abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 30 maart 2019 @ 16:12:57 #201
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_185935243
quote:
14s.gif Op zaterdag 30 maart 2019 16:04 schreef ACT-F het volgende:
Ik vind dat de kortste dag van het jaar rond oud en nieuw moet vallen.
Ik vind dat februari 30 dagen moet tellen en juli en augustus van 31 naar 30 dagen moeten.
Ik vind...
Gewoon omdat ik vind... En aangezien dit jaar de schoolvakantie noord van 13 juli t/m 25 augustus is wil ik maximaal kunnen uitslapen, BBQ'en en in dit tuin zitten. Dus UTC+4u in die periode ja!
pi_185935263
quote:
10s.gif Op zaterdag 30 maart 2019 16:12 schreef AchJa het volgende:

[..]

Gewoon omdat ik vind... En aangezien dit jaar de schoolvakantie noord van 13 juli t/m 25 augustus is wil ik maximaal kunnen uitslapen, BBQ'en en in dit tuin zitten. Dus UTC+4u in die periode ja!
En ik vind dat als jij wil gaan barbecue knoeien dat het mag gaan regenen!
  zaterdag 30 maart 2019 @ 16:18:43 #203
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_185935324
quote:
10s.gif Op zaterdag 30 maart 2019 16:12 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ik vind dat wel ideaal!
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_185935469
Dit gaat waarschijnlijk nog jaren duren en dan krijgen we weer zo'n achterlijke discussie die compleet uit de klauwen escaleert met demonstraties en rellen tussen zomertijdhooligans en wintertijdfanboys.
pi_185936601
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2019 16:28 schreef PicoMMP het volgende:
Dit gaat waarschijnlijk nog jaren duren en dan krijgen we weer zo'n achterlijke discussie die compleet uit de klauwen escaleert met demonstraties en rellen tussen zomertijdhooligans en wintertijdfanboys.
#TeamWintertijd
Radio Espantoso
pi_185936628
quote:
6s.gif Op zaterdag 30 maart 2019 17:56 schreef Peligrosso het volgende:

[..]

#TeamWintertijd
#TeamZomertijd })
pi_185936650
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 maart 2019 17:57 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

#TeamZomertijd })
wintertijd de gekste jonguh
Radio Espantoso
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 30 maart 2019 @ 18:05:19 #208
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_185936721
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2019 15:44 schreef AchJa het volgende:

[..]

Waar heb jij die cijfers op gebaseerd? Want als we gaan uitvoeren wat jij ongeveer wil gaat wintertijd UTC worden en zomertijd UTC +2 uur...

Dus jij wil de zomertijd laten voor wat het is maar de wintertijd een uur vroeger maken.
Je zou bijna denken dat het huidige systeem prima is. 1 februari is dan ook echt een uitzondering, gezien het daarvoor beter is om zonsondergang op 17:30 te houden en daarna weer richting UTC+2 gaat. Overigens is dit voorbeeld UTC+0:45.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  zaterdag 30 maart 2019 @ 19:20:39 #209
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_185937939
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2019 18:05 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Je zou bijna denken dat het huidige systeem prima is. 1 februari is dan ook echt een uitzondering, gezien het daarvoor beter is om zonsondergang op 17:30 te houden en daarna weer richting UTC+2 gaat. Overigens is dit voorbeeld UTC+0:45.
Beter hou je ENAS/BNMS aan, daartussenin is het gewoon donker.
pi_185944596
Heerlijk, zomertijd. Geniet er nog maar even van mensen.
pi_185946184
see what is invisible to others.
  zondag 31 maart 2019 @ 11:34:17 #212
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_185946567
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2019 16:28 schreef PicoMMP het volgende:
Wat hebben we het toch eigenlijk goed hier in Nederland, als we ons over dergelijke onderwerpen kunnen opwinden. :')
pi_185946823
Oh ja, dat is ook altijd zo'n dooddoener...
  Moderator / Redactie Sport zondag 31 maart 2019 @ 12:07:15 #215
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_185946914
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2019 12:00 schreef bloodymary1 het volgende:
Oh ja, dat is ook altijd zo'n dooddoener...
Welkom in het topic der dooddoeners *O*
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_185946927
quote:
Alle superlatieven over energiebesparing kunnen dus de prullenbak in.
  zondag 31 maart 2019 @ 12:24:56 #217
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_185947157
quote:
Maar dat is gewoon hetzelfde non-argument. Er wordt heel nauwkeurig gepraat over de effecten van het huidige systeem, en daar valt dan ook niets tegenin te brengen. Maar vervolgens wordt er dan weer een bruggetje gemaakt naar GMT zonder onderbouwing. Ze zegt gewoon 'GMT is de correcte tijd' zonder ook maar enig argument, hetzelfde als wat hier steeds gebeurt. En daarna ook nog eens een leugen, want met GMT zijn 'zwoele zomeravonden' simpelweg verdwenen in Nederland.

Het filmpje is heel oneerlijk, want er wordt wél gezegd dat het met permanente zomertijd pas tegen 10 uur licht wordt in de winter (wat dus inderdaad niet goed is en ik ook niet voor ben). Maar er wordt dan niet bij gezegd dat het met GMT in de zomer tegen 3:30 ook alweer licht is. En we dan dus wakker zouden moeten worden omdat dan de hersenen 'aan het werk gaan' (haar woorden). Terwijl je dus eigenlijk zou moeten slapen. Zouden we volgens haar dus in de zomer nóg eerder naar bed moeten om dat tegen te gaan? Of wat? Er wordt simpelweg niet over gesproken.

Het grappige is dat ik mevrouw Gordijn een keer ontmoet heb, en als wetenschapper is ze veel minder stellig, zoals het zou moeten zijn. Chronobiologie staat echt nog in de kinderschoenen en is super interessant, maar de claims die zo hard maakt in dit filmpje zijn sterk overdreven.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_185947707
quote:
6s.gif Op zondag 31 maart 2019 12:24 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Maar dat is gewoon hetzelfde non-argument. Er wordt heel nauwkeurig gepraat over de effecten van het huidige systeem, en daar valt dan ook niets tegenin te brengen. Maar vervolgens wordt er dan weer een bruggetje gemaakt naar GMT zonder onderbouwing. Ze zegt gewoon 'GMT is de correcte tijd' zonder ook maar enig argument, hetzelfde als wat hier steeds gebeurt. En daarna ook nog eens een leugen, want met GMT zijn 'zwoele zomeravonden' simpelweg verdwenen in Nederland.

Het filmpje is heel oneerlijk, want er wordt wél gezegd dat het met permanente zomertijd pas tegen 10 uur licht wordt in de winter (wat dus inderdaad niet goed is en ik ook niet voor ben). Maar er wordt dan niet bij gezegd dat het met GMT in de zomer tegen 3:30 ook alweer licht is. En we dan dus wakker zouden moeten worden omdat dan de hersenen 'aan het werk gaan' (haar woorden). Terwijl je dus eigenlijk zou moeten slapen. Zouden we volgens haar dus in de zomer nóg eerder naar bed moeten om dat tegen te gaan? Of wat? Er wordt simpelweg niet over gesproken.

Het grappige is dat ik mevrouw Gordijn een keer ontmoet heb, en als wetenschapper is ze veel minder stellig, zoals het zou moeten zijn. Chronobiologie staat echt nog in de kinderschoenen en is super interessant, maar de claims die zo hard maakt in dit filmpje zijn sterk overdreven.
Het filmpje is inderdaad wat eenzijdig, maar of het in de zomer nu om 03.30 of 04.30 licht wordt is ook niet zo relevant, daar wordt je echt niet eerder wakker van. En wat betreft die zwoele zomeravonden: Waarom zouden die verdwijnen bij permanente wintertijd? Het wordt een uur eerder donker, wat eerder een voordeel is dan een nadeel voor mensen die de volgende dag vroeg moeten beginnen. En bij extreme hitte zoals afgelopen zomer is het toch wel lekker dat het een uur eerder afkoelt, het uur daglicht dat je dan mist is dan eerder een voordeel dan een nadeel.
  zondag 31 maart 2019 @ 13:24:58 #219
484383 Eendenkooi
homeopathisch onverdund
pi_185948087
quote:
6s.gif Op zondag 31 maart 2019 12:24 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Ze had het er ook over (op nu.nl las ik dat) dat mensen die graag wilde genieten van lange zomeravonden dan maar eerder van werk moesten gaan of zo. Maar andersom kan je dat ook zeggen van mensen die last hebben van donkere ochtenden in de winter later naar werk moeten gaan. Ze komt behoorlijk bevooroordeeld over.
  Moderator / Redactie Sport zondag 31 maart 2019 @ 13:41:07 #220
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_185948323
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2019 13:02 schreef Boezeidekoe het volgende:

[..]

Het filmpje is inderdaad wat eenzijdig, maar of het in de zomer nu om 03.30 of 04.30 licht wordt is ook niet zo relevant, daar wordt je echt niet eerder wakker van. En wat betreft die zwoele zomeravonden: Waarom zouden die verdwijnen bij permanente wintertijd? Het wordt een uur eerder donker, wat eerder een voordeel is dan een nadeel voor mensen die de volgende dag vroeg moeten beginnen. En bij extreme hitte zoals afgelopen zomer is het toch wel lekker dat het een uur eerder afkoelt, het uur daglicht dat je dan mist is dan eerder een voordeel dan een nadeel.
In de avond koelt het niet zo rap af, maar in de ochtend warmt het wel rap op. Dan heb ik persoonlijk liever dat ik goed uit kan slapen dan dat ik iets makkelijker in slaap val.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  zondag 31 maart 2019 @ 15:39:26 #221
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_185950182
Lekker. Weer zomertijd. :)
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  Moderator / Redactie Sport zondag 31 maart 2019 @ 15:39:56 #222
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_185950188
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2019 15:39 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Lekker. Weer zomertijd. :)
Voorlopig is het nog vooral een kostbaar uurtje weekend :(
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  zondag 31 maart 2019 @ 16:18:48 #223
189430 Anonymousz
Bedankt Voor Het Nieuwtje Hans
pi_185950877
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 maart 2019 17:57 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

#TeamZomertijd })
Een Fokker Tijdens Oud & Nieuw: http://nl.tinypic.com/m/jsyaom/4
Een Fokker Tijdens Een Meteoroïd: http://nl.tinypic.com/m/fy3nth/4
Een Fokker Tijdens Het Warme Weer: http://nl.tinypic.com/m/ioiw5e/4
  zondag 31 maart 2019 @ 16:30:02 #224
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_185951120
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2019 13:02 schreef Boezeidekoe het volgende:

[..]

Het filmpje is inderdaad wat eenzijdig, maar of het in de zomer nu om 03.30 of 04.30 licht wordt is ook niet zo relevant, daar wordt je echt niet eerder wakker van.
Het punt is dat zij dus zegt van wel (en het zou dus 5:30 zijn in de zomer zoals nu). Zij zegt dat licht de hersenen activeert. Dus in de zomer met GMT zou dat dus veel en veel te vroeg zijn en zouden mensen dus ook veel te weinig slaap krijgen. Op dezelfde manier claimt ze dat mensen te laat naar bed gaan met zomertijd. Maar dat wordt niet aangestipt. Er wordt een case gemaakt voor GMT zonder dat daar argumenten voor worden gegeven. Behalve dan dat voor de oorlog 'het zo was'...
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_185951371
quote:
14s.gif Op zondag 31 maart 2019 16:30 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Het punt is dat zij dus zegt van wel (en het zou dus 5:30 zijn in de zomer zoals nu). Zij zegt dat licht de hersenen activeert. Dus in de zomer met GMT zou dat dus veel en veel te vroeg zijn en zouden mensen dus ook veel te weinig slaap krijgen. Op dezelfde manier claimt ze dat mensen te laat naar bed gaan met zomertijd. Maar dat wordt niet aangestipt. Er wordt een case gemaakt voor GMT zonder dat daar argumenten voor worden gegeven. Behalve dan dat voor de oorlog 'het zo was'...
Volgens mij heeft helemaal niemand het argument gebruikt omdat "het zo was" maar is dat steeds wat bepaalde mensen anderen in de mond leggen.
Er is een reden waarom "het zo was" en dat is niet omdat iemand wat willekeurige lijntjes op een kaart heeft getrokken zoals sommigen nu lijken te insinueren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')