Deze verdachte is snel weer vrij gelaten.quote:De Duitse politie heeft een verdachte opgepakt in verband met de moord op CDU-politicus Walter Lübcke (65), afgelopen week.
Volgens de Duitse krant Frankfurter Allgemeine gaat het om een jongeman die een bekende zou zijn van de politicus.
Tja, ik neem het standaard woordgebruik over, maar een schotwond kan natuurlijk alleen moord of zelfmoord zijn (of een kleine kans van een ongeluk).quote:
Ik zag het ook al op de NOS site. Inderdaad wel vrij verdacht een schotwond aan je hoofd.quote:Op maandag 3 juni 2019 11:25 schreef Hanca het volgende:
[..]
Tja, ik neem het standaard woordgebruik over, maar een schotwond kan natuurlijk alleen moord of zelfmoord zijn (of een kleine kans van een ongeluk).
Daar keek ik ook van op inderdaad. Dit lijkt me gewoon een geval van natuurlijke loodvergiftiging.quote:
Ze hebben zo te lezen geen wapen gevonden. De kans dat je eerst jezelf door je kop knalt en dan vervolgens nog de tijd vindt om even snel dat pistool te verstoppen is natuurlijk uitermate gering.quote:Op maandag 3 juni 2019 11:25 schreef Hanca het volgende:
[..]
Tja, ik neem het standaard woordgebruik over, maar een schotwond kan natuurlijk alleen moord of zelfmoord zijn (of een kleine kans van een ongeluk).
Ach, ze hebben ook gezegd dat de man die zichzelf 2 keer in zijn rug had geschoten zelfmoord had gepleegd.quote:Op maandag 3 juni 2019 11:44 schreef vosss het volgende:
[..]
Ze hebben zo te lezen geen wapen gevonden. De kans dat je eerst jezelf door je kop knalt en dan vervolgens nog de tijd vindt om even snel dat pistool te verstoppen is natuurlijk uitermate gering.
Dus ga maar uit van moord. Zelfmoord lijkt me wel af te vallen.
Ja, dat zet ik ook in de OP. De meeste moorden zijn in de privé sfeer, dus die kans is zeker nog groot.quote:Op maandag 3 juni 2019 11:46 schreef capricia het volgende:
Even afwachten van welke kant die kogel kwam..kan ook iets in de prive-sfeer zijn.
Niet eens, gewoon een conservatieve CDU-politicus.quote:Op maandag 3 juni 2019 11:21 schreef Hanca het volgende:
Hij stond namelijk bekend als het meest pro-vluchtelingen op nemen van heel Duitsland, zo ongeveer.
Ja, het is een tijdje terug, maar naast Merkel was dit toch wel één van de gezichten achter "Wir Schaffen Das".quote:Op maandag 3 juni 2019 21:33 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Niet eens, gewoon een conservatieve CDU-politicus.
Eind 2015 heeft hij wel heel duidelijk stelling genomen dat opvang van vluchtelingen ook een plicht is voor christelijke politiek.
Hij heeft toen in Hessen heel duidelijk stelling genomen tegen een opgekomen rechts-populistische PEGIDA-variant.
Dat kwam hem op zeer persoonlijke aanvallen van Pegida-aanhangers te staan die hem een nazi vonden die mensen in Konzentrations-Zentren zou stoppen.
Maar, dat is eigenlijk al 4 jaar terug en niet echt aktueel meer..
De man was eigenlijk al met pensioen en enkel op verzoek van een lokale CDUer als ervaren bestuurder nog in functie.
Het lijkt volgens politie-aangaven een moord te zijn, waarbij er geen verdenking is in relationele kring.
Maar in dat geval acht ik de kans best mogelijk dat het een soortgelijk geval kan zijn als de moord op Els Borst.
Dat zou je toch eerder verwachten van een politicus van DIE LINKE bijv.quote:Op maandag 3 juni 2019 11:21 schreef Hanca het volgende:
https://nos.nl/artikel/22(...)-omstandigheden.html
Een schotwond aan zijn hoofd. Het kan natuurlijk 'gewoon' iets in de familiaire sfeer zijn, maar misschien dus ook wel een politieke moord. Hij stond namelijk bekend als het meest pro-vluchtelingen op nemen van heel Duitsland, zo ongeveer.
Zie draadje.twitter:GijsbertPols twitterde op maandag 03-06-2019 om 21:07:15De Duitse politie gaat er van uit dat Walter Lübcke, bestuurder van de CDU, is vermoord. Op de racistische website 'PI-News' werd zijn adres gedeeld en werd hij in naam van 'het volk' met de dood bedreigd. https://t.co/ypJpLt79o6 reageer retweet
Ik ben dit niet gewend van de NOS. Als er een vrachtwagen in een winkelstraat 100 mensen dood rijden waarna er tien moslims Alluh Akbar roepend in het wilde rond beginnen te steken en schieten en ze een manifest, een koran en afscheidsbrief achterlaten waar ze in vertellen dat ze geïnspireerd zijn door Isis dan reageert de NOS met : Motief onbekend.quote:Op dinsdag 4 juni 2019 07:31 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Oh krijgen we dit weer? Welke speculaties precies want ik zie er precies nul.
Ja normaal zie je ze bij politieke moorden nooit speculeren over het politieke motief.quote:Op dinsdag 4 juni 2019 05:19 schreef Braindead2000 het volgende:
Die speculaties van de NOS.Niet dat die speculaties ongeloofwaardig zijn maar normaal zie je ze dat nooit doen. Alleen in dit soort gevallen, waar de dader mogelijk een rechts-extremist is krijgt de gehele NOS-redactie een stijf piemeltje en speculeren ze er op los.
Je liegt. Het is gewoon niet waar. NOS geeft een feitelijke weergave van de persco die de politie heeft gegeven. En doet verder feitelijk verslag. Waar ook maar op enige manier sprake van speculatie kan zijn vertelt de NOS erbij wat de bron is.quote:Op dinsdag 4 juni 2019 07:50 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Nu speculeert de NOS meteen dat de dood van deze meneer een moord is en dat het uit de hoek komt van mensen die problemen hebben met vluchtingen.
Kun je de speculatie even letterlijk citeren, want ik kan hem niet vinden.quote:Op dinsdag 4 juni 2019 07:50 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Nu speculeert de NOS meteen dat de dood van deze meneer een moord is en dat het uit de hoek komt van mensen die problemen hebben met vluchtingen.
Kan best dat de NOS gelijk krijgt. Ik vind het alleen merkwaardig dat ze er nu wel op los speculeren.
Die zijn er ook niet. Ik denk dat dit voor deze poster een poging is om de aandacht af te leiden van de doodsbedreigingen die richting Lübcke zijn geuit vanuit rechtsextremistische kringen.quote:Op dinsdag 4 juni 2019 08:48 schreef Hanca het volgende:
[..]
Kun je de speculatie even letterlijk citeren, want ik kan hem niet vinden.
Wat een amateur was die dader dan.quote:Op maandag 3 juni 2019 11:44 schreef vosss het volgende:
Ze hebben zo te lezen geen wapen gevonden. De kans dat je eerst jezelf door je kop knalt en dan vervolgens nog de tijd vindt om even snel dat pistool te verstoppen is natuurlijk uitermate gering.
Ik denk het ook niet, maar ik ben wel benieuwd naar het antwoord van braindead.quote:Op dinsdag 4 juni 2019 08:53 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Die zijn er ook niet. Ik denk dat dit voor deze poster een poging is om de aandacht af te leiden van de doodsbedreigingen die richting Lübcke zijn geuit vanuit rechtsextremistische kringen.
Als ie dan toch wil ranten over media kan hij beter de Telegraaf op de korrel nemen. Die doen echt hun uiterste best om helemaal niks te schrijven over de doodsbedreigingen aan het adres van Lübcke. Alsof dat nooit gebeurd is.quote:Op dinsdag 4 juni 2019 09:00 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik denk het ook niet, maar ik ben wel benieuwd naar het antwoord van braindead.
Goed verzonnen weer.quote:Op dinsdag 4 juni 2019 05:19 schreef Braindead2000 het volgende:
Die speculaties van de NOS.Niet dat die speculaties ongeloofwaardig zijn maar normaal zie je ze dat nooit doen. Alleen in dit soort gevallen, waar de dader mogelijk een rechts-extremist is krijgt de gehele NOS-redactie een stijf piemeltje en speculeren ze er op los.
Of een amateurzelfmoordenaar. In Rusland vouwen ze zichzelf tenminste dubbel in de achterbak waarna ze met schotwonden het meer inrijden.quote:Op dinsdag 4 juni 2019 08:54 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Wat een amateur was die dader dan.
Ze moeten het doen zoals je vaker in films ziet.
Het wapen in de handen van het dode slachtoffer zetten, zodat het lijkt alsof het slachtoffer zelfmoord heeft gepleegd.
Applaus.quote:Op dinsdag 4 juni 2019 08:08 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Je liegt. Het is gewoon niet waar. NOS geeft een feitelijke weergave van de persco die de politie heeft gegeven. En doet verder feitelijk verslag. Waar ook maar op enige manier sprake van speculatie kan zijn vertelt de NOS erbij wat de bron is.
Ik vind het schandelijk dat er mensen zijn die zonder enige vorm van gêne zelfs moorden aangrijpen om hun politieke agenda te promoten om door middel van leugens de vrije media in diskrediet te brengen. Je zou je moeten schamen.
die zin is een uit het verband gerukte uitspraak tijdens de zomer-persconferentie...quote:Op maandag 3 juni 2019 21:50 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, het is een tijdje terug, maar naast Merkel was dit toch wel één van de gezichten achter "Wir Schaffen Das".
Ja, dat weet ik allemaal wel. Maar "wir schaffen das" stond ondertussen voor een vorm van beleid, een beleid dat de vluchtelingen welkom zijn. En daar was deze man toch echt één van de gezichten van. Anders had ik hem ook nooit gekend, de gemiddelde burgermeester in een klein plaatsje in het buitenland ken ik echt niet.quote:Op dinsdag 4 juni 2019 10:35 schreef RM-rf het volgende:
[..]
die zin is een uit het verband gerukte uitspraak tijdens de zomer-persconferentie...
het was geen 'politiek statement' en niet eens erg duidelijk beleid...
Het was vooral zo dat toen de duitse landelijke politiek net uit het reces terugkwam en een crisis aantrof die eigenlijk niet direkt tot de competentie van de Bundesregierung behoorde (opvang en afhandeling van asielaanvragen is een taak van de federale bondstaten, die echter daarmee zwaar overwerkt waren en een centrale coordinatie misten).
Bundeskanzler Merkel heeft tijdens die conferentie enkele aangegeven dat de Bundesregering zelf een taak zou opnemen hier centraal te gan sturen en dat dit niet zou betekenen dat de grenzen dicht zouden gaan, maar dat men vooral de afhandeling van aanvragen wilde versnellen en deels ook strenger maken, en deals afsluiten met herkomst en doorvoerlanden.
Wat betreft die zin "wir schaffen das" ging het specifiek over de belasting die de opvang en ook het proces van integratie nog lange tijd zou hebben op de duitse maatschappij... De uitspraak bestond uit twee delen, eerst een verwijzing naar de opvang van 4 miljoen rusland-vluchtelingen in de jaren negentig, die toen een 'gratis duitse pas' kregen en wiens integratie een langdurig proces is dat ook nu nog steeds niet afgesloten is (en deel van de duitse samenleving heeft russich als moedertaal, interessant genoeg is dat een specifieke doelgroep voor populistisch-rechtse partijen).
Walter Lübcke was geen 'gezicht' verder van het beleid van de Bundesregierung.. hij was een lokale bestuurder in Hessen, op dat moment zelfs specifiek van de stad Kassel.
Hij heeft gesproken op een burgerbijeenkomst in het stadje Lohfelden, waar het ging over de lokale opvang van 800 vluchtelingen
https://www.hna.de/lokale(...)o-abend-5649881.html
Later werden de uitspraken van Lübcke door een bepaalde spreker op een PEGIDA bijeenkomst aangegrepen vergelijkingen met nazi's en een 'onrechtstaat' en Concentratiekampen te maken... iets wat toen overigens zelfs veel Pegida-demonstranten tever ging.
Niets meer en niets minder.
Net of vluchtelingen pas besloten hun koffers te pakken toen Merkel die uitspraak deed. De problematiek was er hoe dan ook geweest, ongeacht de uitlatingen van Merkel. Maar boze critici willen graag het beeld creëren dat Merkel hoogstpersoonlijk verantwoordelijk is voor de influx van vluchtelingen.quote:Op dinsdag 4 juni 2019 10:49 schreef speknek het volgende:
Ik heb de kritiek op "wir schaffen das" ook altijd hoogst curieus gevonden. Alsof ze had moeten zeggen "wir sind verloren". Ik gok dat mensen dat liever hadden gehoren, want het idee dat de vluchtelingenstroom oplosbaar is brengt niet de chaos die ze zo graag wensen.
tegenstanders hebben het er later van gemaakt. vooral om een populistisch beeld te schepen dat leuk polariserend gebracht kan worden, maar dat weinig met de realiteit te doen heeftquote:Op dinsdag 4 juni 2019 10:52 schreef Hanca het volgende:
Maar "wir schaffen das" stond ondertussen voor een vorm van beleid, een beleid dat de vluchtelingen welkom zijn.
Maar dat duidt dan toch juist meer op terreur? Als het doel namelijk is om angst te verspreiden en zo doende een bepaalde vorm van politiek te ontmoedigen, dan is het juist belangrijk dat duidelijk is dat het om een moord gaat en niet om zelfdoding.quote:Op dinsdag 4 juni 2019 08:54 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Wat een amateur was die dader dan.
Ze moeten het doen zoals je vaker in films ziet.
Het wapen in de handen van het dode slachtoffer zetten, zodat het lijkt alsof het slachtoffer zelfmoord heeft gepleegd.
Er valt nog weinig te melden, als het een privékwestie is, is dat niet zo spannend voor Nederland. En het feit dat hij is gevonden met een schotwond en wat zijn achtergrond is, heeft elk medium dat ik volg gewoon gemeld.quote:Op dinsdag 4 juni 2019 14:37 schreef Klopkoek het volgende:
De Nederlandse rechtse media is stil over dit onderwerp.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)n-zelfmoord-a3962505quote:Die uitspraak kwam hem op grote woede in extreemrechtse kring te staan. Hij werd uitgescholden, ontving doodsbedreigingen en zijn adres werd op extreemrechtse sites gepubliceerd. Politie en Justitie benadrukken echter dat er geen aanwijzingen zijn dat de dader in extreemrechtse hoek gezocht moet worden. ,,Ons onderzoek strekt zich in alle richtingen uit’’, aldus de politie tegenover Duitse media.
Op de persconferentie zijn wel wat aangaves gedaan over het politieonderzoek ..quote:Op dinsdag 4 juni 2019 19:54 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
De politie gaat niet speculeren of zeggen " we zoeken in extreemrechtse hoek"
Nee de bruinhemdenbrigade had liever gewoon "RAUS!!" gehoordquote:Op dinsdag 4 juni 2019 10:49 schreef speknek het volgende:
Ik heb de kritiek op "wir schaffen das" ook altijd hoogst curieus gevonden. Alsof ze had moeten zeggen "wir sind verloren". Ik gok dat mensen dat liever hadden gehoren, want het idee dat de vluchtelingenstroom oplosbaar is brengt niet de chaos die ze zo graag wensen.
Men wilde horen " Wir schaffen das nicht, Es ist eine Katastrophe für Deutschland"quote:Op dinsdag 4 juni 2019 23:28 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nee de bruinhemdenbrigade had liever gewoon "RAUS!!" gehoord
Raus? Liever dat ze ''Bleib!'' had gezegd.quote:Op dinsdag 4 juni 2019 23:28 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nee de bruinhemdenbrigade had liever gewoon "RAUS!!" gehoord
twitter:ReconquistaNetz twitterde op maandag 03-06-2019 om 23:48:03Reaktionen von rechts zum Tod des Kasseler Regierungspräsidenten Walter #Lübcke https://t.co/oto6kCHJsC reageer retweet
Gott, schmeiß Hirn vom Himmel..quote:Op woensdag 5 juni 2019 15:14 schreef capricia het volgende:
Extreem rechts viert de dood van deze man. Ik vind dat nogal onpasselijk. Bah.
https://nos.nl/l/2287738twitter:ReconquistaNetz twitterde op maandag 03-06-2019 om 23:48:03Reaktionen von rechts zum Tod des Kasseler Regierungspräsidenten Walter #Lübcke https://t.co/oto6kCHJsC reageer retweet
Herkenbare teksten. Zie je hier ook veel als het om bijvoorbeeld D66/Rob Jetten gaat. Zelfs nadat Els Borst is vermoord.quote:Op de site volksverpetzer.de valt onder meer deze reactie te lezen: "De regering is tegen het volk. Dat is erg genoeg. Het volk weert zich."
Hier gaf een politiek leider zelfs een overwinningstoespraak met dat thema.quote:Op woensdag 5 juni 2019 16:34 schreef speknek het volgende:
[..]
Herkenbare teksten. Zie je hier ook veel als het om bijvoorbeeld D66/Rob Jetten gaat. Zelfs nadat Els Borst is vermoord.
Vergeet dit deel niet:quote:Op woensdag 5 juni 2019 16:38 schreef capricia het volgende:
[..]
Hier gaf een politiek leider zelfs een overwinningstoespraak met dat thema.
,,We worden ondermijnd door onze universiteiten, onze journalisten, door de mensen die onze kunstsubsidies ontvangen en die onze gebouwen ontwerpen. En bovenal worden we ondermijnd door onze bestuurders”
Ik stond op de banken.quote:Op woensdag 5 juni 2019 16:44 schreef Hanca het volgende:
[..]
Vergeet dit deel niet:
"Wij zijn naar het front geroepen. Omdat het moet, omdat ons land ons nodig heeft."
Ja, sommige mensen vallen voor stoere militaire praat.quote:
Dat mensen direct aan marcherende mannen in uniform denken zegt vooral veel over de hysterie van die mensen. Hoe lang komt het fascisme er ook alweer aan?quote:Op woensdag 5 juni 2019 16:53 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, sommige mensen vallen voor stoere militaire praat.
Het front is een militaire term. Dat kun je moeilijk ontkennen. Jij sleept het fascisme er bij, dat zal ik nooit doen.quote:Op woensdag 5 juni 2019 16:56 schreef Oostwoud het volgende:
[..]
Dat mensen direct aan marcherende mannen in uniform denken zegt vooral veel over de hysterie van die mensen. Hoe lang komt het fascisme er ook alweer aan?
Dat is waar, ik associeerde jouw reactie ten onrechte met een eerdere van speknek.quote:Op woensdag 5 juni 2019 16:57 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het front is een militaire term. Dat kun je moeilijk ontkennen. Jij sleept het fascisme er bij, dat zal ik nooit doen.
Dat mensen direct bij mannen in uniform denken bij de uitspraak "we worden naar het front geroepen" tekent hysterie?quote:Op woensdag 5 juni 2019 16:56 schreef Oostwoud het volgende:
[..]
Dat mensen direct aan marcherende mannen in uniform denken zegt vooral veel over de hysterie van die mensen. Hoe lang komt het fascisme er ook alweer aan?
Toen Pim Fortuyn dood was geschoten was er Groene Terreur?quote:Op woensdag 5 juni 2019 17:40 schreef speknek het volgende:
En wanneer komt het fascisme nou? Dit de derde Europese politicus in minder dan drie jaar tijd die door extreem rechts als landverrader is uitgemaakt en vervolgens vermoord.
Dus ik zou zeggen: hoe bedoel je wanneer komt het?!
De neo-nazi's zijn hier, en praten over een boreaal Europa.
Ohja dus na de moord op Van Gogh was het terecht om te vragen "we hebben het al zo lang over Islamistische terroristen, wanneer komen ze nou?"quote:Op woensdag 5 juni 2019 17:50 schreef Oostwoud het volgende:
[..]
Toen Pim Fortuyn dood was geschoten was er Groene Terreur?
Toen Theo Vergogh om het leven werd gebracht was de islamisering compleet?
Je verward incidenten met tendensen.
Toevoeging, voordat iemand komt met het geneuzel dat het al zo lang geleden is: 2017 Congressional baseball shooting
HOPPA, na het gelul over Christchurch linken we Baudet ook nog ff aan deze zaak.quote:Op woensdag 5 juni 2019 17:57 schreef ..-._---_-.- het volgende:
en daarbij zeggen dat we naar "het front" geroepen worden.
Kijk eens aan, jij weet dus al wie de dader was. Bel je ff met de Duitse politie, die hebben namelijk nog geen idee wie het was of wat het motief was.quote:Op woensdag 5 juni 2019 17:40 schreef speknek het volgende:
En wanneer komt het fascisme nou? Dit de derde Europese politicus in minder dan drie jaar tijd die door extreem rechts als landverrader is uitgemaakt en vervolgens vermoord.
Interessant, ik heb namelijk nog nooit iemand zien oproepen om met een wapen in de hand tegen Rob Jetten in verweer te komen. Wel in het stemhokje.quote:Op woensdag 5 juni 2019 16:34 schreef speknek het volgende:
[..]
Herkenbare teksten. Zie je hier ook veel als het om bijvoorbeeld D66/Rob Jetten gaat. Zelfs nadat Els Borst is vermoord.
Je loopt rood aanquote:Op woensdag 5 juni 2019 18:09 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
HOPPA, na het gelul over Christchurch linken we Baudet ook nog ff aan deze zaak.![]()
Jullie zijn ongelofelijk. On Ge Fucking Lofelijk.
Ik wel, mischien moet je eens een kwaliteitskrant lezen?quote:Op woensdag 5 juni 2019 18:15 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Interessant, ik heb namelijk nog nooit iemand zien oproepen om met een wapen in de hand tegen Rob Jetten in verweer te komen. Wel in het stemhokje.
Maar jij begeeft je dus regelmatig in ''extreem rechtse kringen'' om vervolgens hier rapport uit te brengen? Misschien moet je maar als informant voor de AIVD gaan werken, die sterke neus voor extremisme van jou kan dit land goed dienen.
Ja. Hij wordt door extreem rechts als landverrader neergezet. Heeft jaren met bedreigingen geleefd uit die hoek.quote:Op woensdag 5 juni 2019 17:40 schreef speknek het volgende:
Dus ik zou zeggen: hoe bedoel je wanneer komt het?!
De neo-nazi's zijn hier, en praten over een boreaal Europa.
Het heeft dan ook weinig zin om hem neer te knallen. NPC Jetten uploaden ze gewoon weer in de volgende (ideologisch-)lege huls.quote:Op woensdag 5 juni 2019 18:15 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Interessant, ik heb namelijk nog nooit iemand zien oproepen om met een wapen in de hand tegen Rob Jetten in verweer te komen.
Okee, niet Speknek, maar jij bent uiteindelijk de grootste haatzaaier van dit topic. Gefeliciteerd!quote:Op woensdag 5 juni 2019 16:38 schreef capricia het volgende:
[..]
Hier gaf een politiek leider zelfs een overwinningstoespraak met dat thema.
,,We worden ondermijnd door onze universiteiten, onze journalisten, door de mensen die onze kunstsubsidies ontvangen en die onze gebouwen ontwerpen. En bovenal worden we ondermijnd door onze bestuurders”
Dit was een reactie op de tekst:quote:Op woensdag 5 juni 2019 18:20 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Okee, niet Speknek, maar jij bent uiteindelijk de grootste haatzaaier van dit topic. Gefeliciteerd!
Nergens in de speech was een oproep tot geweld verwerkt. Enkel het opbouwen van een democratische partij, die zonder een spoortje geweld via de stembus Nederland gaat verbeteren en democratische vernieuwing doorvoeren. Nee, we gaan het partijkartel niet breken met knuppels. Nee, we gaan geen politieke bijeenkomsten binnenvallen en verstoren en mensen in elkaar slaan. Nee, niemand gaat het Binnenhof letterlijk in de fik steken.
Dat jij even doet alsof er allemaal verborgen beloftes van geweld achter zitten, het linkt aan het gebrabbel van een stel anonieme Duitse nazi's... ik weet niet eens wat ik hierop nog moet zeggen, verder.Zoek hulp.
Dat is ook ongeveer de strekking van Baudets speech. Ik zaai daar geen haat mee. Hell, het is niet eens bekend wie hem heeft doodgeschoten.quote:Op de site volksverpetzer.de valt onder meer deze reactie te lezen: "De regering is tegen het volk. Dat is erg genoeg. Het volk weert zich."
Ik pas ermee op. Als je goed leest zeg ik niet dat extreem rechts hem heeft vermoord.quote:Op woensdag 5 juni 2019 18:19 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Hij wordt door extreem rechts als landverrader neergezet. Heeft jaren met bedreigingen geleefd uit die hoek.
Nee, we weten niet of de kogel uit extreem rechtse hoek kwam. Vooralsnog kun je niet zeggen dat ie door extreem rechts vermoord is.
Pas daar mee op aub.
Rechtse en xenofobische figuren scheppen alleen wel een klimaat waarin sommige mensen zich gesteund worden dit soort fratsen uit te halen.quote:Op woensdag 5 juni 2019 18:27 schreef speknek het volgende:
[..]
Ik pas ermee op. Als je goed leest zeg ik niet dat extreem rechts hem heeft vermoord.
Nee, je moet beter lezen en minder interpreteren.quote:Op woensdag 5 juni 2019 18:09 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
HOPPA, na het gelul over Christchurch linken we Baudet ook nog ff aan deze zaak.![]()
Jullie zijn ongelofelijk. On Ge Fucking Lofelijk.
Die Gedanken sind frei. Je moet mensen als het gaat om "landverraad" vervolgen vanwege hun daden, niet vanwege hun mening.quote:Op woensdag 5 juni 2019 18:11 schreef LelijKnap het volgende:
Als het landverraders betreft is het natuurlijk gevaarlijker om dat niet dan om dat wel te benoemen.
Zo staat het men eveneens vrij om in mensen een landverrader te zien (zonder dat ze een hand aan het politieke stuur hebben) en te beargumenten wat zoal de doodstraf verdient. Het wordt lastig wanneer die twee zaken aan elkaar om één persoon gebonden wordt.quote:Op woensdag 5 juni 2019 20:41 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Die Gedanken sind frei. Je moet mensen als het gaat om "landverraad" vervolgen vanwege hun daden, niet vanwege hun mening.
Maar als je mensen gaat oproepen om naar het front te gaan, of oproept tot een revolte dan kom je in de buurt van de grens tussen vrije meningsuiting en opruiing.quote:Op woensdag 5 juni 2019 20:47 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Zo staat het men eveneens vrij om in mensen een landverrader te zien (zonder dat ze een hand aan het politieke stuur hebben) en te beargumenten wat zoal de doodstraf verdient. Het wordt lastig wanneer die twee zaken aan elkaar om één persoon gebonden wordt.
Jep, en vervolgens ben je of terrorist of vrijheidsstrijder.quote:Op woensdag 5 juni 2019 21:48 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Maar als je mensen gaat oproepen om naar het front te gaan, of oproept tot een revolte dan kom je in de buurt van de grens tussen vrije meningsuiting en opruiing.
Onzin. In een democratische rechtsstaat is opruiing gewoon strafbaar.quote:Op woensdag 5 juni 2019 21:52 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Jep, en vervolgens ben je of terrorist of vrijheidsstrijder.
Waar of wanneer werd er opgeroepen om naar het front te gaan? Wilders heeft inderdaad meer dan eens opgeroepen tot een revolte.quote:Op woensdag 5 juni 2019 21:48 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Maar als je mensen gaat oproepen om naar het front te gaan, of oproept tot een revolte dan kom je in de buurt van de grens tussen vrije meningsuiting en opruiing.
Als je er van overtuigd bent dat er spraken is van landverraad dan opereer je moreel bezien al snel buiten de wettelijke kaders.quote:Op woensdag 5 juni 2019 22:06 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Onzin. In een democratische rechtsstaat is opruiing gewoon strafbaar.
Mensen die de term democratische rechtsstaat hanteren.quote:Op woensdag 5 juni 2019 22:06 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Onzin. In een democratische rechtsstaat is opruiing gewoon strafbaar.
Ja doei, ik voel de semantische haarkloverij al aankomen.quote:Op woensdag 5 juni 2019 22:18 schreef Oostwoud het volgende:
[..]
Waar of wanneer werd er opgeroepen om naar het front te gaan? Wilders heeft inderdaad meer dan eens opgeroepen tot een revolte.
https://www.parool.nl/wer(...)cus-lubcke~ba5026cb/quote:De Duitse politie heeft een verdachte opgepakt in verband met de moord op CDU-politicus Walter Lübcke (65), afgelopen week.
Volgens de Duitse krant Frankfurter Allgemeine gaat het om een jongeman die een bekende zou zijn van de politicus.
https://www.volkskrant.nl(...)-politicus~b48c12ff/quote:Duitse politie doet invallen bij verspreiders van haatdragende berichten na mysterieuze dood CDU-politicus
Na de gewelddadige dood van een lokale politicus in de Duitse stad Kassel heeft de politie eind deze week in heel Duitsland invallen gedaan bij de verspreiders van haatdragende berichten. Christen-democraat Walter Lübcke werd afgelopen weekeinde met een schotwond in het hoofd aangetroffen in de tuin van zijn woning. Daarna volgde op internet een ware hetze tegen de man, die zich in het verleden positief heeft uitgelaten over de komst van buitenlanders.
Prominente Duitse politici, onder wie president Frank-Walter Steinmeier, hebben zich vol afschuw uitgelaten over de golf van haat jegens de omgekomen politicus. ‘Cynisch, smakeloos, afgrijselijk, in elk opzicht weerzinwekkend’, aldus Steinmeier in een verklaring. ‘Het is walgelijk te zien hoe rechtse lieden zich verheugen over de dood van Walter Lübcke’, twitterde minister van Buitenlandse Zaken Heiko Maas. ‘Wanneer iemand met haat overspoeld wordt, alleen omdat hij liberale denkbeelden heeft, dan is dat de ondergang van de menselijke moraal’, zei minister van Binnenlandse Zaken Horst Seehofer vrijdag in de Berlijnse krant Der Tagesspiegel.
De krant doet een greep uit de verwensingen aan het adres van Lübcke. Op YouTube werd hij uitgemaakt voor ‘rat’ en ‘smerig zwijn’. Haat richtte zich ook tot bondskanselier Angela Merkel, partijgenoot van Lübcke. Een zekere ‘Dark Player’ noemde haar ‘het volgende slachtoffer’ en beeldde een vuurwapen af. YouTube liet weten harder op te zullen treden tegen ‘haatvideo’s’. Daartoe rekent het bedrijf nadrukkelijk ook video’s ‘die de nazi-ideologie propageren of verheerlijken’.
ok OP update..quote:Op zaterdag 8 juni 2019 22:25 schreef capricia het volgende:
@:bluesdude
Je beide berichten zijn in de OP opgenomen.
En deze verdachte is alweer vrijgelaten.quote:Op zaterdag 8 juni 2019 21:34 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
https://www.parool.nl/wer(...)cus-lubcke~ba5026cb/
roddel roddel: neefje die geld wilde ?, schandknaap? , is de klusjesman al onderzocht ?
ja... dus de politie had niet zoveel aanwijzingen tegen hem. Noppes bewijzen. Hij kwam met een goed verhaal... Had hij ook een alibi ?quote:Op zondag 9 juni 2019 10:56 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
En deze verdachte is alweer vrijgelaten.
https://www.google.nl/amp(...)op-vrije-voeten.html
https://www.parool.nl/wer(...)cus-lubcke~b247c13d/"quote:De Duitse politie heeft een aanhouding verricht vanwege de moord op politicus Walter Lübcke. Speciale eenheden van de politie arresteerden een 45-jarige man, melden de autoriteiten.
De verdachte is in de nacht van vrijdag op zaterdag opgepakt. Zijn arrestatie volgde op een DNA-match. Politie en Justitie zeggen komende week met meer informatie te komen over de arrestatie en het onderzoek naar de moord op de CDU-politicus.
Nach Informationen der "Frankfurter Allgemeinen Zeitung" soll der Mann aus dem rechtsextremen Milieu stammen.quote:Op zondag 16 juni 2019 16:39 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
https://www.parool.nl/wer(...)cus-lubcke~b247c13d/"
Duitsland is vaak sws terughoudend met dit soort nieuws (of de ellende van links, rechts of van migranten komt).quote:Op zondag 16 juni 2019 18:44 schreef FlippingCoin het volgende:
Ik snap niet dat ik hier zo weinig over hoor eigenlijk ik vind dit echt heel ver gaan.
Maar zodra dat duidelijk is zal er toch wel flinke ophef ontstaan dan?quote:Op zondag 16 juni 2019 18:46 schreef capricia het volgende:
[..]
Duitsland is vaak sws terughoudend met dit soort nieuws (of de ellende van links, rechts of van migranten komt).
Ik vind alles toch wel stil. Qua media. Ook in NL.quote:Op zondag 16 juni 2019 18:48 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Maar zodra dat duidelijk is zal er toch wel flinke ophef ontstaan dan?
Vergeet die burgemeester uit Gdansk niet... En dan zijn er nog lui die beweren dat extreem links gevaarlijker isquote:Op zondag 16 juni 2019 18:41 schreef capricia het volgende:
Ja. Ik lees het ook. Extreem rechts. Bah.
https://amp.nos.nl/artike(...)tter_impression=true
Jo Cox. En 69 op een eiland in Noorwegen. En nu Lübcke dus.
Schrik er toch steeds weer van.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |