https://www.avrotros.nl/e(...)al-2019-in-tel-aviv/quote:Singer-songwriter Duncan Laurence gaat Nederland vertegenwoordigen op de 64ste editie van het Eurovisie Songfestival 2019 in Tel Aviv.
De Nederlandse inzending van het Songfestival heeft de afgelopen jaren een absolute kwaliteitsslag gemaakt. Met Duncan Laurence zet AVROTROS deze lijn voort. Algemeen directeur AVROTROS en lid van de selectiecommissie Eric van Stade: “We werden van onze stoel geblazen door deze song. Het is zo krachtig dat we unaniem hebben besloten dat Duncan onze man is.”
Over Duncan Laurence
Duncan Laurence ( Spijkenisse, 11 april 1994) studeerde afgelopen jaar af aan de Rockacademie in Tilburg. Hij ontwikkelde zich daar als zanger, songwriter en producer en deed tijdens zijn studie ervaring op in onder andere Londen en Stockholm.
Duncan Laurence: “De afgelopen jaren deden voor Nederland A-artiesten mee met grote naamsbekendheid. Voor mij geldt dat laatste niet maar dat is juist ook mooi: er zijn heel veel jonge muzikale talenten in Nederland. Mijn deelname bewijst dat je zomaar de kans kunt krijgen om op zo’n groot platform te laten zien wat je waard bent. Ik ben heel trots dat ik Nederland ga vertegenwoordigen en ik ga alles geven.”
Ilse DeLange – die de selectiecommissie wees op deze inzending: “Duncan is heel bijzonder. Wat hij schrijft is heel erg internationaal. Het is authentiek. Het raakt in alles vind ik. Verder heeft hij ook de persoonlijkheid die bij zo’n groot avontuur hoort. Zijn prioriteiten liggen altijd bij de muziek.”
Alle details rondom de Nederlandse inzending worden op donderdag 7 maart bekend gemaakt. Duncan zal zich tot die tijd in alle rust volledig focussen en voorbereiden op zijn inzending.
Social media van Ducan:twitter:dunclaurence twitterde op woensdag 27-03-2019 om 21:30:43Can somebody pinch me... ? #4million 😱 #Spotify #arcade @Eurovision https://t.co/LRp5SYIHfO reageer retweet
quote:Op woensdag 3 april 2019 00:36 schreef Pluto1975 het volgende:
Wie van de big five stemmen er in de tweede halve finale?
DUI, VK en ITAquote:Op woensdag 3 april 2019 00:36 schreef Pluto1975 het volgende:
Wie van de big five stemmen er in de tweede halve finale?
Sorry, ik ging net m'n tanden poetsen en naar de wc, dus ik was er even niet.quote:Op woensdag 3 april 2019 00:34 schreef Greys het volgende:
In de lapo stond "word vervolgd" dus ik heb netjes gewacht maar na een half uur vermoed ik toch dat Butler is gaan slapen. Vandaar even de vrijheid genomen een nieuwe te openen.
Denk het wel hoor.quote:Op woensdag 3 april 2019 00:39 schreef grazz het volgende:
Nog even over die eerste repetitie, maar dat moet toch wel op 7 mei zijn? Ik heb al vrij genomenEn dat interview op 538, zegt Duncan dat hij op 6 mei naar Tel Aviv vertrekt. De volgende dag zullen ze dan wel meteen de eerste repetitie hebben verwacht ik.
Ja dat kun je echt niet maken. Eerst een nieuw topic openen en dan de rest!quote:Op woensdag 3 april 2019 00:40 schreef Butler456 het volgende:
[..]
Sorry, ik ging net m'n tanden poetsen en naar de wc, dus ik was er even niet.
Thanks! Hoewel gezien de reacties op YouTube Israël ook geen ramp was geweest!quote:Op woensdag 3 april 2019 00:39 schreef Greys het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Frankrijk niet en UK wel is echt perfect.![]()
Geen sorry nodig! Maar ik wilde hem niet van je inpikken en omdat er 'wordt vervolgd' stond dacht ik dat je zelf bezig was.quote:Op woensdag 3 april 2019 00:40 schreef Butler456 het volgende:
[..]
Sorry, ik ging net m'n tanden poetsen en naar de wc, dus ik was er even niet.
Ik bedoelde het meer als grapje om het gesprek door te laten gaan naar de volgende topic.quote:Op woensdag 3 april 2019 00:42 schreef Greys het volgende:
[..]
Geen sorry nodig! Maar ik wilde hem niet van je inpikken en omdat er 'wordt vervolgd' stond dacht ik dat je zelf bezig was.
Nee ook niet misschien. Maar als ik er drie had mogen kiezen waren het deze drie geweest. Tis bijna eng dit jaar hoe alles meezit enzo.quote:Op woensdag 3 april 2019 00:41 schreef Pluto1975 het volgende:
[..]
Thanks! Hoewel gezien de reacties op YouTube Israël ook geen ramp was geweest!
Oké heb ik verkeerd begrepen.quote:Op woensdag 3 april 2019 00:43 schreef Butler456 het volgende:
[..]
Ik bedoelde het meer als grapje om het gesprek door te laten gaan naar de volgende topic.
In mijn gedachten heb ik al de stem van de nieuwslezer direct na de finale in het NOS journaal gehoord..... “in tel Aviv heeft Nederland het Eurovisie Songfestival gewonnen.... Duncan Laurence is er met het lied Arcade na 44 jaar .....”quote:Op woensdag 3 april 2019 00:43 schreef Greys het volgende:
[..]
Nee ook niet misschien. Maar als ik er drie had mogen kiezen waren het deze drie geweest. Tis bijna eng dit jaar hoe alles meezit enzo.
Ach, misschien had ik dat topic toch eerst moeten doen, tanden poetsen en naar de wc gaan kan altijd nog.quote:
Frankrijk gaf wel de eerste 8 punten aan The Common linnits, Italië gaf 7 punten aan TCL.quote:Op woensdag 3 april 2019 00:39 schreef Greys het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Frankrijk niet en UK wel is echt perfect.![]()
STAHHHHHP IK VIND DIT ENGquote:Op woensdag 3 april 2019 00:47 schreef Pluto1975 het volgende:
[..]
In mijn gedachten heb ik al de stem van de nieuwslezer direct na de finale in het NOS journaal gehoord..... “in tel Aviv heeft Nederland het Eurovisie Songfestival gewonnen.... Duncan Laurence is er met het lied Arcade na 44 jaar .....”
daar heb ik ook al over nagedachtquote:Op woensdag 3 april 2019 00:47 schreef Pluto1975 het volgende:
[..]
In mijn gedachten heb ik al de stem van de nieuwslezer direct na de finale in het NOS journaal gehoord..... “in tel Aviv heeft Nederland het Eurovisie Songfestival gewonnen.... Duncan Laurence is er met het lied Arcade na 44 jaar .....”
Dan maken we er gewoon wat anders van: “in Tel Aviv is het songfestival gewonnen door.... eeeh de autocue begeeft het... redactie? Eeeh... nou, doe Sieneke maar!quote:
Of die spannende beelden tussen Nederland, Italië en Zwitserland en dat Duncan omhoog springtquote:Op woensdag 3 april 2019 00:55 schreef grazz het volgende:
[..]
daar heb ik ook al over nagedacht![]()
hoe dat zou klinken, hoe dat eruit zou zien, hoe Duncan trots met die trofee in z'n handen iedereen te woord staat.... Ik heb het maar gauw uit m'n gedachten geprobeerd te deleten
Het NOS Journaal komt volgens mij gelijk na het ESF, dus dat zou een mooie gelegenheid zijn wanneer ik het in mei op ga nemen.quote:Op woensdag 3 april 2019 00:47 schreef Pluto1975 het volgende:
[..]
en dan net niet hoog genoegquote:Op woensdag 3 april 2019 00:56 schreef ato het volgende:
[..]
Of die spannende beelden tussen Nederland, Italië en Zwitserland en dat Duncan omhoog springt
Nee dat moet hij niet doen.quote:Op woensdag 3 april 2019 01:02 schreef Pluto1975 het volgende:
[..]
Of hij gaat van blijdschap in foetushouding liggen.
Dat heb ik serieus ook, dat ik die nieuwsberichten me al een beetje zo zit voor te stellen in mijn hoofdquote:Op woensdag 3 april 2019 00:47 schreef Pluto1975 het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 3 april 2019 00:55 schreef Pluto1975 het volgende:
[..]
Dan maken we er gewoon wat anders van: “in Tel Aviv is het songfestival gewonnen door.... eeeh de autocue begeeft het... redactie? Eeeh... nou, doe Sieneke maar!
Ik dacht dat Jinek na het ESF komt, vorig jaar zat o.a. Joling daar aan tafel en belden ze live met Cornald.quote:Op woensdag 3 april 2019 00:56 schreef Butler456 het volgende:
[..]
Het NOS Journaal komt volgens mij gelijk na het ESF, dus dat zou een mooie gelegenheid zijn wanneer ik het in mei op ga nemen.
Dat is alleen bij de halve finale, dat er bij Pauw/Jinek wordt nagepraat. Na de finale is er ondanks de 5 miljoen kijkers niets meer van napret, alleen nog een kort Journaal. Het is immers niet zoiets belangrijks als een wereldbekerwedstrijd 10 kilometer schaatsen.quote:Op woensdag 3 april 2019 06:21 schreef Cee het volgende:
[..]
Ik dacht dat Jinek na het ESF komt, vorig jaar zat o.a. Joling daar aan tafel en belden ze live met Cornald.
Overigens ligt de TT een miljoen achter.
Ja dit ja, echt álles zit steeds mee. Ik dacht ook al, wanneer gaat er wat mis het lijkt allemaal te mooi om waar te zijnquote:Op woensdag 3 april 2019 00:43 schreef Greys het volgende:
[..]
Nee ook niet misschien. Maar als ik er drie had mogen kiezen waren het deze drie geweest. Tis bijna eng dit jaar hoe alles meezit enzo.
Dat wordt een tv record, Als Anouk al 5 miljoen tv kijkers trok.quote:Op woensdag 3 april 2019 07:09 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Dat is alleen bij de halve finale, dat er bij Pauw/Jinek wordt nagepraat. Na de finale is er ondanks de 5 miljoen kijkers niets meer van napret, alleen nog een kort Journaal. Het is immers niet zoiets belangrijks als een wereldbekerwedstrijd 10 kilometer schaatsen.
Ja, gelukkig hebben we Hans P.quote:Op woensdag 3 april 2019 08:10 schreef Guanabana het volgende:
Als iets te mooi lijkt om waar te zijn is het dat in de regel meestal ook, dus laten we nou maar uitkijken met wat we allemaal al bedenkenstraks wordt het huilen.
quote:Op woensdag 3 april 2019 08:24 schreef Cee het volgende:
[..]
Ja, gelukkig hebben we Hans P.
Bedankt, Hans.
Lekker jinxen nu, straks huilen met de pet opquote:Op woensdag 3 april 2019 08:29 schreef Momo... het volgende:
Hou eens op met jynxen mensen. Topfavoriet voor de rehearsals betekent vaker niet dan wel een winnaar
Dit is wel een goede om aan Cornald te vragen zaterdag (@Greys @Cee) of er dit jaar nog plek is voor een napraatprogramma op tv op zaterdag, ongeacht de plek die we krijgen. Zonde als we winnen dat je het alleen met het journaal moet doen inderdaad.quote:Op woensdag 3 april 2019 07:09 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Dat is alleen bij de halve finale, dat er bij Pauw/Jinek wordt nagepraat. Na de finale is er ondanks de 5 miljoen kijkers niets meer van napret, alleen nog een kort Journaal. Het is immers niet zoiets belangrijks als een wereldbekerwedstrijd 10 kilometer schaatsen.
Preciesquote:Op woensdag 3 april 2019 09:43 schreef MaLo het volgende:
Ik blijf nog lekker even op de hypetrain, de seinen staan nog steeds op groen en het eindstation is nog niet in zicht.
Treuren kan altijd nog
Goeie!quote:Op woensdag 3 april 2019 09:47 schreef lashatumbai het volgende:
[..]
Dit is wel een goede om aan Cornald te vragen zaterdag (@:Greys @:Cee) of er dit jaar nog plek is voor een napraatprogramma op tv op zaterdag, ongeacht de plek die we krijgen. Zonde als we winnen dat je het alleen met het journaal moet doen inderdaad.
Oh verschrikkelijk dat "op weg naar..." Laat dan net als jaren geleden gewoon een half uur zien wat er die week in Tel Aviv is gebeurd met Duncan (repetities, persconferenties, de rode loper)quote:Op woensdag 3 april 2019 10:02 schreef Cee het volgende:
[..]
Goeie!
Staat genoteerd. Al die schijtlollige ‘op weg naar’ programma’s met Romy en Carlo mogen wat mij betreft weg. Napraten willen we.
quote:Op woensdag 3 april 2019 10:09 schreef iBenny het volgende:
De dagschema's van de NPO zijn al bekend. De avond wordt inderdaad wel gestart met "Op weg naar..." en bij de halve finales wordt het afgesloten met Pauw. De finale wordt afgesloten met het journaal om half 1.
Wellicht nog wel de suggestie geven dat ze op weg naar het songfestival anders kunnen invullen, zonder Annie Schilder en Baas B. Er loopt toch al een cameraploeg mee die week met Duncan, dus laat dat gewoon zien. Is nog goedkoper ook.quote:Op woensdag 3 april 2019 10:09 schreef iBenny het volgende:
De dagschema's van de NPO zijn al bekend. De avond wordt inderdaad wel gestart met "Op weg naar..." en bij de halve finales wordt het afgesloten met Pauw. De finale wordt afgesloten met het journaal om half 1.
Kan niet wachten tot dat een aantal B BN-ers Portugal,Australië en IJsland gaan uitlachenquote:Op woensdag 3 april 2019 10:09 schreef iBenny het volgende:
Maar we zijn allemaal benieuwd naar de "hup hup" van Brownie Dutchquote:Op woensdag 3 april 2019 10:13 schreef lashatumbai het volgende:
[..]
Wellicht nog wel de suggestie geven dat ze op weg naar het songfestival anders kunnen invullen, zonder Annie Schilder en Baas B. Er loopt toch al een cameraploeg mee die week met Duncan, dus laat dat gewoon zien. Is nog goedkoper ook.
Ik zat gisteren nog naar dat filmpje van Paul de Leeuw en Ruth Jacott te kijken uit 1993. Paul in een theaterzaal met genodigden, Ruth op de satelliet... zoiets moet je dit jaar eigenlijk ook doen, zeker nu we dikke kans maken om te winnenquote:Op woensdag 3 april 2019 09:47 schreef lashatumbai het volgende:
[..]
Dit is wel een goede om aan Cornald te vragen zaterdag (@:Greys @:Cee) of er dit jaar nog plek is voor een napraatprogramma op tv op zaterdag, ongeacht de plek die we krijgen. Zonde als we winnen dat je het alleen met het journaal moet doen inderdaad.
quote:Op woensdag 3 april 2019 10:13 schreef iBenny het volgende:
De prijzen voor reclamespotjes rondom het Songfestival zijn in mei het duurst.
Per 30 seconden (voor / na het songfestival)
Eerste halve finale ¤ 7.230 / ¤ 5.030
Tweede halve finale ¤ 10.670 / ¤ 9.000
Finale ¤ 11.910 / ¤ 10.580
Ja! Wellicht wil RTL4 hier op inspringen, Paul hebben ze al haha. Paul was echt mr. Songfestival begin jaren 90 tot begin 2000.quote:Op woensdag 3 april 2019 10:15 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik zat gisteren nog naar dat filmpje van Paul de Leeuw en Ruth Jacott te kijken uit 1993. Paul in een theaterzaal met genodigden, Ruth op de satelliet... zoiets moet je dit jaar eigenlijk ook doen, zeker nu we dikke kans maken om te winnen
Dat heb ik ook, dit hebben we nog nooit meegemaakt, dus laten we er van genieten en het mag van mij rode en groene bolletjes regenen ik blijf positief.quote:Op woensdag 3 april 2019 09:43 schreef MaLo het volgende:
Ik blijf nog lekker even op de hypetrain, de seinen staan nog steeds op groen en het eindstation is nog niet in zicht.
Treuren kan altijd nog
Ik ben toch niet negatief? Alleen realistisch blijven dat de overwinning nog niet binnen is al ziet het er wel heel goed uit voor ons.quote:Op woensdag 3 april 2019 10:18 schreef summer52 het volgende:
[..]
Dat heb ik ook, dit hebben we nog nooit meegemaakt, dus laten we er van genieten en het mag van mij rode en groene bolletjes regenen ik blijf positief.
Nee joh jij bent niet negatief, alleen ik blijf super positief tot het einde. Realistisch wat is dat?quote:Op woensdag 3 april 2019 10:23 schreef Momo... het volgende:
[..]
Ik ben toch niet negatief? Alleen realistisch blijven dat de overwinning nog niet binnen is al ziet het er wel heel goed uit voor ons.
Ik heb meer vertrouwen in Ilse en Duncan... Hans is me de afgelopen jaren al iets te vaak de mist in gegaan...quote:
zag het net ookquote:Op woensdag 3 april 2019 10:52 schreef Mlita het volgende:
Arcade staat in de viral top 50 wereldwijd 😄
Zie insta-stories Duncan
Daar staat tegenover dat hij een matig liedje van Laura Tesoro toch aardig heeft opgetild... ik weet ook niet waarom het steeds Hans moet zijn, maar blijkbaar heeft hij toch iets waardoor artiesten graag met hem werken.quote:Op woensdag 3 april 2019 10:47 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik heb meer vertrouwen in Ilse en Duncan... Hans is me de afgelopen jaren al iets te vaak de mist in gegaan...
Ik denk dat hij budgettechnisch wel aanspreektquote:Op woensdag 3 april 2019 11:03 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Daar staat tegenover dat hij een matig liedje van Laura Tesoro toch aardig heeft opgetild... ik weet ook niet waarom het steeds Hans moet zijn, maar blijkbaar heeft hij toch iets waardoor artiesten graag met hem werken.
Wat mist zou op zich niet verkeerd hoeven te zijn.quote:Op woensdag 3 april 2019 10:47 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik heb meer vertrouwen in Ilse en Duncan... Hans is me de afgelopen jaren al iets te vaak de mist in gegaan...
Die hadden we alquote:Op woensdag 3 april 2019 11:32 schreef Greys het volgende:
Duitsland OGAE 12 voor Zwitserland en 10 voor NL. Of hadden we die al.
Ja daar zat ik vanmorgen nog aan te denken, van dat "dry ice" over de vloer zou wel werken, en iets met lichtspel dat de backings eigenlijk in het donker staan maar oplichten als ze hun koortjes mee inzettenquote:Op woensdag 3 april 2019 11:40 schreef Dave het volgende:
[..]
Wat mist zou op zich niet verkeerd hoeven te zijn.
Oh dat verklaart ook waarom het nog niet op de officiële site staat.. ik gok dat sommige mensen in zo'n groep wat te vroeg die ranking delenquote:Op woensdag 3 april 2019 11:42 schreef Amarinthe het volgende:
Was hier trouwens al gemeld dat die OGAE poll van Tsjechië niet de echte was? En dat Duitsland nog bezig is? (60+ mensen gestemd tot nu toe, is nog open en normaal stemmen er 150+)
Niet dat deze polls o-zo boeiend zijn maar die van Tsjechië was wel vreemd.
Vet zeg! Is me alleen niet echt duidelijk hoeveel volgers die playlist heeft, en of die playlist alleen gericht is op Nederland of ook internationaal veel beluisterd wordt. Dat laatste zou fantastisch zijn natuurlijk.quote:
Oh dan weten veel mensen dat niet want de Aussieboys tweeten het ook als zijnde de OGAE uitslagen.quote:Op woensdag 3 april 2019 11:42 schreef Amarinthe het volgende:
Was hier trouwens al gemeld dat die OGAE poll van Tsjechië niet de echte was? En dat Duitsland nog bezig is? (60+ mensen gestemd tot nu toe, is nog open en normaal stemmen er 150+)
Niet dat deze polls o-zo boeiend zijn maar die van Tsjechië was wel vreemd.
Wat is de officiële site? Heb je een linkje, want ik zoek me altijd de pleurisquote:Op woensdag 3 april 2019 11:47 schreef Em31 het volgende:
[..]
Oh dat verklaart ook waarom het nog niet op de officiële site staat.. ik gok dat sommige mensen in zo'n groep wat te vroeg die ranking delen
Ja ik snapte dus ook al niet wie de resultaten als eerste plaatst, omdat Tsjechië en Duitsland hier ook nog niet bijstaan: https://ogaeinternational(...)vidual-club-results/quote:Op woensdag 3 april 2019 11:56 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Wat is de officiële site? Heb je een linkje, want ik zoek me altijd de pleuris
Nog even wat meer info over de Viral 50 waar Arcade dus op #14 staat worldwide:quote:Op woensdag 3 april 2019 10:52 schreef Mlita het volgende:
Arcade staat in de viral top 50 wereldwijd 😄
Zie insta-stories Duncan
Op nummer 14 ⚡
Als je nummer heel veel wordt gedeeld alleen in Nederland kun je ook in de wereldwijde Viral Chart komen, zoals bv. Davina Michelle deed. Er staan ook vaak hele vage nummers in waarvan je denkt: wie deelt dit? Maar die nummers heten dan Merry Christmas ofzo.quote:Op woensdag 3 april 2019 11:52 schreef maresc het volgende:
[..]
Vet zeg! Is me alleen niet echt duidelijk hoeveel volgers die playlist heeft, en of die playlist alleen gericht is op Nederland of ook internationaal veel beluisterd wordt. Dat laatste zou fantastisch zijn natuurlijk.
En op één 'Jag vill ha en dickpic'. Daar hoef je geen Zweeds voor te spreken.quote:Op woensdag 3 april 2019 12:11 schreef iBenny het volgende:
Op #8 in Zweden. Das toch best opvallend in een streamingland
Ja eens hoor! Wel goed dat Arcade zoals hierboven omschreven ook in de Viral 50 van verschillende andere landen staat, er is dus daar ook zeker buzzz.quote:Op woensdag 3 april 2019 12:12 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Als je nummer heel veel wordt gedeeld alleen in Nederland kun je ook in de wereldwijde Viral Chart komen, zoals bv. Davina Michelle deed. Er staan ook vaak hele vage nummers in waarvan je denkt: wie deelt dit? Maar die nummers heten dan Merry Christmas ofzo.
Heel veel zegt het dus niet, maar ook hier geldt: je kunt er beter wel instaan dan niet.
Italië staat er ook heel vaak tussenquote:Op woensdag 3 april 2019 12:05 schreef maresc het volgende:
[..]
Nog even wat meer info over de Viral 50 waar Arcade dus op #14 staat worldwide:
Spotify heeft een nieuwe hitlijst geïntroduceerd: de Spotify Viral 50. Deze hitlijst kijkt hoe vaak een track is gedeeld op onder meer Facebook en Twitter.
De Viral 50-lijst vloeit voort uit de Spotify Top 50, een lijst van de meest gestreamde nummers in een specifieke week. Volgens Spotify is het meten van downloads of aantal streams niet meer van deze tijd en geeft het geen juist beeld (meer) van het huidige muzieklandschap, dat constant in beweging is.
De meeste tracks die het goed doen in de Viral 50 worden gebruikt in bijvoorbeeld films, tv-programma’s en reclamespotjes.
Op onderstaande website zie je dat Arcade wereldwijd dus op #14 staat bij Daily, op #13 in België, op #1 in Nederland, op nr #21 in Israel, et cetera
https://spotifycharts.com/viral/global/daily/latest
Ja, maar waarom komt hij dan vandaag in die landen ineens die lijst binnen? En overal tegelijk? Het is een raar samengestelde chart.quote:Op woensdag 3 april 2019 12:14 schreef maresc het volgende:
[..]
Ja eens hoor! Wel goed dat Arcade zoals hierboven omschreven ook in de Viral 50 van verschillende andere landen staat, er is dus daar ook zeker buzzz.
quote:Op woensdag 3 april 2019 10:26 schreef Em31 het volgende:
Welke landen hebben ook alweer preview shows? Noorwegen, Duitsland, IJsland en... Finland?
quote:In de TV Show op Reis van vrijdag 5 april spreekt Ivo met Nederlands hoop in mooie Songfestivaldagen: Duncan Laurence. In Tel Aviv, waar het festival plaatsvindt en eenmaal terug in Amsterdam gaat het over zijn jeugd, de rol van gepest worden, zijn oma’s en zijn dromen.
https://www.avrotros.nl/t(...)laurence-05-04-2019/
Ivo is ook wel een ESF-fan, presenteerde al meerdere nationale finales (volgens mij sowieso 1996 en 1997), gaf ook ooit commentaar in het jaar kruik en had in 2015 een bezoekje aan Mans in Stockholm na zijn winstquote:
and down to earth.........quote:Op woensdag 3 april 2019 08:29 schreef Momo... het volgende:
Hou eens op met jynxen mensen. Topfavoriet voor de rehearsals betekent vaker niet dan wel een winnaar
twitter:wiwibloggs twitterde op woensdag 03-04-2019 om 13:35:12Is SF2 Duncan Laurence’s to lose? We react to the second-semi running order https://t.co/EiFJf7ShdX reageer retweet
Jammer eigenlijk dat hij zelf nooit heeft meegedaan. Dat was unaniem een belachelijk groot succes geworden.quote:Op woensdag 3 april 2019 13:05 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ivo is ook wel een ESF-fan, presenteerde al meerdere nationale finales (volgens mij sowieso 1996 en 1997), gaf ook ooit commentaar in het jaar kruik en had in 2015 een bezoekje aan Mans in Stockholm na zijn winst
Oh jaquote:Op woensdag 3 april 2019 14:28 schreef ShippedFromTheNetherlands het volgende:
1997 was Joop van Zijl
Paul pakt uit nog door laten gaan na 0.00 uur.quote:Op woensdag 3 april 2019 10:18 schreef lashatumbai het volgende:
[..]
Ja! Wellicht wil RTL4 hier op inspringen, Paul hebben ze al haha. Paul was echt mr. Songfestival begin jaren 90 tot begin 2000.
Nog niet de volledige lijst, prima punten hoor.quote:Op woensdag 3 april 2019 11:32 schreef Greys het volgende:
Duitsland OGAE 12 voor Zwitserland en 10 voor NL. Of hadden we die al.
WoW echt een hit aan het worden, leuk voor Duncan hoor.quote:Op woensdag 3 april 2019 12:05 schreef maresc het volgende:
[..]
Nog even wat meer info over de Viral 50 waar Arcade dus op #14 staat worldwide:
Spotify heeft een nieuwe hitlijst geïntroduceerd: de Spotify Viral 50. Deze hitlijst kijkt hoe vaak een track is gedeeld op onder meer Facebook en Twitter.
De Viral 50-lijst vloeit voort uit de Spotify Top 50, een lijst van de meest gestreamde nummers in een specifieke week. Volgens Spotify is het meten van downloads of aantal streams niet meer van deze tijd en geeft het geen juist beeld (meer) van het huidige muzieklandschap, dat constant in beweging is.
De meeste tracks die het goed doen in de Viral 50 worden gebruikt in bijvoorbeeld films, tv-programma’s en reclamespotjes.
Op onderstaande website zie je dat Arcade wereldwijd dus op #14 staat bij Daily, op #13 in België, op #1 in Nederland, op nr #21 in Israel, et cetera
https://spotifycharts.com/viral/global/daily/latest
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 3 april 2019 15:29 schreef Mandy040986 het volgende:
Deel act Duncan gelekt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Life can be a bitch, so like it..
Deel act Duncan gelekt.Oeh.....veelbelovend!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Deel act Duncan gelekt.Je bent twee dagen te laat.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ik heb daar geen username dus dan kan ik niet stemmen.quote:Op woensdag 3 april 2019 17:23 schreef FruitofUtopia het volgende:
Reddit organiseert al een tijdje een battle tussen alle deelnemers. De finale gaat tussen Italië en Nederland.
Stemmen kan hier!
Aanmaken dan!quote:Op woensdag 3 april 2019 17:47 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik heb daar geen username dus dan kan ik niet stemmen.
Okay, dan moet ik allert zijn en niet meteen instinctief zo snel mogelijk naar een andere zender zappen als ik Ivo’s stem hoor. En dan maar hopen dat ik geen huiduitslag krijg. Ik reageer nogal allergisch op die van ijdelheid overlopende man....quote:
tis een google document, gewoon je FOK! naam invullenquote:Op woensdag 3 april 2019 17:47 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik gok dat Italië dit sowieso wel gaat winnenquote:Op woensdag 3 april 2019 17:23 schreef FruitofUtopia het volgende:
Reddit organiseert al een tijdje een battle tussen alle deelnemers. De finale gaat tussen Italië en Nederland.
Stemmen kan hier!
Trollen?quote:Op woensdag 3 april 2019 19:33 schreef Em31 het volgende:
[..]
Ik gok dat Italië dit sowieso wel gaat winnenop Reddit zijn ze niet zo positief over NL. Of nouja meer dat die mensen steeds van zich laten horen volgens mij.
Nee denk meer mensen die graag willen dat hun favoriet wint. En dat de mensen die wel positief zijn daar wat op de achtergrond blijven, want ze zijn er wel aangezien Nederland in die lijstjes wel steeds tweede wordtquote:
Als we maar niet tweede worden als het er écht toe doetquote:Op woensdag 3 april 2019 19:41 schreef Em31 het volgende:
[..]
Nee denk meer mensen die graag willen dat hun favoriet wint. En dat de mensen die wel positief zijn daar wat op de achtergrond blijven, want ze zijn er wel aangezien Nederland in die lijstjes wel steeds tweede wordt
Bij de Barbara Dex award?quote:Op woensdag 3 april 2019 19:55 schreef MaLo het volgende:
[..]
Als we maar niet tweede worden als het er écht toe doet
Hebt elkander lief gelijk Ivo Niehe zichzelf.quote:Op woensdag 3 april 2019 18:46 schreef Aadrianus het volgende:
[..]
Okay, dan moet ik allert zijn en niet meteen instinctief zo snel mogelijk naar een andere zender zappen als ik Ivo’s stem hoor. En dan maar hopen dat ik geen huiduitslag krijg. Ik reageer nogal allergisch op die van ijdelheid overlopende man....
Ja. Maar dat geeft nietquote:Op woensdag 3 april 2019 22:18 schreef Soof123 het volgende:
https://www.nu.nl/media/5(...)ival-aflevering.html
Stond dit al ergens? Ik wist even niet in welk topic dit thuis hoorde
Je vult gewoon wat in en je kan door blijven stemmen.quote:Op woensdag 3 april 2019 17:47 schreef Greys het volgende:
[..]
Als we nét verliezen en het is heel close dan ga ik juist het hardst balen. Liever dat als Nederland niet wint, de uiteindelijke winnaar wel overtuigend gewonnen heeft.quote:Op woensdag 3 april 2019 22:35 schreef ato het volgende:
[..]
Je vult gewoon wat in en je kan door blijven stemmen.
Ik heb een paar keer op Nederland gestemd en OK 1x op Italië omdat ik dat nummer ook goed vind.
Ik kan leven met een tweede plek na Italië. Maar moet dan zeer close zijn.
Ik heb het idee dat het close to call wordt, maar het kan net zo goed om Nederland gaan als winnaar.quote:Op woensdag 3 april 2019 22:38 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Als we nét verliezen en het is heel close dan ga ik juist het hardst balen. Liever dat als Nederland niet wint, de uiteindelijke winnaar wel overtuigend gewonnen heeft.
Dat is een slimme, nog niet veel drinken daarvoor danquote:Op woensdag 3 april 2019 23:14 schreef TheVulture het volgende:
In 2014 heb ik ondanks de plotselinge hype nooit echt geloofd dat we ook echt zouden winnen, zelfs bij de puntentelling had ik nooit het gevoel dat we Conchita nog gingen pakken... denk dat ik 18 mei heel wat onrustiger op de bank zit, vooral als het op die televoting aankomt
Misschien moet ik met een rekenmachine op de bank gaan zitten en meetellen hoeveel punten er al vergeven zijn bij de televote van in totaal 2788 punten. Mocht Nederland dan bovenaan staan weet je al voordat de presentatoren het roepen of we gewonnen hebben
quote:
Daar heb ik ook al aan gedacht, maar als Nederland bovenaan staat, duurt het zo lang, dat zenuwen/vermoeidheid/alcohol dat nog weleens lastig kunnen maken. Ik hou Betfair wel aan, dan gaat NL vanzelf naar 1.01 als we volgens die berekening gewonnen hebben.quote:Op woensdag 3 april 2019 23:14 schreef TheVulture het volgende:
In 2014 heb ik ondanks de plotselinge hype nooit echt geloofd dat we ook echt zouden winnen, zelfs bij de puntentelling had ik nooit het gevoel dat we Conchita nog gingen pakken... denk dat ik 18 mei heel wat onrustiger op de bank zit, vooral als het op die televoting aankomt
Misschien moet ik met een rekenmachine op de bank gaan zitten en meetellen hoeveel punten er al vergeven zijn bij de televote van in totaal 2788 punten. Mocht Nederland dan bovenaan staan weet je al voordat de presentatoren het roepen of we gewonnen hebben
Het is ook gewoon een heel pittig liedje, zitten zoveel schakelingen van hoog naar laag, van kop- naar borststem. Dus in die zin is de opmerking wel terecht gewoon.quote:Op donderdag 4 april 2019 09:10 schreef Cinderelladreamer het volgende:
Mattie die alleen zegt: dit is wel een pittig liedje jongen! Kreeg het gevoel dat ie wilde zeggen dat ie het eigenlijk niet zo goed vond......of heb ik dat idee alleen?
Nee, dacht ik ook meteen. Je hoorde vandaag ook dat hij moeite had met sommige stukjes. Al zijn we wel streng voor hem hoor.. (zie de Belgische live acoustic versie in het België topic)quote:Op donderdag 4 april 2019 09:10 schreef Cinderelladreamer het volgende:
Mattie die alleen zegt: dit is wel een pittig liedje jongen! Kreeg het gevoel dat ie wilde zeggen dat ie het eigenlijk niet zo goed vond......of heb ik dat idee alleen?
Ja tis ook pittig inderdaad en dit komt ook zo kwetsbaar over.......maar kreeg het gevoel dat Mattie iets anders wilde zeggenquote:Op donderdag 4 april 2019 09:19 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Het is ook gewoon een heel pittig liedje, zitten zoveel schakelingen van hoog naar laag, van kop- naar borststem. Dus in die zin is de opmerking wel terecht gewoon.
Ik ben het hiermee eens.quote:Op donderdag 4 april 2019 04:43 schreef Za het volgende:
Een serieuze reactie.
Duncan is een aardige gast, liedje is mooi, en de clip uitermate geraffineerd voor een festival als dit, slim.
Dat het lied gebaseerd zou zijn op het verlies van een naaste die ziek was en wiens geliefde toen opeens verdwenen was en de hoop op de terugkeer die nooit plaatsvond, toen hij nog jong was, aub houd op.
Zijn charme, het arrangement, de uitvoering, hij heeft dit soort clichés niet nodig.
Gaat hij winnen?
Indien de lokale voice overs niet gaan reppen over de zgn basis van het verhaal (please laat hij dit verhaal niet verder de media in slingeren), ja - mits- hij in de live versie zijn stem op het juiste moment laat overslaan.
Het lied gaat over spelen met liefde, investeren en niets terugkrijgen, en toch doorgaan ookal weet je dat. Netjes, compact, voor sommigen herkenbaar.
Laat de verloren naasten met rust in songfestivals, audities, optredens etc.
Succes voor Duncan.
Daar ging mijn theequote:Op donderdag 4 april 2019 09:20 schreef blackswangreen het volgende:
Niet dat Mattie dat heeft gehoord, maar toch.
Volgens mij geeft hij dat ook alleen als antwoord als mensen vragen waar het liedje overgaat.quote:Op donderdag 4 april 2019 09:28 schreef blackswangreen het volgende:
Als die overleden naaste die altijd bleef wachten op zijn/haar geliefde de inspiratie was voor dit nummer, wie zijn jullie dan om te bepalen dat hij dat niet mag zeggen?
Dit vind ik ook. Duncan gaat er overigens zelf ook vrij subtiel mee om, loopt het niet overal uit te venten. Heel anders dan bij de meiden van O'g3ne indertijd.quote:Op donderdag 4 april 2019 09:28 schreef blackswangreen het volgende:
Als die overleden naaste die altijd bleef wachten op zijn/haar geliefde de inspiratie was voor dit nummer, wie zijn jullie dan om te bepalen dat hij dat niet mag zeggen?
Ja dat siert Duncan wel inderdaadquote:Op donderdag 4 april 2019 09:31 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Dit vind ik ook. Duncan gaat er overigens zelf ook vrij subtiel mee om, loopt het niet overal uit te venten. Heel anders dan bij de meiden van O'g3ne indertijd.
Tenzij hij ineens een Baantjerlijk op de grond weet te projecteren maar dat zal wel meevallen want Ilse vermoordt degene die dat in zijn hoofd haalt...quote:Op donderdag 4 april 2019 09:30 schreef Em31 het volgende:
Ik heb dat verhaal alleen bij DWDD gehoord?
Overal staat trouwens steeds dit: “Love can be a crazy thing. We run into it, we dance, we fall… blindly. And when it’s gone, all we do is hope for it to ever come back. Until we realize, mostly when it’s too late, that like a small town boy in a big arcade, we’ve been addicted to a losing game.”
Veel algemener. Gok dat zoiets ook bij de commentatoren aangeleverd wordtEn al wordt dat andere gezegd, dat gaat echt geen stemmen kosten. Alsof dat zo’n raad verhaal is
![]()
Doe ff kalm, ik 'bepaal' helemaal niks wat hij 'mag zeggen'.quote:Op donderdag 4 april 2019 09:28 schreef blackswangreen het volgende:
wie zijn jullie dan om te bepalen dat hij dat niet mag zeggen?
Ik zie het ook niet.quote:Op donderdag 4 april 2019 09:23 schreef Greys het volgende:
Maarrr ik vind de gebruikte uitleg over de verloren liefde van de dode naaste (het wordt ook elke keer vaag verteld) niet passen bij "I don't need your games, game over" enzo.
Ja vertel dat, houd het maar zo vaag mogelijk enzo.quote:Het lijkt soms alsof ze dachten 'we missen nog het emo-boxje om af te kunnen vinken voor het ESF, dus vertel dat'.
Ja dat zit ik ook met krommen tenen te lezen soms, de Nederlandse youtube commentaren die het dan gaan uitleggen, vooral omdat ze het allemaal weer anders vertellen.quote:Op donderdag 4 april 2019 09:40 schreef Za het volgende:
Bij elke video beoordeling staan Nederlanders in de rij om dit verhaal in de comments te plaatsen, wat een verschrikking.
Waarom geloof je er geen snars van? Helaas gaan jonge mensen ook vroeg dood. Of het nou zijn oma is of een klasgenootje is van de basisschool, wat maakt dat uit? Snap niet waarom je een zo groot probleem maakt ervan. Enige waar ik het wel mee eens ben is dat hij het er niet zo hard bovenop moet leggen, maar dat doet hij zelf ook niet. Wat Henk en Ingrid op youtube plaatsen heeft hij niks mee te maken.quote:Op donderdag 4 april 2019 09:40 schreef Za het volgende:
[..]
Ik zie het ook niet.
Het verhaal is opzettelijk vaag, iemand die hij lang geleden verloor, hij is 25, ik denk dan een oma of tante, maar daar blijft het niet bij.
Zij was ziek en had de liefde van haar leven gevonden die opeens verdween, zij hoopte hem terug te zien maar dat is nooit meer gebeurd.
Er vallen hier heel wat zaken samen, een naaste, lang geleden, overleden, ziekte, liefde van haar leven verdween. I don't need your games, inspiratie.
Het is misschien heel erg, maar ik geloof er geen snars van.
Bij elke video beoordeling staan Nederlanders in de rij om dit verhaal in de comments te plaatsen, wat een verschrikking.
[..]
Ja vertel dat, houd het maar zo vaag mogelijk enzo.
Hij mag zeggen wat hij wil, maar het is ongeloofwaardig.quote:Op donderdag 4 april 2019 09:28 schreef blackswangreen het volgende:
Hier ben ik het mee eens.quote:Op donderdag 4 april 2019 09:46 schreef Momo... het volgende:
[..]
Waarom geloof je er geen snars van? Helaas gaan jonge mensen ook vroeg dood. Of het nou zijn oma is of een klasgenootje is van de basisschool, wat maakt dat uit? Snap niet waarom je een zo groot probleem maakt ervan. Enige waar ik het wel mee eens ben is dat hij het er niet zo hard bovenop moet leggen, maar dat doet hij zelf ook niet. Wat Henk en Ingrid op youtube plaatsen heeft hij niks mee te maken.
Wat het uit maakt, imo is het effectbejach.quote:Op donderdag 4 april 2019 09:46 schreef Momo... het volgende:
Waarom geloof je er geen snars van? Helaas gaan jonge mensen ook vroeg dood. Of het nou zijn oma is of een klasgenootje is van de basisschool, wat maakt dat uit? Snap niet waarom je een zo groot probleem maakt ervan. Enige waar ik het wel mee eens ben is dat hij het er niet zo hard bovenop moet leggen, maar dat doet hij zelf ook niet. Wat Henk en Ingrid op youtube plaatsen heeft hij niks mee te maken.
Dat is een beetje zielig inderdaad, vooral die J.D. die werkelijk elke kritiek op het nummer beantwoordt, maar daar hoef jij noch Duncan zich druk om te maken.quote:Op donderdag 4 april 2019 09:40 schreef Za het volgende:
[..]
[..]
Ik voel het juist andersom nu, dat m'n opmerking te groot gemaakt wordt.quote:Op donderdag 4 april 2019 09:45 schreef Em31 het volgende:
Dit hele verhaal speelt toch helemaal geen grote rol tot nu toe? Of wordt het in elk radio interview ook verteld? Je maakt het veel groter dan het is volgens mij![]()
Gelukkig is dat JOUW mening.quote:Op donderdag 4 april 2019 09:49 schreef Za het volgende:
[..]
Wat het uit maakt, imo is het effectbejach.
Nee, alles is goed doordacht, ook dat blote billen shot. Superslim, zgn om kwetsbaarheid uit te stralen.quote:Op donderdag 4 april 2019 09:53 schreef Greys het volgende:
Nogmaals, hij zal er geen punt minder door krijgen.
Natuurlijk. Diep cynisch zijn er meer. Gelukkig is Duncan niet de enige deelnemer, er doet zelfs een nummer mee getiteld "De haat zal zegevieren", dus je kunt je geluk opquote:Op donderdag 4 april 2019 10:04 schreef Za het volgende:
[..]
Dat is het ook.
Maar er zijn meer mensen als ik.
Ik snap echt niet wat jouw probleem nu is. Is het niet mogelijk om tot je dood op een geliefde te wachten? En dat dit iemand is die in je vriendenkring zit is volgens jou onmogelijk? Ik zou zeggen kijk eens goed om je heen en zie wat er in het echte leven gebeurd. Duncan is een singer songwriter dus hij schrijft over bepaalde dingen in zijn leven en mag hij dan uitleggen waarom hij dit heeft geschreven? Nogmaals als hij er iedere keer weer over begint dan zou het storend zijn maar dat doet hij niet.quote:Op donderdag 4 april 2019 10:04 schreef Za het volgende:
[..]
Dat is het ook.
Maar er zijn meer mensen als ik.
Pardon?quote:Op donderdag 4 april 2019 10:07 schreef blackswangreen het volgende:
Natuurlijk. Diep cynisch zijn er meer. Gelukkig is Duncan niet de enige deelnemer, er doet zelfs een nummer mee getiteld "De haat zal zegevieren", dus je kunt je geluk op
Het nummer van IJsland gaat daarover.quote:
Ja nu moet ik dat interview terug gaan kijken om te kijken of dit een grapje is omdat m'n grapmeter stuk is vanmorgen. Potver.quote:Op donderdag 4 april 2019 10:09 schreef Cee het volgende:
Heb m in dat wiwi interview wel horen zeggen dat mensen bij het zien van het optreden hopelijk even stilstaan bij iemand die ze zelf verloren hebben
Nee het was serieus.quote:Op donderdag 4 april 2019 10:22 schreef Greys het volgende:
[..]
Ja nu moet ik dat interview terug gaan kijken om te kijken of dit een grapje is omdat m'n grapmeter stuk is vanmorgen. Potver.
Ohquote:
Daarom heb ik er ook gelukkig bij gezet want gelukkig is het niet mijn mening. (in mijn ogen dan he?quote:
En da's goed juist! Als we het allemaal elke keer helemaal 100% eens zijn zou het ook maar een saai forum zijn.quote:Op donderdag 4 april 2019 10:27 schreef summer52 het volgende:
[..]
Daarom heb ik er ook gelukkig bij gezet want gelukkig is het niet mijn mening. (in mijn ogen dan he?)
Ja ik ben dus nog steeds bang dat Hans dit gaat uitbuiten.quote:Op donderdag 4 april 2019 10:26 schreef Greys het volgende:
[..]
Oh
Ja in dat geval vind ik het dan dus weer toch niet zo heel handig. Sorry menseh.Maar het is maar de mening van een enkeling gelukkig.
Ach even flink met elkaar oneens zijn en daarna weer samen door een deur kunnen zo moet het leven zijn, zegt de oude doos.quote:Op donderdag 4 april 2019 10:28 schreef Greys het volgende:
[..]
En da's goed juist! Als we het allemaal elke keer helemaal 100% eens zijn zou het ook maar een saai forum zijn.
Is toch schitterend uitgelegd, helemaal niets mis meequote:Op donderdag 4 april 2019 10:26 schreef Mandy040986 het volgende:
Dit staat er op de songfestivalsite:
Duncan Laurence over Arcade: “Tijdens mijn opleiding aan de Rockacademie leerde ik dat je een groot publiek kunt aanspreken zonder je eigen verhaal te verliezen. Ik ging op zoek naar verhalen die ontroeren en iets betekenen, uit mijn eigen leven of dat van een ander. De inspiratie vond ik in het verhaal van een dierbare die op jonge leeftijd is gestorven. De song die toen ontstond doopte ik Arcade - de woorden en akkoorden kwamen als vanzelf, vanuit het hart. Daarom klonk het, ondanks de wisselingen in de song, toch zo organisch. Bij de totstandkoming van Arcade kreeg ik hulp van Joel Sjöö en Wouter Hardy en werd het niet alleen mijn verhaal maar ook een gedeeld verhaal. Arcade is een verhaal over de zoektocht naar de liefde van je leven. Het is de hoop naar datgene wat onbereikbaar lijkt.
Ik heb na Arcade veel songs geschreven, maar Arcade voelt voor mij als de kern en als het begin van mijn zoektocht hoe ik met mijn songs iets kan betekenen voor anderen. Natuurlijk was ik al jaren bezig, toch voelt Arcade voor mij als de start van mijn carrière. Ik wil met mijn muziek mensen bereiken, ze misschien kunnen helpen en iets meegeven. In het geval van Arcade heb ik een advies voor mezelf en hopelijk ook voor anderen gecreëerd. Een levensles: je eigen geluk bepaal je zelf.”
Dat er spelletjes met andermans gevoelens worden gespeeld door mensen is volgens mij jouw eigen interpretatie. En dat kan. Iedereen kan zijn eigen invulling geven. Ik hoor zelf eigenlijk helemaal geen lied over mensen die een spel spelen met andermans gevoelens.quote:Op donderdag 4 april 2019 09:46 schreef Za het volgende:
[..]
Hij mag zeggen wat hij wil, maar het is ongeloofwaardig.
Een stervende die de liefde van haar leven die opeens verdween nooit meer terugziet, een naaste is van de jonge Duncan lang geleden die het weer als inspiratie ziet voor een overigens prachtig lied over mensen die een spel spelen met andermans gevoelens, please.
Dit, ja.quote:Op donderdag 4 april 2019 10:39 schreef libranl het volgende:
[..]
Dat er spelletjes met andermans gevoelens worden gespeeld door mensen is volgens mij jouw eigen interpretatie. En dat kan. Iedereen kan zijn eigen invulling geven. Ik hoor zelf eigenlijk helemaal geen lied over mensen die een spel spelen met andermans gevoelens.
Eerder de wanhoop dat liefde niet (of niet meer) wordt beantwoord door de ander. De ander hoeft in mijn optiek helemaal niet spelletjes te spelen met andermans gevoelens. Niet iedereen kan nou eenmaal de liefde van een ander beantwoorden. Soms wordt het niet eens begrepen of gaat de liefde na een tijdje weg. Zonder dat er met gevoelens wordt 'gespeeld' of dat er spelletjes worden gespeeld.
Degene met liefde is alleen wel verslaafd geraakt aan liefde. Alle liefde die wordt geïnvesteerd heeft nooit wat opgeleverd. Daarom is diegene bang geworden voor de liefde en de spelletjes die het met je speelt. Daarom liever eigenlijk helemaal niet verliefd wil zijn (en uit die rollercoaster wil), omdat het gevoelsmatig nooit wat oplevert. Maar ja zo interpreteer ik het dan weer.
Inderdaad.....quote:Op donderdag 4 april 2019 10:39 schreef libranl het volgende:
[..]
Dat er spelletjes met andermans gevoelens worden gespeeld door mensen is volgens mij jouw eigen interpretatie. En dat kan. Iedereen kan zijn eigen invulling geven. Ik hoor zelf eigenlijk helemaal geen lied over mensen die een spel spelen met andermans gevoelens.
Eerder de wanhoop dat liefde niet (of niet meer) wordt beantwoord door de ander. De ander hoeft in mijn optiek helemaal niet spelletjes te spelen met andermans gevoelens. Niet iedereen kan nou eenmaal de liefde van een ander beantwoorden. Soms wordt het niet eens begrepen of gaat de liefde na een tijdje weg. Zonder dat er met gevoelens wordt 'gespeeld' of dat er spelletjes worden gespeeld.
Degene met liefde is alleen wel verslaafd geraakt aan liefde. Alle liefde die wordt geïnvesteerd heeft nooit wat opgeleverd. Daarom is diegene bang geworden voor de liefde en de spelletjes die het met je speelt. Daarom liever eigenlijk helemaal niet verliefd wil zijn (en uit die rollercoaster wil), omdat het gevoelsmatig nooit wat oplevert. Maar ja zo interpreteer ik het dan weer.
Discussie is toch niet erg? Ik vind (!) dat Duncan best mag zeggen wat de oorsprong van het nummer is. Ongeacht of ik dat geloof of niet (ik zie weinig reden om het niet te geloven, maar goed).quote:Op donderdag 4 april 2019 10:17 schreef Greys het volgende:
Jongens maak je ajb niet druk als er iemand een minder positieve opmerking heeft? Ook andere meningen zijn welkom hier. Het is niet uitsluitend een jubelforum.
Kusjes voor iedereen. *glitters strooit*
Hier ben ik mee eens, ik vond het goed hoe hij vertelde bij DWDD hoe hij zijn inspiratie kreeg bij het maken van dit nummer. Over een dierbare (volgens mij was het een vriendin) die jong overleed en nog steeds hoop had dat haar geliefde teug kwam tot haar dood. Lied is gebaseerd op hoop.quote:Op donderdag 4 april 2019 10:21 schreef Mandy040986 het volgende:
Ik denk dat hij het juist echt zo voelt.
Hij vertelt middels zijn nummer over iemand die hij heeft verloren, die een grote liefde nooit los heeft kunnen laten, maar waar ze toch naar bleef verlangen ondanks de twijfels. (Of was het een hij?). Of iets in die richting. Maar dat weet ik natuurlijk niet zeker. Ik geloof hem wel als hij daarover vertelt als hem ernaar wordt gevraagd. Het komt niet raar over op mij.
Mijn punt is dat iedereen er zijn eigen gevoel bij heeft. Dat maakt het nummer ook zo sterk.
Dat verwoordt je goed, het is ook een eigen leven gaan leiden.quote:Op donderdag 4 april 2019 10:37 schreef Mandy040986 het volgende:
Mensen die je hebt verloren zijn niet altijd dood, he. Dus daaraan denken is niet zo vreemd.
Ik ben in ieder geval niet bang voor een Baantjerlijk of zo. (Doe het niet, Hans. Echt niet.)
Het verhaal is inderdaad online een beetje een eigen leven gaan leiden, denk ik.
Ik denk ook niet dat Duncan dat wil.
Die wil de muziek laten spreken en zorgen dat het visueel echt goed uit de verf (of het water.) komt.
En anders hebben we Ilse nog.
Zo interpreteer ik het ook (lijkt mijn leven welquote:Op donderdag 4 april 2019 10:39 schreef libranl het volgende:
[..]
En als Hans het toch dreigt te verpesten, doen wij gewoon de staging wel, Ato.quote:Op donderdag 4 april 2019 10:52 schreef ato het volgende:
[..]
Dat verwoordt je goed, het is ook een eigen leven gaan leiden.
Ja wij worden de creatieve directors, komt goedquote:Op donderdag 4 april 2019 10:58 schreef Mandy040986 het volgende:
[..]
En als Hans het toch dreigt te verpesten, doen wij gewoon de staging wel, Ato.![]()
Komt helemaal goed.
Discussie is helemaal niet erg. Tof juist.quote:Op donderdag 4 april 2019 10:44 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Discussie is toch niet erg? Ik vind (!) dat Duncan best mag zeggen wat de oorsprong van het nummer is. Ongeacht of ik dat geloof of niet (ik zie weinig reden om het niet te geloven, maar goed).
Ik heb over de staging ook totaal geen zenuwen (nog) idd.quote:Op donderdag 4 april 2019 11:12 schreef Em31 het volgende:
Ik heb wel vertrouwen in de staging eigenlijk. Ilse is niet voor niets onderdeel van het team lijkt meIk weet nog dat Hans P een interview gaf in 2014 en vertelde over wat Ilse wilde, waren soms ook maar kleine subtiele dingetjes, alles moest kloppen. Duncan zelf lijkt me daar ook wel gevoel voor te hebben.
Komt goeden anders zou het me toch wel verbazen
Jaquote:Op donderdag 4 april 2019 11:18 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik heb over de staging ook totaal geen zenuwen (nog) idd.
Zelfs als Hans wilde plannen zou hebben dan is Duncan er altijd nog die de hoofdrolspeler is en volgens mij precies weet wat ie wil. En Ilse. Komt zeker goed idd denk ik. Zeker en denk ik. Hm. Nou ja je snapt me.
Wat denk jij moeilijk.quote:Op donderdag 4 april 2019 11:17 schreef Greys het volgende:
Zo, nu heb ik een toetsenbord dus kan het ietsje uitgebreider.
Ik vind het dus juist heel tof en goed dat het nummer en tekst op meerdere manieren te interpreteren is. Spreekt het alleen maar heel veel mensen aan, op welk gevoel ze er ook bij hebben.
Voor MIJ (!) persoonlijk gaat de tekst over iemand waarin je maar liefde en energie en moeite en tijd blijft steken, tegen beter weten in. En dat je eigenlijk ergens wel voelt dat het 'm niet gaat worden, maar toch maar pennies in the slot blijft gooien in de hoop dat het toch een winning game wordt. Tegen beter weten in.
En als er dan gezegd wordt zoals Cee zegt in een Wiwi interview "dat mensen bij het zien van het optreden hopelijk even stilstaan bij iemand die ze zelf verloren hebben" dan denk ik "Nou liever niet zeg, genoeg gevoel aan verspild, ben blij dat ik er uiteindelijk NIET meer bij stil ben blijven staan en doorgegaan ben". Dus dan krijg ik door die opmerking het idee dat ik de tekst verkeerd heb geïnterpreteerd [ afbeelding ] en ik vind júist dat het voor meerdere gevoelens interpreteerbaar moet zijn. Dus ook de - zoals ik - "arghhhhhhhh blij dat ik uiteindelijk het licht heb gezien en m'n pennies voor iets ander bewaarde uiteindelijk".
Zo veel mensen zo veel gevoelens.
Ja graag.quote:Op donderdag 4 april 2019 11:22 schreef Em31 het volgende:
[..]
Jahet enige waar ik dan nog wel over in zou kunnen zitten is dat het niet te underwhelming wordt. Vooral bij het laatste stukje moet wel iets gebeuren. Jamala boom momentje zoals iedereen steeds zegt.
Ik dacht hiervoor juist helemaal niet, ik voelde alleen maar.quote:Op donderdag 4 april 2019 11:24 schreef Mandy040986 het volgende:
[..]
Wat denk jij moeilijk.![]()
En dat bedoel ik absoluut niet vervelend.![]()
Ik snap het ook wel hoor, maar dat het nummer voor Duncan ergens anders over gaat dan voor jou, betekent niet dat je de tekst verkeerd geïnterpeteerd hebt, maar dat de tekst voor jou gewoon andere gevoelens oproept. En dát maakt het nummer zo goed.
Ik hoop dat ik het goed heb uitgelegd.
Volgens mij luistert hij naar de kritieken en wat hij moet zeggen.quote:Op donderdag 4 april 2019 11:26 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik dacht hiervoor juist helemaal niet, ik voelde alleen maar.
Alleen door bv zo'n opmerking als 'ik hoop dat mensen als ze het horen dit en dit doen of voelen..' etc ga ik er JUIST over denken.
En ja je legt het prima uit.
En ik snap iedereen ook. Ik kan zelf juist altijd dingen vaak wat moeilijk onder woorden brengen. Ik heb nergens twijfels over, de staging niet, zijn lied niet, zijn live zang niet, maar alssssssss ik dan een klein puntje van bedenking zou mogen noemen is dat hij (IMHO) dus beter niet zou kunnen zeggen waar hij op hoopt dat mensen denken of voelen als ze luisteren. "Ik hoop dat mensen dan stilstaan bij iemand die ze verloren hebben". Dat is aan de mensen zelf.
quote:Op donderdag 4 april 2019 11:28 schreef Nexum het volgende:
Ik wil gewoon dat we winnen zodat ik niet een vliegticket hoef te betalen voor volgend jaar. Ain't nobody got the money for that!
In dit geval zie hij het volgens mij gewoon zelf en niet de Wiwi's.quote:Op donderdag 4 april 2019 11:29 schreef ato het volgende:
[..]
Volgens mij luistert hij naar de kritieken en wat hij moet zeggen.
Hij vertelde laatst dat de muziek moet spreken voor iedereen en het juist overlaat aan anderen en die WiWi's kunnen alles zo lekker opblazen.
I'm serious!!! Als Nederland wint ben ik er volgend jaar bij. Mijn allereerste Eurovisie livequote:
Winnen weet ik niet, maar het wordt ongelofelijk spannend.quote:Op donderdag 4 april 2019 11:33 schreef Greys het volgende:
[..]
In dit geval zie hij het volgens mij gewoon zelf en niet de Wiwi's.
Maar dat maakt ook niet uit verder. Er is niks ergs. We winnen alsnog. Hatsee.
Ik blijf nog even in m'n wegaanwinnen-mood, nu het nog kan.quote:Op donderdag 4 april 2019 11:35 schreef ato het volgende:
[..]
Winnen weet ik niet, maar het wordt ongelofelijk spannend.
Ik ben echt verliefd op het nummer en hoop dat de staging het nog meer bijzonder maakt.
Ook vind ik Duncan met de druk goed omgaan, respect voor deze jongen.
"Gewoon nog" ja, net als ieder jaarquote:Op donderdag 4 april 2019 11:38 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik blijf nog even in m'n wegaanwinnen-mood, nu het nog kan.Spannend wordt het zeker. En ik zie best een aantal concurrenten die ook zouden kunnen winnen maar voor nu winnen wij gewoon nog.
![]()
Dat zou toch wat zijn he?quote:Op donderdag 4 april 2019 11:41 schreef MaLo het volgende:
[..]
"Gewoon nog" ja, net als ieder jaar
Ik ga er ook nog steeds "gewoon" vanuit dat ik volgend jaar met dochter in de ziggodome sta om bij het ESF in Nederland te zijn
Een arcade is letterlijk een ruimte waar spelletjes gespeelt worden, er is geen alternatieve betekenis.quote:Op donderdag 4 april 2019 10:39 schreef libranl het volgende:
Eerder de wanhoop dat liefde niet (of niet meer) wordt beantwoord door de ander. De ander hoeft in mijn optiek helemaal niet spelletjes te spelen met andermans gevoelens.
Stel het gaat gebeuren, dan wordt er waarschijnlijk die zondag meteen al ‘wat gaat dat kosten????’ geroepen.quote:Op donderdag 4 april 2019 11:43 schreef MaGNeT het volgende:
Ik weet zeker dat de NPO al licht in paniek is
"Oh fuuuuuuuu, straks moeten we het echt organiseren"
Dat is inderdaad de metafoor waarom het nummer draait. Overigens vind ik die metafoor niet helemaal goed uitgewerkt, en er zit ook nog een dikke Engelse taalfout in de tekst, maar een kniesoor die daarop let. Zeker als de concurrentie zingt over 'when she go low, she go so low'.quote:Op donderdag 4 april 2019 11:46 schreef Za het volgende:
[..]
Een arcade is letterlijk een ruimte waar spelletjes gespeelt worden, er is geen alternatieve betekenis.
'Loving you is a losing game', is idd zoiets waarbij je gelijk gaat stilstaan bij iemand die je verloren hebt.quote:Op donderdag 4 april 2019 11:26 schreef Greys het volgende:
"Ik hoop dat mensen dan stilstaan bij iemand die ze verloren hebben".
Welnee. Iedereen denkt er anders over en voelt er iets anders bij. Er is geen 'fout' lijkt me.quote:Op donderdag 4 april 2019 11:54 schreef Za het volgende:
[..]
'Loving you is a losing game', is idd zoiets waarbij je gelijk gaat stilstaan bij iemand die je verloren hebt.
Het zal wel aan mij liggen.
Ik zou de rest van de nummers maar niet gaan luisterenquote:Op donderdag 4 april 2019 11:54 schreef Za het volgende:
[..]
'Loving you is a losing game', is idd zoiets waarbij je gelijk gaat stilstaan bij iemand die je verloren hebt.
Of je pennies tegen beter weten in verspillen aan een spel wat je toch nooit kan winnen.quote:Op donderdag 4 april 2019 11:54 schreef Za het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 4 april 2019 12:02 schreef Mandy040986 het volgende:
[..]
Of je pennies tegen beter weten in verspillen aan een spel wat je toch nooit kan winnen.
Oh en:Maar in dit lied is het de ander die de pennies uitgeeft. Die heeft er alleen niet zoveel voor over, want 'giving us up didn't take a lot'.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik gok dat 90% die hele MeToo boodschap van Netta al vergeten was op het moment dat het nummer begonquote:Op donderdag 4 april 2019 12:02 schreef MaLo het volgende:
Ik denk bij het lied helemaal niet zo diep na, ik denk: wow wat voel ik mij hier mooi melancholisch door.
Dat denk ik ook, die denken ook niet verder dan: hee wat gek en vrolijk! Een kip!!! En toy, en boy, lalalala.quote:Op donderdag 4 april 2019 12:05 schreef Em31 het volgende:
[..]
Ik gok dat 90% die hele MeToo boodschap van Netta al vergeten was op het moment dat het nummer begon
De ander? Oh. Ik dacht dat de persoon zelf in de 'arcade' was en maar pennies aan z'n 'losing game' blijft uitgeven tegen beter weten in.quote:Op donderdag 4 april 2019 12:04 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Maar in dit lied is het de ander die de pennies uitgeeft. Die heeft er alleen niet zoveel voor over, want 'giving us up didn't take a lot'.
99 procent ook nog wel denk ik.quote:Op donderdag 4 april 2019 12:05 schreef Em31 het volgende:
[..]
Ik gok dat 90% die hele MeToo boodschap van Netta al vergeten was op het moment dat het nummer begon
Geschreven door hem toen hij nog op school zat, best aardig vind ik dan, de metafoor en uitwerking. Nooit eerder heb ik de liefde vergeleken horen worden met een penny slot.quote:Op donderdag 4 april 2019 11:53 schreef blackswangreen het volgende:
Dat is inderdaad de metafoor waarom het nummer draait. Overigens vind ik die metafoor niet helemaal goed uitgewerkt,
Ik ben een kniesoor en heb ff gekeken, welke dikke fout?quote:en er zit ook nog een dikke Engelse taalfout in de tekst, maar een kniesoor die daarop let.
Of er waren al te veel pennies in de slot gestoken (how many pennies in the slot?), maar het opgeven kostte uiteindelijk niet zo veel?quote:Op donderdag 4 april 2019 12:04 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Maar in dit lied is het de ander die de pennies uitgeeft. Die heeft er alleen niet zoveel voor over, want 'giving us up didn't take a lot'.
Dat is dus kritiek die je op de uitwerking van de metafoor kunt hebben: hij wisselt van perspectiefquote:Op donderdag 4 april 2019 12:07 schreef Greys het volgende:
[..]
De ander? Oh. Ik dacht dat de persoon zelf in de 'arcade' was en maar pennies aan z'n 'losing game' blijft uitgeven tegen beter weten in.
*armen in de lucht gooit*
I saw the end before it begun. Dat moet 'began' zijn.quote:Op donderdag 4 april 2019 12:10 schreef Za het volgende:
[..]
Ik ben een kniesoor en heb ff gekeken, welke dikke fout?
ALS HIJ HET ESF ER MAAR WEL MEE WINT !!11!!quote:Op donderdag 4 april 2019 12:11 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Dat is dus kritiek die je op de uitwerking van de metafoor kunt hebben: hij wisselt van perspectief
In de opening van het nummer gaat het ook helemaal niet over een speelhal. Daarmee komt hij ineens op de proppen in de bridge. De Nobelprijs voor de literatuur gaat hij er niet mee winnen.
Of it 'd begun.quote:Op donderdag 4 april 2019 12:13 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
I saw the end before it begun. Dat moet 'began' zijn.
Maar zo kun je werkelijk alles wegredeneren.quote:Op donderdag 4 april 2019 11:57 schreef MaGNeT het volgende:
Het mooie aan teksten is dat iedereen er z'n eigen betekenis bij kan vinden, je kan een schrijver beter niet vragen waar het over gaat
Het is soms net wat je er in zietquote:Op donderdag 4 april 2019 12:14 schreef Za het volgende:
[..]
Maar zo kun je werkelijk alles wegredeneren.
Ik teken een zwaan en zeg dat een egel mijn inspiratie is, iedereen ziet er wat anders in, sommigen zelfs de egel.
Klopt, maar dat moeten ze dan wel nog even aanpassen in de officiële lyricsquote:
quote:Op donderdag 4 april 2019 12:13 schreef MaLo het volgende:
[..]
ALS HIJ HET ESF ER MAAR WEL MEE WINT !!11!!
Ja.quote:Op donderdag 4 april 2019 12:13 schreef blackswangreen het volgende:
I saw the end before it begun. Dat moet 'began' zijn.
Au, die is veel ergerquote:Op donderdag 4 april 2019 12:17 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Klopt, maar dat moeten ze dan wel nog even aanpassen in de officiële lyrics
Onze Zweedse vriend zingt trouwens 'I could lit your world with just one spark'. Over taalfouten gesproken.
hè bah, je bent weer eerderquote:
Ik interpreteer dat als dat hij klaar is met de 'losing game' waar hij al zijn energie in steekt. Deze persoon heeft het gevoel nooit de jackpot te winnen ondanks alle moeite. En dat 'spel' wat de liefde met deze persoon speelt wil diegene niet meer. Stond ook al in mijn vorige antwoord wat je hebt weggeknipt. Ik zie niet per se in waarom de persoon die de liefde niet beantwoord zou spelen met de gevoelens van de ander, zoals jij het beschrijft.quote:Op donderdag 4 april 2019 11:46 schreef Za het volgende:
[..]
Een arcade is letterlijk een ruimte waar spelletjes gespeelt worden, er is geen alternatieve betekenis.
Ja tuurlijk, hij is creative director he, moet oogje in het zeil houden bij de repetitie en de emmer palingen in het aquarium legen.quote:
quote:Op donderdag 4 april 2019 12:27 schreef Cee het volgende:
Cornald zei iets in de trant van “bij repetities veranderen veel dingen nog bij de bookmakers omdat veel landen op het podium niet het gevoel en de stijl van de clip naar voren kunnen brengen”. Waarbij ik het idee had dat ze dat dus bij Arcade juist wel gaan doen.
Hahaquote:Op donderdag 4 april 2019 12:27 schreef Greys het volgende:
Kijk goed wat deze Belg schrijft.
[ afbeelding ]
Ik hou van deze Belgquote:Op donderdag 4 april 2019 12:27 schreef Greys het volgende:
[ afbeelding ]
Maar wat moet hij melden zonder connaisseur Cornald naast zich.quote:Op donderdag 4 april 2019 12:28 schreef Cee het volgende:
[..]
Ja tuurlijk, hij is creative director he, moet oogje in het zeil houden bij de repetitie en de emmer palingen in het aquarium legen.
quote:Op donderdag 4 april 2019 12:28 schreef Cee het volgende:
[..]
Ja tuurlijk, hij is creative director he, moet oogje in het zeil houden bij de repetitie en de emmer palingen in het aquarium legen.
[..]
[..]
Volgens mij zien we het niet heel verschillend.quote:Op donderdag 4 april 2019 12:27 schreef libranl het volgende:
Ik interpreteer dat als dat hij klaar is met de 'losing game' waar hij al zijn energie in steekt. Deze persoon heeft het gevoel nooit de jackpot te winnen ondanks alle moeite. En dat 'spel' wat de liefde met deze persoon speelt wil diegene niet meer. Stond ook al in mijn vorige antwoord wat je hebt weggeknipt. Ik zie niet per se in waarom de persoon die de liefde niet beantwoord zou spelen met de gevoelens van de ander, zoals jij het beschrijft.
Tuurlijk, spuug jij maar nog wat bier in de bak met palingen. Geeft vast een leuk bubbly effectquote:
[..]
quote:Op donderdag 4 april 2019 12:39 schreef Dave het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ja, hallo, daar was ik al.
quote:Op donderdag 4 april 2019 12:13 schreef MaLo het volgende:
[..]
ALS HIJ HET ESF ER MAAR WEL MEE WINT !!11!!
dat heeft Veronica al veel eerder gezegd toen hij bij giel was, kijk maar naar de eerste zin hier:quote:Op donderdag 4 april 2019 12:27 schreef Greys het volgende:
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 4 april 2019 12:44 schreef lylastich het volgende:
[..]
dat heeft Veronica al veel eerder gezegd toen hij bij giel was, kijk maar naar de eerste zin hier:
https://www.radioveronica(...)arcade-live-bij-giel
Okéquote:Op donderdag 4 april 2019 12:32 schreef Za het volgende:
[..]
Volgens mij zien we het niet heel verschillend.
Bij TCL was de staging ook weer niet heel erg bijzonder maar was het nog meer de sfeer en blikken en camerashots waardoor het magisch werd en gevoeld werd. Salvador maakte het als persoon zelf idd dat je er niet omheen kon, die had daar niets voor nodig verder. (Echt wel heel knap, man en lied waren voldoende.)quote:Op donderdag 4 april 2019 12:44 schreef Guanabana het volgende:
Het enige waar ik nog 'bang' voor ben is dat ze teveel gokken op de minimalistische aanpak. Het is toch vaker wel dan niet zo dat de staging uiteindelijk héél belangrijk is voor de uiteindelijke beleving (kijk maar naar Mans en Jamala, die hadden zonder die visuals denk ik echt niet gewonnen). Salvador was daarop echt een uitzondering denk ik.
Ik ook, ik ga zo verschrikkelijk sterven die avond. Tenzij het bij voorbaat al niet spannend meer blijkt te zijn, maar dat verwacht ik op dit moment in ieder geval nietquote:Op donderdag 4 april 2019 12:48 schreef Guanabana het volgende:
En ik ga vanaf nu t/m de televote-puntentelling geen rekening meer houden met winst, want ik ga dat écht niet trekken op dat moment. (Zeg ik nu, maar ik ga hoe dan ook zitten sterven)
Gelukkig zijn daar sowieso Serhat en Sergey die eenhoorns en regenbogen toveren en de zwaartekracht tijdelijk opheffen en alles.quote:Op donderdag 4 april 2019 13:00 schreef blackswangreen het volgende:
En Pannecoucke haalde de inspiratie voor de staging van de Common Linnets bij Loreen, die ook eigenlijk een heel simpele staging had.
Het nadeel is misschien dat iedereen voor simpel gaat, waardoor simpel saai wordt.
quote:
Is er nog steeds geen datum voor de start van de rehearsals? Stel dat ze beginnen op maandag 6 mei, dan is Duncan, denk ik pas op 9 mei aan de beurt en dan waarschijnlijk 2 dagen later weer.quote:Op donderdag 4 april 2019 13:04 schreef Em31 het volgende:
[..]misschien is de eerste repetitie dan toch later? of hij is dit jaar gewoon niet bij de eerste repetities?
Bezuinigingen van AVROTROS misschien. Zal niet goedkoop zijn om daar twee weken te moeten verblijven. En daar al helemáál niet.quote:Op donderdag 4 april 2019 13:04 schreef Em31 het volgende:
[..]misschien is de eerste repetitie dan toch later? of hij is dit jaar gewoon niet bij de eerste repetities?
Delegatie van Macedonië had getweet dat ze 7 mei de eerste repetities hebben, dat is volgens mij het enige wat we weten? Dat zou betekenen dat de repetities dit jaar op zaterdag starten denk ik.quote:Op donderdag 4 april 2019 13:11 schreef Jason22 het volgende:
[..]
Is er nog steeds geen datum voor de start van de rehearsals? Stel dat ze beginnen op maandag 6 mei, dan is Duncan, denk ik pas op 9 mei aan de beurt en dan waarschijnlijk 2 dagen later weer.
Normaliter was Cornald daar inderdaad altijd al de hele twee weken om alle repetities te volgen en vloog Jan in om dan vervolgens op basis van de aantekeningen van Cornald samen het commentaar voor te bereiden... dat heb ik eens ergens gelezen.quote:Op donderdag 4 april 2019 13:12 schreef Greys het volgende:
[..]
Bezuinigingen van AVROTROS misschien. Zal niet goedkoop zijn om daar twee weken te moeten verblijven. En daar al helemáál niet.
Al hoop ik wel dat dit mede Cornald z'n eigen beslissing was en niet puur van bovenaf opgelegd zeg maar wegens zuunig. Want Cornald doet daar altijd meer dan genoeg in de repetitieweek om alle info voor commentaar te verzamelen, die heeft dat wel verdiend dat hij daar mag zijn inmiddels na al die jaren.
Ja dat hoop ik ook niet voor hem. De eerste repetities zijn toch ook altijd wel een ding. Alleen aan de andere kant repeteren ze daarna nog zo vaak, zelfs zonder beeld werd ik er vorig jaar moe vanquote:Op donderdag 4 april 2019 13:12 schreef Greys het volgende:
[..]
Bezuinigingen van AVROTROS misschien. Zal niet goedkoop zijn om daar twee weken te moeten verblijven. En daar al helemáál niet.
Al hoop ik wel dat dit mede Cornald z'n eigen beslissing was en niet puur van bovenaf opgelegd zeg maar wegens zuunig. Want Cornald doet daar altijd meer dan genoeg in de repetitieweek om alle info voor commentaar te verzamelen, die heeft dat wel verdiend dat hij daar mag zijn inmiddels na al die jaren.
twitter:songfestival twitterde op donderdag 04-04-2019 om 13:16:04"Arcade' voelt voor mij als de kern en als het begin van mijn zoektocht" Onlangs sprak @cornaldm met @dunclaurence over het ontstaan van #Arcade, het Eurovisie #Songfestival, zijn jeugd en dromen: https://t.co/fefShdl4Iw reageer retweet
Hallo Cornaldquote:Op donderdag 4 april 2019 13:41 schreef Em31 het volgende:
Nou, toevallig
twitter:songfestival twitterde op donderdag 04-04-2019 om 13:16:04"Arcade' voelt voor mij als de kern en als het begin van mijn zoektocht" Onlangs sprak @:cornaldm met @:dunclaurence over het ontstaan van #Arcade, het Eurovisie #Songfestival, zijn jeugd en dromen: https://t.co/fefShdl4Iw reageer retweet
quote:Dus toen ik er, dankzij een opmerking in het tv-commentaar, achter kwam dat het talent in het piepkleine San Marino met maar 30.000 inwoners, nog minder dan in Hellevoetsluis waar ik ben opgegroeid- op was en ze een beroep hadden gedaan op een buitenlandse artiest heb ik nog even overwogen om me bij het selectiecomité van San Marino aan te melden. Maar nee, dacht ik al snel – dat zou toch een beetje als landverraad hebben gevoeld. Ik moet eerst toch maar een lange weg naar boven klauteren om een bekende artiest te worden en dan word ik misschien ooit benaderd.
Misschien kan ie advies aan Trijntje vragen.quote:Op donderdag 4 april 2019 12:55 schreef Greys het volgende:
[..]
als het 'wanhoops'gevoel maar overkomt met blikken
No Dave NO.quote:Op donderdag 4 april 2019 13:44 schreef Dave het volgende:
[..]
Misschien kan ie advies aan Trijntje vragen.
Als ik me goed herinner zei Cornald dat de repetities 4 mei beginnen en dat hij er dus wat zal missen.quote:Op donderdag 4 april 2019 13:04 schreef Em31 het volgende:
Ik herinner me van haar optreden alleen nog de wanhopige blikken in de camera. Vandaar.quote:Op donderdag 4 april 2019 13:45 schreef Greys het volgende:
[..]
No Dave NO.
Why-y-y-y would you say such a horrible thing.
Ook een mooi stukjequote:Ik wil met mijn deelname ook wel iets bewijzen: dat het voor een songwriter wel degelijk een goede start voor de uitbouw van een carrière kan zijn; Dare to Dream is niet voor niets het thema van dit jaar. Vóór mij deden afgelopen jaren voor Nederland A-artiesten mee met grote naamsbekendheid. Voor mij geldt dat laatste niet maar dat is juist ook mooi: er zijn heel veel jonge muzikale talenten in Nederland, en mijn verhaal bewijst dat je zomaar de kans kunt krijgen om op zo’n groot platform te laten zien wat je waard bent. Die kans is dus voor veel meer mensen weggelegd. Ik hoop dat er straks jonge talenten zijn die denken: als hij dit kan kan ik het ook. Wat dat betreft vind ik het heel mooi dat AVROTROS dit jaar voor een andere aanpak koos en in eerste instantie op zoek was naar een goed lied, en niet meteen, zoals afgelopen jaren, naar een artiest.
quote:Op donderdag 4 april 2019 13:44 schreef Dave het volgende:
[..]
Misschien kan ie advies aan Trijntje vragen.
Ik vraag me af of ze in San Marino een dergelijk talent herkend haddenquote:Op donderdag 4 april 2019 13:48 schreef Greys het volgende:
Ik moet nog ff bijkomen van het San Marino stukje. Stel dat ie het toch gedaan had, dan had San Marino nu Arcade.![]()
Stel je dat nu eens voor en dat wij het moesten doen met.....Maan of Jan Smit.quote:Op donderdag 4 april 2019 13:48 schreef Greys het volgende:
Ik moet nog ff bijkomen van het San Marino stukje. Stel dat ie het toch gedaan had, dan had San Marino nu Arcade.![]()
Of Eva Simonsquote:Op donderdag 4 april 2019 13:55 schreef summer52 het volgende:
[..]
Stel je dat nu eens voor en dat wij het moesten doen met.....Maan of Jan Smit.
Iedereen in Nederland zou echt gek geworden zijn jaquote:Op donderdag 4 april 2019 13:57 schreef summer52 het volgende:
[..]
Ik geloof dat wij dan allemaal met een geel hesje voor het AvroTros gebouw hadden gelopen.
Het scheelt dat wij een heel sterk lied hebben. Ik denk dat zelfs met dat DWDD optreden Duncan zou kunnen winnenquote:Op donderdag 4 april 2019 12:44 schreef Guanabana het volgende:
Het enige waar ik nog 'bang' voor ben is dat ze teveel gokken op de minimalistische aanpak. Het is toch vaker wel dan niet zo dat de staging uiteindelijk héél belangrijk is voor de uiteindelijke beleving (kijk maar naar Mans en Jamala, die hadden zonder die visuals denk ik echt niet gewonnen). Salvador was daarop echt een uitzondering denk ik.
quote:
Denk dat de sfeer heel erg belangrijk is, net al bij CATS.quote:Op donderdag 4 april 2019 14:04 schreef grazz het volgende:
[..]
Het scheelt dat wij een heel sterk lied hebben. Ik denk dat zelfs met dat DWDD optreden Duncan zou kunnen winnenIk gok dat ze vooral met licht gaan werken en gewoon goed camerawerk. Meer is m.i. niet nodig. Geen gekkigheid op het podium.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |