abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_189399489
quote:
7s.gif Op zaterdag 12 oktober 2019 19:04 schreef Seven. het volgende:

[..]

Peugeot 508 is het uiteindelijk geworden, ook niet slecht. Hopelijk kom ik over 3 of 4 jaar in aanmerking voor een Tesla :+ .

-O- nog steeds een beetje jaloers op mensen die tesla mogen rijden van hun baas.
Over 4 jaar is het niet zo gunstig meer
  zaterdag 12 oktober 2019 @ 19:14:49 #202
277627 Seven.
We are Borg.
pi_189399567
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 oktober 2019 19:08 schreef Tailless het volgende:

[..]

Over 4 jaar is het niet zo gunstig meer
Het blijven mooie wagens, de model 3 maakt elektrisch rijden ineens aantrekkelijk én haalbaar voor een groot publiek. Daar had ik graag aan bijgedragen.
Resistance is futile.
pi_189399759
quote:
2s.gif Op zaterdag 12 oktober 2019 19:14 schreef Seven. het volgende:

[..]

Het blijven mooie wagens, de model 3 maakt elektrisch rijden ineens aantrekkelijk én haalbaar voor een groot publiek. Daar had ik graag aan bijgedragen.
Als supercharger v3 uit is kunnen mensen echt niet meer klagen met de range
  zaterdag 12 oktober 2019 @ 20:25:05 #204
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_189400661
quote:
7s.gif Op zaterdag 12 oktober 2019 19:04 schreef Seven. het volgende:

[..]

Peugeot 508 is het uiteindelijk geworden, ook niet slecht. Hopelijk kom ik over 3 of 4 jaar in aanmerking voor een Tesla :+ .

-O- nog steeds een beetje jaloers op mensen die tesla mogen rijden van hun baas.
Nou ik vind die nieuwe 508sw gt wel een mooie auto hoor. Liever dan zo'n saaie Tesla.
pi_189403835
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2019 20:25 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Nou ik vind die nieuwe 508sw gt wel een mooie auto hoor. Liever dan zo'n saaie Tesla.
Ik heb liever een Tesla dan een saaie Peugeot.
Facts don't care about your feelings
  zondag 13 oktober 2019 @ 00:12:57 #206
277627 Seven.
We are Borg.
pi_189404432
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2019 23:30 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Ik heb liever een Tesla dan een saaie Peugeot.
508 al gezien? Is wel de minst saaie Peugeot.

/offtopic
Resistance is futile.
  zondag 13 oktober 2019 @ 00:20:52 #207
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_189404576
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2019 13:04 schreef kaasplankje het volgende:
Er komen nog wel een heleboel model 3's bij op de weg tot het eind van dit jaar.

https://topgear.nl/autoni(...)e-model-3-productie/
En volgend jaar ook nog wel. En misschien lease ik er ook nog wel één met 8% bijtelling over 45k. Ligt er een beetje aan wat er in Q3/4 te krijgen is op de markt.
  zondag 13 oktober 2019 @ 00:22:39 #208
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_189404607
quote:
10s.gif Op zondag 13 oktober 2019 00:12 schreef Seven. het volgende:

[..]

508 al gezien? Is wel de minst saaie Peugeot.

/offtopic
Mooie wagen, proficiat ^O^
pi_189404625
quote:
10s.gif Op zondag 13 oktober 2019 00:12 schreef Seven. het volgende:

[..]

508 al gezien? Is wel de minst saaie Peugeot.

/offtopic
Ja maar dan verkloten door een station te nemen.
Facts don't care about your feelings
  zondag 13 oktober 2019 @ 00:27:19 #210
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_189404682
Een Polestar 2 lijkt me ook wel wat.
  zondag 13 oktober 2019 @ 07:39:17 #211
277627 Seven.
We are Borg.
pi_189406972
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 00:24 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Ja maar dan verkloten door een station te nemen.
Ik heb gewoon de Berline besteld hoor :+ . Kaasplankje vond de sw uitvoering wel mooi, ik was daar minder van gecharmeerd.
Resistance is futile.
  zondag 13 oktober 2019 @ 08:17:32 #212
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_189407370
quote:
10s.gif Op zondag 13 oktober 2019 07:39 schreef Seven. het volgende:

[..]

Ik heb gewoon de Berline besteld hoor :+ . Kaasplankje vond de sw uitvoering wel mooi, ik was daar minder van gecharmeerd.
Ik vind de stoelen van de gt wel mooi, met soort camelbruin leer. Maar dat was ook toevallig omdat die in de showroom stond.
  zondag 13 oktober 2019 @ 08:34:19 #213
277627 Seven.
We are Borg.
pi_189407578
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 08:17 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Ik vind de stoelen van de gt wel mooi, met soort camelbruin leer. Maar dat was ook toevallig omdat die in de showroom stond.
Ik krijg deze:


Allure
Platinum
Merion velgen maar niet 2 tone (dus donkergrijs)
Lichtgrijze bekleding
Zo'n automatische achterklep met zo een schopje onder de bumper O+ O+
Stoelverwarming voor O+

Maar als je dan dat i cockpit van Peugeot vergelijkt met Tesla's minimalistische touchscreen, dan word ik wel een beetje verdrietig. I cockpit wordt blijkbaar door velen als een zeer goede bediening gezien maar ik vind het vooral een enorme overload aan knopjes. Een Tesla is wat dat betreft wel véél intuïtiever in gebruik, en veel mooier. De 508 heeft wel lane assist en adaptive cruise, die hebben we geprobeerd en werkt heel goed. Maar bij de 508 kun je de ACC alleen bedienen met een derde hendeltje dat onder het stuur verstopt zit en echt biet zichtbaar is. Oftewel, je ACC zet je puur op gevoel aan, dat vind ik best slecht. Lane assist is wel makkelijk te vinden.

Ik ben echt geen autofreak en ik weet er niet veel van. Voor mij is een auto waarbij je niet hoeft te zoeken naar allerlei functies dus een enorme plus. Tesla is wat dat betreft echt super, tijdens de proefrit heb ik niet één keer na hoeven denken over 'waar vind ik dit'. Bij de 508 wel serieus lopen klungelen om de cruise control te vinden. Afstand instellen zijn we nog niet eens aan toe gekomen.

We hebben momenteel een shortlease, Mini Countryman :+ . Die scoort ook niet erg goed op intuïtief rijden. Bij aanvang zagen we door het stuur nog hoe hard we reden, vond ik fijn. Per ongeluk iets aangeraakt waardoor we nu naar verbruik kijken. Al verschillende dingen geprobeerd, dus we zullen het op moeten zoeken in het boekje.
Resistance is futile.
  zondag 13 oktober 2019 @ 08:49:20 #214
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_189407746
quote:
7s.gif Op zondag 13 oktober 2019 08:34 schreef Seven. het volgende:

[..]

Ik krijg deze:


Allure
Platinum
Merion velgen maar niet 2 tone (dus donkergrijs)
Lichtgrijze bekleding
Zo'n automatische achterklep met zo een schopje onder de bumper O+ O+
Stoelverwarming voor O+

Maar als je dan dat i cockpit van Peugeot vergelijkt met Tesla's minimalistische touchscreen, dan word ik wel een beetje verdrietig. I cockpit wordt blijkbaar door velen als een zeer goede bediening gezien maar ik vind het vooral een enorme overload aan knopjes. Een Tesla is wat dat betreft wel véél intuïtiever in gebruik, en veel mooier. De 508 heeft wel lane assist en adaptive cruise, die hebben we geprobeerd en werkt heel goed. Maar bij de 508 kun je de ACC alleen bedienen met een derde hendeltje dat onder het stuur verstopt zit en echt biet zichtbaar is. Oftewel, je ACC zet je puur op gevoel aan, dat vind ik best slecht. Lane assist is wel makkelijk te vinden.

Ik ben echt geen autofreak en ik weet er niet veel van. Voor mij is een auto waarbij je niet hoeft te zoeken naar allerlei functies dus een enorme plus. Tesla is wat dat betreft echt super, tijdens de proefrit heb ik niet één keer na hoeven denken over 'waar vind ik dit'. Bij de 508 wel serieus lopen klungelen om de cruise control te vinden. Afstand instellen zijn we nog niet eens aan toe gekomen.

We hebben momenteel een shortlease, Mini Countryman :+ . Die scoort ook niet erg goed op intuïtief rijden. Bij aanvang zagen we door het stuur nog hoe hard we reden, vond ik fijn. Per ongeluk iets aangeraakt waardoor we nu naar verbruik kijken. Al verschillende dingen geprobeerd, dus we zullen het op moeten zoeken in het boekje.
Private lease? Je schrijft overal 'we'. Wordt de auto niet voornamelijk zakelijk gereden door jou of je partner?
  zondag 13 oktober 2019 @ 08:52:47 #215
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_189407788
quote:
7s.gif Op zondag 13 oktober 2019 08:34 schreef Seven. het volgende:

[..]

Ik krijg deze:


Allure
Platinum
Merion velgen maar niet 2 tone (dus donkergrijs)
Lichtgrijze bekleding
Zo'n automatische achterklep met zo een schopje onder de bumper O+ O+
Stoelverwarming voor O+

Maar als je dan dat i cockpit van Peugeot vergelijkt met Tesla's minimalistische touchscreen, dan word ik wel een beetje verdrietig. I cockpit wordt blijkbaar door velen als een zeer goede bediening gezien maar ik vind het vooral een enorme overload aan knopjes. Een Tesla is wat dat betreft wel véél intuïtiever in gebruik, en veel mooier. De 508 heeft wel lane assist en adaptive cruise, die hebben we geprobeerd en werkt heel goed. Maar bij de 508 kun je de ACC alleen bedienen met een derde hendeltje dat onder het stuur verstopt zit en echt biet zichtbaar is. Oftewel, je ACC zet je puur op gevoel aan, dat vind ik best slecht. Lane assist is wel makkelijk te vinden.

Ik ben echt geen autofreak en ik weet er niet veel van. Voor mij is een auto waarbij je niet hoeft te zoeken naar allerlei functies dus een enorme plus. Tesla is wat dat betreft echt super, tijdens de proefrit heb ik niet één keer na hoeven denken over 'waar vind ik dit'. Bij de 508 wel serieus lopen klungelen om de cruise control te vinden. Afstand instellen zijn we nog niet eens aan toe gekomen.

We hebben momenteel een shortlease, Mini Countryman :+ . Die scoort ook niet erg goed op intuïtief rijden. Bij aanvang zagen we door het stuur nog hoe hard we reden, vond ik fijn. Per ongeluk iets aangeraakt waardoor we nu naar verbruik kijken. Al verschillende dingen geprobeerd, dus we zullen het op moeten zoeken in het boekje.
Mooie auto hoor, wanneer komt die? En ik vind dat je een auto moet kunnen rijden en alle functies bedienen zonder dat een boekje nodig is. Zo had mijn pa een Passat vroeger en na 3 jaar kwam hij erachter dat de intervalstand vd ruitenwissers instelbaar was, nou dat vind ik een ontwerpfout.
  zondag 13 oktober 2019 @ 11:39:24 #216
277627 Seven.
We are Borg.
pi_189409949
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 08:49 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Private lease? Je schrijft overal 'we'. Wordt de auto niet voornamelijk zakelijk gereden door jou of je partner?
Het betreft hier mijn auto van de zaak, maar dat is dan ook de enige auto in ons huishouden.

quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 08:52 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Mooie auto hoor, wanneer komt die? En ik vind dat je een auto moet kunnen rijden en alle functies bedienen zonder dat een boekje nodig is. Zo had mijn pa een Passat vroeger en na 3 jaar kwam hij erachter dat de intervalstand vd ruitenwissers instelbaar was, nou dat vind ik een ontwerpfout.
Januari *O*

En helemaal eens met je. De 'simplicity' van Tesla zou wat dat betreft een voorbeeld moeten zijn voor alle autofabrikanten.
Resistance is futile.
  zondag 13 oktober 2019 @ 14:12:03 #217
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_189412111
quote:
2s.gif Op zondag 13 oktober 2019 11:39 schreef Seven. het volgende:

[..]

Het betreft hier mijn auto van de zaak, maar dat is dan ook de enige auto in ons huishouden.
[..]

Januari *O*

En helemaal eens met je. De 'simplicity' van Tesla zou wat dat betreft een voorbeeld moeten zijn voor alle autofabrikanten.
Ik weet nogsteeds niet hoe de achteruit inparkeerfunctie op mijn auto werkt. Af en toe gaat ie per ongeluk aan. Na bijna 4 jaar en 140k km :')
  woensdag 16 oktober 2019 @ 18:25:33 #218
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_189468915
Nog een week of 3 wachten op mijn model 3 :)
pi_189500823
Wat kost een Model 3 Standard Range ongeveer als leaseprijs + bijtelling bij een partij als LeasePlan voor 4 of 5 jaar met 30.000 KM per jaar?
  vrijdag 18 oktober 2019 @ 17:26:12 #220
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_189501838
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 16:13 schreef PeterS007 het volgende:
Wat kost een Model 3 Standard Range ongeveer als leaseprijs + bijtelling bij een partij als LeasePlan voor 4 of 5 jaar met 30.000 KM per jaar?
Veel teveel, 47.800 voor de standard range. Een auto in die klasse zou 20-30K moeten kosten. Dus je kan beter wachten op de grote merken tot zij een elektrovariant gaan aanbieden. En dan bijtelling uitrekenen, dat is 4% van de cataloguswaarde incl BTW en BPM tot eind van dit jaar, 47.800 x 4% = 1912.- Euro wat bij je belastbare inkomen wordt opgeteld bij je aangifte inkomstenbelasting.
pi_189502341
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 17:26 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Veel teveel, 47.800 voor de standard range. Een auto in die klasse zou 20-30K moeten kosten. Dus je kan beter wachten op de grote merken tot zij een elektrovariant gaan aanbieden. En dan bijtelling uitrekenen, dat is 4% van de cataloguswaarde incl BTW en BPM tot eind van dit jaar, 47.800 x 4% = 1912.- Euro wat bij je belastbare inkomen wordt opgeteld bij je aangifte inkomstenbelasting.
Weet je hoeveel het qua leasebedrag kost (ex bijtelling)? Ik zie enerzijds op internet vanaf 600 euro en de andere site weer 700 euro.
Nu lease ik zelf een Polo voor 500 euro + 400 euro aan bijtelling en op internet staat dat je die vanaf 278 euro kan leasen, dus daar klopt iets niet..
pi_189503520
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 18:03 schreef PeterS007 het volgende:
Nu lease ik zelf een Polo voor 500 euro + 400 euro aan bijtelling en op internet staat dat je die vanaf 278 euro kan leasen, dus daar klopt iets niet..
Heeft natuurlijk ook iets met de voorwaarden te maken.
VW zelf adverteerd met een prijs vanaf 261 euro (voor het goedkoopste model zonder opties) en Exclusief BTW (21%) en Brandstof. Het contract is ook voor 5 jaar en 10.000 km per jaar.
En dan zijn er nog opties als eigen risico, vervangend vervoer en winterbanden.
Je moet dus geen appels met peren vergelijken.
pi_189504122
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 19:14 schreef oldford het volgende:

[..]

Heeft natuurlijk ook iets met de voorwaarden te maken.
VW zelf adverteerd met een prijs vanaf 261 euro (voor het goedkoopste model zonder opties) en Exclusief BTW (21%) en Brandstof. Het contract is ook voor 5 jaar en 10.000 km per jaar.
En dan zijn er nog opties als eigen risico, vervangend vervoer en winterbanden.
Je moet dus geen appels met peren vergelijken.
Ja klopt, en vandaar mijn vraag ook :-)
  vrijdag 18 oktober 2019 @ 19:50:00 #224
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_189504184
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 19:14 schreef oldford het volgende:

[..]

Heeft natuurlijk ook iets met de voorwaarden te maken.
VW zelf adverteerd met een prijs vanaf 261 euro (voor het goedkoopste model zonder opties) en Exclusief BTW (21%) en Brandstof. Het contract is ook voor 5 jaar en 10.000 km per jaar.
En dan zijn er nog opties als eigen risico, vervangend vervoer en winterbanden.
Je moet dus geen appels met peren vergelijken.
pi_189504663
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 18:03 schreef PeterS007 het volgende:

[..]

Weet je hoeveel het qua leasebedrag kost (ex bijtelling)? Ik zie enerzijds op internet vanaf 600 euro en de andere site weer 700 euro.
Nu lease ik zelf een Polo voor 500 euro + 400 euro aan bijtelling en op internet staat dat je die vanaf 278 euro kan leasen, dus daar klopt iets niet..
Kun je toch zelf ook invullen? ¤863 per maand (incl btw) voor 5 jaar en dan heb je nog ¤ 163 p/m (bruto) bijtelling (als ie in 2019 wordt geleverd).

quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 17:26 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Veel teveel, 47.800 voor de standard range. Een auto in die klasse zou 20-30K moeten kosten. Dus je kan beter wachten op de grote merken tot zij een elektrovariant gaan aanbieden. En dan bijtelling uitrekenen, dat is 4% van de cataloguswaarde incl BTW en BPM tot eind van dit jaar, 47.800 x 4% = 1912.- Euro wat bij je belastbare inkomen wordt opgeteld bij je aangifte inkomstenbelasting.
Praat toch geen poep man. Laat mij eens een vergelijkbare auto zien van 20-30k die onder de 6 sec bij de 100 is. Zelfs een Zoe is vanaf 33k _O-
Facts don't care about your feelings
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')