Omdat je dingen zegt die niet waar zijn. Bijvoorbeeld dat een hybride net zo zuinig is.quote:Op dinsdag 22 oktober 2019 07:17 schreef kaasplankje het volgende:
Waarom zou dat jaloezie zijn? Waarom worden jullie direct persoonlijk als iemand kritiek heeft op je autokeuze? Waarom kunnen we hier niet over discussiëren zonder in een conflict te belanden?
Nou persoonlijk zie ik weinig terugquote:Op dinsdag 22 oktober 2019 07:17 schreef kaasplankje het volgende:
Waarom zou dat jaloezie zijn? Waarom worden jullie direct persoonlijk als iemand kritiek heeft op je autokeuze? Waarom kunnen we hier niet over discussiëren zonder in een conflict te belanden?
Omdat je over de bijtellingsregels begint, wat nu eenmaal bij heel veel mensen jaloezie op heeft geroepen. Toen sjoemeldiesels voordeel kregen hoorde je niemand erover, omdat zo’n Polo Bluemotion voor een heel groot deel van de bevolking wel binnen financieel handbereik lag. Bij een BEV is dat anders en nu zijn ineens de rapen gaar. Terwijl het bijtellingsvoordeel bedoeld is om het aantal elektrische auto’s in Nederland te laten toenemen en dat werkt gewoon en bovendien het bijtellingsvoordeel in korte tijd wordt omgevormd in een bijtellingsnadeel (uitgaan van hetzelfde percentage bij een BEV is namelijk een benadeling, want de kosten zijn nu eenmaal veel lager bij dezelfde catalogusprijs).quote:Op dinsdag 22 oktober 2019 07:17 schreef kaasplankje het volgende:
Waarom zou dat jaloezie zijn? Waarom worden jullie direct persoonlijk als iemand kritiek heeft op je autokeuze? Waarom kunnen we hier niet over discussiëren zonder in een conflict te belanden?
Mijn probleem is dat je onzin verkondigt. Zoals roepen dat een Tesla M3 vergelijkbaar is met een auto van 20-30k. Wat je later toegeeft dat het onzin is.quote:Op dinsdag 22 oktober 2019 07:23 schreef kaasplankje het volgende:
Automerkkeuze is ongeveer hetzelfde als religie, Tesla rijders voelen zich ook nog pioniers omdat er op dit moment gewoon nog niet zoveel alternatief is in volledig elektrisch behalve een Leaf, of een Zoe wat nu eenmaal niet echt een auto voor een autoliefhebber is. Daarom merk ik dat als ik dat aanvecht jullie EV rijders erg uit de slof schieten. Daarom vraag ik mev af hoe objectief je zelf bent.
Die range ook echt. Rij altijd Max snelheid en door heel Nederland kom je makkelijk op bestemmingquote:Op dinsdag 22 oktober 2019 07:52 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Mijn probleem is dat je onzin verkondigt. Zoals roepen dat een Tesla M3 vergelijkbaar is met een auto van 20-30k. Wat je later toegeeft dat het onzin is.
Of roepen dat een Tesla maar 1x vol kan accelereren en dan leeg is. Dat een Tesla met 90 over de snelweg moet kruipen. Dat een diesel net zo schoon is.
Allemaal onwaarheden.
Als jij liever in een dikke V8 twin turbo diesel wil kachelen over ‘s lands wegen, helemaal prima. Ik heb ook gereden in milieuvervuilende auto’s, dus van mij zul je geen vingertje zien.
Maar hou het gewoon bij de feiten. Jij vindt een Tesla niets. Prima. Hoogstens de vraag: wat doe je hier dan?
Klopt. Precies wat jij zei: bij 175 km/u doorkachelen op de snelweg haal je nog steeds 250 km range. En dat zijn snelheden die je in het dagelijks verkeer zelden (langere tijd) kan rijden.quote:Op dinsdag 22 oktober 2019 07:57 schreef Tailless het volgende:
[..]
Die range ook echt. Rij altijd Max snelheid en door heel Nederland kom je makkelijk op bestemming
Volgens mij is in Nederland de maximale snelheid 135 km/hquote:Op dinsdag 22 oktober 2019 08:03 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Klopt. Precies wat jij zei: bij 175 km/u doorkachelen op de snelweg haal je nog steeds 250 km range. En dat zijn snelheden die je in het dagelijks verkeer zelden (langere tijd) kan rijden.
Volgens mij niet.quote:Op dinsdag 22 oktober 2019 08:04 schreef Tailless het volgende:
[..]
Volgens mij is in Nederland de maximale snelheid 135 km/h
Dat hebben ze dan veranderd sinds ik in Azië zit, maar eigenlijk vermoed ik dat het nog steeds 130 km/u is...quote:Op dinsdag 22 oktober 2019 08:04 schreef Tailless het volgende:
[..]
Volgens mij is in Nederland de maximale snelheid 135 km/h
Detailsquote:Op dinsdag 22 oktober 2019 08:31 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dat hebben ze dan veranderd sinds ik in Azië zit, maar eigenlijk vermoed ik dat het nog steeds 130 km/u is...
Efficiënt qua snelheid misschien, niet qua kosten.quote:Op dinsdag 22 oktober 2019 07:07 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Je rijdt het meest efficiënt met de M3 als je 170 km/u over de snelweg kachelt en tussendoor aan de supercharger hangt.
Oh er gaat iets kapot in een auto, bijzonder hoor. Als je beetje kan googlen dan vind je dat iedere auto stuk gaat. Wat is je punt?quote:Op dinsdag 22 oktober 2019 06:39 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Nog een bullshit artikel dan maar.
https://www.ad.nl/auto/le(...)et-begeeft~ac4cd19f/
Uiteraard.quote:Op dinsdag 22 oktober 2019 08:36 schreef YoshiBignose het volgende:
Efficiënt qua snelheid misschien, niet qua kosten.
Ik merk dat met sportief rijden de impact op het verbruik met mijn M3 een stuk lager is dan met mijn voormalige ICE. De verwarming hakt er met de afgelopen koudere dagen wel in, gelukkig is dat eenvoudig te ondervangen met de stoelverwarming. Jammer dat er geen stuurwiel verwarming aanwezig is.quote:Op dinsdag 22 oktober 2019 08:07 schreef Tailless het volgende:
Ik rij nooit te hard. Maar bij 135 is je range voldoende om heel Nederland door te crossen. Benzine verbruikt ook meer bij 135
Ik had er vandaag een discussie over.quote:Op donderdag 31 oktober 2019 23:36 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Ik merk dat met sportief rijden de impact op het verbruik met mijn M3 een stuk lager is dan met mijn voormalige ICE. De verwarming hakt er met de afgelopen koudere dagen wel in, gelukkig is dat eenvoudig te ondervangen met de stoelverwarming. Jammer dat er geen stuurwiel verwarming aanwezig is.
Ik heb de Model 3 nu 1.5 maand, wat mij positief heeft verrast (en wat ik eigenlijk nooit als pluspunt hoor) is dat ik nooit meer hoef te tanken of op mijn bereik hoef te letten. De afgelopen dagen laad ik mijn auto rechtstreeks op met stroom uit mijn PV panelen en nog draait de meter terug. Heerlijk!
Ik ben de afgelopen maand minder tijd kwijt geweest met laden dan de tijd die ik kwijt was geweest met tanken. Door het gebruik van autopilot kan ik op sommige momenten ook nog eens iets productiefs doen ipv actief autorijdenquote:Op donderdag 31 oktober 2019 23:46 schreef Tailless het volgende:
[..]
Ik had er vandaag een discussie over.
Ja je laadtijd is zeker voor de baas.
Ik zo ja klopt. 9/10 is het korter dan 10 minuten of zit ik mails te beantwoorden. Tanken deed ik eerst ook 3 keer per week en dat betaalde je ook gewoon.
Echt ik werk uitgeruster sinds ik die wagen heb
Ik zit op de 8000km nu en heb hem sinds 31 sepquote:Op donderdag 31 oktober 2019 23:50 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Ik ben de afgelopen maand minder tijd kwijt geweest met laden dan de tijd die ik kwijt was geweest met tanken. Door het gebruik van autopilot kan ik op sommige momenten ook nog eens iets productiefs doen ipv actief autorijden
Inmiddels heb ik alweer 6000km op de klok staan, je blijft maar zoeken naar redenen om weer een ritje te maken![]()
Dit dus, ik ga bij voorkeur NOOIT meer terug naar een ICE.quote:Op dinsdag 22 oktober 2019 07:08 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Onjuist. Ik vind een BEV in het dagelijks verkeer fijner dan wat ik hiervoor reed. En dat waren zonder uitzondering hele snelle Duitsers.
Ik wil ook niet meer zonderquote:Op dinsdag 22 oktober 2019 07:08 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Onjuist. Ik vind een BEV in het dagelijks verkeer fijner dan wat ik hiervoor reed. En dat waren zonder uitzondering hele snelle Duitsers.
heb het idee dat ik toch zelf soepeler rijd dat de autopilot. Soms ook dat dat remmen om niks of piepen tussendoor dan schrik ik me rot.quote:Op donderdag 31 oktober 2019 23:50 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Ik ben de afgelopen maand minder tijd kwijt geweest met laden dan de tijd die ik kwijt was geweest met tanken. Door het gebruik van autopilot kan ik op sommige momenten ook nog eens iets productiefs doen ipv actief autorijden
Inmiddels heb ik alweer 6000km op de klok staan, je blijft maar zoeken naar redenen om weer een ritje te maken![]()
Hangt heel erg van de weg af. En met versie 10 vind ik het alweer een stuk verbeterd op wegen waar AP eigenlijk niet zo perfect werkt vooralsnog.quote:Op vrijdag 1 november 2019 08:55 schreef wootahH het volgende:
[..]
heb het idee dat ik toch zelf soepeler rijd dat de autopilot. Soms ook dat dat remmen om niks of piepen tussendoor dan schrik ik me rot.
Met v10 vindt ik de AP ervaring eigenlijk best goed en menselijk aanvoelen. V9 was inderdaad drama met het binaire aan/uit gedrag en phantom breakings.quote:Op vrijdag 1 november 2019 08:55 schreef wootahH het volgende:
[..]
heb het idee dat ik toch zelf soepeler rijd dat de autopilot. Soms ook dat dat remmen om niks of piepen tussendoor dan schrik ik me rot.
Kunnen ook gewoon de koplampunits zijn hoor. M'n broertje in z'n i3 werd ook veel geseind... langs de garage en stonden inderdaad niet goed. Ff met schroevendraaier afgesteld en weer gaaaan.quote:Op vrijdag 20 december 2019 23:26 schreef nostra het volgende:
Thanks, kan dus wel, al krijg ik in de auto dan de melding dat dat alleen door monteurs mag gebeuren. Toch vreemd dat dat dan met fabrieksinstellingen zo kan gebeuren.
Als je op dat scherm staat verzet hij je lampen al naar boven...quote:Op vrijdag 20 december 2019 23:26 schreef nostra het volgende:
Thanks, kan dus wel, al krijg ik in de auto dan de melding dat dat alleen door monteurs mag gebeuren. Toch vreemd dat dat dan met fabrieksinstellingen zo kan gebeuren.
Onacceptabel lijkt mequote:Op dinsdag 31 december 2019 15:28 schreef YoshiBignose het volgende:
Nou toch ook maar een 3 gehaald. LR AWD, helaas dus wel 11k met 22% bijtelling maar ja. Komt praktisch op zelfde neer als de SR+ met 8% in 2020 want die was niet meer op tijd leverbaar.
Zaterdag besteld en vandaag kunnen ophalen haha, in 10 min. was ik weer van het terrein af. Auto smerig en accu bijna leeg, maar voor de rest zag ie er netjes uit dus klaag niet
Normaal zou je dat nooit accepteren inderdaad, maar met deze omstandigheden... Ze hebben in de laatste twee weken van december meer Model 3's op naam gezet dan BMW 3-series in het hele jaar. En aangezien het zo een paar 1000 scheelt als de auto pas in 2020 geleverd zou worden hoor je er weinig mensen over klagen. Auto wassen is zo gebeurd, laden ook. Helaas hadden sommige mensen ook krassen e.d. maar dat werd meestal ter plekke opgelost. Wel ff wat anders dan een doek over je auto, gebakje, bloemetje etc.quote:
Dat is sneller dan Bol of Coolblue met de feestdagenquote:Op dinsdag 31 december 2019 15:28 schreef YoshiBignose het volgende:
Nou toch ook maar een 3 gehaald. LR AWD, helaas dus wel 11k met 22% bijtelling maar ja. Komt praktisch op zelfde neer als de SR+ met 8% in 2020 want die was niet meer op tijd leverbaar.
Zaterdag besteld en vandaag kunnen ophalen haha, in 10 min. was ik weer van het terrein af. Auto smerig en accu bijna leeg, maar voor de rest zag ie er netjes uit dus klaag niet
Het lijkt me dat als je een auto van 50k+ koopt dat je dat beetje stroom en wasstraat je sowieso niet echt uitmaakt. Gaat meer om het principe...quote:Op donderdag 2 januari 2020 20:20 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ach ja in 95% betaald de baas de rekening.
Lijkt mij juist wel belangrijk, als ik een auto van een halve ton ga halen is dat wat anders dan een frietje bij de snackbar, daarom ook een andere servicegraad die je daarbij op prijs stelt, je betaalt daar ook voor tenslotte.quote:Op donderdag 2 januari 2020 20:45 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Het lijkt me dat als je een auto van 50k+ koopt dat je dat beetje stroom en wasstraat je sowieso niet echt uitmaakt. Gaat meer om het principe...
Ja daarom zeg ik toch ook dat het om het principe gaat. Niet om die 20 euro aan stroom en wasstraat? Je had de auto immers ook gekocht als ie 20 euro duurder wasquote:Op donderdag 2 januari 2020 20:48 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Lijkt mij juist wel belangrijk, als ik een auto van een halve ton ga halen is dat wat anders dan een frietje bij de snackbar, daarom ook een andere servicegraad die je daarbij op prijs stelt, je betaalt daar ook voor tenslotte.
Foute conclusie, Tesla heeft geen zin gehad om extra geld te reserveren om al die auto's correct af te leveren bij de cliënt.quote:Op donderdag 2 januari 2020 20:50 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Ja daarom zeg ik toch ook dat het om het principe gaat. Niet om die 20 euro aan stroom en wasstraat? Je had de auto immers ook gekocht als ie 20 euro duurder wasHet gaat Tesla ook niet om het geld, maar als je zoveel auto's moet afleveren omdat iedereen lage bijtelling wilt dan heb je hier geen tijd voor.
Ja bijnaquote:Op donderdag 2 januari 2020 19:58 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Hoeft niet, je kan er al in rijden
Jij bent echt een dwaas. Zelfs VW of Renault zouden moeite hebben met zulke aantallen, laat staan Tesla. Om dat allemaal in goede banen te lijden moet je wel ergens inleveren. Als alle auto's schoonmaken, laden en taarten bakken en bosjes bloemen neerleggen er voor had gezorgd dat 100 mensen minder hun Tesla voor 31-12 hadden gekregen, dan was het de juiste keuze. Prioriteiten...quote:Op donderdag 2 januari 2020 20:57 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Foute conclusie, Tesla heeft geen zin gehad om extra geld te reserveren om al die auto's correct af te leveren bij de cliënt.
Achteraf service is dikke prima. Ik heb een vooruit vervanging gekregen want deze was te audible. Vol in garantie na 2 maandenquote:Op donderdag 2 januari 2020 20:48 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Lijkt mij juist wel belangrijk, als ik een auto van een halve ton ga halen is dat wat anders dan een frietje bij de snackbar, daarom ook een andere servicegraad die je daarbij op prijs stelt, je betaalt daar ook voor tenslotte.
Je mag mij een dwaas noemen maar je begint zelf over de matige service bij aflevering. Ik vind dat niet kunnen. Maargoed als zuinige Hollander ga je natuurlijk blind voor dat bijtellingsvoordeel.quote:Op donderdag 2 januari 2020 21:02 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Jij bent echt een dwaas. Zelfs VW of Renault zouden moeite hebben met zulke aantallen, laat staan Tesla. Om dat allemaal in goede banen te lijden moet je wel ergens inleveren. Als alle auto's schoonmaken, laden en taarten bakken en bosjes bloemen neerleggen er voor had gezorgd dat 100 mensen minder hun Tesla voor 31-12 hadden gekregen, dan was het de juiste keuze. Prioriteiten...
En natuurlijk gaat het om geld, alles draait om geld. Bij de consument ook, die willen de auto vanwege de lage bijtelling. Als je iedere koper zou vragen wat ze liever hadden gehad, een schone auto met een bosje bloemen en 8% bijtelling of een smerige auto met halve accu voor 4% dan zou 100% dat laatste zeggen.
Jij noemt het onacceptabel en dat vind ik niet. En ja, als ik een nette auto kan rijden met belastingvoordelen dan doe ik dat, is gewoon een rekensom, maar om iemand die 60k neertelt voor een auto een zuinige Hollander te noemen vind ik wat ver gaanquote:Op donderdag 2 januari 2020 21:04 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Je mag mij een dwaas noemen maar je begint zelf over de matige service bij aflevering. Ik vind dat niet kunnen. Maargoed als zuinige Hollander ga je natuurlijk blind voor dat bijtellingsvoordeel.
Dus?quote:Op donderdag 2 januari 2020 20:20 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ach ja in 95% betaald de baas de rekening.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |