Tijdje terug was er nog een staking dat de bussen een tijd niet reden wegens staking ook.quote:Op maandag 27 mei 2019 22:28 schreef Cherni het volgende:
[..]
Omdat ik zelf maar 2 stakingen heb meegemaakt in die 17 jaar. Waarvan morgen dus dag 2. Die wilde staking was in Amsterdam. Daar is ook personeel voor ontslagen omdat er geen toestemming was
18 maart 66 min.
Verder kan ik mij regio Eindhoven niets herinneren.
De eerste staking was ergens in 2004 als ik mij nog kan herinneren. Dat was ook landelijk en ook tegen de overheid.
Dacht je nu werkelijk dat ik sta te springen om te staken dit om reizigers te pesten. Maar door de onvrede zal hoop ik de overheid met een akkoord komen.quote:Op dinsdag 28 mei 2019 00:18 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Maar waarom dan steeds kiezen voor: fuck de riant betalende klant?
(die zogenaamd op 1, 2 en 3 zou staan maar in feite keer op keer de lul is)
Twee maanden en tien dagen geleden nog,quote:Op dinsdag 28 mei 2019 00:25 schreef Ringo het volgende:
[..]
Hoezo “keer op keer”?
Alsof zulke stakingen in NL aan de orde van de dag zijn .
Heb je alternatieven overwogen waarbij de reiziger niet de dupe zou zijn?quote:Op dinsdag 28 mei 2019 00:31 schreef Cherni het volgende:
[..]
Dacht je nu werkelijk dat ik sta te springen om te staken dit om reizigers te pesten.
Ja, gratis reizen maar dat keurt de rechter niet goed en ziet dit als diefstal.quote:Op dinsdag 28 mei 2019 00:34 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Heb je alternatieven overwogen waarbij de reiziger niet de dupe zou zijn?
Daar heb je vakbonden voor. En zeker als je tegen de overheid staakt is het creëeren van maatschappelijke puinzooi een zeer effectief middel.quote:Op dinsdag 28 mei 2019 00:34 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Heb je alternatieven overwogen waarbij de reiziger niet de dupe zou zijn?
Gratis reizen boeit de overheid ook niet zoveel.quote:Op dinsdag 28 mei 2019 00:36 schreef Cherni het volgende:
[..]
Ja, gratis reizen maar dat keurt de rechter niet goed en ziet dit als diefstal.
Tsja, ik zie de wijze waarop jouw werkgever de poortjes op Sloterdijk heeft geplaatst en hier vervolgens nul komma nul ruchtbaarheid aan heeft gegeven als diefstal maar dat heeft noch hen noch jou ervan weerhouden hier iets aan te doen toch?quote:Op dinsdag 28 mei 2019 00:36 schreef Cherni het volgende:
[..]
Ja, gratis reizen maar dat keurt de rechter niet goed en ziet dit als diefstal.
Dat is dan ook waar dit soort stakingen om te doen zijn. Pogingen om bijna uitgestorven dinosauriërs als de vakbonden nieuw leven in te blazen.quote:Op dinsdag 28 mei 2019 00:37 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Daar heb je vakbonden voor. En zeker als je tegen de overheid staakt is het creëeren van maatschappelijke puinzooi een zeer effectief middel.
Duh, moet ik ook nog weten waar op elk station in Nederland de poortjes zijn geplaatst?quote:Op dinsdag 28 mei 2019 00:38 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Tsja, ik zie de wijze waarop jouw werkgever de poortjes op Sloterdijk heeft geplaatst en hier vervolgens nul komma nul ruchtbaarheid aan heeft gegeven als diefstal maar dat heeft noch hen noch jou ervan weerhouden hier iets aan te doen toch?
Of jij een fuck geeft om je klanten moet je zelf weten.quote:Op dinsdag 28 mei 2019 00:52 schreef Cherni het volgende:
[..]
Duh, moet ik ook nog weten waar op elk station in Nederland de poortjes zijn geplaatst?
Ik geef net zoveel om de klanten als een Ziggo, IZZ en iedere andere instelling waar je mee te maken kunt hebben. En als jij denkt dat ik er geen fuck om geef dan is het prima. Maar als je het niet erg vind laat ik die mening wel over aan mijn werkgever of de reiziger in levende lijve waar ik face tot face mee te maken heb.quote:Op dinsdag 28 mei 2019 00:57 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Of jij een fuck geeft om je klanten moet je zelf weten.
IZZ ken ik niet, maar Ziggo heeft concurrentie en kan zich daarom niet de arrogantie permitteren die jouw werkgever zichzelf wel permitteert. Op Sloterdijk zijn de poortjes dusdanig geplaatst dat mensen met afgekocht reisrecht de keuze hebben tussen omlopen of te veel betalen. Maar NS vindt het niet nodig om ze hierop te wijzen of ze pro-actief te compenseren voor de onterecht in rekening gebrachte kosten. Er hebben posters gehangen op niet al te zichtbare plaatsen, maar die zijn snel weggehaald toen bleek dat reizigers hier niet al te vrolijk van werden. Een goede sfeer richting het NS-personeel is blijkbaar belangrijker dan voorkomen dat de reiziger wordt opgelicht...quote:Op dinsdag 28 mei 2019 01:03 schreef Cherni het volgende:
[..]
Ik geef net zoveel om de klanten als een Ziggo, IZZ en iedere andere instelling waar je mee te maken kunt hebben. En als jij denkt dat ik er geen fuck om geef dan is het prima. Maar als je het niet erg vind laat ik die mening wel over aan mijn werkgever of de reiziger in levende lijve waar ik face tot face mee te maken heb.
Reken er maar op dat de volgende actie twee dagen duurt. Gewoon de druk opbouwen.quote:Op dinsdag 28 mei 2019 01:10 schreef ACT-F het volgende:
Wat ik niet snap is dat ze maar één dag staken. Waarom zo'n prikactie waar de overheid niet wakker van ligt? Ik zou net zo lang staken totdat de eisen ingewilligd zijn. Gewoon de Franse methode
Daar zie ik ook wel iets in. Het gaat niet om onzin natuurlijk maar om rechtvaardige principes. De Werker wil zijn welverdiende deel van de economische koek. Ik vind het wel een goede ontwikkeling dat de graaiende powers that be niet overal meer mee wegkomen en tegengas krijgen van het volk.quote:Op dinsdag 28 mei 2019 01:10 schreef ACT-F het volgende:
Wat ik niet snap is dat ze maar één dag staken. Waarom zo'n prikactie waar de overheid niet wakker van ligt? Ik zou net zo lang staken totdat de eisen ingewilligd zijn. Gewoon de Franse methode
Fietsenquote:Op dinsdag 28 mei 2019 01:11 schreef kree het volgende:
Ik neem maar aan dat ik niet van Katwijk met de bus naar Leiden kan komen en dan met de NS van Leiden naar Delft morgen (en weer terug) ?
Die staat dan gepland voor 8 juni 2021? Dat schiet toch niet opquote:Op dinsdag 28 mei 2019 01:14 schreef Drekkoning het volgende:
Reken er maar op dat de volgende actie twee dagen duurt. Gewoon de druk opbouwen.
Ik vind dat we erg mild zijn als je bedenkt hoeveel de gemiddelde burger ingeleverd heeft de afgelopen decennia. Kennelijk hebben we het nog te goed.quote:Op dinsdag 28 mei 2019 01:22 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Daar zie ik ook wel iets in. Het gaat niet om onzin natuurlijk maar om rechtvaardige principes. De Werker wil zijn welverdiende deel van de economische koek. Ik vind het wel een goede ontwikkeling dat de graaiende powers that be niet overal meer mee wegkomen en tegengas krijgen van het volk.
Vermoed binnen de maand juni nog als de overheid niet over de brug komtquote:Op dinsdag 28 mei 2019 01:29 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Fietsen
[..]
Die staat dan gepland voor 8 juni 2021? Dat schiet toch niet op
[..]
Ik vind dat we erg mild zijn als je bedenkt hoeveel de gemiddelde burger ingeleverd heeft de afgelopen decennia. Kennelijk hebben we het nog te goed.
Lekker op de fiets met onweer op je donderquote:Op dinsdag 28 mei 2019 06:51 schreef haags_kwartiertje het volgende:
En dan dit baggerweer erbij. Dit maakt het allemaal wel extra genottelijk
https://www.anwb.nl/verkeer/filelijstquote:Op dinsdag 28 mei 2019 07:12 schreef yosander het volgende:
Blauwe lucht en een zonnetje hier hopelijk vallen de files ook mee in het noorden
https://www.tubantia.nl/b(...)-zonder-ov~a4990296/quote:Ook de metro's in Amsterdam en Rotterdam rijden niet. Hierdoor dreigt het Amsterdamse stadsdeel Noord de hele dag van de rest van de stad afgesloten. Het stadsdeel is voor fietsers en voetgangers alleen met de pond te bereiken. En deze staakt ook.
Geen files voor mijquote:
Lekker fietsen door de IJ tunnelquote:Op dinsdag 28 mei 2019 07:27 schreef Lola69 het volgende:
[..]
https://www.tubantia.nl/b(...)-zonder-ov~a4990296/
Ja, kan blijkbaar wel nu. Maar dan nog is het een uur (of meer) omfietsen als je ver in Noord woont. Bij NDSM bijvoorbeeld.quote:
Godsamme, moet je nog geld wisselen ook.quote:Op dinsdag 28 mei 2019 07:27 schreef Lola69 het volgende:
[..]
https://www.tubantia.nl/b(...)-zonder-ov~a4990296/
Bedankt voor de uitleg.quote:Op maandag 27 mei 2019 23:36 schreef Cherni het volgende:
[..]
Tja ik heb dat nu al een aantal keer uitgelegd.
Ik zal je een voorbeeld geven.
Stel ik word op 64 jarige leeftijd afgekeurd voor functie al wil ik nog graag op de bok zitten. Maar helaas de psycholoog vind dat mijn reactievermogen niet meer aan de norm voldoet of mijn gehoor voldoet niet meer aan de norm. Enfin er zijn nog meer redenen.
Dan moet mijn werkgever mij 2 jaar een sociaal plan aanbieden. Mochten ze na die 2 jaar geen ander werk voor mij vinden volgt er een ontslag. Maar dan krijg je ook een ontslagvergoeding van pak weg 35.000 euro netto maar dat is ook nog eens afhankelijk van het aantal dienstjaren. Maar mijn werkgever kost dat bruto circa 70.000 euro. En dan kom je ook in de ww. Maar voordat ik in de ww terecht kom ben ik al 66. Het kost de werkgever een vermogen en een hoop frustratie onder jongeren omdat ik in die 2 jaar wel nog in de bezetting zit.
Wat mijn werkgever natuurlijk liever heeft is dat hij je op 64 jarige leeftijd met een regeling via een stamrecht een bedrag kan storten en die je dan maandelijks aanvult vanuit dat fonds. En dan overal vanaf is. Dat is belastingtechnisch gunstig voor de werkgever en werknemer.
Maar als mijn werkgever die constructie wil toepassen word hij bestraft en mag daar 52% van afdragen.
De hoogte van je pensioen staat daar los van omdat je natuurlijk wel maar opbouwt tot 64. Helaas dat verlies moet je dan maar nemen.
Maar het bespaart iemand van 64 tot 68 een hoop ellende mbt ww, UWV etc etc. Want iemand die zo dicht bij zijn aow leeftijd zit, vind daar nog maar eens werk voor.
Het is nu al zo dat men hemel en aarde moet bewegen om een machinist die vanaf zijn 16e via de schoonmaak al meer dan 45 jaar gewerkt heeft met dubbele onregelmatigheid, die diensten te geven om deze groep te ontlasten vanwege gezondheidsredenen. Dat geeft iedere keer weer gezeur met roosteren.
Dit is een voorbeeld dat een normale zaak zal worden. Ik heb nog niet een machinist meegemaakt die op 65 jarige leeftijd fulltime alle diensten draait. Als dat zo is dan is het een uitzondering.
Zelf stop ik ermee als ik 63-64 word ongeacht de pensioenleeftijd mits de overheid de huidige plannen dat ik moet doorgaan tot 68 en 3 maanden niet zal aanpassen dat ik nog langer door moet. Maar helaas ik kan niet in de beurs kijken van iedere collega.
Dit bovenstaande is een van de punten die er ook genoemd word. Namelijk boetevrij een regeling in overleg met de werkgever. En dat punt is voor mij de reden tot staken. Plat gezegd fuck de overheid die wel voor zijn eigen departementen en de belastingdienst alles kan regelen.
Ik wil op een normale manier stoppen en niet in die molen terecht komen van sociale trajecten, WAO(Dat ook nog mogelijk is) , WW en UWV op een leeftijd van pak weg 66/68 jaar.
Nee hoor, Fok is nog steeds online.quote:
Ooh faktapquote:Op dinsdag 28 mei 2019 07:36 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ja, kan blijkbaar wel nu. Maar dan nog is het een uur (of meer) omfietsen als je ver in Noord woont. Bij NDSM bijvoorbeeld.
Goed betoog en wat een rare constructie. Dus omdat je op die leeftijd in die trajecten zit, zijn instellingen zoals het UWV daar weer druk mee. Een soort van verklapte melkertbanen...quote:Op maandag 27 mei 2019 23:36 schreef Cherni het volgende:
[..]
Tja ik heb dat nu al een aantal keer uitgelegd.
Ik zal je een voorbeeld geven.
Stel ik word op 64 jarige leeftijd afgekeurd voor functie al wil ik nog graag op de bok zitten. Maar helaas de psycholoog vind dat mijn reactievermogen niet meer aan de norm voldoet of mijn gehoor voldoet niet meer aan de norm. Enfin er zijn nog meer redenen.
Dan moet mijn werkgever mij 2 jaar een sociaal plan aanbieden. Mochten ze na die 2 jaar geen ander werk voor mij vinden volgt er een ontslag. Maar dan krijg je ook een ontslagvergoeding van pak weg 35.000 euro netto maar dat is ook nog eens afhankelijk van het aantal dienstjaren. Maar mijn werkgever kost dat bruto circa 70.000 euro. En dan kom je ook in de ww. Maar voordat ik in de ww terecht kom ben ik al 66. Het kost de werkgever een vermogen en een hoop frustratie onder jongeren omdat ik in die 2 jaar wel nog in de bezetting zit.
Wat mijn werkgever natuurlijk liever heeft is dat hij je op 64 jarige leeftijd met een regeling via een stamrecht een bedrag kan storten en die je dan maandelijks aanvult vanuit dat fonds. En dan overal vanaf is. Dat is belastingtechnisch gunstig voor de werkgever en werknemer.
Maar als mijn werkgever die constructie wil toepassen word hij bestraft en mag daar 52% van afdragen.
De hoogte van je pensioen staat daar los van omdat je natuurlijk wel maar opbouwt tot 64. Helaas dat verlies moet je dan maar nemen.
Maar het bespaart iemand van 64 tot 68 een hoop ellende mbt ww, UWV etc etc. Want iemand die zo dicht bij zijn aow leeftijd zit, vind daar nog maar eens werk voor.
Het is nu al zo dat men hemel en aarde moet bewegen om een machinist die vanaf zijn 16e via de schoonmaak al meer dan 45 jaar gewerkt heeft met dubbele onregelmatigheid, die diensten te geven om deze groep te ontlasten vanwege gezondheidsredenen. Dat geeft iedere keer weer gezeur met roosteren.
Dit is een voorbeeld dat een normale zaak zal worden. Ik heb nog niet een machinist meegemaakt die op 65 jarige leeftijd fulltime alle diensten draait. Als dat zo is dan is het een uitzondering.
Zelf stop ik ermee als ik 63-64 word ongeacht de pensioenleeftijd mits de overheid de huidige plannen dat ik moet doorgaan tot 68 en 3 maanden niet zal aanpassen dat ik nog langer door moet. Maar helaas ik kan niet in de beurs kijken van iedere collega.
Dit bovenstaande is een van de punten die er ook genoemd word. Namelijk boetevrij een regeling in overleg met de werkgever. En dat punt is voor mij de reden tot staken. Plat gezegd fuck de overheid die wel voor zijn eigen departementen en de belastingdienst alles kan regelen.
Ik wil op een normale manier stoppen en niet in die molen terecht komen van sociale trajecten, WAO(Dat ook nog mogelijk is) , WW en UWV op een leeftijd van pak weg 66/68 jaar.
Betekent dit dat de vegrijzing juist goed is voor de AOW?quote:Op dinsdag 28 mei 2019 09:14 schreef Montagui het volgende:
Een WAO uitkering is flink hoger dan de AOW. Hoe meer mensen voor de pensioengerechtigde leeftijd 'uitvallen' hoe duurder het verhogen van de AOW-leeftijd gaat kosten.
Het is dan ook vaak niet voor niets dat het traject van werk naar uitkering zo'n 2 jaar kan duren. (Loon)lasten die dan voornamelijk bij de werkgever komen te liggen.
Ik zou als OV-medewerker mij hier pas zorgen over gaan maken... aan de andere kant kunnen ze als dit goed wordt doorgevoerd ook gewoon stoppen met werken vanaf hun huidige leeftijd; win-win.quote:Terwijl alle vervoerders in Den Haag vandaag hun diensten staken, is er één bus die wel rijdt: de Haga Shuttle. Het elektrische HTM-busje dat gisteren in gebruik werd genomen bij het Haga Ziekenhuis is zelfrijdend. En dus ís er geen chauffeur die het werk neer kan leggen.
Kan mij niet voorstellen dat we dit nog mee gaan maken in drukke stedenquote:Op dinsdag 28 mei 2019 09:39 schreef zatoichi het volgende:
Lees dit op de blog:
[..]
Ik zou als OV-medewerker mij hier pas zorgen over gaan maken... aan de andere kant kunnen ze als dit goed wordt doorgevoerd ook gewoon stoppen met werken vanaf hun huidige leeftijd; win-win.
Over precies 1 uur en 21 minuten lig ik in een tandartsstoel. Vullingen.quote:Op dinsdag 28 mei 2019 09:04 schreef Monolith het volgende:
Lekker uitgeslapen, even gedoucht, ontbeten, opgefrist en aan het werk. Lekker zo'n thuiswerkdagje.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |