abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_187174851
B-U! Jou heb ik nog zien vertrekken in het andere topic, maar ik had niet meegekregen dat het helaas zo was geëindigd ;( wat ontzettend fijn om je hier weer te zien O+
pi_187175621
Zeker wel BU, je hoorde bij de streepjesregen waarbij ik de laatste was die positief testte. Ik weet nog dat ik al jaloers was op DE en jou, want ik had niet verwacht dat mijn IVF-poging ook gelukt zou zijn. Die jaloerse gevoelens, dat bleek later dus wel heel onterecht, ik vond het zo erg voor je dat het mis ging.

Ik heb heuse nesteldrang :D Ben continu lijstjes aan het afvinken. Soms lastig dat het fysiek allemaal niet meer zo goed wil, ik moet het echt in een veel rustiger tempo doen allemaal. Gelukkig nestelt mijn man mee en werkt hij mijn lijstjes ook braaf af als hij de tijd heeft O+ Vandaag heb ik de overgenomen maxi cosi schoongemaakt. Die was intensief gebruikt voor drie kinderen. Ik ben helemaal blij dat het gelukt is om de riempjes weer grijs te krijgen ipv vaalbruin :P
Ik heb ook enorm veel koopdrang. Geef bakken met geld uit - niet alleen aan de baby, ook aan het nieuwe huis/de tuin enzovoorts. De man remt me wat af en dan probeer ik geduldig te blijven O-) want ik weet dat hij gelijk heeft en ik anders ook veel bedachtzamer ben.

We hebben besloten niet meer met mensen over de bevalling te praten. We hebben er best veel vertrouwen in, maar er zijn mensen die een thuisbevalling overduidelijk onverantwoord en eng vinden.. we worden daar beide wat geïrriteerd en onzeker van. De hypnobirthing-oefeningen hebben we weer opgepakt. Weer even het gevoel krijgen dat we een heleboel tools hebben om te kunnen ontspannen :)
  donderdag 30 mei 2019 @ 23:13:51 #203
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_187176280
Bobby, ik kan mij die dag ook nog zo goed herinneren. Echt gewoon trillende handen en ik vond het ook weer zo oneerlijk :@. Kwam ik aan met mijn trajectje van 4 maanden clomid, terwijl er anderen nog steeds moeten wachten op, niet wetende of. Maar ik denk en hoop wel dat die 4 maanden clomid, de ziekenhuisbezoeken -ook al waren het er maar een paar in mijn geval- mij een beter persoon hebben gemaakt als aanstaande moeder. Het is gewoon niet vanzelfsprekend dat dit kan, ik koester het onwijs en ik gun dit iedereen zo ontzettend. Vandaar dat ik ook heel blij ben om je hier weer te mogen zien B-U, want het is iedereen echt zo gegund en ik heb nog regelmatig aan je gedacht :*.

En echt, die dag. MeneerEend geloofde het in eerste instantie niet :'), dus ik ben vanuit werk nog naar de kruidvat gegaan en heb diezelfde avond geloof ik nog 2 of 3 andere zwangerschapstesten gedaan. Bekaf van alle ontlading aan spanning en OMGWTFBBQ :o op bed gaan liggen, hoor ik de voordeur open gaan en komt mn schoonmoeder ineens naar binnen lopen. Testen lagen nog op de keukentafel, oeps. Snel naar beneden gerend met 'mweh, bijwerkingen clomid' met een vest in mijn handen en voor haar snel de woonkamer in gelopen en met een goede worp mn vest zo op tafel over de testen heen gegooid. Het heeft hier ook wel wat tijd nodig gehad om uiteindelijk te landen, want ik wist al zo'n 6 jaar dat zwanger worden misschien wel eens lastig zou kunnen worden en dan gaat het toch ineens zo snel. Baby mag ook nog wel even blijven zitten, ik ben nog niet klaar met zwanger zijn. Wel onwijs nieuwsgierig naar dat mensje in mijn buik, maar ach. Zo is het ook gezellig, vooral tussen 4-5 snachts als het wakker is en mijn hele buik beweegt O+.

Hier is de nesteldrang wel een beetje in het laatste stadium denk ik. Eigenlijk alles staat wel klaar, nog 4 dingen op ons bord die wel fijn zijn als ze gedaan zijn en verder ben ik nu eindelijk eens begonnen aan mijn gigantische stapel tijdschriften en boeken die ik nog wil lezen. Heerlijk. Ow en kopen, kopen kopen inderdaad. Heb een heel pinterestbord klaarstaan met kleertjes in maat 62/68 die ik superleuk vind.

Goed dat je de hypnobirthingtools hebt opgepakt en zoveel vertrouwen hebt dat een thuisbevalling de insteek is. Hier net zo hoor, uiteindelijk moet ik het met mijn omgeving aan ondersteuning doen en ik heb momenteel gewoon liever mijn bubbel thuis. Genoeg fijne plekjes en als het medisch noodzakelijk is kan ik altijd nog naar het ziekenhuis. Mijn verloskundigen zijn kundig genoeg om dat in te kunnen schatten en daar vertrouw ik dan ook op ^O^

[ Bericht 0% gewijzigd door douche-eendje op 30-05-2019 23:26:16 ]
  donderdag 30 mei 2019 @ 23:39:44 #204
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_187176724
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 22:37 schreef BobbyMcGee het volgende:
We hebben besloten niet meer met mensen over de bevalling te praten. We hebben er best veel vertrouwen in, maar er zijn mensen die een thuisbevalling overduidelijk onverantwoord en eng vinden.. we worden daar beide wat geïrriteerd en onzeker van. De hypnobirthing-oefeningen hebben we weer opgepakt. Weer even het gevoel krijgen dat we een heleboel tools hebben om te kunnen ontspannen :)
Niks van aantrekken hoor, zeker als je vk vertrouwen heeft in een thuisbevalling, gewoon doen.
Ik had een collega die zelf al 2 kinderen had, en die vond een thuisbevalling ook helemaal niks en eng en gevaarlijk enzo, en toen ik over een bevalbad begon zei ze dat zij bij haar bevallingen totaal geen water kon verdragen en niet wist hoe snel ze onder de douche vandaan moest komen, en dat ze het zonder pijnstilling had willen doen maar dat het echt verschrikkelijk was en ze per se pijnstilling wilde tijdens de bevalling, et cetera.
Ik ben gewoon thuis bevallen, douche was heerlijk en geen pijnstilling aan te pas gekomen en ik had niet anders gewild. Gewoon doen waar je je goed bij voelt.
Andermans ervaringen en angsten zijn van hun, niks van aantrekken. :)
pi_187177586
B U: dat vond ik ook super bijzonder. Zelf nog nooit meegemaakt. Wel bij de eerste een korte crappy echo ondergaan bij een gyno in opleiding om even zeker te zijn van iets onduidelijks.

En dat onduidelijks toonde ook op het scherm. Alleen de billen en een voet gezien toen :')

Onze verloskundige en echoscopiste in één gaf al aan dat rond 28w de mooiste plaatjes opleveren.
Schudden voor gebruik
pi_187177603
Ceviche slaat de spijker op kop... angsten van anderen projecteren idd!
Schudden voor gebruik
  vrijdag 31 mei 2019 @ 02:06:38 #207
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_187178153
Ceviche O+. Je slaat de spijker op zijn kop inderdaad.
Ik merk hier trouwens ook heel sterk dat hoe suf het misschien ook klinkt, het ziekenhuis mij niet kan bieden wat ik zoek bij een ongecompliceerde bevalling. Kraamsuite, het klinkt prachtig.
Het heeft geen bad en een standaard ziekenhuisdouche. Het heeft een 1persoonsbed en een slaapstoel voor 1 persoon. De apparatuur staat duidelijk in het zicht en de ruimte is anders, vreemd. En foeilelijk fotobehang :+, degene die dit sfeervol ingericht vind moet eens met een interieurontwerper babbelen over beleving bij baring :+

Als er medische noodzaak/indicatie is zal het mij werkelijk mijn reet roesten in wat voor omgeving ik ben hoor, maar zolang ik een thuisbevalling mag doen, dan lekker in het comfort van mijn eigen huis. Waar ik kan gaan en staan waar ik wil. Waar ik eventueel op bed wat weeën weg kan puffen, starend in de ogen van MeneerEend die naast mij ligt. Of lekker in bad kan vertoeven. Of onder mijn eigen, fijne douche.
Maar ik ben dan ook niet bang voor de aankomende 'pijn'. Het zal hard werken zijn, maar och. Mentaal ben ik er klaar voor.

[ Bericht 1% gewijzigd door douche-eendje op 31-05-2019 02:25:25 ]
  vrijdag 31 mei 2019 @ 03:23:29 #208
346653 Ceviche
pi_187178312
D-E, omgeving Rotterdam toevallig? Je omschrijft echt precies de kamer waar wij terecht kwamen na de bevalling :D
Die badkamer had trouwens een aparte sproeier naast de wc zodat je jezelf schoon kan spoelen bij het plassen. Wat een ideaal ding.
Maakte de hele ervaring toch net even wat beter :D
  vrijdag 31 mei 2019 @ 04:14:21 #209
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_187178351
Nee andere regio. Maar ik denk dat dat voor veel ziekenhuizen zo is hoor. 'ruim opgezet'. Ja heel leuk, maar momenteel ben ik liever in een kleine prikkelarme ruimte. Die kraamsuites doen mij gewoon denken aan zo'n budgethotel, maar het verkoopt als een verplaatste thuisbevalling met al het comfort van thuis. Nou, ik wil niet weten hoe de slaapkamer van die mensen eruit ziet :P. Maar ik ben misschien dan ook een beetje verpest door mijn eigen huis waar iedere kamer een specifiek door ons uitgezochte sfeer heeft die past bij de ruimte en waar warmte en ontspanning, thuiskomen centraal staat.

Dat plassen snachts hè }:| :P

[ Bericht 11% gewijzigd door douche-eendje op 31-05-2019 04:23:04 ]
pi_187179727
Ik heb dus bewust de keuze gemaakt om in zo'n kraamsuite te gaan bevallen. Het is idd geen thuis maar het biedt mij wel wat ik nodig heb. Denk dat iedereen vooral moet doen wat ze zelf willen, mensen hebben toch altijd een mening maar zij zijn niet degene die moeten bevallen.
  vrijdag 31 mei 2019 @ 09:45:42 #211
208890 June.
Seriously?
pi_187179767
Hier wil ik juist wél in een kraamsuite bevallen haha (met eigen verloskundige). Gewoon omdat het mijn eerste is, kijken of het allemaal wel vanzelf lukt. Mochten er complicaties zijn dan ben ik er al en hoef ik niet een trap nog af als ik thuis geweest zou zijn.

Besef ook dat bij je eerste je grotendeels thuis bent, tot je voldoende ontsluiting hebt. Dan ga je pas richting ziekenhuis. Dat kan zomaar een dag duren.
Shine bright like a diamond.
  vrijdag 31 mei 2019 @ 09:47:10 #212
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_187179781
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 09:42 schreef Whoopje het volgende:
Ik heb dus bewust de keuze gemaakt om in zo'n kraamsuite te gaan bevallen. Het is idd geen thuis maar het biedt mij wel wat ik nodig heb. Denk dat iedereen vooral moet doen wat ze zelf willen, mensen hebben toch altijd een mening maar zij zijn niet degene die moeten bevallen.
Klopt. En als de kraamsuite hetgeen is wat voor jou werkt, gewoon je gevoel daarin volgen ^O^. Daarom ben ik ook zo blij dat we gewoon de mogelijkheid hebben om te kiezen en zelfs tijdens de bevalling nog van plan te veranderen, als dat nodig blijkt.
Want ook vaak genoeg dat het de andere kant op schiet: dat het zo snel gaat dat je het ziekenhuis niet meer gaat redden of dat je denkt, mweh ik blijf wel thuis :P

Maar ik vind oprecht dat ze die kamers wel wat uhm, leuker mogen maken :+ Zoals het Catherina ziekenhuis in Eindhoven, die hebben er wat meer aan gewerkt dat ik daar prima zou kunnen bevallen. Maar ach, dat is nogal uit de richting :P Want dan is het voor mij gewoon een verplaatste thuisbevalling zonder toeters en bellen, het verschil tussen poliklinisch en klinisch. Als er hier een kraamhotel zou zitten oid was ik daar wel naartoe gegaan. Hier zijn alle kamers voor combinatie medisch en poliklinisch en dat geeft toch net een ander gevoel

[ Bericht 5% gewijzigd door douche-eendje op 31-05-2019 10:23:00 ]
pi_187181719
Sommige kamers hadden in het kraamhotel wel een bevalbad. Een aantal met een ligbad om weeën op te vangen, maar niet om in te bevallen en een aantal met enkel een douche.

Ik vond de kamer met het bevalbad er prima uit zien, maar ik heb er gewoon geen behoefte aan om weg van huis te zijn.

Vorige bevalling was, helaas voor mij, in een gewone verloskamer. Dat wil ik echt voorkomen. De verloskundige praktijk wil mij daarbij helpen en helpen ondersteunen in wat ik nodig heb (Of juist niet) en zolang mijn bloeddruk geen circus gaat doen houd ik dat voor ogen.

Ik merk dat ik mij een beetje afzonder en afsluit voor vanalles en iedereen. Voor de bangmakerij, maar ook voor de verromantiseerde beelden. Ik ben er gewoon te nuchter voor en heb een nuchtere bubbel.

Het is hier een beetje veel keidruk, maar als er wat is dan sta ik wel gelijk paraat. Eergisteren met spoed met vriendinnetje en haar kindje naar de eerste hulp gesjeesd. En dan doorsjezen naar de echo en boodschappen. En gisteren ineens 5 kids over de vloer, thuiswerken en de pokkebende weer opruimen... het was wel grappig om te zien dat wurm zo populair was ineens. Iedereen wilde maar naast hem zitten en samen spelen. En hij maar bemiddelen en vragen of iedereen ook een beetje zin had in "chillen en genieten op de stoeltjes met wat lekkers" O+

Gaf een soort glimp voor de toekomst als zijn maten hier rond gaan hangen ^^,

Op zich een oke dagje, maar ik was helemaal gesloopt erna. En ik kon gewoon niet goed slapen of in slaap blijven :( en wurm wil vandaag zoveel. *zucht*

Einde klaagstand :P
Schudden voor gebruik
  vrijdag 31 mei 2019 @ 13:15:45 #214
346653 Ceviche
pi_187182448
Voordeel van het ziekenhuis is dat je altijd personeel om hulp kan vragen :Y thuis miste ik dat wel, dat je even niemand hebt als de baby huilt en je weet niet wat te doen en de kraamzorg is al naar huis :{

En ik dacht na de bevalling dat we het ziekenhuis vermeden hadden, maar we moesten er alsnog heen voor de baby. Ik had er geen moment bij stilgestaan dat dat ook nog een optie was -O-
pi_187183226
Nou de hulp kwam zelden tot niet bij ons in het ziekenhuis.

Het was er veeeeel te druk kregen wij steeds te horen. Zelfs hulp om te douchen ging niet.

Ik was na ontslag ziekenhuis met de ambulance weer van huis terug naar ziekenhuis. Stukje ook doordat er niet goed geluisterd, verzorgd en gezorgd was.
Daarna zou het beter worden.. :')

Not.

Fijn dat het bij anderen wel "bevallen" is hoor!
Schudden voor gebruik
  vrijdag 31 mei 2019 @ 14:29:24 #216
346653 Ceviche
pi_187183444
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 14:11 schreef Stippelrientje het volgende:
Nou de hulp kwam zelden tot niet bij ons in het ziekenhuis.

Het was er veeeeel te druk kregen wij steeds te horen. Zelfs hulp om te douchen ging niet.

Ik was na ontslag ziekenhuis met de ambulance weer van huis terug naar ziekenhuis. Stukje ook doordat er niet goed geluisterd, verzorgd en gezorgd was.
Daarna zou het beter worden.. :')

Not.

Fijn dat het bij anderen wel "bevallen" is hoor!
Wat een poep :{ dat lijkt me toch een van de redenen waarom mensen naar het ziekenhuis gaan, voor de hulp die daar (sneller) is. Wat ongelooflijk stom dat je steeds moest wachten omdat het druk was.
Ik had thuis nog gedoucht, maar wel de kraam gevraagd in de buurt te blijven. Net bevallen, trillerig, bloed verloren enzo, ik vond het niet veilig om alleen te doen en dan zat ik nog op een kruk in de douche. Douchen lijkt me nou echt geen rare vraag na een bevalling.
Ik schrik er echt van. Weleens gelezen dat de anesthesist lang op zich liet wachten en dat vond ik al asociaal. Al snap ik dat ze het druk hebben maar echt, wat een onzin.
Ik denk dat ik het gemist heb, maar wil je deze keer een thuisbevalling? Of ga je weer naar een ziekenhuis?
  vrijdag 31 mei 2019 @ 14:35:43 #217
319308 Tink89
To live is to dance
pi_187183510
Ik had binnen 20 minuten een ruggenprik (om 2 uur 's nachts) en ben na de bevalling keurig door twee verpleegkundigen geholpen met douchen en aankleden. En verder kreeg manlief eten dat over was (ze maken blijkbaar altijd teveel). Standaardbeleid was daar om de kersverse papa's de eerste dag(en) ook van een warme maaltijd te voorzien. Ook kwamen ze de hele dag thee en koffie enzo brengen en waterijsjes (in november) en ijscompressen. Ik had echt helemaal niks te klagen.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_187184015
Pfoe, bevallen is nog heel erg ver van mijn bed op dit moment maar we zijn nu al vrij zeker dat dit in het ziekenhuis zal zijn. Ik ga mij daar veiliger voelen denk ik. Ik heb op zich ook totaal geen romantisch beeld bij een bevalling. Dus sfeer maakt mij echt niet uit.
Misschien helpt het ook dat we een goed gevoel hebben bij het ziekenhuis zelf. Er is vorig jaar zo goed voor ons gezorgd bij mijn curretage O+
pi_187184977
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 14:29 schreef Ceviche het volgende:

[..]

Wat een poep :{ dat lijkt me toch een van de redenen waarom mensen naar het ziekenhuis gaan, voor de hulp die daar (sneller) is. Wat ongelooflijk stom dat je steeds moest wachten omdat het druk was.
Ik had thuis nog gedoucht, maar wel de kraam gevraagd in de buurt te blijven. Net bevallen, trillerig, bloed verloren enzo, ik vond het niet veilig om alleen te doen en dan zat ik nog op een kruk in de douche. Douchen lijkt me nou echt geen rare vraag na een bevalling.
Ik schrik er echt van. Weleens gelezen dat de anesthesist lang op zich liet wachten en dat vond ik al asociaal. Al snap ik dat ze het druk hebben maar echt, wat een onzin.
Ik denk dat ik het gemist heb, maar wil je deze keer een thuisbevalling? Of ga je weer naar een ziekenhuis?
Ik wil graag thuis bevallen.ik wilde de eerste keer al niet in het ziekenhuis ^^, mja.

Te veel patiënten, te weinig personeel, te veel lastige zaken, te te te hoorde wij steeds. Toen ik voor de 2e keer ontslagen werd vroeg iemand waar zijn je andere kindjes eigenlijk? We hebben ze nog niet gezien. :')

-dit is mijn eerste-

Heuh? 5de toch?

Zo heerlijk persoonlijk allemaal. En fijn inlezen en luisteren en zulks. Ik moest eigenlijk elk uur gecheckt worden op bloeddruk, maar dat was op 1 hand te tellen per 2 dagen. Ook al gaf ik aan mij niet oké te voelen.

Mijn huisarts heeft mij beter begeleid erna. Toen ging het ook beter.
Schudden voor gebruik
  vrijdag 31 mei 2019 @ 16:26:31 #220
346653 Ceviche
pi_187185097
Klinkt niet fijn nee ;( ik hoop echt voor je dat je deze keer thuis kunt bevallen of anders een prettigere ervaring in het ziekenhuis hebt.
Bevallen is sowieso niet superleuk maar het juist belangrijk dat die kleine dingetjes eromheen dan in orde zijn. Jammer dat dit ziekenhuis daar dan niet in slaagt.
pi_187185162
Ik hoor hier niet meer, maar wilde ook even mijn ervaringen en mening delen over bevallen in het ziekenhuis vs bevallen thuis :P

Ik was medisch, dus ik had geen andere keuze dan bevallen in het ziekenhuis, maar al zou ik niet medisch zijn, dan zou ik alsnog kiezen voor het ziekenhuis.

Ik vind het juist veiliger aanvoelen in het ziekenhuis en voel mij daar meer op mijn gemak dan thuis (bij een bevalling).

Tijdens de bevalling was er een gynaecoloog en 3 verpleegsters aanwezig, die mij duidelijk en op een fijne manier uitlegden wat ik moest doen. Na de bevalling hielpen twee verpleegsters mij met douchen, hebben mij gekalmeerd. Mijn baby werd nagekeken door de kinderarts. We kregen eten aangeboden.

Wij werden opgenomen en moesten er 3 nachten blijven. We werden ontzettend goed verzorgd. Ze kwamen zelfs de baby sussen toen ze krampen had. En ze zijn 24 uur aanwezig en dat was denk ik ook wat ik nodig had tijdens de eerste dagen.

Een thuisbevalling vind ik een beetje egoïstisch ofzo. Stel dat er complicaties zijn en je baby moet snel behandeld worden, dan moet je nog helemaal reizen naar het ziekenhuis.

Maar goed, dat is natuurlijk mijn mening en iedereen moet vooral doen waar zij zich goed bij voelen :)
En er zullen vast ook ziekenhuizen zijn, waarbij het niet zo fijn eraan toe gaat (bijvoorbeeld door drukte).
  vrijdag 31 mei 2019 @ 16:40:02 #222
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_187185306
Maar dat wat je nu zegt is totaal niet gebaseerd op feiten, het al in het ziekenhuis zijn wil helemaal niet betekenen dat de hulp er sneller is, of beter zal gaan. Dat je dit zelf zo ziet is prima, maar dit is bewezen niet waar.
pi_187186133
quote:
17s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 16:40 schreef Budabuddumbam het volgende:
Maar dat wat je nu zegt is totaal niet gebaseerd op feiten, het al in het ziekenhuis zijn wil helemaal niet betekenen dat de hulp er sneller is, of beter zal gaan. Dat je dit zelf zo ziet is prima, maar dit is bewezen niet waar.
Het is misschien iets gevoelsmatig.
Ik bedoelde meer dat als er complicaties zouden zijn en het gaat mis, dan zou ik mij schuldig voelen als ik thuis was bevallen. Als ik in het ziekenhuis beval, dan heb ik als het goed is al het medisch personeel al bij de hand bij wijze van.

Maar goed, ik geloof ook dat als iets moet gebeuren dan gebeurt het ook. Maakt niet uit wat voor maatregelen je neemt.
  vrijdag 31 mei 2019 @ 17:35:10 #224
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_187186308
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 17:25 schreef CaVaBien het volgende:

[..]

Ik bedoelde meer dat als er complicaties zouden zijn en het gaat mis, dan zou ik mij schuldig voelen als ik thuis was bevallen. Als ik in het ziekenhuis beval, dan heb ik als het goed is al het medisch personeel al bij de hand bij wijze van.

Maar goed, ik geloof ook dat als iets moet gebeuren dan gebeurt het ook. Maakt niet uit wat voor maatregelen je neemt.
Die heb je thuis ook bij de hand, het ziet er alleen anders uit als je thuis bevalt. Een verloskundige heeft ook alles mee om de meeste dingen op te vangen, van instrumenten tot medicatie voor als je teveel bloed verliest, reanimatiespullen en zuurstof. Als dat niet zo was geweest had thuis bevallen ook nooit veilig kunnen zijn namelijk.

Maar ik blijf er gewoon bij, doe wat goed voelt en wat bij de situatie past. Als hier tijdens of na de bevalling blijkt dat naar het ziekenhuis gaan het beste voor mij en/of kind is, dan doen we dat.
pi_187186339
@mignonne heeft dacht ik ooit een stuk gedeeld over hoe snel er daadwerkelijk hulp is in het ziekenhuis versus thuis en dan met name buiten 'kantoortijden'.
Dus dat jij 's nachts wel in het ziekenhuis bent maar bijv.de gynaecoloog vanuit huis moet komen.

Verder ben ik van mening dat de' ideale' locatie (voor een heel groot deel) een gevoelskwestie is. Ik ben achtereenvolgens in het ziekenhuis, geboortehotel en thuis bevallen. Bij de middelste durfde ik thuis nog niet aan en was het geboortehotel een 'logische' keuze voor mijn gevoel. Bij de jongste was dat vertrouwen er wel, dus zo geschiedde.

Nou ja eigenlijk +1 op wat D-E in haar laatste alinea zegt.

[ Bericht 1% gewijzigd door Roosje84 op 31-05-2019 17:44:23 ]
  vrijdag 31 mei 2019 @ 20:42:52 #226
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_187188963
Mn wieg staat!

Als in, kamer 2 is klaar. Nog 1 te gaan.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  vrijdag 31 mei 2019 @ 21:26:18 #227
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_187189598
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 20:42 schreef Ticootje het volgende:
Mn wieg staat!

Als in, kamer 2 is klaar. Nog 1 te gaan.
Dubbele pret *O*
pi_187190040
Ik probeer ook nog niet met de bevalling bezig te zijn, dus scroll ik hier wat sneller doorheen :)

Even een korte vraag, ik moet echt dringend nieuw ondergoed kopen. Dragen jullie nog gewoon ondergoed of moet ik daarvan ook positiemode kopen?
  vrijdag 31 mei 2019 @ 21:58:50 #229
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_187190072
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 21:57 schreef B.ertha het volgende:
Ik probeer ook nog niet met de bevalling bezig te zijn, dus scroll ik hier wat sneller doorheen :)

Even een korte vraag, ik moet echt dringend nieuw ondergoed kopen. Dragen jullie nog gewoon ondergoed of moet ik daarvan ook positiemode kopen?
Ik draag normaal ondergoed, maar gewoon een maatje groter.
pi_187191331
Ik pas al mijn gewone ondergoed nog wel. Maatje groter zit wel iets comfortabeler. Maar ik zie het nut van positie-ondergoed niet zo.
pi_187191492
quote:
1s.gif Op donderdag 30 mei 2019 23:39 schreef Ceviche het volgende:

[..]

Niks van aantrekken hoor, zeker als je vk vertrouwen heeft in een thuisbevalling, gewoon doen.
Ik had een collega die zelf al 2 kinderen had, en die vond een thuisbevalling ook helemaal niks en eng en gevaarlijk enzo, en toen ik over een bevalbad begon zei ze dat zij bij haar bevallingen totaal geen water kon verdragen en niet wist hoe snel ze onder de douche vandaan moest komen, en dat ze het zonder pijnstilling had willen doen maar dat het echt verschrikkelijk was en ze per se pijnstilling wilde tijdens de bevalling, et cetera.
Ik ben gewoon thuis bevallen, douche was heerlijk en geen pijnstilling aan te pas gekomen en ik had niet anders gewild. Gewoon doen waar je je goed bij voelt.
Andermans ervaringen en angsten zijn van hun, niks van aantrekken. :)
Ik vond jouw bevallingsverhaal ook mooi om te lezen O+
We merken vanzelf hoe het gaat. Maar ik voel me thuis wel het prettigst en heb ook de indruk dat ik me daar vrijer voel om te bevallen zoals ik dat wil :)

Wat zonde dat er soms zo weinig begeleiding in het ziekenhuis is :o Fijn om te horen dat dat ook anders kan, en dat velen er juist een positieve ervaring hebben. Ik heb ook geen nare ervaringen in mijn ziekenhuistraject opgedaan, maar merkte wel dat ik al snel in een wat afhankelijke positie terecht kwam, waarbij ik me maar over gaf aan wat anderen het beste achten. Bij een bevalling wil ik dat liever niet, want ik denk dat ik zelf het beste weet wat ik nodig heb en hoe mijn lichaam reageert. Ik wil juist hulpverleners om mij heen die me wijzen op de signalen van mijn lichaam en me aanmoedigen op mezelf te vertrouwen.
pi_187191517
Beide keren ben ik mijn eigen ondergoed blijven dragen, dat ging probleemloos. Het hangt er natuurlijk wel vanaf wat voor model je draagt.
  vrijdag 31 mei 2019 @ 23:29:50 #233
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_187191651
positieondergoed is waarschijnlijk alleen chill als je een jurkje zonder positielegging/panty of broek zonder buikband draagt.
pi_187194563
Alweer een uur wakker :{w Ik ben tegenwoordig al tevreden als ik 'uitslaap' tot 6 uur _O-
Zo mooi hoe ik me onbewust al aan het voorbereiden ben op de komst van ons kindje ( :') :X )
  zaterdag 1 juni 2019 @ 06:24:00 #235
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_187194646
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 05:20 schreef BobbyMcGee het volgende:
Alweer een uur wakker :{w Ik ben tegenwoordig al tevreden als ik 'uitslaap' tot 6 uur _O-
Zo mooi hoe ik me onbewust al aan het voorbereiden ben op de komst van ons kindje ( :') :X )
Zo herkenbaar dit. Maar dit is pas mijn 2e plasstop van afgelopen nacht, ik ben een gelukkig mens. 2x 3+ uur slapen O+
Nu honger en dan nog even doorslapen tot een uur of 8. En ik heb mijn kuiten teruggevonden onder 10 liter vocht dankzij het zwemmen O+

37 weken *O*

[ Bericht 4% gewijzigd door douche-eendje op 01-06-2019 06:31:52 ]
pi_187195217
quote:
17s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 09:47 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Klopt. En als de kraamsuite hetgeen is wat voor jou werkt, gewoon je gevoel daarin volgen ^O^. Daarom ben ik ook zo blij dat we gewoon de mogelijkheid hebben om te kiezen en zelfs tijdens de bevalling nog van plan te veranderen, als dat nodig blijkt.
Want ook vaak genoeg dat het de andere kant op schiet: dat het zo snel gaat dat je het ziekenhuis niet meer gaat redden of dat je denkt, mweh ik blijf wel thuis :P

Maar ik vind oprecht dat ze die kamers wel wat uhm, leuker mogen maken :+ Zoals het Catherina ziekenhuis in Eindhoven, die hebben er wat meer aan gewerkt dat ik daar prima zou kunnen bevallen. Maar ach, dat is nogal uit de richting :P Want dan is het voor mij gewoon een verplaatste thuisbevalling zonder toeters en bellen, het verschil tussen poliklinisch en klinisch. Als er hier een kraamhotel zou zitten oid was ik daar wel naartoe gegaan. Hier zijn alle kamers voor combinatie medisch en poliklinisch en dat geeft toch net een ander gevoel

Precies, dat we überhaupt de mogelijkheid hebben om te kiezen wat we willen is super natuurlijk.

Ik snap idd je punt wel, de kamers hier zien er op zich prima uit maar het zijn wel duidelijk kraamsuites/ziekenhuiskamers.
  zaterdag 1 juni 2019 @ 10:07:35 #237
208890 June.
Seriously?
pi_187196458
quote:
17s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 17:35 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Die heb je thuis ook bij de hand, het ziet er alleen anders uit als je thuis bevalt. Een verloskundige heeft ook alles mee om de meeste dingen op te vangen, van instrumenten tot medicatie voor als je teveel bloed verliest, reanimatiespullen en zuurstof. Als dat niet zo was geweest had thuis bevallen ook nooit veilig kunnen zijn namelijk.

Maar ik blijf er gewoon bij, doe wat goed voelt en wat bij de situatie past. Als hier tijdens of na de bevalling blijkt dat naar het ziekenhuis gaan het beste voor mij en/of kind is, dan doen we dat.
Dat klopt wel, alleen een reguliere verloskundige ziet dat gewoon veel minder vaak (gelukkig!). En je moet vlieguren maken om je daar eigen in te maken en er feeling mee te krijgen.

Ik zou ook graag wat meer naïever naar mijn bevalling willen kijken, maar ik ben gewoon te gebiased. Zelf aardig wat ziekenhuisbevallingen gezien (met en zonder complicaties) en de verhalen van een vriendin die gynaecoloog in opleiding is helpen ook niet echt mee..

En ik weet heel goed dat het meerendeel thuis wel goed gaat. En dat er ook genoeg vrouwen zijn die wél graag thuis willen zijn. En fijn dat dat in NL ook gewoon kan, maar niet voor mij. Misschien bij een eventuele tweede als ons het gegund zou zijn.
  Manager PR/Moderator zaterdag 1 juni 2019 @ 11:02:47 #238
269689 crew  Viv
pi_187196947
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 10:07 schreef June. het volgende:
Ik zou ook graag wat meer naïever naar mijn bevalling willen kijken, maar ik ben gewoon te gebiased. Zelf aardig wat ziekenhuisbevallingen gezien (met en zonder complicaties) en de verhalen van een vriendin die gynaecoloog in opleiding is helpen ook niet echt mee..

En ik weet heel goed dat het meerendeel thuis wel goed gaat. En dat er ook genoeg vrouwen zijn die wél graag thuis willen zijn. En fijn dat dat in NL ook gewoon kan, maar niet voor mij.
Ik stond er precies zo in. Als je eenmaal hebt gezien hoe gigantisch snel ze vanuit de verloskamer op de operatiekamer kunnen staan als het er écht om gaat, daar kunnen geen statistieken tegenop.

Nooit van mezelf gedacht dus, dat ik tijdens de bevalling (bij 7 cm ontsluiting) zou besluiten om toch thuis te blijven. :o De bevalling ging zó goed, dat verplaatsen naar het ziekenhuis de voortgang alleen maar dwars zou kunnen zitten. En ik was in zeer goede handen (een verloskundige met 43 jaar ervaring!), daar voelde ik me heel veilig bij. O+
  zaterdag 1 juni 2019 @ 11:15:15 #239
208890 June.
Seriously?
pi_187197065
Ja en dat is toch mooi @ViviRAWRS? Dat we dat ook gewoon nog lastminute kunnen besluiten hier in Nederland O+

En qua positieondergoed, vroeg me ook al af of je dat per se nodig hebt. Zit nu net in de fase dat ik zwangerschapsbroeken wil dragen, omdat mijn elastiekenmethode nu aan het einde van de dag ook niet meer zo fijn zit :+

En zat te kijken naar babykleding bij de prenatal, maar heb je echt een pyjama nodig voor de newborns? Of mogen die ook in een romper (met lange mouw) met kruik? Of is dat te koud in november #durftevragen
pi_187197219
@June. Wij hebben pas vanaf de bijvoedingsleeftijd pyjama's gebruikt. De eerste maanden draagt je kleintje in principe alleen maar zachte kleding waar hij prima in kan slapen, en het wordt niet vies (behalve dan kakjepakje :'( ). Bovendien vinden de meeste baby's het aan- en uitkleden niet zo heel erg leuk, en ouders dus ook niet. Vanaf 6 maanden gaat dat makkelijker, en dan is het ook echt nodig, na de warme maaltijd kan hij van top tot teen gepoetst en verkleed worden O+
  Manager PR/Moderator zaterdag 1 juni 2019 @ 11:31:16 #241
269689 crew  Viv
pi_187197234
@June.

Ja, dat vind ik ook érg tof van verloskundig Nederland! Bijna alles moet je hier ver van tevoren regelen en vastleggen, maar dit dus niet. O+

Positieondergoed heb ik nooit gekocht, ik kon mijn gewone ondergoed nog prima aan tot aan de bevalling.

En ik had geen pyjama's voor mijn baby, ze droeg overdag en 's nachts hetzelfde soort spul (wat Mrs.Peel dus ook zegt).
pi_187197509
@June.
Hier ook nooit pyjama’s gekocht.
V (bijna 2) draagt zelfs alleen nog rompers met de slaapzak erover snachts.
En indd een baby aan en uitkleden vindt hij en jij ook niet zo leuk, dus lekker in de kleertjes laten.
Tenzij kakpakje of melkpakje indd dan is verschonen wel aan te raden :P
  zaterdag 1 juni 2019 @ 12:06:23 #243
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_187197573
Mijn kinderen dragen nog steeds zelden een pyjama. Ze hebben er wat als het echt koud is of voor logeerpartijen.

Ik draag ook nooit een pyjama.
  zaterdag 1 juni 2019 @ 13:35:02 #244
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_187198787
Imgur doet stom.

Anyway, ik zit episch in de tuin in een opblaasbad

[ Bericht 17% gewijzigd door douche-eendje op 01-06-2019 14:12:53 ]
  zaterdag 1 juni 2019 @ 14:27:07 #245
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_187199569
Ik verkoel in de cabrio <3
pi_187200174
Wij deden vandaag een geslachtsbepaling..wij krijgen een:

O+ O+ O+
Zwangerschapsdocent bij de vereniging Samen Bevallen ❤
pi_187200219
quote:
17s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 06:24 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Zo herkenbaar dit. Maar dit is pas mijn 2e plasstop van afgelopen nacht, ik ben een gelukkig mens. 2x 3+ uur slapen O+
Nu honger en dan nog even doorslapen tot een uur of 8. En ik heb mijn kuiten teruggevonden onder 10 liter vocht dankzij het zwemmen O+

37 weken *O*
Houd je zoveel vocht vast? Succes komende dagen met de warmte!
Schudden voor gebruik
pi_187200282
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 15:12 schreef Sicilia het volgende:
Wij deden vandaag een geslachtsbepaling..wij krijgen een:

O+ O+ O+
ahhh zie die oudste eens springen met een blij hartje O+
Schudden voor gebruik
pi_187200319
Met 1,5 gebruikte wij nog geen pyjama... wollen onderdeken is wellicht een fijne tip ;)

Pas sinds hij 2,5 was vond hij het pas fijn elke avond een pyjama of iets om in te slapen aan te krijgen.

Zweterik slaapt trouwens liever in hemdje en onderbroek nu.
Schudden voor gebruik
  zaterdag 1 juni 2019 @ 15:33:47 #250
56471 pinquit
oh my lama!
pi_187200481
:D haha je dochter! Wat leuk Sicilia, gefeliciteerd :D twee van elk O+
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  zaterdag 1 juni 2019 @ 16:32:26 #251
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_187201333
@June. ,ik heb er ook echt wel een tijd over nagedacht, uitgezocht en gekeken wat voor ons de beste optie was. De ambulancepost zit op 1 minuut sirene-afstand van mijn huis, ik woon 5 km bij het dichtstbijzijnde ziekenhuis vandaan. Dus in het meest ongunstige scenario ben ik alsnog redelijk snel daar :+ ;).
Ik denk ook wel dat ik een andere beslissing had gemaakt als ik 15+ minuten onderweg zou moeten zijn. Mijn verloskundigen zijn ervaren genoeg om de juiste beslissing te maken, samen met mij. Als het niet goed gaat, zijn we zo in het ziekenhuis. ^O^

Sicilia, wat leuk O+ Vooral de blijdschap van je kinderen is zo mooi om te zien.

Stippelrientje, ik hield vooral de laatste 2 werkweken exponentieel veel vocht vast, maar mijn bloeddruk bleef heel braaf. Het begint nu steeds meer weg te trekken door wisselbaden, temperatuurverschillen, zwemmen en bouncen op mijn yogabal. Heb inmiddels geen tintelende handen meer snachts, voel mijn energie met de dag meer terugkomen.
pi_187202901
Ik bedoel meer, succes met de warmte komende dagen. Want dan kan je nog wel eens extra of meer vocht vast gaan houden. Wat natuurlijk erg vervelend aan kan voelen ;)
Schudden voor gebruik
pi_187202934
@Sicilia haha wat is je dochter blij! Wat leuk joh, twee jongens en twee meisjes O+
@douche-eendje :D lekker zo'n badje!

Hier geen positieondergoed en pyama's vanaf de bijvoeding. Vorige keer had ik wel positieondergoed, maar dat vond ik eigenlijk vooral fijn ná de zwangerschap ivm kraam/maandverband, wond etc. Voorlopig pas ik m'n eigen ondergoed nog prima.

Vannacht lag ik nog lang te praten/knuffelen met mijn lief en voelde hij de baby tegen zijn buik schoppen :D Voor mij ook voor het eerst dat het zó duidelijk was, niks subtiels meer aan O+
pi_187209187
Zooooo, ik ben uit ons badje geklommen. Overdag kreeg ik geen kans door de jeugd en vet druk hebben. Een beetje boel oververhit in de schaduw puffen :P kind op bed en toen vond ik het wel even mijn tijd :) haha.

Verdikke koud water nog.

Dus badjesbox haha
Schudden voor gebruik
  zaterdag 1 juni 2019 @ 22:28:48 #255
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_187209571
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 17:52 schreef Stippelrientje het volgende:
Ik bedoel meer, succes met de warmte komende dagen. Want dan kan je nog wel eens extra of meer vocht vast gaan houden. Wat natuurlijk erg vervelend aan kan voelen ;)
Ow ik overleef het wel hoor. Gewoon lekker slapen als het te warm is en daarna weer afkoelen in bad.
  zondag 2 juni 2019 @ 08:18:57 #256
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_187214881
Rommelnacht. Harde buik of wat, hele drukke baby en ik kan wel weer slapen nu, terwijl ik echt lekker slaap :O. Dus ik ga ook nog maar even een slaapje doen
  zondag 2 juni 2019 @ 14:26:39 #257
298849 mignonne
mignonne
pi_187220244
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 17:25 schreef CaVaBien het volgende:

[..]

Het OK team is in lang niet alle ziekenhuizen in huis 's nachts en in het weekend. De anesthesist ook niet. Gynaecoloog verschilt per ziekenhuis. In 'mijn' ziekenhuis zijn ze in huis maar in veel ziekenhuizen slapen ze thuis.

Dat betekent dus dat als er thuis iets gebeurd en er is spoed dat alles tegelijkertijd in gang gezet wordt en iedereen tegelijk gaat rijden. Waardoor je per saldo helemaal niet eens zo gek veel tijdsverlies hebt.

De complicaties die ik tot nu toe meegemaakt heb waarbij het echt minutenwerk was vonden allemaal thuis plaats omdat dat soort complicaties in die geval nu eenmaal vaak juist als eerst thuis gebeurd. De verloskundige zorg in NL is er echt op ingericht om dat goed op te kunnen vangen.

That having said moet je vooral bevallen daar waar je je goed voelt.

/spuit11
:)
  zondag 2 juni 2019 @ 15:14:11 #258
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_187221146
Kunnen ze mn tweeling niet op magische wijze zometeen in een mandje voor mn deur zetten?
  zondag 2 juni 2019 @ 15:28:02 #259
298849 mignonne
mignonne
pi_187221367
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2019 15:14 schreef Ticootje het volgende:
Kunnen ze mn tweeling niet op magische wijze zometeen in een mandje voor mn deur zetten?
Dan moet je voor twilight sleep gaan!

https://www.bellybelly.com.au/birth/twilight-sleep/
:)
  zondag 2 juni 2019 @ 15:28:43 #260
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_187221372
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2019 15:28 schreef mignonne het volgende:

[..]

Dat lijkt me wel wat. En daarna onsterfelijk zijn.
  Manager PR/Moderator zondag 2 juni 2019 @ 17:17:36 #261
269689 crew  Viv
pi_187223232
quote:

Damn, ik kende dat hele fenomeen niet. :o
pi_187223957
Bizar! Ik had er ook nooit van gehoord :o

Ik trek de hitte érg goed *O* doe helemaal niets en heb een hele tijd in een badje in de tuin gehangen. Zo'n fijne dag! O+

Hoe gaat het met de andere hoog- en minder zwangeren?
  zondag 2 juni 2019 @ 18:21:46 #263
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_187224335
quote:

[..]

Wauw. Lees ik nu tussen de regels door dat Duitsers met observatie oxy/endo nabootsen om je roes te stimuleren en Amerikanen je onder algehele narcose-achtige setting je uhm, op de vrije loop laten gaan?
Als in, persoonlijke geboorte ipv gestandaardiseerde geboorte?

Hier gaat het prima. Halve dag in m'n slaapkamer doorgebracht. Op bed, naast bed, waggelend, dansend, op m'n bal, etend en drinkend. Nu buiten met mijn voetjes in het water. Rust O+ en nog met regelmaat terugkerende, maar ook weer afzakkende buik-rommels.

[ Bericht 8% gewijzigd door douche-eendje op 02-06-2019 18:26:52 ]
pi_187229157
Bobby dat klinkt fijn zo'n badje en de hele dag relaxen :)

Douche-eendje spannend wel een beetje dat gerommel. Hopelijk heb je een rustige nacht.

Ik vind het maar lang duren tot die eerste echo. Mijn normale broeken kan ik nu al niet meer aan, maar ondertussen weet ik niet eens of het wel in orde is daarbinnen. Lastig vind ik dat.
  zondag 2 juni 2019 @ 22:27:08 #265
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_187229220
Chan ik slaap echt prima hoor, eigenlijk beter sinds heel lang :@. Alleen geen 8 uur aan een stuk, maar vaak 's nachts 6 uur verdeeld over 2-3 blokken en dan overdag nog een uur of 2-3.

Wanneer mag je voor de echo?
pi_187229291
Goed slapen is heerlijk :D ik bedoelde meer rommelgewijs rustig :)
Volgende week woensdag mag ik voor de echo :) Morgen ben ik 7 weken, ik verbaas me echt over die buik... hoe kan 3mm kind dat veroorzaken?
pi_187229394
Chan, bij mij was het 100% darmen. Man, wat waren die van streek de eerste weken :') ik kon zo door voor 5 maanden!
Nu met 9 weken is het per dag wisselend en ben ik vooral 's avonds nog weleens flink opgezet. Maar ik ben wel echt al structureel een klein beetje boller (dat of ik ben in ontkenning hoeveel ik ben aangekomen in een half jaar gonal-f :')). Één broek pas ik in ieder geval niet meer.
  zondag 2 juni 2019 @ 22:36:29 #268
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_187229436
Ik had geloof ik ook voor mijn vroege echo al een elastiekje tussen knoopsgat en knoop zitten. Mijn god, wat was dat naar aan gevoel zeg _O-. En voor de termijnecho had ik al positiebroeken gekocht. Ook ergens met het idee, als het mis gaat berg ik ze wel ergens heel ver weg op. Niks zat lekker meer.
pi_187231365
Ik riep gekscherend dat het een zesling werd. Zo erg waren mijn darmen aan het rotzooien de eerste weken.... :')
Schudden voor gebruik
  maandag 3 juni 2019 @ 03:10:55 #270
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_187232223
Plons.

Iedere 20 minuten.

Whoopwhoop *O*
  maandag 3 juni 2019 @ 03:37:46 #271
56471 pinquit
oh my lama!
pi_187232299
:o D-E woaaah!
  maandag 3 juni 2019 @ 03:38:07 #272
56471 pinquit
oh my lama!
pi_187232303
Zet 'm op *O*
  maandag 3 juni 2019 @ 04:04:14 #273
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_187232355
Thanks. Ik ga nog even slapen, heb de verloskundige al even gebeld.
pi_187232523
Ja d-e, daar ga je *O* Hoop dat je nog even kan slapen!
Succes :% En fijne eerste ontmoeting gewenst O+
  maandag 3 juni 2019 @ 05:28:06 #275
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_187232536
Slapen lukt niet meer, lig lekker weg te zakken.

Wat is dit magisch zeg, ik voel nu bij iedere wee het hoofdje drukken voor ruimte O+. Na een wee voel ik mijn kind bewegen. Nu circa 8 minuten tussen 2 weeën in, ze duren een minuut. Zit nu nog niet eens op mijn normale menstruatiepijn :o :D
  maandag 3 juni 2019 @ 06:22:06 #276
346653 Ceviche
pi_187232711
D-E :o succes!
  FOK!fotograaf maandag 3 juni 2019 @ 06:33:28 #277
148247 taxibabe
pi_187232751
Oh spannend DE! Succes! O+
pi_187232769
Jaaaaaa DE, ik had gisteren al het gevoel dat het niet meer lang zou duren bij je! Succes *O* Wat leuk *O* Het gaat gebeuren *O*
pi_187232774
Wat spannend D-E! Zet hem op! Ik wens je een hele fijne bevalling *O*
Zwangerschapsdocent bij de vereniging Samen Bevallen ❤
  maandag 3 juni 2019 @ 06:42:28 #280
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_187232784
quote:
1s.gif Op maandag 3 juni 2019 06:39 schreef Mrs.Peel het volgende:
Jaaaaaa DE, ik had gisteren al het gevoel dat het niet meer lang zou duren bij je! Succes *O* Wat leuk *O* Het gaat gebeuren *O*
Dito :+ controle bij 34 weken fundushoogte passend bij 34 weken. Controle 36 weken fundushoogte passend bij 38 weken. Nu 37.2 weken zwanger en had al maanden het gevoel dat mijn UD niet klopte :'). Afgelopen 2 dagen ook zitten bunkeren op carbs. Brood met pindakaas en hagelslag :9

Volgende keer ga ik eerder met verlof :{w
pi_187232800
Ohh d-e je bent gewoon een baby aan het baren nu :D zet m op nog!
pi_187232869
Ohh klinkt goed so far D-E! Zet ‘m op! *O*
pi_187232969
Wow DE! *O* Wat spannend!
Je ging er de hele zwangerschap al vanuit dat je eerder zou bevallen. Goed aangevoeld! ^O^
Heel veel succes en op een mooie ontmoeting met je kindje! Ik ben nu al benieuwd naar je bevalverhaal O+
pi_187232983
Oi, ik sta bovenaan :D
Ik verwacht niet dat ik heel binnenkort beval. Merk nog weinig van signalen die daar op wijzen. Dus ik hoop mijn zen en mijn geduld te bewaren en gewoon rustig af te wachten en bezig te blijven. Er zijn nog honderdduizend dingen die ik kan doen, dus ik houd mijzelf wel bezig.
Ik moet sowieso dinsdag halen, want dan worden mijn wenkbrauwen en wimpers bijgewerkt en geverfd :P
pi_187232988
Veel succes d-e!
Een fijne en spoedige bevalling!
  maandag 3 juni 2019 @ 07:22:14 #286
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_187232993
Succes d-e! *O* En je had pas 1,5 week verlof toch? Ik zou daar serieus van balen, ik was met 39.3 nog niet eens klaar met m’n zwangerschapsverlof en de zwangerschap. :o
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  maandag 3 juni 2019 @ 07:51:32 #287
426379 elamanilo
elämänilo
pi_187233132
Succes D-E! Magische geboorte toegewenst O+
  maandag 3 juni 2019 @ 08:00:28 #288
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_187233179
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2019 07:22 schreef Mariposas het volgende:
Succes d-e! *O* En je had pas 1,5 week verlof toch? Ik zou daar serieus van balen, ik was met 39.3 nog niet eens klaar met m’n zwangerschapsverlof en de zwangerschap. :o
Een week verlof en een paar vakantiedagen. Straks 18(!) weken thuis met m'n mini O+ O+ O+ O+ want ik heb ook nog 3 weken vakantie na mijn verlof

Nu iedere 5 minuten 1,5 minuut. Ik ga offline :W
pi_187233278
Wooho doucheend! Veel succes en plezier straks O+
pi_187233309
Douche-eend O+ Veel succes en heel fijne eerste ontmoeting O+
  maandag 3 juni 2019 @ 08:39:14 #291
149959 SQ
snelle trees
pi_187233321
Goooo douche-eendje! Succes! :*
disclaimer
pi_187233338
Veel plezier! Succes! En meer van dat ;)

*O*
Schudden voor gebruik
pi_187233357
Tenenkrommend naar bevallen met op tlc gekeken gisteren.

Over en weer gewhappd met mijn lievelings verloskundige. Ze heeft hetzelfde bloeddrukverhogende tv irritaties als ik :')

Grappig en fijn dat mijn meneer naast mij plofte en zei: ik hoor alleen maar "je moet..je moet... je moet... je mag niet... je moet.." En steeds, "maar dat klopt toch niet helemaal wat ze nu zegt? Zo krijg je extra kans op complicaties!!"

O+ trots op dat hij het begrijpt en het opvalt. Hij is zich ook stiekem meer aan het voorbereiden op de bevalling. Hoewel hij nog niet kan voorstellen waaaaaar het bevalbad in huis gaat passen :P

Boven aan de lijst sprint dichtbij ineens! O.o
Schudden voor gebruik
  maandag 3 juni 2019 @ 09:26:30 #294
56471 pinquit
oh my lama!
pi_187233698
Fijne ontmoeting gewenst lieve doucheeend! O+
pi_187233876
Zet hem op d-e! :%
Heel veel succes!
pi_187234617
Ik heb zwaar kut geslapen, de airco op kantoor staat veel te koud en ik voel me beroerd :{ liefst zou ik naar huis gaan..
Vanmiddag maar snel een dutje doen, want ik moet ook nog naar een avondwake. Alhoewel ik van dutjes ook niet per se beter wordt, maar vooral heel duf.
  maandag 3 juni 2019 @ 12:29:03 #297
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_187235910
Ooooo d-e!! *O* *O* *O*
Succes!
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_187236027
Ohh D-E zit net in het buikentopic op je te reageren. Spannend! Hele fijne ontmoeting toegewenst en zie je snel in het andere topic. O+
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
  maandag 3 juni 2019 @ 12:35:17 #299
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_187236036
Succes Eend *O*
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_187236867
Ik kwam even spieken of er al d-e-nieuws was, maar nog even afwachten dus O+

Balen B.ertha.. hopelijk komende nacht een betere nacht..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')