Deze verdachte is snel weer vrij gelaten.quote:De Duitse politie heeft een verdachte opgepakt in verband met de moord op CDU-politicus Walter Lübcke (65), afgelopen week.
Volgens de Duitse krant Frankfurter Allgemeine gaat het om een jongeman die een bekende zou zijn van de politicus.
Tja, ik neem het standaard woordgebruik over, maar een schotwond kan natuurlijk alleen moord of zelfmoord zijn (of een kleine kans van een ongeluk).quote:
Ik zag het ook al op de NOS site. Inderdaad wel vrij verdacht een schotwond aan je hoofd.quote:Op maandag 3 juni 2019 11:25 schreef Hanca het volgende:
[..]
Tja, ik neem het standaard woordgebruik over, maar een schotwond kan natuurlijk alleen moord of zelfmoord zijn (of een kleine kans van een ongeluk).
Daar keek ik ook van op inderdaad. Dit lijkt me gewoon een geval van natuurlijke loodvergiftiging.quote:
Ze hebben zo te lezen geen wapen gevonden. De kans dat je eerst jezelf door je kop knalt en dan vervolgens nog de tijd vindt om even snel dat pistool te verstoppen is natuurlijk uitermate gering.quote:Op maandag 3 juni 2019 11:25 schreef Hanca het volgende:
[..]
Tja, ik neem het standaard woordgebruik over, maar een schotwond kan natuurlijk alleen moord of zelfmoord zijn (of een kleine kans van een ongeluk).
Ach, ze hebben ook gezegd dat de man die zichzelf 2 keer in zijn rug had geschoten zelfmoord had gepleegd.quote:Op maandag 3 juni 2019 11:44 schreef vosss het volgende:
[..]
Ze hebben zo te lezen geen wapen gevonden. De kans dat je eerst jezelf door je kop knalt en dan vervolgens nog de tijd vindt om even snel dat pistool te verstoppen is natuurlijk uitermate gering.
Dus ga maar uit van moord. Zelfmoord lijkt me wel af te vallen.
Ja, dat zet ik ook in de OP. De meeste moorden zijn in de privé sfeer, dus die kans is zeker nog groot.quote:Op maandag 3 juni 2019 11:46 schreef capricia het volgende:
Even afwachten van welke kant die kogel kwam..kan ook iets in de prive-sfeer zijn.
Niet eens, gewoon een conservatieve CDU-politicus.quote:Op maandag 3 juni 2019 11:21 schreef Hanca het volgende:
Hij stond namelijk bekend als het meest pro-vluchtelingen op nemen van heel Duitsland, zo ongeveer.
Ja, het is een tijdje terug, maar naast Merkel was dit toch wel één van de gezichten achter "Wir Schaffen Das".quote:Op maandag 3 juni 2019 21:33 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Niet eens, gewoon een conservatieve CDU-politicus.
Eind 2015 heeft hij wel heel duidelijk stelling genomen dat opvang van vluchtelingen ook een plicht is voor christelijke politiek.
Hij heeft toen in Hessen heel duidelijk stelling genomen tegen een opgekomen rechts-populistische PEGIDA-variant.
Dat kwam hem op zeer persoonlijke aanvallen van Pegida-aanhangers te staan die hem een nazi vonden die mensen in Konzentrations-Zentren zou stoppen.
Maar, dat is eigenlijk al 4 jaar terug en niet echt aktueel meer..
De man was eigenlijk al met pensioen en enkel op verzoek van een lokale CDUer als ervaren bestuurder nog in functie.
Het lijkt volgens politie-aangaven een moord te zijn, waarbij er geen verdenking is in relationele kring.
Maar in dat geval acht ik de kans best mogelijk dat het een soortgelijk geval kan zijn als de moord op Els Borst.
Dat zou je toch eerder verwachten van een politicus van DIE LINKE bijv.quote:Op maandag 3 juni 2019 11:21 schreef Hanca het volgende:
https://nos.nl/artikel/22(...)-omstandigheden.html
Een schotwond aan zijn hoofd. Het kan natuurlijk 'gewoon' iets in de familiaire sfeer zijn, maar misschien dus ook wel een politieke moord. Hij stond namelijk bekend als het meest pro-vluchtelingen op nemen van heel Duitsland, zo ongeveer.
Zie draadje.twitter:GijsbertPols twitterde op maandag 03-06-2019 om 21:07:15De Duitse politie gaat er van uit dat Walter Lübcke, bestuurder van de CDU, is vermoord. Op de racistische website 'PI-News' werd zijn adres gedeeld en werd hij in naam van 'het volk' met de dood bedreigd. https://t.co/ypJpLt79o6 reageer retweet
Ik ben dit niet gewend van de NOS. Als er een vrachtwagen in een winkelstraat 100 mensen dood rijden waarna er tien moslims Alluh Akbar roepend in het wilde rond beginnen te steken en schieten en ze een manifest, een koran en afscheidsbrief achterlaten waar ze in vertellen dat ze geïnspireerd zijn door Isis dan reageert de NOS met : Motief onbekend.quote:Op dinsdag 4 juni 2019 07:31 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Oh krijgen we dit weer? Welke speculaties precies want ik zie er precies nul.
Ja normaal zie je ze bij politieke moorden nooit speculeren over het politieke motief.quote:Op dinsdag 4 juni 2019 05:19 schreef Braindead2000 het volgende:
Die speculaties van de NOS.Niet dat die speculaties ongeloofwaardig zijn maar normaal zie je ze dat nooit doen. Alleen in dit soort gevallen, waar de dader mogelijk een rechts-extremist is krijgt de gehele NOS-redactie een stijf piemeltje en speculeren ze er op los.
Je liegt. Het is gewoon niet waar. NOS geeft een feitelijke weergave van de persco die de politie heeft gegeven. En doet verder feitelijk verslag. Waar ook maar op enige manier sprake van speculatie kan zijn vertelt de NOS erbij wat de bron is.quote:Op dinsdag 4 juni 2019 07:50 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Nu speculeert de NOS meteen dat de dood van deze meneer een moord is en dat het uit de hoek komt van mensen die problemen hebben met vluchtingen.
Kun je de speculatie even letterlijk citeren, want ik kan hem niet vinden.quote:Op dinsdag 4 juni 2019 07:50 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Nu speculeert de NOS meteen dat de dood van deze meneer een moord is en dat het uit de hoek komt van mensen die problemen hebben met vluchtingen.
Kan best dat de NOS gelijk krijgt. Ik vind het alleen merkwaardig dat ze er nu wel op los speculeren.
Die zijn er ook niet. Ik denk dat dit voor deze poster een poging is om de aandacht af te leiden van de doodsbedreigingen die richting Lübcke zijn geuit vanuit rechtsextremistische kringen.quote:Op dinsdag 4 juni 2019 08:48 schreef Hanca het volgende:
[..]
Kun je de speculatie even letterlijk citeren, want ik kan hem niet vinden.
Wat een amateur was die dader dan.quote:Op maandag 3 juni 2019 11:44 schreef vosss het volgende:
Ze hebben zo te lezen geen wapen gevonden. De kans dat je eerst jezelf door je kop knalt en dan vervolgens nog de tijd vindt om even snel dat pistool te verstoppen is natuurlijk uitermate gering.
Ik denk het ook niet, maar ik ben wel benieuwd naar het antwoord van braindead.quote:Op dinsdag 4 juni 2019 08:53 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Die zijn er ook niet. Ik denk dat dit voor deze poster een poging is om de aandacht af te leiden van de doodsbedreigingen die richting Lübcke zijn geuit vanuit rechtsextremistische kringen.
Als ie dan toch wil ranten over media kan hij beter de Telegraaf op de korrel nemen. Die doen echt hun uiterste best om helemaal niks te schrijven over de doodsbedreigingen aan het adres van Lübcke. Alsof dat nooit gebeurd is.quote:Op dinsdag 4 juni 2019 09:00 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik denk het ook niet, maar ik ben wel benieuwd naar het antwoord van braindead.
Goed verzonnen weer.quote:Op dinsdag 4 juni 2019 05:19 schreef Braindead2000 het volgende:
Die speculaties van de NOS.Niet dat die speculaties ongeloofwaardig zijn maar normaal zie je ze dat nooit doen. Alleen in dit soort gevallen, waar de dader mogelijk een rechts-extremist is krijgt de gehele NOS-redactie een stijf piemeltje en speculeren ze er op los.
Of een amateurzelfmoordenaar. In Rusland vouwen ze zichzelf tenminste dubbel in de achterbak waarna ze met schotwonden het meer inrijden.quote:Op dinsdag 4 juni 2019 08:54 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Wat een amateur was die dader dan.
Ze moeten het doen zoals je vaker in films ziet.
Het wapen in de handen van het dode slachtoffer zetten, zodat het lijkt alsof het slachtoffer zelfmoord heeft gepleegd.
Applaus.quote:Op dinsdag 4 juni 2019 08:08 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Je liegt. Het is gewoon niet waar. NOS geeft een feitelijke weergave van de persco die de politie heeft gegeven. En doet verder feitelijk verslag. Waar ook maar op enige manier sprake van speculatie kan zijn vertelt de NOS erbij wat de bron is.
Ik vind het schandelijk dat er mensen zijn die zonder enige vorm van gêne zelfs moorden aangrijpen om hun politieke agenda te promoten om door middel van leugens de vrije media in diskrediet te brengen. Je zou je moeten schamen.
die zin is een uit het verband gerukte uitspraak tijdens de zomer-persconferentie...quote:Op maandag 3 juni 2019 21:50 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, het is een tijdje terug, maar naast Merkel was dit toch wel één van de gezichten achter "Wir Schaffen Das".
Ja, dat weet ik allemaal wel. Maar "wir schaffen das" stond ondertussen voor een vorm van beleid, een beleid dat de vluchtelingen welkom zijn. En daar was deze man toch echt één van de gezichten van. Anders had ik hem ook nooit gekend, de gemiddelde burgermeester in een klein plaatsje in het buitenland ken ik echt niet.quote:Op dinsdag 4 juni 2019 10:35 schreef RM-rf het volgende:
[..]
die zin is een uit het verband gerukte uitspraak tijdens de zomer-persconferentie...
het was geen 'politiek statement' en niet eens erg duidelijk beleid...
Het was vooral zo dat toen de duitse landelijke politiek net uit het reces terugkwam en een crisis aantrof die eigenlijk niet direkt tot de competentie van de Bundesregierung behoorde (opvang en afhandeling van asielaanvragen is een taak van de federale bondstaten, die echter daarmee zwaar overwerkt waren en een centrale coordinatie misten).
Bundeskanzler Merkel heeft tijdens die conferentie enkele aangegeven dat de Bundesregering zelf een taak zou opnemen hier centraal te gan sturen en dat dit niet zou betekenen dat de grenzen dicht zouden gaan, maar dat men vooral de afhandeling van aanvragen wilde versnellen en deels ook strenger maken, en deals afsluiten met herkomst en doorvoerlanden.
Wat betreft die zin "wir schaffen das" ging het specifiek over de belasting die de opvang en ook het proces van integratie nog lange tijd zou hebben op de duitse maatschappij... De uitspraak bestond uit twee delen, eerst een verwijzing naar de opvang van 4 miljoen rusland-vluchtelingen in de jaren negentig, die toen een 'gratis duitse pas' kregen en wiens integratie een langdurig proces is dat ook nu nog steeds niet afgesloten is (en deel van de duitse samenleving heeft russich als moedertaal, interessant genoeg is dat een specifieke doelgroep voor populistisch-rechtse partijen).
Walter Lübcke was geen 'gezicht' verder van het beleid van de Bundesregierung.. hij was een lokale bestuurder in Hessen, op dat moment zelfs specifiek van de stad Kassel.
Hij heeft gesproken op een burgerbijeenkomst in het stadje Lohfelden, waar het ging over de lokale opvang van 800 vluchtelingen
https://www.hna.de/lokale(...)o-abend-5649881.html
Later werden de uitspraken van Lübcke door een bepaalde spreker op een PEGIDA bijeenkomst aangegrepen vergelijkingen met nazi's en een 'onrechtstaat' en Concentratiekampen te maken... iets wat toen overigens zelfs veel Pegida-demonstranten tever ging.
Niets meer en niets minder.
Net of vluchtelingen pas besloten hun koffers te pakken toen Merkel die uitspraak deed. De problematiek was er hoe dan ook geweest, ongeacht de uitlatingen van Merkel. Maar boze critici willen graag het beeld creëren dat Merkel hoogstpersoonlijk verantwoordelijk is voor de influx van vluchtelingen.quote:Op dinsdag 4 juni 2019 10:49 schreef speknek het volgende:
Ik heb de kritiek op "wir schaffen das" ook altijd hoogst curieus gevonden. Alsof ze had moeten zeggen "wir sind verloren". Ik gok dat mensen dat liever hadden gehoren, want het idee dat de vluchtelingenstroom oplosbaar is brengt niet de chaos die ze zo graag wensen.
tegenstanders hebben het er later van gemaakt. vooral om een populistisch beeld te schepen dat leuk polariserend gebracht kan worden, maar dat weinig met de realiteit te doen heeftquote:Op dinsdag 4 juni 2019 10:52 schreef Hanca het volgende:
Maar "wir schaffen das" stond ondertussen voor een vorm van beleid, een beleid dat de vluchtelingen welkom zijn.
Maar dat duidt dan toch juist meer op terreur? Als het doel namelijk is om angst te verspreiden en zo doende een bepaalde vorm van politiek te ontmoedigen, dan is het juist belangrijk dat duidelijk is dat het om een moord gaat en niet om zelfdoding.quote:Op dinsdag 4 juni 2019 08:54 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Wat een amateur was die dader dan.
Ze moeten het doen zoals je vaker in films ziet.
Het wapen in de handen van het dode slachtoffer zetten, zodat het lijkt alsof het slachtoffer zelfmoord heeft gepleegd.
Er valt nog weinig te melden, als het een privékwestie is, is dat niet zo spannend voor Nederland. En het feit dat hij is gevonden met een schotwond en wat zijn achtergrond is, heeft elk medium dat ik volg gewoon gemeld.quote:Op dinsdag 4 juni 2019 14:37 schreef Klopkoek het volgende:
De Nederlandse rechtse media is stil over dit onderwerp.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)n-zelfmoord-a3962505quote:Die uitspraak kwam hem op grote woede in extreemrechtse kring te staan. Hij werd uitgescholden, ontving doodsbedreigingen en zijn adres werd op extreemrechtse sites gepubliceerd. Politie en Justitie benadrukken echter dat er geen aanwijzingen zijn dat de dader in extreemrechtse hoek gezocht moet worden. ,,Ons onderzoek strekt zich in alle richtingen uit’’, aldus de politie tegenover Duitse media.
Op de persconferentie zijn wel wat aangaves gedaan over het politieonderzoek ..quote:Op dinsdag 4 juni 2019 19:54 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
De politie gaat niet speculeren of zeggen " we zoeken in extreemrechtse hoek"
Nee de bruinhemdenbrigade had liever gewoon "RAUS!!" gehoordquote:Op dinsdag 4 juni 2019 10:49 schreef speknek het volgende:
Ik heb de kritiek op "wir schaffen das" ook altijd hoogst curieus gevonden. Alsof ze had moeten zeggen "wir sind verloren". Ik gok dat mensen dat liever hadden gehoren, want het idee dat de vluchtelingenstroom oplosbaar is brengt niet de chaos die ze zo graag wensen.
Men wilde horen " Wir schaffen das nicht, Es ist eine Katastrophe für Deutschland"quote:Op dinsdag 4 juni 2019 23:28 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nee de bruinhemdenbrigade had liever gewoon "RAUS!!" gehoord
Raus? Liever dat ze ''Bleib!'' had gezegd.quote:Op dinsdag 4 juni 2019 23:28 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nee de bruinhemdenbrigade had liever gewoon "RAUS!!" gehoord
twitter:ReconquistaNetz twitterde op maandag 03-06-2019 om 23:48:03Reaktionen von rechts zum Tod des Kasseler Regierungspräsidenten Walter #Lübcke https://t.co/oto6kCHJsC reageer retweet
Gott, schmeiß Hirn vom Himmel..quote:Op woensdag 5 juni 2019 15:14 schreef capricia het volgende:
Extreem rechts viert de dood van deze man. Ik vind dat nogal onpasselijk. Bah.
https://nos.nl/l/2287738twitter:ReconquistaNetz twitterde op maandag 03-06-2019 om 23:48:03Reaktionen von rechts zum Tod des Kasseler Regierungspräsidenten Walter #Lübcke https://t.co/oto6kCHJsC reageer retweet
Herkenbare teksten. Zie je hier ook veel als het om bijvoorbeeld D66/Rob Jetten gaat. Zelfs nadat Els Borst is vermoord.quote:Op de site volksverpetzer.de valt onder meer deze reactie te lezen: "De regering is tegen het volk. Dat is erg genoeg. Het volk weert zich."
Hier gaf een politiek leider zelfs een overwinningstoespraak met dat thema.quote:Op woensdag 5 juni 2019 16:34 schreef speknek het volgende:
[..]
Herkenbare teksten. Zie je hier ook veel als het om bijvoorbeeld D66/Rob Jetten gaat. Zelfs nadat Els Borst is vermoord.
Vergeet dit deel niet:quote:Op woensdag 5 juni 2019 16:38 schreef capricia het volgende:
[..]
Hier gaf een politiek leider zelfs een overwinningstoespraak met dat thema.
,,We worden ondermijnd door onze universiteiten, onze journalisten, door de mensen die onze kunstsubsidies ontvangen en die onze gebouwen ontwerpen. En bovenal worden we ondermijnd door onze bestuurders”
Ik stond op de banken.quote:Op woensdag 5 juni 2019 16:44 schreef Hanca het volgende:
[..]
Vergeet dit deel niet:
"Wij zijn naar het front geroepen. Omdat het moet, omdat ons land ons nodig heeft."
Ja, sommige mensen vallen voor stoere militaire praat.quote:
Dat mensen direct aan marcherende mannen in uniform denken zegt vooral veel over de hysterie van die mensen. Hoe lang komt het fascisme er ook alweer aan?quote:Op woensdag 5 juni 2019 16:53 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, sommige mensen vallen voor stoere militaire praat.
Het front is een militaire term. Dat kun je moeilijk ontkennen. Jij sleept het fascisme er bij, dat zal ik nooit doen.quote:Op woensdag 5 juni 2019 16:56 schreef Oostwoud het volgende:
[..]
Dat mensen direct aan marcherende mannen in uniform denken zegt vooral veel over de hysterie van die mensen. Hoe lang komt het fascisme er ook alweer aan?
Dat is waar, ik associeerde jouw reactie ten onrechte met een eerdere van speknek.quote:Op woensdag 5 juni 2019 16:57 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het front is een militaire term. Dat kun je moeilijk ontkennen. Jij sleept het fascisme er bij, dat zal ik nooit doen.
Dat mensen direct bij mannen in uniform denken bij de uitspraak "we worden naar het front geroepen" tekent hysterie?quote:Op woensdag 5 juni 2019 16:56 schreef Oostwoud het volgende:
[..]
Dat mensen direct aan marcherende mannen in uniform denken zegt vooral veel over de hysterie van die mensen. Hoe lang komt het fascisme er ook alweer aan?
Toen Pim Fortuyn dood was geschoten was er Groene Terreur?quote:Op woensdag 5 juni 2019 17:40 schreef speknek het volgende:
En wanneer komt het fascisme nou? Dit de derde Europese politicus in minder dan drie jaar tijd die door extreem rechts als landverrader is uitgemaakt en vervolgens vermoord.
Dus ik zou zeggen: hoe bedoel je wanneer komt het?!
De neo-nazi's zijn hier, en praten over een boreaal Europa.
Ohja dus na de moord op Van Gogh was het terecht om te vragen "we hebben het al zo lang over Islamistische terroristen, wanneer komen ze nou?"quote:Op woensdag 5 juni 2019 17:50 schreef Oostwoud het volgende:
[..]
Toen Pim Fortuyn dood was geschoten was er Groene Terreur?
Toen Theo Vergogh om het leven werd gebracht was de islamisering compleet?
Je verward incidenten met tendensen.
Toevoeging, voordat iemand komt met het geneuzel dat het al zo lang geleden is: 2017 Congressional baseball shooting
HOPPA, na het gelul over Christchurch linken we Baudet ook nog ff aan deze zaak.quote:Op woensdag 5 juni 2019 17:57 schreef ..-._---_-.- het volgende:
en daarbij zeggen dat we naar "het front" geroepen worden.
Kijk eens aan, jij weet dus al wie de dader was. Bel je ff met de Duitse politie, die hebben namelijk nog geen idee wie het was of wat het motief was.quote:Op woensdag 5 juni 2019 17:40 schreef speknek het volgende:
En wanneer komt het fascisme nou? Dit de derde Europese politicus in minder dan drie jaar tijd die door extreem rechts als landverrader is uitgemaakt en vervolgens vermoord.
Interessant, ik heb namelijk nog nooit iemand zien oproepen om met een wapen in de hand tegen Rob Jetten in verweer te komen. Wel in het stemhokje.quote:Op woensdag 5 juni 2019 16:34 schreef speknek het volgende:
[..]
Herkenbare teksten. Zie je hier ook veel als het om bijvoorbeeld D66/Rob Jetten gaat. Zelfs nadat Els Borst is vermoord.
Je loopt rood aanquote:Op woensdag 5 juni 2019 18:09 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
HOPPA, na het gelul over Christchurch linken we Baudet ook nog ff aan deze zaak.![]()
Jullie zijn ongelofelijk. On Ge Fucking Lofelijk.
Ik wel, mischien moet je eens een kwaliteitskrant lezen?quote:Op woensdag 5 juni 2019 18:15 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Interessant, ik heb namelijk nog nooit iemand zien oproepen om met een wapen in de hand tegen Rob Jetten in verweer te komen. Wel in het stemhokje.
Maar jij begeeft je dus regelmatig in ''extreem rechtse kringen'' om vervolgens hier rapport uit te brengen? Misschien moet je maar als informant voor de AIVD gaan werken, die sterke neus voor extremisme van jou kan dit land goed dienen.
Ja. Hij wordt door extreem rechts als landverrader neergezet. Heeft jaren met bedreigingen geleefd uit die hoek.quote:Op woensdag 5 juni 2019 17:40 schreef speknek het volgende:
Dus ik zou zeggen: hoe bedoel je wanneer komt het?!
De neo-nazi's zijn hier, en praten over een boreaal Europa.
Het heeft dan ook weinig zin om hem neer te knallen. NPC Jetten uploaden ze gewoon weer in de volgende (ideologisch-)lege huls.quote:Op woensdag 5 juni 2019 18:15 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Interessant, ik heb namelijk nog nooit iemand zien oproepen om met een wapen in de hand tegen Rob Jetten in verweer te komen.
Okee, niet Speknek, maar jij bent uiteindelijk de grootste haatzaaier van dit topic. Gefeliciteerd!quote:Op woensdag 5 juni 2019 16:38 schreef capricia het volgende:
[..]
Hier gaf een politiek leider zelfs een overwinningstoespraak met dat thema.
,,We worden ondermijnd door onze universiteiten, onze journalisten, door de mensen die onze kunstsubsidies ontvangen en die onze gebouwen ontwerpen. En bovenal worden we ondermijnd door onze bestuurders”
Dit was een reactie op de tekst:quote:Op woensdag 5 juni 2019 18:20 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Okee, niet Speknek, maar jij bent uiteindelijk de grootste haatzaaier van dit topic. Gefeliciteerd!
Nergens in de speech was een oproep tot geweld verwerkt. Enkel het opbouwen van een democratische partij, die zonder een spoortje geweld via de stembus Nederland gaat verbeteren en democratische vernieuwing doorvoeren. Nee, we gaan het partijkartel niet breken met knuppels. Nee, we gaan geen politieke bijeenkomsten binnenvallen en verstoren en mensen in elkaar slaan. Nee, niemand gaat het Binnenhof letterlijk in de fik steken.
Dat jij even doet alsof er allemaal verborgen beloftes van geweld achter zitten, het linkt aan het gebrabbel van een stel anonieme Duitse nazi's... ik weet niet eens wat ik hierop nog moet zeggen, verder.Zoek hulp.
Dat is ook ongeveer de strekking van Baudets speech. Ik zaai daar geen haat mee. Hell, het is niet eens bekend wie hem heeft doodgeschoten.quote:Op de site volksverpetzer.de valt onder meer deze reactie te lezen: "De regering is tegen het volk. Dat is erg genoeg. Het volk weert zich."
Ik pas ermee op. Als je goed leest zeg ik niet dat extreem rechts hem heeft vermoord.quote:Op woensdag 5 juni 2019 18:19 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Hij wordt door extreem rechts als landverrader neergezet. Heeft jaren met bedreigingen geleefd uit die hoek.
Nee, we weten niet of de kogel uit extreem rechtse hoek kwam. Vooralsnog kun je niet zeggen dat ie door extreem rechts vermoord is.
Pas daar mee op aub.
Rechtse en xenofobische figuren scheppen alleen wel een klimaat waarin sommige mensen zich gesteund worden dit soort fratsen uit te halen.quote:Op woensdag 5 juni 2019 18:27 schreef speknek het volgende:
[..]
Ik pas ermee op. Als je goed leest zeg ik niet dat extreem rechts hem heeft vermoord.
Nee, je moet beter lezen en minder interpreteren.quote:Op woensdag 5 juni 2019 18:09 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
HOPPA, na het gelul over Christchurch linken we Baudet ook nog ff aan deze zaak.![]()
Jullie zijn ongelofelijk. On Ge Fucking Lofelijk.
Die Gedanken sind frei. Je moet mensen als het gaat om "landverraad" vervolgen vanwege hun daden, niet vanwege hun mening.quote:Op woensdag 5 juni 2019 18:11 schreef LelijKnap het volgende:
Als het landverraders betreft is het natuurlijk gevaarlijker om dat niet dan om dat wel te benoemen.
Zo staat het men eveneens vrij om in mensen een landverrader te zien (zonder dat ze een hand aan het politieke stuur hebben) en te beargumenten wat zoal de doodstraf verdient. Het wordt lastig wanneer die twee zaken aan elkaar om één persoon gebonden wordt.quote:Op woensdag 5 juni 2019 20:41 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Die Gedanken sind frei. Je moet mensen als het gaat om "landverraad" vervolgen vanwege hun daden, niet vanwege hun mening.
Maar als je mensen gaat oproepen om naar het front te gaan, of oproept tot een revolte dan kom je in de buurt van de grens tussen vrije meningsuiting en opruiing.quote:Op woensdag 5 juni 2019 20:47 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Zo staat het men eveneens vrij om in mensen een landverrader te zien (zonder dat ze een hand aan het politieke stuur hebben) en te beargumenten wat zoal de doodstraf verdient. Het wordt lastig wanneer die twee zaken aan elkaar om één persoon gebonden wordt.
Jep, en vervolgens ben je of terrorist of vrijheidsstrijder.quote:Op woensdag 5 juni 2019 21:48 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Maar als je mensen gaat oproepen om naar het front te gaan, of oproept tot een revolte dan kom je in de buurt van de grens tussen vrije meningsuiting en opruiing.
Onzin. In een democratische rechtsstaat is opruiing gewoon strafbaar.quote:Op woensdag 5 juni 2019 21:52 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Jep, en vervolgens ben je of terrorist of vrijheidsstrijder.
Waar of wanneer werd er opgeroepen om naar het front te gaan? Wilders heeft inderdaad meer dan eens opgeroepen tot een revolte.quote:Op woensdag 5 juni 2019 21:48 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Maar als je mensen gaat oproepen om naar het front te gaan, of oproept tot een revolte dan kom je in de buurt van de grens tussen vrije meningsuiting en opruiing.
Als je er van overtuigd bent dat er spraken is van landverraad dan opereer je moreel bezien al snel buiten de wettelijke kaders.quote:Op woensdag 5 juni 2019 22:06 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Onzin. In een democratische rechtsstaat is opruiing gewoon strafbaar.
Mensen die de term democratische rechtsstaat hanteren.quote:Op woensdag 5 juni 2019 22:06 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Onzin. In een democratische rechtsstaat is opruiing gewoon strafbaar.
Ja doei, ik voel de semantische haarkloverij al aankomen.quote:Op woensdag 5 juni 2019 22:18 schreef Oostwoud het volgende:
[..]
Waar of wanneer werd er opgeroepen om naar het front te gaan? Wilders heeft inderdaad meer dan eens opgeroepen tot een revolte.
https://www.parool.nl/wer(...)cus-lubcke~ba5026cb/quote:De Duitse politie heeft een verdachte opgepakt in verband met de moord op CDU-politicus Walter Lübcke (65), afgelopen week.
Volgens de Duitse krant Frankfurter Allgemeine gaat het om een jongeman die een bekende zou zijn van de politicus.
https://www.volkskrant.nl(...)-politicus~b48c12ff/quote:Duitse politie doet invallen bij verspreiders van haatdragende berichten na mysterieuze dood CDU-politicus
Na de gewelddadige dood van een lokale politicus in de Duitse stad Kassel heeft de politie eind deze week in heel Duitsland invallen gedaan bij de verspreiders van haatdragende berichten. Christen-democraat Walter Lübcke werd afgelopen weekeinde met een schotwond in het hoofd aangetroffen in de tuin van zijn woning. Daarna volgde op internet een ware hetze tegen de man, die zich in het verleden positief heeft uitgelaten over de komst van buitenlanders.
Prominente Duitse politici, onder wie president Frank-Walter Steinmeier, hebben zich vol afschuw uitgelaten over de golf van haat jegens de omgekomen politicus. ‘Cynisch, smakeloos, afgrijselijk, in elk opzicht weerzinwekkend’, aldus Steinmeier in een verklaring. ‘Het is walgelijk te zien hoe rechtse lieden zich verheugen over de dood van Walter Lübcke’, twitterde minister van Buitenlandse Zaken Heiko Maas. ‘Wanneer iemand met haat overspoeld wordt, alleen omdat hij liberale denkbeelden heeft, dan is dat de ondergang van de menselijke moraal’, zei minister van Binnenlandse Zaken Horst Seehofer vrijdag in de Berlijnse krant Der Tagesspiegel.
De krant doet een greep uit de verwensingen aan het adres van Lübcke. Op YouTube werd hij uitgemaakt voor ‘rat’ en ‘smerig zwijn’. Haat richtte zich ook tot bondskanselier Angela Merkel, partijgenoot van Lübcke. Een zekere ‘Dark Player’ noemde haar ‘het volgende slachtoffer’ en beeldde een vuurwapen af. YouTube liet weten harder op te zullen treden tegen ‘haatvideo’s’. Daartoe rekent het bedrijf nadrukkelijk ook video’s ‘die de nazi-ideologie propageren of verheerlijken’.
ok OP update..quote:Op zaterdag 8 juni 2019 22:25 schreef capricia het volgende:
@:bluesdude
Je beide berichten zijn in de OP opgenomen.
En deze verdachte is alweer vrijgelaten.quote:Op zaterdag 8 juni 2019 21:34 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
https://www.parool.nl/wer(...)cus-lubcke~ba5026cb/
roddel roddel: neefje die geld wilde ?, schandknaap? , is de klusjesman al onderzocht ?
ja... dus de politie had niet zoveel aanwijzingen tegen hem. Noppes bewijzen. Hij kwam met een goed verhaal... Had hij ook een alibi ?quote:Op zondag 9 juni 2019 10:56 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
En deze verdachte is alweer vrijgelaten.
https://www.google.nl/amp(...)op-vrije-voeten.html
https://www.parool.nl/wer(...)cus-lubcke~b247c13d/"quote:De Duitse politie heeft een aanhouding verricht vanwege de moord op politicus Walter Lübcke. Speciale eenheden van de politie arresteerden een 45-jarige man, melden de autoriteiten.
De verdachte is in de nacht van vrijdag op zaterdag opgepakt. Zijn arrestatie volgde op een DNA-match. Politie en Justitie zeggen komende week met meer informatie te komen over de arrestatie en het onderzoek naar de moord op de CDU-politicus.
Nach Informationen der "Frankfurter Allgemeinen Zeitung" soll der Mann aus dem rechtsextremen Milieu stammen.quote:Op zondag 16 juni 2019 16:39 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
https://www.parool.nl/wer(...)cus-lubcke~b247c13d/"
Duitsland is vaak sws terughoudend met dit soort nieuws (of de ellende van links, rechts of van migranten komt).quote:Op zondag 16 juni 2019 18:44 schreef FlippingCoin het volgende:
Ik snap niet dat ik hier zo weinig over hoor eigenlijk ik vind dit echt heel ver gaan.
Maar zodra dat duidelijk is zal er toch wel flinke ophef ontstaan dan?quote:Op zondag 16 juni 2019 18:46 schreef capricia het volgende:
[..]
Duitsland is vaak sws terughoudend met dit soort nieuws (of de ellende van links, rechts of van migranten komt).
Ik vind alles toch wel stil. Qua media. Ook in NL.quote:Op zondag 16 juni 2019 18:48 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Maar zodra dat duidelijk is zal er toch wel flinke ophef ontstaan dan?
Vergeet die burgemeester uit Gdansk niet... En dan zijn er nog lui die beweren dat extreem links gevaarlijker isquote:Op zondag 16 juni 2019 18:41 schreef capricia het volgende:
Ja. Ik lees het ook. Extreem rechts. Bah.
https://amp.nos.nl/artike(...)tter_impression=true
Jo Cox. En 69 op een eiland in Noorwegen. En nu Lübcke dus.
Schrik er toch steeds weer van.
Ja die ook.quote:Op zondag 16 juni 2019 18:58 schreef Falco het volgende:
[..]
Vergeet die burgemeester uit Gdansk niet... En dan zijn er nog lui die beweren dat extreem links gevaarlijker is
Toch best veel in het nieuws geweest?quote:Op zondag 16 juni 2019 18:51 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik vind alles toch wel stil. Qua media. Ook in NL.
Dat de volgende, een Duitse politicus nu, vermoord is door extreem rechts (zoals het er nu naar uit ziet, bedoel het moet eerst nog bewezen worden allemaal).quote:Op zondag 16 juni 2019 19:41 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Toch best veel in het nieuws geweest?
Had je eens moeten zien als er een rechtse politicus vermoord werd door een linksaard of nog beter, een islamitische asielzoekerquote:Op zondag 16 juni 2019 20:09 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat de volgende, een Duitse politicus nu, vermoord is door extreem rechts (zoals het er nu naar uit ziet, bedoel het moet eerst nog bewezen worden allemaal).
Nee. Ik vind dat daar niet veel aandacht voor is. Dit topic loopt geen storm.
Henriette Reker en Andreas Hollstein. Beiden Duitse politici. Beiden neergestoken met een mes. Beide keren een extreem rechtse dader. Beide keren weinig tot geen aandacht hier.quote:Op zondag 16 juni 2019 20:41 schreef Dven het volgende:
[..]
Had je eens moeten zien als er een rechtse politicus vermoord werd door een linksaard of nog beter, een islamitische asielzoeker
Helaas heb je gelijk...quote:Op zondag 16 juni 2019 20:48 schreef capricia het volgende:
[..]
Henriette Reker en Andreas Hollstein. Beiden Duitse politici. Beiden neergestoken met een mes. Beide keren een extreem rechtse dader. Beide keren weinig tot geen aandacht hier.
Wie weet nog wie Adamowicz was? Ook vermoord.
Je moet wel echt een betonnen damwand voor je harses hebben als je niet inziet dat extreem-links door de geschiedenis heen veruit het gevaarlijkst is geweest. Pol Pot, Stalin, Mao Zedong en Hitler, stuk voor stuk extreem-linkse massamoordenaars met miljoenen fanatieke volgelingen en tientallen miljoenen moorden op hun naam.quote:Op zondag 16 juni 2019 18:58 schreef Falco het volgende:
[..]
Vergeet die burgemeester uit Gdansk niet... En dan zijn er nog lui die beweren dat extreem links gevaarlijker is
We hebben het hier over Europa. (En eigenlijk ook over de recente moorden. )quote:Op zondag 16 juni 2019 21:25 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Je moet wel echt een betonnen damwand voor je harses hebben als je niet inziet dat extreem-links door de geschiedenis heen veruit het gevaarlijkst is geweest. Pol Pot, Stalin, Mao Zedong en Hitler, stuk voor stuk extreem-links massamoordenaars met miljoenen fanatieke volgelingen en tientallen miljoenen moorden op hun naam.
De recente moordpartijen zijn vrijwel allemaal islamitisch, en dus extreem-links, van aard. Extreem-rechtse moordpartijen vallen juist op door hun relatieve zeldzaamheid.quote:Op zondag 16 juni 2019 21:27 schreef capricia het volgende:
[..]
We hebben het hier over Europa. (En eigenlijk ook over de recente moorden. )
Want Nieuw Zeeland werd ook niet genoemd.
Whataboutisme.quote:Op zondag 16 juni 2019 21:33 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
De recente moordpartijen zijn vrijwel allemaal islamitisch, en dus extreem-links, van aard. Extreem-rechtse moordpartijen vallen juist op door hun relatieve zeldzaamheid.
Een moord op één enkele politicus, een volkshater die er een sport van maakte om de Duitse maatschappij te ontwrichten met z'n rare ideeën. Het zou niet mogen gebeuren, maar ik lig er persoonlijk niet wakker van.quote:Op zondag 16 juni 2019 21:35 schreef capricia het volgende:
[..]
Whataboutisme.
Spreek je eens uit over deze moorden van extreem rechts.
De jongen in belgie die met zijn benen vastgebonden en zijn armen achter zijn rug gebonden van een viaduct was gegaan was ook zelfmoord volgens de lokale politie.quote:Op maandag 3 juni 2019 12:08 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Ach, ze hebben ook gezegd dat de man die zichzelf 2 keer in zijn rug had geschoten zelfmoord had gepleegd.
Of de man die in een tas werd gevonden met een hangslot door de rits. Zelfmoord.
Als het politiek genoeg uitkomt, is het zelfmoord.
Deze komt me niet bekend voor.quote:Op zondag 16 juni 2019 21:47 schreef Murdera het volgende:
[..]
De jongen in belgie die met zijn benen vastgebonden en zijn armen achter zijn rug gebonden van een viaduct was gegaan was ook zelfmoord volgens de lokale politie.
https://www.ad.nl/binnenl(...)-timmer-18~aa997fca/quote:Op zondag 16 juni 2019 21:51 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Deze komt me niet bekend voor.
Heb je een link hier van?
Oh, een volkshater, ja, die mogen van jou wel dood, da's niet erg.quote:Op zondag 16 juni 2019 21:44 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Een moord op één enkele politicus, een volkshater die er een sport van maakte om de Duitse maatschappij te ontwrichten met z'n rare ideeën. Het zou niet mogen gebeuren, maar ik lig er persoonlijk niet wakker van.
Ach, ik vind het niet zo erg. Er gaan elke dag heel veel mensen dood. En als ik zou moeten kiezen tussen de verkrachting en moord van een meisje door een zogenaamde "vluchteling", of zo'n moord op een volgevreten, volkshatende politicus, doe mij dan die laatste maar.quote:Op zondag 16 juni 2019 22:23 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Oh, een volkshater, ja, die mogen van jou wel dood, da's niet erg.
Nee, ik veroordeel alle moorden en terrorisme, jij niet. Daar zit het verschil tussen ons.quote:Op zondag 16 juni 2019 22:53 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Ach, ik vind het niet zo erg. Er gaan elke dag heel veel mensen dood. En als ik zou moeten kiezen tussen de verkrachting en moord van een meisje door een zogenaamde "vluchteling", of zo'n moord op een volgevreten, volkshatende politicus, doe mij dan die laatste maar.
Maar ik zou me kunnen voorstellen dat die keuze voor jou anders uitpakt.
Alsof je moet kiezenquote:Op zondag 16 juni 2019 22:53 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
En als ik zou moeten kiezen tussen de verkrachting en moord van een meisje door een zogenaamde "vluchteling", of zo'n moord op een volgevreten, volkshatende politicus, doe mij dan die laatste maar.
Hitler extreem links? Die fabel is zo vaak ontkracht, en de oorsprong vind zich in een colum uit van een Amerikaanse columnist, kan de naam moet meer herinneren en is op internet onder rechts zijn eigen leven gaan leiden. Maar goed Laten we gewoon heel stellig zijn allen die je noemt waren natiolistisch en hadden een eigen volk eerst/ eigen soort (kan ook idiologie zijn) ideologie en gek genoeg is er dan geen verschil tussen extremen (behalve het gene waar je zelf toe aangetrokken voelt (extreem rechts)). Want het natiolsime zorgt voor die gestoordheid en want zelfs Volkert was een soort mijn soort eerst figuur.quote:Op zondag 16 juni 2019 21:25 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Je moet wel echt een betonnen damwand voor je harses hebben als je niet inziet dat extreem-links door de geschiedenis heen veruit het gevaarlijkst is geweest. Pol Pot, Stalin, Mao Zedong en Hitler, stuk voor stuk extreem-links massamoordenaars met miljoenen fanatieke volgelingen en tientallen miljoenen moorden op hun naam.
Een milkshake gegooid naar Farage, een ei kapot geslagen op een extreem rechtse politicus: "EEN DIRECTE AANVAL OP DEMOCRATIE!!!"quote:Op maandag 17 juni 2019 01:31 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Wel interessant om te zien dat als iemand paf roept tegen een rechtse politicus dat een land te klein is. Krijg je allemaal gehuil over demonisering en dergelijke. Dan wordt er weer eens een linkse politicus omgelegd en wordt er vrolijk gebagataliseerd hoor je niemand over demonisering.
Van de moord op Fortuin hoeven we ook niet wakker te liggen natuurlijk. Fortuin was immers ook maar één enkele politicus, een volkshater die er een sport van maakte om de Nederlandse maatschappij te ontwrichten met z'n rare ideeën.quote:Op zondag 16 juni 2019 23:32 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
LOL, jahoor, jij "veroordeel alle moorden en terrorisme". Als er weer eens een Pim Fortuyn vermoord wordt, sta je weer vooraan te juichen.
De islam heeft niks met extreem-links te maken. Sterker nog, het lijkt meer op extreem-rechts.quote:Op zondag 16 juni 2019 21:33 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
De recente moordpartijen zijn vrijwel allemaal islamitisch, en dus extreem-links, van aard. Extreem-rechtse moordpartijen vallen juist op door hun relatieve zeldzaamheid.
Als de moordenaar een islamitische achtergrond heeft kun je alleen stellen dat de dader uiterst conservatief is. Bijzonder weinig over links of rechts. Maar je denkt toch wat je wil denken.quote:Op zondag 16 juni 2019 21:33 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Als je hitler niet onder links laat vallen, wat een discussie op zich is, heeft links nog steeds 170 miljoen doden op zijn naam staan.quote:Op maandag 17 juni 2019 00:16 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Hitler extreem links? Die fabel is zo vaak ontkracht, en de oorsprong vind zich in een colum uit van een Amerikaanse columnist, kan de naam moet meer herinneren en is op internet onder rechts zijn eigen leven gaan leiden. Maar goed Laten we gewoon heel stellig zijn allen die je noemt waren natiolistisch en hadden een eigen volk eerst/ eigen soort (kan ook idiologie zijn) ideologie en gek genoeg is er dan geen verschil tussen extremen (behalve het gene waar je zelf toe aangetrokken voelt (extreem rechts)). Want het natiolsime zorgt voor die gestoordheid en want zelfs Volkert was een soort mijn soort eerst figuur.
Oh dus? Dan mag extreem rechts nog 170 miljoen mensen vermoorden met jouw goedkeuring om de score recht te trekken?quote:Op maandag 17 juni 2019 09:06 schreef Posergoth6667 het volgende:
[..]
Als je hitler niet onder links laat vallen, wat een discussie op zich is, heeft links nog steeds 170 miljoen doden op zijn naam staan.
En hoeveel doden heeft het nationalisme/eigen soort eerst op zijn naam staan?quote:Op maandag 17 juni 2019 09:06 schreef Posergoth6667 het volgende:
[..]
Als je hitler niet onder links laat vallen, wat een discussie op zich is, heeft links nog steeds 170 miljoen doden op zijn naam staan.
Was de inquisitie ook niet rechts? De Kruisvaarders? En hoeveel doden zijn er gevallen door koloniale bezetting, ook geen linkse hobby gok ikquote:Op maandag 17 juni 2019 09:11 schreef Korenfok het volgende:
[..]
En hoeveel doden heeft het nationalisme op zijn naam staan?
Dit dus. Echt bizar.quote:Op maandag 17 juni 2019 09:13 schreef Dven het volgende:
Eigenlijk wel schattig dat de polivegans hier komen om te paraderen met hun linksrechtsobsessie en dit wegmoffelen onder het mom van lInKs hEeFt vEeL dOdEn oP zN gEwEtEn StAaN tIeNtAlLeN jArEn gElEDeN
Om je dood te schamen.
quote:Op maandag 17 juni 2019 09:22 schreef Hanca het volgende:
Ik snap deze discussie nooit. Ja, er zijn door allerlei extreme kanten doden gevallen. Extreem rechts, extreem links, extreem nationalisme, extreem-religieus fanatisme, extreem anti-religieus fanatisme en er zijn vast nog wel meer extremen te verzinnen.
Moraal daar van lijkt me niet dat je gaat kijken welke extreme het minst erg is, maar dat dat extreme vaak gevaarlijk is.
Je gaat als je links van het midden zit het extreem linkse geweld toch niet verdedigen? En als je rechts van het midden zit het extreem rechtse geweld toch niet? Zo ga ik als gelovige ook geweld in naam van een religie niet verdedigen, en ik denk dat de meeste ongelovigen ook geweld tegen religieuze mensen niet verdedigen.
Ik snap die neiging van "mijn kant is beter, want minder doden" echt niet. Iedereen die geweld pleegt hoort niet bij mijn kant, dat wil ik wel stellen.
Zo is datquote:Op maandag 17 juni 2019 09:22 schreef Hanca het volgende:
Ik snap deze discussie nooit. Ja, er zijn door allerlei extreme kanten doden gevallen. Extreem rechts, extreem links, extreem nationalisme, extreem-religieus fanatisme, extreem anti-religieus fanatisme en er zijn vast nog wel meer extremen te verzinnen.
Moraal daar van lijkt me niet dat je gaat kijken welke extreme het minst erg is, maar dat dat extreme vaak gevaarlijk is.
Je gaat als je links van het midden zit het extreem linkse geweld toch niet verdedigen? En als je rechts van het midden zit het extreem rechtse geweld toch niet? Zo ga ik als gelovige ook geweld in naam van een religie niet verdedigen, en ik denk dat de meeste ongelovigen ook geweld tegen religieuze mensen niet verdedigen.
Ik snap die neiging van "mijn kant is beter, want minder doden" echt niet. Iedereen die geweld pleegt hoort niet bij mijn kant, dat wil ik wel stellen.
Mee eens. Al die doden zijn niets meer als ik denk dat ik zo EXTREEM bij het juiste eind heb, en dat ik hierom die anders kan doden want die ander bedreigd mij (gelijk)quote:Op maandag 17 juni 2019 09:22 schreef Hanca het volgende:
Dat zeg ik niet.quote:Op maandag 17 juni 2019 09:09 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
Oh dus? Dan mag extreem rechts nog 170 miljoen mensen vermoorden met jouw goedkeuring om de score recht te trekken?
Ligt er aan hoe je er naar kijkt, maar nationalisme is geen stroming. Er is links, centrum en rechts nationalisme, maar in elk geval is het nationalisme ondergeschikt aan de primaire ideologie. Je kunt wel zeggen van, ja de russen waren russisch nationalistisch, maar het probleem en de miljoenen doden, kwamen uit een communistisch ideaal.quote:Op maandag 17 juni 2019 09:11 schreef Korenfok het volgende:
[..]
En hoeveel doden heeft het nationalisme/eigen soort eerst op zijn naam staan?
Brrrrr komt dichterbij...twitter:PGKroeger twitterde op maandag 17-06-2019 om 08:56:18Afschuwelijk. Ex-CDU-dame die uit afkeer van Merkel AfD werd, hitste achterban op tegen vermoorde #Lübcke. https://t.co/GFG3WFFdps reageer retweet
Toen UGGHH zijn broer GRORGH in het jaar 20.000 voor Christus de kop insloeg met van die houten holbewoner knuppels vond de eerste extreem-rechtse aanslag plaats.quote:Op maandag 17 juni 2019 09:13 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
Was de inquisitie ook niet rechts? De Kruisvaarders? En hoeveel doden zijn er gevallen door koloniale bezetting, ook geen linkse hobby gok ik
Nee, die kwamen vooruit het de (angst) gedachten dat iemand bedreigd de (communistische)ideeën en die ideeën zijn zo juist dat de ander dood moet. En alles is hierop terug te leiden:quote:Op maandag 17 juni 2019 09:33 schreef Posergoth6667 het volgende:
[..]
Ligt er aan hoe je er naar kijkt, maar nationalisme is geen stroming. Er is links, centrum en rechts nationalisme, maar in elk geval is het nationalisme ondergeschikt aan de primaire ideologie. Je kunt wel zeggen van, ja de russen waren russisch nationalistisch, maar het probleem en de miljoenen doden, kwamen uit een communistisch ideaal.
...omdat nationaal-socialisme familie is van de socialistische/communistische ''familie'' van ideologieën. Het grootste verschil is dat fascisme de klassenstrijd heeft vervangen door strijd tussen volkeren/natiestaten.quote:Op maandag 17 juni 2019 00:16 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Want het natiolsime zorgt voor die gestoordheid en want zelfs Volkert was een soort mijn soort eerst figuur.
Logisch. Toen was iedereen extreem rechts. Eigen stam eerst.quote:Op maandag 17 juni 2019 09:36 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Toen UGGHH zijn broer GRORGH in het jaar 20.000 voor Christus de kop insloeg met van die houten holbewoner knuppels vond de eerste extreem-rechtse aanslag plaats.
Vader Aardbei, wat vind je van deze post?quote:Op maandag 17 juni 2019 09:22 schreef Hanca het volgende:
Op zich gelijk, behalve dat je subtiel in je opmerking nationalisme veranderd in nationalisme-socialisme. Elke denkende gelijk hebbers die zich bedreigd voelen, zijn instaat tot dit. Want dat zijn de extremisten. Verliezen grip op realiteit (nuance)quote:Op maandag 17 juni 2019 09:44 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
...omdat nationaal-socialisme familie is van de socialistische/communistische ''familie'' van ideologieën. Het grootste verschil is dat fascisme de klassenstrijd heeft vervangen door strijd tussen volkeren/natiestaten.
Maar de volgende punten hebben ze gemeen:
1) collectivisme en anti-individualisme
2) militarisme
3) anti-democratie met geloof in sterke leider of Partijleiding en elitevorming
4) anti-parlementarisme, d.w.z. een éénpartijenstelsel
5) anti-rationalisme, d.w.z. mythevorming met wensdromen
6) anti-kapitalisme, althans afwijzing van het monopoliekapitalisme
7) anti-burgerlijkheid met zielegrootheid i.p.v. benepen burgerlijk egoïsme.
Krijgen we dat weer... ongenuanceerde radicaliserende rechtsen met stiekem sympathieën voor extreemrechts wllen hun straatje schoonvegen en dumpen hun extreemrechts neefje het nazisme bij de buurman links.quote:Op maandag 17 juni 2019 09:44 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
...omdat nationaal-socialisme familie is van de socialistische/communistische ''familie'' v
Het beleid van de nazis resulteerde juist in monopolievorming en bovendien werd er heel veel geprivatiseerd.quote:Op maandag 17 juni 2019 09:44 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
...omdat nationaal-socialisme familie is van de socialistische/communistische ''familie'' van ideologieën. Het grootste verschil is dat fascisme de klassenstrijd heeft vervangen door strijd tussen volkeren/natiestaten.
2) militarisme
3) anti-democratie met geloof in sterke leider of Partijleiding en elitevorming
4) anti-parlementarisme, d.w.z. een éénpartijenstelsel
5) anti-rationalisme, d.w.z. mythevorming met wensdromen
6) anti-kapitalisme, althans afwijzing van het monopoliekapitalisme
7) anti-burgerlijkheid met zielegrootheid i.p.v. benepen burgerlijk egoïsme.
quote:Op maandag 17 juni 2019 10:34 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Ik vind het achterlijk dat de moord op een politicus ontaardt in een discussie over hoeveel doden een ideologie op zijn/haar geweten zou hebben. Alleen al de discussie met een "ja maar hullie" whatsaboutism die kant uit proberen te krijgen om het maar niet erover te hoeven hebben dat een politicus in een democratische rechtsstaat vermoord is, naar het er op lijkt vanwege zijn mening, is gevaarlijk klootzakkengedrag.
Politieke moorden zou ieder die de democratische rechtsstaat lief is in de krachtigste bewoordingen moeten veroordelen.
Wie in plaats daarvan gaat wijzen naar wat anderen op hun kerfstok hebben laadt de verdenking op zich sympathie voor alle ophitsers te hebben.
De procureur-generaal heeft het onderzoek naar de verdachte van de moord op Walter Lübcke overgenomen. Dat betekent dat de zaak wordt gezien als van landelijk belang, gebeurt vaak in terreurzaken. Een rechts-extremistisch politiek motief wordt steeds aannemelijker.twitter:terrorismus twitterde op maandag 17-06-2019 om 10:29:49‼ Der Generalbundesanwalt hat das Ermittlungsverfahren im Mordfall #Lübcke übernommen. Das hat mir ein Sprecher der Behörde eben bestätigt. Aus Ermittlungskreisen heißt es: Alles spricht für einen rechten politischen Hintergrund reageer retweet
zie ookquote:Op maandag 17 juni 2019 11:19 schreef capricia het volgende:
De procureur-generaal heeft het onderzoek naar de verdachte van de moord op Walter Lübcke overgenomen. Dat betekent dat de zaak wordt gezien als van landelijk belang, gebeurt vaak in terreurzaken. Een rechts-extremistisch politiek motief wordt steeds aannemelijker.twitter:terrorismus twitterde op maandag 17-06-2019 om 10:29:49‼ Der Generalbundesanwalt hat das Ermittlungsverfahren im Mordfall #Lübcke übernommen. Das hat mir ein Sprecher der Behörde eben bestätigt. Aus Ermittlungskreisen heißt es: Alles spricht für einen rechten politischen Hintergrund reageer retweet
(Bron)
De instantie die bijvoorbeeld ook daden van terrorisme, landverraad, e.d. onderzoekt en vervolgt.
(Bron)
Het neoliberalisme heeft ertoe geleid dat mensen denken dat rechts staat voor individualisme. Daarom lijkt iedere vorm van collectivisme deel van de socialistische/communistische familie. Dat gaat voorbij aan het grootste deel van de geschiedenis, die rechts en collectivistisch was.quote:Op maandag 17 juni 2019 09:44 schreef Vader_Aardbei het volgende:
bronquote:Volgens Duitslandcorrespondent Rob Savelberg kwamen de bedreigingen voornamelijk uit de hoek van Pegida, maar ook van de Rijksburgers. 'Dat zijn Duitsers die de huidige Bondsrepubliek niet erkennen en nog steeds geloven in de grenzen van Hitlers Derde Rijk.'
De 'Reichsburger' zijn een speciale groep van complot-gelovers (ze stellen dat de Bundesrepubliek niet zou bestaan als land, maar enkel als 'bedrijf' en dat burgers van de bundesrepblik 'aangestelden' zouden zijn van de 'Bundesrepublik GmbH' : https://anwaltauskunft.de(...)eutschland-eine-gmbh )quote:
Maar deze uitleg die ze geven is dat niet verkapt stellen : dat het nazi-regime de wettige regering is, nog steeds .quote:Op maandag 17 juni 2019 12:24 schreef RM-rf het volgende:
[..]
De 'Reichsburger' zijn een speciale groep van complot-gelovers (ze stellen dat de Bundesrepubliek niet zou bestaan als land, maar enkel als 'bedrijf' en dat burgers van de bundesrepblik 'aangestelden' zouden zijn van de 'Bundesrepublik GmbH' : https://anwaltauskunft.de(...)eutschland-eine-gmbh )
Dank voor je duiding.quote:Op maandag 17 juni 2019 12:24 schreef RM-rf het volgende:
[..]
De 'Reichsburger' zijn een speciale groep van complot-gelovers (ze stellen dat de Bundesrepubliek niet zou bestaan als land, maar enkel als 'bedrijf' en dat burgers van de bundesrepblik 'aangestelden' zouden zijn van de 'Bundesrepublik GmbH' : https://anwaltauskunft.de(...)eutschland-eine-gmbh )
Vervolgens houden ze vaak op met belasting te betalen, omdat ze stellen, 'het bedrijf Bundesrepublik' niet te erkennen en hier geen betaalde services meer van te willen ontvangen...
dat loopt vaak uit op langdurige conflicten en ongeveer twe jaar terug is ook een politie-agent door een Reichsburger doodgeschoten...
Juist het bondsland Hessen, waar dus Lubcke een hoge ambtenaar/bestuurder was, heeft vervolgens een aantal harde maatregelen tegen deze Reichsburger afgekondigt (de moord op de agent vond niet in Hessen plaats, maar in Bayern, echter relatief dicht tegen de grens met Hessen aan, ook Hessen kent een groep van zulke personen en had al langer last ervan)...
Onder meer worden bv wapenvergunningen deze personen actief ontnomen, en gecontroleerd op wapenbezit... veel Reichsburger hebben juist ook veel wapens.
Dit leidde tot veel woede en boosheid onder de Reichsburger in Hessen en het kan zeker ook een grond voor de moord zijn, althans is het ook vanaf het begin als een mogelijk motief genoemd
Zelfs als je de extreemrechtse sympathieën even terzijde schuift zijn die gasten nog steeds compleet wappie.quote:Op maandag 17 juni 2019 12:24 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Vervolgens houden ze vaak op met belasting te betalen, omdat ze stellen, 'het bedrijf Bundesrepublik' niet te erkennen en hier geen betaalde services meer van te willen ontvangen...
dat loopt vaak uit op langdurige conflicten en ongeveer twe jaar terug is ook een politie-agent door een Reichsburger doodgeschoten...
Juist het bondsland Hessen, waar dus Lubcke een hoge ambtenaar/bestuurder was, heeft vervolgens een aantal harde maatregelen tegen deze Reichsburger afgekondigt (de moord op de agent vond niet in Hessen plaats, maar in Bayern, echter relatief dicht tegen de grens met Hessen aan, ook Hessen kent een groep van zulke personen en had al langer last ervan)...
Onder meer worden bv wapenvergunningen deze personen actief ontnomen, en gecontroleerd op wapenbezit... veel Reichsburger hebben juist ook veel wapens.
Dit leidde tot veel woede en boosheid onder de Reichsburger in Hessen en het kan zeker ook een grond voor de moord zijn, althans is het ook vanaf het begin als een mogelijk motief genoemd
https://www.tagesschau.de(...)ror-luebcke-101.htmlquote:Der Verdächtige im Fall Lübcke war in einem militanten Neonazi-Milieu in Hessen und Nordrhein-Westfalen aktiv. Stephan E. saß zudem wegen eines versuchten Sprengstoffanschlags in Haft.Bei dem dringend Tatverdächtigen im Fall des getöteten Kasseler Regierungspräsidenten Walter Lübcke handelt es sich nach Informationen von NDR, WDR und "Süddeutscher Zeitung" um einen 45-jährigen Mann aus Kassel, der ursprünglich aus Bayern stammt. Stephan E. war bereits mehrfach polizeilich aufgefallen und saß in den 1990er-Jahren wegen eines Angriffs auf Geflüchtete in Hessen in Haft - offenbar wollte er eine Sprengstoffexplosion herbeiführen.eingeschätzt wurden
Zekerquote:Op maandag 17 juni 2019 13:32 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Maargoed dit soort moorden laat natuurlijk wel zien waarom groepen als antifa belangrijk zijn voor Duitsland. Je kunt natuurlijk wegkijken van dit soort extreem rechts geweld maar dat schiet niet op heeft de geschiedenis uitgewezen. Bij de politie en het leger zitten ook veel extreem-rechtse types dus daar kun je ook niet op vertrouwen.[ afbeelding ]
Hmmm, was jij het niet die in een ander topic wel een oogje wilde dichtknijpen bij ideologisch geweld?quote:Op maandag 17 juni 2019 15:51 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Zeker
https://www.nytimes.com/2(...)n-afd-far-right.html
Opvallende passage daarin over het willen verbieden van de NPD, maar teruggefloten worden omdat de staat zélf de NPD heeft groot gemaakt.
Het is ook vrij idioot tribalisme. Ik denk echter dat er hier helemaal niet zoveel centrumrechtse mensen zitten. Je ziet deze moord hier meerdere keren vergoeilijkt worden met de mededeling dat deze man ook gewoon staatsgevaarlijk cq. volksvijandig was. Omvolkingscomplotten tieren hier ook welig (of nou ja, inmiddels wordt er geveegd, maar het sentiment is niet verdwenen natuurlijk). Sterker nog, men vindt dat idee van eigen stoottroepen eigenlijk vaak nog helemaal zo slecht nog niet. Veelal is er helemaal geen sprake van centrumrechtse VVD / CDA / D66 stemmers, maar van mensen die qua denkbeelden heel wat verder naar rechts zitten.quote:Op maandag 17 juni 2019 09:22 schreef Hanca het volgende:
Je doelt op deze reactie in het topic over een pegida flyeraar die 'belaagd' [sic] werdquote:Op maandag 17 juni 2019 15:54 schreef sol1taire het volgende:
[..]
Hmmm, was jij het niet die in een ander topic wel een oogje wilde dichtknijpen bij ideologisch geweld?
Ik ben inderdaad van de school dat intolerantie niet moet worden getolereerd, en dat antifa een nuttige club is. Daarmee vergoelijk ik niet de incidentele excessen, die overigens veel minder frequent en ernstig zijn dan wat de Trump supporters doen (abortus artsen op systematische schaal bedreigen). Dat is geen whataboutism, maar zaken in proportie zien. Per slot van rekening is onderdrukking en uitbuiting geen intrinsiek onderdeel of doel van de antifa ideologie, terwijl dat voor de rechterzijde wel zo is.quote:Op zaterdag 15 juni 2019 16:12 schreef Klopkoek het volgende:
Prima zaak. Twee derde van de moskeeën hebben al reeds met xenofoob geweld te maken, goed dat er terug wordt gevochten.
Ik zit me zojuist even in te lezen in die "Reichsburger"-ideeen. Heel bijzonder allemaal.quote:Op maandag 17 juni 2019 13:21 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Zelfs als je de extreemrechtse sympathieën even terzijde schuift zijn die gasten nog steeds compleet wappie.
Deze moord werd vergoelijkt als "nu eenmaal oorlog tussen links en rechts", wat eraan voorbijgaat dat Lubcke zelf een centrumrechtse conservatief was.quote:Op maandag 17 juni 2019 16:02 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het is ook vrij idioot tribalisme. Ik denk echter dat er hier helemaal niet zoveel centrumrechtse mensen zitten. Je ziet deze moord hier meerdere keren vergoeilijkt worden met de mededeling dat deze man ook gewoon staatsgevaarlijk cq. volksvijandig was. Omvolkingscomplotten tieren hier ook welig (of nou ja, inmiddels wordt er geveegd, maar het sentiment is niet verdwenen natuurlijk). Sterker nog, men vindt dat idee van eigen stoottroepen eigenlijk vaak nog helemaal zo slecht nog niet. Veelal is er helemaal geen sprake van centrumrechtse VVD / CDA / D66 stemmers, maar van mensen die qua denkbeelden heel wat verder naar rechts zitten.
Antifa = Pegida (waarbij de kantekening dat Pediga voor zover ik kan vinden nog niemand levenslang in een rolstoel geholpen heeft). Het zijn allemaal idioten die het gelijk aan hun kant denken te hebben. Als je dat niet inziet kan je de Gandhi ondertekening beter weghalen.quote:Op maandag 17 juni 2019 16:24 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Je doelt op deze reactie in het topic over een pegida flyeraar die 'belaagd' [sic] werd
[..]
Ik ben inderdaad van de school dat intolerantie niet moet worden getolereerd, en dat antifa een nuttige club is. Daarmee vergoelijk ik niet de incidentele excessen, die overigens veel minder frequent en ernstig zijn dan wat de Trump supporters doen (abortus artsen op systematische schaal bedreigen). Dat is geen whataboutism, maar zaken in proportie zien. Per slot van rekening is onderdrukking en uitbuiting geen intrinsiek onderdeel of doel van de antifa ideologie, terwijl dat voor de rechterzijde wel zo is.
Wat een nonsense zeg.quote:Op maandag 17 juni 2019 17:12 schreef sol1taire het volgende:
[..]
Antifa = Pegida (waarbij de kantekening dat Pediga voor zover ik kan vinden nog niemand levenslang in een rolstoel geholpen heeft). Het zijn allemaal idioten die het gelijk aan hun kant denken te hebben. Als je dat niet inziet kan je de Gandhi ondertekening beter weghalen.
OT: Heb je ook niet zo'n groepering in Amerika die de federale overheid niet erkent e.d.?
Als het doel dat je voor ogen hebt het waard is, is geweld gewoon geoorloofd. Als je het nieuws af en toe volgt weet je dat het 75 jaar sinds D-day is. Natuurlijk had je toen ook kunnen zeggen, Geallieerden en Duitsers zijn gewoon hetzelfde. Het getuigt alleen van weinig intelligentie. Toch hebben Geallieerden natuurlijk ook veel oorlogsmisdaden gepleegd.quote:On non-violence and the use of political violence, Mandela wrote in his autobiography Long Walk to Freedom: “Nonviolent passive resistance is effective as long as your opposition adheres to the same rules as you do. But if peaceful protest is met with violence, its efficacy is at an end.
Ach daarom is af en toe zelf dat soort gezeik een halt toe roepen geen slecht ideequote:Op maandag 17 juni 2019 15:51 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Zeker
https://www.nytimes.com/2(...)n-afd-far-right.html
Opvallende passage daarin over het willen verbieden van de NPD, maar teruggefloten worden omdat de staat zélf de NPD heeft groot gemaakt.
quote:Die Wände beschmierten die Täter mit braunem Bitumen, technische Geräte wurden geklaut oder zerstört, Toilette und Waschbecken zerschlagen. „Richtig leben kann ich hier nicht mehr“, sagte S. der Berliner Morgenpost. Der 34-Jährige war von 2012 bis 2016 Landeschef der Berliner NPD. Er ist mehrfach vorbestraft wegen Volksverhetzung.
quote:Op maandag 17 juni 2019 17:41 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Wat een nonsense zeg.
Antifa zijn zeker in Duitsland gewoon noodzakelijk. Pegida is in tegenstelling tot Antifa een zielig haatclubje. Daarbij past een Gandhi citaat natuurlijk prima ook hij had door dat je met alleen geweldloos protest nergens komt.
Hetzelfde geldt voor bijvoorbeeld een Nelson Mandela
[..]
Als het doel dat je voor ogen hebt het waard is, is geweld gewoon geoorloofd. Als je het nieuws af en toe volgt weet je dat het 75 jaar sinds D-day is. Natuurlijk had je toen ook kunnen zeggen, Geallieerden en Duitsers zijn gewoon hetzelfde. Het getuigt alleen van weinig intelligentie. Toch hebben Geallieerden natuurlijk ook veel oorlogsmisdaden gepleegd.
In dit geval is er vrij veel extreem-rechts geweld, natuurlijk heeft het de voorkeur om alles vredig op te lossen. Maar het is ook ongeloofelijk naiëf om te denken dat de wereld zo werkt. Het doet me denken aan die Amerikaanse missionaris die eilanders wilde bekeren en meteen werd afgemaakt.
https://www.nytimes.com/2(...)ssionary-killed.html
[..]
Ach daarom is af en toe zelf dat soort gezeik een halt toe roepen geen slecht idee
https://www.morgenpost.de(...)WqTU2Qz3LUvuCr87lI2o
[..]
Wat ik zeg, allemaal idioten die geweld tegen anders denkenden niet schuwen. Geen haar beter dus.quote:Op maandag 17 juni 2019 17:41 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Wat een nonsense zeg.
Antifa zijn zeker in Duitsland gewoon noodzakelijk. Pegida is in tegenstelling tot Antifa een zielig haatclubje. Daarbij past een Gandhi citaat natuurlijk prima ook hij had door dat je met alleen geweldloos protest nergens komt.
[..]
Als het doel dat je voor ogen hebt het waard is, is geweld gewoon geoorloofd. Als je het nieuws af en toe volgt weet je dat het 75 jaar sinds D-day is. Natuurlijk had je toen ook kunnen zeggen, Geallieerden en Duitsers zijn gewoon hetzelfde. Het getuigt alleen van weinig intelligentie. Toch hebben Geallieerden natuurlijk ook veel oorlogsmisdaden gepleegd.
In dit geval is er vrij veel extreem-rechts geweld, natuurlijk heeft het de voorkeur om alles vredig op te lossen. Maar het is ook ongeloofelijk naiëf om te denken dat de wereld zo werkt. Het doet me denken aan die Amerikaanse missionaris die eilanders wilde bekeren en meteen werd afgemaakt.
[..]
Ach daarom is af en toe zelf dat soort gezeik een halt toe roepen geen slecht idee
[..]
quote:Op maandag 17 juni 2019 18:15 schreef sol1taire het volgende:
[..]
[..]
Wat ik zeg, allemaal idioten die geweld tegen anders denkenden niet schuwen. Geen haar beter dus.
Waarom is antifa zeker nodig in Duitsland?quote:Op maandag 17 juni 2019 17:41 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Wat een nonsense zeg.
[..]
[..]
[..]
Dus volgens jou moet Nederland per direct zijn volledige leger en politie apparaat oprollen?quote:Op maandag 17 juni 2019 18:25 schreef Morrigan het volgende:
Geen enkele vorm van geweld is goed te keuren.
Neequote:Op maandag 17 juni 2019 18:27 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Dus volgens jou moet Nederland per direct zijn volledige leger en politie apparaat oprollen?
Je weet best wat hij bedoelt en ik ben het met hem eens. De regering heeft het geweldsmonopolie en dan ook slechts om erger te voorkomen. Dus niet het leger en de politie opdoeken, maar iedere andere vorm van geweld is af te keuren. En ook buitensporig geweld door politie en/of leger, wat mij betreft.quote:Op maandag 17 juni 2019 18:27 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Dus volgens jou moet Nederland per direct zijn volledige leger en politie apparaat oprollen?
Fascisme heeft niet geweldig uitgepakt in dat land. Heden ten dage zie je ook dat het zich weer probeert te manifesteren, bijvoorbeeld met een moord op zo'n politicus. Of bijvoorbeeld situaties zoals Chemnitz. Daarbij heb je AfD dat ook totaal geen frisse club is en die zitten dan in de Reichstag. Natuurlijk kun je gewoon leidzaam toezien maar het is gewoon een weinig effectieve vorm van weerstand. Komt bij dat geweld ook niet zoveel gebruikt wordt door een club als antifa, veel vaker zijn demonstraties vreedzaam. Het probleem zijn vaak eerder de tegendemonstranten.quote:Op maandag 17 juni 2019 18:26 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Waarom is antifa zeker nodig in Duitsland?
Voor de gemiddelde rechtsmensch op dit forum staat dat gelijk aan socialisme.quote:Op maandag 17 juni 2019 16:59 schreef speknek het volgende:
[..]
Deze moord werd vergoelijkt als "nu eenmaal oorlog tussen links en rechts", wat eraan voorbijgaat dat Lubcke zelf een centrumrechtse conservatief was.
Interessant. Dat is wel echt een bizarre club inderdaad. Als ik tijd heb eens nog wat meer over zoeken, want hoe komt iemand 75 jaar na dato nog aan die ideeën?quote:Op maandag 17 juni 2019 16:41 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik zit me zojuist even in te lezen in die "Reichsburger"-ideeen. Heel bijzonder allemaal.
http://www.amadeu-antonio(...)eichsbuerger_web.pdf
Ze geloven dat de BRD (het oude West-Duitsland) een illegale constructie is. Ze stellen dat alleen het Duitse leger, de Wehrmacht, zich overgegeven heeft. En niet de Duitse staat in 1945.
Hieruit volgt, voor de aanhangers van deze theorie, dat het oude Duitse Rijk dus nog bestaat. En dat er geen vredesverdrag met de overwinnaars van de tweede wereldoorlog mogelijk is.
De wetten van het huidige Duitsland kunnen ze (want dat land is dus illegaal) niet accepteren. Ze betalen geen boetes, geen belastingen. Maken hun eigen rijbewijs en 'paspoort'.
En spreken zelf doodstraffen uit en sturen die als doodsbedreiging naar de betreffende personen. Sommige van deze mensen zijn al jaren in gevecht met (deel)overheden. En ze worden talrijker (12.000 tot 18.000 aanhangers wordt geschat) en meer en meer bewapend.
Echt bizar..ik kende dit nog niet.
'Niet zoveel' is wat mij betreft veel te vaak. Als je geweld gebruikt ben je geen haar beter dan datgene waar je tegen protesteert.quote:Op maandag 17 juni 2019 18:33 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Komt bij dat geweld ook niet zoveel gebruikt wordt door een club als antifa, veel vaker zijn demonstraties vreedzaam.
Doet me een beetje denken aan die soeverein-gekkies hier in Nederland.quote:Op maandag 17 juni 2019 16:41 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik zit me zojuist even in te lezen in die "Reichsburger"-ideeen. Heel bijzonder allemaal.
http://www.amadeu-antonio(...)eichsbuerger_web.pdf
Ze geloven dat de BRD (het oude West-Duitsland) een illegale constructie is. Ze stellen dat alleen het Duitse leger, de Wehrmacht, zich overgegeven heeft. En niet de Duitse staat in 1945.
Hieruit volgt, voor de aanhangers van deze theorie, dat het oude Duitse Rijk dus nog bestaat. En dat er geen vredesverdrag met de overwinnaars van de tweede wereldoorlog mogelijk is.
De wetten van het huidige Duitsland kunnen ze (want dat land is dus illegaal) niet accepteren. Ze betalen geen boetes, geen belastingen. Maken hun eigen rijbewijs en 'paspoort'.
En spreken zelf doodstraffen uit en sturen die als doodsbedreiging naar de betreffende personen. Sommige van deze mensen zijn al jaren in gevecht met (deel)overheden. En ze worden talrijker (12.000 tot 18.000 aanhangers wordt geschat) en meer en meer bewapend.
Echt bizar..ik kende dit nog niet.
Dus je moet terugkomen op je statement dat elke vorm van geweld afgekeurd moet worden.quote:
Nee als iemand zegt dat hij elke vorm van geweld afkeurt neem ik aan dat de persoon bedoelt wat hij zegt. Niet ik keur selectief geweld af. Waarom zeg je dat dan niet. Een geweldsmonopolie ben ik ook voor zo lang het legitiem wordt gebruikt, dat is lang niet altijd het geval.quote:Op maandag 17 juni 2019 18:31 schreef Hanca het volgende:
[..]
Je weet best wat hij bedoelt en ik ben het met hem eens. De regering heeft het geweldsmonopolie en dan ook slechts om erger te voorkomen. Dus niet het leger en de politie opdoeken, maar iedere andere vorm van geweld is af te keuren. En ook buitensporig geweld door politie en/of leger, wat mij betreft.
Tja, dat geloven die neo nazi's ookquote:Op maandag 17 juni 2019 18:40 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Daarbij geloof ik zoals ik al zei gewoon in het gebruik van geweld als je doel goed genoeg is.
Nee dit is gewoon zwart-wit denken van de bovenste plank. Volgens mij kun je echt wel beter.quote:Op maandag 17 juni 2019 18:36 schreef Hanca het volgende:
[..]
'Niet zoveel' is wat mij betreft veel te vaak. Als je geweld gebruikt ben je geen haar beter dan datgene waar je tegen protesteert.
Leuk joh die one-liners. Probeer eens met een argument te komen. Oh wacht dan moet je nadenkenquote:Op maandag 17 juni 2019 18:44 schreef sol1taire het volgende:
[..]
Tja, dat geloven die neo nazi's ook
Eens.quote:Op maandag 17 juni 2019 10:34 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Ik vind het achterlijk dat de moord op een politicus ontaardt in een discussie over hoeveel doden een ideologie op zijn/haar geweten zou hebben. Alleen al de discussie met een "ja maar hullie" whatsaboutism die kant uit proberen te krijgen om het maar niet erover te hoeven hebben dat een politicus in een democratische rechtsstaat vermoord is, naar het er op lijkt vanwege zijn mening, is gevaarlijk klootzakkengedrag.
Politieke moorden zou ieder die de democratische rechtsstaat lief is in de krachtigste bewoordingen moeten veroordelen.
Wie in plaats daarvan gaat wijzen naar wat anderen op hun kerfstok hebben laadt de verdenking op zich sympathie voor alle ophitsers te hebben.
Ook eens.quote:Op maandag 17 juni 2019 18:31 schreef Hanca het volgende:
[..]
Je weet best wat hij bedoelt en ik ben het met hem eens. De regering heeft het geweldsmonopolie en dan ook slechts om erger te voorkomen. Dus niet het leger en de politie opdoeken, maar iedere andere vorm van geweld is af te keuren. En ook buitensporig geweld door politie en/of leger, wat mij betreft.
IS soldaten zijn massa-moordenaars en actief in oorlog met iedereen die niet bij hun club hoort, niet mensen met slechts foute ideeën. Als Pegida en AfD oorlogvoerende massa-moordenaars waren had niemand moeite gehad met wat Antifa doet.quote:Op maandag 17 juni 2019 18:44 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Nee dit is gewoon zwart-wit denken van de bovenste plank. Volgens mij kun je echt wel beter.
Als je zoiets zegt, zeg je dus dat wanneer de Nederlandse staat deelneemt aan een coalitie tegen IS ze geen haar beter zijn dan een IS. Of als je het op meer individueel niveau bekijkt zeg je een Koerd die tegen IS strijd is geen haar beter dan een IS strijder die tegen Koerden strijd.
Maar is antifa niet juist iets wat dicht bij het facisme komt? Niet in alle delen zoals racisme en misogyn gedachtegoed?quote:Op maandag 17 juni 2019 18:33 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Fascisme heeft niet geweldig uitgepakt in dat land. Heden ten dage zie je ook dat het zich weer probeert te manifesteren, bijvoorbeeld met een moord op zo'n politicus. Of bijvoorbeeld situaties zoals Chemnitz. Daarbij heb je AfD dat ook totaal geen frisse club is en die zitten dan in de Reichstag. Natuurlijk kun je gewoon leidzaam toezien maar het is gewoon een weinig effectieve vorm van weerstand. Komt bij dat geweld ook niet zoveel gebruikt wordt door een club als antifa, veel vaker zijn demonstraties vreedzaam. Het probleem zijn vaak eerder de tegendemonstranten.
Je mist het punt dat het leger wel geweld mag gebruiken, daar mee vergelijken slaat dus als een tang op een varken.quote:Op maandag 17 juni 2019 18:44 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Nee dit is gewoon zwart-wit denken van de bovenste plank. Volgens mij kun je echt wel beter.
Als je zoiets zegt, zeg je dus dat wanneer de Nederlandse staat deelneemt aan een coalitie tegen IS ze geen haar beter zijn dan een IS. Of als je het op meer individueel niveau bekijkt zeg je een Koerd die tegen IS strijd is geen haar beter dan een IS strijder die tegen Koerden strijd.
Wie is die antifa ?quote:Op maandag 17 juni 2019 18:56 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Maar is antifa niet juist iets wat dicht bij het facisme komt?
Onze soldaten zijn ook massa-moordenaars. Zoals ik al zei als het doel goed genoeg is vergoeilijken wij geweld. Net zoals jij hier doet.quote:Op maandag 17 juni 2019 18:55 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
IS soldaten zijn massa-moordenaars en actief in oorlog met iedereen die niet bij hun club hoort, niet mensen met slechts foute ideeën. Als Pegida en AfD oorlogvoerende massa-moordenaars waren had niemand moeite gehad met wat Antifa doet.
Nee, dit is echt zo'n fok! frame. Het zit hier vol met mensen die fascisme best okay vinden, dus zetten ze elke tegenstand ertegen graag weg als superduperradicaal.quote:Op maandag 17 juni 2019 18:56 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Maar is antifa niet juist iets wat dicht bij het facisme komt? Niet in alle delen zoals racisme en misogyn gedachtegoed?
Nee hoor, ik mis dat punt helemaal niet. Het slaat ook niet als een tang op een varken, want in die zin kan iedereen een 'leger' oprichten en strijden voor het goede doel. Zie IS, zie andere teroristische organisaties. In die zin is de scheidslijn tussen terrorisme en vrijheidsstrijd meestal moeilijk te bepalen. Zeggen elke vrijheidsstrijd is nooit goed te keuren is bijzonder. Vind je dan dat Indonesië zich niet had mogen bevrijden van Nederlandse overheersing tenzij wij dat goed vonden?quote:Op maandag 17 juni 2019 18:57 schreef Hanca het volgende:
[..]
Je mist het punt dat het leger wel geweld mag gebruiken, daar mee vergelijken slaat dus als een tang op een varken.
En ja, ik vind demonstanten die geweld gebruiken erg en nooit goed te keuren, helemaal nooit.
Nou ja, het leger mag niet zomaar geweld gebruiken. Als een leger in een vreemd land wordt ingezet gebeurt dat vaak wel met een bepaald mandaat, maar kun je zeggen dat bijvoorbeeld de Amerikaanse luchtmacht burgerslachtoffers "mag" maken in een willekeurig ander land?quote:Op maandag 17 juni 2019 18:57 schreef Hanca het volgende:
[..]
Je mist het punt dat het leger wel geweld mag gebruiken, daar mee vergelijken slaat dus als een tang op een varken.
En ja, ik vind demonstanten die geweld gebruiken erg en nooit goed te keuren, helemaal nooit.
Als aanvulling op ons leger: het leger staat gewoon democratisch onder parlementaire controle. De politie idem.quote:Op maandag 17 juni 2019 19:11 schreef Monolith het volgende:
[..]
Nou ja, het leger mag niet zomaar geweld gebruiken. Als een leger in een vreemd land wordt ingezet gebeurt dat vaak wel met een bepaald mandaat, maar kun je zeggen dat bijvoorbeeld de Amerikaanse luchtmacht burgerslachtoffers "mag" maken in een willekeurig ander land?
De politie heeft een geweldsmonopolie, maar ook weer geen vrijbrief om geweld toe te passen. Burgers hebben ook best de mogelijkheid om geweld te gebruiken, bijvoorbeeld in het geval van noodweer.
Het probleem met geweld bij demonstraties is eerder dat het een vorm van eigenrichting is en dat is niet iets wat je moet willen in een democratische rechtsstaat. Of iemand er nou onfrisse neonazistische ideeën op nahoudt of verdacht wordt van kindermisbruik, het is aan de rechter om een oordeel te vellen over dergelijke kwesties, niet aan individuele burgers.
Klopt, maar het leger staat wel onder controle van ons parlement, niet onder dat van landen waar ze doorgaans ingezet worden.quote:Op maandag 17 juni 2019 19:16 schreef capricia het volgende:
[..]
Als aanvulling op ons leger: het leger staat gewoon democratisch onder parlementaire controle. De politie idem.
Ja.quote:Op maandag 17 juni 2019 19:18 schreef Monolith het volgende:
[..]
Klopt, maar het leger staat wel onder controle van ons parlement, niet onder dat van landen waar ze doorgaans ingezet worden.
Nee, natuurlijk niet. Maar het leger is er om bijvoorbeeld IS te bestrijden. Een zelf opgerichte organisatie is er niet om een ander te bestrijden. Als ze vinden dat een ander wat verkeerd doet, moeten ze aangifte doen. Zeker in een nette rechtsstaat als Nederland of Duitsland.quote:Op maandag 17 juni 2019 19:11 schreef Monolith het volgende:
[..]
Nou ja, het leger mag niet zomaar geweld gebruiken. Als een leger in een vreemd land wordt ingezet gebeurt dat vaak wel met een bepaald mandaat, maar kun je zeggen dat bijvoorbeeld de Amerikaanse luchtmacht burgerslachtoffers "mag" maken in een willekeurig ander land?
Ik ben het verder helemaal met je eens hoor. Maar Wagensveld heeft er een soort kruistocht van gemaakt. Hij moet en zal (en gaat) bij die moskee demonstreren, ook als de burgemeester het verboden heeft op die plek, en hem wel een andere plek binnen de gemeente heeft toegewezen om te demonstreren. Nee, het moet en zal bij die moskee. Keer op keer op keer.quote:Op maandag 17 juni 2019 19:24 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, natuurlijk niet. Maar het leger is er om bijvoorbeeld IS te bestrijden. Een zelf opgerichte organisatie is er niet om een ander te bestrijden. Als ze vinden dat een ander wat verkeerd doet, moeten ze aangifte doen. Zeker in een nette rechtsstaat als Nederland of Duitsland.
Even een gekke vraag, als het hem verboden is actie te voeren bij die moskee dan pleegt hij toch een delict en mogen burgers hem toch aanhouden of heb ik dat juridisch verkeerd?quote:Op maandag 17 juni 2019 19:28 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik ben het verder helemaal met je eens hoor. Maar Wagensveld heeft er een soort kruistocht van gemaakt. Hij moet en zal (en gaat) bij die moskee demonstreren, ook als de burgemeester het verboden heeft op die plek, en hem wel een andere plek binnen de gemeente heeft toegewezen om te demonstreren. Nee, het moet en zal bij die moskee. Keer op keer op keer.
Ik vind wel dat dat meegenomen mag worden in de beoordeling van zijn flyeractie. En nee, dan vind ik nog steeds niet dat hij aangevallen mag worden.
Het is wel een goede vraag hoor:quote:Op maandag 17 juni 2019 19:11 schreef FlippingCoin het volgende:
Het was een vraag en geen frame vooralsnog heb ik niks met facisme en heb ik nog altijd links gestemd.![]()
Enfin het is eigenlijk wel duidelijk.
Burgers mogen mensen aanhouden en zo nodig dwang gebruiken als er sprake is van een op heterdaad, maar de persoon moet dan wel gelijk aan de politie worden overgedragen.quote:Op maandag 17 juni 2019 19:44 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Even een gekke vraag, als het hem verboden is actie te voeren bij die moskee dan pleegt hij toch een delict en mogen burgers hem toch aanhouden of heb ik dat juridisch verkeerd?
Je hebt het niet door geloof ik, dus ik probeer het wat duidelijker te maken.quote:Op maandag 17 juni 2019 18:45 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Leuk joh die one-liners. Probeer eens met een argument te komen. Oh wacht dan moet je nadenken
Aantoonbare leugen, wat mij doet denken dat je of slecht geïnformeerd bent, of wel op de hoogte bent en dus een antifavriendje.quote:Op maandag 17 juni 2019 18:33 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Fascisme heeft niet geweldig uitgepakt in dat land. Heden ten dage zie je ook dat het zich weer probeert te manifesteren, bijvoorbeeld met een moord op zo'n politicus. Of bijvoorbeeld situaties zoals Chemnitz. Daarbij heb je AfD dat ook totaal geen frisse club is en die zitten dan in de Reichstag. Natuurlijk kun je gewoon leidzaam toezien maar het is gewoon een weinig effectieve vorm van weerstand. Komt bij dat geweld ook niet zoveel gebruikt wordt door een club als antifa, veel vaker zijn demonstraties vreedzaam. Het probleem zijn vaak eerder de tegendemonstranten.
Nee, dat lijkt mij niet vreemd omdat ik de wet kenquote:Op maandag 17 juni 2019 19:49 schreef Puddington het volgende:
[..]
Burgers mogen mensen aanhouden en zo nodig dwang gebruiken als er sprake is van een op heterdaad, maar de persoon moet dan wel gelijk aan de politie worden overgedragen.
Het lijkt misschien vreemd, maar de jure lijkt het wel te mogen.
Ik zou hem nog steeds echt niet aanvallen, ik zou wel elke keer de politie op hem af sturen. Dan zal het echt vanzelf wel een keer stoppen, want de politie blijft dat niet vriendelijk vragen.quote:Op maandag 17 juni 2019 19:28 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik ben het verder helemaal met je eens hoor. Maar Wagensveld heeft er een soort kruistocht van gemaakt. Hij moet en zal (en gaat) bij die moskee demonstreren, ook als de burgemeester het verboden heeft op die plek, en hem wel een andere plek binnen de gemeente heeft toegewezen om te demonstreren. Nee, het moet en zal bij die moskee. Keer op keer op keer.
Ik vind wel dat dat meegenomen mag worden in de beoordeling van zijn flyeractie. En nee, dan vind ik nog steeds niet dat hij aangevallen mag worden.
Geweld is altijd fout, klaar, ik heb ook geen enkele boodschap aan mensen die Antifa verdedigen als die auto' s van burgers in e fik steken.quote:Op maandag 17 juni 2019 19:51 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik zou hem nog steeds echt niet aanvallen, ik zou wel elke keer de politie op hem af sturen. Dan zal het echt vanzelf wel een keer stoppen, want de politie blijft dat niet vriendelijk vragen.
En ja, als Wagensveld tegen een specifiek verbod van de burgermeester in gaat, verdient hij vervolging. Net als mensen die geweld plegen.
Ik dus ook niet. Noch goedkeuren dat iemand anders hem aanvalt.quote:Op maandag 17 juni 2019 19:51 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik zou hem nog steeds echt niet aanvallen, ik zou wel elke keer de politie op hem af sturen. Dan zal het echt vanzelf wel een keer stoppen, want de politie blijft dat niet vriendelijk vragen.
En ja, als Wagensveld tegen een specifiek verbod van de burgermeester in gaat, verdient hij vervolging. Net als mensen die geweld plegen.
Je hebt geloof ik niet door dat het argument dat neo nazi's ook zo denken nietszeggend is. Vrijwel iedereen in Nederland denkt zo. Als jij het hebt over het geweldsmonopolie van de staat en hoe dat zaligmakend is zeg je ook zolang het doel belangrijk genoeg is is geweld gerechtvaardigt. In dit geval zeg je dus dat het doel > een rechtsstaat hebben. Belangrijk genoeg is om er geweld voor in te zetten. Ik ben er ook helemaal niet voor dat iedereen maar voor eigen rechter gaat spelen, het punt is dat het in sommige gevallen wel terecht is. Als jij overvallen wordt in je eigen huis mag je gepast geweld gebruiken. Ik veroordeel dat niet. Iemand die zegt ik keur al het geweld af behalve als het van een staat is doet dat wel. Of je snapt gewoon niet wat zulke statements inhouden.quote:Op maandag 17 juni 2019 19:50 schreef sol1taire het volgende:
[..]
Je hebt het niet door geloof ik, dus ik probeer het wat duidelijker te maken.
Het argument is dat die neo nazi's ook denken dat ze voor een goede zaak vechten en dus het recht hebben om geweld toe te passen.
Zoals door verschillende andere users geprobeerd wordt om duidelijk te maken berust het geweldsmonopolie bij de overheid voor de simpele reden dat als iedereen voor eigen rechter gaat spelen uiteindelijk het recht van de sterkste geldt.
quote:Op maandag 17 juni 2019 19:50 schreef Oostwoud het volgende:
[..]
Aantoonbare leugen, wat mij doet denken dat je of slecht geïnformeerd bent, of wel op de hoogte bent en dus een antifavriendje.
Elsevier Weekblad
Algemeen Dagblad
RTL Nieuws
NOS
Rijksoverheid Rapport Linksextremisme in Beeld
VOX
Van RTL Nieuws: "Extreemlinks gebruikt vaker geweld, zo schrijft de AIVD: "De activiteiten van links-extremistische groeperingen kennen een grillig verloop met een wisselende intensiteit." Als voorbeeld worden de rellen rond de G20-top in Hamburg genoemd, waar ook Nederlanders voor zijn opgepakt en veroordeeld."
Uit Linksextremisme in Beeld: "Zo blijkt de links-extremistische aanhang in Duitsland met naar schatting bijna 27.000 personen in 2015 groter te zijn dan het aantal aanhangers van het rechtsextremisme, dat in dat jaar op maximaal 23.850 personen geschat wordt. Bovendien is het aantal geweldsincidenten dat de Duitse overheid in 2015 aan linksextremisme toeschrijft
met 1.608 hoger dan het aantal van 1.408 geweldsincidenten dat met rechtsextremisme
in verband wordt gebracht. Het aantal links-extremistische geweldsincidenten
in 2015 neemt volgens de Duitse overheid ten opzichte van het voorgaande jaar
bovendien sterker toe in vergelijking met geweldsincidenten door rechtsextremisten
(+62% versus +42%)."
Ik wil nog wel even doorgaan hoor, maar het is nu al duidelijk dat je niet de waarheid post. Nog een afsluiter dan, uit hetzelfde rapport:
"Tegenover deze rechtvaardigingen is overwegend aandacht voor de
successen van de acties en niet zozeer voor het menselijk leed en de schade die deze
tot gevolg hebben gehad. Solidariteit wordt uitgesproken voor rondom deze acties
aangehouden personen, waarbij de aanhoudingen en latere veroordelingen vooral
in de context van repressie worden geduid. Uit de beschikbare bronnen blijkt dan
ook dat social media en internet mede worden ingezet om gewelddadig handelen te
bagatelliseren of te rechtvaardigen, waarbij nadrukkelijk een wij-zij tegenstelling
wordt gecreëerd tussen de actievoerders en de politie c.q. de overheid.
Getuige interviews met veiligheidsprofessionals worden social media."
-nee-
Oftewel jouw bron geeft mij gelijk als ik zeg dat het probleem vaak tegendemonstranten zijn.quote:Daarentegen gaat extreemrechts ook vaker de confrontatie aan met 'linkse' personen en groeperingen, zo stelt de AIVD. Het gaat dan vaak om onderwerpen als het immigratiebeleid, de islam of Zwarte Piet.
Lübcke werd al geruime tijd ernstig bedreigd door o.a. Pegida.quote:Op maandag 17 juni 2019 20:10 schreef Whiskers2009 het volgende:
En ik bedenk ineens dat we (ik) flink off topic zijn (ben). Dit gaat over Lübcke, niet over Wagensveld. Excuus.
Het heeft niet zozeer te maken met een rechtsstaat, maar met de meest optimale vorm van samenleven, waarin een neutrale onpartijdige partij zijnde de overheid de neutrale en ontpartijdige wet handhaaft.quote:Op maandag 17 juni 2019 20:37 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Je hebt geloof ik niet door dat het argument dat neo nazi's ook zo denken nietszeggend is. Vrijwel iedereen in Nederland denkt zo. Als jij het hebt over het geweldsmonopolie van de staat en hoe dat zaligmakend is zeg je ook zolang het doel belangrijk genoeg is is geweld gerechtvaardigt. In dit geval zeg je dus dat het doel > een rechtsstaat hebben. Belangrijk genoeg is om er geweld voor in te zetten. Ik ben er ook helemaal niet voor dat iedereen maar voor eigen rechter gaat spelen, het punt is dat het in sommige gevallen wel terecht is. Als jij overvallen wordt in je eigen huis mag je gepast geweld gebruiken. Ik veroordeel dat niet. Iemand die zegt ik keur al het geweld af behalve als het van een staat is doet dat wel. Of je snapt gewoon niet wat zulke statements inhouden.
[..]
Tja de werkelijkheid is nou eenmaal niet zwart-wit. De realiteit doet niet aan regels die altijd gelden. De overheid is niet altijd neutraal en een wet is niet altijd onpartijdig. Standaard straffen zijn ook geen ding omdat een rechter toch altijd naar de situatie moet kijken. Hetzelfde geldt voor ons als burger. Ik veroordeel over het algemeen geweld. Maar er zijn ook situaties waar ik het niet doe. Als je heel dogmatisch vast houdt aan bepaalde stelregels dan kan dat, ik ben daar niet zo van.quote:Op maandag 17 juni 2019 20:44 schreef sol1taire het volgende:
[..]
Het heeft niet zozeer te maken met een rechtsstaat, maar met de meest optimale vorm van samenleven, waarin een neutrale onpartijdige partij zijnde de overheid de neutrale en ontpartijdige wet handhaaft.
Als jij zegt in sommige gevallen mag het, dan zegt een andere dat ook en is het eind zoek.
Over het algemeen keur ik eigen rechter spelen af. Niet altijd, het is gewoon afhankelijk van de situatie. Of gepland geweld altijd even erg als waar je tegen strijd daar ben ik het totaal mee oneens. Wanneer je zwaar onderdrukt wordt denk ik dat het prima te rechtvaardigen is om geweld te gebruiken om onder die onderdrukking uit te komen mits er geen andere mogelijkheid toe is. Als je het daar niet mee eens bent vind ik dat prima hoor. Ik zie iemand als Nelson Mandela als vrijheidsstrijder, jij ziet hem als terrorist. Ik denk dat je prima terroristen met geweld kan bestrijden, jij denkt blijkbaar dat je kopjes thee met ze moet drinken totdat ze ook geweld afzweren.quote:Op maandag 17 juni 2019 20:49 schreef Hanca het volgende:
@:Lord-Ronddraai: ja, ik keur het neermeppen van een inbreker ook af. Al gaat dat meestal in een opwelling en dus is het meer te begrijpen, maar nog steeds niet goed. Dat geplande geweld van die zogenaamde demonstranten is gewoon net zo erg als alles waar ze zeggen tegen te strijden. Als jij dat niet snapt, dan mis je echt iets. Want dan keur jij eigen rechter spelen en geweld dus goed.
Hoe ver wil je dan gaan, mag ik iemand die mijn dochter heeft vermoord dan vermoorden?
Geweld is gewoon altijd fout. Punt.
(En nee, zelfverdediging tegen iemand die jou aan het mishandelen is, is geen geweld gebruiken, voor je dat zwakke argument gaat gebruiken)
Op zich waar, maar als je zoiets als de Vietnam War documentaire serie kijkt of de Irak oorlog saga neemt (de Nederlandse kant daarin) dan zijn er wel wat akelige rafelranden te bespeuren op het punt van democratische controle. In Amerika was dat vrijwel onmogelijk gemaakt en er werd stelselmatig gelogen (onder Republikeinen die sowieso absolute macht aan president willen geven), er waren klokkenluiders voor nodig.quote:Op maandag 17 juni 2019 19:16 schreef capricia het volgende:
[..]
Als aanvulling op ons leger: het leger staat gewoon democratisch onder parlementaire controle. De politie idem.
Zelfs na zijn dood waren de haatberichten onder die posts van Steinbach nog niet verwijdert. In die zin mogen we maar blij zijn dat we hier FvD hebben en geen AFDquote:Op maandag 17 juni 2019 22:34 schreef capricia het volgende:
Goed overzichtsartikel van wat we weten dusver:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)p-politicus-a3964019
Vooral het recente ophitsen door Erika Steinbach (tegenwoordig AFD) wist ik nog niet.
Lübeck..twitter:peteraltmaier twitterde op maandag 17-06-2019 om 22:12:17Wenn die Berichte zum Fall #Lübeck zutreffen, dann war es kaltblütiger rechtsextremer Mord. Das haben wir seit den NSU-Morden nicht mehr für möglich gehaltenen. Es ist furchtbar und schreit nach rückhaltloser Aufkläring & Bestrafung. https://t.co/34VQfOcjAj reageer retweet
Kennelijk komt dit bericht uit Amerika.quote:Rest in pieces.
I hope this is the first of many politicians that get killed. Traitors, to the European people, all of them
quote:Duitse veiligheidsdienst bezorgd om toename rechtse extremisten
In Duitsland groeit de zorg om het risico van extreemrechts geweld. Volgens de Duitse krant Welt am Sonntag is het aantal rechtse extremisten en extreemrechtse splintergroepen de laatste twee jaar met 50 procent gestegen.
De zondagskrant meldt de hand te hebben gelegd op een vertrouwelijk onderzoek van het Bundesamt für Verfassungsschutz (BfV), de Duitse binnenlandse veiligheidsdienst. Die maakt zich zorgen om een nieuwe trend, namelijk dat traditionele extremistische groepen uiteenvallen in verschillende substromingen en versplinteren tot cellen
Er zijn uiteraard situaties waarin geweld is toegestaan, bijv. noodweer etc. Deze situaties vallen dan ook binnen de wet.quote:Op maandag 17 juni 2019 20:50 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Tja de werkelijkheid is nou eenmaal niet zwart-wit. De realiteit doet niet aan regels die altijd gelden. De overheid is niet altijd neutraal en een wet is niet altijd onpartijdig. Standaard straffen zijn ook geen ding omdat een rechter toch altijd naar de situatie moet kijken. Hetzelfde geldt voor ons als burger. Ik veroordeel over het algemeen geweld. Maar er zijn ook situaties waar ik het niet doe. Als je heel dogmatisch vast houdt aan bepaalde stelregels dan kan dat, ik ben daar niet zo van.
maar betwijfelt kan worden of dit geval van de moord op Lubcke ookgevat kan worden onder die in dat rapport genoemde 'recente' ontwikkelingen rondom nieuwe rechtsextreme geweldbereide groepen.quote:Op maandag 17 juni 2019 23:26 schreef Bluesdude het volgende:
https://www.ad.nl/buitenl(...)xtremisten~a9a94a13/
april 2019 AD
[..]
Het is afwachten wat men gaat vinden over Stephan E . Had hij onlangs wel of niet contacten met oude of nieuwe extreme golven .quote:Op dinsdag 18 juni 2019 10:24 schreef RM-rf het volgende:
Echter... op basis van de huidige bekende informatie was Stephan E. géén persoon die in direkt contact met deze nieuwere opgekomen gevaarlijke groepen stond, evenmin lijkt het een persoon te zijn die voortkomt uit een _nieuwe_ golf aan geweldbereidde rechtsextremen en/of personen die zich via digitale netwerken en chatgroepen organiseren.
Wat ze zelf over de demonstratie tegen recht geweld zeiden.quote:600 Teilnehmer versammelten sich in der Schanze. Am Neuen Pferdemarkt kam es zu Rangeleien mit der Polizei.
Hamburg. Die Antifaschistischen Gruppen Hamburg riefen für Montagabend zur Teilnahme an einer Demonstration vor der Roten Flora auf, um gegen rechte Gewalt zu protestieren. Zum Anlass für die Versammlung auf dem Schulterblatt nahmen die Aktivisten den Mord an dem Kasseler Regierungspräsidenten Walter Lübcke. Bei der Hamburger Polizei war die Versammlung von den Veranstaltern zunächst nicht angemeldet worden, wie ein Polizeisprecher sagte.
600 Teilnehmer versammelten sich gegen 20 Uhr auf der Straße vor der Roten Flora und wollten in Richtung Millerntor marschieren. Die Polizei war mit einer Hundertschaft vor Ort. Die von den Demonstranten angestrebte Route, die von der Straße Schulterblatt über den Neuen Pferdemarkt und die Budapester Straße zum Millerntor-Stadion führen sollte, wurde von der Polizei jedoch nicht genehmigt. Stattdessen erhielten die Aktivisten die Erlaubnis, vom Neuen Pferdemarkt über die Schanzenstraße zurück zum Schulterblatt zu laufen.
Demonstranten versuchten, Polizeikette zu durchbrechen
Am Neuen Pferdemarkt kam es dann zu Zusammenstößen mit der Polizei: Einige Demonstranten versuchten, die Polizeikette zu durchbrechen, statt nach links in die Schanzenstraße abzubiegen. Sie wurden jedoch von massiver Polizeipräsenz gestoppt. Es kam zu kleineren Rangeleien, verletzt wurde niemand. Die Einsatzkräfte stellten ihre Fahrzeuge als zusätzliche Blockade auf und forderten eine weitere Hundertschaft an.
Es blieb jedoch bei dem kleinen Zwischenfall. Anschließend liefen die Demonstranten über die Schanzenstraße am Bahnhof Sternschanze vorbei und kehrten über die Altonaer Straße zum Schulterblatt zurück. Um 21.30 Uhr war die Veranstaltung offiziell beendet.
quote:Mit über 700 Leuten waren wir gestern auf der Straße, um unsere Wut und unser Entsetzen auszudrücken über den mutmaßlich rechtsterroristischen Mord an Walter Lübcke.
Nazis vernetzen und bewaffnen sich: Der NSU war keine Ausnahme. Auf der gestrigen Spontandemonstration hat die Polizei gezeigt, warum auf den Staat beim Kampf gegen rechts kein Verlass ist - sie stoppten die Demo auf, kaum hatte sie das Schanzenviertel verlassen. Die Polizei attackierte schließlich die Demo mit Tritten und Faustschlägen und verhinderten, dass die eigentlich geplante Route gelaufen werden konnte.
Organisiert euch gegen rechte Hetze und rechte Gewalt: Für einen konsequenten Antifaschismus!
Het aparte is dat jij ook geweld goed keurt. Geweld van antifa.quote:Op dinsdag 18 juni 2019 14:13 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Voor de mensen die denken dat antifa alleen maar geweld gebruikt.
[..]
Wat ze zelf over de demonstratie tegen recht geweld zeiden.
[..]
Blijft altijd apart dat veel Fok!ers het zo moeilijk hebben dit soort extreem-rechts geweld te veroordelen.
https://www.goettinger-ta(...)-spendete-an-die-AfDquote:Der Tatverdächtige im Mordfall Walter Lübcke (+65) hat 2016 der AfD Geld gespendet. Das geht aus Informationen hervor, die dem RND vorliegen. Es handelt sich um 150 Euro, die auf ein Konto des Bundesverbands der Partei gespendet wurde.
In feite is het artikel vooral een oproep om beschaafd te discussieren, maar ik mis ook de veroordeling van de moord inderdaad.quote:Op dinsdag 18 juni 2019 19:30 schreef Klopkoek het volgende:
https://mobile.twitter.co(...)/1140997257518604288
Embedden lukt niet, maar het Reformatorisch Dagblad schuurt akelig dicht tegen extreem rechts aan zo. Net als de SGP anno nu, en tijdens WO2.
https://www.noordhollands(...)e&utm_medium=organicquote:De Duitse autoriteiten kijken naar aanwijzingen dat mogelijk toch meerdere mensen betrokken waren bij de dood van politicus Walter Lübcke. Duitse media berichten dat een getuige twee wagens opmerkte die tijdens de nacht van de moord op "agressieve" wijze door de woonplaats van de CDU'er scheurden.
De getuige, een oud-militair, had 20 minuten eerder ook een schot gehoord. Hij had de indruk dat de bestuurders van de wagens verdwaald waren. Hij omschreef een van de auto's als een Volkswagen Caddy. Later bleek dat de 45-jarige verdachte inderdaad in dat type auto reed.
Het is bekend dat de dader lid was van Combat 18 en FAP en hij is al eerder veroordeeld voor een aanslag op een asielzoekerscentrum. Heel raar zijn die berichten op zijn telefoon niet.quote:Op woensdag 19 juni 2019 20:27 schreef capricia het volgende:
En op de telefoon van de dader anti-moslim en (je raadt het al) antisemitische berichten.
https://www.sueddeutsche.(...)us-stephan-1.4490756
Meerdere politici worden nu idd weer met de dood bedreigd.quote:Op donderdag 20 juni 2019 15:16 schreef Smegma. het volgende:
Ik vind het onnodig om er een apart topic voor aan te maken, maar extreem-rechts zit niet stil: https://www.ad.nl/buitenl(...)en-van-extreemrechts
Nu ook twee burgemeesters in Duitsland die worden bedreigd door extreem-rechts.
Henriëtte Reker was al eens slachtoffer van een messteek in haar nek.
Even uitgelicht van AD-artkelquote:Op donderdag 20 juni 2019 15:16 schreef Smegma. het volgende:
Ik vind het onnodig om er een apart topic voor aan te maken, maar extreem-rechts zit niet stil: https://www.ad.nl/buitenl(...)en-van-extreemrechts
Nu ook twee burgemeesters in Duitsland die worden bedreigd door extreem-rechts.
Henriëtte Reker was al eens slachtoffer van een messteek in haar nek.
https://www.ad.nl/buitenl(...)reemrechts~a5c6d38e/quote:In de Duitse krant Bild vertelt een aantal burgemeesters vandaag over de haatmails en bedreigingen die ze ontvangen. Holger Kelch (51, CDU, burgemeester van Cottbus) kreeg binnen een half uur meer dan 500 haatmails en bedreigingen nadat hij de bevolking had opgeroepen kalm te blijven toen bekend was geworden dat een Syrische vluchteling de hoofdverdachte was van de moord op een bejaarde inwoonster van de stad. Het gezin van Kelch moest door de politie worden bewaakt. ,,Sindsdien denk ik na over mijn veiligheid en soms ben ik bang”, aldus de burgemeester.Markus Niert, ex-burgemeester van Tröglitz waar in 2015 een asielzoekerscentrum in brand werd gestoken, ontving na dat incident zoveel bedreigingen dat hij uiteindelijk uit de politiek is gestapt. ,, We zijn erg geschrokken van de dood van Walter Lübcke. Het deed mijn vrouw en mij terugdenken aan al die weken en maanden vol angst.”
https://www.tagesschau.de/investigativ/monitor/luebcke-139.htmlquote:Stephan E. soll in den vergangenen Jahren nicht mehr als Rechtsextremist aufgefallen sein. Fotos, die Monitor vorliegen, zeigen ihn jedoch zusammen mit "Combat 18"-Mitgliedern bei einer rechtsextremen Veranstaltung - im März 2019.
twitter:PGKroeger twitterde op zaterdag 22-06-2019 om 18:34:17Voor wie de moord op Walter #Lübcke niet als extreemrechts opgehitste misdaad ziet: hier de AfD campagne tegen hem sinds 2015 https://t.co/L4x6OO2OYq reageer retweet
Het CDU heeft nu al gezegd dat ze nooit met de AfD zullen samenwerken. Daar kan de VVD en CDA nog wat van leren!twitter:guardian twitterde op zaterdag 22-06-2019 om 19:13:21Merkel: rightwing extremism must be fought 'without any taboo' https://t.co/NIEIkd8YLc reageer retweet
Heb je daar een bron voor? Want dat staat niet in je link...quote:Op zaterdag 22 juni 2019 20:13 schreef Klopkoek het volgende:
Het CDU heeft nu al gezegd dat ze nooit met de AfD zullen samenwerken.
Hier:quote:Op zaterdag 22 juni 2019 21:01 schreef Hanca het volgende:
[..]
Heb je daar een bron voor? Want dat staat niet in je link...
Ik weet dat de ledenvergadering besloten heeft dat ze het nu niet zullen doen, maar niet dat het nooit zal gebeuren. En in diverse deelstaten denken de bestuurders er toch echt anders over.quote:Op zaterdag 22 juni 2019 21:13 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Hier:
https://twitter.com/CDU/status/1141717678874419202
Sneu hoe enorm rechts Nederland is geworden. Waar is toch de tijd gebleven dat de PvdA moeiteloos 50 zetels haalde...quote:Op zondag 23 juni 2019 09:15 schreef Jigzoz het volgende:
Extreem rechts wordt probleem in Duitsland
Aan de reacties te zien vinden nogal wat Nederlanders het allemaal wel prima, dat extreemrechtse geweld. Of het is toch minstens de schuld van alles dat niet extreemrechts is.
Ondertussen worden er heimelijke deals gesloten met extreem rechtsquote:Op zondag 23 juni 2019 09:15 schreef Jigzoz het volgende:
Extreem rechts wordt probleem in Duitsland
Aan de reacties te zien vinden nogal wat Nederlanders het allemaal wel prima, dat extreemrechtse geweld. Of het is toch minstens de schuld van alles dat niet extreemrechts is.
twitter:PeterRdeV twitterde op zaterdag 22-06-2019 om 08:45:43Het OM sluit onderzoek tegen Dion Graus omdat aangiften zijn ingetrokken (wat helemaal niet kan!) en niemand geeft toelichting.... vreemd, héél vreemd. Dit wijst op het stiekeme gekonkelefoes en handjeklap waar de PVV zogenaamd altijd tegen is. https://t.co/8KnCBZvdBX reageer retweet
Nou, of Nederland links of rechts is, vind ik in deze context maar bijzaak. Het gaat me hier vooral over een politieke moord wel prima, of op zijn minst logisch vinden. Waar je 'links' zich na de moord op Fortuyn kapot zag schrikken, is er hier vooral instemmend gemompel te horen.quote:Op zondag 23 juni 2019 09:35 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Sneu hoe enorm rechts Nederland is geworden. Waar is toch de tijd gebleven dat de PvdA moeiteloos 50 zetels haalde...
https://www.telegraaf.nl/nieuws/2098596712/e-was-tikkende-tijdbomquote:De Duitse veiligheidsdiensten geloofden dat Stephan E. (45) een brave familieman was geworden. Maar de gearresteerde hoofdverdachte van de eerste rechts-radicale moord op een vooraanstaande politicus sinds 1945 was nog dit jaar actief in gewelddadige extreem-rechtse kringen. Burgemeesters worden nu zwaar bedreigd, experts vrezen zelfs een ’bruine Rote Armee Fraction (RAF)’.
Wij hebben, sinds de Duitse hereniging in 1990, ten minste 196 doden door extreem-rechtse daders geteld”, zegt Timo Reinfrank, directeur van de stichting voor slachtofferhulp, Amadeu Antonio, in Berlijn. De getallen van de federale Duitse regering liggen de helft lager, omdat die pas sinds 2000 onderzoek naar politieke motieven doet, en minder grondig rechercheert.
Het aantal links-extremistische moorden staat sinds de eenwording op vier waarvan twee door de linkse terreurbende Rote Armee Fraktion (RAF). Sinds de vluchtelingencrisis in 2015 zijn er talrijke rechts-radicale terreurgroepen opgerold door de Duitse politie. Ook groepen waarin agenten of soldaten actief waren.
https://nos.nl/artikel/22(...)reurorganisatie.htmlquote:Het Duitse federaal parket beschuldigt acht leden van de rechts-extremistische organisatie 'Revolution Chemnitz' van het vormen van een terroristische organisatie, melden de Süddeutsche Zeitung, NDR en WDR.
De mannen, die tussen de 21 en 31 jaar oud zijn, zouden in september vorig jaar terreuraanslagen hebben voorbereid. Ze waren onder meer van plan om op 3 oktober vorig jaar met een aanslag in Berlijn "een volksopstand" te ontketenen. Met hun aanslagen beoogden ze de regering en de democratische orde omver te werpen. Twee dagen voor de geplande actie in Berlijn werden ze aangehouden.
Dat hoeft Justitie niet te bewijzen, Justitie moet bewijzen dat ze van plan waren een terroristische daad te begaan.quote:Op dinsdag 25 juni 2019 18:01 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
https://nos.nl/artikel/22(...)reurorganisatie.html
Ik ben benieuwd hoe justitie het plan van een gewelddadige volksopstand gaat bewijzen.
emails, smsjes, opgenomen gesprekken ?
Maar er was dus wel een concreet geweldsplan voor een zekere datum, tijd, plaats, gekozen doelwit
Als justitie die bewering doet dan heeft men daar bewijzen voor.quote:Op dinsdag 25 juni 2019 18:37 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat hoeft Justitie niet te bewijzen, Justitie moet bewijzen dat ze van plan waren een terroristische daad te begaan.
Onder welk Duits wetsartikel valt dat precies en wat is de (extra) strafmaat?quote:Op dinsdag 25 juni 2019 19:26 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Als justitie die bewering doet dan heeft men daar bewijzen voor.
Of ze die volksopstand wel of niet in de aanklacht verwerken, men zal dat niet zonder reden zeggen,
Ook nieuw is het plan linkse groepen de schuld te geven.
Links de schuld geven, krijg ik een Rijksdagbrand gevoel bij.quote:Op dinsdag 25 juni 2019 19:26 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Of ze die volksopstand wel of niet in de aanklacht verwerken, men zal dat niet zonder reden zeggen,
Geen idee....quote:Op dinsdag 25 juni 2019 19:31 schreef Monolith het volgende:
[..]
Onder welk Duits wetsartikel valt dat precies en wat is de (extra) strafmaat?
Wat is er nieuw aan links de schuld geven dan? Ik zie dat eigenlijk bij bijna elke politieke discussie gebeuren.quote:Op dinsdag 25 juni 2019 19:26 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Dit gaat wel een stap verder dan in een politieke discussie. Dit gaat over aanslagen en doden.quote:Op dinsdag 25 juni 2019 20:17 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Wat is er nieuw aan links de schuld geven dan? Ik zie dat eigenlijk bij bijna elke politieke discussie gebeuren.
quote:De aanslagen die de groep voorbereidde moesten eruit zien alsof ze door linkse groeperingen waren gepleegd, meldt de Süddeutsche Zeitung. Ze wilden bij de aanslagen verder gaan dan de extreemrechtse terreurgroep NSU, die tussen 2000 en 2007 mensen van buitenlandse afkomst vermoordde om angst te zaaien.
Origineel wel, dat heeft in 1933 wel gewerkt maar anno 2019 is dat wat lastiger.quote:Op dinsdag 25 juni 2019 19:26 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Het volgt toch hetzelfde principe? Ja de schaal is wat anders. Daarbij kun je je afvragen wat effectiever is. Als ze net als de NSU buitenlanders vermoorden lijkt me dat je weinig mensen overtuigd dat het eigenlijk linkse groepen waren. In bijvoorbeeld een discussie kun je mensen wel overtuigen dat het de schuld van links is als je dat maar vaak genoeg herhaalt.quote:Op dinsdag 25 juni 2019 20:22 schreef capricia het volgende:
[..]
Dit gaat wel een stap verder dan in een politieke discussie. Dit gaat over aanslagen en doden.
[..]
Het is wel nieuw in hedendaags terreur.quote:Op dinsdag 25 juni 2019 20:17 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Wat is er nieuw aan links de schuld geven dan? Ik zie dat eigenlijk bij bijna elke politieke discussie gebeuren.
Euh dat is ongeveer letterlijk het doel van terrorisme, steun krijgen voor je agenda. Het is een strategie die je gebruikt als je niet echt sterk staat. Als er genoeg steun is heb je geen terrorisme meer nodig, dan kun je gewoon oorlogvoeren. Terroristische organisaties die andere proberen te framen lijkt me ook niet per sé nieuw.quote:Op dinsdag 25 juni 2019 22:28 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Een geweldsdaad plegen... met de bedoeling dat het volk denkt dat het vanuit een bepaalde hoek komt en zodoende steum krijgen voor de eigen agenda.
Ik ben het wel eens dat het in deze context opzich nieuw is. Wat het plan was geen idee, ik kan ook niet echt een aanslag bedenken die je even makkelijk in andermans schoenen schuift. Anders zou de partij die je probeert te framen vervolgens de aanslag op moeten eisen, waarom zouden linkse groeperingen in Duitsland aanslagen opeisen die ze niet hebben gepleegd?quote:De berichten zijn nu dat deze frame een volksopstand moet ontketenen. Met grote boosheid over het linkse gevaar
Ben toch benieuwd.... hoe dan ? Welk geweld was het plan ?
Asscher doet zijn best.quote:Op zondag 23 juni 2019 09:35 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Sneu hoe enorm rechts Nederland is geworden. Waar is toch de tijd gebleven dat de PvdA moeiteloos 50 zetels haalde...
dat duitse rechtsextreme groepen een False Flag plannen is nu juist eigenlijk niet nieuw.quote:Op dinsdag 25 juni 2019 22:28 schreef Bluesdude het volgende:
Het is wel nieuw in hedendaags terreur.
https://www.parool.nl/wer(...)ke-gevonden~bea1a486quote:De Duitse politie heeft bij huiszoekingen een wapenarsenaal gevonden dat van de moordenaar van de Duitse politicus Walter Lübcke is.
https://nos.nl/l/2290888"quote:De ene die nu is opgepakt, zou het moordwapen hebben geleverd, de ander zou de moordverdachte en de wapenhandelaar met elkaar in contact hebben gebracht.
Of ook zij banden hebben met rechts-extremistische kringen, is niet bekend. Een aanwijzing daarvoor is er wel: in de woning van een van hen zijn volgens Duitse media nazi-relikwieën in beslag genomen.
@HSG @hpeopjes Doen geen vlieg kwaad, die neo-nazi's.quote:Op donderdag 27 juni 2019 11:46 schreef Bluesdude het volgende:
De ene die nu is opgepakt, zou het moordwapen hebben geleverd, de ander zou de moordverdachte en de wapenhandelaar met elkaar in contact hebben gebracht.
Of ook zij banden hebben met rechts-extremistische kringen, is niet bekend. Een aanwijzing daarvoor is er wel: in de woning van een van hen zijn volgens Duitse media nazi-relikwieën in beslag genomen.
Ik zeg niet dat ze niks doen, ik zei dat het raar is waarom men de ene wel hard gaat aanpakken terwijl de ander er steeds mee weg komt.quote:Op donderdag 27 juni 2019 11:48 schreef VoMy het volgende:
[..]
@:HSG @:hpeopjes Doen geen vlieg kwaad, die neo-nazi's.
Wie komt er mee weg dan? Noem eens voorbeelden?quote:Op donderdag 27 juni 2019 12:52 schreef HSG het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat ze niks doen, ik zei dat het raar is waarom men de ene wel hard gaat aanpakken terwijl de ander er steeds mee weg komt.
Wie komt er weg met moord dan?quote:Op donderdag 27 juni 2019 12:52 schreef HSG het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat ze niks doen, ik zei dat het raar is waarom men de ene wel hard gaat aanpakken terwijl de ander er steeds mee weg komt.
Ik ben ook geen fan van conservatieve politici zoals Lübcke.twitter:PGKroeger twitterde op donderdag 27-06-2019 om 16:26:47Respectloos tuig https://t.co/jPvRBrhcaG reageer retweet
Dat staat letterlijk in de post van Rm-rf.quote:
Ik zie em nietquote:Op vrijdag 28 juni 2019 18:29 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat staat letterlijk in de post van Rm-rf.
https://www.hln.be/nieuws(...)ottesville~aea1a0d4/quote:Een neonazi die inreed op een menigte in de Amerikaanse stad Charlottesville, is vandaag veroordeeld tot een levenslange gevangenisstraf. Door de aanslag kwam een 32-jarige vrouw om het leven en vielen 35 gewonden.
Tja, buiten wat je op internet leest, kom ik zelf nauwelijks extremisme van welke aard dan ook tegen IRL. Nou ja, nauwelijks, in feite gewoon niet.quote:Op zaterdag 29 juni 2019 00:07 schreef Bluesdude het volgende:
Inhakend op het bericht van toenemende geweldsdaden te Duitsland van extreme rechtse lieden.
Deze trend is internationaal.
Wel opmerkelijk dat het in Nederland nog meevalt.
[..]
https://www.hln.be/nieuws(...)ottesville~aea1a0d4/
Ik heb wel eens vrouwen (of mannen had ook gekund) in burka's gezien, maar er gebeurde niks.quote:Op zaterdag 29 juni 2019 07:55 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Tja, buiten wat je op internet leest, kom ik zelf nauwelijks extremisme van welke aard dan ook tegen IRL. Nou ja, nauwelijks, in feite gewoon niet.
Nee, die zie ik regelmatig (er wonen er een paar in Alphen aan den Rijn blijkbaar). De eerste keer een wat vreemd gezicht, mijn dochter vroeg gelijk wat het was. Maar verder niets aan de hand. Kun je gewoon achter in een rij gaan staan in een winkel, heb ik ook wel gedaan. Ze doen net als jij en ik gewoon boodschappen.quote:Op zaterdag 29 juni 2019 10:08 schreef Falco het volgende:
[..]
Ik heb wel eens vrouwen (of mannen had ook gekund) in burka's gezien, maar er gebeurde niks.
twitter:jurjenhoekstra twitterde op vrijdag 28-06-2019 om 16:42:06In Duitsland is een netwerk van rechtse extremisten, waaronder veel politie-agenten, actief geweest. Zij hadden 25.000 (!) mensen op een dodenlijst gezet, wapens en munitie gestolen. Politici worden dagelijks bedreigd, ook in NL. Doodeng! Verbijsterende draad: https://t.co/CWtxj8rhJ9 reageer retweet
Ja, bedreigingen komen ook in Nederland veel voor. Maar volgens mij zijn dat toch vooral mensen die stoer iets typen maar het nooit uit zullen voeren (wat een bedreiging niet minder ernstig of heftig maakt), dat is toch niet echt het extremisme waardoor het land onveilig zou worden.quote:Op zaterdag 29 juni 2019 12:22 schreef Klopkoek het volgende:
twitter:jurjenhoekstra twitterde op vrijdag 28-06-2019 om 16:42:06In Duitsland is een netwerk van rechtse extremisten, waaronder veel politie-agenten, actief geweest. Zij hadden 25.000 (!) mensen op een dodenlijst gezet, wapens en munitie gestolen. Politici worden dagelijks bedreigd, ook in NL. Doodeng! Verbijsterende draad: https://t.co/CWtxj8rhJ9 reageer retweet
Overigens wordt er nu net gedaan alsof extreem-rechtse aanslagen altijd heel verschrikkelijk zijn en dat is natuurlijk niet waar. Er zijn best ook hele leuke en nuttige extreem-rechtse aanslagen geweest. Deze is mijn persoonlijke favoriet:quote:Op zaterdag 29 juni 2019 12:22 schreef Klopkoek het volgende:
Dus de moord op zich interesseert je eigenlijk niet, het gaat om welk onderwerp "wint" qua postcount? Op Fok!.quote:Op maandag 1 juli 2019 16:00 schreef VoMy het volgende:
Ondertussen heeft het topic over extreem-links meer posts dan die over een politieke moord in ons belangrijkste buurland.
Nee, ik observeerde het even. Heb al best wat inhoudelijks geplaatst hier. Jij leest dit topic blijkbaar ook en zegt niets tenzij je even denkt goedkoop te kunnen scoren.quote:Op maandag 1 juli 2019 17:53 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Dus de moord op zich interesseert je eigenlijk niet, het gaat om welk onderwerp "wint" qua postcount? Op Fok!.
Ja, op FOK hangen nogal wat alt right figuren rond, vroeger noemden we ze neo nazi's maar dat mag niet meer, geloof ik.quote:Op maandag 1 juli 2019 16:00 schreef VoMy het volgende:
Ondertussen heeft het topic over extreem-links meer posts dan die over een politieke moord in ons belangrijkste buurland.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |