abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_187223798
Deel 1: POL / Rechtse, blanke mannen in de slachtofferrol

Originele OP:
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 20:07 schreef SVW5. het volgende:
Ik ben van tijd tot tijd afwezig geweest op dit forum maar heb wel regelmatig het nieuws gevolgd, met name op de Frontpage.

Eigenlijk is er sinds de opkomst van het FvD onder bepaalde lieden een soort complotdenken ontstaan. Alsof alle linkse mensen "ons" het zwijgen willen opleggen. Alsof je als blanke, heteroseksuele man achtergesteld wordt.

Het ironische is dat lieden als Baudet de mond vol hebben van vrijheid van meningsuiting. Krijgen ze een weerwoord dan worden ze "gedemoniseerd" met aangiftes als gevolg.

Ik weet niet hoe oud al deze aanhangers van FvD zijn maar radicaal-rechtsen kunnen meer zeggen dan ooit. In de jaren '80 en '90 werd je gewoon in elkaar gemept als je zei dat Janmaat een goede gozer was.


[ Bericht 84% gewijzigd door #ANONIEM op 02-06-2019 17:48:18 ]
  zondag 2 juni 2019 @ 18:01:45 #2
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_187224023
quote:
1s.gif Op zondag 2 juni 2019 17:46 schreef Chia het volgende:

[..]

Tja maar gekkies in de VS die daadwerkelijk iets in de melk te brokkelen hebben zijn nu eenmaal al aan de orde van de dag en zijn ook niet aan een kant van het politieke spectrum gebonden.

Dus iedereen is slachtoffer en kan zich lekker in de slachtofferrol gaan liggen wentelen. Gewoon even de juiste vijand kiezen.
Dat is correct en tevens juist. Zie ook de draconische abortuswetten die nu in verschillende staten worden geïntroduceerd. Ook wel een beetje verdacht want ondanks dat dit soort bizarre wetgeving puur religieus gemotiveerd is, zijn er toch veel van die conservatieve idioten hier die het verdedigen.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  zondag 2 juni 2019 @ 18:35:30 #3
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_187224543
quote:
7s.gif Op zondag 2 juni 2019 18:01 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dat is correct en tevens juist. Zie ook de draconische abortuswetten die nu in verschillende staten worden geïntroduceerd. Ook wel een beetje verdacht want ondanks dat dit soort bizarre wetgeving puur religieus gemotiveerd is, zijn er toch veel van die conservatieve idioten hier die het verdedigen.
Conservatief-religieus Amerika is onverminderd eng inderdaad.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  zondag 2 juni 2019 @ 18:39:41 #4
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_187224621
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2019 17:42 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Het rechts waar ik het over heb, is centrum van de politiek geweest in het neoliberale tijdperk. Zelden heb ik rechts gezien dat bezwaar had tegen de neoliberale ideologie. Rechts denkt dat ideologie onschuldig is als zij het bedrijven. Het bezwaar maken tegen de neoliberale ideologie, is volledig ondermijnt. Daarom is er nu een harde reactie, met name in de meest neoliberale landen (VS en UK). Jij gelooft dat die reactie geen echte gronden heeft. Daarin vergis je je lelijk.
Ik krijg hier wel een beetje een raar gevoel bij.

Bedoel je nou dat omdat rechts een tijdje de lakens heeft mogen uitdelen dat rechts daarmee centrum is geworden en dat centrum-mensen daarom ineens rechts zijn?

Want in mijn ogen is links links, rechts rechts en centrum centrum ongeacht wie er toevallig aan de macht is. En er is voor mij voor alsnog geen reden om te doen alsof alles 1 kant uit verschoven is. Mensen zijn inderdaad verschoven maar beide kanten uit. Ik zie duidelijk dat veel linkse nog linkser zijn geworden (zoals jijzelf en speknek bijvoorbeeld) en ik zie dat rechtse mensen ook rechtser zijn geworden.

Ik ga me niet van mijn centrum-linksepositie wegpesten door een idee dat de partij die aan de macht is per definitie centrum is. Mijn standpunten zijn op enkele uitzonderingen na de afgelopen 10 jaar nauwelijks veranderd. Wat wel is veranderd is waar ik vroeger voor smerig links tuig werd uitgemaakt ik nu ineens een boze rechtse man ben :')

[ Bericht 2% gewijzigd door SpecialK op 02-06-2019 18:44:42 ]
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_187224779
quote:
7s.gif Op zondag 2 juni 2019 18:39 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Ik krijg hier wel een beetje een raar gevoel bij.

Bedoel je nou dat omdat rechts een tijdje de lakens heeft mogen uitdelen dat rechts daarmee centrum is geworden en dat centrum-mensen daarom ineens rechts zijn?

Want in mijn ogen is links links, rechts rechts en centrum centrum ongeacht wie er toevallig aan de macht is. En er is voor mij voor alsnog geen reden om te doen alsof alles 1 kant uit verschoven is. Mensen zijn inderdaad verschoven maar beide kanten uit. Ik zie duidelijk dat veel linkse nog linkser zijn geworden (zoals jijzelf en speknek bijvoorbeeld) en ik zie dat rechtse mensen ook rechtser zijn geworden.

Ik ga me niet van mijn centrum-linksepositie wegpesten door een idee dat de partij die aan de macht is per definitie centrum is. Mijn standpunten zijn op enkele uitzonderingen na de afgelopen 10 jaar nauwelijks veranderd. Wat wel is veranderd is waar ik vroeger voor smerig links tuig werd uitgemaakt ik nu ineens een boze rechtse man ben :')
Ik herken het gevoel. Ik ben ook links van het midden (en religieus-conservatief, zoals jij dat zo mooi noemt, maar dat is een andere discussie), maar een deel van het linkse gedeelte gaat mij ook meer tegenstaan.

Ik ben zeker voor gelijkheid van alle mensen (naastenliefde voor iedereen is mij met de paplepel ingegoten), maar waarom dat soms zo opdringerig moet snap ik ook niet. En feitelijk geloof ik qua democratie ook heel erg in het verstandige centrum, de dialoog en de compromissen. Met beide flanken heb ik niets, van zowel VVD als PvdA kan ik punten wel waarderen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_187224874
quote:
1s.gif Op zondag 2 juni 2019 18:50 schreef Hanca het volgende:
Ik ben zeker voor gelijkheid van alle mensen (naastenliefde voor iedereen is mij met de paplepel ingegoten), maar waarom dat soms zo opdringerig moet snap ik ook niet.
Dat discriminatie verboden is bijvoorbeeld?
pi_187224998
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2019 18:56 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Dat discriminatie verboden is bijvoorbeeld?
Nee, dat is natuurlijk zeer terecht. Kijk maar eens naar mijn opmerkingen in dat topic over vluchtelingen die gaan baan kunnen vinden.

Maar positieve discriminatie verplichten is de andere kant op. Daar ben ik niet voor.


En sowieso: het lijkt tegenwoordig haast verboden om iets anders te kiezen dan de massa vindt dat goed voor je is.

In mijn geval: de vrouw werkt, ik zit gedwongen thuis zonder uitkering, maar wordt ook haastdoor de samenleving gedwongen dat heel erg te vinden, terwijl ik het eigenlijk best prima vind zoals mijn vrouw en ik met onze kinderen ons leven nu hebben ingericht.

Zo zie je veel meer, van beide kanten: het eigen ideaalbeeld wordt iedereen opgedrongen. Van links lijkt plots het ideaal dat iedereen werkt (was oorspronkelijk eerder een rechts geluid) en dus moet iedereen aan het werk.

Net zoiets als die verzorgingstehuizen: het ideaal van een groot deel van de mensen is thuis oud worden, dus moet iedereen dat. Gevolg is groeiende eenzaamheid onder ouderen.

Zo zijn er nog wel meer voorbeelden, zo wilde het consultatiebureau ons haast dwingen onze kinderen minstens 1 dag in een kinderdagverblijf oid te doen. Omdat zij dat als ideaal zien.

Ik snap daar helemaal niets van, van dat opdringen. En ja, dat komt van beide kanten.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  zondag 2 juni 2019 @ 19:06:48 #8
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_187225039
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2019 18:56 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Dat discriminatie verboden is bijvoorbeeld?
Wat voor discriminatie bedoel je?

- Discriminatie door de overheid van burgers
- Discriminatie door bedrijven van burgers
- Discriminatie door burgers van burgers?
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_187225133
quote:
1s.gif Op zondag 2 juni 2019 19:04 schreef Hanca het volgende:

[..]

Nee, dat is natuurlijk zeer terecht. Kijk maar eens naar mijn opmerkingen in dat topic over vluchtelingen die gaan baan kunnen vinden.

Maar positieve discriminatie verplichten is de andere kant op. Daar ben ik niet voor.

En sowieso: het lijkt tegenwoordig haast verboden om iets anders te kiezen dan de massa vindt dat goed voor je is.

In mijn geval: de vrouw werkt, ik zit gedwongen thuis zonder uitkering, maar wordt ook haastdoor de samenleving gedwongen dat heel erg te vinden, terwijl ik het eigenlijk best prima vind zoals mijn vrouw en ik met onze kinderen ons leven nu hebben ingericht.

Zo zie je veel meer, van beide kanten: het eigen ideaalbeeld wordt iedereen opgedrongen. Van links lijkt plots het ideaal dat iedereen werkt (was oorspronkelijk eerder een rechts geluid) en dus moet iedereen aan het werk.

Net zoiets als die verzorgingstehuizen: het ideaal van een groot deel van de mensen is thuis oud worden, dus moet iedereen dat. Gevolg is groeiende eenzaamheid onder ouderen.

Zo zijn er nog wel meer voorbeelden, zo wilde het consultatiebureau ons haast dwingen onze kinderen minstens 1 dag in een kinderdagverblijf oid te doen. Omdat zij dat als ideaal zien.

Ik snap daar helemaal niets van, van dat opdringen. En ja, dat komt van beide kanten.
Het ging me even om wat je bedoelt met het opdringen van gelijkheid. De bemoeizucht die je beschrijft, vind ik ook helemaal niks.
  zondag 2 juni 2019 @ 19:26:57 #10
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_187225460
quote:
1s.gif Op zondag 2 juni 2019 19:04 schreef Hanca het volgende:

[..]

In mijn geval: de vrouw werkt, ik zit gedwongen thuis zonder uitkering, maar wordt ook haastdoor de samenleving gedwongen dat heel erg te vinden, terwijl ik het eigenlijk best prima vind zoals mijn vrouw en ik met onze kinderen ons leven nu hebben ingericht.
Maar wie veroordeelt jou daarvoor dan?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  zondag 2 juni 2019 @ 19:41:15 #11
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_187225770
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 14:47 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Als je het hebt over de bestuurbaarheid van het land?
De Nederlandse politiek is gewend aan compromissen maken en coalitievorming voor een regering.
Wat valt daar opnieuw uit te vinden? Gewoon doorgaan op deze oude weg.
Hoezo is dat poldermodel onder druk door buitenparlementaire bewegingen als feminisme, homolobby, blm?
En en sich is er niets mis met een partij die zich druk maakt om vrouwenrechten of homorechten. Het gaat pas mis als het hun enige perspectief is. Want die schare deelbelangen is in potentie eindeloos. Vrouwen, homo's, dieren, 50+'ers, autochtonen, allochtonen, boeren, noorderlingen, dialectsprekers, anti-pieten, pro-pieten, etc.

Dat gaat nu in sommige gevallen al mis. Gemeenten zat die door de versplintering van partijen in de raad geen coalitie kunnen vormen die een deuk in een pak boter kan slaan. Lokale equivalenten van de PVV die 'regeren' op basis van één A4 tje of gekozen zijn op basis van één standpunt op één thema en voor de rest van toeten nog blazen weten.

De landelijke dynamiek volgt, is misschien wat minder extreem (wat meer gekwalificeerde mensen mag je hopen) maar vertoont dezelfde dynamiek. Dat betekent niet persé dat de democratie verdwijnt, het word alleen een zeer ineffectief systeem met als je pech hebt om de haverklap verkiezingen.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_187225974
quote:
5s.gif Op zondag 2 juni 2019 19:26 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Maar wie veroordeelt jou daarvoor dan?
Allerlei mensen die je er over spreekt. Eigenlijk bijna iedereen. En dan kom ik nog vooral met christelijke mensen in aanraking, waar het traditioneel toch meer standaard was.

En je hoort het natuurlijk ook steeds uit de politiek komen (en daar gaat het hier om): iedereen moet werken, werken en zelfvoorzienend zijn is zaligmakend. Stel je voor dat je op het geld van je partner leeft.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  zondag 2 juni 2019 @ 19:55:07 #13
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_187226020
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2019 19:51 schreef Hanca het volgende:

[..]

Allerlei mensen die je er over spreekt. Eigenlijk bijna iedereen. En dan kom ik nog vooral met christelijke mensen in aanraking, waar het traditioneel toch meer standaard was.

Dan ligt daar het probleem.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  zondag 2 juni 2019 @ 19:57:07 #14
286575 Roces18
Chef de party
pi_187226056
discriminatie wordt gewoon gedoogd

zolang de witte blanke man maar het slachtoffer is
en god zag dat het goed was _O_
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_187226103
quote:
14s.gif Op zondag 2 juni 2019 19:55 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dan ligt daar het probleem.
Nee, dat is natuurlijk onzin. De christenen zijn er ook minder veroordelend in, over het algemeen. Werken is zalig verklaard, iemand die niet kan of wil werken is zielig en moet een verschrikkelijk leven hebben. Dat komt toch vooral uit de politiek en met name D66, PvdA en GL roepen dat regelmatig. Daarom ook dat doorgedreven verschil in belastingdruk tussen één- en tweeverdieners.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator zondag 2 juni 2019 @ 20:01:09 #16
54278 crew  Tijger_m
42
pi_187226124
quote:
1s.gif Op zondag 2 juni 2019 18:50 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ik herken het gevoel. Ik ben ook links van het midden (en religieus-conservatief, zoals jij dat zo mooi noemt, maar dat is een andere discussie), maar een deel van het linkse gedeelte gaat mij ook meer tegenstaan.

Ik ben zeker voor gelijkheid van alle mensen (naastenliefde voor iedereen is mij met de paplepel ingegoten), maar waarom dat soms zo opdringerig moet snap ik ook niet. En feitelijk geloof ik qua democratie ook heel erg in het verstandige centrum, de dialoog en de compromissen. Met beide flanken heb ik niets, van zowel VVD als PvdA kan ik punten wel waarderen.
Hoe werkt dat dan? Opdringerige gelijkheid? Dat je ook daadwerkelijk gelijke kansen moet bieden en niet alleen als het je goed uitkomt?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator zondag 2 juni 2019 @ 20:02:34 #17
54278 crew  Tijger_m
42
pi_187226148
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2019 19:57 schreef Roces18 het volgende:
discriminatie wordt gewoon gedoogd

zolang de witte blanke man maar het slachtoffer is
en god zag dat het goed was _O_
Leugenaar.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_187226167
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2019 20:01 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Hoe werkt dat dan? Opdringerige gelijkheid? Dat je ook daadwerkelijk gelijke kansen moet bieden en niet alleen als het je goed uitkomt?
Nee, gedwongen moeten voldoen aan het ideaalbeeld van een ander. Dat geldt voor individuën, maar met die vrouwenquota ook voor bedrijven bijvoorbeeld. Je zal en moet voldoen aan het ideaalplaatje van de massa.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator zondag 2 juni 2019 @ 20:05:12 #19
54278 crew  Tijger_m
42
pi_187226189
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2019 20:03 schreef Hanca het volgende:

[..]

Nee, gedwongen moeten voldoen aan het ideaalbeeld van een ander. Dat geldt voor individuën, maar met die vrouwenquota ook voor bedrijven bijvoorbeeld. Je zal en moet voldoen aan het ideaalplaatje van de massa.
Als je niet dwingt dan gebeurt het niet. Dat is wel duidelijk geworden.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_187226204
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2019 19:51 schreef Hanca het volgende:

[..]

En je hoort het natuurlijk ook steeds uit de politiek komen (en daar gaat het hier om): iedereen moet werken, werken en zelfvoorzienend zijn is zaligmakend. Stel je voor dat je op het geld van je partner leeft.
Het is vooral dat het niet de bedoeling is dat jij op het theoretische moment dat jullie wegen zouden scheiden per definitie afhankelijk raakt van alimentatie en vervolgens van het staatsinfuus in de vorm van een bijstandsuitkering oid.

In die zin (potentieel) economisch zelfstandig blijven is wel wenselijk. En daar hoef je niet per se voor te blijven werken hoor.
pi_187226222
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2019 20:05 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Als je niet dwingt dan gebeurt het niet. Dat is wel duidelijk geworden.
Dat is onzin.


Een ander voorbeeld is de SGP. Als die nu het standpunt willen hebben dat alleen mannen lid kunnen zijn omdat alleen mannen politiek mogen bedrijven, dan is dat toch prima? Ik ben het er helemaal niet mee eens, maar het is geen schadelijk standpunt. Maar nee, ze werden gedwongen om het aan te passen (terwijl ze binnen nu en een jaar of 8 waarschijnlijk uit zichzelf hun standpunt hadden aangepast, toch veel mooier). Onzinnige opdringerigheid van de mening van de massa.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  zondag 2 juni 2019 @ 20:09:58 #22
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_187226243
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2019 20:00 schreef Hanca het volgende:

[..]

Nee, dat is natuurlijk onzin. De christenen zijn er ook minder veroordelend in, over het algemeen. Werken is zalig verklaard, iemand die niet kan of wil werken is zielig en moet een verschrikkelijk leven hebben. Dat komt toch vooral uit de politiek en met name D66, PvdA en GL roepen dat regelmatig.
Tja, dat zie je toch echt verkeerd. Maar goed, gelovigen he.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_187226267
quote:
14s.gif Op zondag 2 juni 2019 20:09 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Tja, dat zie je toch echt verkeerd. Maar goed, gelovigen he.
Ja, jij weet beter dan ik wie ik spreek en wat die persoon zegt...
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator zondag 2 juni 2019 @ 20:12:06 #24
54278 crew  Tijger_m
42
pi_187226286
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2019 20:08 schreef Hanca het volgende:

[..]

Dat is onzin.

Een ander voorbeeld is de SGP. Als die nu het standpunt willen hebben dat alleen mannen lid kunnen zijn omdat alleen mannen politiek mogen bedrijven, dan is dat toch prima? Ik ben het er helemaal niet mee eens, maar het is geen schadelijk standpunt. Maar nee, ze werden gedwongen om het aan te passen (terwijl ze binnen nu en een jaar of 8 waarschijnlijk uit zichzelf hun standpunt hadden aangepast, toch veel mooier). Onzinnige opdringerigheid van de mening van de massa.
Nee, dat is geen onzin, convenanten zijn gesloten en hebben nooit tot de beloofde uitkomst geleid.

Als de SGP als onderdeel van de Nederlandse democratie zich wil organiseren op basis van geslacht dan is de SGP per definitie in overtreding van de Nederlandse grondwet en horen ze niet thuis in het politieke bestel.

Hoe moeilijk is dat?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_187226309
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2019 19:57 schreef Roces18 het volgende:
discriminatie wordt gewoon gedoogd

zolang de witte blanke man maar het slachtoffer is
en god zag dat het goed was _O_
Vanwaar toch die behoefte om jezelf vooral heel zielig te vinden? Voel je je nou echt benadeeld als blanke heteroman?

Want als dat geval is, heeft dat toch echt een andere reden dan je geslacht en huidskleur. Dan ben je namelijk gewoon een faler.

Maar ik snap dat het verleidelijk is om de schuld elders neer te leggen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_187226330
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2019 20:12 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Nee, dat is geen onzin, convenanten zijn gesloten en hebben nooit tot de beloofde uitkomst geleid.

Als de SGP als onderdeel van de Nederlandse democratie zich wil organiseren op basis van geslacht dan is de SGP per definitie in overtreding van de Nederlandse grondwet en horen ze niet thuis in het politieke bestel.

Hoe moeilijk is dat?
SGP zat met dat standpunt al langer in het politieke bestel dan welke andere partij ook.

Maar jij bent duidelijk blij dat jouw mening is opgedrongen. Ik had liever gezien dat ze uit zichzelf tot dat standpunt waren gekomen (en bij de SGP jongeren leefde dat al, het had denk ik niet lang meer geduurd). En anders dat ze in elk geval hun eigen niet schadelijke mening hadden mogen houden.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  zondag 2 juni 2019 @ 20:17:19 #27
286575 Roces18
Chef de party
pi_187226388
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2019 20:02 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Leugenaar.
Leugenaar?

Politie heeft voorkeuren voor allochtonen in dienst te nemen.
Bedrijven willen vrouwen in de top.
En wat dacht je van iets banaals als ladies night.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_187226491
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2019 20:17 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Leugenaar?

Politie heeft voorkeuren voor allochtonen in dienst te nemen.
Bedrijven willen vrouwen in de top.
En wat dacht je van iets banaals als ladies night.
Laat me raden, Ladies Night is altijd precies op die avond die jij in dat etablissement wil zijn?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_187226492
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2019 19:57 schreef Roces18 het volgende:
discriminatie wordt gewoon gedoogd

zolang de witte blanke man maar het slachtoffer is
en god zag dat het goed was _O_
Heb je deze leugen nodig om je agressie te rechtvaardigen..
enfin ... je laat zien dat de TT waar is POL / Rechtse, blanke mannen in de slachtofferrol #2
  Moderator zondag 2 juni 2019 @ 20:43:18 #30
54278 crew  Tijger_m
42
pi_187226916
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2019 20:15 schreef Hanca het volgende:

[..]

SGP zat met dat standpunt al langer in het politieke bestel dan welke andere partij ook.

Maar jij bent duidelijk blij dat jouw mening is opgedrongen. Ik had liever gezien dat ze uit zichzelf tot dat standpunt waren gekomen (en bij de SGP jongeren leefde dat al, het had denk ik niet lang meer geduurd). En anders dat ze in elk geval hun eigen niet schadelijke mening hadden mogen houden.
Nee, ik ben blij dat Nederland zijn eigen grondwet respecteert en zijn oren niet langer laat hangen naar een kleine religieuze minderheid.
Ik had dezelfde reactie toen het CDA weigerambtenaren geen strobreed in de weg legde.

Voor mij geld dat religie nooit boven de wet staat, je gelooft maar lekker in wat je ook maar wilt zolang je de Nederlandse wet maar respecteert.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator zondag 2 juni 2019 @ 20:43:54 #31
54278 crew  Tijger_m
42
pi_187226925
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2019 20:17 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Leugenaar?

Politie heeft voorkeuren voor allochtonen in dienst te nemen.
Bedrijven willen vrouwen in de top.
En wat dacht je van iets banaals als ladies night.
Ja, leugenaar.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  zondag 2 juni 2019 @ 20:49:05 #32
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_187227012
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2019 20:15 schreef Hanca het volgende:

[..]

SGP zat met dat standpunt al langer in het politieke bestel dan welke andere partij ook.

Maar jij bent duidelijk blij dat jouw mening is opgedrongen. Ik had liever gezien dat ze uit zichzelf tot dat standpunt waren gekomen (en bij de SGP jongeren leefde dat al, het had denk ik niet lang meer geduurd). En anders dat ze in elk geval hun eigen niet schadelijke mening hadden mogen houden.
De SGP is de poldertaliban die naar een theocratie streeft en aan de hand van kerkelijk recht een meerderheid wil mangelen.

Zij zijn wel één van de laatsten die mogen klagen over een minderheid die verregaande dwang wil tegenover de meerderheid, met nul mogelijkheid tot verweer (want de democratie wordt dan afgeschaft, of danig beperkt door kerkelijk recht).
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zondag 2 juni 2019 @ 20:56:37 #33
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_187227123
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2019 20:15 schreef Hanca het volgende:

[..]

SGP zat met dat standpunt al langer in het politieke bestel dan welke andere partij ook.

Maar jij bent duidelijk blij dat jouw mening is opgedrongen. Ik had liever gezien dat ze uit zichzelf tot dat standpunt waren gekomen (en bij de SGP jongeren leefde dat al, het had denk ik niet lang meer geduurd). En anders dat ze in elk geval hun eigen niet schadelijke mening hadden mogen houden.
En ging daarmee in tegen de Grondwet en internationale verdragen. Het was een juridische kwestie. En m.i. zijn ze terecht tot de orde geroepen.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  zondag 2 juni 2019 @ 21:25:06 #34
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_187227655
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2019 20:17 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Leugenaar?

Politie heeft voorkeuren voor allochtonen in dienst te nemen.
Bedrijven willen vrouwen in de top.
En wat dacht je van iets banaals als ladies night.
Ladies night mag al jaren nier meer
https://www.nu.nl/nuzakel(...)et-ladies-night.html
  zondag 2 juni 2019 @ 22:03:01 #35
286575 Roces18
Chef de party
pi_187228527
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2019 20:22 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Heb je deze leugen nodig om je agressie te rechtvaardigen..
enfin ... je laat zien dat de TT waar is POL / Rechtse, blanke mannen in de slachtofferrol #2
agressie? welke agressie? :')
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  zondag 2 juni 2019 @ 22:03:15 #36
286575 Roces18
Chef de party
pi_187228534
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2019 20:43 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ja, leugenaar.
:')
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  zondag 2 juni 2019 @ 22:07:14 #37
286575 Roces18
Chef de party
pi_187228666
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2019 21:25 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ladies night mag al jaren nier meer
https://www.nu.nl/nuzakel(...)et-ladies-night.html
als je dat leest lees je dat dat niet bindend is

en ladies night mag sowieso niet aangezien het discriminatie is.

maar de politie doet hier toch niks aan
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  zondag 2 juni 2019 @ 22:08:57 #38
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_187228724
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2019 22:07 schreef Roces18 het volgende:

[..]

als je dat leest lees je dat dat niet bindend is

en ladies night mag sowieso niet aangezien het discriminatie is.

maar de politie doet hier toch niks aan
Ik heb er in ieder geval al jaren geen meer gezien. Iets van de jaren 90.
  zondag 2 juni 2019 @ 22:11:46 #39
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_187228815
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2019 22:08 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ik heb er in ieder geval al jaren geen meer gezien. Iets van de jaren 90.
In de bioscoop (Pathé) nog steeds hoor.. En volgens mij met bijv. zwemuurtjes en sauna ook nog steeds. Verder heb je natuurlijk gewoon gescheiden sportbeoefening bij een aantal sporten bijv hockey en voetbal). Etc.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_187231422
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2019 20:03 schreef Hanca het volgende:

[..]

Nee, gedwongen moeten voldoen aan het ideaalbeeld van een ander. Dat geldt voor individuën, maar met die vrouwenquota ook voor bedrijven bijvoorbeeld. Je zal en moet voldoen aan het ideaalplaatje van de massa.
Maar weet je wat het is hetzelfde cv word minder goed wordt beoordeeld als dit van een vrouw is.

https://esb.nu/esb/200465(...)nslange-ontmoediging

Dus er is nog lang geen sprake van gelijke kansen.
met her in the burgerking, fell in love at the soda-machine
pi_187231438
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2019 22:07 schreef Roces18 het volgende:

[..]

als je dat leest lees je dat dat niet bindend is

en ladies night mag sowieso niet aangezien het discriminatie is.

maar de politie doet hier toch niks aan
Jij mg ook gewoon naar de ladiesnight gaan he?
met her in the burgerking, fell in love at the soda-machine
  maandag 3 juni 2019 @ 00:40:46 #42
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_187231452
quote:
7s.gif Op zondag 2 juni 2019 18:39 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Ik krijg hier wel een beetje een raar gevoel bij.

Bedoel je nou dat omdat rechts een tijdje de lakens heeft mogen uitdelen dat rechts daarmee centrum is geworden en dat centrum-mensen daarom ineens rechts zijn?

Want in mijn ogen is links links, rechts rechts en centrum centrum ongeacht wie er toevallig aan de macht is. En er is voor mij voor alsnog geen reden om te doen alsof alles 1 kant uit verschoven is. Mensen zijn inderdaad verschoven maar beide kanten uit. Ik zie duidelijk dat veel linkse nog linkser zijn geworden (zoals jijzelf en speknek bijvoorbeeld) en ik zie dat rechtse mensen ook rechtser zijn geworden.

Ik ga me niet van mijn centrum-linksepositie wegpesten door een idee dat de partij die aan de macht is per definitie centrum is. Mijn standpunten zijn op enkele uitzonderingen na de afgelopen 10 jaar nauwelijks veranderd. Wat wel is veranderd is waar ik vroeger voor smerig links tuig werd uitgemaakt ik nu ineens een boze rechtse man ben :')
Jij hebt, vermoed ik, nooit begrepen wat de neoliberale ideologie inhoud. Laat staan hoe die kan worden misbruikt, of is opgezet om dat te kunnen. Ik heb het over een periode van 40 jaar, jij praat over de laatste 10 jaar. De laatste 10 jaar is de tijd van na de kredietcrisis. Toen is de kritiek op het neoliberalisme van de grond gekomen, eerst tergend langzaam, en de laatste 5 jaar sneller. Dat verklaart waarom jij opmerkt, dat mensen nu anders denken 10 jaar geleden.

De kritiek op de marktideologie heeft echter vooral betrekking op de neoliberale periode tussen 1980 en 2010 toen de basis is gelegd voor harde vorm van kapitalistisch denken. Voor een deel van de bevolking was de neoliberale ideologie een zegen. Alles wat ze wilde, alles wat in hun belang was, was nu ineens de bedoeling en pakte goed voor hun uit (vooral ondernemers). Voor een ander deel was het een tijd van onbekommerd consumentisme. Iedereen die in een redelijke goede functie zat, had niks te klagen, als je graag wat consumeert en de rest wel best vindt.

Volgens de neoliberale ideologie klopt alles, als mensen het machtsspel, wat je hier op het droge op FOK! al ziet voltrekken, altijd kunnen ontlopen door zich uit de voeten te maken. Je individuele vrijheden garanderen dat volgens de ideologie. Daarom is er nauwelijks reden om te kijken wat er misgaat. Het slachtoffer heeft altijd ongelijk, want hij had kunnen ophoepelen, en daarmee zichzelf kunnen redden. In de media werden allerlei problemen ontkent en vertaalt in andere problemen, om de neoliberale ideologie te laten kloppen. Aan je medemens had je niets, want die leuterde meer en meer neoliberaal mee.

Voor sommige mensen leidde dit 1 grote mind-fuck. Die konden zien hoe fanatisch men daarmee bezig was. De mensen met wie het goed ging, werden via de media rond gekletst in neoliberale termen, waar alles bestaat uit markt, vrijheid, keuzes en succes, allemaal gegarandeerd als je deugde en een beetje tegen een stootje kunt. De mensen die het niet goed ging werden systematisch verdacht gemaakt en vernederd. Het was allemaal waar, want de handvol termen in het populistische publieke debat verwezen naar de economisch wetenschap, waar alles duidelijk is, zoals de echte kenners weten.

Ik heb veel werk verzet om te achterhalen wat uit de media nooit duidelijk werd. Ik ben naar De Slechte gegaan in Rotterdam, waar ze studieboeken economie in overvloed hadden (over micro-economie, macro-economie, rationele keuzetheorie, de geschiedenis van de economie, etc ...) om te achterhalen wat dat marktverhaal nu werkelijk inhoud. Het blijkt 1 groot managementmodel, dat weinig zicht heeft op wetenschap of mensen, en veel gebruik maakt van wiskundige formalismen die niet specifiek economisch zijn (algemene wiskunde). Specifiek economisch zijn vooral allerlei aannames. Aannames die gemakkelijk te begrijpen zijn als pogingen om je modellen hanteerbaar te houden, en ideologische aannames. De ideologische kant is niet politiek neutraal, wat blijkt als je geschiedenis van de economie leest.

Dat was nog voor de kredietcrisis. Toen de kredietcrisis kwam, kwam ik goed beslagen ten ijs. Ik heb sindsdien het economische debat gevolgd, door naar lezingen van economen te gaan luisteren via YouTube. In andere landen heeft het neoliberale beleid meer huisgehouden dan in Nederland. Het neoliberalisme is vanuit de VS naar Nederland overgewaaid. Iedere collectieve politieke koersbepaling was overbodig, want alles is of wordt een markt. Het ging gepaard met veel propaganda, en vanachter de schermen werken. Het infantiliseerde het publieke debat. Van alles werd in de media in markttermen geïnterpreteerd en/of in een competitieve vorm gegoten. Het blokkeerde en frustreerde alles dat tegen de neoliberale koers indruist.

Het was in feite een coup door en voor sterke private partijen, vanuit het idee dat dit de beste manier is om de economie te runnen, want als gevolg daarvan wordt alles geprivatiseerd. Dat is in bepaalde rechtse kringen een grote politieke wens, met grote politieke gevolgen, want daarmee verschuift ook de macht. Collectief handelen wordt daardoor vrijwel onmogelijk. Het individu gaat niet meer mede over de spelregels, maar is alleen nog een speler in het veld. De feitelijke machtsstructuur wordt meer en meer de structuur van het bedrijfsleven en het grote geld, een private aangelegenheid.

Het organiseren van de (mondiale) markt is vooral een afspreken van regels. Deze regels worden vervolgens de basis van al ons handelen. De bestuurselite praat vaak alleen nog maar in termen van regels. Iedere redenering begint met de regels. Maar die regels verklaren niets, behalve dat het spel volgens bepaalde regels gespeeld wordt. Waar de regels vandaan komen, daarvoor had niemand belangstelling. Toen men wel belangstelling kreeg voor handelsverdragen, bleek dat vrijwel niemand bevoegd is om de inhoud te mogen weten, behalve de top van het bedrijfsleven.

China is de spelbreker. Het is niet georganiseerd volgens dezelfde spelregels. Dit verandert nu de wereldorde. Dat wordt ingeluid door Trump (nationalisme) en heeft niets te maken met de SJW. De SJW staan deels voor de mensen die klem zit in het neoliberale systeem (waar Trump zelf geen probleem mee heeft). Dan is er het liberale deel, verwikkelt in een lang lopende strijd voor meer emancipatie van achtergestelde groepen (vrouwen, migranten, seksuele geaardheid, etc ...). Tenslotte zijn er de SJW voor het klimaat. Trump schopt tegen al deze groepen aan, en kiest partij voor de gevestigde orde.

De drie genoemde SJW willen de verhoudingen in de samenleving veranderen:
- andere verhoudingen tussen publiek en privaat
- andere verhoudingen tussen bevolkingsgroepen
- een andere verhouding met de natuur.

De neoliberalen willen alles zoveel mogelijk privatiseren, en de rest interesseert ze niet, omdat het geen private aangelegenheid is. Dat staat zwaar onder druk. Maar meer door Trump's nationalisme, dan de SJWs. De SJWs hebben grotendeels gelijk.

Jordan Peterson reken ik tot het kamp Trump.

[ Bericht 0% gewijzigd door deelnemer op 03-06-2019 01:31:54 ]
The view from nowhere.
  maandag 3 juni 2019 @ 00:51:34 #43
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_187231556
Tjonge.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  maandag 3 juni 2019 @ 03:34:05 #44
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
  maandag 3 juni 2019 @ 04:55:38 #45
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_187232518
En de niet-blanke niet-mannen die op FvD stemmen? Hoe zou je die typeren?
  maandag 3 juni 2019 @ 05:09:09 #46
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_187232526
Stel nou: Henk, Ali en Truus (allen heteroseksueel) wonen naast elkaar in dezelfde straat en stemmen allemaal FvD. Frank die homo is en Shanti die Surinaams en Lesbisch is en aan de overkant wonen stemmen ook FvD: Dan is dus alleen Frank de rechtsextremistisch complotdenkende radicaal? Of niet?
pi_187232528
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2019 05:09 schreef Braindead2000 het volgende:
Stel nou: Henk, Ali en Truus (allen heteroseksueel) wonen naast elkaar in dezelfde straat en stemmen allemaal FvD. Frank die homo is en Shanti die Surinaams en Lesbisch is en aan de overkant wonen stemmen ook FvD: Dan is dus alleen Frank de rechtsextremistisch complotdenkende radicaal? Of niet?
:')
metal up your ass
  maandag 3 juni 2019 @ 05:46:57 #48
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_187232564
Elke keer als ik per ongeluk een D66 of Groenlinks-congres zie dan ben ik een uur lang blind, zoveel witheid ben ik niet gewend. Het duurt ruim een uur voor mijn ogen om te herstellen van die intense witte reflectie. En dan klagen over blanke FvD'ers. :')
  maandag 3 juni 2019 @ 05:59:27 #49
286575 Roces18
Chef de party
pi_187232623
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2019 05:09 schreef Braindead2000 het volgende:
Stel nou: Henk, Ali en Truus (allen heteroseksueel) wonen naast elkaar in dezelfde straat en stemmen allemaal FvD. Frank die homo is en Shanti die Surinaams en Lesbisch is en aan de overkant wonen stemmen ook FvD: Dan is dus alleen Frank de rechtsextremistisch complotdenkende radicaal? Of niet?
Klopt. Alleen blanke mannen kunnen racistische zwijnen zijn.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  maandag 3 juni 2019 @ 06:55:40 #50
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_187232841
quote:
1s.gif Op zondag 2 juni 2019 20:43 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Nee, ik ben blij dat Nederland zijn eigen grondwet respecteert en zijn oren niet langer laat hangen naar een kleine religieuze minderheid.
Ik had dezelfde reactie toen het CDA weigerambtenaren geen strobreed in de weg legde.

Voor mij geld dat religie nooit boven de wet staat, je gelooft maar lekker in wat je ook maar wilt zolang je de Nederlandse wet maar respecteert.
Die grondwet van ons stelt geen flikker voor. Wat bedoel je daar dan mee dat je de grondwet respecteert?
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')