abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_187234894
Lübcke:

https://nos.nl/artikel/22(...)-omstandigheden.html

Een schotwond aan zijn hoofd. Het kan natuurlijk 'gewoon' iets in de familiaire sfeer zijn, maar misschien dus ook wel een politieke moord. Hij stond namelijk bekend als het meest pro-vluchtelingen op nemen van heel Duitsland, zo ongeveer.

Laatste nieuws

16 juni
Verdachte met extreem rechtse banden aangehouden op DNA match.

https://amp.nos.nl/artike(...)tter_impression=true

8 juni
quote:
De Duitse politie heeft een verdachte opgepakt in verband met de moord op CDU-politicus Walter Lübcke (65), afgelopen week.
Volgens de Duitse krant Frankfurter Allgemeine gaat het om een jongeman die een bekende zou zijn van de politicus.
Deze verdachte is snel weer vrij gelaten.
https://www.parool.nl/wer(...)cus-lubcke~ba5026cb/

Duitse politie doet invallen bij verspreiders van haatdragende berichten na mysterieuze dood CDU-politicus
https://www.volkskrant.nl(...)-politicus~b48c12ff/

4 juni
De politie gaat er vanuit dat ie doodgeschoten is.
https://www.parool.nl/wer(...)dgeschoten~b77372e4/

[ Bericht 13% gewijzigd door capricia op 16-06-2019 18:54:22 ]
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_187234915
Verdachte omstandigheden :')
pi_187234938
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2019 11:23 schreef sol1taire het volgende:
Tja, ik neem het standaard woordgebruik over, maar een schotwond kan natuurlijk alleen moord of zelfmoord zijn (of een kleine kans van een ongeluk).
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_187234952
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2019 11:25 schreef Hanca het volgende:

[..]

Tja, ik neem het standaard woordgebruik over, maar een schotwond kan natuurlijk alleen moord of zelfmoord zijn (of een kleine kans van een ongeluk).
Ik zag het ook al op de NOS site. Inderdaad wel vrij verdacht een schotwond aan je hoofd.
  Redactie Frontpage maandag 3 juni 2019 @ 11:39:46 #5
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_187235099
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2019 11:23 schreef sol1taire het volgende:
Daar keek ik ook van op inderdaad. Dit lijkt me gewoon een geval van natuurlijke loodvergiftiging.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_187235161
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2019 11:25 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ze hebben zo te lezen geen wapen gevonden. De kans dat je eerst jezelf door je kop knalt en dan vervolgens nog de tijd vindt om even snel dat pistool te verstoppen is natuurlijk uitermate gering.

Dus ga maar uit van moord. Zelfmoord lijkt me wel af te vallen.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  Moderator maandag 3 juni 2019 @ 11:46:37 #7
236264 crew  capricia
pi_187235195
Even afwachten van welke kant die kogel kwam..kan ook iets in de prive-sfeer zijn.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  maandag 3 juni 2019 @ 12:08:36 #8
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_187235513
quote:
3s.gif Op maandag 3 juni 2019 11:44 schreef vosss het volgende:

[..]

Ze hebben zo te lezen geen wapen gevonden. De kans dat je eerst jezelf door je kop knalt en dan vervolgens nog de tijd vindt om even snel dat pistool te verstoppen is natuurlijk uitermate gering.

Dus ga maar uit van moord. Zelfmoord lijkt me wel af te vallen.
Ach, ze hebben ook gezegd dat de man die zichzelf 2 keer in zijn rug had geschoten zelfmoord had gepleegd.
Of de man die in een tas werd gevonden met een hangslot door de rits. Zelfmoord.

Als het politiek genoeg uitkomt, is het zelfmoord.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_187236281
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2019 11:46 schreef capricia het volgende:
Even afwachten van welke kant die kogel kwam..kan ook iets in de prive-sfeer zijn.
Ja, dat zet ik ook in de OP. De meeste moorden zijn in de privé sfeer, dus die kans is zeker nog groot.
  maandag 3 juni 2019 @ 15:05:06 #10
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_187238601
Ik ben benieuwd
  maandag 3 juni 2019 @ 21:33:49 #11
33189 RM-rf
1/998001
pi_187246092
quote:
1s.gif Op maandag 3 juni 2019 11:21 schreef Hanca het volgende:

Hij stond namelijk bekend als het meest pro-vluchtelingen op nemen van heel Duitsland, zo ongeveer.
Niet eens, gewoon een conservatieve CDU-politicus.
Eind 2015 heeft hij wel heel duidelijk stelling genomen dat opvang van vluchtelingen ook een plicht is voor christelijke politiek.

Hij heeft toen in Hessen heel duidelijk stelling genomen tegen een opgekomen rechts-populistische PEGIDA-variant.

Dat kwam hem op zeer persoonlijke aanvallen van Pegida-aanhangers te staan die hem een nazi vonden die mensen in Konzentrations-Zentren zou stoppen.

Maar, dat is eigenlijk al 4 jaar terug en niet echt aktueel meer..
De man was eigenlijk al met pensioen en enkel op verzoek van een lokale CDUer als ervaren bestuurder nog in functie.

Het lijkt volgens politie-aangaven een moord te zijn, waarbij er geen verdenking is in relationele kring.

Maar in dat geval acht ik de kans best mogelijk dat het een soortgelijk geval kan zijn als de moord op Els Borst.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_187246506
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2019 21:33 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Niet eens, gewoon een conservatieve CDU-politicus.
Eind 2015 heeft hij wel heel duidelijk stelling genomen dat opvang van vluchtelingen ook een plicht is voor christelijke politiek.

Hij heeft toen in Hessen heel duidelijk stelling genomen tegen een opgekomen rechts-populistische PEGIDA-variant.

Dat kwam hem op zeer persoonlijke aanvallen van Pegida-aanhangers te staan die hem een nazi vonden die mensen in Konzentrations-Zentren zou stoppen.

Maar, dat is eigenlijk al 4 jaar terug en niet echt aktueel meer..
De man was eigenlijk al met pensioen en enkel op verzoek van een lokale CDUer als ervaren bestuurder nog in functie.

Het lijkt volgens politie-aangaven een moord te zijn, waarbij er geen verdenking is in relationele kring.

Maar in dat geval acht ik de kans best mogelijk dat het een soortgelijk geval kan zijn als de moord op Els Borst.
Ja, het is een tijdje terug, maar naast Merkel was dit toch wel één van de gezichten achter "Wir Schaffen Das".
pi_187246660
quote:
1s.gif Op maandag 3 juni 2019 11:21 schreef Hanca het volgende:
https://nos.nl/artikel/22(...)-omstandigheden.html

Een schotwond aan zijn hoofd. Het kan natuurlijk 'gewoon' iets in de familiaire sfeer zijn, maar misschien dus ook wel een politieke moord. Hij stond namelijk bekend als het meest pro-vluchtelingen op nemen van heel Duitsland, zo ongeveer.
Dat zou je toch eerder verwachten van een politicus van DIE LINKE bijv.
  Moderator maandag 3 juni 2019 @ 22:01:49 #14
236264 crew  capricia
pi_187246749
GijsbertPols twitterde op maandag 03-06-2019 om 21:07:15 De Duitse politie gaat er van uit dat Walter Lübcke, bestuurder van de CDU, is vermoord. Op de racistische website 'PI-News' werd zijn adres gedeeld en werd hij in naam van 'het volk' met de dood bedreigd. https://t.co/ypJpLt79o6 reageer retweet
Zie draadje.
There is a name for it:
We call them Poor"
  maandag 3 juni 2019 @ 22:41:58 #15
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_187247622
Hopelijk geen Europese tendens, maar het lijkt er wel op helaas. Jo Cox en de burgemeester van Gdansk werden ook vermoord door extreem rechtse lieden.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  dinsdag 4 juni 2019 @ 05:19:06 #16
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_187250734
Die speculaties van de NOS. :') Niet dat die speculaties ongeloofwaardig zijn maar normaal zie je ze dat nooit doen. Alleen in dit soort gevallen, waar de dader mogelijk een rechts-extremist is krijgt de gehele NOS-redactie een stijf piemeltje en speculeren ze er op los.
pi_187251253
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2019 05:19 schreef Braindead2000 het volgende:
Die speculaties van de NOS. :')
Oh krijgen we dit weer? Welke speculaties precies want ik zie er precies nul.
  dinsdag 4 juni 2019 @ 07:50:27 #18
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_187251402
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2019 07:31 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Oh krijgen we dit weer? Welke speculaties precies want ik zie er precies nul.
Ik ben dit niet gewend van de NOS. Als er een vrachtwagen in een winkelstraat 100 mensen dood rijden waarna er tien moslims Alluh Akbar roepend in het wilde rond beginnen te steken en schieten en ze een manifest, een koran en afscheidsbrief achterlaten waar ze in vertellen dat ze geïnspireerd zijn door Isis dan reageert de NOS met : Motief onbekend.

Nu speculeert de NOS meteen dat de dood van deze meneer een moord is en dat het uit de hoek komt van mensen die problemen hebben met vluchtingen.

Kan best dat de NOS gelijk krijgt. Ik vind het alleen merkwaardig dat ze er nu wel op los speculeren.
  dinsdag 4 juni 2019 @ 07:53:45 #19
8369 speknek
Another day another slay
pi_187251429
quote:
Die speculaties van de NOS. :') Niet dat die speculaties ongeloofwaardig zijn maar normaal zie je ze dat nooit doen. Alleen in dit soort gevallen, waar de dader mogelijk een rechts-extremist is krijgt de gehele NOS-redactie een stijf piemeltje en speculeren ze er op los.
Ja normaal zie je ze bij politieke moorden nooit speculeren over het politieke motief. :').

Maar goed hee, gelukkig hebben we jou om op te komen voor de arme naamloze neo-nazi's. Neo-nazi's zouden maar gedemoniseerd worden. In tegenstelling tot weer een "landverrader" centrumpoliticus die vermoord is.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_187251549
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2019 07:50 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Nu speculeert de NOS meteen dat de dood van deze meneer een moord is en dat het uit de hoek komt van mensen die problemen hebben met vluchtingen.
Je liegt. Het is gewoon niet waar. NOS geeft een feitelijke weergave van de persco die de politie heeft gegeven. En doet verder feitelijk verslag. Waar ook maar op enige manier sprake van speculatie kan zijn vertelt de NOS erbij wat de bron is.

Ik vind het schandelijk dat er mensen zijn die zonder enige vorm van gêne zelfs moorden aangrijpen om hun politieke agenda te promoten om door middel van leugens de vrije media in diskrediet te brengen. Je zou je moeten schamen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-06-2019 08:09:13 ]
pi_187251865
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2019 07:50 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Kan best dat de NOS gelijk krijgt. Ik vind het alleen merkwaardig dat ze er nu wel op los speculeren.
Kun je de speculatie even letterlijk citeren, want ik kan hem niet vinden.
pi_187251907
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2019 08:48 schreef Hanca het volgende:

[..]

Kun je de speculatie even letterlijk citeren, want ik kan hem niet vinden.
Die zijn er ook niet. Ik denk dat dit voor deze poster een poging is om de aandacht af te leiden van de doodsbedreigingen die richting Lübcke zijn geuit vanuit rechtsextremistische kringen.
  dinsdag 4 juni 2019 @ 08:54:53 #23
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_187251914
quote:
3s.gif Op maandag 3 juni 2019 11:44 schreef vosss het volgende:
Wat een amateur was die dader dan.
Ze moeten het doen zoals je vaker in films ziet.
Het wapen in de handen van het dode slachtoffer zetten, zodat het lijkt alsof het slachtoffer zelfmoord heeft gepleegd.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_187251987
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2019 08:53 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Die zijn er ook niet. Ik denk dat dit voor deze poster een poging is om de aandacht af te leiden van de doodsbedreigingen die richting Lübcke zijn geuit vanuit rechtsextremistische kringen.
Ik denk het ook niet, maar ik ben wel benieuwd naar het antwoord van braindead.
pi_187252009
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2019 09:00 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ik denk het ook niet, maar ik ben wel benieuwd naar het antwoord van braindead.
Als ie dan toch wil ranten over media kan hij beter de Telegraaf op de korrel nemen. Die doen echt hun uiterste best om helemaal niks te schrijven over de doodsbedreigingen aan het adres van Lübcke. Alsof dat nooit gebeurd is.
pi_187252030
quote:
Goed verzonnen weer. :')

[ Bericht 0% gewijzigd door capricia op 04-06-2019 09:51:00 ]
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  dinsdag 4 juni 2019 @ 09:23:34 #27
8369 speknek
Another day another slay
pi_187252183
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2019 08:54 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Het wapen in de handen van het dode slachtoffer zetten, zodat het lijkt alsof het slachtoffer zelfmoord heeft gepleegd.
Of een amateurzelfmoordenaar. In Rusland vouwen ze zichzelf tenminste dubbel in de achterbak waarna ze met schotwonden het meer inrijden.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  dinsdag 4 juni 2019 @ 10:25:57 #28
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_187252775
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 juni 2019 08:08 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Je liegt. Het is gewoon niet waar. NOS geeft een feitelijke weergave van de persco die de politie heeft gegeven. En doet verder feitelijk verslag. Waar ook maar op enige manier sprake van speculatie kan zijn vertelt de NOS erbij wat de bron is.

Ik vind het schandelijk dat er mensen zijn die zonder enige vorm van gêne zelfs moorden aangrijpen om hun politieke agenda te promoten om door middel van leugens de vrije media in diskrediet te brengen. Je zou je moeten schamen.
Applaus.
  dinsdag 4 juni 2019 @ 10:35:36 #29
33189 RM-rf
1/998001
pi_187252895
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2019 21:50 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ja, het is een tijdje terug, maar naast Merkel was dit toch wel één van de gezichten achter "Wir Schaffen Das".
die zin is een uit het verband gerukte uitspraak tijdens de zomer-persconferentie...

het was geen 'politiek statement' en niet eens erg duidelijk beleid...
Het was vooral zo dat toen de duitse landelijke politiek net uit het reces terugkwam en een crisis aantrof die eigenlijk niet direkt tot de competentie van de Bundesregierung behoorde (opvang en afhandeling van asielaanvragen is een taak van de federale bondstaten, die echter daarmee zwaar overwerkt waren en een centrale coordinatie misten).

Bundeskanzler Merkel heeft tijdens die conferentie enkele aangegeven dat de Bundesregering zelf een taak zou opnemen hier centraal te gan sturen en dat dit niet zou betekenen dat de grenzen dicht zouden gaan, maar dat men vooral de afhandeling van aanvragen wilde versnellen en deels ook strenger maken, en deals afsluiten met herkomst en doorvoerlanden.

Wat betreft die zin "wir schaffen das" ging het specifiek over de belasting die de opvang en ook het proces van integratie nog lange tijd zou hebben op de duitse maatschappij... De uitspraak bestond uit twee delen, eerst een verwijzing naar de opvang van 4 miljoen rusland-vluchtelingen in de jaren negentig, die toen een 'gratis duitse pas' kregen en wiens integratie een langdurig proces is dat ook nu nog steeds niet afgesloten is (en deel van de duitse samenleving heeft russich als moedertaal, interessant genoeg is dat een specifieke doelgroep voor populistisch-rechtse partijen).

Walter Lübcke was geen 'gezicht' verder van het beleid van de Bundesregierung.. hij was een lokale bestuurder in Hessen, op dat moment zelfs specifiek van de stad Kassel.
Hij heeft gesproken op een burgerbijeenkomst in het stadje Lohfelden, waar het ging over de lokale opvang van 800 vluchtelingen
https://www.hna.de/lokale(...)o-abend-5649881.html

Later werden de uitspraken van Lübcke door een bepaalde spreker op een PEGIDA bijeenkomst aangegrepen vergelijkingen met nazi's en een 'onrechtstaat' en Concentratiekampen te maken... iets wat toen overigens zelfs veel Pegida-demonstranten tever ging.
Niets meer en niets minder.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  dinsdag 4 juni 2019 @ 10:49:05 #30
8369 speknek
Another day another slay
pi_187253072
Ik heb de kritiek op "wir schaffen das" ook altijd hoogst curieus gevonden. Alsof ze had moeten zeggen "wir sind verloren". Ik gok dat mensen dat liever hadden gehoren, want het idee dat de vluchtelingenstroom oplosbaar is brengt niet de chaos die ze zo graag wensen.
pi_187253110
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2019 10:35 schreef RM-rf het volgende:

[..]

die zin is een uit het verband gerukte uitspraak tijdens de zomer-persconferentie...

het was geen 'politiek statement' en niet eens erg duidelijk beleid...
Het was vooral zo dat toen de duitse landelijke politiek net uit het reces terugkwam en een crisis aantrof die eigenlijk niet direkt tot de competentie van de Bundesregierung behoorde (opvang en afhandeling van asielaanvragen is een taak van de federale bondstaten, die echter daarmee zwaar overwerkt waren en een centrale coordinatie misten).

Bundeskanzler Merkel heeft tijdens die conferentie enkele aangegeven dat de Bundesregering zelf een taak zou opnemen hier centraal te gan sturen en dat dit niet zou betekenen dat de grenzen dicht zouden gaan, maar dat men vooral de afhandeling van aanvragen wilde versnellen en deels ook strenger maken, en deals afsluiten met herkomst en doorvoerlanden.

Wat betreft die zin "wir schaffen das" ging het specifiek over de belasting die de opvang en ook het proces van integratie nog lange tijd zou hebben op de duitse maatschappij... De uitspraak bestond uit twee delen, eerst een verwijzing naar de opvang van 4 miljoen rusland-vluchtelingen in de jaren negentig, die toen een 'gratis duitse pas' kregen en wiens integratie een langdurig proces is dat ook nu nog steeds niet afgesloten is (en deel van de duitse samenleving heeft russich als moedertaal, interessant genoeg is dat een specifieke doelgroep voor populistisch-rechtse partijen).

Walter Lübcke was geen 'gezicht' verder van het beleid van de Bundesregierung.. hij was een lokale bestuurder in Hessen, op dat moment zelfs specifiek van de stad Kassel.
Hij heeft gesproken op een burgerbijeenkomst in het stadje Lohfelden, waar het ging over de lokale opvang van 800 vluchtelingen
https://www.hna.de/lokale(...)o-abend-5649881.html

Later werden de uitspraken van Lübcke door een bepaalde spreker op een PEGIDA bijeenkomst aangegrepen vergelijkingen met nazi's en een 'onrechtstaat' en Concentratiekampen te maken... iets wat toen overigens zelfs veel Pegida-demonstranten tever ging.
Niets meer en niets minder.
Ja, dat weet ik allemaal wel. Maar "wir schaffen das" stond ondertussen voor een vorm van beleid, een beleid dat de vluchtelingen welkom zijn. En daar was deze man toch echt één van de gezichten van. Anders had ik hem ook nooit gekend, de gemiddelde burgermeester in een klein plaatsje in het buitenland ken ik echt niet.
pi_187253122
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2019 10:49 schreef speknek het volgende:
Ik heb de kritiek op "wir schaffen das" ook altijd hoogst curieus gevonden. Alsof ze had moeten zeggen "wir sind verloren". Ik gok dat mensen dat liever hadden gehoren, want het idee dat de vluchtelingenstroom oplosbaar is brengt niet de chaos die ze zo graag wensen.
Net of vluchtelingen pas besloten hun koffers te pakken toen Merkel die uitspraak deed. De problematiek was er hoe dan ook geweest, ongeacht de uitlatingen van Merkel. Maar boze critici willen graag het beeld creëren dat Merkel hoogstpersoonlijk verantwoordelijk is voor de influx van vluchtelingen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  dinsdag 4 juni 2019 @ 10:59:00 #33
33189 RM-rf
1/998001
pi_187253205
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2019 10:52 schreef Hanca het volgende:
Maar "wir schaffen das" stond ondertussen voor een vorm van beleid, een beleid dat de vluchtelingen welkom zijn.
tegenstanders hebben het er later van gemaakt. vooral om een populistisch beeld te schepen dat leuk polariserend gebracht kan worden, maar dat weinig met de realiteit te doen heeft

Er is of was helemaal geen 'beleid dat vluchtelingen welkom zijn'... (de term 'wilkommenskultur' werd bv door het ministerie van binnenlandse zaken in 2013 wel gebruikt voor integratiebeleid, het bevatten vooral een verwijzing naar de noodzaak legale migranten duitse normen en waarden te laten accepteren: https://web.archive.org/w(...)beitspapier_2013.pdf ) . hooguit dat er niet direkt gekozen werd grenzen dicht te gooien (wat de problemen vooral naar oostenrijk of hongarije/tsjechie/kroatie verplaatst zou hebben, landen die al instabiel genoeg waren).

Ook koos men bewust bv niet om in te zetten op een 'recht' dat ze in het Dublin-akkooord in theorie wel hadden om vluchtelingen terug te sturen naar het europese land van eerste aankomst, in dit geval vaak griekenland of Italie, landen die al in een diepe economische crisis zaten.

Maar het streven van de Bundesregering was wel degelijk erop gericht de aanvragen en ook toegewezen tijdelijke verblijfstatussen snel naar beneden te krijgen.
Zonder daarbij de druk enkel te leggen op zwakke en instabiele europese landen.

Daarvoor werden er ook al in 2015 een aantal maatregelen genomen, de Turkije-deal die moest voorkomen dat vluchtelingen de turkse grens naar griekenland overstaken;
het versneld afwijzen van alle aanvragen van personen uit voormalig joegolsavische republieken, die in 2015 ongeveer 50% van alle aanvragen uitmaakten (omdat deze mensen de volledige procedure konden doorlopen in duitsland konden ze vaak 3 maanden in opvangcentra verblijven en kregen die tijd een leefgeld, wat voor die mensen relatief hoog was, en daarna konden ze naar een ander bondsland gaan en een hernieuwde aanvraag stellen, door een gebrekkige registratie en geen centrale controle op aanvragen waren er een hoop 'dubbele' aanvragen)

[ Bericht 12% gewijzigd door RM-rf op 04-06-2019 11:11:46 ]
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 4 juni 2019 @ 13:51:33 #34
403973 crew  Gijscoman
Hou hoog de naam van N.E.C.
pi_187255540
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2019 08:54 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Maar dat duidt dan toch juist meer op terreur? Als het doel namelijk is om angst te verspreiden en zo doende een bepaalde vorm van politiek te ontmoedigen, dan is het juist belangrijk dat duidelijk is dat het om een moord gaat en niet om zelfdoding.
(Om een soortgelijke reden laten IS'ers paspoorten achter, waardoor snel duidelijk kan worden dat ze vluchtelingen of in ieder geval moslim zijn en andere motieven uitgesloten worden)

Sowieso lijkt men te vaak ervan uit te gaan dat een terrorist als een gewone moordernaar denkt en handelt, terwijl bij een terrorist de moord niet het doel, maar het middel is. En elke vorm van onduidelijkheid over het oorzaak van de dood kan dus tot mislukking leiden voor de terrorist. Bij een moordenaar is die onduidelijkheid juist zijn of haar redding.
  Moderator dinsdag 4 juni 2019 @ 14:29:24 #35
236264 crew  capricia
pi_187256019
Ik denk dat een aantal (besloten)fora nu onder een vergrootglas liggen bij de politie daar. Die fora waarbij zijn adresgegevens inclusief minder frisse oproepen stonden.
De Duitse politie doet er weinig mededelingen over tot dus ver.
There is a name for it:
We call them Poor"
  dinsdag 4 juni 2019 @ 14:37:07 #36
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_187256088
De Nederlandse rechtse media is stil over dit onderwerp.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_187256753
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2019 14:37 schreef Klopkoek het volgende:
De Nederlandse rechtse media is stil over dit onderwerp.
Er valt nog weinig te melden, als het een privékwestie is, is dat niet zo spannend voor Nederland. En het feit dat hij is gevonden met een schotwond en wat zijn achtergrond is, heeft elk medium dat ik volg gewoon gemeld.
pi_187258826
Klinkt inderdaad als een extreemrechtse moord. En ja, dan moet daar natuurlijk wel eerst bewijs voor komen en zo, maar als die man al zo bedreigd werd en zijn privégegevens al gedeeld werden met als doel hem minstens te intimideren...
pi_187261254
quote:
Die uitspraak kwam hem op grote woede in extreemrechtse kring te staan. Hij werd uitgescholden, ontving doodsbedreigingen en zijn adres werd op extreemrechtse sites gepubliceerd. Politie en Justitie benadrukken echter dat er geen aanwijzingen zijn dat de dader in extreemrechtse hoek gezocht moet worden. ,,Ons onderzoek strekt zich in alle richtingen uit’’, aldus de politie tegenover Duitse media.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)n-zelfmoord-a3962505

De politie gaat niet speculeren of zeggen " we zoeken in extreemrechtse hoek"
Inderdaad, door dergelijke verklaringen maak je veel rumoer, en bijv verbaal geweld op het internet.
Maar natuurlijk gaat men wel ook in extreemrechtse hoek gaat zoeken. In stilte en alle rust.

Idem als er een goede tip binnenkomt over een neefje die op de erfenis uit is. UIteraard verklaar je dan niks. Anders wordt er teveel geroddeld over de familie, mensen worden beschadigd, door media gestalkt.

[ Bericht 10% gewijzigd door Bluesdude op 04-06-2019 20:11:46 ]
  Moderator dinsdag 4 juni 2019 @ 20:45:23 #40
236264 crew  capricia
pi_187262399
Ik ga deze zaak wel volgen. Mochten er updates zijn, mention me dan. Dan kan ik de OP bijwerken.
There is a name for it:
We call them Poor"
  dinsdag 4 juni 2019 @ 22:38:11 #41
33189 RM-rf
1/998001
pi_187265310
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2019 19:54 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

De politie gaat niet speculeren of zeggen " we zoeken in extreemrechtse hoek"

Op de persconferentie zijn wel wat aangaves gedaan over het politieonderzoek ..

Wat betreft bedreigingen uit Pegida-hoek... waarvoor Lubcke enige tijd ook onder politiebescherming stond:
Dit stamt uit 2015 en 2016 ... er zijn hierbij geen recente dreigementen bekend.
De politie sluit het niet uit en vraagt om aanwijzingen van het publiek als deze meer weten.. maar er liggen geen bewijzen in die richting voor.

Andere verdenkingen zijn gericht op de rechts-extreme Reichsbürger beweging die in Hessen hard aangepakt is:
Meerdere bekende Reichsbürger werden hun wapens in beslag genomen.
Het wordt voor mogelijk gehouden dat deze tegen een overheidsfunctionaris uit hessen wraak wilden nemen.

Ook werd er gekeken naar enkele grotere bouwprojecten waar Lubcke sterk bij betrokken was en die ook weerstand opriepen:
De bouw van een windmolenpark en industriele zoutwinning.

Ook hierbij acht de politie het mogelijk dat de dader(s) dat als motief kunnen hebben
  dinsdag 4 juni 2019 @ 23:28:40 #42
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_187266367
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2019 10:49 schreef speknek het volgende:
Nee de bruinhemdenbrigade had liever gewoon "RAUS!!" gehoord
pi_187266673
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2019 23:28 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Men wilde horen " Wir schaffen das nicht, Es ist eine Katastrophe für Deutschland"
Maar - wat ik begreep- had ze het over de opvang van deze grote stroom, en de latere integratie in de samenleving, woningen en arbeidersplaatsen aanbieden.

Als zij het daar over had ... had ze natuurlijk gelijk . Duitsland kon die golf verwerken. Het was geen vreselijke Katastrophe
pi_187266693
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2019 23:28 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Raus? Liever dat ze ''Bleib!'' had gezegd.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 05-06-2019 00:01:10 ]
  Moderator woensdag 5 juni 2019 @ 15:14:06 #45
236264 crew  capricia
pi_187273815
Extreem rechts viert de dood van deze man. Ik vind dat nogal onpasselijk. Bah.

https://nos.nl/l/2287738

ReconquistaNetz twitterde op maandag 03-06-2019 om 23:48:03 Reaktionen von rechts zum Tod des Kasseler Regierungspräsidenten Walter #Lübcke https://t.co/oto6kCHJsC reageer retweet
There is a name for it:
We call them Poor"
  Redactie Games woensdag 5 juni 2019 @ 15:34:48 #46
436761 crew  Puddington
Ja, die nerd!
pi_187274049
quote:
1s.gif Op woensdag 5 juni 2019 15:14 schreef capricia het volgende:
Extreem rechts viert de dood van deze man. Ik vind dat nogal onpasselijk. Bah.

https://nos.nl/l/2287738

ReconquistaNetz twitterde op maandag 03-06-2019 om 23:48:03 Reaktionen von rechts zum Tod des Kasseler Regierungspräsidenten Walter #Lübcke https://t.co/oto6kCHJsC reageer retweet
Gott, schmeiß Hirn vom Himmel..
Don't weep for the stupid, you'll be crying all day
  woensdag 5 juni 2019 @ 16:34:19 #47
8369 speknek
Another day another slay
pi_187274716
quote:
Op de site volksverpetzer.de valt onder meer deze reactie te lezen: "De regering is tegen het volk. Dat is erg genoeg. Het volk weert zich."
Herkenbare teksten. Zie je hier ook veel als het om bijvoorbeeld D66/Rob Jetten gaat. Zelfs nadat Els Borst is vermoord.
  Moderator woensdag 5 juni 2019 @ 16:38:44 #48
236264 crew  capricia
pi_187274785
quote:
1s.gif Op woensdag 5 juni 2019 16:34 schreef speknek het volgende:

[..]

Herkenbare teksten. Zie je hier ook veel als het om bijvoorbeeld D66/Rob Jetten gaat. Zelfs nadat Els Borst is vermoord.
Hier gaf een politiek leider zelfs een overwinningstoespraak met dat thema.

,,We worden ondermijnd door onze universiteiten, onze journalisten, door de mensen die onze kunstsubsidies ontvangen en die onze gebouwen ontwerpen. En bovenal worden we ondermijnd door onze bestuurders”
There is a name for it:
We call them Poor"
  woensdag 5 juni 2019 @ 16:43:12 #49
8369 speknek
Another day another slay
pi_187274852
Yep, klassiek ur-fascisme
pi_187274871
quote:
1s.gif Op woensdag 5 juni 2019 16:38 schreef capricia het volgende:

[..]

,,We worden ondermijnd door onze universiteiten, onze journalisten, door de mensen die onze kunstsubsidies ontvangen en die onze gebouwen ontwerpen. En bovenal worden we ondermijnd door onze bestuurders”
Vergeet dit deel niet:

"Wij zijn naar het front geroepen. Omdat het moet, omdat ons land ons nodig heeft."
pi_187274972
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2019 16:44 schreef Hanca het volgende:

[..]

Vergeet dit deel niet:

"Wij zijn naar het front geroepen. Omdat het moet, omdat ons land ons nodig heeft."
Ik stond op de banken.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_187275013
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2019 16:51 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Ik stond op de banken.
Ja, sommige mensen vallen voor stoere militaire praat.
pi_187275063
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2019 16:53 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ja, sommige mensen vallen voor stoere militaire praat.
Dat mensen direct aan marcherende mannen in uniform denken zegt vooral veel over de hysterie van die mensen. Hoe lang komt het fascisme er ook alweer aan? :')
pi_187275084
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2019 16:56 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Dat mensen direct aan marcherende mannen in uniform denken zegt vooral veel over de hysterie van die mensen. Hoe lang komt het fascisme er ook alweer aan? :')
Het front is een militaire term. Dat kun je moeilijk ontkennen. Jij sleept het fascisme er bij, dat zal ik nooit doen.
pi_187275102
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2019 16:57 schreef Hanca het volgende:

[..]

Het front is een militaire term. Dat kun je moeilijk ontkennen. Jij sleept het fascisme er bij, dat zal ik nooit doen.
Dat is waar, ik associeerde jouw reactie ten onrechte met een eerdere van speknek.

Het front is inderdaad een militaire term, maar laat het maar aan politici over om te spelen met definities. Baudet bedoelde daar gewoon dat FvD in de voorhoede van de nieuwe renaissance staat, de nieuwe verandering, een nieuw tijdperk.
pi_187275184
Op de banken staan na een politieke speech is altijd een gevaarlijk iets.
Je moet altijd kritisch zijn, ook op de mensen die je steunt (in de politiek dus).

blinde adoratie is het vaak.

Heeft verder weinig met de dood van deze politicus te maken.

als deze beste man bij de AFD had gezeten dan was het "demonisering, zie je wel" Melkert moordenaar!!! niet van de lucht geweest natuurlijk
  woensdag 5 juni 2019 @ 17:20:29 #57
8369 speknek
Another day another slay
pi_187275418
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2019 16:56 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Dat mensen direct bij mannen in uniform denken bij de uitspraak "we worden naar het front geroepen" tekent hysterie?

Als ik denk dat het allemaal niet bedenkelijker kan weet je me toch weer te verrassen.
  woensdag 5 juni 2019 @ 17:40:18 #58
8369 speknek
Another day another slay
pi_187275714
En wanneer komt het fascisme nou? Dit de derde Europese politicus in minder dan drie jaar tijd die door extreem rechts als landverrader is uitgemaakt en vervolgens vermoord.

Dus ik zou zeggen: hoe bedoel je wanneer komt het?!

De neo-nazi's zijn hier, en praten over een boreaal Europa.
pi_187275732
De kogel kwam van rechts
pi_187275867
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2019 17:40 schreef speknek het volgende:
En wanneer komt het fascisme nou? Dit de derde Europese politicus in minder dan drie jaar tijd die door extreem rechts als landverrader is uitgemaakt en vervolgens vermoord.

Toen Pim Fortuyn dood was geschoten was er Groene Terreur?

Toen Theo Vergogh om het leven werd gebracht was de islamisering compleet?

Je verward incidenten met tendensen.

Toevoeging, voordat iemand komt met het geneuzel dat het al zo lang geleden is: 2017 Congressional baseball shooting
pi_187275954
Het is heel gevaarlijk als politici, leiders hun critici gaan neerzetten als "vijanden van het volk", als mensen die ons en onze samenleving "ondermijnen" en daarbij zeggen dat we naar "het front" geroepen worden. Aan het front wordt immers oorlog gevoerd op leven en dood en sommigen kunnen in de woorden van iemand met autoriteit een legitimering zien om daadwerkelijk op leven en dood tegen de verklaarde vijand ten strijde te trekken. Dat is wachten op ongelukken.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 05-06-2019 17:58:34 ]
  woensdag 5 juni 2019 @ 17:58:11 #62
8369 speknek
Another day another slay
pi_187275965
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2019 17:50 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Toen Pim Fortuyn dood was geschoten was er Groene Terreur?

Toen Theo Vergogh om het leven werd gebracht was de islamisering compleet?

Je verward incidenten met tendensen.

Toevoeging, voordat iemand komt met het geneuzel dat het al zo lang geleden is: 2017 Congressional baseball shooting
Ohja dus na de moord op Van Gogh was het terecht om te vragen "we hebben het al zo lang over Islamistische terroristen, wanneer komen ze nou?" :').
  woensdag 5 juni 2019 @ 18:09:26 #63
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_187276122
quote:
1s.gif Op woensdag 5 juni 2019 17:57 schreef ..-._---_-.- het volgende:
en daarbij zeggen dat we naar "het front" geroepen worden.
HOPPA, na het gelul over Christchurch linken we Baudet ook nog ff aan deze zaak. *O*

Jullie zijn ongelofelijk. On Ge Fucking Lofelijk. :r
pi_187276143
Als het landverraders betreft is het natuurlijk gevaarlijker om dat niet dan om dat wel te benoemen.
  woensdag 5 juni 2019 @ 18:11:25 #65
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_187276144
quote:
Kijk eens aan, jij weet dus al wie de dader was. Bel je ff met de Duitse politie, die hebben namelijk nog geen idee wie het was of wat het motief was.
  woensdag 5 juni 2019 @ 18:15:30 #66
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_187276196
quote:
1s.gif Op woensdag 5 juni 2019 16:34 schreef speknek het volgende:

[..]

Interessant, ik heb namelijk nog nooit iemand zien oproepen om met een wapen in de hand tegen Rob Jetten in verweer te komen. Wel in het stemhokje.

Maar jij begeeft je dus regelmatig in ''extreem rechtse kringen'' om vervolgens hier rapport uit te brengen? Misschien moet je maar als informant voor de AIVD gaan werken, die sterke neus voor extremisme van jou kan dit land goed dienen.
pi_187276209
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2019 18:09 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

HOPPA, na het gelul over Christchurch linken we Baudet ook nog ff aan deze zaak. *O*

Je loopt rood aan :D
pi_187276220
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2019 18:15 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Interessant, ik heb namelijk nog nooit iemand zien oproepen om met een wapen in de hand tegen Rob Jetten in verweer te komen. Wel in het stemhokje.

Maar jij begeeft je dus regelmatig in ''extreem rechtse kringen'' om vervolgens hier rapport uit te brengen? Misschien moet je maar als informant voor de AIVD gaan werken, die sterke neus voor extremisme van jou kan dit land goed dienen.
Ik wel, mischien moet je eens een kwaliteitskrant lezen?
pi_187276221
Rustig maar V_A, niemand hier zal jou beschuldigen. :*
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  Moderator woensdag 5 juni 2019 @ 18:19:07 #70
236264 crew  capricia
pi_187276246
quote:

Ja. Hij wordt door extreem rechts als landverrader neergezet. Heeft jaren met bedreigingen geleefd uit die hoek.

Nee, we weten niet of de kogel uit extreem rechtse hoek kwam. Vooralsnog kun je niet zeggen dat ie door extreem rechts vermoord is.

Pas daar mee op aub.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_187276259
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2019 18:15 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Interessant, ik heb namelijk nog nooit iemand zien oproepen om met een wapen in de hand tegen Rob Jetten in verweer te komen.
Het heeft dan ook weinig zin om hem neer te knallen. NPC Jetten uploaden ze gewoon weer in de volgende (ideologisch-)lege huls.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 05-06-2019 18:20:38 ]
  woensdag 5 juni 2019 @ 18:20:08 #72
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_187276263
quote:
1s.gif Op woensdag 5 juni 2019 16:38 schreef capricia het volgende:

[..]

Okee, niet Speknek, maar jij bent uiteindelijk de grootste haatzaaier van dit topic. Gefeliciteerd!

Nergens in de speech was een oproep tot geweld verwerkt. Enkel het opbouwen van een democratische partij, die zonder een spoortje geweld via de stembus Nederland gaat verbeteren en democratische vernieuwing doorvoeren. Nee, we gaan het partijkartel niet breken met knuppels. Nee, we gaan geen politieke bijeenkomsten binnenvallen en verstoren en mensen in elkaar slaan. Nee, niemand gaat het Binnenhof letterlijk in de fik steken.

Dat jij even doet alsof er allemaal verborgen beloftes van geweld achter zitten, het linkt aan het gebrabbel van een stel anonieme Duitse nazi's... ik weet niet eens wat ik hierop nog moet zeggen, verder. :') Zoek hulp.
  Moderator woensdag 5 juni 2019 @ 18:24:23 #73
236264 crew  capricia
pi_187276336
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2019 18:20 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Okee, niet Speknek, maar jij bent uiteindelijk de grootste haatzaaier van dit topic. Gefeliciteerd!

Nergens in de speech was een oproep tot geweld verwerkt. Enkel het opbouwen van een democratische partij, die zonder een spoortje geweld via de stembus Nederland gaat verbeteren en democratische vernieuwing doorvoeren. Nee, we gaan het partijkartel niet breken met knuppels. Nee, we gaan geen politieke bijeenkomsten binnenvallen en verstoren en mensen in elkaar slaan. Nee, niemand gaat het Binnenhof letterlijk in de fik steken.

Dat jij even doet alsof er allemaal verborgen beloftes van geweld achter zitten, het linkt aan het gebrabbel van een stel anonieme Duitse nazi's... ik weet niet eens wat ik hierop nog moet zeggen, verder. :') Zoek hulp.
Dit was een reactie op de tekst:
quote:
Op de site volksverpetzer.de valt onder meer deze reactie te lezen: "De regering is tegen het volk. Dat is erg genoeg. Het volk weert zich."
Dat is ook ongeveer de strekking van Baudets speech. Ik zaai daar geen haat mee. Hell, het is niet eens bekend wie hem heeft doodgeschoten.
Ik leg enkel een verband tussen beide teksten.

Verders moet je er maar in lezen wat je wil lezen.
There is a name for it:
We call them Poor"
  woensdag 5 juni 2019 @ 18:27:35 #74
8369 speknek
Another day another slay
pi_187276383
quote:
1s.gif Op woensdag 5 juni 2019 18:19 schreef capricia het volgende:

[..]

Ja. Hij wordt door extreem rechts als landverrader neergezet. Heeft jaren met bedreigingen geleefd uit die hoek.

Nee, we weten niet of de kogel uit extreem rechtse hoek kwam. Vooralsnog kun je niet zeggen dat ie door extreem rechts vermoord is.

Pas daar mee op aub.
Ik pas ermee op. Als je goed leest zeg ik niet dat extreem rechts hem heeft vermoord.
  woensdag 5 juni 2019 @ 19:55:55 #75
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_187278058
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2019 18:27 schreef speknek het volgende:

[..]

Ik pas ermee op. Als je goed leest zeg ik niet dat extreem rechts hem heeft vermoord.
Rechtse en xenofobische figuren scheppen alleen wel een klimaat waarin sommige mensen zich gesteund worden dit soort fratsen uit te halen.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  woensdag 5 juni 2019 @ 20:02:38 #76
8369 speknek
Another day another slay
pi_187278200
Juist, dat lijkt me evident. Landverraders verdienen de kogel, en we zijn de grens van ironie wel voorbij. Is gewoon hate speech.
pi_187278835
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2019 18:09 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Nee, je moet beter lezen en minder interpreteren.
pi_187278972
quote:
15s.gif Op woensdag 5 juni 2019 18:11 schreef LelijKnap het volgende:
Als het landverraders betreft is het natuurlijk gevaarlijker om dat niet dan om dat wel te benoemen.
Die Gedanken sind frei. Je moet mensen als het gaat om "landverraad" vervolgen vanwege hun daden, niet vanwege hun mening.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 05-06-2019 20:44:27 ]
pi_187279122
quote:
1s.gif Op woensdag 5 juni 2019 20:41 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Die Gedanken sind frei. Je moet mensen als het gaat om "landverraad" vervolgen vanwege hun daden, niet vanwege hun mening.
Zo staat het men eveneens vrij om in mensen een landverrader te zien (zonder dat ze een hand aan het politieke stuur hebben) en te beargumenten wat zoal de doodstraf verdient. Het wordt lastig wanneer die twee zaken aan elkaar om één persoon gebonden wordt.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-06-2019 20:47:30 ]
pi_187280177
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2019 20:47 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Zo staat het men eveneens vrij om in mensen een landverrader te zien (zonder dat ze een hand aan het politieke stuur hebben) en te beargumenten wat zoal de doodstraf verdient. Het wordt lastig wanneer die twee zaken aan elkaar om één persoon gebonden wordt.
Maar als je mensen gaat oproepen om naar het front te gaan, of oproept tot een revolte dan kom je in de buurt van de grens tussen vrije meningsuiting en opruiing.
pi_187280257
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2019 21:48 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Maar als je mensen gaat oproepen om naar het front te gaan, of oproept tot een revolte dan kom je in de buurt van de grens tussen vrije meningsuiting en opruiing.
Jep, en vervolgens ben je of terrorist of vrijheidsstrijder.
pi_187280536
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2019 21:52 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Jep, en vervolgens ben je of terrorist of vrijheidsstrijder.
Onzin. In een democratische rechtsstaat is opruiing gewoon strafbaar.
pi_187280726
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2019 21:48 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Waar of wanneer werd er opgeroepen om naar het front te gaan? Wilders heeft inderdaad meer dan eens opgeroepen tot een revolte.
pi_187280730
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2019 22:06 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Als je er van overtuigd bent dat er spraken is van landverraad dan opereer je moreel bezien al snel buiten de wettelijke kaders.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 05-06-2019 22:27:22 ]
pi_187280742
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2019 22:06 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Mensen die de term democratische rechtsstaat hanteren. :')
pi_187281141
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2019 22:18 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Waar of wanneer werd er opgeroepen om naar het front te gaan? Wilders heeft inderdaad meer dan eens opgeroepen tot een revolte.
Ja doei, ik voel de semantische haarkloverij al aankomen.
pi_187326713
quote:
De Duitse politie heeft een verdachte opgepakt in verband met de moord op CDU-politicus Walter Lübcke (65), afgelopen week.
Volgens de Duitse krant Frankfurter Allgemeine gaat het om een jongeman die een bekende zou zijn van de politicus.

roddel roddel: neefje die geld wilde ?, schandknaap? , is de klusjesman al onderzocht ?
pi_187327577
quote:
Duitse politie doet invallen bij verspreiders van haatdragende berichten na mysterieuze dood CDU-politicus
Na de gewelddadige dood van een lokale politicus in de Duitse stad Kassel heeft de politie eind deze week in heel Duitsland invallen gedaan bij de verspreiders van haatdragende berichten. Christen-democraat Walter Lübcke werd afgelopen weekeinde met een schotwond in het hoofd aangetroffen in de tuin van zijn woning. Daarna volgde op internet een ware hetze tegen de man, die zich in het verleden positief heeft uitgelaten over de komst van buitenlanders.

Prominente Duitse politici, onder wie president Frank-Walter Steinmeier, hebben zich vol afschuw uitgelaten over de golf van haat jegens de omgekomen politicus. ‘Cynisch, smakeloos, afgrijselijk, in elk opzicht weerzinwekkend’, aldus Steinmeier in een verklaring. ‘Het is walgelijk te zien hoe rechtse lieden zich verheugen over de dood van Walter Lübcke’, twitterde minister van Buitenlandse Zaken Heiko Maas. ‘Wanneer iemand met haat overspoeld wordt, alleen omdat hij liberale denkbeelden heeft, dan is dat de ondergang van de menselijke moraal’, zei minister van Binnenlandse Zaken Horst Seehofer vrijdag in de Berlijnse krant Der Tagesspiegel.

De krant doet een greep uit de verwensingen aan het adres van Lübcke. Op YouTube werd hij uitgemaakt voor ‘rat’ en ‘smerig zwijn’. Haat richtte zich ook tot bondskanselier Angela Merkel, partijgenoot van Lübcke. Een zekere ‘Dark Player’ noemde haar ‘het volgende slachtoffer’ en beeldde een vuurwapen af. YouTube liet weten harder op te zullen treden tegen ‘haatvideo’s’. Daartoe rekent het bedrijf nadrukkelijk ook video’s ‘die de nazi-ideologie propageren of verheerlijken’.
https://www.volkskrant.nl(...)-politicus~b48c12ff/
  Moderator zaterdag 8 juni 2019 @ 22:25:59 #89
236264 crew  capricia
pi_187327677
@Bluesdude
Je beide berichten zijn in de OP opgenomen.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_187327888
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 juni 2019 22:25 schreef capricia het volgende:
@:bluesdude
Je beide berichten zijn in de OP opgenomen.
ok OP update..
pi_187332878
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2019 21:34 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

roddel roddel: neefje die geld wilde ?, schandknaap? , is de klusjesman al onderzocht ?
En deze verdachte is alweer vrijgelaten.

https://www.google.nl/amp(...)op-vrije-voeten.html

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 09-06-2019 10:58:03 ]
pi_187332956
quote:
1s.gif Op zondag 9 juni 2019 10:56 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

En deze verdachte is alweer vrijgelaten.

https://www.google.nl/amp(...)op-vrije-voeten.html
ja... dus de politie had niet zoveel aanwijzingen tegen hem. Noppes bewijzen. Hij kwam met een goed verhaal... Had hij ook een alibi ?
Gelukkig hebben we de klusjesman nog
pi_187455384
quote:
De Duitse politie heeft een aanhouding verricht vanwege de moord op politicus Walter Lübcke. Speciale eenheden van de politie arresteerden een 45-jarige man, melden de autoriteiten.

De verdachte is in de nacht van vrijdag op zaterdag opgepakt. Zijn arrestatie volgde op een DNA-match. Politie en Justitie zeggen komende week met meer informatie te komen over de arrestatie en het onderzoek naar de moord op de CDU-politicus.
https://www.parool.nl/wer(...)cus-lubcke~b247c13d/"
pi_187455937
quote:
Nach Informationen der "Frankfurter Allgemeinen Zeitung" soll der Mann aus dem rechtsextremen Milieu stammen.
  Moderator zondag 16 juni 2019 @ 18:41:42 #95
236264 crew  capricia
pi_187457300
Ja. Ik lees het ook. Extreem rechts. Bah.

Jo Cox. En 69 op een eiland in Noorwegen. En nu Lübcke dus.
Schrik er toch steeds weer van.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zondag 16 juni 2019 @ 18:44:22 #96
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_187457336
Ik snap niet dat ik hier zo weinig over hoor eigenlijk ik vind dit echt heel ver gaan. :{
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  Moderator zondag 16 juni 2019 @ 18:46:19 #97
236264 crew  capricia
pi_187457360
quote:
16s.gif Op zondag 16 juni 2019 18:44 schreef FlippingCoin het volgende:
Ik snap niet dat ik hier zo weinig over hoor eigenlijk ik vind dit echt heel ver gaan. :{
Duitsland is vaak sws terughoudend met dit soort nieuws (of de ellende van links, rechts of van migranten komt).
There is a name for it:
We call them Poor"
  zondag 16 juni 2019 @ 18:48:37 #98
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_187457394
quote:
1s.gif Op zondag 16 juni 2019 18:46 schreef capricia het volgende:

[..]

Duitsland is vaak sws terughoudend met dit soort nieuws (of de ellende van links, rechts of van migranten komt).
Maar zodra dat duidelijk is zal er toch wel flinke ophef ontstaan dan?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  Moderator zondag 16 juni 2019 @ 18:51:28 #99
236264 crew  capricia
pi_187457426
quote:
16s.gif Op zondag 16 juni 2019 18:48 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Maar zodra dat duidelijk is zal er toch wel flinke ophef ontstaan dan?
Ik vind alles toch wel stil. Qua media. Ook in NL.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zondag 16 juni 2019 @ 18:58:23 #100
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_187457501
quote:
1s.gif Op zondag 16 juni 2019 18:41 schreef capricia het volgende:
Ja. Ik lees het ook. Extreem rechts. Bah.

Jo Cox. En 69 op een eiland in Noorwegen. En nu Lübcke dus.
Schrik er toch steeds weer van.
Vergeet die burgemeester uit Gdansk niet... En dan zijn er nog lui die beweren dat extreem links gevaarlijker is ;(
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')