abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_186025749
Ik denk dat hij het juist echt zo voelt.
Hij vertelt middels zijn nummer over iemand die hij heeft verloren, die een grote liefde nooit los heeft kunnen laten, maar waar ze toch naar bleef verlangen ondanks de twijfels. (Of was het een hij?). Of iets in die richting. Maar dat weet ik natuurlijk niet zeker. Ik geloof hem wel als hij daarover vertelt als hem ernaar wordt gevraagd. Het komt niet raar over op mij.

Mijn punt is dat iedereen er zijn eigen gevoel bij heeft. Dat maakt het nummer ook zo sterk.
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 4 april 2019 @ 10:22:02 #177
163650 Greys
pi_186025757
quote:
1s.gif Op donderdag 4 april 2019 10:09 schreef Cee het volgende:
Heb m in dat wiwi interview wel horen zeggen dat mensen bij het zien van het optreden hopelijk even stilstaan bij iemand die ze zelf verloren hebben
Ja nu moet ik dat interview terug gaan kijken om te kijken of dit een grapje is omdat m'n grapmeter stuk is vanmorgen. Potver. _O-
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  ESF Reporter donderdag 4 april 2019 @ 10:24:09 #178
87554 Cee
Welluk?
pi_186025784
quote:
1s.gif Op donderdag 4 april 2019 10:22 schreef Greys het volgende:

[..]

Ja nu moet ik dat interview terug gaan kijken om te kijken of dit een grapje is omdat m'n grapmeter stuk is vanmorgen. Potver. _O-
Nee het was serieus. :D
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 4 april 2019 @ 10:26:11 #179
163650 Greys
pi_186025814
quote:
1s.gif Op donderdag 4 april 2019 10:24 schreef Cee het volgende:

[..]

Nee het was serieus. :D
Oh :@

Ja in dat geval vind ik het dan dus weer toch niet zo heel handig. Sorry menseh. :P Maar het is maar de mening van een enkeling gelukkig.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_186025820
Dit staat er op de songfestivalsite:

Duncan Laurence over Arcade: “Tijdens mijn opleiding aan de Rockacademie leerde ik dat je een groot publiek kunt aanspreken zonder je eigen verhaal te verliezen. Ik ging op zoek naar verhalen die ontroeren en iets betekenen, uit mijn eigen leven of dat van een ander. De inspiratie vond ik in het verhaal van een dierbare die op jonge leeftijd is gestorven. De song die toen ontstond doopte ik Arcade - de woorden en akkoorden kwamen als vanzelf, vanuit het hart. Daarom klonk het, ondanks de wisselingen in de song, toch zo organisch. Bij de totstandkoming van Arcade kreeg ik hulp van Joel Sjöö en Wouter Hardy en werd het niet alleen mijn verhaal maar ook een gedeeld verhaal. Arcade is een verhaal over de zoektocht naar de liefde van je leven. Het is de hoop naar datgene wat onbereikbaar lijkt.

Ik heb na Arcade veel songs geschreven, maar Arcade voelt voor mij als de kern en als het begin van mijn zoektocht hoe ik met mijn songs iets kan betekenen voor anderen. Natuurlijk was ik al jaren bezig, toch voelt Arcade voor mij als de start van mijn carrière. Ik wil met mijn muziek mensen bereiken, ze misschien kunnen helpen en iets meegeven. In het geval van Arcade heb ik een advies voor mezelf en hopelijk ook voor anderen gecreëerd. Een levensles: je eigen geluk bepaal je zelf.”
pi_186025831
quote:
12s.gif Op donderdag 4 april 2019 10:15 schreef Greys het volgende:

[..]

Daarom zegt ie ook 'imo'. ;)
Daarom heb ik er ook gelukkig bij gezet want gelukkig is het niet mijn mening. (in mijn ogen dan he? ;) )
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 4 april 2019 @ 10:28:19 #182
163650 Greys
pi_186025844
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2019 10:27 schreef summer52 het volgende:

[..]

Daarom heb ik er ook gelukkig bij gezet want gelukkig is het niet mijn mening. (in mijn ogen dan he? ;) )
En da's goed juist! Als we het allemaal elke keer helemaal 100% eens zijn zou het ook maar een saai forum zijn. O+
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  ESF Reporter donderdag 4 april 2019 @ 10:30:39 #183
87554 Cee
Welluk?
pi_186025872
quote:
10s.gif Op donderdag 4 april 2019 10:26 schreef Greys het volgende:

[..]

Oh :@

Ja in dat geval vind ik het dan dus weer toch niet zo heel handig. Sorry menseh. :P Maar het is maar de mening van een enkeling gelukkig.
Ja ik ben dus nog steeds bang dat Hans dit gaat uitbuiten.
Net als dat hij het idee achter Outlaw heeft uitgebuit door voor boodschap i.p.v. sfeer te kiezen.
Is het al 7 mei, ik trek het niet meer. _O-
pi_186025876
quote:
14s.gif Op donderdag 4 april 2019 10:28 schreef Greys het volgende:

[..]

En da's goed juist! Als we het allemaal elke keer helemaal 100% eens zijn zou het ook maar een saai forum zijn. O+
Ach even flink met elkaar oneens zijn en daarna weer samen door een deur kunnen zo moet het leven zijn, zegt de oude doos. ;)
pi_186025903
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2019 10:26 schreef Mandy040986 het volgende:
Dit staat er op de songfestivalsite:

Duncan Laurence over Arcade: “Tijdens mijn opleiding aan de Rockacademie leerde ik dat je een groot publiek kunt aanspreken zonder je eigen verhaal te verliezen. Ik ging op zoek naar verhalen die ontroeren en iets betekenen, uit mijn eigen leven of dat van een ander. De inspiratie vond ik in het verhaal van een dierbare die op jonge leeftijd is gestorven. De song die toen ontstond doopte ik Arcade - de woorden en akkoorden kwamen als vanzelf, vanuit het hart. Daarom klonk het, ondanks de wisselingen in de song, toch zo organisch. Bij de totstandkoming van Arcade kreeg ik hulp van Joel Sjöö en Wouter Hardy en werd het niet alleen mijn verhaal maar ook een gedeeld verhaal. Arcade is een verhaal over de zoektocht naar de liefde van je leven. Het is de hoop naar datgene wat onbereikbaar lijkt.

Ik heb na Arcade veel songs geschreven, maar Arcade voelt voor mij als de kern en als het begin van mijn zoektocht hoe ik met mijn songs iets kan betekenen voor anderen. Natuurlijk was ik al jaren bezig, toch voelt Arcade voor mij als de start van mijn carrière. Ik wil met mijn muziek mensen bereiken, ze misschien kunnen helpen en iets meegeven. In het geval van Arcade heb ik een advies voor mezelf en hopelijk ook voor anderen gecreëerd. Een levensles: je eigen geluk bepaal je zelf.”
Is toch schitterend uitgelegd, helemaal niets mis mee O+
pi_186026007
Mensen die je hebt verloren zijn niet altijd dood, he. Dus daaraan denken is niet zo vreemd. ;)
Ik ben in ieder geval niet bang voor een Baantjerlijk of zo. (Doe het niet, Hans. Echt niet.)

Het verhaal is inderdaad online een beetje een eigen leven gaan leiden, denk ik.

Ik denk ook niet dat Duncan dat wil.
Die wil de muziek laten spreken en zorgen dat het visueel echt goed uit de verf (of het water. :P) komt.

En anders hebben we Ilse nog. O+
pi_186026034
quote:
1s.gif Op donderdag 4 april 2019 09:46 schreef Za het volgende:

[..]

Hij mag zeggen wat hij wil, maar het is ongeloofwaardig.
Een stervende die de liefde van haar leven die opeens verdween nooit meer terugziet, een naaste is van de jonge Duncan lang geleden die het weer als inspiratie ziet voor een overigens prachtig lied over mensen die een spel spelen met andermans gevoelens, please.
Dat er spelletjes met andermans gevoelens worden gespeeld door mensen is volgens mij jouw eigen interpretatie. En dat kan. Iedereen kan zijn eigen invulling geven. Ik hoor zelf eigenlijk helemaal geen lied over mensen die een spel spelen met andermans gevoelens.

Eerder de wanhoop dat liefde niet (of niet meer) wordt beantwoord door de ander. De ander hoeft in mijn optiek helemaal niet spelletjes te spelen met andermans gevoelens. Niet iedereen kan nou eenmaal de liefde van een ander beantwoorden. Soms wordt het niet eens begrepen of gaat de liefde na een tijdje weg. Zonder dat er met gevoelens wordt 'gespeeld' of dat er spelletjes worden gespeeld.

Degene met liefde is alleen wel verslaafd geraakt aan liefde. Alle liefde die wordt geïnvesteerd heeft nooit wat opgeleverd. Daarom is diegene bang geworden voor de liefde en de spelletjes die het met je speelt. Daarom liever eigenlijk helemaal niet verliefd wil zijn (en uit die rollercoaster wil), omdat het gevoelsmatig nooit wat oplevert. Maar ja zo interpreteer ik het dan weer.
pi_186026045

Q music interview!
pi_186026055
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2019 10:39 schreef libranl het volgende:

[..]

Dat er spelletjes met andermans gevoelens worden gespeeld door mensen is volgens mij jouw eigen interpretatie. En dat kan. Iedereen kan zijn eigen invulling geven. Ik hoor zelf eigenlijk helemaal geen lied over mensen die een spel spelen met andermans gevoelens.

Eerder de wanhoop dat liefde niet (of niet meer) wordt beantwoord door de ander. De ander hoeft in mijn optiek helemaal niet spelletjes te spelen met andermans gevoelens. Niet iedereen kan nou eenmaal de liefde van een ander beantwoorden. Soms wordt het niet eens begrepen of gaat de liefde na een tijdje weg. Zonder dat er met gevoelens wordt 'gespeeld' of dat er spelletjes worden gespeeld.

Degene met liefde is alleen wel verslaafd geraakt aan liefde. Alle liefde die wordt geïnvesteerd heeft nooit wat opgeleverd. Daarom is diegene bang geworden voor de liefde en de spelletjes die het met je speelt. Daarom liever eigenlijk helemaal niet verliefd wil zijn (en uit die rollercoaster wil), omdat het gevoelsmatig nooit wat oplevert. Maar ja zo interpreteer ik het dan weer.
Dit, ja. :Y
pi_186026066
quote:

[..]

Inderdaad.....
pi_186026122
quote:
17s.gif Op donderdag 4 april 2019 10:17 schreef Greys het volgende:
Jongens maak je ajb niet druk als er iemand een minder positieve opmerking heeft? Ook andere meningen zijn welkom hier. Het is niet uitsluitend een jubelforum.

Kusjes voor iedereen. *glitters strooit*
Discussie is toch niet erg? Ik vind (!) dat Duncan best mag zeggen wat de oorsprong van het nummer is. Ongeacht of ik dat geloof of niet (ik zie weinig reden om het niet te geloven, maar goed).
  † In Memoriam † donderdag 4 april 2019 @ 10:49:29 #192
368283 ato
pi_186026167
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2019 10:21 schreef Mandy040986 het volgende:
Ik denk dat hij het juist echt zo voelt.
Hij vertelt middels zijn nummer over iemand die hij heeft verloren, die een grote liefde nooit los heeft kunnen laten, maar waar ze toch naar bleef verlangen ondanks de twijfels. (Of was het een hij?). Of iets in die richting. Maar dat weet ik natuurlijk niet zeker. Ik geloof hem wel als hij daarover vertelt als hem ernaar wordt gevraagd. Het komt niet raar over op mij.

Mijn punt is dat iedereen er zijn eigen gevoel bij heeft. Dat maakt het nummer ook zo sterk.
Hier ben ik mee eens, ik vond het goed hoe hij vertelde bij DWDD hoe hij zijn inspiratie kreeg bij het maken van dit nummer. Over een dierbare (volgens mij was het een vriendin) die jong overleed en nog steeds hoop had dat haar geliefde teug kwam tot haar dood. Lied is gebaseerd op hoop.

Hij zei zelf laatst, laat de muziek spreken.

[ Bericht 0% gewijzigd door ato op 04-04-2019 11:00:28 ]
Life can be a bitch, so like it..
  † In Memoriam † donderdag 4 april 2019 @ 10:52:18 #193
368283 ato
pi_186026203
quote:
12s.gif Op donderdag 4 april 2019 10:37 schreef Mandy040986 het volgende:
Mensen die je hebt verloren zijn niet altijd dood, he. Dus daaraan denken is niet zo vreemd. ;)
Ik ben in ieder geval niet bang voor een Baantjerlijk of zo. (Doe het niet, Hans. Echt niet.)

Het verhaal is inderdaad online een beetje een eigen leven gaan leiden, denk ik.

Ik denk ook niet dat Duncan dat wil.
Die wil de muziek laten spreken en zorgen dat het visueel echt goed uit de verf (of het water. :P) komt.

En anders hebben we Ilse nog. O+
Dat verwoordt je goed, het is ook een eigen leven gaan leiden.
  † In Memoriam † donderdag 4 april 2019 @ 10:53:41 #194
368283 ato
pi_186026213
quote:

[..]

Zo interpreteer ik het ook (lijkt mijn leven wel _O- ).
pi_186026272
quote:
1s.gif Op donderdag 4 april 2019 10:52 schreef ato het volgende:

[..]

Dat verwoordt je goed, het is ook een eigen leven gaan leiden.
En als Hans het toch dreigt te verpesten, doen wij gewoon de staging wel, Ato. ^O^

Komt helemaal goed. *O*
  † In Memoriam † donderdag 4 april 2019 @ 11:01:09 #196
368283 ato
pi_186026300
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2019 10:58 schreef Mandy040986 het volgende:

[..]

En als Hans het toch dreigt te verpesten, doen wij gewoon de staging wel, Ato. ^O^

Komt helemaal goed. *O*
Ja wij worden de creatieve directors, komt goed *O*
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 4 april 2019 @ 11:08:57 #197
163650 Greys
pi_186026415
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2019 10:44 schreef blackswangreen het volgende:

[..]

Discussie is toch niet erg? Ik vind (!) dat Duncan best mag zeggen wat de oorsprong van het nummer is. Ongeacht of ik dat geloof of niet (ik zie weinig reden om het niet te geloven, maar goed).
Discussie is helemaal niet erg. Tof juist.
Maar bv het 'Wie zijn jullie om te bepalen dat hij iets niet mag zeggen' vond ik persoonlijk niet zo prettig voelen. Want ik wil persoonlijk helemaal niets 'bepalen' en hij mag álles zeggen. Maar dan mag ik (oa) óók zeggen wat we daarbij voelen of ervan vinden. Dat was alles. ;)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_186026464
Ik heb wel vertrouwen in de staging eigenlijk. Ilse is niet voor niets onderdeel van het team lijkt me :Y Ik weet nog dat Hans P een interview gaf in 2014 en vertelde over wat Ilse wilde, waren soms ook maar kleine subtiele dingetjes, alles moest kloppen. Duncan zelf lijkt me daar ook wel gevoel voor te hebben.

Komt goed *O* en anders zou het me toch wel verbazen :P
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 4 april 2019 @ 11:17:10 #199
163650 Greys
pi_186026495
Zo, nu heb ik een toetsenbord dus kan het ietsje uitgebreider.

Ik vind het dus juist heel tof en goed dat het nummer en tekst op meerdere manieren te interpreteren is. Spreekt het alleen maar heel veel mensen aan, op welk gevoel ze er ook bij hebben.

Voor MIJ (!) persoonlijk gaat de tekst over iemand waarin je maar liefde en energie en moeite en tijd blijft steken, tegen beter weten in. En dat je eigenlijk ergens wel voelt dat het 'm niet gaat worden, maar toch maar pennies in the slot blijft gooien in de hoop dat het toch een winning game wordt. Tegen beter weten in.

En als er dan gezegd wordt zoals Cee zegt in een Wiwi interview "dat mensen bij het zien van het optreden hopelijk even stilstaan bij iemand die ze zelf verloren hebben" dan denk ik "Nou liever niet zeg, genoeg gevoel aan verspild, ben blij dat ik er uiteindelijk NIET meer bij stil ben blijven staan en doorgegaan ben". Dus dan krijg ik door die opmerking het idee dat ik de tekst verkeerd heb geïnterpreteerd en ik vind júist dat het voor meerdere gevoelens interpreteerbaar moet zijn. Dus ook de - zoals ik - "arghhhhhhhh blij dat ik uiteindelijk het licht heb gezien en m'n pennies voor iets ander bewaarde uiteindelijk".

Zo veel mensen zo veel gevoelens. *O*
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 4 april 2019 @ 11:18:35 #200
163650 Greys
pi_186026512
quote:
1s.gif Op donderdag 4 april 2019 11:12 schreef Em31 het volgende:
Ik heb wel vertrouwen in de staging eigenlijk. Ilse is niet voor niets onderdeel van het team lijkt me :Y Ik weet nog dat Hans P een interview gaf in 2014 en vertelde over wat Ilse wilde, waren soms ook maar kleine subtiele dingetjes, alles moest kloppen. Duncan zelf lijkt me daar ook wel gevoel voor te hebben.

Komt goed *O* en anders zou het me toch wel verbazen :P
Ik heb over de staging ook totaal geen zenuwen (nog) idd.
Zelfs als Hans wilde plannen zou hebben dan is Duncan er altijd nog die de hoofdrolspeler is en volgens mij precies weet wat ie wil. En Ilse. Komt zeker goed idd denk ik. Zeker en denk ik. Hm. Nou ja je snapt me. _O-
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')