abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_187488852
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 16:47 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Ja, als je aan VEM zijn elektrische speeltje komt, dan komen er allemaal emoties los. :)

En hij voelt zich inderdaad 'groter', omdat hij toevallig iets meer verdient dan gemiddeld. Het zal wel een compensatie zijn voor iets. :)

En wat je zegt is waar: lelijk, plastic ding. Vroeger liep iedereen met een grote boog om Amerikaanse auto's heen, maar Tesla is ineens het summum. :)
Wat schattig, kapitein Iglo maakt zich druk om iets wat ik op internet schreef, meer dan een week geleden!
pi_187525158
Aflevering op 27/6, doen ze dan toch nog netjes.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Tiësto Live @ Melkweg 2000
Best pilot in history
pi_187527524
quote:
7s.gif Op donderdag 20 juni 2019 19:50 schreef nostra het volgende:
Aflevering op 27/6, doen ze dan toch nog netjes.
En dat voor een 🦄. Congrats en veel plezier ermee.
pi_187545002
De bluefalcon is besteld
pi_187579084
https://www.autoweek.nl/a(...)niet-meer-leverbaar/
Tesla heeft de Long Range-Rear Wheel Drive-versie van de Model 3 stilzwijgend uit het leveringsprogramma gehaald. Dat valt bijna niet op, want dit type stond al nooit op het officiële menu.

De Model 3 LR-RWD, zoals de auto afgekort heet, was namelijk Tesla’s ‘geheime’ off-menu-optie. Dat verdient uitleg, want Tesla is voor zover wij weten de enige fabrikant die zo’n versie voert. Het betekent dat de auto niet in de configurator van Tesla stond, maar op speciale bestelling wel verkrijgbaar was. Een koper diende dat via een Tesla Store te regelen.

De Long Range-RWD is in feite een Long Range All Wheel Drive minus de motor op de vooras. Dat levert buiten een achterwielaangedreven auto een iets minder felle acceleratie (5,6 in plaats van 4,6 seconden) op, maar daar zet de RWD-variant een nog langere actieradius tegenover. Waar de officieel verkrijgbare AWD-versie volgens de WLTP-cyclus 560 kilometer ver komt, komt de RWD-versie volgens diezelfde testmethode zelfs 600 km ver.

Met een prijskaartje van ¤ 54.100 was de achterwielaandrijver bovendien fors goedkoper dan de ¤ 58.300 kostende reguliere Long Range. Misschien nog wel belangrijker is dat het prijsverschil zich volledig boven de 50 mille bevindt, zodat er 22 procent van het bedrag bij het inkomen van zakelijke rijders moet worden opgeteld. Niet zo gek dus dat de LR-RWD bij Nederlandse kopers een gewilde variant was. Wie te lang heeft getwijfeld over een Model 3 heeft nu pech, want Tesla heeft hem van de ene op de andere dag van het verborgen menu gehaald. Een officiële verklaring geeft het merk daarvoor niet, al lijkt het versimpelen van het productieproces op z’n minst geloofwaardig.

Ook ontstaat er zo ruimte op de productielijn voor andere varianten, zoals de onlangs gepresenteerde Standard Range Plus. Die ¤ 47.800 kostende (voorlopige) instapper is er gelukkig nog wel, maar heeft met 415 kilometer wel een fors kleinere actieradius dan de achterwielaangedreven Long Range. Ook de Performance-versie, die in 3,4 tellen van 0 naar 100 knalt, staat nog op de lijst.
pi_187580852
Er zijn ook mensen die een LR RWD besteld hadden en bericht hebben gekregen dit te kunnen wijzigen in een LR AWD, of een SR+. Of gewoon aanbetaling terug.

Overigens wil dat niet zeggen dat de LR RWD in de toekomst niet leverbaar gaat zijn. Want is al eerder van het menu verdwenen.
pi_187580953
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2019 15:59 schreef VEM2012 het volgende:
Er zijn ook mensen die een LR RWD besteld hadden en bericht hebben gekregen dit te kunnen wijzigen in een LR AWD, of een SR+. Of gewoon aanbetaling terug.

Overigens wil dat niet zeggen dat de LR RWD in de toekomst niet leverbaar gaat zijn. Want is al eerder van het menu verdwenen.
Nouja de AWD is net te duur.
De Basis plus heeft net te weinig range
pi_187582560
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2019 16:04 schreef Tailless het volgende:

[..]

Nouja de AWD is net te duur.
De Basis plus heeft net te weinig range
Dat lijkt mij vrij subjectief.

Ik zou altijd voor de AWD kiezen. Vind het prijsverschil zodanig dat ik dan AWD zou willen hebben (maar ik wil sowieso AWD, rij ook veel naar de wintersport).
pi_187582621
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2019 17:32 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Dat lijkt mij vrij subjectief.

Ik zou altijd voor de AWD kiezen. Vind het prijsverschil zodanig dat ik dan AWD zou willen hebben (maar ik wil sowieso AWD, rij ook veel naar de wintersport).
Edit ik bedoel te duur voor mij
Daarom zeg ik ook ik.


AWD is echt duurder

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 24-06-2019 17:40:46 ]
pi_187582828
En ja als ik kon koos ik de AWD.

Nu twijfel ik of ik de model 3 b+ koop of geen ev
pi_187583297
quote:
1s.gif Op maandag 24 juni 2019 17:36 schreef Tailless het volgende:

[..]

Edit ik bedoel te duur voor mij
Daarom zeg ik ook ik.


AWD is echt duurder
Ik zie even niet waar je specifiek ‘ik’ heb gezegd, dus ik heb kennelijk wat gemist.
pi_187583550
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2019 18:13 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Ik zie even niet waar je specifiek ‘ik’ heb gezegd, dus ik heb kennelijk wat gemist.
excuus
pi_187612831
Ik heb gisteren een dag mogen rijden in een model 3 awd en ik heb er toch gemengde gevoelens bij met name voor de toekomst. Nu ben ik misschien wat bevooroordeeld omdat ik erg van het geroffel van de V8 hou, maar er zijn me wat dingen tegen gevallen en wat dingen meegevallen.

Wat me vooral meevalt is de kwaliteit zelf. Je leest veel op internet over 'slechte bouwkwaliteit' van Tesla, maar ik had niets op of aan te merken. Het interieur is mooi en het rijdt erg fijn.
In het begin let je erg op het verbruik omdat je bang bent het einddoel niet te halen, maar dat gaat vrij snel over. De wagen is redelijk snel terwijl je dit niet echt aan de auto zelf ziet of merkt.

Maar waar ik vooral mezelf aan stoor is dat het voor mij echt zo 'gevoelloos' is. Dit komt waarschijnlijk omdat ik in de autosport zit (rally en circuit rijden), graag in oldtimers rij en dagelijks in mijn V8tje naar het werk ga. Maar ook dit zal waarschijnlijk wel gaan wennen, want het is zo lekker rustig/stil.
Op het moment dat ik de wagen weer terug omwisselde en de mustang start, heb ik ook meer de neiging om de motor flink in toeren te jagen en wat harder door te trekken. Dit is toch het kleine kind in me wat ik niet naar boven kan halen in de tesla.

Ik denk wel dat dit de toekomst zal gaan worden, ondertussen heeft mijn werkgever ook 240 laadpunten geinstalleerd. De jeugd zal niet beter weten en opgroeien met dit soort wagens.
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_187612948
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2019 09:54 schreef boegschroef het volgende:
Ik heb gisteren een dag mogen rijden in een model 3 awd en ik heb er toch gemengde gevoelens bij met name voor de toekomst. Nu ben ik misschien wat bevooroordeeld omdat ik erg van het geroffel van de V8 hou, maar er zijn me wat dingen tegen gevallen en wat dingen meegevallen.

Wat me vooral meevalt is de kwaliteit zelf. Je leest veel op internet over 'slechte bouwkwaliteit' van Tesla, maar ik had niets op of aan te merken. Het interieur is mooi en het rijdt erg fijn.
In het begin let je erg op het verbruik omdat je bang bent het einddoel niet te halen, maar dat gaat vrij snel over. De wagen is redelijk snel terwijl je dit niet echt aan de auto zelf ziet of merkt.

Maar waar ik vooral mezelf aan stoor is dat het voor mij echt zo 'gevoelloos' is. Dit komt waarschijnlijk omdat ik in de autosport zit (rally en circuit rijden), graag in oldtimers rij en dagelijks in mijn V8tje naar het werk ga. Maar ook dit zal waarschijnlijk wel gaan wennen, want het is zo lekker rustig/stil.
Op het moment dat ik de wagen weer terug omwisselde en de mustang start, heb ik ook meer de neiging om de motor flink in toeren te jagen en wat harder door te trekken. Dit is toch het kleine kind in me wat ik niet naar boven kan halen in de tesla.

Ik denk wel dat dit de toekomst zal gaan worden, ondertussen heeft mijn werkgever ook 240 laadpunten geinstalleerd. De jeugd zal niet beter weten en opgroeien met dit soort wagens.
Precies wat ik altijd zeg: voor het dagelijks verkeer is een Tesla ideaal. Want het dagelijks verkeer bestaat vooral uit het achter elkaar aanrijden in een slaapverwekkend tempo. En als je al een keer gas geeft is het voor een inhaalactie. Juist een BEV is op dat punt bloedsnel en daar moeten zelfs de meeste supersportwagens het onderspit delven.

Voor leuke ritten (en dat is eigenlijk alleen maar op het circuit of afgelegen gebieden) is de Tesla niet de aangewezen auto. Natuurlijk is dan een lekkere V8 of V12 leuker. Maar ja, zelfs voor liefhebbers is 90% van de ritten nog steeds dat saaie waar de Tesla top is. En voor 90% van de automobilisten is 100% van de ritten gewoon saai van a naar b.

En ook eens over de bouwkwaliteit. Dat vind ik echt vooral napraterij op het internet. De eerste Model S had daar vooral last van, maar dat was al grotendeels opgelost toen de auto in Nederland leverbaar werd. En de huidige Model S, 3, X is alweer stukken beter.
pi_187615071
Heeft iemand FSD?
pi_187630501
quote:
7s.gif Op donderdag 20 juni 2019 19:50 schreef nostra het volgende:
Aflevering op 27/6, doen ze dan toch nog netjes.
En is ie mooi? :P
Facts don't care about your feelings
pi_187636376
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2019 12:58 schreef YoshiBignose het volgende:
En is ie mooi? :P
Hij bevalt me wel. Dak komt ook beter uit bij wit imo, contrasteert mooi. Uiteindelijk is-ie niet zo mooi als de S natuurlijk. Wel beetje misselijk na Tilburg-Utrecht elke keer vol gas en regeneratief remmen. :% En hij is wel erg streng zeg, even niet opletten in de file zonder je handen aan het stuur en de rest van de rit mag je niet meer autopiloten. :o o|O
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Tiësto Live @ Melkweg 2000
Best pilot in history
pi_187637323
quote:
10s.gif Op donderdag 27 juni 2019 19:52 schreef nostra het volgende:

[..]

Hij bevalt me wel. Dak komt ook beter uit bij wit imo, contrasteert mooi. Uiteindelijk is-ie niet zo mooi als de S natuurlijk. Wel beetje misselijk na Tilburg-Utrecht elke keer vol gas en regeneratief remmen. :% En hij is wel erg streng zeg, even niet opletten in de file zonder je handen aan het stuur en de rest van de rit mag je niet meer autopiloten. :o o|O
Ja vond ik ook, wit met zwart dak. In mijn tijd was auto pilot nog niet zo heel streng :P
Facts don't care about your feelings
pi_187637901
Vanaf 1 Jul is zwart niet meer de basis kleur maar wit :o
  donderdag 27 juni 2019 @ 21:23:47 #70
277627 Seven.
We are Borg.
pi_187638276
quote:
1s.gif Op donderdag 27 juni 2019 21:04 schreef Tailless het volgende:
Vanaf 1 Jul is zwart niet meer de basis kleur maar wit :o
Bron?
Resistance is futile.
  donderdag 27 juni 2019 @ 21:26:55 #71
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_187638319
quote:
1s.gif Op donderdag 27 juni 2019 21:04 schreef Tailless het volgende:
Vanaf 1 Jul is zwart niet meer de basis kleur maar wit :o
Is die bedrijfsleider een beetje mani-depri ofzo? :P
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_187638381
quote:
10s.gif Op donderdag 27 juni 2019 21:23 schreef Seven. het volgende:

[..]

Bron?
https://mobile.twitter.com/elonmusk/status/1141409584457768960

[ Bericht 25% gewijzigd door #ANONIEM op 27-06-2019 21:31:40 ]
pi_187638428
quote:
1s.gif Op donderdag 27 juni 2019 21:26 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Is die bedrijfsleider een beetje mani-depri ofzo? :P
Ja :D
pi_187697371
Ik zie de nieuwe prijzen nog niet.
pi_187858948
Elon loog over de nieuwe witte kleur :'(
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')