abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_185756254
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 00:02 schreef SteelDogg het volgende:
Hoe groot is de kans dat deze klootzak ooit nog vrij komt? Gezien zn strafblad en de drievoudige moord die er nog bij komt..
Houdt het OM het momenteel niet op doodslag (met terroristisch motief)?
pi_185756322
quote:
Hoe groot is de kans dat deze klootzak ooit nog vrij komt? Gezien zn strafblad en de drievoudige moord die er nog bij komt..
Weet niet veel van strafrecht maar denk aan 20 jaar inclusief TBS
  donderdag 21 maart 2019 @ 00:58:21 #128
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_185757359
quote:
0
pi_185757412
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2019 16:49 schreef stopnaald het volgende:

[..]

Los van deze zaak, maar meer in het algemeen: victimblaming is een veelvuldig voorkomend fenomeen in zedenzaken en o.a. een welbekende oorzaak waarom slachtoffers niet altijd naar de politie stappen. Persoonlijk vind ik dat een hele kwalijke zaak en daarom mijn reactie op Hator.
Hartgrondig met je eens!
"Pools are perfect for holding water"
pi_185757951
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 00:09 schreef Vollenhoven het volgende:

[..]

Michael P kreeg 28 jaar + TBS voor verkrachting + moord..
-
pi_185758685
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2019 23:02 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Volgens het laatste nieuws was die vluchtpoging vrij serieus (zie quote van ReplaR hierboven).
Ook het feit dat de politie al twee dagen bezig is bij die woning wijst niet op een opwelling.
Maar goed, het verhaal kan morgen weer veranderen. Ik denk ook dat ze vanwege de verkiezingen nog even wachten met verdere informatie.
dat klinkt juist alles behalve gepland. Hij zal ongetwijfeld motieven gehad hebben maar de uitvoering lijkt nogal hap snap allemaal
pi_185758758
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 05:50 schreef Montagui het volgende:

[..]

Hoe-praat-ik-een-terroristische-aanslag-goed-101.

#totaaldewegkwijt.
Het was niet terroristische want terrorisme is volgens de definitie geweld gepleegd vanuit ideologisch of religieus gedachtengoed. Dit was een daad gebaseerd op emotie en met betrekking tot de relationele sfeer. Het blijft overigens een misdaad maar niet die jé-van-het waarvoor het wordt uitgemaakt.

[ Bericht % gewijzigd door Frutsel op 21-03-2019 11:08:19 ]
pi_185758787
quote:
1s.gif Op donderdag 21 maart 2019 06:05 schreef Brood-op-de-plank het volgende:

[..]

Het was niet terroristische want terrorisme is volgens de definitie geweld gepleegd vanuit ideologisch of religieus gedachtengoed. Dit was een daad gebaseerd op emotie en met betrekking tot de relationele sfeer. Het blijft overigens een misdaad maar niet die jé-van-het waarvoor het wordt uitgemaakt.
Dat mag niet in Nederland niet. Net als daarmee gaan lopen rondschieten en mensen doden.
Ongeacht de reden, dat had hij kunnen weten omdat hij in 2014 ook al aan het rondschieten was, omdat meneer blijkbaar te dom is om die info op te slaan hoop ik dat ze hem op de long stay zetten.

[ Bericht 4% gewijzigd door Frutsel op 21-03-2019 11:08:22 ]
pi_185758793
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 06:25 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
die vent had een vuurwapen op zak.

Dat mag niet in Nederland niet. Net als daarmee gaan lopen rondschieten en mensen doden.
Ongeacht de reden, dat had hij kunnen weten omdat hij in 2014 ook al aan het rondschieten was, omdat meneer blijkbaar te dom is om die info op te slaan hoop ik dat ze hem op de long stay zetten.
Tja, als het zo ernstig was om met een vuurwapen op zak rond te lopen of daarmee te schieten was hij na 2014 niet meer vrijgekomen of pas wanneer hij veel ouder was. Denk daar zelf maar aan.

De rechter overwoog alle feiten en omstandigheden en vond met zn uitspraak dat recht geschied was.

Dus het vuurwapen of daarmee schieten is niet de zware omstandigheid in deze. Die is het feit dat hij mensen verkeerd raakte waardoor ze dood gingen. Het is maar een ordinair moordmisdrijf.

[ Bericht 0% gewijzigd door Frutsel op 21-03-2019 11:00:43 ]
pi_185758831
quote:

[..]

Levenslang
pi_185758833
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 05:50 schreef Montagui het volgende:

[..]

Hoe-praat-ik-een-terroristische-aanslag-goed-101.

#totaaldewegkwijt.
Don’t feed the trolllllllllll.
pi_185759084
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 00:32 schreef Eendenkooi het volgende:

[..]

Ja dat wil ik, lijkt me ook vrij logisch, het is een geboren en getogen Turk die nu hier is. Waarom? Als je hem niet had binnen gelaten had je niet alleen die aanslag niet gehad, je had ook de rechterlijke en uitvoerende macht minder belast. Wanneer stopt de import van achtergebleven volk nou eens.
Als we ze nooit hadden binnengelaten, had ik nu geen shoarmaboer om de hoek en werd mijn kantoor niet schoongemaakt.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_185759095
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 07:34 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]

Als we ze nooit hadden binnengelaten, had ik nu geen shoarmaboer om de hoek en werd mijn kantoor niet schoongemaakt.
Zijn vader zal als gastarbeider zijn binnengehaald, denk ik
  donderdag 21 maart 2019 @ 07:56:29 #139
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_185759266
quote:
1s.gif Op donderdag 21 maart 2019 07:35 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

Zijn vader zal als gastarbeider zijn binnengehaald, denk ik
Waarom denk je dat?

Er zijn genoeg immigranten uit voormalige "gastarbeiderlanden", die zelf en qua voorouders helemaal niks te maken hebben met de gastarbeiders.

Maar goed, de discussie over "als we hem niet hadden binnengelaten was dit niet gebeurd" is m.i. onzinnig. Net zoiets als er uren bij stil blijven staan dat als Pietje 5 minuten later uit huis was gegaan hij niet onder die door rood gereden vrachtwagen was gekomen.

De discussie over kansloze immigranten binnenlaten is een terechte discussie. Maar deze aanslag/schietpartij/wat het ook is, is al gebeurd en die draai je niet meer terug. En er zijn al miljoenen immigranten in ons land. Dus ik denk dat het veel relevanter is om ons te richten op de toekomst met onderwerpen als eventuele toelatingseisen immigranten en hoe sporen we radicalisatie op onder immigranten en Nederlanders en hoe gaan we er mee om?
Krekker is de bom!
pi_185759342
quote:

[..]

:')
  donderdag 21 maart 2019 @ 08:29:00 #141
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_185759588
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 07:56 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Waarom denk je dat?

Er zijn genoeg immigranten uit voormalige "gastarbeiderlanden", die zelf en qua voorouders helemaal niks te maken hebben met de gastarbeiders.

Maar goed, de discussie over "als we hem niet hadden binnengelaten was dit niet gebeurd" is m.i. onzinnig. Net zoiets als er uren bij stil blijven staan dat als Pietje 5 minuten later uit huis was gegaan hij niet onder die door rood gereden vrachtwagen was gekomen.

De discussie over kansloze immigranten binnenlaten is een terechte discussie. Maar deze aanslag/schietpartij/wat het ook is, is al gebeurd en die draai je niet meer terug. En er zijn al miljoenen immigranten in ons land. Dus ik denk dat het veel relevanter is om ons te richten op de toekomst met onderwerpen als eventuele toelatingseisen immigranten en hoe sporen we radicalisatie op onder immigranten en Nederlanders en hoe gaan we er mee om?
Ik had dit niet beter kunnen verwoorden. Helemaal debiel is het trouwens dat wilders Rutte de immigratie van gökmen aanleunt, terwijl deze al zo'n beetje sinds de jaren 80 in Nederland is.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  donderdag 21 maart 2019 @ 09:02:58 #142
484383 Eendenkooi
homeopathisch onverdund
pi_185759967
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 08:29 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Ik had dit niet beter kunnen verwoorden. Helemaal debiel is het trouwens dat wilders Rutte de immigratie van gökmen aanleunt, terwijl deze al zo'n beetje sinds de jaren 80 in Nederland is.
Deze gast had gewoon nooit binnen gelaten mogen worden. En dat is zeer relevant want we laten genoeg potentiële Gökmennen binnen.
  donderdag 21 maart 2019 @ 09:04:17 #143
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185759989
Wullie bin KOEL Š Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 21 maart 2019 @ 09:06:48 #144
484383 Eendenkooi
homeopathisch onverdund
pi_185760028
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 07:34 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]

Ik ruil shoarma boeren graag in voor het behoud van mijn eigen cultuur en identiteit. En dat je kantoor dan niet zou worden schoongemaakt is onzin.
  donderdag 21 maart 2019 @ 09:07:14 #145
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_185760034
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 09:02 schreef Eendenkooi het volgende:

[..]

Deze gast had gewoon nooit binnen gelaten mogen worden. En dat is zeer relevant want we laten genoeg potentiële Gökmennen binnen.
Als deze persoon het land binnen is gelaten terwijl inlichtingendiensten wisten dat deze persoon inderdaad verbonden was aan een extremistische organisatie heb je een punt. Maar dat heeft niet zozeer te maken met immigratie, maar met het functioneren van inlichtingendiensten en eventuele samenwerking met andere overheidsdiensten (zoals immigratie, politie, etc).

Met het oog op de toekomst kan dit natuurlijk onderzocht worden.
Krekker is de bom!
  donderdag 21 maart 2019 @ 09:56:23 #146
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_185760984
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2019 20:13 schreef Hathor het volgende:
Dat is helemaal geen optie dan?
Daar gaat het niet om vriend. De laatdunkendheid waarmee je de suggestie doet en de implicaties die daarbij horen... Daar gaat het om.

Zie de reactie van Stopnaald! ^O^
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  donderdag 21 maart 2019 @ 10:41:37 #147
484383 Eendenkooi
homeopathisch onverdund
pi_185761830
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 09:12 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Ja maar jij combineert deze discussie meteen met jouw persoonlijke aversie jegens immigratie ivm behoud NL cultuur, etc. Het is jouw goed recht om dat te vinden, maar dat zijn totaal andere discussies.
Omdat dat met elkaar te maken heeft, als mijn cultuur behouden blijft dan voorkomen we dit soort mismatches en was deze mismatch voorkomen.
  donderdag 21 maart 2019 @ 11:35:27 #148
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_185762741
OM: Verdachte aanslag Utrecht handelde vermoedelijk alleen

De man die verdacht wordt van de aanslag in Utrecht handelde alleen, concludeert het Openbaar Ministerie na onderzoek van de politie. Er zijn volgens justitie geen aanwijzingen dat hij hulp had van anderen toen hij drie mensen doodschoot in de tram.

Het Openbaar Ministerie gaat er nog steeds vanuit dat Gökmen T. de man is die maandag in Utrecht drie mensen doodschoot. De autoriteiten gaan ervan uit dat hij de slachtoffers niet kende.

Een woordvoerder laat weten dat T. psychologisch wordt onderzocht. Zo wordt uitgezocht of hij alleen uit terroristisch motief handelde of dat hij dat deed vanuit "persoonlijke problematiek in combinatie met geradicaliseerd gedachtegoed".

Terroristisch oogmerk

Gökmen T. wordt morgen voorgeleid. Hij wordt verdacht van drie strafbare feiten: meervoudige moord of doodslag met een terroristisch oogmerk, poging daartoe en bedreiging met een terroristisch oogmerk.

De politie onderzoekt nog wat de rol is geweest van de 40-jarige Utrechter die dinsdagmiddag werd opgepakt. Mogelijk had hij een ondersteunende rol buiten het schietincident om, zegt het OM.

https://nos.nl/artikel/22(...)oedelijk-alleen.html
  donderdag 21 maart 2019 @ 11:40:06 #149
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185762816
Aanvullend nog even het nieuwsbericht van het OM:

quote:
Verdachte van schietincident Utrecht morgen voorgeleid

Het Openbaar Ministerie zal morgen de 37-jarige verdachte van het schietincident op 18 maart op het 24-Oktoberplein in Utrecht voorgeleiden aan de rechter-commissaris. De verdenking betreft voorlopig drie strafbare feiten: meervoudige moord c.q. doodslag met een terroristisch oogmerk, poging daartoe en bedreiging met een terroristisch oogmerk.

Het onderzoek is nog in volle gang. Zoals eerder werd gemeld, is tot nog toe geen enkele relatie tussen de verdachte en de slachtoffers gebleken. Het onderzoek heeft inmiddels ook aanwijzingen opgeleverd dat de verdachte tijdens het schietincident geen hulp van andere personen heeft gehad. Verder wordt onderzocht of verdachte heeft gehandeld vanuit enkel een terroristisch motief, of dat zijn handelen voortkwam vanuit persoonlijke problematiek in combinatie met een geradicaliseerd gedachtengoed.

Het Nederlands Instituut voor Forensische Psychiatrie en Psychologie (NIFP) zal opdracht worden gegeven om onderzoek te verrichten naar de persoonlijkheid van verdachte.

De rechtbank Midden-Nederland zal morgen de beslissing van de rechter-commissaris over de voorlopige hechtenis bekend maken.

Wat betreft de op dinsdagmiddag aangehouden 40-jarige verdachte wordt nog onderzocht of hij mogelijk een ondersteunende rol, buiten het schietincident om, heeft gehad.
Wullie bin KOEL Š Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_185763573
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 09:06 schreef Eendenkooi het volgende:

[..]

Ik ruil shoarma boeren graag in voor het behoud van mijn eigen cultuur en identiteit. En dat je kantoor dan niet zou worden schoongemaakt is onzin.
Ik vind behoud van eigen cultuur en identiteit zo'n dooddoener. Wanneer ben jij voor het laatst met pasen in de kerk geweest? Wanneer heb je voor het laatst in klompen rondgelopen? Hoe vaak ga je naar een klassiek concert?

Cultuur en identiteit zijn continu in beweging. En emigratie en invloeden van buiten zijn daar tegenwoordig gewoon onderdeel van, net zoals gabberhouse en hipstercraftbeerfestivals.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')