quote:Op woensdag 20 maart 2019 16:34 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Offtopic natuurlijk, maar je hebt helemaal gelijk.
Als je een keer vrijwillig seks hebt gehad, kun je daarna nooit meer verkracht worden door de persoon waar je vrijwillig seks mee hebt gehad.
Solid logic...
Niemand hier stelt dat de verkrachting is bewezen. Alleen Hator suggereert dat er helemaal geen verkrachting is geweest, puur omdat de vrouw een drugsgebruikster is en al eerder seks met die vent heeft gehad. Nou nou.....kortom: karaktermoord oftewel slutshaming/victimblaming. Iets anders kan ik er echt niet van maken hoor.quote:Op woensdag 20 maart 2019 16:41 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
uiteraard kan dat wel, maar verkrachting bewijzen is heel moeilijk en in die situatie helemaal. Dat is gewoon een feit.
Hear hear.quote:Op woensdag 20 maart 2019 16:49 schreef stopnaald het volgende:
Niemand hier stelt dat de verkrachting is bewezen. Alleen Hator suggereert dat er helemaal geen verkrachting is geweest, puur omdat de vrouw een drugsgebruikster is en al eerder seks met die vent heeft gehad. Nou nou.....kortom: karaktermoord oftewel slutshaming/victimblaming. Iets anders kan ik er echt niet van maken hoor.
Of er nou wél of niet een verkrachting heeft plaatsgevonden is voor niemand duidelijk (behalve natuurlijk die twee), want we zijn er geen van allen bij geweest.
Los van deze zaak, maar meer in het algemeen: victimblaming is een veelvuldig voorkomend fenomeen in zedenzaken en o.a. een welbekende oorzaak waarom slachtoffers niet altijd naar de politie stappen. Persoonlijk vind ik dat een hele kwalijke zaak en daarom mijn reactie op Hator.
Dus het is ook niet duidelijk of er überhaubt een slachtoffer is die geblamed kan worden.quote:Op woensdag 20 maart 2019 16:49 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Of er nou wél of niet een verkrachting heeft plaatsgevonden is voor niemand duidelijk (behalve natuurlijk die twee), want we zijn er geen van allen bij geweest.
Dus doe je het gewoon maar niet, is het idee.quote:Op woensdag 20 maart 2019 17:12 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
Dus het is ook niet duidelijk of er überhaubt een slachtoffer is die geblamed kan worden.
Het OM denkt wel een zaak te hebben, dus als je hier dan gaat roepen dat ze niet verkracht kan zijn want insert bizarre reden doe je wel degelijk aan victim blaming.quote:Op woensdag 20 maart 2019 17:12 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
Dus het is ook niet duidelijk of er überhaubt een slachtoffer is die geblamed kan worden.
Dat is helemaal geen optie dan?quote:Op woensdag 20 maart 2019 16:43 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Dat klopt. Maar dat is wat anders dan de "misschien had ze er na de laatste keer wel spijt van" gedachtengang van onze vriend hathor.
https://www.rtvutrecht.nl/nieuws/1895829/quote:Toen Tanis wilde vluchten, probeerde hij volgens een bron eerst een andere auto te bemachtigen dan de rode Clio uit de politieberichten. Hij beschoot de bestuurder, maar die wist ondanks zijn verwondingen te ontkomen met de sleutels van zijn auto.
quote:Op woensdag 20 maart 2019 07:57 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Iedereen met fatsoen stemt juist FVD. Iedereen die niet wil dat dit nog een keer gebeurt, althans.
Uhhhh wie?quote:Op woensdag 20 maart 2019 07:57 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Zat mensen die vinden dat blanke mensen sowieso de dood verdienen en deze kerel heimelijk steunen.
Omdat iedereen dacht aan een tweede Christchurg.quote:Op woensdag 20 maart 2019 08:09 schreef the-eye het volgende:
Vraag ik me af waarom er dan moskeeën werden beveiligd![]()
Of was het eigenlijk bewaken?
Alleen wel heel slecht voorbereid. Zeker op dat tijdstip zitten er niet veel mensen in die achterste tram. Bijna iedereen zit voorin zodat ze op Utrecht Centraal minder ver hoeven te lopen.quote:Op woensdag 20 maart 2019 20:43 schreef ReplaR het volgende:
Update:
[..]
https://www.rtvutrecht.nl/nieuws/1895829/
Begint steeds meer en meer op een terroristische aanval te lijken.
Met alle politie op het station, zichtbaar en onzichtbaar valt dat niet te doen.quote:Op woensdag 20 maart 2019 10:33 schreef LorneMalvo het volgende:
[..]
onder de rook van utrecht CS is het 24 oktoberplein een merkwaardig doelwit. Ook al staan er wat auto's
Er is ook nog zoiets als ethiek. Als we niet bij elkaar komen na iets afschuwelijks dan wat heeft een maatschappij dan nog voor zin?quote:Op woensdag 20 maart 2019 10:39 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
We moeten met zijn allen achter onze hulpdiensten gaan staan en het vooral niet over beleid hebben. Hoe durf je, politici confronteren met de gevolgen van beleid. Je lekker verschuilen achter sentiment, in de rug gesteund door het gros van de media, die lafheid is wel fatsoenlijk?
Je kunt toch ook je beleid verdedigen? Als je er alles aan gedaan hebt is het toch ook genoeg? Iedereen weet dat je niet alles in de hand hebt. Maar als je de stroom oliegeld van haatsjeiks niet wil aanpakken vanwege handelsbelangen heb je gewoon een slecht verhaal.
Ja dat is echt wel duidelijk. Wat een zieke geestquote:Op woensdag 20 maart 2019 20:43 schreef ReplaR het volgende:
Update:
[..]
https://www.rtvutrecht.nl/nieuws/1895829/
Begint steeds meer en meer op een terroristische aanval te lijken.
Repquote:Op woensdag 20 maart 2019 10:51 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
CS is bijzonder goed beveiligd. Het dreigingsniveau staat al langer op 4.
Op het 24-oktoberplein is geen beveiliging. Hij kon gewoon wegrijden en niemand wist waar hij was.
Het zegt wel veel en het is mocht er geen letsel zijn, moeilijk te bewijzen en zelfs dan valt het nog steeds moeilijk te bewijzen. Tenzij je vaginaal onderzoek kunt doen en dat er letsel is en ZELFS DAN IS HET MOEILIJK TE BEWIJZEN.quote:Op woensdag 20 maart 2019 16:49 schreef stopnaald het volgende:
puur omdat de vrouw een drugsgebruikster is en al eerder seks met die vent heeft gehad.
Hoezo niet? Je loopt dat station zo opquote:Op woensdag 20 maart 2019 21:23 schreef Vollenhoven het volgende:
[..]
Met alle politie op het station, zichtbaar en onzichtbaar valt dat niet te doen.
Ik ben een keer gepakt door undercover agenten na de poortjes omdat ik niet had ingecheckt. Het idee is volgens mij dat een mogelijke schutter niet op het stationsplein mag komen of binnen de poortjes.quote:Op woensdag 20 maart 2019 21:58 schreef LorneMalvo het volgende:
[..]
Hoezo niet? Je loopt dat station zo op
Lijkt mij ook dat een mogelijke schutter daar niet mag komen, maar afgaande op je verhaal kun je met inchecken ver komen. Maar goed, laten we hopen dat ze daar inderdaad zo goed oplettenquote:Op woensdag 20 maart 2019 22:02 schreef Vollenhoven het volgende:
[..]
Ik ben een keer gepakt door undercover agenten na de poortjes omdat ik niet had ingecheckt. Het idee is volgens mij dat een mogelijke schutter niet op het stationsplein mag komen of binnen de poortjes.
Er staan ook overal camera's die alles in de gaten houden.
Volgens het laatste nieuws was die vluchtpoging vrij serieus (zie quote van ReplaR hierboven).quote:Op woensdag 20 maart 2019 11:01 schreef LorneMalvo het volgende:
[..]
Verdachte heeft geen serieuze vluchtpoging gedaan dus dat argument is niet waarschijnlijk. Iedereen met een ov kaart loopt zo het station op en kan veel slachtoffers maken. Het heeft obv de info die ik nu heb in mijn ogen alles weg van een aanslag in een opwelling.
Houdt het OM het momenteel niet op doodslag (met terroristisch motief)?quote:Op donderdag 21 maart 2019 00:02 schreef SteelDogg het volgende:
Hoe groot is de kans dat deze klootzak ooit nog vrij komt? Gezien zn strafblad en de drievoudige moord die er nog bij komt..
Weet niet veel van strafrecht maar denk aan 20 jaar inclusief TBSquote:Op donderdag 21 maart 2019 00:02 schreef SteelDogg het volgende:
Hoe groot is de kans dat deze klootzak ooit nog vrij komt? Gezien zn strafblad en de drievoudige moord die er nog bij komt..
0quote:Op donderdag 21 maart 2019 00:02 schreef SteelDogg het volgende:
Hartgrondig met je eens!quote:Op woensdag 20 maart 2019 16:49 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Los van deze zaak, maar meer in het algemeen: victimblaming is een veelvuldig voorkomend fenomeen in zedenzaken en o.a. een welbekende oorzaak waarom slachtoffers niet altijd naar de politie stappen. Persoonlijk vind ik dat een hele kwalijke zaak en daarom mijn reactie op Hator.
Michael P kreeg 28 jaar + TBS voor verkrachting + moord..quote:Op donderdag 21 maart 2019 00:09 schreef Vollenhoven het volgende:
[..]
Weet niet veel van strafrecht maar denk aan 20 jaar inclusief TBS
dat klinkt juist alles behalve gepland. Hij zal ongetwijfeld motieven gehad hebben maar de uitvoering lijkt nogal hap snap allemaalquote:Op woensdag 20 maart 2019 23:02 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Volgens het laatste nieuws was die vluchtpoging vrij serieus (zie quote van ReplaR hierboven).
Ook het feit dat de politie al twee dagen bezig is bij die woning wijst niet op een opwelling.
Maar goed, het verhaal kan morgen weer veranderen. Ik denk ook dat ze vanwege de verkiezingen nog even wachten met verdere informatie.
Het was niet terroristische want terrorisme is volgens de definitie geweld gepleegd vanuit ideologisch of religieus gedachtengoed. Dit was een daad gebaseerd op emotie en met betrekking tot de relationele sfeer. Het blijft overigens een misdaad maar niet die jé-van-het waarvoor het wordt uitgemaakt.quote:Op donderdag 21 maart 2019 05:50 schreef Montagui het volgende:
[..]
Hoe-praat-ik-een-terroristische-aanslag-goed-101.
#totaaldewegkwijt.
Dat mag niet in Nederland niet. Net als daarmee gaan lopen rondschieten en mensen doden.quote:Op donderdag 21 maart 2019 06:05 schreef Brood-op-de-plank het volgende:
[..]
Het was niet terroristische want terrorisme is volgens de definitie geweld gepleegd vanuit ideologisch of religieus gedachtengoed. Dit was een daad gebaseerd op emotie en met betrekking tot de relationele sfeer. Het blijft overigens een misdaad maar niet die jé-van-het waarvoor het wordt uitgemaakt.
Tja, als het zo ernstig was om met een vuurwapen op zak rond te lopen of daarmee te schieten was hij na 2014 niet meer vrijgekomen of pas wanneer hij veel ouder was. Denk daar zelf maar aan.quote:Op donderdag 21 maart 2019 06:25 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
die vent had een vuurwapen op zak.
Dat mag niet in Nederland niet. Net als daarmee gaan lopen rondschieten en mensen doden.
Ongeacht de reden, dat had hij kunnen weten omdat hij in 2014 ook al aan het rondschieten was, omdat meneer blijkbaar te dom is om die info op te slaan hoop ik dat ze hem op de long stay zetten.
Levenslangquote:Op donderdag 21 maart 2019 00:09 schreef Vollenhoven het volgende:
[..]
Don’t feed the trolllllllllll.quote:Op donderdag 21 maart 2019 05:50 schreef Montagui het volgende:
[..]
Hoe-praat-ik-een-terroristische-aanslag-goed-101.
#totaaldewegkwijt.
Als we ze nooit hadden binnengelaten, had ik nu geen shoarmaboer om de hoek en werd mijn kantoor niet schoongemaakt.quote:Op donderdag 21 maart 2019 00:32 schreef Eendenkooi het volgende:
[..]
Ja dat wil ik, lijkt me ook vrij logisch, het is een geboren en getogen Turk die nu hier is. Waarom? Als je hem niet had binnen gelaten had je niet alleen die aanslag niet gehad, je had ook de rechterlijke en uitvoerende macht minder belast. Wanneer stopt de import van achtergebleven volk nou eens.
Zijn vader zal als gastarbeider zijn binnengehaald, denk ikquote:Op donderdag 21 maart 2019 07:34 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Als we ze nooit hadden binnengelaten, had ik nu geen shoarmaboer om de hoek en werd mijn kantoor niet schoongemaakt.
Waarom denk je dat?quote:Op donderdag 21 maart 2019 07:35 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
Zijn vader zal als gastarbeider zijn binnengehaald, denk ik
quote:Op donderdag 21 maart 2019 00:09 schreef Vollenhoven het volgende:
[..]
Ik had dit niet beter kunnen verwoorden. Helemaal debiel is het trouwens dat wilders Rutte de immigratie van gökmen aanleunt, terwijl deze al zo'n beetje sinds de jaren 80 in Nederland is.quote:Op donderdag 21 maart 2019 07:56 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Waarom denk je dat?
Er zijn genoeg immigranten uit voormalige "gastarbeiderlanden", die zelf en qua voorouders helemaal niks te maken hebben met de gastarbeiders.
Maar goed, de discussie over "als we hem niet hadden binnengelaten was dit niet gebeurd" is m.i. onzinnig. Net zoiets als er uren bij stil blijven staan dat als Pietje 5 minuten later uit huis was gegaan hij niet onder die door rood gereden vrachtwagen was gekomen.
De discussie over kansloze immigranten binnenlaten is een terechte discussie. Maar deze aanslag/schietpartij/wat het ook is, is al gebeurd en die draai je niet meer terug. En er zijn al miljoenen immigranten in ons land. Dus ik denk dat het veel relevanter is om ons te richten op de toekomst met onderwerpen als eventuele toelatingseisen immigranten en hoe sporen we radicalisatie op onder immigranten en Nederlanders en hoe gaan we er mee om?
Deze gast had gewoon nooit binnen gelaten mogen worden. En dat is zeer relevant want we laten genoeg potentiële Gökmennen binnen.quote:Op donderdag 21 maart 2019 08:29 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ik had dit niet beter kunnen verwoorden. Helemaal debiel is het trouwens dat wilders Rutte de immigratie van gökmen aanleunt, terwijl deze al zo'n beetje sinds de jaren 80 in Nederland is.
Ik ruil shoarma boeren graag in voor het behoud van mijn eigen cultuur en identiteit. En dat je kantoor dan niet zou worden schoongemaakt is onzin.quote:Op donderdag 21 maart 2019 07:34 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Als we ze nooit hadden binnengelaten, had ik nu geen shoarmaboer om de hoek en werd mijn kantoor niet schoongemaakt.
Als deze persoon het land binnen is gelaten terwijl inlichtingendiensten wisten dat deze persoon inderdaad verbonden was aan een extremistische organisatie heb je een punt. Maar dat heeft niet zozeer te maken met immigratie, maar met het functioneren van inlichtingendiensten en eventuele samenwerking met andere overheidsdiensten (zoals immigratie, politie, etc).quote:Op donderdag 21 maart 2019 09:02 schreef Eendenkooi het volgende:
[..]
Deze gast had gewoon nooit binnen gelaten mogen worden. En dat is zeer relevant want we laten genoeg potentiële Gökmennen binnen.
Daar gaat het niet om vriend. De laatdunkendheid waarmee je de suggestie doet en de implicaties die daarbij horen... Daar gaat het om.quote:
Omdat dat met elkaar te maken heeft, als mijn cultuur behouden blijft dan voorkomen we dit soort mismatches en was deze mismatch voorkomen.quote:Op donderdag 21 maart 2019 09:12 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Ja maar jij combineert deze discussie meteen met jouw persoonlijke aversie jegens immigratie ivm behoud NL cultuur, etc. Het is jouw goed recht om dat te vinden, maar dat zijn totaal andere discussies.
quote:Verdachte van schietincident Utrecht morgen voorgeleid
Het Openbaar Ministerie zal morgen de 37-jarige verdachte van het schietincident op 18 maart op het 24-Oktoberplein in Utrecht voorgeleiden aan de rechter-commissaris. De verdenking betreft voorlopig drie strafbare feiten: meervoudige moord c.q. doodslag met een terroristisch oogmerk, poging daartoe en bedreiging met een terroristisch oogmerk.
Het onderzoek is nog in volle gang. Zoals eerder werd gemeld, is tot nog toe geen enkele relatie tussen de verdachte en de slachtoffers gebleken. Het onderzoek heeft inmiddels ook aanwijzingen opgeleverd dat de verdachte tijdens het schietincident geen hulp van andere personen heeft gehad. Verder wordt onderzocht of verdachte heeft gehandeld vanuit enkel een terroristisch motief, of dat zijn handelen voortkwam vanuit persoonlijke problematiek in combinatie met een geradicaliseerd gedachtengoed.
Het Nederlands Instituut voor Forensische Psychiatrie en Psychologie (NIFP) zal opdracht worden gegeven om onderzoek te verrichten naar de persoonlijkheid van verdachte.
De rechtbank Midden-Nederland zal morgen de beslissing van de rechter-commissaris over de voorlopige hechtenis bekend maken.
Wat betreft de op dinsdagmiddag aangehouden 40-jarige verdachte wordt nog onderzocht of hij mogelijk een ondersteunende rol, buiten het schietincident om, heeft gehad.
Ik vind behoud van eigen cultuur en identiteit zo'n dooddoener. Wanneer ben jij voor het laatst met pasen in de kerk geweest? Wanneer heb je voor het laatst in klompen rondgelopen? Hoe vaak ga je naar een klassiek concert?quote:Op donderdag 21 maart 2019 09:06 schreef Eendenkooi het volgende:
[..]
Ik ruil shoarma boeren graag in voor het behoud van mijn eigen cultuur en identiteit. En dat je kantoor dan niet zou worden schoongemaakt is onzin.
quote:Op donderdag 21 maart 2019 12:32 schreef Domnivoor het volgende:
Ik heb gisteren een tip doorgegeven aan de politie. Ik wist niet of het relevant was maar in elk geval opvallend. Ik heb inmiddels een positieve reactie ontvangen.
Je zat maandag toch hier op Fok?quote:Op donderdag 21 maart 2019 12:32 schreef Domnivoor het volgende:
Ik heb gisteren een tip doorgegeven aan de politie. Ik wist niet of het relevant was maar in elk geval opvallend. Ik heb inmiddels een positieve reactie ontvangen.
goed bezigquote:Op donderdag 21 maart 2019 12:32 schreef Domnivoor het volgende:
Ja dat briefje in die gejatte auto, ws in zijn handschrift.quote:Op donderdag 21 maart 2019 12:20 schreef Domnivoor het volgende:
Drie verdenkingen, geen daarvan zonder terroristisch oogmerk. Dan moeten ze daar juridisch gezien al behoorlijk sterke aanwijzingen voor hebben.
prcs. het idee dat je identiteit continu aan het veranderen is, is een gruwelijke gedachte voor krampachtige simpele zielen.quote:Op donderdag 21 maart 2019 12:20 schreef stavromulabeta het volgende:
Ik vind behoud van eigen cultuur en identiteit zo'n dooddoener. Wanneer ben jij voor het laatst met pasen in de kerk geweest? Wanneer heb je voor het laatst in klompen rondgelopen? Hoe vaak ga je naar een klassiek concert?
Cultuur en identiteit zijn continu in beweging. En emigratie en invloeden van buiten zijn daar tegenwoordig gewoon onderdeel van, net zoals gabberhouse en hipstercraftbeerfestivals.
quote:Voor een campagne voor een nieuwe tramlijn zijn wij op zoek naar figuratie, er zijn verschillende rollen beschikbaar (op twee verschillende dagen - de datum staat per rol vermeld).
Lees dus eerst goed de omschrijving van een rol alvorens je je aanmeld.
Opnames zijn in Utrecht
Halve draaidag - de tijd indicatie per rol staat in de omschrijving vermeld.
Vergoeding 55 euro, per bank uitbetaald.
Dit bedrag is incl. reis- en parkeerkosten.
quote:Op donderdag 21 maart 2019 13:14 schreef spectrumanalyser het volgende:
Er is een oproep van een castingbureau voor de promotie van een nieuwe tramlijn in Utrecht. men zoekt figuranten.
[..]
Ik was kort na het incident bij het 24-oktoberplein maar toen was de situatie daar al onder controle. Ik ben geen getuige van iets, ook niet aan het speuren.quote:Op donderdag 21 maart 2019 13:11 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Je zat maandag toch hier op Fok?
Ik zag later wel je foto's van de locaties.
En weet je dat je veel gepost hebt in het topic van K&L, ben je aan het speuren gegaan? Of ben je toch getuige van iets geweest?
quote:Op donderdag 21 maart 2019 13:15 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Deze oproep is hopelijk toch wel van vorige week?
Ik neig toch meer aan een lone wolf scenario. Het was zeker geen groepsgerichte gecoördineerde aanslag zoals we die in andere landen hebben gezien.quote:
Mijn broer is wel getuige geweest van die inval op Oudenoord, die stond aan de overkant in een hoogwerker.quote:Op donderdag 21 maart 2019 13:30 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Ik was kort na het incident bij het 24-oktoberplein maar toen was de situatie daar al onder controle. Ik ben geen getuige van iets, ook niet aan het speuren.
Ik kwam toevallig wat tegen toen ik de nieuwsberichten las.
Wtf is een type hockey jongen?quote:
Scherp!quote:Op donderdag 21 maart 2019 13:42 schreef Domnivoor het volgende:
Ik kan het ook wel delen:
De datum zou relevant kunnen zijn.
Na de aanslag in Nieuw-Zeeland waarschuwde president Erdoğan dat "anti-islamitische Australiërs in lijkkisten teruggestuurd zouden worden, net als hun grootouders bij Gallipoli." (bron: nu.nl)
De schietpartij hier in Utrecht was op 18 maart.
De slag bij Gallipoli waar Erdoğan het over had was op 18 maart, een belangrijke datum in de Turkse geschiedenis. Zoals wij hier een 24-oktoberplein hebben, hebben ze in Turkije 18-maart-pleinen.
wel een interessante theoriequote:Op donderdag 21 maart 2019 13:42 schreef Domnivoor het volgende:
Na de aanslag in Nieuw-Zeeland waarschuwde president Erdoğan dat "anti-islamitische Australiërs in lijkkisten teruggestuurd zouden worden, net als hun grootouders bij Gallipoli." (bron: nu.nl)
De slag bij Gallipoli waar Erdoğan het over had was op 18 maart, een belangrijke datum in de Turkse geschiedenis. Zoals wij hier een 24-oktoberplein hebben, hebben ze in Turkije 18-maart-pleinen.
ftfyquote:Op donderdag 21 maart 2019 14:06 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
wel een interessante vergezochte theorie
Heeft hij al met de politie gesproken?quote:Op donderdag 21 maart 2019 13:56 schreef Hathor het volgende:
[..]
Mijn broer is wel getuige geweest van die inval op Oudenoord, die stond aan de overkant in een hoogwerker.
het mist in mijn ogen een nogal cruciale link:quote:
quote:Op donderdag 21 maart 2019 14:19 schreef LorneMalvo het volgende:
[..]
van de letters van het woord turkije kun je utrekt maken!!
Immigratie staat niet gelijk aan "dit soort mismatches" / terrorisme.quote:Op donderdag 21 maart 2019 10:41 schreef Eendenkooi het volgende:
[..]
Omdat dat met elkaar te maken heeft, als mijn cultuur behouden blijft dan voorkomen we dit soort mismatches en was deze mismatch voorkomen.
de schutter is dus volgens deze theorie een erdogan aanhanger die een dogwhistle kreeg van erdo en er dus naar handeldequote:Op donderdag 21 maart 2019 13:42 schreef Domnivoor het volgende:
Denk ik niet, op het moment van de inval wist hij niet eens wat er aan de hand was, en ten tweede heeft hij ze alleen dat pand binnen zien gaan, dus het lijkt me niet dat hij nog enige aanvullende informatie zou kunnen verschaffen.quote:Op donderdag 21 maart 2019 14:16 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Heeft hij al met de politie gesproken?
Lijkt me aannemelijker dat hij luisterde naar de stemmetjes in zijn hoofd.quote:Op donderdag 21 maart 2019 14:27 schreef Slayage het volgende:
[..]
de schutter is dus volgens deze theorie een erdogan aanhanger die een dogwhistle kreeg van erdo en er dus naar handelde
Oke. Nee, dan heeft dat weinig zin.quote:Op donderdag 21 maart 2019 14:33 schreef Hathor het volgende:
[..]
Denk ik niet, op het moment van de inval wist hij niet eens wat er aan de hand was, en ten tweede heeft hij ze alleen dat pand binnen zien gaan, dus het lijkt me niet dat hij nog enige aanvullende informatie zou kunnen verschaffen.
Interessante theorie.quote:Op donderdag 21 maart 2019 14:36 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Oke. Nee, dan heeft dat weinig zin.
Dinsdag was daar een uitgebreid buurtonderzoek.
Illuminati confirmed!quote:Op donderdag 21 maart 2019 14:19 schreef LorneMalvo het volgende:
[..]
van de letters van het woord turkije kun je utrekt maken!!
quote:Verdachte van schietincident Utrecht morgen voorgeleid
Het Openbaar Ministerie zal morgen de 37-jarige verdachte van het schietincident op 18 maart op het 24-Oktoberplein in Utrecht voorgeleiden aan de rechter-commissaris. De verdenking betreft voorlopig drie strafbare feiten: meervoudige moord c.q. doodslag met een terroristisch oogmerk, poging daartoe en bedreiging met een terroristisch oogmerk.
Het onderzoek is nog in volle gang. Zoals eerder werd gemeld, is tot nog toe geen enkele relatie tussen de verdachte en de slachtoffers gebleken. Het onderzoek heeft inmiddels ook aanwijzingen opgeleverd dat de verdachte tijdens het schietincident geen hulp van andere personen heeft gehad. Verder wordt onderzocht of verdachte heeft gehandeld vanuit enkel een terroristisch motief, of dat zijn handelen voortkwam vanuit persoonlijke problematiek in combinatie met een geradicaliseerd gedachtengoed.
Het Nederlands Instituut voor Forensische Psychiatrie en Psychologie (NIFP) zal opdracht worden gegeven om onderzoek te verrichten naar de persoonlijkheid van verdachte.
De rechtbank Midden-Nederland zal morgen de beslissing van de rechter-commissaris over de voorlopige hechtenis bekend maken.
Wat betreft de op dinsdagmiddag aangehouden 40-jarige verdachte wordt nog onderzocht of hij mogelijk een ondersteunende rol, buiten het schietincident om, heeft gehad.
https://www.om.nl/actueel/nieuwsberichten/@105425/verdachte/
hij luisterde sowieso naar stemmetjes in zijn hoofd, aangezien wij dat allemaal doenquote:Op donderdag 21 maart 2019 14:35 schreef Hathor het volgende:
[..]
Lijkt me aannemelijker dat hij luisterde naar de stemmetjes in zijn hoofd.
Waarom niet in het Nederlands?quote:Op donderdag 21 maart 2019 20:26 schreef Moneyfornothing1 het volgende:
Hij is dus echt een drugsverslaafde, geflipte gek als je afgaat op mensen uit zijn omgeving.
Arme moeder trouwens:
Zijn moeder weet niet wat ze moet doen, zegt ze als ze NOS-verslaggevers spreekt. "Het heeft me erg geraakt. Ik ben heel erg moe en geschrokken", zegt ze in het Turks, duidelijk aangeslagen. "We willen met rust gelaten worden. Het waren heftige dagen."
turks? Tijd voor een examen...quote:Op donderdag 21 maart 2019 20:26 schreef Moneyfornothing1 het volgende:
Hij is dus echt een drugsverslaafde, geflipte gek als je afgaat op mensen uit zijn omgeving.
Arme moeder trouwens:
Zijn moeder weet niet wat ze moet doen, zegt ze als ze NOS-verslaggevers spreekt. "Het heeft me erg geraakt. Ik ben heel erg moe en geschrokken", zegt ze in het Turks, duidelijk aangeslagen. "We willen met rust gelaten worden. Het waren heftige dagen."
De Moordende Moslimquote:Op donderdag 21 maart 2019 20:29 schreef TLC het volgende:
De rode Turk..
t lijkt wel een titel van een Suske en Wiske album
De Tüterende Tanisquote:Op donderdag 21 maart 2019 21:48 schreef Knip het volgende:
[..]
De Moordende Moslim
De Terroristische Turk
De Welkome Wahabist
De Anatolische Autodief
De Gestoorde Gökmen
De Veroordeelde Verkrachter
De Eenzame Eerwraakpleger
Jij bepaalt niet voor mij hoe ik eigen cultuur en identiteit moet invullen.quote:Op donderdag 21 maart 2019 12:20 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Ik vind behoud van eigen cultuur en identiteit zo'n dooddoener. Wanneer ben jij voor het laatst met pasen in de kerk geweest? Wanneer heb je voor het laatst in klompen rondgelopen? Hoe vaak ga je naar een klassiek concert?
Gauw die grenzen dicht dus voor niet-westerse migranten.quote:Cultuur en identiteit zijn continu in beweging. En emigratie en invloeden van buiten zijn daar tegenwoordig gewoon onderdeel van
Welk nieuws? Wat verwacht je dan eigenlijk, moet de Telegraaf elke dag openen met deze aanslag op de voorpagina?quote:Op vrijdag 22 maart 2019 08:09 schreef AToontje87 het volgende:
En dan vindt men het gek dat rechts zo goed heeft gescoord in de verkiezingen...
De lijken zijn nog niet onder de grond, of men gaat gewoon weer door alsof er niks aan de hand is. Nieuws over de aanslag verstomt naar de achtergrond, en we maken ons weer druk over een miljarden kostend klimaatverdrag.
De Islam kan geen aanslagen plegen.quote:Op vrijdag 22 maart 2019 08:09 schreef AToontje87 het volgende:
En zo is het afgelopen jaren te vaak gegaan. Er worden AANSLAGEN gepleegd door de Islam, en vervolgens wordt er alles aan gedaan om het onder het tapijt te vegen.
Gelukkig leven we in een parlementaire democratie en zul je ook voor die 'actie' een meerderheid moeten vinden binnen een coalitie.quote:Gelukkig hebben afgelopen verkiezingen laten blijken dat een deel van het volk zich niet meer laat foppen. Men is er klaar mee, het is tijd voor actie.
Bepaal jij het dan ook niet voor mij? Bedankt.quote:Op vrijdag 22 maart 2019 09:48 schreef Eendenkooi het volgende:
[..]
Jij bepaalt niet voor mij hoe ik eigen cultuur en identiteit moet invullen.
[..]
Waarom die ontkenning , met een strenger migratie beleid was dit niet gebeurd.quote:Op donderdag 21 maart 2019 14:25 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Immigratie staat niet gelijk aan "dit soort mismatches" / terrorisme.
En ook zonder immigratie kun je een samenleving hebben met angst voor infiltranten, terrorisme, denk aan de koude oorlog.
Doe ik ook niet.quote:Op vrijdag 22 maart 2019 10:05 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
Bepaal jij het dan ook niet voor mij? Bedankt.
Dus jij ziet dit soort aanslagen compleet los van immigratie?quote:Op donderdag 21 maart 2019 14:25 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Immigratie staat niet gelijk aan "dit soort mismatches" / terrorisme.
En ook zonder immigratie kun je een samenleving hebben met angst voor infiltranten, terrorisme, denk aan de koude oorlog.
twitter:rechtbankMNL twitterde op vrijdag 22-03-2019 om 12:15:37Voorarrest verdachte schietincident Utrecht maximaal verlengd https://t.co/ip20f6ahKW https://t.co/0Nd5tTwkbs reageer retweet
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |