abonnement Unibet Coolblue
pi_187188503
Ik ben van tijd tot tijd afwezig geweest op dit forum maar heb wel regelmatig het nieuws gevolgd, met name op de Frontpage.

Eigenlijk is er sinds de opkomst van het FvD onder bepaalde lieden een soort complotdenken ontstaan. Alsof alle linkse mensen "ons" het zwijgen willen opleggen. Alsof je als blanke, heteroseksuele man achtergesteld wordt.

Het ironische is dat lieden als Baudet de mond vol hebben van vrijheid van meningsuiting. Krijgen ze een weerwoord dan worden ze "gedemoniseerd" met aangiftes als gevolg.

Ik weet niet hoe oud al deze aanhangers van FvD zijn maar radicaal-rechtsen kunnen meer zeggen dan ooit. In de jaren '80 en '90 werd je gewoon in elkaar gemept als je zei dat Janmaat een goede gozer was.
pi_187188529
de OP snijdt wel hout.
pi_187188530
En wat wil je nou precies met dit topic?
pi_187188617
quote:
10s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 20:09 schreef Document1 het volgende:
En wat wil je nou precies met dit topic?
Er zijn sinds de opkomst van alt-right allerlei nieuwe termen bijgekomen. SJW, oikofobie, cultuur-marxisme (een term gebezigd door lieden die waarschijnlijk nooit een boek van Marx hebben gelezen).

Eigenlijk wil ik het Calimero-gedrag bespreken van de nieuwe lichting conservatieven.
  vrijdag 31 mei 2019 @ 20:54:31 #5
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_187189106
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 20:07 schreef SVW5. het volgende:
. In de jaren '80 en '90 werd je gewoon in elkaar gemept als je zei dat Janmaat een goede gozer was.
En in de jaren 00 werd je gewoon doodgeschoten en/of doodgestoken als je zei dat de multiculturele samenleving mislukt was en dat er maatregelen moeten komen. O+
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_187189260
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 20:54 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

En in de jaren 00 werd je gewoon doodgeschoten en/of doodgestoken als je zei dat de multiculturele samenleving mislukt was en dat er maatregelen moeten komen. O+
Ja, dat is ook zo. Ik denk dat je weet hoe ik er in sta, Harvest89. Het idee van dit topic is dat het verhaal nu omgedraaid begint te worden en dat jongeren bij het minste of geringste roepen dat ze gedemoniseerd worden.
  vrijdag 31 mei 2019 @ 21:05:54 #7
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_187189280
Vraagje aan de TS:

Waar trek jij de grens met vrijheid van expressie?
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  vrijdag 31 mei 2019 @ 21:08:03 #8
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_187189312
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 21:04 schreef SVW5. het volgende:

[..]

Ja, dat is ook zo. Ik denk dat je weet hoe ik er in sta, Harvest89. Het idee van dit topic is dat het verhaal nu omgedraaid begint te worden en dat jongeren bij het minste of geringste roepen dat ze gedemoniseerd worden.
Hmm moeilijk om te zeggen man.
Kan wel dat de media er meer aandacht aan geeft of zo.

De verandering die ik bij jongeren zie is dat ze liberaler rechts lijken te worden. Ze willen allemaal lekker manager worden, dikke auto, fissa's geven, penthouse kopen etc.
Subculturen en idealen worden steeds minder.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_187189363
quote:
7s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 21:05 schreef SpecialK het volgende:
Vraagje aan de TS:

Waar trek jij de grens met vrijheid van expressie?
Geen grens. Totale vrijheid.

Ik maak soms tekeningen. Soms van moskeeën die in de fik staan en de andere keer kerken. Heb in principe een hekel aan censuur.
  vrijdag 31 mei 2019 @ 21:29:31 #10
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_187189646
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 21:10 schreef SVW5. het volgende:

[..]

Geen grens. Totale vrijheid.

Ik maak soms tekeningen. Soms van moskeeën die in de fik staan en de andere keer kerken. Heb in principe een hekel aan censuur.
Ok.. Cool. Wat vind je van deplatforming door universiteiten?
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_187189682
quote:
7s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 21:29 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Ok.. Cool. Wat vind je van deplatforming door universiteiten?
Deplatforming? Ik ben redelijk goed in taal maar hier heb ik nog nooit van gehoord. :P
  vrijdag 31 mei 2019 @ 21:37:43 #12
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_187189771
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 21:31 schreef SVW5. het volgende:

[..]

Deplatforming? Ik ben redelijk goed in taal maar hier heb ik nog nooit van gehoord. :P
Deplatforming is wanneer een organisatie (soms onder druk van een groep mensen, soms uit eigen beweging) een "platform" wegneemt van een spreker. Vaak op basis van een perceptie van hun politieke inslag.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_187190402
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 20:54 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

En in de jaren 00 werd je gewoon doodgeschoten en/of doodgestoken als je zei dat de multiculturele samenleving mislukt was en dat er maatregelen moeten komen. O+
Prachtig, je illustreert de TT : POL / Rechtse, blanke mannen in de slachtofferrol
  vrijdag 31 mei 2019 @ 22:32:32 #14
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_187190549
quote:
7s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 21:37 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Deplatforming is wanneer een organisatie (soms onder druk van een groep mensen, soms uit eigen beweging) een "platform" wegneemt van een spreker. Vaak op basis van een perceptie van hun politieke inslag.
Deplatforming is in een ongelijke wereld de norm.
The view from nowhere.
  vrijdag 31 mei 2019 @ 22:39:20 #15
484872 borealist
Mijn naam is Bo
pi_187190617
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 20:07 schreef SVW5. het volgende:
Eigenlijk is er sinds de opkomst van het FvD onder bepaalde lieden een soort complotdenken ontstaan. Alsof alle linkse mensen "ons" het zwijgen willen opleggen. Alsof je als blanke, heteroseksuele man achtergesteld wordt.
Dat was al lang voor de opkomst van het FvD. Jouw definite is fout echter, als rechts persoon wordt je gepest door linkse mensen als ze in de meerderheid zijn, of als niemand in de gaten heeft dat een groep linksmensen de meest uitgesproken rechtse mensen gaan treiteren.

Dit patroon zie je altijd weer terug, rechtse mensen zijn over het algemeen rechtschapen, terwijl linkse mensen niet bang zijn voor een leugen of bloed verspilling. Zodoende is het niet een strijd tussen links en rechts, maar een strijd tussen goed en kwaad. En met deze woorden, waarvan ik weet dat ze heftig zijn, stel ik altijd dat er voor de rechtschapen mens een vreedzame oplossing is, en dat hij die daar naar zoekt deze zal vinden.

quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 20:07 schreef SVW5. het volgende:
Het ironische is dat lieden als Baudet de mond vol hebben van vrijheid van meningsuiting. Krijgen ze een weerwoord dan worden ze "gedemoniseerd" met aangiftes als gevolg.
Aangifte voor smaad volgens mij. We moeten het gewoon weer over de politiek hebben, en niet op de man spelen, hetgeen jij hier nu doet.

Jij denkt blijkbaar dat je door het aanvallen van een persoon een idee kan ontkrachten. De vrijheid van meningsuiting is een mooi iets, en links is aan de macht, dus zodoende is het spreken van verschillende waarheden in Nederland verboden.

quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 20:07 schreef SVW5. het volgende:
Ik weet niet hoe oud al deze aanhangers van FvD zijn maar radicaal-rechtsen kunnen meer zeggen dan ooit. In de jaren '80 en '90 werd je gewoon in elkaar gemept als je zei dat Janmaat een goede gozer was.
Nee, in de goede oude tijd keken mensen dan wat bedenkelijk en verbijsterd, omdat de macht van de massa media bijna absoluut was, zonder weerwoord, en mensen begrepen niet hoe iemand zich in hemelsnaam in zijn hoofd kon halen dat immigranten anders waren dan Nederlanders. Het was namelijk wetenschappelijk bewezen dat iedereen 100% gelijk is.

Vandaag de dag wordt je wel door een stel Finnen in elkaar gemept als je zegt dat Wilders een goede gozer is.
pi_187190719
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 22:39 schreef borealist het volgende:

[..]

Dat was al lang voor de opkomst van het FvD. Jouw definite is fout echter, als rechts persoon wordt je gepest door linkse mensen als ze in de meerderheid zijn, of als niemand in de gaten heeft dat een groep linksmensen de meest uitgesproken rechtse mensen gaan treiteren.

Dit patroon zie je altijd weer terug, rechtse mensen zijn over het algemeen rechtschapen, terwijl linkse mensen niet bang zijn voor een leugen of bloed verspilling. Zodoende is het niet een strijd tussen links en rechts, maar een strijd tussen goed en kwaad. En met deze woorden, waarvan ik weet dat ze heftig zijn, stel ik altijd dat er voor de rechtschapen mens een vreedzame oplossing is, en dat hij die daar naar zoekt deze zal vinden.
[..]

Aangifte voor smaad volgens mij. We moeten het gewoon weer over de politiek hebben, en niet op de man spelen, hetgeen jij hier nu doet.

Jij denkt blijkbaar dat je door het aanvallen van een persoon een idee kan ontkrachten. De vrijheid van meningsuiting is een mooi iets, en links is aan de macht, dus zodoende is het spreken van verschillende waarheden in Nederland verboden.
[..]

Nee, in de goede oude tijd keken mensen dan wat bedenkelijk en verbijsterd, omdat de macht van de massa media bijna absoluut was, zonder weerwoord, en mensen begrepen niet hoe iemand zich in hemelsnaam in zijn hoofd kon halen dat immigranten anders waren dan Nederlanders. Het was namelijk wetenschappelijk bewezen dat iedereen 100% gelijk is.

Vandaag de dag wordt je wel door een stel Finnen in elkaar gemept als je zegt dat Wilders een goede gozer is.
Ik ben te dronken om op dit bericht serieus te reageren. Voor de goede orde ik heb bij de Provinciale Staten op het FvD gestemd en bij de Europese Verkiezingen PVV. Maar die godvergeten slachtofferrol van sommige lieden daar word ik zo moe van.
  vrijdag 31 mei 2019 @ 22:47:51 #17
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_187190742
Ik ben nie hier voor de pingpong te schpelen
  vrijdag 31 mei 2019 @ 22:54:21 #18
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_187190833
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 22:32 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Deplatforming is in een ongelijke wereld de norm.
Het lijkt mij daarom ook dat de overheid en instituten zoals universiteiten zich bewust moeten zijn van het effect van deplatforming heeft op niet alleen de individuen die ze verdrukken maar vooral op de algemene discussies die we in de samenleving kunnen hebben.

In plaats van dat we een productieve maatschappelijke discussie hebben over de echte issues moet het nu over censuur gaan.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  vrijdag 31 mei 2019 @ 23:02:01 #19
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_187190973
quote:
7s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 22:54 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Het lijkt mij daarom ook dat de overheid en instituten zoals universiteiten zich bewust moeten zijn van het effect van deplatforming heeft op niet alleen de individuen die ze verdrukken maar vooral op de algemene discussies die we in de samenleving kunnen hebben.

In plaats van dat we een productieve maatschappelijke discussie hebben over de echte issues moet het nu over censuur gaan.
Er is altijd censuur. Al te agressieve visies krijgen uberhaupt geen platform. Het meeste last van censuur hebben onderliggende groepen in de samenleving.

Zelf vind ik Jordan Peterson een raar figuur. Wat deze man allemaal beweert, is beneden iedere standaard, laat staan een academische. Waarom zo iemand wordt uitgenodigd, is mij ook een raadsel.
The view from nowhere.
  vrijdag 31 mei 2019 @ 23:07:18 #20
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_187191066
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 23:02 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Er is altijd censuur. Al te agressieve visies krijgen uberhaupt geen platform. Het meeste last van censuur hebben onderliggende groepen.
Het meeste last van censuur hebben mensen die last hebben van censuur. Waar dat ook vandaan komt. Censuur komt idd in gradaties... vanaf "angst om negatieve reacties van je vrienden te krijgen en dus je mond maar over iets te houden" tot aan "door de overheid in de gehaktmolen worden gestopt omdat je een foutje maakte in de newspeak".

De harde grens in het westen ligt bij de overheid.. de overheid mag niks doen om jou de mond te snoeren. Maar het bedrijfsleven dus wel. Het enige wat ik zeg is dat bedrijven met een bepaalde positie in de markt met een bepaalde kritische massa... zich moeten houden aan wat extra regels zodat het openbare plein op het internet vrij blijft.

Wat is daar mis mee?

quote:
Zelf vind ik Jordan Peterson een raar figuur. Wat deze man allemaal beweert, is beneden iedere standaard, laat staan een academische. Waarom zo iemand wordt uitgenodigd, is mij ook een raadsel.
Even for the record. Ik begon hier niet over Jordan Peterson. Maar ik ben dan wel nieuwsgierig wat jij aan hem zo beneden de standaard vind dat het blijkbaar ok is voor universiteiten om hun student body groups te verbieden hem uit te nodigen.

Of is "ik vind hem een raar figuur" al voldoende om mensen te verbannen van een campus.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  vrijdag 31 mei 2019 @ 23:10:53 #21
485804 Ship-o-Bricks
The Unsinkable Just Happened
pi_187191146
Ze zijn bepaald niet de enigen - de slachtofferrol is populair en helaas effectief.
  vrijdag 31 mei 2019 @ 23:12:50 #22
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_187191201
De slachtofferrol is fijn want dan hoef je zelf nergens verantwoordelijkheid voor te nemen.

Dus als je faalt is kun je lekker een complot verzinnen. Jouw treurige leven ligt dan allemaal aan de feministen, het partijkartel, George Soros, de Europese unie, de moslims en vooral niet aan jezelf.
  vrijdag 31 mei 2019 @ 23:13:16 #23
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_187191216
quote:
7s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 23:07 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Het meeste last van censuur hebben mensen die last hebben van censuur. Waar dat ook vandaan komt. Censuur komt idd in gradaties... vanaf "angst om negatieve reacties van je vrienden te krijgen en dus je mond maar over iets te houden" tot aan "door de overheid in de gehaktmolen worden gestopt omdat je een foutje maakte in de newspeak".

De harde grens in het westen ligt bij de overheid.. de overheid mag niks doen om jou de mond te snoeren. Maar het bedrijfsleven dus wel. Het enige wat ik zeg is dat bedrijven met een bepaalde positie in de markt met een bepaalde kritische massa... zich moeten houden aan wat extra regels zodat het openbare plein op het internet vrij blijft.

Wat is daar mis mee?
Het openbare plein is privaat eigendom. Het mag volledig eenzijdig zijn (vrijheid van meningsuiting). Ze kunnen zeer selectief zijn in wat zij wel en niet tonen.

quote:
[..]

Even for the record. Ik begon hier niet over Jordan Peterson. Maar ik ben dan wel nieuwsgierig wat jij aan hem zo beneden de standaard vind dat het blijkbaar ok is voor universiteiten om hun student body groups te verbieden hem uit te nodigen.

Of is "ik vind hem een raar figuur" al voldoende om mensen te verbannen van een campus.
Wat Peterson beweert over links is feitelijk onjuiste demagogie.

Een universiteit heeft ook kwaliteitsnormen.

[ Bericht 0% gewijzigd door deelnemer op 01-06-2019 12:47:32 ]
The view from nowhere.
  vrijdag 31 mei 2019 @ 23:15:46 #24
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_187191291
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 23:13 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Het openbare plein is privaat eigendom. Het mag volledig eenzijdig zijn (vrijheid van meningsuiting). Ze kunnen zeer selectief zijn in wat zijn wel en niet tonen.
Iets kan privaat eigendom zijn en de overheid kan nog steeds regels stellen wat er op privaat eigendom gebeurt. Of mag ik mensen die op de koffie komen op mijn eigendom vermoorden?

quote:
[..]

Wat Peterson beweert over links is feitelijk onjuiste demagogie.
Voor zover ik kan zien is wat hij zegt over links grotendeels accuraat.

quote:
Een universiteit heeft ook kwaliteitsnormen.
Nee. Dat is niet van toepassing. De student body kreeg carte blanche mbt het uitnodigen van mensen en dat wordt teruggetrokken als het iemand betreft die tegen de politieke establishment van de school of de gemeenschap in gaat.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  vrijdag 31 mei 2019 @ 23:17:02 #25
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_187191319
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 23:12 schreef Hexagon het volgende:
De slachtofferrol is fijn want dan hoef je zelf nergens verantwoordelijkheid voor te nemen.

Dus als je faalt is kun je lekker een complot verzinnen. Jouw treurige leven ligt dan allemaal aan de feministen, het partijkartel, George Soros, de Europese unie, de moslims en vooral niet aan jezelf.
En twitter en facebook natuurlijk.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  vrijdag 31 mei 2019 @ 23:19:06 #26
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_187191365
quote:
7s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 23:15 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Iets kan privaat eigendom zijn en de overheid kan nog steeds regels stellen wat er op privaat eigendom gebeurt. Of mag ik mensen die op de koffie komen op mijn eigendom vermoorden?
Dat hoeft ook niet. De bestaande vrijheid van meningsuiting is voldoende.

quote:
[..]

Voor zover ik kan zien is wat hij zegt over links grotendeels accuraat.
Zeker niet.
The view from nowhere.
  vrijdag 31 mei 2019 @ 23:19:45 #27
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_187191379
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 23:19 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Dat hoeft ook niet. De bestaande vrijheid van meningsuiting is voldoende.
Dat is een subjectief statement. En ik vind het niet voldoende. Wat nu?

quote:
[..]

Zeker niet.
Zeker wel.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  vrijdag 31 mei 2019 @ 23:23:41 #28
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_187191480
Ik vraag me trouwens af, Deelnemer... als over een paar jaar blijkt dat bedrijven achter de schermen met elkaar coördineren om mensen met een links/progressieve mening te verdrijven van de platforms of zelfs mensen met bepaalde meningen via google searches proberen te sturen richting een andere mening... of je in dat geval nog steeds met het libertarische argument van "privaat eigendom" aan komt zetten.

Ik zou dat even kwalijk vinden als dit namelijk. Als je denkt dat het "rechts" is om vrijheid van expressie te waarderen dan heb je echt een probleem eigenlijk.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  vrijdag 31 mei 2019 @ 23:26:11 #29
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_187191564
quote:
7s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 23:23 schreef SpecialK het volgende:
Ik vraag me trouwens af, Deelnemer... als over een paar jaar blijkt dat bedrijven achter de schermen met elkaar coördineren om mensen met een links/progressieve mening te verdrijven van de platforms of zelfs mensen met bepaalde meningen via google searches proberen te sturen richting een andere mening... of je in dat geval nog steeds met het libertarische argument van "privaat eigendom" aan komt zetten.
Stel he, je hebt gelijk. Er is een complot om rechtse mensen te verbannen van platformen.

En dan? Wat is de oplossing?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  vrijdag 31 mei 2019 @ 23:27:30 #30
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_187191601
quote:
7s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 23:26 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Stel he, je hebt gelijk. Er is een complot om rechtse mensen te verbannen van platformen.

En dan? Wat is de oplossing?
Heb ik al uitgeschreven in dit topic. Even teruglezen.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  vrijdag 31 mei 2019 @ 23:28:11 #31
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_187191616
quote:
7s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 23:27 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Heb ik al uitgeschreven in dit topic. Even teruglezen.
Je zegt 'wat extra regels'. Maar wat zijn dat dan? En wat is het criteria om er aan te voldoen? Moet FOK! zich er aan houden?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  vrijdag 31 mei 2019 @ 23:30:36 #32
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_187191669
quote:
5s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 23:28 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Je zegt 'wat extra regels'. Maar wat zijn dat dan?
Als een bedrijf een x% van de online-bevolking in het land dient mbt online communicatie dan mogen accounts niet verwijderd worden.. en mogen posts alleen maar verwijderd worden als ze strafrechtelijk vervolgbaar zijn. Zoals bedreigingen of direct aanzetten tot geweld.

Ik weet niet wat de x moet zijn nog maar ik denk dat fok! dar niet onder zou vallen. Zelfs niet tijdens de hoogtijdagen. Maar Hyves wel.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  vrijdag 31 mei 2019 @ 23:31:39 #33
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_187191690
quote:
7s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 23:30 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Als een bedrijf een x% van de online-bevolking in het land dient mbt online communicatie
Exclusieve online communicatie?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  vrijdag 31 mei 2019 @ 23:32:27 #34
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_187191704
quote:
5s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 23:31 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Exclusieve online communicatie?
Ik snap je vraag niet.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  vrijdag 31 mei 2019 @ 23:33:48 #35
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_187191736
quote:
7s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 23:23 schreef SpecialK het volgende:
Ik vraag me trouwens af, Deelnemer... als over een paar jaar blijkt dat bedrijven achter de schermen met elkaar coördineren om mensen met een links/progressieve mening te verdrijven van de platforms of je in dat geval nog steeds met het libertarische argument van "privaat eigendom" aan komt zetten.
Begrijp je nog steeds niet, dat een ideologie niet hetzelfde is als de feitelijk gang van zaken, maar deze wel probeert te beinvloeden?
The view from nowhere.
  vrijdag 31 mei 2019 @ 23:34:27 #36
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_187191756
quote:
7s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 23:32 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Ik snap je vraag niet.
Je zegt online communicatie, maar daar is geen monopolie. Dus er zijn altijd alternatieven en dus nul reden voor een overheid om in te grijpen.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  vrijdag 31 mei 2019 @ 23:34:28 #37
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_187191757
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 23:10 schreef Ship-o-Bricks het volgende:
Ze zijn bepaald niet de enigen - de slachtofferrol is populair en helaas effectief.
Ja hoewel ook beperkt

De meeste mensen worden totaal niet aangetrokken door zelfmedelijden
pi_187191761
quote:
7s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 23:23 schreef SpecialK het volgende:
Ik vraag me trouwens af, Deelnemer... als over een paar jaar blijkt dat bedrijven achter de schermen met elkaar coördineren om mensen met een links/progressieve mening te verdrijven van de platforms of zelfs mensen met bepaalde meningen via google searches proberen te sturen richting een andere mening... of je in dat geval nog steeds met het libertarische argument van "privaat eigendom" aan komt zetten.

Ik zou dat even kwalijk vinden als dit namelijk. Als je denkt dat het "rechts" is om vrijheid van expressie te waarderen dan heb je echt een probleem eigenlijk.
Het valt me nog mee dat dat nog niet aan de gang is. F*ck werknemersrechten en minimumloon. Gewoon iedereen 12 uur per dag laten werken voor een hongerloontje.

En misschien zijn die bedrijven bewust links belachelijk aan het maken zodat er steeds meer mensen rechts gaan stemmen. Het lijkt me nog altijd aannemelijker dat er roze koeien bestaan dan dat bedrijven zoals Facebook en Google daadwerkelijk om mensen geven. :o
ROBODEMONS..................|:(
  vrijdag 31 mei 2019 @ 23:36:23 #39
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_187191801
quote:
7s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 23:34 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Je zegt online communicatie, maar daar is geen monopolie. Dus er zijn altijd alternatieven en dus nul reden voor een overheid om in te grijpen.
Dat is niet waar. Facebook heeft wel degelijk een monopoliepositie. Iedereen zit op facebook. Als je niet op facebook bent dan kunnen mensen jou niet vinden.. kunnen mensen geen contact met je onderhouden etc...

De monopolie komt tot stand doordat men de markt gecornered heeft op aandacht. Andere sociale media sites bestaan wel maar hebben niet de accounts om aantrekkelijk te zijn. Je gaat je vrienden niet vinden bij andere bedrijven.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  vrijdag 31 mei 2019 @ 23:37:18 #40
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_187191817
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 23:33 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Begrijp je nog steeds niet, dat een ideologie niet hetzelfde is als de feitelijk gang van zaken, maar deze wel probeert te beinvloeden?
Ik snap niet hoe dat relevant is mbt deze discussie.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  vrijdag 31 mei 2019 @ 23:41:04 #41
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_187191908
Ik ben vrij links en ben op Twitter vrijwel uitsluitend op linkse of neutrale accounts geabbonneerd, maar toch krijg ik steeds een Wierd Duk of Syp Wynia bovenaan bij de suggesties om te volgen. Omgekeerd gebeurd dat gewoon niet bij rechtse users.

Het idee dat Google of Twitter links zouden zijn is vrij ridicuul. De juiste kwalificatie is internationaal en rechts. Ze zijn inderdaad niet voor gesloten grenzen (Baudet krijgt trouwens genoeg geld van het bedrijfsleven) maar dat is wat anders dan links.

Net zoals het idee dat RTL links zou zijn vanwege zwarte piet niet klopt.

https://www.politico.eu/a(...)ilanthropy-politics/
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  vrijdag 31 mei 2019 @ 23:41:57 #42
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_187191934
quote:
7s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 23:36 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Dat is niet waar. Facebook heeft wel degelijk een monopoliepositie. Iedereen zit op facebook. Als je niet op facebook bent dan kunnen mensen jou niet vinden.. kunnen mensen geen contact met je onderhouden etc...
Dat is simpelweg niet waar. Next!
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  vrijdag 31 mei 2019 @ 23:43:34 #43
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_187191970
quote:
7s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 23:41 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dat is simpelweg niet waar. Next!
Sterk weer.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_187192002
quote:
10s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 23:43 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Sterk weer.
nja iets beweren wat niet waar is, en iemand zegt dat het niet waar is gewoon normaal lijkt me.

"Olifanten zijn paars"

"niet waar!!!"

"sterk weer"
pi_187192004
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 23:12 schreef Hexagon het volgende:
De slachtofferrol is fijn want dan hoef je zelf nergens verantwoordelijkheid voor te nemen.

Dus als je faalt is kun je lekker een complot verzinnen. Jouw treurige leven ligt dan allemaal aan de feministen, het partijkartel, George Soros, de Europese unie, de moslims en vooral niet aan jezelf.
Helemaal correctwat mij betreft. Aan rechtse/conservatieve kant, maar zeker ook links: het ligt aan asociale tokkies, populisten, pim fortuyn, baudet, propaganda, het boze kapitalisme, ons oh zo rechtse overheidsapparaat, de politie etc.

Allemaal lekker reactief en lekker klagen. Er echt iets constructiefs mee doen, tsja, dat is dan weer te hoog gegrepen. Lekker ruzie maken op facebook of elders online. Allemaal even triest, links en rechts.
Whatever...
pi_187192047
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 23:41 schreef Klopkoek het volgende:
Ik ben vrij links en ben op Twitter vrijwel uitsluitend op linkse of neutrale accounts geabbonneerd, maar toch krijg ik steeds een Wierd Duk of Syp Wynia bovenaan bij de suggesties om te volgen. Omgekeerd gebeurd dat gewoon niet bij rechtse users.

Het idee dat Google of Twitter links zouden zijn is vrij ridicuul. De juiste kwalificatie is internationaal en rechts. Ze zijn inderdaad niet voor gesloten grenzen (Baudet krijgt trouwens genoeg geld van het bedrijfsleven) maar dat is wat anders dan links.

Net zoals het idee dat RTL links zou zijn vanwege zwarte piet niet klopt.

https://www.politico.eu/a(...)ilanthropy-politics/
Neehoor, ze weten precies wat op jouw soort idioten werkt als lap op een stier. Lekker boos worden op rechtse types online. Al dat geflame online is voor hun een deel van het businessmodel.

Jij zit zelf zo links in het spectrum dat alleen AFA niet rechts is voor jou. Prima, hoor, ouwe communist, maar beetje in de spiegel kijken kan geen kwaad.
Whatever...
pi_187192048
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 23:41 schreef Klopkoek het volgende:
Ik ben vrij links en ben op Twitter vrijwel uitsluitend op linkse of neutrale accounts geabbonneerd, maar toch krijg ik steeds een Wierd Duk of Syp Wynia bovenaan bij de suggesties om te volgen. Omgekeerd gebeurd dat gewoon niet bij rechtse users.

Het idee dat Google of Twitter links zouden zijn is vrij ridicuul. De juiste kwalificatie is internationaal en rechts. Ze zijn inderdaad niet voor gesloten grenzen (Baudet krijgt trouwens genoeg geld van het bedrijfsleven) maar dat is wat anders dan links.

Inderdaad, open grenzen betekent vaak gewoon goedkope arbeidskrachten.
ROBODEMONS..................|:(
  vrijdag 31 mei 2019 @ 23:48:11 #48
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_187192061
quote:
7s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 23:45 schreef koemleit het volgende:

[..]

nja iets beweren wat niet waar is, en iemand zegt dat het niet waar is gewoon normaal lijkt me.

"Olifanten zijn paars"

"niet waar!!!"

"sterk weer"
Klopt. En dat zou ook kwalijk zijn als ik dat zo deed... jammer genoeg is dat niet wat er aan de hand is.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  vrijdag 31 mei 2019 @ 23:49:07 #49
485804 Ship-o-Bricks
The Unsinkable Just Happened
pi_187192078
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 23:34 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ja hoewel ook beperkt

De meeste mensen worden totaal niet aangetrokken door zelfmedelijden
Je moet het zelfmedelijden er niet te dik opleggen idd.
  vrijdag 31 mei 2019 @ 23:50:28 #50
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_187192103
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 23:47 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Neehoor, ze weten precies wat op jouw soort idioten werkt als lap op een stier. Lekker boos worden op rechtse types online. Al dat geflame online is voor hun een deel van het businessmodel.

Jij zit zelf zo links in het spectrum dat alleen AFA niet rechts is voor jou. Prima, hoor, ouwe communist, maar beetje in de spiegel kijken kan geen kwaad.
En jij bent zo rechts dat alleen PVV en FvD te extreem voor jou is...

Alles rechts van de ChristenUnie stem ik inderdaad nooit op.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')