abonnement Unibet Coolblue
pi_185730699
Wat weten we nu:

Dinsdag 19-03 11.35 uur
quote:
Onderzoek naar schietincident vandaag verder
19 maart 2019 - Arrondissementsparket Midden-Nederland

Gisteren, maandag 18 maart, was het ernstige schietincident in een tram aan het 24 Oktoberplein in Utrecht. De politie en het Openbaar Ministerie zijn de afgelopen nacht verder gegaan met het strafrechtelijke onderzoek. Het onderzoek is in volle gang.

Bij het schietincident kwamen drie mensen om het leven. Het gaat om een 19-jarige vrouw uit Vianen en twee mannen van 28 en 49 jaar uit Utrecht. Daarnaast raakten drie mensen zwaargewond (een 20-jarige vrouw uit Utrecht, een 74-jarige man uit De Meern en een 21-jarige vrouw uit Nieuwegein). In de hectiek die direct na het schieten ontstond, raakten eveneens, voor zover bekend, vier mensen lichtgewond doordat zij bijvoorbeeld kwamen te vallen.

Geen relatie

Aan het begin van maandagavond kon de politie al melden dat de hoofdverdachte, een 37-jarige man uit Utrecht, kon worden aangehouden in een woning aan de Oudenoord. Uit het onderzoek is tot nog toe geen enkele relatie tussen de hoofdverdachte en deze slachtoffers gebleken. Tijdens zijn aanhouding werd een vuurwapen aangetroffen.

In verband met het onderzoek ’heeft de politie gisteren en vannacht op verschillende plekken in Utrecht en daarbuiten doorzoekingen gedaan in woningen. Naast de hoofdverdachte zijn er nog twee andere verdachten aangehouden. Het gaat om mannen uit Utrecht van 23 en 27 jaar. Van deze mannen onderzoekt de politie of zij mogelijk betrokken zijn bij het schietincident.

De politie en het OM gaan ook vandaag verder met het onderzoek, o.a. naar het motief. Tot dusver wordt er ernstig rekening gehouden met een terroristisch motief. Onder meer een in de vluchtauto gevonden briefje en de aard van het feit geven hier aanleiding toe. Andere motieven worden niet uitgesloten, deze worden ook onderzocht.

Vandaag zullen agenten zichtbaar in de wijken aanwezig zijn en in contact zijn met relevante partijen. De verdachten zitten nog vast en zullen verder worden verhoord.
Bron: https://www.om.nl/@105401/onderzoek/

PolitieUtrecht twitterde op dinsdag 19-03-2019 om 11:26:09 Gisteravond kon de politie al melden dat de hoofdverdachte, een 37-jarige man uit Utrecht, kon worden aangehouden in een woning aan de Oudenoord. Uit het onderzoek is tot nog toe is geen enkele relatie tussen de hoofdverdachte en de slachtoffers gebleken. #24oktoberplein reageer retweet
18:31 Hoofdverdachte aangehouden

quote:
15:01
Burgemeester Jan van Zanen meldt net dat er drie doden zijn gevallen en negen gewonden door de schietpartij in Utrecht.
GemeenteUtrecht twitterde op maandag 18-03-2019 om 14:54:05 Burgemeester Jan van Zanen reageert op het schietincident eerder vandaag https://t.co/PzI6t2tPtX reageer retweet
quote:
quote:
In de Utrechtse wijk Kanaleneiland heeft maandagochtend een schietpartij plaatsgevonden. Het vuur werd geopend op de inzittenden van een tram bij het 24 Oktoberplein. Dit is wat we tot nu toe weten over het incident.
In het kort

Schutter gevlucht, politie zoekt 37-jarige verdachte
Omgeving 24 Oktoberplein afgezet
Dreigingsniveau 5 voor provincie Utrecht
Terroristisch motief niet uitgesloten
Een schutter opent rond 10.45 uur het vuur in een tram. Volgens een getuige "begon een man in het wilde weg te schieten". Meerdere inzittenden raken gewond en moeten met spoed naar het ziekenhuis.

Voor de slachtoffers is in Utrecht een calamiteitenhospitaal geopend. Het Rode Kruis heeft de website ikbenveilig.nl opengesteld voor mensen die zich ongerust maken over de situatie in Utrecht.

Het 24 Oktoberplein is na de schietpartij ruim afgezet. "Kom niet in de buurt van de plaats van het incident", meldt de politie. Bij een woning aan de Trumanlaan, in de buurt van het 24 Oktoberplein, zijn meerdere politie-eenheden ter plaatse. Volgens de NOS zijn hier en op andere plaatsen invallen gedaan.



https://www.nu.nl/schietp(...)rtij-in-utrecht.html


Livestream:

De verdachte:

PolitieUtrecht twitterde op maandag 18-03-2019 om 14:17:27 De politie vraagt u uit te kijken naar de 37-jarige Gökman Tanis (geboren in Turkije) in verband met het incident vanmorgen aan het #24oktoberplein in Utrecht. Benader hem niet zelf maar bel direct de opsporingstiplijn 0800-6070 https://t.co/QZ88s3Wl0k reageer retweet
Laatste nieuwsberichten
quote:
Ooggetuige Niels (21): ‘Hij schoot op die mensen die die vrouw hielpen’

De 21-jarige Niels zat in de tram in Utrecht waar vanmorgen ‘mogelijke terreurverdachte’ Gökman Tanis begon te schieten. Niels ‘had het gevoel’ dat de dader zich op één persoon richtte. ,,Hij mikte op die mensen die die vrouw probeerde te helpen.”

Niels is net weer thuis, na door de politie te zijn gehoord, nog stevig onder de indruk van wat hij heeft gezien. ,,Het gebeurde in het tramstel achter mij. Er was ineens commotie. De tram kwam stil te staan in een bocht dus ik kon goed zien wat er in het tramstel achter mij gebeurde. De deur van de tram werd geforceerd en er werden ramen ingeslagen. In ons tramstel was verwarring maar bleef het redelijk kalm.”

,,Er was op dat moment op zeker al geschoten in dat tramstel achter mij. Je hoorde van die plop-plop-plop-geluiden, alsof er een geluiddemper op zat. Daarna zag ik mensen naar buiten rennen, echt voor hun leven. Ik had het gevoel dat hij zich speciaal op een iemand richtte want ik zag een vrouw naar buiten kruipen. Omstanders probeerden haar weg te trekken maar toen ze dat deden ging die man speciaal achter haar aan en mikte op die omstanders.”

,,Nee, ik kon niet goed zien hoe hij eruit zag. Hij had een donkere jas aan, normaal postuur, en had een lang pistool in zijn hand. Gewoon zo’n handpistool, geen automatisch wapen, voor zover ik kon zien. Daarna ging ie nog achter iemand aan, met een geel hesje, die die vrouw probeerde te helpen, en daarna kon ik het niet meer zien.”

https://www.ad.nl/binnenl(...)uw-hielpen~abd214eb/
quote:
Gezochte Gökmen Tanis stond terecht wegens schieten met vuurwapen en verkrachting
UTRECHT - De 37-jarige Gökmen Tanis, die wordt gezocht vanwege het schietdrama bij het 24 Oktoberplein, is vaak in aanraking geweest met justitie. Hij stond in 2014 terecht omdat hij zou hebben geschoten met een vuurwapen en wegens poging tot doodslag.

Zijn strafblad is lang: hij zou in oktober 2014 een vrouw hebben beledigd en naar haar hebben gespuugd. Ook beledigde en bedreigde hij toen een agent. Tevens zou hij dat jaar onder invloed hebben gereden.

Zeer recent stond hij ook voor de rechter: twee weken terug nog omdat hij een vrouw zou hebben verkracht. Ook zou hij zich onlangs schuldig hebben gemaakt aan het stelen van een fiets en een inbraak in een bedrijfspand. Die delicten dateren van september en oktober vorig jaar.

De verkrachting zou zijn gebeurd in juli 2017 in Utrecht. Precies twee weken geleden was een zogenoemde regiezitting.

De politie heeft een foto van Tanis verspreid. De man, die Turkse roots heeft, zou vanochtend hebben geschoten in of bij een tram op het 24 Oktoberplein. Daarbij is een nog onbekend aantal mensen gewond geraakt en er zijn mogelijk ook mensen overleden. Tanis is nog voortvluchtig.
PolitieUtrecht twitterde op maandag 18-03-2019 om 16:28:03 Het aantal gewonden is zojuist naar beneden bijgesteld. Het gaat om 5 gewonden in plaats van de eerder genoemde 9. Het aantal overledenen is op dit moment onveranderd. https://t.co/9tStbq1f0B reageer retweet
Liveblogs
Schietpartij Utrecht: Tanis opgepakt, morgen vlaggen halfstok
https://nos.nl/liveblog/2(...)trecht-verlaten.html

https://www.rtvutrecht.nl/nieuws/1895347/

Dossier Politie: https://www.politie.nl/ge(...)ncident-utrecht.html
pi_185730700
quote:
7s.gif Op woensdag 20 maart 2019 01:16 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Mogelijk.
[..]

Mogelijk.
[..]

Eén waarbij 3 dodelijke slachtoffers gevallen zijn? Dat lijkt me uitgesloten :') .
[..]

Je hebt het nieuws gemist?
[..]

De gebeurtenissen van gister zijn toch vrij breed uitgemeten in de pers.
[..]

Omdat het alle schijn had van een terroristische aanslag, en de dader nog lang uit handen van de politie wist te blijven waardoor er de kans bestond op verdere incidenten. Daarnaast wist men ook niet direct of het om één of meer daders ging, dus wat jij een extreme reactie noemt, noem ik een logische reactie.
[..]

Op welke antwoorden doel je nu? Ik neem aan dat men nog druk bezig is met de motieven van dit heerschap, en die zul je vast te zijner tijd te horen krijgen. Wat wil je verder nog weten?
_O_
pi_185730716
quote:
7s.gif Op woensdag 20 maart 2019 01:16 schreef Isdatzo het volgende:
en die zul je vast te zijner tijd te horen krijgen.
Ik voel aan mn water dat dat morgen zal zijn.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
  woensdag 20 maart 2019 @ 07:32:12 #4
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185730924
quote:
10s.gif Op woensdag 20 maart 2019 06:29 schreef habitue het volgende:

[..]

Ik voel aan mn water dat dat morgen zal zijn.
Nou en? Denk je echt dat zijn zogenaamde reden mensen anders zullen doen stemmen?

quote:
Ja, eigenlijk wilde ik GL stemmen, maar als het een terroristische aanslag is stem ik FvD, als hij een psychose had blijf ik gewoon bij GL.
Zoiets? Iedereen die maar een beetje fatsoen heeft is na gisteren en eergisteren al bij FvD weggelopen en zat al niet bij de PVV, dus ik zou niet weten waarom de "reden" van deze hufter per direct bekendgemaakt zou moeten worden, als ze het überhaupt al weten.
Het kan ook zijn dat hij niks zegt, of tegenovergesteld: dat hij al 6 verschillende "redenen" heeft genoemd.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 20 maart 2019 @ 07:47:05 #5
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_185731022
quote:
Een broer van Gökmen Tanis, de verdachte van de aanslag in Utrecht, wordt in verband gebracht met een kleine, maar radicale Turkse islamitische beweging: de Kalifaatstaat.
quote:
Op zijn hoogtepunt kende de Kaplancilar zo’n 2000 aanhangers in Nederland, stellen historici.
quote:
vroeg de NCTV (Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding en Veiligheid) vorige maand in haar reguliere Dreigingsbeeld Nederland aandacht voor Turks-Nederlandse organisaties die banden onderhouden met ‘radicale islamitische organisaties in Turkije’.
https://www.ad.nl/binnenl(...)mistenclub~a302bb95/

Met maar genoeg geveinsd fatsoen, moet het zeker goedkomen in Nederland :')
  woensdag 20 maart 2019 @ 07:50:14 #6
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_185731041
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2019 07:47 schreef the-eye het volgende:

[..]


[..]


[..]

https://www.ad.nl/binnenl(...)mistenclub~a302bb95/

Met maar genoeg geveinsd fatsoen moet het zeker goedkomen in Nederland :')
Dat weten we al 2 dagen...
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  woensdag 20 maart 2019 @ 07:50:51 #7
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_185731043
quote:
1s.gif Op woensdag 20 maart 2019 07:50 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Dat weten we al 2 dagen...
Wie is we?
pi_185731076
quote:
1s.gif Op woensdag 20 maart 2019 07:32 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nou en? Denk je echt dat zijn zogenaamde reden mensen anders zullen doen stemmen?
[..]

Zoiets? Iedereen die maar een beetje fatsoen heeft is na gisteren en eergisteren al bij FvD weggelopen en zat al niet bij de PVV, dus ik zou niet weten waarom de "reden" van deze hufter per direct bekendgemaakt zou moeten worden, als ze het überhaupt al weten.
Het kan ook zijn dat hij niks zegt, of tegenovergesteld: dat hij al 6 verschillende "redenen" heeft genoemd.
Ik snap trouwens niet dat je over ze valt dat ze die maandagavond gewoon in gesprek gingen, prima. Het land moet door dus dat kan. Gisteren was wel schandalig ja.
pi_185731077
Kalifaatstaat

Utrecht - Jihadbeweging Kalifaatstaat ronselt al langer leden in Utrecht. Terreurverdachte Gökmen T. en zijn familie worden in verband gebracht met deze Duits-Turkse organisatie.

Twee oudere broers van Gökmen T. hebben zich toegelegd op het geloof, zeggen buurtbewoners. „Ze zijn allebei behoorlijk streng in de leer. Dat zie je aan hun kleding, hun vrouwen lopen ook stevig gesluierd. Die oudste ging ook midden in de stad op zijn knieën zitten om te bidden als het tijd was”, stellen ze. Volgens verschillende buurtbewoners heeft de oudste broer in Tsjetsjenië getraind of gevochten en zou hij banden hebben met de radicale Turkse beweging Kalifaatstaat.

In 2003, gaf de AIVD aan dat de organisatie steeds meer activiteiten van Duitsland naar Nederland overbracht. Ook de Duitse dienst signaleerde dat in Utrecht geld van de beweging werd gestald.
https://www.telegraaf.nl/(...)els-uit-naar-utrecht

Lekker weer, Turkse radicalenclub spreidt tentakels uit, vooral volgelingen in Utrecht en Oss. Beweging heeft veel aanhang in Duitsland.
pi_185731100
quote:
1s.gif Op woensdag 20 maart 2019 07:32 schreef Leandra het volgende:

[

[..]

Zoiets? Iedereen die maar een beetje fatsoen heeft is na gisteren en eergisteren al bij FvD weggelopen

Ziedend
  woensdag 20 maart 2019 @ 07:57:13 #11
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_185731104
quote:
1s.gif Op woensdag 20 maart 2019 07:32 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nou en? Denk je echt dat zijn zogenaamde reden mensen anders zullen doen stemmen?
[..]

Zoiets? Iedereen die maar een beetje fatsoen heeft is na gisteren en eergisteren al bij FvD weggelopen
Iedereen met fatsoen stemt juist FVD. Iedereen die niet wil dat dit nog een keer gebeurt, althans.

Zat mensen die vinden dat blanke mensen sowieso de dood verdienen en deze kerel heimelijk steunen.
pi_185731129
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2019 07:53 schreef Loekie1 het volgende:
Kalifaatstaat

Utrecht - Jihadbeweging Kalifaatstaat ronselt al langer leden in Utrecht. Terreurverdachte Gökmen T. en zijn familie worden in verband gebracht met deze Duits-Turkse organisatie.

Twee oudere broers van Gökmen T. hebben zich toegelegd op het geloof, zeggen buurtbewoners. „Ze zijn allebei behoorlijk streng in de leer. Dat zie je aan hun kleding, hun vrouwen lopen ook stevig gesluierd. Die oudste ging ook midden in de stad op zijn knieën zitten om te bidden als het tijd was”, stellen ze. Volgens verschillende buurtbewoners heeft de oudste broer in Tsjetsjenië getraind of gevochten en zou hij banden hebben met de radicale Turkse beweging Kalifaatstaat.

In 2003, gaf de AIVD aan dat de organisatie steeds meer activiteiten van Duitsland naar Nederland overbracht. Ook de Duitse dienst signaleerde dat in Utrecht geld van de beweging werd gestald.
https://www.telegraaf.nl/(...)els-uit-naar-utrecht

Lekker weer, Turkse radicalenclub spreidt tentakels uit, vooral volgelingen in Utrecht en Oss. Beweging heeft veel aanhang in Duitsland.
Duidelijk, zoonlief natuurlijk in het reine proberen te komen door ongelovigen te slachten en al zijn zonden zijn vergeven. Nu kan hij zich lekker de komende jaren storten op het verder radicaliseren in de gevangenis gezien de radicale literatuur ze gewoon beschikbaar wordt gesteld.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 woensdag 20 maart 2019 @ 08:03:16 #13
74056 crew  ToT
pi_185731150
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2019 07:53 schreef Loekie1 het volgende:
Kalifaatstaat

Utrecht - Jihadbeweging Kalifaatstaat ronselt al langer leden in Utrecht. Terreurverdachte Gökmen T. en zijn familie worden in verband gebracht met deze Duits-Turkse organisatie.

Twee oudere broers van Gökmen T. hebben zich toegelegd op het geloof, zeggen buurtbewoners. „Ze zijn allebei behoorlijk streng in de leer. Dat zie je aan hun kleding, hun vrouwen lopen ook stevig gesluierd. Die oudste ging ook midden in de stad op zijn knieën zitten om te bidden als het tijd was”, stellen ze. Volgens verschillende buurtbewoners heeft de oudste broer in Tsjetsjenië getraind of gevochten en zou hij banden hebben met de radicale Turkse beweging Kalifaatstaat.

In 2003, gaf de AIVD aan dat de organisatie steeds meer activiteiten van Duitsland naar Nederland overbracht. Ook de Duitse dienst signaleerde dat in Utrecht geld van de beweging werd gestald.
https://www.telegraaf.nl/(...)els-uit-naar-utrecht

Lekker weer, Turkse radicalenclub spreidt tentakels uit, vooral volgelingen in Utrecht en Oss. Beweging heeft veel aanhang in Duitsland.
Maar gelukkig heeft niets van dit alles met de islam te maken en kunnen we deze mensen blijven verwelkomen in ons land! ^O^ Gelukkig gaat het slechts om groeperingen die in de gaten gehouden moeten worden! :Y Gelukkig loop je nog steeds meer kans om bij een huishoudelijk ongeluk om het leven te komen dan bij een terroristische aanslag!

Gelukkig maar! :Y

En ja; natuurlijk zijn LANG niet alle moslims radicaal of slecht geïntegreerd, maar hoe meer je als land binnen krijgt, hoe meer het elkaar versterkt.
pi_185731151
Ik las “Kalifaatstraat” :z
  woensdag 20 maart 2019 @ 08:06:32 #15
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_185731166
quote:
1s.gif Op woensdag 20 maart 2019 08:03 schreef quirina het volgende:
Ik las “Kalifaatstraat” :z
Bleef het maar bij 1 straat ;(
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 woensdag 20 maart 2019 @ 08:07:31 #16
74056 crew  ToT
pi_185731175
quote:
1s.gif Op woensdag 20 maart 2019 08:03 schreef quirina het volgende:
Ik las “Kalifaatstraat” :z
:Y Met TomMohammedmie, PinAchmedo, IenieFatimamienie enz. :)
pi_185731194
quote:
2s.gif Op woensdag 20 maart 2019 08:07 schreef ToT het volgende:

[..]

:Y Met TomMohammedmie, PinAchmedo, IenieFatimamienie enz. :)
Nee ook met de familie burkapappa.
BurkaMo Burkamed Burkallahla
  woensdag 20 maart 2019 @ 08:09:58 #18
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_185731196
Vraag ik me af waarom er dan moskeeën werden beveiligd :?
Of was het eigenlijk bewaken?
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 woensdag 20 maart 2019 @ 08:11:18 #19
74056 crew  ToT
pi_185731208
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2019 08:09 schreef the-eye het volgende:
Vraag ik me af waarom er dan moskeeën werden beveiligd :?
Of was het eigenlijk bewaken?
Misschien om te voorkomen dat ze deze terrorist een schuilplaats zouden geven, misschien om wraakacties vanuit de autochtone samenleving te voorkomen.

In beide gevallen een heel vreemd signaal.
pi_185731210
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2019 08:09 schreef the-eye het volgende:
Vraag ik me af waarom er dan moskeeën werden beveiligd :?
Of was het eigenlijk bewaken?
omdat Geert Wilders en Terry Berdet de alt-right nazi's misschien wel wraak wilden nemen duuuuuh
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
pi_185731217
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2019 07:57 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Iedereen met fatsoen stemt juist FVD. Iedereen die niet wil dat dit nog een keer gebeurt, althans.


Ja natuurlijk, FvD stemmen voor provinciale staten verkiezing geeft garantie dat niemand meer in rond gaat schieten. Jammer dat je dit waarschijnlijk echt meent.
pi_185731237
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2019 08:09 schreef the-eye het volgende:
Vraag ik me af waarom er dan moskeeën werden beveiligd :?
Of was het eigenlijk bewaken?
Dan kon de dader daar niet in vluchten.
pi_185731245
quote:
1s.gif Op woensdag 20 maart 2019 08:12 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

Ja natuurlijk, FvD stemmen voor provinciale staten verkiezing geeft garantie dat niemand meer in rond gaat schieten. Jammer dat je dit waarschijnlijk echt meent.
Je moet wel toegeven dat zijn stemmers goed naar Thierry luisteren
  woensdag 20 maart 2019 @ 08:16:06 #24
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_185731247
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2019 08:11 schreef LuNaTiC het volgende:

[..]

omdat Geert Wilders en Terry Berdet de alt-right nazi's misschien wel wraak wilden nemen duuuuuh
Er was toen nog niet bekend dat het om een terroristische aanslag ging. Het publiek wist niet beter ofdat het om iets in de relationele sfeer ging.
Zouden er over die haathutten gebedshuizen dingen bekend zijn en hielden ze rekening met aanslagen die daar vanuit gepleegd zouden kunnen worden?
  woensdag 20 maart 2019 @ 08:20:26 #25
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_185731307
quote:
1s.gif Op woensdag 20 maart 2019 08:12 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

Ja natuurlijk, FvD stemmen voor provinciale staten verkiezing geeft garantie dat niemand meer in rond gaat schieten. Jammer dat je dit waarschijnlijk echt meent.
Ik verheug me nu al op jouw reacties van vanavond.
Wat ga je stemmen?
pi_185731316
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2019 08:16 schreef the-eye het volgende:

[..]

Er was toen nog niet bekend dat het om een terroristische aanslag ging. Het publiek wist niet beter ofdat het om iets in de relationele sfeer ging.
Zouden er over die haathutten gebedshuizen dingen bekend zijn en hielden ze rekening met aanslagen die daar vanuit gepleegd zouden kunnen worden?
Er is nu nog steeds - naar mijn weten niets definitiefs - bekend of het om een terroristische aanslag ging. Ook weet ik niet of je die claim, dat 'het publiek niet beter wist dat het om iets in de relationele sfeer ging', kan staven.

En mijn reactie was natuurlijk semi-grappend bedoeld. Met een kern van waarheid misschien, want ja, NZ was net gebeurd, en ja weet jij veel wat zoiets weer teweeg brengt in de chaos.
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
pi_185731335
Meer over Kalifaatstaat hier:
https://www.ad.nl/binnenl(...)tbedrijven~a129ba23/

De laatste tijd werd er weinig meer vernomen van de organisatie. Het is onduidelijk hoeveel volgelingen er nog zijn in Nederland. Wel vroeg de NCTV (Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding en Veiligheid) vorige maand in haar reguliere Dreigingsbeeld Nederland aandacht voor Turks-Nederlandse organisaties die banden onderhouden met ‘radicale islamitische organisaties in Turkije’. ,,De zorg is dat door deze banden Nederlands-Turkse jongeren in contact komen met de radicale islam’’, schrijft de dienst. Het is niet duidelijk of de NCTV daarmee ook op de Kaplancilar duidt.
  woensdag 20 maart 2019 @ 08:43:49 #28
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_185731594
Het moet nog blijken wat de motieven waren maar het 24-oktoberplein met de flyover is helemaal geen onlogische plek voor een aanslag.
Het is een van de belangrijkste verkeersknooppunten van de stad.
Het hele plein was urenlang afgesloten en er waren drastische maatregelen nodig om een verkeerschaos te voorkomen.
Zo ziet het eruit op een normale dag:
Op donderdag 4 april 2024 19:36 schreef Aoibhin het volgende:
Verrek ja, ik zie nu ook Jezus in de aardbeien :o
pi_185731611
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2019 08:43 schreef Domnivoor het volgende:
Het moet nog blijken wat de motieven waren maar het 24-oktoberplein met de flyover is helemaal geen onlogische plek voor een aanslag.
Het is een van de belangrijkste verkeersknooppunten van de stad.
Het hele plein was urenlang afgesloten en er waren drastische maatregelen nodig om een verkeerschaos te voorkomen.
Zo ziet het eruit op een normale dag:
Ik denk niet dat het doel van een terrorist is om verkeerschaos te creëren. :')
  woensdag 20 maart 2019 @ 08:51:20 #30
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_185731656
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2019 08:45 schreef AToontje87 het volgende:

[..]

Ik denk niet dat het doel van een terrorist is om verkeerschaos te creëren. :')
Definitie van terrorisme van de NCTb: "Terrorisme is het uit ideologische motieven dreigen met, voorbereiden of plegen van op mensen gericht ernstig geweld, dan wel daden gericht op het aanrichten van maatschappij-ontwrichtende zaakschade [...]"
Op donderdag 4 april 2024 19:36 schreef Aoibhin het volgende:
Verrek ja, ik zie nu ook Jezus in de aardbeien :o
pi_185731699
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2019 08:51 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Definitie van terrorisme van de NCTb: "Terrorisme is het uit ideologische motieven dreigen met, voorbereiden of plegen van op mensen gericht ernstig geweld, dan wel daden gericht op het aanrichten van maatschappij-ontwrichtende zaakschade [...]"
Het zal me aan mijn reet roesten wat de exacte definitie van terrorisme is... :')

Denk jij nog echt dat hij op stond en dacht, 'zo, laat ik vandaag lijn 24 eens wat vertraging op gaan leveren'.
  woensdag 20 maart 2019 @ 09:00:29 #32
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_185731749
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2019 08:55 schreef AToontje87 het volgende:

[..]

Het zal me aan mijn reet roesten wat de exacte definitie van terrorisme is... :')

Denk jij nog echt dat hij op stond en dacht, 'zo, laat ik vandaag lijn 24 eens wat vertraging op gaan leveren'.
Het zal me aan mijn reet roesten wat hij dacht.
Ik heb het over de gevolgen van deze actie. De hele stad stond op zijn kop.
Op donderdag 4 april 2024 19:36 schreef Aoibhin het volgende:
Verrek ja, ik zie nu ook Jezus in de aardbeien :o
pi_185732172
quote:
1s.gif Op woensdag 20 maart 2019 08:12 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

Ja natuurlijk, FvD stemmen voor provinciale staten verkiezing geeft garantie dat niemand meer in rond gaat schieten. Jammer dat je dit waarschijnlijk echt meent.
Bij de anderen weet ik zeker wat ik heb, bij deze is het nog maar de vraag.

Geeft te denken of niet?
pi_185732509
Wat was er nou zo belangrijk voor Gökmen om na de aanslag een geldbedrag over te maken?
ADHD-C
pi_185732515
quote:
2s.gif Op woensdag 20 maart 2019 08:36 schreef ToT het volgende:

[..]

Deels valt het te verklaren met dat niemand een neuk geeft wat er in een niet-westers land gebeurt. Afrika staat sowieso chronisch in brand met al die burgeroorlogen daar en iedereen weet wel dat het in Egypte ook rommelt.
Van de Filipijnen had ik wel meer aandacht in het nieuws verwacht aangezien dat land flink verwesterd is.

De aanslag met gekronkel in de schoenen van Baudet en Wilders schuiven is natuurlijk wel verwerpelijk.
Dit dus, plus het feit dat er in NZ nog nooit iets gebeurd is.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  woensdag 20 maart 2019 @ 10:09:38 #36
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_185732657
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2019 08:43 schreef Domnivoor het volgende:
Het moet nog blijken wat de motieven waren maar het 24-oktoberplein met de flyover is helemaal geen onlogische plek voor een aanslag.
Het is een van de belangrijkste verkeersknooppunten van de stad.
Het hele plein was urenlang afgesloten en er waren drastische maatregelen nodig om een verkeerschaos te voorkomen.
Zo ziet het eruit op een normale dag:
Ultieme vorm van terrorisme. Files op de maandagochtend.
pi_185732686
quote:
1s.gif Op woensdag 20 maart 2019 07:32 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nou en? Denk je echt dat zijn zogenaamde reden mensen anders zullen doen stemmen?
[..]

Zoiets? Iedereen die maar een beetje fatsoen heeft is na gisteren en eergisteren al bij FvD weggelopen en zat al niet bij de PVV, dus ik zou niet weten waarom de "reden" van deze hufter per direct bekendgemaakt zou moeten worden, als ze het überhaupt al weten.
Het kan ook zijn dat hij niks zegt, of tegenovergesteld: dat hij al 6 verschillende "redenen" heeft genoemd.
Terreurdreiging en aanslagen heeft zeker invloed op het stemgedrag van mensen inderdaad.

Dat kunnen we ook overal gewoon waarnemen. Misschien vind je dat niet zo leuk, maar daar kan ik ook niks aan doen.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
  woensdag 20 maart 2019 @ 10:21:36 #38
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185732892
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2019 07:53 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

Ik snap trouwens niet dat je over ze valt dat ze die maandagavond gewoon in gesprek gingen, prima. Het land moet door dus dat kan. Gisteren was wel schandalig ja.
Ik val er niet over dat ze in gesprek gingen, wel over wat er gezegd is.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 20 maart 2019 @ 10:28:17 #39
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185733026
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2019 10:01 schreef LazyDave het volgende:
Wat was er nou zo belangrijk voor Gökmen om na de aanslag een geldbedrag over te maken?
Misschien moest hij geld contant maken?
Even naar de pinautomaat lopen zal er voor hem niet bij zijn geweest.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 20 maart 2019 @ 10:30:23 #40
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185733064
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2019 10:11 schreef habitue het volgende:

[..]

Terreurdreiging en aanslagen heeft zeker invloed op het stemgedrag van mensen inderdaad.

Dat kunnen we ook overal gewoon waarnemen. Misschien vind je dat niet zo leuk, maar daar kan ik ook niks aan doen.
Ja prima, maar een reden waarom hij dit gedaan zou hebben gaat nu echt niet van invloed zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 20 maart 2019 @ 10:32:23 #41
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_185733110
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2019 10:28 schreef Leandra het volgende:

[..]

Misschien moest hij geld contant maken?
Even naar de pinautomaat lopen zal er voor hem niet bij zijn geweest.
Dat had hij beter van te voren kunnen doen.
pi_185733116
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2019 10:21 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik val er niet over dat ze in gesprek gingen, wel over wat er gezegd is.
Wat was dat dan?
pi_185733124
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2019 08:43 schreef Domnivoor het volgende:
Het moet nog blijken wat de motieven waren maar het 24-oktoberplein met de flyover is helemaal geen onlogische plek voor een aanslag.
Het is een van de belangrijkste verkeersknooppunten van de stad.
Het hele plein was urenlang afgesloten en er waren drastische maatregelen nodig om een verkeerschaos te voorkomen.
Zo ziet het eruit op een normale dag:
onder de rook van utrecht CS is het 24 oktoberplein een merkwaardig doelwit. Ook al staan er wat auto's
pi_185733169
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2019 10:30 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja prima, maar een reden waarom hij dit gedaan zou hebben gaat nu echt niet van invloed zijn.
Reken maar van wel, ik verwacht een hoge opkomst juist door afgelopen maandag. Of die nu positief of negatief gaat uitvallen.
pi_185733249
quote:
1s.gif Op woensdag 20 maart 2019 07:32 schreef Leandra het volgende:

Zoiets? Iedereen die maar een beetje fatsoen heeft is na gisteren en eergisteren al bij FvD weggelopen en zat al niet bij de PVV, dus ik zou niet weten waarom de "reden" van deze hufter per direct bekendgemaakt zou moeten worden, als ze het überhaupt al weten.
We moeten met zijn allen achter onze hulpdiensten gaan staan en het vooral niet over beleid hebben. Hoe durf je, politici confronteren met de gevolgen van beleid. Je lekker verschuilen achter sentiment, in de rug gesteund door het gros van de media, die lafheid is wel fatsoenlijk?

Je kunt toch ook je beleid verdedigen? Als je er alles aan gedaan hebt is het toch ook genoeg? Iedereen weet dat je niet alles in de hand hebt. Maar als je de stroom oliegeld van haatsjeiks niet wil aanpakken vanwege handelsbelangen heb je gewoon een slecht verhaal.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  woensdag 20 maart 2019 @ 10:41:45 #46
8369 speknek
Another day another slay
pi_185733297
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2019 10:01 schreef LazyDave het volgende:
Wat was er nou zo belangrijk voor Gökmen om na de aanslag een geldbedrag over te maken?
Waarschijnlijk verwachtte hij dood te gaan of opgepakt te worden, dus wou hij snel al zijn geld overmaken naar familie zodat justitie dat niet kon vorderen.

Dat, of hij wilde juist geld op een rekening hebben om te kunnen vluchten.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_185733334
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2019 10:41 schreef speknek het volgende:

[..]

Waarschijnlijk verwachtte hij dood te gaan of opgepakt te worden, dus wou hij snel al zijn geld overmaken naar familie zodat justitie dat niet kon vorderen.

Dat, of hij wilde juist geld op een rekening hebben om te kunnen vluchten.
Vliegticket naar Turkije, denk ik
pi_185733409
Of een betaling gehad voor geleverde diensten en dat geld even weg gewerkt?
pi_185733424
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2019 10:39 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

We moeten met zijn allen achter onze hulpdiensten gaan staan en het vooral niet over beleid hebben. Hoe durf je, politici confronteren met de gevolgen van beleid. Je lekker verschuilen achter sentiment, in de rug gesteund door het gros van de media, die lafheid is wel fatsoenlijk?

Je kunt toch ook je beleid verdedigen? Als je er alles aan gedaan hebt is het toch ook genoeg? Iedereen weet dat je niet alles in de hand hebt. Maar als je de stroom oliegeld van haatsjeiks niet wil aanpakken vanwege handelsbelangen heb je gewoon een slecht verhaal.
Hier past het bekende spreekwoord: de put dempen als het kalf al verdronken is.

We weten het, we kennen de oorzaak en we blijven met elkaar lekker politiek correct wegkijken. Maar vooral verongelijkt veel krokodillentranen janken als het weer eens gebeurd.
  woensdag 20 maart 2019 @ 10:49:37 #50
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_185733440
Wat heeft dit met de aanslag te maken?
  woensdag 20 maart 2019 @ 10:51:35 #51
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_185733471
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2019 10:33 schreef LorneMalvo het volgende:

[..]

onder de rook van utrecht CS is het 24 oktoberplein een merkwaardig doelwit. Ook al staan er wat auto's
CS is bijzonder goed beveiligd. Het dreigingsniveau staat al langer op 4.
Op het 24-oktoberplein is geen beveiliging. Hij kon gewoon wegrijden en niemand wist waar hij was.
Op donderdag 4 april 2024 19:36 schreef Aoibhin het volgende:
Verrek ja, ik zie nu ook Jezus in de aardbeien :o
pi_185733484
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2019 10:49 schreef Elzies het volgende:

[..]

Hier past het bekende spreekwoord: de put dempen als het kalf al verdronken is.

We weten het, we kennen de oorzaak en we blijven met elkaar lekker politiek correct wegkijken. Maar vooral verongelijkt veel krokodillentranen janken als het weer eens gebeurd.
Dit
pi_185733515
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2019 10:43 schreef speknek het volgende:

Als je zo de gemiddelde FvD stemmers reactie leest, is nuchtere ratio niet echt zijn of haar sterkste kant.
Die is sowieso zeldzaam de laatste tijd.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  woensdag 20 maart 2019 @ 10:59:32 #54
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185733591
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2019 10:52 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Dit
Waarom heb je dan nog een reden nodig? Je weet het toch al?
Zoals ik in mijn eerste post in dit topic al zei: "Denk je echt dat zijn zogenaamde reden mensen anders zullen doen stemmen?"

Het waarom deze aanslag gepleegd is maakt helemaal niet uit.
Mensen hebben hun mening al klaar, en die gaat echt niet veranderen als men over een half uur een verklaring naar buiten doet dat hij een psychose had.
Vooralsnog lijkt het terreur, dus zo stemmen mensen, als het hun stem al verandert.

De grens tussen Utrecht en Zuid-Holland dicht!!!
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_185733624
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2019 10:51 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

CS is bijzonder goed beveiligd. Het dreigingsniveau staat al langer op 4.
Op het 24-oktoberplein is geen beveiliging. Hij kon gewoon wegrijden en niemand wist waar hij was.
Verdachte heeft geen serieuze vluchtpoging gedaan dus dat argument is niet waarschijnlijk. Iedereen met een ov kaart loopt zo het station op en kan veel slachtoffers maken. Het heeft obv de info die ik nu heb in mijn ogen alles weg van een aanslag in een opwelling.
pi_185733643
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2019 10:51 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

CS is bijzonder goed beveiligd. Het dreigingsniveau staat al langer op 4.
Op het 24-oktoberplein is geen beveiliging. Hij kon gewoon wegrijden en niemand wist waar hij was.
Hou alsjeblieft nou maar op met je verkeerschaos theorie. Je maakt je volslagen belachelijk.
  woensdag 20 maart 2019 @ 11:12:49 #57
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_185733778
Verkiezingen is een ander deel van het forum mensen.
pi_185733795
quote:
1s.gif Op woensdag 20 maart 2019 11:12 schreef Boca_Raton het volgende:
Verkiezingen is een ander deel van het forum mensen.
Is daar nog wel iets te beleven, daar ze hier zitten?
  Moderator woensdag 20 maart 2019 @ 11:13:43 #59
8781 crew  Frutsel
pi_185733798
Verkiezingen kunnen een topic verderop of een deurtje verder in POL besproken worden.

Daarnaast erg jammer dat ook nu weer mensen blijven generaliseren en niets leren van de polarisatie. Alleen daardoor zou ik al mijn stemkeuze willen aanpassen.
pi_185733843
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2019 11:13 schreef Frutsel het volgende:
Verkiezingen kunnen een topic verderop of een deurtje verder in POL besproken worden.

Daarnaast erg jammer dat ook nu weer mensen blijven generaliseren en niets leren van de polarisatie. Alleen daardoor zou ik al mijn stemkeuze willen aanpassen.
:X :*
pi_185734253
Graag wil ik ook even een positieve noot toevoegen aan dit forum.

https://nos.nl/artikel/22(...)aanslag-utrecht.html
  Moderator woensdag 20 maart 2019 @ 11:38:24 #62
8781 crew  Frutsel
pi_185734296
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2019 11:35 schreef AToontje87 het volgende:
Graag wil ik ook even een positieve noot toevoegen aan dit forum.

https://nos.nl/artikel/22(...)aanslag-utrecht.html
Nou bij deze dan :

NWS / Crowdfunding voor slachtoffer Utrecht
pi_185734877
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 23:51 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Dit, beetje sneu allemaal..

Beetje spastisch reageren op een mogelijke aanslag, we gaan in rouw en wachten af...

Nee na zo'n idiote actie in een tram verwacht ik kerels met ballen in de politiek. Maar ik ben gek van Max Verstappen, game of thrones en vooral Vikings, probeerde we te emigreren naar Denemarken.

Wat een slappe zakken zeg, Utrecht gisteren plat, en 24 uur later nog geen motief. Slappe hap.
Ik vind het niet eens zo'n probleem dat politici een afwachtende houding kiezen. Zolang de toedracht en het motief nog niet volledig helder zijn, is dat op zich niet onverstandig.

Wat mij vooral opviel is dat diverse partijen na de campagnestop van maandag afspraken om verder "terughoudend" campagne te voeren. Maar dat weerhield ze er niet van om Forum voor Democratie venijnig aan te vallen. Klaver ging moddergooien op Twitter, Jetten ging los in de Tweede Kamer... - het mag allemaal hoor, maar verkondig dan niet dat je "terughoudend" zult zijn.

DWDD schijnt gisteren ook weer bij de beesten af te zijn geweest: één groot FvD-bash-feest. Het is duidelijk dat de gevestigde (linkse) orde als de dood is dat Forum vandaag als grootste partij uit de bus komt. We gaan het afwachten, maar het zou een signaal van jewelste zijn.
pi_185734964
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2019 12:06 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik vind het niet eens zo'n probleem dat politici een afwachtende houding kiezen. Zolang de toedracht en het motief nog niet volledig helder zijn, is dat op zich niet onverstandig.

Wat mij vooral opviel is dat diverse partijen na de campagnestop van maandag afspraken om verder "terughoudend" campagne te voeren. Maar dat weerhield ze er niet van om Forum voor Democratie venijnig aan te vallen. Klaver ging moddergooien op Twitter, Jetten ging los in de Tweede Kamer... - het mag allemaal hoor, maar verkondig dan niet dat je "terughoudend" zult zijn.

DWDD schijnt gisteren ook weer bij de beesten af te zijn geweest: één groot FvD-bash-feest. Het is duidelijk dat de gevestigde (linkse) orde als de dood is dat Forum vandaag als grootste partij uit de bus komt. We gaan het afwachten, maar het zou een signaal van jewelste zijn.
Zag net de herhaling van DWDD. Dit was gewoon bizar. Hoe kan je jezelf journalistiek zo verlagen? Te triest voor woorden. Vond het laatste seizoen juist weer wat beter worden, maar hier knap ik compleet van af.
  woensdag 20 maart 2019 @ 12:12:25 #65
8369 speknek
Another day another slay
pi_185734978
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2019 11:13 schreef Frutsel het volgende:
Verkiezingen kunnen een topic verderop of een deurtje verder in POL besproken worden.

Daarnaast erg jammer dat ook nu weer mensen blijven generaliseren en niets leren van de polarisatie. Alleen daardoor zou ik al mijn stemkeuze willen aanpassen.
Naar een gematigde partij dan toch? Of is het do as I say, don't do as I do?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  Moderator woensdag 20 maart 2019 @ 12:18:34 #66
8781 crew  Frutsel
pi_185735088
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2019 12:12 schreef speknek het volgende:

[..]

Naar een gematigde partij dan toch? Of is het do as I say, don't do as I do?
Ik stem altijd gematigd (vind ik zelf) , maar laten we de politiek er grotendeels maar buiten houden in dit topic en ons beperken tot de aanslag zelf. Zoals ik kan zien in meerdere topics wordt de sfeer er vaak niet beter van. Snap heus wel dat er een deel wordt meegenomen in dit topic vanwege de gebeurtenissen en dat de politiek weer over elkaar heen valt maar er zijn grenzen.
  woensdag 20 maart 2019 @ 12:47:42 #67
8369 speknek
Another day another slay
pi_185735683
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2019 12:18 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Ik stem altijd gematigd (vind ik zelf) , maar laten we de politiek er grotendeels maar buiten houden in dit topic en ons beperken tot de aanslag zelf. Zoals ik kan zien in meerdere topics wordt de sfeer er vaak niet beter van. Snap heus wel dat er een deel wordt meegenomen in dit topic vanwege de gebeurtenissen en dat de politiek weer over elkaar heen valt maar er zijn grenzen.
Eens. Sowieso snap ik niet dat mensen voor 1 incident rigoureus het justitieel stelsel of politieke keuze wil aanpassen. Dat is allemaal onzinnig. De aanslag gebeurde 200 meter van mijn huis, en feitelijk is er niet veel veranderd.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_185735767
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2019 12:18 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Ik stem altijd gematigd (vind ik zelf) , maar laten we de politiek er grotendeels maar buiten houden in dit topic en ons beperken tot de aanslag zelf. Zoals ik kan zien in meerdere topics wordt de sfeer er vaak niet beter van. Snap heus wel dat er een deel wordt meegenomen in dit topic vanwege de gebeurtenissen en dat de politiek weer over elkaar heen valt maar er zijn grenzen.
Sorry, ik had je opmerking even niet in de gaten. Ik zal het politieke geneuzel naar elders verplaatsen.
pi_185735960
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2019 12:18 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Ik stem altijd gematigd (vind ik zelf) , maar laten we de politiek er grotendeels maar buiten houden in dit topic en ons beperken tot de aanslag zelf. Zoals ik kan zien in meerdere topics wordt de sfeer er vaak niet beter van. Snap heus wel dat er een deel wordt meegenomen in dit topic vanwege de gebeurtenissen en dat de politiek weer over elkaar heen valt maar er zijn grenzen.
Je hoeft heus niet het hele justitieel systeem omver te werpen, maar dat er kritische vragen zijn hoe het kan dat deze verdachte met zo'n groot en en recent strafblad zo gemakkelijk vrij kon rondlopen. Prima dat men daar kritische vraagtekens bij wil zetten.
pi_185736117
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2019 07:53 schreef Loekie1 het volgende:
Kalifaatstaat

Utrecht - Jihadbeweging Kalifaatstaat ronselt al langer leden in Utrecht. Terreurverdachte Gökmen T. en zijn familie worden in verband gebracht met deze Duits-Turkse organisatie.

Twee oudere broers van Gökmen T. hebben zich toegelegd op het geloof, zeggen buurtbewoners. „Ze zijn allebei behoorlijk streng in de leer. Dat zie je aan hun kleding, hun vrouwen lopen ook stevig gesluierd. Die oudste ging ook midden in de stad op zijn knieën zitten om te bidden als het tijd was”, stellen ze. Volgens verschillende buurtbewoners heeft de oudste broer in Tsjetsjenië getraind of gevochten en zou hij banden hebben met de radicale Turkse beweging Kalifaatstaat.

In 2003, gaf de AIVD aan dat de organisatie steeds meer activiteiten van Duitsland naar Nederland overbracht. Ook de Duitse dienst signaleerde dat in Utrecht geld van de beweging werd gestald.
https://www.telegraaf.nl/(...)els-uit-naar-utrecht

Lekker weer, Turkse radicalenclub spreidt tentakels uit, vooral volgelingen in Utrecht en Oss. Beweging heeft veel aanhang in Duitsland.
Kunnen die lui niet gewoon oprotten naar een Islamitisch land, ver weg van hier
pi_185736842
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2019 13:04 schreef BeriBeri het volgende:

[..]

Kunnen die lui niet gewoon oprotten naar een Islamitisch land, ver weg van hier
Daar kun je niet onder het genot van een leuke uitkering in een mooie sociale huurwoning tereurplannetjes bedenken.
pi_185736948
De rechters die de schutter kort voor de aanslag vrij lieten zijn aangeslagen.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_185736983
quote:
De raadsheren van het hof Arnhem-Leeuwarden die Gökmen T. op 1 maart zijn vrijheid teruggaven, zijn „aangeslagen” dat deze man in Utrecht drie mensen in een tram doodschoot. „Dit is een nachtmerrie, ook voor de raadsheren. Maar puur juridisch objectief gezien zouden we vandaag dezelfde beslissing nemen”, zegt de president van het gerechtshof Fred van der Winkel.

De leden van het hof waren op maandag toevallig bijeen voor een studiebijeenkomst toen het nieuws bekend werd.
„Natuurlijk gaat er dan door je heen: ’Als ik anders had beslist, dan was dit niet gebeurd’”, zegt Van der Winkel. Er was volgens hem echter geen enkele aanwijzing dat de man die tot nu toe alleen is veroordeeld voor winkeldiefstal, een inbraak en wapenbezit, tot zoiets in staat zou zijn.
https://www.telegraaf.nl/(...)t-is-een-nachtmerrie
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  Moderator woensdag 20 maart 2019 @ 13:38:41 #74
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
  woensdag 20 maart 2019 @ 13:52:07 #75
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_185737416
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2019 13:36 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

De naïviteit straalt er vanaf met de uitspraken die die raadslieden doen.

Die gast was toch gepakt voor verkrachting en nog een hele waslijst aan zaken.
pi_185737450
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2019 12:06 schreef Elfletterig het volgende:
DWDD schijnt gisteren ook weer bij de beesten af te zijn geweest: één groot FvD-bash-feest. Het is duidelijk dat de gevestigde (linkse) orde als de dood is dat Forum vandaag als grootste partij uit de bus komt. We gaan het afwachten, maar het zou een signaal van jewelste zijn.
Zo'n houding heeft alleen effect op mensen die er toch nooit op zouden stemmen. Uiteindelijk werkt het averechts en zullen er eerder meer mensen op FvD gaan stemmen dan minder.

quote:
Tafelgast Özcan Akyol was het weliswaar met zijn collega’s eens, maar gaf ook aan: “Als je het hebt over partijkartel en mediakartel: álles wordt hier nu bevestigd aan tafel. Wij kunnen de mensen hier wel belachelijk gaan maken, maar de mensen thuis zitten te kijken en denken: zie je wel, ze kijken neer op ons.”
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_185737470
quote:
6s.gif Op woensdag 20 maart 2019 13:52 schreef S95Sedan het volgende:

[..]

De naïviteit straalt er vanaf met de uitspraken die die raadslieden doen.

Die gast was toch gepakt voor verkrachting en nog een hele waslijst aan zaken.
Klopt. De verkrachtingszaak loopt nog. Misschien wordt die wel gecombineerd nu.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_185737687
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2019 13:54 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Klopt. De verkrachtingszaak loopt nog. Misschien wordt die wel gecombineerd nu.
Er past maar één straf bij dat stuk uitschot, en dat is levenslang.
  woensdag 20 maart 2019 @ 14:08:12 #79
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185737777
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2019 13:54 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Klopt. De verkrachtingszaak loopt nog. Misschien wordt die wel gecombineerd nu.
Wat alleen maar een relatief lagere straf op zal leveren voor de verkrachtingszaak.
Maar ik verwacht niet dat dit sujet nog vrij komt, met een beetje mazzel krijgt hij net als Michael P 28 jaar en TBS, of feitelijk levenslang, maar ik weet niet of je dat risico met de veranderende wetgeving moet nemen, dan kun je hem beter in TBS opbergen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_185737868
Ik vind het wel heel erg stil. Het zal me niks verbazen als we morgenochtend pas alles te horen krijgen...
pi_185738759
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2019 13:54 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Klopt. De verkrachtingszaak loopt nog. Misschien wordt die wel gecombineerd nu.
Aan die verkrachtingszaak zou ik niet teveel waarde hechten, hij kwam wel vaker bij die Angelique over de vloer en dan zaten ze met nog wat anderen erbij te snuiven en te zuipen, dat is zelf ook niet zo'n fris wijf. Hoeveel waarde moet je hechten aan de verklaring van een 47 jarige doorgesnoven snol?
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_185738781
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2019 14:08 schreef Leandra het volgende:

[..]

Wat alleen maar een relatief lagere straf op zal leveren voor de verkrachtingszaak.
Maar ik verwacht niet dat dit sujet nog vrij komt, met een beetje mazzel krijgt hij net als Michael P 28 jaar en TBS, of feitelijk levenslang, maar ik weet niet of je dat risico met de veranderende wetgeving moet nemen, dan kun je hem beter in TBS opbergen.
Na 10 jr pieterbaan?

Vroeger wist men daar wel raad mee, die kon aan de slag bij aanleg van de autobahn.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 20-03-2019 15:00:03 ]
pi_185739256
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2019 14:48 schreef Hathor het volgende:

[..]

Aan die verkrachtingszaak zou ik niet teveel waarde hechten, hij kwam wel vaker bij die Angelique over de vloer en dan zaten ze met nog wat anderen erbij te snuiven en te zuipen, dat is zelf ook niet zo'n fris wijf. Hoeveel waarde moet je hechten aan de verklaring van een 47 jarige doorgesnoven snol?
In ieder geval een heel stuk meer dan aan de verklaring van deze klootzak, die bovendien een draaideurcrimineel is. Maar goed, tis weer een lichtgetinte + moslim, dus is het volkomen geoorloofd om karaktermoord op het echte slachtoffer te plegen....zo rollen we in PC Nederland immers.
pi_185739421
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2019 15:08 schreef stopnaald het volgende:

[..]

In ieder geval een heel stuk meer dan aan de verklaring van deze klootzak, die bovendien een draaideurcrimineel is. Maar goed, tis weer een lichtgetinte + moslim, dus is het volkomen geoorloofd om karaktermoord op het echte slachtoffer te plegen....zo rollen we in PC Nederland immers.
Er is nog geen veroordeling, dus ‘echt’ slachtoffer is voorbarig. Feit is dat die twee regelmatig vrijwillig sex hebben gehad en beide drugs gebruiken. Geeft ze zelf toe.
Verkrachting is sowieso lastig te bewijzen
  woensdag 20 maart 2019 @ 15:16:41 #85
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_185739483
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2019 14:48 schreef Hathor het volgende:

[..]

Aan die verkrachtingszaak zou ik niet teveel waarde hechten, hij kwam wel vaker bij die Angelique over de vloer en dan zaten ze met nog wat anderen erbij te snuiven en te zuipen, dat is zelf ook niet zo'n fris wijf. Hoeveel waarde moet je hechten aan de verklaring van een 47 jarige doorgesnoven snol?
Hoeveel waarde moet je hechten aan een verklaring van die doorgesnoven malloot?
pi_185739588
quote:
1s.gif Op woensdag 20 maart 2019 15:14 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

Er is nog geen veroordeling, dus ‘echt’ slachtoffer is voorbarig. Feit is dat die twee regelmatig vrijwillig sex hebben gehad en beide drugs gebruiken. Geeft ze zelf toe.
Verkrachting is sowieso lastig te bewijzen
Blijft staan dat Hator karaktermoord pleegt, geheel in lijn met de staande praktijk van PC Nederland als het gaat om onwelgevallige zaken.
pi_185739596
quote:
1s.gif Op woensdag 20 maart 2019 15:16 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Hoeveel waarde moet je hechten aan een verklaring van die doorgesnoven malloot?
Ook niets, maar ik heb dat wijf wel eens gezien en je spoort echt niet als je daar je pik in steekt. Het waren geen vreemden van elkaar, zaten vaak samen te snuiven en zuipen, en het zou me niks verbazen dat dat ook wel eens uitliep op sex, en misschien had ze er na de laatste keer wel spijt van.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_185739619
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2019 15:20 schreef stopnaald het volgende:

[..]

Blijft staan dat Hator karaktermoord pleegt, geheel in lijn met de staande praktijk van PC Nederland als het gaat om onwelgevallige zaken.
Als jij denkt dat ik PC ben ken je me dus niet. :')
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_185739731
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2019 15:20 schreef stopnaald het volgende:

[..]

Blijft staan dat Hator karaktermoord pleegt, geheel in lijn met de staande praktijk van PC Nederland als het gaat om onwelgevallige zaken.
Blijft staan dat een feit als verkrachting pas bewezen is als er genoeg bewijs is.
De vrouw een snol noemen is uiteraard niet nodig
pi_185739847
quote:
1s.gif Op woensdag 20 maart 2019 15:26 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

Blijft staan dat een feit als verkrachting pas bewezen is als er genoeg bewijs is.
De vrouw een snol noemen is uiteraard niet nodig
Haar verklaring bij voorbaat al in twijfel trekken is ook niet nodig. En zeker niet als die twijfel uitsluitend is gebaseerd op het feit dat de vrouw een druggebruikster is.

Begrijp me goed, ik zeg niet dat hij het gedaan heeft, ik was er immers niet bij. Maar karaktermoord plegen is iets waar ik sws een broertje dood aan heb en gebeurt maar al te vaak en is kennelijk doodnormaal.
pi_185739897
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2019 15:20 schreef Hathor het volgende:

[..]

Ook niets, maar ik heb dat wijf wel eens gezien en je spoort echt niet als je daar je pik in steekt. Het waren geen vreemden van elkaar, zaten vaak samen te snuiven en zuipen, en het zou me niks verbazen dat dat ook wel eens uitliep op sex, en misschien had ze er na de laatste keer wel spijt van.
Ze had zelf al aangegeven dat ze seks hadden.
pi_185739906
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2019 15:33 schreef Physsic het volgende:

[..]

Ze had zelf al aangegeven dat ze seks hadden.
Ahh, nou kijk eens aan.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  woensdag 20 maart 2019 @ 16:14:23 #93
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185740864
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2019 15:20 schreef Hathor het volgende:

[..]

Ook niets, maar ik heb dat wijf wel eens gezien en je spoort echt niet als je daar je pik in steekt. Het waren geen vreemden van elkaar, zaten vaak samen te snuiven en zuipen, en het zou me niks verbazen dat dat ook wel eens uitliep op sex, en misschien had ze er na de laatste keer wel spijt van.
Dat hij niet spoort lijkt me geen discussiepunt toch?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 20 maart 2019 @ 16:17:35 #94
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185740937
De politie past de timing qua carjacking aan;
https://www.rtvutrecht.nl(...)-schietincident.html
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_185741057
Zo jullie zijn lekker aan het victimshamen.
  Moderator woensdag 20 maart 2019 @ 16:29:11 #96
5428 crew  miss_sly
pi_185741162
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2019 15:33 schreef Physsic het volgende:

[..]

Ze had zelf al aangegeven dat ze seks hadden.
Dus? Als je een keer seks met een persoon hebt gehad, is elke volgende keer zonder meer ook oke en is verkrachting onmogelijk? Een keer instemmen = altijd instemmen?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 20 maart 2019 @ 16:33:16 #97
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_185741227
De politie is nog steeds volop aanwezig bij de woning aan de Oudenoord. Daar zal veel meer aan de hand zijn dan we nu weten.
Op donderdag 4 april 2024 19:36 schreef Aoibhin het volgende:
Verrek ja, ik zie nu ook Jezus in de aardbeien :o
  woensdag 20 maart 2019 @ 16:34:32 #98
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_185741252
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2019 15:34 schreef Hathor het volgende:
Ahh, nou kijk eens aan.
Offtopic natuurlijk, maar je hebt helemaal gelijk.
Als je een keer vrijwillig seks hebt gehad, kun je daarna nooit meer verkracht worden door de persoon waar je vrijwillig seks mee hebt gehad.

Solid logic...

:{w
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_185741426
quote:
13s.gif Op woensdag 20 maart 2019 16:34 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Offtopic natuurlijk, maar je hebt helemaal gelijk.
Als je een keer vrijwillig seks hebt gehad, kun je daarna nooit meer verkracht worden door de persoon waar je vrijwillig seks mee hebt gehad.

Solid logic...

:{w
uiteraard kan dat wel, maar verkrachting bewijzen is heel moeilijk en in die situatie helemaal. Dat is gewoon een feit.
  woensdag 20 maart 2019 @ 16:43:46 #100
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_185741487
quote:
1s.gif Op woensdag 20 maart 2019 16:41 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
uiteraard kan dat wel, maar verkrachting bewijzen is heel moeilijk en in die situatie helemaal. Dat is gewoon een feit.
Dat klopt. Maar dat is wat anders dan de "misschien had ze er na de laatste keer wel spijt van" gedachtengang van onze vriend hathor. ;)
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_185741645
quote:
13s.gif Op woensdag 20 maart 2019 16:34 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Offtopic natuurlijk, maar je hebt helemaal gelijk.
Als je een keer vrijwillig seks hebt gehad, kun je daarna nooit meer verkracht worden door de persoon waar je vrijwillig seks mee hebt gehad.

Solid logic...

:{w
:')
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_185741668
quote:
1s.gif Op woensdag 20 maart 2019 16:41 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

uiteraard kan dat wel, maar verkrachting bewijzen is heel moeilijk en in die situatie helemaal. Dat is gewoon een feit.
Niemand hier stelt dat de verkrachting is bewezen. Alleen Hator suggereert dat er helemaal geen verkrachting is geweest, puur omdat de vrouw een drugsgebruikster is en al eerder seks met die vent heeft gehad. Nou nou.....kortom: karaktermoord oftewel slutshaming/victimblaming. Iets anders kan ik er echt niet van maken hoor.

Of er nou wél of niet een verkrachting heeft plaatsgevonden is voor niemand duidelijk (behalve natuurlijk die twee), want we zijn er geen van allen bij geweest.

Los van deze zaak, maar meer in het algemeen: victimblaming is een veelvuldig voorkomend fenomeen in zedenzaken en o.a. een welbekende oorzaak waarom slachtoffers niet altijd naar de politie stappen. Persoonlijk vind ik dat een hele kwalijke zaak en daarom mijn reactie op Hator.
  woensdag 20 maart 2019 @ 16:51:08 #103
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_185741718
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2019 16:49 schreef stopnaald het volgende:
Niemand hier stelt dat de verkrachting is bewezen. Alleen Hator suggereert dat er helemaal geen verkrachting is geweest, puur omdat de vrouw een drugsgebruikster is en al eerder seks met die vent heeft gehad. Nou nou.....kortom: karaktermoord oftewel slutshaming/victimblaming. Iets anders kan ik er echt niet van maken hoor.

Of er nou wél of niet een verkrachting heeft plaatsgevonden is voor niemand duidelijk (behalve natuurlijk die twee), want we zijn er geen van allen bij geweest.

Los van deze zaak, maar meer in het algemeen: victimblaming is een veelvuldig voorkomend fenomeen in zedenzaken en o.a. een welbekende oorzaak waarom slachtoffers niet altijd naar de politie stappen. Persoonlijk vind ik dat een hele kwalijke zaak en daarom mijn reactie op Hator.
Hear hear. ^O^ Go Stopnaald. B:)B
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_185742263
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2019 16:49 schreef stopnaald het volgende:

[..]


Of er nou wél of niet een verkrachting heeft plaatsgevonden is voor niemand duidelijk (behalve natuurlijk die twee), want we zijn er geen van allen bij geweest.


Dus het is ook niet duidelijk of er überhaubt een slachtoffer is die geblamed kan worden.
  Moderator woensdag 20 maart 2019 @ 17:14:13 #105
5428 crew  miss_sly
pi_185742334
quote:
1s.gif Op woensdag 20 maart 2019 17:12 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

Dus het is ook niet duidelijk of er überhaubt een slachtoffer is die geblamed kan worden.
Dus doe je het gewoon maar niet, is het idee.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 20 maart 2019 @ 17:14:18 #106
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185742337
quote:
1s.gif Op woensdag 20 maart 2019 17:12 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

Dus het is ook niet duidelijk of er überhaubt een slachtoffer is die geblamed kan worden.
Het OM denkt wel een zaak te hebben, dus als je hier dan gaat roepen dat ze niet verkracht kan zijn want insert bizarre reden doe je wel degelijk aan victim blaming.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 woensdag 20 maart 2019 @ 17:14:35 #107
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_185742349
Gewoon kappen met die discussie. Het is naast onderbuikspeculatie ook nog eens off topic
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  woensdag 20 maart 2019 @ 20:13:08 #108
117098 Hathor
Effe niet
pi_185746515
quote:
14s.gif Op woensdag 20 maart 2019 16:43 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Dat klopt. Maar dat is wat anders dan de "misschien had ze er na de laatste keer wel spijt van" gedachtengang van onze vriend hathor. ;)
Dat is helemaal geen optie dan?
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_185746782
Men is wel nog steeds nogal panisch. Neem Comic Con in de jaarbeurs dit weekend - een volledig verbod op het meebringen van props die op een wapen kunnen lijken en op ondoorzichtige tassen; puur vanwege deze schutter...
pi_185747417
Update:

quote:
Toen Tanis wilde vluchten, probeerde hij volgens een bron eerst een andere auto te bemachtigen dan de rode Clio uit de politieberichten. Hij beschoot de bestuurder, maar die wist ondanks zijn verwondingen te ontkomen met de sleutels van zijn auto.
https://www.rtvutrecht.nl/nieuws/1895829/

Begint steeds meer en meer op een terroristische aanval te lijken.
pi_185747425
Zo gek is dat niet na deze tragedie.
pi_185749085
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2019 07:57 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Iedereen met fatsoen stemt juist FVD. Iedereen die niet wil dat dit nog een keer gebeurt, althans.

:')

Ja vast maar dan moet je alle grenzen sluiten en dat is inhumaan om mensen die vluchten voor oorlog de deur voor dicht te gooien omdat er een iemand tussen zit die gek is in zijn hoofd en er een kans is van 0,00001% dat hij een aanslag pleegt.

Mocht Nederland in de toekomst voor bijv Rusland worden binnengevallen, moet de rest van de wereld dan zeggen, joh dat Nederland is toch maar een klein landje en ze zetten altijd hun grenzen dicht voor anderen. Met zo'n instelling was Nederland nog steeds van de Duitsers.
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2019 07:57 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Zat mensen die vinden dat blanke mensen sowieso de dood verdienen en deze kerel heimelijk steunen.
Uhhhh wie?
pi_185749262
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2019 08:09 schreef the-eye het volgende:
Vraag ik me af waarom er dan moskeeën werden beveiligd :?
Of was het eigenlijk bewaken?
Omdat iedereen dacht aan een tweede Christchurg.
pi_185749311
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2019 20:43 schreef ReplaR het volgende:
Update:
[..]

https://www.rtvutrecht.nl/nieuws/1895829/

Begint steeds meer en meer op een terroristische aanval te lijken.
Alleen wel heel slecht voorbereid. Zeker op dat tijdstip zitten er niet veel mensen in die achterste tram. Bijna iedereen zit voorin zodat ze op Utrecht Centraal minder ver hoeven te lopen.
pi_185749363
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2019 10:33 schreef LorneMalvo het volgende:

[..]

onder de rook van utrecht CS is het 24 oktoberplein een merkwaardig doelwit. Ook al staan er wat auto's
Met alle politie op het station, zichtbaar en onzichtbaar valt dat niet te doen.
pi_185749486
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2019 10:39 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

We moeten met zijn allen achter onze hulpdiensten gaan staan en het vooral niet over beleid hebben. Hoe durf je, politici confronteren met de gevolgen van beleid. Je lekker verschuilen achter sentiment, in de rug gesteund door het gros van de media, die lafheid is wel fatsoenlijk?

Je kunt toch ook je beleid verdedigen? Als je er alles aan gedaan hebt is het toch ook genoeg? Iedereen weet dat je niet alles in de hand hebt. Maar als je de stroom oliegeld van haatsjeiks niet wil aanpakken vanwege handelsbelangen heb je gewoon een slecht verhaal.
Er is ook nog zoiets als ethiek. Als we niet bij elkaar komen na iets afschuwelijks dan wat heeft een maatschappij dan nog voor zin?
pi_185749496
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2019 20:43 schreef ReplaR het volgende:
Update:
[..]

https://www.rtvutrecht.nl/nieuws/1895829/

Begint steeds meer en meer op een terroristische aanval te lijken.
Ja dat is echt wel duidelijk. Wat een zieke geest :r
pi_185750233
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2019 10:51 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

CS is bijzonder goed beveiligd. Het dreigingsniveau staat al langer op 4.
Op het 24-oktoberplein is geen beveiliging. Hij kon gewoon wegrijden en niemand wist waar hij was.
Rep
pi_185750440
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2019 16:49 schreef stopnaald het volgende:
puur omdat de vrouw een drugsgebruikster is en al eerder seks met die vent heeft gehad.
Het zegt wel veel en het is mocht er geen letsel zijn, moeilijk te bewijzen en zelfs dan valt het nog steeds moeilijk te bewijzen. Tenzij je vaginaal onderzoek kunt doen en dat er letsel is en ZELFS DAN IS HET MOEILIJK TE BEWIJZEN.
pi_185750913
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2019 21:23 schreef Vollenhoven het volgende:

[..]

Met alle politie op het station, zichtbaar en onzichtbaar valt dat niet te doen.
Hoezo niet? Je loopt dat station zo op
pi_185751129
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2019 21:58 schreef LorneMalvo het volgende:

[..]

Hoezo niet? Je loopt dat station zo op
Ik ben een keer gepakt door undercover agenten na de poortjes omdat ik niet had ingecheckt. Het idee is volgens mij dat een mogelijke schutter niet op het stationsplein mag komen of binnen de poortjes.

Er staan ook overal camera's die alles in de gaten houden.
pi_185751457
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2019 22:02 schreef Vollenhoven het volgende:

[..]

Ik ben een keer gepakt door undercover agenten na de poortjes omdat ik niet had ingecheckt. Het idee is volgens mij dat een mogelijke schutter niet op het stationsplein mag komen of binnen de poortjes.

Er staan ook overal camera's die alles in de gaten houden.
Lijkt mij ook dat een mogelijke schutter daar niet mag komen, maar afgaande op je verhaal kun je met inchecken ver komen. Maar goed, laten we hopen dat ze daar inderdaad zo goed opletten
  woensdag 20 maart 2019 @ 23:02:55 #123
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_185753619
quote:
1s.gif Op woensdag 20 maart 2019 11:01 schreef LorneMalvo het volgende:

[..]

Verdachte heeft geen serieuze vluchtpoging gedaan dus dat argument is niet waarschijnlijk. Iedereen met een ov kaart loopt zo het station op en kan veel slachtoffers maken. Het heeft obv de info die ik nu heb in mijn ogen alles weg van een aanslag in een opwelling.
Volgens het laatste nieuws was die vluchtpoging vrij serieus (zie quote van ReplaR hierboven).
Ook het feit dat de politie al twee dagen bezig is bij die woning wijst niet op een opwelling.
Maar goed, het verhaal kan morgen weer veranderen. Ik denk ook dat ze vanwege de verkiezingen nog even wachten met verdere informatie.
Op donderdag 4 april 2024 19:36 schreef Aoibhin het volgende:
Verrek ja, ik zie nu ook Jezus in de aardbeien :o
  woensdag 20 maart 2019 @ 23:05:24 #124
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_185753707
Vrienden doodgeschoten Roos willen zondag nog een herdenking op 24 Oktoberplein

Vrienden van de maandag doodgeschoten Roos Verschuur zijn van plan aanstaande zondag een herdenking voor haar te organiseren. Ze willen vanuit Nieuwegein, waar Roos op school zat, naar het 24 Oktoberplein komen en daar stilstaan bij haar overlijden.

Eerder vandaag werd al bekend dat vrijdagavond een stille tocht is van Utrecht Centraal naar de plek van de aanslag. De gemeente Utrecht ondersteunt die herdenking. De groep Nieuwegeinse jongeren zegt morgen met de gemeente te gaan overleggen over hun herdenking van zondag.

Lees het hele artikel op: https://www.rtvutrecht.nl/nieuws/1895832/
Op donderdag 4 april 2024 19:36 schreef Aoibhin het volgende:
Verrek ja, ik zie nu ook Jezus in de aardbeien :o
pi_185756102
Hoe groot is de kans dat deze klootzak ooit nog vrij komt? Gezien zn strafblad en de drievoudige moord dat er nog bij komt..

[ Bericht 1% gewijzigd door SteelDogg op 21-03-2019 01:51:54 ]
-
pi_185756254
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 00:02 schreef SteelDogg het volgende:
Hoe groot is de kans dat deze klootzak ooit nog vrij komt? Gezien zn strafblad en de drievoudige moord die er nog bij komt..
Houdt het OM het momenteel niet op doodslag (met terroristisch motief)?
pi_185756322
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 00:02 schreef SteelDogg het volgende:
Hoe groot is de kans dat deze klootzak ooit nog vrij komt? Gezien zn strafblad en de drievoudige moord die er nog bij komt..
Weet niet veel van strafrecht maar denk aan 20 jaar inclusief TBS
  donderdag 21 maart 2019 @ 00:58:21 #128
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_185757359
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 00:02 schreef SteelDogg het volgende:
Hoe groot is de kans dat deze klootzak ooit nog vrij komt? Gezien zn strafblad en de drievoudige moord die er nog bij komt..
0
pi_185757412
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2019 16:49 schreef stopnaald het volgende:

[..]

Los van deze zaak, maar meer in het algemeen: victimblaming is een veelvuldig voorkomend fenomeen in zedenzaken en o.a. een welbekende oorzaak waarom slachtoffers niet altijd naar de politie stappen. Persoonlijk vind ik dat een hele kwalijke zaak en daarom mijn reactie op Hator.
Hartgrondig met je eens!
"Pools are perfect for holding water"
pi_185757951
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 00:09 schreef Vollenhoven het volgende:

[..]

Weet niet veel van strafrecht maar denk aan 20 jaar inclusief TBS
Michael P kreeg 28 jaar + TBS voor verkrachting + moord..
-
pi_185758685
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2019 23:02 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Volgens het laatste nieuws was die vluchtpoging vrij serieus (zie quote van ReplaR hierboven).
Ook het feit dat de politie al twee dagen bezig is bij die woning wijst niet op een opwelling.
Maar goed, het verhaal kan morgen weer veranderen. Ik denk ook dat ze vanwege de verkiezingen nog even wachten met verdere informatie.
dat klinkt juist alles behalve gepland. Hij zal ongetwijfeld motieven gehad hebben maar de uitvoering lijkt nogal hap snap allemaal
pi_185758758
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 05:50 schreef Montagui het volgende:

[..]

Hoe-praat-ik-een-terroristische-aanslag-goed-101.

#totaaldewegkwijt.
Het was niet terroristische want terrorisme is volgens de definitie geweld gepleegd vanuit ideologisch of religieus gedachtengoed. Dit was een daad gebaseerd op emotie en met betrekking tot de relationele sfeer. Het blijft overigens een misdaad maar niet die jé-van-het waarvoor het wordt uitgemaakt.

[ Bericht % gewijzigd door Frutsel op 21-03-2019 11:08:19 ]
pi_185758787
quote:
1s.gif Op donderdag 21 maart 2019 06:05 schreef Brood-op-de-plank het volgende:

[..]

Het was niet terroristische want terrorisme is volgens de definitie geweld gepleegd vanuit ideologisch of religieus gedachtengoed. Dit was een daad gebaseerd op emotie en met betrekking tot de relationele sfeer. Het blijft overigens een misdaad maar niet die jé-van-het waarvoor het wordt uitgemaakt.
Dat mag niet in Nederland niet. Net als daarmee gaan lopen rondschieten en mensen doden.
Ongeacht de reden, dat had hij kunnen weten omdat hij in 2014 ook al aan het rondschieten was, omdat meneer blijkbaar te dom is om die info op te slaan hoop ik dat ze hem op de long stay zetten.

[ Bericht 4% gewijzigd door Frutsel op 21-03-2019 11:08:22 ]
pi_185758793
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 06:25 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
die vent had een vuurwapen op zak.

Dat mag niet in Nederland niet. Net als daarmee gaan lopen rondschieten en mensen doden.
Ongeacht de reden, dat had hij kunnen weten omdat hij in 2014 ook al aan het rondschieten was, omdat meneer blijkbaar te dom is om die info op te slaan hoop ik dat ze hem op de long stay zetten.
Tja, als het zo ernstig was om met een vuurwapen op zak rond te lopen of daarmee te schieten was hij na 2014 niet meer vrijgekomen of pas wanneer hij veel ouder was. Denk daar zelf maar aan.

De rechter overwoog alle feiten en omstandigheden en vond met zn uitspraak dat recht geschied was.

Dus het vuurwapen of daarmee schieten is niet de zware omstandigheid in deze. Die is het feit dat hij mensen verkeerd raakte waardoor ze dood gingen. Het is maar een ordinair moordmisdrijf.

[ Bericht 0% gewijzigd door Frutsel op 21-03-2019 11:00:43 ]
pi_185758831
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 00:09 schreef Vollenhoven het volgende:

[..]

Weet niet veel van strafrecht maar denk aan 20 jaar inclusief TBS
Levenslang
pi_185758833
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 05:50 schreef Montagui het volgende:

[..]

Hoe-praat-ik-een-terroristische-aanslag-goed-101.

#totaaldewegkwijt.
Don’t feed the trolllllllllll.
pi_185759084
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 00:32 schreef Eendenkooi het volgende:

[..]

Ja dat wil ik, lijkt me ook vrij logisch, het is een geboren en getogen Turk die nu hier is. Waarom? Als je hem niet had binnen gelaten had je niet alleen die aanslag niet gehad, je had ook de rechterlijke en uitvoerende macht minder belast. Wanneer stopt de import van achtergebleven volk nou eens.
Als we ze nooit hadden binnengelaten, had ik nu geen shoarmaboer om de hoek en werd mijn kantoor niet schoongemaakt.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_185759095
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 07:34 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]

Als we ze nooit hadden binnengelaten, had ik nu geen shoarmaboer om de hoek en werd mijn kantoor niet schoongemaakt.
Zijn vader zal als gastarbeider zijn binnengehaald, denk ik
  donderdag 21 maart 2019 @ 07:56:29 #139
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_185759266
quote:
1s.gif Op donderdag 21 maart 2019 07:35 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

Zijn vader zal als gastarbeider zijn binnengehaald, denk ik
Waarom denk je dat?

Er zijn genoeg immigranten uit voormalige "gastarbeiderlanden", die zelf en qua voorouders helemaal niks te maken hebben met de gastarbeiders.

Maar goed, de discussie over "als we hem niet hadden binnengelaten was dit niet gebeurd" is m.i. onzinnig. Net zoiets als er uren bij stil blijven staan dat als Pietje 5 minuten later uit huis was gegaan hij niet onder die door rood gereden vrachtwagen was gekomen.

De discussie over kansloze immigranten binnenlaten is een terechte discussie. Maar deze aanslag/schietpartij/wat het ook is, is al gebeurd en die draai je niet meer terug. En er zijn al miljoenen immigranten in ons land. Dus ik denk dat het veel relevanter is om ons te richten op de toekomst met onderwerpen als eventuele toelatingseisen immigranten en hoe sporen we radicalisatie op onder immigranten en Nederlanders en hoe gaan we er mee om?
Krekker is de bom!
pi_185759342
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 00:09 schreef Vollenhoven het volgende:

[..]

Weet niet veel van strafrecht maar denk aan 20 jaar inclusief TBS
:')
  donderdag 21 maart 2019 @ 08:29:00 #141
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_185759588
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 07:56 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Waarom denk je dat?

Er zijn genoeg immigranten uit voormalige "gastarbeiderlanden", die zelf en qua voorouders helemaal niks te maken hebben met de gastarbeiders.

Maar goed, de discussie over "als we hem niet hadden binnengelaten was dit niet gebeurd" is m.i. onzinnig. Net zoiets als er uren bij stil blijven staan dat als Pietje 5 minuten later uit huis was gegaan hij niet onder die door rood gereden vrachtwagen was gekomen.

De discussie over kansloze immigranten binnenlaten is een terechte discussie. Maar deze aanslag/schietpartij/wat het ook is, is al gebeurd en die draai je niet meer terug. En er zijn al miljoenen immigranten in ons land. Dus ik denk dat het veel relevanter is om ons te richten op de toekomst met onderwerpen als eventuele toelatingseisen immigranten en hoe sporen we radicalisatie op onder immigranten en Nederlanders en hoe gaan we er mee om?
Ik had dit niet beter kunnen verwoorden. Helemaal debiel is het trouwens dat wilders Rutte de immigratie van gökmen aanleunt, terwijl deze al zo'n beetje sinds de jaren 80 in Nederland is.
We have always been at war with Eastasia.
  donderdag 21 maart 2019 @ 09:02:58 #142
484383 Eendenkooi
homeopathisch onverdund
pi_185759967
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 08:29 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Ik had dit niet beter kunnen verwoorden. Helemaal debiel is het trouwens dat wilders Rutte de immigratie van gökmen aanleunt, terwijl deze al zo'n beetje sinds de jaren 80 in Nederland is.
Deze gast had gewoon nooit binnen gelaten mogen worden. En dat is zeer relevant want we laten genoeg potentiële Gökmennen binnen.
  donderdag 21 maart 2019 @ 09:04:17 #143
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185759989
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 21 maart 2019 @ 09:06:48 #144
484383 Eendenkooi
homeopathisch onverdund
pi_185760028
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 07:34 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]

Als we ze nooit hadden binnengelaten, had ik nu geen shoarmaboer om de hoek en werd mijn kantoor niet schoongemaakt.
Ik ruil shoarma boeren graag in voor het behoud van mijn eigen cultuur en identiteit. En dat je kantoor dan niet zou worden schoongemaakt is onzin.
  donderdag 21 maart 2019 @ 09:07:14 #145
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_185760034
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 09:02 schreef Eendenkooi het volgende:

[..]

Deze gast had gewoon nooit binnen gelaten mogen worden. En dat is zeer relevant want we laten genoeg potentiële Gökmennen binnen.
Als deze persoon het land binnen is gelaten terwijl inlichtingendiensten wisten dat deze persoon inderdaad verbonden was aan een extremistische organisatie heb je een punt. Maar dat heeft niet zozeer te maken met immigratie, maar met het functioneren van inlichtingendiensten en eventuele samenwerking met andere overheidsdiensten (zoals immigratie, politie, etc).

Met het oog op de toekomst kan dit natuurlijk onderzocht worden.
Krekker is de bom!
  donderdag 21 maart 2019 @ 09:56:23 #146
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_185760984
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2019 20:13 schreef Hathor het volgende:
Dat is helemaal geen optie dan?
Daar gaat het niet om vriend. De laatdunkendheid waarmee je de suggestie doet en de implicaties die daarbij horen... Daar gaat het om.

Zie de reactie van Stopnaald! ^O^
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  donderdag 21 maart 2019 @ 10:41:37 #147
484383 Eendenkooi
homeopathisch onverdund
pi_185761830
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 09:12 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Ja maar jij combineert deze discussie meteen met jouw persoonlijke aversie jegens immigratie ivm behoud NL cultuur, etc. Het is jouw goed recht om dat te vinden, maar dat zijn totaal andere discussies.
Omdat dat met elkaar te maken heeft, als mijn cultuur behouden blijft dan voorkomen we dit soort mismatches en was deze mismatch voorkomen.
  donderdag 21 maart 2019 @ 11:35:27 #148
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_185762741
OM: Verdachte aanslag Utrecht handelde vermoedelijk alleen

De man die verdacht wordt van de aanslag in Utrecht handelde alleen, concludeert het Openbaar Ministerie na onderzoek van de politie. Er zijn volgens justitie geen aanwijzingen dat hij hulp had van anderen toen hij drie mensen doodschoot in de tram.

Het Openbaar Ministerie gaat er nog steeds vanuit dat Gökmen T. de man is die maandag in Utrecht drie mensen doodschoot. De autoriteiten gaan ervan uit dat hij de slachtoffers niet kende.

Een woordvoerder laat weten dat T. psychologisch wordt onderzocht. Zo wordt uitgezocht of hij alleen uit terroristisch motief handelde of dat hij dat deed vanuit "persoonlijke problematiek in combinatie met geradicaliseerd gedachtegoed".

Terroristisch oogmerk

Gökmen T. wordt morgen voorgeleid. Hij wordt verdacht van drie strafbare feiten: meervoudige moord of doodslag met een terroristisch oogmerk, poging daartoe en bedreiging met een terroristisch oogmerk.

De politie onderzoekt nog wat de rol is geweest van de 40-jarige Utrechter die dinsdagmiddag werd opgepakt. Mogelijk had hij een ondersteunende rol buiten het schietincident om, zegt het OM.

https://nos.nl/artikel/22(...)oedelijk-alleen.html
Op donderdag 4 april 2024 19:36 schreef Aoibhin het volgende:
Verrek ja, ik zie nu ook Jezus in de aardbeien :o
  donderdag 21 maart 2019 @ 11:40:06 #149
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185762816
Aanvullend nog even het nieuwsbericht van het OM:

quote:
Verdachte van schietincident Utrecht morgen voorgeleid

Het Openbaar Ministerie zal morgen de 37-jarige verdachte van het schietincident op 18 maart op het 24-Oktoberplein in Utrecht voorgeleiden aan de rechter-commissaris. De verdenking betreft voorlopig drie strafbare feiten: meervoudige moord c.q. doodslag met een terroristisch oogmerk, poging daartoe en bedreiging met een terroristisch oogmerk.

Het onderzoek is nog in volle gang. Zoals eerder werd gemeld, is tot nog toe geen enkele relatie tussen de verdachte en de slachtoffers gebleken. Het onderzoek heeft inmiddels ook aanwijzingen opgeleverd dat de verdachte tijdens het schietincident geen hulp van andere personen heeft gehad. Verder wordt onderzocht of verdachte heeft gehandeld vanuit enkel een terroristisch motief, of dat zijn handelen voortkwam vanuit persoonlijke problematiek in combinatie met een geradicaliseerd gedachtengoed.

Het Nederlands Instituut voor Forensische Psychiatrie en Psychologie (NIFP) zal opdracht worden gegeven om onderzoek te verrichten naar de persoonlijkheid van verdachte.

De rechtbank Midden-Nederland zal morgen de beslissing van de rechter-commissaris over de voorlopige hechtenis bekend maken.

Wat betreft de op dinsdagmiddag aangehouden 40-jarige verdachte wordt nog onderzocht of hij mogelijk een ondersteunende rol, buiten het schietincident om, heeft gehad.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_185763573
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 09:06 schreef Eendenkooi het volgende:

[..]

Ik ruil shoarma boeren graag in voor het behoud van mijn eigen cultuur en identiteit. En dat je kantoor dan niet zou worden schoongemaakt is onzin.
Ik vind behoud van eigen cultuur en identiteit zo'n dooddoener. Wanneer ben jij voor het laatst met pasen in de kerk geweest? Wanneer heb je voor het laatst in klompen rondgelopen? Hoe vaak ga je naar een klassiek concert?

Cultuur en identiteit zijn continu in beweging. En emigratie en invloeden van buiten zijn daar tegenwoordig gewoon onderdeel van, net zoals gabberhouse en hipstercraftbeerfestivals.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
  donderdag 21 maart 2019 @ 12:20:39 #151
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_185763576
Drie verdenkingen, geen daarvan zonder terroristisch oogmerk. Dan moeten ze daar juridisch gezien al behoorlijk sterke aanwijzingen voor hebben.
Op donderdag 4 april 2024 19:36 schreef Aoibhin het volgende:
Verrek ja, ik zie nu ook Jezus in de aardbeien :o
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')