Nou nou nou....ik vind het juist elk gevoel van 'attractie' missen eerlijk gezegd.quote:Op donderdag 11 juli 2019 08:48 schreef StretchingKoala het volgende:
Laatst met een model 3 preformance meegereden, en dan vol weg vanuit stilstand.
Nu snap ik al die filmpjes op youtube....wat een snelheid zeg, en zo onverwachts.
Kermisattractiegevoel
3,5 seconden is anders best wel snel hoorquote:Op donderdag 11 juli 2019 08:50 schreef J.Caesar het volgende:
[..]
Nou nou nou....ik vind het juist elk gevoel van 'attractie' missen eerlijk gezegd.
Jazeker, maar de ervaring is niet zo spannend.quote:Op donderdag 11 juli 2019 09:05 schreef Tailless het volgende:
[..]
3,5 seconden is anders best wel snel hoor
Als pasagier heb je niets in je handen dus wordt je meer in je stoel gedrukt, wellicht dat dat het verschil in ervaring is?quote:Op donderdag 11 juli 2019 09:08 schreef J.Caesar het volgende:
[..]
Jazeker, maar de ervaring is niet zo spannend.
Het voelt klinisch ofzo.
Gebrek aan geluid ook wel. De echte duw in je rig miste ik ook wel eerlijk gezegd. Zeker, het is snel, maar zo voelt het niet echt.quote:Op donderdag 11 juli 2019 09:31 schreef StretchingKoala het volgende:
[..]
Als pasagier heb je niets in je handen dus wordt je meer in je stoel gedrukt, wellicht dat dat het verschil in ervaring is?
Je hebt juist die duw in je rug veel erger, omdat je maximale vermogen hebt vanuit stilstand (dus veel koppel). Ook als je 50 of 100 rijdt krijg je nog een duw als je het gas intrapt. In tegenstelling tot een normale auto, waarbij de automaat toch eerst terug moet schakelen.quote:Op donderdag 11 juli 2019 09:50 schreef J.Caesar het volgende:
[..]
Gebrek aan geluid ook wel. De echte duw in je rig miste ik ook wel eerlijk gezegd. Zeker, het is snel, maar zo voelt het niet echt.
Ik snap je, maar in mijn huidige auto (met verbandingsmotor) is die push in de rug veel rauwer dan in een electro. Dat is mijn beleving althans.quote:Op woensdag 17 juli 2019 09:51 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Je hebt juist die duw in je rug veel erger, omdat je maximale vermogen hebt vanuit stilstand (dus veel koppel). Ook als je 50 of 100 rijdt krijg je nog een duw als je het gas intrapt. In tegenstelling tot een normale auto, waarbij de automaat toch eerst terug moet schakelen.
Ik heb een paar jaar de Model S gereden (75) en die voelde sneller aan de dan de i8 (de eerste meters), terwijl de i8 eigenlijk toch wel een sec. sneller was.
Ik heb het met m'n M135i nu ook. Deze is 0-100 sneller dan m'n Model S was, maar toch voelde de Tesla sneller door die duw in de rug. Uiteraard gaat de M135i wel keihard door waar de S wat afzwakte na 100 km/u.
Het ontbreken van geluid kan wel meespelen ja voor de beleving en het gevoel van snelheid.
Komt door geluidquote:Op woensdag 17 juli 2019 11:04 schreef J.Caesar het volgende:
[..]
Ik snap je, maar in mijn huidige auto (met verbandingsmotor) is die push in de rug veel rauwer dan in een electro. Dat is mijn beleving althans.
Inderdaad een beest. Een zeekoequote:Op woensdag 17 juli 2019 11:58 schreef Messina het volgende:
Nu 2 weken in bezit van de X. Wat een beest.
Heb je foto’s?quote:Op woensdag 17 juli 2019 11:58 schreef Messina het volgende:
Nu 2 weken in bezit van de X. Wat een beest.
Ik hoop dat mijne gaat bevallen. Toevallig ook FsD?quote:Op woensdag 17 juli 2019 13:25 schreef nostra het volgende:
Twee weken verder en bevalt nog steeds prima.
Wel nog een bijna-botsing gehad door een zenuwachtige AP, maar goed.
Laat ik er post-market op zetten in verband met de bijtelling. Denk niet dat ik het veel ga gebruiken overigens, alleen het inparkeren misschien en auto-lane change bij filerijden.quote:Op woensdag 17 juli 2019 13:31 schreef Tailless het volgende:
Ik hoop dat mijne gaat bevallen. Toevallig ook FsD?
quote:Op woensdag 17 juli 2019 11:58 schreef Messina het volgende:
Nu 2 weken in bezit van de X. Wat een beest.
Uiteindelijk zelf ingegrepen of heeft je AP het opgelost?quote:Op woensdag 17 juli 2019 13:25 schreef nostra het volgende:
Twee weken verder en bevalt nog steeds prima.
Wel nog een bijna-botsing gehad door een zenuwachtige AP, maar goed.
Wat kost dat nu, ik vind die FSD ook rete interessant maar of het de moeite is zal vooral van de prijs afhangen.quote:Op woensdag 17 juli 2019 13:32 schreef nostra het volgende:
[..]
Laat ik er post-market op zetten in verband met de bijtelling. Denk niet dat ik het veel ga gebruiken overigens, alleen het inparkeren misschien en auto-lane change bij filerijden.
Nou ja, hij greep zelf in door gas terug te nemen, omdat een auto in de baan rechts van mij iets naar links uitweek (maar niet op mijn baan). En dat gaat met dat regeneratief remmen vrij hard. Daardoor moest degene achter me onverwacht vol in de ankers (of hij week uit eigenlijk), we reden namelijk gewoon 100. Die vent kon dat begrijpelijkerwijs niet erg waarderen.quote:Op woensdag 17 juli 2019 13:35 schreef Seven. het volgende:
Uiteindelijk zelf ingegrepen of heeft je AP het opgelost?
¤ 7.400. Het nadeel van het after-market erop laten zetten is dat een optie dan volledig naar 0 afschrijft bij de leasemaatschappij, dus het kost 7.400 / 48 per maand extra bij een vierjaarscontract. Ik blijf binnen mijn budget zonder eigen bijdrage, dus dan is het voor mij gratis, maar als het me zelf die ¤ 150 per maand zou kosten, zou ik het er niet voor over hebben denk ik.quote:Op woensdag 17 juli 2019 13:36 schreef Seven. het volgende:
[..]
Wat kost dat nu, ik vind die FSD ook rete interessant maar of het de moeite is zal vooral van de prijs afhangen.
Ik denk het gewoon zelf te betalenquote:Op woensdag 17 juli 2019 13:40 schreef nostra het volgende:
[..]
¤ 7.400. Het nadeel van het after-market erop laten zetten is dat een optie dan volledig naar 0 afschrijft bij de leasemaatschappij, dus het kost 7.400 / 48 per maand extra bij een vierjaarscontract. Ik blijf binnen mijn budget zonder eigen bijdrage, dus dan is het voor mij gratis, maar als het me zelf die ¤ 150 per maand zou kosten, zou ik het er niet voor over hebben denk ik.
Waarom zou je dat doen? Als je hem als eigen bijdrage zelf betaalt, dan kan je het in ieder geval van je brutosalaris betalen.quote:
Zo heb ik er niet over na gedachtquote:Op woensdag 17 juli 2019 13:56 schreef nostra het volgende:
[..]
Waarom zou je dat doen? Als je hem als eigen bijdrage zelf betaalt, dan kan je het in ieder geval van je brutosalaris betalen.
Het is ¤ 6.400 inmiddels. Ook na levering.quote:Op woensdag 17 juli 2019 13:40 schreef nostra het volgende:
[..]
¤ 7.400. Het nadeel van het after-market erop laten zetten is dat een optie dan volledig naar 0 afschrijft bij de leasemaatschappij, dus het kost 7.400 / 48 per maand extra bij een vierjaarscontract. Ik blijf binnen mijn budget zonder eigen bijdrage, dus dan is het voor mij gratis, maar als het me zelf die ¤ 150 per maand zou kosten, zou ik het er niet voor over hebben denk ik.
en zwart is niet meer de standaard kleur.quote:Op woensdag 17 juli 2019 14:36 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het is ¤ 6.400 inmiddels. Ook na levering.
https://twitter.com/elonmusk/status/1151172542125629440?s=20twitter:elonmusk twitterde op dinsdag 16-07-2019 om 18:51:36Cost of Tesla full self-driving option increasing by ~$1000 on August 16 reageer retweet
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Uiteindelijk is het maar een autoquote:
Je raekt an de dinge geweun.
quote:Op woensdag 17 juli 2019 16:21 schreef Messina het volgende:
[..]
[ afbeelding ]Maar wel genietenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[..]
Uiteindelijk is het maar een auto
Leuke foto van je kleine in de frunk!Resistance is futile.
Oké, dat scheelt de firma wat. Consistent komt niet echt in het woordenboek van Musk voor hè.quote:Op woensdag 17 juli 2019 14:36 schreef VEM2012 het volgende:
Het is ¤ 6.400 inmiddels. Ook na levering.
Hij is wel consistent een master.quote:Op woensdag 17 juli 2019 18:39 schreef nostra het volgende:
[..]
Oké, dat scheelt de firma wat. Consistent komt niet echt in het woordenboek van Musk voor hè.
Graag, dan kan ik ook mee praten!quote:Op donderdag 18 juli 2019 13:50 schreef Anne het volgende:
Kan ik dit topic omdopen tot een algemeen Tesla topic?
Iemand bezwaar?
Geen bezwaarquote:Op donderdag 18 juli 2019 13:50 schreef Anne het volgende:
Kan ik dit topic omdopen tot een algemeen Tesla topic?
Iemand bezwaar?
Dankjequote:Op donderdag 18 juli 2019 15:15 schreef Anne het volgende:
Plok.
Mocht iemand een mooiere en meer algemenere OP willen maken; graag!
Niceeequote:Op vrijdag 19 juli 2019 19:41 schreef Revolution-NL het volgende:
Vandaag de bevestiging gekregen dat de Kia e-Niro geannuleerd is en dat ik per direct een order bij de LM mag plaatsen voor een SR+.
De config wordt een midnight silver met trekhaak, ik heb lang getwijfeld over de kleur. Uiteindelijk toch voor midnight silver gekozen i.v.m. de match met de aero wheels![]()
Ik ben nog opzoek naar een vloermatten set en aerowheel cap kit. Iemand nog suggesties?
De middenconsole ga ik voorzien van een Vinyl Wood Console Wrap![]()
[ afbeelding ]
Can't wait
Kijk eens aan, vet hoor! Hoezo is je Kia geannuleerd?quote:Op vrijdag 19 juli 2019 19:41 schreef Revolution-NL het volgende:
Vandaag de bevestiging gekregen dat de Kia e-Niro geannuleerd is en dat ik per direct een order bij de LM mag plaatsen voor een SR+.
De config wordt een midnight silver met trekhaak, ik heb lang getwijfeld over de kleur. Uiteindelijk toch voor midnight silver gekozen i.v.m. de match met de aero wheels![]()
Ik ben nog opzoek naar een vloermatten set en aerowheel cap kit. Iemand nog suggesties?
De middenconsole ga ik voorzien van een Vinyl Wood Console Wrap![]()
[ afbeelding ]
Can't wait
Toen ik de e-Niro bestelde was de SR+net in aantocht en waren er nog geen exacte prijzen of levertijden bekend, daarnaast vonden we Tesla qua uitstraling net iets "to much".quote:Op vrijdag 19 juli 2019 22:44 schreef Seven. het volgende:
[..]
Kijk eens aan, vet hoor! Hoezo is je Kia geannuleerd?
Cap kit gewoon bij Tesla bestellen.quote:Op vrijdag 19 juli 2019 19:41 schreef Revolution-NL het volgende:
Vandaag de bevestiging gekregen dat de Kia e-Niro geannuleerd is en dat ik per direct een order bij de LM mag plaatsen voor een SR+.
De config wordt een midnight silver met trekhaak, ik heb lang getwijfeld over de kleur. Uiteindelijk toch voor midnight silver gekozen i.v.m. de match met de aero wheels![]()
Ik ben nog opzoek naar een vloermatten set en aerowheel cap kit. Iemand nog suggesties?
De middenconsole ga ik voorzien van een Vinyl Wood Console Wrap![]()
[ afbeelding ]
Can't wait
Yep, en op de Plainsite lees je ergens onderin:quote:Op donderdag 8 augustus 2019 07:23 schreef Tailless het volgende:
https://www.nu.nl/auto/59(...)l#coral_talk_wrapper
TeSlA Is nIeT vEiLiG WaNt BoTsInG
Ik dacht eerst mooie prijs.quote:Op donderdag 8 augustus 2019 16:59 schreef pvdplanet het volgende:
https://www.autowereld.nl(...)1359314/details.html
Effe uitdeuken in Polen
Probeer eerst de onderdelen maar eens te krijgen.quote:Op donderdag 8 augustus 2019 16:59 schreef pvdplanet het volgende:
https://www.autowereld.nl(...)1359314/details.html
Effe uitdeuken in Polen
linkjes?quote:Op zondag 25 augustus 2019 19:02 schreef Revolution-NL het volgende:
De welkoms e-mail is inmiddels ontvangen en de RN bekend, ben benieuwd wanneer ik een VIN ontvang. Inmiddels al deur en dakrubbers besteld voor extra geluidsisolatie.
Waar staat je RNquote:Op zondag 25 augustus 2019 19:02 schreef Revolution-NL het volgende:
De welkoms e-mail is inmiddels ontvangen en de RN bekend, ben benieuwd wanneer ik een VIN ontvang. Inmiddels al deur en dakrubbers besteld voor extra geluidsisolatie.
RN nummer krijg je meteen bij reservering toch? Kan ik niet iets uit zien ?quote:Op zondag 25 augustus 2019 21:11 schreef wootahH het volgende:
[..]
in je mails van tesla en als je inlogt op de site
Ik kreeg eerst een uitnodiging om een Tesla account aan te maken, een paar dagen later ontving ik een welkoms mail waarbij de procedure wordt uitgelegd.quote:Op zondag 25 augustus 2019 21:25 schreef Tailless het volgende:
[..]
RN nummer krijg je meteen bij reservering toch? Kan ik niet iets uit zien ?
https://www.tesland.com/nl/model3-dakpaneel-afdichtrubber/quote:
Het wordt een andere werkgever voor mij! En bij de nieuwe werkgever staat Tesla niet in het lijstje met merken waaruit ik mag kiezenquote:Op woensdag 17 juli 2019 08:17 schreef Seven. het volgende:
Ondertussen heb ik nog steeds niet besteld. Mijn werkgever heeft me een login gegeven om een offerte op te vragen bij Alphabet, maar het maximum budget ingesteld op wat het was toen ik hier begon. Lang verhaal kort: ik ben nog rustig aan het onderhandelen hierover en ik ben ook rustig aan het rondkijken om te zien of andere werkgevers mij wel gewoon een Tesla model 3 willen geven.
quote:Op maandag 26 augustus 2019 08:01 schreef Seven. het volgende:
[..]
Het wordt een andere werkgever voor mij! En bij de nieuwe werkgever staat Tesla niet in het lijstje met merken waaruit ik mag kiezen
Echt jammer. Misschien toch maar een e-golf overwegen dan. E-tron valt buiten m'n budget.
Of kijken of er iets van een mobiliteitsbudget mogelijk is en op basis hiervan een PL of private lease nemen.quote:Op maandag 26 augustus 2019 08:10 schreef Messina het volgende:
Waarom niet zelf één aanschaffen? Je gaat flink meer verdienen ook
Volgens tesla is mijn afleverdatum nog niet bekent. Mijn leasemaatschappij zegt morgenquote:Op maandag 26 augustus 2019 07:57 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Ik kreeg eerst een uitnodiging om een Tesla account aan te maken, een paar dagen later ontving ik een welkoms mail waarbij de procedure wordt uitgelegd.
In beide staat je RN. Wanneer je een Tesla account ontvangt zie je deze direct op de homepage bij je configuratie.
De VIN finder extensie voor Chrome kan je controleren of er een VIN aan je RN gekoppeld is.
Hoever zit je nu in het bestelproces?
[ afbeelding ]
[..]
https://www.tesland.com/nl/model3-dakpaneel-afdichtrubber/
https://www.tesland.com/nl/deurrubbers-model-3/
Heb je al Tesla account dan? Wanneer heb je de order bij de LM gedaan? Je krijgt een SMS bericht van Tesla waar de afleverdatum in gecommuniceerd wordt.quote:Op maandag 26 augustus 2019 08:19 schreef Tailless het volgende:
[..]
Volgens tesla is mijn afleverdatum nog niet bekent. Mijn leasemaatschappij zegt morgen
ja heb ook een schattings leveringquote:Op maandag 26 augustus 2019 08:26 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Heb je al Tesla account dan? Wanneer heb je de order bij de LM gedaan? Je krijgt een SMS bericht van Tesla waar de afleverdatum in gecommuniceerd wordt.
Dan zou ik eerst een jaar of 7 moeten sparen, lenen voor een auto zou ik nooit doen. Private lease vind ik een te groot risico. Als mij iets overkomt, zit mijn partner met de problemen.quote:Op maandag 26 augustus 2019 08:10 schreef Messina het volgende:
Waarom niet zelf één aanschaffen? Je gaat flink meer verdienen ook
Verstandigquote:Op maandag 26 augustus 2019 09:51 schreef Seven. het volgende:
[..]
Dan zou ik eerst een jaar of 7 moeten sparen, lenen voor een auto zou ik nooit doen. Private lease vind ik een te groot risico. Als mij iets overkomt, zit mijn partner met de problemen.
Als je een mobiliteitsbudget kan regelen dan is een PL nog wel te overzien, bij een tegenvaller kan je altijd de auto verkopen en de lening aflossen.quote:Op maandag 26 augustus 2019 09:51 schreef Seven. het volgende:
[..]
Dan zou ik eerst een jaar of 7 moeten sparen, lenen voor een auto zou ik nooit doen. Private lease vind ik een te groot risico. Als mij iets overkomt, zit mijn partner met de problemen.
Thanks. Ik zal eens kijken, de kans is groot dat ik gewoon diesel blijf rijden voorlopig, maar ik moet de carpolicy nog doornemen.quote:Op maandag 26 augustus 2019 11:38 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Als je een mobiliteitsbudget kan regelen dan is een PL nog wel te overzien, bij een tegenvaller kan je altijd de auto verkopen en de lening aflossen.
Een e-Golf leasen is natuurlijk ook geen straf hoewel ik voor dat budget eerder voor een Ioniq EV zou gaan. Qua EV is die echt superieur aan de e-Golf
Nee kofferbak is iets kleiner, nog los van of het praktischer is ingedeeld. Geen idee hoe dat bij een C-klasse is.quote:Op dinsdag 27 augustus 2019 00:19 schreef leolinedance het volgende:
Heeft een Tesla model 3 minimaal net zo veel laadruimte als een Mercedes C-klasse sedan (W205)?
15 liter minder (480 liter om 465) als je alleen naar de kofferbak sec kijkt. Echter, daarnaast heb je een vak onder de kofferbak van 95 liter en de frunk van 85 liter. In totaal is de Model 3 dus veel ruimer (ruim 30% meer)!quote:Op dinsdag 27 augustus 2019 00:19 schreef leolinedance het volgende:
Heeft een Tesla model 3 minimaal net zo veel laadruimte als een Mercedes C-klasse sedan (W205)?
Ik overweeg een Tesla te gaan leasen maar ben echt nog volledig in twijfelmodus. 90% van de tijd zal ie voldoen qua range. Ik kan niet altijd laden bij de lokaties waar ik naartoe moet, dus dat wordt soms wel echt plannen.
Verder zoek ik wel een beetje ruimte. Mijn c-klasse voldoet nu best prima, maar mogelijk komt er een 2e kindje bij en wordt het een ander verhaal. Dan zou een diesel station mogelijk een betere oplossing zijn. Ik rij zo'n 40.000 km per jaar.
Nou dan valt Tesla af. De andere modellen zijn te duur. Misschien een Volvo XC40 electric dan maar.quote:Op dinsdag 27 augustus 2019 08:36 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Nee kofferbak is iets kleiner, nog los van of het praktischer is ingedeeld. Geen idee hoe dat bij een C-klasse is.
Zo dan wordt het een heel ander verhaal. Kan er ook gewoon een dakkoffer op?quote:Op dinsdag 27 augustus 2019 09:08 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
15 liter minder (480 liter om 465) als je alleen naar de kofferbak sec kijkt. Echter, daarnaast heb je een vak onder de kofferbak van 95 liter en de frunk van 85 liter. In totaal is de Model 3 dus veel ruimer (ruim 30% meer)!
Er zijn dakdragers voor de Model 3 beschikbaar. Daar kan uiteraard een dakkoffer op.quote:Op dinsdag 27 augustus 2019 09:23 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Zo dan wordt het een heel ander verhaal. Kan er ook gewoon een dakkoffer op?
Zie nu dat volgend jaar ook de Audi Q4 electric komt. Ziet er ook wel nice uit.
Ik ben pas over iets meer dan een jaar aan de beurt, dus heb nog even de tijd. Komende maanden eerst maar eens heel goed over nadenken of ik uberhaupt een full-electric wil..quote:Op dinsdag 27 augustus 2019 10:27 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Er zijn dakdragers voor de Model 3 beschikbaar. Daar kan uiteraard een dakkoffer op.
Mijn advies zou echter zijn om dan voor de trekhaak te kiezen en een koffer te nemen die daarop past. De reden is dat een dakkoffer veel rendement weghaalt (meerverbruik van 20-30%), waar de koffer voor op de trekhaak slechts iets van 5-10% meerverbruik op zou leveren.
Q4 electric is duurder dan de M3. Het is een Audi, dus met een vanafprijs van 60k staat die feitelijk niet op de stoep voor minder dan 70k, tenzij je bereid bent met een karige basisuitrusting genoegen te nemen.
Komt bij dat deze kleiner is dan de e-tron en dus ook minder binnenruimte zal hebben dan de M3. Als je liever een SUV achtige wil kun je m.i. beter wachten op de Model Y.
Wat zou voor jou de reden zijn om geen full-electric te willen?quote:Op dinsdag 27 augustus 2019 10:35 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ik ben pas over iets meer dan een jaar aan de beurt, dus heb nog even de tijd. Komende maanden eerst maar eens heel goed over nadenken of ik uberhaupt een full-electric wil..
Ja die ruimtes zijn wel handig maar meestal heb je er niet zoveel aan. Meestal als mensen bepaalde afmetingen van kofferbak willen dan gaat het om grote spullen mee vervoeren. Als je alleen maar klein grut erin wil dan is de Model 3 wel praktisch.quote:Op dinsdag 27 augustus 2019 09:23 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Zo dan wordt het een heel ander verhaal. Kan er ook gewoon een dakkoffer op?
Zie nu dat volgend jaar ook de Audi Q4 electric komt. Ziet er ook wel nice uit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |