quote:15:01
Burgemeester Jan van Zanen meldt net dat er drie doden zijn gevallen en negen gewonden door de schietpartij in Utrecht.
twitter:GemeenteUtrecht twitterde op maandag 18-03-2019 om 14:54:05Burgemeester Jan van Zanen reageert op het schietincident eerder vandaag https://t.co/PzI6t2tPtX reageer retweet
In het kortquote:quote:
In de Utrechtse wijk Kanaleneiland heeft maandagochtend een schietpartij plaatsgevonden. Het vuur werd geopend op de inzittenden van een tram bij het 24 Oktoberplein. Dit is wat we tot nu toe weten over het incident.
Laatste nieuwsberichtentwitter:PolitieUtrecht twitterde op maandag 18-03-2019 om 14:17:27De politie vraagt u uit te kijken naar de 37-jarige Gökman Tanis (geboren in Turkije) in verband met het incident vanmorgen aan het #24oktoberplein in Utrecht. Benader hem niet zelf maar bel direct de opsporingstiplijn 0800-6070 https://t.co/QZ88s3Wl0k reageer retweet
quote:Ooggetuige Niels (21): ‘Hij schoot op die mensen die die vrouw hielpen’
De 21-jarige Niels zat in de tram in Utrecht waar vanmorgen ‘mogelijke terreurverdachte’ Gökman Tanis begon te schieten. Niels ‘had het gevoel’ dat de dader zich op één persoon richtte. ,,Hij mikte op die mensen die die vrouw probeerde te helpen.”
Niels is net weer thuis, na door de politie te zijn gehoord, nog stevig onder de indruk van wat hij heeft gezien. ,,Het gebeurde in het tramstel achter mij. Er was ineens commotie. De tram kwam stil te staan in een bocht dus ik kon goed zien wat er in het tramstel achter mij gebeurde. De deur van de tram werd geforceerd en er werden ramen ingeslagen. In ons tramstel was verwarring maar bleef het redelijk kalm.”
,,Er was op dat moment op zeker al geschoten in dat tramstel achter mij. Je hoorde van die plop-plop-plop-geluiden, alsof er een geluiddemper op zat. Daarna zag ik mensen naar buiten rennen, echt voor hun leven. Ik had het gevoel dat hij zich speciaal op een iemand richtte want ik zag een vrouw naar buiten kruipen. Omstanders probeerden haar weg te trekken maar toen ze dat deden ging die man speciaal achter haar aan en mikte op die omstanders.”
,,Nee, ik kon niet goed zien hoe hij eruit zag. Hij had een donkere jas aan, normaal postuur, en had een lang pistool in zijn hand. Gewoon zo’n handpistool, geen automatisch wapen, voor zover ik kon zien. Daarna ging ie nog achter iemand aan, met een geel hesje, die die vrouw probeerde te helpen, en daarna kon ik het niet meer zien.”
https://www.ad.nl/binnenl(...)uw-hielpen~abd214eb/
quote:Gezochte Gökmen Tanis stond terecht wegens schieten met vuurwapen en verkrachting
UTRECHT - De 37-jarige Gökmen Tanis, die wordt gezocht vanwege het schietdrama bij het 24 Oktoberplein, is vaak in aanraking geweest met justitie. Hij stond in 2014 terecht omdat hij zou hebben geschoten met een vuurwapen en wegens poging tot doodslag.
Zijn strafblad is lang: hij zou in oktober 2014 een vrouw hebben beledigd en naar haar hebben gespuugd. Ook beledigde en bedreigde hij toen een agent. Tevens zou hij dat jaar onder invloed hebben gereden.
Zeer recent stond hij ook voor de rechter: twee weken terug nog omdat hij een vrouw zou hebben verkracht. Ook zou hij zich onlangs schuldig hebben gemaakt aan het stelen van een fiets en een inbraak in een bedrijfspand. Die delicten dateren van september en oktober vorig jaar.
De verkrachting zou zijn gebeurd in juli 2017 in Utrecht. Precies twee weken geleden was een zogenoemde regiezitting.
De politie heeft een foto van Tanis verspreid. De man, die Turkse roots heeft, zou vanochtend hebben geschoten in of bij een tram op het 24 Oktoberplein. Daarbij is een nog onbekend aantal mensen gewond geraakt en er zijn mogelijk ook mensen overleden. Tanis is nog voortvluchtig.
Liveblogstwitter:PolitieUtrecht twitterde op maandag 18-03-2019 om 16:28:03Het aantal gewonden is zojuist naar beneden bijgesteld. Het gaat om 5 gewonden in plaats van de eerder genoemde 9. Het aantal overledenen is op dit moment onveranderd. https://t.co/9tStbq1f0B reageer retweet
terroristen worden nooit aangehouden.....quote:Op maandag 18 maart 2019 18:28 schreef alpeko het volgende:
[..]
Terreurdaad is toch helemaal niet gunstig voor de huidige coalitie? Vlak voor de Tweede Kamer verkiezingen een incident met Turkse overheidsbekleders kwam Rutte goed uit. Dit niet lijkt me.
quote:Op maandag 18 maart 2019 18:30 schreef Saekerhett het volgende:
Heeft iemand al gezegd dat de hoofdverdachte is aangehouden?
2 wekenquote:Op maandag 18 maart 2019 18:30 schreef warp995 het volgende:
Ben benieuwd hoe lang ie taakstraf krijgt.
Parijs?quote:Op maandag 18 maart 2019 18:30 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
terroristen worden nooit aangehouden.....
Mijn theorie is weer uitgekomen
Nee, maar misschien kan iemand ter bevestiging nog even een foto van de dader posten zodat we allemaal weer weten hoe hij eruit ziet.quote:Op maandag 18 maart 2019 18:30 schreef Saekerhett het volgende:
Heeft iemand al gezegd dat de hoofdverdachte is aangehouden?
Of die zegt nu dat ie niets gedaan heeft en komt er mee wegquote:Op maandag 18 maart 2019 18:31 schreef Gorraay het volgende:
Dat hij zich levend heeft laten pakken maakt een religieus motief weer een ietsiepietsie minder waarschijnlijk.
Dit denkenquote:Op maandag 18 maart 2019 18:30 schreef warp995 het volgende:
Ben benieuwd hoe lang ie taakstraf krijgt.
Vertelt ie dan het een onbegrepen jongen was, en dat ie heel zielig was en hij hier niets aan kon doen...?quote:Op maandag 18 maart 2019 18:31 schreef _--_ het volgende:
blijkbaar heeft z'n vader in Turkije een interview gehouden over dit.
quote:Verdachte Gökmen T. aangehouden
De verdachte van de aanslag in Utrecht, de 37-jarige Gökmen T., is aangehouden, wordt net bekendgemaakt in de persconferentie.
quote:Op maandag 18 maart 2019 18:32 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Hou eens op met die doodsverwensingen trouwens
quote:Op maandag 18 maart 2019 18:32 schreef KennyPowers het volgende:
Deze mongool bij 1vandaag
Ja geschoten ditdat
die is dood of zo
53 x per uur hetzelfde filmpje van Rutte was anders ook wel een aanwijzing.quote:Op maandag 18 maart 2019 18:32 schreef Tomatenboer het volgende:
Zodra ze bouwvakkers gaan interviewen die ook alles maar van horen zeggen hebben meegekregen dan weet je dat ze nutteloos tijd zitten te vullen.
Het was vanmiddag de moeder en het zusje van een bouwvakker die iets gehoord hadquote:Op maandag 18 maart 2019 18:32 schreef Tomatenboer het volgende:
Zodra ze bouwvakkers gaan interviewen die ook alles maar van horen zeggen hebben meegekregen dan weet je dat ze nutteloos tijd zitten te vullen.
Welk dorp?quote:Op maandag 18 maart 2019 18:33 schreef Longcat. het volgende:
Heb echt 9 politie auto's gehoord zojuist dichtbij mijn kleine dorpje naast Utrecht![]()
komt allemaal dichtbij
Koffieshop, nog even een keer lekker stoned worden, de aankomende 20 jaar zal dat niet meer kunnen.quote:Op maandag 18 maart 2019 18:33 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Dus na heel wat uren is hij eindelijk aangehouden net buiten het centrum. Vraag mij af waar hij dan gezeten heeft.
Wat heeft een onderhoudsbedrijf te maken met het stoppen van een verkiezingscampagne?quote:Op maandag 18 maart 2019 18:10 schreef MMXMMX het volgende:
Gewoon reclame tussen journaals word er misselijk van en dan ook nog ff spotje van FDV wat ik al helemaal niet begrijp na de berichtgeving over stoppen campagne
Dagelijks dusquote:Op maandag 18 maart 2019 18:32 schreef Tomatenboer het volgende:
Das ook wel een indicatie ja.quote:Op maandag 18 maart 2019 18:33 schreef Zorro het volgende:
[..]
53 x per uur hetzelfde filmpje van Rutte was anders ook wel een aanwijzing.
Het blijft Kanaleneilandquote:
die kon ik niet live via Facebook en NOS volgenquote:Op maandag 18 maart 2019 18:34 schreef Jimbo het volgende:
[..]
Project urk mattie, dat is waar de fun was
Nou Gevangenen massaal aan de drugsquote:Op maandag 18 maart 2019 18:34 schreef Hathor het volgende:
[..]
Koffieshop, nog even een keer lekker stoned worden, de aankomende 20 jaar zal dat niet meer kunnen.
Urk had één webcam en een geenstijl chatlog.quote:Op maandag 18 maart 2019 18:34 schreef Oscar. het volgende:
[..]
die kon ik niet live via Facebook en NOS volgen
Woon je in de buurt van Enzo Knolquote:Op maandag 18 maart 2019 18:33 schreef Longcat. het volgende:
Heb echt 9 politie auto's gehoord zojuist dichtbij mijn kleine dorpje naast Utrecht![]()
komt allemaal dichtbij
dat was een partijtje sadquote:Op maandag 18 maart 2019 18:35 schreef Jimbo het volgende:
[..]
Urk had één webcam en een geenstijl chatlog.
quote:
Zeist of De Bilt toevallig?quote:Op maandag 18 maart 2019 18:33 schreef Longcat. het volgende:
komt allemaal dichtbij
Toevallig. Wij ookquote:
ja, toen zat ik in Maleisie. CNN en RT zonden dat live uit.quote:Op maandag 18 maart 2019 18:36 schreef Jimbo het volgende:
[..]
Aanslag parijs dan? Die was spannender met life feeds overal
Was zelf ook bang.quote:Op maandag 18 maart 2019 18:37 schreef Aquarii het volgende:
Hij is gearriveerd, de terrorismedeskundige
Zeker. Kees Ouwens, die er is opgegroeid, noemde het in zijn (onleesbare) romans Zinzendorp.quote:
Is Benno Baksteen al geweest?quote:Op maandag 18 maart 2019 18:37 schreef Aquarii het volgende:
Gaat een paar deuren verder openzetten, deze jongeman.quote:Op maandag 18 maart 2019 18:37 schreef Aquarii het volgende:
Groot dorp dan met 65.000 inwonersquote:Op maandag 18 maart 2019 18:37 schreef Gorraay het volgende:
[..]
Zeker. Kees Ouwens, die er is opgegroeid, noemde het in zijn (onleesbare) romans Zinzendorp.
Nee klopt. Maar als het iets qua wraak is, dan zou je denken dat hij zich alleen op die persoon gericht zou hebben en niet nog even 7 anderen raakt.quote:Op maandag 18 maart 2019 18:36 schreef bianconeri het volgende:
Het hele tram verhaal en het verleden van die vent wijst totaal niet op iets terroristisch.
quote:Op maandag 18 maart 2019 18:37 schreef MMXMMX het volgende:
2DE aanslag in de Bijlmer !!!! Nu op sbs 6
Op zich goed dat hij die zaken benoemt. Je ziet hier ook op FOK! hoe makkelijk men "jumpt to conclusions".quote:Op maandag 18 maart 2019 18:38 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Gaat een paar deuren verder openzetten, deze jongeman..
Je bedoelt 'je eigen waarheid'?quote:Op maandag 18 maart 2019 17:59 schreef VeX- het volgende:
[..]
Soms kan je uit beperkte feiten al de waarheid afleiden.
Je bedoelt dat je niet geïnteresseerd bent in hoe het daadwerkelijk zit, omdat je er dan wel eens achter zou kunnen komen dat je vraagtekens moet gaan stellen bij je eigen verzinsels?quote:Tenzij je de waarheid natuurlijk niet wilt weten (zoals bijvoorbeeld bepaalde politiek correcten onder ons).
Valt wel mee hoor.quote:Op maandag 18 maart 2019 18:39 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Op zich goed dat hij die zaken benoemt. Je ziet hier ook op FOK! hoe makkelijk men "jumpt to conclusions".
Dit ja.quote:Op maandag 18 maart 2019 18:40 schreef Pizzakoppo het volgende:
Mooi hoe de vijf dronken boeren die een bierfleske op een moskee gooiden wel in het lijstje voorkomt maar de aanslag op Cs met de suikerspiegel onzin niet.
Volgens kennissen was hij de laatste tijd snel geradicaliseerd, liet een baard staan en ging djellaba's dragen, dus het kan ook niet uitgesloten worden. Je hoort wel vaker dat kruimeldieven en potheads van het ene op het andere moment een draai van 180 graden maken en ineens de religek gaan uithangen.quote:Op maandag 18 maart 2019 18:36 schreef bianconeri het volgende:
Het hele tram verhaal en het verleden van die vent wijst totaal niet op iets terroristisch.
NOS?!quote:Op maandag 18 maart 2019 18:40 schreef Xan21 het volgende:
Quel Bullshit NOS met je terreurexpertje...
Mja, als je zijn verleden er bij pakt lijkt me het dat hij niet echt diep nadenkt over zijn acties.quote:Op maandag 18 maart 2019 18:38 schreef franklop het volgende:
[..]
Nee klopt. Maar als het iets qua wraak is, dan zou je denken dat hij zich alleen op die persoon gericht zou hebben en niet nog even 7 anderen raakt.
Tja het is de NOS he...quote:Op maandag 18 maart 2019 18:40 schreef Pizzakoppo het volgende:
Mooi hoe de vijf dronken boeren die een bierfleske op een moskee gooiden wel in het lijstje voorkomt maar de aanslag op Cs met de suikerspiegel onzin niet.
zwart...quote:Op maandag 18 maart 2019 18:42 schreef Jimbo het volgende:
Ik miste die aanslag op de koninging nog
Dat vond ik meer terreur. die gast in dat rode autotje (IK ZIE EEN THEMA!) op mensen inreed
Ik ben ook gewoon boodschappen gaan doen hoor, en er liepen genoeg andere mensen rond ook.quote:Op maandag 18 maart 2019 18:41 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Dat mensen werden opgeroepen om binnen te blijven maakte het wel lastig om te vluchten. Je valt wel op als je toch de straat opgaat als het verder rustig is.
fixed, net nog even de beelden gekekenquote:
Op de Belgische radio in elk geval elk half uur een update er over.quote:Op maandag 18 maart 2019 18:43 schreef Aquarii het volgende:
Ook belangrijk, wat zeggen de buitenlandse media.
Dr Clavan is er ook nogquote:Op maandag 18 maart 2019 18:32 schreef Aquarii het volgende:
In de studio een vraag aan de verslaggever ter plaatse; 'we hebben net gehoord dat de verdachte is aangehouden, wat weet jij?' Verslaggever: 'Ja, we hebben net vernomen dat de verdachte is aangehouden'
Dat zegt de mensen nog wel wat hoor.quote:Op maandag 18 maart 2019 18:43 schreef Gorraay het volgende:
Mumbai zegt de meeste mensen blijkbaar al niks meer. Zo gewoon is het geworden.
Ik zag vanmiddag Richard Quest van CNN bij de tram staan. Vorige week, toen-ie de Brexitstemmingen becommentarieerde, noemde hij Mark Rutte nog de prime minister of Denmark.quote:Op maandag 18 maart 2019 18:43 schreef Aquarii het volgende:
Ook belangrijk, wat zeggen de buitenlandse media.
quote:Op maandag 18 maart 2019 18:43 schreef monkyyy het volgende:
Rutte speelde niet Imagine op een piano op een station. dat was #FAKENEWS
Maar wel veel minder dan normaal. En zo'n dader is ook meer geneigd binnen te blijven. Is gewoon te voet van Tichelaarslaan naar Oudenoord gegaan, dat is een dikke vijf minuten, en daar blijven schuilen.quote:Op maandag 18 maart 2019 18:42 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ik ben ook gewoon boodschappen gaan doen hoor, en er liepen genoeg andere mensen rond ook.
Hij komt niet verder dan Kortjakjequote:Op maandag 18 maart 2019 18:43 schreef monkyyy het volgende:
Vraag me nou echt af of dat werkt... Ik heb een baard, lang haar en ik herken mezelf niet eens op mn eigen paspoortquote:
quote:Op maandag 18 maart 2019 18:43 schreef monkyyy het volgende:
twitter:geertwilderspvv twitterde op maandag 18-03-2019 om 18:45:44Of motivatie verdachte Turk nu relatiegerelateerd of terrorisme is, hoe kan iemand met een strafblad vol misdrijven van doodslag tot diefstal, vernieling en verkrachting vrij rondlopen en met een wapen in een tram onschuldige mensen doodschieten??Leg dat eens uit Rutte. reageer retweet
Dan mag ik van mn pappa en mamma nooit meer op internetquote:Op maandag 18 maart 2019 18:46 schreef MrBadGuy het volgende:
Gaan ze bij EenVandaag zo ook dit topic voorlezen?
Ik had ook wel verwacht dat hij al in DLD zou zijn. Volgens mij was het geen goed voorbereidde aanslagquote:Op maandag 18 maart 2019 18:45 schreef WheeledWarrior het volgende:
En een uur geleden nog zo'n user maar blaten over falende grenscontroles in Griekenland etc
Zo'n gast komt echt niet ver, dat blijkt maar weer.
Misschien wilde hij nog snel een voorschotje halen bij de soos.quote:Op maandag 18 maart 2019 18:45 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Maar wel veel minder dan normaal. En zo'n dader is ook meer geneigd binnen te blijven. Is gewoon te voet van Tichelaarslaan naar Oudenoord gegaan, dat is een dikke vijf minuten, en daar blijven schuilen.
quote:Op maandag 18 maart 2019 18:46 schreef MrBadGuy het volgende:
Gaan ze bij EenVandaag zo ook dit topic voorlezen?
Groot geweerquote:Op maandag 18 maart 2019 18:38 schreef Fokkiebaby het volgende:
Tanis werd aangehouden in een woning op de Oudenoord, dat is dichtbij waar hij de gekaapte auto, een rode Renault Clio, achterliet. Er werd als sinds 13u vanmiddag met man en macht naar hem gezocht. Hij is voorlopig de hoofdverdachte van de dood van drie mensen in de tram op weg naar Utrecht CS. Tanis zou daar met een groot geweer om zich heen hebben geschoten
Ik had liever gezien dat hij dat wat 'geruislozer' had gedaan, op een motor ofzo, zoals de School Holleeder.quote:Op maandag 18 maart 2019 18:46 schreef littlemindy het volgende:
Klinkt mij in de oren als een afrekening, gericht op bepaald persoon schieten.
[...]
Makkelijk schoppen voor Greet.quote:Op maandag 18 maart 2019 18:47 schreef Infection het volgende:
twitter:geertwilderspvv twitterde op maandag 18-03-2019 om 18:45:44Of motivatie verdachte Turk nu relatiegerelateerd of terrorisme is, hoe kan iemand met een strafblad vol misdrijven van doodslag tot diefstal, vernieling en verkrachting vrij rondlopen en met een wapen in een tram onschuldige mensen doodschieten??Leg dat eens uit Rutte. reageer retweet
Ah, Wilders staat nog steeds in campagnestand.quote:Op maandag 18 maart 2019 18:47 schreef Infection het volgende:
Ik zou zelfs het woord Turk daarbij weghalen. Iemand met zo'n recentelijk strafblad moet in de bak zitten. Of het nou een Nederlander, Turk, Belg of een Nigeriaan is.quote:Op maandag 18 maart 2019 18:47 schreef Infection het volgende:
Het was dan ook geen aanslag.quote:Op maandag 18 maart 2019 18:47 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
Ik had ook wel verwacht dat hij al in DLD zou zijn. Volgens mij was het geen goed voorbereidde aanslag
Feit dat hij hem aanspreekt met Turk zegt genoeg. Godsamme zeg.quote:Op maandag 18 maart 2019 18:47 schreef Infection het volgende:
toch 4 malloten op mijn facebook die zichzelf als veilig gemarkeerd hebbenquote:Op maandag 18 maart 2019 18:47 schreef Bocaj het volgende:
Toch raar die 1700 mensen op ikbenveilig......
Je belt toch ff?
Het is toch gewoon een Turk?quote:Op maandag 18 maart 2019 18:48 schreef _--_ het volgende:
[..]
Feit dat hij hem aanspreekt met Turk zegt genoeg. Godsamme zeg.
Hier kan je het alleen maar eens mee zijn.quote:Op maandag 18 maart 2019 18:47 schreef Infection het volgende:
Kan hij niet even op zijn handen gaan zitten tot morgen.quote:Op maandag 18 maart 2019 18:47 schreef Infection het volgende:
Echt hoor. Triest.quote:Op maandag 18 maart 2019 18:48 schreef asco het volgende:
Kijk, dat dit land naar de verdoemenis gaat dat weet ik al een tijdje.
Maar de totale kansloosheid op tv vandaag, man man man. Wat een achterlijk en bang volk zijn we toch geworden. Triest.
Wat moet je dan zeggen?quote:Op maandag 18 maart 2019 18:48 schreef _--_ het volgende:
[..]
Die mogen ze weleens neersxhietenquote:Op maandag 18 maart 2019 18:46 schreef monkyyy het volgende:
Ondertussen gebruikt Erdogan beelden van de aanslag in Nieuw-Zeeland in zijn campagne.
https://www.bloomberg.com(...)s&utm_source=twitter
Het is toch ook een Turk?quote:Op maandag 18 maart 2019 18:48 schreef _--_ het volgende:
[..]
Zolang ik me aan de user policy op FOK! houd, bepaal jij niet welke meningen ik formuleer en hoe lang ik daarmee wacht.quote:Op maandag 18 maart 2019 17:35 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Probeer nog een klein beetje fatsoen op te brengen en wacht een paar dagen voor je je politieke agenda over de ruggen van slachtoffers gaat pushen.
Wat dan?quote:Op maandag 18 maart 2019 18:50 schreef _--_ het volgende:
Godsamme mensen die ook nog eens zo onwetend of 'naiëf' reageren op mijn post.
Kap eens even om bij elke keer dat het woord 'Turk' valt in de paniekmodus te schieten, bij voorbaat dank.quote:
Kan je nagaan als er echt een keer wat aan de hand is. :Squote:Op maandag 18 maart 2019 18:48 schreef asco het volgende:
Kijk, dat dit land naar de verdoemenis gaat dat weet ik al een tijdje.
Maar de totale kansloosheid op tv vandaag, man man man. Wat een achterlijk en bang volk zijn we toch geworden. Triest.
Foei. Geert voert campagne. En vanmiddag zei hij nog met grafstem dat zulks niet gepast was.quote:Op maandag 18 maart 2019 18:49 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Hier kan je het alleen maar eens mee zijn.
Ik ben het weinig met hem eens, maar deze keer volledig.quote:Op maandag 18 maart 2019 18:47 schreef Infection het volgende:
Als dit campagne voeren is, dan voert hij altijd campagne (wat misschien ook wel zo is).quote:Op maandag 18 maart 2019 18:51 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Foei. Geert voert campagne. En vanmiddag zei hij nog met grafstem dat zulks niet gepast was.
Ik dacht dat de verkiezingscampagne gestopt was?quote:Op maandag 18 maart 2019 18:47 schreef Infection het volgende:
Zijn gewoon terechte vragen van Geertquote:Op maandag 18 maart 2019 18:49 schreef Chia het volgende:
[..]
Kan hij niet even op zijn handen gaan zitten tot morgen.dan bestaat Twitter ook echt nog wel.
Hypocriete kneus met zijn valse campagnestopbeloftes.
Idd, erg schijnheilig.quote:Op maandag 18 maart 2019 18:51 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Foei. Geert voert campagne. En vanmiddag zei hij nog met grafstem dat zulks niet gepast was.
#werkenbijdenosquote:Op maandag 18 maart 2019 18:40 schreef Pizzakoppo het volgende:
Dat is het probleem hier?quote:Op maandag 18 maart 2019 18:51 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Die zijn morgen dan ook nog steeds terecht.quote:Op maandag 18 maart 2019 18:51 schreef superniger het volgende:
[..]
Zijn gewoon terechte vragen van Geert
Inderdaad.quote:Op maandag 18 maart 2019 18:52 schreef Razor21 het volgende:
Godsklere we moeten nu ook niet doen alsof er een mega aanslag in Utrecht is geweest:
Van onderdak, eten en kleding voor de mensen die erbij zijn geweest https://www.facebook.com/(...)ffer&source=bookmark
Hij had dat over een campagnestop niet hoeven zeggen. Deed Thierry ook niet.quote:Op maandag 18 maart 2019 18:52 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Dat is het probleem hier?Ongelofelijk zeg.
Ja stel je voor dat je de feiten benoemd, dat kan toch niet man. Kwetsend voor die arme jongen.quote:Op maandag 18 maart 2019 18:48 schreef _--_ het volgende:
[..]
Wacht maar tot je de verklaringen van denk zietquote:Op maandag 18 maart 2019 18:52 schreef westwoodblvd het volgende:
Een tragedie misbruiken om zieltjes te winnen. PVV en FVD laten weer hun ware gezicht zien.
Als een tweet al “campagne” is, dan is het 365 dagen per jaar campagne.quote:Op maandag 18 maart 2019 18:51 schreef westwoodblvd het volgende:
[..]
Ik dacht dat de verkiezingscampagne gestopt was?
Geertje.quote:Op maandag 18 maart 2019 18:47 schreef Infection het volgende:
Er hoeven heel veel dingen niet, maar het kan en mag zeker.quote:Op maandag 18 maart 2019 18:52 schreef Chia het volgende:
[..]
Hij had dat niet hoeven zeggen. Deed Thierry ook niet.
Wat is dit nou weer voor flauwekul? De wereld stopt niet opeens met draaien door zoiets.quote:Op maandag 18 maart 2019 18:52 schreef westwoodblvd het volgende:
Een tragedie misbruiken om zieltjes te winnen. PVV en FVD laten weer hun ware gezicht zien.
twitter:maxuitutrecht twitterde op maandag 18-03-2019 om 18:39:53Verdachte recht voor mijn huis opgepakt #Utrecht #24oktoberplein https://t.co/yypnuVAxKt reageer retweet
niemand gaat naar de stembus voor de provinciale verkiezingen johquote:Op maandag 18 maart 2019 18:51 schreef westwoodblvd het volgende:
[..]
Ik dacht dat de verkiezingscampagne gestopt was?
Waarom belt hij Rutte gewoon niet met zijn vraag?quote:Op maandag 18 maart 2019 18:47 schreef Infection het volgende:
Gratis vretenquote:Op maandag 18 maart 2019 18:52 schreef Razor21 het volgende:
Godsklere we moeten nu ook niet doen alsof er een mega aanslag in Utrecht is geweest:
Van onderdak, eten en kleding voor de mensen die erbij zijn geweest https://www.facebook.com/(...)ffer&source=bookmark
Ik ben niet tegen een 'tweede kans', maar op basis van de tot nu toe geleverde informatie over deze zak zand kan inderdaad geconcludeerd worden dat hij sinds jaar en dag al onverbeterlijk lijkt. Bij dit soort figuren mag van mij ook harder worden opgetreden.quote:Op maandag 18 maart 2019 18:51 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik ben het weinig met hem eens, maar deze keer volledig.
De focus ligt in Nederland altijd bij de belangen van daders; nooit bij (potentiële) slachtoffers. Dit is het zoveelste voorbeeld van een niet genoeg gestrafte recidivist die onschuldige doden veroorzaakt.
Het is gewoon zwak om terug te krabbelen.quote:Op maandag 18 maart 2019 18:53 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Er hoeven heel veel dingen niet, maar het kan en mag zeker.
Eens. Valt niet uit te leggen aan de bevolking. Maar ondertussen wel creatief met de cijfertjes bezig zodat het lijkt alsof de criminaliteit naar beneden gaat. VVD moet zich kapot schamen.quote:Op maandag 18 maart 2019 18:47 schreef Infection het volgende:
LOL. Godverdomme zeg....quote:Op maandag 18 maart 2019 18:47 schreef Infection het volgende:
twitter:geertwilderspvv twitterde op zondag 17-03-2019 om 13:54:31Walgelijke aanslag Christchurch. Geweld verdient altijd krachtige veroordeling. Wel jammer dat linkse verontwaardiging altijd veel minder is bij aanslagen in de naam van Allah. Feit blijft dat ideologie islam en vrijheid niet samengaan en de islam niet bij onze samenleving hoort. reageer retweet
Max zijn huis wordt straks overspoeld met verslaggevers, journalisten en televisiestationsquote:Op maandag 18 maart 2019 18:53 schreef franklop het volgende:
twitter:maxuitutrecht twitterde op maandag 18-03-2019 om 18:39:53Verdachte recht voor mijn huis opgepakt #Utrecht #24oktoberplein https://t.co/yypnuVAxKt reageer retweet
This Sunday I will open my small creative arts studio in a safe space for anyone wishing to share their story of any time they felt unsafe/needing witnessing or who is needing some community/comfort. We will explore together how to create a place where this can happen. I'm a qualified trauma therapist. PM me if you are interested in co-facilitating or wish to attend. Limited space (about 12 people), but we can make room for more by holding two sessions if necessary.quote:Op maandag 18 maart 2019 18:52 schreef Razor21 het volgende:
FvD Utrecht 3 dodentwitter:thierrybaudet twitterde op vrijdag 15-03-2019 om 10:11:05Vreselijk nieuws over aanslagen op moskeeën in Nieuw-Zeeland. Mijn gedachten gaan uit naar alle slachtoffers en nabestaanden. reageer retweet
twitter:fvdemocratie twitterde op maandag 18-03-2019 om 14:17:27Naar aanleiding van de gebeurtenissen in #Utrecht heeft Forum voor Democratie besloten alle flyer-activiteiten in heel NL per direct stop te zetten. De #FVD bijeenkomst vanavond in het Kurhaus gaat - in aangepaste vorm - wél door. Juist nu willen we met elkaar in gesprek gaan. reageer retweet
Rutte gaat daar niet over hè. Eens dat dit eigenaardig is verder en dat dat niet zou moeten kunnen, maar er zal wel een reden zijn wrs.quote:Op maandag 18 maart 2019 18:51 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik ben het weinig met hem eens, maar deze keer volledig.
De focus ligt in Nederland altijd bij de belangen van daders; nooit bij (potentiële) slachtoffers. Dit is het zoveelste voorbeeld van een niet genoeg gestrafte recidivist die onschuldige doden veroorzaakt.
Ja heel de wereld heeft allemaal aanslagen en wij nietquote:Op maandag 18 maart 2019 18:54 schreef Schuifpui het volgende:
Mijn god wat een massahysterie zeg.
Vervelend hoor voor de betrokkenen. En ik was zelf ook wel blij dat m'n ma terugappte, omdat ze ook altijd die tram pakt. Maar de media en de autoriteiten zijn wel lekker aan het overdrijven. Het NOS en Eenvandaag lopen te geilen op het woord aanslag. Alsof je er dan pas bijhoort internationaal gezien.
Iets met een ver-van-ons-bed show.quote:Op maandag 18 maart 2019 18:55 schreef _--_ het volgende:
FvD nieuw-zeeland 50 dodenFvD Utrecht 3 dodentwitter:thierrybaudet twitterde op vrijdag 15-03-2019 om 10:11:05Vreselijk nieuws over aanslagen op moskeeën in Nieuw-Zeeland. Mijn gedachten gaan uit naar alle slachtoffers en nabestaanden. reageer retweet
twitter:fvdemocratie twitterde op maandag 18-03-2019 om 14:17:27Naar aanleiding van de gebeurtenissen in #Utrecht heeft Forum voor Democratie besloten alle flyer-activiteiten in heel NL per direct stop te zetten. De #FVD bijeenkomst vanavond in het Kurhaus gaat - in aangepaste vorm - wél door. Juist nu willen we met elkaar in gesprek gaan. reageer retweet
Als hij antwoord wil kan hij het vanuit de Kamer vragen aan de minister of niet dan?quote:Op maandag 18 maart 2019 18:51 schreef superniger het volgende:
[..]
Zijn gewoon terechte vragen van Geert
Ga toch weg man.quote:Op maandag 18 maart 2019 18:56 schreef Infection het volgende:
[..]
Iets met een ver-van-ons-bed show.
Die policy is vandaag opgeheven heb ik het idee.quote:Op maandag 18 maart 2019 18:49 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Zolang ik me aan de user policy op FOK! houd, bepaal jij niet welke meningen ik formuleer en hoe lang ik daarmee wacht.
Het is inmiddels steeds duidelijker aan het worden dat deze dader een lang strafblad heeft. De bestraffing van eerdere overtredingen is van dusdanige aard geweest dat hij vandaag drie mensen heeft doodgeschoten.
De straffen in Nederland zijn lang niet streng genoeg. En onschuldige burgers zijn daar het slachtoffer van.
Dat de politie daar tijd voor heeft. Het bekeuren van automobilisten voor pietluttige verkeersovertredingen heeft ineens geen prioriteit meer?quote:Op maandag 18 maart 2019 18:53 schreef franklop het volgende:
Wat is erquote:Op maandag 18 maart 2019 18:55 schreef _--_ het volgende:
FvD nieuw-zeeland 50 dodenFvD Utrecht 3 dodentwitter:thierrybaudet twitterde op vrijdag 15-03-2019 om 10:11:05Vreselijk nieuws over aanslagen op moskeeën in Nieuw-Zeeland. Mijn gedachten gaan uit naar alle slachtoffers en nabestaanden. reageer retweet
Dus toch bij de Tichelaarlaan. Gewoon tien meter van de auto vandaan. Kanaleneiland onterecht gedemoniseerd dit dat alles.quote:Op maandag 18 maart 2019 18:46 schreef trein2000 het volgende:
Verdachte aangehouden in de omgeving van de oude noord. Wordt nu verhoord
Tja heel veel verder dan nieuw zeeland wordt het nietquote:Op maandag 18 maart 2019 18:56 schreef Infection het volgende:
[..]
Iets met een ver-van-ons-bed show.
Jij begrijpt oprecht niet dat een aanslag in Nederland meer impact heeft op Nederland dan een aanslag in Nieuw-Zeeland?quote:Op maandag 18 maart 2019 18:55 schreef _--_ het volgende:
De DSI is wel ff iets anders dan "politie"quote:Op maandag 18 maart 2019 18:56 schreef Boezeidekoe het volgende:
[..]
Dat de politie daar tijd voor heeft. Het bekeuren van automobilisten voor pietluttige verkeersovertredingen heeft ineens geen prioriteit meer?
Dat zeg ik niet. Je moet niet zeggen dat je vandaag stopt met campagne vieren als je dan 's avonds toch stiekem weer je stokpaardje gaat berijden.quote:
Maakt de politie zichzelf ook schuldig aan. Vandaag nog komt notabene naar buiten dat er veel meer geweldsdelicten zijn geweest op oudjaarsavond dan men officieel naar buiten heeft gebracht, omdat veel agenten achteraf liever niet geconfronteerd worden met de afhandeling, want te tijdrovend.quote:Op maandag 18 maart 2019 18:54 schreef Moustachio het volgende:
[..]
Eens. Valt niet uit te leggen aan de bevolking. Maar ondertussen wel creatief met de cijfertjes bezig zodat het lijkt alsof de criminaliteit naar beneden gaat. VVD moet zich kapot schamen.
Geert moet zijn eigen keuzes maken maar ik vind het nogal een zwaktebod om eerst te zeggen dat je met campagne stopt en dan een paar uur later dit soort - puur politieke - tweets te gaan sturen.quote:Op maandag 18 maart 2019 18:53 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Wat is dit nou weer voor flauwekul? De wereld stopt niet opeens met draaien door zoiets.
Verander FvD door elke andere partij of zelfs door de NOS en je hebt hetzelfde. Misschien is het een groter voor Nederland, omdat het in Nederland plaatsvindt ipv letterlijk de andere kant van de wereld?quote:Op maandag 18 maart 2019 18:55 schreef _--_ het volgende:
Wat is hier zo vreemd aan? Ik begrijp de ophef niet zoquote:Op maandag 18 maart 2019 18:55 schreef _--_ het volgende:
Nieuw-Zeeland he, niet Zeeland, Nieuw-Zeeland ligt aan de andere kant van de wereld. Ik hoop dat je het verschil dan wel snapt hoop ik.quote:Op maandag 18 maart 2019 18:55 schreef _--_ het volgende:
Dit dus.quote:Op maandag 18 maart 2019 18:57 schreef westwoodblvd het volgende:
[..]
Geert moet zijn eigen keuzes maken maar ik vind het nogal een zwaktebod om eerst te zeggen dat je met campagne stopt en dan een paar uur later dit soort - puur politieke - tweets te gaan sturen.
Wat wil je hiermee zeggen?quote:Op maandag 18 maart 2019 18:55 schreef _--_ het volgende:
Kanaaleiland ligt dan ook in Turkije toch.quote:Op maandag 18 maart 2019 18:55 schreef _--_ het volgende:
Prima toch, je niet laten tegenhouden door zo iets. Laten we niet overdrijven het is niet of er nou écht iets groots gebeurd is.quote:Op maandag 18 maart 2019 18:55 schreef _--_ het volgende:
Boulevard genot met alle deskundigenquote:
Al aan gedacht dat Nieuw-Zeeland aan de andere kant van de wereld ligt? Je kan moeilijk de politiek van daar hier in NL over gaan beslissenquote:Op maandag 18 maart 2019 18:55 schreef _--_ het volgende:
Heb ik echt een hekel aan, aan dat Boulevard.quote:Op maandag 18 maart 2019 18:58 schreef Razor21 het volgende:
[..]
Boulevard genot met alle deskundigen
Klopt dat moet echt snel veranderen.quote:Op maandag 18 maart 2019 18:57 schreef Hathor het volgende:
[..]
Maakt de politie zichzelf ook schuldig aan. Vandaag nog komt notabene naar buiten dat er veel meer geweldsdelicten zijn geweest op oudjaarsavond dan men officieel naar buiten heeft gebracht, omdat veel agenten achteraf liever niet geconfronteerd worden met de afhandeling, want te tijdrovend.
>niet laten tegenhoudenquote:Op maandag 18 maart 2019 18:57 schreef Jimbo het volgende:
[..]
Prima toch, je niet laten tegenhouden door zo iets. Laten we niet overdrijven het is niet of er nou écht iets groots gebeurd is.
In andere landen gebeurt dit 2x per week
Ik heb persoonlijk nauwelijks problemen. Hoewel ik nu een griepje te pakken heb.quote:Op maandag 18 maart 2019 18:52 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Dat is het probleem hier?Ongelofelijk zeg.
Andere landen zijn meestal bananenrepublieken.quote:Op maandag 18 maart 2019 18:57 schreef Jimbo het volgende:
[..]
Prima toch, je niet laten tegenhouden door zo iets. Laten we niet overdrijven het is niet of er nou écht iets groots gebeurd is.
In andere landen gebeurt dit 2x per week
Jij dacht dat die aanslag in Zeeland was gebeurd he?quote:Op maandag 18 maart 2019 18:59 schreef _--_ het volgende:
[..]
>niet laten tegenhouden
stopt per direct met flyeren omdat een doorgedraaide turk wraak neemt op zijn vrouw/vriendin etc idk.
vs.
stereotypisch bericht bij 50 doden.
Slechte wijken in de US enzo.. standaard iets daarquote:Op maandag 18 maart 2019 18:59 schreef Linkse_krijger het volgende:
[..]
Andere landen zijn meestal bananenrepublieken.
Thierry is in de meeste discussies ook wel een draaikont. Het is dat de FvD een hype is op het moment.quote:Op maandag 18 maart 2019 18:57 schreef Chia het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet. Je moet niet zeggen dat je vandaag stopt met campagne vieren als je dan 's avonds toch stiekem weer je stokpaardje gaat berijden.
Doe zulke beloftes dan gewoon niet. Dat is erg ruggegraatloos en draaikonterig.Terechte vragen zijn morgen ook nog wel terecht.
Geert moet gewoon opbokken. Het is nu tijd voor Thierry. En die koos er in ieder geval wel direct voor om niet zijn campagne stil te leggen.
Als het een terechte vraag is mag die toch wel gewoon gesteld worden? Zeker omdat meer mensen dit denken. Ongeacht of het aansluit bij je campagne of niet.quote:Op maandag 18 maart 2019 18:57 schreef Chia het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet. Je moet niet zeggen dat je vandaag stopt met campagne vieren als je dan 's avonds toch stiekem weer je stokpaardje gaat berijden.
Doe zulke beloftes dan gewoon niet. Dat is erg ruggegraatloos en draaikonterig.Terechte vragen zijn morgen ook nog wel terecht.
Geert moet gewoon opbokken. Het is nu tijd voor Thierry. En die koos er in ieder geval wel direct voor om niet zijn campagne stil te leggen.
Ik begrijp werkelijk niet wat er mis is met Baudets tweet over Christchurch, of die over Utrecht. Maar wie een hond wil slaan....quote:Op maandag 18 maart 2019 18:56 schreef Linkse_krijger het volgende:
[..]
Jij begrijpt oprecht niet dat een aanslag in Nederland meer impact heeft op Nederland dan een aanslag in Nieuw-Zeeland?
Ohjee, hopelijk kan Matthijs dat psychisch een beetje aan.quote:
Failed statesquote:Op maandag 18 maart 2019 18:59 schreef Linkse_krijger het volgende:
[..]
Andere landen zijn meestal bananenrepublieken.
quote:
Komt wel erg dicht bijquote:Op maandag 18 maart 2019 18:53 schreef franklop het volgende:
Belachelijkquote:
Tijd voor Remco Breuker.quote:Op maandag 18 maart 2019 19:00 schreef Bolasie het volgende:
[..]
Het woord aanslag hoeft alleen te vallen en mevrouw is niet van de tv af te slaan hoor.
Astrid is de minst capabele journaal presentator.quote:
Wat moet je dan? Omdat er 50 aan de andere kant van de wereld neergeschoten zijn alles op stelten zetten? Het is niet of je daar ook maar iets mee te maken hebt verder.quote:Op maandag 18 maart 2019 18:59 schreef _--_ het volgende:
[..]
>niet laten tegenhouden
stopt per direct met flyeren omdat een doorgedraaide turk wraak neemt op zijn vrouw/vriendin etc idk.
vs.
stereotypisch bericht bij 50 doden.
Men loopt gewoon te zoeken. Slaat helemaal nergens op.quote:Op maandag 18 maart 2019 19:00 schreef Gorraay het volgende:
[..]
Ik begrijp werkelijk niet wat er mis is met Baudets tweet over Christchurch, of die over Utrecht. Maar wie een hond wil slaan....
quote:
Nee, wtfquote:Op maandag 18 maart 2019 18:59 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Jij dacht dat die aanslag in Zeeland was gebeurd he?
Terechte vragen mogen morgen toch ook nog steeds gesteld worden?quote:Op maandag 18 maart 2019 19:00 schreef warp995 het volgende:
[..]
Als het een terechte vraag is mag die toch wel gewoon gesteld worden? Zeker omdat meer mensen dit denken. Ongeacht of het aansluit bij je campagne of niet.
Precies, het is gewoon campagne voeren ipv oprechte interesse in het antwoord.quote:Op maandag 18 maart 2019 18:53 schreef monkyyy het volgende:
[..]
Waarom belt hij Rutte gewoon niet met zijn vraag?
Plus mensen die in de buurt waren. Lijkt idd gewoon een familiedrama, niets meer dan dat...quote:Op maandag 18 maart 2019 19:00 schreef Bzzzzt het volgende:
Ik heb gehoord dat het de ex vrouw/vriendin van zijn broer was die het moest ontgelden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |