Gewoon omdat ik vind... En aangezien dit jaar de schoolvakantie noord van 13 juli t/m 25 augustus is wil ik maximaal kunnen uitslapen, BBQ'en en in dit tuin zitten. Dus UTC+4u in die periode ja!quote:Op zaterdag 30 maart 2019 16:04 schreef ACT-F het volgende:
Ik vind dat de kortste dag van het jaar rond oud en nieuw moet vallen.
Ik vind dat februari 30 dagen moet tellen en juli en augustus van 31 naar 30 dagen moeten.
Ik vind...
En ik vind dat als jij wil gaan barbecue knoeien dat het mag gaan regenen!quote:Op zaterdag 30 maart 2019 16:12 schreef AchJa het volgende:
[..]
Gewoon omdat ik vind... En aangezien dit jaar de schoolvakantie noord van 13 juli t/m 25 augustus is wil ik maximaal kunnen uitslapen, BBQ'en en in dit tuin zitten. Dus UTC+4u in die periode ja!
Ik vind dat wel ideaal!quote:Op zaterdag 30 maart 2019 16:12 schreef AchJa het volgende:
[..]
Gewoon omdat ik vind... En aangezien dit jaar de schoolvakantie noord van 13 juli t/m 25 augustus is wil ik maximaal kunnen uitslapen, BBQ'en en in dit tuin zitten. Dus UTC+4u in die periode ja!
#TeamWintertijdquote:Op zaterdag 30 maart 2019 16:28 schreef PicoMMP het volgende:
Dit gaat waarschijnlijk nog jaren duren en dan krijgen we weer zo'n achterlijke discussie die compleet uit de klauwen escaleert met demonstraties en rellen tussen zomertijdhooligans en wintertijdfanboys.
Je zou bijna denken dat het huidige systeem prima is. 1 februari is dan ook echt een uitzondering, gezien het daarvoor beter is om zonsondergang op 17:30 te houden en daarna weer richting UTC+2 gaat. Overigens is dit voorbeeld UTC+0:45.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 15:44 schreef AchJa het volgende:
[..]
Waar heb jij die cijfers op gebaseerd? Want als we gaan uitvoeren wat jij ongeveer wil gaat wintertijd UTC worden en zomertijd UTC +2 uur...
Dus jij wil de zomertijd laten voor wat het is maar de wintertijd een uur vroeger maken.
Beter hou je ENAS/BNMS aan, daartussenin is het gewoon donker.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 18:05 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je zou bijna denken dat het huidige systeem prima is. 1 februari is dan ook echt een uitzondering, gezien het daarvoor beter is om zonsondergang op 17:30 te houden en daarna weer richting UTC+2 gaat. Overigens is dit voorbeeld UTC+0:45.
Kortom, GMT ftw!quote:
Wat hebben we het toch eigenlijk goed hier in Nederland, als we ons over dergelijke onderwerpen kunnen opwinden.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 16:28 schreef PicoMMP het volgende:
Dit gaat waarschijnlijk nog jaren duren en dan krijgen we weer zo'n achterlijke discussie die compleet uit de klauwen escaleert met demonstraties en rellen tussen zomertijdhooligans en wintertijdfanboys.
Welkom in het topic der dooddoenersquote:Op zondag 31 maart 2019 12:00 schreef bloodymary1 het volgende:
Oh ja, dat is ook altijd zo'n dooddoener...
Alle superlatieven over energiebesparing kunnen dus de prullenbak in.quote:
Maar dat is gewoon hetzelfde non-argument. Er wordt heel nauwkeurig gepraat over de effecten van het huidige systeem, en daar valt dan ook niets tegenin te brengen. Maar vervolgens wordt er dan weer een bruggetje gemaakt naar GMT zonder onderbouwing. Ze zegt gewoon 'GMT is de correcte tijd' zonder ook maar enig argument, hetzelfde als wat hier steeds gebeurt. En daarna ook nog eens een leugen, want met GMT zijn 'zwoele zomeravonden' simpelweg verdwenen in Nederland.quote:
Het filmpje is inderdaad wat eenzijdig, maar of het in de zomer nu om 03.30 of 04.30 licht wordt is ook niet zo relevant, daar wordt je echt niet eerder wakker van. En wat betreft die zwoele zomeravonden: Waarom zouden die verdwijnen bij permanente wintertijd? Het wordt een uur eerder donker, wat eerder een voordeel is dan een nadeel voor mensen die de volgende dag vroeg moeten beginnen. En bij extreme hitte zoals afgelopen zomer is het toch wel lekker dat het een uur eerder afkoelt, het uur daglicht dat je dan mist is dan eerder een voordeel dan een nadeel.quote:Op zondag 31 maart 2019 12:24 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Maar dat is gewoon hetzelfde non-argument. Er wordt heel nauwkeurig gepraat over de effecten van het huidige systeem, en daar valt dan ook niets tegenin te brengen. Maar vervolgens wordt er dan weer een bruggetje gemaakt naar GMT zonder onderbouwing. Ze zegt gewoon 'GMT is de correcte tijd' zonder ook maar enig argument, hetzelfde als wat hier steeds gebeurt. En daarna ook nog eens een leugen, want met GMT zijn 'zwoele zomeravonden' simpelweg verdwenen in Nederland.
Het filmpje is heel oneerlijk, want er wordt wél gezegd dat het met permanente zomertijd pas tegen 10 uur licht wordt in de winter (wat dus inderdaad niet goed is en ik ook niet voor ben). Maar er wordt dan niet bij gezegd dat het met GMT in de zomer tegen 3:30 ook alweer licht is. En we dan dus wakker zouden moeten worden omdat dan de hersenen 'aan het werk gaan' (haar woorden). Terwijl je dus eigenlijk zou moeten slapen. Zouden we volgens haar dus in de zomer nóg eerder naar bed moeten om dat tegen te gaan? Of wat? Er wordt simpelweg niet over gesproken.
Het grappige is dat ik mevrouw Gordijn een keer ontmoet heb, en als wetenschapper is ze veel minder stellig, zoals het zou moeten zijn. Chronobiologie staat echt nog in de kinderschoenen en is super interessant, maar de claims die zo hard maakt in dit filmpje zijn sterk overdreven.
Ze had het er ook over (op nu.nl las ik dat) dat mensen die graag wilde genieten van lange zomeravonden dan maar eerder van werk moesten gaan of zo. Maar andersom kan je dat ook zeggen van mensen die last hebben van donkere ochtenden in de winter later naar werk moeten gaan. Ze komt behoorlijk bevooroordeeld over.quote:Op zondag 31 maart 2019 12:24 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Maar dat is gewoon hetzelfde non-argument. Er wordt heel nauwkeurig gepraat over de effecten van het huidige systeem, en daar valt dan ook niets tegenin te brengen. Maar vervolgens wordt er dan weer een bruggetje gemaakt naar GMT zonder onderbouwing. Ze zegt gewoon 'GMT is de correcte tijd' zonder ook maar enig argument, hetzelfde als wat hier steeds gebeurt. En daarna ook nog eens een leugen, want met GMT zijn 'zwoele zomeravonden' simpelweg verdwenen in Nederland.
Het filmpje is heel oneerlijk, want er wordt wél gezegd dat het met permanente zomertijd pas tegen 10 uur licht wordt in de winter (wat dus inderdaad niet goed is en ik ook niet voor ben). Maar er wordt dan niet bij gezegd dat het met GMT in de zomer tegen 3:30 ook alweer licht is. En we dan dus wakker zouden moeten worden omdat dan de hersenen 'aan het werk gaan' (haar woorden). Terwijl je dus eigenlijk zou moeten slapen. Zouden we volgens haar dus in de zomer nóg eerder naar bed moeten om dat tegen te gaan? Of wat? Er wordt simpelweg niet over gesproken.
Het grappige is dat ik mevrouw Gordijn een keer ontmoet heb, en als wetenschapper is ze veel minder stellig, zoals het zou moeten zijn. Chronobiologie staat echt nog in de kinderschoenen en is super interessant, maar de claims die zo hard maakt in dit filmpje zijn sterk overdreven.
In de avond koelt het niet zo rap af, maar in de ochtend warmt het wel rap op. Dan heb ik persoonlijk liever dat ik goed uit kan slapen dan dat ik iets makkelijker in slaap val.quote:Op zondag 31 maart 2019 13:02 schreef Boezeidekoe het volgende:
[..]
Het filmpje is inderdaad wat eenzijdig, maar of het in de zomer nu om 03.30 of 04.30 licht wordt is ook niet zo relevant, daar wordt je echt niet eerder wakker van. En wat betreft die zwoele zomeravonden: Waarom zouden die verdwijnen bij permanente wintertijd? Het wordt een uur eerder donker, wat eerder een voordeel is dan een nadeel voor mensen die de volgende dag vroeg moeten beginnen. En bij extreme hitte zoals afgelopen zomer is het toch wel lekker dat het een uur eerder afkoelt, het uur daglicht dat je dan mist is dan eerder een voordeel dan een nadeel.
quote:
Het punt is dat zij dus zegt van wel (en het zou dus 5:30 zijn in de zomer zoals nu). Zij zegt dat licht de hersenen activeert. Dus in de zomer met GMT zou dat dus veel en veel te vroeg zijn en zouden mensen dus ook veel te weinig slaap krijgen. Op dezelfde manier claimt ze dat mensen te laat naar bed gaan met zomertijd. Maar dat wordt niet aangestipt. Er wordt een case gemaakt voor GMT zonder dat daar argumenten voor worden gegeven. Behalve dan dat voor de oorlog 'het zo was'...quote:Op zondag 31 maart 2019 13:02 schreef Boezeidekoe het volgende:
[..]
