VEM2012 | maandag 10 juni 2019 @ 13:15 |
Omdat ik dit een van de mooiste Evs vind van dit moment. Hier een topic. Kleur opties. https://imgur.com/a/bKvKGGZ Je hebt dus zwart(standaard) Zilver(1.005 euro extra) Blauw(1.005 euro extra) Wit(1.600 euro extra) Rood(2.100 euro extra) Opties motor https://imgur.com/a/BkWwsJC Je hebt op dit moment 2 verschillende motoren. De performance is voor 68.200 euro te verkrijgen. De long range is voor 58.300 euro. De long rang single motor is te bestelling op aanvraag voor 54.100 euro De standard range plus is voor 47.800 euro Velgen: (Niet voor performance) https://imgur.com/a/30aBat6 18 inch aero velgen (inbegrepen) 19 inch sport velgen (1.600 euro) interieur https://imgur.com/a/Xk3JoUl Zwart( inbegrepen) Wit/zwart (1.050 euro) Autopilot Nu inbegrepen. Self driving 6.400 euro voor en na levering Pauperhaak 1.080 euro (inclusief tow mode) Wat is jullie mening over deze prachtige ev | |
VEM2012 | maandag 10 juni 2019 @ 13:17 |
OP wat geupdate met huidige prijzen en opties. ![]() | |
devlinmr | maandag 10 juni 2019 @ 13:21 |
Persoonlijk vind ik het een slecht geproduceerd plastic uitziend onooglijk ding. | |
VEM2012 | maandag 10 juni 2019 @ 13:43 |
En wat rij jij? Gewoon even benieuwd waar jij de lat in de praktijk legt. | |
Seven. | maandag 10 juni 2019 @ 13:53 |
Jeuj, volgend deeltje! De offerteaanvraag heb ik verstuurd naar HR, nu wachten op toegang zodat ik met opties kan prutsen. | |
Seven. | maandag 10 juni 2019 @ 13:54 |
Ik vind 'm prachtig ![]() ![]() | |
VEM2012 | maandag 10 juni 2019 @ 13:54 |
Per wanneer loopt je huidige leasecontract af? | |
Seven. | maandag 10 juni 2019 @ 13:55 |
17 oktober. | |
devlinmr | maandag 10 juni 2019 @ 13:55 |
Maakt dat uit? Er is een verschil tussen wat ik kan betalen en wat ik mooi vind. Bovendien is onze leaseregeling karig. Alleen keuze tussen Mercedes en Opel | |
devlinmr | maandag 10 juni 2019 @ 13:56 |
Smaken verschillen gelukkig. Zou erg saai zijn anders | |
VEM2012 | maandag 10 juni 2019 @ 14:05 |
O, alle tijd nog. Dat gezegd hebbende, een unicorn (wit exterieur, wit interieur met 19”) is wel vragen om niet tijdig geleverd te krijgen, ook als je nu al bestelt. | |
VEM2012 | maandag 10 juni 2019 @ 14:10 |
Nou, ik heb in mijn leven veel auto’s gereden die reacties opriepen. Kijkt er iemand zuur naar jouw AMG E klasse en komt er half gemompeld uit ‘blijft toch een taxi’. Of de welbekende ‘platgeslagen kever’ opmerking. ‘Zeker een kleine lul’, omdat je een Cayenne Turbo rijdt. Dat soort opmerkingen komen met name van mensen die in een hele lullige auto rijden. Het heeft 0,0 meerwaarde. Dus ik vraag mij toch altijd zo af waarom iemand zoiets meent te moeten roepen. Even buiten dat ik de Model 3 ook niet de mooiste auto ooit vind. Maar het is wel een hele fijne auto. Kortom: prima dat je dat vindt, maar je komt op mij zo wel ontzettend zuur over. Mijn mening. ![]() | |
nostra | maandag 10 juni 2019 @ 14:14 |
LRAWD/Wit/wit/19". Zal mss minder courant zijn. We wachten geduldig af, op zich verder geen haast mee. Reeks het topic ff trouwens. ![]() | |
devlinmr | maandag 10 juni 2019 @ 14:18 |
Ok.. in de OP vraag je letterlijk wat men van deze auto vind en als iemand zijn mening geeft die niet in lijn met de jouwe is dan is die persoon zuur? Vraag er dan niet om zou ik zeggen. Sowieso raar trouwens dat je de mening van mensen met een in jouw ogen "lullige" auto als niet terzake doende afdoet. Alsof de auto die je hebt bijdraagt aan je persoonlijkheid/status/intelligentie of wat dan ook. [ Bericht 7% gewijzigd door devlinmr op 10-06-2019 14:23:55 ] | |
VEM2012 | maandag 10 juni 2019 @ 14:19 |
Dus een: 🦄 ![]() | |
VEM2012 | maandag 10 juni 2019 @ 14:21 |
Als jij gezegd had: ik vind de Model 3 niet zo geslaagd uiterlijk hebben, maar... enz., dan is dat een normale reactie. Jouw reactie is alleen maar zuur. Als jij dat verschil niet snapt, so be it. | |
devlinmr | maandag 10 juni 2019 @ 14:25 |
dat is letterlijk wat ik zeg Jammer dat je daar niet zo goed mee kan omgaan. [ Bericht 2% gewijzigd door devlinmr op 10-06-2019 14:33:36 ] | |
Seven. | maandag 10 juni 2019 @ 14:32 |
Ik zou veel te bang zijn voor vegen op mijn interieurtje ![]() | |
VEM2012 | maandag 10 juni 2019 @ 14:39 |
Dus je ziet het verschil niet. Ok, kan. Niet iedereen heeft dat vermogen. | |
devlinmr | maandag 10 juni 2019 @ 14:43 |
Waarom deze behoefte om iemand met een andere mening weg te zetten als zuur oid? Voel je je daar beter of groter door? | |
#ANONIEM | maandag 10 juni 2019 @ 16:12 |
Is blauw met wit met 18 inch een uniform? | |
VEM2012 | maandag 10 juni 2019 @ 16:39 |
Heb jij nou echt zo’n dikke plaat voor je kop? Het gaat helemaal niet om jouw mening, maar hoe je het brengt. | |
VEM2012 | maandag 10 juni 2019 @ 16:40 |
Wit/wit is een unicorn. 19” icm met wit/wit is unicorn plus. ![]() | |
devlinmr | maandag 10 juni 2019 @ 17:32 |
Weer die ad hominem.. zo jammer Want laten we eerlijk zijn, als ik had gezegd dat ik het een prachtig ogend solide uitziende goed gebouwde auto vind, dan hadden we deze hele discussie niet gehad. [ Bericht 13% gewijzigd door devlinmr op 10-06-2019 17:47:47 ] | |
VEM2012 | maandag 10 juni 2019 @ 18:07 |
A. Het is geen ad hominem; en B. Nee, nogal wiedes (maar om een andere reden dan jij denkt). | |
devlinmr | maandag 10 juni 2019 @ 19:22 |
Plaat voor je kop valt daar wat mij betreft gewoon onder. Evenals het mij wegzetten als een zuur iemand. Oh? Wat denk ik dan? | |
boegschroef | maandag 10 juni 2019 @ 19:38 |
Ik vind de model 3 ook niet zo mooi, maar dat is gewoon verschil van smaak. Ik ben een enorme BMW fan maar ook daar zitten een aantal modellen tussen waar ik niks van moet hebben net als mercedes. Valt me wel op dat er maar weinig foto’s in dit topic voorbij komen. | |
VEM2012 | maandag 10 juni 2019 @ 20:35 |
Ik vermoed dat je dat in het geheel niet doet en/of kan eerlijk gezegd. Anders kan ik jouw reacties ook niet plaatsen. Zullen we het nu weer over de Model 3 hebben hier? Als je verder wil gaan met huilen, graag via pm. | |
devlinmr | maandag 10 juni 2019 @ 20:42 |
Prima OT Waarom zou je een model 3 nemen als je dit soort rapporten ziet https://www-bright-nl.cdn(...)el-3-niet-langer-aan Inconsistente bouwkwaliteit gecombineerd met een twijfelachtige fabrikant zou toch reden moeten zijn om voor een Nissan of Jag te gaan? Zien er naar mijn mening ook nog beter uit en zijn praktischer [ Bericht 5% gewijzigd door devlinmr op 10-06-2019 20:51:54 ] | |
VEM2012 | maandag 10 juni 2019 @ 20:49 |
Terechte vraag. Maar goed, ik rij nu al ruim 5 jaar Tesla, zonder noemenswaardige problemen en ook de M3 heeft alweer bij 10.000 km achter de rug en op een akkefietje met de ruitenwissers na (binnen een dag opgelost, leentesla mee), geen problemen. Mijn ervaring is dus positief. Sowieso heb ik weinig vertrouwen in consumententests. Dat laat vooral zien hoe de verwachtingen waar worden gemaakt. Ik lees pottedimme klachten over swirls in de zwarte lak. Nou, ook bij Porsche en Mercedes is lakzwart hypergevoelig voor swirls. Overigens is de lak van Tesla wel wat zwakker doordat ze een milieuvriendelijke lak gebruiken, maar dat terzijde. | |
VEM2012 | maandag 10 juni 2019 @ 20:53 |
De Nissan heeft een belachelijk lage range en de accu’s zijn uitermate slecht. Degradatie van 50% na enkele jaren is geen uitzondering. De Jaguar heeft ook een lage range. Als je de Nissan mooier vindt dan de M3 ben je de enige ter wereld denk ik. De Jag is op zichzelf best een mooie EV, maar voor dat geld koop je ook een Model S. Die moet je dan ook niet afzetten tegen de M3. Ondanks dat de Model 3 op heel vlakken de Jag veruit de baas is. | |
Holenbeer | donderdag 13 juni 2019 @ 18:19 |
Ik vind de model 3 geen mooie auto. Beetje rare lijnen. Volgens mij ook meer een auto die je koopt voor de techniek en de innovaties dan voor de looks en bouwkwaliteit. Wat dat betreft merk je het gebrek aan ervaring bij het bouwen van auto's. Dat gezegd hebbende: de model 3 is wel vooruitstrevend en het schudt de markt door elkaar wat wel eens nodig was | |
#ANONIEM | donderdag 13 juni 2019 @ 18:25 |
Dat bouw technisch de auto een moeilijke carrosserie heeft mee eens. Of ik hem mooi zou vinden zonder de ingebouwde techniek geen idee. Ik vind de model 3 zelf echt een van de mooiste wagen. Maar ik vind hem mooi omdat die zo niet standaard is en begrijp ook zeker waarom mensen hem lelijk vinden m | |
Seven. | dinsdag 18 juni 2019 @ 08:19 |
Wie oh wie wil mij zijn referral code DM-en? Gaat om een winactie van Tesla Destinations, nog niet de bestelling van de auto (daarover heb ik al een akkoordje). | |
Seven. | dinsdag 18 juni 2019 @ 08:25 |
Wit/wit staat nu op de tesla site voor levering in juni. Ik dacht dat daar enorme levertijden op zaten? | |
VEM2012 | dinsdag 18 juni 2019 @ 08:27 |
Dat is de levertijd voor de Model 3. Wit/wit met 18 inch schijnt gesignaleerd te zijn bij deze batch. Met 19 inch is er gewoon 0 uitgeleverd. | |
#ANONIEM | dinsdag 18 juni 2019 @ 10:00 |
Dm gestuurd | |
nostra | dinsdag 18 juni 2019 @ 10:08 |
Wel een chassisnummer inmiddels, maar nog geen ETA. | |
VEM2012 | dinsdag 18 juni 2019 @ 10:49 |
VIN kan ook betekenen dat hij nog gebouwd moet worden. Ik weet in ieder geval dat er mensen zijn geswitched naar 18” omdat er geen 19” beschikbaar zou zijn met wit/wit. | |
nostra | dinsdag 18 juni 2019 @ 10:59 |
Lekker dan, ze zeggen zelf nog deze maand alle Q2-bestellingen uit te kunnen (of althans willen) leveren, maar krijg er zo een beetje een hard hoofd in. Maar even voor mijn begrip: het is toch gewoon een velg, zit daar dan ook een heel ander chassis op of hoe werkt dat? | |
#ANONIEM | dinsdag 18 juni 2019 @ 11:22 |
Volgende maand toch? | |
nostra | dinsdag 18 juni 2019 @ 11:25 |
ETA van de leasemij. was 28 juni; vorige week gebeld met Tesla zelf en toen gaven ze aan de intentie te hebben om alle Q2-orders ook in Q2 af te leveren. | |
#ANONIEM | dinsdag 18 juni 2019 @ 11:26 |
Zou netjes zijn. Ik verwacht mijne volgende maand | |
nostra | dinsdag 18 juni 2019 @ 11:28 |
Musk zijn intenties zijn natuurlijk niet zo heel veel waard. | |
#ANONIEM | dinsdag 18 juni 2019 @ 11:29 |
Kan bijna de model y bestellen :’) | |
VEM2012 | dinsdag 18 juni 2019 @ 12:16 |
De leverancier van de 19" velg schijnt niet voldoende te kunnen leveren. Overigens is er nog een boot onderweg, dus het zou kunnen. Ik hoop het voor je. Alleen is het een beetje standaard bij delivery dat ze vooral iets roepen om de call snel te kunnen beëindigen (deels ook omdat er echt een hoop figuren zijn die al een week na bestelling blijven bellen waar de auto blijft en dan nog klagen over de wachttijd ook!). | |
#ANONIEM | dinsdag 18 juni 2019 @ 16:33 |
snap het niet vind de 18 inch wel gaaf zeker voor de prijs | |
Captain_Jack_Sparrow | dinsdag 18 juni 2019 @ 16:47 |
Ja, als je aan VEM zijn elektrische speeltje komt, dan komen er allemaal emoties los. ![]() En hij voelt zich inderdaad 'groter', omdat hij toevallig iets meer verdient dan gemiddeld. Het zal wel een compensatie zijn voor iets. ![]() En wat je zegt is waar: lelijk, plastic ding. Vroeger liep iedereen met een grote boog om Amerikaanse auto's heen, maar Tesla is ineens het summum. ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 18 juni 2019 @ 17:23 |
nee jo ding is echt een jongens droom. | |
Captain_Jack_Sparrow | dinsdag 18 juni 2019 @ 17:38 |
Godddd, dat hoop ik toch niet. | |
VEM2012 | dinsdag 18 juni 2019 @ 18:10 |
Wat schattig, kapitein Iglo maakt zich druk om iets wat ik op internet schreef, meer dan een week geleden! | |
nostra | donderdag 20 juni 2019 @ 19:50 |
Aflevering op 27/6, doen ze dan toch nog netjes. | |
VEM2012 | donderdag 20 juni 2019 @ 21:27 |
En dat voor een 🦄. Congrats en veel plezier ermee. | |
#ANONIEM | zaterdag 22 juni 2019 @ 00:04 |
De bluefalcon is besteld | |
#ANONIEM | maandag 24 juni 2019 @ 13:59 |
https://www.autoweek.nl/a(...)niet-meer-leverbaar/ Tesla heeft de Long Range-Rear Wheel Drive-versie van de Model 3 stilzwijgend uit het leveringsprogramma gehaald. Dat valt bijna niet op, want dit type stond al nooit op het officiële menu. De Model 3 LR-RWD, zoals de auto afgekort heet, was namelijk Tesla’s ‘geheime’ off-menu-optie. Dat verdient uitleg, want Tesla is voor zover wij weten de enige fabrikant die zo’n versie voert. Het betekent dat de auto niet in de configurator van Tesla stond, maar op speciale bestelling wel verkrijgbaar was. Een koper diende dat via een Tesla Store te regelen. De Long Range-RWD is in feite een Long Range All Wheel Drive minus de motor op de vooras. Dat levert buiten een achterwielaangedreven auto een iets minder felle acceleratie (5,6 in plaats van 4,6 seconden) op, maar daar zet de RWD-variant een nog langere actieradius tegenover. Waar de officieel verkrijgbare AWD-versie volgens de WLTP-cyclus 560 kilometer ver komt, komt de RWD-versie volgens diezelfde testmethode zelfs 600 km ver. Met een prijskaartje van ¤ 54.100 was de achterwielaandrijver bovendien fors goedkoper dan de ¤ 58.300 kostende reguliere Long Range. Misschien nog wel belangrijker is dat het prijsverschil zich volledig boven de 50 mille bevindt, zodat er 22 procent van het bedrag bij het inkomen van zakelijke rijders moet worden opgeteld. Niet zo gek dus dat de LR-RWD bij Nederlandse kopers een gewilde variant was. Wie te lang heeft getwijfeld over een Model 3 heeft nu pech, want Tesla heeft hem van de ene op de andere dag van het verborgen menu gehaald. Een officiële verklaring geeft het merk daarvoor niet, al lijkt het versimpelen van het productieproces op z’n minst geloofwaardig. Ook ontstaat er zo ruimte op de productielijn voor andere varianten, zoals de onlangs gepresenteerde Standard Range Plus. Die ¤ 47.800 kostende (voorlopige) instapper is er gelukkig nog wel, maar heeft met 415 kilometer wel een fors kleinere actieradius dan de achterwielaangedreven Long Range. Ook de Performance-versie, die in 3,4 tellen van 0 naar 100 knalt, staat nog op de lijst. | |
VEM2012 | maandag 24 juni 2019 @ 15:59 |
Er zijn ook mensen die een LR RWD besteld hadden en bericht hebben gekregen dit te kunnen wijzigen in een LR AWD, of een SR+. Of gewoon aanbetaling terug. Overigens wil dat niet zeggen dat de LR RWD in de toekomst niet leverbaar gaat zijn. Want is al eerder van het menu verdwenen. | |
#ANONIEM | maandag 24 juni 2019 @ 16:04 |
Nouja de AWD is net te duur. De Basis plus heeft net te weinig range | |
VEM2012 | maandag 24 juni 2019 @ 17:32 |
Dat lijkt mij vrij subjectief. Ik zou altijd voor de AWD kiezen. Vind het prijsverschil zodanig dat ik dan AWD zou willen hebben (maar ik wil sowieso AWD, rij ook veel naar de wintersport). | |
#ANONIEM | maandag 24 juni 2019 @ 17:36 |
Edit ik bedoel te duur voor mij Daarom zeg ik ook ik. AWD is echt duurder [ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 24-06-2019 17:40:46 ] | |
#ANONIEM | maandag 24 juni 2019 @ 17:51 |
En ja als ik kon koos ik de AWD. Nu twijfel ik of ik de model 3 b+ koop of geen ev | |
VEM2012 | maandag 24 juni 2019 @ 18:13 |
Ik zie even niet waar je specifiek ‘ik’ heb gezegd, dus ik heb kennelijk wat gemist. | |
#ANONIEM | maandag 24 juni 2019 @ 18:21 |
excuus | |
boegschroef | woensdag 26 juni 2019 @ 09:54 |
Ik heb gisteren een dag mogen rijden in een model 3 awd en ik heb er toch gemengde gevoelens bij met name voor de toekomst. Nu ben ik misschien wat bevooroordeeld omdat ik erg van het geroffel van de V8 hou, maar er zijn me wat dingen tegen gevallen en wat dingen meegevallen. Wat me vooral meevalt is de kwaliteit zelf. Je leest veel op internet over 'slechte bouwkwaliteit' van Tesla, maar ik had niets op of aan te merken. Het interieur is mooi en het rijdt erg fijn. In het begin let je erg op het verbruik omdat je bang bent het einddoel niet te halen, maar dat gaat vrij snel over. De wagen is redelijk snel terwijl je dit niet echt aan de auto zelf ziet of merkt. Maar waar ik vooral mezelf aan stoor is dat het voor mij echt zo 'gevoelloos' is. Dit komt waarschijnlijk omdat ik in de autosport zit (rally en circuit rijden), graag in oldtimers rij en dagelijks in mijn V8tje naar het werk ga. Maar ook dit zal waarschijnlijk wel gaan wennen, want het is zo lekker rustig/stil. Op het moment dat ik de wagen weer terug omwisselde en de mustang start, heb ik ook meer de neiging om de motor flink in toeren te jagen en wat harder door te trekken. Dit is toch het kleine kind in me wat ik niet naar boven kan halen in de tesla. Ik denk wel dat dit de toekomst zal gaan worden, ondertussen heeft mijn werkgever ook 240 laadpunten geinstalleerd. De jeugd zal niet beter weten en opgroeien met dit soort wagens. | |
VEM2012 | woensdag 26 juni 2019 @ 10:05 |
Precies wat ik altijd zeg: voor het dagelijks verkeer is een Tesla ideaal. Want het dagelijks verkeer bestaat vooral uit het achter elkaar aanrijden in een slaapverwekkend tempo. En als je al een keer gas geeft is het voor een inhaalactie. Juist een BEV is op dat punt bloedsnel en daar moeten zelfs de meeste supersportwagens het onderspit delven. Voor leuke ritten (en dat is eigenlijk alleen maar op het circuit of afgelegen gebieden) is de Tesla niet de aangewezen auto. Natuurlijk is dan een lekkere V8 of V12 leuker. Maar ja, zelfs voor liefhebbers is 90% van de ritten nog steeds dat saaie waar de Tesla top is. En voor 90% van de automobilisten is 100% van de ritten gewoon saai van a naar b. En ook eens over de bouwkwaliteit. Dat vind ik echt vooral napraterij op het internet. De eerste Model S had daar vooral last van, maar dat was al grotendeels opgelost toen de auto in Nederland leverbaar werd. En de huidige Model S, 3, X is alweer stukken beter. | |
#ANONIEM | woensdag 26 juni 2019 @ 12:40 |
Heeft iemand FSD? | |
YoshiBignose | donderdag 27 juni 2019 @ 12:58 |
En is ie mooi? ![]() | |
nostra | donderdag 27 juni 2019 @ 19:52 |
Hij bevalt me wel. Dak komt ook beter uit bij wit imo, contrasteert mooi. Uiteindelijk is-ie niet zo mooi als de S natuurlijk. Wel beetje misselijk na Tilburg-Utrecht elke keer vol gas en regeneratief remmen. ![]() ![]() ![]() | |
YoshiBignose | donderdag 27 juni 2019 @ 20:33 |
Ja vond ik ook, wit met zwart dak. In mijn tijd was auto pilot nog niet zo heel streng ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 27 juni 2019 @ 21:04 |
Vanaf 1 Jul is zwart niet meer de basis kleur maar wit ![]() | |
Seven. | donderdag 27 juni 2019 @ 21:23 |
Bron? | |
Hyperdude | donderdag 27 juni 2019 @ 21:26 |
Is die bedrijfsleider een beetje mani-depri ofzo? ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 27 juni 2019 @ 21:29 |
https://mobile.twitter.com/elonmusk/status/1141409584457768960 [ Bericht 25% gewijzigd door #ANONIEM op 27-06-2019 21:31:40 ] | |
#ANONIEM | donderdag 27 juni 2019 @ 21:31 |
Ja ![]() | |
#ANONIEM | maandag 1 juli 2019 @ 13:06 |
Ik zie de nieuwe prijzen nog niet. | |
#ANONIEM | donderdag 11 juli 2019 @ 08:32 |
Elon loog over de nieuwe witte kleur ![]() | |
StretchingKoala | donderdag 11 juli 2019 @ 08:48 |
Laatst met een model 3 preformance meegereden, en dan vol weg vanuit stilstand. Nu snap ik al die filmpjes op youtube....wat een snelheid zeg, en zo onverwachts. Kermisattractiegevoel | |
#ANONIEM | donderdag 11 juli 2019 @ 08:50 |
Nou nou nou....ik vind het juist elk gevoel van 'attractie' missen eerlijk gezegd. | |
#ANONIEM | donderdag 11 juli 2019 @ 09:05 |
3,5 seconden is anders best wel snel hoor | |
#ANONIEM | donderdag 11 juli 2019 @ 09:08 |
Jazeker, maar de ervaring is niet zo spannend. Het voelt klinisch ofzo. | |
StretchingKoala | donderdag 11 juli 2019 @ 09:31 |
Als pasagier heb je niets in je handen dus wordt je meer in je stoel gedrukt, wellicht dat dat het verschil in ervaring is? | |
#ANONIEM | donderdag 11 juli 2019 @ 09:50 |
Gebrek aan geluid ook wel. De echte duw in je rig miste ik ook wel eerlijk gezegd. Zeker, het is snel, maar zo voelt het niet echt. | |
Seven. | woensdag 17 juli 2019 @ 08:14 |
Beetje summier persbericht! https://www.nu.nl/economi(...)chrapt-modellen.html | |
Seven. | woensdag 17 juli 2019 @ 08:17 |
Ondertussen heb ik nog steeds niet besteld. Mijn werkgever heeft me een login gegeven om een offerte op te vragen bij Alphabet, maar het maximum budget ingesteld op wat het was toen ik hier begon. Lang verhaal kort: ik ben nog rustig aan het onderhandelen hierover en ik ben ook rustig aan het rondkijken om te zien of andere werkgevers mij wel gewoon een Tesla model 3 willen geven. | |
YoshiBignose | woensdag 17 juli 2019 @ 09:51 |
Je hebt juist die duw in je rug veel erger, omdat je maximale vermogen hebt vanuit stilstand (dus veel koppel). Ook als je 50 of 100 rijdt krijg je nog een duw als je het gas intrapt. In tegenstelling tot een normale auto, waarbij de automaat toch eerst terug moet schakelen. Ik heb een paar jaar de Model S gereden (75) en die voelde sneller aan de dan de i8 (de eerste meters), terwijl de i8 eigenlijk toch wel een sec. sneller was. Ik heb het met m'n M135i nu ook. Deze is 0-100 sneller dan m'n Model S was, maar toch voelde de Tesla sneller door die duw in de rug. Uiteraard gaat de M135i wel keihard door waar de S wat afzwakte na 100 km/u. Het ontbreken van geluid kan wel meespelen ja voor de beleving en het gevoel van snelheid. | |
#ANONIEM | woensdag 17 juli 2019 @ 11:04 |
Ik snap je, maar in mijn huidige auto (met verbandingsmotor) is die push in de rug veel rauwer dan in een electro. Dat is mijn beleving althans. | |
#ANONIEM | woensdag 17 juli 2019 @ 11:18 |
Komt door geluid | |
Messina | woensdag 17 juli 2019 @ 11:58 |
Nu 2 weken in bezit van de X. Wat een beest. ![]() | |
YoshiBignose | woensdag 17 juli 2019 @ 13:12 |
Inderdaad een beest. Een zeekoe ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 17 juli 2019 @ 13:16 |
Heb je foto’s? | |
nostra | woensdag 17 juli 2019 @ 13:25 |
Twee weken verder en bevalt nog steeds prima. ![]() Wel nog een bijna-botsing gehad door een zenuwachtige AP, maar goed. | |
#ANONIEM | woensdag 17 juli 2019 @ 13:31 |
Ik hoop dat mijne gaat bevallen. Toevallig ook FsD? | |
nostra | woensdag 17 juli 2019 @ 13:32 |
Laat ik er post-market op zetten in verband met de bijtelling. Denk niet dat ik het veel ga gebruiken overigens, alleen het inparkeren misschien en auto-lane change bij filerijden. | |
Seven. | woensdag 17 juli 2019 @ 13:34 |
![]() ![]() | |
Seven. | woensdag 17 juli 2019 @ 13:35 |
Uiteindelijk zelf ingegrepen of heeft je AP het opgelost? | |
Seven. | woensdag 17 juli 2019 @ 13:36 |
Wat kost dat nu, ik vind die FSD ook rete interessant maar of het de moeite is zal vooral van de prijs afhangen. | |
nostra | woensdag 17 juli 2019 @ 13:38 |
Nou ja, hij greep zelf in door gas terug te nemen, omdat een auto in de baan rechts van mij iets naar links uitweek (maar niet op mijn baan). En dat gaat met dat regeneratief remmen vrij hard. Daardoor moest degene achter me onverwacht vol in de ankers (of hij week uit eigenlijk), we reden namelijk gewoon 100. Die vent kon dat begrijpelijkerwijs niet erg waarderen. | |
nostra | woensdag 17 juli 2019 @ 13:40 |
¤ 7.400. Het nadeel van het after-market erop laten zetten is dat een optie dan volledig naar 0 afschrijft bij de leasemaatschappij, dus het kost 7.400 / 48 per maand extra bij een vierjaarscontract. Ik blijf binnen mijn budget zonder eigen bijdrage, dus dan is het voor mij gratis, maar als het me zelf die ¤ 150 per maand zou kosten, zou ik het er niet voor over hebben denk ik. | |
#ANONIEM | woensdag 17 juli 2019 @ 13:51 |
Ik denk het gewoon zelf te betalen | |
nostra | woensdag 17 juli 2019 @ 13:56 |
Waarom zou je dat doen? Als je hem als eigen bijdrage zelf betaalt, dan kan je het in ieder geval van je brutosalaris betalen. | |
#ANONIEM | woensdag 17 juli 2019 @ 14:02 |
Zo heb ik er niet over na gedacht | |
VEM2012 | woensdag 17 juli 2019 @ 14:36 |
Het is ¤ 6.400 inmiddels. Ook na levering. | |
#ANONIEM | woensdag 17 juli 2019 @ 14:56 |
en zwart is niet meer de standaard kleur. | |
#ANONIEM | woensdag 17 juli 2019 @ 15:43 |
https://twitter.com/elonmusk/status/1151172542125629440?s=20 [ Bericht 70% gewijzigd door #ANONIEM op 17-07-2019 15:44:20 ] | |
Messina | woensdag 17 juli 2019 @ 16:21 |
![]()
Uiteindelijk is het maar een auto ![]() | |
Seven. | woensdag 17 juli 2019 @ 18:24 |
Maar wel genieten ![]() Leuke foto van je kleine in de frunk! | |
nostra | woensdag 17 juli 2019 @ 18:39 |
Oké, dat scheelt de firma wat. Consistent komt niet echt in het woordenboek van Musk voor hè. ![]() | |
Anne | donderdag 18 juli 2019 @ 13:50 |
Kan ik dit topic omdopen tot een algemeen Tesla topic? Iemand bezwaar? | |
YoshiBignose | donderdag 18 juli 2019 @ 13:57 |
Hij is wel consistent een master. | |
Messina | donderdag 18 juli 2019 @ 14:26 |
Graag, dan kan ik ook mee praten! ![]() ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 18 juli 2019 @ 14:35 |
Geen bezwaar | |
Anne | donderdag 18 juli 2019 @ 15:15 |
Plok ![]() Mocht iemand een mooiere en meer algemenere OP willen maken; graag! | |
#ANONIEM | donderdag 18 juli 2019 @ 15:26 |
Dankje | |
Revolution-NL | vrijdag 19 juli 2019 @ 19:41 |
Vandaag de bevestiging gekregen dat de Kia e-Niro geannuleerd is en dat ik per direct een order bij de LM mag plaatsen voor een SR+. De config wordt een midnight silver met trekhaak, ik heb lang getwijfeld over de kleur. Uiteindelijk toch voor midnight silver gekozen i.v.m. de match met de aero wheels ![]() Ik ben nog opzoek naar een vloermatten set en aerowheel cap kit. Iemand nog suggesties? De middenconsole ga ik voorzien van een Vinyl Wood Console Wrap ![]() ![]() Can't wait | |
#ANONIEM | vrijdag 19 juli 2019 @ 21:34 |
Niceee | |
Seven. | vrijdag 19 juli 2019 @ 22:44 |
Kijk eens aan, vet hoor! Hoezo is je Kia geannuleerd? | |
Revolution-NL | vrijdag 19 juli 2019 @ 23:08 |
Toen ik de e-Niro bestelde was de SR+net in aantocht en waren er nog geen exacte prijzen of levertijden bekend, daarnaast vonden we Tesla qua uitstraling net iets "to much". Toen het nieuws kwam dat de bijtelling naar 8% gaat per 2020 hebben we een en ander nog eens heroverwogen in het voordeel van de M3 ![]() [ Bericht 2% gewijzigd door Revolution-NL op 19-07-2019 23:13:53 ] | |
VEM2012 | zaterdag 20 juli 2019 @ 01:11 |
Cap kit gewoon bij Tesla bestellen. | |
#ANONIEM | vrijdag 26 juli 2019 @ 11:05 |
Echt witte bekleding is zo mooi op plaatjes | |
#ANONIEM | donderdag 8 augustus 2019 @ 07:23 |
https://www.nu.nl/auto/59(...)l#coral_talk_wrapper TeSlA Is nIeT vEiLiG WaNt BoTsInG ![]() | |
YoshiBignose | donderdag 8 augustus 2019 @ 08:15 |
Yep, en op de Plainsite lees je ergens onderin: "Note: PlainSite affiliates may hold long/short investments in companies discussed." En vergeet ook niet: "The Chief Counsel worked eight years as director of legal and regulatory affairs for the California New Car Dealers" https://www.autonews.com/(...)d-nhtsa-s-top-lawyer ![]() | |
pvdplanet | donderdag 8 augustus 2019 @ 16:59 |
https://www.autowereld.nl(...)1359314/details.html Effe uitdeuken in Polen | |
#ANONIEM | donderdag 8 augustus 2019 @ 22:59 |
Ik dacht eerst mooie prijs. Daarna zag ik de achterkant | |
VEM2012 | vrijdag 9 augustus 2019 @ 10:44 |
Probeer eerst de onderdelen maar eens te krijgen. ![]() | |
Revolution-NL | zondag 25 augustus 2019 @ 19:02 |
De welkoms e-mail is inmiddels ontvangen en de RN bekend, ben benieuwd wanneer ik een VIN ontvang. Inmiddels al deur en dakrubbers besteld voor extra geluidsisolatie. | |
wootahH | zondag 25 augustus 2019 @ 19:18 |
linkjes? | |
#ANONIEM | zondag 25 augustus 2019 @ 21:05 |
Waar staat je RN | |
wootahH | zondag 25 augustus 2019 @ 21:11 |
in je mails van tesla en als je inlogt op de site | |
#ANONIEM | zondag 25 augustus 2019 @ 21:25 |
RN nummer krijg je meteen bij reservering toch? Kan ik niet iets uit zien ? | |
Revolution-NL | maandag 26 augustus 2019 @ 07:57 |
Ik kreeg eerst een uitnodiging om een Tesla account aan te maken, een paar dagen later ontving ik een welkoms mail waarbij de procedure wordt uitgelegd. In beide staat je RN. Wanneer je een Tesla account ontvangt zie je deze direct op de homepage bij je configuratie. De VIN finder extensie voor Chrome kan je controleren of er een VIN aan je RN gekoppeld is. Hoever zit je nu in het bestelproces? ![]() https://www.tesland.com/nl/model3-dakpaneel-afdichtrubber/ https://www.tesland.com/nl/deurrubbers-model-3/ | |
Seven. | maandag 26 augustus 2019 @ 08:01 |
Het wordt een andere werkgever voor mij! En bij de nieuwe werkgever staat Tesla niet in het lijstje met merken waaruit ik mag kiezen ![]() Echt jammer. Misschien toch maar een e-golf overwegen dan. E-tron valt buiten m'n budget ![]() | |
Seven. | maandag 26 augustus 2019 @ 08:01 |
Veel plezier allemaal met jullie Tesla's![]() ![]() ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door Seven. op 26-08-2019 09:52:03 ] | |
Messina | maandag 26 augustus 2019 @ 08:10 |
Waarom niet zelf één aanschaffen? Je gaat flink meer verdienen ook ![]() | |
Revolution-NL | maandag 26 augustus 2019 @ 08:13 |
Of kijken of er iets van een mobiliteitsbudget mogelijk is en op basis hiervan een PL of private lease nemen. | |
#ANONIEM | maandag 26 augustus 2019 @ 08:19 |
Volgens tesla is mijn afleverdatum nog niet bekent. Mijn leasemaatschappij zegt morgen ![]() | |
Revolution-NL | maandag 26 augustus 2019 @ 08:26 |
Heb je al Tesla account dan? Wanneer heb je de order bij de LM gedaan? Je krijgt een SMS bericht van Tesla waar de afleverdatum in gecommuniceerd wordt. | |
#ANONIEM | maandag 26 augustus 2019 @ 08:39 |
ja heb ook een schattings levering | |
Seven. | maandag 26 augustus 2019 @ 09:51 |
Dan zou ik eerst een jaar of 7 moeten sparen, lenen voor een auto zou ik nooit doen. Private lease vind ik een te groot risico. Als mij iets overkomt, zit mijn partner met de problemen. | |
Messina | maandag 26 augustus 2019 @ 11:11 |
Verstandig ![]() Ja, wij hadden wel een 'potje' voor de auto. Helaas moet mijn boodschappenauto, mijn geliefde Mini, nu wel weg. ![]() ![]() | |
Revolution-NL | maandag 26 augustus 2019 @ 11:38 |
Als je een mobiliteitsbudget kan regelen dan is een PL nog wel te overzien, bij een tegenvaller kan je altijd de auto verkopen en de lening aflossen. Een e-Golf leasen is natuurlijk ook geen straf hoewel ik voor dat budget eerder voor een Ioniq EV zou gaan. Qua EV is die echt superieur aan de e-Golf [ Bericht 9% gewijzigd door Revolution-NL op 26-08-2019 11:45:01 ] | |
Seven. | maandag 26 augustus 2019 @ 21:08 |
Thanks. Ik zal eens kijken, de kans is groot dat ik gewoon diesel blijf rijden voorlopig, maar ik moet de carpolicy nog doornemen. | |
#ANONIEM | maandag 26 augustus 2019 @ 21:27 |
wanneer komt mijn blauwe falcon | |
leolinedance | dinsdag 27 augustus 2019 @ 00:19 |
Heeft een Tesla model 3 minimaal net zo veel laadruimte als een Mercedes C-klasse sedan (W205)? Ik overweeg een Tesla te gaan leasen maar ben echt nog volledig in twijfelmodus. 90% van de tijd zal ie voldoen qua range. Ik kan niet altijd laden bij de lokaties waar ik naartoe moet, dus dat wordt soms wel echt plannen. Verder zoek ik wel een beetje ruimte. Mijn c-klasse voldoet nu best prima, maar mogelijk komt er een 2e kindje bij en wordt het een ander verhaal. Dan zou een diesel station mogelijk een betere oplossing zijn. Ik rij zo'n 40.000 km per jaar. [ Bericht 36% gewijzigd door leolinedance op 27-08-2019 00:27:51 ] | |
YoshiBignose | dinsdag 27 augustus 2019 @ 08:36 |
Nee kofferbak is iets kleiner, nog los van of het praktischer is ingedeeld. Geen idee hoe dat bij een C-klasse is. | |
VEM2012 | dinsdag 27 augustus 2019 @ 09:08 |
15 liter minder (480 liter om 465) als je alleen naar de kofferbak sec kijkt. Echter, daarnaast heb je een vak onder de kofferbak van 95 liter en de frunk van 85 liter. In totaal is de Model 3 dus veel ruimer (ruim 30% meer)! | |
leolinedance | dinsdag 27 augustus 2019 @ 09:14 |
Nou dan valt Tesla af. De andere modellen zijn te duur. Misschien een Volvo XC40 electric dan maar. | |
leolinedance | dinsdag 27 augustus 2019 @ 09:23 |
Zo dan wordt het een heel ander verhaal. Kan er ook gewoon een dakkoffer op? Zie nu dat volgend jaar ook de Audi Q4 electric komt. Ziet er ook wel nice uit. | |
VEM2012 | dinsdag 27 augustus 2019 @ 10:27 |
Er zijn dakdragers voor de Model 3 beschikbaar. Daar kan uiteraard een dakkoffer op. Mijn advies zou echter zijn om dan voor de trekhaak te kiezen en een koffer te nemen die daarop past. De reden is dat een dakkoffer veel rendement weghaalt (meerverbruik van 20-30%), waar de koffer voor op de trekhaak slechts iets van 5-10% meerverbruik op zou leveren. Q4 electric is duurder dan de M3. Het is een Audi, dus met een vanafprijs van 60k staat die feitelijk niet op de stoep voor minder dan 70k, tenzij je bereid bent met een karige basisuitrusting genoegen te nemen. Komt bij dat deze kleiner is dan de e-tron en dus ook minder binnenruimte zal hebben dan de M3. Als je liever een SUV achtige wil kun je m.i. beter wachten op de Model Y. | |
leolinedance | dinsdag 27 augustus 2019 @ 10:35 |
Ik ben pas over iets meer dan een jaar aan de beurt, dus heb nog even de tijd. Komende maanden eerst maar eens heel goed over nadenken of ik uberhaupt een full-electric wil.. | |
VEM2012 | dinsdag 27 augustus 2019 @ 10:38 |
Wat zou voor jou de reden zijn om geen full-electric te willen? | |
YoshiBignose | dinsdag 27 augustus 2019 @ 11:36 |
Ja die ruimtes zijn wel handig maar meestal heb je er niet zoveel aan. Meestal als mensen bepaalde afmetingen van kofferbak willen dan gaat het om grote spullen mee vervoeren. Als je alleen maar klein grut erin wil dan is de Model 3 wel praktisch. | |
leolinedance | dinsdag 27 augustus 2019 @ 12:53 |
Ik rij regelmatig best verre afstanden als 300km enkele reis waarbij er op de locatie(s) waar ik kom geen oplaadmogelijkheden zijn. Dat kan ook in de winter zijn. Dan moet ik dus tussen of na mijn bezoeken, als ik er in de winter al in één ruk kom, nog ergens gaan stoppen om een 30-60 min te gaan laden. Het beperkt je dus enigszins in je vrijheid en kan extra tijd/stress kosten. Daarnaast rijd ik ook vrij veel in België waar men nog flink schijnt achter te lopen qua laadvoorzieningen. Ook zou ik range anxienty kunnen krijgen als ik weer eens lang in de file sta in België ![]() Maar het fiscale voordeel is natuurlijk wel lekker. En ik hou wel van die rust in de auto ![]() | |
VEM2012 | dinsdag 27 augustus 2019 @ 13:43 |
Er zijn extreem veel snellaadmogelijkheden tegenwoordig, ook in België. Range van de M3 Long Range is echt goed, ook in de winter. Ik ga er komend seizoen minimaal drie keer mee naar Italië op wintersport. ![]() Snelladen is volgend jaar bij Tesla met V3 a 250 kw (waarmee je na ongeveer 15 minuten met 80% weer verder kan) en nu al bij diverse aanbieders tegen de 200 kw (zeg 20 minuten). Verbruik in de file is gewoon laag bij een elektrische auto. Daar krijg je echt geen jeuk van. Ik snap jouw bedenkingen, maar de reden dat ik het vraag is dat ik dezelfde bedenkingen had ruim 5 jaar geleden bij de aanschaf van een Model S en in de praktijk is het mij volledig meegevallen. En de Model 3 heeft inmiddels meer range en laadt sneller, plus het aantal snellaadpunten is enorm toegenomen. Persoonlijk verwacht ik dat ook jij er geen spijt van gaat krijgen als je over gaat op full electric. | |
Anne | zondag 1 september 2019 @ 11:40 |
Ik kreeg laatst de nieuwe Tesla van de baas mee ![]() ![]() Apart om in te rijden. Wel heel tof! Leuke snufjes. Maar of ik er op dit moment zelf een zou willen? Nee. Misschien over 20 jaar ![]() | |
YoshiBignose | zondag 1 september 2019 @ 14:16 |
Wat zijn de redenen dat je er niet in zou willen rijden? | |
Anne | zondag 1 september 2019 @ 15:03 |
Dat is echt een gevoelskwestie Ik hou van brullende auto's en de geur van benzine. | |
MaximumRush | maandag 2 september 2019 @ 11:33 |
Vorige week met mijn vader gaan kijken voor een Tesla aangezien hij volledig elektrisch wilt rijden. Ik ben altijd wel gecharmeerd geweest van Tesla, maar nu ik een M3 van dichtbij zag vind ik het wel heel erg goedkoop er uit zien. Model S/Y vond hij weer niks qua uitstraling/luxe. Ook nog even naar de I-pace gekeken en die vond hij dan weer wel heel tof. IMHO is een Tesla geweldig qua laadnetwerk, maar als je wat luxe gewend bent een behoorlijke downgrade. | |
YoshiBignose | maandag 2 september 2019 @ 11:43 |
Valt wel mee, het ziet er alleen wat minder luxe uit. Ik heb jaren een S geleden en het voelde echt niet cheap aan. Ja vergeleken met een 7-serie of S-klasse misschien wel, maar vergeleken met een normale auto niet. Het is alleen wat simplistisch. I-pace zag er wel wat luxer uit maar heel schokkend vond ik het ook weer niet. Ja dat is wat je al die tijd gewend bent, maar 9 van de 10 keer als je in de auto zit wil je toch helemaal geen brullend geluid horen en benzine ruiken? Dan zit je met een slaperige kop in de file mee te sukkelen met het andere verkeer. | |
#ANONIEM | maandag 2 september 2019 @ 11:49 |
Range is ook een dingentje | |
VEM2012 | maandag 2 september 2019 @ 11:52 |
Ach, ik reed voor de Tesla Mercedes AMG en heb nog steeds een Cayenne Turbo staan. Goed en wel beschouwd mis ik eigenlijk niets, behalve een automatisch openende en sluitende achterklep bij de M3 (De MS heeft die natuurlijk weer wel). Het is dus ook maar wat je echt belangrijk vindt. ![]() | |
VEM2012 | maandag 2 september 2019 @ 11:53 |
In de praktijk eigenlijk ook niet of nauwelijks. | |
#ANONIEM | maandag 2 september 2019 @ 11:54 |
https://ev-database.nl/au(...)ong-Range-Dual-Motor https://ev-database.nl/auto/1097/Jaguar-I-Pace ik noem dit wel een mega verchil tussen min en max [ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 02-09-2019 11:55:48 ] | |
VEM2012 | maandag 2 september 2019 @ 11:57 |
Bedoelde je aan te geven dat de I-Pace niet zo'n geweldige range heeft? Dan denk ik dat je wel een punt hebt, want daar heb ik veel minder goede ervaringen over gelezen. Ik dacht dat je de Tesla bedoelde. | |
#ANONIEM | maandag 2 september 2019 @ 12:28 |
Ja | |
MaximumRush | maandag 2 september 2019 @ 12:54 |
Beste man rijdt max 50 km op een dag. Komt nu van een full option 5-serie, dus kan me voorstellen dat het allemaal wat minder aanvoelt. | |
#ANONIEM | maandag 2 september 2019 @ 13:21 |
Nogal logisch een auto van 45k vergelijken met een auto van 90k | |
MaximumRush | maandag 2 september 2019 @ 13:21 |
Ik heb het nu over de Model S/Y. | |
#ANONIEM | maandag 2 september 2019 @ 13:33 |
de Y is redelijk luxe | |
VEM2012 | maandag 2 september 2019 @ 14:24 |
X neem ik aan. De Y komt pas begin 2021 naar Nederland en eind 2020 in de VS. | |
MaximumRush | maandag 2 september 2019 @ 14:35 |
X bedoel ik inderdaad, excuus. | |
Anne | maandag 2 september 2019 @ 16:06 |
Dat heb ik dus niet ![]() Ik woon in het oosten van het land, waar we amper files hebben. En ik vind auto- en motorrijden nog steeds helemaal geweldig. | |
YoshiBignose | maandag 2 september 2019 @ 16:40 |
Dan zou ik nog zo lang mogelijk genieten van gebrul en gebrom nu het nog kan ![]() ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 8 oktober 2019 @ 17:34 |
Mijn aoro kappen zitten los. Heb al een afspraak staan (dag 1 bij levering) Maar iemand iedee wat ik deze maand kan doen? | |
wootahH | dinsdag 8 oktober 2019 @ 21:20 |
afhalen. die paar km winst kan je wel een tijdje missen toch. | |
#ANONIEM | dinsdag 8 oktober 2019 @ 22:24 |
En is dat gewoon trekken? | |
wootahH | dinsdag 8 oktober 2019 @ 22:37 |
| |
#ANONIEM | donderdag 10 oktober 2019 @ 12:16 |
Nou een cap kwijtgeraakt. Heb de andere er ook maar uitgetrokken | |
#ANONIEM | donderdag 10 oktober 2019 @ 20:36 |
Top snelheid is trouwens 233 ![]() | |
kaasplankje | donderdag 10 oktober 2019 @ 20:38 |
Ze zijn zo lelijk. Ze hebben de bodyverhoudingen gestolen van een Aston Martin, maar dan het uiteindelijke ontwerp saai en sexloos uitgevoerd, een beetje zoals cola zonder prik of bier zonder schuimkraag. | |
#ANONIEM | donderdag 10 oktober 2019 @ 20:43 |
Ik vind op foto’s die neus echt lelijk. Maar in het echt vind ik het wel wat hebben. Eigenlijk maakt die auto zien mij al blij | |
kaasplankje | donderdag 10 oktober 2019 @ 20:49 |
Ik vind de model S nog het minst lelijk, daarna de model 3 wat een sort kikker net als de Nissan Juke is en veruit aan kop de model X wat eruit ziet als een hoop stront op wielen. | |
#ANONIEM | donderdag 10 oktober 2019 @ 20:49 |
Welk budget heb je? | |
kaasplankje | donderdag 10 oktober 2019 @ 20:49 |
Wat maakt het uit? | |
#ANONIEM | donderdag 10 oktober 2019 @ 20:52 |
Nouja waarom niet voor een s gaan dan. | |
YoshiBignose | donderdag 10 oktober 2019 @ 20:55 |
Ik vind de Model 3 en de X ook niet mooi, maar lelijk is overdreven. In het echt zijn ze sowieso toffer dan op foto's. De Model S vind ik gewoon een mooie auto. De achterkant wordt nu wel wat gedateerd, maar komt ook al uit 2012. | |
kaasplankje | donderdag 10 oktober 2019 @ 20:58 |
Al had ik geld voor een model s dan kocht ik 'm nog niet ook niet tweedehands. Ik zie de hele dag Tesla's rijden dus van een plaatje ken ik ze niet eens. Ik zou er ook geen poster van boven mijn bed hangen nooit. Uiterlijk en gevoel is altijd heel belangrijk geweest voor mij bij de keus van een auto. Ik zag vandaag een Ford Mondeo dat vind ik een mooie Amerikaanse auto met die grote grill van de Mustang. | |
#ANONIEM | donderdag 10 oktober 2019 @ 20:59 |
Ik heb als ik eerlijk ben een model 3 poster. Vind hem zelf echt de mooiste. Wat kleiner en stoerder. Dus ik ben biased [ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 10-10-2019 20:59:59 ] | |
YoshiBignose | vrijdag 11 oktober 2019 @ 08:31 |
Oh je bent dus een vrouw, je kijkt alleen maar naar het uiterlijk van de auto. | |
#ANONIEM | vrijdag 11 oktober 2019 @ 09:31 |
Nou nou. | |
#ANONIEM | vrijdag 11 oktober 2019 @ 09:32 |
Update 10 binnen ![]() | |
kaasplankje | vrijdag 11 oktober 2019 @ 09:42 |
Je zoekt een auto die bij je past qua prijs, prestaties en looks, want het oog wil ook wat. Voor mij is een auto meer dan alleen een vervoermiddel. | |
YoshiBignose | vrijdag 11 oktober 2019 @ 09:48 |
Je hebt het alleen maar over lelijk, niet over prijs en prestaties. We kunnen 1000 topics vullen met commentaar welke auto mensen mooi en niet mooi vinden. Natuurlijk telt uiterlijk mee, maar het zou maar 1 factor moeten zijn in je beslissing. Als je proefritje maakt in zo'n S of 3 dan zie je dat het wel een hele lekkere auto is om te rijden en dan wen je ook snel aan het uiterlijk. Ik vond de S ook niet bijzonder maar ik heb hem een paar jaar gereden en als je hem dan ziet staan vond ik het toch wel een mooie auto. Ik heb nu een 1-serie waar ik vroeger ook van zei dat het een lelijke auto was. Het helpt dat mijne wat dikker uitgevoerd is maar vind het nu gewoon een "mooie" auto. Uiterlijk wen je toch wel een beetje aan, rijgedrag etc. zijn belangrijker. Daar ga je je op de lange termijn aan irriteren. Tesla's rijden gewoon goed. | |
Hyperdude | vrijdag 11 oktober 2019 @ 09:49 |
Nieuwe H2 Toyota ziet er niet onaardig uit. Maar ook weer redelijk saaie windtunnel Über Alles Styling. Duurt nog wel even voor dat je 'm kan kopenleasen. | |
#ANONIEM | vrijdag 11 oktober 2019 @ 09:52 |
Gelachen om deze rel. Tering man, wat ben jij een debiel. | |
#ANONIEM | vrijdag 11 oktober 2019 @ 11:40 |
Versie 10 rijd wel nog beter | |
Questular | vrijdag 11 oktober 2019 @ 12:04 |
Doe mij deze dan maar ![]() | |
kaasplankje | vrijdag 11 oktober 2019 @ 12:39 |
Ja maar wel een doorslaggevende factor. En ik zal nooit wennen aan een lelijke auto. Ik snap wel dat andere mensen dit anders zien. Een auto is voor mij niet zuiver functioneel. Maar misschien rijd ik in de toekomst ook wel een elektrisch winkelwagentje. Maar dan hopelijk wel met een klassieker erbij voor 't weekend. | |
kaasplankje | vrijdag 11 oktober 2019 @ 13:04 |
Er komen nog wel een heleboel model 3's bij op de weg tot het eind van dit jaar. https://topgear.nl/autoni(...)e-model-3-productie/ | |
#ANONIEM | zaterdag 12 oktober 2019 @ 10:48 |
Niet onlogisch met die prijzen voor de lease rijder. | |
#ANONIEM | zaterdag 12 oktober 2019 @ 17:33 |
Andere mensen update 10 al binnen? | |
Seven. | zaterdag 12 oktober 2019 @ 19:04 |
Peugeot 508 is het uiteindelijk geworden, ook niet slecht. Hopelijk kom ik over 3 of 4 jaar in aanmerking voor een Tesla ![]() ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 12 oktober 2019 @ 19:08 |
Over 4 jaar is het niet zo gunstig meer | |
Seven. | zaterdag 12 oktober 2019 @ 19:14 |
Het blijven mooie wagens, de model 3 maakt elektrisch rijden ineens aantrekkelijk én haalbaar voor een groot publiek. Daar had ik graag aan bijgedragen. | |
#ANONIEM | zaterdag 12 oktober 2019 @ 19:27 |
Als supercharger v3 uit is kunnen mensen echt niet meer klagen met de range | |
kaasplankje | zaterdag 12 oktober 2019 @ 20:25 |
Nou ik vind die nieuwe 508sw gt wel een mooie auto hoor. Liever dan zo'n saaie Tesla. | |
YoshiBignose | zaterdag 12 oktober 2019 @ 23:30 |
Ik heb liever een Tesla dan een saaie Peugeot. | |
Seven. | zondag 13 oktober 2019 @ 00:12 |
508 al gezien? Is wel de minst saaie Peugeot. /offtopic | |
leolinedance | zondag 13 oktober 2019 @ 00:20 |
En volgend jaar ook nog wel. En misschien lease ik er ook nog wel één met 8% bijtelling over 45k. Ligt er een beetje aan wat er in Q3/4 te krijgen is op de markt. | |
leolinedance | zondag 13 oktober 2019 @ 00:22 |
Mooie wagen, proficiat ![]() | |
YoshiBignose | zondag 13 oktober 2019 @ 00:24 |
Ja maar dan verkloten door een station te nemen. | |
leolinedance | zondag 13 oktober 2019 @ 00:27 |
Een Polestar 2 lijkt me ook wel wat. | |
Seven. | zondag 13 oktober 2019 @ 07:39 |
Ik heb gewoon de Berline besteld hoor ![]() | |
kaasplankje | zondag 13 oktober 2019 @ 08:17 |
Ik vind de stoelen van de gt wel mooi, met soort camelbruin leer. Maar dat was ook toevallig omdat die in de showroom stond. | |
Seven. | zondag 13 oktober 2019 @ 08:34 |
Ik krijg deze: Allure Platinum Merion velgen maar niet 2 tone (dus donkergrijs) Lichtgrijze bekleding Zo'n automatische achterklep met zo een schopje onder de bumper ![]() ![]() Stoelverwarming voor ![]() Maar als je dan dat i cockpit van Peugeot vergelijkt met Tesla's minimalistische touchscreen, dan word ik wel een beetje verdrietig. I cockpit wordt blijkbaar door velen als een zeer goede bediening gezien maar ik vind het vooral een enorme overload aan knopjes. Een Tesla is wat dat betreft wel véél intuïtiever in gebruik, en veel mooier. De 508 heeft wel lane assist en adaptive cruise, die hebben we geprobeerd en werkt heel goed. Maar bij de 508 kun je de ACC alleen bedienen met een derde hendeltje dat onder het stuur verstopt zit en echt biet zichtbaar is. Oftewel, je ACC zet je puur op gevoel aan, dat vind ik best slecht. Lane assist is wel makkelijk te vinden. Ik ben echt geen autofreak en ik weet er niet veel van. Voor mij is een auto waarbij je niet hoeft te zoeken naar allerlei functies dus een enorme plus. Tesla is wat dat betreft echt super, tijdens de proefrit heb ik niet één keer na hoeven denken over 'waar vind ik dit'. Bij de 508 wel serieus lopen klungelen om de cruise control te vinden. Afstand instellen zijn we nog niet eens aan toe gekomen. We hebben momenteel een shortlease, Mini Countryman ![]() | |
leolinedance | zondag 13 oktober 2019 @ 08:49 |
Private lease? Je schrijft overal 'we'. Wordt de auto niet voornamelijk zakelijk gereden door jou of je partner? | |
kaasplankje | zondag 13 oktober 2019 @ 08:52 |
Mooie auto hoor, wanneer komt die? En ik vind dat je een auto moet kunnen rijden en alle functies bedienen zonder dat een boekje nodig is. Zo had mijn pa een Passat vroeger en na 3 jaar kwam hij erachter dat de intervalstand vd ruitenwissers instelbaar was, nou dat vind ik een ontwerpfout. | |
Seven. | zondag 13 oktober 2019 @ 11:39 |
Het betreft hier mijn auto van de zaak, maar dat is dan ook de enige auto in ons huishouden. Januari ![]() En helemaal eens met je. De 'simplicity' van Tesla zou wat dat betreft een voorbeeld moeten zijn voor alle autofabrikanten. | |
leolinedance | zondag 13 oktober 2019 @ 14:12 |
Ik weet nogsteeds niet hoe de achteruit inparkeerfunctie op mijn auto werkt. Af en toe gaat ie per ongeluk aan. Na bijna 4 jaar en 140k km ![]() | |
Sunri5e | woensdag 16 oktober 2019 @ 18:25 |
Nog een week of 3 wachten op mijn model 3 ![]() | |
PeterS007 | vrijdag 18 oktober 2019 @ 16:13 |
Wat kost een Model 3 Standard Range ongeveer als leaseprijs + bijtelling bij een partij als LeasePlan voor 4 of 5 jaar met 30.000 KM per jaar? | |
kaasplankje | vrijdag 18 oktober 2019 @ 17:26 |
Veel teveel, 47.800 voor de standard range. Een auto in die klasse zou 20-30K moeten kosten. Dus je kan beter wachten op de grote merken tot zij een elektrovariant gaan aanbieden. En dan bijtelling uitrekenen, dat is 4% van de cataloguswaarde incl BTW en BPM tot eind van dit jaar, 47.800 x 4% = 1912.- Euro wat bij je belastbare inkomen wordt opgeteld bij je aangifte inkomstenbelasting. | |
PeterS007 | vrijdag 18 oktober 2019 @ 18:03 |
Weet je hoeveel het qua leasebedrag kost (ex bijtelling)? Ik zie enerzijds op internet vanaf 600 euro en de andere site weer 700 euro. Nu lease ik zelf een Polo voor 500 euro + 400 euro aan bijtelling en op internet staat dat je die vanaf 278 euro kan leasen, dus daar klopt iets niet.. | |
oldford | vrijdag 18 oktober 2019 @ 19:14 |
Heeft natuurlijk ook iets met de voorwaarden te maken. VW zelf adverteerd met een prijs vanaf 261 euro (voor het goedkoopste model zonder opties) en Exclusief BTW (21%) en Brandstof. Het contract is ook voor 5 jaar en 10.000 km per jaar. En dan zijn er nog opties als eigen risico, vervangend vervoer en winterbanden. Je moet dus geen appels met peren vergelijken. | |
PeterS007 | vrijdag 18 oktober 2019 @ 19:46 |
Ja klopt, en vandaar mijn vraag ook :-) | |
kaasplankje | vrijdag 18 oktober 2019 @ 19:50 |
| |
YoshiBignose | vrijdag 18 oktober 2019 @ 20:16 |
Kun je toch zelf ook invullen? ¤863 per maand (incl btw) voor 5 jaar en dan heb je nog ¤ 163 p/m (bruto) bijtelling (als ie in 2019 wordt geleverd). Praat toch geen poep man. Laat mij eens een vergelijkbare auto zien van 20-30k die onder de 6 sec bij de 100 is. Zelfs een Zoe is vanaf 33k ![]() | |
kaasplankje | vrijdag 18 oktober 2019 @ 20:19 |
Ja dat kan je 1x doen dan is de accu leeg. ![]() Als je een Telsa ziet rippen dan weet je gewoon dat de bestuurder maar 20km hoeft te rijden. Anders rijden ze 90 rechts. | |
YoshiBignose | vrijdag 18 oktober 2019 @ 20:24 |
Je hebt weer veel gelezen maar hebt geen flauw idee waarover je hebt. Met de 50 kWh accu erin heb je zat range voor normaal gebruik. Snel accelereren kost helemaal niet zoveel stroom extra tenzij je daarna weer vol op de rem moet. Ik heb 2.5 jaar een Model S gereden (75 kWh) en ik rij altijd hard. Geloof me, beetje binnenstad gassen krijg je de accu echt niet mee leeg. Hoge snelheden op de snelweg dan gaat het wel hard, maar hoe vaak kun je dat tegenwoordig nog halen. Ik was meer stroom kwijt aan seinen met groot licht omdat die slakken niet aan de kant gaan ![]() | |
YoshiBignose | vrijdag 18 oktober 2019 @ 21:21 |
Moet eerlijk zeggen dat het toch wel verleidelijk is om toch nog snel een Model 3 te halen. 0 opties blijf je precies onder de 50k (maar gewoon auto pilot, glazen dak, elektrische verwarmde stoelen etc.) en kan evt. later nog mooiere velgen halen. 9k btw terug, 10k MIA (netto misschien 4k), 5k aanbetaling, krediet van 36k / 16k slottermijn.... ¤422 per maand aflossen en ¤80 verzekering. 8k per jaar afschrijving in de kosten (en dan nog wat stroom, verzekering en onderhoud) en maar 2k bijtellen. Ben ik nog goedkoper uit dan m'n M135i en maar een halve seconde trager naar de 100. | |
SilentWolfie | vrijdag 18 oktober 2019 @ 21:27 |
[quote]![]() [..] Kun je toch zelf ook invullen? ¤863 per maand (incl btw) voor 5 jaar en dan heb je nog ¤ 163 p/m (bruto) bijtelling (als ie in 2019 wordt geleverd). Thanks! Zo te zien kan 't inderdaad, dacht dat je een account nodig had. Ik lijk dan bijna wel gek om nog een Polo te leasen -- voor 100 a 200 euro meer, heb ik een Tesla?! | |
YoshiBignose | vrijdag 18 oktober 2019 @ 21:29 |
Ben je ondernemer? | |
kaasplankje | zaterdag 19 oktober 2019 @ 08:23 |
Grappig dat je eerst dit zegt en vervolgens toegeeft dat je met een EV in de binnenstad voldoende accu hebt en niet op de snelweg. ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 19 oktober 2019 @ 08:57 |
Heb je zelf wel eens met de Tesla gereden? Het is ook op de snelweg een prima alternatief. Zeker als je gewoon 120/130 gaat rijden. Als je 170 plus gaat rijden gaat het hard met de capaciteit. Dat is ook wat Yoshi aangeeft. [ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 19-10-2019 08:58:03 ] | |
kaasplankje | zaterdag 19 oktober 2019 @ 09:27 |
Zonder dat bijtellingsvoordeel hoeft geen enkele leaserijder een Tesla. Dan had je liever een Merc C klasse station die net zo weinig uitstoot als een Tesla. | |
#ANONIEM | zaterdag 19 oktober 2019 @ 09:29 |
Ik zou hem zelf ook niet leasen puur omdat ik ze echt niet mooi kan vinden (en ik rij 70% van de tijd autobahn). Maar dat neemt niet weg dat het geen auto is voor de snelweg ![]() [ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 19-10-2019 09:30:04 ] | |
YoshiBignose | zaterdag 19 oktober 2019 @ 09:37 |
Je leest weer eens niet goed maar dat is hierboven al uitgelegd. Met normaal rijgedrag kun je heel NL bereiken... lijkt me voor de meeste mensen genoeg. Daarnaast hebben we zat superchargers in NL staan voor noodgevallen. Je blijft maar doorgaan ![]() En hoezo stoot een c-klasse net zoveel uit als een Tesla? | |
kaasplankje | zaterdag 19 oktober 2019 @ 09:54 |
Natuurlijk blijf ik doorgaan ik sta gewoon achter mijn standpunt. Ik vind het belachelijk dat je bijtellingsvoordeel krijgt op volledig elektrisch terwijl er hybride auto's zijn die net zo min uitstoten. https://www.ad.nl/auto/mo(...)mentenbond~a5630fdd/ | |
YoshiBignose | zaterdag 19 oktober 2019 @ 09:59 |
Ja en wat heb ik daar mee te maken. Je denkt toch werkelijk niet dat mensen auto's kopen vanwege het milieu ![]() Maar goed, voor de rest is dat artikel natuurlijk bullshit. Ik geloof best dat een diesel niet zo schadelijk is als de overheid doet geloven, maar het blijft een diesel. Start die tractor maar eens in je garage en ga een tijdje achter de uitlaatpijp hangen. Dan ga je mij niet wijsmaken dat het net zo goed voor het milieu is als een EV. | |
#ANONIEM | zaterdag 19 oktober 2019 @ 10:38 |
Boven de 175 is je capiciteit gewoon gehalveerd (autobahn | |
#ANONIEM | zaterdag 19 oktober 2019 @ 10:41 |
Maar goed range genoeg | |
#ANONIEM | zaterdag 19 oktober 2019 @ 10:41 |
De productie van Lithium daarentegen ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 19 oktober 2019 @ 10:41 |
Iets heel anders hoe poetsen jullie je auto? | |
kaasplankje | zaterdag 19 oktober 2019 @ 10:46 |
Voorlopig is de auto op aardgas de allerschoonste waarom zit daar geen 4% op en flikkeren we nu 120 jaar innovatie van verbrandingsmotoren in de vuilbak? | |
#ANONIEM | zaterdag 19 oktober 2019 @ 10:47 |
Gaap bij 1.5 ton is dat met de ongunstige berekening er al uit. (Veel kobalt en er van uit gaan dat alle energie voor de accu’s uit kolen komt) Waarin Tesla aanzienlijk minder is door lager kobalt in de accu’s en veel zonnen panelen op het dak. Daarbij een productie van een benzine/diesel heeft ook een negatieve impact. maar goed rij je niet op groene stroom dan is worst case 1.5 ton. Alle accu’s hebben hogere garantie. Dus als je zo veel rijd met een auto is daarna elke km aanzienlijk beter. Maar reken het maar na. Ik wil je best helpen dingen aan wijzen. Kijk rijd je 400 km en je auto in de prak dat is altijd slecht. | |
kaasplankje | dinsdag 22 oktober 2019 @ 06:39 |
Nog een bullshit artikel dan maar. https://www.ad.nl/auto/le(...)et-begeeft~ac4cd19f/ | |
VEM2012 | dinsdag 22 oktober 2019 @ 07:02 |
Voor 20-30k koop je niets wat vergelijkbaar is. Je maakt jezelf een beetje belachelijk met deze post. | |
kaasplankje | dinsdag 22 oktober 2019 @ 07:07 |
Dat is slechts een kwestie van tijd. | |
VEM2012 | dinsdag 22 oktober 2019 @ 07:07 |
Je rijdt het meest efficiënt met de M3 als je 170 km/u over de snelweg kachelt en tussendoor aan de supercharger hangt. Ik rij al jaren door heel europa met Tesla’s en ook gewoon in Duitsland snelheden van >200 op stukken waar dat kan. Je kletst derhalve uit je nek. | |
VEM2012 | dinsdag 22 oktober 2019 @ 07:08 |
Onjuist. Ik vind een BEV in het dagelijks verkeer fijner dan wat ik hiervoor reed. En dat waren zonder uitzondering hele snelle Duitsers. | |
kaasplankje | dinsdag 22 oktober 2019 @ 07:09 |
Maar ik begrijp dat kritiek in dit topic erg gevoelig ligt. | |
VEM2012 | dinsdag 22 oktober 2019 @ 07:12 |
Ah! Jaloezie! Duidelijk. Overigens is de BEV als je alles meeneemt zonder enige twijfel de milieuvriendelijkste variant, zelfs met de huidige elektriciteitsmix in Nederland. Die nog vele malen beter kan! | |
VEM2012 | dinsdag 22 oktober 2019 @ 07:16 |
Idd bullshit. Onderdeel kost 50 euro (voor een veel grotere eMMC 64 ipv 8 Gb) en het is 3 uurtjes werk. Niet dat dit geen ontwerpfout is en je wel hoge kosten hebt als je er niet tijdig bij bent, maar goed, dan kan ik nog heel veel voorbeelden noemen van andere auto’s waar de rekening na enkele jaren veel groter was en het probleem ook niet preventief op te lossen was voor een paar honderd euro. | |
kaasplankje | dinsdag 22 oktober 2019 @ 07:17 |
Waarom zou dat jaloezie zijn? Waarom worden jullie direct persoonlijk als iemand kritiek heeft op je autokeuze? Waarom kunnen we hier niet over discussiëren zonder in een conflict te belanden? ![]() | |
VEM2012 | dinsdag 22 oktober 2019 @ 07:18 |
Dus je geeft toe dat je ongelijk hebt en gaat nu uit van ‘maar in de toekomst is het veel goedkoper’. Wat heb ik daaraan als ik nu wil rijden? | |
VEM2012 | dinsdag 22 oktober 2019 @ 07:18 |
Terechte kritiek is prima. Onzin verkondigen kan op weerwoord rekenen. | |
kaasplankje | dinsdag 22 oktober 2019 @ 07:23 |
Automerkkeuze is ongeveer hetzelfde als religie, Tesla rijders voelen zich ook nog pioniers omdat er op dit moment gewoon nog niet zoveel alternatief is in volledig elektrisch behalve een Leaf, of een Zoe wat nu eenmaal niet echt een auto voor een autoliefhebber is. Daarom merk ik dat als ik dat aanvecht jullie EV rijders erg uit de slof schieten. Daarom vraag ik mev af hoe objectief je zelf bent. | |
#ANONIEM | dinsdag 22 oktober 2019 @ 07:36 |
Omdat je dingen zegt die niet waar zijn. Bijvoorbeeld dat een hybride net zo zuinig is. Is tesla de beste auto nee echt niet. Krijgt Tesla haat die ze niet verdienen zeker. Anno nu is Tesla echt de beste EV kwa range en prijsklasse. Ik wil je best een lijst sturen met dingen die echt niet handig zijn hoor. Maar goed dit is de 3e auto van tesla je ziet dat ze nog veel kunnen leren over het bouwen. Maar de aandrijving is zo goed vering ook etc. Kijk ik ben sws een Tesla fan daarom heb ik ook dit topic geopend. Maar dat is ook waar Tesla voor staat. Kijk ik nodig je graag een keer uit om een proefritje te doen en rij dan ook eens in een kona. Je zal zien dat Tesla het geek gehalte en rijden echt onder controle heeft. Nog iets accu’s zijn niet gratis je kan een model 3 van 60 k daarom ook niet vergelijken met een benzine van boven de 60 k. Eerlijker is om bij een ev er 15 k af te halen en dat vergelijken met elkaar. Dan is die tesla kwa techniek een auto van 30k en 45k. (Ook kwa bijtelling ongeveer) Ben oprecht benieuwd welke auto net zo lekker rijd in die prijsklasse. Eerste 6k trouwens al gereden in een maand. | |
#ANONIEM | dinsdag 22 oktober 2019 @ 07:37 |
Nou persoonlijk zie ik weinig terug | |
VEM2012 | dinsdag 22 oktober 2019 @ 07:48 |
Omdat je over de bijtellingsregels begint, wat nu eenmaal bij heel veel mensen jaloezie op heeft geroepen. Toen sjoemeldiesels voordeel kregen hoorde je niemand erover, omdat zo’n Polo Bluemotion voor een heel groot deel van de bevolking wel binnen financieel handbereik lag. Bij een BEV is dat anders en nu zijn ineens de rapen gaar. Terwijl het bijtellingsvoordeel bedoeld is om het aantal elektrische auto’s in Nederland te laten toenemen en dat werkt gewoon en bovendien het bijtellingsvoordeel in korte tijd wordt omgevormd in een bijtellingsnadeel (uitgaan van hetzelfde percentage bij een BEV is namelijk een benadeling, want de kosten zijn nu eenmaal veel lager bij dezelfde catalogusprijs). | |
VEM2012 | dinsdag 22 oktober 2019 @ 07:52 |
Mijn probleem is dat je onzin verkondigt. Zoals roepen dat een Tesla M3 vergelijkbaar is met een auto van 20-30k. Wat je later toegeeft dat het onzin is. Of roepen dat een Tesla maar 1x vol kan accelereren en dan leeg is. Dat een Tesla met 90 over de snelweg moet kruipen. Dat een diesel net zo schoon is. Allemaal onwaarheden. Als jij liever in een dikke V8 twin turbo diesel wil kachelen over ‘s lands wegen, helemaal prima. Ik heb ook gereden in milieuvervuilende auto’s, dus van mij zul je geen vingertje zien. Maar hou het gewoon bij de feiten. Jij vindt een Tesla niets. Prima. Hoogstens de vraag: wat doe je hier dan? | |
#ANONIEM | dinsdag 22 oktober 2019 @ 07:57 |
Die range ook echt. Rij altijd Max snelheid en door heel Nederland kom je makkelijk op bestemming | |
VEM2012 | dinsdag 22 oktober 2019 @ 08:03 |
Klopt. Precies wat jij zei: bij 175 km/u doorkachelen op de snelweg haal je nog steeds 250 km range. En dat zijn snelheden die je in het dagelijks verkeer zelden (langere tijd) kan rijden. | |
#ANONIEM | dinsdag 22 oktober 2019 @ 08:04 |
Volgens mij is in Nederland de maximale snelheid 135 km/h | |
#ANONIEM | dinsdag 22 oktober 2019 @ 08:07 |
Ik rij nooit te hard. Maar bij 135 is je range voldoende om heel Nederland door te crossen. Benzine verbruikt ook meer bij 135 | |
Kreator | dinsdag 22 oktober 2019 @ 08:11 |
Volgens mij niet. | |
#ANONIEM | dinsdag 22 oktober 2019 @ 08:16 |
Wellesss ![]() | |
VEM2012 | dinsdag 22 oktober 2019 @ 08:31 |
Dat hebben ze dan veranderd sinds ik in Azië zit, maar eigenlijk vermoed ik dat het nog steeds 130 km/u is... | |
#ANONIEM | dinsdag 22 oktober 2019 @ 08:34 |
Details ![]() | |
YoshiBignose | dinsdag 22 oktober 2019 @ 08:36 |
Efficiënt qua snelheid misschien, niet qua kosten. Oh er gaat iets kapot in een auto, bijzonder hoor. Als je beetje kan googlen dan vind je dat iedere auto stuk gaat. Wat is je punt? | |
VEM2012 | dinsdag 22 oktober 2019 @ 11:40 |
Uiteraard. | |
Revolution-NL | donderdag 31 oktober 2019 @ 23:36 |
Ik merk dat met sportief rijden de impact op het verbruik met mijn M3 een stuk lager is dan met mijn voormalige ICE. De verwarming hakt er met de afgelopen koudere dagen wel in, gelukkig is dat eenvoudig te ondervangen met de stoelverwarming. Jammer dat er geen stuurwiel verwarming aanwezig is. Ik heb de Model 3 nu 1.5 maand, wat mij positief heeft verrast (en wat ik eigenlijk nooit als pluspunt hoor) is dat ik nooit meer hoef te tanken of op mijn bereik hoef te letten. De afgelopen dagen laad ik mijn auto rechtstreeks op met stroom uit mijn PV panelen en nog draait de meter terug. Heerlijk! | |
#ANONIEM | donderdag 31 oktober 2019 @ 23:46 |
Ik had er vandaag een discussie over. Ja je laadtijd is zeker voor de baas. Ik zo ja klopt. 9/10 is het korter dan 10 minuten of zit ik mails te beantwoorden. Tanken deed ik eerst ook 3 keer per week en dat betaalde je ook gewoon. Echt ik werk uitgeruster sinds ik die wagen heb | |
Revolution-NL | donderdag 31 oktober 2019 @ 23:50 |
Ik ben de afgelopen maand minder tijd kwijt geweest met laden dan de tijd die ik kwijt was geweest met tanken. Door het gebruik van autopilot kan ik op sommige momenten ook nog eens iets productiefs doen ipv actief autorijden ![]() Inmiddels heb ik alweer 6000km op de klok staan, je blijft maar zoeken naar redenen om weer een ritje te maken ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 31 oktober 2019 @ 23:56 |
Ik zit op de 8000km nu en heb hem sinds 31 sep | |
Revolution-NL | vrijdag 1 november 2019 @ 00:00 |
Dit dus, ik ga bij voorkeur NOOIT meer terug naar een ICE. | |
#ANONIEM | vrijdag 1 november 2019 @ 00:09 |
Ik wil ook niet meer zonder | |
wootahH | vrijdag 1 november 2019 @ 08:55 |
heb het idee dat ik toch zelf soepeler rijd dat de autopilot. Soms ook dat dat remmen om niks of piepen tussendoor dan schrik ik me rot. | |
VEM2012 | vrijdag 1 november 2019 @ 10:19 |
Hangt heel erg van de weg af. En met versie 10 vind ik het alweer een stuk verbeterd op wegen waar AP eigenlijk niet zo perfect werkt vooralsnog. | |
Revolution-NL | vrijdag 1 november 2019 @ 11:30 |
Met v10 vindt ik de AP ervaring eigenlijk best goed en menselijk aanvoelen. V9 was inderdaad drama met het binaire aan/uit gedrag en phantom breakings. Andere dingen doe ik eigenlijk alleen op trajecten die ik ken en waarvan weet ik weet dat AP daar prima zelfstandig zijn ding kan doen. | |
nostra | vrijdag 20 december 2019 @ 22:55 |
Meer mensen last van de koplampen van de 3? Ik word echt helemaal kapot geseind door mijn tegenliggers. Automatisch grootlicht staat uit, mistlampen en groot licht zelf natuurlijk ook. Gebeurt met name op N-wegen, dus met weinig verlichting en dicht op elkaar. Hoek is niet instelbaar toch? Vreselijk irritant echt, krijg minimaal 20 seintjes op een rit. | |
wootahH | vrijdag 20 december 2019 @ 23:01 |
Pagina 64 Koplamphoogteverstelling Om de hoek van de koplampen aan te passen, tikt u op Bediening > Service > Koplampen verstellen:, en volgt u de instructies op het scherm. U kunt de koplamp selecteren die u wilt verstellen door deze te selecteren op het touchscreen. Attentie: Wees voorzichtig bij het afstellen van de koplampen. Tesla heeft de positie van de koplampen zorgvuldig gekalibreerd voor een optimale positie in de meeste rijscenario's. Tesla raadt aan de koplampen niet af te stellen, tenzij u bekend bent met de manier waarop de koplampen moeten worden afgesteld. Eenmaal aangepast, kunt u ze niet automatisch terugzetten naar hun oorspronkelijk gekalibreerde positie. Neem contact op met Tesla voor assistentie bij het afstellen van de koplampen. | |
nostra | vrijdag 20 december 2019 @ 23:26 |
Thanks, kan dus wel, al krijg ik in de auto dan de melding dat dat alleen door monteurs mag gebeuren. Toch vreemd dat dat dan met fabrieksinstellingen zo kan gebeuren. | |
YoshiBignose | vrijdag 20 december 2019 @ 23:35 |
Kunnen ook gewoon de koplampunits zijn hoor. M'n broertje in z'n i3 werd ook veel geseind... langs de garage en stonden inderdaad niet goed. Ff met schroevendraaier afgesteld en weer gaaaan. | |
YoshiBignose | dinsdag 31 december 2019 @ 15:28 |
Nou toch ook maar een 3 gehaald. LR AWD, helaas dus wel 11k met 22% bijtelling maar ja. Komt praktisch op zelfde neer als de SR+ met 8% in 2020 want die was niet meer op tijd leverbaar. Zaterdag besteld en vandaag kunnen ophalen haha, in 10 min. was ik weer van het terrein af. Auto smerig en accu bijna leeg, maar voor de rest zag ie er netjes uit dus klaag niet ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 31 december 2019 @ 16:18 |
Als je op dat scherm staat verzet hij je lampen al naar boven... | |
devlinmr | donderdag 2 januari 2020 @ 16:13 |
Onacceptabel lijkt me | |
YoshiBignose | donderdag 2 januari 2020 @ 17:44 |
Normaal zou je dat nooit accepteren inderdaad, maar met deze omstandigheden... Ze hebben in de laatste twee weken van december meer Model 3's op naam gezet dan BMW 3-series in het hele jaar. En aangezien het zo een paar 1000 scheelt als de auto pas in 2020 geleverd zou worden hoor je er weinig mensen over klagen. Auto wassen is zo gebeurd, laden ook. Helaas hadden sommige mensen ook krassen e.d. maar dat werd meestal ter plekke opgelost. Wel ff wat anders dan een doek over je auto, gebakje, bloemetje etc. ![]() | |
Tinos85 | donderdag 2 januari 2020 @ 17:48 |
Dat is sneller dan Bol of Coolblue met de feestdagen ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 2 januari 2020 @ 18:56 |
Cybertruck kan niet wachten | |
YoshiBignose | donderdag 2 januari 2020 @ 19:58 |
Hoeft niet, je kan er al in rijden ![]() | |
kaasplankje | donderdag 2 januari 2020 @ 20:20 |
Ach ja in 95% betaald de baas de rekening. | |
YoshiBignose | donderdag 2 januari 2020 @ 20:45 |
Het lijkt me dat als je een auto van 50k+ koopt dat je dat beetje stroom en wasstraat je sowieso niet echt uitmaakt. Gaat meer om het principe... | |
kaasplankje | donderdag 2 januari 2020 @ 20:48 |
Lijkt mij juist wel belangrijk, als ik een auto van een halve ton ga halen is dat wat anders dan een frietje bij de snackbar, daarom ook een andere servicegraad die je daarbij op prijs stelt, je betaalt daar ook voor tenslotte. | |
YoshiBignose | donderdag 2 januari 2020 @ 20:50 |
Ja daarom zeg ik toch ook dat het om het principe gaat. Niet om die 20 euro aan stroom en wasstraat? Je had de auto immers ook gekocht als ie 20 euro duurder was ![]() | |
kaasplankje | donderdag 2 januari 2020 @ 20:57 |
Foute conclusie, Tesla heeft geen zin gehad om extra geld te reserveren om al die auto's correct af te leveren bij de cliënt. Ze willen graag cashen om de aandeelhouders eindelijk tevreden te kunnen stellen dus het gaat wel degelijk om geld. | |
#ANONIEM | donderdag 2 januari 2020 @ 21:02 |
Ja bijna | |
YoshiBignose | donderdag 2 januari 2020 @ 21:02 |
Jij bent echt een dwaas. Zelfs VW of Renault zouden moeite hebben met zulke aantallen, laat staan Tesla. Om dat allemaal in goede banen te lijden moet je wel ergens inleveren. Als alle auto's schoonmaken, laden en taarten bakken en bosjes bloemen neerleggen er voor had gezorgd dat 100 mensen minder hun Tesla voor 31-12 hadden gekregen, dan was het de juiste keuze. Prioriteiten... En natuurlijk gaat het om geld, alles draait om geld. Bij de consument ook, die willen de auto vanwege de lage bijtelling. Als je iedere koper zou vragen wat ze liever hadden gehad, een schone auto met een bosje bloemen en 8% bijtelling of een smerige auto met halve accu voor 4% dan zou 100% dat laatste zeggen. | |
#ANONIEM | donderdag 2 januari 2020 @ 21:03 |
Achteraf service is dikke prima. Ik heb een vooruit vervanging gekregen want deze was te audible. Vol in garantie na 2 maanden | |
kaasplankje | donderdag 2 januari 2020 @ 21:04 |
Je mag mij een dwaas noemen maar je begint zelf over de matige service bij aflevering. Ik vind dat niet kunnen. Maargoed als zuinige Hollander ga je natuurlijk blind voor dat bijtellingsvoordeel. | |
YoshiBignose | donderdag 2 januari 2020 @ 21:09 |
Jij noemt het onacceptabel en dat vind ik niet. En ja, als ik een nette auto kan rijden met belastingvoordelen dan doe ik dat, is gewoon een rekensom, maar om iemand die 60k neertelt voor een auto een zuinige Hollander te noemen vind ik wat ver gaan ![]() | |
devlinmr | donderdag 2 januari 2020 @ 21:09 |
Dus? | |
kaasplankje | donderdag 2 januari 2020 @ 21:10 |
Tesla heeft gewoon bewust geen extra moeite gedaan om al die auto's correct af te leveren. Omdat ze weten dat de afnemers het toch wel slikken. |