abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Weblog dinsdag 28 mei 2019 @ 07:14:31 #76
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_187126160
quote:
10s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 07:12 schreef yosander het volgende:
Blauwe lucht en een zonnetje hier _O_ hopelijk vallen de files ook mee in het noorden
https://www.anwb.nl/verkeer/filelijst
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
pi_187126242
quote:
Ook de metro's in Amsterdam en Rotterdam rijden niet. Hierdoor dreigt het Amsterdamse stadsdeel Noord de hele dag van de rest van de stad afgesloten. Het stadsdeel is voor fietsers en voetgangers alleen met de pond te bereiken. En deze staakt ook.
https://www.tubantia.nl/b(...)-zonder-ov~a4990296/

_O- _O-
pi_187126267
quote:
Geen files voor mij ^O^
Op woensdag 20 april 2011 23:38 schreef luckass het volgende:
bazen zijn alleen vindbaar voor de chicks.
pi_187126269
quote:
Lekker fietsen door de IJ tunnel :D
  dinsdag 28 mei 2019 @ 07:35:53 #80
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_187126293
En, vergaat de wereld al?
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  dinsdag 28 mei 2019 @ 07:36:25 #81
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_187126298
quote:
10s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 07:32 schreef yosander het volgende:

[..]

Lekker fietsen door de IJ tunnel :D
Ja, kan blijkbaar wel nu. Maar dan nog is het een uur (of meer) omfietsen als je ver in Noord woont. Bij NDSM bijvoorbeeld.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_187126305
Lekker thuiswerken ^O^
  dinsdag 28 mei 2019 @ 07:38:41 #83
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_187126310
Kijk, zo doe je dat:

Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_187126409
quote:
Godsamme, moet je nog geld wisselen ook. :')
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  dinsdag 28 mei 2019 @ 08:14:33 #85
280165 Preston_Marlowe
Cool. Cool, cool, cool
pi_187126479
Gelukkig kan ik thuis werken wanneer ik wil. Die 5 x per jaar dat ik met OV ga zijn al erg genoeg. Je betaalt de hoofdprijs en je zit als haringen in een ton....
I have a time machine at home. But it only goes forward at regular speed.........
pi_187126556
Van die mensen die nu op het station staan en het nieuws gemist hebben? Hoe dan? Toeristen snap ik maar als je daar nu staat om naar je werk te gaan...
pi_187126557
quote:
1s.gif Op maandag 27 mei 2019 23:36 schreef Cherni het volgende:

[..]

Tja ik heb dat nu al een aantal keer uitgelegd.

Ik zal je een voorbeeld geven.
Stel ik word op 64 jarige leeftijd afgekeurd voor functie al wil ik nog graag op de bok zitten. Maar helaas de psycholoog vind dat mijn reactievermogen niet meer aan de norm voldoet of mijn gehoor voldoet niet meer aan de norm. Enfin er zijn nog meer redenen.

Dan moet mijn werkgever mij 2 jaar een sociaal plan aanbieden. Mochten ze na die 2 jaar geen ander werk voor mij vinden volgt er een ontslag. Maar dan krijg je ook een ontslagvergoeding van pak weg 35.000 euro netto maar dat is ook nog eens afhankelijk van het aantal dienstjaren. Maar mijn werkgever kost dat bruto circa 70.000 euro. En dan kom je ook in de ww. Maar voordat ik in de ww terecht kom ben ik al 66. Het kost de werkgever een vermogen en een hoop frustratie onder jongeren omdat ik in die 2 jaar wel nog in de bezetting zit.

Wat mijn werkgever natuurlijk liever heeft is dat hij je op 64 jarige leeftijd met een regeling via een stamrecht een bedrag kan storten en die je dan maandelijks aanvult vanuit dat fonds. En dan overal vanaf is. Dat is belastingtechnisch gunstig voor de werkgever en werknemer.

Maar als mijn werkgever die constructie wil toepassen word hij bestraft en mag daar 52% van afdragen.

De hoogte van je pensioen staat daar los van omdat je natuurlijk wel maar opbouwt tot 64. Helaas dat verlies moet je dan maar nemen.

Maar het bespaart iemand van 64 tot 68 een hoop ellende mbt ww, UWV etc etc. Want iemand die zo dicht bij zijn aow leeftijd zit, vind daar nog maar eens werk voor.

Het is nu al zo dat men hemel en aarde moet bewegen om een machinist die vanaf zijn 16e via de schoonmaak al meer dan 45 jaar gewerkt heeft met dubbele onregelmatigheid, die diensten te geven om deze groep te ontlasten vanwege gezondheidsredenen. Dat geeft iedere keer weer gezeur met roosteren.

Dit is een voorbeeld dat een normale zaak zal worden. Ik heb nog niet een machinist meegemaakt die op 65 jarige leeftijd fulltime alle diensten draait. Als dat zo is dan is het een uitzondering.

Zelf stop ik ermee als ik 63-64 word ongeacht de pensioenleeftijd mits de overheid de huidige plannen dat ik moet doorgaan tot 68 en 3 maanden niet zal aanpassen dat ik nog langer door moet. Maar helaas ik kan niet in de beurs kijken van iedere collega.

Dit bovenstaande is een van de punten die er ook genoemd word. Namelijk boetevrij een regeling in overleg met de werkgever. En dat punt is voor mij de reden tot staken. Plat gezegd fuck de overheid die wel voor zijn eigen departementen en de belastingdienst alles kan regelen.

Ik wil op een normale manier stoppen en niet in die molen terecht komen van sociale trajecten, WAO(Dat ook nog mogelijk is) , WW en UWV op een leeftijd van pak weg 66/68 jaar.
Bedankt voor de uitleg. ^O^
ROBODEMONS..................|:(
pi_187126620
Was lekker rustig op de weg vanmorgen ^O^
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
  dinsdag 28 mei 2019 @ 09:01:37 #89
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_187126837
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 07:35 schreef Ringo het volgende:
En, vergaat de wereld al?
Nee hoor, Fok is nog steeds online.
pi_187126852
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 07:36 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Ja, kan blijkbaar wel nu. Maar dan nog is het een uur (of meer) omfietsen als je ver in Noord woont. Bij NDSM bijvoorbeeld.
Ooh faktap :')
pi_187126866
Lekker uitgeslapen, even gedoucht, ontbeten, opgefrist en aan het werk. Lekker zo'n thuiswerkdagje.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  dinsdag 28 mei 2019 @ 09:08:38 #92
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_187126899
quote:
1s.gif Op maandag 27 mei 2019 23:36 schreef Cherni het volgende:

[..]

Tja ik heb dat nu al een aantal keer uitgelegd.

Ik zal je een voorbeeld geven.
Stel ik word op 64 jarige leeftijd afgekeurd voor functie al wil ik nog graag op de bok zitten. Maar helaas de psycholoog vind dat mijn reactievermogen niet meer aan de norm voldoet of mijn gehoor voldoet niet meer aan de norm. Enfin er zijn nog meer redenen.

Dan moet mijn werkgever mij 2 jaar een sociaal plan aanbieden. Mochten ze na die 2 jaar geen ander werk voor mij vinden volgt er een ontslag. Maar dan krijg je ook een ontslagvergoeding van pak weg 35.000 euro netto maar dat is ook nog eens afhankelijk van het aantal dienstjaren. Maar mijn werkgever kost dat bruto circa 70.000 euro. En dan kom je ook in de ww. Maar voordat ik in de ww terecht kom ben ik al 66. Het kost de werkgever een vermogen en een hoop frustratie onder jongeren omdat ik in die 2 jaar wel nog in de bezetting zit.

Wat mijn werkgever natuurlijk liever heeft is dat hij je op 64 jarige leeftijd met een regeling via een stamrecht een bedrag kan storten en die je dan maandelijks aanvult vanuit dat fonds. En dan overal vanaf is. Dat is belastingtechnisch gunstig voor de werkgever en werknemer.

Maar als mijn werkgever die constructie wil toepassen word hij bestraft en mag daar 52% van afdragen.

De hoogte van je pensioen staat daar los van omdat je natuurlijk wel maar opbouwt tot 64. Helaas dat verlies moet je dan maar nemen.

Maar het bespaart iemand van 64 tot 68 een hoop ellende mbt ww, UWV etc etc. Want iemand die zo dicht bij zijn aow leeftijd zit, vind daar nog maar eens werk voor.

Het is nu al zo dat men hemel en aarde moet bewegen om een machinist die vanaf zijn 16e via de schoonmaak al meer dan 45 jaar gewerkt heeft met dubbele onregelmatigheid, die diensten te geven om deze groep te ontlasten vanwege gezondheidsredenen. Dat geeft iedere keer weer gezeur met roosteren.

Dit is een voorbeeld dat een normale zaak zal worden. Ik heb nog niet een machinist meegemaakt die op 65 jarige leeftijd fulltime alle diensten draait. Als dat zo is dan is het een uitzondering.

Zelf stop ik ermee als ik 63-64 word ongeacht de pensioenleeftijd mits de overheid de huidige plannen dat ik moet doorgaan tot 68 en 3 maanden niet zal aanpassen dat ik nog langer door moet. Maar helaas ik kan niet in de beurs kijken van iedere collega.

Dit bovenstaande is een van de punten die er ook genoemd word. Namelijk boetevrij een regeling in overleg met de werkgever. En dat punt is voor mij de reden tot staken. Plat gezegd fuck de overheid die wel voor zijn eigen departementen en de belastingdienst alles kan regelen.

Ik wil op een normale manier stoppen en niet in die molen terecht komen van sociale trajecten, WAO(Dat ook nog mogelijk is) , WW en UWV op een leeftijd van pak weg 66/68 jaar.
Goed betoog en wat een rare constructie. Dus omdat je op die leeftijd in die trajecten zit, zijn instellingen zoals het UWV daar weer druk mee. Een soort van verklapte melkertbanen...

Maar korte reactie: lang leve de bureaucratie w/ succes met jullie staking!

Mijn man zei dat het helemaal niet drukker was op de weg, reed iets ten noorden van Rotterdam.
pi_187126947
Een WAO uitkering is flink hoger dan de AOW. Hoe meer mensen voor de pensioengerechtigde leeftijd 'uitvallen' hoe duurder het verhogen van de AOW-leeftijd gaat kosten.

Het is dan ook vaak niet voor niets dat het traject van werk naar uitkering zo'n 2 jaar kan duren. (Loon)lasten die dan voornamelijk bij de werkgever komen te liggen.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_187127059
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 09:14 schreef Montagui het volgende:
Een WAO uitkering is flink hoger dan de AOW. Hoe meer mensen voor de pensioengerechtigde leeftijd 'uitvallen' hoe duurder het verhogen van de AOW-leeftijd gaat kosten.

Het is dan ook vaak niet voor niets dat het traject van werk naar uitkering zo'n 2 jaar kan duren. (Loon)lasten die dan voornamelijk bij de werkgever komen te liggen.
Betekent dit dat de vegrijzing juist goed is voor de AOW?
pi_187127240
Lees dit op de blog:

quote:
Terwijl alle vervoerders in Den Haag vandaag hun diensten staken, is er één bus die wel rijdt: de Haga Shuttle. Het elektrische HTM-busje dat gisteren in gebruik werd genomen bij het Haga Ziekenhuis is zelfrijdend. En dus ís er geen chauffeur die het werk neer kan leggen.
Ik zou als OV-medewerker mij hier pas zorgen over gaan maken... aan de andere kant kunnen ze als dit goed wordt doorgevoerd ook gewoon stoppen met werken vanaf hun huidige leeftijd; win-win.
pi_187127412
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 09:39 schreef zatoichi het volgende:
Lees dit op de blog:
[..]

Ik zou als OV-medewerker mij hier pas zorgen over gaan maken... aan de andere kant kunnen ze als dit goed wordt doorgevoerd ook gewoon stoppen met werken vanaf hun huidige leeftijd; win-win.
Kan mij niet voorstellen dat we dit nog mee gaan maken in drukke steden :P

Ik hoop voor ze dat de staking het gewenste effect heeft maar ik heb er dan ook helemaal geen last van. Begrijp dat het voor veel mensen echt heel vervelend is.
pi_187127435
Goh, in plaats van met de trein, met de auto naar het werk.
De A28 was heerlijk rustig. Kon lekker doorrijden. #Stakinggenot. O+
  dinsdag 28 mei 2019 @ 09:53:18 #98
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_187127486
Beleeft Onno Hoes zijn Armageddon al?
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_187127526
Ik wil ook elk jaar wel iemand platrijden als ik dan een "zwaar beroep" classificatie krijg

grapje @AIVD
You're Fucking Out, I'm Fucking In
pi_187127583
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 09:04 schreef Monolith het volgende:
Lekker uitgeslapen, even gedoucht, ontbeten, opgefrist en aan het werk. Lekker zo'n thuiswerkdagje.
Over precies 1 uur en 21 minuten lig ik in een tandartsstoel. Vullingen. :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')