Skill issue.quote:Op maandag 31 maart 2025 19:00 schreef Discombobulate het volgende:
Nu is het 's avonds pas veel te laat gezellig.![]()
Als het donker is, raakt m'n hoofd altijd heel snel leeg en kan ik me focussen op één ding. Nu zit ik tot acht uur weer van alles te doen, maar zonder echte aandacht.
Mwa, ik heb gewoon een heel sterk dag en avond/nacht ritme.quote:
Je kunt er zo schertsend over doen als je wil, het verandert niets aan het feit dat ik er elke keer weer last van ondervind.quote:Op zondag 30 maart 2025 21:12 schreef Twiitch het volgende:
[..]
En je hersenen denken onbewust ineens dat je om 1730 moet gaan slapen omdat de klok een uurtje is verzet. Uhuh.ik geloof er niet in, je kiest ervoor.
Ja, en dan wordt het donker en ineens is het tijd om te gaan slapen. Heel matig.quote:Op maandag 31 maart 2025 19:00 schreef Discombobulate het volgende:
Nu is het 's avonds pas veel te laat gezellig.![]()
Als het donker is, raakt m'n hoofd altijd heel snel leeg en kan ik me focussen op één ding. Nu zit ik tot acht uur weer van alles te doen, maar zonder echte aandacht.
Ook nog onwenselijk maar al wel een verbetering. Daglicht heeft idd gezondheidsvoordelen wanneer je wakker bent.quote:Op maandag 31 maart 2025 17:01 schreef June. het volgende:
[..]
Dus zonlicht om 5u 's ochtends is dan wel ineens oke? Dat kun je makkelijk tackelen door gordijnen te gebruiken. Zonlicht creëren is een stuk moeilijker![]()
Wintertijd past beter bij de biologische klok van de mens. Daglicht heeft bewezen gezondheidsvoordelen. Als je de zomertijd als permanente tijd neemt, dan komt de zon in december pas tegen tienen op. Lijkt me erg onwenselijk.
Dit geldt echt voor 3 dagen ofzo.quote:Als je de zomertijd als permanente tijd neemt, dan komt de zon in december pas tegen tienen op. Lijkt me erg onwenselijk.
Als daglicht bewezen gezondheidsvoordelen heeft, waarom wil je dan dat daglicht 's zomers verschuiven naar midden in de nacht en 's winters naar tijden dat het gros van Nederland bij kunstlicht binnen op werk of in school zit en afpakken als mensen daadwerkelijk buiten kunnen zijn?quote:Op maandag 31 maart 2025 17:01 schreef June. het volgende:
[..]
Dus zonlicht om 5u 's ochtends is dan wel ineens oke? Dat kun je makkelijk tackelen door gordijnen te gebruiken. Zonlicht creëren is een stuk moeilijker![]()
Wintertijd past beter bij de biologische klok van de mens. Daglicht heeft bewezen gezondheidsvoordelen. Als je de zomertijd als permanente tijd neemt, dan komt de zon in december pas tegen tienen op. Lijkt me erg onwenselijk.
Ga je al om 21.00 naar bed ja? Ik om 01.00, vind het wel lekker dat het dan 's avonds langer licht is.quote:Op maandag 31 maart 2025 21:46 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ja, en dan wordt het donker en ineens is het tijd om te gaan slapen. Heel matig.
Hoewel dat gewoon een voorjaar- en zomerding in het algemeen is uiteindelijk. Bijna weer november
Ik moet 's ochtends gewoon werken, dus dan ga ik vaak wel rond 22-23 uur naar bed ja. En dan vind ik het zeker in het begin altijd weer even wennen/jammer als het donker begint te worden en je dan nog maar weinig tijd over hebt, waar ik het in de late herfst/winter juist heerlijk vind als het donker is en er nog heel veel tijd isquote:Op dinsdag 1 april 2025 13:04 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ga je al om 21.00 naar bed ja? Ik om 01.00, vind het wel lekker dat het dan 's avonds langer licht is.
quote:Op dinsdag 1 april 2025 12:59 schreef Zelva het volgende:
[..]
Als daglicht bewezen gezondheidsvoordelen heeft, waarom wil je dan dat daglicht 's zomers verschuiven naar midden in de nacht en 's winters naar tijden dat het gros van Nederland bij kunstlicht binnen op werk of in school zit en afpakken als mensen daadwerkelijk buiten kunnen zijn?
Waarvoor? Wat kun je dan in het donker wel doen, wat in het licht niet kan? Andersom kan ik wel wat dingen bedenken.quote:Op dinsdag 1 april 2025 13:05 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik moet 's ochtends gewoon werken, dus dan ga ik vaak wel rond 22-23 uur naar bed ja. En dan vind ik het zeker in het begin altijd weer even wennen/jammer als het donker begint te worden en je dan nog maar weinig tijd over hebt, waar ik het in de late herfst/winter juist heerlijk vind als het donker is en er nog heel veel tijd is
Ik denk niet dat ik mijn gevoel beter uit ga kunnen leggen in de vorm van een uitgebreide discussie. Maakt ook niet uit, want er gaat niks veranderen en dat is prima, gewoon houden zo en ondertussen kijk ik weer uit naar november.quote:Op dinsdag 1 april 2025 13:07 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Waarvoor? Wat kun je dan in het donker wel doen, wat in het licht niet kan? Andersom kan ik wel wat dingen bedenken.
Vannacht echt in coma gelegen tot 9u vanochtend koekoek (thuiswerken). Dat uurtje even ingehaald, genot.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |