Doe ik. Onder het genot van een glas alcoholvrij bubbelspul net lekker met MeneerEend een risotto gegetenquote:
Werkt zo’n ding ook echt?quote:Op vrijdag 24 mei 2019 17:03 schreef douche-eendje het volgende:
Sisu wat fijn. Gewoon, lekker op jullie tempo
Ik heb van werk een vitaliteitsbudget en ik heb daamree nu een yogabal besteld. Morgen komt de postbode hem bezorgen en ik heb zin om op dat ding rond te gaan stuiteren![]()
Ligt eraan hoe je hem gebruikt. Ik merkte bij de eerste lessen zwangerschapsyoga dat ik vooral veel onbewuste spierspanning had opgebouwd door verkeerde houding waardoor ik veel pijn en zeur had in mijn bekken. Na 2 lessen zat het los en sliep ik echt alsof ik goed gezopen hadquote:Op vrijdag 24 mei 2019 17:15 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Werkt zo’n ding ook echt?
Ik heb echt zoveel bekkenpijn, ik weet echt geen houding te vinden op mn bureaustoel.
Ik hoef me niet aan een budget te houden, ik hoef enkel aan te geven wat ik wil aanpassen aan mn werkplek. Ik voel me alleen zo’n zeur om mee aan te komen.
Zie linkje, het meeste kun je ook thuis doen. Wat vond je tijdens vorige zwangerschappen prettig om pijn/druk ergens vanaf te halen aan bewegingen?quote:Op vrijdag 24 mei 2019 17:22 schreef Ticootje het volgende:
Yogalessen zie ik niet zo zitten. Ik zou niet weten waar ik de tijd vandaan moet halen.
Het is niet anders.
Ik heb bij beide kinderen uren zitten wiebelen en draaien op zo'n bal, vond het heerlijk! Je hebt ook van die speciale kussens voor op stoelen.quote:Op vrijdag 24 mei 2019 17:15 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Werkt zo’n ding ook echt?
Ik heb echt zoveel bekkenpijn, ik weet echt geen houding te vinden op mn bureaustoel.
Ik hoef me niet aan een budget te houden, ik hoef enkel aan te geven wat ik wil aanpassen aan mn werkplek. Ik voel me alleen zo’n zeur om mee aan te komen.
Dat. Het zit hem vooral in de kleine dingen die het je gewoon makkelijker kunnen maken, maar daarin even zoeken wat voor jou werkt.quote:Op vrijdag 24 mei 2019 17:26 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Ik heb bij beide kinderen uren zitten wiebelen en draaien op zo'n bal, vond het heerlijk! Je hebt ook van die speciale kussens voor op stoelen.
Vorige keren had ik niet zo’n pijn. Alleen op het laatst werd het wat ongemakkelijk.quote:Op vrijdag 24 mei 2019 17:23 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Zie linkje, het meeste kun je ook thuis doen. Wat vond je tijdens vorige zwangerschappen prettig om pijn/druk ergens vanaf te halen aan bewegingen?
En wat deed je op het laatst? Je bent nu nog even weer anders zwanger dan de vorige keren. Je bouwt nu gelijk even 2 kinderen met als extra-onhandige-bonus ook nog de zwangerschapsdiabetes waardoor de belasting van je lijf nog eens extra is. Moet je je even indenken dat je 2 brammen bouwtquote:Op vrijdag 24 mei 2019 17:51 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Vorige keren had ik niet zo’n pijn. Alleen op het laatst werd het wat ongemakkelijk.
Ja op het laatst wordt je zwaarder en je buik groter. Nu ben ik al op dat punt zeg maar.quote:Op vrijdag 24 mei 2019 18:00 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
En wat deed je op het laatst? Je bent nu nog even weer anders zwanger dan de vorige keren. Je bouwt nu gelijk even 2 kinderen met als extra-onhandige-bonus ook nog de zwangerschapsdiabetes waardoor de belasting van je lijf nog eens extra is. Moet je je even indenken dat je 2 brammen bouwt.
Hele andere insteek dan: hoe realistisch is het dan nog dat je werkt?quote:Op vrijdag 24 mei 2019 18:37 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ja op het laatst wordt je zwaarder en je buik groter. Nu ben ik al op dat punt zeg maar.
2 brammen kan niet, dan heb ik 9 kilo baby bij me straks. Das niet gezond.
Ja, geen idee. Ik wil ook geen opgever zijn en me nu ziekmelden. Mn vervanger start maandag (nu weer wel), die is eerst 2 weken bezig met trainingen en lezen van procedures voordat ik ook echt met m aan de gang kan. Ik heb 1 project onder mn hoede en 1 waarbij ik in het kernteam zit. Zeker mijn project moet goed worden overgedragen anders is de bende niet te overzien in Januari. (Rustig thuis gaan zitten lukt dan echt niet)quote:Op vrijdag 24 mei 2019 18:55 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Hele andere insteek dan: hoe realistisch is het dan nog dat je werkt?Als je nu al op dat punt zit, kun je het dan nog volhouden?
Dat heeft het zwembad hier ook allemaalquote:Op zaterdag 25 mei 2019 11:32 schreef Ticootje het volgende:
Zwembaden zijn altijd zo koud
Alleen het bubbelbad in de sauna gaat meestal wel.
Oh het is echt zo fijn en ontspannend voor je lijfquote:Op zaterdag 25 mei 2019 11:40 schreef Ticootje het volgende:
Met pinkster moet ik er vast aan geloven. Ik moet nog even een bikini scoren.
Afhankelijk van je maat heb ik een zwangerschapstankini voor je voor een heel klein prijsje.quote:Op zaterdag 25 mei 2019 11:40 schreef Ticootje het volgende:
Met pinkster moet ik er vast aan geloven. Ik moet nog even een bikini scoren.
Bovenkant maat 36, broekje maat 38. Al het extra gewicht zit aan mn kont denk ik.quote:Op zaterdag 25 mei 2019 11:43 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Afhankelijk van je maat heb ik een zwangerschapstankini voor je voor een heel klein prijsje.
Ik heb een maat 44 liggen, daar heb je niks aan...quote:Op zaterdag 25 mei 2019 11:50 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Bovenkant maat 36, broekje maat 38. Al het extra gewicht zit aan mn kont denk ik.
Ik verwacht niet dat ik zo’n groeispurt maak de aankomende 2 weken.quote:Op zaterdag 25 mei 2019 11:52 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Ik heb een maat 44 liggen, daar heb je niks aan...
https://www.decathlon.nl/(...)-romane/_/R-p-120763quote:Op zaterdag 25 mei 2019 11:55 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik verwacht niet dat ik zo’n groeispurt maak de aankomende 2 weken.
Mocht iemand enthousiast geworden zijnquote:Op zaterdag 25 mei 2019 15:31 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
https://www.decathlon.nl/(...)-romane/_/R-p-120763
De beste 13,50 die ik heb uitgegeven. En een bikini die wat groter is zodat hij beter past werkt ook prima hoor, het is vooral je buik die veelal in de weg zit.
Had deze gekocht toen ik naar centerparcs ging met 20 weken zwangerschap en toen was het nog mweh, nu zit hij fantastisch en ik vermoed dat ik hem de komende 6 weken ook prima pas. Kreeg complimentjes dat ik zo'n mooie buik heb vanmorgen in het zwembad terwijl ik mij een aangespoeld walvisje voel.
Ik kan sowieso al niet tegen zon. Donker haar en hele lichte huid, ik ben dat type dat alleen maar de optie wit, gebroken wit en rood kentquote:Op zaterdag 25 mei 2019 18:01 schreef Ticootje het volgende:
Oh ja, zwangerschap en zon. Dat deel was ik even vergeten.
Of ben ik de enige die niet meer echt in de zon kan tijdens de zwangerschap?
Gefeliciteerd!! Wat een prachtige naamquote:Op zondag 26 mei 2019 05:08 schreef Sisu het volgende:
Gefeliciteerd dodoria. Je staat nu op 1!
Vanmiddag ben ik om 14:45 bevallen van een geweldig mooie zoon. We noemen hem Ru.ne.
Stats 3814 gram en 53 cm.
De bevalling was echt een uitputtingsslag en heeft ontzettend lang geduurd. Het viel me zo tegen! Bij ro heeft alles bij elkaar nog geen 6 uur geduurd.
Bij Ru 12 uur! 12 slķpende uren. Binnen 11 uur naar een kleine 4 cm ontsluiting. Pijnstilling gekregen in Mn been, want ik was compleet uitgeput. Laatste half uur van 4 naar 10. 2 persweeën later en hij was er. Op dat moment sloeg de medicatie pas aan en werd ik heel suf.
Ik ben mezelf keihard tegen gekomen, maar hij is er nu.![]()
Binnenkort meer en met foto’s natuurlijk.![]()
Borstvoeding gaat als een trein![]()
Hij is zo leuk!
Niet te lang inderdaad, maar ik ben nog niet klaar voor een wekenlange koppositie (samen met Bobby) hoorquote:Op zondag 26 mei 2019 08:25 schreef dodoria het volgende:
Sisu, gefeliciteerd! Klinkt echt zwaar, je bevalling. Ik hoop dat je er straks toch enigszins positief op terug kan kijken. Maar voor nu eerst maar focussen op je lieve jongen en jouw herstel 💗
Ik zal de eerste plek met eer innemen (hopelijk niet té lang)
Gefeliciteerd Sisuquote:Op zondag 26 mei 2019 05:08 schreef Sisu het volgende:
Gefeliciteerd dodoria. Je staat nu op 1!
Vanmiddag ben ik om 14:45 bevallen van een geweldig mooie zoon. We noemen hem Ru.ne.
Stats 3814 gram en 53 cm.
De bevalling was echt een uitputtingsslag en heeft ontzettend lang geduurd. Het viel me zo tegen! Bij ro heeft alles bij elkaar nog geen 6 uur geduurd.
Bij Ru 12 uur! 12 slķpende uren. Binnen 11 uur naar een kleine 4 cm ontsluiting. Pijnstilling gekregen in Mn been, want ik was compleet uitgeput. Laatste half uur van 4 naar 10. 2 persweeën later en hij was er. Op dat moment sloeg de medicatie pas aan en werd ik heel suf.
Ik ben mezelf keihard tegen gekomen, maar hij is er nu.![]()
Binnenkort meer en met foto’s natuurlijk.![]()
Borstvoeding gaat als een trein![]()
Hij is zo leuk!
Wel als de eerste keer 6 uur duurde en je overal hoort dat het de tweede keer meestal sneller gaat.quote:Op zondag 26 mei 2019 20:25 schreef Peacefulll het volgende:
12 uur is toch helemaal niet zo heel lang voor een bevalling?
Gemiddeld gezien dus niet persé lang, gevoelsmatig welquote:Op zondag 26 mei 2019 21:05 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Wel als de eerste keer 6 uur duurde en je overal hoort dat het de tweede keer meestal sneller gaat.
Ik kan me goed voorstellen dat het enorm tegenvalt als je dan bij de tweede keer na 5 uur nog maar op 2 cm ontsluiting zit of zo, en dat dát op zijn beurt zorgt voor extra vertraging.quote:Op zondag 26 mei 2019 21:10 schreef Peacefulll het volgende:
Gemiddeld gezien dus niet persé lang, gevoelsmatig wel
Never mindquote:Op zondag 26 mei 2019 21:22 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Ik kan me goed voorstellen dat het enorm tegenvalt als je dan bij de tweede keer na 5 uur nog maar op 2 cm ontsluiting zit of zo, en dat dát op zijn beurt zorgt voor extra vertraging.
Dat is ook zo hoor. Maar het is zoals de anderen hier ook schrijven dat het gewoon geestelijk enorm tegen viel. Iedereen die ik sprak die onlangs een tweede kindje heeft gekregen sprak over een super vlotte bevalling. Kijk ook naar pinq en ela. Zulke relaxte verhalen hoorde ik dus ook van vriendinnen.quote:Op zondag 26 mei 2019 20:25 schreef Peacefulll het volgende:
[..]
Gefeliciteerd SisuDe naam past mooi bij je oudste. Fijn dat de borstvoeding zo goed op gang is. 12 uur is toch helemaal niet zo heel lang voor een bevalling? Ik heb meegekregen dat het juist een hele gemiddelde tijd is. Hoewel het ongetwijfeld lang voelde
Fijne tijd samen.
12 uur is heel gemiddeld voor een eerste bevalling, maar erg lang voor een tweede. Helemaal als de eerste 5 uur duurde.quote:Op zondag 26 mei 2019 20:25 schreef Peacefulll het volgende:
[..]
Gefeliciteerd SisuDe naam past mooi bij je oudste. Fijn dat de borstvoeding zo goed op gang is. 12 uur is toch helemaal niet zo heel lang voor een bevalling? Ik heb meegekregen dat het juist een hele gemiddelde tijd is. Hoewel het ongetwijfeld lang voelde
Fijne tijd samen.
Nou, als ik haar verhaal zo lees was het vanwege de pijn. Weeënpijn in rug/benen is heel wat anders dan in je buik, moeilijker op te vangen zie ik hier vaak in de bevallingsverhalen.quote:Op maandag 27 mei 2019 09:36 schreef douche-eendje het volgende:
En wellicht, is dat misschien het stukje wat blokkeerde: niet de rust kunnen vinden in de weken ervoor die je zo hard nodig had.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gaat die vk mogelijk jouw bevalling doen? Heb je daar een keuze in?
Goed slapen is zo fijn
[ Bericht 6% gewijzigd door Ceviche op 27-05-2019 11:33:48 ]
Gefeliciteerd!!quote:Op zondag 26 mei 2019 23:07 schreef Sisu het volgende:
[..]
Dat is ook zo hoor. Maar het is zoals de anderen hier ook schrijven dat het gewoon geestelijk enorm tegen viel. Iedereen die ik sprak die onlangs een tweede kindje heeft gekregen sprak over een super vlotte bevalling. Kijk ook naar pinq en ela. Zulke relaxte verhalen hoorde ik dus ook van vriendinnen.
Nou.. ik rommelde al sinds weken. Weeen die kwamen en na een uur weer stopten.
En die vrijdag begon het al om een uur of 8 en dan weer niks. Dan slaap je ook niet. Om 3.15 begonnen er echt weeen te komen die niet meer te negeren waren. En het gekke was dat ik al die tijd wist dat het niks deed in Mn lijf. Ik voelde ook dat de ontsluiting niet op gang kwam. Ondanks dat ik compleet zen was. De omgeving had zoals ik wenste.
Alles was goed.
En dan de pijn. Zo goed als ik die bij ro weggedacht kreeg zo immens zeer deed het nu. Zat in Mn benen, lies en rug.
Ik riep ook steeds dat ik me een aansteller voelde. Dat het me dit keer niet lukte. En ‘sorry’. Constant excuses maken naar anderen, omdat het zo lang duurde.
Gekkenwerk.
Maar !!! Toen de persweeen zich aandienden zat ik weer op een mega roze wolk. Voelde nul pijn. Was ik echt helemaal weer vol adrenaline en liefde. Heel bizar. Zeker toen ik eraan kon toegeven dat hij geboren was en ik opeens Mn medicatie voelde aanslaan.
Heel gek maar God wat is dat het allemaal waard
Mijn verjaardag 🖤quote:Op maandag 27 mei 2019 07:50 schreef Whoopje het volgende:
@:douche-eendje, zou ik ook nog in de OP mogen? 23 september is mijn UD.
@:sisu, van harte gefeliciteerd!
Hier gisteren vol verwondering naar mijn buik zitten kijken. Kleintje was een feestje aan het bouwen wat aan de buitenkant goed te zien was. Ik heb mijn buik al eerder ietsje zien bewegen maar gister bleef mijn buik bewegen en bobbelen <3
Fijn dat je goed terugkijkt op de bevalling ondanks dat het tegenviel en je jezelf zo tegenkwam! En wat heerlijk dat je nu je verse mini naast je hebt en zo genietquote:Op maandag 27 mei 2019 11:17 schreef Sisu het volgende:
Combinatie van beide, denk ik.
Baarmoedermond lag lange tijd naar achteren en het hoofdje stond ook lange tijd nog hoog. Pas dat laatste half uur ging alles súper snel.
Maar echt: ik zou het zo weer doen hoor![]()
Zeker als ik nu zo heerlijk in bed lig met een verse mini baby naast me. Zaligheid!
De
Relax. Je doet het super goed. Die vk gaat jou niks maken, want je doet het super!
Whoop
Wat leuk dat de baby nu aan de buitenkant zichtbaar is. Dan wordt het echt zo tastbaar he. Mnoh.
Liefde!
Ontspannen is dan ook totaal niet simpel. Zit ook een heel stuk vertrouwen in jezelf & in je omgeving in, maar ook de support van mensen om je heen die dat ondersteunen, jezelf veilig mogen&kunnen voelen. En dan nog even losgelaten van wat ik al postte, bevallingen zijn zo onvoorspelbaar met alle andere dingen nog als hoe ligt een kindje, hoe intens gaat het worden etc. Het is echt een combinatie van dingen. En dan herken ik regelmatig mijn eigen onzekerheden zoals Sisu ze heeft omschreven bij zichzelf en wat voor effect dat kan hebben op je hele zijn en dat ik daar gewoon niet op zit te wachten nu bij mijzelfquote:Op maandag 27 mei 2019 11:07 schreef Mariposas het volgende:
Het is dus niet altijd een kwestie van ontspannen. Speculaties speculaties.
Jup. Ik denk dat ze eerst maar eens moet kijken wat we eigenlijk allemaal doen en bespreken bij mijn yogaklasje. Van perineummassage tot het effect van oxytocine en endorfine etc. Mantra is vooral, vind iets wat voor jou werkt.quote:Op maandag 27 mei 2019 17:48 schreef Ceviche het volgende:
Maar zo'n yogaklas is toch ook heel nuttig qua tips en voorbereiding? En een bevalling is toch nooit pijnloos?![]()
Ja ook handigquote:Hier zei ze dat ik niet alles moest geloven wat ik op internet las. Dat lijkt mij ook niet nee, daarom vroeg ik het aan haar
Ook vragen aan haar gesteld waar ik geen of geen duidelijk antwoord op kreeg.
En ik snap wel dat het ontsluiten hier onverwacht snel ging, maar ik vraag me bijvoorbeeld wel af of m'n eigen vk wél het bevalbad op tijd klaar zou hebben gezet.
Ja liever hoogzwanger inderdaad. En ook het liefst een thuisbevalling, maar als er een medische noodzaak is om naar het ziekenhuis te gaan is dat ook prima. Zolang maar wel gewoon duidelijk is voor mij waarom, dan kan ik het gelijk een plekje geven en door met de bevalling.quote:Ik hoopte dat m'n baby er 'vroeg' uit zou komen, maar vooral omdat ik thuis wilde bevallen en na 40 weken neemt de kans dat de baby in het vruchtwater poept toe (en dan wordt het medisch en ik wilde echt niet in het ziekenhuis bevallen). Maar ik was ook nog niet klaar met zwanger zijn, dus ik snap je wel. Ik vond het eerste trimester met misselijkheid enzo lastiger eigenlijk. En dan voel je de baby nog niet, en de bevalling is nog heel ver weg dus eigenlijk voel je je gewoon zieken je bent bang dat het nog mis kan gaan en je hebt nog niet gedeeld dat je zwanger bent dus mensen snappen het ook niet. Dan liever hoogzwanger
Ik wilde echt niet naar het ziekenhuis. De gezondheid van de baby gaat natuurlijk voor, maar ik zag er echt tegenop.quote:Op maandag 27 mei 2019 18:01 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Jup. Ik denk dat ze eerst maar eens moet kijken wat we eigenlijk allemaal doen en bespreken bij mijn yogaklasje. Van perineummassage tot het effect van oxytocine en endorfine etc. Mantra is vooral, vind iets wat voor jou werkt.
[..]
Ja ook handigZo merkte ik aan MeneerEend de laatste weken meer en meer opgebouwde spanning. Niet alleen door werk, maar ook iets anders. Gisteravond kwam het eruit, wat nou als de verloskundige te laat is? Wat nou als zij er niet is? Wat moet ik doen? Dus daar hebben we een tijd over liggen kletsen in bed.
[..]
Ja liever hoogzwanger inderdaad. En ook het liefst een thuisbevalling, maar als er een medische noodzaak is om naar het ziekenhuis te gaan is dat ook prima. Zolang maar wel gewoon duidelijk is voor mij waarom, dan kan ik het gelijk een plekje geven en door met de bevalling.
Dat 1e trimester was gewoon bal, het 2e was leuk maar vooral schattig. En nu, ach. Heerlijk dit. Maar ik weet wel dat ik een volgende zwangerschap niet door ga werken tot 36 weken, maar 'gewoon' stop met 34 weken en het mezelf net zo makkelijk maak als deze keer. En dan aansluitend aan mijn verlof nog een maand onbetaald verlof opneem, want welke man ooit heeft bedacht dat 16 weken in totaal genoeg is snapt er echt geen bal van. 6 weken ervoor, 12 weken na zou al perfect zijn.
Dus het is een soort van rooming-in constructie, maar dan als gezonde moeder. Hetzelfde principe is na keizersnede: gezonde baby, moeder heeft zorg nodig. Ziekenhuis neemt dan gewoon de taken van kraamzorg over, dus vandaar dat ook jij ontslagen bent.quote:Indien uw kindje opgenomen moet worden na de bevalling kunt u indien er plek is, een aantal dagen op de Verloskunde afdeling blijven om dichtbij uw kindje te zijn. Per dag wordt een tarief Gezonde Moeder in rekening gebracht bij uw zorgverzekeraar. Dit wordt volledig vergoed door de verzekeraar, maar wel belast met het eigen risico. De dagen dat u en/of uw kindje in het ziekenhuis verblijven worden afgetrokken van het aantal dagen/ uren kraamzorg waar u thuis recht op hebt.
Hier werd eerst gezegd dat we een paar uur moesten blijven, toen minimaal 12 uur (tot 6 uur 's avonds), toen 1 uur 's nachts maar ze zetten ons niet op straat midden in de nacht, dus dat zou de volgende ochtend rond 7 uur worden. Toen bleek dat we moesten wachten op een arts, die zou tussen 10 en 12 uur komen, die kwam tegen 1 uur, die moest nog overleggen met haar leidinggevende maar die was naar een spoedgeval dus uiteindelijk mochten we tegen 3 uur weg. Geeft op zich niks maar wij verwachtten een paar uur te moeten blijven en dan ben je ineens anderhalve dag verder en heb je nog geen idee wanneer je weg mag. Dat het steeds verschoven werd, daar kreeg ik het benauwd van. En niet geslapen, en hormonen, op een gegeven moment was ik ervan overtuigd dat ze m'n zoon gingen houden tot z'n 18equote:Op maandag 27 mei 2019 20:34 schreef Ticootje het volgende:
Ik moest sowieso rekening houden met minimaal een nacht blijven.
Bij Bram mocht ik toch eerder toen zn suiker prima bleek. Wie weet.
Eigenlijk zou is gewoon zo snel mogelijk thuis zijn. Dus gewoon vroeg baren, rond avondeten thuis.quote:Op maandag 27 mei 2019 21:42 schreef Ceviche het volgende:
[..]
Hier werd eerst gezegd dat we een paar uur moesten blijven, toen minimaal 12 uur (tot 6 uur 's avonds), toen 1 uur 's nachts maar ze zetten ons niet op straat midden in de nacht, dus dat zou de volgende ochtend rond 7 uur worden. Toen bleek dat we moesten wachten op een arts, die zou tussen 10 en 12 uur komen, die kwam tegen 1 uur, die moest nog overleggen met haar leidinggevende maar die was naar een spoedgeval dus uiteindelijk mochten we tegen 3 uur weg. Geeft op zich niks maar wij verwachtten een paar uur te moeten blijven en dan ben je ineens anderhalve dag verder en heb je nog geen idee wanneer je weg mag. Dat het steeds verschoven werd, daar kreeg ik het benauwd van. En niet geslapen, en hormonen, op een gegeven moment was ik ervan overtuigd dat ze m'n zoon gingen houden tot z'n 18e
Ik had het gevoel dat we een week verder waren.
Zie je er tegenop? Of vind je het niet zo erg om een nacht te moeten blijven? Zou wel fijn zijn als het nu weer zo loopt dat jullie wat sneller weg mogen.
Die hoofdpijnen waren vorige week, begon dinsdagavond want een-na-laatste werkdag. Woensdag liep redelijk lekker aan werk, op wat gezever na. Donderdag barstte de bom op werk en heb ik nog op mijn laatste dag de halve dag van alles op lopen lossen omdat men het overzicht totaal kwijt was, dus ik kwam thuis met een hoofdquote:Op maandag 27 mei 2019 21:32 schreef Ceviche het volgende:
Bedankt voor de info, D-E! Ik vermoedde wel zoiets maar geen idee of het echt zo was.
Met spanningshoofdpijnen kun je toch niet lekker coconnen? Ik wilde per se dat m'n huis aan kant was voor als de baby zich aandiende, dat vond ik al lastig omdat je natuurlijk niet meer zoveel kan doen op een dag, laat staan met hoofdpijn of andere issues. Dan was ik voor m'n gevoel nooit tot rust gekomen![]()
Gelukkig kun je nu ontstressenweet je al wat je met je uren gaat doen? Die komen met de baby natuurlijk wel van pas
Jaquote:Op dinsdag 28 mei 2019 16:50 schreef pinquit het volgende:
Was dat die waar je eigenlijk geen klik mee had?
Ow wat spannend Dodoria! Denk je dat slapen nog lukt? Dat is voor de ontspanning en de aanmaak van oxytocine het allerbeste. Maar wanneer slapen niet gaat, dan zou ik verticaal blijven, kan de zwaartekracht al lekker zijn werk doenquote:Op dinsdag 28 mei 2019 17:31 schreef dodoria het volgende:
Ego post: weeen, al zo’n 11 uur regelmatig en Ik moet ze de laatste 7 uur al echt wegzuchten/kreunen. Maar ze er blijven zo’n 10-15 minuten tussen zitten. Dus nog geen actieve fase denk ik....
Ik weet niet wat ik beter kan doen: in bed blijven liggen voor nu en wat rust pakken, of op staan en bad opzetten etc. Ik wil ook weer niet te vroeg het bad in....
quote:Op dinsdag 28 mei 2019 19:31 schreef Kleurdoos het volgende:
Ik had een goede GUO 🖤 ze is helemaal op schema 🖤
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat fijn !!!quote:Op dinsdag 28 mei 2019 19:31 schreef Kleurdoos het volgende:
Ik had een goede GUO 🖤 ze is helemaal op schema 🖤
Bottomsquote:Op woensdag 29 mei 2019 10:08 schreef Bottoms_up het volgende:
![]()
Hoi, ik kom mij even melden. Ik heb hier vorig jaar ook even meegeschreven tot in november helaas bij een echo bij 9 weken bleek dat er geen hartje meer klopte. Ik was toen na 4 jaar en 3 ivf pogingen zwanger geworden van een tweeling.
Dus onze verrassing was eind maart erg groot toen ik spontaan zwanger bleek te zijn.
Na 4 goede echo's, goede nipt en nu bij 13 weken het hartje gehoord te hebben durf ik er wat in te geloven![]()
Ik vind het soms nog een beetje moeilijk, want mijn vorige uitgerekende datum is over een paar weken. Maar nu uitgerekend op 3 december en we kijken er erg naar uit.
Wat ontzettend bijzonder dat je je weer kunt melden hierquote:Op woensdag 29 mei 2019 10:08 schreef Bottoms_up het volgende:
![]()
Hoi, ik kom mij even melden. Ik heb hier vorig jaar ook even meegeschreven tot in november helaas bij een echo bij 9 weken bleek dat er geen hartje meer klopte. Ik was toen na 4 jaar en 3 ivf pogingen zwanger geworden van een tweeling.
Dus onze verrassing was eind maart erg groot toen ik spontaan zwanger bleek te zijn.
Na 4 goede echo's, goede nipt en nu bij 13 weken het hartje gehoord te hebben durf ik er wat in te geloven![]()
Ik vind het soms nog een beetje moeilijk, want mijn vorige uitgerekende datum is over een paar weken. Maar nu uitgerekend op 3 december en we kijken er erg naar uit.
Wat ontzettend fijn Bottomsquote:Op woensdag 29 mei 2019 10:08 schreef Bottoms_up het volgende:
![]()
Alle strepen zijn bijzonder, maar helemaal als het zo lang geduurd heeft. Gefeliciteerdquote:Op woensdag 29 mei 2019 10:08 schreef Bottoms_up het volgende:
![]()
Wauw Bottoms!quote:Op woensdag 29 mei 2019 10:08 schreef Bottoms_up het volgende:
![]()
Zeker welquote:Op donderdag 30 mei 2019 16:40 schreef Bottoms_up het volgende:
Bedankt iedereen![]()
Ik had niet verwacht dat zoveel mij zouden herinneren.
Oh stippel, wat klinkt dat heerlijk om al zoveel details te zien op een echo!
Niks van aantrekken hoor, zeker als je vk vertrouwen heeft in een thuisbevalling, gewoon doen.quote:Op donderdag 30 mei 2019 22:37 schreef BobbyMcGee het volgende:
We hebben besloten niet meer met mensen over de bevalling te praten. We hebben er best veel vertrouwen in, maar er zijn mensen die een thuisbevalling overduidelijk onverantwoord en eng vinden.. we worden daar beide wat geīrriteerd en onzeker van. De hypnobirthing-oefeningen hebben we weer opgepakt. Weer even het gevoel krijgen dat we een heleboel tools hebben om te kunnen ontspannen
Klopt. En als de kraamsuite hetgeen is wat voor jou werkt, gewoon je gevoel daarin volgenquote:Op vrijdag 31 mei 2019 09:42 schreef Whoopje het volgende:
Ik heb dus bewust de keuze gemaakt om in zo'n kraamsuite te gaan bevallen. Het is idd geen thuis maar het biedt mij wel wat ik nodig heb. Denk dat iedereen vooral moet doen wat ze zelf willen, mensen hebben toch altijd een mening maar zij zijn niet degene die moeten bevallen.
Wat een poepquote:Op vrijdag 31 mei 2019 14:11 schreef Stippelrientje het volgende:
Nou de hulp kwam zelden tot niet bij ons in het ziekenhuis.
Het was er veeeeel te druk kregen wij steeds te horen. Zelfs hulp om te douchen ging niet.
Ik was na ontslag ziekenhuis met de ambulance weer van huis terug naar ziekenhuis. Stukje ook doordat er niet goed geluisterd, verzorgd en gezorgd was.
Daarna zou het beter worden..![]()
Not.
Fijn dat het bij anderen wel "bevallen" is hoor!
Ik wil graag thuis bevallen.ik wilde de eerste keer al niet in het ziekenhuis ^^, mja.quote:Op vrijdag 31 mei 2019 14:29 schreef Ceviche het volgende:
[..]
Wat een poepdat lijkt me toch een van de redenen waarom mensen naar het ziekenhuis gaan, voor de hulp die daar (sneller) is. Wat ongelooflijk stom dat je steeds moest wachten omdat het druk was.
Ik had thuis nog gedoucht, maar wel de kraam gevraagd in de buurt te blijven. Net bevallen, trillerig, bloed verloren enzo, ik vond het niet veilig om alleen te doen en dan zat ik nog op een kruk in de douche. Douchen lijkt me nou echt geen rare vraag na een bevalling.
Ik schrik er echt van. Weleens gelezen dat de anesthesist lang op zich liet wachten en dat vond ik al asociaal. Al snap ik dat ze het druk hebben maar echt, wat een onzin.
Ik denk dat ik het gemist heb, maar wil je deze keer een thuisbevalling? Of ga je weer naar een ziekenhuis?
Het is misschien iets gevoelsmatig.quote:Op vrijdag 31 mei 2019 16:40 schreef Budabuddumbam het volgende:
Maar dat wat je nu zegt is totaal niet gebaseerd op feiten, het al in het ziekenhuis zijn wil helemaal niet betekenen dat de hulp er sneller is, of beter zal gaan. Dat je dit zelf zo ziet is prima, maar dit is bewezen niet waar.
Die heb je thuis ook bij de hand, het ziet er alleen anders uit als je thuis bevalt. Een verloskundige heeft ook alles mee om de meeste dingen op te vangen, van instrumenten tot medicatie voor als je teveel bloed verliest, reanimatiespullen en zuurstof. Als dat niet zo was geweest had thuis bevallen ook nooit veilig kunnen zijn namelijk.quote:Op vrijdag 31 mei 2019 17:25 schreef CaVaBien het volgende:
[..]
Het is misschien iets gevoelsmatig.
Ik bedoelde meer dat als er complicaties zouden zijn en het gaat mis, dan zou ik mij schuldig voelen als ik thuis was bevallen. Als ik in het ziekenhuis beval, dan heb ik als het goed is al het medisch personeel al bij de hand bij wijze van.
Maar goed, ik geloof ook dat als iets moet gebeuren dan gebeurt het ook. Maakt niet uit wat voor maatregelen je neemt.
Dubbele pretquote:Op vrijdag 31 mei 2019 20:42 schreef Ticootje het volgende:
Mn wieg staat!
Als in, kamer 2 is klaar. Nog 1 te gaan.
Ik draag normaal ondergoed, maar gewoon een maatje groter.quote:Op vrijdag 31 mei 2019 21:57 schreef B.ertha het volgende:
Ik probeer ook nog niet met de bevalling bezig te zijn, dus scroll ik hier wat sneller doorheen
Even een korte vraag, ik moet echt dringend nieuw ondergoed kopen. Dragen jullie nog gewoon ondergoed of moet ik daarvan ook positiemode kopen?
Ik vond jouw bevallingsverhaal ook mooi om te lezenquote:Op donderdag 30 mei 2019 23:39 schreef Ceviche het volgende:
[..]
Niks van aantrekken hoor, zeker als je vk vertrouwen heeft in een thuisbevalling, gewoon doen.
Ik had een collega die zelf al 2 kinderen had, en die vond een thuisbevalling ook helemaal niks en eng en gevaarlijk enzo, en toen ik over een bevalbad begon zei ze dat zij bij haar bevallingen totaal geen water kon verdragen en niet wist hoe snel ze onder de douche vandaan moest komen, en dat ze het zonder pijnstilling had willen doen maar dat het echt verschrikkelijk was en ze per se pijnstilling wilde tijdens de bevalling, et cetera.
Ik ben gewoon thuis bevallen, douche was heerlijk en geen pijnstilling aan te pas gekomen en ik had niet anders gewild. Gewoon doen waar je je goed bij voelt.
Andermans ervaringen en angsten zijn van hun, niks van aantrekken.![]()
Zo herkenbaar dit. Maar dit is pas mijn 2e plasstop van afgelopen nacht, ik ben een gelukkig mens. 2x 3+ uur slapenquote:Op zaterdag 1 juni 2019 05:20 schreef BobbyMcGee het volgende:
Alweer een uur wakkerIk ben tegenwoordig al tevreden als ik 'uitslaap' tot 6 uur
![]()
Zo mooi hoe ik me onbewust al aan het voorbereiden ben op de komst van ons kindje (![]()
)
Precies, dat we überhaupt de mogelijkheid hebben om te kiezen wat we willen is super natuurlijk.quote:Op vrijdag 31 mei 2019 09:47 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Klopt. En als de kraamsuite hetgeen is wat voor jou werkt, gewoon je gevoel daarin volgen. Daarom ben ik ook zo blij dat we gewoon de mogelijkheid hebben om te kiezen en zelfs tijdens de bevalling nog van plan te veranderen, als dat nodig blijkt.
Want ook vaak genoeg dat het de andere kant op schiet: dat het zo snel gaat dat je het ziekenhuis niet meer gaat redden of dat je denkt, mweh ik blijf wel thuis
Maar ik vind oprecht dat ze die kamers wel wat uhm, leuker mogen makenZoals het Catherina ziekenhuis in Eindhoven, die hebben er wat meer aan gewerkt dat ik daar prima zou kunnen bevallen. Maar ach, dat is nogal uit de richting
Want dan is het voor mij gewoon een verplaatste thuisbevalling zonder toeters en bellen, het verschil tussen poliklinisch en klinisch. Als er hier een kraamhotel zou zitten oid was ik daar wel naartoe gegaan. Hier zijn alle kamers voor combinatie medisch en poliklinisch en dat geeft toch net een ander gevoel
Dat klopt wel, alleen een reguliere verloskundige ziet dat gewoon veel minder vaak (gelukkig!). En je moet vlieguren maken om je daar eigen in te maken en er feeling mee te krijgen.quote:Op vrijdag 31 mei 2019 17:35 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Die heb je thuis ook bij de hand, het ziet er alleen anders uit als je thuis bevalt. Een verloskundige heeft ook alles mee om de meeste dingen op te vangen, van instrumenten tot medicatie voor als je teveel bloed verliest, reanimatiespullen en zuurstof. Als dat niet zo was geweest had thuis bevallen ook nooit veilig kunnen zijn namelijk.
Maar ik blijf er gewoon bij, doe wat goed voelt en wat bij de situatie past. Als hier tijdens of na de bevalling blijkt dat naar het ziekenhuis gaan het beste voor mij en/of kind is, dan doen we dat.
Ik stond er precies zo in. Als je eenmaal hebt gezien hoe gigantisch snel ze vanuit de verloskamer op de operatiekamer kunnen staan als het er écht om gaat, daar kunnen geen statistieken tegenop.quote:Op zaterdag 1 juni 2019 10:07 schreef June. het volgende:
Ik zou ook graag wat meer naīever naar mijn bevalling willen kijken, maar ik ben gewoon te gebiased. Zelf aardig wat ziekenhuisbevallingen gezien (met en zonder complicaties) en de verhalen van een vriendin die gynaecoloog in opleiding is helpen ook niet echt mee..
En ik weet heel goed dat het meerendeel thuis wel goed gaat. En dat er ook genoeg vrouwen zijn die wél graag thuis willen zijn. En fijn dat dat in NL ook gewoon kan, maar niet voor mij.
Houd je zoveel vocht vast? Succes komende dagen met de warmte!quote:Op zaterdag 1 juni 2019 06:24 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Zo herkenbaar dit. Maar dit is pas mijn 2e plasstop van afgelopen nacht, ik ben een gelukkig mens. 2x 3+ uur slapen
Nu honger en dan nog even doorslapen tot een uur of 8. En ik heb mijn kuiten teruggevonden onder 10 liter vocht dankzij het zwemmen
37 weken![]()
ahhh zie die oudste eens springen met een blij hartjequote:Op zaterdag 1 juni 2019 15:12 schreef Sicilia het volgende:
Wij deden vandaag een geslachtsbepaling..wij krijgen een:
![]()
![]()
Ow ik overleef het wel hoor. Gewoon lekker slapen als het te warm is en daarna weer afkoelen in bad.quote:Op zaterdag 1 juni 2019 17:52 schreef Stippelrientje het volgende:
Ik bedoel meer, succes met de warmte komende dagen. Want dan kan je nog wel eens extra of meer vocht vast gaan houden. Wat natuurlijk erg vervelend aan kan voelen
Het OK team is in lang niet alle ziekenhuizen in huis 's nachts en in het weekend. De anesthesist ook niet. Gynaecoloog verschilt per ziekenhuis. In 'mijn' ziekenhuis zijn ze in huis maar in veel ziekenhuizen slapen ze thuis.quote:Op vrijdag 31 mei 2019 17:25 schreef CaVaBien het volgende:
[..]
Het is misschien iets gevoelsmatig.
Ik bedoelde meer dat als er complicaties zouden zijn en het gaat mis, dan zou ik mij schuldig voelen als ik thuis was bevallen. Als ik in het ziekenhuis beval, dan heb ik als het goed is al het medisch personeel al bij de hand bij wijze van.
Maar goed, ik geloof ook dat als iets moet gebeuren dan gebeurt het ook. Maakt niet uit wat voor maatregelen je neemt.
Dan moet je voor twilight sleep gaan!quote:Op zondag 2 juni 2019 15:14 schreef Ticootje het volgende:
Kunnen ze mn tweeling niet op magische wijze zometeen in een mandje voor mn deur zetten?
Dat lijkt me wel wat. En daarna onsterfelijk zijn.quote:Op zondag 2 juni 2019 15:28 schreef mignonne het volgende:
[..]
Dan moet je voor twilight sleep gaan!
https://www.bellybelly.com.au/birth/twilight-sleep/
Damn, ik kende dat hele fenomeen niet.quote:Op zondag 2 juni 2019 15:28 schreef mignonne het volgende:
Wauw. Lees ik nu tussen de regels door dat Duitsers met observatie oxy/endo nabootsen om je roes te stimuleren en Amerikanen je onder algehele narcose-achtige setting je uhm, op de vrije loop laten gaan?quote:Op zondag 2 juni 2019 15:28 schreef mignonne het volgende:
[..]
Ditoquote:Op maandag 3 juni 2019 06:39 schreef Mrs.Peel het volgende:
Jaaaaaa DE, ik had gisteren al het gevoel dat het niet meer lang zou duren bij je! SuccesWat leuk
Het gaat gebeuren
Een week verlof en een paar vakantiedagen. Straks 18(!) weken thuis met m'n miniquote:Op maandag 3 juni 2019 07:22 schreef Mariposas het volgende:
Succes d-e!En je had pas 1,5 week verlof toch? Ik zou daar serieus van balen, ik was met 39.3 nog niet eens klaar met m’n zwangerschapsverlof en de zwangerschap.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |