abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_185768745
quote:
Verdachte van schietincident Utrecht morgen voorgeleid

Het Openbaar Ministerie zal morgen de 37-jarige verdachte van het schietincident op 18 maart op het 24-Oktoberplein in Utrecht voorgeleiden aan de rechter-commissaris. De verdenking betreft voorlopig drie strafbare feiten: meervoudige moord c.q. doodslag met een terroristisch oogmerk, poging daartoe en bedreiging met een terroristisch oogmerk.

Het onderzoek is nog in volle gang. Zoals eerder werd gemeld, is tot nog toe geen enkele relatie tussen de verdachte en de slachtoffers gebleken. Het onderzoek heeft inmiddels ook aanwijzingen opgeleverd dat de verdachte tijdens het schietincident geen hulp van andere personen heeft gehad. Verder wordt onderzocht of verdachte heeft gehandeld vanuit enkel een terroristisch motief, of dat zijn handelen voortkwam vanuit persoonlijke problematiek in combinatie met een geradicaliseerd gedachtengoed.

Het Nederlands Instituut voor Forensische Psychiatrie en Psychologie (NIFP) zal opdracht worden gegeven om onderzoek te verrichten naar de persoonlijkheid van verdachte.

De rechtbank Midden-Nederland zal morgen de beslissing van de rechter-commissaris over de voorlopige hechtenis bekend maken.

Wat betreft de op dinsdagmiddag aangehouden 40-jarige verdachte wordt nog onderzocht of hij mogelijk een ondersteunende rol, buiten het schietincident om, heeft gehad.

https://www.om.nl/actueel/nieuwsberichten/@105425/verdachte/
pi_185770887
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 14:35 schreef Hathor het volgende:

[..]

Lijkt me aannemelijker dat hij luisterde naar de stemmetjes in zijn hoofd.
hij luisterde sowieso naar stemmetjes in zijn hoofd, aangezien wij dat allemaal doen ;)
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_185772938
Hij is dus echt een drugsverslaafde, geflipte gek als je afgaat op mensen uit zijn omgeving.

Arme moeder trouwens:

Zijn moeder weet niet wat ze moet doen, zegt ze als ze NOS-verslaggevers spreekt. "Het heeft me erg geraakt. Ik ben heel erg moe en geschrokken", zegt ze in het Turks, duidelijk aangeslagen. "We willen met rust gelaten worden. Het waren heftige dagen."
pi_185773033
De rode Turk..

t lijkt wel een titel van een Suske en Wiske album
"You can call me Susan if it makes you happy"
  donderdag 21 maart 2019 @ 20:32:17 #185
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_185773106
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 20:26 schreef Moneyfornothing1 het volgende:
Hij is dus echt een drugsverslaafde, geflipte gek als je afgaat op mensen uit zijn omgeving.

Arme moeder trouwens:

Zijn moeder weet niet wat ze moet doen, zegt ze als ze NOS-verslaggevers spreekt. "Het heeft me erg geraakt. Ik ben heel erg moe en geschrokken", zegt ze in het Turks, duidelijk aangeslagen. "We willen met rust gelaten worden. Het waren heftige dagen."
Waarom niet in het Nederlands?
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_185773133
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 20:26 schreef Moneyfornothing1 het volgende:

Arme moeder trouwens:

turks? Tijd voor een examen...
  donderdag 21 maart 2019 @ 21:48:21 #187
92960 Knip
Ik ben die ik ben
pi_185775378
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 20:29 schreef TLC het volgende:
De rode Turk..

t lijkt wel een titel van een Suske en Wiske album
De Moordende Moslim
De Terroristische Turk
De Welkome Wahabist
De Anatolische Autodief
De Gestoorde Gökmen
De Veroordeelde Verkrachter
De Eenzame Eerwraakpleger
Non possumus non loqui
  donderdag 21 maart 2019 @ 21:56:10 #188
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_185775579
De politie zoekt camerabeelden om de vluchtroute vast te stellen.

Vanaf het 24-oktoberplein is er een heel voor de land liggende route naar de vindplaats van de auto: over de Pijperlaan doorscheuren naar het noorden, voorbij de A'damsestraatweg rechtsaf naar de Royaards van den Hamkade, en rechtsaf de Boomgaardlaan in. Als hij nu dacht dat hij daar onder het spoor door had kunnen rijden (kan niet), dan is het wel verklaarbaar dat hij die auto daar heeft gedumpt. Je komt daar niet zo makkelijk weer weg als je geflipt bent en de situatie niet kent.

Vanaf daar is het 10 minuten lopen naar het huis waar hij werd aangehouden.

[ Bericht 5% gewijzigd door Domnivoor op 23-03-2019 12:32:23 ]
pi_185776989
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 21:48 schreef Knip het volgende:

[..]

De Moordende Moslim
De Terroristische Turk
De Welkome Wahabist
De Anatolische Autodief
De Gestoorde Gökmen
De Veroordeelde Verkrachter
De Eenzame Eerwraakpleger
De Tüterende Tanis
pi_185780895
En dan vindt men het gek dat rechts zo goed heeft gescoord in de verkiezingen...

De lijken zijn nog niet onder de grond, of men gaat gewoon weer door alsof er niks aan de hand is. Nieuws over de aanslag verstomt naar de achtergrond, en we maken ons weer druk over een miljarden kostend klimaatverdrag.

En zo is het afgelopen jaren te vaak gegaan. Er worden AANSLAGEN gepleegd door de Islam, en vervolgens wordt er alles aan gedaan om het onder het tapijt te vegen.

Gelukkig hebben afgelopen verkiezingen laten blijken dat een deel van het volk zich niet meer laat foppen. Men is er klaar mee, het is tijd voor actie.

[ Bericht 16% gewijzigd door Frutsel op 22-03-2019 10:18:41 (Linkje in topic is een ander onderwerp ) ]
pi_185782035
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 20:32 schreef nixxx het volgende:

[..]

Waarom niet in het Nederlands?
Omdat ze nog maar 26 jaar in Nederland woont.
  vrijdag 22 maart 2019 @ 09:48:13 #193
484383 Eendenkooi
homeopathisch onverdund
pi_185782094
quote:
1s.gif Op donderdag 21 maart 2019 12:20 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]

Ik vind behoud van eigen cultuur en identiteit zo'n dooddoener. Wanneer ben jij voor het laatst met pasen in de kerk geweest? Wanneer heb je voor het laatst in klompen rondgelopen? Hoe vaak ga je naar een klassiek concert?
Jij bepaalt niet voor mij hoe ik eigen cultuur en identiteit moet invullen.

quote:
Cultuur en identiteit zijn continu in beweging. En emigratie en invloeden van buiten zijn daar tegenwoordig gewoon onderdeel van
Gauw die grenzen dicht dus voor niet-westerse migranten.
pi_185782116
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 08:09 schreef AToontje87 het volgende:
En dan vindt men het gek dat rechts zo goed heeft gescoord in de verkiezingen...

De lijken zijn nog niet onder de grond, of men gaat gewoon weer door alsof er niks aan de hand is. Nieuws over de aanslag verstomt naar de achtergrond, en we maken ons weer druk over een miljarden kostend klimaatverdrag.

Welk nieuws? Wat verwacht je dan eigenlijk, moet de Telegraaf elke dag openen met deze aanslag op de voorpagina?
Heb jij zelf de afgelopen dagen gewoon geslapen, gegeten, gewerkt , gesport alsof er niks aan de hand is?
  vrijdag 22 maart 2019 @ 09:58:56 #195
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_185782282
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 08:09 schreef AToontje87 het volgende:
En zo is het afgelopen jaren te vaak gegaan. Er worden AANSLAGEN gepleegd door de Islam, en vervolgens wordt er alles aan gedaan om het onder het tapijt te vegen.
De Islam kan geen aanslagen plegen. :*
quote:
Gelukkig hebben afgelopen verkiezingen laten blijken dat een deel van het volk zich niet meer laat foppen. Men is er klaar mee, het is tijd voor actie.
Gelukkig leven we in een parlementaire democratie en zul je ook voor die 'actie' een meerderheid moeten vinden binnen een coalitie.

Ik ben benieuwd wat ze voor zullen stellen. :D En wanneer het grote "Ze zetten ons buitenspel" huilen begint als blijkt dat de voorstellen onrealistisch zijn en niemand met ze mee wil doen. ;)
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_185782394
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 09:48 schreef Eendenkooi het volgende:

[..]

Jij bepaalt niet voor mij hoe ik eigen cultuur en identiteit moet invullen.
[..]
Bepaal jij het dan ook niet voor mij? Bedankt.
  vrijdag 22 maart 2019 @ 11:30:14 #197
484383 Eendenkooi
homeopathisch onverdund
pi_185783737
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 14:25 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Immigratie staat niet gelijk aan "dit soort mismatches" / terrorisme.

En ook zonder immigratie kun je een samenleving hebben met angst voor infiltranten, terrorisme, denk aan de koude oorlog.
Waarom die ontkenning , met een strenger migratie beleid was dit niet gebeurd.
  vrijdag 22 maart 2019 @ 11:30:49 #198
484383 Eendenkooi
homeopathisch onverdund
pi_185783748
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 10:05 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

Bepaal jij het dan ook niet voor mij? Bedankt.
Doe ik ook niet.
pi_185783760
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 14:25 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Immigratie staat niet gelijk aan "dit soort mismatches" / terrorisme.

En ook zonder immigratie kun je een samenleving hebben met angst voor infiltranten, terrorisme, denk aan de koude oorlog.
Dus jij ziet dit soort aanslagen compleet los van immigratie?
pi_185784635
Voorarrest verlengd
rechtbankMNL twitterde op vrijdag 22-03-2019 om 12:15:37 Voorarrest verdachte schietincident Utrecht maximaal verlengd https://t.co/ip20f6ahKW https://t.co/0Nd5tTwkbs reageer retweet
  vrijdag 22 maart 2019 @ 15:17:37 #201
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_185787102
Verdachte tramaanslag Utrecht bekent, zegt dat hij alleen handelde

Gökmen Tanis heeft bekend dat hij maandag in Utrecht meerdere mensen heeft neergeschoten. Hij zou alleen hebben gehandeld. Dat meldt het Openbaar Ministerie.

In de verklaring staat:

De 37-jarige verdachte heeft vanochtend bij de rechter-commissaris de hem verweten strafbare feiten bekend. Ook heeft hij verklaard dat hij alleen heeft gehandeld. Gelet op het onderzoeksbelang kan over zijn verklaring verder niets worden gemeld.

Daarnaast is vanochtend de eerder aangehouden 40-jarige man heengezonden. Deze man werd dinsdag aangehouden, omdat in zijn woning de 37-jarige verdachte is aangehouden. De afgelopen dagen is diepgaand onderzocht of de man enige betrokkenheid heeft gehad bij het schietincident of dat hij daarbij op enige wijze behulpzaam is geweest. Daar is geen bewijs voor gevonden en de man is dan ook geen verdachte meer.

Dinsdag werden al een 23- en een 27-jarige man heengezonden. Zij werden maandag aangehouden, omdat een speurhond een geurspoor trof dat van de rode Renault Clio naar een woning liep. Bij die woning werden de twee mannen aangetroffen. Zoals eerder vermeld, is uit het onderzoek geen enkele betrokkenheid van hen bij het schietincident gebleken en zijn beide mannen geen verdachte meer in het onderzoek.

https://www.rtvutrecht.nl/nieuws/1896057/
pi_185787273
Naast het feit dat ik het twijfelachtig vind dat hij zo snel al alles toegeeft, vind ik het stukje hierboven ook wel een aantal twijfelachtige zinnen bevatten: brak T. bij de 40 jarige man in om binnen te komen? Zo niet, dan neem ik aan dat de 40 jarige enige vorm van hulp bood door hem een sleutel te geven of simpelweg de deur voor hem open te doen.

Dan het geurspoor van de auto naar de woning. Dat geurspoor was waarschijnlijk van T, wat het toch aannemelijk maakt dat de twee T. hebben binnen gelaten en gezien/gesproken hebben. Zij zijn dan misschien niet betrokken geweest bij de schietpartij an sich, maar hoe kunnen ze zo snel al concluderen dat deze figuren niet onderdeel zijn van de organisatie van deze aanslag?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_185787684
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 15:26 schreef Jor_Dii het volgende:
Naast het feit dat ik het twijfelachtig vind dat hij zo snel al alles toegeeft, vind ik het stukje hierboven ook wel een aantal twijfelachtige zinnen bevatten: brak T. bij de 40 jarige man in om binnen te komen? Zo niet, dan neem ik aan dat de 40 jarige enige vorm van hulp bood door hem een sleutel te geven of simpelweg de deur voor hem open te doen.

Dan het geurspoor van de auto naar de woning. Dat geurspoor was waarschijnlijk van T, wat het toch aannemelijk maakt dat de twee T. hebben binnen gelaten en gezien/gesproken hebben. Zij zijn dan misschien niet betrokken geweest bij de schietpartij an sich, maar hoe kunnen ze zo snel al concluderen dat deze figuren niet onderdeel zijn van de organisatie van deze aanslag?
Misschien hebben ze betrouwbare alibi's
  vrijdag 22 maart 2019 @ 15:56:19 #204
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_185787714
Mee eens dat het erg veel twijfels oproept. Het is ook niet helemaal duidelijk wat hij heeft bekend, alleen dat hij geschoten heeft of ook dat hij een terroristisch motief had?

Wat dat geurspoor betreft: ik denk dat die twee broers alleen maar langs die auto zijn gelopen. Misschien even stilgestaan omdat de motor nog draaide. Het is een heel rustig straatje dat tegen het spoor aan ligt, dus die honden pikken zo'n geurspoor makkelijk op.
  vrijdag 22 maart 2019 @ 15:57:51 #205
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_185787740
Ik ben net gebeld door de recherche van de politie Midden-Nederland, die mij bedankt voor de tip die ik had doorgegeven. De informatie was nieuw voor ze en wordt nu onderzocht.
pi_185787949
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 15:54 schreef Rianne84 het volgende:

[..]

Misschien hebben ze betrouwbare alibi's
Zo'n alibi zegt toch niets als je niet fysiek bij de schietpartij betrokken was? Alleen al het feit dat zo'n terrorist bij je in de buurt/binnen komt zou een veel langer en uitgebreider onderzoek legitimeren wat mij betreft. Maar goed, verder alle lof voor de aanpak van politie en andere hulpdiensten hoor.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  vrijdag 22 maart 2019 @ 17:22:22 #207
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_185789232
https://nos.nl/artikel/22(...)ring-na-aanslag.html

quote:
Zo'n 200 moslims hebben vanmiddag in de Utrechtse wijk Kanaleneiland de slachtoffers herdacht van de aanslag van afgelopen maandag. Bij de herdenkingsplek op het 24 Oktoberplein legden ze bloemen en spraken ze zich uit tegen haat en onverdraagzaamheid.

Het gebaar komt enkele uren voor de stille tocht, die voor vanavond 19.00 uur gepland staat. De manifestatie van vanmiddag was niet van tevoren aangekondigd. "Die kwam uit het niets en was mede daardoor erg indrukwekkend", zegt verslaggever Jeroen Wielaert.
Antifa
  vrijdag 22 maart 2019 @ 17:45:14 #208
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_185789581
quote:
Alleen mannen zo te zien?
Koel en donker bewaren
  vrijdag 22 maart 2019 @ 18:58:51 #209
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_185790872
quote:
Waarom moet altijd specifiek vermeld worden dat het moslims zijn? Als het 200 andere mensen waren geweeest, had er dan ook gestaan: vijftig katholieken, vijftig protestantsen en honderd niet-gelovigen? Waarom wordt er altijd gedaan alsof moslims een aparte soort zijn of zo en moet altijd hun religie vermeld worden?
pi_185790905
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 11:31 schreef AToontje87 het volgende:

[..]

Dus jij ziet dit soort aanslagen compleet los van immigratie?
Staat het ook.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')