En wat rij jij? Gewoon even benieuwd waar jij de lat in de praktijk legt.quote:Op maandag 10 juni 2019 13:21 schreef devlinmr het volgende:
Persoonlijk vind ik het een slecht geproduceerd plastic uitziend onooglijk ding.
Ik vind 'm prachtig en het rijdt echt heerlijkquote:Op maandag 10 juni 2019 13:21 schreef devlinmr het volgende:
Persoonlijk vind ik het een slecht geproduceerd plastic uitziend onooglijk ding.
Per wanneer loopt je huidige leasecontract af?quote:Op maandag 10 juni 2019 13:53 schreef Seven. het volgende:
Jeuj, volgend deeltje! De offerteaanvraag heb ik verstuurd naar HR, nu wachten op toegang zodat ik met opties kan prutsen.
17 oktober.quote:Op maandag 10 juni 2019 13:54 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Per wanneer loopt je huidige leasecontract af?
Maakt dat uit? Er is een verschil tussen wat ik kan betalen en wat ik mooi vind. Bovendien is onze leaseregeling karig. Alleen keuze tussen Mercedes en Opelquote:Op maandag 10 juni 2019 13:43 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
En wat rij jij? Gewoon even benieuwd waar jij de lat in de praktijk legt.
Smaken verschillen gelukkig. Zou erg saai zijn andersquote:Op maandag 10 juni 2019 13:54 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ik vind 'm prachtig en het rijdt echt heerlijk
O, alle tijd nog.quote:
Nou, ik heb in mijn leven veel auto’s gereden die reacties opriepen.quote:Op maandag 10 juni 2019 13:55 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Maakt dat uit? Er is een verschil tussen wat ik kan betalen en wat ik mooi vind. Bovendien is onze leaseregeling karig. Alleen keuze tussen Mercedes en Opel
LRAWD/Wit/wit/19". Zal mss minder courant zijn. We wachten geduldig af, op zich verder geen haast mee.quote:Op maandag 10 juni 2019 13:11 schreef VEM2012 het volgende:
Wat heb je besteld dan (as in: welke opties, kleur, velgen)?
Overigens worden deze maand veel Model 3’s afgeleverd in Nederland, dus goede kans dat je binnenkort een datum krijgt.
Ok.. in de OP vraag je letterlijk wat men van deze auto vind en als iemand zijn mening geeft die niet in lijn met de jouwe is dan is die persoon zuur?quote:Op maandag 10 juni 2019 14:10 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nou, ik heb in mijn leven veel auto’s gereden die reacties opriepen.
Kijkt er iemand zuur naar jouw AMG E klasse en komt er half gemompeld uit ‘blijft toch een taxi’. Of de welbekende ‘platgeslagen kever’ opmerking. ‘Zeker een kleine lul’, omdat je een Cayenne Turbo rijdt.
Dat soort opmerkingen komen met name van mensen die in een hele lullige auto rijden.
Het heeft 0,0 meerwaarde.
Dus ik vraag mij toch altijd zo af waarom iemand zoiets meent te moeten roepen. Even buiten dat ik de Model 3 ook niet de mooiste auto ooit vind. Maar het is wel een hele fijne auto.
Kortom: prima dat je dat vindt, maar je komt op mij zo wel ontzettend zuur over.
Mijn mening.
Dus een: 🦄quote:Op maandag 10 juni 2019 14:14 schreef nostra het volgende:
[..]
LRAWD/Wit/wit/19". Zal mss minder courant zijn. We wachten geduldig af, op zich verder geen haast mee.
Reeks het topic ff trouwens.
Als jij gezegd had: ik vind de Model 3 niet zo geslaagd uiterlijk hebben, maar... enz., dan is dat een normale reactie.quote:Op maandag 10 juni 2019 14:18 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Ok.. in de OP vraag je letterlijk wat men van deze auto vind en als iemand zijn mening geeft die niet in lijn met de jouwe is dan is die persoon zuur?
Vraag er dan niet om zou ik zeggen.
dat is letterlijk wat ik zegquote:Op maandag 10 juni 2019 14:21 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Als jij gezegd had: ik vind de Model 3 niet zo geslaagd uiterlijk hebben, maar... enz., dan is dat een normale reactie.
Jammer dat je daar niet zo goed mee kan omgaan.quote:Persoonlijk vind ik het een slecht geproduceerd plastic uitziend onooglijk ding.
Waarom deze behoefte om iemand met een andere mening weg te zetten als zuur oid?quote:Op maandag 10 juni 2019 14:39 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dus je ziet het verschil niet. Ok, kan. Niet iedereen heeft dat vermogen.
Heb jij nou echt zo’n dikke plaat voor je kop? Het gaat helemaal niet om jouw mening, maar hoe je het brengt.quote:Op maandag 10 juni 2019 14:43 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Waarom deze behoefte om iemand met een andere mening weg te zetten als zuur oid?
Voel je je daar beter of groter door?
Wit/wit is een unicorn. 19” icm met wit/wit is unicorn plus.quote:Op maandag 10 juni 2019 16:12 schreef Tailless het volgende:
[..]
Is blauw met wit met 18 inch een uniform?
Weer die ad hominem.. zo jammerquote:Op maandag 10 juni 2019 16:39 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Heb jij nou echt zo’n dikke plaat voor je kop? Het gaat helemaal niet om jouw mening, maar hoe je het brengt.
A. Het is geen ad hominem; enquote:Op maandag 10 juni 2019 17:32 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Weer die ad hominem.. zo jammer
Want laten we eerlijk zijn, als ik had gezegd dat ik het een prachtig ogend solide uitziende goed gebouwde auto vind, dan hadden we deze hele discussie niet gehad.
quote:
Plaat voor je kop valt daar wat mij betreft gewoon onder. Evenals het mij wegzetten als een zuur iemand.quote:Argumentum ad hominem (Latijn voor "argument op de mens") is een logische drogreden die de positie van de opponent in diskrediet brengt. Het is een tegenwerping die betrekking heeft op de persoon die een bewering doet, niet op de bewering zelf.
Oh? Wat denk ik dan?quote:B. Nee, nogal wiedes (maar om een andere reden dan jij denkt).
Ik vermoed dat je dat in het geheel niet doet en/of kan eerlijk gezegd. Anders kan ik jouw reacties ook niet plaatsen.quote:Op maandag 10 juni 2019 19:22 schreef devlinmr het volgende:
[..]
[..]
Plaat voor je kop valt daar wat mij betreft gewoon onder. Evenals het mij wegzetten als een zuur iemand.
[..]
Oh? Wat denk ik dan?
Primaquote:Op maandag 10 juni 2019 20:35 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik vermoed dat je dat in het geheel niet doet en/of kan eerlijk gezegd. Anders kan ik jouw reacties ook niet plaatsen.
Zullen we het nu weer over de Model 3 hebben hier? Als je verder wil gaan met huilen, graag via pm.
Terechte vraag.quote:Op maandag 10 juni 2019 20:42 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Prima
Waarom zou je een model 3 nemen als je dit soort rapporten ziet
https://www-bright-nl.cdn(...)el-3-niet-langer-aan
De Nissan heeft een belachelijk lage range en de accu’s zijn uitermate slecht. Degradatie van 50% na enkele jaren is geen uitzondering.quote:Op maandag 10 juni 2019 20:42 schreef devlinmr het volgende:
Inconsistente bouwkwaliteit gecombineerd met een twijfelachtige fabrikant zou toch reden moeten zijn om voor een Nissan of Jag te gaan?
Zien er naar mijn mening ook nog beter uit en zijn praktischer
Dat bouw technisch de auto een moeilijke carrosserie heeft mee eens. Of ik hem mooi zou vinden zonder de ingebouwde techniek geen idee. Ik vind de model 3 zelf echt een van de mooiste wagen.quote:Op donderdag 13 juni 2019 18:19 schreef Holenbeer het volgende:
Ik vind de model 3 geen mooie auto. Beetje rare lijnen. Volgens mij ook meer een auto die je koopt voor de techniek en de innovaties dan voor de looks en bouwkwaliteit. Wat dat betreft merk je het gebrek aan ervaring bij het bouwen van auto's.
Dat gezegd hebbende: de model 3 is wel vooruitstrevend en het schudt de markt door elkaar wat wel eens nodig was
Dat is de levertijd voor de Model 3.quote:Op dinsdag 18 juni 2019 08:25 schreef Seven. het volgende:
Wit/wit staat nu op de tesla site voor levering in juni. Ik dacht dat daar enorme levertijden op zaten?
Dm gestuurdquote:Op dinsdag 18 juni 2019 08:19 schreef Seven. het volgende:
Wie oh wie wil mij zijn referral code DM-en? Gaat om een winactie van Tesla Destinations, nog niet de bestelling van de auto (daarover heb ik al een akkoordje).
Wel een chassisnummer inmiddels, maar nog geen ETA.quote:Op dinsdag 18 juni 2019 08:27 schreef VEM2012 het volgende:
Wit/wit met 18 inch schijnt gesignaleerd te zijn bij deze batch. Met 19 inch is er gewoon 0 uitgeleverd.
VIN kan ook betekenen dat hij nog gebouwd moet worden. Ik weet in ieder geval dat er mensen zijn geswitched naar 18” omdat er geen 19” beschikbaar zou zijn met wit/wit.quote:Op dinsdag 18 juni 2019 10:08 schreef nostra het volgende:
Wel een chassisnummer inmiddels, maar nog geen ETA.
Lekker dan, ze zeggen zelf nog deze maand alle Q2-bestellingen uit te kunnen (of althans willen) leveren, maar krijg er zo een beetje een hard hoofd in. Maar even voor mijn begrip: het is toch gewoon een velg, zit daar dan ook een heel ander chassis op of hoe werkt dat?quote:Op dinsdag 18 juni 2019 10:49 schreef VEM2012 het volgende:
VIN kan ook betekenen dat hij nog gebouwd moet worden. Ik weet in ieder geval dat er mensen zijn geswitched naar 18” omdat er geen 19” beschikbaar zou zijn met wit/wit.
Volgende maand toch?quote:Op dinsdag 18 juni 2019 10:59 schreef nostra het volgende:
[..]
Lekker dan, ze zeggen zelf nog deze maand alle Q2-bestellingen uit te kunnen (of althans willen) leveren, maar krijg er zo een beetje een hard hoofd in. Maar even voor mijn begrip: het is toch gewoon een velg, zit daar dan ook een heel ander chassis op of hoe werkt dat?
ETA van de leasemij. was 28 juni; vorige week gebeld met Tesla zelf en toen gaven ze aan de intentie te hebben om alle Q2-orders ook in Q2 af te leveren.quote:
Zou netjes zijn. Ik verwacht mijne volgende maandquote:Op dinsdag 18 juni 2019 11:25 schreef nostra het volgende:
[..]
ETA van de leasemij. was 28 juni; vorige week gebeld met Tesla zelf en toen gaven ze aan de intentie te hebben om alle Q2-orders ook in Q2 af te leveren.
Musk zijn intenties zijn natuurlijk niet zo heel veel waard.quote:Op dinsdag 18 juni 2019 11:26 schreef Tailless het volgende:
[..]
Zou netjes zijn. Ik verwacht mijne volgende maand
Kan bijna de model y bestellen :’)quote:Op dinsdag 18 juni 2019 11:28 schreef nostra het volgende:
[..]
Musk zijn intenties zijn natuurlijk niet zo heel veel waard.
De leverancier van de 19" velg schijnt niet voldoende te kunnen leveren.quote:Op dinsdag 18 juni 2019 10:59 schreef nostra het volgende:
[..]
Lekker dan, ze zeggen zelf nog deze maand alle Q2-bestellingen uit te kunnen (of althans willen) leveren, maar krijg er zo een beetje een hard hoofd in. Maar even voor mijn begrip: het is toch gewoon een velg, zit daar dan ook een heel ander chassis op of hoe werkt dat?
snap het niet vind de 18 inch wel gaaf zeker voor de prijsquote:Op dinsdag 18 juni 2019 12:16 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
De leverancier van de 19" velg schijnt niet voldoende te kunnen leveren.
Overigens is er nog een boot onderweg, dus het zou kunnen. Ik hoop het voor je. Alleen is het een beetje standaard bij delivery dat ze vooral iets roepen om de call snel te kunnen beëindigen (deels ook omdat er echt een hoop figuren zijn die al een week na bestelling blijven bellen waar de auto blijft en dan nog klagen over de wachttijd ook!).
Ja, als je aan VEM zijn elektrische speeltje komt, dan komen er allemaal emoties los.quote:Op maandag 10 juni 2019 14:43 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Waarom deze behoefte om iemand met een andere mening weg te zetten als zuur oid?
Voel je je daar beter of groter door?
nee jo ding is echt een jongens droom.quote:Op dinsdag 18 juni 2019 16:47 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ja, als je aan VEM zijn elektrische speeltje komt, dan komen er allemaal emoties los.
En hij voelt zich inderdaad 'groter', omdat hij toevallig iets meer verdient dan gemiddeld. Het zal wel een compensatie zijn voor iets.
En wat je zegt is waar: lelijk, plastic ding. Vroeger liep iedereen met een grote boog om Amerikaanse auto's heen, maar Tesla is ineens het summum.
Godddd, dat hoop ik toch niet.quote:
Wat schattig, kapitein Iglo maakt zich druk om iets wat ik op internet schreef, meer dan een week geleden!quote:Op dinsdag 18 juni 2019 16:47 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ja, als je aan VEM zijn elektrische speeltje komt, dan komen er allemaal emoties los.
En hij voelt zich inderdaad 'groter', omdat hij toevallig iets meer verdient dan gemiddeld. Het zal wel een compensatie zijn voor iets.
En wat je zegt is waar: lelijk, plastic ding. Vroeger liep iedereen met een grote boog om Amerikaanse auto's heen, maar Tesla is ineens het summum.
En dat voor een 🦄. Congrats en veel plezier ermee.quote:Op donderdag 20 juni 2019 19:50 schreef nostra het volgende:
Aflevering op 27/6, doen ze dan toch nog netjes.
Nouja de AWD is net te duur.quote:Op maandag 24 juni 2019 15:59 schreef VEM2012 het volgende:
Er zijn ook mensen die een LR RWD besteld hadden en bericht hebben gekregen dit te kunnen wijzigen in een LR AWD, of een SR+. Of gewoon aanbetaling terug.
Overigens wil dat niet zeggen dat de LR RWD in de toekomst niet leverbaar gaat zijn. Want is al eerder van het menu verdwenen.
Dat lijkt mij vrij subjectief.quote:Op maandag 24 juni 2019 16:04 schreef Tailless het volgende:
[..]
Nouja de AWD is net te duur.
De Basis plus heeft net te weinig range
Edit ik bedoel te duur voor mijquote:Op maandag 24 juni 2019 17:32 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dat lijkt mij vrij subjectief.
Ik zou altijd voor de AWD kiezen. Vind het prijsverschil zodanig dat ik dan AWD zou willen hebben (maar ik wil sowieso AWD, rij ook veel naar de wintersport).
Ik zie even niet waar je specifiek ‘ik’ heb gezegd, dus ik heb kennelijk wat gemist.quote:Op maandag 24 juni 2019 17:36 schreef Tailless het volgende:
[..]
Edit ik bedoel te duur voor mij
Daarom zeg ik ook ik.
AWD is echt duurder
excuusquote:Op maandag 24 juni 2019 18:13 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik zie even niet waar je specifiek ‘ik’ heb gezegd, dus ik heb kennelijk wat gemist.
Precies wat ik altijd zeg: voor het dagelijks verkeer is een Tesla ideaal. Want het dagelijks verkeer bestaat vooral uit het achter elkaar aanrijden in een slaapverwekkend tempo. En als je al een keer gas geeft is het voor een inhaalactie. Juist een BEV is op dat punt bloedsnel en daar moeten zelfs de meeste supersportwagens het onderspit delven.quote:Op woensdag 26 juni 2019 09:54 schreef boegschroef het volgende:
Ik heb gisteren een dag mogen rijden in een model 3 awd en ik heb er toch gemengde gevoelens bij met name voor de toekomst. Nu ben ik misschien wat bevooroordeeld omdat ik erg van het geroffel van de V8 hou, maar er zijn me wat dingen tegen gevallen en wat dingen meegevallen.
Wat me vooral meevalt is de kwaliteit zelf. Je leest veel op internet over 'slechte bouwkwaliteit' van Tesla, maar ik had niets op of aan te merken. Het interieur is mooi en het rijdt erg fijn.
In het begin let je erg op het verbruik omdat je bang bent het einddoel niet te halen, maar dat gaat vrij snel over. De wagen is redelijk snel terwijl je dit niet echt aan de auto zelf ziet of merkt.
Maar waar ik vooral mezelf aan stoor is dat het voor mij echt zo 'gevoelloos' is. Dit komt waarschijnlijk omdat ik in de autosport zit (rally en circuit rijden), graag in oldtimers rij en dagelijks in mijn V8tje naar het werk ga. Maar ook dit zal waarschijnlijk wel gaan wennen, want het is zo lekker rustig/stil.
Op het moment dat ik de wagen weer terug omwisselde en de mustang start, heb ik ook meer de neiging om de motor flink in toeren te jagen en wat harder door te trekken. Dit is toch het kleine kind in me wat ik niet naar boven kan halen in de tesla.
Ik denk wel dat dit de toekomst zal gaan worden, ondertussen heeft mijn werkgever ook 240 laadpunten geinstalleerd. De jeugd zal niet beter weten en opgroeien met dit soort wagens.
En is ie mooi?quote:Op donderdag 20 juni 2019 19:50 schreef nostra het volgende:
Aflevering op 27/6, doen ze dan toch nog netjes.
Hij bevalt me wel. Dak komt ook beter uit bij wit imo, contrasteert mooi. Uiteindelijk is-ie niet zo mooi als de S natuurlijk. Wel beetje misselijk na Tilburg-Utrecht elke keer vol gas en regeneratief remmen. En hij is wel erg streng zeg, even niet opletten in de file zonder je handen aan het stuur en de rest van de rit mag je niet meer autopiloten.quote:
Ja vond ik ook, wit met zwart dak. In mijn tijd was auto pilot nog niet zo heel strengquote:Op donderdag 27 juni 2019 19:52 schreef nostra het volgende:
[..]
Hij bevalt me wel. Dak komt ook beter uit bij wit imo, contrasteert mooi. Uiteindelijk is-ie niet zo mooi als de S natuurlijk. Wel beetje misselijk na Tilburg-Utrecht elke keer vol gas en regeneratief remmen. En hij is wel erg streng zeg, even niet opletten in de file zonder je handen aan het stuur en de rest van de rit mag je niet meer autopiloten.
Bron?quote:Op donderdag 27 juni 2019 21:04 schreef Tailless het volgende:
Vanaf 1 Jul is zwart niet meer de basis kleur maar wit
Is die bedrijfsleider een beetje mani-depri ofzo?quote:Op donderdag 27 juni 2019 21:04 schreef Tailless het volgende:
Vanaf 1 Jul is zwart niet meer de basis kleur maar wit
https://mobile.twitter.com/elonmusk/status/1141409584457768960quote:
Jaquote:Op donderdag 27 juni 2019 21:26 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Is die bedrijfsleider een beetje mani-depri ofzo?
Nou nou nou....ik vind het juist elk gevoel van 'attractie' missen eerlijk gezegd.quote:Op donderdag 11 juli 2019 08:48 schreef StretchingKoala het volgende:
Laatst met een model 3 preformance meegereden, en dan vol weg vanuit stilstand.
Nu snap ik al die filmpjes op youtube....wat een snelheid zeg, en zo onverwachts.
Kermisattractiegevoel
3,5 seconden is anders best wel snel hoorquote:Op donderdag 11 juli 2019 08:50 schreef J.Caesar het volgende:
[..]
Nou nou nou....ik vind het juist elk gevoel van 'attractie' missen eerlijk gezegd.
Jazeker, maar de ervaring is niet zo spannend.quote:Op donderdag 11 juli 2019 09:05 schreef Tailless het volgende:
[..]
3,5 seconden is anders best wel snel hoor
Als pasagier heb je niets in je handen dus wordt je meer in je stoel gedrukt, wellicht dat dat het verschil in ervaring is?quote:Op donderdag 11 juli 2019 09:08 schreef J.Caesar het volgende:
[..]
Jazeker, maar de ervaring is niet zo spannend.
Het voelt klinisch ofzo.
Gebrek aan geluid ook wel. De echte duw in je rig miste ik ook wel eerlijk gezegd. Zeker, het is snel, maar zo voelt het niet echt.quote:Op donderdag 11 juli 2019 09:31 schreef StretchingKoala het volgende:
[..]
Als pasagier heb je niets in je handen dus wordt je meer in je stoel gedrukt, wellicht dat dat het verschil in ervaring is?
Je hebt juist die duw in je rug veel erger, omdat je maximale vermogen hebt vanuit stilstand (dus veel koppel). Ook als je 50 of 100 rijdt krijg je nog een duw als je het gas intrapt. In tegenstelling tot een normale auto, waarbij de automaat toch eerst terug moet schakelen.quote:Op donderdag 11 juli 2019 09:50 schreef J.Caesar het volgende:
[..]
Gebrek aan geluid ook wel. De echte duw in je rig miste ik ook wel eerlijk gezegd. Zeker, het is snel, maar zo voelt het niet echt.
Ik snap je, maar in mijn huidige auto (met verbandingsmotor) is die push in de rug veel rauwer dan in een electro. Dat is mijn beleving althans.quote:Op woensdag 17 juli 2019 09:51 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Je hebt juist die duw in je rug veel erger, omdat je maximale vermogen hebt vanuit stilstand (dus veel koppel). Ook als je 50 of 100 rijdt krijg je nog een duw als je het gas intrapt. In tegenstelling tot een normale auto, waarbij de automaat toch eerst terug moet schakelen.
Ik heb een paar jaar de Model S gereden (75) en die voelde sneller aan de dan de i8 (de eerste meters), terwijl de i8 eigenlijk toch wel een sec. sneller was.
Ik heb het met m'n M135i nu ook. Deze is 0-100 sneller dan m'n Model S was, maar toch voelde de Tesla sneller door die duw in de rug. Uiteraard gaat de M135i wel keihard door waar de S wat afzwakte na 100 km/u.
Het ontbreken van geluid kan wel meespelen ja voor de beleving en het gevoel van snelheid.
Komt door geluidquote:Op woensdag 17 juli 2019 11:04 schreef J.Caesar het volgende:
[..]
Ik snap je, maar in mijn huidige auto (met verbandingsmotor) is die push in de rug veel rauwer dan in een electro. Dat is mijn beleving althans.
Inderdaad een beest. Een zeekoequote:Op woensdag 17 juli 2019 11:58 schreef Messina het volgende:
Nu 2 weken in bezit van de X. Wat een beest.
Heb je foto’s?quote:Op woensdag 17 juli 2019 11:58 schreef Messina het volgende:
Nu 2 weken in bezit van de X. Wat een beest.
Ik hoop dat mijne gaat bevallen. Toevallig ook FsD?quote:Op woensdag 17 juli 2019 13:25 schreef nostra het volgende:
Twee weken verder en bevalt nog steeds prima.
Wel nog een bijna-botsing gehad door een zenuwachtige AP, maar goed.
Laat ik er post-market op zetten in verband met de bijtelling. Denk niet dat ik het veel ga gebruiken overigens, alleen het inparkeren misschien en auto-lane change bij filerijden.quote:Op woensdag 17 juli 2019 13:31 schreef Tailless het volgende:
Ik hoop dat mijne gaat bevallen. Toevallig ook FsD?
Ik ben jaloersquote:Op woensdag 17 juli 2019 11:58 schreef Messina het volgende:
Nu 2 weken in bezit van de X. Wat een beest.
Uiteindelijk zelf ingegrepen of heeft je AP het opgelost?quote:Op woensdag 17 juli 2019 13:25 schreef nostra het volgende:
Twee weken verder en bevalt nog steeds prima.
Wel nog een bijna-botsing gehad door een zenuwachtige AP, maar goed.
Wat kost dat nu, ik vind die FSD ook rete interessant maar of het de moeite is zal vooral van de prijs afhangen.quote:Op woensdag 17 juli 2019 13:32 schreef nostra het volgende:
[..]
Laat ik er post-market op zetten in verband met de bijtelling. Denk niet dat ik het veel ga gebruiken overigens, alleen het inparkeren misschien en auto-lane change bij filerijden.
Nou ja, hij greep zelf in door gas terug te nemen, omdat een auto in de baan rechts van mij iets naar links uitweek (maar niet op mijn baan). En dat gaat met dat regeneratief remmen vrij hard. Daardoor moest degene achter me onverwacht vol in de ankers (of hij week uit eigenlijk), we reden namelijk gewoon 100. Die vent kon dat begrijpelijkerwijs niet erg waarderen.quote:Op woensdag 17 juli 2019 13:35 schreef Seven. het volgende:
Uiteindelijk zelf ingegrepen of heeft je AP het opgelost?
¤ 7.400. Het nadeel van het after-market erop laten zetten is dat een optie dan volledig naar 0 afschrijft bij de leasemaatschappij, dus het kost 7.400 / 48 per maand extra bij een vierjaarscontract. Ik blijf binnen mijn budget zonder eigen bijdrage, dus dan is het voor mij gratis, maar als het me zelf die ¤ 150 per maand zou kosten, zou ik het er niet voor over hebben denk ik.quote:Op woensdag 17 juli 2019 13:36 schreef Seven. het volgende:
[..]
Wat kost dat nu, ik vind die FSD ook rete interessant maar of het de moeite is zal vooral van de prijs afhangen.
Ik denk het gewoon zelf te betalenquote:Op woensdag 17 juli 2019 13:40 schreef nostra het volgende:
[..]
¤ 7.400. Het nadeel van het after-market erop laten zetten is dat een optie dan volledig naar 0 afschrijft bij de leasemaatschappij, dus het kost 7.400 / 48 per maand extra bij een vierjaarscontract. Ik blijf binnen mijn budget zonder eigen bijdrage, dus dan is het voor mij gratis, maar als het me zelf die ¤ 150 per maand zou kosten, zou ik het er niet voor over hebben denk ik.
Waarom zou je dat doen? Als je hem als eigen bijdrage zelf betaalt, dan kan je het in ieder geval van je brutosalaris betalen.quote:
Zo heb ik er niet over na gedachtquote:Op woensdag 17 juli 2019 13:56 schreef nostra het volgende:
[..]
Waarom zou je dat doen? Als je hem als eigen bijdrage zelf betaalt, dan kan je het in ieder geval van je brutosalaris betalen.
Het is ¤ 6.400 inmiddels. Ook na levering.quote:Op woensdag 17 juli 2019 13:40 schreef nostra het volgende:
[..]
¤ 7.400. Het nadeel van het after-market erop laten zetten is dat een optie dan volledig naar 0 afschrijft bij de leasemaatschappij, dus het kost 7.400 / 48 per maand extra bij een vierjaarscontract. Ik blijf binnen mijn budget zonder eigen bijdrage, dus dan is het voor mij gratis, maar als het me zelf die ¤ 150 per maand zou kosten, zou ik het er niet voor over hebben denk ik.
en zwart is niet meer de standaard kleur.quote:Op woensdag 17 juli 2019 14:36 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het is ¤ 6.400 inmiddels. Ook na levering.
https://twitter.com/elonmusk/status/1151172542125629440?s=20twitter:elonmusk twitterde op dinsdag 16-07-2019 om 18:51:36 Cost of Tesla full self-driving option increasing by ~$1000 on August 16 reageer retweet
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Uiteindelijk is het maar een autoquote:Je raekt an de dinge geweun.
quote:Op woensdag 17 juli 2019 16:21 schreef Messina het volgende:
[..]
[ afbeelding ]Maar wel genietenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[..]
Uiteindelijk is het maar een auto
Leuke foto van je kleine in de frunk!Resistance is futile.
Oké, dat scheelt de firma wat. Consistent komt niet echt in het woordenboek van Musk voor hè.quote:Op woensdag 17 juli 2019 14:36 schreef VEM2012 het volgende:
Het is ¤ 6.400 inmiddels. Ook na levering.
Hij is wel consistent een master.quote:Op woensdag 17 juli 2019 18:39 schreef nostra het volgende:
[..]
Oké, dat scheelt de firma wat. Consistent komt niet echt in het woordenboek van Musk voor hè.
Graag, dan kan ik ook mee praten!quote:Op donderdag 18 juli 2019 13:50 schreef Anne het volgende:
Kan ik dit topic omdopen tot een algemeen Tesla topic?
Iemand bezwaar?
Geen bezwaarquote:Op donderdag 18 juli 2019 13:50 schreef Anne het volgende:
Kan ik dit topic omdopen tot een algemeen Tesla topic?
Iemand bezwaar?
Dankjequote:Op donderdag 18 juli 2019 15:15 schreef Anne het volgende:
Plok .
Mocht iemand een mooiere en meer algemenere OP willen maken; graag!
Niceeequote:Op vrijdag 19 juli 2019 19:41 schreef Revolution-NL het volgende:
Vandaag de bevestiging gekregen dat de Kia e-Niro geannuleerd is en dat ik per direct een order bij de LM mag plaatsen voor een SR+.
De config wordt een midnight silver met trekhaak, ik heb lang getwijfeld over de kleur. Uiteindelijk toch voor midnight silver gekozen i.v.m. de match met de aero wheels
Ik ben nog opzoek naar een vloermatten set en aerowheel cap kit. Iemand nog suggesties?
De middenconsole ga ik voorzien van een Vinyl Wood Console Wrap
[ afbeelding ]
Can't wait
Kijk eens aan, vet hoor! Hoezo is je Kia geannuleerd?quote:Op vrijdag 19 juli 2019 19:41 schreef Revolution-NL het volgende:
Vandaag de bevestiging gekregen dat de Kia e-Niro geannuleerd is en dat ik per direct een order bij de LM mag plaatsen voor een SR+.
De config wordt een midnight silver met trekhaak, ik heb lang getwijfeld over de kleur. Uiteindelijk toch voor midnight silver gekozen i.v.m. de match met de aero wheels
Ik ben nog opzoek naar een vloermatten set en aerowheel cap kit. Iemand nog suggesties?
De middenconsole ga ik voorzien van een Vinyl Wood Console Wrap
[ afbeelding ]
Can't wait
Toen ik de e-Niro bestelde was de SR+net in aantocht en waren er nog geen exacte prijzen of levertijden bekend, daarnaast vonden we Tesla qua uitstraling net iets "to much".quote:Op vrijdag 19 juli 2019 22:44 schreef Seven. het volgende:
[..]
Kijk eens aan, vet hoor! Hoezo is je Kia geannuleerd?
Cap kit gewoon bij Tesla bestellen.quote:Op vrijdag 19 juli 2019 19:41 schreef Revolution-NL het volgende:
Vandaag de bevestiging gekregen dat de Kia e-Niro geannuleerd is en dat ik per direct een order bij de LM mag plaatsen voor een SR+.
De config wordt een midnight silver met trekhaak, ik heb lang getwijfeld over de kleur. Uiteindelijk toch voor midnight silver gekozen i.v.m. de match met de aero wheels
Ik ben nog opzoek naar een vloermatten set en aerowheel cap kit. Iemand nog suggesties?
De middenconsole ga ik voorzien van een Vinyl Wood Console Wrap
[ afbeelding ]
Can't wait
Yep, en op de Plainsite lees je ergens onderin:quote:Op donderdag 8 augustus 2019 07:23 schreef Tailless het volgende:
https://www.nu.nl/auto/59(...)l#coral_talk_wrapper
TeSlA Is nIeT vEiLiG WaNt BoTsInG
Ik dacht eerst mooie prijs.quote:Op donderdag 8 augustus 2019 16:59 schreef pvdplanet het volgende:
https://www.autowereld.nl(...)1359314/details.html
Effe uitdeuken in Polen
Probeer eerst de onderdelen maar eens te krijgen.quote:Op donderdag 8 augustus 2019 16:59 schreef pvdplanet het volgende:
https://www.autowereld.nl(...)1359314/details.html
Effe uitdeuken in Polen
linkjes?quote:Op zondag 25 augustus 2019 19:02 schreef Revolution-NL het volgende:
De welkoms e-mail is inmiddels ontvangen en de RN bekend, ben benieuwd wanneer ik een VIN ontvang. Inmiddels al deur en dakrubbers besteld voor extra geluidsisolatie.
Waar staat je RNquote:Op zondag 25 augustus 2019 19:02 schreef Revolution-NL het volgende:
De welkoms e-mail is inmiddels ontvangen en de RN bekend, ben benieuwd wanneer ik een VIN ontvang. Inmiddels al deur en dakrubbers besteld voor extra geluidsisolatie.
in je mails van tesla en als je inlogt op de sitequote:
RN nummer krijg je meteen bij reservering toch? Kan ik niet iets uit zien ?quote:Op zondag 25 augustus 2019 21:11 schreef wootahH het volgende:
[..]
in je mails van tesla en als je inlogt op de site
Ik kreeg eerst een uitnodiging om een Tesla account aan te maken, een paar dagen later ontving ik een welkoms mail waarbij de procedure wordt uitgelegd.quote:Op zondag 25 augustus 2019 21:25 schreef Tailless het volgende:
[..]
RN nummer krijg je meteen bij reservering toch? Kan ik niet iets uit zien ?
https://www.tesland.com/nl/model3-dakpaneel-afdichtrubber/quote:
Het wordt een andere werkgever voor mij! En bij de nieuwe werkgever staat Tesla niet in het lijstje met merken waaruit ik mag kiezenquote:Op woensdag 17 juli 2019 08:17 schreef Seven. het volgende:
Ondertussen heb ik nog steeds niet besteld. Mijn werkgever heeft me een login gegeven om een offerte op te vragen bij Alphabet, maar het maximum budget ingesteld op wat het was toen ik hier begon. Lang verhaal kort: ik ben nog rustig aan het onderhandelen hierover en ik ben ook rustig aan het rondkijken om te zien of andere werkgevers mij wel gewoon een Tesla model 3 willen geven.
quote:Op maandag 26 augustus 2019 08:01 schreef Seven. het volgende:
[..]
Het wordt een andere werkgever voor mij! En bij de nieuwe werkgever staat Tesla niet in het lijstje met merken waaruit ik mag kiezen
Echt jammer. Misschien toch maar een e-golf overwegen dan. E-tron valt buiten m'n budget .
Of kijken of er iets van een mobiliteitsbudget mogelijk is en op basis hiervan een PL of private lease nemen.quote:Op maandag 26 augustus 2019 08:10 schreef Messina het volgende:
Waarom niet zelf één aanschaffen? Je gaat flink meer verdienen ook
Volgens tesla is mijn afleverdatum nog niet bekent. Mijn leasemaatschappij zegt morgenquote:Op maandag 26 augustus 2019 07:57 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Ik kreeg eerst een uitnodiging om een Tesla account aan te maken, een paar dagen later ontving ik een welkoms mail waarbij de procedure wordt uitgelegd.
In beide staat je RN. Wanneer je een Tesla account ontvangt zie je deze direct op de homepage bij je configuratie.
De VIN finder extensie voor Chrome kan je controleren of er een VIN aan je RN gekoppeld is.
Hoever zit je nu in het bestelproces?
[ afbeelding ]
[..]
https://www.tesland.com/nl/model3-dakpaneel-afdichtrubber/
https://www.tesland.com/nl/deurrubbers-model-3/
Heb je al Tesla account dan? Wanneer heb je de order bij de LM gedaan? Je krijgt een SMS bericht van Tesla waar de afleverdatum in gecommuniceerd wordt.quote:Op maandag 26 augustus 2019 08:19 schreef Tailless het volgende:
[..]
Volgens tesla is mijn afleverdatum nog niet bekent. Mijn leasemaatschappij zegt morgen
ja heb ook een schattings leveringquote:Op maandag 26 augustus 2019 08:26 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Heb je al Tesla account dan? Wanneer heb je de order bij de LM gedaan? Je krijgt een SMS bericht van Tesla waar de afleverdatum in gecommuniceerd wordt.
Dan zou ik eerst een jaar of 7 moeten sparen, lenen voor een auto zou ik nooit doen. Private lease vind ik een te groot risico. Als mij iets overkomt, zit mijn partner met de problemen.quote:Op maandag 26 augustus 2019 08:10 schreef Messina het volgende:
Waarom niet zelf één aanschaffen? Je gaat flink meer verdienen ook
Verstandigquote:Op maandag 26 augustus 2019 09:51 schreef Seven. het volgende:
[..]
Dan zou ik eerst een jaar of 7 moeten sparen, lenen voor een auto zou ik nooit doen. Private lease vind ik een te groot risico. Als mij iets overkomt, zit mijn partner met de problemen.
Als je een mobiliteitsbudget kan regelen dan is een PL nog wel te overzien, bij een tegenvaller kan je altijd de auto verkopen en de lening aflossen.quote:Op maandag 26 augustus 2019 09:51 schreef Seven. het volgende:
[..]
Dan zou ik eerst een jaar of 7 moeten sparen, lenen voor een auto zou ik nooit doen. Private lease vind ik een te groot risico. Als mij iets overkomt, zit mijn partner met de problemen.
Thanks. Ik zal eens kijken, de kans is groot dat ik gewoon diesel blijf rijden voorlopig, maar ik moet de carpolicy nog doornemen.quote:Op maandag 26 augustus 2019 11:38 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Als je een mobiliteitsbudget kan regelen dan is een PL nog wel te overzien, bij een tegenvaller kan je altijd de auto verkopen en de lening aflossen.
Een e-Golf leasen is natuurlijk ook geen straf hoewel ik voor dat budget eerder voor een Ioniq EV zou gaan. Qua EV is die echt superieur aan de e-Golf
Nee kofferbak is iets kleiner, nog los van of het praktischer is ingedeeld. Geen idee hoe dat bij een C-klasse is.quote:Op dinsdag 27 augustus 2019 00:19 schreef leolinedance het volgende:
Heeft een Tesla model 3 minimaal net zo veel laadruimte als een Mercedes C-klasse sedan (W205)?
15 liter minder (480 liter om 465) als je alleen naar de kofferbak sec kijkt. Echter, daarnaast heb je een vak onder de kofferbak van 95 liter en de frunk van 85 liter. In totaal is de Model 3 dus veel ruimer (ruim 30% meer)!quote:Op dinsdag 27 augustus 2019 00:19 schreef leolinedance het volgende:
Heeft een Tesla model 3 minimaal net zo veel laadruimte als een Mercedes C-klasse sedan (W205)?
Ik overweeg een Tesla te gaan leasen maar ben echt nog volledig in twijfelmodus. 90% van de tijd zal ie voldoen qua range. Ik kan niet altijd laden bij de lokaties waar ik naartoe moet, dus dat wordt soms wel echt plannen.
Verder zoek ik wel een beetje ruimte. Mijn c-klasse voldoet nu best prima, maar mogelijk komt er een 2e kindje bij en wordt het een ander verhaal. Dan zou een diesel station mogelijk een betere oplossing zijn. Ik rij zo'n 40.000 km per jaar.
Nou dan valt Tesla af. De andere modellen zijn te duur. Misschien een Volvo XC40 electric dan maar.quote:Op dinsdag 27 augustus 2019 08:36 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Nee kofferbak is iets kleiner, nog los van of het praktischer is ingedeeld. Geen idee hoe dat bij een C-klasse is.
Zo dan wordt het een heel ander verhaal. Kan er ook gewoon een dakkoffer op?quote:Op dinsdag 27 augustus 2019 09:08 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
15 liter minder (480 liter om 465) als je alleen naar de kofferbak sec kijkt. Echter, daarnaast heb je een vak onder de kofferbak van 95 liter en de frunk van 85 liter. In totaal is de Model 3 dus veel ruimer (ruim 30% meer)!
Er zijn dakdragers voor de Model 3 beschikbaar. Daar kan uiteraard een dakkoffer op.quote:Op dinsdag 27 augustus 2019 09:23 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Zo dan wordt het een heel ander verhaal. Kan er ook gewoon een dakkoffer op?
Zie nu dat volgend jaar ook de Audi Q4 electric komt. Ziet er ook wel nice uit.
Ik ben pas over iets meer dan een jaar aan de beurt, dus heb nog even de tijd. Komende maanden eerst maar eens heel goed over nadenken of ik uberhaupt een full-electric wil..quote:Op dinsdag 27 augustus 2019 10:27 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Er zijn dakdragers voor de Model 3 beschikbaar. Daar kan uiteraard een dakkoffer op.
Mijn advies zou echter zijn om dan voor de trekhaak te kiezen en een koffer te nemen die daarop past. De reden is dat een dakkoffer veel rendement weghaalt (meerverbruik van 20-30%), waar de koffer voor op de trekhaak slechts iets van 5-10% meerverbruik op zou leveren.
Q4 electric is duurder dan de M3. Het is een Audi, dus met een vanafprijs van 60k staat die feitelijk niet op de stoep voor minder dan 70k, tenzij je bereid bent met een karige basisuitrusting genoegen te nemen.
Komt bij dat deze kleiner is dan de e-tron en dus ook minder binnenruimte zal hebben dan de M3. Als je liever een SUV achtige wil kun je m.i. beter wachten op de Model Y.
Wat zou voor jou de reden zijn om geen full-electric te willen?quote:Op dinsdag 27 augustus 2019 10:35 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ik ben pas over iets meer dan een jaar aan de beurt, dus heb nog even de tijd. Komende maanden eerst maar eens heel goed over nadenken of ik uberhaupt een full-electric wil..
Ja die ruimtes zijn wel handig maar meestal heb je er niet zoveel aan. Meestal als mensen bepaalde afmetingen van kofferbak willen dan gaat het om grote spullen mee vervoeren. Als je alleen maar klein grut erin wil dan is de Model 3 wel praktisch.quote:Op dinsdag 27 augustus 2019 09:23 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Zo dan wordt het een heel ander verhaal. Kan er ook gewoon een dakkoffer op?
Zie nu dat volgend jaar ook de Audi Q4 electric komt. Ziet er ook wel nice uit.
Ik rij regelmatig best verre afstanden als 300km enkele reis waarbij er op de locatie(s) waar ik kom geen oplaadmogelijkheden zijn. Dat kan ook in de winter zijn. Dan moet ik dus tussen of na mijn bezoeken, als ik er in de winter al in één ruk kom, nog ergens gaan stoppen om een 30-60 min te gaan laden. Het beperkt je dus enigszins in je vrijheid en kan extra tijd/stress kosten.quote:Op dinsdag 27 augustus 2019 10:38 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Wat zou voor jou de reden zijn om geen full-electric te willen?
Er zijn extreem veel snellaadmogelijkheden tegenwoordig, ook in België. Range van de M3 Long Range is echt goed, ook in de winter. Ik ga er komend seizoen minimaal drie keer mee naar Italië op wintersport.quote:Op dinsdag 27 augustus 2019 12:53 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ik rij regelmatig best verre afstanden als 300km enkele reis waarbij er op de locatie(s) waar ik kom geen oplaadmogelijkheden zijn. Dat kan ook in de winter zijn. Dan moet ik dus tussen of na mijn bezoeken, als ik er in de winter al in één ruk kom, nog ergens gaan stoppen om een 30-60 min te gaan laden. Het beperkt je dus enigszins in je vrijheid en kan extra tijd/stress kosten.
Daarnaast rijd ik ook vrij veel in België waar men nog flink schijnt achter te lopen qua laadvoorzieningen. Ook zou ik range anxienty kunnen krijgen als ik weer eens lang in de file sta in België
Maar het fiscale voordeel is natuurlijk wel lekker. En ik hou wel van die rust in de auto
Wat zijn de redenen dat je er niet in zou willen rijden?quote:Op zondag 1 september 2019 11:40 schreef Anne het volgende:
Ik kreeg laatst de nieuwe Tesla van de baas mee .
[ afbeelding ]
Nee. Misschien over 20 jaar .
Dat is echt een gevoelskwestiequote:Op zondag 1 september 2019 14:16 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Wat zijn de redenen dat je er niet in zou willen rijden?
Valt wel mee, het ziet er alleen wat minder luxe uit. Ik heb jaren een S geleden en het voelde echt niet cheap aan. Ja vergeleken met een 7-serie of S-klasse misschien wel, maar vergeleken met een normale auto niet. Het is alleen wat simplistisch.quote:Op maandag 2 september 2019 11:33 schreef MaximumRush het volgende:
Ook nog even naar de I-pace gekeken en die vond hij dan weer wel heel tof.
IMHO is een Tesla geweldig qua laadnetwerk, maar als je wat luxe gewend bent een behoorlijke downgrade.
Ja dat is wat je al die tijd gewend bent, maar 9 van de 10 keer als je in de auto zit wil je toch helemaal geen brullend geluid horen en benzine ruiken? Dan zit je met een slaperige kop in de file mee te sukkelen met het andere verkeer.quote:Op zondag 1 september 2019 15:03 schreef Anne het volgende:
[..]
Dat is echt een gevoelskwestie
Ik hou van brullende auto's en de geur van benzine.
Range is ook een dingentjequote:Op maandag 2 september 2019 11:33 schreef MaximumRush het volgende:
Vorige week met mijn vader gaan kijken voor een Tesla aangezien hij volledig elektrisch wilt rijden.
Ik ben altijd wel gecharmeerd geweest van Tesla, maar nu ik een M3 van dichtbij zag vind ik het wel heel erg goedkoop er uit zien. Model S/Y vond hij weer niks qua uitstraling/luxe.
Ook nog even naar de I-pace gekeken en die vond hij dan weer wel heel tof.
IMHO is een Tesla geweldig qua laadnetwerk, maar als je wat luxe gewend bent een behoorlijke downgrade.
Ach, ik reed voor de Tesla Mercedes AMG en heb nog steeds een Cayenne Turbo staan. Goed en wel beschouwd mis ik eigenlijk niets, behalve een automatisch openende en sluitende achterklep bij de M3 (De MS heeft die natuurlijk weer wel).quote:Op maandag 2 september 2019 11:33 schreef MaximumRush het volgende:
Vorige week met mijn vader gaan kijken voor een Tesla aangezien hij volledig elektrisch wilt rijden.
Ik ben altijd wel gecharmeerd geweest van Tesla, maar nu ik een M3 van dichtbij zag vind ik het wel heel erg goedkoop er uit zien. Model S/Y vond hij weer niks qua uitstraling/luxe.
Ook nog even naar de I-pace gekeken en die vond hij dan weer wel heel tof.
IMHO is een Tesla geweldig qua laadnetwerk, maar als je wat luxe gewend bent een behoorlijke downgrade.
https://ev-database.nl/au(...)ong-Range-Dual-Motorquote:Op maandag 2 september 2019 11:53 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
In de praktijk eigenlijk ook niet of nauwelijks.
Bedoelde je aan te geven dat de I-Pace niet zo'n geweldige range heeft? Dan denk ik dat je wel een punt hebt, want daar heb ik veel minder goede ervaringen over gelezen.quote:Op maandag 2 september 2019 11:54 schreef Tailless het volgende:
[..]
https://ev-database.nl/au(...)ong-Range-Dual-Motor
https://ev-database.nl/auto/1097/Jaguar-I-Pace
ik noem dit wel een mega verchil tussen min en max
Jaquote:Op maandag 2 september 2019 11:57 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Bedoelde je aan te geven dat de I-Pace niet zo'n geweldige range heeft? Dan denk ik dat je wel een punt hebt, want daar heb ik veel minder goede ervaringen over gelezen.
Ik dacht dat je de Tesla bedoelde.
Beste man rijdt max 50 km op een dag. Komt nu van een full option 5-serie, dus kan me voorstellen dat het allemaal wat minder aanvoelt.quote:
Nogal logisch een auto van 45k vergelijken met een auto van 90kquote:Op maandag 2 september 2019 12:54 schreef MaximumRush het volgende:
[..]
Beste man rijdt max 50 km op een dag. Komt nu van een full option 5-serie, dus kan me voorstellen dat het allemaal wat minder aanvoelt.
Ik heb het nu over de Model S/Y.quote:Op maandag 2 september 2019 13:21 schreef Tailless het volgende:
[..]
Nogal logisch een auto van 45k vergelijken met een auto van 90k
de Y is redelijk luxequote:Op maandag 2 september 2019 13:21 schreef MaximumRush het volgende:
[..]
Ik heb het nu over de Model S/Y.
X neem ik aan. De Y komt pas begin 2021 naar Nederland en eind 2020 in de VS.quote:Op maandag 2 september 2019 13:21 schreef MaximumRush het volgende:
[..]
Ik heb het nu over de Model S/Y.
X bedoel ik inderdaad, excuus.quote:Op maandag 2 september 2019 14:24 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
X neem ik aan. De Y komt pas begin 2021 naar Nederland en eind 2020 in de VS.
Dat heb ik dus niet .quote:Op maandag 2 september 2019 11:43 schreef YoshiBignose het volgende:
Ja dat is wat je al die tijd gewend bent, maar 9 van de 10 keer als je in de auto zit wil je toch helemaal geen brullend geluid horen en benzine ruiken? Dan zit je met een slaperige kop in de file mee te sukkelen met het andere verkeer.
Dan zou ik nog zo lang mogelijk genieten van gebrul en gebrom nu het nog kan Ik ben ook terug gegaan van een Model S naar een M135iquote:Op maandag 2 september 2019 16:06 schreef Anne het volgende:
[..]
Dat heb ik dus niet .
Ik woon in het oosten van het land, waar we amper files hebben. En ik vind auto- en motorrijden nog steeds helemaal geweldig.
afhalen. die paar km winst kan je wel een tijdje missen toch.quote:Op dinsdag 8 oktober 2019 17:34 schreef Tailless het volgende:
Mijn aoro kappen zitten los.
Heb al een afspraak staan (dag 1 bij levering)
Maar iemand iedee wat ik deze maand kan doen?
En is dat gewoon trekken?quote:Op dinsdag 8 oktober 2019 21:20 schreef wootahH het volgende:
[..]
afhalen. die paar km winst kan je wel een tijdje missen toch.
Ze zijn zo lelijk. Ze hebben de bodyverhoudingen gestolen van een Aston Martin, maar dan het uiteindelijke ontwerp saai en sexloos uitgevoerd, een beetje zoals cola zonder prik of bier zonder schuimkraag.quote:Op zondag 1 september 2019 14:16 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Wat zijn de redenen dat je er niet in zou willen rijden?
Ik vind op foto’s die neus echt lelijk. Maar in het echt vind ik het wel wat hebben.quote:Op donderdag 10 oktober 2019 20:38 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ze zijn zo lelijk. Ze hebben de bodyverhoudingen gestolen van een Aston Martin, maar dan het uiteindelijke ontwerp saai en sexloos uitgevoerd, een beetje zoals cola zonder prik of bier zonder schuimkraag.
Ik vind de model S nog het minst lelijk, daarna de model 3 wat een sort kikker net als de Nissan Juke is en veruit aan kop de model X wat eruit ziet als een hoop stront op wielen.quote:Op donderdag 10 oktober 2019 20:43 schreef Tailless het volgende:
[..]
Ik vind op foto’s die neus echt lelijk. Maar in het echt vind ik het wel wat hebben.
Eigenlijk maakt die auto zien mij al blij
Welk budget heb je?quote:Op donderdag 10 oktober 2019 20:49 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ik vind de model S nog het minst lelijk, daarna de model 3 wat een sort kikker is en veruit aan kop de model X wat eruit ziet als een hoop stront op wielen.
Ik vind de Model 3 en de X ook niet mooi, maar lelijk is overdreven. In het echt zijn ze sowieso toffer dan op foto's. De Model S vind ik gewoon een mooie auto. De achterkant wordt nu wel wat gedateerd, maar komt ook al uit 2012.quote:Op donderdag 10 oktober 2019 20:38 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ze zijn zo lelijk. Ze hebben de bodyverhoudingen gestolen van een Aston Martin, maar dan het uiteindelijke ontwerp saai en sexloos uitgevoerd, een beetje zoals cola zonder prik of bier zonder schuimkraag.
Al had ik geld voor een model s dan kocht ik 'm nog niet ook niet tweedehands. Ik zie de hele dag Tesla's rijden dus van een plaatje ken ik ze niet eens. Ik zou er ook geen poster van boven mijn bed hangen nooit. Uiterlijk en gevoel is altijd heel belangrijk geweest voor mij bij de keus van een auto. Ik zag vandaag een Ford Mondeo dat vind ik een mooie Amerikaanse auto met die grote grill van de Mustang.quote:Op donderdag 10 oktober 2019 20:52 schreef Tailless het volgende:
[..]
Nouja waarom niet voor een s gaan dan.
Ik heb als ik eerlijk ben een model 3 poster.quote:Op donderdag 10 oktober 2019 20:58 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Al had ik geld voor een model s dan kocht ik 'm nog niet ook niet tweedehands. Ik zie de hele dag Tesla's rijden dus van een plaatje ken ik ze niet eens. Ik zou er ook geen poster van boven mijn bed hangen nooit. Uiterlijk en gevoel is altijd heel belangrijk geweest voor mij bij de keus van een auto. Ik zag vandaag een Ford Mondeo dat vind ik een mooie Amerikaanse auto met die grote grill van de Mustang.
Oh je bent dus een vrouw, je kijkt alleen maar naar het uiterlijk van de auto.quote:Op donderdag 10 oktober 2019 20:58 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Al had ik geld voor een model s dan kocht ik 'm nog niet ook niet tweedehands. Ik zie de hele dag Tesla's rijden dus van een plaatje ken ik ze niet eens. Ik zou er ook geen poster van boven mijn bed hangen nooit. Uiterlijk en gevoel is altijd heel belangrijk geweest voor mij bij de keus van een auto. Ik zag vandaag een Ford Mondeo dat vind ik een mooie Amerikaanse auto met die grote grill van de Mustang.
Nou nou.quote:Op vrijdag 11 oktober 2019 08:31 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Oh je bent dus een vrouw, je kijkt alleen maar naar het uiterlijk van de auto.
Je zoekt een auto die bij je past qua prijs, prestaties en looks, want het oog wil ook wat. Voor mij is een auto meer dan alleen een vervoermiddel.quote:Op vrijdag 11 oktober 2019 08:31 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Oh je bent dus een vrouw, je kijkt alleen maar naar het uiterlijk van de auto.
Je hebt het alleen maar over lelijk, niet over prijs en prestaties. We kunnen 1000 topics vullen met commentaar welke auto mensen mooi en niet mooi vinden. Natuurlijk telt uiterlijk mee, maar het zou maar 1 factor moeten zijn in je beslissing. Als je proefritje maakt in zo'n S of 3 dan zie je dat het wel een hele lekkere auto is om te rijden en dan wen je ook snel aan het uiterlijk.quote:Op vrijdag 11 oktober 2019 09:42 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Je zoekt een auto die bij je past qua prijs, prestaties en looks, want het oog wil ook wat. Voor mij is een auto meer dan alleen een vervoermiddel.
Gelachen om deze rel. Tering man, wat ben jij een debiel.quote:Op maandag 10 juni 2019 16:39 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Heb jij nou echt zo’n dikke plaat voor je kop? Het gaat helemaal niet om jouw mening, maar hoe je het brengt.
quote:Op vrijdag 11 oktober 2019 09:49 schreef Hyperdude het volgende:
Nieuwe H2 Toyota ziet er niet onaardig uit.
Maar ook weer redelijk saaie windtunnel Über Alles Styling.
Duurt nog wel even voor dat je 'm kan kopenleasen.
Ja maar wel een doorslaggevende factor. En ik zal nooit wennen aan een lelijke auto. Ik snap wel dat andere mensen dit anders zien. Een auto is voor mij niet zuiver functioneel. Maar misschien rijd ik in de toekomst ook wel een elektrisch winkelwagentje. Maar dan hopelijk wel met een klassieker erbij voor 't weekend.quote:Op vrijdag 11 oktober 2019 09:48 schreef YoshiBignose het volgende:
maar het zou maar 1 factor moeten zijn in je beslissing.
Niet onlogisch met die prijzen voor de lease rijder.quote:Op vrijdag 11 oktober 2019 13:04 schreef kaasplankje het volgende:
Er komen nog wel een heleboel model 3's bij op de weg tot het eind van dit jaar.
https://topgear.nl/autoni(...)e-model-3-productie/
Peugeot 508 is het uiteindelijk geworden, ook niet slecht. Hopelijk kom ik over 3 of 4 jaar in aanmerking voor een Tesla .quote:Op maandag 26 augustus 2019 08:01 schreef Seven. het volgende:
[..]
Het wordt een andere werkgever voor mij! En bij de nieuwe werkgever staat Tesla niet in het lijstje met merken waaruit ik mag kiezen
Echt jammer. Misschien toch maar een e-golf overwegen dan. E-tron valt buiten m'n budget .
Over 4 jaar is het niet zo gunstig meerquote:Op zaterdag 12 oktober 2019 19:04 schreef Seven. het volgende:
[..]
Peugeot 508 is het uiteindelijk geworden, ook niet slecht. Hopelijk kom ik over 3 of 4 jaar in aanmerking voor een Tesla .
nog steeds een beetje jaloers op mensen die tesla mogen rijden van hun baas.
Het blijven mooie wagens, de model 3 maakt elektrisch rijden ineens aantrekkelijk én haalbaar voor een groot publiek. Daar had ik graag aan bijgedragen.quote:Op zaterdag 12 oktober 2019 19:08 schreef Tailless het volgende:
[..]
Over 4 jaar is het niet zo gunstig meer
Als supercharger v3 uit is kunnen mensen echt niet meer klagen met de rangequote:Op zaterdag 12 oktober 2019 19:14 schreef Seven. het volgende:
[..]
Het blijven mooie wagens, de model 3 maakt elektrisch rijden ineens aantrekkelijk én haalbaar voor een groot publiek. Daar had ik graag aan bijgedragen.
Nou ik vind die nieuwe 508sw gt wel een mooie auto hoor. Liever dan zo'n saaie Tesla.quote:Op zaterdag 12 oktober 2019 19:04 schreef Seven. het volgende:
[..]
Peugeot 508 is het uiteindelijk geworden, ook niet slecht. Hopelijk kom ik over 3 of 4 jaar in aanmerking voor een Tesla .
nog steeds een beetje jaloers op mensen die tesla mogen rijden van hun baas.
Ik heb liever een Tesla dan een saaie Peugeot.quote:Op zaterdag 12 oktober 2019 20:25 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Nou ik vind die nieuwe 508sw gt wel een mooie auto hoor. Liever dan zo'n saaie Tesla.
508 al gezien? Is wel de minst saaie Peugeot.quote:Op zaterdag 12 oktober 2019 23:30 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Ik heb liever een Tesla dan een saaie Peugeot.
En volgend jaar ook nog wel. En misschien lease ik er ook nog wel één met 8% bijtelling over 45k. Ligt er een beetje aan wat er in Q3/4 te krijgen is op de markt.quote:Op vrijdag 11 oktober 2019 13:04 schreef kaasplankje het volgende:
Er komen nog wel een heleboel model 3's bij op de weg tot het eind van dit jaar.
https://topgear.nl/autoni(...)e-model-3-productie/
Mooie wagen, proficiatquote:Op zondag 13 oktober 2019 00:12 schreef Seven. het volgende:
[..]
508 al gezien? Is wel de minst saaie Peugeot.
/offtopic
Ja maar dan verkloten door een station te nemen.quote:Op zondag 13 oktober 2019 00:12 schreef Seven. het volgende:
[..]
508 al gezien? Is wel de minst saaie Peugeot.
/offtopic
Ik heb gewoon de Berline besteld hoor . Kaasplankje vond de sw uitvoering wel mooi, ik was daar minder van gecharmeerd.quote:Op zondag 13 oktober 2019 00:24 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Ja maar dan verkloten door een station te nemen.
Ik vind de stoelen van de gt wel mooi, met soort camelbruin leer. Maar dat was ook toevallig omdat die in de showroom stond.quote:Op zondag 13 oktober 2019 07:39 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ik heb gewoon de Berline besteld hoor . Kaasplankje vond de sw uitvoering wel mooi, ik was daar minder van gecharmeerd.
Ik krijg deze:quote:Op zondag 13 oktober 2019 08:17 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ik vind de stoelen van de gt wel mooi, met soort camelbruin leer. Maar dat was ook toevallig omdat die in de showroom stond.
Private lease? Je schrijft overal 'we'. Wordt de auto niet voornamelijk zakelijk gereden door jou of je partner?quote:Op zondag 13 oktober 2019 08:34 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ik krijg deze:
Allure
Platinum
Merion velgen maar niet 2 tone (dus donkergrijs)
Lichtgrijze bekleding
Zo'n automatische achterklep met zo een schopje onder de bumper
Stoelverwarming voor
Maar als je dan dat i cockpit van Peugeot vergelijkt met Tesla's minimalistische touchscreen, dan word ik wel een beetje verdrietig. I cockpit wordt blijkbaar door velen als een zeer goede bediening gezien maar ik vind het vooral een enorme overload aan knopjes. Een Tesla is wat dat betreft wel véél intuïtiever in gebruik, en veel mooier. De 508 heeft wel lane assist en adaptive cruise, die hebben we geprobeerd en werkt heel goed. Maar bij de 508 kun je de ACC alleen bedienen met een derde hendeltje dat onder het stuur verstopt zit en echt biet zichtbaar is. Oftewel, je ACC zet je puur op gevoel aan, dat vind ik best slecht. Lane assist is wel makkelijk te vinden.
Ik ben echt geen autofreak en ik weet er niet veel van. Voor mij is een auto waarbij je niet hoeft te zoeken naar allerlei functies dus een enorme plus. Tesla is wat dat betreft echt super, tijdens de proefrit heb ik niet één keer na hoeven denken over 'waar vind ik dit'. Bij de 508 wel serieus lopen klungelen om de cruise control te vinden. Afstand instellen zijn we nog niet eens aan toe gekomen.
We hebben momenteel een shortlease, Mini Countryman . Die scoort ook niet erg goed op intuïtief rijden. Bij aanvang zagen we door het stuur nog hoe hard we reden, vond ik fijn. Per ongeluk iets aangeraakt waardoor we nu naar verbruik kijken. Al verschillende dingen geprobeerd, dus we zullen het op moeten zoeken in het boekje.
Mooie auto hoor, wanneer komt die? En ik vind dat je een auto moet kunnen rijden en alle functies bedienen zonder dat een boekje nodig is. Zo had mijn pa een Passat vroeger en na 3 jaar kwam hij erachter dat de intervalstand vd ruitenwissers instelbaar was, nou dat vind ik een ontwerpfout.quote:Op zondag 13 oktober 2019 08:34 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ik krijg deze:
Allure
Platinum
Merion velgen maar niet 2 tone (dus donkergrijs)
Lichtgrijze bekleding
Zo'n automatische achterklep met zo een schopje onder de bumper
Stoelverwarming voor
Maar als je dan dat i cockpit van Peugeot vergelijkt met Tesla's minimalistische touchscreen, dan word ik wel een beetje verdrietig. I cockpit wordt blijkbaar door velen als een zeer goede bediening gezien maar ik vind het vooral een enorme overload aan knopjes. Een Tesla is wat dat betreft wel véél intuïtiever in gebruik, en veel mooier. De 508 heeft wel lane assist en adaptive cruise, die hebben we geprobeerd en werkt heel goed. Maar bij de 508 kun je de ACC alleen bedienen met een derde hendeltje dat onder het stuur verstopt zit en echt biet zichtbaar is. Oftewel, je ACC zet je puur op gevoel aan, dat vind ik best slecht. Lane assist is wel makkelijk te vinden.
Ik ben echt geen autofreak en ik weet er niet veel van. Voor mij is een auto waarbij je niet hoeft te zoeken naar allerlei functies dus een enorme plus. Tesla is wat dat betreft echt super, tijdens de proefrit heb ik niet één keer na hoeven denken over 'waar vind ik dit'. Bij de 508 wel serieus lopen klungelen om de cruise control te vinden. Afstand instellen zijn we nog niet eens aan toe gekomen.
We hebben momenteel een shortlease, Mini Countryman . Die scoort ook niet erg goed op intuïtief rijden. Bij aanvang zagen we door het stuur nog hoe hard we reden, vond ik fijn. Per ongeluk iets aangeraakt waardoor we nu naar verbruik kijken. Al verschillende dingen geprobeerd, dus we zullen het op moeten zoeken in het boekje.
Het betreft hier mijn auto van de zaak, maar dat is dan ook de enige auto in ons huishouden.quote:Op zondag 13 oktober 2019 08:49 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Private lease? Je schrijft overal 'we'. Wordt de auto niet voornamelijk zakelijk gereden door jou of je partner?
Januariquote:Op zondag 13 oktober 2019 08:52 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Mooie auto hoor, wanneer komt die? En ik vind dat je een auto moet kunnen rijden en alle functies bedienen zonder dat een boekje nodig is. Zo had mijn pa een Passat vroeger en na 3 jaar kwam hij erachter dat de intervalstand vd ruitenwissers instelbaar was, nou dat vind ik een ontwerpfout.
Ik weet nogsteeds niet hoe de achteruit inparkeerfunctie op mijn auto werkt. Af en toe gaat ie per ongeluk aan. Na bijna 4 jaar en 140k kmquote:Op zondag 13 oktober 2019 11:39 schreef Seven. het volgende:
[..]
Het betreft hier mijn auto van de zaak, maar dat is dan ook de enige auto in ons huishouden.
[..]
Januari
En helemaal eens met je. De 'simplicity' van Tesla zou wat dat betreft een voorbeeld moeten zijn voor alle autofabrikanten.
Veel teveel, 47.800 voor de standard range. Een auto in die klasse zou 20-30K moeten kosten. Dus je kan beter wachten op de grote merken tot zij een elektrovariant gaan aanbieden. En dan bijtelling uitrekenen, dat is 4% van de cataloguswaarde incl BTW en BPM tot eind van dit jaar, 47.800 x 4% = 1912.- Euro wat bij je belastbare inkomen wordt opgeteld bij je aangifte inkomstenbelasting.quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 16:13 schreef PeterS007 het volgende:
Wat kost een Model 3 Standard Range ongeveer als leaseprijs + bijtelling bij een partij als LeasePlan voor 4 of 5 jaar met 30.000 KM per jaar?
Weet je hoeveel het qua leasebedrag kost (ex bijtelling)? Ik zie enerzijds op internet vanaf 600 euro en de andere site weer 700 euro.quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 17:26 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Veel teveel, 47.800 voor de standard range. Een auto in die klasse zou 20-30K moeten kosten. Dus je kan beter wachten op de grote merken tot zij een elektrovariant gaan aanbieden. En dan bijtelling uitrekenen, dat is 4% van de cataloguswaarde incl BTW en BPM tot eind van dit jaar, 47.800 x 4% = 1912.- Euro wat bij je belastbare inkomen wordt opgeteld bij je aangifte inkomstenbelasting.
Heeft natuurlijk ook iets met de voorwaarden te maken.quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 18:03 schreef PeterS007 het volgende:
Nu lease ik zelf een Polo voor 500 euro + 400 euro aan bijtelling en op internet staat dat je die vanaf 278 euro kan leasen, dus daar klopt iets niet..
Ja klopt, en vandaar mijn vraag ook :-)quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 19:14 schreef oldford het volgende:
[..]
Heeft natuurlijk ook iets met de voorwaarden te maken.
VW zelf adverteerd met een prijs vanaf 261 euro (voor het goedkoopste model zonder opties) en Exclusief BTW (21%) en Brandstof. Het contract is ook voor 5 jaar en 10.000 km per jaar.
En dan zijn er nog opties als eigen risico, vervangend vervoer en winterbanden.
Je moet dus geen appels met peren vergelijken.
quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 19:14 schreef oldford het volgende:
[..]
Heeft natuurlijk ook iets met de voorwaarden te maken.
VW zelf adverteerd met een prijs vanaf 261 euro (voor het goedkoopste model zonder opties) en Exclusief BTW (21%) en Brandstof. Het contract is ook voor 5 jaar en 10.000 km per jaar.
En dan zijn er nog opties als eigen risico, vervangend vervoer en winterbanden.
Je moet dus geen appels met peren vergelijken.
Kun je toch zelf ook invullen? ¤863 per maand (incl btw) voor 5 jaar en dan heb je nog ¤ 163 p/m (bruto) bijtelling (als ie in 2019 wordt geleverd).quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 18:03 schreef PeterS007 het volgende:
[..]
Weet je hoeveel het qua leasebedrag kost (ex bijtelling)? Ik zie enerzijds op internet vanaf 600 euro en de andere site weer 700 euro.
Nu lease ik zelf een Polo voor 500 euro + 400 euro aan bijtelling en op internet staat dat je die vanaf 278 euro kan leasen, dus daar klopt iets niet..
Praat toch geen poep man. Laat mij eens een vergelijkbare auto zien van 20-30k die onder de 6 sec bij de 100 is. Zelfs een Zoe is vanaf 33kquote:Op vrijdag 18 oktober 2019 17:26 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Veel teveel, 47.800 voor de standard range. Een auto in die klasse zou 20-30K moeten kosten. Dus je kan beter wachten op de grote merken tot zij een elektrovariant gaan aanbieden. En dan bijtelling uitrekenen, dat is 4% van de cataloguswaarde incl BTW en BPM tot eind van dit jaar, 47.800 x 4% = 1912.- Euro wat bij je belastbare inkomen wordt opgeteld bij je aangifte inkomstenbelasting.
Ja dat kan je 1x doen dan is de accu leeg.quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 20:16 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Kun je toch zelf ook invullen? ¤863 per maand (incl btw) voor 5 jaar en dan heb je nog ¤ 163 p/m (bruto) bijtelling (als ie in 2019 wordt geleverd).
[..]
Praat toch geen poep man. Laat mij eens een vergelijkbare auto zien van 20-30k die onder de 6 sec bij de 100 is. Zelfs een Zoe is vanaf 33k
Je hebt weer veel gelezen maar hebt geen flauw idee waarover je hebt. Met de 50 kWh accu erin heb je zat range voor normaal gebruik. Snel accelereren kost helemaal niet zoveel stroom extra tenzij je daarna weer vol op de rem moet. Ik heb 2.5 jaar een Model S gereden (75 kWh) en ik rij altijd hard. Geloof me, beetje binnenstad gassen krijg je de accu echt niet mee leeg. Hoge snelheden op de snelweg dan gaat het wel hard, maar hoe vaak kun je dat tegenwoordig nog halen. Ik was meer stroom kwijt aan seinen met groot licht omdat die slakken niet aan de kant gaanquote:Op vrijdag 18 oktober 2019 20:19 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ja dat kan je 1x doen dan is de accu leeg.
Als je een Telsa ziet rippen dan weet je gewoon dat de bestuurder maar 20km hoeft te rijden. Anders rijden ze 90 rechts.
Ben je ondernemer?quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 21:27 schreef SilentWolfie het volgende:
[quote][ afbeelding ] Op vrijdag 18 oktober 2019 20:16 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Kun je toch zelf ook invullen? ¤863 per maand (incl btw) voor 5 jaar en dan heb je nog ¤ 163 p/m (bruto) bijtelling (als ie in 2019 wordt geleverd).
Thanks! Zo te zien kan 't inderdaad, dacht dat je een account nodig had.
Ik lijk dan bijna wel gek om nog een Polo te leasen -- voor 100 a 200 euro meer, heb ik een Tesla?!
Grappig dat je eerst dit zegt en vervolgens toegeeft dat je met een EV in de binnenstad voldoende accu hebt en niet op de snelweg. In de binnenstad heb ik geen auto nodig man.quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 20:24 schreef YoshiBignose het volgende:
Je hebt weer veel gelezen maar hebt geen flauw idee waarover je hebt.
Heb je zelf wel eens met de Tesla gereden? Het is ook op de snelweg een prima alternatief. Zeker als je gewoon 120/130 gaat rijden.quote:Op zaterdag 19 oktober 2019 08:23 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Grappig dat je eerst dit zegt en vervolgens toegeeft dat je met een EV in de binnenstad voldoende accu hebt en niet op de snelweg. In de binnenstad heb ik geen auto nodig man.
Ik zou hem zelf ook niet leasen puur omdat ik ze echt niet mooi kan vinden (en ik rij 70% van de tijd autobahn). Maar dat neemt niet weg dat het geen auto is voor de snelwegquote:Op zaterdag 19 oktober 2019 09:27 schreef kaasplankje het volgende:
Zonder dat bijtellingsvoordeel hoeft geen enkele leaserijder een Tesla. Dan had je liever een Merc C klasse station die net zo weinig uitstoot als een Tesla.
Je leest weer eens niet goed maar dat is hierboven al uitgelegd. Met normaal rijgedrag kun je heel NL bereiken... lijkt me voor de meeste mensen genoeg. Daarnaast hebben we zat superchargers in NL staan voor noodgevallen.quote:Op zaterdag 19 oktober 2019 08:23 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Grappig dat je eerst dit zegt en vervolgens toegeeft dat je met een EV in de binnenstad voldoende accu hebt en niet op de snelweg. In de binnenstad heb ik geen auto nodig man.
Je blijft maar doorgaan Ja natuurlijk is het bijtellingsvoordeel belangrijk, dat de overheid dat hier nou eenmaal zo bedenkt. Ik vind het ook een bullshit regeling maar ja, gewoon kwestie van even rekenen. Mensen moeten zich niet zo blind staren meer op aanschafprijzen, maar de gemiddelde kosten per maand die je kwijt bent aan de auto. Als je dat narekent (vooral als ondernemer) dan is zo'n Model 3 gewoon waar voor z'n geld (maar zeker niet perfect).quote:Op zaterdag 19 oktober 2019 09:27 schreef kaasplankje het volgende:
Zonder dat bijtellingsvoordeel hoeft geen enkele leaserijder een Tesla. Dan had je liever een Merc C klasse station die net zo weinig uitstoot als een Tesla.
Natuurlijk blijf ik doorgaan ik sta gewoon achter mijn standpunt. Ik vind het belachelijk dat je bijtellingsvoordeel krijgt op volledig elektrisch terwijl er hybride auto's zijn die net zo min uitstoten.quote:Op zaterdag 19 oktober 2019 09:37 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Je leest weer eens niet goed maar dat is hierboven al uitgelegd. Met normaal rijgedrag kun je heel NL bereiken... lijkt me voor de meeste mensen genoeg. Daarnaast hebben we zat superchargers in NL staan voor noodgevallen.
[..]
Je blijft maar doorgaan Ja natuurlijk is het bijtellingsvoordeel belangrijk, dat de overheid dat hier nou eenmaal zo bedenkt. Ik vind het ook een bullshit regeling maar ja, gewoon kwestie van even rekenen. Mensen moeten zich niet zo blind staren meer op aanschafprijzen, maar de gemiddelde kosten per maand die je kwijt bent aan de auto. Als je dat narekent (vooral als ondernemer) dan is zo'n Model 3 gewoon waar voor z'n geld (maar zeker niet perfect).
En hoezo stoot een c-klasse net zoveel uit als een Tesla?
Ja en wat heb ik daar mee te maken. Je denkt toch werkelijk niet dat mensen auto's kopen vanwege het milieu CO2, stikstof, fijnstof... als je wat voor het milieu wil doen ga je geen apparaat van 1500 kg kopen om (meestal) jezelf te laten vervoeren.quote:Op zaterdag 19 oktober 2019 09:54 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Natuurlijk blijf ik doorgaan ik sta gewoon achter mijn standpunt. Ik vind het belachelijk dat je bijtellingsvoordeel krijgt op volledig elektrisch terwijl er hybride auto's zijn die net zo min uitstoten.
https://www.ad.nl/auto/mo(...)mentenbond~a5630fdd/
Boven de 175 is je capiciteit gewoon gehalveerd (autobahnquote:Op vrijdag 18 oktober 2019 20:19 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ja dat kan je 1x doen dan is de accu leeg.
Als je een Telsa ziet rippen dan weet je gewoon dat de bestuurder maar 20km hoeft te rijden. Anders rijden ze 90 rechts.
De productie van Lithium daarentegen ....quote:Op zaterdag 19 oktober 2019 09:59 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Ja en wat heb ik daar mee te maken. Je denkt toch werkelijk niet dat mensen auto's kopen vanwege het milieu CO2, stikstof, fijnstof... als je wat voor het milieu wil doen ga je geen apparaat van 1500 kg kopen om (meestal) jezelf te laten vervoeren.
Maar goed, voor de rest is dat artikel natuurlijk bullshit. Ik geloof best dat een diesel niet zo schadelijk is als de overheid doet geloven, maar het blijft een diesel. Start die tractor maar eens in je garage en ga een tijdje achter de uitlaatpijp hangen. Dan ga je mij niet wijsmaken dat het net zo goed voor het milieu is als een EV.
Gaap bij 1.5 ton is dat met de ongunstige berekening er al uit. (Veel kobalt en er van uit gaan dat alle energie voor de accu’s uit kolen komt)quote:Op zaterdag 19 oktober 2019 10:41 schreef LosMuertos het volgende:
[..]
De productie van Lithium daarentegen ....
Nog een bullshit artikel dan maar.quote:Op zaterdag 19 oktober 2019 09:59 schreef YoshiBignose het volgende:
Maar goed, voor de rest is dat artikel natuurlijk bullshit.
Voor 20-30k koop je niets wat vergelijkbaar is. Je maakt jezelf een beetje belachelijk met deze post.quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 17:26 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Veel teveel, 47.800 voor de standard range. Een auto in die klasse zou 20-30K moeten kosten. Dus je kan beter wachten op de grote merken tot zij een elektrovariant gaan aanbieden. En dan bijtelling uitrekenen, dat is 4% van de cataloguswaarde incl BTW en BPM tot eind van dit jaar, 47.800 x 4% = 1912.- Euro wat bij je belastbare inkomen wordt opgeteld bij je aangifte inkomstenbelasting.
Dat is slechts een kwestie van tijd.quote:Op dinsdag 22 oktober 2019 07:02 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Voor 20-30k koop je niets wat vergelijkbaar is.
Je rijdt het meest efficiënt met de M3 als je 170 km/u over de snelweg kachelt en tussendoor aan de supercharger hangt.quote:Op zaterdag 19 oktober 2019 08:23 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Grappig dat je eerst dit zegt en vervolgens toegeeft dat je met een EV in de binnenstad voldoende accu hebt en niet op de snelweg. In de binnenstad heb ik geen auto nodig man.
Onjuist. Ik vind een BEV in het dagelijks verkeer fijner dan wat ik hiervoor reed. En dat waren zonder uitzondering hele snelle Duitsers.quote:Op zaterdag 19 oktober 2019 09:27 schreef kaasplankje het volgende:
Zonder dat bijtellingsvoordeel hoeft geen enkele leaserijder een Tesla. Dan had je liever een Merc C klasse station die net zo weinig uitstoot als een Tesla.
Ah! Jaloezie! Duidelijk.quote:Op zaterdag 19 oktober 2019 09:54 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Natuurlijk blijf ik doorgaan ik sta gewoon achter mijn standpunt. Ik vind het belachelijk dat je bijtellingsvoordeel krijgt op volledig elektrisch terwijl er hybride auto's zijn die net zo min uitstoten.
https://www.ad.nl/auto/mo(...)mentenbond~a5630fdd/
Idd bullshit. Onderdeel kost 50 euro (voor een veel grotere eMMC 64 ipv 8 Gb) en het is 3 uurtjes werk.quote:Op dinsdag 22 oktober 2019 06:39 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Nog een bullshit artikel dan maar.
https://www.ad.nl/auto/le(...)et-begeeft~ac4cd19f/
Dus je geeft toe dat je ongelijk hebt en gaat nu uit van ‘maar in de toekomst is het veel goedkoper’. Wat heb ik daaraan als ik nu wil rijden?quote:Op dinsdag 22 oktober 2019 07:07 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Dat is slechts een kwestie van tijd.
Terechte kritiek is prima. Onzin verkondigen kan op weerwoord rekenen.quote:Op dinsdag 22 oktober 2019 07:09 schreef kaasplankje het volgende:
Maar ik begrijp dat kritiek in dit topic erg gevoelig ligt.
Omdat je dingen zegt die niet waar zijn. Bijvoorbeeld dat een hybride net zo zuinig is.quote:Op dinsdag 22 oktober 2019 07:17 schreef kaasplankje het volgende:
Waarom zou dat jaloezie zijn? Waarom worden jullie direct persoonlijk als iemand kritiek heeft op je autokeuze? Waarom kunnen we hier niet over discussiëren zonder in een conflict te belanden?
Nou persoonlijk zie ik weinig terugquote:Op dinsdag 22 oktober 2019 07:17 schreef kaasplankje het volgende:
Waarom zou dat jaloezie zijn? Waarom worden jullie direct persoonlijk als iemand kritiek heeft op je autokeuze? Waarom kunnen we hier niet over discussiëren zonder in een conflict te belanden?
Omdat je over de bijtellingsregels begint, wat nu eenmaal bij heel veel mensen jaloezie op heeft geroepen. Toen sjoemeldiesels voordeel kregen hoorde je niemand erover, omdat zo’n Polo Bluemotion voor een heel groot deel van de bevolking wel binnen financieel handbereik lag. Bij een BEV is dat anders en nu zijn ineens de rapen gaar. Terwijl het bijtellingsvoordeel bedoeld is om het aantal elektrische auto’s in Nederland te laten toenemen en dat werkt gewoon en bovendien het bijtellingsvoordeel in korte tijd wordt omgevormd in een bijtellingsnadeel (uitgaan van hetzelfde percentage bij een BEV is namelijk een benadeling, want de kosten zijn nu eenmaal veel lager bij dezelfde catalogusprijs).quote:Op dinsdag 22 oktober 2019 07:17 schreef kaasplankje het volgende:
Waarom zou dat jaloezie zijn? Waarom worden jullie direct persoonlijk als iemand kritiek heeft op je autokeuze? Waarom kunnen we hier niet over discussiëren zonder in een conflict te belanden?
Mijn probleem is dat je onzin verkondigt. Zoals roepen dat een Tesla M3 vergelijkbaar is met een auto van 20-30k. Wat je later toegeeft dat het onzin is.quote:Op dinsdag 22 oktober 2019 07:23 schreef kaasplankje het volgende:
Automerkkeuze is ongeveer hetzelfde als religie, Tesla rijders voelen zich ook nog pioniers omdat er op dit moment gewoon nog niet zoveel alternatief is in volledig elektrisch behalve een Leaf, of een Zoe wat nu eenmaal niet echt een auto voor een autoliefhebber is. Daarom merk ik dat als ik dat aanvecht jullie EV rijders erg uit de slof schieten. Daarom vraag ik mev af hoe objectief je zelf bent.
Die range ook echt. Rij altijd Max snelheid en door heel Nederland kom je makkelijk op bestemmingquote:Op dinsdag 22 oktober 2019 07:52 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Mijn probleem is dat je onzin verkondigt. Zoals roepen dat een Tesla M3 vergelijkbaar is met een auto van 20-30k. Wat je later toegeeft dat het onzin is.
Of roepen dat een Tesla maar 1x vol kan accelereren en dan leeg is. Dat een Tesla met 90 over de snelweg moet kruipen. Dat een diesel net zo schoon is.
Allemaal onwaarheden.
Als jij liever in een dikke V8 twin turbo diesel wil kachelen over ‘s lands wegen, helemaal prima. Ik heb ook gereden in milieuvervuilende auto’s, dus van mij zul je geen vingertje zien.
Maar hou het gewoon bij de feiten. Jij vindt een Tesla niets. Prima. Hoogstens de vraag: wat doe je hier dan?
Klopt. Precies wat jij zei: bij 175 km/u doorkachelen op de snelweg haal je nog steeds 250 km range. En dat zijn snelheden die je in het dagelijks verkeer zelden (langere tijd) kan rijden.quote:Op dinsdag 22 oktober 2019 07:57 schreef Tailless het volgende:
[..]
Die range ook echt. Rij altijd Max snelheid en door heel Nederland kom je makkelijk op bestemming
Volgens mij is in Nederland de maximale snelheid 135 km/hquote:Op dinsdag 22 oktober 2019 08:03 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Klopt. Precies wat jij zei: bij 175 km/u doorkachelen op de snelweg haal je nog steeds 250 km range. En dat zijn snelheden die je in het dagelijks verkeer zelden (langere tijd) kan rijden.
Volgens mij niet.quote:Op dinsdag 22 oktober 2019 08:04 schreef Tailless het volgende:
[..]
Volgens mij is in Nederland de maximale snelheid 135 km/h
Dat hebben ze dan veranderd sinds ik in Azië zit, maar eigenlijk vermoed ik dat het nog steeds 130 km/u is...quote:Op dinsdag 22 oktober 2019 08:04 schreef Tailless het volgende:
[..]
Volgens mij is in Nederland de maximale snelheid 135 km/h
Detailsquote:Op dinsdag 22 oktober 2019 08:31 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dat hebben ze dan veranderd sinds ik in Azië zit, maar eigenlijk vermoed ik dat het nog steeds 130 km/u is...
Efficiënt qua snelheid misschien, niet qua kosten.quote:Op dinsdag 22 oktober 2019 07:07 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Je rijdt het meest efficiënt met de M3 als je 170 km/u over de snelweg kachelt en tussendoor aan de supercharger hangt.
Oh er gaat iets kapot in een auto, bijzonder hoor. Als je beetje kan googlen dan vind je dat iedere auto stuk gaat. Wat is je punt?quote:Op dinsdag 22 oktober 2019 06:39 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Nog een bullshit artikel dan maar.
https://www.ad.nl/auto/le(...)et-begeeft~ac4cd19f/
Uiteraard.quote:Op dinsdag 22 oktober 2019 08:36 schreef YoshiBignose het volgende:
Efficiënt qua snelheid misschien, niet qua kosten.
Ik merk dat met sportief rijden de impact op het verbruik met mijn M3 een stuk lager is dan met mijn voormalige ICE. De verwarming hakt er met de afgelopen koudere dagen wel in, gelukkig is dat eenvoudig te ondervangen met de stoelverwarming. Jammer dat er geen stuurwiel verwarming aanwezig is.quote:Op dinsdag 22 oktober 2019 08:07 schreef Tailless het volgende:
Ik rij nooit te hard. Maar bij 135 is je range voldoende om heel Nederland door te crossen. Benzine verbruikt ook meer bij 135
Ik had er vandaag een discussie over.quote:Op donderdag 31 oktober 2019 23:36 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Ik merk dat met sportief rijden de impact op het verbruik met mijn M3 een stuk lager is dan met mijn voormalige ICE. De verwarming hakt er met de afgelopen koudere dagen wel in, gelukkig is dat eenvoudig te ondervangen met de stoelverwarming. Jammer dat er geen stuurwiel verwarming aanwezig is.
Ik heb de Model 3 nu 1.5 maand, wat mij positief heeft verrast (en wat ik eigenlijk nooit als pluspunt hoor) is dat ik nooit meer hoef te tanken of op mijn bereik hoef te letten. De afgelopen dagen laad ik mijn auto rechtstreeks op met stroom uit mijn PV panelen en nog draait de meter terug. Heerlijk!
Ik ben de afgelopen maand minder tijd kwijt geweest met laden dan de tijd die ik kwijt was geweest met tanken. Door het gebruik van autopilot kan ik op sommige momenten ook nog eens iets productiefs doen ipv actief autorijdenquote:Op donderdag 31 oktober 2019 23:46 schreef Tailless het volgende:
[..]
Ik had er vandaag een discussie over.
Ja je laadtijd is zeker voor de baas.
Ik zo ja klopt. 9/10 is het korter dan 10 minuten of zit ik mails te beantwoorden. Tanken deed ik eerst ook 3 keer per week en dat betaalde je ook gewoon.
Echt ik werk uitgeruster sinds ik die wagen heb
Ik zit op de 8000km nu en heb hem sinds 31 sepquote:Op donderdag 31 oktober 2019 23:50 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Ik ben de afgelopen maand minder tijd kwijt geweest met laden dan de tijd die ik kwijt was geweest met tanken. Door het gebruik van autopilot kan ik op sommige momenten ook nog eens iets productiefs doen ipv actief autorijden
Inmiddels heb ik alweer 6000km op de klok staan, je blijft maar zoeken naar redenen om weer een ritje te maken
Dit dus, ik ga bij voorkeur NOOIT meer terug naar een ICE.quote:Op dinsdag 22 oktober 2019 07:08 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Onjuist. Ik vind een BEV in het dagelijks verkeer fijner dan wat ik hiervoor reed. En dat waren zonder uitzondering hele snelle Duitsers.
Ik wil ook niet meer zonderquote:Op dinsdag 22 oktober 2019 07:08 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Onjuist. Ik vind een BEV in het dagelijks verkeer fijner dan wat ik hiervoor reed. En dat waren zonder uitzondering hele snelle Duitsers.
heb het idee dat ik toch zelf soepeler rijd dat de autopilot. Soms ook dat dat remmen om niks of piepen tussendoor dan schrik ik me rot.quote:Op donderdag 31 oktober 2019 23:50 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Ik ben de afgelopen maand minder tijd kwijt geweest met laden dan de tijd die ik kwijt was geweest met tanken. Door het gebruik van autopilot kan ik op sommige momenten ook nog eens iets productiefs doen ipv actief autorijden
Inmiddels heb ik alweer 6000km op de klok staan, je blijft maar zoeken naar redenen om weer een ritje te maken
Hangt heel erg van de weg af. En met versie 10 vind ik het alweer een stuk verbeterd op wegen waar AP eigenlijk niet zo perfect werkt vooralsnog.quote:Op vrijdag 1 november 2019 08:55 schreef wootahH het volgende:
[..]
heb het idee dat ik toch zelf soepeler rijd dat de autopilot. Soms ook dat dat remmen om niks of piepen tussendoor dan schrik ik me rot.
Met v10 vindt ik de AP ervaring eigenlijk best goed en menselijk aanvoelen. V9 was inderdaad drama met het binaire aan/uit gedrag en phantom breakings.quote:Op vrijdag 1 november 2019 08:55 schreef wootahH het volgende:
[..]
heb het idee dat ik toch zelf soepeler rijd dat de autopilot. Soms ook dat dat remmen om niks of piepen tussendoor dan schrik ik me rot.
Kunnen ook gewoon de koplampunits zijn hoor. M'n broertje in z'n i3 werd ook veel geseind... langs de garage en stonden inderdaad niet goed. Ff met schroevendraaier afgesteld en weer gaaaan.quote:Op vrijdag 20 december 2019 23:26 schreef nostra het volgende:
Thanks, kan dus wel, al krijg ik in de auto dan de melding dat dat alleen door monteurs mag gebeuren. Toch vreemd dat dat dan met fabrieksinstellingen zo kan gebeuren.
Als je op dat scherm staat verzet hij je lampen al naar boven...quote:Op vrijdag 20 december 2019 23:26 schreef nostra het volgende:
Thanks, kan dus wel, al krijg ik in de auto dan de melding dat dat alleen door monteurs mag gebeuren. Toch vreemd dat dat dan met fabrieksinstellingen zo kan gebeuren.
Onacceptabel lijkt mequote:Op dinsdag 31 december 2019 15:28 schreef YoshiBignose het volgende:
Nou toch ook maar een 3 gehaald. LR AWD, helaas dus wel 11k met 22% bijtelling maar ja. Komt praktisch op zelfde neer als de SR+ met 8% in 2020 want die was niet meer op tijd leverbaar.
Zaterdag besteld en vandaag kunnen ophalen haha, in 10 min. was ik weer van het terrein af. Auto smerig en accu bijna leeg, maar voor de rest zag ie er netjes uit dus klaag niet
Normaal zou je dat nooit accepteren inderdaad, maar met deze omstandigheden... Ze hebben in de laatste twee weken van december meer Model 3's op naam gezet dan BMW 3-series in het hele jaar. En aangezien het zo een paar 1000 scheelt als de auto pas in 2020 geleverd zou worden hoor je er weinig mensen over klagen. Auto wassen is zo gebeurd, laden ook. Helaas hadden sommige mensen ook krassen e.d. maar dat werd meestal ter plekke opgelost. Wel ff wat anders dan een doek over je auto, gebakje, bloemetje etc.quote:
Dat is sneller dan Bol of Coolblue met de feestdagenquote:Op dinsdag 31 december 2019 15:28 schreef YoshiBignose het volgende:
Nou toch ook maar een 3 gehaald. LR AWD, helaas dus wel 11k met 22% bijtelling maar ja. Komt praktisch op zelfde neer als de SR+ met 8% in 2020 want die was niet meer op tijd leverbaar.
Zaterdag besteld en vandaag kunnen ophalen haha, in 10 min. was ik weer van het terrein af. Auto smerig en accu bijna leeg, maar voor de rest zag ie er netjes uit dus klaag niet
Ach ja in 95% betaald de baas de rekening.quote:
Het lijkt me dat als je een auto van 50k+ koopt dat je dat beetje stroom en wasstraat je sowieso niet echt uitmaakt. Gaat meer om het principe...quote:Op donderdag 2 januari 2020 20:20 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ach ja in 95% betaald de baas de rekening.
Lijkt mij juist wel belangrijk, als ik een auto van een halve ton ga halen is dat wat anders dan een frietje bij de snackbar, daarom ook een andere servicegraad die je daarbij op prijs stelt, je betaalt daar ook voor tenslotte.quote:Op donderdag 2 januari 2020 20:45 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Het lijkt me dat als je een auto van 50k+ koopt dat je dat beetje stroom en wasstraat je sowieso niet echt uitmaakt. Gaat meer om het principe...
Ja daarom zeg ik toch ook dat het om het principe gaat. Niet om die 20 euro aan stroom en wasstraat? Je had de auto immers ook gekocht als ie 20 euro duurder was Het gaat Tesla ook niet om het geld, maar als je zoveel auto's moet afleveren omdat iedereen lage bijtelling wilt dan heb je hier geen tijd voor.quote:Op donderdag 2 januari 2020 20:48 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Lijkt mij juist wel belangrijk, als ik een auto van een halve ton ga halen is dat wat anders dan een frietje bij de snackbar, daarom ook een andere servicegraad die je daarbij op prijs stelt, je betaalt daar ook voor tenslotte.
Foute conclusie, Tesla heeft geen zin gehad om extra geld te reserveren om al die auto's correct af te leveren bij de cliënt.quote:Op donderdag 2 januari 2020 20:50 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Ja daarom zeg ik toch ook dat het om het principe gaat. Niet om die 20 euro aan stroom en wasstraat? Je had de auto immers ook gekocht als ie 20 euro duurder was Het gaat Tesla ook niet om het geld, maar als je zoveel auto's moet afleveren omdat iedereen lage bijtelling wilt dan heb je hier geen tijd voor.
Ja bijnaquote:Op donderdag 2 januari 2020 19:58 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Hoeft niet, je kan er al in rijden
Jij bent echt een dwaas. Zelfs VW of Renault zouden moeite hebben met zulke aantallen, laat staan Tesla. Om dat allemaal in goede banen te lijden moet je wel ergens inleveren. Als alle auto's schoonmaken, laden en taarten bakken en bosjes bloemen neerleggen er voor had gezorgd dat 100 mensen minder hun Tesla voor 31-12 hadden gekregen, dan was het de juiste keuze. Prioriteiten...quote:Op donderdag 2 januari 2020 20:57 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Foute conclusie, Tesla heeft geen zin gehad om extra geld te reserveren om al die auto's correct af te leveren bij de cliënt.
Achteraf service is dikke prima. Ik heb een vooruit vervanging gekregen want deze was te audible. Vol in garantie na 2 maandenquote:Op donderdag 2 januari 2020 20:48 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Lijkt mij juist wel belangrijk, als ik een auto van een halve ton ga halen is dat wat anders dan een frietje bij de snackbar, daarom ook een andere servicegraad die je daarbij op prijs stelt, je betaalt daar ook voor tenslotte.
Je mag mij een dwaas noemen maar je begint zelf over de matige service bij aflevering. Ik vind dat niet kunnen. Maargoed als zuinige Hollander ga je natuurlijk blind voor dat bijtellingsvoordeel.quote:Op donderdag 2 januari 2020 21:02 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Jij bent echt een dwaas. Zelfs VW of Renault zouden moeite hebben met zulke aantallen, laat staan Tesla. Om dat allemaal in goede banen te lijden moet je wel ergens inleveren. Als alle auto's schoonmaken, laden en taarten bakken en bosjes bloemen neerleggen er voor had gezorgd dat 100 mensen minder hun Tesla voor 31-12 hadden gekregen, dan was het de juiste keuze. Prioriteiten...
En natuurlijk gaat het om geld, alles draait om geld. Bij de consument ook, die willen de auto vanwege de lage bijtelling. Als je iedere koper zou vragen wat ze liever hadden gehad, een schone auto met een bosje bloemen en 8% bijtelling of een smerige auto met halve accu voor 4% dan zou 100% dat laatste zeggen.
Jij noemt het onacceptabel en dat vind ik niet. En ja, als ik een nette auto kan rijden met belastingvoordelen dan doe ik dat, is gewoon een rekensom, maar om iemand die 60k neertelt voor een auto een zuinige Hollander te noemen vind ik wat ver gaanquote:Op donderdag 2 januari 2020 21:04 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Je mag mij een dwaas noemen maar je begint zelf over de matige service bij aflevering. Ik vind dat niet kunnen. Maargoed als zuinige Hollander ga je natuurlijk blind voor dat bijtellingsvoordeel.
Dus?quote:Op donderdag 2 januari 2020 20:20 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ach ja in 95% betaald de baas de rekening.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |