Ik heb liever een Tesla dan een saaie Peugeot.quote:Op zaterdag 12 oktober 2019 20:25 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Nou ik vind die nieuwe 508sw gt wel een mooie auto hoor. Liever dan zo'n saaie Tesla.
508 al gezien? Is wel de minst saaie Peugeot.quote:Op zaterdag 12 oktober 2019 23:30 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Ik heb liever een Tesla dan een saaie Peugeot.
En volgend jaar ook nog wel. En misschien lease ik er ook nog wel één met 8% bijtelling over 45k. Ligt er een beetje aan wat er in Q3/4 te krijgen is op de markt.quote:Op vrijdag 11 oktober 2019 13:04 schreef kaasplankje het volgende:
Er komen nog wel een heleboel model 3's bij op de weg tot het eind van dit jaar.
https://topgear.nl/autoni(...)e-model-3-productie/
Mooie wagen, proficiatquote:Op zondag 13 oktober 2019 00:12 schreef Seven. het volgende:
[..]
508 al gezien? Is wel de minst saaie Peugeot.
/offtopic
Ja maar dan verkloten door een station te nemen.quote:Op zondag 13 oktober 2019 00:12 schreef Seven. het volgende:
[..]
508 al gezien? Is wel de minst saaie Peugeot.
/offtopic
Ik heb gewoon de Berline besteld hoorquote:Op zondag 13 oktober 2019 00:24 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Ja maar dan verkloten door een station te nemen.
Ik vind de stoelen van de gt wel mooi, met soort camelbruin leer. Maar dat was ook toevallig omdat die in de showroom stond.quote:Op zondag 13 oktober 2019 07:39 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ik heb gewoon de Berline besteld hoor. Kaasplankje vond de sw uitvoering wel mooi, ik was daar minder van gecharmeerd.
Ik krijg deze:quote:Op zondag 13 oktober 2019 08:17 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ik vind de stoelen van de gt wel mooi, met soort camelbruin leer. Maar dat was ook toevallig omdat die in de showroom stond.
Private lease? Je schrijft overal 'we'. Wordt de auto niet voornamelijk zakelijk gereden door jou of je partner?quote:Op zondag 13 oktober 2019 08:34 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ik krijg deze:
Allure
Platinum
Merion velgen maar niet 2 tone (dus donkergrijs)
Lichtgrijze bekleding
Zo'n automatische achterklep met zo een schopje onder de bumper![]()
Stoelverwarming voor
Maar als je dan dat i cockpit van Peugeot vergelijkt met Tesla's minimalistische touchscreen, dan word ik wel een beetje verdrietig. I cockpit wordt blijkbaar door velen als een zeer goede bediening gezien maar ik vind het vooral een enorme overload aan knopjes. Een Tesla is wat dat betreft wel véél intuïtiever in gebruik, en veel mooier. De 508 heeft wel lane assist en adaptive cruise, die hebben we geprobeerd en werkt heel goed. Maar bij de 508 kun je de ACC alleen bedienen met een derde hendeltje dat onder het stuur verstopt zit en echt biet zichtbaar is. Oftewel, je ACC zet je puur op gevoel aan, dat vind ik best slecht. Lane assist is wel makkelijk te vinden.
Ik ben echt geen autofreak en ik weet er niet veel van. Voor mij is een auto waarbij je niet hoeft te zoeken naar allerlei functies dus een enorme plus. Tesla is wat dat betreft echt super, tijdens de proefrit heb ik niet één keer na hoeven denken over 'waar vind ik dit'. Bij de 508 wel serieus lopen klungelen om de cruise control te vinden. Afstand instellen zijn we nog niet eens aan toe gekomen.
We hebben momenteel een shortlease, Mini Countryman. Die scoort ook niet erg goed op intuïtief rijden. Bij aanvang zagen we door het stuur nog hoe hard we reden, vond ik fijn. Per ongeluk iets aangeraakt waardoor we nu naar verbruik kijken. Al verschillende dingen geprobeerd, dus we zullen het op moeten zoeken in het boekje.
Mooie auto hoor, wanneer komt die? En ik vind dat je een auto moet kunnen rijden en alle functies bedienen zonder dat een boekje nodig is. Zo had mijn pa een Passat vroeger en na 3 jaar kwam hij erachter dat de intervalstand vd ruitenwissers instelbaar was, nou dat vind ik een ontwerpfout.quote:Op zondag 13 oktober 2019 08:34 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ik krijg deze:
Allure
Platinum
Merion velgen maar niet 2 tone (dus donkergrijs)
Lichtgrijze bekleding
Zo'n automatische achterklep met zo een schopje onder de bumper![]()
Stoelverwarming voor
Maar als je dan dat i cockpit van Peugeot vergelijkt met Tesla's minimalistische touchscreen, dan word ik wel een beetje verdrietig. I cockpit wordt blijkbaar door velen als een zeer goede bediening gezien maar ik vind het vooral een enorme overload aan knopjes. Een Tesla is wat dat betreft wel véél intuïtiever in gebruik, en veel mooier. De 508 heeft wel lane assist en adaptive cruise, die hebben we geprobeerd en werkt heel goed. Maar bij de 508 kun je de ACC alleen bedienen met een derde hendeltje dat onder het stuur verstopt zit en echt biet zichtbaar is. Oftewel, je ACC zet je puur op gevoel aan, dat vind ik best slecht. Lane assist is wel makkelijk te vinden.
Ik ben echt geen autofreak en ik weet er niet veel van. Voor mij is een auto waarbij je niet hoeft te zoeken naar allerlei functies dus een enorme plus. Tesla is wat dat betreft echt super, tijdens de proefrit heb ik niet één keer na hoeven denken over 'waar vind ik dit'. Bij de 508 wel serieus lopen klungelen om de cruise control te vinden. Afstand instellen zijn we nog niet eens aan toe gekomen.
We hebben momenteel een shortlease, Mini Countryman. Die scoort ook niet erg goed op intuïtief rijden. Bij aanvang zagen we door het stuur nog hoe hard we reden, vond ik fijn. Per ongeluk iets aangeraakt waardoor we nu naar verbruik kijken. Al verschillende dingen geprobeerd, dus we zullen het op moeten zoeken in het boekje.
Het betreft hier mijn auto van de zaak, maar dat is dan ook de enige auto in ons huishouden.quote:Op zondag 13 oktober 2019 08:49 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Private lease? Je schrijft overal 'we'. Wordt de auto niet voornamelijk zakelijk gereden door jou of je partner?
Januariquote:Op zondag 13 oktober 2019 08:52 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Mooie auto hoor, wanneer komt die? En ik vind dat je een auto moet kunnen rijden en alle functies bedienen zonder dat een boekje nodig is. Zo had mijn pa een Passat vroeger en na 3 jaar kwam hij erachter dat de intervalstand vd ruitenwissers instelbaar was, nou dat vind ik een ontwerpfout.
Ik weet nogsteeds niet hoe de achteruit inparkeerfunctie op mijn auto werkt. Af en toe gaat ie per ongeluk aan. Na bijna 4 jaar en 140k kmquote:Op zondag 13 oktober 2019 11:39 schreef Seven. het volgende:
[..]
Het betreft hier mijn auto van de zaak, maar dat is dan ook de enige auto in ons huishouden.
[..]
Januari![]()
En helemaal eens met je. De 'simplicity' van Tesla zou wat dat betreft een voorbeeld moeten zijn voor alle autofabrikanten.
Veel teveel, 47.800 voor de standard range. Een auto in die klasse zou 20-30K moeten kosten. Dus je kan beter wachten op de grote merken tot zij een elektrovariant gaan aanbieden. En dan bijtelling uitrekenen, dat is 4% van de cataloguswaarde incl BTW en BPM tot eind van dit jaar, 47.800 x 4% = 1912.- Euro wat bij je belastbare inkomen wordt opgeteld bij je aangifte inkomstenbelasting.quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 16:13 schreef PeterS007 het volgende:
Wat kost een Model 3 Standard Range ongeveer als leaseprijs + bijtelling bij een partij als LeasePlan voor 4 of 5 jaar met 30.000 KM per jaar?
Weet je hoeveel het qua leasebedrag kost (ex bijtelling)? Ik zie enerzijds op internet vanaf 600 euro en de andere site weer 700 euro.quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 17:26 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Veel teveel, 47.800 voor de standard range. Een auto in die klasse zou 20-30K moeten kosten. Dus je kan beter wachten op de grote merken tot zij een elektrovariant gaan aanbieden. En dan bijtelling uitrekenen, dat is 4% van de cataloguswaarde incl BTW en BPM tot eind van dit jaar, 47.800 x 4% = 1912.- Euro wat bij je belastbare inkomen wordt opgeteld bij je aangifte inkomstenbelasting.
Heeft natuurlijk ook iets met de voorwaarden te maken.quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 18:03 schreef PeterS007 het volgende:
Nu lease ik zelf een Polo voor 500 euro + 400 euro aan bijtelling en op internet staat dat je die vanaf 278 euro kan leasen, dus daar klopt iets niet..
Ja klopt, en vandaar mijn vraag ook :-)quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 19:14 schreef oldford het volgende:
[..]
Heeft natuurlijk ook iets met de voorwaarden te maken.
VW zelf adverteerd met een prijs vanaf 261 euro (voor het goedkoopste model zonder opties) en Exclusief BTW (21%) en Brandstof. Het contract is ook voor 5 jaar en 10.000 km per jaar.
En dan zijn er nog opties als eigen risico, vervangend vervoer en winterbanden.
Je moet dus geen appels met peren vergelijken.
quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 19:14 schreef oldford het volgende:
[..]
Heeft natuurlijk ook iets met de voorwaarden te maken.
VW zelf adverteerd met een prijs vanaf 261 euro (voor het goedkoopste model zonder opties) en Exclusief BTW (21%) en Brandstof. Het contract is ook voor 5 jaar en 10.000 km per jaar.
En dan zijn er nog opties als eigen risico, vervangend vervoer en winterbanden.
Je moet dus geen appels met peren vergelijken.
Kun je toch zelf ook invullen? ¤863 per maand (incl btw) voor 5 jaar en dan heb je nog ¤ 163 p/m (bruto) bijtelling (als ie in 2019 wordt geleverd).quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 18:03 schreef PeterS007 het volgende:
[..]
Weet je hoeveel het qua leasebedrag kost (ex bijtelling)? Ik zie enerzijds op internet vanaf 600 euro en de andere site weer 700 euro.
Nu lease ik zelf een Polo voor 500 euro + 400 euro aan bijtelling en op internet staat dat je die vanaf 278 euro kan leasen, dus daar klopt iets niet..
Praat toch geen poep man. Laat mij eens een vergelijkbare auto zien van 20-30k die onder de 6 sec bij de 100 is. Zelfs een Zoe is vanaf 33kquote:Op vrijdag 18 oktober 2019 17:26 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Veel teveel, 47.800 voor de standard range. Een auto in die klasse zou 20-30K moeten kosten. Dus je kan beter wachten op de grote merken tot zij een elektrovariant gaan aanbieden. En dan bijtelling uitrekenen, dat is 4% van de cataloguswaarde incl BTW en BPM tot eind van dit jaar, 47.800 x 4% = 1912.- Euro wat bij je belastbare inkomen wordt opgeteld bij je aangifte inkomstenbelasting.
Ja dat kan je 1x doen dan is de accu leeg.quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 20:16 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Kun je toch zelf ook invullen? ¤863 per maand (incl btw) voor 5 jaar en dan heb je nog ¤ 163 p/m (bruto) bijtelling (als ie in 2019 wordt geleverd).
[..]
Praat toch geen poep man. Laat mij eens een vergelijkbare auto zien van 20-30k die onder de 6 sec bij de 100 is. Zelfs een Zoe is vanaf 33k![]()
Je hebt weer veel gelezen maar hebt geen flauw idee waarover je hebt. Met de 50 kWh accu erin heb je zat range voor normaal gebruik. Snel accelereren kost helemaal niet zoveel stroom extra tenzij je daarna weer vol op de rem moet. Ik heb 2.5 jaar een Model S gereden (75 kWh) en ik rij altijd hard. Geloof me, beetje binnenstad gassen krijg je de accu echt niet mee leeg. Hoge snelheden op de snelweg dan gaat het wel hard, maar hoe vaak kun je dat tegenwoordig nog halen. Ik was meer stroom kwijt aan seinen met groot licht omdat die slakken niet aan de kant gaanquote:Op vrijdag 18 oktober 2019 20:19 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ja dat kan je 1x doen dan is de accu leeg.
Als je een Telsa ziet rippen dan weet je gewoon dat de bestuurder maar 20km hoeft te rijden. Anders rijden ze 90 rechts.
Ben je ondernemer?quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 21:27 schreef SilentWolfie het volgende:
[quote][ afbeelding ] Op vrijdag 18 oktober 2019 20:16 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Kun je toch zelf ook invullen? ¤863 per maand (incl btw) voor 5 jaar en dan heb je nog ¤ 163 p/m (bruto) bijtelling (als ie in 2019 wordt geleverd).
Thanks! Zo te zien kan 't inderdaad, dacht dat je een account nodig had.
Ik lijk dan bijna wel gek om nog een Polo te leasen -- voor 100 a 200 euro meer, heb ik een Tesla?!
Grappig dat je eerst dit zegt en vervolgens toegeeft dat je met een EV in de binnenstad voldoende accu hebt en niet op de snelweg.quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 20:24 schreef YoshiBignose het volgende:
Je hebt weer veel gelezen maar hebt geen flauw idee waarover je hebt.
Heb je zelf wel eens met de Tesla gereden? Het is ook op de snelweg een prima alternatief. Zeker als je gewoon 120/130 gaat rijden.quote:Op zaterdag 19 oktober 2019 08:23 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Grappig dat je eerst dit zegt en vervolgens toegeeft dat je met een EV in de binnenstad voldoende accu hebt en niet op de snelweg.In de binnenstad heb ik geen auto nodig man.
Ik zou hem zelf ook niet leasen puur omdat ik ze echt niet mooi kan vinden (en ik rij 70% van de tijd autobahn). Maar dat neemt niet weg dat het geen auto is voor de snelwegquote:Op zaterdag 19 oktober 2019 09:27 schreef kaasplankje het volgende:
Zonder dat bijtellingsvoordeel hoeft geen enkele leaserijder een Tesla. Dan had je liever een Merc C klasse station die net zo weinig uitstoot als een Tesla.
Je leest weer eens niet goed maar dat is hierboven al uitgelegd. Met normaal rijgedrag kun je heel NL bereiken... lijkt me voor de meeste mensen genoeg. Daarnaast hebben we zat superchargers in NL staan voor noodgevallen.quote:Op zaterdag 19 oktober 2019 08:23 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Grappig dat je eerst dit zegt en vervolgens toegeeft dat je met een EV in de binnenstad voldoende accu hebt en niet op de snelweg.In de binnenstad heb ik geen auto nodig man.
Je blijft maar doorgaanquote:Op zaterdag 19 oktober 2019 09:27 schreef kaasplankje het volgende:
Zonder dat bijtellingsvoordeel hoeft geen enkele leaserijder een Tesla. Dan had je liever een Merc C klasse station die net zo weinig uitstoot als een Tesla.
Natuurlijk blijf ik doorgaan ik sta gewoon achter mijn standpunt. Ik vind het belachelijk dat je bijtellingsvoordeel krijgt op volledig elektrisch terwijl er hybride auto's zijn die net zo min uitstoten.quote:Op zaterdag 19 oktober 2019 09:37 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Je leest weer eens niet goed maar dat is hierboven al uitgelegd. Met normaal rijgedrag kun je heel NL bereiken... lijkt me voor de meeste mensen genoeg. Daarnaast hebben we zat superchargers in NL staan voor noodgevallen.
[..]
Je blijft maar doorgaanJa natuurlijk is het bijtellingsvoordeel belangrijk, dat de overheid dat hier nou eenmaal zo bedenkt. Ik vind het ook een bullshit regeling maar ja, gewoon kwestie van even rekenen. Mensen moeten zich niet zo blind staren meer op aanschafprijzen, maar de gemiddelde kosten per maand die je kwijt bent aan de auto. Als je dat narekent (vooral als ondernemer) dan is zo'n Model 3 gewoon waar voor z'n geld (maar zeker niet perfect).
En hoezo stoot een c-klasse net zoveel uit als een Tesla?
Ja en wat heb ik daar mee te maken. Je denkt toch werkelijk niet dat mensen auto's kopen vanwege het milieuquote:Op zaterdag 19 oktober 2019 09:54 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Natuurlijk blijf ik doorgaan ik sta gewoon achter mijn standpunt. Ik vind het belachelijk dat je bijtellingsvoordeel krijgt op volledig elektrisch terwijl er hybride auto's zijn die net zo min uitstoten.
https://www.ad.nl/auto/mo(...)mentenbond~a5630fdd/
Boven de 175 is je capiciteit gewoon gehalveerd (autobahnquote:Op vrijdag 18 oktober 2019 20:19 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ja dat kan je 1x doen dan is de accu leeg.
Als je een Telsa ziet rippen dan weet je gewoon dat de bestuurder maar 20km hoeft te rijden. Anders rijden ze 90 rechts.
De productie van Lithium daarentegenquote:Op zaterdag 19 oktober 2019 09:59 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Ja en wat heb ik daar mee te maken. Je denkt toch werkelijk niet dat mensen auto's kopen vanwege het milieuCO2, stikstof, fijnstof... als je wat voor het milieu wil doen ga je geen apparaat van 1500 kg kopen om (meestal) jezelf te laten vervoeren.
Maar goed, voor de rest is dat artikel natuurlijk bullshit. Ik geloof best dat een diesel niet zo schadelijk is als de overheid doet geloven, maar het blijft een diesel. Start die tractor maar eens in je garage en ga een tijdje achter de uitlaatpijp hangen. Dan ga je mij niet wijsmaken dat het net zo goed voor het milieu is als een EV.
Gaap bij 1.5 ton is dat met de ongunstige berekening er al uit. (Veel kobalt en er van uit gaan dat alle energie voor de accu’s uit kolen komt)quote:Op zaterdag 19 oktober 2019 10:41 schreef LosMuertos het volgende:
[..]
De productie van Lithium daarentegen....
Nog een bullshit artikel dan maar.quote:Op zaterdag 19 oktober 2019 09:59 schreef YoshiBignose het volgende:
Maar goed, voor de rest is dat artikel natuurlijk bullshit.
Voor 20-30k koop je niets wat vergelijkbaar is. Je maakt jezelf een beetje belachelijk met deze post.quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 17:26 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Veel teveel, 47.800 voor de standard range. Een auto in die klasse zou 20-30K moeten kosten. Dus je kan beter wachten op de grote merken tot zij een elektrovariant gaan aanbieden. En dan bijtelling uitrekenen, dat is 4% van de cataloguswaarde incl BTW en BPM tot eind van dit jaar, 47.800 x 4% = 1912.- Euro wat bij je belastbare inkomen wordt opgeteld bij je aangifte inkomstenbelasting.
Dat is slechts een kwestie van tijd.quote:Op dinsdag 22 oktober 2019 07:02 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Voor 20-30k koop je niets wat vergelijkbaar is.
Je rijdt het meest efficiënt met de M3 als je 170 km/u over de snelweg kachelt en tussendoor aan de supercharger hangt.quote:Op zaterdag 19 oktober 2019 08:23 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Grappig dat je eerst dit zegt en vervolgens toegeeft dat je met een EV in de binnenstad voldoende accu hebt en niet op de snelweg.In de binnenstad heb ik geen auto nodig man.
Onjuist. Ik vind een BEV in het dagelijks verkeer fijner dan wat ik hiervoor reed. En dat waren zonder uitzondering hele snelle Duitsers.quote:Op zaterdag 19 oktober 2019 09:27 schreef kaasplankje het volgende:
Zonder dat bijtellingsvoordeel hoeft geen enkele leaserijder een Tesla. Dan had je liever een Merc C klasse station die net zo weinig uitstoot als een Tesla.
Ah! Jaloezie! Duidelijk.quote:Op zaterdag 19 oktober 2019 09:54 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Natuurlijk blijf ik doorgaan ik sta gewoon achter mijn standpunt. Ik vind het belachelijk dat je bijtellingsvoordeel krijgt op volledig elektrisch terwijl er hybride auto's zijn die net zo min uitstoten.
https://www.ad.nl/auto/mo(...)mentenbond~a5630fdd/
Idd bullshit. Onderdeel kost 50 euro (voor een veel grotere eMMC 64 ipv 8 Gb) en het is 3 uurtjes werk.quote:Op dinsdag 22 oktober 2019 06:39 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Nog een bullshit artikel dan maar.
https://www.ad.nl/auto/le(...)et-begeeft~ac4cd19f/
Dus je geeft toe dat je ongelijk hebt en gaat nu uit van ‘maar in de toekomst is het veel goedkoper’. Wat heb ik daaraan als ik nu wil rijden?quote:Op dinsdag 22 oktober 2019 07:07 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Dat is slechts een kwestie van tijd.
Terechte kritiek is prima. Onzin verkondigen kan op weerwoord rekenen.quote:Op dinsdag 22 oktober 2019 07:09 schreef kaasplankje het volgende:
Maar ik begrijp dat kritiek in dit topic erg gevoelig ligt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |