Tijdje terug was er nog een staking dat de bussen een tijd niet reden wegens staking ook.quote:Op maandag 27 mei 2019 22:28 schreef Cherni het volgende:
[..]
Omdat ik zelf maar 2 stakingen heb meegemaakt in die 17 jaar. Waarvan morgen dus dag 2. Die wilde staking was in Amsterdam. Daar is ook personeel voor ontslagen omdat er geen toestemming was
18 maart 66 min.
Verder kan ik mij regio Eindhoven niets herinneren.
De eerste staking was ergens in 2004 als ik mij nog kan herinneren. Dat was ook landelijk en ook tegen de overheid.
Dacht je nu werkelijk dat ik sta te springen om te staken dit om reizigers te pesten. Maar door de onvrede zal hoop ik de overheid met een akkoord komen.quote:Op dinsdag 28 mei 2019 00:18 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Maar waarom dan steeds kiezen voor: fuck de riant betalende klant?
(die zogenaamd op 1, 2 en 3 zou staan maar in feite keer op keer de lul is)
Twee maanden en tien dagen geleden nog,quote:Op dinsdag 28 mei 2019 00:25 schreef Ringo het volgende:
[..]
Hoezo “keer op keer”?
Alsof zulke stakingen in NL aan de orde van de dag zijn.
Heb je alternatieven overwogen waarbij de reiziger niet de dupe zou zijn?quote:Op dinsdag 28 mei 2019 00:31 schreef Cherni het volgende:
[..]
Dacht je nu werkelijk dat ik sta te springen om te staken dit om reizigers te pesten.
Ja, gratis reizen maar dat keurt de rechter niet goed en ziet dit als diefstal.quote:Op dinsdag 28 mei 2019 00:34 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Heb je alternatieven overwogen waarbij de reiziger niet de dupe zou zijn?
Daar heb je vakbonden voor. En zeker als je tegen de overheid staakt is het creëeren van maatschappelijke puinzooi een zeer effectief middel.quote:Op dinsdag 28 mei 2019 00:34 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Heb je alternatieven overwogen waarbij de reiziger niet de dupe zou zijn?
Gratis reizen boeit de overheid ook niet zoveel.quote:Op dinsdag 28 mei 2019 00:36 schreef Cherni het volgende:
[..]
Ja, gratis reizen maar dat keurt de rechter niet goed en ziet dit als diefstal.
Tsja, ik zie de wijze waarop jouw werkgever de poortjes op Sloterdijk heeft geplaatst en hier vervolgens nul komma nul ruchtbaarheid aan heeft gegeven als diefstal maar dat heeft noch hen noch jou ervan weerhouden hier iets aan te doen toch?quote:Op dinsdag 28 mei 2019 00:36 schreef Cherni het volgende:
[..]
Ja, gratis reizen maar dat keurt de rechter niet goed en ziet dit als diefstal.
Dat is dan ook waar dit soort stakingen om te doen zijn. Pogingen om bijna uitgestorven dinosauriërs als de vakbonden nieuw leven in te blazen.quote:Op dinsdag 28 mei 2019 00:37 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Daar heb je vakbonden voor. En zeker als je tegen de overheid staakt is het creëeren van maatschappelijke puinzooi een zeer effectief middel.
Duh, moet ik ook nog weten waar op elk station in Nederland de poortjes zijn geplaatst?quote:Op dinsdag 28 mei 2019 00:38 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Tsja, ik zie de wijze waarop jouw werkgever de poortjes op Sloterdijk heeft geplaatst en hier vervolgens nul komma nul ruchtbaarheid aan heeft gegeven als diefstal maar dat heeft noch hen noch jou ervan weerhouden hier iets aan te doen toch?
Of jij een fuck geeft om je klanten moet je zelf weten.quote:Op dinsdag 28 mei 2019 00:52 schreef Cherni het volgende:
[..]
Duh, moet ik ook nog weten waar op elk station in Nederland de poortjes zijn geplaatst?
Ik geef net zoveel om de klanten als een Ziggo, IZZ en iedere andere instelling waar je mee te maken kunt hebben. En als jij denkt dat ik er geen fuck om geef dan is het prima. Maar als je het niet erg vind laat ik die mening wel over aan mijn werkgever of de reiziger in levende lijve waar ik face tot face mee te maken heb.quote:Op dinsdag 28 mei 2019 00:57 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Of jij een fuck geeft om je klanten moet je zelf weten.
IZZ ken ik niet, maar Ziggo heeft concurrentie en kan zich daarom niet de arrogantie permitteren die jouw werkgever zichzelf wel permitteert. Op Sloterdijk zijn de poortjes dusdanig geplaatst dat mensen met afgekocht reisrecht de keuze hebben tussen omlopen of te veel betalen. Maar NS vindt het niet nodig om ze hierop te wijzen of ze pro-actief te compenseren voor de onterecht in rekening gebrachte kosten. Er hebben posters gehangen op niet al te zichtbare plaatsen, maar die zijn snel weggehaald toen bleek dat reizigers hier niet al te vrolijk van werden. Een goede sfeer richting het NS-personeel is blijkbaar belangrijker dan voorkomen dat de reiziger wordt opgelicht...quote:Op dinsdag 28 mei 2019 01:03 schreef Cherni het volgende:
[..]
Ik geef net zoveel om de klanten als een Ziggo, IZZ en iedere andere instelling waar je mee te maken kunt hebben. En als jij denkt dat ik er geen fuck om geef dan is het prima. Maar als je het niet erg vind laat ik die mening wel over aan mijn werkgever of de reiziger in levende lijve waar ik face tot face mee te maken heb.
Reken er maar op dat de volgende actie twee dagen duurt. Gewoon de druk opbouwen.quote:Op dinsdag 28 mei 2019 01:10 schreef ACT-F het volgende:
Wat ik niet snap is dat ze maar één dag staken. Waarom zo'n prikactie waar de overheid niet wakker van ligt? Ik zou net zo lang staken totdat de eisen ingewilligd zijn. Gewoon de Franse methode
Daar zie ik ook wel iets in. Het gaat niet om onzin natuurlijk maar om rechtvaardige principes. De Werker wil zijn welverdiende deel van de economische koek. Ik vind het wel een goede ontwikkeling dat de graaiende powers that be niet overal meer mee wegkomen en tegengas krijgen van het volk.quote:Op dinsdag 28 mei 2019 01:10 schreef ACT-F het volgende:
Wat ik niet snap is dat ze maar één dag staken. Waarom zo'n prikactie waar de overheid niet wakker van ligt? Ik zou net zo lang staken totdat de eisen ingewilligd zijn. Gewoon de Franse methode
Fietsenquote:Op dinsdag 28 mei 2019 01:11 schreef kree het volgende:
Ik neem maar aan dat ik niet van Katwijk met de bus naar Leiden kan komen en dan met de NS van Leiden naar Delft morgen (en weer terug) ?
Die staat dan gepland voor 8 juni 2021? Dat schiet toch niet opquote:Op dinsdag 28 mei 2019 01:14 schreef Drekkoning het volgende:
Reken er maar op dat de volgende actie twee dagen duurt. Gewoon de druk opbouwen.
Ik vind dat we erg mild zijn als je bedenkt hoeveel de gemiddelde burger ingeleverd heeft de afgelopen decennia. Kennelijk hebben we het nog te goed.quote:Op dinsdag 28 mei 2019 01:22 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Daar zie ik ook wel iets in. Het gaat niet om onzin natuurlijk maar om rechtvaardige principes. De Werker wil zijn welverdiende deel van de economische koek. Ik vind het wel een goede ontwikkeling dat de graaiende powers that be niet overal meer mee wegkomen en tegengas krijgen van het volk.
Vermoed binnen de maand juni nog als de overheid niet over de brug komtquote:Op dinsdag 28 mei 2019 01:29 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Fietsen
[..]
Die staat dan gepland voor 8 juni 2021? Dat schiet toch niet op
[..]
Ik vind dat we erg mild zijn als je bedenkt hoeveel de gemiddelde burger ingeleverd heeft de afgelopen decennia. Kennelijk hebben we het nog te goed.
Lekker op de fiets met onweer op je donderquote:Op dinsdag 28 mei 2019 06:51 schreef haags_kwartiertje het volgende:
En dan dit baggerweer erbij. Dit maakt het allemaal wel extra genottelijk
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |