Wat een honden zijn het toch ook met hun gestaak elke keer.quote:Het stad- en streekvervoer in de provincies Utrecht en Gelderland gaat op dinsdag 28 mei alsnog meedoen aan de landelijke staking van het stad- en streekvervoer. Dat meldt vakbond FNV woensdag. Ook de NS doet mee aan de actiedag.
Eerder gaven vervoerders uit Utrecht en Gelderland aan niet mee te doen met de acties, maar ze hebben zich inmiddels toch aangesloten bij de vervoerdersacties. Alleen vervoerder Keolis in Utrecht rijdt dinsdag volgens normale dienstregeling.
De andere provincies meldden al op 8 mei te gaan staken op 28 mei. Werknemers van de NS en in het stad- en streekvervoer staken de hele dag om actie te voeren voor een beter pensioen. De staking begint dinsdag om 5.00 uur en duurt volgens de vakbond 24 uur.
https://www.nu.nl/economi(...)aking-op-28-mei.html
twitter:justinvendurmie twitterde op maandag 27-05-2019 om 20:12:13 @LodewijkA Is deze landelijke staking ideaal? Nee.Worden de reizigers getroffen, terwijl zij ons salaris betalen én niets met deze kwestie te maken hebben? Ja.Ligt daar een pijnpunt van de tegenstanders van de staking? Ja.Is deze mening van de tegenstanders terecht? Ja. reageer retweet
Gelukkig vindt de rechter de staking prima, dus doei.quote:Op maandag 27 mei 2019 20:11 schreef Nikonlover het volgende:
Ik hoop dat de ME al die asociale stakers weer aan het werk zet.
Doe eens een overzichtje?quote:Op maandag 27 mei 2019 20:11 schreef Nikonlover het volgende:
Wat een honden zijn het toch ook met hun gestaak elke keer.
Wat zanik je dan...quote:Ook fijn dat mensen in deze periode tentamens en examens hebben die niet verzet zullen worden.
Blij dat ik niet afhankelijk ben van die lui
Is niet mijn OPquote:Op maandag 27 mei 2019 20:20 schreef AchJa het volgende:
[..]
Doe eens een overzichtje?
[..]
Wat zanik je dan...
In 17 jaar 2 dagen staken door geheel Nederland. Man man het is wat.quote:Op maandag 27 mei 2019 20:20 schreef AchJa het volgende:
[..]
Doe eens een overzichtje?
[..]
Wat zanik je dan...
Dat bedoel ik, maar iedereen en zijn moeder is in paniek... Echt he...quote:Op maandag 27 mei 2019 20:23 schreef Cherni het volgende:
In 17 jaar 2 dagen staken door geheel Nederland. Man man het is wat.
Natuurlijk is het triest. Maar staken is niet door de rechter verboden en een laatste redmiddel om de overheid in beweging te krijgen om tot een akkoord te komen. En dan is het ook al lang van tevoren aangekondigd.quote:Op maandag 27 mei 2019 20:29 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat bedoel ik, maar iedereen en zijn moeder is in paniek... Echt he...
Het had je gesierd als je ff de hele draad gepost had, begin gerust vanaf het begin te lezen ipv te gaan cherry picken...:quote:Op maandag 27 mei 2019 20:19 schreef Nikonlover het volgende:twitter:justinvendurmie twitterde op maandag 27-05-2019 om 20:12:13 @:LodewijkA Is deze landelijke staking ideaal? Nee.Worden de reizigers getroffen, terwijl zij ons salaris betalen én niets met deze kwestie te maken hebben? Ja.Ligt daar een pijnpunt van de tegenstanders van de staking? Ja.Is deze mening van de tegenstanders terecht? Ja. reageer retweet
twitter:justinvendurmie twitterde op maandag 27-05-2019 om 20:04:47 Na enig twijfel toch de behoefte om te reageren en mijn mening te uiten over de #OVstaking van morgen: reageer retweet
Men weet al drie weken dat er morgen gestaakt wordt maar dat is zelfs te kort dag om een alternatief te verzinnen voor je WWV...quote:Op maandag 27 mei 2019 20:33 schreef Cherni het volgende:
Natuurlijk is het triest. Maar staken is niet door de rechter verboden en een laatste redmiddel om de overheid in beweging te krijgen om tot een akkoord te komen. En dan is het ook al lang van tevoren aangekondigd.
Eindelijk iemand die in oplossingen denkt.quote:
Ik vind het heerlijk als ik eerlijk ben. Ten eerste, ik kan zat werk thuis doen en hou meer tijd over. Ten tweede, ik ben veel productiever als ik thuis werk.quote:Op maandag 27 mei 2019 20:45 schreef AchJa het volgende:
[..]
Eindelijk iemand die in oplossingen denkt.
Nou ja, Fok! is niet iedereen he.... volgens mij valt het best wel mee....quote:Op maandag 27 mei 2019 20:29 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat bedoel ik, maar iedereen en zijn moeder is in paniek... Echt he...
Als jij drie weken van tevoren weet dat er iets staat te gebeuren ga je anticiperen. Maar nee, wat gaan we doen, helemaal niks en maar hopen de de overheid de staking gaat verbieden...quote:Op maandag 27 mei 2019 20:48 schreef Discombobulate het volgende:
Ik kan me voorstellen dat voor mensen die deze mogelijkheid niet hebben het wel zwaar kut is natuurlijk.
Ook als je hebt geanticipeerd kun je je vervolgens nog steeds kapot ergeren aan die luie egoïsten.quote:Op maandag 27 mei 2019 20:49 schreef AchJa het volgende:
[..]
Als jij drie weken van tevoren weet dat er iets staat te gebeuren ga je anticiperen. Maar nee, wat gaan we doen, helemaal niks en maar hopen de de overheid de staking gaat verbieden...
Ik wist neit dat het een draadje was.quote:Op maandag 27 mei 2019 20:35 schreef AchJa het volgende:
[..]
Het had je gesierd als je ff de hele draad gepost had, begin gerust vanaf het begin te lezen ipv te gaan cherry picken...:twitter:justinvendurmie twitterde op maandag 27-05-2019 om 20:04:47 Na enig twijfel toch de behoefte om te reageren en mijn mening te uiten over de #OVstaking van morgen: reageer retweet
Foks! finest bedoel je?quote:Op maandag 27 mei 2019 20:52 schreef Kansenjongere het volgende:
Ook als je hebt geanticipeerd kun je je vervolgens nog steeds kapot ergeren aan die luie egoïsten.
Dat is het ook. In de praktijk hebben velen daar wel begrip voor.quote:Op maandag 27 mei 2019 20:49 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Nou ja, Fok! is niet iedereen he.... volgens mij valt het best wel mee....
Dat komt omdat ze niet door hebben waar het echt om gaat.quote:Op maandag 27 mei 2019 20:57 schreef Cherni het volgende:
[..]
Dat is het ook. In de praktijk hebben velen daar wel begrip voor.
Wie gaat dat betalen?quote:Bovendien staken nog wel meer sectoren weliswaar op een andere dag. Alleen met die 66 ben ik het niet eens. Als je dat al wil moet het voor iedereen gelden. Ook voor toekomstige generaties en niet bevriezen voor een aantal jaar. Maar het gaat om meer. En helaas zie je dat niet terug in de media.
In 17 jaar 2 dagen staken door geheel Nederland. Man man het is wat.quote:Op maandag 27 mei 2019 20:20 schreef AchJa het volgende:
[..]
Doe eens een overzichtje?
[..]
Wat zanik je dan...
In afspraak met de werkgever als die geen boete hoeft te betalen. Het scheelt bovendien de werkgever ook nog een groot deel. Het gaat niet over die aow alleen.quote:Op maandag 27 mei 2019 21:12 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Dat komt omdat ze niet door hebben waar het echt om gaat.
[..]
Wie gaat dat betalen?
Waarom tel je de recente stakingen niet mee, die wellicht niet door heel Nederland waren, maar wel dusdanig waren uitgekozen dat zo veel mogelijk reizigers er last van hadden?quote:Op maandag 27 mei 2019 21:18 schreef Cherni het volgende:
[..]
In 17 jaar 2 dagen staken door geheel Nederland. Man man het is wat.
[..]
In afspraak met de werkgever als die geen boete hoeft te betalen. Het scheelt bovendien de werkgever ook nog een groot deel. Het gaat niet over die aow alleen.
De werkgevers betalen de indexatie van de pensioenen en het dekkingsgat wat daardoor gaat ontstaan?quote:Op maandag 27 mei 2019 21:18 schreef Cherni het volgende:
[..]
In 17 jaar 2 dagen staken door geheel Nederland. Man man het is wat.
[..]
In afspraak met de werkgever als die geen boete hoeft te betalen. Het scheelt bovendien de werkgever ook nog een groot deel. Het gaat niet over die aow alleen.
Weet je wat het kost iemand 2 jaar een sociaal traject aan te bieden, en dan alsnog na die twee jaar te ontslaan met een ontslagvergoeding en dan nog even 2 jaar ww.quote:Op maandag 27 mei 2019 21:20 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
De werkgevers betalen de indexatie van de pensioenen en het dekkingsgat wat daardoor gaat ontstaan?
Dat is gul van ze.
100km vind ik toch net iets te ver.quote:Op maandag 27 mei 2019 21:19 schreef MadJackthePirate het volgende:
Nederland is maar een klein land, je kan in principe overal heenfietsen
quote:Op maandag 27 mei 2019 21:19 schreef MadJackthePirate het volgende:
Nederland is maar een klein land, je kan in principe overal heenfietsen
Same.quote:Op maandag 27 mei 2019 21:39 schreef cherrycoke het volgende:
ik heb voor morgen all mijn afspraken verplaats / afgezegd ik heb dus in principe een dagje vrij, ik heb zoveel mogelijk in vandaag gepropt.
Bij NS specifiek? Help mij even op weg. Het spoor heeft vaker plat gelegen door weersomstandigheden dan door een staking. En als jij het zegt kun je er wel een aantal benoemen.quote:Op maandag 27 mei 2019 21:20 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Waarom tel je de recente stakingen niet mee, die wellicht niet door heel Nederland waren, maar wel dusdanig waren uitgekozen dat zo veel mogelijk reizigers er last van hadden?
18 maart van dit jaar staking in de ochtendspits eveneens ivm pensioen.quote:Op maandag 27 mei 2019 21:59 schreef Cherni het volgende:
[..]
Bij NS specifiek? Help mij even op weg. Het spoor heeft vaker plat gelegen door weersomstandigheden dan door een staking. En als jij het zegt kun je er wel een aantal benoemen.
Omdat ik zelf maar 2 stakingen heb meegemaakt in die 17 jaar. Waarvan morgen dus dag 2. Die wilde staking was in Amsterdam. Daar is ook personeel voor ontslagen omdat er geen toestemming wasquote:Op maandag 27 mei 2019 22:14 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
18 maart van dit jaar staking in de ochtendspits eveneens ivm pensioen.
Vorig jaar een aantal wilde stakingen, ik meen over de dienstregeling en het rondje om de kerk.
Jaar daarvoor volgens mij ook vanwege het rondje om de kerk.
Hoe jij aan slechts 2 stakingen in 17 jaar komt is me een raadsel.
Dat is natuurlijk gelul, want gemakshalve werd het verkeer ervoor ook maar volledig stilgelegd omdat jouw werkgever zo inflexibel als een loden pijp is en daarna duurde het de rest van de dag voor het weer enigszins op een dienstregeling begon te lijken.quote:
Ik heb toch maar dagje opgenomen.quote:Op maandag 27 mei 2019 21:39 schreef cherrycoke het volgende:
ik heb voor morgen all mijn afspraken verplaats / afgezegd ik heb dus in principe een dagje vrij, ik heb zoveel mogelijk in vandaag gepropt.
En donderdag hemelvaartquote:Op maandag 27 mei 2019 22:44 schreef Monolith het volgende:
Gewoon lekker thuiswerken, dus ook wat langer uitslapen. Geen problemen mee, zo'n staking.
Heb je een lang weekend als je de vrijdag ook oppakt. In het verleden bij een staking in Duitsland nam ik ook verlof. En bij bepaalde deadlines ging ik een dag eerder op en boekte de werkgever een hotel of ik overnachte bij een collega.quote:Op maandag 27 mei 2019 22:53 schreef KennyPowers het volgende:
[..]
En donderdag hemelvaart
bijna pinksteren
wat een leven
Ik ben oprecht nieuwsgierig naar het hele verhaal.quote:Op maandag 27 mei 2019 20:57 schreef Cherni het volgende:
[..]
Dat is het ook. In de praktijk hebben velen daar wel begrip voor.
Bovendien staken nog wel meer sectoren weliswaar op een andere dag. Alleen met die 66 ben ik het niet eens. Als je dat al wil moet het voor iedereen gelden. Ook voor toekomstige generaties en niet bevriezen voor een aantal jaar. Maar het gaat om meer. En helaas zie je dat niet terug in de media.
quote:"Kom gewoon niet. Probeer je werk als het telefonisch kan telefonisch te doen", zegt Hoes. Ook legt hij verantwoordelijkheid bij de reiziger zelf: "Als je dan toch de weg op gaat dan doe je het mooi zelf. Eigen risico, maar de veiligheid van jezelf en van je omgeving die stel je dan in de waagschaal."
Tja ik heb dat nu al een aantal keer uitgelegd.quote:Op maandag 27 mei 2019 23:08 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Ik ben oprecht nieuwsgierig naar het hele verhaal.
quote:Op maandag 27 mei 2019 23:36 schreef Cherni het volgende:
[..]
Tja ik heb dat nu al een aantal keer uitgelegd.
Ik zal je een voorbeeld geven.
Stel ik word op 64 jarige leeftijd afgekeurd voor functie al wil ik nog graag op de bok zitten. Maar helaas de psycholoog vind dat mijn reactievermogen niet meer aan de norm voldoet of mijn gehoor voldoet niet meer aan de norm. Enfin er zijn nog meer redenen.
Dan moet mijn werkgever mij 2 jaar een sociaal plan aanbieden. Mochten ze na die 2 jaar geen ander werk voor mij vinden volgt er een ontslag. Maar dan krijg je ook een ontslagvergoeding van pak weg 35.000 euro netto maar dat is ook nog eens afhankelijk van het aantal dienstjaren. Maar mijn werkgever kost dat bruto circa 70.000 euro. En dan kom je ook in de ww. Maar voordat ik in de ww terecht kom ben ik al 66. Het kost de werkgever een vermogen en een hoop frustratie onder jongeren omdat ik in die 2 jaar wel nog in de bezetting zit.
Wat mijn werkgever natuurlijk liever heeft is dat hij je op 64 jarige leeftijd met een regeling via een stamrecht een bedrag kan storten en die je dan maandelijks aanvult vanuit dat fonds. En dan overal vanaf is. Dat is belastingtechnisch gunstig voor de werkgever en werknemer.
Maar als mijn werkgever die constructie wil toepassen word hij bestraft en mag daar 52% van afdragen.
De hoogte van je pensioen staat daar los van omdat je natuurlijk wel maar opbouwt tot 64. Helaas dat verlies moet je dan maar nemen.
Maar het bespaart iemand van 64 tot 68 een hoop ellende mbt ww, UWV etc etc. Want iemand die zo dicht bij zijn aow leeftijd zit, vind daar nog maar eens werk voor.
Het is nu al zo dat men hemel en aarde moet bewegen om een machinist die vanaf zijn 16e via de schoonmaak al meer dan 45 jaar gewerkt heeft met dubbele onregelmatigheid, die diensten te geven om deze groep te ontlasten vanwege gezondheidsredenen. Dat geeft iedere keer weer gezeur met roosteren.
Dit is een voorbeeld dat een normale zaak zal worden. Ik heb nog niet een machinist meegemaakt die op 65 jarige leeftijd fulltime alle diensten draait. Als dat zo is dan is het een uitzondering.
Zelf stop ik ermee als ik 63-64 word ongeacht de pensioenleeftijd mits de overheid de huidige plannen dat ik moet doorgaan tot 68 en 3 maanden niet zal aanpassen dat ik nog langer door moet. Maar helaas ik kan niet in de beurs kijken van iedere collega.
Dit bovenstaande is een van de punten die er ook genoemd word. Namelijk boetevrij een regeling in overleg met de werkgever. En dat punt is voor mij de reden tot staken. Plat gezegd fuck de overheid die wel voor zijn eigen departementen en de belastingdienst alles kan regelen.
Ik wil op een normale manier stoppen en niet in die molen terecht komen van sociale trajecten, WAO(Dat ook nog mogelijk is) , WW en UWV op een leeftijd van pak weg 66/68 jaar.
Zie je het als zwaar beroep? In het OV kan je het werk prima uitvoeren als je ouder bent. Bij een stratenmaker vind ik het een ander verhaal.quote:Aanleiding voor de staking voor de bonden is het uitblijven van een akkoord over de pensioenen. Onder meer over het verhogen van de AOW-leeftijd en vroeger pensioen voor mensen met zware beroepen worden werkgevers en werknemers het maar niet eens.
Maar waarom dan steeds kiezen voor: fuck de riant betalende klant?quote:
Hoezo “keer op keer”?quote:Op dinsdag 28 mei 2019 00:18 schreef Kansenjongere het volgende:
Maar waarom dan steeds kiezen voor: fuck de riant betalende klant?
(die zogenaamd op 1, 2 en 3 zou staan maar in feite keer op keer de lul is)
Wat is zwaar. Het gaat erom dat je met keuringen te maken hebt. En al zou je willen je moet door die keuring heen. Bovendien heb je te maken met dubbele onregelmatigheden en mijn huisarts zegt dat het zeer ongezond is. Maar goed dat is mijn keuze en tot nu toe gaat dat bij mij prima.quote:Op dinsdag 28 mei 2019 00:17 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
[..]
Zie je het als zwaar beroep? In het OV kan je het werk prima uitvoeren als je ouder bent. Bij een stratenmaker vind ik het een ander verhaal.
Tijdje terug was er nog een staking dat de bussen een tijd niet reden wegens staking ook.quote:Op maandag 27 mei 2019 22:28 schreef Cherni het volgende:
[..]
Omdat ik zelf maar 2 stakingen heb meegemaakt in die 17 jaar. Waarvan morgen dus dag 2. Die wilde staking was in Amsterdam. Daar is ook personeel voor ontslagen omdat er geen toestemming was
18 maart 66 min.
Verder kan ik mij regio Eindhoven niets herinneren.
De eerste staking was ergens in 2004 als ik mij nog kan herinneren. Dat was ook landelijk en ook tegen de overheid.
Dacht je nu werkelijk dat ik sta te springen om te staken dit om reizigers te pesten. Maar door de onvrede zal hoop ik de overheid met een akkoord komen.quote:Op dinsdag 28 mei 2019 00:18 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Maar waarom dan steeds kiezen voor: fuck de riant betalende klant?
(die zogenaamd op 1, 2 en 3 zou staan maar in feite keer op keer de lul is)
Twee maanden en tien dagen geleden nog,quote:Op dinsdag 28 mei 2019 00:25 schreef Ringo het volgende:
[..]
Hoezo “keer op keer”?
Alsof zulke stakingen in NL aan de orde van de dag zijn .
Heb je alternatieven overwogen waarbij de reiziger niet de dupe zou zijn?quote:Op dinsdag 28 mei 2019 00:31 schreef Cherni het volgende:
[..]
Dacht je nu werkelijk dat ik sta te springen om te staken dit om reizigers te pesten.
Ja, gratis reizen maar dat keurt de rechter niet goed en ziet dit als diefstal.quote:Op dinsdag 28 mei 2019 00:34 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Heb je alternatieven overwogen waarbij de reiziger niet de dupe zou zijn?
Daar heb je vakbonden voor. En zeker als je tegen de overheid staakt is het creëeren van maatschappelijke puinzooi een zeer effectief middel.quote:Op dinsdag 28 mei 2019 00:34 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Heb je alternatieven overwogen waarbij de reiziger niet de dupe zou zijn?
Gratis reizen boeit de overheid ook niet zoveel.quote:Op dinsdag 28 mei 2019 00:36 schreef Cherni het volgende:
[..]
Ja, gratis reizen maar dat keurt de rechter niet goed en ziet dit als diefstal.
Tsja, ik zie de wijze waarop jouw werkgever de poortjes op Sloterdijk heeft geplaatst en hier vervolgens nul komma nul ruchtbaarheid aan heeft gegeven als diefstal maar dat heeft noch hen noch jou ervan weerhouden hier iets aan te doen toch?quote:Op dinsdag 28 mei 2019 00:36 schreef Cherni het volgende:
[..]
Ja, gratis reizen maar dat keurt de rechter niet goed en ziet dit als diefstal.
Dat is dan ook waar dit soort stakingen om te doen zijn. Pogingen om bijna uitgestorven dinosauriërs als de vakbonden nieuw leven in te blazen.quote:Op dinsdag 28 mei 2019 00:37 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Daar heb je vakbonden voor. En zeker als je tegen de overheid staakt is het creëeren van maatschappelijke puinzooi een zeer effectief middel.
Duh, moet ik ook nog weten waar op elk station in Nederland de poortjes zijn geplaatst?quote:Op dinsdag 28 mei 2019 00:38 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Tsja, ik zie de wijze waarop jouw werkgever de poortjes op Sloterdijk heeft geplaatst en hier vervolgens nul komma nul ruchtbaarheid aan heeft gegeven als diefstal maar dat heeft noch hen noch jou ervan weerhouden hier iets aan te doen toch?
Of jij een fuck geeft om je klanten moet je zelf weten.quote:Op dinsdag 28 mei 2019 00:52 schreef Cherni het volgende:
[..]
Duh, moet ik ook nog weten waar op elk station in Nederland de poortjes zijn geplaatst?
Ik geef net zoveel om de klanten als een Ziggo, IZZ en iedere andere instelling waar je mee te maken kunt hebben. En als jij denkt dat ik er geen fuck om geef dan is het prima. Maar als je het niet erg vind laat ik die mening wel over aan mijn werkgever of de reiziger in levende lijve waar ik face tot face mee te maken heb.quote:Op dinsdag 28 mei 2019 00:57 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Of jij een fuck geeft om je klanten moet je zelf weten.
IZZ ken ik niet, maar Ziggo heeft concurrentie en kan zich daarom niet de arrogantie permitteren die jouw werkgever zichzelf wel permitteert. Op Sloterdijk zijn de poortjes dusdanig geplaatst dat mensen met afgekocht reisrecht de keuze hebben tussen omlopen of te veel betalen. Maar NS vindt het niet nodig om ze hierop te wijzen of ze pro-actief te compenseren voor de onterecht in rekening gebrachte kosten. Er hebben posters gehangen op niet al te zichtbare plaatsen, maar die zijn snel weggehaald toen bleek dat reizigers hier niet al te vrolijk van werden. Een goede sfeer richting het NS-personeel is blijkbaar belangrijker dan voorkomen dat de reiziger wordt opgelicht...quote:Op dinsdag 28 mei 2019 01:03 schreef Cherni het volgende:
[..]
Ik geef net zoveel om de klanten als een Ziggo, IZZ en iedere andere instelling waar je mee te maken kunt hebben. En als jij denkt dat ik er geen fuck om geef dan is het prima. Maar als je het niet erg vind laat ik die mening wel over aan mijn werkgever of de reiziger in levende lijve waar ik face tot face mee te maken heb.
Reken er maar op dat de volgende actie twee dagen duurt. Gewoon de druk opbouwen.quote:Op dinsdag 28 mei 2019 01:10 schreef ACT-F het volgende:
Wat ik niet snap is dat ze maar één dag staken. Waarom zo'n prikactie waar de overheid niet wakker van ligt? Ik zou net zo lang staken totdat de eisen ingewilligd zijn. Gewoon de Franse methode
Daar zie ik ook wel iets in. Het gaat niet om onzin natuurlijk maar om rechtvaardige principes. De Werker wil zijn welverdiende deel van de economische koek. Ik vind het wel een goede ontwikkeling dat de graaiende powers that be niet overal meer mee wegkomen en tegengas krijgen van het volk.quote:Op dinsdag 28 mei 2019 01:10 schreef ACT-F het volgende:
Wat ik niet snap is dat ze maar één dag staken. Waarom zo'n prikactie waar de overheid niet wakker van ligt? Ik zou net zo lang staken totdat de eisen ingewilligd zijn. Gewoon de Franse methode
Fietsenquote:Op dinsdag 28 mei 2019 01:11 schreef kree het volgende:
Ik neem maar aan dat ik niet van Katwijk met de bus naar Leiden kan komen en dan met de NS van Leiden naar Delft morgen (en weer terug) ?
Die staat dan gepland voor 8 juni 2021? Dat schiet toch niet opquote:Op dinsdag 28 mei 2019 01:14 schreef Drekkoning het volgende:
Reken er maar op dat de volgende actie twee dagen duurt. Gewoon de druk opbouwen.
Ik vind dat we erg mild zijn als je bedenkt hoeveel de gemiddelde burger ingeleverd heeft de afgelopen decennia. Kennelijk hebben we het nog te goed.quote:Op dinsdag 28 mei 2019 01:22 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Daar zie ik ook wel iets in. Het gaat niet om onzin natuurlijk maar om rechtvaardige principes. De Werker wil zijn welverdiende deel van de economische koek. Ik vind het wel een goede ontwikkeling dat de graaiende powers that be niet overal meer mee wegkomen en tegengas krijgen van het volk.
Vermoed binnen de maand juni nog als de overheid niet over de brug komtquote:Op dinsdag 28 mei 2019 01:29 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Fietsen
[..]
Die staat dan gepland voor 8 juni 2021? Dat schiet toch niet op
[..]
Ik vind dat we erg mild zijn als je bedenkt hoeveel de gemiddelde burger ingeleverd heeft de afgelopen decennia. Kennelijk hebben we het nog te goed.
Lekker op de fiets met onweer op je donderquote:Op dinsdag 28 mei 2019 06:51 schreef haags_kwartiertje het volgende:
En dan dit baggerweer erbij. Dit maakt het allemaal wel extra genottelijk
https://www.anwb.nl/verkeer/filelijstquote:Op dinsdag 28 mei 2019 07:12 schreef yosander het volgende:
Blauwe lucht en een zonnetje hier hopelijk vallen de files ook mee in het noorden
https://www.tubantia.nl/b(...)-zonder-ov~a4990296/quote:Ook de metro's in Amsterdam en Rotterdam rijden niet. Hierdoor dreigt het Amsterdamse stadsdeel Noord de hele dag van de rest van de stad afgesloten. Het stadsdeel is voor fietsers en voetgangers alleen met de pond te bereiken. En deze staakt ook.
Geen files voor mijquote:
Lekker fietsen door de IJ tunnelquote:Op dinsdag 28 mei 2019 07:27 schreef Lola69 het volgende:
[..]
https://www.tubantia.nl/b(...)-zonder-ov~a4990296/
Ja, kan blijkbaar wel nu. Maar dan nog is het een uur (of meer) omfietsen als je ver in Noord woont. Bij NDSM bijvoorbeeld.quote:
Godsamme, moet je nog geld wisselen ook.quote:Op dinsdag 28 mei 2019 07:27 schreef Lola69 het volgende:
[..]
https://www.tubantia.nl/b(...)-zonder-ov~a4990296/
Bedankt voor de uitleg.quote:Op maandag 27 mei 2019 23:36 schreef Cherni het volgende:
[..]
Tja ik heb dat nu al een aantal keer uitgelegd.
Ik zal je een voorbeeld geven.
Stel ik word op 64 jarige leeftijd afgekeurd voor functie al wil ik nog graag op de bok zitten. Maar helaas de psycholoog vind dat mijn reactievermogen niet meer aan de norm voldoet of mijn gehoor voldoet niet meer aan de norm. Enfin er zijn nog meer redenen.
Dan moet mijn werkgever mij 2 jaar een sociaal plan aanbieden. Mochten ze na die 2 jaar geen ander werk voor mij vinden volgt er een ontslag. Maar dan krijg je ook een ontslagvergoeding van pak weg 35.000 euro netto maar dat is ook nog eens afhankelijk van het aantal dienstjaren. Maar mijn werkgever kost dat bruto circa 70.000 euro. En dan kom je ook in de ww. Maar voordat ik in de ww terecht kom ben ik al 66. Het kost de werkgever een vermogen en een hoop frustratie onder jongeren omdat ik in die 2 jaar wel nog in de bezetting zit.
Wat mijn werkgever natuurlijk liever heeft is dat hij je op 64 jarige leeftijd met een regeling via een stamrecht een bedrag kan storten en die je dan maandelijks aanvult vanuit dat fonds. En dan overal vanaf is. Dat is belastingtechnisch gunstig voor de werkgever en werknemer.
Maar als mijn werkgever die constructie wil toepassen word hij bestraft en mag daar 52% van afdragen.
De hoogte van je pensioen staat daar los van omdat je natuurlijk wel maar opbouwt tot 64. Helaas dat verlies moet je dan maar nemen.
Maar het bespaart iemand van 64 tot 68 een hoop ellende mbt ww, UWV etc etc. Want iemand die zo dicht bij zijn aow leeftijd zit, vind daar nog maar eens werk voor.
Het is nu al zo dat men hemel en aarde moet bewegen om een machinist die vanaf zijn 16e via de schoonmaak al meer dan 45 jaar gewerkt heeft met dubbele onregelmatigheid, die diensten te geven om deze groep te ontlasten vanwege gezondheidsredenen. Dat geeft iedere keer weer gezeur met roosteren.
Dit is een voorbeeld dat een normale zaak zal worden. Ik heb nog niet een machinist meegemaakt die op 65 jarige leeftijd fulltime alle diensten draait. Als dat zo is dan is het een uitzondering.
Zelf stop ik ermee als ik 63-64 word ongeacht de pensioenleeftijd mits de overheid de huidige plannen dat ik moet doorgaan tot 68 en 3 maanden niet zal aanpassen dat ik nog langer door moet. Maar helaas ik kan niet in de beurs kijken van iedere collega.
Dit bovenstaande is een van de punten die er ook genoemd word. Namelijk boetevrij een regeling in overleg met de werkgever. En dat punt is voor mij de reden tot staken. Plat gezegd fuck de overheid die wel voor zijn eigen departementen en de belastingdienst alles kan regelen.
Ik wil op een normale manier stoppen en niet in die molen terecht komen van sociale trajecten, WAO(Dat ook nog mogelijk is) , WW en UWV op een leeftijd van pak weg 66/68 jaar.
Nee hoor, Fok is nog steeds online.quote:
Ooh faktapquote:Op dinsdag 28 mei 2019 07:36 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ja, kan blijkbaar wel nu. Maar dan nog is het een uur (of meer) omfietsen als je ver in Noord woont. Bij NDSM bijvoorbeeld.
Goed betoog en wat een rare constructie. Dus omdat je op die leeftijd in die trajecten zit, zijn instellingen zoals het UWV daar weer druk mee. Een soort van verklapte melkertbanen...quote:Op maandag 27 mei 2019 23:36 schreef Cherni het volgende:
[..]
Tja ik heb dat nu al een aantal keer uitgelegd.
Ik zal je een voorbeeld geven.
Stel ik word op 64 jarige leeftijd afgekeurd voor functie al wil ik nog graag op de bok zitten. Maar helaas de psycholoog vind dat mijn reactievermogen niet meer aan de norm voldoet of mijn gehoor voldoet niet meer aan de norm. Enfin er zijn nog meer redenen.
Dan moet mijn werkgever mij 2 jaar een sociaal plan aanbieden. Mochten ze na die 2 jaar geen ander werk voor mij vinden volgt er een ontslag. Maar dan krijg je ook een ontslagvergoeding van pak weg 35.000 euro netto maar dat is ook nog eens afhankelijk van het aantal dienstjaren. Maar mijn werkgever kost dat bruto circa 70.000 euro. En dan kom je ook in de ww. Maar voordat ik in de ww terecht kom ben ik al 66. Het kost de werkgever een vermogen en een hoop frustratie onder jongeren omdat ik in die 2 jaar wel nog in de bezetting zit.
Wat mijn werkgever natuurlijk liever heeft is dat hij je op 64 jarige leeftijd met een regeling via een stamrecht een bedrag kan storten en die je dan maandelijks aanvult vanuit dat fonds. En dan overal vanaf is. Dat is belastingtechnisch gunstig voor de werkgever en werknemer.
Maar als mijn werkgever die constructie wil toepassen word hij bestraft en mag daar 52% van afdragen.
De hoogte van je pensioen staat daar los van omdat je natuurlijk wel maar opbouwt tot 64. Helaas dat verlies moet je dan maar nemen.
Maar het bespaart iemand van 64 tot 68 een hoop ellende mbt ww, UWV etc etc. Want iemand die zo dicht bij zijn aow leeftijd zit, vind daar nog maar eens werk voor.
Het is nu al zo dat men hemel en aarde moet bewegen om een machinist die vanaf zijn 16e via de schoonmaak al meer dan 45 jaar gewerkt heeft met dubbele onregelmatigheid, die diensten te geven om deze groep te ontlasten vanwege gezondheidsredenen. Dat geeft iedere keer weer gezeur met roosteren.
Dit is een voorbeeld dat een normale zaak zal worden. Ik heb nog niet een machinist meegemaakt die op 65 jarige leeftijd fulltime alle diensten draait. Als dat zo is dan is het een uitzondering.
Zelf stop ik ermee als ik 63-64 word ongeacht de pensioenleeftijd mits de overheid de huidige plannen dat ik moet doorgaan tot 68 en 3 maanden niet zal aanpassen dat ik nog langer door moet. Maar helaas ik kan niet in de beurs kijken van iedere collega.
Dit bovenstaande is een van de punten die er ook genoemd word. Namelijk boetevrij een regeling in overleg met de werkgever. En dat punt is voor mij de reden tot staken. Plat gezegd fuck de overheid die wel voor zijn eigen departementen en de belastingdienst alles kan regelen.
Ik wil op een normale manier stoppen en niet in die molen terecht komen van sociale trajecten, WAO(Dat ook nog mogelijk is) , WW en UWV op een leeftijd van pak weg 66/68 jaar.
Betekent dit dat de vegrijzing juist goed is voor de AOW?quote:Op dinsdag 28 mei 2019 09:14 schreef Montagui het volgende:
Een WAO uitkering is flink hoger dan de AOW. Hoe meer mensen voor de pensioengerechtigde leeftijd 'uitvallen' hoe duurder het verhogen van de AOW-leeftijd gaat kosten.
Het is dan ook vaak niet voor niets dat het traject van werk naar uitkering zo'n 2 jaar kan duren. (Loon)lasten die dan voornamelijk bij de werkgever komen te liggen.
Ik zou als OV-medewerker mij hier pas zorgen over gaan maken... aan de andere kant kunnen ze als dit goed wordt doorgevoerd ook gewoon stoppen met werken vanaf hun huidige leeftijd; win-win.quote:Terwijl alle vervoerders in Den Haag vandaag hun diensten staken, is er één bus die wel rijdt: de Haga Shuttle. Het elektrische HTM-busje dat gisteren in gebruik werd genomen bij het Haga Ziekenhuis is zelfrijdend. En dus ís er geen chauffeur die het werk neer kan leggen.
Kan mij niet voorstellen dat we dit nog mee gaan maken in drukke stedenquote:Op dinsdag 28 mei 2019 09:39 schreef zatoichi het volgende:
Lees dit op de blog:
[..]
Ik zou als OV-medewerker mij hier pas zorgen over gaan maken... aan de andere kant kunnen ze als dit goed wordt doorgevoerd ook gewoon stoppen met werken vanaf hun huidige leeftijd; win-win.
Over precies 1 uur en 21 minuten lig ik in een tandartsstoel. Vullingen.quote:Op dinsdag 28 mei 2019 09:04 schreef Monolith het volgende:
Lekker uitgeslapen, even gedoucht, ontbeten, opgefrist en aan het werk. Lekker zo'n thuiswerkdagje.
Precies. En is die afkeur op een dusdanige manier dat je in de WAO terecht komt, dat mogelijk is omdat de kans daarop groter word hoe ouder je word dan schijnt dat wel betaalbaar te zijn als we die leeftijd steeds blijven verhogen.quote:Op dinsdag 28 mei 2019 09:14 schreef Montagui het volgende:
Een WAO uitkering is flink hoger dan de AOW. Hoe meer mensen voor de pensioengerechtigde leeftijd 'uitvallen' hoe duurder het verhogen van de AOW-leeftijd gaat kosten.
Het is dan ook vaak niet voor niets dat het traject van werk naar uitkering zo'n 2 jaar kan duren. (Loon)lasten die dan voornamelijk bij de werkgever komen te liggen.
Klopt. WIA dan.quote:Op dinsdag 28 mei 2019 10:30 schreef Morrigan het volgende:
Even offtopic, de WAO bestaat niet meer. Of beter gezegd, je kunt er niet meer in komen.
wia dan. In iedergeval bestaat er nog die vorm. Ik kan nog rustig voor 70% etc worden afgekeurd. Nu heb ik mij daar niet compleet in verdiept omdat ik er nooit mee te maken wil hebben als het even kan.quote:Op dinsdag 28 mei 2019 10:30 schreef Morrigan het volgende:
Even offtopic, de WAO bestaat niet meer. Of beter gezegd, je kunt er niet meer in komen.
Waardoor komt dat? Slechte communicatie van FNV?quote:Op maandag 27 mei 2019 20:57 schreef Cherni het volgende:
[..]
Dat is het ook. In de praktijk hebben velen daar wel begrip voor.
Bovendien staken nog wel meer sectoren weliswaar op een andere dag. Alleen met die 66 ben ik het niet eens. Als je dat al wil moet het voor iedereen gelden. Ook voor toekomstige generaties en niet bevriezen voor een aantal jaar. Maar het gaat om meer. En helaas zie je dat niet terug in de media.
De FNV heeft het wel aan zijn leden kenbaar gemaakt. Hoe dat naar de media is gebracht durf ik niet te zeggen. Maar de FNV eist ook een boete vrije regeling. En een boete vrije regeling is een vorm van een stamrecht.quote:Op dinsdag 28 mei 2019 10:34 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Waardoor komt dat? Slechte communicatie van FNV?
Dat de stamrechten onbelast zijn hebben ze afgeschaft toch?quote:Op dinsdag 28 mei 2019 10:38 schreef Cherni het volgende:
[..]
wia dan. In iedergeval bestaat er nog die vorm. Ik kan nog rustig voor 70% etc worden afgekeurd. Nu heb ik mij daar niet compleet in verdiept omdat ik er nooit mee te maken wil hebben als het even kan.
[..]
De FNV heeft het wel aan zijn leden kenbaar gemaakt. Hoe dat naar de media is gebracht durf ik niet te zeggen. Maar de FNV eist ook een boete vrije regeling. En een boete vrije regeling is een vorm van een stamrecht.
Inderdaad, maar dat zou in soortgelijke vorm weer terug moeten.quote:Op dinsdag 28 mei 2019 10:39 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Dat de stamrechten onbelast zijn hebben ze afgeschaft toch?
Lekker rechts blijven stemmen.quote:Op dinsdag 28 mei 2019 10:41 schreef Cherni het volgende:
[..]
Inderdaad, maar dat zou in soortgelijke vorm weer terug moeten.
Dat belasten is de boete.
Ik heb jaren PvdA gestemd of GL. De laatste keer was het GL. Klaver had prima ideeën mbt zware beroepen etc. Alleen heb ik spijt op die partij te hebben gestemd omdat Klaver compleet is doorgedraaid mbt tot het klimaat en alle andere punten in het programma er schijnbaar niet meer toe doen.quote:
Klaver doet wel zijn best om de kosten niet bij de burgers neer te leggen vind ik, en dat de industrie ook echt een aansporing heeft om te verbeteren. Dus niet allemaal gratis emmissierechten (die ze voor dikke winst kunnen verkopen)quote:Op dinsdag 28 mei 2019 10:54 schreef Cherni het volgende:
[..]
Ik heb jaren PvdA gestemd of GL. De laatste keer was het GL. Klaver had prima ideeën mbt zware beroepen etc. Alleen heb ik spijt op die partij te hebben gestemd omdat Klaver compleet is doorgedraaid mbt tot het klimaat en alle andere punten in het programma er schijnbaar niet meer toe doen.
AvD: Misschien ga ik toch de trein riskeren... Wie weet gaat er toch iets rijden.twitter:AlexandervDijl twitterde op maandag 27-05-2019 om 15:41:09 Wie kan mij morgen van #Utrecht naar #AmsterdamAmstel brengen? Helaas laat @NS_online het op de tweede dag van mijn nieuwe abonnement al afweten!Iedere tip is welkom! reageer retweet
Je moet toch iets als "budgettrainer" en als je "slim met geld" bent...quote:
quote:Budgettrainer | Bekende Nederlandse Scientoloog | Slim met geld | AliExpress Nederland |
NS raadt het letterlijk af en er dan toch naar toe gaanquote:Op dinsdag 28 mei 2019 12:27 schreef Postbus100 het volgende:
Sommige mensen zijn ook wel 2
Uit dit twitter-draadje:AvD: Misschien ga ik toch de trein riskeren... Wie weet gaat er toch iets rijden.twitter:AlexandervDijl twitterde op maandag 27-05-2019 om 15:41:09 Wie kan mij morgen van #Utrecht naar #AmsterdamAmstel brengen? Helaas laat @:NS_online het op de tweede dag van mijn nieuwe abonnement al afweten!Iedere tip is welkom! reageer retweet
NS: Ik zou je dit willen afraden. Dit om teleurstellingen te voorkomen. ^TM
AvD: Krijg ik dan mijn abonnement terug voor deze maand voor een stukje compensatie? Of stuur een taxi, dat mag ook.
NS: Er is nog niets bekend over compensatie voor de staking morgen. ^RA
Vanmorgen:
AvD: Dus, hoe krijg ik compensatie voor het feit dat ik nu netjes voor de trein van 8:58 op station Utrecht Centraal ben maar dat jullie het laten afweten?
NS: Zie: http://bit.ly/2Qo4vUJ . "Elke reiziger kan gebruikmaken van de Geld Terug Bij Vertraging regeling." ^CD
AvD: Dat gaat tot maximaal 1 uur, het ziet er naar uit dat dit nog wel een halve dag kan duren. Dan kan ik natuurlijk geen genoegen nemen met slechts aan paar euro.
Paar uur later nieuwe poging:
AvD: Ik wil graag het geld terug van mijn abonnement. Dag 2 en geen treinen. Hoe kan ik dat regelen?
NS: Bedoel je voor vandaag? ^MZ
AvD: Wil in ieder geval de 133 euro abonnementskosten terug wat ik heb betaald. Ik betaal om met de trein te kunnen reizen, dat lijkt mij een redelijke compensatie voor wat er vandaag is aangericht.
Krotom: op een trein gaan staan wachten terwijl je letterlijk wordt afgeraden dat te gaan doen. Verontwaardigd zijn dat vergoedingen maar tot 1 uur vertraging gaan. 133 euro eisen Dat staat echt in geen verhouding tot de prijs van een abonnement.
Echt, deze kerel: sneu tot op het bot
Ja, ik zag het Niet het meest heldere licht.quote:Op dinsdag 28 mei 2019 12:32 schreef AchJa het volgende:
[..]
Je moet toch iets als "budgettrainer" en als je "slim met geld" bent...
[..]
Zelfs de huidige informatie laat al zien dat zoiets inderdaad niet haalbaar is. 90 % van de 75 plussers heeft een of meerdere chronische ziektes.quote:Op dinsdag 28 mei 2019 11:26 schreef Cherni het volgende:
Bovendien is het bezopen dat mijn kinderen tot 75 of nog langer door moeten gaan als het aan de overheid ligt. Totale waanzin. Ook daar behoort men naar te kijken dat die groep beter beschermt word. Op een geven moment houd het op. Je maakt mij niet wijs dat in 2 tot 3 generaties plots de gemiddelde levensverwachting met meer dan 10 jaar stijgt. En al zeker niet gezond. Want om te werken gaat het ook om gezondheid ongeacht leeftijd. Ook daar zwijgt men over. We worden wel ouder, maar hoe zit het met gezond ouder worden in die vorm om arbeid te verrichten zonder in een gigantisch gat te vallen.
Wat een droeftoeter. Zal me gezien zn zelfbenoemde titel niet verbazen dat hij bewust een abo heft afgesloten om te protesteren.quote:Op dinsdag 28 mei 2019 12:27 schreef Postbus100 het volgende:
Sommige mensen zijn ook wel 2
Uit dit twitter-draadje:
Gisteravond:AvD: Misschien ga ik toch de trein riskeren... Wie weet gaat er toch iets rijden.twitter:AlexandervDijl twitterde op maandag 27-05-2019 om 15:41:09 Wie kan mij morgen van #Utrecht naar #AmsterdamAmstel brengen? Helaas laat @:NS_online het op de tweede dag van mijn nieuwe abonnement al afweten!Iedere tip is welkom! reageer retweet
NS: Ik zou je dit willen afraden. Dit om teleurstellingen te voorkomen. ^TM
AvD: Krijg ik dan mijn abonnement terug voor deze maand voor een stukje compensatie? Of stuur een taxi, dat mag ook.
NS: Er is nog niets bekend over compensatie voor de staking morgen. ^RA
Vanmorgen:
AvD: Dus, hoe krijg ik compensatie voor het feit dat ik nu netjes voor de trein van 8:58 op station Utrecht Centraal ben maar dat jullie het laten afweten?
NS: Zie: http://bit.ly/2Qo4vUJ . "Elke reiziger kan gebruikmaken van de Geld Terug Bij Vertraging regeling." ^CD
AvD: Dat gaat tot maximaal 1 uur, het ziet er naar uit dat dit nog wel een halve dag kan duren. Dan kan ik natuurlijk geen genoegen nemen met slechts aan paar euro.
Paar uur later nieuwe poging:
AvD: Ik wil graag het geld terug van mijn abonnement. Dag 2 en geen treinen. Hoe kan ik dat regelen?
NS: Bedoel je voor vandaag? ^MZ
AvD: Wil in ieder geval de 133 euro abonnementskosten terug wat ik heb betaald. Ik betaal om met de trein te kunnen reizen, dat lijkt mij een redelijke compensatie voor wat er vandaag is aangericht.
Krotom: op een trein gaan staan wachten terwijl je letterlijk wordt afgeraden dat te gaan doen. Verontwaardigd zijn dat vergoedingen maar tot 1 uur vertraging gaan. 133 euro eisen Dat staat echt in geen verhouding tot de prijs van een abonnement.
Echt, deze kerel: sneu tot op het bot
quote:Inmiddels zijn er ruim duizend blogs geschreven voor de AliExpress Nederland website. Daarvan heb ik er 929 persoonlijk geschreven.
Hoef je niet te vragen als dat soort figuren je moeten helpen zoeken naar ander werk etc. Dit zijn figuren die je achter het behang moet plakken.quote:Op dinsdag 28 mei 2019 13:13 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Wat een droeftoeter. Zal me gezien zn zelfbenoemde titel niet verbazen dat hij bewust een abo heft afgesloten om te protesteren.
Die site ziet er ook 'interessant' uit:
https://aliexpressnederland.nl/
wtfquote:
Wat een figuurquote:Op dinsdag 28 mei 2019 12:27 schreef Postbus100 het volgende:
Sommige mensen zijn ook wel 2
Uit dit twitter-draadje:
Gisteravond:AvD: Misschien ga ik toch de trein riskeren... Wie weet gaat er toch iets rijden.twitter:AlexandervDijl twitterde op maandag 27-05-2019 om 15:41:09 Wie kan mij morgen van #Utrecht naar #AmsterdamAmstel brengen? Helaas laat @:NS_online het op de tweede dag van mijn nieuwe abonnement al afweten!Iedere tip is welkom! reageer retweet
NS: Ik zou je dit willen afraden. Dit om teleurstellingen te voorkomen. ^TM
AvD: Krijg ik dan mijn abonnement terug voor deze maand voor een stukje compensatie? Of stuur een taxi, dat mag ook.
NS: Er is nog niets bekend over compensatie voor de staking morgen. ^RA
Vanmorgen:
AvD: Dus, hoe krijg ik compensatie voor het feit dat ik nu netjes voor de trein van 8:58 op station Utrecht Centraal ben maar dat jullie het laten afweten?
NS: Zie: http://bit.ly/2Qo4vUJ . "Elke reiziger kan gebruikmaken van de Geld Terug Bij Vertraging regeling." ^CD
AvD: Dat gaat tot maximaal 1 uur, het ziet er naar uit dat dit nog wel een halve dag kan duren. Dan kan ik natuurlijk geen genoegen nemen met slechts aan paar euro.
Paar uur later nieuwe poging:
AvD: Ik wil graag het geld terug van mijn abonnement. Dag 2 en geen treinen. Hoe kan ik dat regelen?
NS: Bedoel je voor vandaag? ^MZ
AvD: Wil in ieder geval de 133 euro abonnementskosten terug wat ik heb betaald. Ik betaal om met de trein te kunnen reizen, dat lijkt mij een redelijke compensatie voor wat er vandaag is aangericht.
Krotom: op een trein gaan staan wachten terwijl je letterlijk wordt afgeraden dat te gaan doen. Verontwaardigd zijn dat vergoedingen maar tot 1 uur vertraging gaan. 133 euro eisen Dat staat echt in geen verhouding tot de prijs van een abonnement.
Echt, deze kerel: sneu tot op het bot
Hij is ook lid van de 'kerk'quote:
quote:Scientoloog
quote:Op dinsdag 28 mei 2019 13:28 schreef ThePlaneteer het volgende:
Hij is ook budgetcoach.
Kosten: 700¤ per week
https://alexandervandijl.nl/tarieven-budgettraining/
Ik zit t nu te kijken,quote:
Maar ze vinden er wel wat van als het OV staakt... _!quote:Op dinsdag 28 mei 2019 13:18 schreef Cherni het volgende:
Hoef je niet te vragen als dat soort figuren je moeten helpen zoeken naar ander werk etc. Dit zijn figuren die je achter het behang moet plakken.
NS raadt het letterlijk af maar komt vervolgens niet met een fatsoenlijke regeling voor mensen met afgekocht reisrecht. Het zijn dus niet alleen de stakers die reizigers pesten, hun werkgever doet er vrolijk aan mee.quote:Op dinsdag 28 mei 2019 12:47 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
NS raadt het letterlijk af en er dan toch naar toe gaan
Hier nog wat:quote:Op dinsdag 28 mei 2019 15:57 schreef Tengano het volgende:
Mensen die onder een steen leven
https://www.destentor.nl/(...)egekre-gen~a93420b5/
Hee, daar hebben we Alexander weer!quote:Op dinsdag 28 mei 2019 16:06 schreef Monolith het volgende:
[..]
Hier nog wat:
https://www.duic.nl/algem(...)on-utrecht-centraal/
quote:Op dinsdag 28 mei 2019 16:08 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Hee, daar hebben we Alexander weer!
Hij wordt een Fok!-beroemdheid Wie attendeert hem even op dit topic? (inclusief de afbrandingen )quote:Op dinsdag 28 mei 2019 16:08 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Hee, daar hebben we Alexander weer!
Van die website:quote:Op dinsdag 28 mei 2019 13:18 schreef Cherni het volgende:
[..]
Hoef je niet te vragen als dat soort figuren je moeten helpen zoeken naar ander werk etc. Dit zijn figuren die je achter het behang moet plakken.
quote:De hypotheek is via het systeem binnen 7 tot 10 jaar afbetaalt.
quote:Op dinsdag 28 mei 2019 16:08 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Hee, daar hebben we Alexander weer!
Alleen maar omdat er consequent is gecommuniceerd dat er nada noppes iets rijdt. En ook veelvuldig.quote:Op dinsdag 28 mei 2019 17:36 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Nou al met al viel het toch allemaal reuze mee?
Hij wil gewoon geen oplossing vinden voor zijn vervoer. Het is gewoon een eigenwijze principiële flapdrol die met zijn NS-abonnement in de hand blijft eisen dat hij recht heeft op vervoer. Hij probeert een punt te maken door zich heel principieel op te stellen en demonstratief op het station te gaan zitten. Alsof dat iemand iets uitmaakt. Mafkees.quote:Op dinsdag 28 mei 2019 17:35 schreef Cherni het volgende:
[..]
Als hij via zijn site de oplossing heeft om in 7 tot 10 jaar je hypotheek af te lossen dan ontbreekt hem wel het een en ander. Schijnbaar is hij niet instaat een oplossing te vinden voor zijn vervoer. Hij blijft hopen. Morgen is hij de eerste.
Gezien sommige reacties hier op Fok! op deze staking zou het me niet verbazen dat hij hier al lang en breed aanwezig is...quote:Op dinsdag 28 mei 2019 17:21 schreef Postbus100 het volgende:
Hij wordt een Fok!-beroemdheid Wie attendeert hem even op dit topic? (inclusief de afbrandingen )
Grappig, maar er zit natuurlijk wel een kern van waarheid in. Hoewel ik het NS-personeel die bevriezing van de pensioenleeftijd gun, hebben ze het wel beter dan de overgrote meerderheid van de werknemers in Nederland. En echt niet alleen op het gebied van pensioenen.quote:
Ho, wacht even. Volgens mij staken de ns-mensen niet voor hun eigen pensioen. Volgens mij was dat nou juist net de strekking van déze staking: dat het voor iedereen is (vooral met een zwaar beroep): de stratenmaker, etc).quote:Op donderdag 30 mei 2019 11:37 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Grappig, maar er zit natuurlijk wel een kern van waarheid in. Hoewel ik het NS-personeel die bevriezing van de pensioenleeftijd gun, hebben ze het wel beter dan de overgrote meerderheid van de werknemers in Nederland. En echt niet alleen op het gebied van pensioenen.
Op hun manier van leven gelukkiger, in hun eigen bubbel verblijven.quote:Op dinsdag 28 mei 2019 15:57 schreef Tengano het volgende:
Mensen die onder een steen leven
https://www.destentor.nl/(...)egekre-gen~a93420b5/
Voor zover ik begreep staken ze om in hun cao (oftewel dat voor spoorwegpersoneel) de pensioenleeftijd te bevriezen op een bepaalde leeftijd. Aan de ene kant heb ik daar begrip voor en vind ik ook dat conducteurs en machinisten dat verdienen (weet niet voor wie het nog meer bedoeld is).quote:Op donderdag 30 mei 2019 12:19 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Ho, wacht even. Volgens mij staken de ns-mensen niet voor hun eigen pensioen. Volgens mij was dat nou juist net de strekking van déze staking: dat het voor iedereen is (vooral met een zwaar beroep): de stratenmaker, etc).
En verder vond ik het ook bizar dicht bij mijn eigen gevoel liggen. Schrok er bijna van toen ik de kop las vast contract? Wat is dat?
Wat merkt men in den Haag daarvan, dan komen de werknemers nog gewoon op hun werk, dan denkt den Haag bekijk het maar. Het gros is er toch.quote:Op donderdag 30 mei 2019 12:41 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
En wat ik fout vind is dat ze de reiziger de dupe maken van hun arbeidsconflict. Als ze met een protest hun werkgever willen raken geef dan gewoon aan dat de conducteurs een dag lang geen vervoersbewijzen controleren.
Bij cao's zijn er drie partijen: werkgever, werknemer en minister. In dit geval gaat het om protest tegen het kabinet, die de pensioenleeftijd verder wil laten stijgen. Natuurlijk is de staking sectorgebonden, want je hebt geen cao's met landelijke dekking. Dus spoorwegen waren nu aan de beurt. Maar ik lees ook op https://www.trouw.nl/same(...)eigenlijk-~aa95a974/ dat op woensdag andere sectoren aan de beurt zijn: zoals de bouw, industrie, metaal en sociale werkvoorziening.quote:Op donderdag 30 mei 2019 12:41 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Voor zover ik begreep staken ze om in hun cao (oftewel dat voor spoorwegpersoneel) de pensioenleeftijd te bevriezen op een bepaalde leeftijd.
Oh, en aangaande dit: dat heeft de rechter in een eerdere zaak verboden, aangezien je niet goederen/diensten van je werknemer gratis mag weggeven.quote:Op donderdag 30 mei 2019 12:41 schreef voetbalmanager2 het volgende:
En wat ik fout vind is dat ze de reiziger de dupe maken van hun arbeidsconflict. Als ze met een protest hun werkgever willen raken geef dan gewoon aan dat de conducteurs een dag lang geen vervoersbewijzen controleren.
Aangezien je geen vervanging mag oproepen als er gestaakt wordt, denk ik ook niet dat er ZZP'ers mogen ingezet worden voor het werk dat blijft liggen.quote:Op donderdag 30 mei 2019 12:48 schreef john2406 het volgende:
Of de overheid schakelt maar een stel ZZP ers in?
Maar ze willen hun werkgever helemaal niet raken. Daar hebben ze geen conflict mee.quote:Op donderdag 30 mei 2019 12:41 schreef voetbalmanager2 het volgende:
En wat ik fout vind is dat ze de reiziger de dupe maken van hun arbeidsconflict. Als ze met een protest hun werkgever willen raken geef dan gewoon aan dat de conducteurs een dag lang geen vervoersbewijzen controleren.
Het gaat niet om de cao. Er is geen conflict met de werkgever, maar een conflict met de overheid omdar er nog steeds geen pensioen akkoord op tafel ligt.quote:Op donderdag 30 mei 2019 12:41 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Voor zover ik begreep staken ze om in hun cao (oftewel dat voor spoorwegpersoneel) de pensioenleeftijd te bevriezen op een bepaalde leeftijd. Aan de ene kant heb ik daar begrip voor en vind ik ook dat conducteurs en machinisten dat verdienen (weet niet voor wie het nog meer bedoeld is).
Aan de andere kant zijn zulke eisen niet meer van deze tijd aangezien ze zoveel extra arbeidsrechten hebben terwijl de meeste mensen al enorm blij zouden zijn met een vast contract zonder enige extra's. Waaronder veel hoger opgeleide mensen dan conducteurs.
En wat ik fout vind is dat ze de reiziger de dupe maken van hun arbeidsconflict. Als ze met een protest hun werkgever willen raken geef dan gewoon aan dat de conducteurs een dag lang geen vervoersbewijzen controleren.
quote:Op dinsdag 28 mei 2019 17:21 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Hij wordt een Fok!-beroemdheid Wie attendeert hem even op dit topic? (inclusief de afbrandingen )
quote:
Ik dacht al dat ik vandaag een bekend profiel voorbij zag komen in mn Google News feed.quote:Op dinsdag 28 mei 2019 16:08 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Hee, daar hebben we Alexander weer!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |