abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † donderdag 4 april 2019 @ 09:33:28 #151
43556 miss_dynastie
pi_186025051
quote:
1s.gif Op donderdag 4 april 2019 09:30 schreef Em31 het volgende:
Ik heb dat verhaal alleen bij DWDD gehoord?

Overal staat trouwens steeds dit: “Love can be a crazy thing. We run into it, we dance, we fall… blindly. And when it’s gone, all we do is hope for it to ever come back. Until we realize, mostly when it’s too late, that like a small town boy in a big arcade, we’ve been addicted to a losing game.”

Veel algemener. Gok dat zoiets ook bij de commentatoren aangeleverd wordt :P En al wordt dat andere gezegd, dat gaat echt geen stemmen kosten. Alsof dat zo’n raad verhaal is :?
Tenzij hij ineens een Baantjerlijk op de grond weet te projecteren maar dat zal wel meevallen want Ilse vermoordt degene die dat in zijn hoofd haalt...
  donderdag 4 april 2019 @ 09:33:50 #152
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_186025056
Misschien moeten we het verhaal wel aanleveren aan de Duitsers, in de nationale voorronde wint altijd de gene met het zieligste/meest emotionele verhaal los van of ze een goed nummer hebben.
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 4 april 2019 @ 09:38:38 #153
163650 Greys
pi_186025106
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2019 09:28 schreef blackswangreen het volgende:
wie zijn jullie dan om te bepalen dat hij dat niet mag zeggen?
Doe ff kalm, ik 'bepaal' helemaal niks wat hij 'mag zeggen'. :')

Ik VIND (!) het op zich ook onnodig omdat de lyrics al sterk genoeg zijn. Daar verandert verder toch niks mee, maar we mogen hier toch zeker onze meningen geven?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_186025138
quote:
1s.gif Op donderdag 4 april 2019 09:23 schreef Greys het volgende:

Maarrr ik vind de gebruikte uitleg over de verloren liefde van de dode naaste (het wordt ook elke keer vaag verteld) niet passen bij "I don't need your games, game over" enzo.
Ik zie het ook niet.
Het verhaal is opzettelijk vaag, iemand die hij lang geleden verloor, hij is 25, ik denk dan een oma of tante, maar daar blijft het niet bij.
Zij was ziek en had de liefde van haar leven gevonden die opeens verdween, zij hoopte hem terug te zien maar dat is nooit meer gebeurd.

Er vallen hier heel wat zaken samen, een naaste, lang geleden, overleden, ziekte, liefde van haar leven verdween. I don't need your games, inspiratie.

Het is misschien heel erg, maar ik geloof er geen snars van.

Bij elke video beoordeling staan Nederlanders in de rij om dit verhaal in de comments te plaatsen, wat een verschrikking.

quote:
Het lijkt soms alsof ze dachten 'we missen nog het emo-boxje om af te kunnen vinken voor het ESF, dus vertel dat'.
Ja vertel dat, houd het maar zo vaag mogelijk enzo.
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 4 april 2019 @ 09:45:13 #155
163650 Greys
pi_186025225
quote:
1s.gif Op donderdag 4 april 2019 09:40 schreef Za het volgende:
Bij elke video beoordeling staan Nederlanders in de rij om dit verhaal in de comments te plaatsen, wat een verschrikking.
Ja dat zit ik ook met krommen tenen te lezen soms, de Nederlandse youtube commentaren die het dan gaan uitleggen, vooral omdat ze het allemaal weer anders vertellen. :D

Ach ja, het verandert niks gelukkig, hij zal er geen punt minder door krijgen. Maar ik vind het ook wel beetje zonde dat de op zich prachtige sterke tekst hierdoor niet helemaal tot z'n recht komt voor sommigen (degenen die ernaar luisteren met de verloren liefde uitleg in hun hoofd).

Ach ja. We winnen alsnog wel joh.

#TEAMKOMTGOED *O* w/
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_186025239
Dit hele verhaal speelt toch helemaal geen grote rol tot nu toe? Of wordt het in elk radio interview ook verteld? Je maakt het veel groter dan het is volgens mij :') het wordt steeds al algemeen en ‘vaag’ verteld. Dat iedereen zich herkent in het nummer enzo.
  donderdag 4 april 2019 @ 09:46:05 #157
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_186025242
quote:

[..]

Ik zie het ook niet.
Het verhaal is opzettelijk vaag, iemand die hij lang geleden verloor, hij is 25, ik denk dan een oma of tante, maar daar blijft het niet bij.
Zij was ziek en had de liefde van haar leven gevonden die opeens verdween, zij hoopte hem terug te zien maar dat is nooit meer gebeurd.

Er vallen hier heel wat zaken samen, een naaste, lang geleden, overleden, ziekte, liefde van haar leven verdween. I don't need your games, inspiratie.

Het is misschien heel erg, maar ik geloof er geen snars van.

[..]

Ja vertel dat, houd het maar zo vaag mogelijk enzo.
Waarom geloof je er geen snars van? Helaas gaan jonge mensen ook vroeg dood. Of het nou zijn oma is of een klasgenootje is van de basisschool, wat maakt dat uit? Snap niet waarom je een zo groot probleem maakt ervan. Enige waar ik het wel mee eens ben is dat hij het er niet zo hard bovenop moet leggen, maar dat doet hij zelf ook niet. Wat Henk en Ingrid op youtube plaatsen heeft hij niks mee te maken.
pi_186025247
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2019 09:28 schreef blackswangreen het volgende:
Als die overleden naaste die altijd bleef wachten op zijn/haar geliefde de inspiratie was voor dit nummer, wie zijn jullie dan om te bepalen dat hij dat niet mag zeggen?
Hij mag zeggen wat hij wil, maar het is ongeloofwaardig.
Een stervende die de liefde van haar leven die opeens verdween nooit meer terugziet, een naaste is van de jonge Duncan lang geleden die het weer als inspiratie ziet voor een overigens prachtig lied over mensen die een spel spelen met andermans gevoelens, please.
pi_186025276
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2019 09:46 schreef Momo... het volgende:

[..]

Waarom geloof je er geen snars van? Helaas gaan jonge mensen ook vroeg dood. Of het nou zijn oma is of een klasgenootje is van de basisschool, wat maakt dat uit? Snap niet waarom je een zo groot probleem maakt ervan. Enige waar ik het wel mee eens ben is dat hij het er niet zo hard bovenop moet leggen, maar dat doet hij zelf ook niet. Wat Henk en Ingrid op youtube plaatsen heeft hij niks mee te maken.
Hier ben ik het mee eens.
Hij heeft het lied ook al lang geleden geschreven dacht ik?
Als ze vragen waar het over gaat, mag hij dat toch zeggen? Ik beoordeel het lied los van het verhaal.
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
pi_186025288
quote:

Wat het uit maakt, imo is het effectbejach.
pi_186025291
quote:

[..]

[..]
Dat is een beetje zielig inderdaad, vooral die J.D. die werkelijk elke kritiek op het nummer beantwoordt, maar daar hoef jij noch Duncan zich druk om te maken.

Dat het nummer uiteindelijk veel algemener over een onbereikbare liefde gaat is alleen maar goed, dat wil niet zeggen dat de oorspronkelijke inspiratie een lulverhaal is.
pi_186025347
quote:

Waarom geloof je er geen snars van?
Teveel keywords in 1 verhaal denk ik.
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 4 april 2019 @ 09:53:24 #163
163650 Greys
pi_186025349
quote:
1s.gif Op donderdag 4 april 2019 09:45 schreef Em31 het volgende:
Dit hele verhaal speelt toch helemaal geen grote rol tot nu toe? Of wordt het in elk radio interview ook verteld? Je maakt het veel groter dan het is volgens mij :')
Ik voel het juist andersom nu, dat m'n opmerking te groot gemaakt wordt. :D Ik vind 'de uitleg' ook niet helemaal passen bij de lyrics maar als je dat hier zegt krijg je meteen WIE BEN JIJ OM TE BEPALEN WAT HIJ MAG ZEGGEN. Eh nee.. Ik zeg alleen maar wat ik vínd. Niet wat hij mág. _O-

Nogmaals, hij zal er geen punt minder door krijgen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Greys op 04-04-2019 10:00:36 ]
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_186025487
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2019 09:49 schreef Za het volgende:

[..]

Wat het uit maakt, imo is het effectbejach.
Gelukkig is dat JOUW mening.
pi_186025512
quote:
10s.gif Op donderdag 4 april 2019 09:53 schreef Greys het volgende:

Nogmaals, hij zal er geen punt minder door krijgen.
Nee, alles is goed doordacht, ook dat blote billen shot. Superslim, zgn om kwetsbaarheid uit te stralen.

Persoonlijk wanneer ik zou stemmen zou ik daar op afknappen (het verhaal), en mochten ze in de opmars naar het ES het verhaal gaan uitbreiden en zelfs de inspiratie benoemen in de aankondiging, zou dat jammer zijn.

Ik erger me er nu al even aan, we gaan het zien.
pi_186025525
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2019 10:01 schreef summer52 het volgende:

Dat is het ook.
Maar er zijn meer mensen als ik.
pi_186025556
Hij zei bij Coen en Sander dat hij uit piëteit met de nabestaanden niet wil zeggen om wie het gaat.
Ik blijf het ook enigszins vaag vinden, en het lied heeft het volgens mij niet echt nodig - zeggen dat het om een mislukte/onbereikbare liefde gaat was voor mij genoeg geweest.
Volgens mij zei hij bij DWDD ook ietwat anders (een goede vriendin van 'm die dit was overkomen o.i.d.), en is het op de socials een beetje een eigen leven gaan leiden, maar ik moet dat even terugluisteren om dat zeker te weten.
C’est Davie :o)
pi_186025578
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2019 10:04 schreef Za het volgende:

[..]

Dat is het ook.
Natuurlijk. Diep cynisch zijn er meer. Gelukkig is Duncan niet de enige deelnemer, er doet zelfs een nummer mee getiteld "De haat zal zegevieren", dus je kunt je geluk op ;)
  ESF Reporter donderdag 4 april 2019 @ 10:09:45 #169
87554 Cee
Welluk?
pi_186025606
Heb m in dat wiwi interview wel horen zeggen dat mensen bij het zien van het optreden hopelijk even stilstaan bij iemand die ze zelf verloren hebben dus hihaho haal de papieren zakken maar weer tevoorschijn jongens, Hans heeft een plan. >:O
  ESF Reporter donderdag 4 april 2019 @ 10:13:10 #170
87554 Cee
Welluk?
pi_186025649
En het nummer was geschreven naar aanleiding van een schoolopdracht dus de basis zal hier in gelegen hebben en hij heeft het wat abstracter gemaakt. Dus als mensen vragen wat hem inspireerde tot het schrijven van dit nummer dan kom je logischerwijs tot die basis.

Net als dat je vroeger een opdracht kreeg op de academie van school genaamd “beeld chaos uit” en dat je dan via tienduizend kronkels op iets uitkomt dat op het eerste gezicht niet veel met chaos te maken heeft maar de basis lag wel bij dat idee.
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 4 april 2019 @ 10:15:52 #171
163650 Greys
pi_186025682
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2019 10:01 schreef summer52 het volgende:

[..]

Daarom zegt ie ook 'imo'. ;)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_186025684
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2019 10:04 schreef Za het volgende:

[..]

Dat is het ook.
Ik snap echt niet wat jouw probleem nu is. Is het niet mogelijk om tot je dood op een geliefde te wachten? En dat dit iemand is die in je vriendenkring zit is volgens jou onmogelijk? Ik zou zeggen kijk eens goed om je heen en zie wat er in het echte leven gebeurd. Duncan is een singer songwriter dus hij schrijft over bepaalde dingen in zijn leven en mag hij dan uitleggen waarom hij dit heeft geschreven? Nogmaals als hij er iedere keer weer over begint dan zou het storend zijn maar dat doet hij niet.
pi_186025692
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2019 10:07 schreef blackswangreen het volgende:

Natuurlijk. Diep cynisch zijn er meer. Gelukkig is Duncan niet de enige deelnemer, er doet zelfs een nummer mee getiteld "De haat zal zegevieren", dus je kunt je geluk op ;)
Pardon?
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 4 april 2019 @ 10:17:40 #174
163650 Greys
pi_186025707
Jongens maak je ajb niet druk als er iemand een minder positieve opmerking heeft? Ook andere meningen zijn welkom hier. Het is niet uitsluitend een jubelforum.

Kusjes voor iedereen. *glitters strooit*
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 4 april 2019 @ 10:18:09 #175
163650 Greys
pi_186025715
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2019 10:16 schreef Za het volgende:

[..]

Pardon?
Het nummer van IJsland gaat daarover. :P

En niet te letterlijk nemen, er staat een knipoog. :+
IT'S GREYSIE IT'S PARTY