abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 31 mei 2019 @ 20:42:52 #226
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_187188963
Mn wieg staat!

Als in, kamer 2 is klaar. Nog 1 te gaan.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  vrijdag 31 mei 2019 @ 21:26:18 #227
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_187189598
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 20:42 schreef Ticootje het volgende:
Mn wieg staat!

Als in, kamer 2 is klaar. Nog 1 te gaan.
Dubbele pret *O*
pi_187190040
Ik probeer ook nog niet met de bevalling bezig te zijn, dus scroll ik hier wat sneller doorheen :)

Even een korte vraag, ik moet echt dringend nieuw ondergoed kopen. Dragen jullie nog gewoon ondergoed of moet ik daarvan ook positiemode kopen?
  vrijdag 31 mei 2019 @ 21:58:50 #229
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_187190072
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 21:57 schreef B.ertha het volgende:
Ik probeer ook nog niet met de bevalling bezig te zijn, dus scroll ik hier wat sneller doorheen :)

Even een korte vraag, ik moet echt dringend nieuw ondergoed kopen. Dragen jullie nog gewoon ondergoed of moet ik daarvan ook positiemode kopen?
Ik draag normaal ondergoed, maar gewoon een maatje groter.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_187191331
Ik pas al mijn gewone ondergoed nog wel. Maatje groter zit wel iets comfortabeler. Maar ik zie het nut van positie-ondergoed niet zo.
pi_187191492
quote:
1s.gif Op donderdag 30 mei 2019 23:39 schreef Ceviche het volgende:

[..]

Niks van aantrekken hoor, zeker als je vk vertrouwen heeft in een thuisbevalling, gewoon doen.
Ik had een collega die zelf al 2 kinderen had, en die vond een thuisbevalling ook helemaal niks en eng en gevaarlijk enzo, en toen ik over een bevalbad begon zei ze dat zij bij haar bevallingen totaal geen water kon verdragen en niet wist hoe snel ze onder de douche vandaan moest komen, en dat ze het zonder pijnstilling had willen doen maar dat het echt verschrikkelijk was en ze per se pijnstilling wilde tijdens de bevalling, et cetera.
Ik ben gewoon thuis bevallen, douche was heerlijk en geen pijnstilling aan te pas gekomen en ik had niet anders gewild. Gewoon doen waar je je goed bij voelt.
Andermans ervaringen en angsten zijn van hun, niks van aantrekken. :)
Ik vond jouw bevallingsverhaal ook mooi om te lezen O+
We merken vanzelf hoe het gaat. Maar ik voel me thuis wel het prettigst en heb ook de indruk dat ik me daar vrijer voel om te bevallen zoals ik dat wil :)

Wat zonde dat er soms zo weinig begeleiding in het ziekenhuis is :o Fijn om te horen dat dat ook anders kan, en dat velen er juist een positieve ervaring hebben. Ik heb ook geen nare ervaringen in mijn ziekenhuistraject opgedaan, maar merkte wel dat ik al snel in een wat afhankelijke positie terecht kwam, waarbij ik me maar over gaf aan wat anderen het beste achten. Bij een bevalling wil ik dat liever niet, want ik denk dat ik zelf het beste weet wat ik nodig heb en hoe mijn lichaam reageert. Ik wil juist hulpverleners om mij heen die me wijzen op de signalen van mijn lichaam en me aanmoedigen op mezelf te vertrouwen.
pi_187191517
Beide keren ben ik mijn eigen ondergoed blijven dragen, dat ging probleemloos. Het hangt er natuurlijk wel vanaf wat voor model je draagt.
  vrijdag 31 mei 2019 @ 23:29:50 #233
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_187191651
positieondergoed is waarschijnlijk alleen chill als je een jurkje zonder positielegging/panty of broek zonder buikband draagt.
pi_187194563
Alweer een uur wakker :{w Ik ben tegenwoordig al tevreden als ik 'uitslaap' tot 6 uur _O-
Zo mooi hoe ik me onbewust al aan het voorbereiden ben op de komst van ons kindje ( :') :X )
  zaterdag 1 juni 2019 @ 06:24:00 #235
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_187194646
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 05:20 schreef BobbyMcGee het volgende:
Alweer een uur wakker :{w Ik ben tegenwoordig al tevreden als ik 'uitslaap' tot 6 uur _O-
Zo mooi hoe ik me onbewust al aan het voorbereiden ben op de komst van ons kindje ( :') :X )
Zo herkenbaar dit. Maar dit is pas mijn 2e plasstop van afgelopen nacht, ik ben een gelukkig mens. 2x 3+ uur slapen O+
Nu honger en dan nog even doorslapen tot een uur of 8. En ik heb mijn kuiten teruggevonden onder 10 liter vocht dankzij het zwemmen O+

37 weken *O*

[ Bericht 4% gewijzigd door douche-eendje op 01-06-2019 06:31:52 ]
pi_187195217
quote:
17s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 09:47 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Klopt. En als de kraamsuite hetgeen is wat voor jou werkt, gewoon je gevoel daarin volgen ^O^. Daarom ben ik ook zo blij dat we gewoon de mogelijkheid hebben om te kiezen en zelfs tijdens de bevalling nog van plan te veranderen, als dat nodig blijkt.
Want ook vaak genoeg dat het de andere kant op schiet: dat het zo snel gaat dat je het ziekenhuis niet meer gaat redden of dat je denkt, mweh ik blijf wel thuis :P

Maar ik vind oprecht dat ze die kamers wel wat uhm, leuker mogen maken :+ Zoals het Catherina ziekenhuis in Eindhoven, die hebben er wat meer aan gewerkt dat ik daar prima zou kunnen bevallen. Maar ach, dat is nogal uit de richting :P Want dan is het voor mij gewoon een verplaatste thuisbevalling zonder toeters en bellen, het verschil tussen poliklinisch en klinisch. Als er hier een kraamhotel zou zitten oid was ik daar wel naartoe gegaan. Hier zijn alle kamers voor combinatie medisch en poliklinisch en dat geeft toch net een ander gevoel

Precies, dat we überhaupt de mogelijkheid hebben om te kiezen wat we willen is super natuurlijk.

Ik snap idd je punt wel, de kamers hier zien er op zich prima uit maar het zijn wel duidelijk kraamsuites/ziekenhuiskamers.
  zaterdag 1 juni 2019 @ 10:07:35 #237
208890 June.
Seriously?
pi_187196458
quote:
17s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 17:35 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Die heb je thuis ook bij de hand, het ziet er alleen anders uit als je thuis bevalt. Een verloskundige heeft ook alles mee om de meeste dingen op te vangen, van instrumenten tot medicatie voor als je teveel bloed verliest, reanimatiespullen en zuurstof. Als dat niet zo was geweest had thuis bevallen ook nooit veilig kunnen zijn namelijk.

Maar ik blijf er gewoon bij, doe wat goed voelt en wat bij de situatie past. Als hier tijdens of na de bevalling blijkt dat naar het ziekenhuis gaan het beste voor mij en/of kind is, dan doen we dat.
Dat klopt wel, alleen een reguliere verloskundige ziet dat gewoon veel minder vaak (gelukkig!). En je moet vlieguren maken om je daar eigen in te maken en er feeling mee te krijgen.

Ik zou ook graag wat meer naïever naar mijn bevalling willen kijken, maar ik ben gewoon te gebiased. Zelf aardig wat ziekenhuisbevallingen gezien (met en zonder complicaties) en de verhalen van een vriendin die gynaecoloog in opleiding is helpen ook niet echt mee..

En ik weet heel goed dat het meerendeel thuis wel goed gaat. En dat er ook genoeg vrouwen zijn die wél graag thuis willen zijn. En fijn dat dat in NL ook gewoon kan, maar niet voor mij. Misschien bij een eventuele tweede als ons het gegund zou zijn.
Shine bright like a diamond.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zaterdag 1 juni 2019 @ 11:02:47 #238
269689 crew  Viv
pi_187196947
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 10:07 schreef June. het volgende:
Ik zou ook graag wat meer naïever naar mijn bevalling willen kijken, maar ik ben gewoon te gebiased. Zelf aardig wat ziekenhuisbevallingen gezien (met en zonder complicaties) en de verhalen van een vriendin die gynaecoloog in opleiding is helpen ook niet echt mee..

En ik weet heel goed dat het meerendeel thuis wel goed gaat. En dat er ook genoeg vrouwen zijn die wél graag thuis willen zijn. En fijn dat dat in NL ook gewoon kan, maar niet voor mij.
Ik stond er precies zo in. Als je eenmaal hebt gezien hoe gigantisch snel ze vanuit de verloskamer op de operatiekamer kunnen staan als het er écht om gaat, daar kunnen geen statistieken tegenop.

Nooit van mezelf gedacht dus, dat ik tijdens de bevalling (bij 7 cm ontsluiting) zou besluiten om toch thuis te blijven. :o De bevalling ging zó goed, dat verplaatsen naar het ziekenhuis de voortgang alleen maar dwars zou kunnen zitten. En ik was in zeer goede handen (een verloskundige met 43 jaar ervaring!), daar voelde ik me heel veilig bij. O+
  zaterdag 1 juni 2019 @ 11:15:15 #239
208890 June.
Seriously?
pi_187197065
Ja en dat is toch mooi @ViviRAWRS? Dat we dat ook gewoon nog lastminute kunnen besluiten hier in Nederland O+

En qua positieondergoed, vroeg me ook al af of je dat per se nodig hebt. Zit nu net in de fase dat ik zwangerschapsbroeken wil dragen, omdat mijn elastiekenmethode nu aan het einde van de dag ook niet meer zo fijn zit :+

En zat te kijken naar babykleding bij de prenatal, maar heb je echt een pyjama nodig voor de newborns? Of mogen die ook in een romper (met lange mouw) met kruik? Of is dat te koud in november #durftevragen
Shine bright like a diamond.
pi_187197219
@June. Wij hebben pas vanaf de bijvoedingsleeftijd pyjama's gebruikt. De eerste maanden draagt je kleintje in principe alleen maar zachte kleding waar hij prima in kan slapen, en het wordt niet vies (behalve dan kakjepakje :'( ). Bovendien vinden de meeste baby's het aan- en uitkleden niet zo heel erg leuk, en ouders dus ook niet. Vanaf 6 maanden gaat dat makkelijker, en dan is het ook echt nodig, na de warme maaltijd kan hij van top tot teen gepoetst en verkleed worden O+
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zaterdag 1 juni 2019 @ 11:31:16 #241
269689 crew  Viv
pi_187197234
@June.

Ja, dat vind ik ook érg tof van verloskundig Nederland! Bijna alles moet je hier ver van tevoren regelen en vastleggen, maar dit dus niet. O+

Positieondergoed heb ik nooit gekocht, ik kon mijn gewone ondergoed nog prima aan tot aan de bevalling.

En ik had geen pyjama's voor mijn baby, ze droeg overdag en 's nachts hetzelfde soort spul (wat Mrs.Peel dus ook zegt).
pi_187197509
@June.
Hier ook nooit pyjama’s gekocht.
V (bijna 2) draagt zelfs alleen nog rompers met de slaapzak erover snachts.
En indd een baby aan en uitkleden vindt hij en jij ook niet zo leuk, dus lekker in de kleertjes laten.
Tenzij kakpakje of melkpakje indd dan is verschonen wel aan te raden :P
  zaterdag 1 juni 2019 @ 12:06:23 #243
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_187197573
Mijn kinderen dragen nog steeds zelden een pyjama. Ze hebben er wat als het echt koud is of voor logeerpartijen.

Ik draag ook nooit een pyjama.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  zaterdag 1 juni 2019 @ 13:35:02 #244
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_187198787
Imgur doet stom.


Anyway, ik zit episch in de tuin in een opblaasbad

[ Bericht 17% gewijzigd door douche-eendje op 01-06-2019 14:12:53 ]
  zaterdag 1 juni 2019 @ 14:27:07 #245
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_187199569
Ik verkoel in de cabrio <3
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_187200174
Wij deden vandaag een geslachtsbepaling..wij krijgen een:


O+ O+ O+
Zwangerschapsdocent bij de vereniging Samen Bevallen ❤
pi_187200219
quote:
17s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 06:24 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Zo herkenbaar dit. Maar dit is pas mijn 2e plasstop van afgelopen nacht, ik ben een gelukkig mens. 2x 3+ uur slapen O+
Nu honger en dan nog even doorslapen tot een uur of 8. En ik heb mijn kuiten teruggevonden onder 10 liter vocht dankzij het zwemmen O+

37 weken *O*
Houd je zoveel vocht vast? Succes komende dagen met de warmte!
Schudden voor gebruik
pi_187200282
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 15:12 schreef Sicilia het volgende:
Wij deden vandaag een geslachtsbepaling..wij krijgen een:


O+ O+ O+
ahhh zie die oudste eens springen met een blij hartje O+
Schudden voor gebruik
pi_187200319
Met 1,5 gebruikte wij nog geen pyjama... wollen onderdeken is wellicht een fijne tip ;)

Pas sinds hij 2,5 was vond hij het pas fijn elke avond een pyjama of iets om in te slapen aan te krijgen.

Zweterik slaapt trouwens liever in hemdje en onderbroek nu.
Schudden voor gebruik
  zaterdag 1 juni 2019 @ 15:33:47 #250
56471 pinquit
oh my lama!
pi_187200481
:D haha je dochter! Wat leuk Sicilia, gefeliciteerd :D twee van elk O+
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')