Wat schattig, kapitein Iglo maakt zich druk om iets wat ik op internet schreef, meer dan een week geleden!quote:Op dinsdag 18 juni 2019 16:47 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ja, als je aan VEM zijn elektrische speeltje komt, dan komen er allemaal emoties los.
En hij voelt zich inderdaad 'groter', omdat hij toevallig iets meer verdient dan gemiddeld. Het zal wel een compensatie zijn voor iets.
En wat je zegt is waar: lelijk, plastic ding. Vroeger liep iedereen met een grote boog om Amerikaanse auto's heen, maar Tesla is ineens het summum.
En dat voor een 🦄. Congrats en veel plezier ermee.quote:Op donderdag 20 juni 2019 19:50 schreef nostra het volgende:
Aflevering op 27/6, doen ze dan toch nog netjes.
Nouja de AWD is net te duur.quote:Op maandag 24 juni 2019 15:59 schreef VEM2012 het volgende:
Er zijn ook mensen die een LR RWD besteld hadden en bericht hebben gekregen dit te kunnen wijzigen in een LR AWD, of een SR+. Of gewoon aanbetaling terug.
Overigens wil dat niet zeggen dat de LR RWD in de toekomst niet leverbaar gaat zijn. Want is al eerder van het menu verdwenen.
Dat lijkt mij vrij subjectief.quote:Op maandag 24 juni 2019 16:04 schreef Tailless het volgende:
[..]
Nouja de AWD is net te duur.
De Basis plus heeft net te weinig range
Edit ik bedoel te duur voor mijquote:Op maandag 24 juni 2019 17:32 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dat lijkt mij vrij subjectief.
Ik zou altijd voor de AWD kiezen. Vind het prijsverschil zodanig dat ik dan AWD zou willen hebben (maar ik wil sowieso AWD, rij ook veel naar de wintersport).
Ik zie even niet waar je specifiek ‘ik’ heb gezegd, dus ik heb kennelijk wat gemist.quote:Op maandag 24 juni 2019 17:36 schreef Tailless het volgende:
[..]
Edit ik bedoel te duur voor mij
Daarom zeg ik ook ik.
AWD is echt duurder
excuusquote:Op maandag 24 juni 2019 18:13 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik zie even niet waar je specifiek ‘ik’ heb gezegd, dus ik heb kennelijk wat gemist.
Precies wat ik altijd zeg: voor het dagelijks verkeer is een Tesla ideaal. Want het dagelijks verkeer bestaat vooral uit het achter elkaar aanrijden in een slaapverwekkend tempo. En als je al een keer gas geeft is het voor een inhaalactie. Juist een BEV is op dat punt bloedsnel en daar moeten zelfs de meeste supersportwagens het onderspit delven.quote:Op woensdag 26 juni 2019 09:54 schreef boegschroef het volgende:
Ik heb gisteren een dag mogen rijden in een model 3 awd en ik heb er toch gemengde gevoelens bij met name voor de toekomst. Nu ben ik misschien wat bevooroordeeld omdat ik erg van het geroffel van de V8 hou, maar er zijn me wat dingen tegen gevallen en wat dingen meegevallen.
Wat me vooral meevalt is de kwaliteit zelf. Je leest veel op internet over 'slechte bouwkwaliteit' van Tesla, maar ik had niets op of aan te merken. Het interieur is mooi en het rijdt erg fijn.
In het begin let je erg op het verbruik omdat je bang bent het einddoel niet te halen, maar dat gaat vrij snel over. De wagen is redelijk snel terwijl je dit niet echt aan de auto zelf ziet of merkt.
Maar waar ik vooral mezelf aan stoor is dat het voor mij echt zo 'gevoelloos' is. Dit komt waarschijnlijk omdat ik in de autosport zit (rally en circuit rijden), graag in oldtimers rij en dagelijks in mijn V8tje naar het werk ga. Maar ook dit zal waarschijnlijk wel gaan wennen, want het is zo lekker rustig/stil.
Op het moment dat ik de wagen weer terug omwisselde en de mustang start, heb ik ook meer de neiging om de motor flink in toeren te jagen en wat harder door te trekken. Dit is toch het kleine kind in me wat ik niet naar boven kan halen in de tesla.
Ik denk wel dat dit de toekomst zal gaan worden, ondertussen heeft mijn werkgever ook 240 laadpunten geinstalleerd. De jeugd zal niet beter weten en opgroeien met dit soort wagens.
En is ie mooi?quote:Op donderdag 20 juni 2019 19:50 schreef nostra het volgende:
Aflevering op 27/6, doen ze dan toch nog netjes.
Hij bevalt me wel. Dak komt ook beter uit bij wit imo, contrasteert mooi. Uiteindelijk is-ie niet zo mooi als de S natuurlijk. Wel beetje misselijk na Tilburg-Utrecht elke keer vol gas en regeneratief remmen.quote:
Ja vond ik ook, wit met zwart dak. In mijn tijd was auto pilot nog niet zo heel strengquote:Op donderdag 27 juni 2019 19:52 schreef nostra het volgende:
[..]
Hij bevalt me wel. Dak komt ook beter uit bij wit imo, contrasteert mooi. Uiteindelijk is-ie niet zo mooi als de S natuurlijk. Wel beetje misselijk na Tilburg-Utrecht elke keer vol gas en regeneratief remmen.En hij is wel erg streng zeg, even niet opletten in de file zonder je handen aan het stuur en de rest van de rit mag je niet meer autopiloten.
![]()
Bron?quote:Op donderdag 27 juni 2019 21:04 schreef Tailless het volgende:
Vanaf 1 Jul is zwart niet meer de basis kleur maar wit
Is die bedrijfsleider een beetje mani-depri ofzo?quote:Op donderdag 27 juni 2019 21:04 schreef Tailless het volgende:
Vanaf 1 Jul is zwart niet meer de basis kleur maar wit
https://mobile.twitter.com/elonmusk/status/1141409584457768960quote:
Jaquote:Op donderdag 27 juni 2019 21:26 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Is die bedrijfsleider een beetje mani-depri ofzo?
Nou nou nou....ik vind het juist elk gevoel van 'attractie' missen eerlijk gezegd.quote:Op donderdag 11 juli 2019 08:48 schreef StretchingKoala het volgende:
Laatst met een model 3 preformance meegereden, en dan vol weg vanuit stilstand.
Nu snap ik al die filmpjes op youtube....wat een snelheid zeg, en zo onverwachts.
Kermisattractiegevoel
3,5 seconden is anders best wel snel hoorquote:Op donderdag 11 juli 2019 08:50 schreef J.Caesar het volgende:
[..]
Nou nou nou....ik vind het juist elk gevoel van 'attractie' missen eerlijk gezegd.
Jazeker, maar de ervaring is niet zo spannend.quote:Op donderdag 11 juli 2019 09:05 schreef Tailless het volgende:
[..]
3,5 seconden is anders best wel snel hoor
Als pasagier heb je niets in je handen dus wordt je meer in je stoel gedrukt, wellicht dat dat het verschil in ervaring is?quote:Op donderdag 11 juli 2019 09:08 schreef J.Caesar het volgende:
[..]
Jazeker, maar de ervaring is niet zo spannend.
Het voelt klinisch ofzo.
Gebrek aan geluid ook wel. De echte duw in je rig miste ik ook wel eerlijk gezegd. Zeker, het is snel, maar zo voelt het niet echt.quote:Op donderdag 11 juli 2019 09:31 schreef StretchingKoala het volgende:
[..]
Als pasagier heb je niets in je handen dus wordt je meer in je stoel gedrukt, wellicht dat dat het verschil in ervaring is?
Je hebt juist die duw in je rug veel erger, omdat je maximale vermogen hebt vanuit stilstand (dus veel koppel). Ook als je 50 of 100 rijdt krijg je nog een duw als je het gas intrapt. In tegenstelling tot een normale auto, waarbij de automaat toch eerst terug moet schakelen.quote:Op donderdag 11 juli 2019 09:50 schreef J.Caesar het volgende:
[..]
Gebrek aan geluid ook wel. De echte duw in je rig miste ik ook wel eerlijk gezegd. Zeker, het is snel, maar zo voelt het niet echt.
Ik snap je, maar in mijn huidige auto (met verbandingsmotor) is die push in de rug veel rauwer dan in een electro. Dat is mijn beleving althans.quote:Op woensdag 17 juli 2019 09:51 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Je hebt juist die duw in je rug veel erger, omdat je maximale vermogen hebt vanuit stilstand (dus veel koppel). Ook als je 50 of 100 rijdt krijg je nog een duw als je het gas intrapt. In tegenstelling tot een normale auto, waarbij de automaat toch eerst terug moet schakelen.
Ik heb een paar jaar de Model S gereden (75) en die voelde sneller aan de dan de i8 (de eerste meters), terwijl de i8 eigenlijk toch wel een sec. sneller was.
Ik heb het met m'n M135i nu ook. Deze is 0-100 sneller dan m'n Model S was, maar toch voelde de Tesla sneller door die duw in de rug. Uiteraard gaat de M135i wel keihard door waar de S wat afzwakte na 100 km/u.
Het ontbreken van geluid kan wel meespelen ja voor de beleving en het gevoel van snelheid.
Komt door geluidquote:Op woensdag 17 juli 2019 11:04 schreef J.Caesar het volgende:
[..]
Ik snap je, maar in mijn huidige auto (met verbandingsmotor) is die push in de rug veel rauwer dan in een electro. Dat is mijn beleving althans.
Inderdaad een beest. Een zeekoequote:Op woensdag 17 juli 2019 11:58 schreef Messina het volgende:
Nu 2 weken in bezit van de X. Wat een beest.
Heb je foto’s?quote:Op woensdag 17 juli 2019 11:58 schreef Messina het volgende:
Nu 2 weken in bezit van de X. Wat een beest.
Ik hoop dat mijne gaat bevallen. Toevallig ook FsD?quote:Op woensdag 17 juli 2019 13:25 schreef nostra het volgende:
Twee weken verder en bevalt nog steeds prima.
Wel nog een bijna-botsing gehad door een zenuwachtige AP, maar goed.
Laat ik er post-market op zetten in verband met de bijtelling. Denk niet dat ik het veel ga gebruiken overigens, alleen het inparkeren misschien en auto-lane change bij filerijden.quote:Op woensdag 17 juli 2019 13:31 schreef Tailless het volgende:
Ik hoop dat mijne gaat bevallen. Toevallig ook FsD?
quote:Op woensdag 17 juli 2019 11:58 schreef Messina het volgende:
Nu 2 weken in bezit van de X. Wat een beest.
Uiteindelijk zelf ingegrepen of heeft je AP het opgelost?quote:Op woensdag 17 juli 2019 13:25 schreef nostra het volgende:
Twee weken verder en bevalt nog steeds prima.
Wel nog een bijna-botsing gehad door een zenuwachtige AP, maar goed.
Wat kost dat nu, ik vind die FSD ook rete interessant maar of het de moeite is zal vooral van de prijs afhangen.quote:Op woensdag 17 juli 2019 13:32 schreef nostra het volgende:
[..]
Laat ik er post-market op zetten in verband met de bijtelling. Denk niet dat ik het veel ga gebruiken overigens, alleen het inparkeren misschien en auto-lane change bij filerijden.
Nou ja, hij greep zelf in door gas terug te nemen, omdat een auto in de baan rechts van mij iets naar links uitweek (maar niet op mijn baan). En dat gaat met dat regeneratief remmen vrij hard. Daardoor moest degene achter me onverwacht vol in de ankers (of hij week uit eigenlijk), we reden namelijk gewoon 100. Die vent kon dat begrijpelijkerwijs niet erg waarderen.quote:Op woensdag 17 juli 2019 13:35 schreef Seven. het volgende:
Uiteindelijk zelf ingegrepen of heeft je AP het opgelost?
¤ 7.400. Het nadeel van het after-market erop laten zetten is dat een optie dan volledig naar 0 afschrijft bij de leasemaatschappij, dus het kost 7.400 / 48 per maand extra bij een vierjaarscontract. Ik blijf binnen mijn budget zonder eigen bijdrage, dus dan is het voor mij gratis, maar als het me zelf die ¤ 150 per maand zou kosten, zou ik het er niet voor over hebben denk ik.quote:Op woensdag 17 juli 2019 13:36 schreef Seven. het volgende:
[..]
Wat kost dat nu, ik vind die FSD ook rete interessant maar of het de moeite is zal vooral van de prijs afhangen.
Ik denk het gewoon zelf te betalenquote:Op woensdag 17 juli 2019 13:40 schreef nostra het volgende:
[..]
¤ 7.400. Het nadeel van het after-market erop laten zetten is dat een optie dan volledig naar 0 afschrijft bij de leasemaatschappij, dus het kost 7.400 / 48 per maand extra bij een vierjaarscontract. Ik blijf binnen mijn budget zonder eigen bijdrage, dus dan is het voor mij gratis, maar als het me zelf die ¤ 150 per maand zou kosten, zou ik het er niet voor over hebben denk ik.
Waarom zou je dat doen? Als je hem als eigen bijdrage zelf betaalt, dan kan je het in ieder geval van je brutosalaris betalen.quote:
Zo heb ik er niet over na gedachtquote:Op woensdag 17 juli 2019 13:56 schreef nostra het volgende:
[..]
Waarom zou je dat doen? Als je hem als eigen bijdrage zelf betaalt, dan kan je het in ieder geval van je brutosalaris betalen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |