abonnement Unibet Coolblue
pi_187482284
Momenteel ben ik bezig met mijn PhD op de TU/e en daar is vandaag wel wat over te doen. Zie onder andere dit nieuwsartikel: https://www.nrc.nl/nieuws(...)en-aannemen-a3964065 (ik heb de redactie op fok.nl hier ook al over getipt).

Dit is in mijn eigen ogen gewoon discriminatie van de man op de plek waar ik werk en ik ben het dan ook erg oneens met dit nieuwe beleid.

Ik heb hiervoor op de TU/e ook al eens eerder een melding gedaan van discriminatie, maar dat was toen afgewezen, zie hiervoor dit topic: KLB / discriminatie van de man mag

Mijn vraag is, wat kan ik het beste doen? Mijn eerste prioriteit is toch wel het behalen van mijn doctoraat, maar liever niet bij een discriminerende universiteit.
Ik heb zelf zitten denken aan deze opties:

• Net zoals de vorige keer een melding maken bij het meldpunt discriminatie: https://discriminatie.nl/#/home
• Me laten registreren als vrouw hier op de TU/e (If you can't beat them, join them)
• Niks doen en me focussen op mijn PhD.
• Proberen iets van een protestactie ofzo te starten. Ik heb al bij een aantal collega's gepeild en ze zijn er ook niet zo heel erg over te spreken, maar de meeste focussen zich daarna weer op hun PhD (lees: de staakbereidheid is hier zeer laag). Dus al niet echt een optie. Alhoewel ik wel lid zou kunnen worden van de universiteitsraad en daar het van binnenuit proberen tegen te kunnen houden.
pi_187482329
Als je zo tegen bent neem ontslag dan. Niemand houdt je tegen.
pi_187482354
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 11:19 schreef loni55 het volgende:
Als je zo tegen bent neem ontslag dan. Niemand houdt je tegen.
Dan heb ik een gat van zo'n 3 jaar in mijn CV zitten. Het is inderdaad wel een optie, maar het is eigenlijk altijd mijn droom geweest om zo ver te komen, dus wil het erg graag afmaken. Tevens zou ik dit mijn begeleider niet aan willen doen, die heeft heel veel tijd en energie in mij gestoken.
pi_187482401
Me :')
Uitvinder van de biersmiley.
  dinsdag 18 juni 2019 @ 11:33:25 #5
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_187482468
Ben je student of werknemer? Ik krijg een beetje een gemixte indruk in de OP.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  dinsdag 18 juni 2019 @ 11:34:02 #6
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_187482480
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 11:15 schreef kami124 het volgende:
Mijn vraag is, wat kan ik het beste doen? Mijn eerste prioriteit is toch wel het behalen van mijn doctoraat.


• Niks doen en me focussen op mijn PhD.

Het is niet heel moeilijk ...
Dum de dum
  dinsdag 18 juni 2019 @ 11:34:05 #7
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_187482481
Functies komen ook gewoon beschikbaar voor de mannen als er geen geschikte vrouw is. En aangezien genderbalans kennelijk erg slecht is bij jullie zou ik me daar eerder druk over maken.

En als je zo op je principes gesteld bent dan stop je gewoon. Maar kennelijk wil je ook niet zo ver gaan want ikke ikke ikke
pi_187482511
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 11:33 schreef SpecialK het volgende:
Ben je student of werknemer? Ik krijg een beetje een gemixte indruk in de OP.
Ik ben PhD-student en in Nederland wordt dat gewoon gezien als dat je voor 4 jaar een werknemer bent. Ik krijg dan ook salaris, heb een werknemers e-mail adres en ik heb nog wel meer werknemers rechten.

TL;DR: werknemer.
  dinsdag 18 juni 2019 @ 11:38:01 #9
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_187482533
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 11:34 schreef Frozen-assassin het volgende:
Functies komen ook gewoon beschikbaar voor de mannen als er geen geschikte vrouw is. En aangezien genderbalans kennelijk erg slecht is bij jullie zou ik me daar eerder druk over maken.
Waarom zou iemand zich druk moeten maken om een genderbalans? Als vrouwen geen zin hebben in het werk dan krijg je gewoon dat soort verhoudingen.

Om dan nee te zeggen tegen geschikte kandidaten omdat ze de verkeerde genitaliën hebben is gewoon pure discriminatie.

quote:
En als je zo op je principes gesteld bent dan stop je gewoon. Maar kennelijk wil je ook niet zo ver gaan want ikke ikke ikke
Het lijkt mij de taak van de overheid om instanties te corrigeren die zich schuldig maken aan discriminatie. Niet de taak van werknemers of studenten om hun toekomst op het spel te zetten om misstanden aan de kaak te stellen.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_187482791
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 11:36 schreef kami124 het volgende:

[..]

Ik ben PhD-student en in Nederland wordt dat gewoon gezien als dat je voor 4 jaar een werknemer bent. Ik krijg dan ook salaris, heb een werknemers e-mail adres en ik heb nog wel meer werknemers rechten.

TL;DR: werknemer.
Toch wel erg dat je voor twee regels meent een TLDR te moeten toevoegen.

OT:
Niet mauwen en gewoon doorwerken aan je phd. Kun je dan nog altijd een andere baan zoeken.
Het is wat.......
pi_187482812
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 11:15 schreef kami124 het volgende:
• Me laten registreren als vrouw hier op de TU/e (If you can't beat them, join them)
Creatief wel. Ik zou hiervoor gaan. Beat the system.
Somebody that I used to know
  dinsdag 18 juni 2019 @ 12:03:59 #12
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_187482936
Ik zou het sowieso afmaken, anders zonde van de investering. Daarna wegwezen, of je nu wel of niet uiteindelijk aan de bak kunt. Je zult bij de TUE bij gelijke capaciteit altijd nadeel hebben.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_187482987
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 12:03 schreef LXIV het volgende:
Ik zou het sowieso afmaken, anders zonde van de investering. Daarna wegwezen, of je nu wel of niet uiteindelijk aan de bak kunt. Je zult bij de TUE bij gelijke capaciteit altijd nadeel hebben.
echt he, deze opmerking ook vooral :D

en verder is het natuurlijk in het bedrijfsleven heel normaal en geaccepteerd dat vrouwen altijd een nadeel hebben omdat die nu eenmaal wel eens met zwangeschapsverlof ofzo moeten. want ja, dat is natuurlijk wel een risico voor die arme werkgever. dus dan is het logisch toch, dat die eerder een man kiest dan een vrouw?

en heren, zeg eens eerlijk: wie van jullie heeft ooit op een sollicitatiegesprek de vraag gehad "goh, hoe ga je het aanpakken met de kinderen dan?" (ongeacht of je die hebt of niet)

en ts: stel je niet zo aan zeg
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  dinsdag 18 juni 2019 @ 12:18:24 #14
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_187483133
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 12:07 schreef simmu het volgende:

[..]

en heren, zeg eens eerlijk: wie van jullie heeft ooit op een sollicitatiegesprek de vraag gehad "goh, hoe ga je het aanpakken met de kinderen dan?" (ongeacht of je die hebt of niet)

Er is een hele simpele en totaal gelijkwaardige manier om dat probleem op te lossen waarbij je geen enkele vorm van discriminatie hoeft toe te passen. Sterker nog. Je lost nog een vorm van discriminatie op. 2 vliegen in 1 klap.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_187483301
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 12:07 schreef simmu het volgende:

[..]

echt he, deze opmerking ook vooral :D

en verder is het natuurlijk in het bedrijfsleven heel normaal en geaccepteerd dat vrouwen altijd een nadeel hebben omdat die nu eenmaal wel eens met zwangeschapsverlof ofzo moeten. want ja, dat is natuurlijk wel een risico voor die arme werkgever. dus dan is het logisch toch, dat die eerder een man kiest dan een vrouw?

en heren, zeg eens eerlijk: wie van jullie heeft ooit op een sollicitatiegesprek de vraag gehad "goh, hoe ga je het aanpakken met de kinderen dan?" (ongeacht of je die hebt of niet)

Al deze dingen zeggen en dan eindigen met
quote:
en ts: stel je niet zo aan zeg
Is dit satirisch bedoeld?

Dit soort inconsequentie en wispelturigheid kan alleen maar van een vrouw afkomen.
  dinsdag 18 juni 2019 @ 12:41:48 #16
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_187483401
Ik als feminist (wat dus inhoud dat je gelijke kansen en rechten voor mannen en vrouwen wilt en dus niet vindt dat vrouwen beter zijn dan mannen) vind dit soort praktijken :') waardig.
Je wilt gewoon de beste kandidaat voor functie en dan maakt het niet uit of de persoon in kwestie XX of XY als chromosomen heeft. Ook andere kenmerken zoals huidskleur etc. zou niet mogen uitmaken.

Ik ben zelf nog zo vrij om te zeggen dat er beroepen zijn waar vrouwen of mannen beter geschikt voor zijn in verband met hun natuurlijke talenten. Natuurlijk geldt dit niet voor elke vrouw of man. Het gaat toch om dat een mens zijn/haar sterke punten kan gebruiken in haar/zijn baan?

Kortom specifiek een bepaalde sekse aannemen voor een baan vind ik geen goede stap. Je krijgt zo niet de beste kandidaat voor je positie. En in dit geval niet altijd de beste docent en onderzoeker. Functie open stellen voor iedereen en dan gewoon je kandidaten selecteren op hun eigenschappen en kwaliteiten buiten hun sekse om.
Het officiële liefje van @Monitor O+
Woont samen met de man van haar dromen: Robbie de robotstofzuiger
They think she is fragile like a flower, but she is fragile like a bomb
pi_187483483
Stuitend hoe openlijk discriminatie wordt goed gepraat. Wel interessant in deze tijd waarin je überhaupt al van racisme wordt verdacht bij het bevestigen van gender. Het deugkompas draait hier alsof we als samenleving de bermuda driehoek in zijn gewandeld.

Terwijl het heel erg simpel is:
Wie het beste geschikt is moet het worden.

Dus ts: ik zou nog eens langs dat loket gaan voor een melding.
pi_187483983
Ze zijn helemaal gek geworden aan de TU/e. Toen ik daar studeerde 3 jaar geleden was 95% van mijn studie man (Natuurkunde) en nu wil deze TU dus 95% van zijn eigen studenten gaan discrimineren :') :')

Kansloos
  dinsdag 18 juni 2019 @ 13:15:08 #19
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_187484009
Dat loket zal je weinig brengen vermoed ik.

Als ik hier kijk: https://discriminatie.nl/(...)idiscriminatiebureau, zie ik dat ze zelf al het CVRM aanvoeren als een van de instanties waar je terecht kunt voor vervolgstappen.

Die hebben echter een aantal jaar geleden als volgt geoordeeld: https://www.mensenrechten.nl/en/oordeel/2012-195
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  dinsdag 18 juni 2019 @ 13:16:23 #20
484383 Eendenkooi
homeopathisch onverdund
pi_187484035
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 11:15 schreef kami124 het volgende:
Ik heb zelf zitten denken aan deze opties:

• Net zoals de vorige keer een melding maken bij het meldpunt discriminatie: https://discriminatie.nl/#/home
• Me laten registreren als vrouw hier op de TU/e (If you can't beat them, join them)
• Niks doen en me focussen op mijn PhD.
• Proberen iets van een protestactie ofzo te starten. Ik heb al bij een aantal collega's gepeild en ze zijn er ook niet zo heel erg over te spreken, maar de meeste focussen zich daarna weer op hun PhD (lees: de staakbereidheid is hier zeer laag). Dus al niet echt een optie. Alhoewel ik wel lid zou kunnen worden van de universiteitsraad en daar het van binnenuit proberen tegen te kunnen houden.
Probeer het eens via College voor de Rechten van de Mens. Zie https://www.rijksoverheid(...)-rechten-van-de-mens.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  dinsdag 18 juni 2019 @ 13:17:44 #22
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_187484060
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 13:16 schreef baskick het volgende:

[..]

Probeer het eens via College voor de Rechten van de Mens. Zie https://www.rijksoverheid(...)-rechten-van-de-mens.
Zie #21 :P
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_187484132
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 12:34 schreef LorneMalvo het volgende:

[..]

Al deze dingen zeggen en dan eindigen met
[..]

Is dit satirisch bedoeld?

Dit soort inconsequentie en wispelturigheid kan alleen maar van een vrouw afkomen.
wat is er inconsequent aan? ik zeg doelbewust niets over wat ik van die sollicitatieprocedure vind. ik probeer wel iets te zeggen over dat het idee dat vrouwen al jaren wel degelijk gediscrimineerd worden en dat nu een werkgever het omdraait, al die mannen op hun achterste poten staan plots.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  dinsdag 18 juni 2019 @ 13:23:38 #24
123149 Clupea
Euchromatisch...
pi_187484182
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 11:15 schreef kami124 het volgende:

• Niks doen en me focussen op mijn PhD.

Bedenk ook dat jouw succes als onderzoeker ook afhangt van de vriendjes die je maakt tijdens je PhD onderzoek. Ik heb zelf ook een PhD gedaan en gezien dat voor een mooie wetenschappelijke carrière inhoudelijke kwaliteiten minder belangrijk zijn dan je netwerk. Wetenschappers zijn net mensen...
Can a bee be said to be or not to be an entire bee when half the bee is not a bee due to some ancient injury?
pi_187484365
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 13:20 schreef simmu het volgende:

[..]

ik probeer wel iets te zeggen over dat het idee dat vrouwen al jaren wel degelijk gediscrimineerd worden
stel je niet zo aan
pi_187484416
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 13:15 schreef Drekkoning het volgende:
Dat loket zal je weinig brengen vermoed ik.

Als ik hier kijk: https://discriminatie.nl/(...)idiscriminatiebureau, zie ik dat ze zelf al het CVRM aanvoeren als een van de instanties waar je terecht kunt voor vervolgstappen.

Die hebben echter een aantal jaar geleden als volgt geoordeeld: https://www.mensenrechten.nl/en/oordeel/2012-195
dit is waarschijnlijk ook de basis van de eerste reactie die ts kreeg. Ik vind het wel bijzonder. Vrouwen willen dit werk schijnbaar niet doen en toch moeten ze er met de haren bij worden gesleept ten koste van mannen die dit wel willen en kunnen
  Moderator dinsdag 18 juni 2019 @ 13:45:01 #27
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_187484496
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 13:20 schreef simmu het volgende:

[..]

wat is er inconsequent aan? ik zeg doelbewust niets over wat ik van die sollicitatieprocedure vind. ik probeer wel iets te zeggen over dat het idee dat vrouwen al jaren wel degelijk gediscrimineerd worden en dat nu een werkgever het omdraait, al die mannen op hun achterste poten staan plots.
Omdat discriminatie van de vrouw al jaren plaatsvond/plaatsvindt betekent toch niet dat de oplossing is om dit maar om te draaien. Ik zou veel liever kijken naar een structurele oplossing waardoor iedereen gelijke kansen heeft.

Maar OT: ik zou me sowieso richten op het afmaken van je opleiding. Wanneer je dit niet doet heb je alleen jezelf er mee. Op de TU/e zal niemand daar wakker van liggen.
pi_187484506
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 13:17 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Zie #21 :P
Ah die hebben elkaar gekruist. Lijkt redelijk vergelijkbaar, zo op het eerste gezicht.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  dinsdag 18 juni 2019 @ 13:59:39 #29
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_187484686
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 13:39 schreef LorneMalvo het volgende:

[..]

dit is waarschijnlijk ook de basis van de eerste reactie die ts kreeg. Ik vind het wel bijzonder. Vrouwen willen dit werk schijnbaar niet doen en toch moeten ze er met de haren bij worden gesleept ten koste van mannen die dit wel willen en kunnen
Mee eens. Althans, ik heb absoluut niet het vermoeden dat deze ongelijkheid is veroorzaakt omdat toelatingscommissies de voorkeur gaven aan mannen.

Dit soort manieren om het recht te trekken voelen dus ook artificieel en gekunsteld. Maargoed, het lijkt te mogen.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_187484748
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 13:45 schreef noodgang het volgende:

[..]

Omdat discriminatie van de vrouw al jaren plaatsvond/plaatsvindt betekent toch niet dat de oplossing is om dit maar om te draaien. Ik zou veel liever kijken naar een structurele oplossing waardoor iedereen gelijke kansen heeft.

Helaas soort zoekt soort daarom is het soms nodig om het te forceren.

ts: Gewoon verder gaan.
pi_187484920
TS - netjes die PhD afmaken en daarna cashen in het bedrijfsleven. Laat je niet verleiden tot een baan in de academische wereld, die volzit met charlatans en windowdressers.

En Nazis. Maar dat weet je al.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_187485144
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 13:45 schreef noodgang het volgende:

[..]

Omdat discriminatie van de vrouw al jaren plaatsvond/plaatsvindt betekent toch niet dat de oplossing is om dit maar om te draaien. Ik zou veel liever kijken naar een structurele oplossing waardoor iedereen gelijke kansen heeft.

Maar OT: ik zou me sowieso richten op het afmaken van je opleiding. Wanneer je dit niet doet heb je alleen jezelf er mee. Op de TU/e zal niemand daar wakker van liggen.
wederom: ik zeg nergens iets over wat ik an sich van die maatregel vind. ik vind wel iets van alle gillende mannen die dit nu plots onrechtvaardig vinden maar ook al jaren roepen dat die achterstand van vrouwen nu eenmaal logisch is.

heb ik het niet eens over de verschillende topics hier op fok hierover en het taalgebruik. wees blij dat ik het niet over domme lulletjes heb (zoals sommigen hier praten over domme kutjes)
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  dinsdag 18 juni 2019 @ 14:44:21 #33
451005 Grems
Clown World
pi_187485334
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 14:34 schreef simmu het volgende:

[..]

wederom: ik zeg nergens iets over wat ik an sich van die maatregel vind. ik vind wel iets van alle gillende mannen die dit nu plots onrechtvaardig vinden maar ook al jaren roepen dat die achterstand van vrouwen nu eenmaal logisch is.

heb ik het niet eens over de verschillende topics hier op fok hierover en het taalgebruik. wees blij dat ik het niet over domme lulletjes heb (zoals sommigen hier praten over domme kutjes)
Waarom is het een "achterstand" als er minder vrouwen werkzaam zijn op functies waar vrouwen zich niet voor aanmelden? Misschien zijn er gewoon minder vrouwen geïnteresseerd in, bijvoorbeeld, natuurkunde.

Moeten we dat niet gewoon toestaan, individuele vrijheid enzo.

Dat je op het idee komt om dat te vergelijken met beleidsmatige discriminatie :')
pi_187485423
In landen met weinig vrijheid, denk China, barst het van de vrouwelijke ingenieurs. Geef je mensen meer vrijheid (VS, Europa) dan kiezen de dames minder vaak voor de techniek.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  dinsdag 18 juni 2019 @ 15:10:27 #35
286575 Roces18
Chef de party
pi_187485757
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 12:41 schreef ieniminimuis het volgende:
Ik als feminist (wat dus inhoud dat je gelijke kansen en rechten voor mannen en vrouwen wilt en dus niet vindt dat vrouwen beter zijn dan mannen) vind dit soort praktijken :') waardig.
Je wilt gewoon de beste kandidaat voor functie en dan maakt het niet uit of de persoon in kwestie XX of XY als chromosomen heeft. Ook andere kenmerken zoals huidskleur etc. zou niet mogen uitmaken.

Hoezo moet je benoemen dat je feminist bent? Tegenwoordig is het vrij normaal om gelijke kansen normaal te vinden. En de hedendaagse feminist is juist voor meer rechten voor vrouwen dan voor mannen.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_187485828
Zeker aangifte van discriminatie doen. Ik hoorde die vent van de TU vanmorgen en man man man, hij zat letterlijk die Amerikaanse Gender-onzin van Judith Butler en haar afstammelingen na te bazelen: "We hebben een 'unconscious gender bias' noemen ze dat in het Engels"
:')
Hij weet het niet eens te verwoorden maar blaat klakkeloos na.

Verder is het gewoon keiharde discriminatie op basis van geslacht en dat is verboden. Aanklagen en dikke kans dat je wint.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_187485844
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 14:49 schreef Lyrebird het volgende:
In landen met weinig vrijheid, denk China, barst het van de vrouwelijke ingenieurs. Geef je mensen meer vrijheid (VS, Europa) dan kiezen de dames minder vaak voor de techniek.
Het is dan ook zo:



Ik heb zelf ook een tijdje rondgelopen op de opleidingen Civiele Techniek en daarna Bouwkunde, daar zat 1 meisje in vs 25 mannen.
Ging je kijken bij SPD en de PABO en zo, dan was het omgekeerd. Niemand hield welk geslacht ook tegen om die opleidingen te gaan doen.

Sterker nog, ik vond het helemaal niet leuk dat er geen vrouwen in de klas zaten.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_187485931
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 15:15 schreef De_Onnoembare het volgende:
Zeker aangifte van discriminatie doen. Ik hoorde die vent van de TU vanmorgen en man man man, hij zat letterlijk die Amerikaanse Gender-onzin van Judith Butler en haar afstammelingen na te bazelen: "We hebben een 'unconscious gender bias' noemen ze dat in het Engels"
:')
Hij weet het niet eens te verwoorden maar blaat klakkeloos na.
Zelfs in het Engels is dat 'unconscious gender bias' ongelukkig gekozen. Subconscious, ja dat zou nog wel kunnen. Maar je bent echt wel bij je positieven als je die bias wel of niet maakt. Dat je verdoofd (unconscious) zou zijn..

Kanttekening: in de wetenschap is er geen of nauwelijks bias - mensen die zo lang gestudeerd hebben, zijn echt wel netjes gebrainwasht.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_187486062
Ik ga een nuance aanbrengen: bij de TU/e werken geen Nazi’s. De Nazi’s waren verschrikkelijke mensen, die miljoenen mensen naar de gaskamers hebben geleid. Het beleid van de TU/e is daarmee niet te vergelijken. Dat de TU/e in haar drang om meer vrouwen voor de klas te krijgen aan maakbaresanenlevinkjespelen doet, lijkt me wel duidelijk. Dat daarbij bepaalde bevolkingsgroepen onder de bus worden gegooid ook. Dat komt op mij fascistisch over, en het gaat tegen alles in waarmee ik ben opgegroeid, en dat is dat mannen en vrouwen gelijk behandeld worden.

Feminazi’s bekt wel lekker.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_187486147
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 15:22 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Zelfs in het Engels is dat 'unconscious gender bias' ongelukkig gekozen. Subconscious, ja dat zou nog wel kunnen. Maar je bent echt wel bij je positieven als je die bias wel of niet maakt. Dat je verdoofd (unconscious) zou zijn..

Kanttekening: in de wetenschap is er geen of nauwelijks bias - mensen die zo lang gestudeerd hebben, zijn echt wel netjes gebrainwasht.
Het is dan ook letterlijk niets anders dan het nakakelen van de Amerikaanse Gender en Racisme en LGBTQI++222KyZBlake's7-hysterie die daar (en hier nu ook steeds meer) op universiteiten heerst.
Het is verder geen echte wetenschap, het is het bastaardkind van Foucault's onzin die is gaan woekeren.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_187486148
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 14:44 schreef Grems het volgende:

[..]

Waarom is het een "achterstand" als er minder vrouwen werkzaam zijn op functies waar vrouwen zich niet voor aanmelden? Misschien zijn er gewoon minder vrouwen geïnteresseerd in, bijvoorbeeld, natuurkunde.

Moeten we dat niet gewoon toestaan, individuele vrijheid enzo.

Dat je op het idee komt om dat te vergelijken met beleidsmatige discriminatie :')
Als er geen interesse is zonder voorrangsregeling, waarom zou die interesse er dan wel zijn als ze voorrang krijgen? Dan is de hele invoering nutteloos. Voor wie gaat dit voordeel opleveren?
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_187486207
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 15:35 schreef baskick het volgende:

[..]

Als er geen interesse is zonder voorrangsregeling, waarom zou die interesse er dan wel zijn als ze voorrang krijgen? Dan is de hele invoering nutteloos. Voor wie gaat dit voordeel opleveren?
De universiteiten (meer studenten) en het grootkapitaal (lagere lonen).

Ik zou het niemand aanraden. Zeker niet nu de Chinezen topopleidingen volgen, en ons binnenkort helemaal wegconcurreren. Daar gebeurt het.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_187486335
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 15:38 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

De universiteiten (meer studenten) en het grootkapitaal (lagere lonen).

Ik zou het niemand aanraden. Zeker niet nu de Chinezen topopleidingen volgen, en ons binnenkort helemaal wegconcurreren. Daar gebeurt het.
Ja maar he: we zijn dan straks wel een hele 'egalitaire' samenleving....... allemaal in hetzelfde blauwe pakje.

Dit soort mensen willen geen gelijkheid van kansen, ze willen gelijkheid van uitkomst. En dat gaat alleen onder zware dwang en dat gaat hele, hele nare situaties opleveren zoals we al tig keer hebben gezien in de recente geschiedenis.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_187486420
TUeindhoven twitterde op dinsdag 18-06-2019 om 14:53:40 @StevenHouben Hi Steven, the number of female full, associate and assistant professors today is still only 16, 15 and 29 percent respectively. That is why we believe that more far-reaching steps are needed. The aim is to increase the percentage of women in the intake to at least 50% (1/2) reageer retweet
Ze zijn echt volledig gestoord. Er lopen bv al 30% vrouwelijke assisent professoren rond maar ze willen perse heel autistisch naar MINIMAAL 50/50. Want het aandeel vrouwen en mannen in de samenleving is immers ongeveer 50/50.

Maar dat is helemaal niet de doelgroep die op die functies kan worden aangenomen! En omdat 80% wat afstudeert in dat gebied man is, gaan ze dus een onnatuurlijke 'gelijkheid' (die dus een ongelijkheid is) forceren :')

Man man man, vroeger hoopte je dat je kinderen naar de universiteit konden gaan, tegenwoordig hoop je dat ze ver ervandaan blijven.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_187486441
En dan dit retweeten :') :') :')

vnnbrg twitterde op dinsdag 18-06-2019 om 10:20:09 TU Eindhoven hoopt dat 1 op de 5(!) hoogleraren volgend jaar vrouw is. Boze mannen op twitter die überhaupt niet voor die functies in aanmerking komen: https://t.co/0b5eayQEoy reageer retweet
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
  dinsdag 18 juni 2019 @ 16:07:02 #46
403253 Meke
after all this time? always.
pi_187486721
Nouja, ik kan me ook wel voor een deel voorstellen waarom ze dit willen. Op dit moment verliezen ze denk ik ook wel een aantal potentiele, vrouwelijke studenten. Ik ben één van de slachtoffers van 'techniek/ICT is niet mijn ding, want ik ben een vrouw'. Nu denk ik niet dat er aan mij een geweldig theoretisch natuurkundige verloren is gegaan, maar dat ik werken in de ICT misschien wél interessant had gevonden. Bij mij is de afslag al eerder gemaakt, ik heb C&M gedaan, dus überhaupt nooit op technische universiteiten gekeken, maar ik denk ook dat er genoeg meisjes van een jaar of 17, 18 afhaken op het overschot aan mannen op die universiteiten. En dat het dan inspirerend kan zijn om daar tóch een vrouwelijke hoogleraar tussen te zien staan of überhaupt begroet te worden door een vrouw.

Ik ben het niet volledig eens met deze maatregel ( :') ) maar snap wel waar hij vandaan komt. Ik denk wel dat 'bij gelijke geschiktheid kiezen we voor een vrouw', voor een veel gezondere universiteit zorgt, dan dit :+

@TS ; ik zou inderdaad niet mijn phd hierom stoppen, lijkt me geen sterk signaal.
Op woensdag 9 september 2020 20:31 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod die we nooit hebben gehad.
pi_187488136
PhD halen en dan ergens anders solliciteren?

Of daarna solliciteren voor een interne functie onder een vrouwelijke naam.
"Pools are perfect for holding water"
  dinsdag 18 juni 2019 @ 17:38:25 #48
451005 Grems
Clown World
pi_187488431
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 15:35 schreef baskick het volgende:

[..]

Als er geen interesse is zonder voorrangsregeling, waarom zou die interesse er dan wel zijn als ze voorrang krijgen? Dan is de hele invoering nutteloos. Voor wie gaat dit voordeel opleveren?
Of de invoering nutteloos is lijkt mij niet relevant, het gaat om het beleid van openlijke discriminatie.
  dinsdag 18 juni 2019 @ 17:42:36 #49
451005 Grems
Clown World
pi_187488484
quote:
2s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 16:07 schreef Meke het volgende:
Nouja, ik kan me ook wel voor een deel voorstellen waarom ze dit willen. Op dit moment verliezen ze denk ik ook wel een aantal potentiele, vrouwelijke studenten. Ik ben één van de slachtoffers van 'techniek/ICT is niet mijn ding, want ik ben een vrouw'. Nu denk ik niet dat er aan mij een geweldig theoretisch natuurkundige verloren is gegaan, maar dat ik werken in de ICT misschien wél interessant had gevonden. Bij mij is de afslag al eerder gemaakt, ik heb C&M gedaan, dus überhaupt nooit op technische universiteiten gekeken, maar ik denk ook dat er genoeg meisjes van een jaar of 17, 18 afhaken op het overschot aan mannen op die universiteiten. En dat het dan inspirerend kan zijn om daar tóch een vrouwelijke hoogleraar tussen te zien staan of überhaupt begroet te worden door een vrouw.

Ik ben het niet volledig eens met deze maatregel ( :') ) maar snap wel waar hij vandaan komt. Ik denk wel dat 'bij gelijke geschiktheid kiezen we voor een vrouw', voor een veel gezondere universiteit zorgt, dan dit :+

@:TS ; ik zou inderdaad niet mijn phd hierom stoppen, lijkt me geen sterk signaal.
Bizar kuddegedrag eigenlijk, dat veel vrouwen zich alleen ergens in willen verdiepen als andere vrouwen dat ook doen.
pi_187488579
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 12:07 schreef simmu het volgende:

[..]

echt he, deze opmerking ook vooral :D

en verder is het natuurlijk in het bedrijfsleven heel normaal en geaccepteerd dat vrouwen altijd een nadeel hebben omdat die nu eenmaal wel eens met zwangeschapsverlof ofzo moeten. want ja, dat is natuurlijk wel een risico voor die arme werkgever. dus dan is het logisch toch, dat die eerder een man kiest dan een vrouw?

en heren, zeg eens eerlijk: wie van jullie heeft ooit op een sollicitatiegesprek de vraag gehad "goh, hoe ga je het aanpakken met de kinderen dan?" (ongeacht of je die hebt of niet)

en ts: stel je niet zo aan zeg
Zeker niet normaal en geaccepteerd. Wat wel eens leidt tot issues is 2-3 dagen max willen werken. Maar vaak kan dat geregeld worden.

Wil overigens niet zeggen dat er geen discriminatie is. Maar geaccepteerd ? Nee
Whatever...
  dinsdag 18 juni 2019 @ 18:06:02 #51
286575 Roces18
Chef de party
pi_187488800
quote:
2s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 16:07 schreef Meke het volgende:
Nouja, ik kan me ook wel voor een deel voorstellen waarom ze dit willen. Op dit moment verliezen ze denk ik ook wel een aantal potentiele, vrouwelijke studenten. Ik ben één van de slachtoffers van 'techniek/ICT is niet mijn ding, want ik ben een vrouw'. Nu denk ik niet dat er aan mij een geweldig theoretisch natuurkundige verloren is gegaan, maar dat ik werken in de ICT misschien wél interessant had gevonden. Bij mij is de afslag al eerder gemaakt, ik heb C&M gedaan, dus überhaupt nooit op technische universiteiten gekeken, maar ik denk ook dat er genoeg meisjes van een jaar of 17, 18 afhaken op het overschot aan mannen op die universiteiten. En dat het dan inspirerend kan zijn om daar tóch een vrouwelijke hoogleraar tussen te zien staan of überhaupt begroet te worden door een vrouw.

Ik ben het niet volledig eens met deze maatregel ( :') ) maar snap wel waar hij vandaan komt. Ik denk wel dat 'bij gelijke geschiktheid kiezen we voor een vrouw', voor een veel gezondere universiteit zorgt, dan dit :+

@:TS ; ik zou inderdaad niet mijn phd hierom stoppen, lijkt me geen sterk signaal.
Dus jij vind het goed dat iemand (een man in dit geval) die wellicht beter is en minstens even hard zijn best heeft gedaan pas 6 maanden later mag solliciteren dan een vrouw?
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  dinsdag 18 juni 2019 @ 18:16:57 #52
403253 Meke
after all this time? always.
pi_187488945
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 18:06 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Dus jij vind het goed dat iemand (een man in dit geval) die wellicht beter is en minstens even hard zijn best heeft gedaan pas 6 maanden later mag solliciteren dan een vrouw?
Nee, er staat toch dat ik het geen goede oplossing vind? :P Ik zou de sollicitatie gewoon voor iedereen opengooien. De geschiktste kandidaat krijgt de baan. Zijn twee kandidaten even sterk? Dan kies je voor het geslacht waarvan op dat moment de minderheid in dienst is om balans te houden
Op woensdag 9 september 2020 20:31 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod die we nooit hebben gehad.
  dinsdag 18 juni 2019 @ 18:17:57 #53
286575 Roces18
Chef de party
pi_187488955
quote:
2s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 18:16 schreef Meke het volgende:

[..]

Nee, er staat toch dat ik het geen goede oplossing vind? :P Ik zou de sollicitatie gewoon voor iedereen opengooien. De geschiktste kandidaat krijgt de baan. Zijn twee kandidaten even sterk? Dan kies je voor het geslacht waarvan op dat moment de minderheid in dienst is om balans te houden
Nog nooit 2 kandidaten gehad die even sterk waren.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_187489935
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 12:41 schreef ieniminimuis het volgende:
Ik als feminist (wat dus inhoud dat je gelijke kansen en rechten voor mannen en vrouwen wilt en dus niet vindt dat vrouwen beter zijn dan mannen) vind dit soort praktijken :') waardig.
Je wilt gewoon de beste kandidaat voor functie en dan maakt het niet uit of de persoon in kwestie XX of XY als chromosomen heeft. Ook andere kenmerken zoals huidskleur etc. zou niet mogen uitmaken.

Ik ben zelf nog zo vrij om te zeggen dat er beroepen zijn waar vrouwen of mannen beter geschikt voor zijn in verband met hun natuurlijke talenten. Natuurlijk geldt dit niet voor elke vrouw of man. Het gaat toch om dat een mens zijn/haar sterke punten kan gebruiken in haar/zijn baan?

Kortom specifiek een bepaalde sekse aannemen voor een baan vind ik geen goede stap. Je krijgt zo niet de beste kandidaat voor je positie. En in dit geval niet altijd de beste docent en onderzoeker. Functie open stellen voor iedereen en dan gewoon je kandidaten selecteren op hun eigenschappen en kwaliteiten buiten hun sekse om.
Leuk en aardig dat je een feminist bent maar dat je dit belachelijk vindt laat mooi zien hoeveel inhoudelijke kennis je hebt.
  dinsdag 18 juni 2019 @ 19:20:04 #55
403253 Meke
after all this time? always.
pi_187489965
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 18:17 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Nog nooit 2 kandidaten gehad die even sterk waren.
Maar dan kies je toch de sterkste? Ik vind het echt onzin om een baan aan een vrouw te geven omdat ze vrouw is. Als een man beter is, kan hij toch beter het werk doen :?

Als je als bedrijf dan echt graag meer vrouwen wilt, moet je op een andere manier gaan werven of arbeidsvoorwaarden veranderen. Een vriendin van mij werkt in de techniek en geeft aan dat doordat bij hen thuiswerken geen optie is en op parttime werken wordt neergekeken, de meeste vrouwen rond hun 30e weer verdwijnen.. Heel erg generaliserend ;) Maar dat zijn wel dingen waardoor je vrouwen kunt werven.
Op woensdag 9 september 2020 20:31 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod die we nooit hebben gehad.
pi_187489998
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 11:38 schreef SpecialK het volgende:
Als vrouwen geen zin hebben in het werk dan krijg je gewoon dat soort verhoudingen.
Maar waarom hebben vrouwen geen zin in het werk?

-Zit het niet in hun aard?
-Krijgen ze vanuit de maatschappij het idee dat ze het werk niet horen te doen?
-Staan bedrijven afwijzend tegenover vrouwen?
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
  dinsdag 18 juni 2019 @ 19:23:53 #57
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_187490011
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 19:23 schreef jeroen25 het volgende:

[..]

Maar waarom hebben vrouwen geen zin in het werk?

-Zit het niet in hun aard?
-Krijgen ze vanuit de maatschappij het idee dat ze het werk niet horen te doen?
-Staan bedrijven afwijzend tegenover vrouwen?
Andere interesses misschien. Volgens mij wordt er keihard gemarket om STEM te doen. Vrouwen hebben er geen zin in. Ga jij ze dwingen?
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  dinsdag 18 juni 2019 @ 19:27:22 #58
451005 Grems
Clown World
pi_187490060
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 19:23 schreef jeroen25 het volgende:

[..]

Maar waarom hebben vrouwen geen zin in het werk?

-Zit het niet in hun aard?
-Krijgen ze vanuit de maatschappij het idee dat ze het werk niet horen te doen?
-Staan bedrijven afwijzend tegenover vrouwen?
Waarom neemt de mate waarin vrouwen voor dergelijke beroepen kiezen af naarmate ze meer vrijheid en bestaanszekerheid hebben?

In Iran, China en Oost-Europa stikt het van de vrouwelijke ingenieurs.
  dinsdag 18 juni 2019 @ 19:27:40 #59
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_187490067
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 19:18 schreef loni55 het volgende:

[..]

Leuk en aardig dat je een feminist bent maar dat je dit belachelijk vindt laat mooi zien hoeveel inhoudelijke kennis je hebt.
Ik had dit een geweldig voorstel moeten vinden van TU Eindhoven?
Het officiële liefje van @Monitor O+
Woont samen met de man van haar dromen: Robbie de robotstofzuiger
They think she is fragile like a flower, but she is fragile like a bomb
  dinsdag 18 juni 2019 @ 19:35:46 #60
286575 Roces18
Chef de party
pi_187490238
quote:
2s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 19:20 schreef Meke het volgende:

[..]

Maar dan kies je toch de sterkste? Ik vind het echt onzin om een baan aan een vrouw te geven omdat ze vrouw is. Als een man beter is, kan hij toch beter het werk doen :?

Als je als bedrijf dan echt graag meer vrouwen wilt, moet je op een andere manier gaan werven of arbeidsvoorwaarden veranderen. Een vriendin van mij werkt in de techniek en geeft aan dat doordat bij hen thuiswerken geen optie is en op parttime werken wordt neergekeken, de meeste vrouwen rond hun 30e weer verdwijnen.. Heel erg generaliserend ;) Maar dat zijn wel dingen waardoor je vrouwen kunt werven.
Daarmee kom je op hetzelfde verhaal als weinig vrouwen in de top (directie etc.) bepaalde banen zijn gewoon niet handig om parttime te doen.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_187490274
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 19:27 schreef ieniminimuis het volgende:

[..]

Ik had dit een geweldig voorstel moeten vinden van TU Eindhoven?
Ja.
pi_187490303
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 13:15 schreef Drekkoning het volgende:
Dat loket zal je weinig brengen vermoed ik.

Als ik hier kijk: https://discriminatie.nl/(...)idiscriminatiebureau, zie ik dat ze zelf al het CVRM aanvoeren als een van de instanties waar je terecht kunt voor vervolgstappen.

Die hebben echter een aantal jaar geleden als volgt geoordeeld: https://www.mensenrechten.nl/en/oordeel/2012-195
Kleine waarschuwing op dit vlak die ook in de master Arbeidsrecht (UL) wordt gegeven hierover: Hier moet je heel erg mee oppassen.

Uitspraken van het CVRM zijn niet bindend en worden met enige regelmaat door de (civiele) rechter genegeerd. Er zit ook veel verschil tussen de uitspraken van het CVRM en het daadwerkelijke juridische kader, waardoor het meer een advies is dan een echte juridische uitspraak. Daarnaast heeft het CVRM zo nu en dan de neiging (zoals hier) om uitspraken te doen die vrij extreem zijn zonder een goede basering.

In dit geval lijkt het me onwaarschijnlijk dat een zaak voor de civiele rechter (i.v.m. de schending van artikel 7:646 lid 1 jo. 4 BW) zal oordelen dat dit in de haak is, omdat uit jurisprudentie volgt dat een regeling 'die vrouwen bij aanstellingen of promoties absoluut en onvoorwaardelijk voorrang verleent, verder gaat dan een bevordering van gelijke kansen en de grenzen van de in artikel 2, lid 4, van de richtlijn voorziene uitzondering overschrijdt' en dus nooit mag (zie rov. 22).

De A.G. voegde bij dat arrest het volgende toe, die dit verder duidelijk maakt:

"Uit het bovenstaande volgt, dat een maatregel als de onderhavige zeker niet evenredig is aan het doel waarnaar wordt gestreefd althans het doel waarnaar op grond van artikel 2, lid 4, van de richtlijn kan worden gestreefd, aangezien dit immers nog steeds erin bestaat, voor mannen en vrouwen gelijke kansen tot stand te brengen en niet, vrouwen in gelijke omstandigheden een resultaat te verzekeren.

De betrokken nationale regeling, die overduidelijk en ontegenzeglijk in strijd is met het beginsel van gelijke behandeling in de zin van artikel 2, lid 4, van de richtlijn, valt niet onder de uitzondering van artikel 2, lid 4, van deze richtlijn, omdat zij er geenszins op gericht is, een daadwerkelijke gelijkheid van kansen voor vrouwen te bevorderen, maar ertoe strekt, vrouwen rechtstreeks resultaten te verzekeren.
"

Het is leuk dat het CVRM vindt dat dit het wat hen betreft wel mag, maar het lijkt mij zeer sterk dat rechters dit voorbeeld zullen volgen (in ieder geval niet zonder prejudiciële vragen aan het HvjEU).

[ Bericht 16% gewijzigd door greyhunted op 18-06-2019 19:43:09 (Klein foutje ivm met copy paste) ]
  dinsdag 18 juni 2019 @ 20:15:08 #63
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_187490858
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 19:40 schreef greyhunted het volgende:

[..]

Kleine waarschuwing op dit vlak die ook in de master Arbeidsrecht (UL) wordt gegeven hierover: Hier moet je heel erg mee oppassen.

Uitspraken van het CVRM zijn niet bindend en worden met enige regelmaat door de (civiele) rechter genegeerd. Er zit ook veel verschil tussen de uitspraken van het CVRM en het daadwerkelijke juridische kader, waardoor het meer een advies is dan een echte juridische uitspraak. Daarnaast heeft het CVRM zo nu en dan de neiging (zoals hier) om uitspraken te doen die vrij extreem zijn zonder een goede basering.

In dit geval lijkt het me onwaarschijnlijk dat een zaak voor de civiele rechter (i.v.m. de schending van artikel 7:646 lid 1 jo. 4 BW) zal oordelen dat dit in de haak is, omdat uit jurisprudentie volgt dat een regeling 'die vrouwen bij aanstellingen of promoties absoluut en onvoorwaardelijk voorrang verleent, verder gaat dan een bevordering van gelijke kansen en de grenzen van de in artikel 2, lid 4, van de richtlijn voorziene uitzondering overschrijdt' en dus nooit mag (zie rov. 22).

De A.G. voegde bij dat arrest het volgende toe, die dit verder duidelijk maakt:

"Uit het bovenstaande volgt, dat een maatregel als de onderhavige zeker niet evenredig is aan het doel waarnaar wordt gestreefd althans het doel waarnaar op grond van artikel 2, lid 4, van de richtlijn kan worden gestreefd, aangezien dit immers nog steeds erin bestaat, voor mannen en vrouwen gelijke kansen tot stand te brengen en niet, vrouwen in gelijke omstandigheden een resultaat te verzekeren.

De betrokken nationale regeling, die overduidelijk en ontegenzeglijk in strijd is met het beginsel van gelijke behandeling in de zin van artikel 2, lid 4, van de richtlijn, valt niet onder de uitzondering van artikel 2, lid 4, van deze richtlijn, omdat zij er geenszins op gericht is, een daadwerkelijke gelijkheid van kansen voor vrouwen te bevorderen, maar ertoe strekt, vrouwen rechtstreeks resultaten te verzekeren.
"

Het is leuk dat het CVRM vindt dat dit het wat hen betreft wel mag, maar het lijkt mij zeer sterk dat rechters dit voorbeeld zullen volgen (in ieder geval niet zonder prejudiciële vragen aan het HvjEU).
Bedankt voor deze uitgebreide reactie ^O^

Is er een reden dat het in die zaak omtrent de TU Delft bij een beoordeling door het CRM is gebleven? Waarom is die man in kwestie geen civiele zaak aangegaan, of zitten daar meer haken en ogen aan?
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_187492613
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 20:15 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Bedankt voor deze uitgebreide reactie ^O^

Is er een reden dat het in die zaak omtrent de TU Delft bij een beoordeling door het CRM is gebleven? Waarom is die man in kwestie geen civiele zaak aangegaan, of zitten daar meer haken en ogen aan?
Ik zou me kunnen bedenken dat iemand geen zin heeft in een jarenlange juridische procedure. Die kosten tijd, energie en geld.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_187493798
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 22:01 schreef baskick het volgende:

[..]

Ik zou me kunnen bedenken dat iemand geen zin heeft in een jarenlange juridische procedure. Die kosten tijd, energie en geld.
net als bij een zedenzaak?
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_187495148
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 19:18 schreef loni55 het volgende:

[..]

Leuk en aardig dat je een feminist bent maar dat je dit belachelijk vindt laat mooi zien hoeveel inhoudelijke kennis je hebt.
Gelukkig hebben we jouw rijke verzameling aan verhelderende inzichten _O_
  dinsdag 18 juni 2019 @ 23:59:31 #67
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_187495174
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 23:57 schreef Linkse_krijger het volgende:

[..]

Gelukkig hebben we jouw rijke verzameling aan verhelderende inzichten _O_
Gatekeeping feminists. _O_
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  Moderator woensdag 19 juni 2019 @ 00:02:03 #68
236264 crew  capricia
pi_187495208
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 12:41 schreef ieniminimuis het volgende:
Ik als feminist (wat dus inhoud dat je gelijke kansen en rechten voor mannen en vrouwen wilt en dus niet vindt dat vrouwen beter zijn dan mannen) vind dit soort praktijken :') waardig.
Je wilt gewoon de beste kandidaat voor functie en dan maakt het niet uit of de persoon in kwestie XX of XY als chromosomen heeft. Ook andere kenmerken zoals huidskleur etc. zou niet mogen uitmaken.

Ik ben zelf nog zo vrij om te zeggen dat er beroepen zijn waar vrouwen of mannen beter geschikt voor zijn in verband met hun natuurlijke talenten. Natuurlijk geldt dit niet voor elke vrouw of man. Het gaat toch om dat een mens zijn/haar sterke punten kan gebruiken in haar/zijn baan?

Kortom specifiek een bepaalde sekse aannemen voor een baan vind ik geen goede stap. Je krijgt zo niet de beste kandidaat voor je positie. En in dit geval niet altijd de beste docent en onderzoeker. Functie open stellen voor iedereen en dan gewoon je kandidaten selecteren op hun eigenschappen en kwaliteiten buiten hun sekse om.
Waarin ben je dan precies feminist? Want dit klinkt vooral mainstream.
Definitely not CIA
pi_187495222
Ik woon tegenwoordig aan de andere kant van de wereld en kan je jammer genoeg niet helpen.

Het verbaast mij enorm te zien, hoeveel maaiveldbewoners hier hun karakterloosheid en gebrek aan individualiteit ten toon stellen. "Ga dan ergens anders werken". Tjonge, hoe verziekt kun je zijn. Dit soort ontwijkende mentaliteit was de oorzaak van het ontstaan van alle mensenverachtende dictaturen, van uiterst rechts tot uiterst links, maar allen ter mentale onderdrukking van de kudde. Van hier te zien is NL al ver op weg om zich bij die "democratiën" aan te sluiten.
pi_187495472
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 12:07 schreef simmu het volgende:

[..]

echt he, deze opmerking ook vooral :D

en verder is het natuurlijk in het bedrijfsleven heel normaal en geaccepteerd dat vrouwen altijd een nadeel hebben omdat die nu eenmaal wel eens met zwangeschapsverlof ofzo moeten. want ja, dat is natuurlijk wel een risico voor die arme werkgever. dus dan is het logisch toch, dat die eerder een man kiest dan een vrouw?

en heren, zeg eens eerlijk: wie van jullie heeft ooit op een sollicitatiegesprek de vraag gehad "goh, hoe ga je het aanpakken met de kinderen dan?" (ongeacht of je die hebt of niet)

en ts: stel je niet zo aan zeg
Vrouwen zijn volgens onderzoek minder productief dus is het ook logisch dat ze minder betaald krijgen.

Deens onderzoek: lager salaris vrouwen grotendeels terecht
pi_187495557
Ontopic voor TS: PhD afronden is je belangrijkste prioriteit. Sentimenten over beleid zijn secundair.

Enigszins off-topic: Mensen die roepen dat vrouwen al jaren gediscrimineerd worden omdat ze kinderen nemen: een kind nemen is een keuze, geen recht. En het is ontzettend krom dat de werkgever voor de kosten mag opdraaien. Als je dat in het achterhoofd houdt, kiest menigeen voor het minste risico. En zolang mannen hun carrière niet (deels) aan wilgen hangen zodra er een kind komt, vormen die het minste risico. Prima als vrouwen daar wel voor kiezen, maar dat is dan hun keuze.
  Moderator woensdag 19 juni 2019 @ 00:35:59 #72
236264 crew  capricia
pi_187495616
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2019 00:30 schreef Tja... het volgende:
Ontopic voor TS: PhD afronden is je belangrijkste prioriteit. Sentimenten over beleid zijn secundair.

Enigszins off-topic: Mensen die roepen dat vrouwen al jaren gediscrimineerd worden omdat ze kinderen nemen: een kind nemen is een keuze, geen recht. En het is ontzettend krom dat de werkgever voor de kosten mag opdraaien. Als je dat in het achterhoofd houdt, kiest menigeen voor het minste risico. En zolang mannen hun carrière niet (deels) aan wilgen hangen zodra er een kind komt, vormen die het minste risico. Prima als vrouwen daar wel voor kiezen, maar dat is dan hun keuze .
Normaliter is het krijgen van een kind een gezamenlijke beslissing? Zo ook de zorg voor dat kind.
Definitely not CIA
pi_187495769
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juni 2019 00:35 schreef capricia het volgende:

[..]

Normaliter is het krijgen van een kind een gezamenlijke beslissing? Zo ook de zorg voor dat kind.
Schijnbaar is daar toch een andere afweging in vanuit een kant van de relatie. Anders hadden ze wel een 50/50 zorgtaak verdeling afgedwongen toch?
  Moderator woensdag 19 juni 2019 @ 00:52:46 #74
236264 crew  capricia
pi_187495844
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2019 00:47 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Schijnbaar is daar toch een andere afweging in vanuit een kant van de relatie. Anders hadden ze wel een 50/50 zorgtaak verdeling afgedwongen toch?
daar kan van alles aan ten grondslag liggen. Individueel zowel als cultureel.
Definitely not CIA
pi_187495848
Quoten lukt niet op mobiel @capricia. Prima als het een gezamenlijke beslissing is en hoe ze de verantwoordelijkheid en zorg willen verdelen mag elk stel zelf weten, maar waarom zou een werkgever de kosten (voor zwangerschaps- of ouderverlof) moeten dragen? En waarom zou de werkgever van zulke drastische maatregelen moeten nemen als het minder/niet werken door vrouwen hun eigen keuze is?
pi_187495865
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2019 00:53 schreef Tja... het volgende:
maar waarom zou een werkgever de kosten (voor zwangerschaps- of ouderverlof) moeten dragen?
Omdat je anders de lasten van de import van derde wereld migranten moet dragen.
(Alhoewel je die als werkgever weer kunt compenseren met loonsverlaging en de opheffing van arbeidsvoorwaarden natuurlijk!).

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 19-06-2019 00:55:06 ]
pi_187496400
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 19:40 schreef greyhunted het volgende:

[..]

Kleine waarschuwing op dit vlak die ook in de master Arbeidsrecht (UL) wordt gegeven hierover: Hier moet je heel erg mee oppassen.

Uitspraken van het CVRM zijn niet bindend en worden met enige regelmaat door de (civiele) rechter genegeerd. Er zit ook veel verschil tussen de uitspraken van het CVRM en het daadwerkelijke juridische kader, waardoor het meer een advies is dan een echte juridische uitspraak. Daarnaast heeft het CVRM zo nu en dan de neiging (zoals hier) om uitspraken te doen die vrij extreem zijn zonder een goede basering.

In dit geval lijkt het me onwaarschijnlijk dat een zaak voor de civiele rechter (i.v.m. de schending van artikel 7:646 lid 1 jo. 4 BW) zal oordelen dat dit in de haak is, omdat uit jurisprudentie volgt dat een regeling 'die vrouwen bij aanstellingen of promoties absoluut en onvoorwaardelijk voorrang verleent, verder gaat dan een bevordering van gelijke kansen en de grenzen van de in artikel 2, lid 4, van de richtlijn voorziene uitzondering overschrijdt' en dus nooit mag (zie rov. 22).

De A.G. voegde bij dat arrest het volgende toe, die dit verder duidelijk maakt:

"Uit het bovenstaande volgt, dat een maatregel als de onderhavige zeker niet evenredig is aan het doel waarnaar wordt gestreefd althans het doel waarnaar op grond van artikel 2, lid 4, van de richtlijn kan worden gestreefd, aangezien dit immers nog steeds erin bestaat, voor mannen en vrouwen gelijke kansen tot stand te brengen en niet, vrouwen in gelijke omstandigheden een resultaat te verzekeren.

De betrokken nationale regeling, die overduidelijk en ontegenzeglijk in strijd is met het beginsel van gelijke behandeling in de zin van artikel 2, lid 4, van de richtlijn, valt niet onder de uitzondering van artikel 2, lid 4, van deze richtlijn, omdat zij er geenszins op gericht is, een daadwerkelijke gelijkheid van kansen voor vrouwen te bevorderen, maar ertoe strekt, vrouwen rechtstreeks resultaten te verzekeren.
"

Het is leuk dat het CVRM vindt dat dit het wat hen betreft wel mag, maar het lijkt mij zeer sterk dat rechters dit voorbeeld zullen volgen (in ieder geval niet zonder prejudiciële vragen aan het HvjEU).
Top antwoord. ^O^

Helaas zal het wel aan een stichting moeten zijn om een rechtszaak te bekostigen. Studenten / PhDers hebben daar het geld niet voor en TU/e kan met haar riante subsidie de zaak grondig misbruiken. Het huidig zittende parlement heeft ook totaal de wil niet om de grondwet na te lopen richting dit soort zaken, en dan is ook nog eens grondwettelijke toetsing door een rechter verboden in Nederland.

Het is afwachten geblazen of een mensenrechtenorganisatie het lef heeft om eens voor talentvolle jongens op te komen die benadeeld worden.

[ Bericht 34% gewijzigd door Fox. op 19-06-2019 02:33:48 ]
pi_187496517
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 11:34 schreef Frozen-assassin het volgende:
En aangezien genderbalans kennelijk erg slecht is bij jullie zou ik me daar eerder druk over maken.
Waarom zou ie zich daar überhaupt druk om moeten maken?
pi_187496757
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 23:57 schreef Linkse_krijger het volgende:

[..]

Gelukkig hebben we jouw rijke verzameling aan verhelderende inzichten _O_
Graag gedaan hoor linkse krijger :'(
pi_187496916
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 22:53 schreef simmu het volgende:

[..]

net als bij een zedenzaak?
Ik denk dat daar ook slachtoffers de juridische weg niet inslaan, ja.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  woensdag 19 juni 2019 @ 09:34:39 #81
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_187497956
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juni 2019 00:02 schreef capricia het volgende:

[..]

Waarin ben je dan precies feminist? Want dit klinkt vooral mainstream.
Het willen van dezelfde rechten en kansen voor vrouwen als voor mannen. Uiteindelijk leidend dat er niet meer sekse wordt gekeken. Dat is voor mij het hoofdgedachtegoed van het feminisme.
Het officiële liefje van @Monitor O+
Woont samen met de man van haar dromen: Robbie de robotstofzuiger
They think she is fragile like a flower, but she is fragile like a bomb
pi_187498490
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2019 00:02 schreef issieookweer het volgende:
Ik woon tegenwoordig aan de andere kant van de wereld en kan je jammer genoeg niet helpen.

Het verbaast mij enorm te zien, hoeveel maaiveldbewoners hier hun karakterloosheid en gebrek aan individualiteit ten toon stellen. "Ga dan ergens anders werken". Tjonge, hoe verziekt kun je zijn. Dit soort ontwijkende mentaliteit was de oorzaak van het ontstaan van alle mensenverachtende dictaturen, van uiterst rechts tot uiterst links, maar allen ter mentale onderdrukking van de kudde. Van hier te zien is NL al ver op weg om zich bij die "democratiën" aan te sluiten.
In welk land woon je dan precies? En is het daar beter? Want ik zit al jaren na te denken om in dit linkse discriminerende land te vertrekken.
pi_187498502
Verder wil ik hier mijn PhD gewoon afronden en vind ik het ook erg opvallend dat fok.nl niet met een nieuwsbericht hierover kwam.
pi_187501258
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 20:15 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Bedankt voor deze uitgebreide reactie ^O^

Is er een reden dat het in die zaak omtrent de TU Delft bij een beoordeling door het CRM is gebleven? Waarom is die man in kwestie geen civiele zaak aangegaan, of zitten daar meer haken en ogen aan?
Er zijn hoofdzakelijk twee redenen om een klacht bij het CvRM in te dienen:

- Voor een rechtszaak
In dit geval wordt de uitspraak van het CvRM gebruikt om het standpunt van de eiser te onderbouwen in de rechtszaak. Omdat aan een rechtszaak nogal de mogelijke kosten zitten verbonden als je verliest (proceskostenveroordeling (voor kantonrechter/hoger beroep) + eigen proceskosten) willen advocaten op deze manier een zaak weleens voorleggen om de wateren te testen. Indien de klager ongelijk krijgt, kan dit afschrikken om het geschil aan de rechter voor te leggen.

- Na een rechtszaak/Zonder rechtszaak
Het tweede geval is wanneer de uitspraak van het CvRM losstaat van de juridische procedure. Dit kan zowel wanneer er reeds een procedure is geweest of de klager geen civiele procedure wil starten. Bij deze categorie draait het voornamelijk om naming en shaming. Doordat de uitspraken van het CvRM openbaar gepubliceerd worden, kunnen deze namelijk makkelijk in de pers naar buiten worden gebracht waardoor men hoopt (zonder de gerechtelijke veroordeling) dat de wederpartij alsnog overstag gaat. Het CvRM speelt hier dus eigenlijk dezelfde rol als de nationale ombudsman.

Voor de TU Delft

Ik gok dat het voor de zaak omtrent de TU Delft met name van belang was dat het hier ging om beleid ten aanzien van het doorstromen/ opleiden van personeel tot professor binnen de universiteit (zie link), waarvan tien plekken alleen voor vrouwen openstonden (dit was dus niet alle plekken zoals bij de TU Eindhoven).

Dat leidt namelijk tot de vervolgvraag: wat wil je gaan vorderen? Voor de hand liggend is dat je in in ieder geval een verklaring voor recht vraag dat het handelen van de universiteit in strijdt is met de wet.

Daarnaast zou je kunnen proberen om een schadevergoeding te vragen, maar in Nederland zijn we heel erg beperkt met het toewijzen van schadevergoedingen (die geen concrete basis hebben). In dit geval is het nog maar de vraag of de klager in dit geval een plek had gehad indien deze tien plekken voor mannen waren opengesteld (want dan is er ook concurrentie voor), waardoor het vorderen van een schadevergoeding twijfelachtig wordt. Het is niet onmogelijk, maar dit is in ieder geval niet waar je je vordering bij voorkeur op instelt.

Je zou ook kunnen kijken of de civiele rechter bereid is om onder dwangsom een verplichting op te leggen om een einde te maken aan de discriminatoire maatregel. De universiteit zal dan moeten kiezen om ofwel de maatregel in te trekken, ofwel zich per dag bont en blauw te betalen aan dwangsommen. Dit zal dan waarschijnlijk leiden tot de intrekking van de regeling.

Voor de persoon die rechtszaak start heeft dit echter weinig nut. Hij heeft door het starten van de rechtszaak namelijk de (toekomstige) arbeidsverhouding zodanig verzuurd dat de kans dat hij door de sollicitatie heen komt vrijwel nihil is (en anders de asscher-escape toegepast kan worden om de arbeidsovereenkomst weer te ontbinden). Daarnaast zorgt de tijd die de procedure in beslag neemt dat het voor de klager beter is om ander werkt te gaan zoeken, omdat een procedure hier waarschijnlijk meer dan twee jaar in beslag neemt als de universiteit ook nog in hoger beroep gaat en komt er ook nog eens bij dat er voor deze procedures betaald moet worden. Vandaar dat er waarschijnlijk is gekozen voor de kosteloze en relatief korte procedure bij het CvRM.

Het is dus uiteindelijk een belangenafweging geweest van de klager in dit geval wat hij het liefste zou doen. Een idealist had hier door gegaan en de zaak voor de rechter gebracht, maar ik kan me heel goed indenken dat deze persoon zoiets liever niet wilde omdat zijn persoonlijke leven er niet bij gebaat was.
  woensdag 19 juni 2019 @ 13:18:05 #85
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_187501357
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2019 13:12 schreef greyhunted het volgende:

[..]


Bedankt voor je uitgebreide uitleg wederom ^O^
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_187501890
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2019 13:12 schreef greyhunted het volgende:

Het is dus uiteindelijk een belangenafweging geweest van de klager in dit geval wat hij het liefste zou doen. Een idealist had hier door gegaan en de zaak voor de rechter gebracht, maar ik kan m
Erg helder, bedankt.^O^
pi_187501988
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2019 10:07 schreef kami124 het volgende:

[..]

In welk land woon je dan precies? En is het daar beter? Want ik zit al jaren na te denken om in dit linkse discriminerende land te vertrekken.
Het gras is in het buitenland niet veel groener, wat dit betreft.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_187502060
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2019 00:02 schreef issieookweer het volgende:
Ik woon tegenwoordig aan de andere kant van de wereld en kan je jammer genoeg niet helpen.

Het verbaast mij enorm te zien, hoeveel maaiveldbewoners hier hun karakterloosheid en gebrek aan individualiteit ten toon stellen. "Ga dan ergens anders werken". Tjonge, hoe verziekt kun je zijn. Dit soort ontwijkende mentaliteit was de oorzaak van het ontstaan van alle mensenverachtende dictaturen, van uiterst rechts tot uiterst links, maar allen ter mentale onderdrukking van de kudde. Van hier te zien is NL al ver op weg om zich bij die "democratiën" aan te sluiten.
Het laat ook gewoon zien dat er totaal gebrek is aan empathie of kennis in het veld.

Een aanstelling bij een universiteit krijg je niet zomaar, daar gaat jaren aan onderbetaald werk, 60 tot 100 urige werkweken, netwerken, onderzoek, etc. aan vooraf. De keuze qua aanstelling wordt gemaakt puur op basis van de mening van de faculteit, als deze board jouw naam bekend voor komt dan heb je een voet in de deur. Als je geen bijzondere achtergrond hebt ga je dat nodig hebben.

Je zegt nu tegen iemand die 4+ jaar van zijn leven heeft gegeven dat ze pech hebben omdat ze een verkeerd stuk tussen hun benen hebben, en als ik de reacties zie op Twitter hier over zie dan blijft wraak de grootste motivatie. Geen wraak tegen de hoge heren die dit te werk stellen, wraak tegen jonge jongens omdat die weerloos zijn tegen de macht van de faculteit en de staat. Zo lang machtsmisbruik in hun straatje past doen ze daar maar al te graag aan mee.

Tenzij je iemand bent die zeer veel bevoorrechting heeft, zoals een zoon of dochter van een hoogleraar, kan je niet zomaar van universiteit switchen. Dat kan je misschien maken als je van Oxford of Harvard komt, maar dat vereist ook weer een rijke achtergrond. De mensen die hier voor pleiten zijn juist mensen die al spreken vanuit een positie van macht, hun baan of toekomst staat niet op het spel. Ze zetten met gemak de toekomst van de nieuwe generatie op het spel.

Zouden deze mensen hun baan geven aan een vrouw, dan had ik al iets meer respect voor ze. Dan komen ze immers alsnog makkelijk aan een baan elders. Een piepjonge promovendus zonder elitair netwerk heeft dat voordeel niet en kan zich niet veroorloven om van de universiteit waar hij al jaren voor werkt te worden uitgesloten.

Leuk detail nog, de twee grootste supporters van deze discriminatie zijn Frank Baaijens en Kees Storm. De eerste kindloos en de ander heeft enkel dochters. Ik denk dat ze hier een stuk anders over zouden kijken als zij een zoon hadden waar ze dit aan moesten vertellen.
pi_187502235
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 12:07 schreef simmu het volgende:

en verder is het natuurlijk in het bedrijfsleven heel normaal en geaccepteerd dat vrouwen altijd een nadeel hebben omdat die nu eenmaal wel eens met zwangeschapsverlof ofzo moeten. want ja, dat is natuurlijk wel een risico voor die arme werkgever. dus dan is het logisch toch, dat die eerder een man kiest dan een vrouw?
Dat is inherent aan het vrouw zijn. Wat kan een werkgever veranderen aan het feit dat alleen vrouwen kinderen kunnen krijgen? Tegelijkertijd kost het wel geld. Dit is niet echt verenigbaar met elkaar.

Echter is dat nog geen reden vrouwen voor te trekken. Dat heeft niks te maken met gelijkheid (los van inherente man/vrouw verschillen) en alles met discriminatie.
  woensdag 19 juni 2019 @ 16:36:50 #90
178710 Colonia
Viva Colonia !!
pi_187504105
Het lijkt me ook niet erg gunstig voor de vrouwen die straks aangenomen gaan worden, helemaal als ze dat op eigen kwaliteit doen. Worden die serieus genomen op hun kennis, of worden ze er van verdacht dat ze alleen maar op de plek zitten omdat ze vrouw zijn. En dat geldt niet alleen binnen de TU Eindhoven zelf, maar ook onder vakgenoten binnen andere universiteiten. Het is een soms niet al te grote wereld, met ook veel roddel en achterklap. Zelfs als ze de regels over een aantal jaar weer terugdraaien kunnen vrouwen jaren last hebben van dat stigma.
pi_187504487
Kies je als man een van de moeilijkste vakgebieden om in te excelleren en spendeer je daar jaren aan tijd in, wordt je gewoon afgewezen omdat je een lul hebt in plaats van een stel tieten

_O- _O-

En dit wordt gewoon goedgepraat en is waarschijnlijk legaal

_O- 8)7 _O-

Dit land gaat naar de tering. Snel wegwezen hier. :W
pi_189099533
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 13:15 schreef Drekkoning het volgende:
Dat loket zal je weinig brengen vermoed ik.

Als ik hier kijk: https://discriminatie.nl/(...)idiscriminatiebureau, zie ik dat ze zelf al het CVRM aanvoeren als een van de instanties waar je terecht kunt voor vervolgstappen.

Die hebben echter een aantal jaar geleden als volgt geoordeeld: https://www.mensenrechten.nl/en/oordeel/2012-195
Er gaat daar tóch wat gebeuren:
quote:
De TU Eindhoven moet zich begin november voor het College van de Rechten van de Mens verantwoorden voor de 'mannenboycot' die de onderwijsinstelling heeft ingesteld.
Bron: https://www.nu.nl/binnenl(...)t-bij-vacatures.html
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  dinsdag 24 september 2019 @ 15:58:46 #93
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_189099697
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2019 15:49 schreef baskick het volgende:

[..]

Er gaat daar tóch wat gebeuren:
[..]

Bron: https://www.nu.nl/binnenl(...)t-bij-vacatures.html
Leuke kick!

Denk echter niet dat ze tot een ander oordeel gaan komen. Ben wel erg benieuwd!
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_189099914
Het was toch al opgelost?

Gewoon met houthakkersshirt, stalen biceps en een baard van een halve meter zeggen dat je je vrouw 'voelt' en het is genoeg!

quote:
Genderidentiteit hoeft niet meer in de weg te staan bij deelname aan het Irène Curie Fellowship, het programma dat de TU/e afgelopen juli heeft ingevoerd om meer vrouwen aan te trekken op wetenschappelijke posities. Wie zich vrouw vóelt, mag ook solliciteren; wat er in het paspoort staat, is niet meer leidend.
https://www.cursor.tue.nl(...)olliciteren-aan-tue/
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_189100232
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2019 16:09 schreef De_Onnoembare het volgende:
Het was toch al opgelost?

Gewoon met houthakkersshirt, stalen biceps en een baard van een halve meter zeggen dat je je vrouw 'voelt' en het is genoeg!
[..]

https://www.cursor.tue.nl(...)olliciteren-aan-tue/
Mensen die zich geen vrouw voelen worden dan toch nog uitgesloten? :')
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_189100241
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2019 16:26 schreef baskick het volgende:

[..]

Mensen die zich geen vrouw voelen worden dan toch nog uitgesloten? :')
Op dat moment voelt iedereen zich gewoon vrouw toch? Dat kunnen ze toch niet controleren. En zodra je een vast contract hebt voel je je weer man _O_
pi_189100561
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2019 16:27 schreef Jantje2k het volgende:

[..]

Op dat moment voelt iedereen zich gewoon vrouw toch? Dat kunnen ze toch niet controleren. En zodra je een vast contract hebt voel je je weer man _O_
Blijft dat een deel word uitgesloten, tenzij iemand zich anders voordoet, is het niet?
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  vrijdag 3 juli 2020 @ 14:12:10 #98
51385 baskick
Juist ja!
pi_193906146
Kick met een update: TU Eindhoven mag vrouwen niet voortrekken in sollicitatieprocedures https://www.nu.nl/binnenl(...)tatieprocedures.html
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  vrijdag 3 juli 2020 @ 14:12:53 #99
51385 baskick
Juist ja!
pi_193906160
Lees je mee, @kami124?
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_193914578
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 14:12 schreef baskick het volgende:
Lees je mee, @:kami124?
haha ja zeker. Kijk maar wie hier de submitter van was ;) Bij de TU Eindhoven mag niet worden gediscrimineerd
pi_193924134
Volgende stap: civiele zaak tegen de TU/E.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')