Niet voor mij. En ook niet voor elk ander werkend persoon in Nederland.quote:
Natuurlijk is dat wel relevant, want haar complete argument is gebaseerd op het standpunt dat je zo vroeg mogelijk licht moet hebben in de winter omdat dat volgens haar je hersenen aanstuurt om wakker te worden. Waarom zou je dan niet eerder wakker worden in de zomer? Dat negeren maakt dat ze zich absoluut niet als een wetenschapper gedraagt.quote:Op zondag 31 maart 2019 13:02 schreef Boezeidekoe het volgende:
[..]
Het filmpje is inderdaad wat eenzijdig, maar of het in de zomer nu om 03.30 of 04.30 licht wordt is ook niet zo relevant, daar wordt je echt niet eerder wakker van.
Nee, dat bepaal jij. Wat werkgevers vooral niet willen is dat jij een 9 tot 5 mentaliteit hanteert. Sla een gemiddelde vacature erop na. Je ziet nooit staan 9 tot 5 mentaliteit is een pré of eis, maar ze willen juist geen 9 tot 5 mentaliteit. Begin gerust eerder of later.quote:Op zondag 31 maart 2019 18:59 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Dus de werkgevers in Nederland bepalen hun werktijden aan de hand van de zonsopkomst?
Nee, niet voor jou. Jij hebt geen klokgenen zoals de meeste mensen. Fantaseer ze!quote:Op zondag 31 maart 2019 19:01 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Niet voor mij. En ook niet voor elk ander werkend persoon in Nederland.
In wat voor fantasiewereldje leef je eigenlijk?
En daar gaat een werkgever mee akkoord?quote:
Ben je nou aan het trollen? Zou jammer zijn, want ik vind dit oprecht een leuke discussiequote:Op zondag 31 maart 2019 19:03 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Nee, dat bepaal jij. Wat werkgevers vooral niet willen is dat jij een 9 tot 5 mentaliteit hanteert. Sla een gemiddelde vacature erop na. Je ziet nooit staan 9 tot 5 mentaliteit is een pré of eis, maar ze willen juist geen 9 tot 5 mentaliteit. Begin gerust eerder of later.
[..]
Nee, niet voor jou. Jij hebt geen klokgenen zoals de meeste mensen. Fantaseer ze!
En de kant die jullie willen "corrigeren" is niet vastgelegd? Ergo, de tijdzone dient aangepast te worden aan de kantooruren van Nederland... Dat is wel een redelijk bizarre gedachtengang als ik heel eerlijk ben.quote:Op zondag 31 maart 2019 19:08 schreef Drekkoning het volgende:
Ben je nou aan het trollen? Zou jammer zijn, want ik vind dit oprecht een leuke discussie
Ik neem aan dat jij ook prima begrijpt dat werktijden redelijk vast liggen in Nederland. Ook omdat dat allemaal is afgestemd met schooltijden van kinderen etc.
Wintertijd = UTC +1u.quote:Op zondag 31 maart 2019 19:06 schreef TjjWester het volgende:
Eigenlijk is dus gewoon de oplossing om GMT/utc+0 aan te passen met een half uur dan kunnen we permanent over op wintertijd.
Ik wil helemaal niks corrigeren, liever alles zo houden als het is.quote:Op zondag 31 maart 2019 19:10 schreef AchJa het volgende:
[..]
En de kant die jullie willen "corrigeren" is niet vastgelegd? Ergo, de tijdzone dient aangepast te worden aan de kantooruren van Nederland... Dat is wel een redelijk bizarre gedachtengang als ik heel eerlijk ben.
Het enige antwoord dat ze lijkt te hebben is 'dan moeten mensen in de zomer maar eerder naar bed'. Om daarna doodleuk te claimen dat 'zwoele zomeravonden' blijven bestaanquote:Op zondag 31 maart 2019 19:02 schreef Zelva het volgende:
[..]
Natuurlijk is dat wel relevant, want haar complete argument is gebaseerd op het standpunt dat je zo vroeg mogelijk licht moet hebben in de winter omdat dat volgens haar je hersenen aanstuurt om wakker te worden. Waarom zou je dan niet eerder wakker worden in de zomer? Dat negeren maakt dat ze zich absoluut niet als een wetenschapper gedraagt.
Maar dan is het alsnog beter om gmt+0 te corrigeren met een half uur en als europa zijnde te kiezen voor gmt+1.quote:Op zondag 31 maart 2019 19:13 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ik wil helemaal niks corrigeren, liever alles zo houden als het is.
Maar als het dan toch moet, dan GMT+2 wmb. Om tussen de huidige tijden waarop mensen opstaan en naar bed gaan zo veel mogelijk licht te hebben.
GMT aanpassen met een half uur zodat we hier GMT+1.5u hebben? En er dus geen GMT meer bestaat?quote:
Nee GMT corrigeren met een half uur zodat we hier GMT+1 kunnen aanhouden.quote:Op zondag 31 maart 2019 19:16 schreef AchJa het volgende:
[..]
GMT aanpassen met een half uur zodat we hier GMT+1.5u hebben? En er dus geen GMT meer bestaat?
Dan mis je in Nederland nog steeds veel zonlicht in de zomer.quote:Op zondag 31 maart 2019 19:15 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Maar dan is het alsnog beter om gmt+0 te corrigeren met een half uur en als europa zijnde te kiezen voor gmt+1.
Het komt niet in je kraam te pas, dat is heel wat anders.quote:Op zondag 31 maart 2019 19:14 schreef Fir3fly het volgende:
Nee, dat filmpje is niet serieus te nemen.
Nee je gaat precies tussen de wintertijd en zomertijd inzitten.quote:Op zondag 31 maart 2019 19:17 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Dan mis je in Nederland nog steeds veel zonlicht in de zomer.
Ergo, GMT+1.5u...quote:Op zondag 31 maart 2019 19:17 schreef TjjWester het volgende:
Nee GMT corrigeren met een half uur zodat we hier GMT+1 kunnen aanhouden.
Ja, en dus mis je zonlicht in de zomer, die je met GMT+2 meer in je wakkere periode zou hebben.quote:Op zondag 31 maart 2019 19:18 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Nee je gaat precies tussen de wintertijd en zomertijd inzitten.
GMT is Britse wintertijd, dus daar zijn ze niet blij mee.quote:Op zondag 31 maart 2019 19:16 schreef AchJa het volgende:
[..]
GMT aanpassen met een half uur zodat we hier GMT+1.5u hebben? En er dus geen GMT meer bestaat?
Ten opzichte van de huidige situatie wel ja. Maar gmt verdwijnd niet.quote:
Zeg eens eerlijk. Wanneer heb je voor het laatst met werkgever besproken om op een ander tijdstip te beginnen? Zo ja, hoe verliep dat gesprek? Zo nee, waarom niet? Dat laatste zou impliceren dat je een gewoontedier bent die de '9 tot 5 standaard' heiliger vindt dan de tijdstandaard die zegt dat de middag om 12:00 de hoogste stand van de zon is.quote:Op zondag 31 maart 2019 19:05 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
En daar gaat een werkgever mee akkoord?
Kom op zeg. Als je het wil hebben over flexibele starttijden dan kunnen we dat doen, maar dan moet je dit domme gezeik achterwege laten.
Uiteindelijk blijft GMT gewoon bestaan, het word alleen gecorrigeerd.quote:Op zondag 31 maart 2019 19:19 schreef Aether het volgende:
[..]
GMT is Britse wintertijd, dus daar zijn ze niet blij mee.
We kunnen DST maken? (Dutch Summer Time = UTC+1.5)
Wat moet ik hier nou weer mee? Kan iemand me vertellen hoe je moet reageren op dit soort fantasiequote:Op zondag 31 maart 2019 19:20 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Zeg eens eerlijk. Wanneer heb je voor het laatst met werkgever besproken om op een ander tijdstip te beginnen? Zo ja, hoe verliep dat gesprek? Zo nee, waarom niet? Dat laatste zou impliceren dat je een gewoontedier bent die de '9 tot 5 standaard' heiliger vindt dan de tijdstandaard die zegt dat de middag om 12:00 de hoogste stand van de zon is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |