Er is nu nog steeds - naar mijn weten niets definitiefs - bekend of het om een terroristische aanslag ging. Ook weet ik niet of je die claim, dat 'het publiek niet beter wist dat het om iets in de relationele sfeer ging', kan staven.quote:Op woensdag 20 maart 2019 08:16 schreef the-eye het volgende:
[..]
Er was toen nog niet bekend dat het om een terroristische aanslag ging. Het publiek wist niet beter ofdat het om iets in de relationele sfeer ging.
Zouden er over die haathutten gebedshuizen dingen bekend zijn en hielden ze rekening met aanslagen die daar vanuit gepleegd zouden kunnen worden?
Ik denk niet dat het doel van een terrorist is om verkeerschaos te creëren.quote:Op woensdag 20 maart 2019 08:43 schreef Domnivoor het volgende:
Het moet nog blijken wat de motieven waren maar het 24-oktoberplein met de flyover is helemaal geen onlogische plek voor een aanslag.
Het is een van de belangrijkste verkeersknooppunten van de stad.
Het hele plein was urenlang afgesloten en er waren drastische maatregelen nodig om een verkeerschaos te voorkomen.
Zo ziet het eruit op een normale dag:
Definitie van terrorisme van de NCTb: "Terrorisme is het uit ideologische motieven dreigen met, voorbereiden of plegen van op mensen gericht ernstig geweld, dan wel daden gericht op het aanrichten van maatschappij-ontwrichtende zaakschade [...]"quote:Op woensdag 20 maart 2019 08:45 schreef AToontje87 het volgende:
[..]
Ik denk niet dat het doel van een terrorist is om verkeerschaos te creëren.
Het zal me aan mijn reet roesten wat de exacte definitie van terrorisme is...quote:Op woensdag 20 maart 2019 08:51 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Definitie van terrorisme van de NCTb: "Terrorisme is het uit ideologische motieven dreigen met, voorbereiden of plegen van op mensen gericht ernstig geweld, dan wel daden gericht op het aanrichten van maatschappij-ontwrichtende zaakschade [...]"
Het zal me aan mijn reet roesten wat hij dacht.quote:Op woensdag 20 maart 2019 08:55 schreef AToontje87 het volgende:
[..]
Het zal me aan mijn reet roesten wat de exacte definitie van terrorisme is...![]()
Denk jij nog echt dat hij op stond en dacht, 'zo, laat ik vandaag lijn 24 eens wat vertraging op gaan leveren'.
Bij de anderen weet ik zeker wat ik heb, bij deze is het nog maar de vraag.quote:Op woensdag 20 maart 2019 08:12 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
Ja natuurlijk, FvD stemmen voor provinciale staten verkiezing geeft garantie dat niemand meer in rond gaat schieten. Jammer dat je dit waarschijnlijk echt meent.
Dit dus, plus het feit dat er in NZ nog nooit iets gebeurd is.quote:Op woensdag 20 maart 2019 08:36 schreef ToT het volgende:
[..]
Deels valt het te verklaren met dat niemand een neuk geeft wat er in een niet-westers land gebeurt. Afrika staat sowieso chronisch in brand met al die burgeroorlogen daar en iedereen weet wel dat het in Egypte ook rommelt.
Van de Filipijnen had ik wel meer aandacht in het nieuws verwacht aangezien dat land flink verwesterd is.
De aanslag met gekronkel in de schoenen van Baudet en Wilders schuiven is natuurlijk wel verwerpelijk.
Ultieme vorm van terrorisme. Files op de maandagochtend.quote:Op woensdag 20 maart 2019 08:43 schreef Domnivoor het volgende:
Het moet nog blijken wat de motieven waren maar het 24-oktoberplein met de flyover is helemaal geen onlogische plek voor een aanslag.
Het hele plein was urenlang afgesloten en er waren drastische maatregelen nodig om een verkeerschaos te voorkomen.
Terreurdreiging en aanslagen heeft zeker invloed op het stemgedrag van mensen inderdaad.quote:Op woensdag 20 maart 2019 07:32 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nou en? Denk je echt dat zijn zogenaamde reden mensen anders zullen doen stemmen?
[..]
Zoiets? Iedereen die maar een beetje fatsoen heeft is na gisteren en eergisteren al bij FvD weggelopen en zat al niet bij de PVV, dus ik zou niet weten waarom de "reden" van deze hufter per direct bekendgemaakt zou moeten worden, als ze het überhaupt al weten.
Het kan ook zijn dat hij niks zegt, of tegenovergesteld: dat hij al 6 verschillende "redenen" heeft genoemd.
Ik val er niet over dat ze in gesprek gingen, wel over wat er gezegd is.quote:Op woensdag 20 maart 2019 07:53 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Ik snap trouwens niet dat je over ze valt dat ze die maandagavond gewoon in gesprek gingen, prima. Het land moet door dus dat kan. Gisteren was wel schandalig ja.
Misschien moest hij geld contant maken?quote:Op woensdag 20 maart 2019 10:01 schreef LazyDave het volgende:
Wat was er nou zo belangrijk voor Gökmen om na de aanslag een geldbedrag over te maken?
Ja prima, maar een reden waarom hij dit gedaan zou hebben gaat nu echt niet van invloed zijn.quote:Op woensdag 20 maart 2019 10:11 schreef habitue het volgende:
[..]
Terreurdreiging en aanslagen heeft zeker invloed op het stemgedrag van mensen inderdaad.
Dat kunnen we ook overal gewoon waarnemen. Misschien vind je dat niet zo leuk, maar daar kan ik ook niks aan doen.
Dat had hij beter van te voren kunnen doen.quote:Op woensdag 20 maart 2019 10:28 schreef Leandra het volgende:
[..]
Misschien moest hij geld contant maken?
Even naar de pinautomaat lopen zal er voor hem niet bij zijn geweest.
Wat was dat dan?quote:Op woensdag 20 maart 2019 10:21 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik val er niet over dat ze in gesprek gingen, wel over wat er gezegd is.
onder de rook van utrecht CS is het 24 oktoberplein een merkwaardig doelwit. Ook al staan er wat auto'squote:Op woensdag 20 maart 2019 08:43 schreef Domnivoor het volgende:
Reken maar van wel, ik verwacht een hoge opkomst juist door afgelopen maandag. Of die nu positief of negatief gaat uitvallen.quote:Op woensdag 20 maart 2019 10:30 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja prima, maar een reden waarom hij dit gedaan zou hebben gaat nu echt niet van invloed zijn.
We moeten met zijn allen achter onze hulpdiensten gaan staan en het vooral niet over beleid hebben. Hoe durf je, politici confronteren met de gevolgen van beleid. Je lekker verschuilen achter sentiment, in de rug gesteund door het gros van de media, die lafheid is wel fatsoenlijk?quote:Op woensdag 20 maart 2019 07:32 schreef Leandra het volgende:
Zoiets? Iedereen die maar een beetje fatsoen heeft is na gisteren en eergisteren al bij FvD weggelopen en zat al niet bij de PVV, dus ik zou niet weten waarom de "reden" van deze hufter per direct bekendgemaakt zou moeten worden, als ze het überhaupt al weten.
Waarschijnlijk verwachtte hij dood te gaan of opgepakt te worden, dus wou hij snel al zijn geld overmaken naar familie zodat justitie dat niet kon vorderen.quote:Op woensdag 20 maart 2019 10:01 schreef LazyDave het volgende:
Wat was er nou zo belangrijk voor Gökmen om na de aanslag een geldbedrag over te maken?
Vliegticket naar Turkije, denk ikquote:Op woensdag 20 maart 2019 10:41 schreef speknek het volgende:
[..]
Waarschijnlijk verwachtte hij dood te gaan of opgepakt te worden, dus wou hij snel al zijn geld overmaken naar familie zodat justitie dat niet kon vorderen.
Dat, of hij wilde juist geld op een rekening hebben om te kunnen vluchten.
Hier past het bekende spreekwoord: de put dempen als het kalf al verdronken is.quote:Op woensdag 20 maart 2019 10:39 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
We moeten met zijn allen achter onze hulpdiensten gaan staan en het vooral niet over beleid hebben. Hoe durf je, politici confronteren met de gevolgen van beleid. Je lekker verschuilen achter sentiment, in de rug gesteund door het gros van de media, die lafheid is wel fatsoenlijk?
Je kunt toch ook je beleid verdedigen? Als je er alles aan gedaan hebt is het toch ook genoeg? Iedereen weet dat je niet alles in de hand hebt. Maar als je de stroom oliegeld van haatsjeiks niet wil aanpakken vanwege handelsbelangen heb je gewoon een slecht verhaal.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |