abonnement Unibet Coolblue
pi_186395652
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2019 12:27 schreef Elzies het volgende:

[..]

Nogmaals, hoe wil je dat controleren.

Het is dat de Volkskrant niets beters te doen had dan de gangen van Graus na te gaan. Anders had er geen hond naar gekraaid.
En wat is daar dan mis mee? Gelukkig zijn er journalisten die kijken hoe ons belastinggeld wordt uitgegeven. Mooi dat het aan het licht komt. Pas regels aan indien dat nodig is, in te veel ontvangen geld terug en bestraf fraudeurs.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_186395653
quote:
1s.gif Op woensdag 24 april 2019 09:59 schreef Hanca het volgende:

[..]

Het lijkt me sowieso dat hij een accountant heeft voor zijn financiën, denk niet dat hij zelf ook maar ooit naar zijn financiële administratie kijkt.
Maar dan zou hem het toch op moeten vallen dat er opeens zo'n vergoeding bijgeschreven wordt? En ik snap best dat je als beginnend Kamerlid niet zo bekend bent met alle regels, maar FvD zit nu al twee jaar in de Kamer. Ruim de tijd om alle regels eens door te (laten) nemen zou ik zeggen.

Je moet er niet meer van maken dan het is, maar het blijft toch wel erg slordig. Zeker als de vergoeding gebaseerd is op je woon-werkafstand kan je zelf toch ook wel inschatten dat jouw vergoeding hoger is als je je woonplaatst verder opgeeft dan je daadwerkelijk woont. Het lijkt me sowieso erg naïef om te zeggen dat je niet van die regeling afwist. Een vergoeding voor woon-werkafstand is bepaald niet obscuur en onbekend.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_186395690
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2019 12:27 schreef Elzies het volgende:

[..]

Nogmaals, hoe wil je dat controleren.

Het is dat de Volkskrant niets beters te doen had dan de gangen van Graus na te gaan. Anders had er geen hond naar gekraaid.
Waar denk je dat de Volkskrant voor bedoeld is? Jij zegt "niets beters te doen", ik zeg "goede journalistiek, hiermee worden duizenden euro's teruggehaald".
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_186395720
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2019 12:24 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Is dat zo? Ik heb daar nog nooit van gehoord en lijkt me een behoorlijk contraproductieve maatregel.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik denk zelf dat zoiets als dit prima zou werken om politici wat beter op hun declaraties te laten letten.

quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2019 12:27 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Joh, ik heb ook wel eens een fout gemaakt met mijn onkostenvergoeding. Ik legde mijn woon-werkverkeer af met een OV-kaart die eigenlijk alleen voor niet-reguliere zakelijke reizen was. Ik handelde naar eer en geweten, want ik had een secretaresse gevraagd hoe het zat. En zij had me een verkeerd antwoord gegeven. Toen het aan het licht kwam - voor mij was het een even grote verrassing - heb ik het onterecht ontvangen geld terugbetaald. Ik vond het hartstikke rot.

Je zit gewoon iemand verdacht te maken omdat diens ideeën je niet aanstaan. Dat vind ik niet chique.
:') Je verdedigt fraude alleen maar omdat iemands politieke ideeën je aanstaan dat vind ik niet chique. Minder chique vind ik deze beschuldiging aan mij. Ik ben helemaal niet aan het discrimineren naar politieke voorkeur ik noem toch net zo goed Wouter Bos.... Je anekdote voegt weinig tot niets toe aan je argument. Ja mensen maken soms per ongeluk fouten. Mensen maken ook net zo goed bewust fouten, dit is een voorbeeld van het laatste.
pi_186395748
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2019 12:31 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Waar denk je dat de Volkskrant voor bedoeld is? Jij zegt "niets beters te doen", ik zeg "goede journalistiek, hiermee worden duizenden euro's teruggehaald".
Nou, nou, dat we met zijn zeventien miljoen in onze portemonnee voelen. Chapeau Volkskrant! ^O^
  woensdag 24 april 2019 @ 12:36:42 #256
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_186395769
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2019 12:27 schreef Elzies het volgende:

[..]

Nogmaals, hoe wil je dat controleren.

Het is dat de Volkskrant niets beters te doen had dan de gangen van Graus na te gaan. Anders had er geen hond naar gekraaid.
:7 _O_
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_186395772
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2019 12:34 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

:') Je verdedigt fraude alleen maar omdat iemands politieke ideeën je aanstaan dat vind ik niet chique. Minder chique vind ik deze beschuldiging aan mij. Ik ben helemaal niet aan het discrimineren naar politieke voorkeur ik noem toch net zo goed Wouter Bos.... Je anekdote voegt weinig tot niets toe aan je argument. Ja mensen maken soms per ongeluk fouten. Mensen maken ook net zo goed bewust fouten, dit is een voorbeeld van het laatste.
Je bent te stellig, want je wéét helemaal niet of er sprake is van fraude. Het is in dit stadium nog niet eens duidelijk of er sprake is van een fout. Iets minder hysterie, graag.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_186395801
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2019 12:34 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik denk zelf dat zoiets als dit prima zou werken om politici wat beter op hun declaraties te laten letten.
Zoals ik het lees is de boete optioneel en wordt deze alleen gegeven in het geval van geconstateerde fraude en/of ernstige tekortkomingen in de informatieplicht.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_186395816
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2019 12:35 schreef Elzies het volgende:

[..]

Nou, nou, dat we met zijn zeventien miljoen in onze portemonnee voelen. Chapeau Volkskrant! ^O^
Soms verbaast de stupiditeit van sommige mensen mij. Dit is zo'n moment.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_186395891
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2019 12:39 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Soms verbaast de stupiditeit van sommige mensen mij. Dit is zo'n moment.
Dat verbaast mij dan weer, want de stupiditeit van mensen is zo alomtegenwoordig dat je er een dagtaak aan zou hebben om je eraan te ergeren!

Het is hooguit wat onhandig van de Volkskrant dat twee politici met een rechtse signatuur uit worden gelicht. Als ze hadden geschreven dat ze ook naar de aanspraak op vergoedingen van alle andere parlementariërs hadden gekeken, dan was de schijn van vooringenomenheid er niet geweest. Maar verder is het in het kader van openbaarheid van bestuur natuurlijk heel goed dat de journalistiek kritisch kijkt naar de manier waarop publiek geld wordt uitgegeven.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_186396051
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2019 12:36 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Je bent te stellig, want je wéét helemaal niet of er sprake is van fraude. Het is in dit stadium nog niet eens duidelijk of er sprake is van een fout. Iets minder hysterie, graag.
Oké als je het allemaal niet begrijpt wil ik wel even de feiten voor je op een rijtje zetten.
Hiddema woont in 2/3e van zijn tijd in Amsterdam, dat geeft hij aan bij de NOS.
Dat betekent dat hij geen recht heeft op de hoogste reiskostenvergoeding.

Hiddema ontvangt wel de hoogste reiskostenvergoeding a 2000 P/M ook al heeft hij er geen recht op.
quote:
Hiddema krijgt sinds zijn entree in de Kamer in 2017 de maximale vergoeding van zo’n 2.000 euro per maand, omdat hij na zijn aantreden bij de Kamer heeft opgegeven in Maastricht te wonen
Oftewel de fout die je elke keer ter discussie probeert te stellen is overduidelijk. Hiddema ontvangt meer dan zou moeten, wat is volgens jou het discussiepunt? Bijna onbegrijpelijk dat je dit nog steeds niet inziet, is dat een trollpoging ofzo?

Hiddema verzint een willekeurig excuusje voor de Bühne
quote:
‘Het zou valsheid in geschrifte zijn geweest als ik een ander adres dan Maastricht had opgegeven’, zegt de FvD’er.
Dat wordt door die andere hoogleraar ontkracht. Blijft over dat hij een waardeloos excuus heeft en teveel gemeenschapsgeld vangt zonder goede reden.
pi_186396097
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2019 12:44 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Dat verbaast mij dan weer, want de stupiditeit van mensen is zo alomtegenwoordig dat je er een dagtaak aan zou hebben om je eraan te ergeren!

Het is hooguit wat onhandig van de Volkskrant dat twee politici met een rechtse signatuur uit worden gelicht. Als ze hadden geschreven dat ze ook naar de aanspraak op vergoedingen van alle andere parlementariërs hadden gekeken, dan was de schijn van vooringenomenheid er niet geweest. Maar verder is het in het kader van openbaarheid van bestuur natuurlijk heel goed dat de journalistiek kritisch kijkt naar de manier waarop publiek geld wordt uitgegeven.
Ah ja, het is de schuld van de volkskrant :')_______!
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_186396100
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2019 12:44 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Dat verbaast mij dan weer, want de stupiditeit van mensen is zo alomtegenwoordig dat je er een dagtaak aan zou hebben om je eraan te ergeren!

Het is hooguit wat onhandig van de Volkskrant dat twee politici met een rechtse signatuur uit worden gelicht. Als ze hadden geschreven dat ze ook naar de aanspraak op vergoedingen van alle andere parlementariërs hadden gekeken, dan was de schijn van vooringenomenheid er niet geweest. Maar verder is het in het kader van openbaarheid van bestuur natuurlijk heel goed dat de journalistiek kritisch kijkt naar de manier waarop publiek geld wordt uitgegeven.
Het is natuurlijk wel een bekend patroon dat nu juist deze twee politici van het rechtse signatuur door een Volkskrant eruit worden gelicht.

Ik denk echter wanneer je de beerput opentrekt van alle gedeclareerde uitgaven van politici je tot een wat groter bedrag zult uitkomen. Laat de Volkskrant zich daar eens mee bezig houden. Worden ze voor een deel van lezend Nederland nog eens waarlijk serieus bevonden.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 24 april 2019 @ 12:56:58 #264
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_186396135
Wel mooi dat Otten de kandidatenlijst voor de Eerste Kamer nog even snel heeft ingeleverd bij de Kiesraad net voor het interview gepubliceerd werd
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 24 april 2019 @ 12:58:41 #265
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_186396162
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2019 12:55 schreef Elzies het volgende:

[..]

Het is natuurlijk wel een bekend patroon dat nu juist deze twee politici van het rechtse signatuur door een Volkskrant eruit worden gelicht.

Ik denk echter wanneer je de beerput opentrekt van alle gedeclareerde uitgaven van politici je tot een wat groter bedrag zult uitkomen. Laat de Volkskrant zich daar eens mee bezig houden. Worden ze voor een deel van lezend Nederland nog eens waarlijk serieus bevonden.
dit zijn geen gedeclareerde kost, dit krijg je sowieso, declaraties zijn gewoon openbaar volgens mij. Daarom declareren politici tegenwoordig heel weinig meer. Rutte heeft bijvoorbeeld aangegeven geen discussie te willen dingen die hij declareert.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_186396169
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2019 12:44 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Het is hooguit wat onhandig van de Volkskrant dat twee politici met een rechtse signatuur uit worden gelicht. Als ze hadden geschreven dat ze ook naar de aanspraak op vergoedingen van alle andere parlementariërs hadden gekeken, dan was de schijn van vooringenomenheid er niet geweest.
Dat het twee rechtse politici zijn, is iets wat je er zelf bij denkt en zegt net zoveel over jouw vooringenomenheid. Naar ik aanneem heeft de Volkskrant naar aanleiding van Graus alle overige (ca. 30) politici tegen het licht gehouden die de maximale vergoeding krijgen, waaronder Hiddema.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_186396231
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2019 12:52 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

Dat betekent dat hij geen recht heeft op de hoogste reiskostenvergoeding.
Het is geen reiskostenvergoeding.

quote:
Ik denk zelf dat zoiets als dit prima zou werken om politici wat beter op hun declaraties te laten letten.
Hiddema declareert niets.

Verder komt bij fraude natuurlijk het aspect bewust kijken. Als dat niet is aangetoond kan je
het nog zo dom vinden, maar dat maakt iets nog geen fraude. Verder zou dat in het geval van Hiddema nogal idioot zijn om voor 10 á 17 mille te gaan frauderen. Daar zijn wel betere opties voor te bedenken dan dat soort centenwerk.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_186396287
quote:
7s.gif Op woensdag 24 april 2019 13:02 schreef nostra het volgende:

[..]

Verder komt bij fraude natuurlijk het aspect bewust kijken. Als dat niet is aangetoond kan je
het nog zo dom vinden, maar dat maakt iets nog geen fraude. Verder zou dat in het geval van Hiddema nogal idioot zijn om voor 17 mille te gaan frauderen. Daar zijn wel betere opties voor te bedenken.
Fraude kan evengoed onbewust zijn, me dunkt.

En volgens mij zou dit een uitgelezen kans zijn om fraude te plegen, want zo te merken kan dit jarenlang plaatsvinden zonder dat iemand het opvalt. Dat gezegd hebbende, ik vraag me of het daadwerkelijk fraude is. Ik vermoed dat de regels zo vaag en ruim zijn dat je hooguit kunt stellen dat iemand (on)bewust een beetje creatief kan boekhouden.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  woensdag 24 april 2019 @ 13:13:47 #269
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_186396444
quote:
7s.gif Op woensdag 24 april 2019 13:02 schreef nostra het volgende:

[..]

Het is geen reiskostenvergoeding.
[..]

Hiddema declareert niets.

Verder komt bij fraude natuurlijk het aspect bewust kijken. Als dat niet is aangetoond kan je
het nog zo dom vinden, maar dat maakt iets nog geen fraude. Verder zou dat in het geval van Hiddema nogal idioot zijn om voor 10 á 17 mille te gaan frauderen. Daar zijn wel betere opties voor te bedenken dan dat soort centenwerk.
Hiddema heeft een geschat vermogen van 8 a 10 miljoen. Dan is 17000 euro per jaar natuurlijk nog steeds wat geld. Kun jij minzaam en arrogant centenwerk noemen... Als Hiddema nog meer van dat soort creatieve trucs heeft tikt het aardig aan.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_186396487
quote:
7s.gif Op woensdag 24 april 2019 13:02 schreef nostra het volgende:

[..]

Het is geen reiskostenvergoeding.
[..]

Hiddema declareert niets.

Verder komt bij fraude natuurlijk het aspect bewust kijken. Als dat niet is aangetoond kan je
het nog zo dom vinden, maar dat maakt iets nog geen fraude. Verder zou dat in het geval van Hiddema nogal idioot zijn om voor 10 á 17 mille te gaan frauderen. Daar zijn wel betere opties voor te bedenken dan dat soort centenwerk.
Oke hij declareert het niet hij krijgt het echter wel. Of het bewust is of niet, daar is uiteraard discussie over mogelijk. Ik denk dat het vrijwel zeker bewust is, meneer weet best dat hij reiskostenvergoeding ontvangt en meneer weet best dat hij Maastricht als woonadres opgegeven heeft terwijl hij in Amsterdam woont. Het te klein grut argument vind ik totale nonsense.
Als het echt zo weinig voor hem voorstelt kan hij toch wel zonder voorbehoud zeggen het verschil terug te betalen in plaats van nog een slag om de arm te houden.
pi_186396595
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2019 13:13 schreef Klopkoek het volgende:

Hiddema heeft een geschat vermogen van 8 a 10 miljoen. Dan is 17000 euro per jaar
centenwerk, helemaal gezien de risico-rendementsverhouding. Valt onder de WOB, valt onder accountantscontrole, valt onder toezicht van de Kamer zelf (al is dat blijkbaar nihil, maar dat weet je niet van tevoren). Ik zou het in ieder geval bijzonder dom vinden om dan juist dáár bewust mee te gaan klooien.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_186396615
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2019 13:13 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Hiddema heeft een geschat vermogen van 8 a 10 miljoen. Dan is 17000 euro per jaar natuurlijk nog steeds wat geld. Kun jij minzaam en arrogant centenwerk noemen... Als Hiddema nog meer van dat soort creatieve trucs heeft tikt het aardig aan.
Zo worden rijken ook rijk, niet je voeten afvegen met 17k :bah centenwerk :')
Maar het gewoon binnen harken. Blijkt later dat je het terug moet betalen denk je gewoon niet geschoten altijd mis. Daarbij heb je blijkbaar genoeg mensen die je dankzij hun politieke voorkeur het voordeel van de twijfel geven. Hopelijk ben ik zelf niet zo hypocriet als de tijd daar is.
pi_186399282
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2019 13:15 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Oke hij declareert het niet hij krijgt het echter wel. Of het bewust is of niet, daar is uiteraard discussie over mogelijk. Ik denk dat het vrijwel zeker bewust is, meneer weet best dat hij reiskostenvergoeding ontvangt en meneer weet best dat hij Maastricht als woonadres opgegeven heeft terwijl hij in Amsterdam woont. Het te klein grut argument vind ik totale nonsense.
Als het echt zo weinig voor hem voorstelt kan hij toch wel zonder voorbehoud zeggen het verschil terug te betalen in plaats van nog een slag om de arm te houden.
Dat jij denkt dat hij dit bewust doet, geeft denk ik aan dat jij de man niet zo goed volgt. Die doet zulke dingen echt niet bewust, die kijkt gewoon niet op zijn loonstroken. Zoals de ruime meerderheid van de Nederlanders, trouwens. En ja, je krijgt dit samen met de onkostenvergoeding voor het kamerlidmaatschap (het salaris) over gemaakt. Die man heeft gewoon nooit gekeken hoe veel hij krijgt en hoe veel hij zou moeten krijgen. Het was hem ook niet opgevallen als hij veel te weinig krijgt, denk ik.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_186401082
thierrybaudet twitterde op woensdag 24-04-2019 om 18:00:07 Vanmiddag heeft het partijbestuur @hendrikotten3 verzocht om na twee jaar intensieve samenwerking eervol terug te treden als medewerker van de Tweede Kamerfractie en zijn contract op te zeggen. We wensen hem alle succes in zijn nieuwe rol als beoogd Eerste Kamerlid! #FVD reageer retweet
Vers van de pers? Otten weg als medewerker TK? Eerder al als penningmeester. LPF-toestanden?
I´m back.
pi_186401190
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2019 18:12 schreef Ryan3 het volgende:
thierrybaudet twitterde op woensdag 24-04-2019 om 18:00:07 Vanmiddag heeft het partijbestuur @:hendrikotten3 verzocht om na twee jaar intensieve samenwerking eervol terug te treden als medewerker van de Tweede Kamerfractie en zijn contract op te zeggen. We wensen hem alle succes in zijn nieuwe rol als beoogd Eerste Kamerlid! #FVD reageer retweet
Vers van de pers? Otten weg als medewerker TK? Eerder al als penningmeester. LPF-toestanden?
Beetje vreemd bericht, is die nou uit de partij gegooid? Of is dit gewoon omdat die fractievoorzitter EK wordt?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-04-2019 18:18:55 ]
  woensdag 24 april 2019 @ 18:19:41 #276
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_186401210
Je mag niet en in de TK, en in de EK actief zijn. Daarom moet Otten stoppen met zijn TK werk.

Geen ruzie, geen LPF praktijken... sorry jongens!
pi_186401232
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2019 18:19 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Je mag niet en in de TK, en in de EK actief zijn. Daarom moet Otten stoppen met zijn TK werk.

Geen ruzie, geen LPF praktijken... sorry jongens!
ook niet als fractiemedewerker? bron?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-04-2019 18:20:58 ]
  woensdag 24 april 2019 @ 18:21:55 #278
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_186401260
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2019 18:20 schreef dz5b604 het volgende:

[..]

ook niet als fractiemedewerker? bron?
Geenstijl, ja ik weet het, kutbron...

https://www.geenstijl.nl/(...)enk-otten-overboord/
pi_186401277
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2019 18:21 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Geenstijl, ja ik weet het, kutbron...

https://www.geenstijl.nl/(...)enk-otten-overboord/
Ik weet het denk ik al, fractiemedewerker is een ambtenaar en dat mag niet met Eerste kamer lidmaatschap.

nvm, fractiemedewerker is zoalsRyan3 zegt in dienst van politieke partij.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 24-04-2019 18:37:33 ]
pi_186401353
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2019 18:19 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Je mag niet en in de TK, en in de EK actief zijn. Daarom moet Otten stoppen met zijn TK werk.

Geen ruzie, geen LPF praktijken... sorry jongens!
Hij zit niet in de TK.
I´m back.
pi_186401469
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2019 18:23 schreef dz5b604 het volgende:

[..]

Ik weet het denk ik al, fractiemedewerker is een ambtenaar en dat mag niet met Eerste kamer lidmaatschap.
Fractiemedewerkers worden volgens mij door een partij betaald, zijn derhalve geen ambtenaren. Zou ook een beetje gek zijn ook. Onder welk ministerie vallen ze dan en aan welke secretaris-generaal moeten ze dan rapporteren?
I´m back.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 24 april 2019 @ 18:36:35 #282
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_186401512
Niet vergeten dat er een intensief baantje als eerste kamer fractievoorzitter bij komt. Zal wel lastig te combineren zijn.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_186401523
fransweisglas twitterde op woensdag 24-04-2019 om 18:25:17 Niet onlogisch dat beoogd fractievoorzitter @EersteKamer stopt als medewerker Tweede Kamer fractie , maar opmerkelijk het op verzoek partijbestuur is en dat @thierrybaudet dat bekend maakt. @hendrikotten3 @fvdemocratie https://t.co/nJ82IOUaDs reageer retweet
pi_186401524
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2019 18:36 schreef Nattekat het volgende:
Niet vergeten dat er een intensief baantje als eerste kamer fractievoorzitter bij komt. Zal wel lastig te combineren zijn.
Parttime baan hoor.
I´m back.
pi_186401533
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2019 18:37 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Parttime baan hoor.
Officieel zelfs maar 0.2 FTE.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 24 april 2019 @ 18:38:16 #286
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_186401539
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2019 18:37 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Parttime baan hoor.
Ja, kamerlid is parttime. Fractievoorzitterschap komt daar nog bovenop.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  woensdag 24 april 2019 @ 18:44:21 #287
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_186401638
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2019 18:37 schreef dz5b604 het volgende:
fransweisglas twitterde op woensdag 24-04-2019 om 18:25:17 Niet onlogisch dat beoogd fractievoorzitter @:EersteKamer stopt als medewerker Tweede Kamer fractie , maar opmerkelijk het op verzoek partijbestuur is en dat @:thierrybaudet dat bekend maakt. @:hendrikotten3 @:fvdemocratie https://t.co/nJ82IOUaDs reageer retweet
Tja, de hele partij is opmerkelijk. Baudet als leider die bewust niet de taal van het "gewone" volk spreekt maar zichzelf als intellectueel presenteert en in Latijn oreert is ook zeer ongebruikelijk voor een rechts-populistische partij. Als je het vergelijkt met velen anderen zoals Trump, Salvini, Le Pen, Wilders etc... het is een interessante en unieke strategie om je af te zetten tegen de elite.

We zijn gezegend. ;)
pi_186401639
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2019 18:36 schreef Nattekat het volgende:
Niet vergeten dat er een intensief baantje als eerste kamer fractievoorzitter bij komt. Zal wel lastig te combineren zijn.
Dat is geen intensief baantje.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 24 april 2019 @ 18:45:36 #289
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_186401659
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2019 18:44 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat is geen intensief baantje.
De ervaringsdeskundige spreekt.
pi_186401671
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2019 18:45 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

De ervaringsdeskundige spreekt.
Neuh, gewoon iemand die de politiek al jaren op de voet volgt.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_186401682
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2019 18:38 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ja, kamerlid is parttime. Fractievoorzitterschap komt daar nog bovenop.
Ja, dat is verder niet enorm veel hectischer hoor, hoef je niet 5 dagen per week voor in je kantoortje te gaan zitten, dat doe je er fluitend bij.
I´m back.
pi_186401735
Het is verder niet onlogisch dat Otten die functies niet combineert, maar het is niet omdat het fractievoorzitterschap 'intensief' is.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_186401804
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2019 18:49 schreef KoosVogels het volgende:
Het is verder niet onlogisch dat Otten die functies niet combineert, maar het is niet omdat het fractievoorzitterschap 'intensief' is.
Alleen is die tweet van Baudet dan wel erg vaag, zou kunnen natuurlijk het blijft Baudet dat is nou niet de meest straight to the point spreker.

Zou Otten overigens nog uit EK kunnen worden gehouden of staan die lijsten vast? Stemmen die Statenleden straks überhaupt op een persoon of op een partij?

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 24-04-2019 18:54:05 ]
  woensdag 24 april 2019 @ 18:58:54 #294
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_186401893
Lol, iemand had weer kritiek op de Great Dictator. #Exitstageleft
Laffe huichelaar
  Moderator woensdag 24 april 2019 @ 19:04:32 #295
236264 crew  capricia
pi_186401983
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2019 18:58 schreef timmmmm het volgende:
Lol, iemand had weer kritiek op de Great Dictator. #Exitstageleft
Het is wel toevallig ja.
Definitely not CIA
  Moderator woensdag 24 april 2019 @ 19:07:30 #296
236264 crew  capricia
pi_186402036
Overigens moet ik nog zien of Otten wel de fractievoorzitter van de eerste kamer wordt.
Baudet noemt hem enkel Eerste Kamerlid in zijn tweet.
En er is duidelijk sprake van twee bloedgroepen binnen Forum.

Ook opmerkelijk in die tweet is dat ‘het partijbestuur Otten verzocht heeft’. Dat partijbestuur, daar zit (zat?) Otten toch zelf in?
Definitely not CIA
pi_186402110
quote:
1s.gif Op woensdag 24 april 2019 19:07 schreef capricia het volgende:
Overigens moet ik nog zien of Otten wel de fractievoorzitter van de eerste kamer wordt.
Baudet noemt hem enkel Eerste Kamerlid in zijn tweet.
En er is duidelijk sprake van twee bloedgroepen binnen Forum.

Ook opmerkelijk in die tweet is dat het partijbestuur Otten verzocht heeft. Dat partijbestuur, daar zit (zat?) Otten toch in?
Dat is natuurlijk wel bij meer partijen zo.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_186402112
Raar in Ottengate.
Waarom schrijft Baudet: het bestuur verzocht Otten terug te treden ?
Is het niet logischer om zoiets in onderling overleg te regelen en men dan meldt: ...in overleg etc...
Nu lijkt het alsof Otten gepasseerd is ... dus niks overleg... mes op de keel kreeg.
Weer.... geven FvD-mensen redenen om te denken dat er iets niet goed zit in de top.
pi_186402126
Volgens mij is dit gewoon een grap van Baudet... lekker een tweet er uit gooien en kijken wat er voor reacties komen...
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_186402133
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2019 18:45 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

De ervaringsdeskundige spreekt.
Als je ziet wat de gemiddelde fractievoorzitter in de eerste kamer aan nevenfuncties heeft, dan kan het niet veel zijn.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')