abonnement bol.com Unibet Coolblue
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 25 mei 2019 @ 00:55:47 #1
163650 Greys
pi_187074887





Nederland heeft diverse opties als het aankomt op in welke stad en locatie volgend jaar het Eurovisie Songfestival 2020 zou kunnen gaan plaatsvinden. Sommigen daarvan liggen iets meer voor de hand dan andere steden en locaties, maar laten we eens een en ander op een rijtje zetten.

Wat wel even belangrijk is om bij stil te staan is dat de mogelijke locaties ongeveer 1,5 maand vrij gemaakt moeten kunnen worden voor opbouw, technische repetities, stand-in repetities en daarna uiteraard twee weken de repetities van artiesten zelf en de shows in de laatste week.

De voorkeur zou uitgaan naar een locatie met een capaciteit ergens rond de 17.000-20.000 personen publiek. Verder zou het wenselijk (maar misschien niet noodzakelijk) zijn als het perscentrum onder één dak zit met de show-hal, omdat dit praktisch gezien voor delegaties en pers verreweg het handigst is. In het perscentrum moet ongeveer plaats zijn voor 1.500 journalisten.


Steden moeten zich officieel kandidaat stellen en onder meer een bidboek indienen. Daarna beslissen de Europese Radio-unie (EBU) en AVROTROS wat de beste opties zijn.

******************************************************

AMSTERDAM
De hoofdstad lijkt een voor de hand liggende keuze. Goed te bereiken voor artiesten, delegaties, buitenlandse pers en bezoekers door Schiphol. Tevens is Amsterdam uiteraard een populaire bestemming voor buitenlandse toeristen en zijn er voldoende hotels: circa 35.000 hotelkamers. (De vraag is echter wel of er ook voldoende betáálbare hotels zijn voor Eurovisiefans, aangezien de prijzen in Amsterdam sowieso al flink zijn en in de Eurovisieperiode de hotels vaak nog eens flink omhoog gaan met hun prijzen. Maar goed dat stijgen zal waarschijnlijk overal gelden in die tijd.)



Ziggo Dome
Goed te bereiken met OV en veel parkeergelegenheid. Met een capaciteit van 17.000 personen zou Ziggo Dome geschikt zijn om het Eurovisie in te houden. Naast de grote concerthal is er ook nog een kleine zaal is, deze lijkt ons met zo'n 300m2 te klein voor circa 1.500 journalisten.

Johan Cruijff ArenA
Met een capaciteit van 50.000 personen misschien zelfs iets té groot en de locatie zal - denken wij - erg lastig 1,5 maand vrij te maken zijn.

In dit gebied zou eventueel mogelijk zijn om Ziggo Dome als showlocatie te gebruiken, AFAS als Euroclub en er is ook nog een flink grasveld/open stuk naast AFAS waar eventueel een Eurovision Village zou kunnen worden ingericht (het terrein dat er elk jaar is in elke stad waar het ESF plaatsvindt, waar mensen die geen kaarten hebben op groot scherm de shows kunnen kijken en waar diverse optredens plaatsvinden). Waar het grote perscentrum dan zou moeten komen vragen wij ons wel af.

******************************************************

ROTTERDAM
Ook Rotterdam zou als tweede grote stad van Nederland een prima host-stad kunnen zijn. Goed bereikbaar met eigen vliegveld en ook meer dan voldoende hotelcapaciteit: ca. 8.000 hotelkamers in de regio en in 2020 zal Hotel AHOY geopend worden (hadden ze een vooruitziende blik? :+ ). En ook al is het dan niet de hoofdstad, er zijn voldoende bezienswaardigheden voor buitenlandse toeristen.



AHOY Rotterdam
AHOY zou qua locatie één van de best geschikte locaties zijn, zo lijkt in elk geval. Er zijn meerdere grote zalen, waarvan de grootste (waar de shows plaats zouden kunnen vinden) geschikt is voor 15.000 personen. Daarnaast zijn er in dezelfde locatie dan nog twee andere zalen, die allebei méér dan groot genoeg zijn voor een flink perscentrum, kleedkamers, opslag etc. Het voordeel van AHOY is dat de show-hal en het perscentrum allemaal binnen één locatie kunnen zijn. Dit is erg prettig voor zowel de delegaties als pers.
AHOY is al eens locatie geweest voor Junior Eurovision Song Contest in 2007.

******************************************************

UTRECHT

Geen eigen luchthaven maar goed te bereiken met OV. Mooie en leuke stad voor buitenlandse toeristen. Hotelcapaciteit wellicht wel te weinig met ca. 2.100 kamers.



Jaarbeurs
De enige locatie die groot genoeg zou zijn in Utrecht is de Jaarbeurs. De Jaarbeurs wordt niet vaak gebruikt voor concerten maar is groot complex met zeer veel zalen. Het lijkt zo op het eerste gezicht echter niet een voor de hand liggende keuze voor het Eurovisie Songfestival.

******************************************************

ARNHEM



GeldreDome
Met een capaciteit van 40.000 personen zou het zeker groot genoeg zijn. Tevens zit er al een dak op en worden er vaak concerten gehouden, als locatie zou het dus geschikt zijn voor het Eurovisie wat dat betreft. We zoeken nog even uit of er tevens voldoende zalen/ruimte aanwezig is voor een groot perscentrum, delegaties etc.

******************************************************

MAASTRICHT



Maastricht staat te popelen om host te mogen zijn voor het Eurovisie. Zelfs André Rieu heeft op Twitter al een pleidooi gehouden. Uiteraard een prachtige stad voor buitenlandse toeristen, maar of er voldoende hotelcapaciteit is voor duizenden buitenlandse geïnteresseerden weten wij op dit moment even niet. Zoeken we uit.

MECC Maastricht
Is qua totaaloppervlakte flink groot, maar is verdeeld over vier hallen. De Noordhal staat in open verbinding met de Zuidhal, maar toch lijkt ons één grote ruimte waar alles tegelijk kan zijn (podium, publiek, green room etc) wenselijk.

******************************************************

DEN HAAG

Laten we kijken naar de eventuele mogelijkheden voor Den Haag.



World Forum Den Haag
Vroeger: Nederlands Congresgebouw. Hier heeft het Eurovisie Songfestival plaatsgevonden in 1976 en 1980 (toen hadden we niet gewonnen maar heeft NL gehost omdat Israël het niet wilde organiseren). Maar deze locatie heeft een capaciteit van 5.000 en dat is in deze tijd echt niet meer genoeg. Valt dus af.

ADO Stadion
Zou groot genoeg zijn, maar het stadion heeft geen dak. Dit zou dan nog gebouwd moeten worden.

******************************************************

Zo, dat waren een aantal mogelijke locatie, de één wat meer geschikt dan de ander. Waar zou jullie voorkeur naar uitgaan en waarom?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 25 mei 2019 @ 00:56:13 #2
163650 Greys
pi_187074892
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2019 00:50 schreef WhiteBeard het volgende:
Het grote voordeel van Maastricht en dat moet echt in het bidbook staan is dat Maastricht en omgeving veel minder files heeft dan de randstad. Je moet op dinsdag, donderdag en zaterdag een vrijwel free pass hebben. Dat kan de randstad niet garanderen
Dat kon bv Lissabon ook niet garanderen, er werd ons daar ook al verteld dat je gewoon in de middag al naar de arena moest gaan met de metro en niet denken dat je wel even in een taxi kon springen in de spits. Ook omdat je nog in een grote rij bij de entree moet enzo en beveiliging.
Maar het lijkt me niet dat als je dure kaarten koopt voor het songfestival je als Nederlander na het eten even in de auto springt. Dan maak je er gewoon een hele dag uit van. :) Heb je ook geen filestress. En alle buitenlandse esf-ers zijn er al.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_187074913
Adam Rdam Maastricht, de rest valt af ;)
  zaterdag 25 mei 2019 @ 01:01:40 #4
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_187074968
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2019 00:57 schreef lrishCassidy het volgende:
Adam Rdam Maastricht, de rest valt af ;)
Maastricht ook, en voor de laatste twee houden we een referendum ;)
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
pi_187074983
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 mei 2019 00:56 schreef Greys het volgende:

[..]

Dat kon bv Lissabon ook niet garanderen, er werd ons daar ook al verteld dat je gewoon in de middag al naar de arena moest gaan met de metro en niet denken dat je wel even in een taxi kon springen in de spits. Ook omdat je nog in een grote rij bij de entree moet enzo en beveiliging. Maastricht doet er verstandig aan dat fileprobleem enorm uit te buien in hun bidbook
Maar het lijkt me niet dat als je dure kaarten koopt voor het songfestival je als Nederlander na het eten even in de auto springt. Dan maak je er gewoon een hele dag uit van. :) Heb je ook geen filestress. En alle buitenlandse esf-ers zijn er al.
Ja, maar dat is voor jou wel een andere uitgangspositie. Jij weet dat je op een bepaalde dag in Lissabon moet wezen en gaat daarom per vliegtuig één of twee dagen eerder al vliegen. Dat is niet het geval met de Nederlandse potentiele bezoekers van het ESF in Nederland zelf. Dat is niet te vergelijken. In Nederland betekent het dan de keus tussen veel files in de randstad en nauwelijks files in de buurt van Maastricht vooral op dinsdag en donderdag wanneer heel Nederland nog werkt.
Conservatieven zijn het meest tolerant. Ze moeten namelijk het meest tolereren
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 25 mei 2019 @ 01:09:25 #6
163650 Greys
pi_187075123
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2019 01:02 schreef WhiteBeard het volgende:

[..]

Ja, maar dat is voor jou wel een andere uitgangspositie. Jij weet dat je op een bepaalde dag in Lissabon moet wezen en gaat daarom per vliegtuig één of twee dagen eerder al vliegen. Dat is niet het geval met de Nederlandse potentiele bezoekers van het ESF in Nederland zelf. Dat is niet te vergelijken. In Nederland betekent het dan de keus tussen veel files in de randstad en nauwelijks files in de buurt van Maastricht vooral op dinsdag en donderdag wanneer heel Nederland nog werkt.
Dan vertrek je op die dag toch om elf uur 's ochtends naar Amsterdam of Rotterdam? :) Eerst ff leuk Eurovision Village bezoeken en dan 's avonds naar Ziggo of Ahoy.

Als ze het puur gaan kiezen op wel of geen files dan maakt die hangar in Twente ook nog een beste kans! (Grapje mensen, grapje..)

(Disclaimer: ik heb niks tegen Maastricht. Als het daar gehouden wordt ga ik er huppelend heen. Maar ik denk niet dat dat 'm gaat worden, geen idee waarom precies, mss omdat voor mijn gevoel MECC meer een congres/beurscentrum is dan een concertvenue met goed geluid enzo. Maar mss vergis ik me en vinden er heel vaak zeer goede concerten plaats. :) )
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_187075254
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 mei 2019 01:09 schreef Greys het volgende:

[..]

Dan vertrek je op die dag toch om elf uur 's ochtends naar Amsterdam of Rotterdam? :) Eerst ff leuk Eurovision Village bezoeken en dan 's avonds naar Ziggo of Ahoy.

Als ze het puur gaan kiezen op wel of geen files dan maakt die hangar in Twente ook nog een beste kans! (Grapje mensen, grapje..)

(Disclaimer: ik heb niks tegen Maastricht. Als het daar gehouden wordt ga ik er huppelend heen. Maar ik denk niet dat dat 'm gaat worden, geen idee waarom precies, mss omdat voor mijn gevoel MECC meer een congres/beurscentrum is dan een concertvenue met goed geluid enzo. Maar mss vergis ik me en vinden er heel vaak zeer goede concerten plaats. :) )
Dus om eventuele lange files te vermijden maar om 11 uur in de ochtend vertrekken? Is toch niet nodig als je kiest voor Maastricht? Die suggestie toont al aan dat dus de mensen zich moeten aanpassen aan de locatie en niet andersom. Maastricht moet in haar bidbook enorm het file probleem in de randstad uitvergroten.

Om maar te zwijgen van de hedendaagse Saar Boerlages die zich vooral ophouden in steden als Amsterdam en Rotterdam
Conservatieven zijn het meest tolerant. Ze moeten namelijk het meest tolereren
pi_187075302
De RAI in Amsterdam werd toch ook genoemd als evt locatie in Amsterdam?
En Ziggodome had in 2012 al eens het Junior Eurovision Song Contest?

[ Bericht 34% gewijzigd door marsan op 25-05-2019 01:27:20 ]
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 25 mei 2019 @ 01:23:16 #9
163650 Greys
pi_187075319
Maar WhiteBeard vertel eens over de concerten en het geluid in de locatie in Maastricht dan? Wordt het vaak gebruikt voor grote concerten? Ik ben er nooit geweest dus oprechte vraag.
Want dat van die files weten we nu wel. :D Dat moeten ze idd zeker benadrukken in hun bid.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_187076315
Het Ad heeft een pagina gewijd over ESF van 1980 dat in NL gehouden werd.
Boot lickin, piss drinkin, fingerfriggin, tit tweakin, love bitin, arse lickin, shit stabbin, mother fuckin, spunk lovin, ball bustin, cock suckin, fist fuckin, lipsmackin, thirst quenchin, cool livin, ever givin USELESS MAN
  zaterdag 25 mei 2019 @ 08:23:51 #11
351614 ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_187076467
Breda wil ook. w/
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
  ESF Reporter zaterdag 25 mei 2019 @ 08:39:57 #12
87554 Cee
Welluk?
pi_187076538
Good eventing Bredduh what a wonderful evening! *O*

Ik weet het nog niet wat ik van Maastricht vind. Mooie stad, maar het lijkt me ook zo ver weg, alhoewel dat nergens op slaat want het is voor mij denk ik net zo ver als Amsterdam. Misschien ook lastig omdat er in en omheen een stuk minder hotelkamers beschikbaar zijn. Niet alleen voor NL’ers (want ja, ook al woon ik hier, ik ben voornemens om wel een kamer in (de buurt van) de stad te boeken, zeker gezien de feestjes die tot laat duren en ook omdat heen en weer rijden vermoeiend is) maar zeker ook voor de karrevrachten aan buitenlandse fans die komen.

File heb ik geen ervaring mee, het eerste dat in me opkomt is de keren dat ik naar Pinkpop ging, ruim op tijd vertrok en toch telkens de eerste act die ik wilde zien miste omdat ik vast zat in de fuik richting Landgraaf. Maar da’s een hele andere kant van Limburg dus zal vast niet gelden voor Maastricht.

Qua uitstraling vind ik de stad wel wat klassieker, wat minder modern dan andere steden, misschien niet helemaal wat ESF wil uitstralen. Maar nogmaals, da’s mijn interpretatie. Vind het wel een prachtige stad verder.
pi_187077223
Ik denk dat ze zullen kiezen voor Ahoy. Het is daar perfect: meerdere ruimtes, grote main zaal, genoeg hotelkamers, eigen vliegveld, moderne stad.

Amsterdam heeft niet genoeg plaats voor een persruimte, storage rooms, ...
  zaterdag 25 mei 2019 @ 10:40:09 #14
467241 lashatumbai
Russia goodbye.
pi_187077968
De hoogte van de hal van MECC is volgens mij maar 17.5 meter. En de minimale hoogte moet 20 meter zijn, dus dat gaat lastig worden.
pi_187078194
Het lijkt me toch gewoon meer dan logisch dat het Rotterdam of Amsterdam wordt. De rest kan wel moeite doen, maar gaat het toch niet worden. Toch?
pi_187078300
quote:
11s.gif Op zaterdag 25 mei 2019 11:00 schreef iBenny het volgende:
Het lijkt me toch gewoon meer dan logisch dat het Rotterdam of Amsterdam wordt. De rest kan wel moeite doen, maar gaat het toch niet worden. Toch?
Nee :D lijkt me echt heel sterk.
  ESF Reporter zaterdag 25 mei 2019 @ 11:22:10 #17
87554 Cee
Welluk?
pi_187078389
Oh ja, en waar gaan ze de WiWi-jam houden? Ook even meenemen in onze overwegingen. Let’s DO THIS. *O*
  zaterdag 25 mei 2019 @ 11:27:29 #18
467241 lashatumbai
Russia goodbye.
pi_187078461
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 mei 2019 11:22 schreef Cee het volgende:
Oh ja, en waar gaan ze de WiWi-jam houden? Ook even meenemen in onze overwegingen. Let’s DO THIS. *O*
En bij welke Fok!ker moet Matt slapen? Ook belangrijk! :P
  † In Memoriam † zaterdag 25 mei 2019 @ 11:51:26 #19
368283 ato
pi_187078723
Krijgen wij binnenkort te horen welke steden de beste bidbooks heeft of wat het ook heet?
Dus net als vorig jaar en voorgaande jaren welke steden in de running zijn?
Life can be a bitch, so like it..
  zaterdag 25 mei 2019 @ 11:53:46 #20
467241 lashatumbai
Russia goodbye.
pi_187078742
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 mei 2019 11:51 schreef ato het volgende:
Krijgen wij binnenkort te horen welke steden de beste bidbooks heeft of wat het ook heet?
Dus net als vorig jaar en voorgaande jaren welke steden in de running zijn?
Ik denk half juni bij de eerste persconferentie van de AVROTROS
pi_187078759
Juni worden toch pas officieel de eisen bekend gemaakt? :@
dag
  † In Memoriam † zaterdag 25 mei 2019 @ 11:58:24 #22
368283 ato
pi_187078798
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2019 11:53 schreef lashatumbai het volgende:

[..]

Ik denk half juni bij de eerste persconferentie van de AVROTROS
ok dank je,
Life can be a bitch, so like it..
pi_187079245
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2019 00:16 schreef WhiteBeard het volgende:

[..]

Wat voor uithoek precies? Er is een luchthaven op 10 Km van het MECC. Die artiesten kunnen het prachtige oude Maastricht verkennen als ze willen. Drielandenpunt dichtbij. Het verdrag van Maastricht werd daar getekend, eh waarom denk je dat die regeringsleiders toen allemaal Maastricht top vonden?

En in Maastricht heb je een veel kleinere kans op een Saar Boerlage die het feestje komt verstoren
Maastricht is idd een fantastische stad. Ben er meerdere keren geweest. Groningen, Amsterdam, Rotterdam en Utrecht zijn dat ook. Dat vind ik dus geen reden om Maastricht als locatie te kiezen.

Belangrijkste is de hal en die vind ik niet bijzonder. Ik zie daar geen ESF plaatsvinden. Daar mag jij uiteraard anders over denken ;) Met uithoek bedoelde ik overigens niet een afgelegen gebied zonder voorzieningen ofzo. Daar bedoel ik mee dat het voor Nederlanders het uiterste zuiden is. Natuurlijk niet het einde van de wereld, ik vind een centrale plek alleen logischer als Nederland het ESF mag organiseren. We hoeven het wat mij betreft ook niet te doen voor buitenlandse fans.

Maastricht gaat het niet worden. Zelfs Den Bosch maakt in mijn ogen meer kans met de Brabanthallen.
pi_187079342
Zal toch echt tussen Ziggo Dome en Ahoy gaan.

Ze zijn beide gebouwd voor concerten, vroeger kwam je nog wel weg met een zaal die er eigenlijk niet voor gemaakt was door wat eierdozen op te hangen, maar dat kan nu echt niet meer voor de akoestiek. Een voetbalstadion valt dus per definitie al af.

Liggen beide buiten het toeristische centrum, maar met goede verbindingen ernaartoe. In Amsterdam Bijlmer wellicht iets meer bedrijvigheid, omgeving Ahoy/Zuidplein is wat troosteloos.

Hotelcapaciteit bij beide steden prima.

Ahoy heeft voor dingen buiten de show om (journalisten, kleedkamers, etc.) simpelweg de beste faciliteiten en ruimte voor zo'n mega-evenement, zo even zo'n 40 artiesten/bands en meer dan duizend journalisten op hetzelfde moment huisvesten, kan de Ziggo Dome dat wel?

M.i. is Ahoy gewoon het beste, dan is gewoon de vraag hoe zeer we het in een voor buitenlanders bekende stad willen houden of dat we een andere stad in de kijker willen zetten (want Rotterdam zou hierdoor nog veel populairder worden dan het al is onder toeristen)
pi_187082691
quote:
14s.gif Op zaterdag 25 mei 2019 01:23 schreef Greys het volgende:
Maar WhiteBeard vertel eens over de concerten en het geluid in de locatie in Maastricht dan? Wordt het vaak gebruikt voor grote concerten? Ik ben er nooit geweest dus oprechte vraag.
Want dat van die files weten we nu wel. :D Dat moeten ze idd zeker benadrukken in hun bid.
1990 David Bowie in het MECC. 16.000 bezoekers konden in de hal. Dan kan het ESF daar ook. In een andere hal de pers. De bobo's kunnen mooi overnachten in de lokale kastelen die Limburg heeft. Het MECC heeft gewoon goede papieren en door het Verdrag van Maastricht is er ook meteen de link met het ESF

Pinkpop is ook internationaal bekend. De Limburgers kunnen heel wel manifestaties organiseren

En zoals ik al eerder zei, in Limburg maar weinig file problemen. Dit in grote tegenstelling tot de randstad
https://www.1limburg.nl/e(...)niet-om-aan-te-horen

[ Bericht 6% gewijzigd door WhiteBeard op 25-05-2019 16:35:16 ]
Conservatieven zijn het meest tolerant. Ze moeten namelijk het meest tolereren
  zaterdag 25 mei 2019 @ 16:25:47 #26
351614 ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_187082736
1990 is wel lang geleden, techniek is wel veel veranderd natuurlijk. :P
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
  zaterdag 25 mei 2019 @ 16:56:57 #27
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_187083273
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2019 12:43 schreef Henno het volgende:
Zal toch echt tussen Ziggo Dome en Ahoy gaan.

Ze zijn beide gebouwd voor concerten, vroeger kwam je nog wel weg met een zaal die er eigenlijk niet voor gemaakt was door wat eierdozen op te hangen, maar dat kan nu echt niet meer voor de akoestiek. Een voetbalstadion valt dus per definitie al af.

Liggen beide buiten het toeristische centrum, maar met goede verbindingen ernaartoe. In Amsterdam Bijlmer wellicht iets meer bedrijvigheid, omgeving Ahoy/Zuidplein is wat troosteloos.

Hotelcapaciteit bij beide steden prima.

Ahoy heeft voor dingen buiten de show om (journalisten, kleedkamers, etc.) simpelweg de beste faciliteiten en ruimte voor zo'n mega-evenement, zo even zo'n 40 artiesten/bands en meer dan duizend journalisten op hetzelfde moment huisvesten, kan de Ziggo Dome dat wel?

M.i. is Ahoy gewoon het beste, dan is gewoon de vraag hoe zeer we het in een voor buitenlanders bekende stad willen houden of dat we een andere stad in de kijker willen zetten (want Rotterdam zou hierdoor nog veel populairder worden dan het al is onder toeristen)
Niet oneens met je post verder, maar vroeger was Ahoy voornamelijk bekend als 'sportpaleis' met z'n vaste wielerbaan.
Maar verder ook niets ten nadele van Ahoy. Ik heb er mooie concerten gezien. O+
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  zaterdag 25 mei 2019 @ 17:27:05 #28
467241 lashatumbai
Russia goodbye.
pi_187083767
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2019 16:23 schreef WhiteBeard het volgende:

[..]

1990 David Bowie in het MECC. 16.000 bezoekers konden in de hal. Dan kan het ESF daar ook. In een andere hal de pers. De bobo's kunnen mooi overnachten in de lokale kastelen die Limburg heeft. Het MECC heeft gewoon goede papieren en door het Verdrag van Maastricht is er ook meteen de link met het ESF

Pinkpop is ook internationaal bekend. De Limburgers kunnen heel wel manifestaties organiseren

En zoals ik al eerder zei, in Limburg maar weinig file problemen. Dit in grote tegenstelling tot de randstad
https://www.1limburg.nl/e(...)niet-om-aan-te-horen
De hal van MECC is niet hoog genoeg. 20m is wel echt het minimum voor een songfestival podium
pi_187084169
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2019 17:27 schreef lashatumbai het volgende:

[..]

De hal van MECC is niet hoog genoeg. 20m is wel echt het minimum voor een songfestival podium
Mee eens. Voor een gewoon concert maakt die hoogte minder uit dan voor een show die het toch vooral op TV goed moet doen. Ik denk dat dat minpuntje zwaarder weegt dan het pluspunt dat er rondom Maastricht minder files zijn.

Verder is Maastricht een prachtige stad hoor, en zeker het bezoeken waard (voordat er weer mensen gaan piepen dat ik te veel met Randstad ogen kijk).
pi_187089053
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2019 17:27 schreef lashatumbai het volgende:

[..]

De hal van MECC is niet hoog genoeg. 20m is wel echt het minimum voor een songfestival podium
Waar komt dat getal vandaan? MECC is met geloof ik 17 meter meer dan drie keer zo hoog als mijn huis. Dat lijkt mij hoog zat
Conservatieven zijn het meest tolerant. Ze moeten namelijk het meest tolereren
pi_187090335
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2019 22:43 schreef WhiteBeard het volgende:

[..]

Waar komt dat getal vandaan? MECC is met geloof ik 17 meter meer dan drie keer zo hoog als mijn huis. Dat lijkt mij hoog zat
17 meter lijkt me net te laag. Ter vergelijking: Tel Aviv Expo had een hoogte van 20 meter. Dat was nog net voldoende...
pi_187090413
Vind het wel enorm jammer dat Ola’s bedrijf volgend jaar niet mee zal doen met het ESF ;( Zijn blogs waren het beste deel van hun deelname haha.

(Wist btw niet in welk organisatie topic ik dit moest posten, dus deed het hier maar ff :P)
pi_187093428
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2019 23:45 schreef justnathan321 het volgende:
Vind het wel enorm jammer dat Ola’s bedrijf volgend jaar niet mee zal doen met het ESF ;( Zijn blogs waren het beste deel van hun deelname haha.

(Wist btw niet in welk organisatie topic ik dit moest posten, dus deed het hier maar ff :P)
Het hele bedrijf niet of alleen hij niet?
pi_187096076
quote:
1s.gif Op zondag 26 mei 2019 08:18 schreef Em31 het volgende:

[..]

Het hele bedrijf niet of alleen hij niet?
Goeie vraag... Ik zou denken dat heel M&M prod niet meer meedoet aangezien Ola, de "baas" van het bedrijf, mee gaat doen aan American SC (met wss heel M&M prod).
pi_187096881
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2019 16:23 schreef WhiteBeard het volgende:

[..]

1990 David Bowie in het MECC. 16.000 bezoekers konden in de hal. Dan kan het ESF daar ook. In een andere hal de pers. De bobo's kunnen mooi overnachten in de lokale kastelen die Limburg heeft. Het MECC heeft gewoon goede papieren en door het Verdrag van Maastricht is er ook meteen de link met het ESF

Pinkpop is ook internationaal bekend. De Limburgers kunnen heel wel manifestaties organiseren

En zoals ik al eerder zei, in Limburg maar weinig file problemen. Dit in grote tegenstelling tot de randstad
https://www.1limburg.nl/e(...)niet-om-aan-te-horen
Geen fileproblemen, omdat niemand in Limburg moet zijn ;)

Groningen, Leeuwarden, Maastricht, ze hebben vast allemaal mooie zalen maar ze staan uiteraard niet bovenaan het lijstje.
pi_187099786


[ Bericht 100% gewijzigd door Aadrianus op 26-05-2019 16:05:41 (Foutje) ]
  † In Memoriam † zondag 26 mei 2019 @ 16:13:54 #37
368283 ato
pi_187099983
Ik denk dat mijn stad Utrecht flink een graantje mee gaat pikken qua promotie.
Het wordt geen Utrecht volgend jaar, maar Utrecht is wel de meest centrale stad van Nederland.
Ik zie het al voor mij trams en bussen met Eurovision 2020, heerlijk. w/
Life can be a bitch, so like it..
pi_187106822
quote:
quote:
Je haalt de I Amsterdam-letters weg en je haalt het Songfestival binnen?
Zit ook wat in, dat vind ik best hypocriet eerlijk gezegd. Voor mij nog een reden op het liever in Rotjeknor te houden.

[ Bericht 3% gewijzigd door Butler456 op 26-05-2019 22:07:07 ]
pi_187112600
Ben vrijwel zeker dat het Rotterdam wordt. Toeristen lekker daar naar toe halen en een andere kant van Nederland laten zien. En Ahoy heeft ervaring (Junior Eurovisie). + meerdere zalen, is gewoon de perfecte locatie.

Enige andere optie die ik nog zie is Arnhem maar GelreDome is wel HEEL groot
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
pi_187112698
Amsterdam krijgt ook wel genoeg aandacht in de postcards nog waarschijnlijk, dus waarom ook niet Rotterdam. Volgens mij is het inderdaad de perfecte locatie.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 27 mei 2019 @ 11:52:40 #42
163650 Greys
pi_187112890
Woops. :P

CNN twitterde op maandag 27-05-2019 om 10:40:30 Sorry tourists, Amsterdam doesn't want you anymore https://t.co/Q9Fi47Cl6K reageer retweet
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  maandag 27 mei 2019 @ 11:56:20 #43
351614 ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_187112952
quote:
1s.gif Op maandag 27 mei 2019 11:52 schreef Greys het volgende:
Woops. :P

CNN twitterde op maandag 27-05-2019 om 10:40:30 Sorry tourists, Amsterdam doesn't want you anymore https://t.co/Q9Fi47Cl6K reageer retweet
rot-eh-dahm kom dr maar in.
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
  maandag 27 mei 2019 @ 11:56:32 #44
2681 Dave
Aardig op drave
pi_187112957
quote:
1s.gif Op maandag 27 mei 2019 11:52 schreef Greys het volgende:
Woops. :P

CNN twitterde op maandag 27-05-2019 om 10:40:30 Sorry tourists, Amsterdam doesn't want you anymore https://t.co/Q9Fi47Cl6K reageer retweet
Dat zag ik ook al een paar dagen op hun voorpagina prijken.
:o)
pi_187113018
Dit wordt nog leuk hier in Nederland als het straks wel gewoon Amsterdam wordt _O-
  maandag 27 mei 2019 @ 12:05:43 #46
2681 Dave
Aardig op drave
pi_187113067
quote:
10s.gif Op maandag 27 mei 2019 12:01 schreef Em31 het volgende:
Dit wordt nog leuk hier in Nederland als het straks wel gewoon Amsterdam wordt _O-
Ach, als iemand bedenkt om de Friese Meren Amsterdam Lake District te noemen, zal er vast ook een geniale bol bedenken om Rotterdam tijdelijk Amsterdam Harbour District te noemen of zo.
Iedereen blij.
:o)
  Moderator maandag 27 mei 2019 @ 12:12:43 #47
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_187113158
quote:
12s.gif Op maandag 27 mei 2019 12:05 schreef Dave het volgende:

[..]

Ach, als iemand bedenkt om de Friese Meren Amsterdam Lake District te noemen, zal er vast ook een geniale bol bedenken om Rotterdam tijdelijk Amsterdam Harbour District te noemen of zo.
Iedereen blij.
Totdat de harde kern van Feyenoord bij je staat :P
pi_187113279
Het wordt Rotterdam denk ik. Het is de beste plek voor een event als dit en gewoon één van de meest 'happening' plekken van het moment in Europa.

Wat zaal betreft heb ik liever de Ziggo Dome, maar die is niet geschikt voor een evenement als dit. Het is geen concertje, het is een mediacircus. Dat past daar niet.

Een belangrijk argument om het niet in Maastricht te doen is omdat het voor een groot deel van de Nederlanders niet goed te bereiken is waardoor de Nederlanders grote druk uitoefenen op het hotelkamerbestand. Amsterdam en Rotterdam hebben meer kamers en zullen aan Nederlandse gasten meer dagjesmensen trekken. Maastricht is als stad gewoon niet groot genoeg om dat er ook nog eens bij te hebben.
  maandag 27 mei 2019 @ 13:03:54 #49
403253 Meke
after all this time? always.
pi_187113860
Jongens, we kunnen stoppen met discussiëren, dankzij dit spandoek is het al uitgelekt...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op woensdag 9 september 2020 20:31 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod die we nooit hebben gehad.
  ESF Reporter maandag 27 mei 2019 @ 13:27:19 #50
87554 Cee
Welluk?
pi_187114248
quote:
1s.gif Op maandag 27 mei 2019 11:52 schreef Greys het volgende:
Woops. :P

CNN twitterde op maandag 27-05-2019 om 10:40:30 Sorry tourists, Amsterdam doesn't want you anymore https://t.co/Q9Fi47Cl6K reageer retweet
Haha, mooi, streep door Amsterdam, misschien wil de stad wel maar de inwoners piepen dus ik vind dat je wel je volk moet gehoorzamen dus laat gaaaaaaaaan.

Ongetwijfeld dat nog steeds driekwart van de naar NL reizende ESF fans toch in Amsterdam gaan verblijven maar oké.
ESF moet gastvrijheid uitstralen en dat gaat hier al mis.

Rotje 2020 *O*
  maandag 27 mei 2019 @ 14:32:50 #51
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_187115194
Ik probeer dit nu al heel de tijd goed te formuleren zoals ik het bedoel, maar:

in hoeverre is de EBU niet zelf ook 'bevooroordeeld' om gewoon Amsterdam zelf ook de meest logische en leukste keuze te vinden, omdat Amsterdam?
Of gaan ze net zo makkelijk voor een andere stad als die echt betere papieren heeft? Ook al is dat bij wijze van spreken Enschede. :P

De keren dat het niet in de hoofdstad was, maar een andere stad (Düsseldorf, Malmö),was dat niet vooral ook omdat het al eens in bijvoorbeeld Stockholm was gedaan en het leuker was voor de afwisseling?

Ik zou me kunnen voorstellen dat ze nu best graag Amsterdam willen omdat de fans dat toch wel verwachten, en dat als we over twee jaar nog eens winnen ze zeggen van, oke nu dan Rotterdam.
Koel en donker bewaren
pi_187115346
Zou best kunnen inderdaad, al denk ik dat het er vooral aan ligt wat ze hier willen. Wil de NPO Rotterdam, heeft de EBU dan echt wat te zeggen?

Het zou me trouwens alsnog niet verbazen als ze vanuit hier ook gewoon Amsterdam willen trouwens :@ :+
pi_187115360
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2019 14:32 schreef Guanabana het volgende:
Ik probeer dit nu al heel de tijd goed te formuleren zoals ik het bedoel, maar:

in hoeverre is de EBU niet zelf ook 'bevooroordeeld' om gewoon Amsterdam zelf ook de meest logische en leukste keuze te vinden, omdat Amsterdam?
Of gaan ze net zo makkelijk voor een andere stad als die echt betere papieren heeft? Ook al is dat bij wijze van spreken Enschede. :P

De keren dat het niet in de hoofdstad was, maar een andere stad (Düsseldorf, Malmö),was dat niet vooral ook omdat het al eens in bijvoorbeeld Stockholm was gedaan en het leuker was voor de afwisseling?

Ik zou me kunnen voorstellen dat ze nu best graag Amsterdam willen omdat de fans dat toch wel verwachten, en dat als we over twee jaar nog eens winnen ze zeggen van, oke nu dan Rotterdam.
Malmö was volgens mij gekozen omdat de arena's in Stockholm al evenementen hadden in mei toch? Of heb ik dat fout?
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
  maandag 27 mei 2019 @ 14:44:55 #54
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_187115378
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2019 14:43 schreef Nexum het volgende:

[..]

Malmö was volgens mij gekozen omdat de arena's in Stockholm al evenementen hadden in mei toch? Of heb ik dat fout?
Oh zou kunnen :@

Maar ik vraag me dus vooral af of hun eerste keuze niet eigenlijk sowieso de hoofdstad is, TENZIJ het inderdaad echt niet lukt door andere evenementen e.d.
Koel en donker bewaren
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 27 mei 2019 @ 14:49:43 #55
163650 Greys
pi_187115436
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2019 14:44 schreef Guanabana het volgende:

[..]

Oh zou kunnen :@

Maar ik vraag me dus vooral af of hun eerste keuze niet eigenlijk sowieso de hoofdstad is, TENZIJ het inderdaad echt niet lukt door andere evenementen e.d.
Kan best hoor. Ik heb dat gevoel ook ergens wel, dat zelfs als een andere stad veel betere papieren zou hebben ze toch alsnog wel voor Amsterdam gaan..

Maar perscentrum onder één dak met de esf locatie lijkt me ook wel echt een aardige pre. Niet als dat in Tietjerkstradeels is, maar wel als ze dat kunnen bieden in de tweede grote stad.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_187119325

https://www.borneboeit.nl/74468/nieuws/songfestival-in-saasveld

Saasveld 2020 bevestigd!
(Waar ligt dat :') ?)
  Moderator / KerstCrewQuizWinner maandag 27 mei 2019 @ 19:47:49 #58
39237 crew  H_T
2733
pi_187120066
quote:
10s.gif Op maandag 27 mei 2019 19:11 schreef iBenny het volgende:
[ afbeelding ]
https://www.borneboeit.nl/74468/nieuws/songfestival-in-saasveld

Saasveld 2020 bevestigd!
(Waar ligt dat :') ?)
Met 1653 inwoners nog altijd een grotere plaats dan Millstreet :D Als het daar kan, kan het in Saasveld ook! *O*
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_187120660
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2019 14:32 schreef Guanabana het volgende:
Ik probeer dit nu al heel de tijd goed te formuleren zoals ik het bedoel, maar:

in hoeverre is de EBU niet zelf ook 'bevooroordeeld' om gewoon Amsterdam zelf ook de meest logische en leukste keuze te vinden, omdat Amsterdam?
Of gaan ze net zo makkelijk voor een andere stad als die echt betere papieren heeft? Ook al is dat bij wijze van spreken Enschede. :P

De keren dat het niet in de hoofdstad was, maar een andere stad (Düsseldorf, Malmö),was dat niet vooral ook omdat het al eens in bijvoorbeeld Stockholm was gedaan en het leuker was voor de afwisseling?

Ik zou me kunnen voorstellen dat ze nu best graag Amsterdam willen omdat de fans dat toch wel verwachten, en dat als we over twee jaar nog eens winnen ze zeggen van, oke nu dan Rotterdam.
Ben ik met je eens. Ik zeg ook steeds dat EBU het liefst Amsterdam wil (ook omdat de fans dat graag willen). Dus dat ze om die reden makkelijker over iets heenstappen als dat het idealiter allemaal binnen één gebouw moet plaatsvinden en er dus ook genoegen mee nemen dat er een redelijk alternatief oplossing voorhanden is (ihg van ZiggoDome in combi met AFASlive).
Realistisch gezien tikt AHOY alle boxen aan, maar omdat het in Rotterdam staat en niet in Amsterdam, is het volgens mij bij de EBU niet automatisch de eerste keus.

Niet dat het MIJN voorkeur is dat het naar Amsterdam komt, ik vind Ahoy ook prima. Maar EBU heeft een hoop belangenafwegingen te maken. En of het al of niet in de hoofdstad plaatsvindt van het organiserende land, weegt zeker mee bij alles wat er nog meer speelt.
  maandag 27 mei 2019 @ 20:31:29 #60
403253 Meke
after all this time? always.
pi_187120964
quote:
10s.gif Op maandag 27 mei 2019 19:11 schreef iBenny het volgende:
[ afbeelding ]
https://www.borneboeit.nl/74468/nieuws/songfestival-in-saasveld

Saasveld 2020 bevestigd!
(Waar ligt dat :') ?)
Naast Borne, daarom deelde Borneboeit het ook :P (middenin Twente).

Het spandoek hing er trouwens nog toen ik vanmiddag naar m'n werk fietste, maar was op de terugweg ook alweer weg ;(
Op woensdag 9 september 2020 20:31 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod die we nooit hebben gehad.
  maandag 27 mei 2019 @ 22:39:10 #61
477691 Niels93
<3 Muziek in alle vormen
pi_187123615
OMG ik kom oorspronkelijk uit Saasveld. Te grappig dit.

Still rooting for Rotterdam 2020 though
Just do it »
pi_187124588
quote:
1s.gif Op maandag 27 mei 2019 20:14 schreef Aadrianus het volgende:

[..]

Ben ik met je eens. Ik zeg ook steeds dat EBU het liefst Amsterdam wil (ook omdat de fans dat graag willen). Dus dat ze om die reden makkelijker over iets heenstappen als dat het idealiter allemaal binnen één gebouw moet plaatsvinden en er dus ook genoegen mee nemen dat er een redelijk alternatief oplossing voorhanden is (ihg van ZiggoDome in combi met AFASlive).
Realistisch gezien tikt AHOY alle boxen aan, maar omdat het in Rotterdam staat en niet in Amsterdam, is het volgens mij bij de EBU niet automatisch de eerste keus.

Niet dat het MIJN voorkeur is dat het naar Amsterdam komt, ik vind Ahoy ook prima. Maar EBU heeft een hoop belangenafwegingen te maken. En of het al of niet in de hoofdstad plaatsvindt van het organiserende land, weegt zeker mee bij alles wat er nog meer speelt.
Maar de Rai heeft dat toch ook allemaal? Volgens mij is de Rai in amsterdam een optie. Niet alleen ziggodome.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
  maandag 27 mei 2019 @ 23:40:31 #63
436222 Japepk
Padvinder
pi_187124673
Alleen in de RAI zou een complete concerthal moeten worden gebouwd, inclusief tribunes en dergelijke. Ahoy heeft van zichzelf alle benodigde infrastructuur al, daar hoef je je bij wijze van spreken alleen nog druk te maken over het visuele plaatje van alles.
't Echte en 't ware!
  maandag 27 mei 2019 @ 23:43:54 #64
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_187124751
quote:
10s.gif Op maandag 27 mei 2019 19:11 schreef iBenny het volgende:
[ afbeelding ]
https://www.borneboeit.nl/74468/nieuws/songfestival-in-saasveld

Saasveld 2020 bevestigd!
(Waar ligt dat :') ?)
Dare to dream! O+
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  dinsdag 28 mei 2019 @ 01:18:33 #65
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_187125508
Ik heb eens wat video's bekeken over Rotterdam om me een beetje te laten overtuigen. Dat lukt aardig. Het zou zeker een waardige hoststad zijn, maar ik betwijfel nog steeds of zoals hierboven al is gezegd de NPO en EBU niet sneller voor Amsterdam zullen gaan.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
  † In Memoriam † dinsdag 28 mei 2019 @ 09:33:24 #66
368283 ato
pi_187127153
En waarom geen Utrecht, jaarbeurs hal kunnen zij aanpassen qua ruimte, geluid. Ligt centraal.
Openbaar vervoer in Utrecht en omstreken is goed.
Life can be a bitch, so like it..
  dinsdag 28 mei 2019 @ 09:47:47 #67
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_187127393
quote:
10s.gif Op maandag 27 mei 2019 19:11 schreef iBenny het volgende:
[ afbeelding ]
https://www.borneboeit.nl/74468/nieuws/songfestival-in-saasveld

Saasveld 2020 bevestigd!
(Waar ligt dat :') ?)
Oe nice, is maar een kwartiertje hier vandaan *O* _O-
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 28 mei 2019 @ 10:33:01 #68
163650 Greys
pi_187128110
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 09:33 schreef ato het volgende:
En waarom geen Utrecht, jaarbeurs hal kunnen zij aanpassen qua ruimte, geluid. Ligt centraal.
Openbaar vervoer in Utrecht en omstreken is goed.
Utrecht heeft volgens mij zelf veel te weinig hotelkamers. En dan kunnen ze wel om de omstreken gaan slapen, maar als je dan bv doordeweeks als toerist de Euroclub in wilt, kom je dan 's nachts nog wel bij je hotel als het niet in de stad zelf is?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  † In Memoriam † dinsdag 28 mei 2019 @ 12:14:22 #69
368283 ato
pi_187129722
Euro
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 10:33 schreef Greys het volgende:

[..]

Utrecht heeft volgens mij zelf veel te weinig hotelkamers. En dan kunnen ze wel om de omstreken gaan slapen, maar als je dan bv doordeweeks als toerist de Euroclub in wilt, kom je dan 's nachts nog wel bij je hotel als het niet in de stad zelf is?
Euro club is dan ook in Utrecht :P
Life can be a bitch, so like it..
  Moderator / KerstCrewQuizWinner dinsdag 28 mei 2019 @ 12:26:18 #70
39237 crew  H_T
2733
pi_187129912
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 12:14 schreef ato het volgende:
Euro
[..]

Euro club is dan ook in Utrecht :P
Maar als je in de Biltsche Hoek slaapt is het nog een takkeneind vanaf daar naar je hotel ;)
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 28 mei 2019 @ 12:30:12 #71
163650 Greys
pi_187129969
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 12:14 schreef ato het volgende:
Euro
[..]

Euro club is dan ook in Utrecht :P
Dat snap ik, maar als er in Utrecht niet genoeg hotels zijn en je als toerist dus een eindje buiten Utrecht moet slapen, hoe kom je dan doordeweeks van de Euroclub in de nacht bij je hotel dat buiten Utrecht ligt?
Ik bedoel, tis toch een stuk handiger als alle toeristen die dat willen IN de organiserende stad zelf kunnen slapen? ;) Zodat dingen te voet bereikbaar zijn?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_187130450
Zit ff te kijken, maar er zijn eigenlijk helemaal geen hotels in de buurt van Ahoy. Er zit een Bastion in Barendrecht en Van der Valk in Ridderkerk, die zitten redelijk aan de A15, maar ja, dan is het nog een vraag of dat te lopen is, zeker na een paar drankjes. En een Bastion in Pendrecht, maar dat is ook een end.... Art Hotel in de Tarwewijk... Voor de rest moet je echt het centrum in, dat betekent te voet een pokkeeind via de Maastunnel of over de Erasmusbrug. Blijf Rotterdam nog altijd de beste optie vinden, maar dit is toch niet echt bemoedigend.
pi_187130467
quote:
Gedeputeerde koopt Songfestivaldate met Rutte

Gedeputeerde Ger Koopmans wil met Mark Rutte in gesprek over de vraag of het Songfestival naar Maastricht kan komen.

Het gesprek met de minister-president kost 15.000 euro.

Het goede doel
Dat schrijft De Telegraaf vandaag. Koopmans kocht het gesprek afgelopen weekend bij het Amsterdam Diner in AFAS Live. De opbrengst van dat diner is bestemd om hiv-besmetting en aids te bestrijden. Rutte bood het gesprek ter veiling aan voor het goede doel.

Gemeente en MECC
Volgens de gedeputeerde betalen behalve de provincie ook het MECC en de gemeente Maastricht mee.
https://www.1limburg.nl/g(...)tte?context=topstory
leven zoals het leven is
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 28 mei 2019 @ 13:15:25 #74
163650 Greys
pi_187130663
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 13:00 schreef Ann-Lynn het volgende:
Zit ff te kijken, maar er zijn eigenlijk helemaal geen hotels in de buurt van Ahoy. Er zit een Bastion in Barendrecht en Van der Valk in Ridderkerk, die zitten redelijk aan de A15, maar ja, dan is het nog een vraag of dat te lopen is, zeker na een paar drankjes. En een Bastion in Pendrecht, maar dat is ook een end.... Art Hotel in de Tarwewijk... Voor de rest moet je echt het centrum in, dat betekent te voet een pokkeeind via de Maastunnel of over de Erasmusbrug. Blijf Rotterdam nog altijd de beste optie vinden, maar dit is toch niet echt bemoedigend.
In Lissabon was de arena ook buiten het centrum. In de meeste steden denk ik die het organiseerden.
Tegen de tijd dat alle live shows en juryshows klaar zijn (behalve zaterdag), rijden er nog plenty metro's terug naar het centrum. Was in Lissabon dus net zo. En dan in het centrum feest je lekker verder want bij de arena was verder weinig. En dan kan je in het centrum gewoon daarna lopend naar je hotel. In het centrum zijn Eurovision Village en Euroclub. Bij de arena's zelf is na de show eigenlijk nooit meer iets hoor. :)

In Amsterdam zitten er ook niet voldoende hotels voor iedereen bij Ziggo zelf. En als toerist wil je daar toch ook niet zitten, je wilt meer bij het centrum. :P
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_187131523
quote:
10s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 13:01 schreef Jason22 het volgende:

[..]

Goede besteding van belastinggeld wel dit. :')

Hey Mark, ouwe reus, zullen we het Songfestival in het MECC houden?
-Leuk idee, maar ik heb begrepen van deskundigen dat het dak te laag is en de locatie daarom afvalt.
Oh ok, wijntje bestellen dan maar?
De Sahara is zonder meer erg droog.
  † In Memoriam † dinsdag 28 mei 2019 @ 16:47:22 #76
368283 ato
pi_187134848
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 12:30 schreef Greys het volgende:

[..]

Dat snap ik, maar als er in Utrecht niet genoeg hotels zijn en je als toerist dus een eindje buiten Utrecht moet slapen, hoe kom je dan doordeweeks van de Euroclub in de nacht bij je hotel dat buiten Utrecht ligt?
Ik bedoel, tis toch een stuk handiger als alle toeristen die dat willen IN de organiserende stad zelf kunnen slapen? ;) Zodat dingen te voet bereikbaar zijn?
Openbaar vervoer, nachtbussen etc.
Life can be a bitch, so like it..
  † In Memoriam † dinsdag 28 mei 2019 @ 16:54:26 #77
368283 ato
pi_187134975
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 13:15 schreef Greys het volgende:

[..]

In Lissabon was de arena ook buiten het centrum. In de meeste steden denk ik die het organiseerden.
Tegen de tijd dat alle live shows en juryshows klaar zijn (behalve zaterdag), rijden er nog plenty metro's terug naar het centrum. Was in Lissabon dus net zo. En dan in het centrum feest je lekker verder want bij de arena was verder weinig. En dan kan je in het centrum gewoon daarna lopend naar je hotel. In het centrum zijn Eurovision Village en Euroclub. Bij de arena's zelf is na de show eigenlijk nooit meer iets hoor. :)

In Amsterdam zitten er ook niet voldoende hotels voor iedereen bij Ziggo zelf. En als toerist wil je daar toch ook niet zitten, je wilt meer bij het centrum. :P
Hier in Utrecht kunnen de trams extra rijden in de nacht naar N'gein, Ijsselstijn daar zijn ook hotels.
Extra treinen inzetten, binnen 20 minuten ben je in de Amstel binnen 25 minuten in A'dam.
In de Bitsche hoek ben je er met de bus in 10 minuten.
Life can be a bitch, so like it..
  † In Memoriam † dinsdag 28 mei 2019 @ 17:45:38 #78
368283 ato
pi_187135894
Life can be a bitch, so like it..
pi_187136117
Hoe hoog is die Jaarbeurs dan? Ziet er nogal laag uit. Heb je daar niet hetzelfde probleem als in Maastricht?

Ik denk dat het nog eerder in Arnhem gehouden wordt dan in Utrecht :P
pi_187136522
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 17:45 schreef ato het volgende:
https://eurovisionireland(...)ost-eurovision-2020/

Kijk eens waar Utrecht staat ^O^
Enschede wordt ook wel gewaardeerd :D
pi_187139048
Ik ben voor Roelofarendsveen. In de schuur bij boer Piet.
  † In Memoriam † dinsdag 28 mei 2019 @ 21:31:46 #82
368283 ato
pi_187140952
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 17:57 schreef Em31 het volgende:
Hoe hoog is die Jaarbeurs dan? Ziet er nogal laag uit. Heb je daar niet hetzelfde probleem als in Maastricht?

Ik denk dat het nog eerder in Arnhem gehouden wordt dan in Utrecht :P
Kan best hoor, ik doe enthousiast mee met het promoten van mijn stad.
Maar ik weet zeker dat het tussen A'dam of R'dam gaat straks. :P
Life can be a bitch, so like it..
pi_187141175
De eisen voor een locatie zijn nog niet eens gecommuniceerd, hoezo kan er nu al een hal te laag zijn dan? :+
dag
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 28 mei 2019 @ 21:43:43 #84
163650 Greys
pi_187141231
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 21:41 schreef Peter het volgende:
De eisen voor een locatie zijn nog niet eens gecommuniceerd, hoezo kan er nu al een hal te laag zijn dan? :+
Die zullen wellicht al enigszins bekend zijn van andere jaren? :P We weten ook oa dat de locatie zes weken beschikbaar moet zijn en dat er een perscentrum voor 1500 personen moet zijn etc toch.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_187143548
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 21:31 schreef ato het volgende:

[..]

Kan best hoor, ik doe enthousiast mee met het promoten van mijn stad.
Maar ik weet zeker dat het tussen A'dam of R'dam gaat straks. :P
Als we over een paar jaar voor de zevende keer hebben gewonnen kan het mooi in Utrecht *O*
  woensdag 29 mei 2019 @ 00:27:08 #86
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_187144898
De locatie moet idd wel hoog zijn, want als Jan Smit gaat presenteren, wil ik wel dat 'ie het op zo'n Australische paal doet. B-)
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 29 mei 2019 @ 00:35:11 #87
163650 Greys
pi_187145004
Over Breda:

kinu_unik twitterde op dinsdag 28-05-2019 om 17:49:02 @Breepark @AVROTROS @EBU_HQ @Eurovision @dunclaurence Out of tens of venues across Netherlands, Breepark Evenementenhal is one of "only" 5 venues which suits EBU requirement, saying: "The venue must not be open-air, but an air-conditioned building with capacity of ±10,000 and a minimum ceiling height of 15 metres for sound & light." https://t.co/lJcctmlhiE reageer retweet
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  woensdag 29 mei 2019 @ 08:09:39 #89
351614 ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_187146809
quote:
1s.gif Op woensdag 29 mei 2019 00:35 schreef Greys het volgende:
Over Breda:

kinu_unik twitterde op dinsdag 28-05-2019 om 17:49:02 @:Breepark @:AVROTROS @:EBU_HQ @:Eurovision @:dunclaurence Out of tens of venues across Netherlands, Breepark Evenementenhal is one of "only" 5 venues which suits EBU requirement, saying: "The venue must not be open-air, but an air-conditioned building with capacity of ±10,000 and a minimum ceiling height of 15 metres for sound & light." https://t.co/lJcctmlhiE reageer retweet
Breda zou ook wel luxe zijn. _O_ voor mij dan. _O_
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
  woensdag 29 mei 2019 @ 11:13:43 #90
477691 Niels93
<3 Muziek in alle vormen
pi_187149054
https://www.nu.nl/songfes(...)-prestigestrijd.html

Dus eigenlijk zegt ze: leuk, maar als Rotterdam het graag wil dan krijgen ze het
Just do it »
pi_187149231
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2019 11:13 schreef Niels93 het volgende:
https://www.nu.nl/songfes(...)-prestigestrijd.html

Dus eigenlijk zegt ze: leuk, maar als Rotterdam het graag wil dan krijgen ze het
Vind dat wel een prima instelling, in plaats van dat het vuil wordt. Als ze niet de beste papieren hebben dan is het dus oké.
  ESF Reporter woensdag 29 mei 2019 @ 11:45:44 #92
87554 Cee
Welluk?
pi_187149601
quote:
1s.gif Op woensdag 29 mei 2019 08:09 schreef ijs_beer het volgende:

[..]

Breda zou ook wel luxe zijn. _O_ voor mij dan. _O_
Dan ga ik echt huilen van blijdschap maar voor nu zeg ik: Nice try, Bredduh.

Iedere vezel in mijn lijf zegt dat het Rotterdam gaat worden. Zeker nu zo’n Femke Halsema al tegensputtert. Ik denk dat iedereen Amsterdam 2020 wil behalve Amsterdammers. _O-
Wel tof van Femke dat ze dit jaar wel even wilde toespreken op EiC hoe ontzettend gastvrij en divers en multiculti de stad is voor een evenement als dit.

Wat was er ook alweer met de spreker van vorig jaar gebeurd? :P
pi_187149672
quote:
1s.gif Op woensdag 29 mei 2019 08:09 schreef ijs_beer het volgende:

[..]

Breda zou ook wel luxe zijn. _O_ voor mij dan. _O_
+1 :Y Dan zou het bijna in de achtertuin van mijn schoonouders gehouden worden *O*
And so the lion fell in love with the lamb
  † In Memoriam † woensdag 29 mei 2019 @ 13:03:22 #94
368283 ato
pi_187150819
Ik vind het prima hoor dat het Rotterdam wordt, maar persoonlijk vind ik het geen mooie stad.
Nu vloek ik waarschijnlijk. Maar ik ben er ook een tijd niet geweest, ik weet niet hoe het met de sfeer nu is in R'dam?
Life can be a bitch, so like it..
  woensdag 29 mei 2019 @ 13:08:10 #95
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_187150891
quote:
1s.gif Op woensdag 29 mei 2019 13:03 schreef ato het volgende:
Ik vind het prima hoor dat het Rotterdam wordt, maar persoonlijk vind ik het geen mooie stad.
Nu vloek ik waarschijnlijk. Maar ik ben er ook een tijd niet geweest, ik weet niet hoe het met de sfeer nu is in R'dam?
Het ligt er heel erg aan waar je bent in Rotterdam. In (het centrum van) Amsterdam is in principe alles wel mooi, in Rotterdam moet je misschien meer op de juiste plekken zijn. Maar sowieso alles rondom het water bij de Erasmusbrug en al die nieuwe hoogbouw daar is gewoon tof en modern, vind ik. Oudehaven en dat stuk bij de Markthal is ook wel leuk. En vast nog meer plekken, ben ook weer niet héél bekend daar.

Oke, alles rondom de Ahoy waar het dan plaats zou vinden is niet echt sfeervol ofzo, maar dat geldt ook voor het gebied rondom de Ziggodome :P
Koel en donker bewaren
  woensdag 29 mei 2019 @ 13:11:00 #96
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_187150932
Ik postte laatst al wat foto's hier





Nu kan een foto natuurlijk erg bewerkt zijn, snap ik ook wel. :P Maar je kan van Rotterdam wel echt mooie dronebeelden maken, dan zien de buitenlanders dat wij ook een toffe moderne stad met hoogbouw hebben, in plaats van die eeuwige grachten van Amsterdam.
Koel en donker bewaren
  woensdag 29 mei 2019 @ 13:14:52 #97
351614 ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_187150986
quote:
1s.gif Op woensdag 29 mei 2019 13:03 schreef ato het volgende:
Ik vind het prima hoor dat het Rotterdam wordt, maar persoonlijk vind ik het geen mooie stad.
Nu vloek ik waarschijnlijk. Maar ik ben er ook een tijd niet geweest, ik weet niet hoe het met de sfeer nu is in R'dam?
Rotterdam heeft zich wel echt flink ontwikkeld en is echt een booming stad op het moment, ook toeristisch gezien.
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
  woensdag 29 mei 2019 @ 13:17:25 #98
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_187151017


Koel en donker bewaren
pi_187151059
Je ziet de stad zelf ook niet echt veel toch, tijdens de uitzendingen? Alleen de buitenkant van Ahoy dan denk ik. Beelden in de postcards worden sowieso wel mooi.
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 29 mei 2019 @ 13:23:55 #100
163650 Greys
pi_187151099
quote:
1s.gif Op woensdag 29 mei 2019 13:20 schreef Em31 het volgende:
Je ziet de stad zelf ook niet echt veel toch, tijdens de uitzendingen? Alleen de buitenkant van Ahoy dan denk ik. Beelden in de postcards worden sowieso wel mooi.
Nee maar tis wel leuk voor de promofilmpjes vooraf en voor de bezoekers dat de organiserende stad zelf ook echt toffe, mooie en leuke plekken heeft voor tijdens het verblijf. En dat heeft Rdam imho ruimschoots voldoende. :Y
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Moderator / KerstCrewQuizWinner woensdag 29 mei 2019 @ 13:38:11 #101
39237 crew  H_T
2733
pi_187151328
Amsterdam is in vrij korte tijd al een van de speelsteden voor het EK 2020 en je kan er donder op zeggen dat er genoeg aandacht van de Formule 1 (en fans) komt voor Amsterdam. In augustus hebben ze ook weer Sail, en Amsterdam is al aan het mopperen dat er veel toeristen komen. Het zou me niet heel erg verbazen als ze het in 2020 laten schieten omdat ze juist dat jaar al veel (inter)nationale aandacht krijgen
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_187151387
quote:
1s.gif Op woensdag 29 mei 2019 13:23 schreef Greys het volgende:

[..]

Nee maar tis wel leuk voor de promofilmpjes vooraf en voor de bezoekers dat de organiserende stad zelf ook echt toffe, mooie en leuke plekken heeft voor tijdens het verblijf. En dat heeft Rdam imho ruimschoots voldoende. :Y
Ja dat is waar :P Ben zelf nog niet zo vaak in Rotterdam geweest dus geen idee, maar zal vast goedkomen.

Moet wel zeggen dat je op Twitter enzo wel echt ziet dat fans graag naar Amsterdam willen, maar goed dan kunnen ze ook zien dat Rotterdam ook prima is!
  Moderator / KerstCrewQuizWinner woensdag 29 mei 2019 @ 13:45:30 #103
39237 crew  H_T
2733
pi_187151460
quote:
1s.gif Op woensdag 29 mei 2019 13:41 schreef Em31 het volgende:

[..]

Ja dat is waar :P Ben zelf nog niet zo vaak in Rotterdam geweest dus geen idee, maar zal vast goedkomen.

Moet wel zeggen dat je op Twitter enzo wel echt ziet dat fans graag naar Amsterdam willen, maar goed dan kunnen ze ook zien dat Rotterdam ook prima is!
En de steden liggen dicht genoeg bij elkaar om met een trein een dagje de ander te bezoeken als je dat graag wil en er tijd voor hebt :)
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_187151498
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2019 13:45 schreef Hawaii_Tim het volgende:

[..]

En de steden liggen dicht genoeg bij elkaar om met een trein een dagje de ander te bezoeken als je dat graag wil en er tijd voor hebt :)
Precies, want ik zag ook mensen klagen dat het veel duurder is om naar Rotterdam te vliegen, maar die hebben dus nog niet door dat dat niet nodig is :+
  Moderator / KerstCrewQuizWinner woensdag 29 mei 2019 @ 13:54:08 #105
39237 crew  H_T
2733
pi_187151590
quote:
1s.gif Op woensdag 29 mei 2019 13:47 schreef Em31 het volgende:

[..]

Precies, want ik zag ook mensen klagen dat het veel duurder is om naar Rotterdam te vliegen, maar die hebben dus nog niet door dat dat niet nodig is :+
Die mensen moeten gewoon wat meer om zich heen kijken :P
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 29 mei 2019 @ 13:55:39 #106
163650 Greys
pi_187151612
quote:
1s.gif Op woensdag 29 mei 2019 13:47 schreef Em31 het volgende:

[..]

Precies, want ik zag ook mensen klagen dat het veel duurder is om naar Rotterdam te vliegen, maar die hebben dus nog niet door dat dat niet nodig is :+
Nee precies :D Vliegen op Amsterdam, daar lekker een dag of wat doorbrengen, trein naar Rotterdam en volop in het Eurovisiegedruis. Dan hebben ze het beste van allebei. *O*
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  ESF Reporter woensdag 29 mei 2019 @ 13:58:43 #107
87554 Cee
Welluk?
pi_187151667
Ja inderdaad, het is nu ook niet zo dat mensen die ene buitenkans om Amsterdam eens te bezoeken wordt ontnomen als het Rotterdam wordt.

En Rotterdam is niet lelijk, Rotterdam is vorige eeuw platgebombardeerd en daardoor heeft ze wellicht weinig eeuwenoude karakteristieke pandjes en gebouwtjes maar wat ze wél heeft is een continue drang naar opbouw, ontwikkeling, noviteiten, vooruitgang en heeft ze een mentaliteit van “niet lullen, handen uit de mouwen en bouwen.”
Voor een EBU ook fijn om te weten dat die daadkracht er is. Industrieel is modern en vaak interessanter en mooier dan het zoveelste klote-kerkje.

En dan die skyline he. O+
En dan mag Anouk als interval act een nummer van Hotel New York zingen.
  † In Memoriam † woensdag 29 mei 2019 @ 15:01:46 #108
368283 ato
pi_187152441
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2019 13:11 schreef Guanabana het volgende:
Ik postte laatst al wat foto's hier

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Nu kan een foto natuurlijk erg bewerkt zijn, snap ik ook wel. :P Maar je kan van Rotterdam wel echt mooie dronebeelden maken, dan zien de buitenlanders dat wij ook een toffe moderne stad met hoogbouw hebben, in plaats van die eeuwige grachten van Amsterdam.
Persoonlijk heb ik wat meer met de grachten van Amsterdam, dan veel hoogbouw.
Foto's zijn prima hoor, maar persoonlijk heb ik wat meer met A'dam en ook mijn stad wat ook steeds meer sfeervol wordt.
Maar ik zeg eerlijk ik ben een tijd niet geweest, ik ga wel een keer kijken.
Life can be a bitch, so like it..
  † In Memoriam † woensdag 29 mei 2019 @ 15:02:24 #109
368283 ato
pi_187152453
quote:
Dit ziet er beter uit.
Life can be a bitch, so like it..
pi_187152471
Eurovision twitterde op woensdag 29-05-2019 om 15:01:27 We can reveal that Dutch Broadcasters NPO, AVROTROS and NOS are officially kicking off the City Bid process.Learn more about the potential city or region that will host next year’s Song Contest! #Eurovision https://t.co/mL6iNOocip reageer retweet
quote:
The selection process will consist of 3 phases:
1. In the first half of June, all interested cities/regions will receive a document from NPO/AVROTROS/NOS with criteria they will need to meet for hosting. This will form the foundation for each city’s bid.
2. The cities/regions in the running for Host City will then have 4 weeks to compile their “bid books”, to be submitted in the first half of July.
3. In mid-July, the organizers have the option to visit the cities and regions that have applied. The host city for the 65th Eurovision Song Contest will be decided in consultation with the EBU following an assessment of all the bids.
  † In Memoriam † woensdag 29 mei 2019 @ 15:04:54 #111
368283 ato
pi_187152490
quote:
1s.gif Op woensdag 29 mei 2019 13:20 schreef Em31 het volgende:
Je ziet de stad zelf ook niet echt veel toch, tijdens de uitzendingen? Alleen de buitenkant van Ahoy dan denk ik. Beelden in de postcards worden sowieso wel mooi.
Toch zou de organiserende stad ook moeten stimuleren wat van Nederland te laten zien als je wat langer blijft.
Nederland heeft goed openbaar vervoer, je bent binnen een korte tijd in A'dam, Utrecht of bv Dordrecht ook prachtig.
Life can be a bitch, so like it..
  † In Memoriam † woensdag 29 mei 2019 @ 15:06:17 #112
368283 ato
pi_187152516
quote:
1s.gif Op woensdag 29 mei 2019 13:55 schreef Greys het volgende:

[..]

Nee precies :D Vliegen op Amsterdam, daar lekker een dag of wat doorbrengen, trein naar Rotterdam en volop in het Eurovisiegedruis. Dan hebben ze het beste van allebei. *O*
Of tussendoor Utrecht :P
Life can be a bitch, so like it..
pi_187152523
Die tweet maakt het ineens heel echt.
  † In Memoriam † woensdag 29 mei 2019 @ 15:07:39 #114
368283 ato
pi_187152527
quote:
14s.gif Op woensdag 29 mei 2019 15:03 schreef Em31 het volgende:
Eurovision twitterde op woensdag 29-05-2019 om 15:01:27 We can reveal that Dutch Broadcasters NPO, AVROTROS and NOS are officially kicking off the City Bid process.Learn more about the potential city or region that will host next year’s Song Contest! #Eurovision https://t.co/mL6iNOocip reageer retweet
[..]

Wel concreet en helder.
Life can be a bitch, so like it..
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 29 mei 2019 @ 15:08:19 #115
163650 Greys
pi_187152540
quote:
1s.gif Op woensdag 29 mei 2019 15:06 schreef ato het volgende:

[..]

Of tussendoor Utrecht :P
Tuurlijk, of aan het einde van het esf nog een weekje langer in NL blijven en lekker van alles bezoeken. *O*
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  woensdag 29 mei 2019 @ 15:08:48 #116
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_187152550
Het is vast al 100 keer gevraagd en gezegd, maar ik vergeet het steeds ofzo, wanneer wordt het nou ongeveer bekend?
Koel en donker bewaren
  † In Memoriam † woensdag 29 mei 2019 @ 15:10:19 #117
368283 ato
pi_187152571
Ps als ik in Amsterdam uit ben, stimuleer ik toeristen om ook naar andere plaatsten te gaan in Nederland dan alleen in Amsterdam te blijven.
Maastricht, Leeuwarden, Schagen, Overijssel, Harlem etc.
Nederland is best een mooi land.
Life can be a bitch, so like it..
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 29 mei 2019 @ 15:10:22 #118
163650 Greys
pi_187152573
quote:
11s.gif Op woensdag 29 mei 2019 15:08 schreef Guanabana het volgende:
Het is vast al 100 keer gevraagd en gezegd, maar ik vergeet het steeds ofzo, wanneer wordt het nou ongeveer bekend?
Zie post 110, het datumschema onderin. Zal dus vast in de laatste helft van juli ongeveer zijn.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  woensdag 29 mei 2019 @ 15:10:30 #119
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_187152576
ik moet ook beter kijken :')
Koel en donker bewaren
  † In Memoriam † woensdag 29 mei 2019 @ 15:10:42 #120
368283 ato
pi_187152580
quote:
1s.gif Op woensdag 29 mei 2019 15:08 schreef Greys het volgende:

[..]

Tuurlijk, of aan het einde van het esf nog een weekje langer in NL blijven en lekker van alles bezoeken. *O*
O+
Life can be a bitch, so like it..
  woensdag 29 mei 2019 @ 15:11:21 #121
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_187152592
quote:
14s.gif Op woensdag 29 mei 2019 15:10 schreef Greys het volgende:
Zal dus vast in de laatste helft van juli ongeveer zijn.
Op mijn verjaardag krijg ik dan vast te horen dat het Rotterdam wordt w/
Koel en donker bewaren
  † In Memoriam † woensdag 29 mei 2019 @ 15:12:12 #122
368283 ato
pi_187152606
Maar ik kom sowieso een keer naar R'dam voor een meeting bij Henk *O*
Life can be a bitch, so like it..
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 29 mei 2019 @ 15:12:26 #123
163650 Greys
pi_187152610
quote:
14s.gif Op woensdag 29 mei 2019 15:11 schreef Guanabana het volgende:

[..]

Op mijn verjaardag krijg ik dan vast te horen dat het Rotterdam wordt w/
Wanneer ben je jarig? *O*

Ik 2 augustus. Zou voor mij ook een fijn (pre)verjaardagskado zijn. _O_
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  woensdag 29 mei 2019 @ 15:12:51 #124
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_187152613
quote:
1s.gif Op woensdag 29 mei 2019 15:12 schreef Greys het volgende:

[..]

Wanneer ben je jarig? *O*

Ik 2 augustus. Zou voor mij ook een fijn (pre)verjaardagskado zijn. _O_
26 juli.

Vorig jaar die warmste dag ooit-ellende toen weet je nog ;( :P
Koel en donker bewaren
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 29 mei 2019 @ 15:13:47 #125
163650 Greys
pi_187152626
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2019 15:12 schreef Guanabana het volgende:

[..]

26 juli.

Vorig jaar die warmste dag ooit-ellende toen weet je nog ;( :P
Ohja. :D
Vonden we allebei zo zalig ( :X )

Ik ga duimen dat we een mooi verjaardagskado krijgen. *O*
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  † In Memoriam † woensdag 29 mei 2019 @ 15:14:23 #126
368283 ato
pi_187152633
Ps Greys ken jij de gaykroeg Keer weer in Rotterdam? Daar kwam ik vroeger best vaak, zeer gezellig.
En ik kwam vroeger in de gaydisco Gaylife, was ook erg leuk.
Life can be a bitch, so like it..
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 29 mei 2019 @ 15:16:29 #127
163650 Greys
pi_187152675
quote:
1s.gif Op woensdag 29 mei 2019 15:14 schreef ato het volgende:
Ps Greys ken jij de gaykroeg Keer weer in Rotterdam? Daar kwam ik vroeger best vaak, zeer gezellig.
En ik kwam vroeger in de gaydisco Gaylife, was ook erg leuk.
Nee dat ken ik allemaal niet. Heb jaren in Rotterdam gewoond en nu nog steeds vlakbij maar ben zelfs nog nooit op de Euromast geweest dus zelfs ik kan full blown de toerist gaan uithangen alsss het hier komt. :D
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_187152706
Wel fijn dat we half juni al van veel steden af zijn, als ze zien dat ze helemaal niet aan de vereisten voldoen. Grappig trouwens dat je van de grootste aandachtszoeker (die kerel uit Den Haag) nu niets meer hoort.
  † In Memoriam † woensdag 29 mei 2019 @ 15:26:08 #129
368283 ato
pi_187152839
quote:
1s.gif Op woensdag 29 mei 2019 15:16 schreef Greys het volgende:

[..]

Nee dat ken ik allemaal niet. Heb jaren in Rotterdam gewoond en nu nog steeds vlakbij maar ben zelfs nog nooit op de Euromast geweest dus zelfs ik kan full blown de toerist gaan uithangen alsss het hier komt. :D
Ah ok :D
Life can be a bitch, so like it..
pi_187153277
Dus we weten in ieder geval nu officieël dat het in Nederland gehouden word. :P
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
pi_187153316
quote:
1s.gif Op woensdag 29 mei 2019 15:16 schreef Greys het volgende:

[..]

Nee dat ken ik allemaal niet. Heb jaren in Rotterdam gewoond en nu nog steeds vlakbij maar ben zelfs nog nooit op de Euromast geweest dus zelfs ik kan full blown de toerist gaan uithangen alsss het hier komt. :D
Stom is dat hè! Ik woon al jaren in Rotterdam en ik heb de Euromast nog maar 1 x bezocht :')
  ESF Reporter woensdag 29 mei 2019 @ 16:05:03 #132
87554 Cee
Welluk?
pi_187153387
quote:
10s.gif Op woensdag 29 mei 2019 15:06 schreef Em31 het volgende:
Die tweet maakt het ineens heel echt.
Ja echt he. Ik word nu al weer nerveus. :@
  Moderator / KerstCrewQuizWinner woensdag 29 mei 2019 @ 18:08:55 #133
39237 crew  H_T
2733
pi_187155441
quote:
1s.gif Op woensdag 29 mei 2019 15:16 schreef Greys het volgende:

[..]

Nee dat ken ik allemaal niet. Heb jaren in Rotterdam gewoond en nu nog steeds vlakbij maar ben zelfs nog nooit op de Euromast geweest dus zelfs ik kan full blown de toerist gaan uithangen alsss het hier komt. :D
Toch apart dat dingen doen in je eigen stad vaak lang niet zo aantrekkelijk is als iets soortgelijks doen in een andere stad. Op horeca na natuurlijk
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 29 mei 2019 @ 18:38:12 #134
163650 Greys
pi_187155919
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2019 18:08 schreef Hawaii_Tim het volgende:

[..]

Toch apart dat dingen doen in je eigen stad vaak lang niet zo aantrekkelijk is als iets soortgelijks doen in een andere stad. Op horeca na natuurlijk
Ja stom he. Misschien omdat je dan denkt 'ach ik woon er dus dat kan altijd nog wel een keer'. :D
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_187156212
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2019 16:00 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Stom is dat hè! Ik woon al jaren in Rotterdam en ik heb de Euromast nog maar 1 x bezocht :')
ik nog nooit! :D
pi_187158011
Ben 1 of 2 jaar geleden bij de Euromast geweest, maar dan moest je uren wachten, wilde je een plekje kunnen bemachtigen...
pi_187161883
quote:
14s.gif Op woensdag 29 mei 2019 15:03 schreef Em31 het volgende:
Eurovision twitterde op woensdag 29-05-2019 om 15:01:27 We can reveal that Dutch Broadcasters NPO, AVROTROS and NOS are officially kicking off the City Bid process.Learn more about the potential city or region that will host next year’s Song Contest! #Eurovision https://t.co/mL6iNOocip reageer retweet
[..]

Toen ik deze twee vandaag voorbij zag komen, verscheen er een trotse glimlach op mn gezicht. Het gaat echt in NL plaatsvinden *O* Moet nog steeds wennen als ik ergens Netherlands 2020 lees, zo tof om te zien.
~The present is all there is~
pi_187164384
Het is nu officieel Leeuwarden wil graag het ESF organiseren.
https://www.omropfryslan.(...)festival-organiseren


Sorry zie nu pas dat het al een oud krantenartikel is. Maar ja het bericht van Songfestivalweblog.nl staat nu pas op FB. |:(

[ Bericht 21% gewijzigd door summer52 op 30-05-2019 09:17:05 ]
  † In Memoriam † donderdag 30 mei 2019 @ 09:39:15 #139
368283 ato
pi_187164651
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 09:10 schreef summer52 het volgende:
Het is nu officieel Leeuwarden wil graag het ESF organiseren.
https://www.omropfryslan.(...)festival-organiseren


Sorry zie nu pas dat het al een oud krantenartikel is. Maar ja het bericht van Songfestivalweblog.nl staat nu pas op FB. |:(
Woon je in Leeuwarden, Summer?
Maar de stad heeft zich wel aangemeld. Nu is het wachten of zij bij de serieuze kandidaten horen, half juni.
Life can be a bitch, so like it..
pi_187165066
Ik neem geen enkele bid behalve Amsterdam, Rotterdam & Arnhem serieus :P
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
  donderdag 30 mei 2019 @ 11:13:40 #141
57798 Gerard-Joling
No more bolero's....
pi_187165602
Nou mensen we kunnen stoppen met speculeren.

Orakel Giel weet het al.

https://www.telegraaf.nl/(...)-songfestival-is-nep
Zing met me mee tot morgenvroeg....
  donderdag 30 mei 2019 @ 11:18:27 #142
477691 Niels93
<3 Muziek in alle vormen
pi_187165652
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 10:15 schreef Nexum het volgende:
Ik neem geen enkele bid behalve Amsterdam, Rotterdam & Arnhem serieus :P
100% eens
Just do it »
  donderdag 30 mei 2019 @ 11:22:07 #143
351614 ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_187165698
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 11:13 schreef Gerard-Joling het volgende:
Nou mensen we kunnen stoppen met speculeren.

Orakel Giel weet het al.

https://www.telegraaf.nl/(...)-songfestival-is-nep
Giel :')
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
  † In Memoriam † donderdag 30 mei 2019 @ 11:32:48 #144
368283 ato
pi_187165852
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 11:13 schreef Gerard-Joling het volgende:
Nou mensen we kunnen stoppen met speculeren.

Orakel Giel weet het al.

https://www.telegraaf.nl/(...)-songfestival-is-nep
Gelukkig dat wij nog een Giel hebben die het allemaal wel weet.
Laten wij hem ook als presentator aannemen .. :7
Life can be a bitch, so like it..
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 30 mei 2019 @ 11:36:28 #145
163650 Greys
pi_187165896
Giel krijgt er iig weer mee wat ie zo nodig heeft. Aandacht.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Moderator donderdag 30 mei 2019 @ 11:37:48 #146
446930 crew  ESF1Gamer
pi_187165915
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 11:13 schreef Gerard-Joling het volgende:
Nou mensen we kunnen stoppen met speculeren.

Orakel Giel weet het al.

https://www.telegraaf.nl/(...)-songfestival-is-nep
Die betrouwbare bron is zeker Albert Verlinde.

https://www.nrc.nl/nieuws(...)opa-in-2018-a1431809

Maastricht kon in 2013 het culturele hoofdstad 2018 niet binnenhalen, ook al is Maastricht de stad waar de EU geboren is.
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_187166176
quote:
1s.gif Op donderdag 30 mei 2019 09:39 schreef ato het volgende:

[..]

Woon je in Leeuwarden, Summer?
Maar de stad heeft zich wel aangemeld. Nu is het wachten of zij bij de serieuze kandidaten horen, half juni.
Ik woon in Ede. Giel Beelen weet het bijna zeker..... Maastricht 😊
  Moderator / KerstCrewQuizWinner donderdag 30 mei 2019 @ 13:11:31 #148
39237 crew  H_T
2733
pi_187167127
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 09:10 schreef summer52 het volgende:
Het is nu officieel Leeuwarden wil graag het ESF organiseren.
https://www.omropfryslan.(...)festival-organiseren

Sorry zie nu pas dat het al een oud krantenartikel is. Maar ja het bericht van Songfestivalweblog.nl staat nu pas op FB. |:(
Leeuwarden zie ik het niet doen. De enige zaal die misschien geschikt is, is de Expo. Daar in de buurt werd ook de veemarkt gehouden, met soms een kenmerkende lucht in het casino ernaast. Leeuwarden zelf heeft volgens mij nooit genoeg hotelkamers en de andere plaatsen in Friesland zijn best ver weg en het OV houdt niet over met de reguliere dienstregeling.
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  Moderator donderdag 30 mei 2019 @ 13:20:48 #149
446930 crew  ESF1Gamer
pi_187167283
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 13:11 schreef Hawaii_Tim het volgende:

[..]

Leeuwarden zie ik het niet doen. De enige zaal die misschien geschikt is, is de Expo. Daar in de buurt werd ook de veemarkt gehouden, met soms een kenmerkende lucht in het casino ernaast. Leeuwarden zelf heeft volgens mij nooit genoeg hotelkamers en de andere plaatsen in Friesland zijn best ver weg en het OV houdt niet over met de reguliere dienstregeling.
Aan de expo zit hotel vast. Van der Valk hotel is er en Stadhouderlijk hof is ook een hotel.
Alleen vind ik Expo in Leeuwarden en Jaarbeurs In Utrecht afvallen vanwege de akoestiek. Ik ben naar evenement geweest in de Jaarbeurs en kreeg gewoon hoofdpijn daar vanwege het geluid daar.

Ik ga voor ZiggoDome in Amsterdam. Zal wel heel gaaf uitzien met het ESF ook op het gebouw wordt weergegeven. De enige reden dat het zal afvallen is vanwege de F1 in Zandvoort en dat dan teveel toeristen/bezoekers zijn in en rondom Amsterdam.
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
  Moderator / KerstCrewQuizWinner donderdag 30 mei 2019 @ 13:24:50 #150
39237 crew  H_T
2733
pi_187167367
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 13:20 schreef F1gamer het volgende:

[..]

Aan de expo zit hotel vast. Van der Valk hotel is er en Stadhouderlijk hof is ook een hotel.
Alleen vind ik Expo in Leeuwarden en Jaarbeurs In Utrecht afvallen vanwege de akoestiek. Ik ben naar evenement geweest in de Jaarbeurs en kreeg gewoon hoofdpijn daar vanwege het geluid daar.

Ik ga voor ZiggoDome in Amsterdam. Zal wel heel gaaf uitzien met het ESF ook op het gebouw wordt weergegeven. De enige reden dat het zal afvallen is vanwege de F1 in Zandvoort en dat dan teveel toeristen/bezoekers zijn in en rondom Amsterdam.
Ze hebben nog wel meer hotels, maar als je al 1500 man aan pers kwijt moet plus nog een lading fans... Dat zijn er best wat allemaal bij elkaar
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  Moderator donderdag 30 mei 2019 @ 13:25:25 #151
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_187167378
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 13:20 schreef F1gamer het volgende:

[..]

Aan de expo zit hotel vast. Van der Valk hotel is er en Stadhouderlijk hof is ook een hotel.
Alleen vind ik Expo in Leeuwarden en Jaarbeurs In Utrecht afvallen vanwege de akoestiek. Ik ben naar evenement geweest in de Jaarbeurs en kreeg gewoon hoofdpijn daar vanwege het geluid daar.

Ik ga voor ZiggoDome in Amsterdam. Zal wel heel gaaf uitzien met het ESF ook op het gebouw wordt weergegeven. De enige reden dat het zal afvallen is vanwege de F1 in Zandvoort en dat dan teveel toeristen/bezoekers zijn in en rondom Amsterdam.
Een paar hotels is niet genoeg. De meeste delegaties komen al met minstens 20 man (keer 40-45), 1500 journalisten, bobo's die in dure hotels moeten slapen, duizenden fans. Amsterdam en Rotterdam lijken mij de logische opties. Maastricht is heel mooie stad. Maar als ik de foto's zie van MECC lijkt me dat toch wel echt een mindere keuze dan Ahoy of Ziggo. Hotels zijn er wel weer redelijk in die regio's, maar de verbinding is ook iets minder ideaal.
  ESF Reporter donderdag 30 mei 2019 @ 13:58:00 #152
87554 Cee
Welluk?
pi_187167763
Kan de F1 niet nog een jaartje wachten anders? We hebben hier 40 jaar op gewacht en nu zou een stel scheurijzers dwarsliggen. }:|
  Moderator donderdag 30 mei 2019 @ 14:21:26 #153
446930 crew  ESF1Gamer
pi_187168083
quote:
1s.gif Op donderdag 30 mei 2019 13:58 schreef Cee het volgende:
Kan de F1 niet nog een jaartje wachten anders? We hebben hier 40 jaar op gewacht en nu zou een stel scheurijzers dwarsliggen. }:|
Voor de F1 in Nederland hebben we 35 jaar moeten wachten.
De vraag is in welk weekeind het plaats gaat vinden, dat zal wel ergens juni/juli bekend worden als de voorlopige F1 kalender wordt vrijgegeven door de FOM.
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_187169880
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 13:11 schreef Hawaii_Tim het volgende:

[..]

Leeuwarden zie ik het niet doen. De enige zaal die misschien geschikt is, is de Expo. Daar in de buurt werd ook de veemarkt gehouden, met soms een kenmerkende lucht in het casino ernaast. Leeuwarden zelf heeft volgens mij nooit genoeg hotelkamers en de andere plaatsen in Friesland zijn best ver weg en het OV houdt niet over met de reguliere dienstregeling.
Dat kenmerkende luchtje was vroeger ook altijd in de IJsselhallen in Zwolle (daar werd IN de IJsselhalen de veemarkt gehouden ) als er dan de Pasar Malam gehouden werd dan moest je nooit de eerste avond gaan want dan kreeg je niet echt een tropisch gevoel. :+
  ESF Reporter donderdag 30 mei 2019 @ 17:16:47 #156
87554 Cee
Welluk?
pi_187170424
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 14:21 schreef F1gamer het volgende:

[..]

Voor de F1 in Nederland hebben we 35 jaar moeten wachten.
De vraag is in welk weekeind het plaats gaat vinden, dat zal wel ergens juni/juli bekend worden als de voorlopige F1 kalender wordt vrijgegeven door de FOM.
Voorlopige kalender, maar wanneer is die definitief dan? Kan me niet voorstellen dat de organisatie daar lang op wil wachten, of is zo’n voorlopige kalender al voor 99,9% zeker?
  Moderator donderdag 30 mei 2019 @ 17:18:55 #157
446930 crew  ESF1Gamer
pi_187170449
quote:
1s.gif Op donderdag 30 mei 2019 17:16 schreef Cee het volgende:

[..]

Voorlopige kalender, maar wanneer is die definitief dan? Kan me niet voorstellen dat de organisatie daar lang op wil wachten, of is zo’n voorlopige kalender al voor 99,9% zeker?
Definitieve kalender is meestal in het najaar, maar vaak zijn er geen wijzigingen.
Als je mag uitgaan van nieuwsberichten zal de GP ergens tussen begin mei en halverwege mei plaatsvinden. Ieder geval voor de GP van Monaco en die is vaak eind mei.
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_187170562
Ik denk eerlijk gezegd dat dat wel op elkaar afgestemd wordt nu. Weet niet precies hoe het werkt met de EBU, maar het songfestival mag bijvoorbeeld ook niet gelijk met de CL enzo en misschien is dat ook wel zo met de Formule 1? Ik gok dat ze niet zomaar voor 16 mei kiezen zonder dat er rekening wordt gehouden met het songfestival.

Ik denk dat het niet anders kan dat de finale op 16 mei of 23 mei is. Stel Formule 1 is dan op 3 mei, dan zouden de repetities wel in hetzelfde weekend beginnen als ze voor 16 mei kiezen (en je zit met 4/5 mei). Volgens mij is 3 mei Formule 1 en 23 mei finale songfestival het beste :P
pi_187170761
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 17:26 schreef Em31 het volgende:
Ik denk eerlijk gezegd dat dat wel op elkaar afgestemd wordt nu. Weet niet precies hoe het werkt met de EBU, maar het songfestival mag bijvoorbeeld ook niet gelijk met de CL enzo en misschien is dat ook wel zo met de Formule 1? Ik gok dat ze niet zomaar voor 16 mei kiezen zonder dat er rekening wordt gehouden met het songfestival.

Ik denk dat het niet anders kan dat de finale op 16 mei of 23 mei is. Stel Formule 1 is dan op 3 mei, dan zouden de repetities wel in hetzelfde weekend beginnen als ze voor 16 mei kiezen (en je zit met 4/5 mei). Volgens mij is 3 mei Formule 1 en 23 mei finale songfestival het beste :P
Aangezien de EBU ook de bookings/broadcsting van de F1 in haar pakket heeft, zullen ze daar echt wel rekening mee houden :+
https://www.eurovision.net/events/sports/motor-racing/50107
dag
pi_187171001
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 17:44 schreef Peter het volgende:

[..]

Aangezien de EBU ook de bookings/broadcsting van de F1 in haar pakket heeft, zullen ze daar echt wel rekening mee houden :+
https://www.eurovision.net/events/sports/motor-racing/50107
F1 is op zondag. Dat zal geen probleem zijn.
Boot lickin, piss drinkin, fingerfriggin, tit tweakin, love bitin, arse lickin, shit stabbin, mother fuckin, spunk lovin, ball bustin, cock suckin, fist fuckin, lipsmackin, thirst quenchin, cool livin, ever givin USELESS MAN
  Moderator donderdag 30 mei 2019 @ 18:06:22 #161
446930 crew  ESF1Gamer
pi_187171054
quote:
2s.gif Op donderdag 30 mei 2019 18:01 schreef hole1988 het volgende:

[..]

F1 is op zondag. Dat zal geen probleem zijn.
Je hebt ook nog de vrijdag en de zaterdag.
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_187171130
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 18:06 schreef F1gamer het volgende:

[..]

Je hebt ook nog de vrijdag en de zaterdag.
De meeste kijken op zondag. De vrije trainingen en kwalificatie worden minder bekeken. Daarnaast is in het in Europa in de middag. EBU distribueert alleen de beelden.
Boot lickin, piss drinkin, fingerfriggin, tit tweakin, love bitin, arse lickin, shit stabbin, mother fuckin, spunk lovin, ball bustin, cock suckin, fist fuckin, lipsmackin, thirst quenchin, cool livin, ever givin USELESS MAN
pi_187171183
quote:
2s.gif Op donderdag 30 mei 2019 18:01 schreef hole1988 het volgende:

[..]

F1 is op zondag. Dat zal geen probleem zijn.
Ja maar niet als het beide in Nederland is lijkt me :P
pi_187171218
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 18:14 schreef Em31 het volgende:

[..]

Ja maar niet als het beide in Nederland is lijkt me :P
Dus als er iets in Zandvoort is kan je in Maastricht niks organiseren?
Boot lickin, piss drinkin, fingerfriggin, tit tweakin, love bitin, arse lickin, shit stabbin, mother fuckin, spunk lovin, ball bustin, cock suckin, fist fuckin, lipsmackin, thirst quenchin, cool livin, ever givin USELESS MAN
pi_187171281
quote:
2s.gif Op donderdag 30 mei 2019 18:16 schreef hole1988 het volgende:

[..]

Dus als er iets in Zandvoort is kan je in Maastricht niks organiseren?
Het wordt natuurlijk gewoon Amsterdam of Rotterdam :P en nee Formule 1 en het Songfestival in één weekend zou echt heel vreemd zijn lijkt me :D Zullen de veiligheidsdiensten leuk vinden _O-
  Moderator donderdag 30 mei 2019 @ 19:33:24 #166
446930 crew  ESF1Gamer
pi_187172257
quote:
2s.gif Op donderdag 30 mei 2019 18:16 schreef hole1988 het volgende:

[..]

Dus als er iets in Zandvoort is kan je in Maastricht niks organiseren?
Dat kan wel of in Rotterdam.
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_187173290
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 11:13 schreef Gerard-Joling het volgende:
Nou mensen we kunnen stoppen met speculeren.

Orakel Giel weet het al.

https://www.telegraaf.nl/(...)-songfestival-is-nep
songfestivalNL twitterde op donderdag 30-05-2019 om 20:36:07 De NPO heeft benadrukt in @volgspotradio5 dat er nog geen keuze is gemaakt voor de gaststad. Vanaf gisteren kunnen steden kenbaar maken interesse te hebben om het #songfestival 2020 te organiseren en half juli/ begin augustus volgt dan de bekendmaking @NPO_Actueel @NPORadio5 reageer retweet
pi_187176183
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 11:13 schreef Gerard-Joling het volgende:
Nou mensen we kunnen stoppen met speculeren.

Orakel Giel weet het al.

https://www.telegraaf.nl/(...)-songfestival-is-nep
bianca23 twitterde op donderdag 30-05-2019 om 20:40:52 @songfestivalNL Giel wil ook even een duit in het zakje doen hoor. Nooit wat om het Songfestival gegeven en nu het populair is, even lekker profiteren daarvan. Zielig figuur is het. reageer retweet
Dit
pi_187177849
Prima stad hoor als t Maastricht gaat worden _O_

Dan kun je ook een Limburgs presentatieviertal doen met Twan Huys, Chantal Janzen, Felix Murders en Hadewych Minis, Nederland kan dan vertegenwoordigd worden door Beppie Kraft en Andre Rieu, en op de postcards zitten de kandidaten bij Max Verstappen in de bolide of fietsen ze samen met Tom Dumoulin of Matthieu van der Poel :+
"You can call me Susan if it makes you happy"
  vrijdag 31 mei 2019 @ 09:51:05 #170
419487 Wertha
Friendly, but fierce.
pi_187179813
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 00:59 schreef TLC het volgende:
Prima stad hoor als t Maastricht gaat worden _O_

Dan kun je ook een Limburgs presentatieviertal doen met Twan Huys, Chantal Janzen, Felix Murders en Hadewych Minis, Nederland kan dan vertegenwoordigd worden door Beppie Kraft en Andre Rieu, en op de postcards zitten de kandidaten bij Max Verstappen in de bolide of fietsen ze samen met Tom Dumoulin of Matthieu van der Poel :+
Wat is Limburg toch mooi. _O_

Uiteraard beginnen we de show met het opvoeren van het Limburgs volkslied.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_187187585
Hoe zit het met EIC trouwens? Zou dat nog steeds hier worden gehouden?
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
  vrijdag 31 mei 2019 @ 19:33:04 #173
477691 Niels93
<3 Muziek in alle vormen
pi_187188081
Hier een wel interessante afbeelding:


Ook dit is handig: https://www.mecc.nl/image(...)cts_figures_2018.pdf

Hier zie je dat het MECC 'slechts' een nettohoogte heeft van 12,5 meter.
Just do it »
pi_187188429
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 09:51 schreef Vriezzer het volgende:

[..]

Wat is Limburg toch mooi. _O_

Uiteraard beginnen we de show met het opvoeren van het Limburgs volkslied.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En allemaal op t Vrijthof organiseren, de winnaar krijgt een Limburgse vlaai :9 :Y)
"You can call me Susan if it makes you happy"
  Moderator / KerstCrewQuizWinner zaterdag 1 juni 2019 @ 00:25:53 #175
39237 crew  H_T
2733
pi_187192878
quote:
Wat een gezwam :') Het gaat echt heen en weer tussen 'lekker belangrijk, alles is dichtbij' en 'AMSTERDAM!'

Die rechter is ook aan het klagen dat hij een leuke twee weken wil hebben. Dat kan wel zo zijn, maar de meeste fans zijn er denk ik echt geen twee weken :D
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_187193017
Ik heb zelf enorm goede herinneringen aan (concerten in) Ahoy.
Van mij mag Rotterdam het doen.

Mijn tweede keus blijft nog steeds Maastricht maar dat komt omdat Maastricht O+ .
Maar ik heb geen flauw idee hoe het staat met het MECC qua voorwaarden.
Ik lees tegenstrijdige berichten qua vooral hoogte.
De rest kunnen de Limburgers wel mee dealen. *O*
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 1 juni 2019 @ 16:03:39 #177
163650 Greys
pi_187200895
Cornald is in Rotterdam.
En zo te horen willen ze het ESF er echt graag. *O*

cornaldm twitterde op zaterdag 01-06-2019 om 14:54:19 Rotterdam. Na nogal enerverende weken heel fijne pas-op-de-plaats. Meest gestelde vraag intussen afgelopen etmaal: ‘Je regelt het toch wel voor ons, volgend jaar, hier?’ #ESC2020 https://t.co/yxztHuUuM6 reageer retweet
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_187200965
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 16:03 schreef Greys het volgende:
Cornald is in Rotterdam.
En zo te horen willen ze het ESF er echt graag. *O*

cornaldm twitterde op zaterdag 01-06-2019 om 14:54:19 Rotterdam. Na nogal enerverende weken heel fijne pas-op-de-plaats. Meest gestelde vraag intussen afgelopen etmaal: ‘Je regelt het toch wel voor ons, volgend jaar, hier?’ #ESC2020 https://t.co/yxztHuUuM6 reageer retweet
Wat blijft dat toch een mooi plaatje ^O^
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 1 juni 2019 @ 16:21:23 #179
163650 Greys
pi_187201166
Historisch Delfshaven is ook zó leuk in Rotterdam, voor degenen die het moderne even zat zijn tijdens hun verblijf en graag iets anders willen Instagrammen. :P Leuk tripje met de Watertaxi.







Deze pittoreske jachthaven is een van de weinige stukjes oude stad die het bombardement op Rotterdam in 1940 doorstaan hebben. Het heeft een markante geschiedenis als de plek vanwaar de Pilgrim Fathers naar Amerika vertrokken én als geboorteplaats van zeeheld Piet Hein.

Vroeger verdiende men in Delfshaven de kost met de haringvisserij en het distilleren van jenever. Nu vind je in de historische grachtenpandjes gezellige antiek- en snuisterijenwinkels, cafés en restaurants. Zoals Bierbrouwerij De Pelgrim en café De Oude Sluis, beiden met terras aan de haven. Het terras van ’t Ouwe Bruggetje, één van de betere restaurants van Rotterdam, ligt zelfs op het water.

Historisch Delfshaven heeft zijn authentieke looks altijd weten te behouden, met de ouderwetse korenmolen De Destilleerketel als belangrijk herkenningspunt. Ook Delfshaven is bereikbaar met de Watertaxi.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Moderator zaterdag 1 juni 2019 @ 18:27:48 #180
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_187203570
wiwibloggs twitterde op vrijdag 31-05-2019 om 22:52:51 Could an old airport hanger in Enschede host #Eurovision 2020? The hangar is 10,000 square meters and reportedly has a capacity of around 10,000 people. It seems far fetched, but site officials are dreaming big. #ESC2020 https://t.co/DsopSeDYb7 via @willyleeadams reageer retweet
Moet wel een beetje lachen om dit bericht als tukker :D
Isleuuuuuk maar gaat em nie worden he
  Moderator / KerstCrewQuizWinner zaterdag 1 juni 2019 @ 18:45:15 #181
39237 crew  H_T
2733
pi_187203879
quote:
14s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 16:21 schreef Greys het volgende:
Historisch Delfshaven is ook zó leuk in Rotterdam, voor degenen die het moderne even zat zijn tijdens hun verblijf en graag iets anders willen Instagrammen. :P Leuk tripje met de Watertaxi.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Ik dacht het al te herkennen van De Pelgrim :D Daar heb ik nog eens een meet gehad. Was erg leuk en lekker :9
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner zaterdag 1 juni 2019 @ 18:46:46 #182
39237 crew  H_T
2733
pi_187203906
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 18:27 schreef Momo... het volgende:
wiwibloggs twitterde op vrijdag 31-05-2019 om 22:52:51 Could an old airport hanger in Enschede host #Eurovision 2020? The hangar is 10,000 square meters and reportedly has a capacity of around 10,000 people. It seems far fetched, but site officials are dreaming big. #ESC2020 https://t.co/DsopSeDYb7 via @:willyleeadams reageer retweet
Moet wel een beetje lachen om dit bericht als tukker :D
Isleuuuuuk maar gaat em nie worden he
Een hele avond verhaspelingen van Enschede aanhoren O+

Drie e's die je op drie verschillende manieren uitspreekt en een sch in het midden :D
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 2 juni 2019 @ 08:38:58 #183
163650 Greys
pi_187215011
_O-

IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zondag 2 juni 2019 @ 08:43:54 #184
476221 GeorgeM
1963-2016
pi_187215058
quote:
10s.gif Op zondag 2 juni 2019 08:38 schreef Greys het volgende:
_O-

[ afbeelding ]
_O-
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
pi_187216180
Het is wishful thinking, maar Den Bosch in combi met Eindhoven Airport en Schiphol lijkt me toch ook niet helemaal kansloos. De Brabanthallen hebben zoveel hallen beschikbaar, Eurovision Village op de Parade en dat is allemaal prima te lopen van elkaar. Voor de hotelcapaciteit kun je naast DB ook Tilburg en Eindhoven benutten :P
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_187216246
quote:
10s.gif Op zondag 2 juni 2019 08:38 schreef Greys het volgende:
_O-

[ afbeelding ]
_O-
pi_187223960
escxtra twitterde op zaterdag 01-06-2019 om 22:51:33 🇳🇱 Cities don't need to bid on their own to become the #Eurovision host city:Arnhem will get help from Nijmegen and the Veluwe region in their bid to host Eurovision 2020, says alderman @DellenJan!https://t.co/WGg29vFeYR reageer retweet
  zondag 2 juni 2019 @ 19:04:44 #188
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_187224993
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 16:08 schreef Em31 het volgende:

[..]

Wat blijft dat toch een mooi plaatje ^O^
Ik dacht even dat je het over de avatar van Cornald Maas had. :')
pi_187225693
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2019 19:04 schreef Eightyone het volgende:

[..]

Ik dacht even dat je het over de avatar van Cornald Maas had. :')
:D
  Moderator zondag 2 juni 2019 @ 19:45:10 #190
446930 crew  ESF1Gamer
pi_187225859
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 18:46 schreef Hawaii_Tim het volgende:

[..]

Een hele avond verhaspelingen van Enschede aanhoren O+

Drie e's die je op drie verschillende manieren uitspreekt en een sch in het midden :D
Het lukte william ook niet om Leeuwarden uitspreken. Misschien moet hij de Friese naam of de liwardders naam proberen uit te spreken
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
  Moderator zondag 2 juni 2019 @ 20:36:21 #191
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_187226765
RichardCrommert twitterde op zondag 02-06-2019 om 18:23:18 Directeur MECC reserveert alvast 3000 hotelkamers voor het Eurovisie Songfestival in Maastricht in 2020 https://t.co/mDmgtrwtOv reageer retweet
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 3 juni 2019 @ 10:18:11 #192
163650 Greys
pi_187234233
Oké..
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_187242015
Nog 7 plaatsen in de race:

Amsterdam, Rotterdam, Utrecht, Den Bosch, Arnhem, Maastricht en Leeuwarden

Den Haag komt mogelijk nog met een lastimunite aanmelding maar dan moet er of een hele hal op het Malieveld komen of een dak op het stadion van Den Haag, beiden lijken me ontzettende longshots en reteduur....
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_187242484
Arnhem? In het Gelredome ofzo?
pi_187242598
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2019 18:31 schreef TheVulture het volgende:
Nog 7 plaatsen in de race:

Amsterdam, Rotterdam, Utrecht, Den Bosch, Arnhem, Maastricht en Leeuwarden

Den Haag komt mogelijk nog met een lastimunite aanmelding maar dan moet er of een hele hal op het Malieveld komen of een dak op het stadion van Den Haag, beiden lijken me ontzettende longshots en reteduur....
Enschede al afgevallen?
leven zoals het leven is
pi_187243077
quote:
1s.gif Op maandag 3 juni 2019 19:02 schreef Jason22 het volgende:

[..]

Enschede al afgevallen?
Blijkbaar :P
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_187243344
Ik ben wel een beetje bang dat het straks toch Maastricht wordt... Dan voelt het alsnog niet echt als een Nederlands feestje.
Samen met vrienden heb ik al afgesproken naar het eurovisiesongfestival te gaan, maar als het in Maastricht gehouden wordt, moet je uren reizen kom je niet eens thuis met het OV :')
Limburg is de minst Nederlandse provincie van ons land. Bovendien zullen veel bezoekers via België en Duitsland vliegen en zullen ze daar ook overnachten. Ik gun het Maastricht wel, maar dan over een paar jaar, als we het songfestival weer gewonnen hebben :P

Ik hoop dat het Rotterdam wordt. Daar valt zoveel imago te winnen.
pi_187244760
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2019 19:40 schreef BillDauterive het volgende:
Ik ben wel een beetje bang dat het straks toch Maastricht wordt... Dan voelt het alsnog niet echt als een Nederlands feestje.
Samen met vrienden heb ik al afgesproken naar het eurovisiesongfestival te gaan, maar als het in Maastricht gehouden wordt, moet je uren reizen kom je niet eens thuis met het OV :')
Limburg is de minst Nederlandse provincie van ons land. Bovendien zullen veel bezoekers via België en Duitsland vliegen en zullen ze daar ook overnachten. Ik gun het Maastricht wel, maar dan over een paar jaar, als we het songfestival weer gewonnen hebben :P

Ik hoop dat het Rotterdam wordt. Daar valt zoveel imago te winnen.
Ik vind Maastricht wel de mooiste stad van ons land. En wat is het criterium om 'Nederlands' te zijn als provincie? Veel lompe en afgezaagde mensen?

Let wel, ik vind Limburg ook een eindje rijden, maar je doet alsof het in Turkmenistan ligt ;)
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 3 juni 2019 @ 20:54:01 #199
163650 Greys
pi_187245065
Puur voor praktisch (we hopen er met accreditatie uiteraard al in de repetitieweek bij te zijn) zou Maastricht wel minder handig uitkomen, want dan is het niet even op en neer naar huis in de avond maar twee weken hotel. Ka-ching.. :X

Dus ik blijf op Rotterdam hopen. :P
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_187245222
Ik kan me echt niét voorstellen dat ze eerder voor Maastricht kiezen dan voor Amsterdam of Rotterdam. Zou me echt verbazen.

En was die zaal niet sowieso te laag?
pi_187245247
Vorige week met mijn vrouw een dagje Aken gedaan per bus. Dan kom je langs het MECC. Ze zijn er klaar voor
Conservatieven zijn het meest tolerant. Ze moeten namelijk het meest tolereren
pi_187245309
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2019 21:00 schreef WhiteBeard het volgende:
Vorige week met mijn vrouw een dagje Aken gedaan per bus. Dan kom je langs het MECC. Ze zijn er klaar voor[ afbeelding ]
Wtf :') :')
  Moderator maandag 3 juni 2019 @ 21:03:33 #203
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_187245358
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2019 21:00 schreef WhiteBeard het volgende:
Vorige week met mijn vrouw een dagje Aken gedaan per bus. Dan kom je langs het MECC. Ze zijn er klaar voor[ afbeelding ]
Lol :D
Je zou bijna denken zo dat ze het binnen hebben
pi_187245436
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2019 21:03 schreef Momo... het volgende:

[..]

Lol :D
Je zou bijna denken zo dat ze het binnen hebben
Pardon my ignorance, maar wordt er überhaupt wel eens een concert georganiseerd in het MECC?
  Moderator maandag 3 juni 2019 @ 21:08:37 #205
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_187245503
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2019 21:06 schreef blackswangreen het volgende:

[..]

Pardon my ignorance, maar wordt er überhaupt wel eens een concert georganiseerd in het MECC?
https://www.mecc.nl/nl/be(...)3-sterren-in-concert

Zo te zien wel eens.
Hoop niet dat dat betekend dat het een galmbak is
  maandag 3 juni 2019 @ 21:10:29 #206
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_187245557
Je mag denk ik hetzelfde verwachten als bij de IJsselhallen en de Brabanthallen. Bagger geluid en belabberde logistiek.
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
pi_187245574
Wie had gedacht dat ze hier in Limburg juist op een wat arrogante manier mee omgaan _O-
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 3 juni 2019 @ 21:11:53 #208
163650 Greys
pi_187245602
Niemand kan iig ontkennen dat ze daar erg enthousiast zijn. :D Dat vind ik dan wel mooi.

Al vind ik het blokkeren van de duizenden hotelkamers en die boodschap op het MECC wel een tikkie voorbarig en idd tikkie arrogant.. Behalve als Giel gelijk had en de hele inschrijving fake is maar dat kan ik me werkelijk niet voorstellen. :P
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Moderator maandag 3 juni 2019 @ 21:17:06 #209
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_187245856
17,5 meter hoog. Tel Aviv was 20 meter en dat was al laag. MEO Arena in Portugal was bijvoorbeeld 38 meter.
pi_187246091
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2019 21:00 schreef WhiteBeard het volgende:
Vorige week met mijn vrouw een dagje Aken gedaan per bus. Dan kom je langs het MECC. Ze zijn er klaar voor[ afbeelding ]
Ja...

doe maar niet.
pi_187246271
quote:
14s.gif Op maandag 3 juni 2019 21:11 schreef Greys het volgende:
Niemand kan iig ontkennen dat ze daar erg enthousiast zijn. :D Dat vind ik dan wel mooi.

Al vind ik het blokkeren van de duizenden hotelkamers en die boodschap op het MECC wel een tikkie voorbarig en idd tikkie arrogant.. Behalve als Giel gelijk had en de hele inschrijving fake is maar dat kan ik me werkelijk niet voorstellen. :P
Ik ken MECC alleen van die dure kunstbeurs... misschien betekent dit dat ze heel rijk zijn en de Avrotros hebben omgekocht ;)

Mocht de keuze op Maastricht vallen dan zullen ze wel iets verzinnen rondom het Europese karakter van die stad, het Verdrag van Maastricht enzo.
pi_187246577
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2019 21:06 schreef blackswangreen het volgende:

[..]

Pardon my ignorance, maar wordt er überhaupt wel eens een concert georganiseerd in het MECC?
David Bowie had in 1990 een concert daar; 16.000 toeschouwers
Conservatieven zijn het meest tolerant. Ze moeten namelijk het meest tolereren
pi_187247059
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2019 20:44 schreef blackswangreen het volgende:

[..]

Ik vind Maastricht wel de mooiste stad van ons land. En wat is het criterium om 'Nederlands' te zijn als provincie? Veel lompe en afgezaagde mensen?

Let wel, ik vind Limburg ook een eindje rijden, maar je doet alsof het in Turkmenistan ligt ;)
Qua landschap bedoel ik. Limburg ziet eruit als zoveel streken in het buitenland. Als je de internationale gemeenschap naar je land krijgt, dan is het jammer dat het juist daar moet gebeuren. Het Groningse landschap is behoorlijk lelijk, maar wel typisch Nederlands. Dat we heel Flevoland uit het water halen is ook typisch Nederlands. Limburg is dat niet.
Als je veel lompe mensen wil, dan moet je een stuk noordelijker zijn dan Limburg :P
  maandag 3 juni 2019 @ 23:34:48 #215
351614 ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_187248745
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2019 21:00 schreef WhiteBeard het volgende:
Vorige week met mijn vrouw een dagje Aken gedaan per bus. Dan kom je langs het MECC. Ze zijn er klaar voor[ afbeelding ]
Als men dit in Amsterdam zo zou doen zou er moord en brand geschreeuwd worden over arrogantie. :P _O-
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_187249582
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2019 21:00 schreef WhiteBeard het volgende:
Vorige week met mijn vrouw een dagje Aken gedaan per bus. Dan kom je langs het MECC. Ze zijn er klaar voor[ afbeelding ]
Wel gaaf om te zien :D maar ik raak nog niet meteen enthousiast als ik het MECC zie. Lijkt me geen mooie zaal, wel erg laag. Ik heb nog steeds liever Ahoy of ZiggoDome. Is voor de meeste Nederlanders ook veel dichterbij natuurlijk.
~The present is all there is~
  dinsdag 4 juni 2019 @ 00:36:38 #217
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_187249689
Ik heb nog liever dat het toch in Amsterdam wordt gedaan dan in Maastricht :')

Niets mis met Maastricht, maar wat ze nu doen is ook wel een beetje apart.
Koel en donker bewaren
pi_187254398
quote:
Meh...

VS wow:


Dat kan je dus doen met een hoge zaal. Ik zou het gewoon niet snappen als we een dergelijk groot TV evenement niet in Ahoy of Ziggo Dome zouden houden.
pi_187254475
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2019 21:52 schreef WhiteBeard het volgende:

[..]

David Bowie had in 1990 een concert daar; 16.000 toeschouwers
Dat is 30 jaar geleden, ruim voor de komst van internet om maar een idee te geven. De productiestandaarden liggen inmiddels wel wat hoger.

Heeft er in het MECC deze eeuw nog een evenement plaatsgevonden dat als enig referentiekader kan dienen?

In de Ziggo Dome staan zeer regelmatig de grootste artiesten. In Ahoy de laatste jaren wat minder maar ook daar wordt nog ieder jaar de Vrienden van Amstel Live georganiseerd. Zeker een productie die zich qua spektakel kan meten met het Songfestival.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 4 juni 2019 @ 12:38:40 #220
163650 Greys
pi_187254480
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2019 12:30 schreef Ikbenjandeboer het volgende:

[..]

Meh...

VS wow:


Dat kan je dus doen met een hoge zaal. Ik zou het gewoon niet snappen als we een dergelijk groot TV evenement niet in Ahoy of Ziggo Dome zouden houden.
Welkom op het Songfestivalforum, jandeboer! w/

En ja, ik denk er hetzelfde over. Ze moeten gewoon gaan voor de allerbeste mogelijkheden. Sorry Maastricht, je bent een prachtig mooie stad verder. :P
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_187255035
quote:
En ja, ik denk er hetzelfde over. Ze moeten gewoon gaan voor de allerbeste mogelijkheden. Sorry Maastricht, je bent een prachtig mooie stad verder. :P
Het is ook absoluut niet mijn bedoeling om Maastricht af te vallen als stad hoor. Zelf heb ik anderhalf jaar in Limburg gewerkt en deels gewoond. Met regelmaat heb ik met plezier in Maastricht mogen vertoeven. Niks tegen Maastricht dus. Prachtige stad.

Laten we niet vergeten dat het ESF voornamelijk een TV evenement is en wanneer wij ons als Nederlanders op een overweldigende manier aan de wereld willen laten zien we de beste faciliteiten tot onze beschikking moeten hebben. In Nederland hebben we twee zalen die dat mogelijk kunnen maken en daarmee hou je Amsterdam en Rotterdam over als kandidaat stad. Het maakt mij niet uit op welke van deze twee steden zal vallen.

En we moeten schrikbeelden over enorme toeristenstromen toch ook een beetje relativeren. Als er 20.000 mensen en nog een 1500 tal journalisten naar stad toe komen dan valt dit toch wel mee. Ik bedoel: Feyenoord speelt iedere twee weken thuis voor meer dan 50.000 toeschouwers. Deze komen echt niet allemaal uit omgeving Rotterdam.

Hetzelfde geldt voor Amsterdam. Daar heeft Ajax afgelopen jaar ook zo'n 30 thuiswedstrijden gespeeld voor meer dan 50.000 toeschouwers. Het gebeurt ook regelmatig dat er tijdens een thuiswedstrijd ook een evenement in de AFAS en Ziggo Dome aan de gang is. Dat wordt ook altijd in goede banen geleid. Deze steden kunnen een ESF met gemak aan.
pi_187255279
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2019 13:18 schreef Ikbenjandeboer het volgende:

[..]

Het is ook absoluut niet mijn bedoeling om Maastricht af te vallen als stad hoor. Zelf heb ik anderhalf jaar in Limburg gewerkt en deels gewoond. Met regelmaat heb ik met plezier in Maastricht mogen vertoeven. Niks tegen Maastricht dus. Prachtige stad.

Laten we niet vergeten dat het ESF voornamelijk een TV evenement is en wanneer wij ons als Nederlanders op een overweldigende manier aan de wereld willen laten zien we de beste faciliteiten tot onze beschikking moeten hebben. In Nederland hebben we twee zalen die dat mogelijk kunnen maken en daarmee hou je Amsterdam en Rotterdam over als kandidaat stad. Het maakt mij niet uit op welke van deze twee steden zal vallen.

En we moeten schrikbeelden over enorme toeristenstromen toch ook een beetje relativeren. Als er 20.000 mensen en nog een 1500 tal journalisten naar stad toe komen dan valt dit toch wel mee. Ik bedoel: Feyenoord speelt iedere twee weken thuis voor meer dan 50.000 toeschouwers. Deze komen echt niet allemaal uit omgeving Rotterdam.

Hetzelfde geldt voor Amsterdam. Daar heeft Ajax afgelopen jaar ook zo'n 30 thuiswedstrijden gespeeld voor meer dan 50.000 toeschouwers. Het gebeurt ook regelmatig dat er tijdens een thuiswedstrijd ook een evenement in de AFAS en Ziggo Dome aan de gang is. Dat wordt ook altijd in goede banen geleid. Deze steden kunnen een ESF met gemak aan.
Helemaal mee eens :Y het zou eerlijk gezegd best wel raar zijn als ze niet voor één van deze twee steden kiezen. Al derde mogelijkheid zou Arnhem dan nog logischer zijn. Ik zie niet in waarom je voor zo’n lage zaal zou kiezen, dan hebben we straks nog een kleiner podium dan in Tel Aviv.
pi_187257662
songfestivalNL twitterde op dinsdag 04-06-2019 om 16:19:50 Ook Den Haag heeft zich gemeld voor organisatie #songfestival 2020, maar of zij ook doorzetten hangt van het pakket van eisen af https://t.co/rRzHMpRfp1 reageer retweet
Ik gok dat één van de eisen een dak is.
  † In Memoriam † dinsdag 4 juni 2019 @ 17:54:13 #224
368283 ato
pi_187259085
Toch leuk dat bepaalde steden zoals M'tricht hun best doen. Utrecht heeft zich ook officieel aangemeldt :P
Life can be a bitch, so like it..
  Moderator dinsdag 4 juni 2019 @ 18:01:27 #225
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_187259195
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 juni 2019 16:22 schreef Em31 het volgende:
songfestivalNL twitterde op dinsdag 04-06-2019 om 16:19:50 Ook Den Haag heeft zich gemeld voor organisatie #songfestival 2020, maar of zij ook doorzetten hangt van het pakket van eisen af https://t.co/rRzHMpRfp1 reageer retweet
Ik gok dat één van de eisen een dak is.
Gewoon met matjes op het malieveld toch? Dan het weer van vanavond hebben :D
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 4 juni 2019 @ 18:49:12 #226
163650 Greys
pi_187259979
Breda heeft zich ook aangemeld.

breda twitterde op dinsdag 04-06-2019 om 16:31:54 Ook Breda heeft zich vandaag gemeld bij NPO met interesse in de Bidbook procedure. #esc2020 #eurovision reageer retweet
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 4 juni 2019 @ 18:50:32 #227
163650 Greys
pi_187260012
Gemiddelde prijs hotelkamer Amsterdam is 60 eu hoger dan Rotterdam.

https://www.telegraaf.nl/(...)ls-duurder-en-voller
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_187260482
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 juni 2019 18:50 schreef Greys het volgende:
Gemiddelde prijs hotelkamer Amsterdam is 60 eu hoger dan Rotterdam.

https://www.telegraaf.nl/(...)ls-duurder-en-voller
Die schieten natuurlijk meteen omhoog als de datum van het songfestival bekend wordt :P denk dat het dan niet meer zoveel uitmaakt.
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 6 juni 2019 @ 11:28:33 #229
163650 Greys
pi_187286771
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2019 19:16 schreef Em31 het volgende:

[..]

Die schieten natuurlijk meteen omhoog als de datum van het songfestival bekend wordt :P denk dat het dan niet meer zoveel uitmaakt.
Prijzen zullen overal stijgen, maar als de startprijs in de ene stad al een stuk hoger is dan in de andere maakt het mss toch nog uit qua waar het dan uiteindelijk op uitkomt. Geen idee.

Hier trouwens nog een wat ouder filmpje waarin Jon Ola vertelt over waar de stad aan moet voldoen.

IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  donderdag 6 juni 2019 @ 11:59:01 #230
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_187287133
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 juni 2019 16:22 schreef Em31 het volgende:
songfestivalNL twitterde op dinsdag 04-06-2019 om 16:19:50 Ook Den Haag heeft zich gemeld voor organisatie #songfestival 2020, maar of zij ook doorzetten hangt van het pakket van eisen af https://t.co/rRzHMpRfp1 reageer retweet
Ik gok dat één van de eisen een dak is.
Ik zit ineens te denken, wat zou er eigenlijk mis zijn met een ESF in de open lucht? Heel sfeervol misschien juist wel :) Het kan regenen ja, maar dat is met festivals ook zo, die worden dan ook niet ineens afgelast (behalve een enkele keer als er een dode valt door het weer zoals op Pukkelpop 2011).
pi_187287295
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2019 11:59 schreef DecoAoreste het volgende:

[..]

Ik zit ineens te denken, wat zou er eigenlijk mis zijn met een ESF in de open lucht? Heel sfeervol misschien juist wel :) Het kan regenen ja, maar dat is met festivals ook zo, die worden dan ook niet ineens afgelast (behalve een enkele keer als er een dode valt door het weer zoals op Pukkelpop 2011).
Het is vooral een tv-show, en het komt de productie niet ten goede als het een openluchtconcert wordt...

Die bid van Den Haag lijkt me dan ook sowieso al volkomen kansloos, zeker uit financieel oogpunt omdat de overige steden al een kant en klare hal hebben staan _O-
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 6 juni 2019 @ 12:16:46 #232
163650 Greys
pi_187287347
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2019 11:59 schreef DecoAoreste het volgende:

[..]

Ik zit ineens te denken, wat zou er eigenlijk mis zijn met een ESF in de open lucht? Heel sfeervol misschien juist wel :) Het kan regenen ja, maar dat is met festivals ook zo, die worden dan ook niet ineens afgelast (behalve een enkele keer als er een dode valt door het weer zoals op Pukkelpop 2011).
Techniek en nattigheid, gevaar, camerashots die je niet kunt repeteren omdat het de ene keer wel en de andere keer niet kan bliksemen, extra beveiliging tegen drones, etc.

En wat als het dan noodweer is zoals bv gisteravond, zeg je dan SORRY EUROPE NO EUROVISION THIS YEAR, SEE YOU NEXT YEAR, LOVE FROM THE NETHERLANDS! :+
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_187287372
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juni 2019 12:16 schreef Greys het volgende:

[..]

Techniek en nattigheid, gevaar, camerashots die je niet kunt repeteren omdat het de ene keer wel en de andere keer niet kan bliksemen, extra beveiliging tegen drones, etc.

En wat als het dan noodweer is zoals bv gisteravond, zeg je dan SORRY EUROPE NO EUROVISION THIS YEAR, SEE YOU NEXT YEAR, LOVE FROM THE NETHERLANDS! :+
Met #Ajuparaplu als slogan
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 6 juni 2019 @ 12:32:40 #234
163650 Greys
pi_187287514
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2019 12:18 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Met #Ajuparaplu als slogan
Gieren. _O-

SAY CHEESE AND AJUPARAPLU :W
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_187287543
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juni 2019 12:32 schreef Greys het volgende:

[..]

Gieren. _O-

SAY CHEESE AND AJUPARAPLU :W
:D
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  donderdag 6 juni 2019 @ 12:53:28 #236
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_187287818
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juni 2019 12:16 schreef Greys het volgende:

[..]

Techniek en nattigheid, gevaar, camerashots die je niet kunt repeteren omdat het de ene keer wel en de andere keer niet kan bliksemen, extra beveiliging tegen drones, etc.

En wat als het dan noodweer is zoals bv gisteravond, zeg je dan SORRY EUROPE NO EUROVISION THIS YEAR, SEE YOU NEXT YEAR, LOVE FROM THE NETHERLANDS! :+
Tsja, maar de bliksem kan ook in het gebouw slaan waar het ESF gehouden wordt en dat de stroom dan uitvalt.
pi_187287826
Zul je net zien dat ze heel erg worden gepusht door de EBU om het in Amsterdam te houden, en dan wordt het in RAI gehouden. ;(

Ik zou dat jammer vinden. Vind de RAI niet echt een heel leuk gebouw om naar te kijken :P
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
  donderdag 6 juni 2019 @ 12:54:44 #238
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_187287838
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2019 12:53 schreef Nexum het volgende:
Zul je net zien dat ze heel erg worden gepusht door de EBU om het in Amsterdam te houden, en dan wordt het in RAI gehouden. ;(

Ik zou dat jammer vinden. Vind de RAI niet echt een heel leuk gebouw om naar te kijken :P
Ik hoop (alle gekheid en hersenspinsels over outdoor even terzijde) toch wel op de Ziggy Dome, prachtige venue. :)
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 6 juni 2019 @ 13:01:22 #239
163650 Greys
pi_187287918
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2019 12:53 schreef DecoAoreste het volgende:

[..]

Tsja, maar de bliksem kan ook in het gebouw slaan waar het ESF gehouden wordt en dat de stroom dan uitvalt.
True, maar je begrijpt dat het risico op gedoe tijdens een live uitzending met honderden miljoenen kijkers duizend keer groter is als je het zonder dak organiseert toch. :P
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 6 juni 2019 @ 13:02:23 #240
163650 Greys
pi_187287932
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2019 12:53 schreef Nexum het volgende:
Zul je net zien dat ze heel erg worden gepusht door de EBU om het in Amsterdam te houden, en dan wordt het in RAI gehouden. ;(

Ik zou dat jammer vinden. Vind de RAI niet echt een heel leuk gebouw om naar te kijken :P
Ziggo en Ahoy zijn ook geen mooie gebouwen om naar te kijken. De buitenkant zie je toch ook amper/niet? ;)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  donderdag 6 juni 2019 @ 13:02:29 #241
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_187287935
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juni 2019 13:01 schreef Greys het volgende:

[..]

True, maar je begrijpt dat het risico op gedoe tijdens een live uitzending met honderden miljoenen kijkers duizend keer groter is als je het zonder dak organiseert toch. :P
Hm, snap het op zich wel ja. Maar wel jammer.
pi_187295745
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juni 2019 13:02 schreef Greys het volgende:

[..]

Ziggo en Ahoy zijn ook geen mooie gebouwen om naar te kijken. De buitenkant zie je toch ook amper/niet? ;)
ZiggoDome is met alle ledverlichting op de gevel wel een aandachttrekker hoor, daar kunnen ze alles op projecteren wat ze maar willen..... In bewegende beelden.....

Als ik dat filmpje van Jan Ola hierboven goed begrepen heb, had hij het over een ‘presscentre nearby, that can host 1500 journalists '. Dat betekent dus dat AFASLive als perslocatie heel goed mogelijk is. Dus Amsterdam 2020 is daarmee toch echt wel een hele belangrijke optie (sorry Maastricht) naast Rotterdam 2020
pi_187312637
quote:
1s.gif Op woensdag 29 mei 2019 16:05 schreef Cee het volgende:

[..]

Ja echt he. Ik word nu al weer nerveus. :@
omroepbrabant twitterde op vrijdag 07-06-2019 om 12:02:40 Vind jij ook dat het songfestival naar Brabant moet komen? Retweet deze video dan. Volgens Frank Lammers hebben we keiveel dingen om trots op te zijn, zoals de @Brabanthallen en @snollebollekes. Het is tijd 'to make Brabant greater!' 💪 #songfestival #duncanlaurence #ESF2020 https://t.co/ySkbpNBQLA reageer retweet
pi_187353719
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2019 11:59 schreef DecoAoreste het volgende:

[..]

Ik zit ineens te denken, wat zou er eigenlijk mis zijn met een ESF in de open lucht? Heel sfeervol misschien juist wel :) Het kan regenen ja, maar dat is met festivals ook zo, die worden dan ook niet ineens afgelast (behalve een enkele keer als er een dode valt door het weer zoals op Pukkelpop 2011).
Mag niet van EBU. Wou Israël ook doen dit jaar, maar daar is het tenminste wel droog... :P
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 10 juni 2019 @ 23:19:33 #245
163650 Greys
pi_187363253
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  maandag 10 juni 2019 @ 23:22:37 #246
351614 ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_187363320
quote:
1s.gif Op maandag 10 juni 2019 23:19 schreef Greys het volgende:
wiwibloggs twitterde op maandag 10-06-2019 om 23:13:42 #Eurovision winner @:dunclaurence would like Rotterdam to host #ESC2020 🇳🇱 https://t.co/TSaFzal85d via @:willyleeadams reageer retweet
_O_
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 10 juni 2019 @ 23:36:31 #247
163650 Greys
pi_187363626
quote:
1s.gif Op maandag 10 juni 2019 23:22 schreef ijs_beer het volgende:

[..]

_O_
Ja. TELL EM DUNC!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  dinsdag 11 juni 2019 @ 07:52:04 #248
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_187365845
quote:
1s.gif Op maandag 10 juni 2019 23:19 schreef Greys het volgende:
wiwibloggs twitterde op maandag 10-06-2019 om 23:13:42 #Eurovision winner @:dunclaurence would like Rotterdam to host #ESC2020 🇳🇱 https://t.co/TSaFzal85d via @:willyleeadams reageer retweet
*blijft duimen
(Dan kan ik lopend naar het ESF *juichsmilie*)
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_187367405
quote:
1s.gif Op maandag 10 juni 2019 23:19 schreef Greys het volgende:
wiwibloggs twitterde op maandag 10-06-2019 om 23:13:42 #Eurovision winner @:dunclaurence would like Rotterdam to host #ESC2020 🇳🇱 https://t.co/TSaFzal85d via @:willyleeadams reageer retweet
JAAAAAAAAAAAAAA _O_
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 11 juni 2019 @ 13:19:09 #250
163650 Greys
pi_187368877
Lees ik in die laatste zin nou goed dat Amsterdam het dus daadwerkelijk als 'lasten' ziet als de ESF fans alsnog een dagje of wat naar Amsterdam komen als het in Rdam gehouden zou worden? :? En ze daarom maar dan alles willen?

IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_187369196
Haha wat dacht de UEFA dan, dat ze die wedstrijden zouden cancelen _O-
  Moderator dinsdag 11 juni 2019 @ 13:56:44 #252
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_187369390
Typisch een beetje Amsterdamse arrogantie
  † In Memoriam † dinsdag 11 juni 2019 @ 15:42:55 #253
368283 ato
pi_187371129
De hoge heren/dames mogen wel oppassen voor dit soort uitspraken.
Amsterdam blijft mijn favoriete stad om te stappen en het is een mooie stad. Maar de Gaypride en andere verschillende venemeneten in A'dam zijn in hun nadeel veranderd door veel regels. Ook zijn er veel gay kroegen op de schop gegaan door de regels. De Amsterdammers zijn ook niet te spreken over het A'dam van nu.
Life can be a bitch, so like it..
pi_187372862
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 juni 2019 15:42 schreef ato het volgende:
De hoge heren/dames mogen wel oppassen voor dit soort uitspraken.
Amsterdam blijft mijn favoriete stad om te stappen en het is een mooie stad. Maar de Gaypride en andere verschillende venemeneten in A'dam zijn in hun nadeel veranderd door veel regels. Ook zijn er veel gay kroegen op de schop gegaan door de regels. De Amsterdammers zijn ook niet te spreken over het A'dam van nu.
En alsof het hele esf publiek gay is
En alsof Amsterdam nog gay capital is...
dag
  dinsdag 11 juni 2019 @ 17:35:36 #255
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_187373249
quote:
5s.gif Op dinsdag 11 juni 2019 13:19 schreef Greys het volgende:
Lees ik in die laatste zin nou goed dat Amsterdam het dus daadwerkelijk als 'lasten' ziet als de ESF fans alsnog een dagje of wat naar Amsterdam komen als het in Rdam gehouden zou worden? :? En ze daarom maar dan alles willen?

[ afbeelding ]
Wat een achterhaalde onzin weer in dat artikel. NEE het is geen homofestival!! :( o|O
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
pi_187378159
quote:
5s.gif Op dinsdag 11 juni 2019 13:19 schreef Greys het volgende:
Lees ik in die laatste zin nou goed dat Amsterdam het dus daadwerkelijk als 'lasten' ziet als de ESF fans alsnog een dagje of wat naar Amsterdam komen als het in Rdam gehouden zou worden? :? En ze daarom maar dan alles willen?

[ afbeelding ]
Dat vindt Amsterdam niet, hè, maar die meneer Markerink van de ARENA.

Niet zo Amsterdam bashen allemaal. Er zijn heel veel mensen in onze hoofdstad (en ook bij de gemeente) die het ESF graag zien komen, omdat ze dat leuk vinden.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 11 juni 2019 @ 22:57:29 #257
163650 Greys
pi_187379695
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 juni 2019 21:57 schreef Aadrianus het volgende:

[..]

Dat vindt Amsterdam niet, hè, maar die meneer Markerink van de ARENA.

Niet zo Amsterdam bashen allemaal. Er zijn heel veel mensen in onze hoofdstad (en ook bij de gemeente) die het ESF graag zien komen, omdat ze dat leuk vinden.
Maar 'Amsterdam' wil toch minder toeristen, dat was toch eerder bekend? Dat is toch niet alleen het idee van Markerink? :P

In dit artikel wel idd. Daar heb je gelijk in. En ook dat lang niet iedereen in Amsterdam het daarmee eens is idd.

En dat 'bashen' valt wel mee joh. Als ze Amsterdam kiezen huppel ik daar alsnog blij naartoe hoor. Iedereen heeft gewoon voorkeuren maar het wordt sowieso in Nederland en dat is al geweldig. :)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_187380765
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 juni 2019 22:57 schreef Greys het volgende:

[..]

Maar 'Amsterdam' wil toch minder toeristen, dat was toch eerder bekend? Dat is toch niet alleen het idee van Markerink? :P

In dit artikel wel idd. Daar heb je gelijk in. En ook dat lang niet iedereen in Amsterdam het daarmee eens is idd.

En dat 'bashen' valt wel mee joh. Als ze Amsterdam kiezen huppel ik daar alsnog blij naartoe hoor. Iedereen heeft gewoon voorkeuren maar het wordt sowieso in Nederland en dat is al geweldig. :)
”Amsterdam” wil vooral minder van een bepaald soort toeristen: hordes vrijgezellenparty’s uit het buitenland (UK) die niet veel anders doen dan zich klemzuipen, luid lallend de wallen bezoeken en wildplassen waar het maar kan.
Toeristen die verder willen kijken en komen dan de wallen, de Dam en Rembrandtplein ziet Amsterdam nog steeds graag.

Bovendien, het gaat hier met het ESF niet om zomaar toeristen. Dit zijn evenementgangers, dat is iets heel anders, dan wel iets heel specifieks, zeker als het om een uniek evenement als het ESF gaat. Daar spelen hele andere dingen en daar laat de gemeente Amsterdam ook een andere tactiek op los. Natuurlijk wil de gemeente dit graag faciliteren. En natuurlijk wordt er van officiële kant alles aan gedaan om een goede bid te maken.
Dat er niettemin mensen van alles roeptoeteren is nou eenmaal niet te voorkomen. Maar die man van de ARENA is maar één man met een mening. Daar moet je niet meteen van alles aan verbinden.

De gemeente Amsterdam en de directies van de ZiggoDome en de RAI gaan echt geen energie steken in het maken van een bid voor het ESF als ze het niet serieus menen. ZiggoDome krijgt zijn zalen sowieso wel vol met concerten en ook de RAI heeft geen problemen om de boel draaiend te houden. Dus als ze er geen zin in hadden, lieten ze het wel op hun beloop. Maar dat doen ze niet.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 11 juni 2019 @ 23:49:20 #259
163650 Greys
pi_187380908
Oké eens. Maar zelfs als (!) het in Rotterdam wordt gehouden is het toch juist tof als een deel van die buitenlandse toeristen alsnog ook Amsterdam aandoet?
Dus even dan puur vanuit die ene meneer geprobeerd te denken - ik probeer hem te snappen en zal er niks aan verbinden en we moeten toch ergens over lullen nu we nog niks weten :+ - hoe kan ie dat dan überhaupt als 'lasten' zien? Je hebt dan juist alleen maar opbrengsten van die leuke esf toeristen en niet de kosten van organisatie. Toch? :P
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_187381329
Ik gok niet genoemd worden, geen grote rol in de promotie vooraf etc. Anders zou ik eigenlijk ook niet weten wat hij bedoelt :? Ik denk ergens ook dat ze soms maar wat roepen. De helft heeft volgens mij niet eens door dat de stad zelf tijdens de uitzendingen niet echt een grote rol speelt.

Daarnaast kan de stad natuurlijk vooraf gepromoot worden, maar wie weet kiezen ze er meteen voor om Nederland als land te promoten? Als je toeristen wil verspreiden zou dat misschien slimmer zijn.
pi_187381428
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 juni 2019 23:49 schreef Greys het volgende:
Oké eens. Maar zelfs als (!) het in Rotterdam wordt gehouden is het toch juist tof als een deel van die buitenlandse toeristen alsnog ook Amsterdam aandoet?
Dus even dan puur vanuit die ene meneer geprobeerd te denken - ik probeer hem te snappen en zal er niks aan verbinden en we moeten toch ergens over lullen nu we nog niks weten :+ - hoe kan ie dat dan überhaupt als 'lasten' zien? Je hebt dan juist alleen maar opbrengsten van die leuke esf toeristen en niet de kosten van organisatie. Toch? :P
Van mij mag het ook in Rotterdam hoor 😊 Een stad met smoel en uitstraling EN met een topzaal. En dat geldt ook voor Amsterdam.
Als het niet in één van deze twee steden is begrijp ik de EBU en de organiserende omroepen niet. Er zijn toch maar twee zalen die genoeg allure hebben voor het ESF met daar rondomheen een stad die ook genoeg te bieden heeft en tot de verbeelding spreekt.
pi_187383092
Internationaal kan je in de omgeving van Amsterdam nog wel verkopen tot zeker 100 km afstand. Dan komt het Gelredome bijvoorbeeld dus ook nog in aanmerking. volgens mij is hoe verder uit de randstad hoe beter maar voor de naam moet het in de omgeving van Amsterdam zijn, daar voldoet ongeveer half Nederland aan.
pi_187383429
Zou de Dunc wat geld toegeschoven hebben gekregen van de Rotterdamse lobby? ;) Eerst sprak hij nog z'n duidelijke voorkeur uit voor Amsterdam.

Die 'wel de lasten, niet de lusten'-meneer heeft gewoon gelijk. De fans komen toch wel naar Amsterdam, dus kun je het beter daar organiseren. Er is geen toerist die graag meer dan een paar uur in Rotterdam doorbrengt.
  woensdag 12 juni 2019 @ 08:56:02 #264
351614 ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_187383441
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2019 08:55 schreef blackswangreen het volgende:
Zou de Dunc wat geld toegeschoven hebben gekregen van de Rotterdamse lobby? ;) Eerst sprak hij nog z'n duidelijke voorkeur uit voor Amsterdam.

Die 'wel de lasten, niet de lusten'-meneer heeft gewoon gelijk. De fans komen toch wel naar Amsterdam, dus kun je het beter daar organiseren. Er is geen toerist die graag meer dan een paar uur in Rotterdam doorbrengt.
Dat laatste is dus enorme flauwekul.
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_187383452
quote:
1s.gif Op woensdag 12 juni 2019 08:56 schreef ijs_beer het volgende:

[..]

Dat laatste is dus enorme flauwekul.
Ik ben daar absoluut zeker van. De internationale fans gaan allemaal naar Amsterdam.
  Moderator woensdag 12 juni 2019 @ 09:54:16 #266
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_187384012
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2019 08:57 schreef blackswangreen het volgende:

[..]

Ik ben daar absoluut zeker van. De internationale fans gaan allemaal naar Amsterdam.
Sommige wel waarschijnlijk. Sommige willen wel dichter bij de venue zitten, hopelijk worden die positief verrast en ze zullen niet allemaal zo kortzichtig zijn. Rotterdam heeft maar net iets minder inwoners dan Amsterdam. Sommige doen net of Rotterdam een soort Klazinaveen is :D
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 12 juni 2019 @ 10:15:12 #267
163650 Greys
pi_187384213
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2019 08:55 schreef blackswangreen het volgende:
Er is geen toerist die graag meer dan een paar uur in Rotterdam doorbrengt.
Oh wauw, wat een onzin. :D Er zijn er al genoeg op Twitter die ook graag naar Rdam zouden gaan.

Velen zullen dan zeker óók Amsterdam bezoeken voor, tijdens of na de ESF week ja. Niks mis mee toch? Bezoekers die in Tel Aviv verbleven bezochten Jeruzalem ook.

[ Bericht 25% gewijzigd door Greys op 12-06-2019 10:25:05 ]
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_187384299
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2019 09:54 schreef Momo... het volgende:

[..]

Sommige wel waarschijnlijk. Sommige willen wel dichter bij de venue zitten, hopelijk worden die positief verrast en ze zullen niet allemaal zo kortzichtig zijn. Rotterdam heeft maar net iets minder inwoners dan Amsterdam. Sommige doen net of Rotterdam een soort Klazinaveen is :D
Het gaat niet om het aantal inwoners. De keuze voor Rotterdam zou net zoiets zijn als die voor Malmö. Best een leuke stad hoor, maar het is niet de eerste optie.
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 12 juni 2019 @ 10:26:56 #269
163650 Greys
pi_187384329
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2019 10:25 schreef blackswangreen het volgende:

[..]

Het gaat niet om het aantal inwoners. De keuze voor Rotterdam zou net zoiets zijn als die voor Malmö. Best een leuke stad hoor, maar het is niet de eerste optie.
Maar tis dan ook meteen maar een tweede optie 'waar niemand langer dan een paar uur wil blijven'? Beetje kortzichtig imho. :)
Toeristen kunnen een prima combi maken, eenmaal in Nederland.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_187384363
quote:
1s.gif Op woensdag 12 juni 2019 10:26 schreef Greys het volgende:

[..]

Maar tis dan ook meteen maar een tweede optie 'waar niemand langer dan een paar uur wil blijven'? Beetje kortzichtig imho. :)
Toeristen kunnen een prima combi maken, eenmaal in Nederland.
Ik bedoel niet dat ze er gillend wegrennen :) Ik ben zelf meer in Rotterdam dan in Amsterdam. Maar om nou te zeggen dat het er overloopt van de toeristen, nee niet echt.
  woensdag 12 juni 2019 @ 10:34:02 #271
351614 ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_187384392
quote:
In 2018 verwelkomde Rotterdam 1,3 miljoen hotelgasten, dat is een groei van 15 procent ten opzichte van het jaar ervoor. Vooral de populariteit in eigen land bleek groot: de Maasstad trok 15 procent meer hotelgasten uit Nederland dan het voorgaande jaar. Ook blijkt uit voorlopige bezoekcijfers dat de stad in 2018 in trek was bij buurlanden België en Duitsland. De helft van het aantal hotelgasten, 53 procent, bestaat uit toeristen uit Nederland zelf. Gevolgd door de Duitse en Belgische toerist, goed voor respectievelijk 8 procent en 6 procent van het aantal gasten.

Het totale aantal hotelovernachtingen was in 2018 ruim 2,1 miljoen; een stijging van 17 procent ten opzichte van het jaar ervoor. De musea en attracties profiteerden in 2018 van de stijgende populariteit van Rotterdam. De musea zagen het aantal bezoeken toenemen met 15 procent naar 1,5 miljoen bezoeken. De favoriete musea in 2018 waren Kunsthal Rotterdam, Museum Boijmans Van Beuningen en het Maritiem Museum Rotterdam. Ook de betaalde attracties bleven met 3,5 miljoen bezoeken onverminderd populair. Net als voorgaande jaren werden Diergaarde Blijdorp, Spido en de Euromast het best bezocht
quote:
2018

In 2018 waren er 16,9 miljoen overnachtingen geregistreerd in de Amsterdamse hotels, één miljoen meer dan in 2017 (+6,8%). Deze cijfers hebben nog voorlopige status. In juni van 2019 worden de definitieve cijfers door het CBS bekend gemaakt.

Nederland, Groot-Brittannië en Verenigde Staten waren de grootste herkomstmarkten in 2018, gevolgd door Duitsland, Frankrijk, Italië, Spanje en België. Het aantal hotelovernachtingen van Nederlanders (+16%), Fransen (+13%), Spanjaarden (+12%) en Amerikanen (+10%) is het meest toegenomen.

Landelijk heeft Amsterdam de grootste hotelcapaciteit. De hoofdstad accommodeert 33% van alle hotelovernachtingen in Nederland. Van de buitenlandse hotelgasten overnacht ongeveer de helft in Amsterdam.
Zit wel een gigantisch verschil in ja. Procentueel groeit Rotterdam nu harder, en het timmert hard aan de weg om ook nog meer op de toeristische kaart te komen staan. En ergens denk ik wel dat het als stad prima de gasten kan weten te verrassen. ^O^
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 12 juni 2019 @ 10:39:46 #272
163650 Greys
pi_187384452
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2019 10:29 schreef blackswangreen het volgende:

[..]

Ik bedoel niet dat ze er gillend wegrennen :) Ik ben zelf meer in Rotterdam dan in Amsterdam. Maar om nou te zeggen dat het er overloopt van de toeristen, nee niet echt.
quote:
Al sinds 1998 stijgt het aantal gasten en overnachtingen meer dan de nationale trend. Daarmee is Rotterdam al meer dan een decennium in ontwikkeling. Van alle gasten die in 2016 in Rotterdam overnachtten kwam 54% uit Nederland en 46% uit het buitenland.
Leuk stukkie wel verder. Dat ze er heel hard aan werken en het dus echt wel vruchten afwerpt. :)

https://www.ondernemen010.nl/actueel/welke-toeristen-komen-naa/

En nee die cijfers zijn niet te vergelijken met Amsterdam. Maar dat hoeft dus ook niet, als je als toerist voor het ESF naar NL komt en gewoon een paar dagen 010 voor esf (en dat je gewoon een tof verblijf hebt) en een paar dagen 020 voor 'want Amsterdam'. Iedereen blij. ^O^

(Nou ja behalve die ene meneer van de Arena dan. En jij wellicht (grapjeeeeeee).
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 12 juni 2019 @ 10:40:48 #273
163650 Greys
pi_187384467
Oh ik was alweer spuit 11. _O- _O-
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  † In Memoriam † woensdag 12 juni 2019 @ 10:54:22 #274
368283 ato
pi_187384585
Over enkele dagen horen wij toch dat welke serieuze kandidaten zijn die werkelijk hun bid book hebben ingeleverd?
Life can be a bitch, so like it..
pi_187384638
quote:
1s.gif Op woensdag 12 juni 2019 10:39 schreef Greys het volgende:

[..]


[..]

Leuk stukkie wel verder. Dat ze er heel hard aan werken en het dus echt wel vruchten afwerpt. :)

https://www.ondernemen010.nl/actueel/welke-toeristen-komen-naa/

En nee die cijfers zijn niet te vergelijken met Amsterdam. Maar dat hoeft dus ook niet, als je als toerist voor het ESF naar NL komt en gewoon een paar dagen 010 voor esf (en dat je gewoon een tof verblijf hebt) en een paar dagen 020 voor 'want Amsterdam'. Iedereen blij. ^O^

(Nou ja behalve die ene meneer van de Arena dan. En jij wellicht (grapjeeeeeee).
Klazienaveen werkt ook heel hard aan het aantrekken van toeristen ;)

Rotterdammers zijn een trots volk, en als het songfestival daar is wordt het misschien wel strakker georganiseerd dan in Amsterdam. Maar A'dam is internationaal gezien een droomlocatie voor het songfestival, dat moet je toch erkennen. Of dat nou terecht is of niet.
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 12 juni 2019 @ 11:19:19 #276
163650 Greys
pi_187384923
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2019 10:58 schreef blackswangreen het volgende:

[..]

Klazienaveen werkt ook heel hard aan het aantrekken van toeristen ;)
_O- :{w _O-

quote:
Rotterdammers zijn een trots volk, en als het songfestival daar is wordt het misschien wel strakker georganiseerd dan in Amsterdam. Maar A'dam is internationaal gezien een droomlocatie voor het songfestival, dat moet je toch erkennen. Of dat nou terecht is of niet.
Tuurlijk, ik heb Amsterdam ook niet voor niets bovenaan in m'n OP gezet en het daar de voor de hand liggende keuze genoemd. ;) (En al een paar keer gezegd dat ik het zou begrijpen en er blij naartoe zou huppelen.)

Puur qua evenementenlocatie heeft AHOY imho wel de beste papieren met alles onder één dak en geen buitenom gedoe voor artiesten en pers. Maar als Amsterdam dat allemaal ook een beetje goed weet te regelen en de hotelprijzen een béétje schappelijk wil houden prima hoor. :)

Maar stel dat het toch Rdam wordt komen die buitenlandse toeristen voornamelijk voor het ESF, maar tis niet dat ze dan in de tweede-keuze-stad verder geen hol te zien of doen hebben bedoel ik. Tis niet een of andere uithoek. Ze kunnen er alsnog echt een meer dan uitstekend verblijf hebben vol toeristische dingen als ze willen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar zélfs als het Klazienaveen wordt ga ik er zingend heen. w/

[ Bericht 3% gewijzigd door Greys op 12-06-2019 11:50:02 ]
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 12 juni 2019 @ 11:24:31 #277
163650 Greys
pi_187384980
En @blackswangreen kom es sjoelen dan als je toch vaak in Rdam bent! *O*
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 12 juni 2019 @ 15:06:53 #278
163650 Greys
pi_187388475
Als Rotterdam slim is hebben ze dit in het Bidbook gezet.

quote:
Het Dutch Pinball Museum is zowel een museum vol oude mooie flipperkasten als een arcadehal waar je zelf naar hartelust kunt flipperen, gelegen in de Rotterdamse wijk Katendrecht. Het museum werd geopend in augustus 2015 in een voormalig pakhuis aan de Rijnhaven. Voor de entree van het museum bevinden zich nog restanten van de Havenspoorlijn Rotterdam.
ARCADE weetjewel. *O*
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_187389895
quote:
10s.gif Op woensdag 12 juni 2019 15:06 schreef Greys het volgende:
Als Rotterdam slim is hebben ze dit in het Bidbook gezet.
[..]

ARCADE weetjewel. *O*
Lol😂😜
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 12 juni 2019 @ 16:59:55 #280
163650 Greys
pi_187390758
quote:
Kandidaat-gaststeden songfestival aan de slag met bidbook

VANDAAG, 14:10
Negen steden hebben bij de organisatie van het Eurovisie Songfestival gemeld dat ze het evenement volgend jaar graag binnen willen halen. Vandaag ontvingen zij de criteria waaraan voldaan moet worden om gaststad te worden. Het gaat om de steden Amsterdam, Arnhem, Breda, Den Bosch, Den Haag, Leeuwarden, Maastricht, Rotterdam en Utrecht.

Ideale gaststad
De steden hebben vanaf nu vier weken de tijd om hun bidbooks bij de organisatie in te leveren. In dit document moeten gemeenten uiteenzetten waarom zij de ideale gaststad zijn. De steden zullen onder andere beoordeeld worden op de beschikbare locatie, de capaciteit en technische faciliteiten en bereikbaarheid.

Steden hebben tot uiterlijk woensdag 10 juli om hun voorstel in te sturen. Tot die dag kunnen ook andere geïnteresseerde steden of regio's zich nog melden. Alle voorstellen zullen dan beoordeeld worden door de organisatie die in handen is van de NPO, AVROTROS en NOS. De omroepen streven ernaar om de definitieve keuze van de gaststad in augustus bekend te maken.
Bron: https://amp.nos.nl/artike(...)lag-met-bidbook.html
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_187391261
quote:
Zo'n twee maanden en dan weten we eindelijk naar welke stad we gaan :D
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 12 juni 2019 @ 17:56:05 #282
163650 Greys
pi_187391589
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_187391662
R O T T E R D A M
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 12 juni 2019 @ 18:39:41 #284
163650 Greys
pi_187392213
Maastricht zegt aan alle gestelde eisen te kunnen voldoen (toch hoog genoeg dan?) en ziet Rotterdam als grootste concurrent. Wel vindt er een verbouwing plaats aan het MECC die tot 2021 doorgaat maar daar zal het ESF geen last van hebben stellen ze:

https://www.1limburg.nl/m(...)rovisie-songfestival
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_187392832
Als twee honden vechten om een been....

van mij mag t Maastricht worden _O_
"You can call me Susan if it makes you happy"
  woensdag 12 juni 2019 @ 21:10:26 #286
351614 ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_187394954
quote:
Songfestival voor de hele stad. Mooie insteek.
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
  woensdag 12 juni 2019 @ 23:31:09 #287
351614 ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_187397885
https://www.goorsnieuws.nl/?p=95498

Nouja jongens. We mogen dus niet naar Goor. Die zag ik niet aankomen hoor. :{ ;(
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 12 juni 2019 @ 23:32:45 #288
408813 crew  trein2000
pi_187397925
quote:
1s.gif Op woensdag 12 juni 2019 23:31 schreef ijs_beer het volgende:
https://www.goorsnieuws.nl/?p=95498

Nouja jongens. We mogen dus niet naar Goor. Die zag ik niet aankomen hoor. :{ ;(
Mijn woonplaats! Wat doen die schoften :'( !
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  woensdag 12 juni 2019 @ 23:33:53 #289
351614 ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_187397947
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2019 23:32 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Mijn woonplaats! Wat doen die schoften :'( !
Kloothufterhommelzakzooi. :( -O-
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_187398038
Ach, Amsterdam is toch ook Goor.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  woensdag 12 juni 2019 @ 23:38:15 #291
403253 Meke
after all this time? always.
pi_187398062
quote:
1s.gif Op woensdag 12 juni 2019 23:31 schreef ijs_beer het volgende:
https://www.goorsnieuws.nl/?p=95498

Nouja jongens. We mogen dus niet naar Goor. Die zag ik niet aankomen hoor. :{ ;(
Ik vind het wel netjes dat ook dat soort ludieke acties een nette afwijzing krijgen :D

Grapje, ik heb nu de afwijzing gelezen :') G. Unonsookeensiets :')

Op woensdag 9 september 2020 20:31 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod die we nooit hebben gehad.
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 12 juni 2019 @ 23:48:22 #292
408813 crew  trein2000
pi_187398267
quote:
14s.gif Op woensdag 12 juni 2019 23:37 schreef Fred_B het volgende:
Ach, Amsterdam is toch ook Goor.
Zeg vergelijk je mijn mooie stadje nou met dat iets daar in het westen?
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_187398310
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2019 23:48 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Zeg vergelijk je mijn mooie stadje nou met dat iets daar in het westen?
Neenee, ik zou niet durven. Amsterdam mag dan wel Goor zijn, Goor is beslist niet Amsterdam.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_187400288
quote:
14s.gif Op woensdag 12 juni 2019 21:10 schreef ijs_beer het volgende:

[..]

Songfestival voor de hele stad. Mooie insteek.
Een hele mooie insteek als je het mij vraagt en eigenlijk precies het tegenovergestelde van wat Maastricht doet. Rotterdam gebruikt de stad om het Songfestival te promoten en Maastricht gebruikt het Songfestival om de stad te promoten.

Afgezien van het feit dat Maastricht ten opzichte van Rotterdam op het gebied van faciliteiten tekort schiet verwacht ik dat de organisatie de insteek van Rotterdam beter zal waarderen. Het blijft immers in de eerste plaats een liedjeswedstrijd en geen ontdek je plekje.

[ Bericht 20% gewijzigd door Ikbenjandeboer op 13-06-2019 05:23:09 (quote aangepast) ]
pi_187400430
quote:
1s.gif Op woensdag 12 juni 2019 18:39 schreef Greys het volgende:
Maastricht zegt aan alle gestelde eisen te kunnen voldoen (toch hoog genoeg dan?) en ziet Rotterdam als grootste concurrent. Wel vindt er een verbouwing plaats aan het MECC die tot 2021 doorgaat maar daar zal het ESF geen last van hebben stellen ze:

https://www.1limburg.nl/m(...)rovisie-songfestival
Dit is wel een mooi voorbeeld van politiek correct antwoorden van die directeur en vervolgens het antwoord verdraaien door het Limburgse nieuwsmedium. Volgens mij staat er namelijk iets heel anders, dat zal ik uitleggen.

De kop van het artikel luidt als volgt: MECC: 'Maastricht voldoet aan criteria Eurovisie Songfestival'

De directeur zegt letterlijk: "'er geen criterium is, waar Maastricht niet aan kan voldoen"

Wat die directeur zegt is veel minder stellig dan de kop van het artikel en laat ruimte voor een "maar". Dat doet hij vervolgens ook verderop in het artikel:

Ook zou er geen hotelkamer tekort zijn. "Wij spreiden de bezoekers. De capaciteit van Limburg is vergelijkbaar met die van Amsterdam. Hier is plaats voor 11 miljoen overnachtingen en in Amsterdam voor 13 miljoen. Wij zijn een van de grootste toeristische regio's in het land".

Ondanks dat een van de regels een minimum aan beschikbare hotelbedden in de stad is en Maastricht daar niet aan kan voldoen presenteren ze hier een alternatief dat sec gezien niet voldoet aan de regels. Als je de gasten over heel Limburg gaat spreiden voldoe je niet aan de eis dat je ze in de stad kan onderbrengen.

Het lijkt er dus op dat Maastricht de regels simpelweg een andere interpretatie geeft. Dit zal ook ongetwijfeld gebeuren met de technische specificaties voor de venue. Helaas zijn de documenten met eisen niet bedoeld voor publicatie en derhalve online niet terug te vinden. Alleen in 2014 is er een degelijk document in zijn volledigheid naar buiten gebracht omdat men toen openheid van zaken wilde geven. Dat document kan ik zo snel niet meer online terugvinden maar er zijn nog wel websites die dit document citeren en waar een stuk meer gedetailleerde info staat dan elders gepubliceerd is:

https://www.eurovisionary(...)ovision-song-contest

Voor ESC 2015 is dit naar buiten gebracht:

https://eurovoix.com/2014(...)quirements-outlined/

Zoals je ziet was in 2015 de minimumhoogte van de venue al 15 meter. Met een evenement als het Songfestival, dat ieder jaar spectaculairder wil zijn dan het voorgaande jaar, kan ik me niet voorstellen dat de minimumeisen naar beneden worden bijgesteld.

Het MECC voldoet niet aan deze technische eis terwijl we in Nederland verschillende zalen hebben die wel aan alle eisen voldoen, bijvoorbeeld Ahoy. Er zal dus voor de EBU geen reden zijn om de eisen naar beneden bij te stellen. Dit doen ze alleen wanneer een land anders echt geen geschikte locaties heeft.

Voor de volledigheid nog een link naar de technische informatie van de hallen van het MECC waar je kan zien dat de grootste hal een hoogte heeft van 12,5 meter (daar gaat nog een halve meter truss* van af):

https://www.mecc.nl/nl/pl(...)rmation%2B-%2BA3.pdf

Overigens is er een interessant detail (waar ze het in Maastricht ook niet over hebben) te bespeuren als je de plattegrond bekijkt. Men rept altijd over het grote aantal toeschouwers dat ze toe kunnen laten. Van 10.000 tot wel 30.000. Keep on dreaming zou ik zeggen. Het complex bestaat uit verschillende hallen die met elkaar verbonden kunnen worden. Als je kijkt naar de ruimte die overblijft tussen de zuid- en noordhal zie je een hoogte van 5,66 meter. Ook staat er om de zoveel meter een pilaar.

Je kan dus niet het podium in de ene hal opstellen en de tribune in de andere hal neerzetten, want dan kijken de toeschouwers op de tribune tegen een muur aan. Voor de show kan je maar 1 hal inzetten. De andere hallen kan je inzetten als greenroom en pressroom. Als je dan nog een podium en tribune in een hal gaat opstellen hou je niet meer zoveel vloeroppervlak over. Mijn inschatting is dat er dan nog plaats is voor 5000 toeschouwers. Het MECC is dus wel degelijk te klein. Dan zwijg ik nog over de akoestiek.

Wanneer die directeur ook nog eens afsluit met de opmerking dat hij alleen Rotterdam serieus neemt en van de rest niet onder de indruk is, vind ik dit behoorlijk arrogant overkomen. Amsterdam heeft met de Ziggo Dome een triple A locatie als troef in handen. Het MECC is niet meer dan een veredelde b-locatie.

*truss = de metalen constructie die tegen het plafond aangebracht wordt om onder andere op een veilige en universele manier verlichting op te hangen.
  Moderator donderdag 13 juni 2019 @ 07:57:28 #296
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_187400820
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2019 06:28 schreef Ikbenjandeboer het volgende:

[..]

Dit is wel een mooi voorbeeld van politiek correct antwoorden van die directeur en vervolgens het antwoord verdraaien door het Limburgse nieuwsmedium. Volgens mij staat er namelijk iets heel anders, dat zal ik uitleggen.

De kop van het artikel luidt als volgt: MECC: 'Maastricht voldoet aan criteria Eurovisie Songfestival'

De directeur zegt letterlijk: "'er geen criterium is, waar Maastricht niet aan kan voldoen"

Wat die directeur zegt is veel minder stellig dan de kop van het artikel en laat ruimte voor een "maar". Dat doet hij vervolgens ook verderop in het artikel:

Ook zou er geen hotelkamer tekort zijn. "Wij spreiden de bezoekers. De capaciteit van Limburg is vergelijkbaar met die van Amsterdam. Hier is plaats voor 11 miljoen overnachtingen en in Amsterdam voor 13 miljoen. Wij zijn een van de grootste toeristische regio's in het land".

Ondanks dat een van de regels een minimum aan beschikbare hotelbedden in de stad is en Maastricht daar niet aan kan voldoen presenteren ze hier een alternatief dat sec gezien niet voldoet aan de regels. Als je de gasten over heel Limburg gaat spreiden voldoe je niet aan de eis dat je ze in de stad kan onderbrengen.

Het lijkt er dus op dat Maastricht de regels simpelweg een andere interpretatie geeft. Dit zal ook ongetwijfeld gebeuren met de technische specificaties voor de venue. Helaas zijn de documenten met eisen niet bedoeld voor publicatie en derhalve online niet terug te vinden. Alleen in 2014 is er een degelijk document in zijn volledigheid naar buiten gebracht omdat men toen openheid van zaken wilde geven. Dat document kan ik zo snel niet meer online terugvinden maar er zijn nog wel websites die dit document citeren en waar een stuk meer gedetailleerde info staat dan elders gepubliceerd is:

https://www.eurovisionary(...)ovision-song-contest

Voor ESC 2015 is dit naar buiten gebracht:

https://eurovoix.com/2014(...)quirements-outlined/

Zoals je ziet was in 2015 de minimumhoogte van de venue al 15 meter. Met een evenement als het Songfestival, dat ieder jaar spectaculairder wil zijn dan het voorgaande jaar, kan ik me niet voorstellen dat de minimumeisen naar beneden worden bijgesteld.

Het MECC voldoet niet aan deze technische eis terwijl we in Nederland verschillende zalen hebben die wel aan alle eisen voldoen, bijvoorbeeld Ahoy. Er zal dus voor de EBU geen reden zijn om de eisen naar beneden bij te stellen. Dit doen ze alleen wanneer een land anders echt geen geschikte locaties heeft.

Voor de volledigheid nog een link naar de technische informatie van de hallen van het MECC waar je kan zien dat de grootste hal een hoogte heeft van 12,5 meter (daar gaat nog een halve meter truss* van af):

https://www.mecc.nl/nl/pl(...)rmation%2B-%2BA3.pdf

Overigens is er een interessant detail (waar ze het in Maastricht ook niet over hebben) te bespeuren als je de plattegrond bekijkt. Men rept altijd over het grote aantal toeschouwers dat ze toe kunnen laten. Van 10.000 tot wel 30.000. Keep on dreaming zou ik zeggen. Het complex bestaat uit verschillende hallen die met elkaar verbonden kunnen worden. Als je kijkt naar de ruimte die overblijft tussen de zuid- en noordhal zie je een hoogte van 5,66 meter. Ook staat er om de zoveel meter een pilaar.

Je kan dus niet het podium in de ene hal opstellen en de tribune in de andere hal neerzetten, want dan kijken de toeschouwers op de tribune tegen een muur aan. Voor de show kan je maar 1 hal inzetten. De andere hallen kan je inzetten als greenroom en pressroom. Als je dan nog een podium en tribune in een hal gaat opstellen hou je niet meer zoveel vloeroppervlak over. Mijn inschatting is dat er dan nog plaats is voor 5000 toeschouwers. Het MECC is dus wel degelijk te klein. Dan zwijg ik nog over de akoestiek.

Wanneer die directeur ook nog eens afsluit met de opmerking dat hij alleen Rotterdam serieus neemt en van de rest niet onder de indruk is, vind ik dit behoorlijk arrogant overkomen. Amsterdam heeft met de Ziggo Dome een triple A locatie als troef in handen. Het MECC is niet meer dan een veredelde b-locatie.

*truss = de metalen constructie die tegen het plafond aangebracht wordt om onder andere op een veilige en universele manier verlichting op te hangen.
Bedankt voor het uitkiezen. Kiezen voor MECC is dus echt wel een stap terug vergeleken met Ahoy of Ziggo
pi_187401009
Ja wat mij betreft zou Maastricht een belachelijke keuze zijn. Het blijft een tv-show en als je een Ahoy en Ziggo Dome hebt dan kies niet voor zo’n lage hal in Maastricht.
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 13 juni 2019 @ 10:08:32 #298
163650 Greys
pi_187401918
Denk ook niet dat dat gaat gebeuren hoor. En dat ze alleen Rotterdam als concurrent zien snap ik ook niet inderdaad. Behalve als er dit jaar iets in de eisen staat over perscentrum onder één dak met arena. (Bv omdat de pers in Lissabon al liep te klagen dat ze buitenom moesten, terwijl het onder hetzelfde dak zat).
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  donderdag 13 juni 2019 @ 10:17:44 #299
2681 Dave
Aardig op drave
pi_187401985
quote:
14s.gif Op donderdag 13 juni 2019 10:08 schreef Greys het volgende:
Denk ook niet dat dat gaat gebeuren hoor. En dat ze alleen Rotterdam als concurrent zien snap ik ook niet inderdaad. Behalve als er dit jaar iets in de eisen staat over perscentrum onder één dak met arena. (Bv omdat de pers in Lissabon al liep te klagen dat ze buitenom moesten, terwijl het onder hetzelfde dak zat).
Ze hebben de definitieve eisen toch pas gisteren te horen gekregen? Hebben ze snel gezien dan.
:o)
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 13 juni 2019 @ 10:29:39 #300
163650 Greys
pi_187402077
quote:
5s.gif Op donderdag 13 juni 2019 10:17 schreef Dave het volgende:

[..]

Ze hebben de definitieve eisen toch pas gisteren te horen gekregen? Hebben ze snel gezien dan.
Het zal ook wel niet, maar dat is een dingetje dat ik even snel uit m'n duim zoog waardoor ze mss Rotterdam als enige concurrent zien. Anders snap ik namelijk echt niet dat ze Amsterdam overslaan zeg maar. ;)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  ESF Reporter donderdag 13 juni 2019 @ 10:58:01 #301
87554 Cee
Welluk?
pi_187402357
quote:
14s.gif Op donderdag 13 juni 2019 10:08 schreef Greys het volgende:
Denk ook niet dat dat gaat gebeuren hoor. En dat ze alleen Rotterdam als concurrent zien snap ik ook niet inderdaad. Behalve als er dit jaar iets in de eisen staat over perscentrum onder één dak met arena. (Bv omdat de pers in Lissabon al liep te klagen dat ze buitenom moesten, terwijl het onder hetzelfde dak zat).
Ik denk wel dat de klagende pers voornamelijk de fan-pers, de bloggers zijn die twee weken lang rondbivakkeren en het liefst op een resort zitten terwijl ze dag en nacht doorwerken. Hun eisen zullen niet echt op het prio lijstje staan. Ze komen toch wel.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')