Het filmpje is inderdaad wat eenzijdig, maar of het in de zomer nu om 03.30 of 04.30 licht wordt is ook niet zo relevant, daar wordt je echt niet eerder wakker van.
Volgens mij heeft helemaal niemand het argument gebruikt omdat "het zo was" maar is dat steeds wat bepaalde mensen anderen in de mond leggen.quote:Op zondag 31 maart 2019 16:30 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Het punt is dat zij dus zegt van wel (en het zou dus 5:30 zijn in de zomer zoals nu). Zij zegt dat licht de hersenen activeert. Dus in de zomer met GMT zou dat dus veel en veel te vroeg zijn en zouden mensen dus ook veel te weinig slaap krijgen. Op dezelfde manier claimt ze dat mensen te laat naar bed gaan met zomertijd. Maar dat wordt niet aangestipt. Er wordt een case gemaakt voor GMT zonder dat daar argumenten voor worden gegeven. Behalve dan dat voor de oorlog 'het zo was'...
In het filmpje waar we het over hebben is dat absoluut zo. Er wordt uitgelegd wat de tijden waren voor de oorlog, maar niet waarom en of dat een goed idee was ja of nee. Alleen maar droge feiten.quote:Op zondag 31 maart 2019 16:40 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Volgens mij heeft helemaal niemand het argument gebruikt omdat "het zo was" maar is dat steeds wat bepaalde mensen anderen in de mond leggen.
Het was zo omdat de Engelsen dat graag wilden.quote:Er is een reden waarom "het zo was" en dat is niet omdat iemand wat willekeurige lijntjes op een kaart heeft getrokken zoals sommigen nu lijken te insinueren.
Merkwaardig, in het filmpje dat ik keek werd wel uitgelegd waarom die lijnen zo zijn en waarom wij in het vakje bij Engeland zouden horen.quote:Op zondag 31 maart 2019 16:45 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
In het filmpje waar we het over hebben is dat absoluut zo. Er wordt uitgelegd wat de tijden waren voor de oorlog, maar niet waarom en of dat een goed idee was ja of nee. Alleen maar droge feiten.
[..]
Het was zo omdat de Engelsen dat graag wilden.
Waar dan? Werd er ook bij gezegd dat die lijnen willekeurig gekozen zijn?quote:Op zondag 31 maart 2019 16:56 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Merkwaardig, in het filmpje dat ik keek werd wel uitgelegd waarom die lijnen zo zijn
Zo is dat, GMT in wintertijd, oftewel de universele tijdquote:Op zondag 31 maart 2019 11:34 schreef AchJa het volgende:
[..]
Kortom, GMT ftw!![]()
Maar nu wel oppassen, nu heb je je de toorn van Nattekat en firefly op de hals gehaald...
Dan kan je net zo goed GMT+2 aanhouden en zeggen dat mensen die graag met zonlicht op willen staan in de winter wat later naar werk moeten gaan.quote:Op zondag 31 maart 2019 18:11 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Zo is dat, GMT in wintertijd, oftewel de universele tijdHet is ook noodzakelijk om 9 tot 5 adepten een duwtje in de rug te geven zodat een gedeelte van de beroepsbevolking eerder begint waardoor er spreiding van werktijden ontstaat, precies wat mevrouw Gordijn aangeeft. Wil je zoveel uur licht na werktijd? Dan begin je eerder. Zij die geen moeite hebben met een uur minder licht na werktijd blijven van 9 tot 5 werken. Meer spreiding is minder files en betere spreiding in onze energievoorziening. Win-win
Dan kun je net zo goed afspreken dat het kookpunt van water 150 graden moet zijn. Wat maakt standaardisatie nou uit? O wacht, we maken er gewoon GMT+3 van. Laat iedereen maar later beginnen. Wat maakt dat uit?quote:Op zondag 31 maart 2019 18:15 schreef Drekkoning het volgende:
Dan kan je net zo goed GMT+2 aanhouden en zeggen dat mensen die graag met zonlicht op willen staan in de winter wat later naar werk moeten gaan.
Wat een kolder.
Sommige mensen hebben ook geen gordijnen gezien het geklaag dat het vroeg licht wordt...quote:Op zondag 31 maart 2019 18:21 schreef ACT-F het volgende:
Dan kun je net zo goed afspreken dat het kookpunt van water 150 graden moet zijn. Wat maakt standaardisatie nou uit? O wacht, we maken er gewoon GMT+3 van. Laat iedereen maar later beginnen. Wat maakt dat uit?
Wat is er mis met GMT +1.5??? Halve uren zijn op meer plekken gebruikelijk.quote:Op zondag 31 maart 2019 18:21 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Dan kun je net zo goed afspreken dat het kookpunt van water 150 graden moet zijn. Wat maakt standaardisatie nou uit? O wacht, we maken er gewoon GMT+3 van. Laat iedereen maar later beginnen. Wat maakt dat uit?
Wat is er mis met GMT+3?quote:Op zondag 31 maart 2019 18:32 schreef TjjWester het volgende:
Wat is er mis met GMT +1.5??? Halve uren zijn op meer plekken gebruikelijk.
+3 en +4 passen niet in onze levenstijl en lichturen dat is er mis.quote:Op zondag 31 maart 2019 18:33 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Wat is er mis met GMT+3?
Wat is er mis met GMT+4?
Wat is er mis met....
GMT is toch willekeurig en totaal niet wetenschappelijk?
Wat een hilarische reactie! Het is gewoon een willekeurig getal als je sommigen moet geloven. Met GMT+3 werk je van 10 tot 6 en met GMT+4 van 11 tot 7. Wat verandert er nu feitelijk?quote:Op zondag 31 maart 2019 18:34 schreef TjjWester het volgende:
[..]
+3 en +4 passen niet in onze levenstijl en lichturen dat is er mis.
De tijdzone kiezen waarbij 1200 het dichtst bij het culminatiepunt ligt, ergo GMT.quote:Op zondag 31 maart 2019 18:34 schreef TjjWester het volgende:
+3 en +4 passen niet in onze levenstijl en lichturen dat is er mis.
Volstrekt willekeurige lijnen op de kaart omdat de Engelsen dat nou eenmaal zo graag wilden en omdat ze een natie waren waar de zon nooit onderging natuurlijk...quote:Op zondag 31 maart 2019 18:37 schreef ACT-F het volgende:
Wat een hilarische reactie! Het is gewoon een willekeurig getal als je sommigen moet geloven. Met GMT+3 werk je van 10 tot 6 en met GMT+4 van 11 tot 7. Wat verandert er nu feitelijk?
Verdomde Engelsenquote:Op zondag 31 maart 2019 18:43 schreef AchJa het volgende:
[..]
Volstrekt willekeurige lijnen op de kaart omdat de Engelsen dat nou eenmaal zo graag wilden en omdat ze een natie waren waar de zon nooit onderging natuurlijk...
Dat betekend dat in de zomer de zon opkomt rond 03:20/03:30.quote:Op zondag 31 maart 2019 18:40 schreef AchJa het volgende:
[..]
De tijdzone kiezen waarbij 1200 het dichtst bij het culminatiepunt ligt, ergo GMT.
Ik gebruikte enkel je eigen argument tegen je, blij dat je dat zelf onderuit probeert te halen nu.quote:Op zondag 31 maart 2019 18:21 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Punt is dat de meeste mensen dan nog slapen en je dus compleet niks hebt aan het daglicht.quote:Op zondag 31 maart 2019 18:23 schreef AchJa het volgende:
[..]
Sommige mensen hebben ook geen gordijnen gezien het geklaag dat het vroeg licht wordt...
Dan ben je het ook met me eens dat we GMT moeten hanteren. Dank je wel.quote:Op zondag 31 maart 2019 18:53 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ik gebruikte enkel je eigen argument tegen je, blij dat je dat zelf onderuit probeert te halen nu.
Nope.quote:Op zondag 31 maart 2019 18:56 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Dan ben je het ook met me eens dat we GMT moeten hanteren. Dank je wel.
Dus zonopkomst rond half vier terwijl iedereen ligt te slapen.........quote:Op zondag 31 maart 2019 18:56 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Dan ben je het ook met me eens dat we GMT moeten hanteren. Dank je wel.
Ze heeft het voortdurend over de stand van de zon, als iets in jouw hersenen dat consequent vertaalt naar "omdat het altijd zo was" dan kun je dat anderen niet aanrekenen.quote:Op zondag 31 maart 2019 16:58 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Waar dan? Werd er ook bij gezegd dat die lijnen willekeurig gekozen zijn?
Het wakkere punt bepaalt de zon, niet de klok op je nachtkastje. Wat een kolder weer.quote:Op zondag 31 maart 2019 18:56 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Punt is dat de meeste mensen dan nog slapen en je dus compleet niks hebt aan het daglicht.
GMT+2 geeft je zonlicht gedurende je wakkere uren.
Leuk dat je 12:00 als middelpunt van de dag neemt, maar het middelpunt van de wakkere tijd van de gemiddelde burger ligt toch echt een paar uur later. Laat daar dus de zon op zijn hoogst zijn, als we toch een vaste tijd moeten kiezen.
Voor wie?quote:Op zondag 31 maart 2019 18:58 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Het wakkere punt bepaalt de zon, niet de klok op je nachtkastje.
Dus de werkgevers in Nederland bepalen hun werktijden aan de hand van de zonsopkomst?quote:Op zondag 31 maart 2019 18:58 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Het wakkere punt bepaalt de zon, niet de klok op je nachtkastje. Wat een kolder weer.
Niet voor mij. En ook niet voor elk ander werkend persoon in Nederland.quote:
Natuurlijk is dat wel relevant, want haar complete argument is gebaseerd op het standpunt dat je zo vroeg mogelijk licht moet hebben in de winter omdat dat volgens haar je hersenen aanstuurt om wakker te worden. Waarom zou je dan niet eerder wakker worden in de zomer? Dat negeren maakt dat ze zich absoluut niet als een wetenschapper gedraagt.quote:Op zondag 31 maart 2019 13:02 schreef Boezeidekoe het volgende:
[..]
Het filmpje is inderdaad wat eenzijdig, maar of het in de zomer nu om 03.30 of 04.30 licht wordt is ook niet zo relevant, daar wordt je echt niet eerder wakker van.
Nee, dat bepaal jij. Wat werkgevers vooral niet willen is dat jij een 9 tot 5 mentaliteit hanteert. Sla een gemiddelde vacature erop na. Je ziet nooit staan 9 tot 5 mentaliteit is een pré of eis, maar ze willen juist geen 9 tot 5 mentaliteit. Begin gerust eerder of later.quote:Op zondag 31 maart 2019 18:59 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Dus de werkgevers in Nederland bepalen hun werktijden aan de hand van de zonsopkomst?
Nee, niet voor jou. Jij hebt geen klokgenen zoals de meeste mensen. Fantaseer ze!quote:Op zondag 31 maart 2019 19:01 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Niet voor mij. En ook niet voor elk ander werkend persoon in Nederland.
In wat voor fantasiewereldje leef je eigenlijk?
En daar gaat een werkgever mee akkoord?quote:
Ben je nou aan het trollen? Zou jammer zijn, want ik vind dit oprecht een leuke discussiequote:Op zondag 31 maart 2019 19:03 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Nee, dat bepaal jij. Wat werkgevers vooral niet willen is dat jij een 9 tot 5 mentaliteit hanteert. Sla een gemiddelde vacature erop na. Je ziet nooit staan 9 tot 5 mentaliteit is een pré of eis, maar ze willen juist geen 9 tot 5 mentaliteit. Begin gerust eerder of later.
[..]
Nee, niet voor jou. Jij hebt geen klokgenen zoals de meeste mensen. Fantaseer ze!
En de kant die jullie willen "corrigeren" is niet vastgelegd? Ergo, de tijdzone dient aangepast te worden aan de kantooruren van Nederland... Dat is wel een redelijk bizarre gedachtengang als ik heel eerlijk ben.quote:Op zondag 31 maart 2019 19:08 schreef Drekkoning het volgende:
Ben je nou aan het trollen? Zou jammer zijn, want ik vind dit oprecht een leuke discussie
Ik neem aan dat jij ook prima begrijpt dat werktijden redelijk vast liggen in Nederland. Ook omdat dat allemaal is afgestemd met schooltijden van kinderen etc.
Wintertijd = UTC +1u.quote:Op zondag 31 maart 2019 19:06 schreef TjjWester het volgende:
Eigenlijk is dus gewoon de oplossing om GMT/utc+0 aan te passen met een half uur dan kunnen we permanent over op wintertijd.
Ik wil helemaal niks corrigeren, liever alles zo houden als het is.quote:Op zondag 31 maart 2019 19:10 schreef AchJa het volgende:
[..]
En de kant die jullie willen "corrigeren" is niet vastgelegd? Ergo, de tijdzone dient aangepast te worden aan de kantooruren van Nederland... Dat is wel een redelijk bizarre gedachtengang als ik heel eerlijk ben.
Het enige antwoord dat ze lijkt te hebben is 'dan moeten mensen in de zomer maar eerder naar bed'. Om daarna doodleuk te claimen dat 'zwoele zomeravonden' blijven bestaanquote:Op zondag 31 maart 2019 19:02 schreef Zelva het volgende:
[..]
Natuurlijk is dat wel relevant, want haar complete argument is gebaseerd op het standpunt dat je zo vroeg mogelijk licht moet hebben in de winter omdat dat volgens haar je hersenen aanstuurt om wakker te worden. Waarom zou je dan niet eerder wakker worden in de zomer? Dat negeren maakt dat ze zich absoluut niet als een wetenschapper gedraagt.
Maar dan is het alsnog beter om gmt+0 te corrigeren met een half uur en als europa zijnde te kiezen voor gmt+1.quote:Op zondag 31 maart 2019 19:13 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ik wil helemaal niks corrigeren, liever alles zo houden als het is.
Maar als het dan toch moet, dan GMT+2 wmb. Om tussen de huidige tijden waarop mensen opstaan en naar bed gaan zo veel mogelijk licht te hebben.
GMT aanpassen met een half uur zodat we hier GMT+1.5u hebben? En er dus geen GMT meer bestaat?quote:
Nee GMT corrigeren met een half uur zodat we hier GMT+1 kunnen aanhouden.quote:Op zondag 31 maart 2019 19:16 schreef AchJa het volgende:
[..]
GMT aanpassen met een half uur zodat we hier GMT+1.5u hebben? En er dus geen GMT meer bestaat?
Dan mis je in Nederland nog steeds veel zonlicht in de zomer.quote:Op zondag 31 maart 2019 19:15 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Maar dan is het alsnog beter om gmt+0 te corrigeren met een half uur en als europa zijnde te kiezen voor gmt+1.
Het komt niet in je kraam te pas, dat is heel wat anders.quote:Op zondag 31 maart 2019 19:14 schreef Fir3fly het volgende:
Nee, dat filmpje is niet serieus te nemen.
Nee je gaat precies tussen de wintertijd en zomertijd inzitten.quote:Op zondag 31 maart 2019 19:17 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Dan mis je in Nederland nog steeds veel zonlicht in de zomer.
Ergo, GMT+1.5u...quote:Op zondag 31 maart 2019 19:17 schreef TjjWester het volgende:
Nee GMT corrigeren met een half uur zodat we hier GMT+1 kunnen aanhouden.
Ja, en dus mis je zonlicht in de zomer, die je met GMT+2 meer in je wakkere periode zou hebben.quote:Op zondag 31 maart 2019 19:18 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Nee je gaat precies tussen de wintertijd en zomertijd inzitten.
GMT is Britse wintertijd, dus daar zijn ze niet blij mee.quote:Op zondag 31 maart 2019 19:16 schreef AchJa het volgende:
[..]
GMT aanpassen met een half uur zodat we hier GMT+1.5u hebben? En er dus geen GMT meer bestaat?
Ten opzichte van de huidige situatie wel ja. Maar gmt verdwijnd niet.quote:
Zeg eens eerlijk. Wanneer heb je voor het laatst met werkgever besproken om op een ander tijdstip te beginnen? Zo ja, hoe verliep dat gesprek? Zo nee, waarom niet? Dat laatste zou impliceren dat je een gewoontedier bent die de '9 tot 5 standaard' heiliger vindt dan de tijdstandaard die zegt dat de middag om 12:00 de hoogste stand van de zon is.quote:Op zondag 31 maart 2019 19:05 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
En daar gaat een werkgever mee akkoord?
Kom op zeg. Als je het wil hebben over flexibele starttijden dan kunnen we dat doen, maar dan moet je dit domme gezeik achterwege laten.
Uiteindelijk blijft GMT gewoon bestaan, het word alleen gecorrigeerd.quote:Op zondag 31 maart 2019 19:19 schreef Aether het volgende:
[..]
GMT is Britse wintertijd, dus daar zijn ze niet blij mee.
We kunnen DST maken? (Dutch Summer Time = UTC+1.5)
Wat moet ik hier nou weer mee? Kan iemand me vertellen hoe je moet reageren op dit soort fantasiequote:Op zondag 31 maart 2019 19:20 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Zeg eens eerlijk. Wanneer heb je voor het laatst met werkgever besproken om op een ander tijdstip te beginnen? Zo ja, hoe verliep dat gesprek? Zo nee, waarom niet? Dat laatste zou impliceren dat je een gewoontedier bent die de '9 tot 5 standaard' heiliger vindt dan de tijdstandaard die zegt dat de middag om 12:00 de hoogste stand van de zon is.
Als ik mijn baas vertel dat ik om 04:00 uur kom werken dan ben ik ontslagen....... Knettergek.quote:Op zondag 31 maart 2019 19:20 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Zeg eens eerlijk. Wanneer heb je voor het laatst met werkgever besproken om op een ander tijdstip te beginnen? Zo ja, hoe verliep dat gesprek? Zo nee, waarom niet? Dat laatste zou impliceren dat je een gewoontedier bent die de '9 tot 5 standaard' heiliger vindt dan de tijdstandaard die zegt dat de middag om 12:00 de hoogste stand van de zon is.
Kom je eerder je nest uit en je hebt zonlicht.quote:Op zondag 31 maart 2019 19:19 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ja, en dus mis je zonlicht in de zomer, die je met GMT+2 meer in je wakkere periode zou hebben.
Hier verraad je jezelf: 9 tot 5 is mijn standaard omdat ik een gewoontedier ben. Dat heb ik geleerd toen ik opgroeide en zo wil ik dat het blijft totdat ik doodga. Wetenschappers? Die snappen er niets van.quote:Op zondag 31 maart 2019 19:08 schreef Drekkoning het volgende:
Ik neem aan dat jij ook prima begrijpt dat werktijden redelijk vast liggen in Nederland. Ook omdat dat allemaal is afgestemd met schooltijden van kinderen etc.
Denk jij dat de zon zowel in nederland als het verenigd koninkrijk op precies hetzelfde moment op de hoogste stand staat??quote:Op zondag 31 maart 2019 19:20 schreef ACT-F het volgende:
[..]
En als je aanbied gratis te komen en gratis langer te blijven.quote:Op zondag 31 maart 2019 19:21 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Als ik mijn baas vertel dat ik om 04:00 uur kom werken dan ben ik ontslagen....... Knettergek.
Jij wil GMT met een half uur aanpassen dus verdwijnt de huidige GMT... GMT wordt dan de oude GMT+30min. Opzich is het wel grappig dat een paar Fokkers wel even het complete internationale tijdstelsel om wil gooien omdat ze vinden dat het daglicht niet klopt met hun werktijden... Knettergek.quote:Op zondag 31 maart 2019 19:19 schreef TjjWester het volgende:
Ten opzichte van de huidige situatie wel ja. Maar gmt verdwijnd niet.
Dus iets wat je wil ontwijken noem je fantasie? Interessant. Heb jij ooit de werktijden ter discussie gesteld? Je hoeft er niet aan mee te doen hoor, maar dan wordt de beslissing wel voor je genomen. De 9 tot 5 mentaliteit staat al jaren ter discussie.quote:Op zondag 31 maart 2019 19:21 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Wat moet ik hier nou weer mee? Kan iemand me vertellen hoe je moet reageren op dit soort fantasie?
Ik zou je ook ontslaan als je mij als werkgever gaat dicteren wanneer jij begint, maar als je eerst een discussie daarover voert dan is er altijd een oplossing te vinden. Maar je moet de discussie wel aangaan.quote:Op zondag 31 maart 2019 19:21 schreef TjjWester het volgende:
Als ik mijn baas vertel dat ik om 04:00 uur kom werken dan ben ik ontslagen....... Knettergek.
De huidige nullijn GMT wordt gecorrigeerd met een half uur, wat betekend dat alle andere tijdzones automatisch ook gecorrigeerd worden.quote:Op zondag 31 maart 2019 19:24 schreef AchJa het volgende:
[..]
Jij wil GMT met een half uur aanpassen dus verdwijnt de huidige GMT... GMT wordt dan de oude GMT+30min. Opzich is het wel grappig dat een paar Fokkers wel even het complete internationale tijdstelsel om wil gooien omdat ze vinden dat het daglicht niet klopt met hun werktijden... Knettergek.
Edit: Of wil je de huidige nulmeridiaan 30 minuten op gaan schuiven?![]()
Waar beweer ik dat? Als je naar de vorige delen kijkt heb ik tot in den treure uitgelegd hoe dit systeem werkt en hoe je eraan rekent. Maar wetenschap en verandering zijn vies volgens de 9 tot 5 gewoontedieren.quote:Op zondag 31 maart 2019 19:23 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Denk jij dat de zon zowel in nederland als het verenigd koninkrijk op precies hetzelfde moment op de hoogste stand staat??
Eigen gewoontes eerst. Fuck the system!quote:Op zondag 31 maart 2019 19:24 schreef AchJa het volgende:
[..]
Jij wil GMT met een half uur aanpassen dus verdwijnt de huidige GMT... GMT wordt dan de oude GMT+30min. Opzich is het wel grappig dat een paar Fokkers wel even het complete internationale tijdstelsel om wil gooien omdat ze vinden dat het daglicht niet klopt met hun werktijden... Knettergek.
Edit: Of wil je de huidige nulmeridiaan 30 minuten op gaan schuiven?![]()
Als je beweert dat GMT het beste is omdat 12:00 uur overeen komt met de stand van de zon dan betekend dat dus dat bijvoorbeeld het verenigd koninkrijk moet gaan opschuiven. Dan krijg je een lappendeken in europa.quote:Op zondag 31 maart 2019 19:28 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Waar beweer ik dat? Als je naar de vorige delen kijkt heb ik tot in den treure uitgelegd hoe dit systeem werkt en hoe je eraan rekent. Maar wetenschap en verandering zijn vies volgens de 9 tot 5 gewoontedieren.
GMT is gewoon een tijdzone en altijd UTC+0. Tenzij je bedoelt dat UTC met +0,5 moet worden verschoven?quote:Op zondag 31 maart 2019 19:28 schreef TjjWester het volgende:
[..]
De huidige nullijn GMT wordt gecorrigeerd met een half uur, wat betekend dat alle andere tijdzones automatisch ook gecorrigeerd worden.
Denk je echt dat dit een manier van discussiėren is?quote:Op zondag 31 maart 2019 19:29 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Eigen gewoontes eerst. Fuck the system!
Ja GMT blijft gelijk aan UTC+0 wil ik niks aan veranderen. Ik zie GMT als een basistijd, als je die corrigeert met een half uur dan heeft dat ook gevolgen voor alle tijdzones die op GMT zijn gebasseerd.quote:Op zondag 31 maart 2019 19:31 schreef Aether het volgende:
[..]
GMT is gewoon een tijdzone en altijd UTC+0. Tenzij je bedoelt dat UTC met +0,5 moet worden verschoven?
Dus je schuift hem een half uur op... Goh, zou dat ook niet een beetje invloed gaan hebben op het coordinatenstelsel? Het ijkpunt is de zon/ hemellichamen niet de tijd wanneer jij aan het werk gaat.quote:Op zondag 31 maart 2019 19:28 schreef TjjWester het volgende:
[..]
De huidige nullijn GMT wordt gecorrigeerd met een half uur, wat betekend dat alle andere tijdzones automatisch ook gecorrigeerd worden.
Andere tijdzones zijn niet op GMT gebaseerd. Alle tijdzones zijn op UTC gebaseerd.quote:Op zondag 31 maart 2019 19:33 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Ja GMT blijft gelijk aan UTC+0 wil ik niks aan veranderen. Ik zie GMT als een basistijd, als je die corrigeert met een half uur dan heeft dat ook gevolgen voor alle tijdzones die op GMT zijn gebasseerd.
Ik verzin die werktijden niet hoor.quote:Op zondag 31 maart 2019 19:23 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Hier verraad je jezelf: 9 tot 5 is mijn standaard omdat ik een gewoontedier ben. Dat heb ik geleerd toen ik opgroeide en zo wil ik dat het blijft totdat ik doodga. Wetenschappers? Die snappen er niets van.
Waarom blijf je dit soort onzin herhalen?quote:Op zondag 31 maart 2019 19:34 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dus je schuift hem een half uur op... Goh, zou dat ook niet een beetje invloed gaan hebben op het coordinatenstelsel?
Er wordt of getrolled of via omwegen een punt duidelijk gemaakt. Ik ga maar uit van het laatstequote:Op zondag 31 maart 2019 19:33 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Denk je echt dat dit een manier van discussiėren is?
Dat jij het verband niet wil zien is niet mijn probleem.quote:Op zondag 31 maart 2019 19:36 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Waarom blijf je dit soort onzin herhalen?
Het verband zie ik heus wel. Dat dat ooit eens willekeurig afgesproken is zie ik ook. Dat die twee dingen niet noodzakelijkerwijs met elkaar te maken moeten hebben zie ik ook.quote:Op zondag 31 maart 2019 19:38 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat jij het verband niet wil zien is niet mijn probleem.
Dus de hoogste stand van de zon en 1200 hebben in de navigatie niets met elkaar te maken?quote:Op zondag 31 maart 2019 19:40 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Het verband zie ik heus wel. Dat dat ooit eens willekeurig afgesproken is zie ik ook. Dat die twee dingen niet noodzakelijkerwijs met elkaar te maken moeten hebben zie ik ook.
Maar dat zie jij dan weer niet.
Nee, de hoogste stand van de zon is om 12:00 op de GMT+x meridiaan. De tijdzone is een uur breed waardoor alles er links of rechts van zit maximaal een half uur afwijkt. De lokale politiek kan altijd besluiten om een andere tijd te hanteren, maar vanuit de wetenschap is dit niet wenselijk. De uitleg hierover kun je terugvinden in deze reeks. Je hebt dus 3 tijden:quote:Op zondag 31 maart 2019 19:30 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Als je beweert dat GMT het beste is omdat 12:00 uur overeen komt met de stand van de zon dan betekend dat dus dat bijvoorbeeld het verenigd koninkrijk moet gaan opschuiven. Dan krijg je een lappendeken in europa.
Ook dat zeg ik niet. Daar ben je echt goed in, stropopjes maken.quote:Op zondag 31 maart 2019 19:41 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dus de hoogste stand van de zon en 1200 hebben in de navigatie niets met elkaar te maken?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |