abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_187051313
Uitgerekende data:

22 juni: douche-eendje
Eind juni: BobbyMcGee

Half augustus: Minarosa (meisje)
24 augustus: stippelrientje

September: ***Joene en Ticootje (twins)***
23 september: Whoopje

11 oktober: taxibabe (jongen)
13 oktober: onomatopee (jongen)
18 oktober: Kleurdoos (meisje)

8 november: ***Automatic_ en Narrator*** (jongen)
10 november BellaaElisa (jongen)
11 november: June.
24 november: EDMAN- (meisje)
30 november sicilia (meisje)

2020:

20 januari: Chan

***-----------------***vermeldingen zijn (a.s.) officiële fokbaby's (een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK).

Voor wijzigingen graag even een quote of DM. Of vraag even een mod!

[ Bericht 2% gewijzigd door SQ op 03-06-2019 09:12:55 ]
pi_187051319
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2019 19:05 schreef Ceviche het volgende:
Geniet van je verlof, D-E!
Doe ik. Onder het genot van een glas alcoholvrij bubbelspul net lekker met MeneerEend een risotto gegeten O+, even naar de stembus geweest en nu lekker niks doen. Zo fijn! Ik heb een beetje het gevoel alsof ik nu 3 weken vakantie heb :+.

Morgen brood bakken denk ik. Of zwemmen. Of beide.

En hoezo sta ik ineens 3e? :{ :o
  FOK!fotograaf donderdag 23 mei 2019 @ 20:20:57 #3
148247 taxibabe
pi_187052458
Ik zie nu net dat ik nog niet in de op sta!! 11 oktober!
Door de VK ook weer goedgekeurd, bloeddruk was gelukkig al weer iets hoger, 7 kilo aangekomen, hartje weer gehoord met die van mij er tussendoor. Wel wat last van bandenpijn, dus ik moet rustiger opstaan etc.

En douche-eendje verlof!!! Geniet ervan, lekker cocoonen!
pi_187052633
Je staat erin taxibabe :)
  donderdag 23 mei 2019 @ 20:44:03 #5
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_187052916
Hier (ook) een jongetje *O*
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  donderdag 23 mei 2019 @ 20:44:22 #6
480396 Sisu
Oudgediende
pi_187052924
Dodoria
Hoe gaat het eigenlijk met jou?
Morgen UD! Spannende dag. O+

Ik ben vanavond een beetje klam. Geen koorts gelukkig.
Zag net een schitterende foto van pinq’s baby in het babytopic. Dat maakt het wachten wel minder rot. Zo’n knap kindje! O+

En taxi,
Goede stats!
Zonder hoop geen leven.
pi_187053089
Fijn DE, verlof *O*

Ik voel me vandaag best wel prima eigenlijk! Het is al 9 uur en ik ben nog steeds niet moe, zonder dat ik een dutje heb gedaan. Vooruitgang :+
pi_187054320
Lief dat je het vraagt Sisu. Het gaat een beetje op en af hier. Fysiek heb ik het zwaar, maar je kan ook weinig anders verwachten in deze fase. Mentaal voel ik me heel raar. Ik voel me best snel verdrietig en eenzaam. Alsof niemand begrijpt hoe zwaar ik het heb... ik ben heel rusteloos, kan me nergens op concentreren en wil het liefst de hele tijd niks doen, maar dan komt die rusteloosheid weer. Ik heb heel veel behoefte aan knuffels etc., voel me een beetje disconnected van man en de rest van de wereld. En mijn mentale capaciteiten zijn echt ineens compleet verdampt, ik kan me niet meer concentreren, niks van buitenaf (nieuws, politiek of de werkperikelen van man) interesseert me meer.

Het helpt niet dat we nog steeds bouwvakkers in huis hebben ivm de verbouwing. En hoewel we hebben afgesproken dat ze naar huis gaan zodra de bevalling begint vrees ik een beetje dat mijn manlief mij toch gaat proberen te overtuigen om ze na de bevalling door te laten werken....

Mijn verhaal is een beetje warrig misschien, maar dat komt omdat ik me ook nogal warrig voel...
  donderdag 23 mei 2019 @ 22:04:34 #9
480396 Sisu
Oudgediende
pi_187054671
Och lieverd toch! Ik begrijp je helemaal.
Die laatste loodjes zijn echt keizwaar.
Ik zou je wel een award willen geven voor je flexibiliteit, want no way dat ik (vreemde) mensen over de vloer zou willen in deze fase. (Mijn gordijnen zitten zelfs dicht en de bel staat afgesloten).
Kom je wel aan je rust toe?
Ik begrijp dat de verbouwing door moet, maar mķet dat nu? Kost het jullie extra geld als je het een maandje of wat zou uitstellen?
Echt. Jouw rust is nu zo belangrijk. Let aub goed op jezelf :*
Hopelijk kun je dit gevoel uiten bij je man. In ons geval zou het even een flinke woordenwisseling betekenen en daarna zou Mn man het begrijpen en actie ondernemen.

Ik heb onze dochter vandaag naar school gebracht en wilde direct weer weggaan toen haar juf me aansprak. Wilde even zeggen dat ze zo slecht at en dronk tijdens de pauzes. (No shit sherlock).
Maar ik trok het helemaal niet. Wilde gewoon naar huis. Was daarna compleet gesloopt. Debiel toch?
Dat zoiets je zo moe kan maken? Normaal zou je er niet eens 2x over nadenken.

Mijn baby kan een nieuw trucje. Op de een of andere manier kan hij een geluid van een schietend elastiekje maken in Mn buik. En nee. Mn vliezen breken niet.
Het is ook best hard. Alsof je het echt zelf doet :D
Zonder hoop geen leven.
  donderdag 23 mei 2019 @ 23:22:32 #10
38323 EDMAN-
19-10-2002
pi_187056550
Merci voor de berichtjes. Ze mag sowieso (jaeen ze :) ) in de OP: 24 november

*O*
Wir tanzen im viereck
Wir tanzen konzentriert
pi_187058776
Weekwissel wk 20 in 🖤 Dinsdag GUO!
  FOK!fotograaf vrijdag 24 mei 2019 @ 07:22:33 #12
148247 taxibabe
pi_187058785
Hier officieel nu op de helft! *O*
  vrijdag 24 mei 2019 @ 08:28:00 #13
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_187059113
Ohh verlof D-E wat heerlijk! Ik kijk ook uit naar die tijd.

haha Sisu, wat bizar dat er zo'n geluid uit je buik komt!

Ik vind het ook wel onwerkelijk hoe dichtbij het nu komt allemaal, ik sta niet in de OP maar ben de vijfde in het rijtje! Ik ben zo nieuwsgierig naar dit nieuwe mensje maar vind het ook nog veel te leuk dat hij/ zij in mijn buik zit.

Mijn hormonen zorgen trouwens voor vreemde lijflijke dingen. Mijn lichaamshaar groeit bijna niet terug en valt uit. Heb een kaal plekje op mijn arm. Mijn benen heb ik twee maand geleden voor het laatst geëpileerd en het is nog nauwelijks terug. Normaal vind ik het na twee maanden wel weer een keer tijd om er weer eens wat aan te doen. Gelukkig doet mijn hoofdhaar wel normaal.
Ik vind het niet erg overigens want ik ben normaal gesproken best harig :P

Ook veel meer en donkerdere sproeten. Het klustertje sproeten op de rand van mijn bovenlip is nu zo donker dat het een beetje lijkt of ik een chocolade ijsje heb gegeten en mijn mond niet goed heb afgeveegd :D

En rode plekjes in mijn hals.
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
pi_187059512
Hoera, verlof @douche-eendje! Klinkt als een goede start alvast met de risotto en alcoholvrij bubbelspul :Y)

@taxibabe op de helft alweer en @Kleurdoos week 20 in! Leuk dat onze UD's zo dichtbij elkaar zitten :)

@-Mellow-: ik dacht altijd dat je juist méér haar kreeg wat vervolgens niet uitviel. Klinkt als een goeie deal voor jou zo haha!

Ik heb zulke heerlijke dagen gehad! Mijn lief had een paar dagen Parijs voor mijn verjaardag geregeld O+ Heerlijk weer en zo'n fijne vakantiebubbel met z'n drietjes. Peuter kletst nu vaak tegen mijn buik ("mama de baby vindt het zwembad ook heel leuk" O+ ) en wijst in restaurantjes ed bijv aan dat er nog een vierde stoel is waar de baby straks ook kan zitten. De boodschap dat ze grote zus gaat worden is in elk geval overgekomen :D
  vrijdag 24 mei 2019 @ 09:55:13 #15
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_187060054
Sisu en dodoria :* Voorbij en op UD, ik hoop voor jullie dat jullie je rust nog mogen blijven behouden en dat de baby's volgens hun tempo bepalen wanneer ze er klaar voor zijn.

Kleurdoos 20 weken *O* en taxi op de helft *O*

Mellow, het is echt heerlijk. Ben vandaag nog even met de laatste dingen bezig geweest. Mijn werk is heel leuk, maar ik zie het na 12 jaar bij deze werkgever even als een lange werkonderbreking. Stuk rust voor mijzelf, nieuwe dingen in het leven en daar gewoon echt de tijd voor willen nemen. Het langste wat ik ooit vrij ben geweest is 3 weken vakantie.

Dus ik heb vandaag het volgende gedaan:
- Uit alle werkgerelateerde appgroepen gegaan met een lief berichtje.
- Mijn broodtrommel gevuld met werkpasjes, wat houdbare dadelrepen die nog goed zijn tijdens de 1e werkweek. Borstvoedingsthee erin gestopt. Paracetamol, want je weet maar nooit (en heb ik altijd mee op werk voor het geval dat). Een briefje, wat waar ook alweer ligt, wat moet er mee en alle inloggegevens en wachtwoorden erop gezet. En een kleine motivatie voor mezelf, dat het goed komt en ik hopelijk straks mag kolven en dat mag zien als een momentje op werk, maar wel voor mijn kind. Eigenlijk moet er ook nog een stuk chocolade in vind ik :P.
- Broodtrommel ligt op een voor mij logische plek, maar zo dat ik hem niet dagelijks tegen kom. Uit het zicht, maar volgens mijn normale patroon.

Haarpatronen zijn herkenbaar trouwens. Hoofdhaar is gigantisch mooi, veel, vol en glanzend. Alle stomme overbeharing is er amper nog. Wel een wintervachtje op mjn buik gekweekt O+

Dus hoofd en lijf kan nu volledig over in laatste weken-modus *O*

Ono, tof zeg. Hoe was Parijs met peuter? Ik ga er niet van uit dat mijn zwager en schoonzusje daar over 2 jaar nog zullen wonen, maar ik ben wel nieuwsgierig wat je dan op een dag daar kan doen :D
pi_187060220
Wat heerlijk douche-eendje, nu eens echt lang vrij van werk :) En klinkt als een goed idee, je spulletjes voor werk zo verzamelen (vooral die wachtwoorden, dat moet ik tzt ook gaan doen, ik ben nu soms al vergeten wat ook alweer mijn werk-mailadres is 8)7 )

Sisu en dorida ben benieuwd wanneer jullie ukjes zich gaan aandienen :)
  vrijdag 24 mei 2019 @ 10:23:46 #17
480396 Sisu
Oudgediende
pi_187060465
De
Wat slim dat je uit je werk appgroepen bent gegaan. Dat zal echt super veel schelen!
En dat broodtrommeltje idee ga ik gauw nog even jatten. Ik ben nu steeds bang dat ik Mn werksleutels ga kwijtraken. Op die manier blijft het natuurlijk bij elkaar.
Je dag klinkt echt heel fijn zo. O+

Over 4 uur krijg ik de Ctg en echo. Dinsdag kon ik er alleen maar om huilen, maar nu heb ik er weer zin in. Ik ga het gewoon als moment gebruiken om te genieten van zn hoorbare hartslag en tot rust te komen.
Ik had me verslapen vanmorgen dus ro kwam te laat op school. Ze hielp me zo goed om alles zo snel mogelijk te laten verlopen. Ik was er gewoon een beetje emotioneel van. Ze is zo lief O+
Pakt altijd Mn hand als we samen ergens lopen. Zegt honderd keer per dag hoe lief ze me vind. Ik knal echt even uit elkaar van liefde als ik aan haar denk O+
Zonder hoop geen leven.
pi_187061875
Ik deed even een vergelijkend onderzoek omdat ik mijn buik nu al zo enthousiast vind.. bij mn oudste had ik pas zoveel buik als nu met ruim 17 weken... hoop maar dat deze uk gewoon graag ruim zit en ze niet met zn 5en of zo zijn :+
  vrijdag 24 mei 2019 @ 12:39:00 #19
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_187062578
Ik groeide heel hard in het begin, nu lijkt het wat normaler te worden.

Ik heb wel een watermeloenshirt van de h&m, omdat ik me voel als een watermeloen.

En ik ben een beetje losgeslagen met kopen kopen kopen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  vrijdag 24 mei 2019 @ 13:33:24 #20
426379 elamanilo
elämänilo
pi_187063377
UD voor Dodoria! Prachtige mijlpaal O+
Herkenbaar wat je schrijft over het niemandslandgevoel :* Ik had dat ook echt op het einde, en ook zoals Sisu het omschrijft.
Lijkt me heel lastig met klusmensen over de vloer... ik hoop dat er nog wat ruimte is om te ontspannen. :*

Sisu, jij mooie moeder, wat doe je het toch goed! Trek je maar terug in je cocon. Dit is even jouw wereld, steeds kleiner en kleiner. Totdat je baby’tje er is dn vanaf daar zal het langzaam weer groeien. Ik denk aan je! :*
  vrijdag 24 mei 2019 @ 16:38:16 #21
480396 Sisu
Oudgediende
pi_187066037
Joeeeee daar ben ik weer.
Ctg liet echt een prachtig druk baby’tje zien. Ik heb 45 min eraan gehangen, omdat er een spoedgeval tussen kwam. Ik was zķ ontspannen dat ik gewoon uit Mn bubbeltje moest toen er aangeklopt werd op de kamer.
Was echt super fijn om naar te luisteren.
Mn man was erbij en streelde heerlijk door Mn haren. Zen zen zen.
Daarna de echo. Echt hoor. Ik krijg swerelds mooiste kindje. Wauw! Hij zwom nog rijk in zn vruchtwater. gynaecoloog was super lief en geduldig. Legde alles uit vanuit haar beroepspraktijk en gaf daarna ook nog advies vanuit haarzelf kijkende naar mij als moeder.
Ze begon over inleiden. Dat die mogelijkheid er is vanaf volgende week, maar dat het eigenlijk veel te goed ging en ik ook prima kon wachten. We hebben alle opties besproken en ik ben er gerust op dat het goed komt.
Ik vroeg of ze even wilde kijken of ik al ontsluiting had en dat heeft ze gedaan. 1 cm. Dus zijn reis naar buiten is begonnen.
Ik zweefde van geluk naar buiten. Alles is mooi. Alles is nieuw. O+
Zonder hoop geen leven.
pi_187066074
Ik kwam even loeren en bijlezen:*
Schudden voor gebruik
  vrijdag 24 mei 2019 @ 16:46:02 #23
56471 pinquit
oh my lama!
pi_187066210
Sisu wat fijn! Ik hoop dat je dit gevoel lang vast kan houden! O+
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  vrijdag 24 mei 2019 @ 17:03:11 #24
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_187066555
Sisu wat fijn O+. Gewoon, lekker op jullie tempo :*

Ik heb van werk een vitaliteitsbudget en ik heb daamree nu een yogabal besteld. Morgen komt de postbode hem bezorgen en ik heb zin om op dat ding rond te gaan stuiteren :P
  vrijdag 24 mei 2019 @ 17:05:23 #25
426379 elamanilo
elämänilo
pi_187066609
Dat klinkt heerlijk Sisu! Dat deze extatische ontspanning maar lekker voor een oxytocine flow mag zorgen O+
  vrijdag 24 mei 2019 @ 17:15:00 #26
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_187066815
quote:
17s.gif Op vrijdag 24 mei 2019 17:03 schreef douche-eendje het volgende:
Sisu wat fijn O+. Gewoon, lekker op jullie tempo :*

Ik heb van werk een vitaliteitsbudget en ik heb daamree nu een yogabal besteld. Morgen komt de postbode hem bezorgen en ik heb zin om op dat ding rond te gaan stuiteren :P
Werkt zo’n ding ook echt?

Ik heb echt zoveel bekkenpijn, ik weet echt geen houding te vinden op mn bureaustoel.

Ik hoef me niet aan een budget te houden, ik hoef enkel aan te geven wat ik wil aanpassen aan mn werkplek. Ik voel me alleen zo’n zeur om mee aan te komen.
  vrijdag 24 mei 2019 @ 17:19:37 #27
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_187066915
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2019 17:15 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ik heb echt zoveel bekkenpijn, ik weet echt geen houding te vinden op mn bureaustoel.

Ik hoef me niet aan een budget te houden, ik hoef enkel aan te geven wat ik wil aanpassen aan mn werkplek. Ik voel me alleen zo’n zeur om mee aan te komen.
Ligt eraan hoe je hem gebruikt. Ik merkte bij de eerste lessen zwangerschapsyoga dat ik vooral veel onbewuste spierspanning had opgebouwd door verkeerde houding waardoor ik veel pijn en zeur had in mijn bekken. Na 2 lessen zat het los en sliep ik echt alsof ik goed gezopen had :'), dus die bal is nu een beetje ter dagelijks onderhoud om ervoor te zorgen dat alles nu gewoon lekker los blijft en ik niet weer spanning op ga bouwen. Als je de bal als middel ziet om het probleem op te lossen, nee dat denk ik niet. Eerder een hulpmiddel/verlengstuk van technieken aan houding om ervoor te zorgen dat spanning weggaat, dan wel.

Eigenlijk is alles wat ik doe gewoon dit:
https://spinningbabies.com/start/in-pregnancy/daily-activities/
Maar nummer 2 een stuk minder extreem dan afgebeeld. Ik ga gerust op een berg kussens even met mijn kont omhoog in de lucht op bed liggen.
  vrijdag 24 mei 2019 @ 17:22:07 #28
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_187066960
Yogalessen zie ik niet zo zitten. Ik zou niet weten waar ik de tijd vandaan moet halen.

Het is niet anders.
  vrijdag 24 mei 2019 @ 17:23:35 #29
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_187066975
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2019 17:22 schreef Ticootje het volgende:
Yogalessen zie ik niet zo zitten. Ik zou niet weten waar ik de tijd vandaan moet halen.

Het is niet anders.
Zie linkje, het meeste kun je ook thuis doen. Wat vond je tijdens vorige zwangerschappen prettig om pijn/druk ergens vanaf te halen aan bewegingen?
pi_187067011
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2019 17:15 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ik heb bij beide kinderen uren zitten wiebelen en draaien op zo'n bal, vond het heerlijk! Je hebt ook van die speciale kussens voor op stoelen.
S. 2014
J. 2016
  vrijdag 24 mei 2019 @ 17:44:58 #31
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_187067233
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 mei 2019 17:26 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Ik heb bij beide kinderen uren zitten wiebelen en draaien op zo'n bal, vond het heerlijk! Je hebt ook van die speciale kussens voor op stoelen.
Dat. Het zit hem vooral in de kleine dingen die het je gewoon makkelijker kunnen maken, maar daarin even zoeken wat voor jou werkt.

Hier was het heel simpel, ik regelde via de bedrijfsarts dat ik permanent op het ziekenhuisterrein kon parkeren. Klinkt als zeuren, maar ik wist zeker dat ik niet hoefde te zoeken naar een parkeerplaats ergens in wijken (want parkeerbeleid van het ziekenhuis is er amper voor personeel met dagdiensten :P ) en ik wist dat als ik 35 minuten voor werktijd de deur uit ging, ik genoeg tijd had om op tijd op werk te zijn en ik niet aan het einde van een werkdag ook nog eens 2 km naar mn auto moest waggelen. Ow en meer tijd voor slaap O+ want ik kon dus later de deur uit!
Ik zorgde voor voldoende beweging, loopje hier en daar en nam gerust even iets langer 'pauze' om wat te wiebelen, oefeningen te doen en vastrakende spieren weer los te maken en de laatste 2 weken even een andere stoel geleend van de flexplekken. Vandaag was een vakantiedag :+, morgen is officieel de startdatum van mijn verlof. Door gewoon de dingen te regelen die ik nodig heb en mezelf niet als zeur te beschouwen, heb ik door kunnen werken tot 36 weken zwangerschap met een kleine aanpassing hier en daar om het mezelf gewoon wat makkelijker te maken.

Kijk gewoon even naar je werkgever: zo'n bal kost een paar tientjes, 2 weken meer Ticootje op werk levert meer op.

[ Bericht 2% gewijzigd door douche-eendje op 24-05-2019 17:51:00 ]
  vrijdag 24 mei 2019 @ 17:51:16 #32
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_187067329
quote:
17s.gif Op vrijdag 24 mei 2019 17:23 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Zie linkje, het meeste kun je ook thuis doen. Wat vond je tijdens vorige zwangerschappen prettig om pijn/druk ergens vanaf te halen aan bewegingen?
Vorige keren had ik niet zo’n pijn. Alleen op het laatst werd het wat ongemakkelijk.
  vrijdag 24 mei 2019 @ 18:00:59 #33
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_187067471
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2019 17:51 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Vorige keren had ik niet zo’n pijn. Alleen op het laatst werd het wat ongemakkelijk.
En wat deed je op het laatst? Je bent nu nog even weer anders zwanger dan de vorige keren. Je bouwt nu gelijk even 2 kinderen met als extra-onhandige-bonus ook nog de zwangerschapsdiabetes waardoor de belasting van je lijf nog eens extra is. Moet je je even indenken dat je 2 brammen bouwt ;).
  vrijdag 24 mei 2019 @ 18:37:01 #34
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_187067921
quote:
17s.gif Op vrijdag 24 mei 2019 18:00 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

En wat deed je op het laatst? Je bent nu nog even weer anders zwanger dan de vorige keren. Je bouwt nu gelijk even 2 kinderen met als extra-onhandige-bonus ook nog de zwangerschapsdiabetes waardoor de belasting van je lijf nog eens extra is. Moet je je even indenken dat je 2 brammen bouwt ;).
Ja op het laatst wordt je zwaarder en je buik groter. Nu ben ik al op dat punt zeg maar.

2 brammen kan niet, dan heb ik 9 kilo baby bij me straks. Das niet gezond.
  vrijdag 24 mei 2019 @ 18:55:59 #35
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_187068230
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2019 18:37 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ja op het laatst wordt je zwaarder en je buik groter. Nu ben ik al op dat punt zeg maar.

2 brammen kan niet, dan heb ik 9 kilo baby bij me straks. Das niet gezond.
Hele andere insteek dan: hoe realistisch is het dan nog dat je werkt? :) Als je nu al op dat punt zit, kun je het dan nog volhouden?Geeft het ruimte om minder uren te werken?

Je hebt echt geen standaard zwangerschap en dan hoef je je echt geen zeur te voelen hoor :*

[ Bericht 6% gewijzigd door douche-eendje op 24-05-2019 19:01:55 ]
  vrijdag 24 mei 2019 @ 19:02:54 #36
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_187068351
quote:
17s.gif Op vrijdag 24 mei 2019 18:55 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Hele andere insteek dan: hoe realistisch is het dan nog dat je werkt? :) Als je nu al op dat punt zit, kun je het dan nog volhouden?
Ja, geen idee. Ik wil ook geen opgever zijn en me nu ziekmelden. Mn vervanger start maandag (nu weer wel), die is eerst 2 weken bezig met trainingen en lezen van procedures voordat ik ook echt met m aan de gang kan. Ik heb 1 project onder mn hoede en 1 waarbij ik in het kernteam zit. Zeker mijn project moet goed worden overgedragen anders is de bende niet te overzien in Januari. (Rustig thuis gaan zitten lukt dan echt niet)
Verder wil ik zelf graag de functioneringsgesprekken doen met mijn team, dat zou ik sowieso niet overdragen naar iemand die a.i. is. De enige mogelijkheid daar is overdragen naar hr en of mijn manager, maar dat is toch een stuk onpersoonlijker, aangezien ik de dagelijkse aansturing doe en zij niet.

Ik ben gewoon echt nog niet klaar.
  vrijdag 24 mei 2019 @ 19:31:50 #37
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_187068850
- Je hoeft je niet gelijk 100% ziek te melden, het kan ook gedeeltelijk zijn voor bijvoorbeeld 2 uur per dag.
- Regel de komende 2 weken dat je vervanger nog niet ingewerkt kan worden, de hoogste prioriteit-dingen. Functioneringsgesprekken die echt moeten, werk overdrachten van je projecten uit. Vraag manager en hrm voor persoonlijke ondersteuning?
- Werk je vervanger in.
- Blijf eventueel op afstand beschikbaar (telefonisch, mail) voor je vervanger en manager.

Ik heb mijn teamleider dit jaar uit zien vallen omdat ze ook te lang door ging en geen opgever wou zijn. Maar wees eens realistisch voor jezelf, als je baby's over 6 weken besluiten dat het mooi geweest is en tijd is om eruit te komen (wat ik niet voor je hoop :*) dan is de bak ellende alleen maar groter.
Je hebt nou eenmaal een complexere zwangerschap wat je ook nog eens combineert met je gezin en een baan, dat is topsport. Je hoeft niet alle ballen hoog blijven te houden, als je met wat aanpassingen door kan blijven werken tot 30 weken is dat al een topprestatie.

[ Bericht 3% gewijzigd door douche-eendje op 24-05-2019 20:01:29 ]
pi_187078422
Wat is het stil hier vandaag O+. Ik kom net uit het zwembad, lekker 2 uur lang gewichtsloos rond gedobberd in allemaal verschillende temperaturen. Het was zo fijn!
  zaterdag 25 mei 2019 @ 11:32:25 #39
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_187078518
Zwembaden zijn altijd zo koud :D

Alleen het bubbelbad in de sauna gaat meestal wel.
pi_187078588
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2019 11:32 schreef Ticootje het volgende:
Zwembaden zijn altijd zo koud :D

Alleen het bubbelbad in de sauna gaat meestal wel.
Dat heeft het zwembad hier ook allemaal :+. Ben samen met iemand van mn yogagroepje gaan zwemmen, we hadden er allebei zo'n behoefte aan. Was ook supergezellig.
Het is hier zo'n zwembad met naast alle instructiebaden&wedstrijdbaden ook vrijzwemmen met een buitenbad, normaal temperatuur binnenbad, warmere stukken, stukken met stroming, warm water met bubbels, normale temperatuur met bubbels. Dus we hebben echt telkens wisselbaden gedaan aan wat goed voelde en zijn nu allebei geen vochtvasthoudende sponsjes meer O+.
  zaterdag 25 mei 2019 @ 11:40:40 #41
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_187078607
Met pinkster moet ik er vast aan geloven. Ik moet nog even een bikini scoren.
pi_187078626
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2019 11:40 schreef Ticootje het volgende:
Oh het is echt zo fijn en ontspannend voor je lijf O+. Heb nu echt een energieboost ook.
  zaterdag 25 mei 2019 @ 11:43:41 #43
319308 Tink89
To live is to dance
pi_187078640
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2019 11:40 schreef Ticootje het volgende:
Afhankelijk van je maat heb ik een zwangerschapstankini voor je voor een heel klein prijsje.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  zaterdag 25 mei 2019 @ 11:50:08 #44
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_187078706
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2019 11:43 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Afhankelijk van je maat heb ik een zwangerschapstankini voor je voor een heel klein prijsje.
Bovenkant maat 36, broekje maat 38. Al het extra gewicht zit aan mn kont denk ik.
  zaterdag 25 mei 2019 @ 11:52:10 #45
319308 Tink89
To live is to dance
pi_187078730
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2019 11:50 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Bovenkant maat 36, broekje maat 38. Al het extra gewicht zit aan mn kont denk ik.
Ik heb een maat 44 liggen, daar heb je niks aan...
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  zaterdag 25 mei 2019 @ 11:55:45 #46
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_187078763
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2019 11:52 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Ik heb een maat 44 liggen, daar heb je niks aan...
Ik verwacht niet dat ik zo’n groeispurt maak de aankomende 2 weken.
pi_187079706
Sisu wat heerlijk dat zengevoel :D
  zaterdag 25 mei 2019 @ 14:20:14 #48
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_187080625
11 kinderen vermaken voor een kinderfeestje. :D zooitje ongeregeld.

Wat een weertje. Heerlijk.
pi_187081026
Zonder bijlees N. krijgt een broertje! :D O+
pi_187081714
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2019 11:55 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ik verwacht niet dat ik zo’n groeispurt maak de aankomende 2 weken.
https://www.decathlon.nl/(...)-romane/_/R-p-120763

De beste 13,50 die ik heb uitgegeven :+. En een bikini die wat groter is zodat hij beter past werkt ook prima hoor, het is vooral je buik die veelal in de weg zit.
Had deze gekocht toen ik naar centerparcs ging met 20 weken zwangerschap en toen was het nog mweh, nu zit hij fantastisch en ik vermoed dat ik hem de komende 6 weken ook prima pas :'). Kreeg complimentjes dat ik zo'n mooie buik heb vanmorgen in het zwembad terwijl ik mij een aangespoeld walvisje voel.

[ Bericht 3% gewijzigd door douche-eendje op 25-05-2019 15:39:58 ]
  zaterdag 25 mei 2019 @ 15:48:04 #51
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_187082002
Ik in een badpak is een no no.

Ik moet een soort boxerbroekje hebben. :’)
  zaterdag 25 mei 2019 @ 18:01:35 #52
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_187084179
Oh ja, zwangerschap en zon. Dat deel was ik even vergeten.

Of ben ik de enige die niet meer echt in de zon kan tijdens de zwangerschap?
pi_187084252
quote:
17s.gif Op zaterdag 25 mei 2019 15:31 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

https://www.decathlon.nl/(...)-romane/_/R-p-120763

De beste 13,50 die ik heb uitgegeven :+. En een bikini die wat groter is zodat hij beter past werkt ook prima hoor, het is vooral je buik die veelal in de weg zit.
Had deze gekocht toen ik naar centerparcs ging met 20 weken zwangerschap en toen was het nog mweh, nu zit hij fantastisch en ik vermoed dat ik hem de komende 6 weken ook prima pas :'). Kreeg complimentjes dat ik zo'n mooie buik heb vanmorgen in het zwembad terwijl ik mij een aangespoeld walvisje voel.
Mocht iemand enthousiast geworden zijn *) : ik heb exact dit badpak liggen in maat L-XL en ik wil er graag vanaf voor węhnag. Ik heb hem precies 1 keer aangehad en er ongeveer 20 seconden in gezwommen, dus hij is zgan.

@Sisu is stil trouwens O-)
  zaterdag 25 mei 2019 @ 20:35:48 #54
56471 pinquit
oh my lama!
pi_187086622
Jaa Sisu! Ben benieuwd of er iets gaande is *O*
pi_187087722
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2019 18:01 schreef Ticootje het volgende:
Oh ja, zwangerschap en zon. Dat deel was ik even vergeten.

Of ben ik de enige die niet meer echt in de zon kan tijdens de zwangerschap?
Ik kan sowieso al niet tegen zon. Donker haar en hele lichte huid, ik ben dat type dat alleen maar de optie wit, gebroken wit en rood kent -O-

Sisu is verdacht stil inderdaad. Heeft ze gisteren nou zo'n boost endorfine en oxytocine gehad na haar ctg en goed gesprek dat ze spontaan in bevalmodus is geschoten? :o
pi_187088053
Sisu is lekker aan het bevallen denk ik....
Hier nog niks. Ik heb met man gepraat over de verwachtingen na de bevalling en dat het het niet waard is om de onrust te hebben van bouwvakkers in huis dan. Dat begreep hij wel, dus hij heeft ingestemd dat ik het laatste woord heb over wanneer er geklust mag worden. Gelukkig!
Mijn peuter is super aanhankelijk, is heel moe steeds, wil alleen maar mij en wordt overal heel snel boos over. Arme meid, Ik denk dat ze de veranderingen aan het voelen is. Maar ze moet er nu toch echt aan gaan wennen dat papa straks even de meeste zorg doet. Dus we proberen haar met veel geduld gerust te stellen. Arme man is de halve nacht met haar bezig geweest omdat ze per se wilde dat ik haar voor zou lezen om 3 u ‘s ochtends....
pi_187089191
Ook benieuwd naar Sisu!

Dodoria, fijn dat je goed hebt kunnen praten met je man en hebt afgesproken dat jij bepaalt wanneer het genoeg is met de klussers, dat moet rust geven. En och je peuter.. het is ook niet niks voor zo’n kleintje :*

Zwangerschap en zon, ik heb standaard een dagcreme met spf 30 en smeer vooral in m’n gezicht wel extra. Met mijn huid eerder kans op zwangerschapsmasker en vind het fijn om het gevoel te hebben iets te doen om dat te voorkomen. Vol in de zon zitten deed ik niet-zwanger sowieso al niet ivm gevoelige huid.

Morgen 20 weken *O* Gewoon op de helft al :o
pi_187090211
Sisu spannend, Ben benieuwd! O+

Dodoria zwaar van peuter. Ik denk wel dat ze wat kan voelen kwa veranderingen, gelukkig heb je een lieve man! :*

Onamatopee al op de helft gaat snel he?

Hier morgen 16 weken. Ik had een vraag N. Is geboren met 40+1 en was dysmatuur (2602gr), is de kans dan groot dat dit kindje ook dysmatuur is? Ik keek net in de app van de verloskundige en daar stond een notitie dat ik tussen de 30 en 34 week een biometrie moet ivm eerdere dysmaturiteit. (Betekend dat extra echo's?)
  zondag 26 mei 2019 @ 00:08:57 #59
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_187090836
Bella dat klinkt inderdaad als groeiecho, die heb ik ook bij 30&34 gehad (wegens BMI protocol bij mij dan). Check even bij je verloskundige of dat klopt :)
  zondag 26 mei 2019 @ 05:08:30 #60
480396 Sisu
Oudgediende
pi_187093160
Gefeliciteerd dodoria. Je staat nu op 1!

Vanmiddag ben ik om 14:45 bevallen van een geweldig mooie zoon. We noemen hem Ru.ne.
Stats 3814 gram en 53 cm.

De bevalling was echt een uitputtingsslag en heeft ontzettend lang geduurd. Het viel me zo tegen! Bij ro heeft alles bij elkaar nog geen 6 uur geduurd.
Bij Ru 12 uur! 12 slķpende uren. Binnen 11 uur naar een kleine 4 cm ontsluiting. Pijnstilling gekregen in Mn been, want ik was compleet uitgeput. Laatste half uur van 4 naar 10. 2 persweeën later en hij was er. Op dat moment sloeg de medicatie pas aan en werd ik heel suf.
Ik ben mezelf keihard tegen gekomen, maar hij is er nu. O+
Binnenkort meer en met foto’s natuurlijk. O+
Borstvoeding gaat als een trein O+

Hij is zo leuk!
Zonder hoop geen leven.
  zondag 26 mei 2019 @ 05:09:49 #61
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_187093161
Mehh... na een 18 urige werkdag helemaal gesloopt zijn maar toch niet kunnen slapen. Ik snap er niks van. :'(
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
  zondag 26 mei 2019 @ 05:13:34 #62
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_187093165
Ohh Sisu gefeliciteerd *O*
Wat fijn dat hij er is en dat je nu kan genieten na zo'n inspanning.
  zondag 26 mei 2019 @ 05:16:30 #63
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_187093167
En wat heerlijk dat de borstvoeding zo goed gaat direct!
pi_187093213
Sisu van harte gefeliciteerd!! :D
Fijn dat de borstvoeding als een trein gaat. Lekker genieten nu <3
  zondag 26 mei 2019 @ 06:12:28 #65
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_187093226
Sisu *O* gefeliciteerd!
Klinkt als een heftig laatste uur :{ maar hij is er O+ mooie naam hebben jullie hem gegeven.
  zondag 26 mei 2019 @ 06:40:52 #66
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_187093250
Gefeliciteerd met je zoon! *O* .
Dat klinkt zeker als een heftige bevalling, je gebruikt je eerste toch als maatstaf kan ik me voorstellen. :* .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_187093253
Gefeliciteerd Sisu met jullie prachtige zoon *O* Vervelend dat het zo tegen viel, maar hij is er gewoon O+ Goed herstel en kraamtijd gewenst :*
pi_187093325
Gefeliciteerd *O* *O* *O*
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_187093373
Sisu gefeliciteerd! *O*
  zondag 26 mei 2019 @ 07:59:46 #70
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_187093378
Gefeliciteerd Sisu! *O* Daar is hij dan O+
pi_187093401
Jaaa Sisu daar issie eindelijk O+ prachtige naam stond hier ook op de shortlist O+ Kom lekker bij, uitrusten voor zover mogelijk en genieten van jullie kleinste gezinslid O+
  FOK!fotograaf zondag 26 mei 2019 @ 08:08:10 #72
148247 taxibabe
pi_187093407
Jaa Sisu!! *O* *O* Gefeliciteerd met je zoon!! *O* *O*
pi_187093434
Jaa daar is hij dan! Gefeliciteerd met jullie zoon Sisu!! O+ *O* *O*
  zondag 26 mei 2019 @ 08:23:01 #74
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_187093439
Gefeliciteerd @Sisu! *O* Daar is hij dan!! Hebben die gelukshormonen door dat CTG hun werk goed gedaan!
Ik kan me voorstellen dat het tegenvalt als je tweede bevalling ineens langer duurt, en zeker als je zo lang hebt gedaan over de eerste 4 cm!
No hay mal que dure cien aņos ni cuerpo que lo aguante
  zondag 26 mei 2019 @ 08:23:14 #75
56471 pinquit
oh my lama!
pi_187093443
Yessss Sisu, je hebt het geflikt! *O*
Klinkt als een superheftige dag, maar daar is hij dan O+ Oooh Ru, wat fijn dat je er bent!
pi_187093451
Sisu, gefeliciteerd! Klinkt echt zwaar, je bevalling. Ik hoop dat je er straks toch enigszins positief op terug kan kijken. Maar voor nu eerst maar focussen op je lieve jongen en jouw herstel 💗

Ik zal de eerste plek met eer innemen (hopelijk niet té lang)
  zondag 26 mei 2019 @ 08:26:22 #77
208890 June.
Seriously?
pi_187093454
Gefeliciteerd Sisu! *O*
Shine bright like a diamond.
pi_187093493
Gefeliciteerd Sisu! *O*
pi_187093688
Wauw gefeliciteerd Sisu met jullie zoon!
pi_187093715
Gefeliciteerd Sisu O+ Wat een prachtige naam! En Ro, grote zus O+
Make your own kind of music.
pi_187093763
Gefeliciteerd Sisu! Daar is hij dan eindelijk!

O+
Schudden voor gebruik
pi_187093901
Van harte Sisu! Klinkt alsof je hard hebt moeten werken. Geniet van elkaar 🥰
pi_187093967
Gefeliciteerd Sisu, mama van twee O+ Wat een cadeautje dat hij al zo goed bij je kan drinken O+ Veel geluk samen!
  zondag 26 mei 2019 @ 10:13:43 #84
426379 elamanilo
elämänilo
pi_187094240
Ohh lieve Sisu! Daar is hij dan! Jullie prachtige zoon en broertje! Wat een intense bevalling was het, neem al je tijd om bij te komen :* en heel veel knuffelplezier toegewenst. O+
pi_187094400
Gefeliciteerd Sisu! *G* Mooie naam heeft hij :)
  Manager PR/Moderator zondag 26 mei 2019 @ 10:27:30 #86
269689 crew  Viv
pi_187094425
Sisu gefeliciteerd!! Ru vind ik heel mooi, en het past ook goed bij Ro (zowel hoe het klinkt als qua associaties). O+
pi_187094462
Gefeliciteerd Sisu! *O*
pi_187094556
Gefeliciteerd Sisu *O* veel geluk samen!
pi_187094560
Sisu gefeliciteerd!! Kom lekker bij, snuffel en geniet van jullie zoon! O+ *O*
  zondag 26 mei 2019 @ 10:39:56 #90
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_187094577
Gefeliciteerd Sisu! Mooie naam O+.
pi_187094795
Gefeliciteerd Sisu! *O*
Klinkt als een zware bevalling, hopelijk kun je er later positief op terugkijken :*
Heel veel geluk!
pi_187095064
Sisu van harte gefeliciteerd!! O+
  zondag 26 mei 2019 @ 16:56:03 #93
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_187100847
Gefeliciteerd *O*
  zondag 26 mei 2019 @ 17:30:50 #94
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_187101637
Gefeliciteerd lieve @Sisu
Kwak
  zondag 26 mei 2019 @ 17:31:04 #95
149959 SQ
snelle trees
pi_187101642
Van harte gefeliciteerd sisu! De naam past perfect!
disclaimer
pi_187101788
quote:
1s.gif Op zondag 26 mei 2019 05:08 schreef Sisu het volgende:

Vanmiddag ben ik om 14:45 bevallen van een geweldig mooie zoon. We noemen hem Ru.ne.

De bevalling was echt een uitputtingsslag en heeft ontzettend lang geduurd. Het viel me zo tegen! Bij ro heeft alles bij elkaar nog geen 6 uur geduurd.
Bij Ru 12 uur! 12 slķpende uren. Binnen 11 uur naar een kleine 4 cm ontsluiting. Pijnstilling gekregen in Mn been, want ik was compleet uitgeput. Laatste half uur van 4 naar 10. 2 persweeën later en hij was er. Op dat moment sloeg de medicatie pas aan en werd ik heel suf.

Hij is zo leuk!
Gefeliciteerd!! Wat een prachtige naam O+!

Vervelend dat de bevalling tegenviel. Ik kan me de domper wel voorstellen, je verwacht eigenlijk toch dat een tweede soepeler gaat dan de eerste. Ik wens je een goed herstel!
Venus in pocketformaat
Š loveli
  zondag 26 mei 2019 @ 18:21:44 #97
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_187102433
Sisu gefeliciteerd O+ :*

quote:
1s.gif Op zondag 26 mei 2019 08:25 schreef dodoria het volgende:
Sisu, gefeliciteerd! Klinkt echt zwaar, je bevalling. Ik hoop dat je er straks toch enigszins positief op terug kan kijken. Maar voor nu eerst maar focussen op je lieve jongen en jouw herstel 💗

Ik zal de eerste plek met eer innemen (hopelijk niet té lang)
Niet te lang inderdaad, maar ik ben nog niet klaar voor een wekenlange koppositie (samen met Bobby) hoor :o
  zondag 26 mei 2019 @ 18:31:02 #98
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_187102607
Gefeliciteerd Sisu! *O*
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_187102723
Sisu. Gefeliciteerd. Mooie naam. O+
  zondag 26 mei 2019 @ 19:07:39 #100
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_187103230
Van harte gefeliciteerd met Ru Sisu! O+
pi_187103257
Sisu O+ Gefeliciteerd met jullie R! O+
pi_187104555
quote:
1s.gif Op zondag 26 mei 2019 05:08 schreef Sisu het volgende:

Hij is zo leuk!
Gefeliciteerd Sisu *O* De naam past mooi bij je oudste. Fijn dat de borstvoeding zo goed op gang is. 12 uur is toch helemaal niet zo heel lang voor een bevalling? Ik heb meegekregen dat het juist een hele gemiddelde tijd is. Hoewel het ongetwijfeld lang voelde ;) Fijne tijd samen.
  Manager PR/Moderator zondag 26 mei 2019 @ 21:05:09 #103
269689 crew  Viv
pi_187105509
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2019 20:25 schreef Peacefulll het volgende:
12 uur is toch helemaal niet zo heel lang voor een bevalling?
Wel als de eerste keer 6 uur duurde en je overal hoort dat het de tweede keer meestal sneller gaat. ;)
pi_187105629
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2019 21:05 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Wel als de eerste keer 6 uur duurde en je overal hoort dat het de tweede keer meestal sneller gaat. ;)
Gemiddeld gezien dus niet persé lang, gevoelsmatig wel ;)
  Manager PR/Moderator zondag 26 mei 2019 @ 21:22:16 #105
269689 crew  Viv
pi_187105894
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2019 21:10 schreef Peacefulll het volgende:
Gemiddeld gezien dus niet persé lang, gevoelsmatig wel ;)
Ik kan me goed voorstellen dat het enorm tegenvalt als je dan bij de tweede keer na 5 uur nog maar op 2 cm ontsluiting zit of zo, en dat dát op zijn beurt zorgt voor extra vertraging.
pi_187107076
Gefeliciteerd Sisu!!
pi_187107121
quote:
1s.gif Op zondag 26 mei 2019 21:22 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Ik kan me goed voorstellen dat het enorm tegenvalt als je dan bij de tweede keer na 5 uur nog maar op 2 cm ontsluiting zit of zo, en dat dát op zijn beurt zorgt voor extra vertraging.
Never mind :')
  zondag 26 mei 2019 @ 23:07:43 #108
480396 Sisu
Oudgediende
pi_187108196
quote:

[..]

Gefeliciteerd Sisu *O* De naam past mooi bij je oudste. Fijn dat de borstvoeding zo goed op gang is. 12 uur is toch helemaal niet zo heel lang voor een bevalling? Ik heb meegekregen dat het juist een hele gemiddelde tijd is. Hoewel het ongetwijfeld lang voelde ;) Fijne tijd samen.
Dat is ook zo hoor. Maar het is zoals de anderen hier ook schrijven dat het gewoon geestelijk enorm tegen viel. Iedereen die ik sprak die onlangs een tweede kindje heeft gekregen sprak over een super vlotte bevalling. Kijk ook naar pinq en ela. Zulke relaxte verhalen hoorde ik dus ook van vriendinnen.

Nou.. ik rommelde al sinds weken. Weeen die kwamen en na een uur weer stopten.
En die vrijdag begon het al om een uur of 8 en dan weer niks. Dan slaap je ook niet. Om 3.15 begonnen er echt weeen te komen die niet meer te negeren waren. En het gekke was dat ik al die tijd wist dat het niks deed in Mn lijf. Ik voelde ook dat de ontsluiting niet op gang kwam. Ondanks dat ik compleet zen was. De omgeving had zoals ik wenste.
Alles was goed.
En dan de pijn. Zo goed als ik die bij ro weggedacht kreeg zo immens zeer deed het nu. Zat in Mn benen, lies en rug.
Ik riep ook steeds dat ik me een aansteller voelde. Dat het me dit keer niet lukte. En ‘sorry’. Constant excuses maken naar anderen, omdat het zo lang duurde.
Gekkenwerk.
Maar !!! Toen de persweeen zich aandienden zat ik weer op een mega roze wolk. Voelde nul pijn. Was ik echt helemaal weer vol adrenaline en liefde. Heel bizar. Zeker toen ik eraan kon toegeven dat hij geboren was en ik opeens Mn medicatie voelde aanslaan.
Heel gek maar God wat is dat het allemaal waard O+
Zonder hoop geen leven.
pi_187109369
quote:

[..]

12 uur is heel gemiddeld voor een eerste bevalling, maar erg lang voor een tweede. Helemaal als de eerste 5 uur duurde.

Maar zo zie je maar aan sisu’s ervaring dat het niet te voorspellen is. Mijn vk blijft maar zeggen dat ze denkt dat mijn (3e) bevalling 3-4 uur zal duren, maar als ik me daar aan vast houd kan het wel heel erg tegenvallen straks...
pi_187110019
Gefeliciteerd Sisu, geniet ervan!

Mijn eerste bevalling begon om 3.00 met de eerste wee en om 4.00 was Ow er Mijn tweede bevalling begon met gebroken vliezen om 4.00 en om 10.00 was Js er.
Mijn derde bevalling begon om 5.00 met gebroken vliezen en om 19.00 was Li er..

Je weet het dus nooit, bij mij duurde elke bevalling langer (al is Ow niet helemaal eerlijk natuurlijk ;) )
pi_187110323
@douche-eendje, zou ik ook nog in de OP mogen? 23 september is mijn UD.

@Sisu, van harte gefeliciteerd!

Hier gisteren vol verwondering naar mijn buik zitten kijken. Kleintje was een feestje aan het bouwen wat aan de buitenkant goed te zien was. Ik heb mijn buik al eerder ietsje zien bewegen maar gister bleef mijn buik bewegen en bobbelen <3
  maandag 27 mei 2019 @ 09:36:00 #112
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_187111215
Sisu :*. De afgelopen weken heb ik je genoeg zien posten, hoe vaak je uit je bubbeltje bent gehaald door situaties waar je gewoon niet op zat te wachten en hoe kwetsbaar je je voelde. En wellicht, is dat misschien het stukje wat blokkeerde: niet de rust kunnen vinden in de weken ervoor die je zo hard nodig had. Bevallingen bljiven natuurlijk ook gewoon ontzettend onvoorspelbaar.

En als ik jouw posts zo lees en hoe het is gelopen zie ik een klein beetje op tegen mijn controle morgen, want dat is nou net die eene verloskundige die mij ook uit mijn bubbel kan halen met een rotopmerking. Zit ik niet op te wachten :@. Maar ik ben momenteel niet meer zo aardig heb ik vorige week gemerkt tegen zulke types. Blijf van mijn bubbel af, tsk. Mijn. Bubbel.

Whoopje, ik kon de OP niet meer aanpassen (kan maximaal 48 uur met free/basic) maar Skjoe heeft je erin gezet zie ik.

Ik had gisteren mijn eerste harde buik met 36.1 :o _O- . Ik wou opstaan van de bank en het lukte niet, hahaha. Heel mijn buik was ineens een basketbal. Wat was dat maf zeg. Merkte gisteren ook dat ik zaterdag toch te veel had gedaan, dus nu ben ik rustig eens aan het kijken wat ik wanneer allemaal het beste kan doen aan activiteiten, waar mijn voeding en rustbehoefte ligt.
Ow en ik heb episch geslapen en klossen onder mijn bed zijn hemels _O_. Ik kan gewoon weer fatsoenlijk mijn bed in en uit-stappen met behulp van een klein opstapje erbij want het is voor deze dwerg net te hoog die 80 cm. Zo fijn, vooral als je iedere 2 uur even wakker bent. Want dan is het waggelen naar de wc, plassen, bekertje water drinken en even heupen los maken op de badrand en weer terug in bed waggelen. Kijken aan welke kant het kussen lag, andere kant op installeren en weer tukken.

[ Bericht 4% gewijzigd door douche-eendje op 27-05-2019 09:41:07 ]
  maandag 27 mei 2019 @ 09:59:41 #114
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_187111483
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2019 09:59 schreef lunapuella het volgende:
@:douche-eendje ;)

[ afbeelding ]
Hahaha _O- _O_ . Ja dat inderdaad! Ik heb nu de slappe lach hierom :') :D
pi_187111796
Sisu gefeliciteerd! Wat een lange weg maar hij is er, geniet ervan :* O+
pi_187111822
Gefeliciteerd sisu! Wat een prachtige naam heeft jullie zoontje gekregen O+
  Manager PR/Moderator maandag 27 mei 2019 @ 10:59:22 #117
269689 crew  Viv
pi_187112116
quote:
17s.gif Op maandag 27 mei 2019 09:36 schreef douche-eendje het volgende:
En wellicht, is dat misschien het stukje wat blokkeerde: niet de rust kunnen vinden in de weken ervoor die je zo hard nodig had.
Nou, als ik haar verhaal zo lees was het vanwege de pijn. Weeënpijn in rug/benen is heel wat anders dan in je buik, moeilijker op te vangen zie ik hier vaak in de bevallingsverhalen.
  maandag 27 mei 2019 @ 11:07:19 #118
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_187112225
Of de baby ligt niet optimaal waardoor de ontsluiting niet zo snel gaat. :) kan zijn dat de baby opeens wel goed lag en dat Sisu daardoor ineens naar 10 cm schoot. Het is dus niet altijd een kwestie van ontspannen. Speculaties speculaties. ;)

[ Bericht 6% gewijzigd door Mariposas op 27-05-2019 11:19:07 ]
  maandag 27 mei 2019 @ 11:15:00 #119
346653 Ceviche
pi_187112341
@douche-eendje
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gaat die vk mogelijk jouw bevalling doen? Heb je daar een keuze in?
Goed slapen is zo fijn O+

[ Bericht 6% gewijzigd door Ceviche op 27-05-2019 11:33:48 ]
pi_187112351
Sisu van harte gefeliciteerd met je zoon *O*

En natuurlijk elamanilo ook nog met je !twee! zoons *O* *O*

Dat een tweede of derde bevalling ook nog wel eens langer kan gaan duren dan de vorige wil ik helemaal niet aan denken ;) De eerste duurde hier 7 uur (begon met gebroken vliezen) en de tweede 2,5 uur (begon met weeën). Toch vond ik de eerste bevalling prettiger, dus zo mag het van mij wel weer gaan.
Een beetje vreemd, maar wel lekker
  maandag 27 mei 2019 @ 11:17:35 #121
480396 Sisu
Oudgediende
pi_187112378
Combinatie van beide, denk ik.
Baarmoedermond lag lange tijd naar achteren en het hoofdje stond ook lange tijd nog hoog. Pas dat laatste half uur ging alles súper snel.
Maar echt: ik zou het zo weer doen hoor O+
Zeker als ik nu zo heerlijk in bed lig met een verse mini baby naast me. Zaligheid!

De
Relax. Je doet het super goed. Die vk gaat jou niks maken, want je doet het super!

Whoop
Wat leuk dat de baby nu aan de buitenkant zichtbaar is. Dan wordt het echt zo tastbaar he. Mnoh.
O+ Liefde!
Zonder hoop geen leven.
pi_187116688
Van harte gefeliciteerd Sisu *O*
pi_187116916
Ik ben benieuwd naar de VK's van mijn praktijk, maar de assistente is in elk geval alvast een topmens. Douche-eendje, echt advies heb ik niet voor je, maar hopelijk kun je morgen lekker in je bubbel blijven!

Vandaag ben ik pas 6 weken en ik moest de hele dag moeite doen niet over mn nek te gaan op mn werk... pfoe... Dat had ik bij mn oudste helemaal niet zo vroeg..

Mijn eerste bevalling was 4,5 uur, dat vond ik wel prima eigenlijk, ik hoop maar dat het de tweede keer weer zo voorspoedig gaat. Langer lijkt me echt een deceptie...
pi_187117020
quote:
1s.gif Op zondag 26 mei 2019 23:07 schreef Sisu het volgende:

[..]

Dat is ook zo hoor. Maar het is zoals de anderen hier ook schrijven dat het gewoon geestelijk enorm tegen viel. Iedereen die ik sprak die onlangs een tweede kindje heeft gekregen sprak over een super vlotte bevalling. Kijk ook naar pinq en ela. Zulke relaxte verhalen hoorde ik dus ook van vriendinnen.

Nou.. ik rommelde al sinds weken. Weeen die kwamen en na een uur weer stopten.
En die vrijdag begon het al om een uur of 8 en dan weer niks. Dan slaap je ook niet. Om 3.15 begonnen er echt weeen te komen die niet meer te negeren waren. En het gekke was dat ik al die tijd wist dat het niks deed in Mn lijf. Ik voelde ook dat de ontsluiting niet op gang kwam. Ondanks dat ik compleet zen was. De omgeving had zoals ik wenste.
Alles was goed.
En dan de pijn. Zo goed als ik die bij ro weggedacht kreeg zo immens zeer deed het nu. Zat in Mn benen, lies en rug.
Ik riep ook steeds dat ik me een aansteller voelde. Dat het me dit keer niet lukte. En ‘sorry’. Constant excuses maken naar anderen, omdat het zo lang duurde.
Gekkenwerk.
Maar !!! Toen de persweeen zich aandienden zat ik weer op een mega roze wolk. Voelde nul pijn. Was ik echt helemaal weer vol adrenaline en liefde. Heel bizar. Zeker toen ik eraan kon toegeven dat hij geboren was en ik opeens Mn medicatie voelde aanslaan.
Heel gek maar God wat is dat het allemaal waard O+
Gefeliciteerd!!
En ook al beval ik straks voor de 5e keer.. ik ben een ‘langbaarder’ ontsluiten van 7 tot 18 en daarna uitdrijven binnen een minuut. Dus sneller bij een volgende gaat hier niet op hoor
pi_187117042
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2019 07:50 schreef Whoopje het volgende:
@:douche-eendje, zou ik ook nog in de OP mogen? 23 september is mijn UD.

@:sisu, van harte gefeliciteerd!

Hier gisteren vol verwondering naar mijn buik zitten kijken. Kleintje was een feestje aan het bouwen wat aan de buitenkant goed te zien was. Ik heb mijn buik al eerder ietsje zien bewegen maar gister bleef mijn buik bewegen en bobbelen <3
Mijn verjaardag 🖤
Ik voel mijne nu al twee weken echt van buitenaf. Plopjes. Van binnen is dit exemplaar net een aardbeving
pi_187117285
quote:
1s.gif Op maandag 27 mei 2019 11:17 schreef Sisu het volgende:
Combinatie van beide, denk ik.
Baarmoedermond lag lange tijd naar achteren en het hoofdje stond ook lange tijd nog hoog. Pas dat laatste half uur ging alles súper snel.
Maar echt: ik zou het zo weer doen hoor O+
Zeker als ik nu zo heerlijk in bed lig met een verse mini baby naast me. Zaligheid!

De
Relax. Je doet het super goed. Die vk gaat jou niks maken, want je doet het super!

Whoop
Wat leuk dat de baby nu aan de buitenkant zichtbaar is. Dan wordt het echt zo tastbaar he. Mnoh.
O+ Liefde!
Fijn dat je goed terugkijkt op de bevalling ondanks dat het tegenviel en je jezelf zo tegenkwam! En wat heerlijk dat je nu je verse mini naast je hebt en zo geniet O+ Hoe vindt Ro het allemaal?
  maandag 27 mei 2019 @ 17:22:54 #127
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_187117604
quote:
1s.gif Op maandag 27 mei 2019 11:07 schreef Mariposas het volgende:
Het is dus niet altijd een kwestie van ontspannen. Speculaties speculaties. ;)
Ontspannen is dan ook totaal niet simpel. Zit ook een heel stuk vertrouwen in jezelf & in je omgeving in, maar ook de support van mensen om je heen die dat ondersteunen, jezelf veilig mogen&kunnen voelen. En dan nog even losgelaten van wat ik al postte, bevallingen zijn zo onvoorspelbaar met alle andere dingen nog als hoe ligt een kindje, hoe intens gaat het worden etc. Het is echt een combinatie van dingen. En dan herken ik regelmatig mijn eigen onzekerheden zoals Sisu ze heeft omschreven bij zichzelf en wat voor effect dat kan hebben op je hele zijn en dat ik daar gewoon niet op zit te wachten nu bij mijzelf :@, dus ik merk dat ik meer en meer mensen blokkeer die een insteek hebben die niet bij mij past op dit moment. En dan gaat mijn hoofd ook weer ratelen want kwets ik op die manier niet iemand onbewust, maak ik het mezelf hierdoor niet onnodig moeilijk etc (ownee wacht lieverd, ze kwetsen jou omdat ze niet luisteren en/of geen oprechte interesse tonen of over jouw grenzen heen gaan, moet ik mezelf even toeroepen bij tijd en wijlen).
Want Sisu is gewoon een topper, een prachtig persoon en een geweldige moeder die zojuist een topprestatie heeft geleverd, net zoals iedere moeder doet in welk proces van ouderschap ook. Of het nou zwanger worden, zwanger zijn, net moeder, oma of overgrootoma of juist die goede vriendin zijn is, jeetje. Onvoorwaardelijke liefde O+ en steun. Dus ik strooi gewoon nog even met hormonale hartjes hier rond hoop ik :* en voor Sisu hoop ik dat ze de komende 80+ jaar verliefd naar haar kroost blijft staren.

Ceviche, ik zit bij een praktijk met 3 verloskundigen en 2 waarnemers. Aan haar kundigheid twijfel ik absoluut niet hoor, het is wat jij ook hebt omschreven: zo af en toe die opmerkingen waar zo'n onbewuste waarde aan gehangen kan worden, dat vind ik gewoon heel vervelend. Ik merk dan ook dat ik bij haar meer door ben gaan vragen, want dat is voor mij de enige manier zodat ik kan relativeren.
Zo is een opmerking in de trant van 'dat je niet moet verwachten dat een yogaklasje ervoor kan zorgen dat je een pijnloze bevalling hebt' bij mij er een waarop ik onbewust denk 'no shit sherlock }:| , dat snap ik zelf ook wel. Ik doe die yoga alleen maar zodat ik meer snap van mijn onbewuste, werking van mijn lichaam, spierspanning en geinformeerd zijn op een voor mij passende manier zodat ik voor mezelf dat stukje veiligheid kweek', maar ik heb gewoon de puf niet om mij op die manier te moeten verantwoorden. Ach, gelukkig sta ik bij de rest van de verloskundigen bekend als nuchter, heb ik iemand gevonden in het yogaklasje met wie ik al weken heerlijk gewoon in dezelfde flow zit en het komt het vast wel goed ^O^.

Net zoals dat ik ook wekenlang in mijn hoofd - :r of }:| - deed bij iedere keer dat iemand mij vertelde dat ik 'moest genieten van' de zwangerschap of 'succes met de laatste loodjes, die wegen het zwaarst' opmerkingen gaf. Sorry, niet voor gemaakt merk ik :@. Het zal vast goed bedoeld zijn hoor, maar het is niet altijd een roze wolk maar ook niet altijd zwaar en ik merk juist dat ik pas sinds een week of 2 echt langzaam kan genieten van de kleine dingen. Ik weet nu ook dat ik klaar ben om dit kind te krijgen maar ben ook nog niet klaar met zwanger zijn op dit moment, het voelt nog niet af. En dat is eindelijk de juiste plek voor mij waar ik gelukkig kan zijn en nog wel even een week of 4 rond wil waggelen, want dit gevoel is echt heel, heel lang geleden voor mij. Dus ja, ik heb wel zin in de komende weken en de bevalling hoor, maar laat die baby nog maar even lekker in mijn buik blijven. Het is gewoon nog echt veel te leuk met mini in mijn buik O+.

En voor de gewone dagelijkse gang van zaken:
Nog even bij de tandarts geweest voor controle, de laatste keer was 26 weken geleden en was ik nog niet zo lang zwanger. Omdat ik al een paar jaar continue tandvleesontstekingen heb (en dat ook invloed kan hebben op de gezondheid van jezelf en baby tijdens zwangerschap), heb ik toen met de tandarts een kort plan van aanpak gemaakt. Dus ik ben 2x naar de mondhygieniste geweest tijdens zwangerschap waarbij de laatste keer alles amper nog bloedde, zelf goed onderhouden met dagelijkse routine en vandaag bleek dus dat mijn tandvleesontsteking helemaal weg is :o. Over 4 maanden nog een keer tandarts voor een laatste check en een oude vulling vervangen en even langs de preventie-assistente voor wat klein tandsteen-verwijderwerk, maar jeetje *O*.
Dus ik ben naar mn favoriete winkeltje gegaan en heb bonbons gekocht om het te vieren. Earl grey smaak en espresso-kardemon. Van die heerlijk zware bloemige smaken waarvan je na 1 bonbon de rest van de dag nog na zit te genieten.

[ Bericht 0% gewijzigd door douche-eendje op 27-05-2019 17:34:49 ]
  maandag 27 mei 2019 @ 17:48:55 #128
346653 Ceviche
pi_187117917
Maar zo'n yogaklas is toch ook heel nuttig qua tips en voorbereiding? En een bevalling is toch nooit pijnloos? :P

Hier zei ze dat ik niet alles moest geloven wat ik op internet las. Dat lijkt mij ook niet nee, daarom vroeg ik het aan haar :{w
Ook vragen aan haar gesteld waar ik geen of geen duidelijk antwoord op kreeg.
En ik snap wel dat het ontsluiten hier onverwacht snel ging, maar ik vraag me bijvoorbeeld wel af of m'n eigen vk wél het bevalbad op tijd klaar zou hebben gezet.

Ik hoopte dat m'n baby er 'vroeg' uit zou komen, maar vooral omdat ik thuis wilde bevallen en na 40 weken neemt de kans dat de baby in het vruchtwater poept toe (en dan wordt het medisch en ik wilde echt niet in het ziekenhuis bevallen). Maar ik was ook nog niet klaar met zwanger zijn, dus ik snap je wel. Ik vond het eerste trimester met misselijkheid enzo lastiger eigenlijk. En dan voel je de baby nog niet, en de bevalling is nog heel ver weg dus eigenlijk voel je je gewoon ziek :') en je bent bang dat het nog mis kan gaan en je hebt nog niet gedeeld dat je zwanger bent dus mensen snappen het ook niet. Dan liever hoogzwanger :Y
  maandag 27 mei 2019 @ 18:01:45 #129
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_187118131
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2019 17:48 schreef Ceviche het volgende:
Maar zo'n yogaklas is toch ook heel nuttig qua tips en voorbereiding? En een bevalling is toch nooit pijnloos? :P
Jup. Ik denk dat ze eerst maar eens moet kijken wat we eigenlijk allemaal doen en bespreken bij mijn yogaklasje. Van perineummassage tot het effect van oxytocine en endorfine etc. Mantra is vooral, vind iets wat voor jou werkt.

quote:
Hier zei ze dat ik niet alles moest geloven wat ik op internet las. Dat lijkt mij ook niet nee, daarom vroeg ik het aan haar :{w
Ook vragen aan haar gesteld waar ik geen of geen duidelijk antwoord op kreeg.
En ik snap wel dat het ontsluiten hier onverwacht snel ging, maar ik vraag me bijvoorbeeld wel af of m'n eigen vk wél het bevalbad op tijd klaar zou hebben gezet.
Ja ook handig :P Zo merkte ik aan MeneerEend de laatste weken meer en meer opgebouwde spanning. Niet alleen door werk, maar ook iets anders. Gisteravond kwam het eruit, wat nou als de verloskundige te laat is? Wat nou als zij er niet is? Wat moet ik doen? Dus daar hebben we een tijd over liggen kletsen in bed.

quote:
Ik hoopte dat m'n baby er 'vroeg' uit zou komen, maar vooral omdat ik thuis wilde bevallen en na 40 weken neemt de kans dat de baby in het vruchtwater poept toe (en dan wordt het medisch en ik wilde echt niet in het ziekenhuis bevallen). Maar ik was ook nog niet klaar met zwanger zijn, dus ik snap je wel. Ik vond het eerste trimester met misselijkheid enzo lastiger eigenlijk. En dan voel je de baby nog niet, en de bevalling is nog heel ver weg dus eigenlijk voel je je gewoon ziek :') en je bent bang dat het nog mis kan gaan en je hebt nog niet gedeeld dat je zwanger bent dus mensen snappen het ook niet. Dan liever hoogzwanger :Y
Ja liever hoogzwanger inderdaad. En ook het liefst een thuisbevalling, maar als er een medische noodzaak is om naar het ziekenhuis te gaan is dat ook prima. Zolang maar wel gewoon duidelijk is voor mij waarom, dan kan ik het gelijk een plekje geven en door met de bevalling.
Dat 1e trimester was gewoon bal, het 2e was leuk maar vooral schattig. En nu, ach. Heerlijk dit. Maar ik weet wel dat ik een volgende zwangerschap niet door ga werken tot 36 weken, maar 'gewoon' stop met 34 weken en het mezelf net zo makkelijk maak als deze keer. En dan aansluitend aan mijn verlof nog een maand onbetaald verlof opneem, want welke man ooit heeft bedacht dat 16 weken in totaal genoeg is snapt er echt geen bal van. 6 weken ervoor, 12 weken na zou al perfect zijn.
  maandag 27 mei 2019 @ 18:54:45 #130
346653 Ceviche
pi_187119015
quote:
17s.gif Op maandag 27 mei 2019 18:01 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Jup. Ik denk dat ze eerst maar eens moet kijken wat we eigenlijk allemaal doen en bespreken bij mijn yogaklasje. Van perineummassage tot het effect van oxytocine en endorfine etc. Mantra is vooral, vind iets wat voor jou werkt.
[..]

Ja ook handig :P Zo merkte ik aan MeneerEend de laatste weken meer en meer opgebouwde spanning. Niet alleen door werk, maar ook iets anders. Gisteravond kwam het eruit, wat nou als de verloskundige te laat is? Wat nou als zij er niet is? Wat moet ik doen? Dus daar hebben we een tijd over liggen kletsen in bed.
[..]

Ja liever hoogzwanger inderdaad. En ook het liefst een thuisbevalling, maar als er een medische noodzaak is om naar het ziekenhuis te gaan is dat ook prima. Zolang maar wel gewoon duidelijk is voor mij waarom, dan kan ik het gelijk een plekje geven en door met de bevalling.
Dat 1e trimester was gewoon bal, het 2e was leuk maar vooral schattig. En nu, ach. Heerlijk dit. Maar ik weet wel dat ik een volgende zwangerschap niet door ga werken tot 36 weken, maar 'gewoon' stop met 34 weken en het mezelf net zo makkelijk maak als deze keer. En dan aansluitend aan mijn verlof nog een maand onbetaald verlof opneem, want welke man ooit heeft bedacht dat 16 weken in totaal genoeg is snapt er echt geen bal van. 6 weken ervoor, 12 weken na zou al perfect zijn.
Ik wilde echt niet naar het ziekenhuis. De gezondheid van de baby gaat natuurlijk voor, maar ik zag er echt tegenop.
Nou moesten we er alsnog heen en het was wel een beetje zoals ik had verwacht, het personeel was echt heel vriendelijk maar ik heb geloof ik 20 mensen gezien (geen idee wat hun functie was), die kwamen continu binnen voor het een of ander (dus bijslapen lukt ook niet), honderd jaar wachten tot een arts zegt dat je weg mag gaan, onduidelijkheid over waarom we daar nou eigenlijk heen moesten, en op een gegeven moment kwam er een arts (denk ik) die vertelde dat ik ontslagen was en in principe naar huis mocht maar ik wist niet eens dat ik was opgenomen :')
Was ook wel dom van mij want ik kreeg wel een polsbandje en controles en eten, maar ik had geen idee. Ik heb het later nog aan de vk gevraagd wat daar dan de reden van was, maar die wist het ook niet. We hebben maar besloten dat het gewoon courtesy was van het ziekenhuis omdat de baby daar ook lag. Maar het was wel een raar moment :')
Nou was ik ook wel druk met andere dingen en had ik al even niet geslapen :@

En ik ga de volgende keer ook gewoon weer met 34 weken met verlof. Beviel me heel goed. En dan inderdaad daarna maar onbetaald verlof of vakantie opnemen, die laatste weken hoef ik echt geen stress van boze cliënten enzo. :{w
  maandag 27 mei 2019 @ 20:22:57 #131
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_187120811
Ceviche, voor wat ik toen opving in het ziekenhuis hier met de info-avond is dat het zo'n ding is als het hechtingsproces van de pasgeborene en moeder niet willen verstoren. Dus als een van de 2 in het ziekenhuis moet blijven, moet de ander dat ook -indien voldoende plek- :P. En controles, tsja. Als je thuis was geweest had de kraamzorg dat gedaan toch? :)
Dit staat zelfs op de website van het lokale ziekenhuis hier:
quote:
Indien uw kindje opgenomen moet worden na de bevalling kunt u indien er plek is, een aantal dagen op de Verloskunde afdeling blijven om dichtbij uw kindje te zijn. Per dag wordt een tarief Gezonde Moeder in rekening gebracht bij uw zorgverzekeraar. Dit wordt volledig vergoed door de verzekeraar, maar wel belast met het eigen risico. De dagen dat u en/of uw kindje in het ziekenhuis verblijven worden afgetrokken van het aantal dagen/ uren kraamzorg waar u thuis recht op hebt.
Dus het is een soort van rooming-in constructie, maar dan als gezonde moeder. Hetzelfde principe is na keizersnede: gezonde baby, moeder heeft zorg nodig. Ziekenhuis neemt dan gewoon de taken van kraamzorg over, dus vandaar dat ook jij ontslagen bent.

Ik heb nu ook vakantie aansluitend opgenomen aan mijn verlof, maar denk wel dat ik het een volgende keer anders in ga delen inderdaad. Want ik heb dit jaar tot aan mijn verlof 4 vakantiedagen opgenomen, na mijn verlof dan 3 weken vakantie geplakt en nog een heleboel uren over :'). En die stress de laatste weken was gewoon niet goed, ik heb mijn laatste werkweek dagelijks spanningshoofdpijnen gehad.

[ Bericht 9% gewijzigd door douche-eendje op 27-05-2019 20:29:04 ]
pi_187121017
Gefeliciteerd Sisu! O+
  maandag 27 mei 2019 @ 20:34:02 #133
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_187121018
Ik moest sowieso rekening houden met minimaal een nacht blijven.
Bij Bram mocht ik toch eerder toen zn suiker prima bleek. Wie weet.
  maandag 27 mei 2019 @ 21:32:09 #134
346653 Ceviche
pi_187122331
Bedankt voor de info, D-E! Ik vermoedde wel zoiets maar geen idee of het echt zo was.

Met spanningshoofdpijnen kun je toch niet lekker coconnen? Ik wilde per se dat m'n huis aan kant was voor als de baby zich aandiende, dat vond ik al lastig omdat je natuurlijk niet meer zoveel kan doen op een dag, laat staan met hoofdpijn of andere issues. Dan was ik voor m'n gevoel nooit tot rust gekomen :P

Gelukkig kun je nu ontstressen *) weet je al wat je met je uren gaat doen? Die komen met de baby natuurlijk wel van pas :)
  maandag 27 mei 2019 @ 21:42:34 #135
346653 Ceviche
pi_187122566
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2019 20:34 schreef Ticootje het volgende:
Ik moest sowieso rekening houden met minimaal een nacht blijven.
Bij Bram mocht ik toch eerder toen zn suiker prima bleek. Wie weet.
Hier werd eerst gezegd dat we een paar uur moesten blijven, toen minimaal 12 uur (tot 6 uur 's avonds), toen 1 uur 's nachts maar ze zetten ons niet op straat midden in de nacht, dus dat zou de volgende ochtend rond 7 uur worden. Toen bleek dat we moesten wachten op een arts, die zou tussen 10 en 12 uur komen, die kwam tegen 1 uur, die moest nog overleggen met haar leidinggevende maar die was naar een spoedgeval dus uiteindelijk mochten we tegen 3 uur weg. Geeft op zich niks maar wij verwachtten een paar uur te moeten blijven en dan ben je ineens anderhalve dag verder en heb je nog geen idee wanneer je weg mag. Dat het steeds verschoven werd, daar kreeg ik het benauwd van. En niet geslapen, en hormonen, op een gegeven moment was ik ervan overtuigd dat ze m'n zoon gingen houden tot z'n 18e 8)7
Ik had het gevoel dat we een week verder waren.

Zie je er tegenop? Of vind je het niet zo erg om een nacht te moeten blijven? Zou wel fijn zijn als het nu weer zo loopt dat jullie wat sneller weg mogen.
pi_187122833
@douche-eendje: ik snap die spanning bij je vriend wel. Kleine tip: in het boek 'Aanpakken voor vaders' staat een hoofdstuk voor het noodgeval dat de verloskundige niet op tijd is. Sowieso vond ik dat zelf ook het allerfijnste boek als voorbereiding op de bevalling, omdat heel duidelijk alle fasen van de bevalling worden besproken, en daarnaast nog wat info over de kraamweek. Puur gericht op de man, wat hij kan verwachten en hoe hij steun kan bieden.Zowel man als ik hebben het met veel interesse gelezen tijdens mijn zwangerschap.

@Sisu: gefeliciteerd met R!
  dinsdag 28 mei 2019 @ 06:16:40 #137
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_187125958
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2019 21:42 schreef Ceviche het volgende:

[..]

Hier werd eerst gezegd dat we een paar uur moesten blijven, toen minimaal 12 uur (tot 6 uur 's avonds), toen 1 uur 's nachts maar ze zetten ons niet op straat midden in de nacht, dus dat zou de volgende ochtend rond 7 uur worden. Toen bleek dat we moesten wachten op een arts, die zou tussen 10 en 12 uur komen, die kwam tegen 1 uur, die moest nog overleggen met haar leidinggevende maar die was naar een spoedgeval dus uiteindelijk mochten we tegen 3 uur weg. Geeft op zich niks maar wij verwachtten een paar uur te moeten blijven en dan ben je ineens anderhalve dag verder en heb je nog geen idee wanneer je weg mag. Dat het steeds verschoven werd, daar kreeg ik het benauwd van. En niet geslapen, en hormonen, op een gegeven moment was ik ervan overtuigd dat ze m'n zoon gingen houden tot z'n 18e 8)7
Ik had het gevoel dat we een week verder waren.

Zie je er tegenop? Of vind je het niet zo erg om een nacht te moeten blijven? Zou wel fijn zijn als het nu weer zo loopt dat jullie wat sneller weg mogen.
Eigenlijk zou is gewoon zo snel mogelijk thuis zijn. Dus gewoon vroeg baren, rond avondeten thuis.

:D
  dinsdag 28 mei 2019 @ 07:14:46 #138
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_187126162
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2019 21:32 schreef Ceviche het volgende:
Bedankt voor de info, D-E! Ik vermoedde wel zoiets maar geen idee of het echt zo was.

Met spanningshoofdpijnen kun je toch niet lekker coconnen? Ik wilde per se dat m'n huis aan kant was voor als de baby zich aandiende, dat vond ik al lastig omdat je natuurlijk niet meer zoveel kan doen op een dag, laat staan met hoofdpijn of andere issues. Dan was ik voor m'n gevoel nooit tot rust gekomen :P

Gelukkig kun je nu ontstressen *) weet je al wat je met je uren gaat doen? Die komen met de baby natuurlijk wel van pas :)
Die hoofdpijnen waren vorige week, begon dinsdagavond want een-na-laatste werkdag. Woensdag liep redelijk lekker aan werk, op wat gezever na. Donderdag barstte de bom op werk en heb ik nog op mijn laatste dag de halve dag van alles op lopen lossen omdat men het overzicht totaal kwijt was, dus ik kwam thuis met een hoofd 8)7.
Vrijdag was ik vrij en ben ik uit alle werkgerelateerde appgroepen gegaan, heb alle belangrijke dingen om te onthouden (wachtwoorden, wat waar ligt/kleine overdrachtdingen), werkpasjes en meer in mijn broodtrommel gemikt en sindsdien is het hoofdstuk werk afgesloten :s). Zaterdag wezen zwemmen, chille avond op scouting gehad en volledig kapot moe in mijn bed beland O+. Ik zit nu echt in zo'n vakantie-flow.
Ja ik weet al wat ik met mijn uren ga doen, heb ik begin dit jaar al besproken. Mijn cao kent plb-uren en daar heb ik er genoeg van om straks tot iig eind januari 2021 1 dag in de week minder te werken met behoud van salaris :'). Werk dus straks een tijd lang 3 dagen in de week en daarna zien we wel weer, maar ik vermoed dat het zowel voor onze gezinssituatie voor mij 3 dagen en MeneerEend 4 dagen werken het meest gunstige is. Mijn schoonmoeder past straks 1 dag in de week op, 1 dag in de week kinderdagverblijf en verder gewoon heel veel bij ons O+
Maar werk, dat duurt nog minstens een week of 19. Eerst nog heel, heel veel andere leuke en mooie dingen beleven.

Gogo, we hebben een beetje doorgesproken wat handig is. Gewoon simpele dingen, bel de verloskundige en zet telefoon op speaker. Zet de voordeur open. Controleer ademhaling, zorg voor warmte bij kind en mij. En dat in principe zo'n vlotte bevalling complicatieloos gaat, maar het grootste gedoe in de nageboorte zit dan nog en dan is de verloskundige er echt wel. En mocht de dienstdoende niet gelijk opnemen op dat moment, belt hij maar gewoon ook even naar het backupnummer van het ziekenhuis, mijn tante (verloskundige, woont een straat verderop, maar kan helaas door persoonlijke medische situatie niet meer werken) voor ondersteuning of 112 :P. Maar ook gewoon dat stukje stress dat hij niet in de buurt werkt & regelmatig niet bereikbaar kan/mag zijn, maar daar hebben we ook een noodlijstje voor inmiddels.

Vanavond partnerles yoga, MeneerEend is vanmorgen zeer op tijd naar werk gegaan want hij werkt zo'n 75 km verderop en horrorspits. Vanmorgen om 6 uur in de auto gestapt en hij was voor 7en op werk, dus hij kan heel vroeg naar huis :P

[ Bericht 6% gewijzigd door douche-eendje op 28-05-2019 07:46:56 ]
  dinsdag 28 mei 2019 @ 14:45:18 #139
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_187132222
Zo, ik heb weer een sticker van de verloskundige. Toen ze vroeg hoe het ging en ik antwoordde met ' ik ben klaar om het kind te krijgen, maar nog lang niet klaar met zwanger zijn want het is zo leuk' ontdooide ze ineens :D.
  dinsdag 28 mei 2019 @ 16:50:34 #140
56471 pinquit
oh my lama!
pi_187134889
Was dat die waar je eigenlijk geen klik mee had? :D
  dinsdag 28 mei 2019 @ 17:02:38 #141
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_187135144
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 16:50 schreef pinquit het volgende:
Was dat die waar je eigenlijk geen klik mee had? :D
Ja _O-
pi_187135644
Ego post: weeen, al zo’n 11 uur regelmatig en Ik moet ze de laatste 7 uur al echt wegzuchten/kreunen. Maar ze er blijven zo’n 10-15 minuten tussen zitten. Dus nog geen actieve fase denk ik....
Ik weet niet wat ik beter kan doen: in bed blijven liggen voor nu en wat rust pakken, of op staan en bad opzetten etc. Ik wil ook weer niet te vroeg het bad in....
pi_187136297
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 17:31 schreef dodoria het volgende:
Ego post: weeen, al zo’n 11 uur regelmatig en Ik moet ze de laatste 7 uur al echt wegzuchten/kreunen. Maar ze er blijven zo’n 10-15 minuten tussen zitten. Dus nog geen actieve fase denk ik....
Ik weet niet wat ik beter kan doen: in bed blijven liggen voor nu en wat rust pakken, of op staan en bad opzetten etc. Ik wil ook weer niet te vroeg het bad in....
Ow wat spannend Dodoria! Denk je dat slapen nog lukt? Dat is voor de ontspanning en de aanmaak van oxytocine het allerbeste. Maar wanneer slapen niet gaat, dan zou ik verticaal blijven, kan de zwaartekracht al lekker zijn werk doen :)
Zet hem op! :D
Zwangerschapsdocent bij de vereniging Samen Bevallen ❤
pi_187136361
Spannend dodoria! Het bad alvast neerzetten kan geen kwaad toch? Ik heb geen idee hoe lang dat duurt. En verder lekker rustig aan doen zolang dat gaat? In elk geval veel succes :% :D

douche-eendje fijn dat die verloskundige wat ontdooide :)
  dinsdag 28 mei 2019 @ 18:19:39 #145
56471 pinquit
oh my lama!
pi_187136515
Oehh dodoria, spannend! Bad opblazen kan sowieso! Heb je ook wat te doen, misschien wel fijn.
  dinsdag 28 mei 2019 @ 18:24:29 #146
346653 Ceviche
pi_187136572
Ik ben ook team bad. Stel dat het toch weeën zijn die wat doen, dan staat het bad vast. Als het dan ineens snel gaat heb je misschien geen tijd meer.
Spannend hoor, ik hoop dat je snel je baby vast kan houden O+
  dinsdag 28 mei 2019 @ 18:37:05 #147
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_187136758
Team zoek ontspanning, of het nou bad, een skippybal bouncen of wat dan ook is. Ontspanning is meer oxytocine :D succes dodoria!
  dinsdag 28 mei 2019 @ 18:43:17 #148
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_187136828
Succes!
pi_187137576
Zet hem op Dodoria! :%
Ontspanning zoeken indd, misschien vind je onder de douche gaan wel fijn.
Het bad opzetten kan altijd er hoeft niet meteen water in en je bent even afgeleid. (voor zover dat nog kan)
pi_187137748
Ik had een goede GUO 🖤 ze is helemaal op schema 🖤
  dinsdag 28 mei 2019 @ 19:32:07 #151
56471 pinquit
oh my lama!
pi_187137767
Yesss KD *O* O+
pi_187137875
Fijn dat ze helemaal op schema ligt Kleurdoos *O*
pi_187138120
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 19:31 schreef Kleurdoos het volgende:
O+
  dinsdag 28 mei 2019 @ 20:45:31 #154
346653 Ceviche
pi_187139788
Kleurdoos *O*
  dinsdag 28 mei 2019 @ 21:04:36 #155
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_187140175
Fijn kd!
pi_187143192
Zo prachtig tussen de lijntjes.
Ik maar denken dat ze zo stil blijft liggen omdat ze steeds maar op 1 plek trapt, ligt de placenta voor met 1 plek vrij waar ik haar dus duidelijk wel voel :p
pi_187144756
Super KD!
Schudden voor gebruik
pi_187144762
Team bad opblazen! *O*
Schudden voor gebruik
pi_187146021
Ik heb geluisterd naar team bad opblazen 😉 en het heeft geholpen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_187146023
Jaaa, daar is hij dan *O* Hard gewerkt maar je hebt het toch maar mooi geflikt ^O^ Gefeliciteerd en veel geluk O+
  woensdag 29 mei 2019 @ 05:45:28 #161
346653 Ceviche
pi_187146048
Gefeliciteerd Dodoria!
pi_187146265
Van harte gefeliciteerd met de geboorte van je zoon dodoria! :D
pi_187146393
Jippie, van harte gefeliciteerd *O*
  woensdag 29 mei 2019 @ 07:26:21 #164
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_187146422
Gefeliciteerd dodoria! Dat klinkt als een flinke klus, maar je hebt het geweldig gedaan!
pi_187146432
Gefeliciteerd Dodoria!!
  FOK!fotograaf woensdag 29 mei 2019 @ 07:34:05 #166
148247 taxibabe
pi_187146490
Jaa een zoon voor Dodoria! Gefeliciteerd! *O*
  woensdag 29 mei 2019 @ 07:55:22 #167
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_187146666
Gefeliciteerd!!!
  woensdag 29 mei 2019 @ 07:58:50 #168
149959 SQ
snelle trees
pi_187146704
Van harte gefeliciteerd dodoria!
disclaimer
pi_187146745
Van harte gefeliciteerd, Dodoria!
pi_187146910
Gefeliciteerd dodoria!
pi_187147087
Gefeliciteerd! *O*
Flink aan de bak geweest zo te lezen, je hebt het super gedaan!
  woensdag 29 mei 2019 @ 08:49:13 #172
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_187147120
Gefeliciteerd dodoria :*
pi_187147227
Gefeliciteerd dodoria!
pi_187147269
Ohhhhhhw wat heb jij hard gewerkt!!

daar is je baby dan O+

Gefeliciteerd! :*
Schudden voor gebruik
pi_187147300
Gefeliciteerd dodoria! *O*
  woensdag 29 mei 2019 @ 09:38:45 #176
386633 Adnap
I love Life !
pi_187147676
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 19:31 schreef Kleurdoos het volgende:
Wat fijn !!!
I live life, i love life
Op Youtube dagelijks vlogs en kookvideo's bij Vraag 't Suus
pi_187148132
:W

Hoi, ik kom mij even melden. Ik heb hier vorig jaar ook even meegeschreven tot in november helaas bij een echo bij 9 weken bleek dat er geen hartje meer klopte. Ik was toen na 4 jaar en 3 ivf pogingen zwanger geworden van een tweeling.

Dus onze verrassing was eind maart erg groot toen ik spontaan zwanger bleek te zijn.
Na 4 goede echo's, goede nipt en nu bij 13 weken het hartje gehoord te hebben durf ik er wat in te geloven :)

Ik vind het soms nog een beetje moeilijk, want mijn vorige uitgerekende datum is over een paar weken. Maar nu uitgerekend op 3 december en we kijken er erg naar uit.
  woensdag 29 mei 2019 @ 10:13:16 #178
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_187148187
Dat is echt zo toevallig B_U, geen idee waarom maar ik moest gisteren nog aan je denken ineens! Van harte gefeliciteerd, wat fijn O+
  woensdag 29 mei 2019 @ 10:14:14 #179
56471 pinquit
oh my lama!
pi_187148201
Gefeliciteerd Dodoria! Wat een klus! Fijn dat alles goed is gegaan O+
  woensdag 29 mei 2019 @ 10:22:52 #180
149959 SQ
snelle trees
pi_187148296
Wat een fijn nieuws, bottoms! Het is je ontzettend gegund, ik wens je een prachtige en (relatief ;)) zorgeloze zwangerschap toe :*
disclaimer
  woensdag 29 mei 2019 @ 11:02:08 #181
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_187148868
Ohw bottoms-up! Wat een fijn nieuws! Fijne zwangerschap gewenst O+
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  woensdag 29 mei 2019 @ 11:12:57 #182
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_187149037
Gefeliciteerd Dodoria! *O* heftige bevalling, maar daar is hij O+

BU wat goed jou hier weer te zien! O+
  woensdag 29 mei 2019 @ 11:15:19 #183
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_187149081
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2019 10:08 schreef Bottoms_up het volgende:

Hoi, ik kom mij even melden. Ik heb hier vorig jaar ook even meegeschreven tot in november helaas bij een echo bij 9 weken bleek dat er geen hartje meer klopte. Ik was toen na 4 jaar en 3 ivf pogingen zwanger geworden van een tweeling.

Dus onze verrassing was eind maart erg groot toen ik spontaan zwanger bleek te zijn.
Na 4 goede echo's, goede nipt en nu bij 13 weken het hartje gehoord te hebben durf ik er wat in te geloven :)

Ik vind het soms nog een beetje moeilijk, want mijn vorige uitgerekende datum is over een paar weken. Maar nu uitgerekend op 3 december en we kijken er erg naar uit.
Bottoms :o O+ O+ :'( :'( :'( :'( O+ O+

Welkom terug hier en ik wens je een hele fijne zwangerschap, ik hoop dat je straks alle zorgen van de afgelopen jaren los mag gaan laten en het vertrouwen mag gaan groeien dat dit goed gaat komen.

Want ik heb nog best vaak teruggelezen rond mijn eigen 2e streepje en aan je gedacht. Verdorie, de dag voor mij had jij een positieve test. Bobby daarna. Vond het zo oneerlijk dat het bij jou mis moest gaan :*
  woensdag 29 mei 2019 @ 11:17:52 #184
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_187149121
dodoria gefeliciteerd! *O*

Bottoms up ook gefeliciteerd en welkom. Wat een emotionele achtbaan joh, en zo bijzonder dat het toch spontaan is gebeurd. Mijn ervaring is dat zodra die vorige UD voorbij is het verdriet daarover ook wegebt en plaats kan maken voor de blijdschap over dit kindje :)

Na een topfit tweede trimester is hier de zwangerschapsmisselijkheid zich weer aan het aandienen. Hopelijk blijft het minimaal....
pi_187149140
BU O+ *O* Gefeliciteerd!!! Wat een fantastisch nieuws!

Dodoria *O* Gefeliciteerd! En wat een klus, jeetje, en dat bij een derde kindje :o Maar hij is er, geniet van elkaar O+
pi_187150955
quote:

Wat ontzettend bijzonder dat je je weer kunt melden hier O+ :'( O+ Helemaal spontaan zwanger geworden :o
Hopelijk verzacht de pijn van het verlies van de tweeling in het verloop van je zwangerschap en gaat de ongerustheid er steeds meer vanaf. Mijn situatie is niet vergelijkbaar met de jouwe, maar ik vond de eerste periode ook enorm spannend. De tweede helft van de zwangerschap bleek ik er ineens veel meer vertrouwen in te hebben. Dat gun ik jou ook ontzettend! :*
pi_187151457
Dodoria van harte gefeliciteerd met je zoon *O*

Bottoms_Up welkom! Wat fijn en bijzonder dat je nu zo spontaan zwanger bent geworden O+
pi_187152108
Dodoria gefeliciteerd !! O+

Bottums :'( gefeliciteerd en welkom O+
pi_187152943
quote:

Wat ontzettend fijn Bottoms O+ . In heb ook regelmatig aan je gedacht.
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
pi_187153209
Wat een prachtig nieuws Bottoms, hopelijk krijg je gedurende je zwangerschap steeds meer vertrouwen :*
  woensdag 29 mei 2019 @ 16:32:50 #191
426379 elamanilo
elämänilo
pi_187153785
*O* Wow Dodoria! Dat klinkt intens, maar hij is er, je derde O+ Wat heb je hard gewerkt! Nu heel verdient lekker bijkomen met een verse prul in je armen. :*

Bottuns-up, ook wow! Van harte gefeliciteerd met deze bijzondere zwangerschap!
  woensdag 29 mei 2019 @ 19:12:21 #192
208890 June.
Seriously?
pi_187156475
quote:

Alle strepen zijn bijzonder, maar helemaal als het zo lang geduurd heeft. Gefeliciteerd O+

En dodoria ook gefeliciteerd met je zoon O+ *O*
pi_187156503
Bottems! *O* O+
Schudden voor gebruik
pi_187156539
Hier vandaag het gezichtje gezien van ons piertje O+ ik wilde eigenlijk erg weinig echo's, maar omdat de vorige keer bij de 20w en mijn meneer er niet bij was en we het gezichtje niet hadden kunnen zien.... mocht het over.

Maar bijna 28w is bijzonder zeg O+
Glimlachen en drinken. Rond neusje O+

Verliefd O+
Schudden voor gebruik
pi_187158170
quote:

Wauw Bottoms! O+ Wat een geweldig nieuws! *O*

Ik duim voor een heerlijke, fijne zwangerschap
pi_187164324
Bottoms, van harte gefeliciteerd!
  donderdag 30 mei 2019 @ 10:47:18 #197
480396 Sisu
Oudgediende
pi_187165330
Oh Dodoria! jij krachtige harde werker. wat een uitputtingsstrijd, maar nu ligt hij hopelijk bij je op de borst en kun je het allemaal eens gaan verwerken.
Ik had ook vrij veel gesprekken nodig om het wat te kunnen relativeren namelijk. Gelukkig heb ik een super kraamhulp. Hoop dat dit jou ook gegund is.
gefeliciteerd! <3

B.u.
Gefeliciteerd met jullie mooie echo! <3 Echt; wat een geweldig nieuws. hoop dat het allemaal goed gaat. dikke kus!
Zonder hoop geen leven.
pi_187169854
Bedankt iedereen O+
Ik had niet verwacht dat zoveel mij zouden herinneren.

Oh stippel, wat klinkt dat heerlijk om al zoveel details te zien op een echo!
  donderdag 30 mei 2019 @ 21:07:09 #199
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_187173847
:O

Heerlijk uit eten geweest en nu op bed tv kijken. Morgenochtend weer zwemmen, samen met MeneerEend O+

[ Bericht 1% gewijzigd door douche-eendje op 30-05-2019 21:16:35 ]
pi_187173976
quote:
6s.gif Op donderdag 30 mei 2019 16:40 schreef Bottoms_up het volgende:
Bedankt iedereen O+
Ik had niet verwacht dat zoveel mij zouden herinneren.

Oh stippel, wat klinkt dat heerlijk om al zoveel details te zien op een echo!
Zeker wel O+ Wat ontzettend bijzonder dat het nu spontaan gelukt is. Ik wens je een hele fijne zwangerschap toe :*
pi_187174851
B-U! Jou heb ik nog zien vertrekken in het andere topic, maar ik had niet meegekregen dat het helaas zo was geëindigd ;( wat ontzettend fijn om je hier weer te zien O+
pi_187175621
Zeker wel BU, je hoorde bij de streepjesregen waarbij ik de laatste was die positief testte. Ik weet nog dat ik al jaloers was op DE en jou, want ik had niet verwacht dat mijn IVF-poging ook gelukt zou zijn. Die jaloerse gevoelens, dat bleek later dus wel heel onterecht, ik vond het zo erg voor je dat het mis ging.

Ik heb heuse nesteldrang :D Ben continu lijstjes aan het afvinken. Soms lastig dat het fysiek allemaal niet meer zo goed wil, ik moet het echt in een veel rustiger tempo doen allemaal. Gelukkig nestelt mijn man mee en werkt hij mijn lijstjes ook braaf af als hij de tijd heeft O+ Vandaag heb ik de overgenomen maxi cosi schoongemaakt. Die was intensief gebruikt voor drie kinderen. Ik ben helemaal blij dat het gelukt is om de riempjes weer grijs te krijgen ipv vaalbruin :P
Ik heb ook enorm veel koopdrang. Geef bakken met geld uit - niet alleen aan de baby, ook aan het nieuwe huis/de tuin enzovoorts. De man remt me wat af en dan probeer ik geduldig te blijven O-) want ik weet dat hij gelijk heeft en ik anders ook veel bedachtzamer ben.

We hebben besloten niet meer met mensen over de bevalling te praten. We hebben er best veel vertrouwen in, maar er zijn mensen die een thuisbevalling overduidelijk onverantwoord en eng vinden.. we worden daar beide wat geīrriteerd en onzeker van. De hypnobirthing-oefeningen hebben we weer opgepakt. Weer even het gevoel krijgen dat we een heleboel tools hebben om te kunnen ontspannen :)
  donderdag 30 mei 2019 @ 23:13:51 #203
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_187176280
Bobby, ik kan mij die dag ook nog zo goed herinneren. Echt gewoon trillende handen en ik vond het ook weer zo oneerlijk :@. Kwam ik aan met mijn trajectje van 4 maanden clomid, terwijl er anderen nog steeds moeten wachten op, niet wetende of. Maar ik denk en hoop wel dat die 4 maanden clomid, de ziekenhuisbezoeken -ook al waren het er maar een paar in mijn geval- mij een beter persoon hebben gemaakt als aanstaande moeder. Het is gewoon niet vanzelfsprekend dat dit kan, ik koester het onwijs en ik gun dit iedereen zo ontzettend. Vandaar dat ik ook heel blij ben om je hier weer te mogen zien B-U, want het is iedereen echt zo gegund en ik heb nog regelmatig aan je gedacht :*.

En echt, die dag. MeneerEend geloofde het in eerste instantie niet :'), dus ik ben vanuit werk nog naar de kruidvat gegaan en heb diezelfde avond geloof ik nog 2 of 3 andere zwangerschapstesten gedaan. Bekaf van alle ontlading aan spanning en OMGWTFBBQ :o op bed gaan liggen, hoor ik de voordeur open gaan en komt mn schoonmoeder ineens naar binnen lopen. Testen lagen nog op de keukentafel, oeps. Snel naar beneden gerend met 'mweh, bijwerkingen clomid' met een vest in mijn handen en voor haar snel de woonkamer in gelopen en met een goede worp mn vest zo op tafel over de testen heen gegooid. Het heeft hier ook wel wat tijd nodig gehad om uiteindelijk te landen, want ik wist al zo'n 6 jaar dat zwanger worden misschien wel eens lastig zou kunnen worden en dan gaat het toch ineens zo snel. Baby mag ook nog wel even blijven zitten, ik ben nog niet klaar met zwanger zijn. Wel onwijs nieuwsgierig naar dat mensje in mijn buik, maar ach. Zo is het ook gezellig, vooral tussen 4-5 snachts als het wakker is en mijn hele buik beweegt O+.

Hier is de nesteldrang wel een beetje in het laatste stadium denk ik. Eigenlijk alles staat wel klaar, nog 4 dingen op ons bord die wel fijn zijn als ze gedaan zijn en verder ben ik nu eindelijk eens begonnen aan mijn gigantische stapel tijdschriften en boeken die ik nog wil lezen. Heerlijk. Ow en kopen, kopen kopen inderdaad. Heb een heel pinterestbord klaarstaan met kleertjes in maat 62/68 die ik superleuk vind.

Goed dat je de hypnobirthingtools hebt opgepakt en zoveel vertrouwen hebt dat een thuisbevalling de insteek is. Hier net zo hoor, uiteindelijk moet ik het met mijn omgeving aan ondersteuning doen en ik heb momenteel gewoon liever mijn bubbel thuis. Genoeg fijne plekjes en als het medisch noodzakelijk is kan ik altijd nog naar het ziekenhuis. Mijn verloskundigen zijn kundig genoeg om dat in te kunnen schatten en daar vertrouw ik dan ook op ^O^

[ Bericht 0% gewijzigd door douche-eendje op 30-05-2019 23:26:16 ]
  donderdag 30 mei 2019 @ 23:39:44 #204
346653 Ceviche
pi_187176724
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 22:37 schreef BobbyMcGee het volgende:
We hebben besloten niet meer met mensen over de bevalling te praten. We hebben er best veel vertrouwen in, maar er zijn mensen die een thuisbevalling overduidelijk onverantwoord en eng vinden.. we worden daar beide wat geīrriteerd en onzeker van. De hypnobirthing-oefeningen hebben we weer opgepakt. Weer even het gevoel krijgen dat we een heleboel tools hebben om te kunnen ontspannen :)
Niks van aantrekken hoor, zeker als je vk vertrouwen heeft in een thuisbevalling, gewoon doen.
Ik had een collega die zelf al 2 kinderen had, en die vond een thuisbevalling ook helemaal niks en eng en gevaarlijk enzo, en toen ik over een bevalbad begon zei ze dat zij bij haar bevallingen totaal geen water kon verdragen en niet wist hoe snel ze onder de douche vandaan moest komen, en dat ze het zonder pijnstilling had willen doen maar dat het echt verschrikkelijk was en ze per se pijnstilling wilde tijdens de bevalling, et cetera.
Ik ben gewoon thuis bevallen, douche was heerlijk en geen pijnstilling aan te pas gekomen en ik had niet anders gewild. Gewoon doen waar je je goed bij voelt.
Andermans ervaringen en angsten zijn van hun, niks van aantrekken. :)
pi_187177586
B U: dat vond ik ook super bijzonder. Zelf nog nooit meegemaakt. Wel bij de eerste een korte crappy echo ondergaan bij een gyno in opleiding om even zeker te zijn van iets onduidelijks.

En dat onduidelijks toonde ook op het scherm. Alleen de billen en een voet gezien toen :')

Onze verloskundige en echoscopiste in één gaf al aan dat rond 28w de mooiste plaatjes opleveren.
Schudden voor gebruik
pi_187177603
Ceviche slaat de spijker op kop... angsten van anderen projecteren idd!
Schudden voor gebruik
  vrijdag 31 mei 2019 @ 02:06:38 #207
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_187178153
Ceviche O+. Je slaat de spijker op zijn kop inderdaad.
Ik merk hier trouwens ook heel sterk dat hoe suf het misschien ook klinkt, het ziekenhuis mij niet kan bieden wat ik zoek bij een ongecompliceerde bevalling. Kraamsuite, het klinkt prachtig.
Het heeft geen bad en een standaard ziekenhuisdouche. Het heeft een 1persoonsbed en een slaapstoel voor 1 persoon. De apparatuur staat duidelijk in het zicht en de ruimte is anders, vreemd. En foeilelijk fotobehang :+, degene die dit sfeervol ingericht vind moet eens met een interieurontwerper babbelen over beleving bij baring :+

Als er medische noodzaak/indicatie is zal het mij werkelijk mijn reet roesten in wat voor omgeving ik ben hoor, maar zolang ik een thuisbevalling mag doen, dan lekker in het comfort van mijn eigen huis. Waar ik kan gaan en staan waar ik wil. Waar ik eventueel op bed wat weeën weg kan puffen, starend in de ogen van MeneerEend die naast mij ligt. Of lekker in bad kan vertoeven. Of onder mijn eigen, fijne douche.
Maar ik ben dan ook niet bang voor de aankomende 'pijn'. Het zal hard werken zijn, maar och. Mentaal ben ik er klaar voor.

[ Bericht 1% gewijzigd door douche-eendje op 31-05-2019 02:25:25 ]
  vrijdag 31 mei 2019 @ 03:23:29 #208
346653 Ceviche
pi_187178312
D-E, omgeving Rotterdam toevallig? Je omschrijft echt precies de kamer waar wij terecht kwamen na de bevalling :D
Die badkamer had trouwens een aparte sproeier naast de wc zodat je jezelf schoon kan spoelen bij het plassen. Wat een ideaal ding.
Maakte de hele ervaring toch net even wat beter :D
  vrijdag 31 mei 2019 @ 04:14:21 #209
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_187178351
Nee andere regio. Maar ik denk dat dat voor veel ziekenhuizen zo is hoor. 'ruim opgezet'. Ja heel leuk, maar momenteel ben ik liever in een kleine prikkelarme ruimte. Die kraamsuites doen mij gewoon denken aan zo'n budgethotel, maar het verkoopt als een verplaatste thuisbevalling met al het comfort van thuis. Nou, ik wil niet weten hoe de slaapkamer van die mensen eruit ziet :P. Maar ik ben misschien dan ook een beetje verpest door mijn eigen huis waar iedere kamer een specifiek door ons uitgezochte sfeer heeft die past bij de ruimte en waar warmte en ontspanning, thuiskomen centraal staat.

Dat plassen snachts hč }:| :P

[ Bericht 11% gewijzigd door douche-eendje op 31-05-2019 04:23:04 ]
pi_187179727
Ik heb dus bewust de keuze gemaakt om in zo'n kraamsuite te gaan bevallen. Het is idd geen thuis maar het biedt mij wel wat ik nodig heb. Denk dat iedereen vooral moet doen wat ze zelf willen, mensen hebben toch altijd een mening maar zij zijn niet degene die moeten bevallen.
  vrijdag 31 mei 2019 @ 09:45:42 #211
208890 June.
Seriously?
pi_187179767
Hier wil ik juist wél in een kraamsuite bevallen haha (met eigen verloskundige). Gewoon omdat het mijn eerste is, kijken of het allemaal wel vanzelf lukt. Mochten er complicaties zijn dan ben ik er al en hoef ik niet een trap nog af als ik thuis geweest zou zijn.

Besef ook dat bij je eerste je grotendeels thuis bent, tot je voldoende ontsluiting hebt. Dan ga je pas richting ziekenhuis. Dat kan zomaar een dag duren.
  vrijdag 31 mei 2019 @ 09:47:10 #212
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_187179781
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 09:42 schreef Whoopje het volgende:
Ik heb dus bewust de keuze gemaakt om in zo'n kraamsuite te gaan bevallen. Het is idd geen thuis maar het biedt mij wel wat ik nodig heb. Denk dat iedereen vooral moet doen wat ze zelf willen, mensen hebben toch altijd een mening maar zij zijn niet degene die moeten bevallen.
Klopt. En als de kraamsuite hetgeen is wat voor jou werkt, gewoon je gevoel daarin volgen ^O^. Daarom ben ik ook zo blij dat we gewoon de mogelijkheid hebben om te kiezen en zelfs tijdens de bevalling nog van plan te veranderen, als dat nodig blijkt.
Want ook vaak genoeg dat het de andere kant op schiet: dat het zo snel gaat dat je het ziekenhuis niet meer gaat redden of dat je denkt, mweh ik blijf wel thuis :P

Maar ik vind oprecht dat ze die kamers wel wat uhm, leuker mogen maken :+ Zoals het Catherina ziekenhuis in Eindhoven, die hebben er wat meer aan gewerkt dat ik daar prima zou kunnen bevallen. Maar ach, dat is nogal uit de richting :P Want dan is het voor mij gewoon een verplaatste thuisbevalling zonder toeters en bellen, het verschil tussen poliklinisch en klinisch. Als er hier een kraamhotel zou zitten oid was ik daar wel naartoe gegaan. Hier zijn alle kamers voor combinatie medisch en poliklinisch en dat geeft toch net een ander gevoel

[ Bericht 5% gewijzigd door douche-eendje op 31-05-2019 10:23:00 ]
pi_187181719
Sommige kamers hadden in het kraamhotel wel een bevalbad. Een aantal met een ligbad om weeën op te vangen, maar niet om in te bevallen en een aantal met enkel een douche.

Ik vond de kamer met het bevalbad er prima uit zien, maar ik heb er gewoon geen behoefte aan om weg van huis te zijn.

Vorige bevalling was, helaas voor mij, in een gewone verloskamer. Dat wil ik echt voorkomen. De verloskundige praktijk wil mij daarbij helpen en helpen ondersteunen in wat ik nodig heb (Of juist niet) en zolang mijn bloeddruk geen circus gaat doen houd ik dat voor ogen.

Ik merk dat ik mij een beetje afzonder en afsluit voor vanalles en iedereen. Voor de bangmakerij, maar ook voor de verromantiseerde beelden. Ik ben er gewoon te nuchter voor en heb een nuchtere bubbel.

Het is hier een beetje veel keidruk, maar als er wat is dan sta ik wel gelijk paraat. Eergisteren met spoed met vriendinnetje en haar kindje naar de eerste hulp gesjeesd. En dan doorsjezen naar de echo en boodschappen. En gisteren ineens 5 kids over de vloer, thuiswerken en de pokkebende weer opruimen... het was wel grappig om te zien dat wurm zo populair was ineens. Iedereen wilde maar naast hem zitten en samen spelen. En hij maar bemiddelen en vragen of iedereen ook een beetje zin had in "chillen en genieten op de stoeltjes met wat lekkers" O+

Gaf een soort glimp voor de toekomst als zijn maten hier rond gaan hangen ^^,

Op zich een oke dagje, maar ik was helemaal gesloopt erna. En ik kon gewoon niet goed slapen of in slaap blijven :( en wurm wil vandaag zoveel. *zucht*

Einde klaagstand :P
Schudden voor gebruik
  vrijdag 31 mei 2019 @ 13:15:45 #214
346653 Ceviche
pi_187182448
Voordeel van het ziekenhuis is dat je altijd personeel om hulp kan vragen :Y thuis miste ik dat wel, dat je even niemand hebt als de baby huilt en je weet niet wat te doen en de kraamzorg is al naar huis :{

En ik dacht na de bevalling dat we het ziekenhuis vermeden hadden, maar we moesten er alsnog heen voor de baby. Ik had er geen moment bij stilgestaan dat dat ook nog een optie was -O-
pi_187183226
Nou de hulp kwam zelden tot niet bij ons in het ziekenhuis.

Het was er veeeeel te druk kregen wij steeds te horen. Zelfs hulp om te douchen ging niet.

Ik was na ontslag ziekenhuis met de ambulance weer van huis terug naar ziekenhuis. Stukje ook doordat er niet goed geluisterd, verzorgd en gezorgd was.
Daarna zou het beter worden.. :')

Not.

Fijn dat het bij anderen wel "bevallen" is hoor!
Schudden voor gebruik
  vrijdag 31 mei 2019 @ 14:29:24 #216
346653 Ceviche
pi_187183444
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 14:11 schreef Stippelrientje het volgende:
Nou de hulp kwam zelden tot niet bij ons in het ziekenhuis.

Het was er veeeeel te druk kregen wij steeds te horen. Zelfs hulp om te douchen ging niet.

Ik was na ontslag ziekenhuis met de ambulance weer van huis terug naar ziekenhuis. Stukje ook doordat er niet goed geluisterd, verzorgd en gezorgd was.
Daarna zou het beter worden.. :')

Not.

Fijn dat het bij anderen wel "bevallen" is hoor!
Wat een poep :{ dat lijkt me toch een van de redenen waarom mensen naar het ziekenhuis gaan, voor de hulp die daar (sneller) is. Wat ongelooflijk stom dat je steeds moest wachten omdat het druk was.
Ik had thuis nog gedoucht, maar wel de kraam gevraagd in de buurt te blijven. Net bevallen, trillerig, bloed verloren enzo, ik vond het niet veilig om alleen te doen en dan zat ik nog op een kruk in de douche. Douchen lijkt me nou echt geen rare vraag na een bevalling.
Ik schrik er echt van. Weleens gelezen dat de anesthesist lang op zich liet wachten en dat vond ik al asociaal. Al snap ik dat ze het druk hebben maar echt, wat een onzin.
Ik denk dat ik het gemist heb, maar wil je deze keer een thuisbevalling? Of ga je weer naar een ziekenhuis?
  vrijdag 31 mei 2019 @ 14:35:43 #217
319308 Tink89
To live is to dance
pi_187183510
Ik had binnen 20 minuten een ruggenprik (om 2 uur 's nachts) en ben na de bevalling keurig door twee verpleegkundigen geholpen met douchen en aankleden. En verder kreeg manlief eten dat over was (ze maken blijkbaar altijd teveel). Standaardbeleid was daar om de kersverse papa's de eerste dag(en) ook van een warme maaltijd te voorzien. Ook kwamen ze de hele dag thee en koffie enzo brengen en waterijsjes (in november) en ijscompressen. Ik had echt helemaal niks te klagen.
pi_187184015
Pfoe, bevallen is nog heel erg ver van mijn bed op dit moment maar we zijn nu al vrij zeker dat dit in het ziekenhuis zal zijn. Ik ga mij daar veiliger voelen denk ik. Ik heb op zich ook totaal geen romantisch beeld bij een bevalling. Dus sfeer maakt mij echt niet uit.
Misschien helpt het ook dat we een goed gevoel hebben bij het ziekenhuis zelf. Er is vorig jaar zo goed voor ons gezorgd bij mijn curretage O+
pi_187184977
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 14:29 schreef Ceviche het volgende:

[..]

Wat een poep :{ dat lijkt me toch een van de redenen waarom mensen naar het ziekenhuis gaan, voor de hulp die daar (sneller) is. Wat ongelooflijk stom dat je steeds moest wachten omdat het druk was.
Ik had thuis nog gedoucht, maar wel de kraam gevraagd in de buurt te blijven. Net bevallen, trillerig, bloed verloren enzo, ik vond het niet veilig om alleen te doen en dan zat ik nog op een kruk in de douche. Douchen lijkt me nou echt geen rare vraag na een bevalling.
Ik schrik er echt van. Weleens gelezen dat de anesthesist lang op zich liet wachten en dat vond ik al asociaal. Al snap ik dat ze het druk hebben maar echt, wat een onzin.
Ik denk dat ik het gemist heb, maar wil je deze keer een thuisbevalling? Of ga je weer naar een ziekenhuis?
Ik wil graag thuis bevallen.ik wilde de eerste keer al niet in het ziekenhuis ^^, mja.

Te veel patiënten, te weinig personeel, te veel lastige zaken, te te te hoorde wij steeds. Toen ik voor de 2e keer ontslagen werd vroeg iemand waar zijn je andere kindjes eigenlijk? We hebben ze nog niet gezien. :')

-dit is mijn eerste-

Heuh? 5de toch?

Zo heerlijk persoonlijk allemaal. En fijn inlezen en luisteren en zulks. Ik moest eigenlijk elk uur gecheckt worden op bloeddruk, maar dat was op 1 hand te tellen per 2 dagen. Ook al gaf ik aan mij niet oké te voelen.

Mijn huisarts heeft mij beter begeleid erna. Toen ging het ook beter.
Schudden voor gebruik
  vrijdag 31 mei 2019 @ 16:26:31 #220
346653 Ceviche
pi_187185097
Klinkt niet fijn nee ;( ik hoop echt voor je dat je deze keer thuis kunt bevallen of anders een prettigere ervaring in het ziekenhuis hebt.
Bevallen is sowieso niet superleuk maar het juist belangrijk dat die kleine dingetjes eromheen dan in orde zijn. Jammer dat dit ziekenhuis daar dan niet in slaagt.
pi_187185162
Ik hoor hier niet meer, maar wilde ook even mijn ervaringen en mening delen over bevallen in het ziekenhuis vs bevallen thuis :P

Ik was medisch, dus ik had geen andere keuze dan bevallen in het ziekenhuis, maar al zou ik niet medisch zijn, dan zou ik alsnog kiezen voor het ziekenhuis.

Ik vind het juist veiliger aanvoelen in het ziekenhuis en voel mij daar meer op mijn gemak dan thuis (bij een bevalling).

Tijdens de bevalling was er een gynaecoloog en 3 verpleegsters aanwezig, die mij duidelijk en op een fijne manier uitlegden wat ik moest doen. Na de bevalling hielpen twee verpleegsters mij met douchen, hebben mij gekalmeerd. Mijn baby werd nagekeken door de kinderarts. We kregen eten aangeboden.

Wij werden opgenomen en moesten er 3 nachten blijven. We werden ontzettend goed verzorgd. Ze kwamen zelfs de baby sussen toen ze krampen had. En ze zijn 24 uur aanwezig en dat was denk ik ook wat ik nodig had tijdens de eerste dagen.

Een thuisbevalling vind ik een beetje egoīstisch ofzo. Stel dat er complicaties zijn en je baby moet snel behandeld worden, dan moet je nog helemaal reizen naar het ziekenhuis.

Maar goed, dat is natuurlijk mijn mening en iedereen moet vooral doen waar zij zich goed bij voelen :)
En er zullen vast ook ziekenhuizen zijn, waarbij het niet zo fijn eraan toe gaat (bijvoorbeeld door drukte).
  vrijdag 31 mei 2019 @ 16:40:02 #222
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_187185306
Maar dat wat je nu zegt is totaal niet gebaseerd op feiten, het al in het ziekenhuis zijn wil helemaal niet betekenen dat de hulp er sneller is, of beter zal gaan. Dat je dit zelf zo ziet is prima, maar dit is bewezen niet waar.
pi_187186133
quote:
17s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 16:40 schreef Budabuddumbam het volgende:
Maar dat wat je nu zegt is totaal niet gebaseerd op feiten, het al in het ziekenhuis zijn wil helemaal niet betekenen dat de hulp er sneller is, of beter zal gaan. Dat je dit zelf zo ziet is prima, maar dit is bewezen niet waar.
Het is misschien iets gevoelsmatig.
Ik bedoelde meer dat als er complicaties zouden zijn en het gaat mis, dan zou ik mij schuldig voelen als ik thuis was bevallen. Als ik in het ziekenhuis beval, dan heb ik als het goed is al het medisch personeel al bij de hand bij wijze van.

Maar goed, ik geloof ook dat als iets moet gebeuren dan gebeurt het ook. Maakt niet uit wat voor maatregelen je neemt.
  vrijdag 31 mei 2019 @ 17:35:10 #224
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_187186308
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 17:25 schreef CaVaBien het volgende:

[..]

Ik bedoelde meer dat als er complicaties zouden zijn en het gaat mis, dan zou ik mij schuldig voelen als ik thuis was bevallen. Als ik in het ziekenhuis beval, dan heb ik als het goed is al het medisch personeel al bij de hand bij wijze van.

Maar goed, ik geloof ook dat als iets moet gebeuren dan gebeurt het ook. Maakt niet uit wat voor maatregelen je neemt.
Die heb je thuis ook bij de hand, het ziet er alleen anders uit als je thuis bevalt. Een verloskundige heeft ook alles mee om de meeste dingen op te vangen, van instrumenten tot medicatie voor als je teveel bloed verliest, reanimatiespullen en zuurstof. Als dat niet zo was geweest had thuis bevallen ook nooit veilig kunnen zijn namelijk.

Maar ik blijf er gewoon bij, doe wat goed voelt en wat bij de situatie past. Als hier tijdens of na de bevalling blijkt dat naar het ziekenhuis gaan het beste voor mij en/of kind is, dan doen we dat.
pi_187186339
@mignonne heeft dacht ik ooit een stuk gedeeld over hoe snel er daadwerkelijk hulp is in het ziekenhuis versus thuis en dan met name buiten 'kantoortijden'.
Dus dat jij 's nachts wel in het ziekenhuis bent maar bijv.de gynaecoloog vanuit huis moet komen.

Verder ben ik van mening dat de' ideale' locatie (voor een heel groot deel) een gevoelskwestie is. Ik ben achtereenvolgens in het ziekenhuis, geboortehotel en thuis bevallen. Bij de middelste durfde ik thuis nog niet aan en was het geboortehotel een 'logische' keuze voor mijn gevoel. Bij de jongste was dat vertrouwen er wel, dus zo geschiedde.

Nou ja eigenlijk +1 op wat D-E in haar laatste alinea zegt.

[ Bericht 1% gewijzigd door Roosje84 op 31-05-2019 17:44:23 ]
  vrijdag 31 mei 2019 @ 20:42:52 #226
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_187188963
Mn wieg staat!

Als in, kamer 2 is klaar. Nog 1 te gaan.
  vrijdag 31 mei 2019 @ 21:26:18 #227
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_187189598
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 20:42 schreef Ticootje het volgende:
Mn wieg staat!

Als in, kamer 2 is klaar. Nog 1 te gaan.
Dubbele pret *O*
pi_187190040
Ik probeer ook nog niet met de bevalling bezig te zijn, dus scroll ik hier wat sneller doorheen :)

Even een korte vraag, ik moet echt dringend nieuw ondergoed kopen. Dragen jullie nog gewoon ondergoed of moet ik daarvan ook positiemode kopen?
  vrijdag 31 mei 2019 @ 21:58:50 #229
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_187190072
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 21:57 schreef B.ertha het volgende:
Ik probeer ook nog niet met de bevalling bezig te zijn, dus scroll ik hier wat sneller doorheen :)

Even een korte vraag, ik moet echt dringend nieuw ondergoed kopen. Dragen jullie nog gewoon ondergoed of moet ik daarvan ook positiemode kopen?
Ik draag normaal ondergoed, maar gewoon een maatje groter.
pi_187191331
Ik pas al mijn gewone ondergoed nog wel. Maatje groter zit wel iets comfortabeler. Maar ik zie het nut van positie-ondergoed niet zo.
pi_187191492
quote:
1s.gif Op donderdag 30 mei 2019 23:39 schreef Ceviche het volgende:

[..]

Niks van aantrekken hoor, zeker als je vk vertrouwen heeft in een thuisbevalling, gewoon doen.
Ik had een collega die zelf al 2 kinderen had, en die vond een thuisbevalling ook helemaal niks en eng en gevaarlijk enzo, en toen ik over een bevalbad begon zei ze dat zij bij haar bevallingen totaal geen water kon verdragen en niet wist hoe snel ze onder de douche vandaan moest komen, en dat ze het zonder pijnstilling had willen doen maar dat het echt verschrikkelijk was en ze per se pijnstilling wilde tijdens de bevalling, et cetera.
Ik ben gewoon thuis bevallen, douche was heerlijk en geen pijnstilling aan te pas gekomen en ik had niet anders gewild. Gewoon doen waar je je goed bij voelt.
Andermans ervaringen en angsten zijn van hun, niks van aantrekken. :)
Ik vond jouw bevallingsverhaal ook mooi om te lezen O+
We merken vanzelf hoe het gaat. Maar ik voel me thuis wel het prettigst en heb ook de indruk dat ik me daar vrijer voel om te bevallen zoals ik dat wil :)

Wat zonde dat er soms zo weinig begeleiding in het ziekenhuis is :o Fijn om te horen dat dat ook anders kan, en dat velen er juist een positieve ervaring hebben. Ik heb ook geen nare ervaringen in mijn ziekenhuistraject opgedaan, maar merkte wel dat ik al snel in een wat afhankelijke positie terecht kwam, waarbij ik me maar over gaf aan wat anderen het beste achten. Bij een bevalling wil ik dat liever niet, want ik denk dat ik zelf het beste weet wat ik nodig heb en hoe mijn lichaam reageert. Ik wil juist hulpverleners om mij heen die me wijzen op de signalen van mijn lichaam en me aanmoedigen op mezelf te vertrouwen.
pi_187191517
Beide keren ben ik mijn eigen ondergoed blijven dragen, dat ging probleemloos. Het hangt er natuurlijk wel vanaf wat voor model je draagt.
  vrijdag 31 mei 2019 @ 23:29:50 #233
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_187191651
positieondergoed is waarschijnlijk alleen chill als je een jurkje zonder positielegging/panty of broek zonder buikband draagt.
pi_187194563
Alweer een uur wakker :{w Ik ben tegenwoordig al tevreden als ik 'uitslaap' tot 6 uur _O-
Zo mooi hoe ik me onbewust al aan het voorbereiden ben op de komst van ons kindje ( :') :X )
  zaterdag 1 juni 2019 @ 06:24:00 #235
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_187194646
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 05:20 schreef BobbyMcGee het volgende:
Alweer een uur wakker :{w Ik ben tegenwoordig al tevreden als ik 'uitslaap' tot 6 uur _O-
Zo mooi hoe ik me onbewust al aan het voorbereiden ben op de komst van ons kindje ( :') :X )
Zo herkenbaar dit. Maar dit is pas mijn 2e plasstop van afgelopen nacht, ik ben een gelukkig mens. 2x 3+ uur slapen O+
Nu honger en dan nog even doorslapen tot een uur of 8. En ik heb mijn kuiten teruggevonden onder 10 liter vocht dankzij het zwemmen O+

37 weken *O*

[ Bericht 4% gewijzigd door douche-eendje op 01-06-2019 06:31:52 ]
pi_187195217
quote:
17s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 09:47 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Klopt. En als de kraamsuite hetgeen is wat voor jou werkt, gewoon je gevoel daarin volgen ^O^. Daarom ben ik ook zo blij dat we gewoon de mogelijkheid hebben om te kiezen en zelfs tijdens de bevalling nog van plan te veranderen, als dat nodig blijkt.
Want ook vaak genoeg dat het de andere kant op schiet: dat het zo snel gaat dat je het ziekenhuis niet meer gaat redden of dat je denkt, mweh ik blijf wel thuis :P

Maar ik vind oprecht dat ze die kamers wel wat uhm, leuker mogen maken :+ Zoals het Catherina ziekenhuis in Eindhoven, die hebben er wat meer aan gewerkt dat ik daar prima zou kunnen bevallen. Maar ach, dat is nogal uit de richting :P Want dan is het voor mij gewoon een verplaatste thuisbevalling zonder toeters en bellen, het verschil tussen poliklinisch en klinisch. Als er hier een kraamhotel zou zitten oid was ik daar wel naartoe gegaan. Hier zijn alle kamers voor combinatie medisch en poliklinisch en dat geeft toch net een ander gevoel

Precies, dat we überhaupt de mogelijkheid hebben om te kiezen wat we willen is super natuurlijk.

Ik snap idd je punt wel, de kamers hier zien er op zich prima uit maar het zijn wel duidelijk kraamsuites/ziekenhuiskamers.
  zaterdag 1 juni 2019 @ 10:07:35 #237
208890 June.
Seriously?
pi_187196458
quote:
17s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 17:35 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Die heb je thuis ook bij de hand, het ziet er alleen anders uit als je thuis bevalt. Een verloskundige heeft ook alles mee om de meeste dingen op te vangen, van instrumenten tot medicatie voor als je teveel bloed verliest, reanimatiespullen en zuurstof. Als dat niet zo was geweest had thuis bevallen ook nooit veilig kunnen zijn namelijk.

Maar ik blijf er gewoon bij, doe wat goed voelt en wat bij de situatie past. Als hier tijdens of na de bevalling blijkt dat naar het ziekenhuis gaan het beste voor mij en/of kind is, dan doen we dat.
Dat klopt wel, alleen een reguliere verloskundige ziet dat gewoon veel minder vaak (gelukkig!). En je moet vlieguren maken om je daar eigen in te maken en er feeling mee te krijgen.

Ik zou ook graag wat meer naīever naar mijn bevalling willen kijken, maar ik ben gewoon te gebiased. Zelf aardig wat ziekenhuisbevallingen gezien (met en zonder complicaties) en de verhalen van een vriendin die gynaecoloog in opleiding is helpen ook niet echt mee..

En ik weet heel goed dat het meerendeel thuis wel goed gaat. En dat er ook genoeg vrouwen zijn die wél graag thuis willen zijn. En fijn dat dat in NL ook gewoon kan, maar niet voor mij. Misschien bij een eventuele tweede als ons het gegund zou zijn.
  Manager PR/Moderator zaterdag 1 juni 2019 @ 11:02:47 #238
269689 crew  Viv
pi_187196947
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 10:07 schreef June. het volgende:
Ik zou ook graag wat meer naīever naar mijn bevalling willen kijken, maar ik ben gewoon te gebiased. Zelf aardig wat ziekenhuisbevallingen gezien (met en zonder complicaties) en de verhalen van een vriendin die gynaecoloog in opleiding is helpen ook niet echt mee..

En ik weet heel goed dat het meerendeel thuis wel goed gaat. En dat er ook genoeg vrouwen zijn die wél graag thuis willen zijn. En fijn dat dat in NL ook gewoon kan, maar niet voor mij.
Ik stond er precies zo in. Als je eenmaal hebt gezien hoe gigantisch snel ze vanuit de verloskamer op de operatiekamer kunnen staan als het er écht om gaat, daar kunnen geen statistieken tegenop.

Nooit van mezelf gedacht dus, dat ik tijdens de bevalling (bij 7 cm ontsluiting) zou besluiten om toch thuis te blijven. :o De bevalling ging zķ goed, dat verplaatsen naar het ziekenhuis de voortgang alleen maar dwars zou kunnen zitten. En ik was in zeer goede handen (een verloskundige met 43 jaar ervaring!), daar voelde ik me heel veilig bij. O+
  zaterdag 1 juni 2019 @ 11:15:15 #239
208890 June.
Seriously?
pi_187197065
Ja en dat is toch mooi @ViviRAWRS? Dat we dat ook gewoon nog lastminute kunnen besluiten hier in Nederland O+

En qua positieondergoed, vroeg me ook al af of je dat per se nodig hebt. Zit nu net in de fase dat ik zwangerschapsbroeken wil dragen, omdat mijn elastiekenmethode nu aan het einde van de dag ook niet meer zo fijn zit :+

En zat te kijken naar babykleding bij de prenatal, maar heb je echt een pyjama nodig voor de newborns? Of mogen die ook in een romper (met lange mouw) met kruik? Of is dat te koud in november #durftevragen
pi_187197219
@June. Wij hebben pas vanaf de bijvoedingsleeftijd pyjama's gebruikt. De eerste maanden draagt je kleintje in principe alleen maar zachte kleding waar hij prima in kan slapen, en het wordt niet vies (behalve dan kakjepakje :'( ). Bovendien vinden de meeste baby's het aan- en uitkleden niet zo heel erg leuk, en ouders dus ook niet. Vanaf 6 maanden gaat dat makkelijker, en dan is het ook echt nodig, na de warme maaltijd kan hij van top tot teen gepoetst en verkleed worden O+
  Manager PR/Moderator zaterdag 1 juni 2019 @ 11:31:16 #241
269689 crew  Viv
pi_187197234
@June.

Ja, dat vind ik ook érg tof van verloskundig Nederland! Bijna alles moet je hier ver van tevoren regelen en vastleggen, maar dit dus niet. O+

Positieondergoed heb ik nooit gekocht, ik kon mijn gewone ondergoed nog prima aan tot aan de bevalling.

En ik had geen pyjama's voor mijn baby, ze droeg overdag en 's nachts hetzelfde soort spul (wat Mrs.Peel dus ook zegt).
pi_187197509
@June.
Hier ook nooit pyjama’s gekocht.
V (bijna 2) draagt zelfs alleen nog rompers met de slaapzak erover snachts.
En indd een baby aan en uitkleden vindt hij en jij ook niet zo leuk, dus lekker in de kleertjes laten.
Tenzij kakpakje of melkpakje indd dan is verschonen wel aan te raden :P
  zaterdag 1 juni 2019 @ 12:06:23 #243
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_187197573
Mijn kinderen dragen nog steeds zelden een pyjama. Ze hebben er wat als het echt koud is of voor logeerpartijen.

Ik draag ook nooit een pyjama.
  zaterdag 1 juni 2019 @ 13:35:02 #244
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_187198787
Imgur doet stom.

Anyway, ik zit episch in de tuin in een opblaasbad

[ Bericht 17% gewijzigd door douche-eendje op 01-06-2019 14:12:53 ]
  zaterdag 1 juni 2019 @ 14:27:07 #245
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_187199569
Ik verkoel in de cabrio <3
pi_187200174
Wij deden vandaag een geslachtsbepaling..wij krijgen een:

O+ O+ O+
pi_187200219
quote:
17s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 06:24 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Zo herkenbaar dit. Maar dit is pas mijn 2e plasstop van afgelopen nacht, ik ben een gelukkig mens. 2x 3+ uur slapen O+
Nu honger en dan nog even doorslapen tot een uur of 8. En ik heb mijn kuiten teruggevonden onder 10 liter vocht dankzij het zwemmen O+

37 weken *O*
Houd je zoveel vocht vast? Succes komende dagen met de warmte!
Schudden voor gebruik
pi_187200282
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 15:12 schreef Sicilia het volgende:
Wij deden vandaag een geslachtsbepaling..wij krijgen een:

O+ O+ O+
ahhh zie die oudste eens springen met een blij hartje O+
Schudden voor gebruik
pi_187200319
Met 1,5 gebruikte wij nog geen pyjama... wollen onderdeken is wellicht een fijne tip ;)

Pas sinds hij 2,5 was vond hij het pas fijn elke avond een pyjama of iets om in te slapen aan te krijgen.

Zweterik slaapt trouwens liever in hemdje en onderbroek nu.
Schudden voor gebruik
  zaterdag 1 juni 2019 @ 15:33:47 #250
56471 pinquit
oh my lama!
pi_187200481
:D haha je dochter! Wat leuk Sicilia, gefeliciteerd :D twee van elk O+
  zaterdag 1 juni 2019 @ 16:32:26 #251
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_187201333
@June. ,ik heb er ook echt wel een tijd over nagedacht, uitgezocht en gekeken wat voor ons de beste optie was. De ambulancepost zit op 1 minuut sirene-afstand van mijn huis, ik woon 5 km bij het dichtstbijzijnde ziekenhuis vandaan. Dus in het meest ongunstige scenario ben ik alsnog redelijk snel daar :+ ;).
Ik denk ook wel dat ik een andere beslissing had gemaakt als ik 15+ minuten onderweg zou moeten zijn. Mijn verloskundigen zijn ervaren genoeg om de juiste beslissing te maken, samen met mij. Als het niet goed gaat, zijn we zo in het ziekenhuis. ^O^

Sicilia, wat leuk O+ Vooral de blijdschap van je kinderen is zo mooi om te zien.

Stippelrientje, ik hield vooral de laatste 2 werkweken exponentieel veel vocht vast, maar mijn bloeddruk bleef heel braaf. Het begint nu steeds meer weg te trekken door wisselbaden, temperatuurverschillen, zwemmen en bouncen op mijn yogabal. Heb inmiddels geen tintelende handen meer snachts, voel mijn energie met de dag meer terugkomen.
pi_187202901
Ik bedoel meer, succes met de warmte komende dagen. Want dan kan je nog wel eens extra of meer vocht vast gaan houden. Wat natuurlijk erg vervelend aan kan voelen ;)
Schudden voor gebruik
pi_187202934
@Sicilia haha wat is je dochter blij! Wat leuk joh, twee jongens en twee meisjes O+
@douche-eendje :D lekker zo'n badje!

Hier geen positieondergoed en pyama's vanaf de bijvoeding. Vorige keer had ik wel positieondergoed, maar dat vond ik eigenlijk vooral fijn ná de zwangerschap ivm kraam/maandverband, wond etc. Voorlopig pas ik m'n eigen ondergoed nog prima.

Vannacht lag ik nog lang te praten/knuffelen met mijn lief en voelde hij de baby tegen zijn buik schoppen :D Voor mij ook voor het eerst dat het zķ duidelijk was, niks subtiels meer aan O+
pi_187209187
Zooooo, ik ben uit ons badje geklommen. Overdag kreeg ik geen kans door de jeugd en vet druk hebben. Een beetje boel oververhit in de schaduw puffen :P kind op bed en toen vond ik het wel even mijn tijd :) haha.

Verdikke koud water nog.

Dus badjesbox haha
Schudden voor gebruik
  zaterdag 1 juni 2019 @ 22:28:48 #255
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_187209571
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 17:52 schreef Stippelrientje het volgende:
Ik bedoel meer, succes met de warmte komende dagen. Want dan kan je nog wel eens extra of meer vocht vast gaan houden. Wat natuurlijk erg vervelend aan kan voelen ;)
Ow ik overleef het wel hoor. Gewoon lekker slapen als het te warm is en daarna weer afkoelen in bad.
  zondag 2 juni 2019 @ 08:18:57 #256
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_187214881
Rommelnacht. Harde buik of wat, hele drukke baby en ik kan wel weer slapen nu, terwijl ik echt lekker slaap :O. Dus ik ga ook nog maar even een slaapje doen
  zondag 2 juni 2019 @ 14:26:39 #257
298849 mignonne
mignonne
pi_187220244
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 17:25 schreef CaVaBien het volgende:

[..]

Het OK team is in lang niet alle ziekenhuizen in huis 's nachts en in het weekend. De anesthesist ook niet. Gynaecoloog verschilt per ziekenhuis. In 'mijn' ziekenhuis zijn ze in huis maar in veel ziekenhuizen slapen ze thuis.

Dat betekent dus dat als er thuis iets gebeurd en er is spoed dat alles tegelijkertijd in gang gezet wordt en iedereen tegelijk gaat rijden. Waardoor je per saldo helemaal niet eens zo gek veel tijdsverlies hebt.

De complicaties die ik tot nu toe meegemaakt heb waarbij het echt minutenwerk was vonden allemaal thuis plaats omdat dat soort complicaties in die geval nu eenmaal vaak juist als eerst thuis gebeurd. De verloskundige zorg in NL is er echt op ingericht om dat goed op te kunnen vangen.

That having said moet je vooral bevallen daar waar je je goed voelt.

/spuit11
:)
  zondag 2 juni 2019 @ 15:14:11 #258
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_187221146
Kunnen ze mn tweeling niet op magische wijze zometeen in een mandje voor mn deur zetten?
  zondag 2 juni 2019 @ 15:28:02 #259
298849 mignonne
mignonne
pi_187221367
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2019 15:14 schreef Ticootje het volgende:
Kunnen ze mn tweeling niet op magische wijze zometeen in een mandje voor mn deur zetten?
Dan moet je voor twilight sleep gaan!

https://www.bellybelly.com.au/birth/twilight-sleep/
:)
  zondag 2 juni 2019 @ 15:28:43 #260
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_187221372
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2019 15:28 schreef mignonne het volgende:

[..]

Dat lijkt me wel wat. En daarna onsterfelijk zijn.
  Manager PR/Moderator zondag 2 juni 2019 @ 17:17:36 #261
269689 crew  Viv
pi_187223232
quote:

Damn, ik kende dat hele fenomeen niet. :o
pi_187223957
Bizar! Ik had er ook nooit van gehoord :o

Ik trek de hitte érg goed *O* doe helemaal niets en heb een hele tijd in een badje in de tuin gehangen. Zo'n fijne dag! O+

Hoe gaat het met de andere hoog- en minder zwangeren?
  zondag 2 juni 2019 @ 18:21:46 #263
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_187224335
quote:

[..]

Wauw. Lees ik nu tussen de regels door dat Duitsers met observatie oxy/endo nabootsen om je roes te stimuleren en Amerikanen je onder algehele narcose-achtige setting je uhm, op de vrije loop laten gaan?
Als in, persoonlijke geboorte ipv gestandaardiseerde geboorte?

Hier gaat het prima. Halve dag in m'n slaapkamer doorgebracht. Op bed, naast bed, waggelend, dansend, op m'n bal, etend en drinkend. Nu buiten met mijn voetjes in het water. Rust O+ en nog met regelmaat terugkerende, maar ook weer afzakkende buik-rommels.

[ Bericht 8% gewijzigd door douche-eendje op 02-06-2019 18:26:52 ]
pi_187229157
Bobby dat klinkt fijn zo'n badje en de hele dag relaxen :)

Douche-eendje spannend wel een beetje dat gerommel. Hopelijk heb je een rustige nacht.

Ik vind het maar lang duren tot die eerste echo. Mijn normale broeken kan ik nu al niet meer aan, maar ondertussen weet ik niet eens of het wel in orde is daarbinnen. Lastig vind ik dat.
  zondag 2 juni 2019 @ 22:27:08 #265
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_187229220
Chan ik slaap echt prima hoor, eigenlijk beter sinds heel lang :@. Alleen geen 8 uur aan een stuk, maar vaak 's nachts 6 uur verdeeld over 2-3 blokken en dan overdag nog een uur of 2-3.

Wanneer mag je voor de echo?
pi_187229291
Goed slapen is heerlijk :D ik bedoelde meer rommelgewijs rustig :)
Volgende week woensdag mag ik voor de echo :) Morgen ben ik 7 weken, ik verbaas me echt over die buik... hoe kan 3mm kind dat veroorzaken?
pi_187229394
Chan, bij mij was het 100% darmen. Man, wat waren die van streek de eerste weken :') ik kon zo door voor 5 maanden!
Nu met 9 weken is het per dag wisselend en ben ik vooral 's avonds nog weleens flink opgezet. Maar ik ben wel echt al structureel een klein beetje boller (dat of ik ben in ontkenning hoeveel ik ben aangekomen in een half jaar gonal-f :')). Één broek pas ik in ieder geval niet meer.
  zondag 2 juni 2019 @ 22:36:29 #268
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_187229436
Ik had geloof ik ook voor mijn vroege echo al een elastiekje tussen knoopsgat en knoop zitten. Mijn god, wat was dat naar aan gevoel zeg _O-. En voor de termijnecho had ik al positiebroeken gekocht. Ook ergens met het idee, als het mis gaat berg ik ze wel ergens heel ver weg op. Niks zat lekker meer.
pi_187231365
Ik riep gekscherend dat het een zesling werd. Zo erg waren mijn darmen aan het rotzooien de eerste weken.... :')
Schudden voor gebruik
  maandag 3 juni 2019 @ 03:10:55 #270
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_187232223
Plons.

Iedere 20 minuten.

Whoopwhoop *O*
  maandag 3 juni 2019 @ 03:37:46 #271
56471 pinquit
oh my lama!
pi_187232299
:o D-E woaaah!
  maandag 3 juni 2019 @ 03:38:07 #272
56471 pinquit
oh my lama!
pi_187232303
Zet 'm op *O*
  maandag 3 juni 2019 @ 04:04:14 #273
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_187232355
Thanks. Ik ga nog even slapen, heb de verloskundige al even gebeld.
pi_187232523
Ja d-e, daar ga je *O* Hoop dat je nog even kan slapen!
Succes :% En fijne eerste ontmoeting gewenst O+
  maandag 3 juni 2019 @ 05:28:06 #275
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_187232536
Slapen lukt niet meer, lig lekker weg te zakken.

Wat is dit magisch zeg, ik voel nu bij iedere wee het hoofdje drukken voor ruimte O+. Na een wee voel ik mijn kind bewegen. Nu circa 8 minuten tussen 2 weeën in, ze duren een minuut. Zit nu nog niet eens op mijn normale menstruatiepijn :o :D
  maandag 3 juni 2019 @ 06:22:06 #276
346653 Ceviche
pi_187232711
D-E :o succes!
  FOK!fotograaf maandag 3 juni 2019 @ 06:33:28 #277
148247 taxibabe
pi_187232751
Oh spannend DE! Succes! O+
pi_187232769
Jaaaaaa DE, ik had gisteren al het gevoel dat het niet meer lang zou duren bij je! Succes *O* Wat leuk *O* Het gaat gebeuren *O*
pi_187232774
Wat spannend D-E! Zet hem op! Ik wens je een hele fijne bevalling *O*
  maandag 3 juni 2019 @ 06:42:28 #280
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_187232784
quote:
1s.gif Op maandag 3 juni 2019 06:39 schreef Mrs.Peel het volgende:
Jaaaaaa DE, ik had gisteren al het gevoel dat het niet meer lang zou duren bij je! Succes *O* Wat leuk *O* Het gaat gebeuren *O*
Dito :+ controle bij 34 weken fundushoogte passend bij 34 weken. Controle 36 weken fundushoogte passend bij 38 weken. Nu 37.2 weken zwanger en had al maanden het gevoel dat mijn UD niet klopte :'). Afgelopen 2 dagen ook zitten bunkeren op carbs. Brood met pindakaas en hagelslag :9

Volgende keer ga ik eerder met verlof :{w
pi_187232800
Ohh d-e je bent gewoon een baby aan het baren nu :D zet m op nog!
pi_187232869
Ohh klinkt goed so far D-E! Zet ‘m op! *O*
pi_187232969
Wow DE! *O* Wat spannend!
Je ging er de hele zwangerschap al vanuit dat je eerder zou bevallen. Goed aangevoeld! ^O^
Heel veel succes en op een mooie ontmoeting met je kindje! Ik ben nu al benieuwd naar je bevalverhaal O+
pi_187232983
Oi, ik sta bovenaan :D
Ik verwacht niet dat ik heel binnenkort beval. Merk nog weinig van signalen die daar op wijzen. Dus ik hoop mijn zen en mijn geduld te bewaren en gewoon rustig af te wachten en bezig te blijven. Er zijn nog honderdduizend dingen die ik kan doen, dus ik houd mijzelf wel bezig.
Ik moet sowieso dinsdag halen, want dan worden mijn wenkbrauwen en wimpers bijgewerkt en geverfd :P
pi_187232988
Veel succes d-e!
Een fijne en spoedige bevalling!
  maandag 3 juni 2019 @ 07:22:14 #286
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_187232993
Succes d-e! *O* En je had pas 1,5 week verlof toch? Ik zou daar serieus van balen, ik was met 39.3 nog niet eens klaar met m’n zwangerschapsverlof en de zwangerschap. :o
  maandag 3 juni 2019 @ 07:51:32 #287
426379 elamanilo
elämänilo
pi_187233132
Succes D-E! Magische geboorte toegewenst O+
  maandag 3 juni 2019 @ 08:00:28 #288
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_187233179
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2019 07:22 schreef Mariposas het volgende:
Succes d-e! *O* En je had pas 1,5 week verlof toch? Ik zou daar serieus van balen, ik was met 39.3 nog niet eens klaar met m’n zwangerschapsverlof en de zwangerschap. :o
Een week verlof en een paar vakantiedagen. Straks 18(!) weken thuis met m'n mini O+ O+ O+ O+ want ik heb ook nog 3 weken vakantie na mijn verlof

Nu iedere 5 minuten 1,5 minuut. Ik ga offline :W
pi_187233278
Wooho doucheend! Veel succes en plezier straks O+
pi_187233309
Douche-eend O+ Veel succes en heel fijne eerste ontmoeting O+
  maandag 3 juni 2019 @ 08:39:14 #291
149959 SQ
snelle trees
pi_187233321
Goooo douche-eendje! Succes! :*
disclaimer
pi_187233338
Veel plezier! Succes! En meer van dat ;)

*O*
Schudden voor gebruik
pi_187233357
Tenenkrommend naar bevallen met op tlc gekeken gisteren.

Over en weer gewhappd met mijn lievelings verloskundige. Ze heeft hetzelfde bloeddrukverhogende tv irritaties als ik :')

Grappig en fijn dat mijn meneer naast mij plofte en zei: ik hoor alleen maar "je moet..je moet... je moet... je mag niet... je moet.." En steeds, "maar dat klopt toch niet helemaal wat ze nu zegt? Zo krijg je extra kans op complicaties!!"

O+ trots op dat hij het begrijpt en het opvalt. Hij is zich ook stiekem meer aan het voorbereiden op de bevalling. Hoewel hij nog niet kan voorstellen waaaaaar het bevalbad in huis gaat passen :P

Boven aan de lijst sprint dichtbij ineens! O.o
Schudden voor gebruik
  maandag 3 juni 2019 @ 09:26:30 #294
56471 pinquit
oh my lama!
pi_187233698
Fijne ontmoeting gewenst lieve doucheeend! O+
pi_187233876
Zet hem op d-e! :%
Heel veel succes!
pi_187234617
Ik heb zwaar kut geslapen, de airco op kantoor staat veel te koud en ik voel me beroerd :{ liefst zou ik naar huis gaan..
Vanmiddag maar snel een dutje doen, want ik moet ook nog naar een avondwake. Alhoewel ik van dutjes ook niet per se beter wordt, maar vooral heel duf.
  maandag 3 juni 2019 @ 12:29:03 #297
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_187235910
Ooooo d-e!! *O* *O* *O*
Succes!
pi_187236027
Ohh D-E zit net in het buikentopic op je te reageren. Spannend! Hele fijne ontmoeting toegewenst en zie je snel in het andere topic. O+
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
  maandag 3 juni 2019 @ 12:35:17 #299
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_187236036
Succes Eend *O*
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_187236867
Ik kwam even spieken of er al d-e-nieuws was, maar nog even afwachten dus O+

Balen B.ertha.. hopelijk komende nacht een betere nacht..
  maandag 3 juni 2019 @ 16:02:03 #301
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_187239455
Even nieuw topic klaarzetten voor het kleine douche-kuikentje dat er hopelijk al ongeveer is oO< . *O* .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')