Gefeliciteerd Sisuquote:Op zondag 26 mei 2019 05:08 schreef Sisu het volgende:
Gefeliciteerd dodoria. Je staat nu op 1!
Vanmiddag ben ik om 14:45 bevallen van een geweldig mooie zoon. We noemen hem Ru.ne.
Stats 3814 gram en 53 cm.
De bevalling was echt een uitputtingsslag en heeft ontzettend lang geduurd. Het viel me zo tegen! Bij ro heeft alles bij elkaar nog geen 6 uur geduurd.
Bij Ru 12 uur! 12 slópende uren. Binnen 11 uur naar een kleine 4 cm ontsluiting. Pijnstilling gekregen in Mn been, want ik was compleet uitgeput. Laatste half uur van 4 naar 10. 2 persweeën later en hij was er. Op dat moment sloeg de medicatie pas aan en werd ik heel suf.
Ik ben mezelf keihard tegen gekomen, maar hij is er nu.![]()
Binnenkort meer en met foto’s natuurlijk.![]()
Borstvoeding gaat als een trein![]()
Hij is zo leuk!
Wel als de eerste keer 6 uur duurde en je overal hoort dat het de tweede keer meestal sneller gaat.quote:Op zondag 26 mei 2019 20:25 schreef Peacefulll het volgende:
12 uur is toch helemaal niet zo heel lang voor een bevalling?
Gemiddeld gezien dus niet persé lang, gevoelsmatig welquote:Op zondag 26 mei 2019 21:05 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Wel als de eerste keer 6 uur duurde en je overal hoort dat het de tweede keer meestal sneller gaat.
Ik kan me goed voorstellen dat het enorm tegenvalt als je dan bij de tweede keer na 5 uur nog maar op 2 cm ontsluiting zit of zo, en dat dát op zijn beurt zorgt voor extra vertraging.quote:Op zondag 26 mei 2019 21:10 schreef Peacefulll het volgende:
Gemiddeld gezien dus niet persé lang, gevoelsmatig wel
Never mindquote:Op zondag 26 mei 2019 21:22 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Ik kan me goed voorstellen dat het enorm tegenvalt als je dan bij de tweede keer na 5 uur nog maar op 2 cm ontsluiting zit of zo, en dat dát op zijn beurt zorgt voor extra vertraging.
Dat is ook zo hoor. Maar het is zoals de anderen hier ook schrijven dat het gewoon geestelijk enorm tegen viel. Iedereen die ik sprak die onlangs een tweede kindje heeft gekregen sprak over een super vlotte bevalling. Kijk ook naar pinq en ela. Zulke relaxte verhalen hoorde ik dus ook van vriendinnen.quote:Op zondag 26 mei 2019 20:25 schreef Peacefulll het volgende:
[..]
Gefeliciteerd SisuDe naam past mooi bij je oudste. Fijn dat de borstvoeding zo goed op gang is. 12 uur is toch helemaal niet zo heel lang voor een bevalling? Ik heb meegekregen dat het juist een hele gemiddelde tijd is. Hoewel het ongetwijfeld lang voelde
Fijne tijd samen.
12 uur is heel gemiddeld voor een eerste bevalling, maar erg lang voor een tweede. Helemaal als de eerste 5 uur duurde.quote:Op zondag 26 mei 2019 20:25 schreef Peacefulll het volgende:
[..]
Gefeliciteerd SisuDe naam past mooi bij je oudste. Fijn dat de borstvoeding zo goed op gang is. 12 uur is toch helemaal niet zo heel lang voor een bevalling? Ik heb meegekregen dat het juist een hele gemiddelde tijd is. Hoewel het ongetwijfeld lang voelde
Fijne tijd samen.
Nou, als ik haar verhaal zo lees was het vanwege de pijn. Weeënpijn in rug/benen is heel wat anders dan in je buik, moeilijker op te vangen zie ik hier vaak in de bevallingsverhalen.quote:Op maandag 27 mei 2019 09:36 schreef douche-eendje het volgende:
En wellicht, is dat misschien het stukje wat blokkeerde: niet de rust kunnen vinden in de weken ervoor die je zo hard nodig had.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gaat die vk mogelijk jouw bevalling doen? Heb je daar een keuze in?
Goed slapen is zo fijn
[ Bericht 6% gewijzigd door Ceviche op 27-05-2019 11:33:48 ]
Gefeliciteerd!!quote:Op zondag 26 mei 2019 23:07 schreef Sisu het volgende:
[..]
Dat is ook zo hoor. Maar het is zoals de anderen hier ook schrijven dat het gewoon geestelijk enorm tegen viel. Iedereen die ik sprak die onlangs een tweede kindje heeft gekregen sprak over een super vlotte bevalling. Kijk ook naar pinq en ela. Zulke relaxte verhalen hoorde ik dus ook van vriendinnen.
Nou.. ik rommelde al sinds weken. Weeen die kwamen en na een uur weer stopten.
En die vrijdag begon het al om een uur of 8 en dan weer niks. Dan slaap je ook niet. Om 3.15 begonnen er echt weeen te komen die niet meer te negeren waren. En het gekke was dat ik al die tijd wist dat het niks deed in Mn lijf. Ik voelde ook dat de ontsluiting niet op gang kwam. Ondanks dat ik compleet zen was. De omgeving had zoals ik wenste.
Alles was goed.
En dan de pijn. Zo goed als ik die bij ro weggedacht kreeg zo immens zeer deed het nu. Zat in Mn benen, lies en rug.
Ik riep ook steeds dat ik me een aansteller voelde. Dat het me dit keer niet lukte. En ‘sorry’. Constant excuses maken naar anderen, omdat het zo lang duurde.
Gekkenwerk.
Maar !!! Toen de persweeen zich aandienden zat ik weer op een mega roze wolk. Voelde nul pijn. Was ik echt helemaal weer vol adrenaline en liefde. Heel bizar. Zeker toen ik eraan kon toegeven dat hij geboren was en ik opeens Mn medicatie voelde aanslaan.
Heel gek maar God wat is dat het allemaal waard
Mijn verjaardag 🖤quote:Op maandag 27 mei 2019 07:50 schreef Whoopje het volgende:
@:douche-eendje, zou ik ook nog in de OP mogen? 23 september is mijn UD.
@:sisu, van harte gefeliciteerd!
Hier gisteren vol verwondering naar mijn buik zitten kijken. Kleintje was een feestje aan het bouwen wat aan de buitenkant goed te zien was. Ik heb mijn buik al eerder ietsje zien bewegen maar gister bleef mijn buik bewegen en bobbelen <3
Fijn dat je goed terugkijkt op de bevalling ondanks dat het tegenviel en je jezelf zo tegenkwam! En wat heerlijk dat je nu je verse mini naast je hebt en zo genietquote:Op maandag 27 mei 2019 11:17 schreef Sisu het volgende:
Combinatie van beide, denk ik.
Baarmoedermond lag lange tijd naar achteren en het hoofdje stond ook lange tijd nog hoog. Pas dat laatste half uur ging alles súper snel.
Maar echt: ik zou het zo weer doen hoor![]()
Zeker als ik nu zo heerlijk in bed lig met een verse mini baby naast me. Zaligheid!
De
Relax. Je doet het super goed. Die vk gaat jou niks maken, want je doet het super!
Whoop
Wat leuk dat de baby nu aan de buitenkant zichtbaar is. Dan wordt het echt zo tastbaar he. Mnoh.
Liefde!
Ontspannen is dan ook totaal niet simpel. Zit ook een heel stuk vertrouwen in jezelf & in je omgeving in, maar ook de support van mensen om je heen die dat ondersteunen, jezelf veilig mogen&kunnen voelen. En dan nog even losgelaten van wat ik al postte, bevallingen zijn zo onvoorspelbaar met alle andere dingen nog als hoe ligt een kindje, hoe intens gaat het worden etc. Het is echt een combinatie van dingen. En dan herken ik regelmatig mijn eigen onzekerheden zoals Sisu ze heeft omschreven bij zichzelf en wat voor effect dat kan hebben op je hele zijn en dat ik daar gewoon niet op zit te wachten nu bij mijzelfquote:Op maandag 27 mei 2019 11:07 schreef Mariposas het volgende:
Het is dus niet altijd een kwestie van ontspannen. Speculaties speculaties.
Jup. Ik denk dat ze eerst maar eens moet kijken wat we eigenlijk allemaal doen en bespreken bij mijn yogaklasje. Van perineummassage tot het effect van oxytocine en endorfine etc. Mantra is vooral, vind iets wat voor jou werkt.quote:Op maandag 27 mei 2019 17:48 schreef Ceviche het volgende:
Maar zo'n yogaklas is toch ook heel nuttig qua tips en voorbereiding? En een bevalling is toch nooit pijnloos?![]()
Ja ook handigquote:Hier zei ze dat ik niet alles moest geloven wat ik op internet las. Dat lijkt mij ook niet nee, daarom vroeg ik het aan haar
Ook vragen aan haar gesteld waar ik geen of geen duidelijk antwoord op kreeg.
En ik snap wel dat het ontsluiten hier onverwacht snel ging, maar ik vraag me bijvoorbeeld wel af of m'n eigen vk wél het bevalbad op tijd klaar zou hebben gezet.
Ja liever hoogzwanger inderdaad. En ook het liefst een thuisbevalling, maar als er een medische noodzaak is om naar het ziekenhuis te gaan is dat ook prima. Zolang maar wel gewoon duidelijk is voor mij waarom, dan kan ik het gelijk een plekje geven en door met de bevalling.quote:Ik hoopte dat m'n baby er 'vroeg' uit zou komen, maar vooral omdat ik thuis wilde bevallen en na 40 weken neemt de kans dat de baby in het vruchtwater poept toe (en dan wordt het medisch en ik wilde echt niet in het ziekenhuis bevallen). Maar ik was ook nog niet klaar met zwanger zijn, dus ik snap je wel. Ik vond het eerste trimester met misselijkheid enzo lastiger eigenlijk. En dan voel je de baby nog niet, en de bevalling is nog heel ver weg dus eigenlijk voel je je gewoon zieken je bent bang dat het nog mis kan gaan en je hebt nog niet gedeeld dat je zwanger bent dus mensen snappen het ook niet. Dan liever hoogzwanger
Ik wilde echt niet naar het ziekenhuis. De gezondheid van de baby gaat natuurlijk voor, maar ik zag er echt tegenop.quote:Op maandag 27 mei 2019 18:01 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Jup. Ik denk dat ze eerst maar eens moet kijken wat we eigenlijk allemaal doen en bespreken bij mijn yogaklasje. Van perineummassage tot het effect van oxytocine en endorfine etc. Mantra is vooral, vind iets wat voor jou werkt.
[..]
Ja ook handigZo merkte ik aan MeneerEend de laatste weken meer en meer opgebouwde spanning. Niet alleen door werk, maar ook iets anders. Gisteravond kwam het eruit, wat nou als de verloskundige te laat is? Wat nou als zij er niet is? Wat moet ik doen? Dus daar hebben we een tijd over liggen kletsen in bed.
[..]
Ja liever hoogzwanger inderdaad. En ook het liefst een thuisbevalling, maar als er een medische noodzaak is om naar het ziekenhuis te gaan is dat ook prima. Zolang maar wel gewoon duidelijk is voor mij waarom, dan kan ik het gelijk een plekje geven en door met de bevalling.
Dat 1e trimester was gewoon bal, het 2e was leuk maar vooral schattig. En nu, ach. Heerlijk dit. Maar ik weet wel dat ik een volgende zwangerschap niet door ga werken tot 36 weken, maar 'gewoon' stop met 34 weken en het mezelf net zo makkelijk maak als deze keer. En dan aansluitend aan mijn verlof nog een maand onbetaald verlof opneem, want welke man ooit heeft bedacht dat 16 weken in totaal genoeg is snapt er echt geen bal van. 6 weken ervoor, 12 weken na zou al perfect zijn.
Dus het is een soort van rooming-in constructie, maar dan als gezonde moeder. Hetzelfde principe is na keizersnede: gezonde baby, moeder heeft zorg nodig. Ziekenhuis neemt dan gewoon de taken van kraamzorg over, dus vandaar dat ook jij ontslagen bent.quote:Indien uw kindje opgenomen moet worden na de bevalling kunt u indien er plek is, een aantal dagen op de Verloskunde afdeling blijven om dichtbij uw kindje te zijn. Per dag wordt een tarief Gezonde Moeder in rekening gebracht bij uw zorgverzekeraar. Dit wordt volledig vergoed door de verzekeraar, maar wel belast met het eigen risico. De dagen dat u en/of uw kindje in het ziekenhuis verblijven worden afgetrokken van het aantal dagen/ uren kraamzorg waar u thuis recht op hebt.
Hier werd eerst gezegd dat we een paar uur moesten blijven, toen minimaal 12 uur (tot 6 uur 's avonds), toen 1 uur 's nachts maar ze zetten ons niet op straat midden in de nacht, dus dat zou de volgende ochtend rond 7 uur worden. Toen bleek dat we moesten wachten op een arts, die zou tussen 10 en 12 uur komen, die kwam tegen 1 uur, die moest nog overleggen met haar leidinggevende maar die was naar een spoedgeval dus uiteindelijk mochten we tegen 3 uur weg. Geeft op zich niks maar wij verwachtten een paar uur te moeten blijven en dan ben je ineens anderhalve dag verder en heb je nog geen idee wanneer je weg mag. Dat het steeds verschoven werd, daar kreeg ik het benauwd van. En niet geslapen, en hormonen, op een gegeven moment was ik ervan overtuigd dat ze m'n zoon gingen houden tot z'n 18equote:Op maandag 27 mei 2019 20:34 schreef Ticootje het volgende:
Ik moest sowieso rekening houden met minimaal een nacht blijven.
Bij Bram mocht ik toch eerder toen zn suiker prima bleek. Wie weet.
Eigenlijk zou is gewoon zo snel mogelijk thuis zijn. Dus gewoon vroeg baren, rond avondeten thuis.quote:Op maandag 27 mei 2019 21:42 schreef Ceviche het volgende:
[..]
Hier werd eerst gezegd dat we een paar uur moesten blijven, toen minimaal 12 uur (tot 6 uur 's avonds), toen 1 uur 's nachts maar ze zetten ons niet op straat midden in de nacht, dus dat zou de volgende ochtend rond 7 uur worden. Toen bleek dat we moesten wachten op een arts, die zou tussen 10 en 12 uur komen, die kwam tegen 1 uur, die moest nog overleggen met haar leidinggevende maar die was naar een spoedgeval dus uiteindelijk mochten we tegen 3 uur weg. Geeft op zich niks maar wij verwachtten een paar uur te moeten blijven en dan ben je ineens anderhalve dag verder en heb je nog geen idee wanneer je weg mag. Dat het steeds verschoven werd, daar kreeg ik het benauwd van. En niet geslapen, en hormonen, op een gegeven moment was ik ervan overtuigd dat ze m'n zoon gingen houden tot z'n 18e
Ik had het gevoel dat we een week verder waren.
Zie je er tegenop? Of vind je het niet zo erg om een nacht te moeten blijven? Zou wel fijn zijn als het nu weer zo loopt dat jullie wat sneller weg mogen.
Die hoofdpijnen waren vorige week, begon dinsdagavond want een-na-laatste werkdag. Woensdag liep redelijk lekker aan werk, op wat gezever na. Donderdag barstte de bom op werk en heb ik nog op mijn laatste dag de halve dag van alles op lopen lossen omdat men het overzicht totaal kwijt was, dus ik kwam thuis met een hoofdquote:Op maandag 27 mei 2019 21:32 schreef Ceviche het volgende:
Bedankt voor de info, D-E! Ik vermoedde wel zoiets maar geen idee of het echt zo was.
Met spanningshoofdpijnen kun je toch niet lekker coconnen? Ik wilde per se dat m'n huis aan kant was voor als de baby zich aandiende, dat vond ik al lastig omdat je natuurlijk niet meer zoveel kan doen op een dag, laat staan met hoofdpijn of andere issues. Dan was ik voor m'n gevoel nooit tot rust gekomen![]()
Gelukkig kun je nu ontstressenweet je al wat je met je uren gaat doen? Die komen met de baby natuurlijk wel van pas
Jaquote:Op dinsdag 28 mei 2019 16:50 schreef pinquit het volgende:
Was dat die waar je eigenlijk geen klik mee had?
Ow wat spannend Dodoria! Denk je dat slapen nog lukt? Dat is voor de ontspanning en de aanmaak van oxytocine het allerbeste. Maar wanneer slapen niet gaat, dan zou ik verticaal blijven, kan de zwaartekracht al lekker zijn werk doenquote:Op dinsdag 28 mei 2019 17:31 schreef dodoria het volgende:
Ego post: weeen, al zo’n 11 uur regelmatig en Ik moet ze de laatste 7 uur al echt wegzuchten/kreunen. Maar ze er blijven zo’n 10-15 minuten tussen zitten. Dus nog geen actieve fase denk ik....
Ik weet niet wat ik beter kan doen: in bed blijven liggen voor nu en wat rust pakken, of op staan en bad opzetten etc. Ik wil ook weer niet te vroeg het bad in....
quote:Op dinsdag 28 mei 2019 19:31 schreef Kleurdoos het volgende:
Ik had een goede GUO 🖤 ze is helemaal op schema 🖤
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat fijn !!!quote:Op dinsdag 28 mei 2019 19:31 schreef Kleurdoos het volgende:
Ik had een goede GUO 🖤 ze is helemaal op schema 🖤
Bottomsquote:Op woensdag 29 mei 2019 10:08 schreef Bottoms_up het volgende:
![]()
Hoi, ik kom mij even melden. Ik heb hier vorig jaar ook even meegeschreven tot in november helaas bij een echo bij 9 weken bleek dat er geen hartje meer klopte. Ik was toen na 4 jaar en 3 ivf pogingen zwanger geworden van een tweeling.
Dus onze verrassing was eind maart erg groot toen ik spontaan zwanger bleek te zijn.
Na 4 goede echo's, goede nipt en nu bij 13 weken het hartje gehoord te hebben durf ik er wat in te geloven![]()
Ik vind het soms nog een beetje moeilijk, want mijn vorige uitgerekende datum is over een paar weken. Maar nu uitgerekend op 3 december en we kijken er erg naar uit.
Wat ontzettend bijzonder dat je je weer kunt melden hierquote:Op woensdag 29 mei 2019 10:08 schreef Bottoms_up het volgende:
![]()
Hoi, ik kom mij even melden. Ik heb hier vorig jaar ook even meegeschreven tot in november helaas bij een echo bij 9 weken bleek dat er geen hartje meer klopte. Ik was toen na 4 jaar en 3 ivf pogingen zwanger geworden van een tweeling.
Dus onze verrassing was eind maart erg groot toen ik spontaan zwanger bleek te zijn.
Na 4 goede echo's, goede nipt en nu bij 13 weken het hartje gehoord te hebben durf ik er wat in te geloven![]()
Ik vind het soms nog een beetje moeilijk, want mijn vorige uitgerekende datum is over een paar weken. Maar nu uitgerekend op 3 december en we kijken er erg naar uit.
Wat ontzettend fijn Bottomsquote:Op woensdag 29 mei 2019 10:08 schreef Bottoms_up het volgende:
![]()
Alle strepen zijn bijzonder, maar helemaal als het zo lang geduurd heeft. Gefeliciteerdquote:Op woensdag 29 mei 2019 10:08 schreef Bottoms_up het volgende:
![]()
Wauw Bottoms!quote:Op woensdag 29 mei 2019 10:08 schreef Bottoms_up het volgende:
![]()
Zeker welquote:Op donderdag 30 mei 2019 16:40 schreef Bottoms_up het volgende:
Bedankt iedereen![]()
Ik had niet verwacht dat zoveel mij zouden herinneren.
Oh stippel, wat klinkt dat heerlijk om al zoveel details te zien op een echo!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |