zelf veroorzaakt. Toen hij besloot de Iran-deal te verscheuren, was een kwestie van tijd voordat de boel zou escaleren. Zeker omdat Trump besloot zich te laten flankeren door figuren zoals Bolton en Pompeo.

Een conflict afwenden dat je door je eigen acties hebt veroorzaakt verdient geen compliment.
Mooi hè, hoe groots je als leider kan worden door niet te reageren...... komt zo uit het boekje "hoe manipuleer ik". Net zolang iemand irriteren door 'm te bespioneren en dan zeggen dat je voor deze keer afziet van vergelding voor het kapot maken van je apparaat. Trouwens, wat deed die drone daar ?
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_187546254
Ik blijf dit maar een vreemd verhaal vinden, waarvan ik de beweegredenen niet begrijp van Amerika.
Er is toch geen land in de wereld, die deze dodelijke krengen te dicht bij zijn luchtruim wil hebben ongeacht deze gewapend is of niet. Ook houdt mij het gevoel dat je niet zo onzorgvuldig met peperdure speeltjes moet omgaan.
Als een kind een Nintendo Switch krijgt, dan moet je er ook voorzichtig mee omgaan, want anders gaat het stuk.
Vliegen met een drone tegen vijandig gebied vraagt om moeilijkheden, als je het dan toch doet, neem dan eerst zelf je verantwoordelijkheden, voordat je de ander de schuld geeft dat hij je peperdure speeltje heeft stukgemaakt. Bovendien moet je jezelf niet laten pakken en zie ik dit juist als een tekortkoming van de Amerikanen, die blijkbaar niet tegen hun ( financieel ) verlies kunnen.
pi_187547010
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2019 22:43 schreef Peunage het volgende:

[..]

Wie? Iran heeft de drone (in stukjes).
Ja ik zag het later in het journaal.
pi_187547015
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2019 19:58 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Mwoah, deze situatie heeft hij zelf veroorzaakt. Toen hij besloot de Iran-deal te verscheuren, was een kwestie van tijd voordat de boel zou escaleren. Zeker omdat Trump besloot zich te laten flankeren door figuren zoals Bolton en Pompeo.

Een conflict afwenden dat je door je eigen acties hebt veroorzaakt verdient geen compliment.
Onzin. De iran-deal was geen optie.

Iran mag nooit een nucleaire macht worden
pi_187547029
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2019 21:23 schreef LelijKnap het volgende:
Putin, een bron van rede en vrede sinds ik mij kan heugen.
Ironisch?
pi_187547170
Mocht het toch een grote oorlog worden. Dan zijn wij in het westen echt fucked.

Olie $150 per vat, is nagenoeg het einde van Italië en Frankrijk.
pi_187547200
Ik vraag me af hoe groot het gevaar voor een nucleaire oorlog vanuit Iran is, en hoeveel de gewone burger daarvan weet. Of heeft men maar liever dat we het niet weten? Die religieuzen zijn echt het gevaarlijkste van het gevaarlijkste. Het verstand speelt daar totaal geen rol meer.
  zaterdag 22 juni 2019 @ 08:23:44 #38
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_187547247
quote:
Ik heb het over nu, niet over 30 jaar geleden. :)
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_187547278
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)-iran-opleveren.html

Artikel, vanuit Iraans perspectief en wat de gevolgen zijn voor de wereld als het op een oorlog aankomt.
pi_187547342
Als Iran dat ding neerschiet buiten hun eigen luchtruim, zegt dat wel iets over hoe zelfverzekerd ze zijn. Of hoe roekeloos. Hoe kijkt hun eigen bevolking hier tegenaan?
Kan de NOS hier eens op ingaan?
pi_187547383
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2019 08:11 schreef Loekie1 het volgende:
Die religieuzen zijn echt het gevaarlijkste van het gevaarlijkste. Het verstand speelt daar totaal geen rol meer.
Heb je het nu over Amerika of Iran of Israël?
Conscience do cost.
pi_187547418
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2019 07:09 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Onzin. De iran-deal was geen optie.

Iran mag nooit een nucleaire macht worden
Door de Iran deal zouden ze juist geen nucleaire macht worden wat was de reden voor trump om deze op te zeggen?
pi_187547424
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2019 08:46 schreef ems. het volgende:

[..]

Heb je het nu over Amerika of Iran of Israël?
Alle 4 want je vergeet saudie Arabië met hun journalisten moordenaar als staatshoofd er nog bij te vermelden.
pi_187547484
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2019 07:09 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Onzin. De iran-deal was geen optie.

Iran mag nooit een nucleaire macht worden
En die deal was nou wat ervoor zorgde dat ze dat niet werden.
pi_187547497
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2019 08:46 schreef ems. het volgende:

[..]

Heb je het nu over Amerika of Iran of Israël?
Wat denk je?
pi_187547597
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2019 08:52 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Door de Iran deal zouden ze juist geen nucleaire macht worden wat was de reden voor trump om deze op te zeggen?
Dat was het geloof, ja. Maar er waren aanwijzingen dat Iran er gewoon mee doorging.
pi_187547599
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2019 09:06 schreef Peunage het volgende:

[..]

En die deal was nou wat ervoor zorgde dat ze dat niet werden.
Nee
pi_187547622
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2019 09:23 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Dat was het geloof, ja. Maar er waren aanwijzingen dat Iran er gewoon mee doorging.
Net zoals de aanwijzigingen dat irak chemische wapens had en daarvoor een oorlog gestart moest worden. :')

Je lijkt wel een buikspreekpop die flink geïndoctrineerd is door Amerikaanse propaganda.
pi_187547667
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2019 09:27 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Net zoals de aanwijzigingen dat irak chemische wapens had en daarvoor een oorlog gestart moest worden. :')

Je lijkt wel een buikspreekpop die flink geïndoctrineerd is door Amerikaanse propaganda.
En dat terwijl ik al meerdere keren heb gezegd, tegen het neoconservatisme/havik beleid te zijn.

Bijzonder...
pi_187547700
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2019 09:32 schreef theunderdog het volgende:

[..]

En dat terwijl ik al meerdere keren heb gezegd, tegen het neoconservatisme/havik beleid te zijn.

Bijzonder...
Ja en, het één hoeft het ander niet uit te sluiten. Waar is het sluitend bewijs van de vs dat deze eenzijdig de nucleaire deal met Iran hebben opgezegd en waarom hebben dan de rest van de landen die deal niet opgezegd.
pi_187547732
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2019 09:38 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ja en, het één hoeft het ander niet uit te sluiten. Waar is het sluitend bewijs van de vs dat deze eenzijdig de nucleaire deal met Iran hebben opgezegd en waarom hebben dan de rest van de landen die deal niet opgezegd.
Omdat de rest van de landen Iran waarschijnlijk wel op hun woord geloven. Ik begrijp niet wat je nu precies wil horen.

Ik ben tegen het neoconservatisme/havik beleid en ik hoop dat dit met een sisser zal aflopen. Duidelijk genoeg, toch?
pi_187547777
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2019 09:43 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Omdat de rest van de landen Iran waarschijnlijk wel op hun woord geloven. Ik begrijp niet wat je nu precies wil horen.

Ik ben tegen het neoconservatisme/havik beleid en ik hoop dat dit met een sisser zal aflopen. Duidelijk genoeg, toch?
https://www.nrc.nl/nieuws(...)met-iran-op-a1602231

Bij die deal stuurden we gewoon inspecteurs. Alleen door wat vage shizzle die Netanyahu zegt stapt de vs uit deze deal. Netanyahu is natuurlijk helemaal hypocriet want israel heeft zelf nooit het non proliferatie verdrag ondertekent kan toch een nuclieare macht zijn en dan klagen over landen die wel wereldwijde regels willen naleven. :r
pi_187547787
Volgens Hossein Salami, commandant van de Revolutionaire Garde, schond de Amerikaanse drone het Iraanse luchtruim en werd daarmee een ‘rode lijn’ overschreden. “Iedere vijand die onze grenzen schendt, wordt vernietigd.” Het uit de lucht halen van de drone is volgens hem een ‘duidelijke boodschap’ aan Amerika. “We hebben geen voornemen om oorlog te voeren met welk land dan ook, maar we zijn er helemaal klaar voor.”
https://www.trouw.nl/home(...)n-amerika-~a86f6d96/

Oftewel ze zijn in staat kernwapens te gebruiken?

Iran heeft al eerder Amerikaanse drones neergeschoten. In 2011 haalde het een RQ-170 neer en gebruikte het ontwerp daarvan om een eigen variant te bouwen.
https://www.trouw.nl/home(...)n-amerika-~a86f6d96/

Deze was aan gruzelementen dus nabouwen zal nu niet lukken.
pi_187547800
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2019 09:49 schreef Basp1 het volgende:

[..]

https://www.nrc.nl/nieuws(...)met-iran-op-a1602231

Bij die deal stuurden we gewoon inspecteurs. Alleen door wat vage shizzle die Netanyahu zegt stapt de vs uit deze deal. Netanyahu is natuurlijk helemaal hypocriet want israel heeft zelf nooit het non proliferatie verdrag ondertekent kan toch een nuclieare macht zijn en dan klagen over landen die wel wereldwijde regels willen naleven. :r
Geopolitiek en hypocrisie zijn elkaars beste vrienden.
pi_187547814
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2019 09:52 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Geopolitiek en hypocrisie zijn elkaars beste vrienden.
Maar nergens een concreet bewijs dat iran die deal schond.
pi_187547846
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2019 09:53 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Maar nergens een concreet bewijs dat iran die deal schond.
Tuurlijk, en daarom gaan ze tegen de afspraken in meer verrijkt uranium produceren.
pi_187547882
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2019 09:57 schreef Elzies het volgende:

[..]

Tuurlijk, en daarom gaan ze tegen de afspraken in meer verrijkt uranium produceren.
Dat dus :)
pi_187547961
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2019 09:57 schreef Elzies het volgende:

[..]

Tuurlijk, en daarom gaan ze tegen de afspraken in meer verrijkt uranium produceren.
Welke afspraken? Israel (sowieso wilde zij geen deal en tellen niet mee) en amerika hebben de afspraken/de deal eenzijdig opgezegd.

Er stond vast dat iran zich wel aan de afspraken had gehouden, maar nu de deal er niet meer is, tja.
Gelijk heeft iran.

Daarbij is het toch echt amerika wat zit te provoceren.. die drone vloog niet bepaald in “internationale wateren” als in uit de kust van california ofzo, maar rakelings langs de grenzen van iran.. om te spioneren.. iran heeft alle recht dat ding uit de lucht te knallen.
Niet anders als iran drones uit de kust van amerika zou vliegen.

Iran heeft geen militaire basissen rond amerika, iran however is compleet omsingeld.

Echt wtf roken mensen die glashard durven te beweren dat iran fout bezig is,
pi_187548000
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 juni 2019 10:09 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Echt wtf roken mensen die glashard durven te beweren dat iran fout bezig is,
Waar twee kijven dragen twee schuld.
pi_187548008
Valt de kust van Iran natuurlijk totaal niet te vergelijken met de kust van de VS. Op 30 km van Iraans grondgebied liggen vrienden van de VS die willen dat de VS daar vliegt.
pi_187548022
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 juni 2019 10:09 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Welke afspraken? Israel (sowieso wilde zij geen deal en tellen niet mee) en amerika hebben de afspraken/de deal eenzijdig opgezegd.

Er stond vast dat iran zich wel aan de afspraken had gehouden, maar nu de deal er niet meer is, tja.
Gelijk heeft iran.

Daarbij is het toch echt amerika wat zit te provoceren.. die drone vloog niet bepaald in “internationale wateren” als in uit de kust van california ofzo, maar rakelings langs de grenzen van iran.. om te spioneren.. iran heeft alle recht dat ding uit de lucht te knallen.
Niet anders als iran drones uit de kust van amerika zou vliegen.

Iran heeft geen militaire basissen rond amerika, iran however is compleet omsingeld.

Echt wtf roken mensen die glashard durven te beweren dat iran fout bezig is,
Ben wel benieuwd naar de reactie van de VS als er een Iraanse drone zo dicht bij de VS zou vliegen. :')
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_187548028
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2019 10:12 schreef john2406 het volgende:

[..]

Waar twee kijven dragen twee schuld.
Not really.

Sinds 1953 zit amerika daar te kloten, met coups, oorlog en dreiging van geweld en sancties.
Nee, wat betreft iran is er maar 1 schuldige.
pi_187548037
quote:
99s.gif Op zaterdag 22 juni 2019 10:13 schreef BEFEM het volgende:
Valt de kust van Iran natuurlijk totaal niet te vergelijken met de kust van de VS. Op 30 km van Iraans grondgebied liggen vrienden van de VS die willen dat de VS daar vliegt.
"Vrienden van de VS"
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_187548038
quote:
16s.gif Op zaterdag 22 juni 2019 10:14 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Ben wel benieuwd naar de reactie van de VS als er een Iraanse drone zo dicht bij de VS zou vliegen. :')
Zou ik ook wel eens willen zien, geloof dat die zelfs bij een schip in internationale wateren niet over het schip zou kunnen vliegen.
pi_187548046
quote:
99s.gif Op zaterdag 22 juni 2019 10:13 schreef BEFEM het volgende:
Valt de kust van Iran natuurlijk totaal niet te vergelijken met de kust van de VS. Op 30 km van Iraans grondgebied liggen vrienden van de VS die willen dat de VS daar vliegt.
Dat is discutabel op zn best.
We hebben het over de straat van homuz waar dat ding vloog, daar lopen allerlei grenzen over elkaar heen incl die van iran.

In die zin is de lezing van iran zo raar nog niet, namelijk dat zij van mening waren dat het net over hun grenzen vloog, kan prima.

Daarbij had die drone maar 1 doel.
pi_187548047
quote:
99s.gif Op zaterdag 22 juni 2019 10:13 schreef BEFEM het volgende:
Valt de kust van Iran natuurlijk totaal niet te vergelijken met de kust van de VS. Op 30 km van Iraans grondgebied liggen vrienden van de VS die willen dat de VS daar vliegt.
Van die vrienden die nu zogenaamde even mogen denken dat ze echte vrienden zijn omdat het Amerika zo uitkomt. :')
pi_187548058
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2019 10:14 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Not really.

Sinds 1953 zit amerika daar te kloten, met coups, oorlog en dreiging van geweld en sancties.
Nee, wat betreft iran is er maar 1 schuldige.
Hadden deze ook de rug kunnen toekeren en denken wat jij denkt te wezen ben ik ook en geweest.

Maar zo dom om hun vloot of van hun vloot onderduikboten te laten maken in hun haven zijn ze niet he! Pearl Habor.
pi_187548060
quote:
16s.gif Op zaterdag 22 juni 2019 10:15 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

"Vrienden van de VS"
Er zitten daar weet ik niet hoeveel militaire basissen van de VS. Allemaal op verzoek van die landen. Niet gek dat ze dan in de buurt van Iraans luchtgebied komen.
pi_187548066
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2019 10:17 schreef john2406 het volgende:

[..]

Hadden deze ook de rug kunnen toekeren en denken wat jij denkt te wezen ben ik ook en geweest.

Maar zo dom om hun vloot of van hun vloot onderduikboten te laten maken in hun haven zijn ze niet he! Pearl Habor.
Ik wil reageren maar kan geen kaas maken van bovenstaande, sorry.
pi_187548069
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2019 09:57 schreef Elzies het volgende:

[..]

Tuurlijk, en daarom gaan ze tegen de afspraken in meer verrijkt uranium produceren.
Ja, omdat de Amerikanen de deal hebben verscheurd.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_187548074
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2019 10:16 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Dat is discutabel op zn best.
We hebben het over de straat van homuz waar dat ding vloog, daar lopen allerlei grenzen over elkaar heen incl die van iran.

In die zin is de lezing van iran zo raar nog niet, namelijk dat zij van mening waren dat het net over hun grenzen vloog, kan prima.

Daarbij had die drone maar 1 doel.
Nee, je leest niet goed. Het zou best kunnen dat die drone in Iraans luchtgebied zat. Het is alleen niet raar dat die drone daar in de buurt vliegt. Compleet anders dan als er opeens een Iraanse drone voor de kust van California zou vliegen.
pi_187548076
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2019 10:17 schreef BEFEM het volgende:

[..]

Er zitten daar weet ik niet hoeveel militaire basissen van de VS. Allemaal op verzoek van die landen. Niet gek dat ze dan in de buurt van Iraans luchtgebied komen.

Ah die basissen liggen daar omdat de VS zulke goede vrienden is met iedereen. _O-
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_187548081
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 juni 2019 10:09 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Welke afspraken? Israel (sowieso wilde zij geen deal en tellen niet mee) en amerika hebben de afspraken/de deal eenzijdig opgezegd.

Er stond vast dat iran zich wel aan de afspraken had gehouden, maar nu de deal er niet meer is, tja.
Gelijk heeft iran.

Daarbij is het toch echt amerika wat zit te provoceren.. die drone vloog niet bepaald in “internationale wateren” als in uit de kust van california ofzo, maar rakelings langs de grenzen van iran.. om te spioneren.. iran heeft alle recht dat ding uit de lucht te knallen.
Niet anders als iran drones uit de kust van amerika zou vliegen.

Iran heeft geen militaire basissen rond amerika, iran however is compleet omsingeld.

Echt wtf roken mensen die glashard durven te beweren dat iran fout bezig is,
Hou toch op! Het was overduidelijk dat Iran zich helemaal niet aan de afspraken hield en in het geniep gewoon doorwerkte aan zijn kernwapenprogramma.

Iran is gewoon een schurkenstaat pur sang die met alle middelen voorhanden moet worden gestopt. De incompetente voorganger van Trump heeft zich door Iran laten inpakken, Trump heeft Obama's fout terecht terug gedraaid maar biedt Iran nog steeds de optie voor een betere deal.

Het wordt dat of een zeer bloedige oorlog die Iran niet gaat winnen tegen kernmacht de VS.
pi_187548092
quote:
16s.gif Op zaterdag 22 juni 2019 10:19 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Ah die basissen liggen daar omdat de VS zulke goede vrienden is met iedereen. _O-
Wel bij de straat van Hormuz, waar het hier oveer gaat. Bahrain zitten ze bijvoorbeeld al sinds 1947.
pi_187548094
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2019 10:20 schreef Elzies het volgende:

[..]

Hou toch op! Het was overduidelijk dat Iran zich helemaal niet aan de afspraken hield en in het geniep gewoon doorwerkte aan zijn kernwapenprogramma.

Iran is gewoon een schurkenstaat pur sang die met alle middelen voorhanden moet worden gestopt. De incompetente voorganger van Trump heeft zich door Iran laten inpakken, Trump heeft Obama's fout terecht terug gedraaid maar biedt Iran nog steeds de optie voor een betere deal.

Het wordt dat of een zeer bloedige oorlog die Iran niet gaat winnen tegen kernmacht de VS.
Heb je hier een bron voor?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_187548102
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2019 10:18 schreef BEFEM het volgende:

[..]

Nee, je leest niet goed. Het zou best kunnen dat die drone in Iraans luchtgebied zat. Het is alleen niet raar dat die drone daar in de buurt vliegt. Compleet anders dan als er opeens een Iraanse drone voor de kust van California zou vliegen.
Als je een vlieg judassen doet de hele tijd, als je die meppen kan doe je het toch ook of niet?
pi_187548107
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2019 10:21 schreef BEFEM het volgende:

[..]

Wel bij de straat van Hormuz, waar het hier oveer gaat. Bahrain zitten ze bijvoorbeeld al sinds 1947.
Ach hou toch op die positionering heeft een reden en die kan je haarfijn opmaken uit die afbeelding.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_187548112
quote:
16s.gif Op zaterdag 22 juni 2019 10:22 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Ach hou toch op die positionering heeft een reden en die kan je haarfijn opmaken uit die afbeelding.
:z

Lama.
pi_187548115
quote:
16s.gif Op zaterdag 22 juni 2019 10:21 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Heb je hier een bron voor?
De Amerikaanse geheime dienst.
pi_187548138
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2019 10:23 schreef Elzies het volgende:

[..]

De Amerikaanse geheime dienst.
Ah lekker objectief. :D
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_187548147
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2019 10:22 schreef BEFEM het volgende:

[..]

:z

Lama.
Alpaca.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_187548149
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2019 10:20 schreef Elzies het volgende:

[..]

Hou toch op! Het was overduidelijk dat Iran zich helemaal niet aan de afspraken hield en in het geniep gewoon doorwerkte aan zijn kernwapenprogramma.

Iran is gewoon een schurkenstaat pur sang die met alle middelen voorhanden moet worden gestopt. De incompetente voorganger van Trump heeft zich door Iran laten inpakken, Trump heeft Obama's fout terecht terug gedraaid maar biedt Iran nog steeds de optie voor een betere deal.

Het wordt dat of een zeer bloedige oorlog die Iran niet gaat winnen tegen kernmacht de VS.
volgens mij is dat helemaal niet diuidelijk.

israel en de VS waren tegen het verdrag, omdat het volgens hun niet ver genoeg ging. ooit door obama opgezet, er was geen ban op het maken van lange afstand raketten, bijvoorbeeld.

israel wilde altijd al dit verdrag weggooien. en trump was het daarmee eens. zei ook; we kunnen gelijk een nieuw verdrag maken, een 'betere'.

nu is er niks meer, en gaat de VS lopen zieken, om het af te dwingen. met alle risico van dien.
pi_187548173
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2019 10:20 schreef Elzies het volgende:

[..]

Hou toch op! Het was overduidelijk dat Iran zich helemaal niet aan de afspraken hield en in het geniep gewoon doorwerkte aan zijn kernwapenprogramma.

Iran is gewoon een schurkenstaat pur sang die met alle middelen voorhanden moet worden gestopt. De incompetente voorganger van Trump heeft zich door Iran laten inpakken, Trump heeft Obama's fout terecht terug gedraaid maar biedt Iran nog steeds de optie voor een betere deal.

Het wordt dat of een zeer bloedige oorlog die Iran niet gaat winnen tegen kernmacht de VS.
Bullshit, ze werkte mee, de inspecteurs hadden vastgesteld dat ze meewerkte.

De EU ging dan ook regelrecht in tegen Amerika en Trump nadat hij de deal had opgezegd en waren van plan Europese bedrijven financieel te steunen om de klappen van de sancties op te vangen.
Dat is uiteindelijk niet doorgegaan zover ik weet, de sancties waren meteen te uitgebreid.

Iran heeft het volste recht zichzelf te verdedigen tegen de constante dreiging van de amerikanen al 70 jaar lang.
pi_187548185
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2019 10:20 schreef Elzies het volgende:

[..]

Hou toch op! Het was overduidelijk dat Iran zich helemaal niet aan de afspraken hield en in het geniep gewoon doorwerkte aan zijn kernwapenprogramma.

Iran is gewoon een schurkenstaat pur sang die met alle middelen voorhanden moet worden gestopt. De incompetente voorganger van Trump heeft zich door Iran laten inpakken, Trump heeft Obama's fout terecht terug gedraaid maar biedt Iran nog steeds de optie voor een betere deal.

Het wordt dat of een zeer bloedige oorlog die Iran niet gaat winnen tegen kernmacht de VS.
Ten eerste: waar baseer jij op dat Iran zich niet aan de afspraken hield?

Ja, Israël en de haviken in Washington riepen dat. Maar dat zijn niet bepaald de meest betrouwbare bronnen, aangezien die al jaren dromen van regime change in Teheran. Volgens alle andere betrokkenen hield Iran zich juist wel aan de afspraken.

Maar succes met een oorlog in Iran. Dat wordt nog een groter zooitje dan die ellende in Irak. Ja, een grondoorlog winnen de Amerikanen wel. Maar de echte ellende begint pas daarna.

En wie mogen de rommel weer opruimen en miljoenen vluchtelingen opvangen? Juist: wij.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_187548213
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2019 10:23 schreef Elzies het volgende:

[..]

De Amerikaanse geheime dienst.
Dat was toch ook die dienst die de powelpoint voor de zogenaamde legitieme reden om Irak binnen te vallen hadden gemaakt. Waarom zouden we als internationale gemeenschap ze nu zonder plaatjes op hun woord moeten geloven?
pi_187548214
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2019 10:23 schreef Elzies het volgende:

[..]

De Amerikaanse geheime dienst.
Diezelfde dienst die al honderd jaar situaties “creëert” om oorlogen te beginnen, daar zijn letterlijk tientallen jaren aan vrijgegeven documenten over te vinden van en op de site van die fijne geheime dienst van je.

Totaal onbetrouwbaar dus.
pi_187548257
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2019 10:25 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

volgens mij is dat helemaal niet diuidelijk.

israel en de VS waren tegen het verdrag, omdat het volgens hun niet ver genoeg ging. ooit door obama opgezet, er was geen ban op het maken van lange afstand raketten, bijvoorbeeld.

israel wilde altijd al dit verdrag weggooien. en trump was het daarmee eens. zei ook; we kunnen gelijk een nieuw verdrag maken, een 'betere'.

nu is er niks meer, en gaat de VS lopen zieken, om het af te dwingen. met alle risico van dien.
Sorry, maar wie loopt hier te zieken met al die gepleegde aanslagen op olietankers?

Wie loopt hier te zieken met het verdubbelen van verrijkt uranium?

Wie loopt hier te zieken om een Amerikaanse drone boven internationale wateren uit de lucht te schieten?

Het is overduidelijk dat niet de VS maar Iran ligt te zieken.

De VS doet precies wat het moet doen, Iran met sancties afstraffen omdat het zich niet aan de afspraken houdt en in het geniep werkt aan een kernwapenprogramma. Dat is een onacceptabel scenario voor zowel de VS als Israel. Beide landen zijn bereid om oorlog te voeren tegen Iran voordat het land zich ontwikkeld tot de tweede kernmacht in het MO.

Daar kun je het wel of niet mee eens zijn, maar dat zijn wel de gegeven feiten. Een oorlog met Iran heeft immense economische en maatschappelijke consequenties die niemand wil, maar als Iran niet inbindt zie ik zo'n oorlog er wel komen.

Iran mag blij zijn dat ze een president als Trump tegenover zich hebben. Een zakenman-president die liever gaat voor een deal dan voor een bloedige oorlog.
  zaterdag 22 juni 2019 @ 10:34:16 #88
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_187548260
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2019 10:28 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ten eerste: waar baseer jij op dat Iran zich niet aan de afspraken hield?

Ja, Israël en de haviken in Washington riepen dat. Maar dat zijn niet bepaald de meest betrouwbare bronnen, aangezien die al jaren dromen van regime change in Teheran. Volgens alle andere betrokkenen hield Iran zich juist wel aan de afspraken.

Maar succes met een oorlog in Iran. Dat wordt nog een groter zooitje dan die ellende in Irak. Ja, een grondoorlog winnen de Amerikanen wel. Maar de echte ellende begint pas daarna.

En wie mogen de rommel weer opruimen en miljoenen vluchtelingen opvangen? Juist: wij.
Eens. Die regime changes zijn allemaal uitgelopen op dikke pakken ellende.
pi_187548270
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2019 10:28 schreef KoosVogels het volgende:


En wie mogen de rommel weer opruimen en miljoenen vluchtelingen opvangen? Juist: wij.
Over vluchtelingen in Iran leven nog 2.5 miljoen Afghaanse vluchtelingen waar Amerika nu toch zogenaamde vrede gebracht heeft.

https://en.wikipedia.org/wiki/Afghans_in_Iran?wprov=sfla1
pi_187548326
Een grondoorlog lijkt mij niet zo waarschijnlijk als een broodnodige strafexpeditie, laat Iran maar eens een maand zonder stroom de zonden overpeinzen.
pi_187548345
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2019 10:20 schreef Elzies het volgende:

[..]

Hou toch op! Het was overduidelijk dat Iran zich helemaal niet aan de afspraken hield en in het geniep gewoon doorwerkte aan zijn kernwapenprogramma.

Iran is gewoon een schurkenstaat pur sang die met alle middelen voorhanden moet worden gestopt. De incompetente voorganger van Trump heeft zich door Iran laten inpakken, Trump heeft Obama's fout terecht terug gedraaid maar biedt Iran nog steeds de optie voor een betere deal.

Het wordt dat of een zeer bloedige oorlog die Iran niet gaat winnen tegen kernmacht de VS.
Die deal gebruikt men als een stok. De VS is altijd open geweest over hun MO geopolitieke strategie. En zodra die neocons en het pentagon de president gaan overrulen moet daar weer een regime change plaats vinden. Die deal maakt dan niets uit. Al zou Iran zich aan de deal houden dan vind de VS wel een andete reden om daar chaos te creëren.

Het MO moet en zal een chaos blijven. Het is de grote pech voor alle volkeren die daar wonen. Het is schijnbaar hun lot. Het zijn de Russen en de VS die daar een groot zooitje van maken. Waar niet?
pi_187548388
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2019 10:39 schreef WammesWaggel het volgende:
Een grondoorlog lijkt mij niet zo waarschijnlijk als een broodnodige strafexpeditie, laat Iran maar eens een maand zonder stroom de zonden overpeinzen.
Dat zal het regime en de bevolking alleen maar meer vastberaden maken. Iran is een trots land. Overbluffen en onder druk zetten gaat niet werken. Die trots is tevens de reden dat militaire interventie uit zal draaien op een drama.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_187548404
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2019 10:34 schreef Elzies het volgende:

[..]

Sorry, maar wie loopt hier te zieken met al die gepleegde aanslagen op olietankers?

Wie loopt hier te zieken met het verdubbelen van verrijkt uranium?

Wie loopt hier te zieken om een Amerikaanse drone boven internationale wateren uit de lucht te schieten?

Het is overduidelijk dat niet de VS maar Iran ligt te zieken.

De VS doet precies wat het moet doen, Iran met sancties afstraffen omdat het zich niet aan de afspraken houdt en in het geniep werkt aan een kernwapenprogramma. Dat is een onacceptabel scenario voor zowel de VS als Israel. Beide landen zijn bereid om oorlog te voeren tegen Iran voordat het land zich ontwikkeld tot de tweede kernmacht in het MO.

Daar kun je het wel of niet mee eens zijn, maar dat zijn wel de gegeven feiten. Een oorlog met Iran heeft immense economische en maatschappelijke consequenties die niemand wil, maar als Iran niet inbindt zie ik zo'n oorlog er wel komen.

Iran mag blij zijn dat ze een president als Trump tegenover zich hebben. Een zakenman-president die liever gaat voor een deal dan voor een bloedige oorlog.
Het olietanker verhaal kan net zo goed door de cia of door israel in scene gezet zijn, gezien aantoonbare geschiedenis op dit gebied met name van Amerika, om de bevolking achter een oorlog te krijgen.
Niet voor niets twijfelt japan en duitsland ernstig aan het verhaal van Murica.

Valt moeilijk te ontkennen behalve door iran haters blijkbaar.

Die drone had maar 1 doel, spioneren, Amerika heeft daar geen reet te zoeken, niemand in Amerika wil een oorlog met iran behalve de beleidsvoerders die diepe banden heeft met de wapen en olieindustrie.

Iran heeft geen deal meer om uranium niet te verhogen qua verrijken, die hebben de amerikanen zelf opgezegd, dus waaraan moet iran zich opeens houden precies?
pi_187548405
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2019 10:35 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Over vluchtelingen in Iran leven nog 2.5 miljoen Afghaanse vluchtelingen waar Amerika nu toch zogenaamde vrede gebracht heeft.

https://en.wikipedia.org/wiki/Afghans_in_Iran?wprov=sfla1
Als daar een machtsvacuüm gaat ontstaan zijn we nog niet klaar. Dat word een grote ellende en chaos. Schijnbaar hebben we nog niets geleerd van Afghanistan, Irak, Libië , Jemen en Syrië.
  Moderator zaterdag 22 juni 2019 @ 10:48:02 #95
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_187548423
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2019 10:39 schreef WammesWaggel het volgende:
Een grondoorlog lijkt mij niet zo waarschijnlijk als een broodnodige strafexpeditie, laat Iran maar eens een maand zonder stroom de zonden overpeinzen.
dat lijkt me een behoorlijke opdracht hoor
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_187548432
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 juni 2019 10:41 schreef Cherni het volgende:

[..]

Die deal gebruikt men als een stok. De VS is altijd open geweest over hun MO geopolitieke strategie. En zodra die neocons en het pentagon de president gaan overrulen moet daar weer een regime change plaats vinden. Die deal maakt dan niets uit. Al zou Iran zich aan de deal houden dan vind de VS wel een andete reden om daar chaos te creëren.

Het MO moet en zal een chaos blijven. Het is de grote pech voor alle volkeren die daar wonen. Het is schijnbaar hun lot. Het zijn de Russen en de VS die daar een groot zooitje van maken. Waar niet?
Zo'n post hoort mijns inziens binnen de complot sectie. Het zijn diezelfde landen in het MO die er zelf steeds een puinhoop van maken en telkens bij Amerika aankloppen om de kastanjes voor hen uit het vuur te halen.

Geweld en de behoefte om elkaar af te maken zit in het dna van die volkeren. Allang voordat de VS überhaupt bestond.
pi_187548465
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 juni 2019 10:46 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

Iran heeft geen deal meer om uranium niet te verhogen qua verrijken, die hebben de amerikanen zelf opgezegd, dus waaraan moet iran zich opeens houden precies?
Dit inderdaad.

Eerst verscheuren de Amerikanen eenzijdig de deal om vervolgens boos te worden dat Iran zich er niet langer aan houdt.

Rara politiepetje.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  User die je het meest gemist hebt 2022 zaterdag 22 juni 2019 @ 10:51:59 #98
78918 SeLang
Black swans matter
pi_187548483
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2019 09:53 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Maar nergens een concreet bewijs dat iran die deal schond.
Trump zegde de deal op, niet omdat Iran de voorwaarden schond maar omdat hij het een slechte deal vond. Hij wil de scope van de deal vergroten, dat het niet alleen maar over het nucleaire verhaal gaat maar bijvoorbeeld ook over de ontwikkeling van raketten.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_187548513
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2019 10:48 schreef Elzies het volgende:

[..]

Zo'n post hoort mijns inziens binnen de complot sectie. Het zijn diezelfde landen in het MO die er zelf steeds een puinhoop van maken en telkens bij Amerika aankloppen om de kastanjes voor hen uit het vuur te halen.

Geweld en de behoefte om elkaar af te maken zit in het dna van die volkeren. Allang voordat de VS überhaupt bestond.
Dat is geen complot, het zijn notabene uitzendingen van de heren zelf. Daar sprak men al over in de jaren 90. En Iran is de laatste op het lijstje. Alle landen die de VS benoemde in de jaren 90 zijn inderdaad door de VS onder handen genomen. Zelfs ex generaals verklaren het openlijk. Ik heb nota bene een link geplaatst van Clark een ex generaal die dat al jaren geleden verklaarde. En op Iran na is alles zo gegaan.

Dadelijk ga je mij nog zeggen dat die inval in Irak die ongeoorloofd was en op leugens gebaseerd was ook een complot is. :)
  User die je het meest gemist hebt 2022 zaterdag 22 juni 2019 @ 10:54:02 #100
78918 SeLang
Black swans matter
pi_187548516
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 juni 2019 10:46 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

Iran heeft geen deal meer om uranium niet te verhogen qua verrijken, die hebben de amerikanen zelf opgezegd, dus waaraan moet iran zich opeens houden precies?
Dit
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  zaterdag 22 juni 2019 @ 11:04:12 #101
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_187548646
quote:
16s.gif Op zaterdag 22 juni 2019 10:25 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Ah lekker objectief. :D
En zelfs volgens Trump totaal niet te vertrouwen,
pi_187548667
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2019 10:48 schreef Elzies het volgende:

[..]

Zo'n post hoort mijns inziens binnen de complot sectie. Het zijn diezelfde landen in het MO die er zelf steeds een puinhoop van maken en telkens bij Amerika aankloppen om de kastanjes voor hen uit het vuur te halen.

Geweld en de behoefte om elkaar af te maken zit in het dna van die volkeren. Allang voordat de VS überhaupt bestond.
En waar hoort dit antwoord van jou dan, in de afvalbak sectie. :D

Welke landen in het middenoosten hebben bij de vs aangeklopt om hun (van de regen in de drup) te helpen?

Geweld en oorlogen uitlokken zit de vs in het bloed kijk eens naar Korea, Vietnam, Cambodja, Laos, Cuba, Thailand, libanon Irak, Iran, Afghanistan. :')
pi_187548671
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2019 10:51 schreef SeLang het volgende:

[..]

Trump zegde de deal op, niet omdat Iran de voorwaarden schond maar omdat hij het een slechte deal vond. Hij wil de scope van de deal vergroten, dat het niet alleen maar over het nucleaire verhaal gaat maar bijvoorbeeld ook over de ontwikkeling van raketten.
Uitstekend plan.

Nu is er geen deal, gaat Iran vrolijk door met het verrijken van uranium en liggen Iran en de VS met elkaar op ramkoers.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_187548703
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2019 10:51 schreef SeLang het volgende:

[..]

Trump zegde de deal op, niet omdat Iran de voorwaarden schond maar omdat hij het een slechte deal vond. Hij wil de scope van de deal vergroten, dat het niet alleen maar over het nucleaire verhaal gaat maar bijvoorbeeld ook over de ontwikkeling van raketten.
Maar die deal van Iran is toch met meerdere landen en dat ze nu opeens iets meer verrijkt spul maken is natuurlijk koren op de molen van de oorlogshitsers israel en de vs.
  User die je het meest gemist hebt 2022 zaterdag 22 juni 2019 @ 11:08:41 #105
78918 SeLang
Black swans matter
pi_187548705
Ik vond het zelf een prima deal.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  User die je het meest gemist hebt 2022 zaterdag 22 juni 2019 @ 11:15:22 #106
78918 SeLang
Black swans matter
pi_187548758
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2019 11:08 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Maar die deal van Iran is toch met meerdere landen en dat ze nu opeens iets meer verrijkt spul maken is natuurlijk koren op de molen van de oorlogshitsers israel en de vs.
Iran wordt economisch gewurgd door die sancties. Ze hebben zich ondanks dat nog maandenlang aan hun kant van de deal gehouden. Europese landen zijn het ook niet eens met de VS. Maar de sancties treffen Iran zo hard dat ze imo nu weinig keuze hebben dan het te laten escaleren zodat het prominent op de agenda komt van wereldleiders.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_187548760
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2019 11:08 schreef SeLang het volgende:
Ik vond het zelf een prima deal.
Iran is al jaren nog een doorn in het oog van de VS en Israël. Dat speelt al sinds de jaren 80 toen men, jawel Saddam was de grote held van de VS toen Irak Iran binnenviel. Een zeer smerige oorlog waarbij Irak zenuw gas gebruikte tegen Iran. Maar dat vond de VS geen enkel probleem. Toen Saddam plots datzelfde gas geleverd door het westen tegen de Koerden gebruikte was hij plots een smeerlap.

Na die oorlog was Irak failliet en viel daardoor Koeweit binnen en de rest is geschiedenis.
pi_187548773
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2019 11:04 schreef Zelva het volgende:

[..]

En zelfs volgens Trump totaal niet te vertrouwen,
Ja maar dat dient men slechts aan te halen wanneer het uitkomt. :P
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  zaterdag 22 juni 2019 @ 11:20:21 #109
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_187548809
quote:
16s.gif Op zaterdag 22 juni 2019 11:17 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Ja maar dat dient men slechts aan te halen wanneer het uitkomt. :P
Oh sorry.
pi_187548843
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2019 11:15 schreef SeLang het volgende:

[..]

Iran wordt economisch gewurgd door die sancties. Ze hebben zich ondanks dat nog maandenlang aan hun kant van de deal gehouden. Europese landen zijn het ook niet eens met de VS. Maar de sancties treffen Iran zo hard dat ze imo nu weinig keuze hebben dan het te laten escaleren zodat het prominent op de agenda komt van wereldleiders.
Klopt.

De huidige spanningen zijn dan ook het gevolg van Trumps beleidskeuzes. Iran kijkt nu hoe ver het kan gaan en Trump zal echte keuzes moeten maken in plaats van een beetje rondbluffen. Persoonlijk denk ik dat de situatie Trump boven de pet gaat. Ook omdat hij geen idee heeft hoe de ayatollahs in elkaar steken. Trump laat zich niet informeren en ziet geopolitiek als een vastgoeddeal. Dat gaat niet werken.

Maar goed, ik laat me graag verrassen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_187548924
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 juni 2019 10:53 schreef Cherni het volgende:

[..]

Dadelijk ga je mij nog zeggen dat die inval in Irak die ongeoorloofd was en op leugens gebaseerd was ook een complot is. :)
De oorlog tegen Irak was voor de volle 100% gerechtvaardigd. Saddam Hoessein had chemische en biologische wapens en eerder ingezet tegen de eigen Iraakse Koerdische bevolking.

Dat deze dictator later zo dom was om blufpoker te gaan spelen tegen de VS (zelfs houten tanks en nep installaties installeerde in de woestijn om de vijand visueel te misleiden) kun je niet de VS aanrekenen.
pi_187548954
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2019 11:32 schreef Elzies het volgende:

[..]

De oorlog tegen Irak was voor de volle 100% gerechtvaardigd. Saddam Hoessein had chemische en biologische wapens en eerder ingezet tegen de eigen Iraakse Koerdische bevolking.

Dat deze dictator later zo dom was om blufpoker te gaan spelen tegen de VS (zelfs houten tanks en nep installaties installeerde in de woestijn om de vijand visueel te misleiden) kun je niet de VS aanrekenen.
Zelfs als de oorlog gerechtvaardigd was (ik heb daar zo mijn twijfels bij); de uitvoering was rampzalig. De opkomst van IS, de burgeroorlog in Syrië en de vluchtelingencrisis in Europa zijn allemaal direct of indirect het gevolg van de Irak-oorlog.

Allemaal omdat de Amerikanen geen idee hadden hoe om te gaan met post-Saddam Irak.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  User die je het meest gemist hebt 2022 zaterdag 22 juni 2019 @ 11:37:01 #113
78918 SeLang
Black swans matter
pi_187548964
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2019 11:23 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Klopt.

De huidige spanningen zijn dan ook het gevolg van Trumps beleidskeuzes. Iran kijkt nu hoe ver het kan gaan en Trump zal echte keuzes moeten maken in plaats van een beetje rondbluffen. Persoonlijk denk ik dat de situatie Trump boven de pet gaat. Ook omdat hij geen idee heeft hoe de ayatollahs in elkaar steken. Trump laat zich niet informeren en ziet geopolitiek als een vastgoeddeal. Dat gaat niet werken.

Maar goed, ik laat me graag verrassen.
Het gaat ook niet alleen om Iran. Er is daar een proxy oorlog aan de gang tussen Saoedi Arabië en Iran. En in toenemende mate een opwarmende koude oorlog tussen twee grote blokken met aan de ene kant VS, Israel, Saoedi Arabie, VAE etc en aan de andere kant Iran, Syrië (Assad), Rusland, China etc.

Dat is geen makkelijk oplosbaar probleem, dus juist om die reden was het goed dat er in elk geval een nucleaire deal was met Iran die ook daadwerkelijk werd nageleefd.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  Moderator zaterdag 22 juni 2019 @ 11:41:10 #114
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_187548998
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2019 11:32 schreef Elzies het volgende:

[..]

De oorlog tegen Irak was voor de volle 100% gerechtvaardigd. Saddam Hoessein had chemische en biologische wapens en eerder ingezet tegen de eigen Iraakse Koerdische bevolking.

Dat deze dictator later zo dom was om blufpoker te gaan spelen tegen de VS (zelfs houten tanks en nep installaties installeerde in de woestijn om de vijand visueel te misleiden) kun je niet de VS aanrekenen.
waarom niet?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  User die je het meest gemist hebt 2022 zaterdag 22 juni 2019 @ 11:48:34 #115
78918 SeLang
Black swans matter
pi_187549063
Die hele Irak oorlog is een strategische blunder geweest van de VS want het heeft de macht van Iran enorm vergroot en Islamisten is de kaart gespeeld door één van de grootste tegenstanders van de radicale islam te verwijderen. En dat is geen gepraat achteraf, iedereen met een beetje kennis van het Midden Oosten wist dat het zo zou lopen.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  zaterdag 22 juni 2019 @ 11:52:02 #116
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_187549092
quote:
2s.gif Op zaterdag 22 juni 2019 11:48 schreef SeLang het volgende:
Die hele Irak oorlog is een strategische blunder geweest van de VS want het heeft de macht van Iran enorm vergroot en Islamisten is de kaart gespeeld door één van de grootste tegenstanders van de radicale islam te verwijderen. En dat is geen gepraat achteraf, iedereen met een beetje kennis van het Midden Oosten wist dat het zo zou lopen.
Idee was natuurlijk dat Irak zou winnen. Liep iets anders. Op zich is het idee ze elkaar af te laten maken niet slecht. Werkte bij Hitler en Stalin ook bijna.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_187549101
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2019 10:20 schreef Elzies het volgende:

[..]

Hou toch op! Het was overduidelijk dat Iran zich helemaal niet aan de afspraken hield en in het geniep gewoon doorwerkte aan zijn kernwapenprogramma.

Iran is gewoon een schurkenstaat pur sang die met alle middelen voorhanden moet worden gestopt. De incompetente voorganger van Trump heeft zich door Iran laten inpakken, Trump heeft Obama's fout terecht terug gedraaid maar biedt Iran nog steeds de optie voor een betere deal.

Het wordt dat of een zeer bloedige oorlog die Iran niet gaat winnen tegen kernmacht de VS.
Dat mensen hier nog intrappen na zoveel jaar.
.
pi_187549139
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2019 11:35 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Zelfs als de oorlog gerechtvaardigd was (ik heb daar zo mijn twijfels bij); de uitvoering was rampzalig. De opkomst van IS, de burgeroorlog in Syrië en de vluchtelingencrisis in Europa zijn allemaal direct of indirect het gevolg van de Irak-oorlog.

Allemaal omdat de Amerikanen geen idee hadden hoe om te gaan met post-Saddam Irak.
Dat beleid vond wel plaats onder Obama. Die werd president omdat oorlogspresident Bush jr zijn tweede termijn had uitgediend en de Amerikanen de oorlog beu waren. De belofte de Amerikaanse troepen terug te halen bleek een inschattingsfout van Obama en creëerde de opkomst van IS.

Een oorlog met Iran zal nog meer rampspoed brengen als meer spelers op het bord. Israel, SA en vermoedelijk Rusland. (een bondgenoot van Iran) Niet te vergeten terroristische organisaties zoals Hezbollah en Hamas, ook bondgenoten van Iran. Dat wordt een grote bende.
pi_187549293
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2019 11:32 schreef Elzies het volgende:

[..]

De oorlog tegen Irak was voor de volle 100% gerechtvaardigd. Saddam Hoessein had chemische en biologische wapens en eerder ingezet tegen de eigen Iraakse Koerdische bevolking.

Dat deze dictator later zo dom was om blufpoker te gaan spelen tegen de VS (zelfs houten tanks en nep installaties installeerde in de woestijn om de vijand visueel te misleiden) kun je niet de VS aanrekenen.
Dus die PowerPoint versie is volgens jou een middel geweest om een oorlog te rechtvaardigen?

Waarom heb je het alleen over de Koerden. Waarom niet gelijk een oorlog tegen Irak toen hij dat gas gebruikte tegen de Iraanse bevolking. Toen vond met het schijnbaar prima en werd dat gas althans de bestanddelen door het westen geleverd.

Overigens hebben de VS zelf Saddam aan de macht gezet. En toen begon Saddam onder toezicht van de VS met zuivergingen in eigen land. Maar ook toen vond de VS dat prima.

Over SA hoor je niemand. Is tegen die idioten ook een oorlog gerechtvaardigd.

Nu maakt mij dat allemaal niets uit. De VS doet toch wat het wil net zoals de Russen. Maar als jij denkt dat het om democratie en vrijheid gaat waarom men daar steeds ingrijpt en het daardoor gerechtvaardigd is dan wens ik je veel succes.
pi_187549429
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2019 11:37 schreef SeLang het volgende:

[..]

Het gaat ook niet alleen om Iran. Er is daar een proxy oorlog aan de gang tussen Saoedi Arabië en Iran. En in toenemende mate een opwarmende koude oorlog tussen twee grote blokken met aan de ene kant VS, Israel, Saoedi Arabie, VAE etc en aan de andere kant Iran, Syrië (Assad), Rusland, China etc.

Dat is geen makkelijk oplosbaar probleem, dus juist om die reden was het goed dat er in elk geval een nucleaire deal was met Iran die ook daadwerkelijk werd nageleefd.
Precies
pi_187549523
En bovenstaand is dan ook een reden dat ingrijpen een enorme chaos zal worden. De Russen en China hebben een belang in Iran dus die zullen de sjiieten wel op de een of andere manier steunen. Er zullen ook daar wel tal van organisaties ontstaan die elkander te lijf zullen gaan met enorme grote aantallen op drift geraakte bevolkingen(vluchtelingen)
pi_187549765
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2019 10:48 schreef sp3c het volgende:

[..]

dat lijkt me een behoorlijke opdracht hoor
Het centrale grid raken en wat powerplants, digitaal of conventioneel lijkt best een optie.
1 cruise missile per plant en die werkt de eerste maand niet meer.
  Moderator zaterdag 22 juni 2019 @ 12:51:10 #123
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_187549775
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2019 12:49 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Het centrale grid raken en wat powerplants, digitaal of conventioneel lijkt best een optie.
1 cruise missile per plant en die werkt de eerste maand niet meer.
zoveel schade maken die niet hoor, dan moet je van die Russische dingen gaan schieten of echte bommen gooien
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_187549808
quote:
2s.gif Op zaterdag 22 juni 2019 11:48 schreef SeLang het volgende:
Die hele Irak oorlog is een strategische blunder geweest van de VS want het heeft de macht van Iran enorm vergroot en Islamisten is de kaart gespeeld door één van de grootste tegenstanders van de radicale islam te verwijderen. En dat is geen gepraat achteraf, iedereen met een beetje kennis van het Midden Oosten wist dat het zo zou lopen.
Allah is de beste planner.

De VS en zn sletje Europa zullen overspoeld worden met de Islam.
  Moderator zaterdag 22 juni 2019 @ 13:00:23 #125
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_187549851
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2019 12:55 schreef _0O0O0_ het volgende:

[..]

Allah is de beste planner.

De VS en zn sletje Europa zullen overspoeld worden met de Islam.
:')
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_187549906
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2019 12:51 schreef sp3c het volgende:

[..]

zoveel schade maken die niet hoor, dan moet je van die Russische dingen gaan schieten of echte bommen gooien
Zo'n grid is behoorlijk gevoelig, je brengt al rap een cascade in aktie waarna alles stilstaat.
Zie ook in Z-Amerika onlangs en in het verleden in de VS, en dat was nog zonder fysieke schade.
pi_187549936
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2019 13:05 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Zo'n grid is behoorlijk gevoelig, je brengt al rap een cascade in aktie waarna alles stilstaat.
Zie ook in Z-Amerika onlangs en in het verleden in de VS, en dat was nog zonder fysieke schade.
Dat is het probleem ook niet. De VS is instaat om Iran tot de middeleeuwen te bombarderen in een zeer korte periode. Maar wat dan? Wat schiet je daar uiteindelijk mee op. Dat moet de vraag zijn.
pi_187549986
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 juni 2019 13:08 schreef Cherni het volgende:

[..]

Dat is het probleem ook niet. De VS is instaat om Iran tot de middeleeuwen te bombarderen in een zeer korte periode. Maar wat dan? Wat schiet je daar uiteindelijk mee op. Dat moet de vraag zijn.
Dan worden de sancties opgeschort en krijgen vage Amerikaanse bedrijven alle lucratieve nieuwbouw contracten. :')
pi_187549993
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2019 23:41 schreef Glazenmaker het volgende:
Waarom niet? De oikofobie is sterk in jou volgens mij. Als er al oorlog was geweest dan was die veel korter en minder bloederig geweest zonder Russische wapens en militairen over de grens.
Omdat het westen recht en wet vooral toepast wanneer het schikt.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-06-2019 13:15:19 ]
pi_187550031
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2019 13:12 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dan worden de sancties opgeschort en krijgen vage Amerikaanse bedrijven alle lucratieve nieuwbouw contracten. :')
Ik denk dat de Russen er wel voor gaan zorgen door organisaties te steunen die het land tot in alle tijden in chaos zal houden door een burgeroorlog. Zie Afghanistan etc.

;)
pi_187550088
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2019 13:15 schreef Cherni het volgende:

[..]

Ik denk dat de Russen er wel voor gaan zorgen door organisaties te steunen die het land tot in alle tijden in chaos zal houden door een burgeroorlog. Zie Afghanistan etc.

;)
Afghanistan zijn we als westerse wereld ook al mee aan het kloten sinds the great game in 1830.

https://en.wikipedia.org/wiki/The_Great_Game?wprov=sfla1
pi_187550523
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2019 13:20 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Afghanistan zijn we als westerse wereld ook al mee aan het kloten sinds the great game in 1830.

https://en.wikipedia.org/wiki/The_Great_Game?wprov=sfla1
Maar in de jaren 60/70 liep men daar in minirokjes rond. Onvoorstelbaar hoe het zo kan lopen. Dit met dank aan de Russen en VS die daar voor hun belangen strijden.
pi_187550751
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 juni 2019 13:58 schreef Cherni het volgende:

[..]

Maar in de jaren 60/70 liep men daar in minirokjes rond. Onvoorstelbaar hoe het zo kan lopen. Dit met dank aan de Russen en VS die daar voor hun belangen strijden.
Zo ook in Iran waar men in de jaren 60 en 70 dat ook had.

Ik ben benieuwd hoe Iran en Afghanistan zich hadden ontwikkeld zonder onze te grote inmenging waardoor in mijn optiek de extremistische islam ook geen groei daar zou hebben laten zien.
  User die je het meest gemist hebt 2022 zaterdag 22 juni 2019 @ 15:14:14 #134
78918 SeLang
Black swans matter
pi_187551340
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2019 14:16 schreef Basp1 het volgende:

Ik ben benieuwd hoe Iran en Afghanistan zich hadden ontwikkeld zonder onze te grote inmenging waardoor in mijn optiek de extremistische islam ook geen groei daar zou hebben laten zien.
Dat was niet heel veel anders geweest imo. Kijk bijvoorbeeld naar Pakistan en Bangladesh. De dunbevolkte delen van Pakistan zijn ook tribal en geregeerd door warlords. Natuurlijk maakte dat tot 1947 deel uit van de British Raj maar er waren in de jaren '30 in British India (inclusief wat nu Pakistan en Bangladesh is) ongeveer 150.000 Britten en het is niet dat die daar de hele cultuur hebben veranderd (helaas :P )

Het is wel zo dat de hernieuwde opleving van de fundamentele islam een reactie is tegen globalisatie en het verliezen van identiteit. Maar dat opgeven van eigen identiteit ("westers worden") was meestal een keuze van het volk zelf, dat het economische succes van het westen zag. Het niet meedelen in economisch succes door achtergestelde groepen leidde daarna tot een tegenreactie, gelijk aan wat je eigenlijk overal ter wereld ziet.

In de islamitische wereld is dat al heel lang aan de gang vanaf ongeveer eind jaren 70. Alleen is daar recentelijk veel meer aandacht voor in de media.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_187552080
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2019 10:34 schreef Elzies het volgende:

[..]

Sorry, maar wie loopt hier te zieken met al die gepleegde aanslagen op olietankers?

Wie loopt hier te zieken met het verdubbelen van verrijkt uranium?

Wie loopt hier te zieken om een Amerikaanse drone boven internationale wateren uit de lucht te schieten?

Het is overduidelijk dat niet de VS maar Iran ligt te zieken.

De VS doet precies wat het moet doen, Iran met sancties afstraffen omdat het zich niet aan de afspraken houdt en in het geniep werkt aan een kernwapenprogramma. Dat is een onacceptabel scenario voor zowel de VS als Israel. Beide landen zijn bereid om oorlog te voeren tegen Iran voordat het land zich ontwikkeld tot de tweede kernmacht in het MO.

Daar kun je het wel of niet mee eens zijn, maar dat zijn wel de gegeven feiten. Een oorlog met Iran heeft immense economische en maatschappelijke consequenties die niemand wil, maar als Iran niet inbindt zie ik zo'n oorlog er wel komen.

Iran mag blij zijn dat ze een president als Trump tegenover zich hebben. Een zakenman-president die liever gaat voor een deal dan voor een bloedige oorlog.
allemaal aannames.

het is volledig onduidelijk wie die olietankers heeft bestookt.
er is geen enke bewijs dat iran uranium verrijkt buiten de gemaakte afspraken.
en iran zegt dat die drone in Iranees luchtruim rondvloog.

iran heeft geen enkel belang bij een oorlog. de VS wel. of ik moet zeggen; trump wel.

en daar wil ik nog even aan toevoegen: misschien heb jij niet meegemaakt hoe de VS een oorlog met irak uitlokte, gebaseerd op niets dan leugens en verdachtmakingen. dat is een vastgesteld feit, niets van hun beschuldigingen van toen waren waar. je moet wel heel naief zijn om dit verhaaltje nu zomaar te geloven.
pi_187554627
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2019 10:34 schreef Elzies het volgende:

[..]

Sorry, maar wie loopt hier te zieken met al die gepleegde aanslagen op olietankers?

Wie loopt hier te zieken met het verdubbelen van verrijkt uranium?

Wie loopt hier te zieken om een Amerikaanse drone boven internationale wateren uit de lucht te schieten?

Het is overduidelijk dat niet de VS maar Iran ligt te zieken.

De VS doet precies wat het moet doen, Iran met sancties afstraffen omdat het zich niet aan de afspraken houdt en in het geniep werkt aan een kernwapenprogramma. Dat is een onacceptabel scenario voor zowel de VS als Israel. Beide landen zijn bereid om oorlog te voeren tegen Iran voordat het land zich ontwikkeld tot de tweede kernmacht in het MO.

Daar kun je het wel of niet mee eens zijn, maar dat zijn wel de gegeven feiten. Een oorlog met Iran heeft immense economische en maatschappelijke consequenties die niemand wil, maar als Iran niet inbindt zie ik zo'n oorlog er wel komen.

Iran mag blij zijn dat ze een president als Trump tegenover zich hebben. Een zakenman-president die liever gaat voor een deal dan voor een bloedige oorlog.
Zou dat met die tankers niet in scene kunnen zijn gezet?
pi_187557037
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2019 10:34 schreef Elzies het volgende:

[..]

Sorry, maar wie loopt hier te zieken met al die gepleegde aanslagen op olietankers?

Wie loopt hier te zieken met het verdubbelen van verrijkt uranium?

Wie loopt hier te zieken om een Amerikaanse drone boven internationale wateren uit de lucht te schieten?

Het is overduidelijk dat niet de VS maar Iran ligt te zieken.
Heb je nog bewijs voor al die bullshit die je hier typt? Zo nee, verwijder je post en gooi jezelf weg.

"gegeven feiten" :')
pi_187561308
quote:
2s.gif Op zaterdag 22 juni 2019 11:48 schreef SeLang het volgende:
Die hele Irak oorlog is een strategische blunder geweest van de VS want het heeft de macht van Iran enorm vergroot en Islamisten is de kaart gespeeld door één van de grootste tegenstanders van de radicale islam te verwijderen. En dat is geen gepraat achteraf, iedereen met een beetje kennis van het Midden Oosten wist dat het zo zou lopen.
Trump luistert waarschijnlijk beter naar andere meningen dan Bush. Dat had ik tot vorige week niet gedacht.
Colin liet zich in 2003 misbruiken om Bush de oorlog te kunnen laten ontketenen.
pi_187561382
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2019 10:33 schreef Idisrom het volgende:

[..]

Trump luistert waarschijnlijk beter naar andere meningen dan Bush. Dat had ik tot vorige week niet gedacht.
Colin liet zich in 2003 misbruiken om Bush de oorlog te kunnen laten ontketenen.
Zou niet te vroeg juichen. Dit is nog maar net begonnen. Met het opblazen van de Iran-deal, heeft Trump het land in een hoek gedreven. De ayatollahs voelen niks voor nieuwe onderhandelingen met de 'onbetrouwbare Amerikanen'. De spanningen zullen de komende tijd dus verder oplopen. Vroeg of laat zal Trump een echte beslissing moeten nemen.

En aangezien haviken zoals Bolton en Pompeo hem flankeren, ben ik er niet gerust op. Daar komt bij dat Trump nauwe banden onderhoudt met Israël en Saudi-Arabië en die zien Iran graag een kopje kleiner gemaakt worden.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_187561520
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2019 16:14 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

allemaal aannames.

het is volledig onduidelijk wie die olietankers heeft bestookt.
er is geen enke bewijs dat iran uranium verrijkt buiten de gemaakte afspraken.
en iran zegt dat die drone in Iranees luchtruim rondvloog.

Er zijn beelden waarop Iraanse 'reddingswerkers' hun eigen overgebleven explosief van dat schip halen. (maar goed, dergelijk bewijs wordt met een anti-Trump obsessie natuurlijk als een complottheorie beschouwd. Allemaal in scene gezet door de Amerikanen en Israel. Mijn god, wat een simplistisch denken, zucht)

Iran geeft zelf aan meer verrijkt uranium te gaan produceren. Daar wil Iran kernwapens van maken.

De drone vloog in internationaal luchtruim. Daarmee heeft Iran de regels overtreden Net als de Iraanse aanvallen op die olietankers mag je dit als een daad van oorlog beschouwen. Dat geeft de VS voor de volle 100% het recht militair terug te slaan. Het siert Trump echter dat hij zich niet door de Iraniërs laat provoceren tot een tegenaanval maar desondanks toch de dialoog zoekt.
pi_187561770
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2019 10:53 schreef Elzies het volgende:

[..]

Er zijn beelden waarop Iraanse 'reddingswerkers' hun eigen overgebleven explosief van dat schip halen. (maar goed, dergelijk bewijs wordt met een anti-Trump obsessie natuurlijk als een complottheorie beschouwd. Allemaal in scene gezet door de Amerikanen en Israel. Mijn god, wat een simplistisch denken, zucht)

Iran geeft zelf aan meer verrijkt uranium te gaan produceren. Daar wil Iran kernwapens van maken.

De drone vloog in internationaal luchtruim. Daarmee heeft Iran de regels overtreden Net als de Iraanse aanvallen op die olietankers mag je dit als een daad van oorlog beschouwen. Dat geeft de VS voor de volle 100% het recht militair terug te slaan. Het siert Trump echter dat hij zich niet door de Iraniërs laat provoceren tot een tegenaanval maar desondanks toch de dialoog zoekt.
Er is geen bewijs dat Iran achter die aanslag zit. En dat zeggen experts. En die drone vloog volgens Iran over hun gebied en ook dat is inderdaad niet zeker. Niemand heeft het er over dat de VS en Israël achter die aanslag zit. Dat maak jij ervan.

Bovendien, wat heeft een VS drone daar te zoeken.

De VS lokt hiermee wel wat uit. Ze zoeken weer een middel om militair ingrijpen weer te rechtvaardigen. Dat is al vaker op die manier gegaan. En zonder mandaat doet men wat men wil. De VS erkent niet eens het internationaal strafhof en dreigt met sancties. Ja alleen als het de VS goed uitkomt is het hof een prima instrument.

Zelfs de Amerikaanse burger is het zat om overal maar in te grijpen.
pi_187561867
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2019 10:41 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Zou niet te vroeg juichen. Dit is nog maar net begonnen. Met het opblazen van de Iran-deal, heeft Trump het land in een hoek gedreven. De ayatollahs voelen niks voor nieuwe onderhandelingen met de 'onbetrouwbare Amerikanen'. De spanningen zullen de komende tijd dus verder oplopen. Vroeg of laat zal Trump een echte beslissing moeten nemen.

En aangezien haviken zoals Bolton en Pompeo hem flankeren, ben ik er niet gerust op. Daar komt bij dat Trump nauwe banden onderhoudt met Israël en Saudi-Arabië en die zien Iran graag een kopje kleiner gemaakt worden.
Precies, vroeg of laat gaat dit fout. Ik hoop echt dat ik er naast zit. Het zou een ramp worden. Alleen idioten zijn voorstander van militair ingrijpen. Die kunnen schijnbaar de gevolgen niet overzien of het interesseert hun totaal niets. Dat kan natuurlijk ook.
pi_187561904
https://tweakers.net/nieu(...)onklaar-gemaakt.html

'Amerikaanse staatshackers hebben Iraanse raketsystemen onklaar gemaakt'
  Moderator zondag 23 juni 2019 @ 11:46:30 #145
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_187562079
hoe kan dat nou :')
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_187562280
Dan las ik nog een bericht dat Trump het advies opvolgde van een presentator van Fox om niet militair in te grijpen want het zou hem de verkiezingen kosten. Tja het Amerikaanse volk wil helemaal geen ingrijpen. Die zijn al die oorlogen meer dan zat.

https://www.google.com/ur(...)ust=1561370636812552


Bolton is er nog steeds van overtuigd dat die regime changes in Irak etc een succes zijn en dat ook in Iran moet gaan plaats vinden. :)

De hoop dat er niet militair word ingegrepen ligt nu bij het volk in de VS.

Overigens ben ik behoorlijk verrast dat dit van Fox komt. Totaal niet verwacht dat zij die neocons dwars gaan liggen.

[ Bericht 10% gewijzigd door Cherni op 23-06-2019 12:28:33 ]
pi_187562303
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2019 11:27 schreef Basp1 het volgende:
https://tweakers.net/nieu(...)onklaar-gemaakt.html

'Amerikaanse staatshackers hebben Iraanse raketsystemen onklaar gemaakt'
Tering, ze waren echt klaar voor een aanval... alleen het excuus moest nog last minute geregeld worden.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 23-06-2019 12:04:25 ]
  Moderator zondag 23 juni 2019 @ 12:04:41 #148
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_187562311
ze hebben ook niets te winnen met Iran aanvallen

schien wat boorplatformen en een marinebasis platschieten maar een invasie zie ik niet gebeuren hoor, hebben ze voorlopig de middelen ook niet voor in de regio
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zondag 23 juni 2019 @ 12:22:41 #149
395101 pokkerdepok
bla bla bla
pi_187562487
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2019 10:53 schreef Elzies het volgende:

[..]

Er zijn beelden waarop Iraanse 'reddingswerkers' hun eigen overgebleven explosief van dat schip halen. (maar goed, dergelijk bewijs wordt met een anti-Trump obsessie natuurlijk als een complottheorie beschouwd. Allemaal in scene gezet door de Amerikanen en Israel. Mijn god, wat een simplistisch denken, zucht)

Iran geeft zelf aan meer verrijkt uranium te gaan produceren. Daar wil Iran kernwapens van maken.

De drone vloog in internationaal luchtruim. Daarmee heeft Iran de regels overtreden Net als de Iraanse aanvallen op die olietankers mag je dit als een daad van oorlog beschouwen. Dat geeft de VS voor de volle 100% het recht militair terug te slaan. Het siert Trump echter dat hij zich niet door de Iraniërs laat provoceren tot een tegenaanval maar desondanks toch de dialoog zoekt.
ja dat is een mooi tgoneelstukje.
en je zegt het goed:te GAAn vewrrijken. omdatg het verdrag iis opgezegd door de VS,

en er is geen bewijs dat hetinternationale waters waren. allee n wat amerika zegt...
pi_187562620
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2019 11:12 schreef Cherni het volgende:

[..]

Er is geen bewijs dat Iran achter die aanslag zit. En dat zeggen experts. En die drone vloog volgens Iran over hun gebied en ook dat is inderdaad niet zeker. Niemand heeft het er over dat de VS en Israël achter die aanslag zit. Dat maak jij ervan.

Er is glashard bewijs op beeld geleverd en erkend door andere landen waaronder het VK. Dat wordt door sommigen zonder enige vorm van onderbouwing in de complot hoek gegooid. Ik blijf dit kortzichtig vinden.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')