Nee, je moet beter lezen en minder interpreteren.quote:Op woensdag 5 juni 2019 18:09 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
HOPPA, na het gelul over Christchurch linken we Baudet ook nog ff aan deze zaak.![]()
Jullie zijn ongelofelijk. On Ge Fucking Lofelijk.
Die Gedanken sind frei. Je moet mensen als het gaat om "landverraad" vervolgen vanwege hun daden, niet vanwege hun mening.quote:Op woensdag 5 juni 2019 18:11 schreef LelijKnap het volgende:
Als het landverraders betreft is het natuurlijk gevaarlijker om dat niet dan om dat wel te benoemen.
Zo staat het men eveneens vrij om in mensen een landverrader te zien (zonder dat ze een hand aan het politieke stuur hebben) en te beargumenten wat zoal de doodstraf verdient. Het wordt lastig wanneer die twee zaken aan elkaar om één persoon gebonden wordt.quote:Op woensdag 5 juni 2019 20:41 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Die Gedanken sind frei. Je moet mensen als het gaat om "landverraad" vervolgen vanwege hun daden, niet vanwege hun mening.
Maar als je mensen gaat oproepen om naar het front te gaan, of oproept tot een revolte dan kom je in de buurt van de grens tussen vrije meningsuiting en opruiing.quote:Op woensdag 5 juni 2019 20:47 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Zo staat het men eveneens vrij om in mensen een landverrader te zien (zonder dat ze een hand aan het politieke stuur hebben) en te beargumenten wat zoal de doodstraf verdient. Het wordt lastig wanneer die twee zaken aan elkaar om één persoon gebonden wordt.
Jep, en vervolgens ben je of terrorist of vrijheidsstrijder.quote:Op woensdag 5 juni 2019 21:48 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Maar als je mensen gaat oproepen om naar het front te gaan, of oproept tot een revolte dan kom je in de buurt van de grens tussen vrije meningsuiting en opruiing.
Onzin. In een democratische rechtsstaat is opruiing gewoon strafbaar.quote:Op woensdag 5 juni 2019 21:52 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Jep, en vervolgens ben je of terrorist of vrijheidsstrijder.
Waar of wanneer werd er opgeroepen om naar het front te gaan? Wilders heeft inderdaad meer dan eens opgeroepen tot een revolte.quote:Op woensdag 5 juni 2019 21:48 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Maar als je mensen gaat oproepen om naar het front te gaan, of oproept tot een revolte dan kom je in de buurt van de grens tussen vrije meningsuiting en opruiing.
Als je er van overtuigd bent dat er spraken is van landverraad dan opereer je moreel bezien al snel buiten de wettelijke kaders.quote:Op woensdag 5 juni 2019 22:06 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Onzin. In een democratische rechtsstaat is opruiing gewoon strafbaar.
Mensen die de term democratische rechtsstaat hanteren.quote:Op woensdag 5 juni 2019 22:06 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Onzin. In een democratische rechtsstaat is opruiing gewoon strafbaar.
Ja doei, ik voel de semantische haarkloverij al aankomen.quote:Op woensdag 5 juni 2019 22:18 schreef Oostwoud het volgende:
[..]
Waar of wanneer werd er opgeroepen om naar het front te gaan? Wilders heeft inderdaad meer dan eens opgeroepen tot een revolte.
https://www.parool.nl/wer(...)cus-lubcke~ba5026cb/quote:De Duitse politie heeft een verdachte opgepakt in verband met de moord op CDU-politicus Walter Lübcke (65), afgelopen week.
Volgens de Duitse krant Frankfurter Allgemeine gaat het om een jongeman die een bekende zou zijn van de politicus.
https://www.volkskrant.nl(...)-politicus~b48c12ff/quote:Duitse politie doet invallen bij verspreiders van haatdragende berichten na mysterieuze dood CDU-politicus
Na de gewelddadige dood van een lokale politicus in de Duitse stad Kassel heeft de politie eind deze week in heel Duitsland invallen gedaan bij de verspreiders van haatdragende berichten. Christen-democraat Walter Lübcke werd afgelopen weekeinde met een schotwond in het hoofd aangetroffen in de tuin van zijn woning. Daarna volgde op internet een ware hetze tegen de man, die zich in het verleden positief heeft uitgelaten over de komst van buitenlanders.
Prominente Duitse politici, onder wie president Frank-Walter Steinmeier, hebben zich vol afschuw uitgelaten over de golf van haat jegens de omgekomen politicus. ‘Cynisch, smakeloos, afgrijselijk, in elk opzicht weerzinwekkend’, aldus Steinmeier in een verklaring. ‘Het is walgelijk te zien hoe rechtse lieden zich verheugen over de dood van Walter Lübcke’, twitterde minister van Buitenlandse Zaken Heiko Maas. ‘Wanneer iemand met haat overspoeld wordt, alleen omdat hij liberale denkbeelden heeft, dan is dat de ondergang van de menselijke moraal’, zei minister van Binnenlandse Zaken Horst Seehofer vrijdag in de Berlijnse krant Der Tagesspiegel.
De krant doet een greep uit de verwensingen aan het adres van Lübcke. Op YouTube werd hij uitgemaakt voor ‘rat’ en ‘smerig zwijn’. Haat richtte zich ook tot bondskanselier Angela Merkel, partijgenoot van Lübcke. Een zekere ‘Dark Player’ noemde haar ‘het volgende slachtoffer’ en beeldde een vuurwapen af. YouTube liet weten harder op te zullen treden tegen ‘haatvideo’s’. Daartoe rekent het bedrijf nadrukkelijk ook video’s ‘die de nazi-ideologie propageren of verheerlijken’.
ok OP update..quote:Op zaterdag 8 juni 2019 22:25 schreef capricia het volgende:
@:bluesdude
Je beide berichten zijn in de OP opgenomen.
En deze verdachte is alweer vrijgelaten.quote:Op zaterdag 8 juni 2019 21:34 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
https://www.parool.nl/wer(...)cus-lubcke~ba5026cb/
roddel roddel: neefje die geld wilde ?, schandknaap? , is de klusjesman al onderzocht ?
ja... dus de politie had niet zoveel aanwijzingen tegen hem. Noppes bewijzen. Hij kwam met een goed verhaal... Had hij ook een alibi ?quote:Op zondag 9 juni 2019 10:56 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
En deze verdachte is alweer vrijgelaten.
https://www.google.nl/amp(...)op-vrije-voeten.html
https://www.parool.nl/wer(...)cus-lubcke~b247c13d/"quote:De Duitse politie heeft een aanhouding verricht vanwege de moord op politicus Walter Lübcke. Speciale eenheden van de politie arresteerden een 45-jarige man, melden de autoriteiten.
De verdachte is in de nacht van vrijdag op zaterdag opgepakt. Zijn arrestatie volgde op een DNA-match. Politie en Justitie zeggen komende week met meer informatie te komen over de arrestatie en het onderzoek naar de moord op de CDU-politicus.
Nach Informationen der "Frankfurter Allgemeinen Zeitung" soll der Mann aus dem rechtsextremen Milieu stammen.quote:Op zondag 16 juni 2019 16:39 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
https://www.parool.nl/wer(...)cus-lubcke~b247c13d/"
Duitsland is vaak sws terughoudend met dit soort nieuws (of de ellende van links, rechts of van migranten komt).quote:Op zondag 16 juni 2019 18:44 schreef FlippingCoin het volgende:
Ik snap niet dat ik hier zo weinig over hoor eigenlijk ik vind dit echt heel ver gaan.
Maar zodra dat duidelijk is zal er toch wel flinke ophef ontstaan dan?quote:Op zondag 16 juni 2019 18:46 schreef capricia het volgende:
[..]
Duitsland is vaak sws terughoudend met dit soort nieuws (of de ellende van links, rechts of van migranten komt).
Ik vind alles toch wel stil. Qua media. Ook in NL.quote:Op zondag 16 juni 2019 18:48 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Maar zodra dat duidelijk is zal er toch wel flinke ophef ontstaan dan?
Vergeet die burgemeester uit Gdansk niet... En dan zijn er nog lui die beweren dat extreem links gevaarlijker isquote:Op zondag 16 juni 2019 18:41 schreef capricia het volgende:
Ja. Ik lees het ook. Extreem rechts. Bah.
https://amp.nos.nl/artike(...)tter_impression=true
Jo Cox. En 69 op een eiland in Noorwegen. En nu Lübcke dus.
Schrik er toch steeds weer van.
Ja die ook.quote:Op zondag 16 juni 2019 18:58 schreef Falco het volgende:
[..]
Vergeet die burgemeester uit Gdansk niet... En dan zijn er nog lui die beweren dat extreem links gevaarlijker is
Toch best veel in het nieuws geweest?quote:Op zondag 16 juni 2019 18:51 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik vind alles toch wel stil. Qua media. Ook in NL.
Dat de volgende, een Duitse politicus nu, vermoord is door extreem rechts (zoals het er nu naar uit ziet, bedoel het moet eerst nog bewezen worden allemaal).quote:Op zondag 16 juni 2019 19:41 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Toch best veel in het nieuws geweest?
Had je eens moeten zien als er een rechtse politicus vermoord werd door een linksaard of nog beter, een islamitische asielzoekerquote:Op zondag 16 juni 2019 20:09 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat de volgende, een Duitse politicus nu, vermoord is door extreem rechts (zoals het er nu naar uit ziet, bedoel het moet eerst nog bewezen worden allemaal).
Nee. Ik vind dat daar niet veel aandacht voor is. Dit topic loopt geen storm.
Henriette Reker en Andreas Hollstein. Beiden Duitse politici. Beiden neergestoken met een mes. Beide keren een extreem rechtse dader. Beide keren weinig tot geen aandacht hier.quote:Op zondag 16 juni 2019 20:41 schreef Dven het volgende:
[..]
Had je eens moeten zien als er een rechtse politicus vermoord werd door een linksaard of nog beter, een islamitische asielzoeker
Helaas heb je gelijk...quote:Op zondag 16 juni 2019 20:48 schreef capricia het volgende:
[..]
Henriette Reker en Andreas Hollstein. Beiden Duitse politici. Beiden neergestoken met een mes. Beide keren een extreem rechtse dader. Beide keren weinig tot geen aandacht hier.
Wie weet nog wie Adamowicz was? Ook vermoord.
Je moet wel echt een betonnen damwand voor je harses hebben als je niet inziet dat extreem-links door de geschiedenis heen veruit het gevaarlijkst is geweest. Pol Pot, Stalin, Mao Zedong en Hitler, stuk voor stuk extreem-linkse massamoordenaars met miljoenen fanatieke volgelingen en tientallen miljoenen moorden op hun naam.quote:Op zondag 16 juni 2019 18:58 schreef Falco het volgende:
[..]
Vergeet die burgemeester uit Gdansk niet... En dan zijn er nog lui die beweren dat extreem links gevaarlijker is
We hebben het hier over Europa. (En eigenlijk ook over de recente moorden. )quote:Op zondag 16 juni 2019 21:25 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Je moet wel echt een betonnen damwand voor je harses hebben als je niet inziet dat extreem-links door de geschiedenis heen veruit het gevaarlijkst is geweest. Pol Pot, Stalin, Mao Zedong en Hitler, stuk voor stuk extreem-links massamoordenaars met miljoenen fanatieke volgelingen en tientallen miljoenen moorden op hun naam.
De recente moordpartijen zijn vrijwel allemaal islamitisch, en dus extreem-links, van aard. Extreem-rechtse moordpartijen vallen juist op door hun relatieve zeldzaamheid.quote:Op zondag 16 juni 2019 21:27 schreef capricia het volgende:
[..]
We hebben het hier over Europa. (En eigenlijk ook over de recente moorden. )
Want Nieuw Zeeland werd ook niet genoemd.
Whataboutisme.quote:Op zondag 16 juni 2019 21:33 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
De recente moordpartijen zijn vrijwel allemaal islamitisch, en dus extreem-links, van aard. Extreem-rechtse moordpartijen vallen juist op door hun relatieve zeldzaamheid.
Een moord op één enkele politicus, een volkshater die er een sport van maakte om de Duitse maatschappij te ontwrichten met z'n rare ideeën. Het zou niet mogen gebeuren, maar ik lig er persoonlijk niet wakker van.quote:Op zondag 16 juni 2019 21:35 schreef capricia het volgende:
[..]
Whataboutisme.
Spreek je eens uit over deze moorden van extreem rechts.
De jongen in belgie die met zijn benen vastgebonden en zijn armen achter zijn rug gebonden van een viaduct was gegaan was ook zelfmoord volgens de lokale politie.quote:Op maandag 3 juni 2019 12:08 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Ach, ze hebben ook gezegd dat de man die zichzelf 2 keer in zijn rug had geschoten zelfmoord had gepleegd.
Of de man die in een tas werd gevonden met een hangslot door de rits. Zelfmoord.
Als het politiek genoeg uitkomt, is het zelfmoord.
Deze komt me niet bekend voor.quote:Op zondag 16 juni 2019 21:47 schreef Murdera het volgende:
[..]
De jongen in belgie die met zijn benen vastgebonden en zijn armen achter zijn rug gebonden van een viaduct was gegaan was ook zelfmoord volgens de lokale politie.
https://www.ad.nl/binnenl(...)-timmer-18~aa997fca/quote:Op zondag 16 juni 2019 21:51 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Deze komt me niet bekend voor.
Heb je een link hier van?
Oh, een volkshater, ja, die mogen van jou wel dood, da's niet erg.quote:Op zondag 16 juni 2019 21:44 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Een moord op één enkele politicus, een volkshater die er een sport van maakte om de Duitse maatschappij te ontwrichten met z'n rare ideeën. Het zou niet mogen gebeuren, maar ik lig er persoonlijk niet wakker van.
Ach, ik vind het niet zo erg. Er gaan elke dag heel veel mensen dood. En als ik zou moeten kiezen tussen de verkrachting en moord van een meisje door een zogenaamde "vluchteling", of zo'n moord op een volgevreten, volkshatende politicus, doe mij dan die laatste maar.quote:Op zondag 16 juni 2019 22:23 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Oh, een volkshater, ja, die mogen van jou wel dood, da's niet erg.
Nee, ik veroordeel alle moorden en terrorisme, jij niet. Daar zit het verschil tussen ons.quote:Op zondag 16 juni 2019 22:53 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Ach, ik vind het niet zo erg. Er gaan elke dag heel veel mensen dood. En als ik zou moeten kiezen tussen de verkrachting en moord van een meisje door een zogenaamde "vluchteling", of zo'n moord op een volgevreten, volkshatende politicus, doe mij dan die laatste maar.
Maar ik zou me kunnen voorstellen dat die keuze voor jou anders uitpakt.
Alsof je moet kiezenquote:Op zondag 16 juni 2019 22:53 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
En als ik zou moeten kiezen tussen de verkrachting en moord van een meisje door een zogenaamde "vluchteling", of zo'n moord op een volgevreten, volkshatende politicus, doe mij dan die laatste maar.
Hitler extreem links? Die fabel is zo vaak ontkracht, en de oorsprong vind zich in een colum uit van een Amerikaanse columnist, kan de naam moet meer herinneren en is op internet onder rechts zijn eigen leven gaan leiden. Maar goed Laten we gewoon heel stellig zijn allen die je noemt waren natiolistisch en hadden een eigen volk eerst/ eigen soort (kan ook idiologie zijn) ideologie en gek genoeg is er dan geen verschil tussen extremen (behalve het gene waar je zelf toe aangetrokken voelt (extreem rechts)). Want het natiolsime zorgt voor die gestoordheid en want zelfs Volkert was een soort mijn soort eerst figuur.quote:Op zondag 16 juni 2019 21:25 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Je moet wel echt een betonnen damwand voor je harses hebben als je niet inziet dat extreem-links door de geschiedenis heen veruit het gevaarlijkst is geweest. Pol Pot, Stalin, Mao Zedong en Hitler, stuk voor stuk extreem-links massamoordenaars met miljoenen fanatieke volgelingen en tientallen miljoenen moorden op hun naam.
Een milkshake gegooid naar Farage, een ei kapot geslagen op een extreem rechtse politicus: "EEN DIRECTE AANVAL OP DEMOCRATIE!!!"quote:Op maandag 17 juni 2019 01:31 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Wel interessant om te zien dat als iemand paf roept tegen een rechtse politicus dat een land te klein is. Krijg je allemaal gehuil over demonisering en dergelijke. Dan wordt er weer eens een linkse politicus omgelegd en wordt er vrolijk gebagataliseerd hoor je niemand over demonisering.
Van de moord op Fortuin hoeven we ook niet wakker te liggen natuurlijk. Fortuin was immers ook maar één enkele politicus, een volkshater die er een sport van maakte om de Nederlandse maatschappij te ontwrichten met z'n rare ideeën.quote:Op zondag 16 juni 2019 23:32 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
LOL, jahoor, jij "veroordeel alle moorden en terrorisme". Als er weer eens een Pim Fortuyn vermoord wordt, sta je weer vooraan te juichen.
De islam heeft niks met extreem-links te maken. Sterker nog, het lijkt meer op extreem-rechts.quote:Op zondag 16 juni 2019 21:33 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
De recente moordpartijen zijn vrijwel allemaal islamitisch, en dus extreem-links, van aard. Extreem-rechtse moordpartijen vallen juist op door hun relatieve zeldzaamheid.
Als de moordenaar een islamitische achtergrond heeft kun je alleen stellen dat de dader uiterst conservatief is. Bijzonder weinig over links of rechts. Maar je denkt toch wat je wil denken.quote:Op zondag 16 juni 2019 21:33 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Als je hitler niet onder links laat vallen, wat een discussie op zich is, heeft links nog steeds 170 miljoen doden op zijn naam staan.quote:Op maandag 17 juni 2019 00:16 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Hitler extreem links? Die fabel is zo vaak ontkracht, en de oorsprong vind zich in een colum uit van een Amerikaanse columnist, kan de naam moet meer herinneren en is op internet onder rechts zijn eigen leven gaan leiden. Maar goed Laten we gewoon heel stellig zijn allen die je noemt waren natiolistisch en hadden een eigen volk eerst/ eigen soort (kan ook idiologie zijn) ideologie en gek genoeg is er dan geen verschil tussen extremen (behalve het gene waar je zelf toe aangetrokken voelt (extreem rechts)). Want het natiolsime zorgt voor die gestoordheid en want zelfs Volkert was een soort mijn soort eerst figuur.
Oh dus? Dan mag extreem rechts nog 170 miljoen mensen vermoorden met jouw goedkeuring om de score recht te trekken?quote:Op maandag 17 juni 2019 09:06 schreef Posergoth6667 het volgende:
[..]
Als je hitler niet onder links laat vallen, wat een discussie op zich is, heeft links nog steeds 170 miljoen doden op zijn naam staan.
En hoeveel doden heeft het nationalisme/eigen soort eerst op zijn naam staan?quote:Op maandag 17 juni 2019 09:06 schreef Posergoth6667 het volgende:
[..]
Als je hitler niet onder links laat vallen, wat een discussie op zich is, heeft links nog steeds 170 miljoen doden op zijn naam staan.
Was de inquisitie ook niet rechts? De Kruisvaarders? En hoeveel doden zijn er gevallen door koloniale bezetting, ook geen linkse hobby gok ikquote:Op maandag 17 juni 2019 09:11 schreef Korenfok het volgende:
[..]
En hoeveel doden heeft het nationalisme op zijn naam staan?
Dit dus. Echt bizar.quote:Op maandag 17 juni 2019 09:13 schreef Dven het volgende:
Eigenlijk wel schattig dat de polivegans hier komen om te paraderen met hun linksrechtsobsessie en dit wegmoffelen onder het mom van lInKs hEeFt vEeL dOdEn oP zN gEwEtEn StAaN tIeNtAlLeN jArEn gElEDeN
Om je dood te schamen.
quote:Op maandag 17 juni 2019 09:22 schreef Hanca het volgende:
Ik snap deze discussie nooit. Ja, er zijn door allerlei extreme kanten doden gevallen. Extreem rechts, extreem links, extreem nationalisme, extreem-religieus fanatisme, extreem anti-religieus fanatisme en er zijn vast nog wel meer extremen te verzinnen.
Moraal daar van lijkt me niet dat je gaat kijken welke extreme het minst erg is, maar dat dat extreme vaak gevaarlijk is.
Je gaat als je links van het midden zit het extreem linkse geweld toch niet verdedigen? En als je rechts van het midden zit het extreem rechtse geweld toch niet? Zo ga ik als gelovige ook geweld in naam van een religie niet verdedigen, en ik denk dat de meeste ongelovigen ook geweld tegen religieuze mensen niet verdedigen.
Ik snap die neiging van "mijn kant is beter, want minder doden" echt niet. Iedereen die geweld pleegt hoort niet bij mijn kant, dat wil ik wel stellen.
Zo is datquote:Op maandag 17 juni 2019 09:22 schreef Hanca het volgende:
Ik snap deze discussie nooit. Ja, er zijn door allerlei extreme kanten doden gevallen. Extreem rechts, extreem links, extreem nationalisme, extreem-religieus fanatisme, extreem anti-religieus fanatisme en er zijn vast nog wel meer extremen te verzinnen.
Moraal daar van lijkt me niet dat je gaat kijken welke extreme het minst erg is, maar dat dat extreme vaak gevaarlijk is.
Je gaat als je links van het midden zit het extreem linkse geweld toch niet verdedigen? En als je rechts van het midden zit het extreem rechtse geweld toch niet? Zo ga ik als gelovige ook geweld in naam van een religie niet verdedigen, en ik denk dat de meeste ongelovigen ook geweld tegen religieuze mensen niet verdedigen.
Ik snap die neiging van "mijn kant is beter, want minder doden" echt niet. Iedereen die geweld pleegt hoort niet bij mijn kant, dat wil ik wel stellen.
Mee eens. Al die doden zijn niets meer als ik denk dat ik zo EXTREEM bij het juiste eind heb, en dat ik hierom die anders kan doden want die ander bedreigd mij (gelijk)quote:Op maandag 17 juni 2019 09:22 schreef Hanca het volgende:
Dat zeg ik niet.quote:Op maandag 17 juni 2019 09:09 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
Oh dus? Dan mag extreem rechts nog 170 miljoen mensen vermoorden met jouw goedkeuring om de score recht te trekken?
Ligt er aan hoe je er naar kijkt, maar nationalisme is geen stroming. Er is links, centrum en rechts nationalisme, maar in elk geval is het nationalisme ondergeschikt aan de primaire ideologie. Je kunt wel zeggen van, ja de russen waren russisch nationalistisch, maar het probleem en de miljoenen doden, kwamen uit een communistisch ideaal.quote:Op maandag 17 juni 2019 09:11 schreef Korenfok het volgende:
[..]
En hoeveel doden heeft het nationalisme/eigen soort eerst op zijn naam staan?
Brrrrr komt dichterbij...twitter:PGKroeger twitterde op maandag 17-06-2019 om 08:56:18Afschuwelijk. Ex-CDU-dame die uit afkeer van Merkel AfD werd, hitste achterban op tegen vermoorde #Lübcke. https://t.co/GFG3WFFdps reageer retweet
Toen UGGHH zijn broer GRORGH in het jaar 20.000 voor Christus de kop insloeg met van die houten holbewoner knuppels vond de eerste extreem-rechtse aanslag plaats.quote:Op maandag 17 juni 2019 09:13 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
Was de inquisitie ook niet rechts? De Kruisvaarders? En hoeveel doden zijn er gevallen door koloniale bezetting, ook geen linkse hobby gok ik
Nee, die kwamen vooruit het de (angst) gedachten dat iemand bedreigd de (communistische)ideeën en die ideeën zijn zo juist dat de ander dood moet. En alles is hierop terug te leiden:quote:Op maandag 17 juni 2019 09:33 schreef Posergoth6667 het volgende:
[..]
Ligt er aan hoe je er naar kijkt, maar nationalisme is geen stroming. Er is links, centrum en rechts nationalisme, maar in elk geval is het nationalisme ondergeschikt aan de primaire ideologie. Je kunt wel zeggen van, ja de russen waren russisch nationalistisch, maar het probleem en de miljoenen doden, kwamen uit een communistisch ideaal.
...omdat nationaal-socialisme familie is van de socialistische/communistische ''familie'' van ideologieën. Het grootste verschil is dat fascisme de klassenstrijd heeft vervangen door strijd tussen volkeren/natiestaten.quote:Op maandag 17 juni 2019 00:16 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Want het natiolsime zorgt voor die gestoordheid en want zelfs Volkert was een soort mijn soort eerst figuur.
Logisch. Toen was iedereen extreem rechts. Eigen stam eerst.quote:Op maandag 17 juni 2019 09:36 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Toen UGGHH zijn broer GRORGH in het jaar 20.000 voor Christus de kop insloeg met van die houten holbewoner knuppels vond de eerste extreem-rechtse aanslag plaats.
Vader Aardbei, wat vind je van deze post?quote:Op maandag 17 juni 2019 09:22 schreef Hanca het volgende:
Op zich gelijk, behalve dat je subtiel in je opmerking nationalisme veranderd in nationalisme-socialisme. Elke denkende gelijk hebbers die zich bedreigd voelen, zijn instaat tot dit. Want dat zijn de extremisten. Verliezen grip op realiteit (nuance)quote:Op maandag 17 juni 2019 09:44 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
...omdat nationaal-socialisme familie is van de socialistische/communistische ''familie'' van ideologieën. Het grootste verschil is dat fascisme de klassenstrijd heeft vervangen door strijd tussen volkeren/natiestaten.
Maar de volgende punten hebben ze gemeen:
1) collectivisme en anti-individualisme
2) militarisme
3) anti-democratie met geloof in sterke leider of Partijleiding en elitevorming
4) anti-parlementarisme, d.w.z. een éénpartijenstelsel
5) anti-rationalisme, d.w.z. mythevorming met wensdromen
6) anti-kapitalisme, althans afwijzing van het monopoliekapitalisme
7) anti-burgerlijkheid met zielegrootheid i.p.v. benepen burgerlijk egoïsme.
Krijgen we dat weer... ongenuanceerde radicaliserende rechtsen met stiekem sympathieën voor extreemrechts wllen hun straatje schoonvegen en dumpen hun extreemrechts neefje het nazisme bij de buurman links.quote:Op maandag 17 juni 2019 09:44 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
...omdat nationaal-socialisme familie is van de socialistische/communistische ''familie'' v
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |