Ongeveer 2 minuten. De scan auto is maar een keer langs gereden toen ik er net stond, motor draaide nog.quote:Op vrijdag 15 maart 2019 13:31 schreef Aurelius het volgende:
Bij ons in de buurt wordt je 2x gescanned met minstens een kwartier verschil. Als je bij de tweede keer nog steeds niet hebt betaald krijg je een bon. Hoe lang zat je in je auto?
Dit dus. Anders is het een momentopname, moeilijk hard te maken met alleen een scan dat het parkeren is en wellicht aan te vechten.quote:Op vrijdag 15 maart 2019 13:31 schreef Aurelius het volgende:
Bij ons in de buurt wordt je 2x gescanned met minstens een kwartier verschil. Als je bij de tweede keer nog steeds niet hebt betaald krijg je een bon. Hoe lang zat je in je auto?
Heb je een ticket gehaald voor die 2 minuten dat je er stond?quote:Op vrijdag 15 maart 2019 13:33 schreef Rose_Red het volgende:
[..]
Ongeveer 2 minuten. De scan auto is maar een keer langs gereden toen ik er net stond, motor draaide nog.
Ja maar ik ben maar een keer gescand, in dit artikel staat dat ze een nacontrole moeten doen. Dat is niet gebeurd want toen was ik alweer wegquote:Op vrijdag 15 maart 2019 13:37 schreef awiebo het volgende:
[..]
Dit dus. Anders is het een momentopname, moeilijk hard te maken met alleen een scan dat het parkeren is en wellicht aan te vechten.
Stilstaan is niet langer dan nodig stilstaan voor in en uitstappen van personen of lossen en laden van goederen.
Stond je er na laten we zeggen 2 minuten nog stond je wel degelijk geparkeerd.
Nee, ik ben m'n auto niet eens uitgeweest.quote:Op vrijdag 15 maart 2019 13:37 schreef zarGon het volgende:
[..]
Heb je een ticket gehaald voor die 2 minuten dat je er stond?
Waar lees je dat ik dat niet van plan was?quote:Op vrijdag 15 maart 2019 13:44 schreef genakt het volgende:
oftewel je stond geparkeerd en hebt niet betaald
Heb zelf de ervaring 'parkeren = ticket halen/betalen' is.quote:Op vrijdag 15 maart 2019 13:31 schreef Aurelius het volgende:
Dus je hebt geparkeerd en niet betaald.quote:Op vrijdag 15 maart 2019 13:42 schreef Rose_Red het volgende:
[..]
Nee, ik ben m'n auto niet eens uitgeweest.
Je hebt het niet gedaan. Heb jij een kaartje een minuut na de scan zal je bewaar wel toegekend worden. Nu heb je gewoon niet betaald geparkeerd.quote:Op vrijdag 15 maart 2019 13:45 schreef Rose_Red het volgende:
[..]
Waar lees je dat ik dat niet van plan was?
Wat is dit nou weer.quote:Op vrijdag 15 maart 2019 13:45 schreef Rose_Red het volgende:
[..]
Hier:quote:Op vrijdag 15 maart 2019 13:45 schreef Rose_Red het volgende:
[..]
Ik denk dat bezwaar maken alleen kans van slagen heeft als je daadwerkelijk kunt aantonen dat je een geldig parkeerkaartje (of transactie uit parkmobile ofzo) kunt tonen van net na de boete. Zonder enig bewijs dat je van plan was daar netjes betaald te parkeren heb je gewoon pech...quote:Op vrijdag 15 maart 2019 13:42 schreef Rose_Red het volgende:
[..]
Dit inderdaad, gewoon je transactie tonen van net na de boete. Niks aan de hand.quote:Op vrijdag 15 maart 2019 13:49 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Hier:[..]
Ik denk dat bezwaar maken alleen kans van slagen heeft als je daadwerkelijk kunt aantonen dat je een geldig parkeerkaartje (of transactie uit parkmobile ofzo) kunt tonen van net na de boete. Zonder enig bewijs dat je van plan was daar netjes betaald te parkeren heb je gewoon pech...
Ja die heb ik maar die is wel pas van ongeveer een half uur later. Was op een parkeerplaats voor vergunninghouders.quote:Op vrijdag 15 maart 2019 13:53 schreef Leonos het volgende:
[..]
Dit inderdaad, gewoon je transactie tonen van net na de boete. Niks aan de hand.
quote:Op vrijdag 15 maart 2019 13:57 schreef Rose_Red het volgende:
[..]
Ja die heb ik maar die is wel pas van ongeveer een half uur later. Was op een parkeerplaats voor vergunninghouders.
Ik ga dat inderdaad wel proberen ja.quote:Op vrijdag 15 maart 2019 14:03 schreef zarGon het volgende:
[..].
Verhaal wordt alleen maar mooier.
Jaaa, dien een bezwaar in. Bezwaartekst: ik ben de auto niet uitgestapt.
Sarcasme, leer het herkennenquote:Op vrijdag 15 maart 2019 14:04 schreef Rose_Red het volgende:
[..]
Ik ga dat inderdaad wel proberen ja.
Ik vind deze ook mooi:quote:
quote:Op vrijdag 15 maart 2019 13:24 schreef Rose_Red het volgende:
De auto stond netjes in een vak, dus niet ergens waar het niet mag, ik zat er zelf nog in.
quote:Op vrijdag 15 maart 2019 13:57 schreef Rose_Red het volgende:
[..]
Ja die heb ik maar die is wel pas van ongeveer een half uur later. Was op een parkeerplaats voor vergunninghouders.
M.a.w je stond op een plek waar je niet mocht staan?quote:Op vrijdag 15 maart 2019 13:57 schreef Rose_Red het volgende:
[..]
Op een plek waar hij niet eens mocht staanquote:Op vrijdag 15 maart 2019 14:16 schreef wollah het volgende:
Waarom blijf je in hemelsnaam 2 minuten stilzitten
Gewoon zodra je geparkeerd hebt direct uitstappen en betalen. Anders gewoon niet zeiken.
Ik vind dat je moet onderhandelen.quote:Op vrijdag 15 maart 2019 14:04 schreef Rose_Red het volgende:
[..]
Een GEPARKEERD VOERTUIG is een voertuig dat langer stilstaat dan nodig is voor het in- en uitstappen of voor het laden en lossen.quote:Op vrijdag 15 maart 2019 14:28 schreef Tailless het volgende:
Wie zegt dat ts niet gewoon stilstond?
http://www.gratisrijbewijsonline.nl/parkerenwet1.htm
quote:Op vrijdag 15 maart 2019 13:42 schreef Rose_Red het volgende:
[..]
Hoe valt dit precies samen?quote:Op vrijdag 15 maart 2019 13:57 schreef Rose_Red het volgende:
[..]
Heb jij die pagina zelf wel gelezen?quote:Op vrijdag 15 maart 2019 14:28 schreef Tailless het volgende:
Wie zegt dat ts niet gewoon stilstond?
http://www.gratisrijbewijsonline.nl/parkerenwet1.htm
Want tja, stilstaan doe je in een parkeervak voor vergunninghouders.quote:Op vrijdag 15 maart 2019 14:33 schreef zarGon het volgende:
[..]
Heb jij die pagina zelf wel gelezen?
En vervolgens ook alle posts van de TS?
Ik ging daar m'n jong ophalen, de vergunninghouder mag gasten tegen een gereduceerd tarief laten parkeren. De vergunninghouder dient jouw kenteken in te voeren op de parkeerapp. Maar eer de vergunninghouder dat voor elkaar kreeg was ik allang weer weg.quote:Op vrijdag 15 maart 2019 14:16 schreef wollah het volgende:
Je bent echt te dom om te poepen, TS! Waarom blijf je in hemelsnaam 2 minuten stilzitten
Gewoon zodra je geparkeerd hebt direct uitstappen en betalen. Anders gewoon niet zeiken.
Je kunt natuurlijk aantonen dat je hebt betaald?quote:Op vrijdag 15 maart 2019 13:33 schreef Rose_Red het volgende:
[..]
Ongeveer 2 minuten. De scan auto is maar een keer langs gereden toen ik er net stond, motor draaide nog.
Dat valt voor mij in dezelfde categorie als:quote:Op vrijdag 15 maart 2019 14:37 schreef Rose_Red het volgende:
[..]
Ik ging daar m'n jong ophalen, de vergunninghouder mag gasten tegen een gereduceerd tarief laten parkeren. De vergunninghouder dient jouw kenteken in te voeren op de parkeerapp. Maar eer de vergunninghouder dat voor elkaar kreeg was ik allang weer weg.
(uit die link)quote:- Een bestuurder die voor een krantenwinkel stopt om een krant te gaan kopen, ook al duurt dit maar één minuut, heeft zijn wagen geparkeerd.
- Een bestuurder die voor een krantenwinkel stopt om zijn vrouw een krant te laten kopen, terwijl hijzelf in de auto blijft zitten, staat ook geparkeerd.
Er is telkens wel een reden waarom je het niet hebt gedaan.quote:Op vrijdag 15 maart 2019 14:37 schreef Rose_Red het volgende:
[..]
Ik ging daar m'n jong ophalen, de vergunninghouder mag gasten tegen een gereduceerd tarief laten parkeren. De vergunninghouder dient jouw kenteken in te voeren op de parkeerapp. Maar eer de vergunninghouder dat voor elkaar kreeg was ik allang weer weg.
Onder kopje Parkerenquote:Op vrijdag 15 maart 2019 14:37 schreef Rose_Red het volgende:
[..]
Als je nou gelijk dat kaartje gekocht hadquote:Op vrijdag 15 maart 2019 14:37 schreef Rose_Red het volgende:
[..]
Nee, je wachtte daar op je jong, 2 minuten, in de auto. Ik geloof er geen zak van dat de vergunninghouder getracht heeft voor 2 minuten jou als gastparkeerder aan te melden.quote:
quote:Op vrijdag 15 maart 2019 14:04 schreef Rose_Red het volgende:
[..]
Als jij een boete krijgt terwijl je een kaartje aan het halen was kun je prima bezwaar maken tegen de boete met je betaalde kaartje en is de kans vrijwel 100% dat je die boete niet hoeft te betalen.quote:Op vrijdag 15 maart 2019 15:19 schreef Metro2005 het volgende:
Zeker in steden als Rotterdam ben je soms wel langer dan 2 minuten van je auto weg om een kaartje te halen, die palen staan best ver uit elkaar soms. En hoe gaan ze zien of je 2 seconden in die auto zit als ze langsrijden, een kaartje aan het halen bent of al een half uur staat.
Ja, ik weet niet hoor, maar je argument over de milieuonvriendelijkheid van andere auto's is niet zo sterk als je zelf ook een auto rijdt.quote:Op vrijdag 15 maart 2019 15:19 schreef Metro2005 het volgende:
Zeker in steden als Rotterdam ben je soms wel langer dan 2 minuten van je auto weg om een kaartje te halen, die palen staan best ver uit elkaar soms. En hoe gaan ze zien of je 2 seconden in die auto zit als ze langsrijden, een kaartje aan het halen bent of al een half uur staat.
Die scanauto's zijn a) slecht voor het milieu en b) gewoon nazipraktijken.
Met puntje b) heeft-ie wel gelijk: als er ooit een bevolkingsgroep kwistig was met (uitaat)gassen, waren het de nazi's welquote:Op vrijdag 15 maart 2019 15:45 schreef zarGon het volgende:
[..]
Ja, ik weet niet hoor, maar je argument over de milieuonvriendelijkheid van andere auto's is niet zo sterk als je zelf ook een auto rijdt.
Weet niet waarom precies hoor, maar het lijkt er meer dat het je helemaal niet gaat om het milieu, maar dat je een hekel hebt aan scanauto's.
En geheel toevallig was er een politicus heel erg vóór automobilisme. Je zou bijna kunnen zeggen dat autorijden een nazipraktijk is, en daarmee kunnen insinueren dat jij een nazi bent. Maar dat zeg ik niet hoor.
Veel efficiënter dan wat boas door een straat laten lopen. Met een scan auto doet men een straat in een minuut ipv 2 boas die 1 uur per straat bezig zijn.quote:Op vrijdag 15 maart 2019 15:19 schreef Metro2005 het volgende:
Die scanauto's zijn a) slecht voor het milieu
Neuh dat is onzin.quote:Op vrijdag 15 maart 2019 13:48 schreef zarGon het volgende:
[..]
Wat is dit nou weer.
Je hebt óf wel betaald óf niet betaald.
Al stond je er maar 10 seconden: parkeren = betalen.
Als je achteraf nog had betaald, had je hoogstwaarschijnlijk nog een bezwaar kunnen indienen. (Of nou ja, bezwaar kan altijd, maar met een ticket had je nog kans van slagen.)
Wat heeft het feit dat ik autorij te maken met het feit dat een parkeerwacht tegenwoordig de hele dag in de stad in een auto aan het rondrijden is ipv te voet of met de fiets zijn ronde doet. Dat is domweg extra vervuiling die niet nodig is.quote:Op vrijdag 15 maart 2019 15:45 schreef zarGon het volgende:
[..]
Ja, ik weet niet hoor, maar je argument over de milieuonvriendelijkheid van andere auto's is niet zo sterk als je zelf ook een auto rijdt.
Weet niet waarom precies hoor, maar het lijkt er meer dat het je helemaal niet gaat om het milieu, maar dat je een hekel hebt aan scanauto's.
En geheel toevallig was er een politicus heel erg vóór automobilisme. Je zou bijna kunnen zeggen dat autorijden een nazipraktijk is, en daarmee kunnen insinueren dat jij een nazi bent. Maar dat zeg ik niet hoor.
Ja, misschien heb je wel gelijk man. Ik weet het ook niet, misschien denken gemeenten dat een scanauto veel sneller is, omdat de scanauto de gescande kentekens kan vergelijken met kentekens uit een database, en dat vele malen efficiënter kan doen dan een mens.quote:Op vrijdag 15 maart 2019 16:05 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Wat heeft het feit dat ik autorij te maken met het feit dat een parkeerwacht tegenwoordig de hele dag in de stad in een auto aan het rondrijden is ipv te voet of met de fiets zijn ronde doet. Dat is domweg extra vervuiling die niet nodig is.
Ja, mee eens, beetje jammer dat je niets meer kan doen tegen zo'n prent. Was er maar een mogelijkheid om een bezwaar of zoiets in te dienen.quote:En ja ik vind parkeerwachten in scanautos nazipraktijken domweg omdat er geen enkele context meer mogelijk is. Kom je net aan? was de automaat stuk en moet je verder lopen (rustig een paar honderd meter in R'dam) ? Je krijgt zonder pardon een prent.
Als dat zo is - wat heel goed kan, dan kan je bezwaar indienen met de mededeling dat je aan het laden/lossen was, en dat je binnen 2 minuten weer weg was.quote:Op vrijdag 15 maart 2019 16:03 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Neuh dat is onzin.
Je mag even op een parkeerplek staan, zo'n 5 minuten.
Bijvoorbeeld voor iemand uit te laten stappen of laden/lossen.
Maar zoals gezegd, in de gemeentes die dit doen hanteren ze een systeem van twee controles.
Dat zal ook ergens omschreven staan in de regelementen of is in ieder geval vast wel ergens op te vragen.
Zo kan het zijn dat er dus 2x gescant dient te worden met x tussenpoos.
1x autoscan en dan komt er zo'n parkeerwachter op een scooter langs die het dan checkt met z'n eigen scan apparaat.
Zo hebben ze allemaal een eigen systeem.
Dat om juist enorme hoeveelheden bezwaarschriften tegen te gaan he..
Precies, efficienter geld uit de zakken kloppen ten koste van het milieu. Duidelijk waar de prioriteiten liggen.quote:Op vrijdag 15 maart 2019 16:12 schreef zarGon het volgende:
[..]
Ja, misschien heb je wel gelijk man. Ik weet het ook niet, misschien denken gemeenten dat een scanauto veel sneller is, omdat de scanauto de gescande kentekens kan vergelijken met kentekens uit een database, en dat vele malen efficiënter kan doen dan een mens.
Maar ja, dat is maar een gokje hoor, weet niet of een rondrijdende computer ook echt efficiënter is dan een lopende mens.[..]
Wel eens bezwaar gemaakt tegen een parkeerboete? Gezien je opmerking blijkbaar nog nooit.quote:Ja, mee eens, beetje jammer dat je niets meer kan doen tegen zo'n prent. Was er maar een mogelijkheid om een bezwaar of zoiets in te dienen.
Jammer dat je echt helemaal niets meer mag in dit naziland.
Jij rijdt een auto. Gezien je eigen argumenten kan ik je niet serieus nemen wanneer jij zegt dat jij het milieu belangrijk vindt.quote:Op vrijdag 15 maart 2019 16:22 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Precies, efficienter geld uit de zakken kloppen ten koste van het milieu. Duidelijk waar de prioriteiten liggen.[..]
Ja, in dit topic over gepost zelfs.quote:Wel eens bezwaar gemaakt tegen een parkeerboete? Gezien je opmerking blijkbaar nog nooit.
Gelijk hebben en gelijk krijgen zijn 2 hele verschillende dingen.
Dat vraag ik me dus ook af. Of bijvoorbeeld bij een noodsituatie.quote:Op vrijdag 15 maart 2019 15:18 schreef Zorro het volgende:
Leuke situatie die hierdoor bij me opkomt:
Ik ga in een parkeervak staan. Denk, dit ziet er niet zo uit als ik me herinner.. hee ik ben verkeerd gereden! Kijk even op telefoon hoe ik dan moet rijden.
Moet ik dan een parkeerkaartje gaan kopen voor ik wegrij om een boete te voorkomen? Beetje van de zotte.
Nee hoor echt geen 5 minuten. Alleen onmiddellijk in of uitstappen of direct laden lossen.quote:Op vrijdag 15 maart 2019 16:03 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Neuh dat is onzin.
Je mag even op een parkeerplek staan, zo'n 5 minuten.
Bijvoorbeeld voor iemand uit te laten stappen of laden/lossen.
Noodsituatie als je dit kan aantonen kunnen ze coulant mee omgaan.quote:Op vrijdag 15 maart 2019 16:37 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Dat vraag ik me dus ook af. Of bijvoorbeeld bij een noodsituatie.
het gaat om een EXTRA AUTO die DE HELE DAG rondrijdt vs iemand die te voet zijn werk deed. Nogal hypocriet in een stad die wel milieuzones instelt.quote:Op vrijdag 15 maart 2019 16:27 schreef zarGon het volgende:
[..]
Jij rijdt een auto. Gezien je eigen argumenten kan ik je niet serieus nemen wanneer jij zegt dat jij het milieu belangrijk vindt.
Elk weldenkend mens zou dat doen omdat de economie dan volledig in zou storten.quote:Iets zegt me dat jij de overheid ergens voor zou uitmaken als de overheid morgen besluit om auto's te verbieden om het milieu te helpen.[..]
Ik heb andere ervaringen en dat was ook zonder mensen voor nazi uit te maken al waren ze dat wel.quote:Ja, in dit topic over gepost zelfs.
Was in Rotterdam. Bezwaar ingediend, gelijk gekregen. En dat zonder ook maar iemand uit te maken voor nazi.
Ah thnx! Daar kan ik wel wat mee.quote:Op vrijdag 15 maart 2019 16:39 schreef TornadoDK het volgende:
[..]
Nee hoor echt geen 5 minuten. Alleen onmiddellijk in of uitstappen of direct laden lossen.
1 minuut wachten op iemand mag al niet.
En laden en lossen ook alleen maar van dingen waarvan het bezwaarlijk is dit anders te doen dan per auto, denk dus vooral aan zware spullen.
Enige kans voor ts is als er maar 1x gescand is, zeggen dat je iets zwaars aan het laden/lossen was.
Jazeker, CO2-neutrale scanauto's! Het is een grof schandaalquote:https://s.parool.nl/s-a4519155/
Het is weer een stap dichterbij een schonere stad: de gemeente zet vanaf vrijdag de eerste twee elektrische scanauto's in om te handhaven op foutparkeren en betaald parkeren.
Komende tijd volgen nog zes Opel Ampera E-auto's. De gemeente wil in 2018 alle 11 scanauto's in Amsterdam elektrisch hebben.
De scanauto's rijden dagelijks door de stad om te controleren op betaald parkeren en foutparkeren. Een gemiddelde scanauto rijdt zo'n 57.600 km per jaar door de stad om mensen te beboeten.
Deze elektrische variant rijdt volledig emissieloos. Daardoor kan de gemeente ongeveer 5000 tot 7000 kg CO2 per jaar besparen ten opzichte van een normale auto. Dat is per jaar 600.000 schonere kilometers
In principe ziet de software, dat er vlak erna een kaartje is gekocht en zou er geen boete moeten komen.quote:Op vrijdag 15 maart 2019 15:19 schreef Metro2005 het volgende:
Die scanauto's zijn a) slecht voor het milieu en b) gewoon nazipraktijken.
Zo zijn ze toch allemaal? Alle kennis en ervaring negeren en alleen maar accepteren wat past in je straatje. Jammer, maar het komt vaker voor.quote:Op vrijdag 15 maart 2019 21:38 schreef r_one het volgende:
[..]
En weer een TS die alleen maar dat hoort wat hij wil horen![]()
Succes kerel
Boete is dus terecht.quote:Op vrijdag 15 maart 2019 13:42 schreef Rose_Red het volgende:
[..]
Werkt niet op parkeervak.quote:Op zaterdag 16 maart 2019 00:22 schreef Fer het volgende:
[..]
In principe ziet de software, dat er vlak erna een kaartje is gekocht en zou er geen boete moeten komen.
TS had zijn deur open moeten laten, evnetueel (knipper)lichten aan, zodat het echt op laden lossen lijkt.
Bezwaar loont niet. TS stond geparkeerd en heeft geen kaartje gekocht ergo terechte boete.quote:Op zaterdag 16 maart 2019 09:14 schreef _serial_ het volgende:
De meeste gemeentes hanteren een handelingstijd, maar ze communiceren niet wat de handelingstijd is (handelingstijd is oa. kaartje kopen, iemand laten uitstappen, en snel wat afgeven) dat is de reden van de 2e scan of scootertje wat langs rijdt.
Dus bezwaar maken loont zeker. Resultaat zal alleen afhankelijk zijn hoe de gemeente hier mee omgaat.
Als de BOA op de beelden kan zien dat er iemand uitstapt of gelost wordt, is het geen parkeren.quote:
Is toch bij TS ook logisch? De ene zegt er is geen oplossing, betaal lekker de boete ander zegt bezwaar maken. Vind je het gek dat hij naar de tweede luistert.quote:Op vrijdag 15 maart 2019 21:38 schreef r_one het volgende:
[..]
En weer een TS die alleen maar dat hoort wat hij wil horen![]()
Succes kerel
Ja want ik betaal geen belasting natuurlijk.quote:Op zaterdag 16 maart 2019 11:57 schreef Postbus100 het volgende:
TS, belachelijk en asociaal als je bezwaar gaat maken, terwijl het toch terecht is. Dan moeten er weer een paar ambtenaren overbodig hun uren aan jou besteden en kost het ons belastinggeld. En waarom? Omdat je het niet kan hebben dat je gesnapt bent. Neem gewoon je verlies en laat de ambtenaren hun werk nuttiger besteden
En dat wordt alleen maar meer dankzij mensen zoals jij...quote:Op zaterdag 16 maart 2019 11:59 schreef Rose_Red het volgende:
[..]
Ja want ik betaal geen belasting natuurlijk.
Wat je moet doen is een goede plek zoeken en niet zoals TS op een plek van een vergunninghouder parkeren...quote:Op zaterdag 16 maart 2019 11:37 schreef DireStraits7 het volgende:
Maar wat je dus eigenlijk moet doen, als je even twee minuten op iemand wacht, is in je achterklep gaan lopen rommelen waardoor het lijkt alsof je aan het laden/lossen bent?
Ja en? Betalen moet ik toch.quote:Op zaterdag 16 maart 2019 12:06 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
En dat wordt alleen maar meer dankzij mensen zoals jij...
Zelf ook bezwaar geprobeerd, maar helaas afgewezen.quote:Op zaterdag 16 maart 2019 09:35 schreef klipper het volgende:
[..]
Parkeren of stilstaan op een parkeerplek is ticket aanschaffen, al is het voor 1 minuut.
Betaal je niet liever tientje minder belasting? Je wil liever meer betalen omdat jij fout hebt geparkeerd?quote:
Goh dus als ik nu braaf 64 euro betaal gaan de belastingen een tientje omlaag voor iedereen? Natuurlijk niet.quote:Op zaterdag 16 maart 2019 12:07 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Betaal je niet liever tientje minder belasting? Je wil liever meer betalen omdat jij fout hebt geparkeerd?
Nee dat klopt. Maar als wij nou met z'n allen normaler doen en onze fouten durven toegeven kan het wellicht paar euro naar beneden. Voor sommige mensen scheelt dat heel veel.quote:Op zaterdag 16 maart 2019 12:11 schreef Rose_Red het volgende:
[..]
Goh dus als ik nu braaf 64 euro betaal gaan de belastingen een tientje omlaag voor iedereen? Natuurlijk niet.
Ik heb laatst al onterechte een boete van 90 euro betaald en ik ben er nu wel een beetje klaar mee. Dus uiteraard maak ik bezwaar, wat dacht jij dan?
Jij bent toch die zzp dakdekker? Werken tot de maximale vrijstelling en de rest zonder bon?quote:Op zaterdag 16 maart 2019 11:59 schreef Rose_Red het volgende:
[..]
Het is niet alleen voor vergunninghouders, iedereen mag daar parkeren tegen betaling maar gasten van vergunninghouders mogen daar 3 uur parkeren voor een euro ofzo.quote:Op zaterdag 16 maart 2019 12:14 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Nee dat klopt. Maar als wij nou met z'n allen normaler doen en onze fouten durven toegeven kan het wellicht paar euro naar beneden. Voor sommige mensen scheelt dat heel veel.
Wat mij vooral wringt is dat jij bezwaar wil maken tegen een terechte boete. Want
- Jij stond 2 minuten stil op een plek; ergo je stond geparkeerd
- Jij stond op een plek van een vergunninghouder; ergo je staat daar verkeerd
- Jij hebt niet betaald;
Hoe denk jij dit te gaan winnen?
Belasting Misschien wel. Maar parkeer geld is een ander verhaal... Die betaal je duidelijk niet altijd.quote:Op zaterdag 16 maart 2019 11:59 schreef Rose_Red het volgende:
Nee, die heb je in casus idd NIET betaald, dat is nu juist jouw probleem.quote:Op zaterdag 16 maart 2019 11:59 schreef Rose_Red het volgende:
[..]
Ironisch genoeg heet het geen parkeergeld maar parkeerbelastingquote:Op zaterdag 16 maart 2019 13:12 schreef Rolfieo het volgende:
[..]
Belasting Misschien wel. Maar parkeer geld is een ander verhaal... Die betaal je duidelijk niet altijd.
Moraalriddersquote:Op zaterdag 16 maart 2019 13:59 schreef Drekkoning het volgende:
Iedereen hier weer zo mad als het maar kan..
Misschien zit dáár de crux: de meeste mensen hier krijgen er niet mee te maken, omdat die netjes een kaartje kopen of de parkeerapp starten met een druk op de knop.quote:Op zaterdag 16 maart 2019 14:13 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Moraalriddersben benieuwd of ze ook zo handelen als ze er zelf mee te maken krijgen
En het geld hard verdienen door arbeit.quote:Op zaterdag 16 maart 2019 14:17 schreef Piles het volgende:
[..]
Misschien zit dáár de crux: de meeste mensen hier krijgen er niet mee te maken, omdat die netjes een kaartje kopen of de parkeerapp starten met een druk op de knop.
Idd. Want arbeit maakt frei, hè?!quote:Op zaterdag 16 maart 2019 14:29 schreef Vollenhoven het volgende:
[..]
En het geld hard verdienen door arbeit.
Op zaterdag?quote:Op zaterdag 16 maart 2019 14:33 schreef Vollenhoven het volgende:
[..]
Heey wel aan het werk he.
Niet loonslaaf zijn doe je maar in je eigen tijd
Nouja, neerzetten kan opzich wel, als je bijvoorbeeld wat spullen wil laden of lossen.quote:Op zaterdag 16 maart 2019 15:05 schreef Sodeknetters het volgende:
Als je je auto in een parkeervak zet, moet je betalen. Zo simpel is het.
Snap sowieso niet waar mensen het vandaan halen dat het aanzetten van de alarmlichten een vrijbrief zouden zijn om je auto maar overal neer te kunnen zetten zonder te betalen.
Het zijn alarmlichten, geen parkeerlichten.
Wonderlampjes zijn hetquote:Op zaterdag 16 maart 2019 15:05 schreef Sodeknetters het volgende:
Het gaat erom, dat de beelden door een ambtenaar worden beoordeeld. Als hij/zij de indruk krijgt, dat je aan het laden/lossen bent (open deur, lampen) krijg je geen boete. Het gaat erom wat de beelden laten zien.quote:Op zaterdag 16 maart 2019 15:05 schreef Sodeknetters het volgende:
Snap sowieso niet waar mensen het vandaan halen dat het aanzetten van de alarmlichten een vrijbrief zouden zijn om je auto maar overal neer te kunnen zetten zonder te betalen.
Even snel wat in of uitladen wordt vaak gedoogd. Alles wat langer duurt wordt gezien als parkeren.quote:Op zaterdag 16 maart 2019 15:11 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Nouja, neerzetten kan opzich wel, als je bijvoorbeeld wat spullen wil laden of lossen.
Maar dan moet je niet in je auto gaan zitten treuzelen, en je gevarenlichten hebben er inderdaad niks mee te maken.
Vergeet de busbanen niet.quote:Op zaterdag 16 maart 2019 15:20 schreef Piles het volgende:
[..]
Wonderlampjes zijn het
Gratis parkeren, de straat blokkeren, op het fietspad rijden. Allesss mag
Laden en lossen is gewoon toegestaan, heeft niks met gedogen te makenquote:Op zaterdag 16 maart 2019 15:33 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
Even snel wat in of uitladen wordt vaak gedoogd. Alles wat langer duurt wordt gezien als parkeren.
Laden/lossen wordt toegestaan als het even snel is. Anders zou je een verhuiswagen langdurig in een betaald parkeervak neer kunnen zetten zonder betalen. En die alarmlichten hebben daar helemaal niet mee te maken. Beetje onzinnig zelfs om die in een parkeervak te gebruiken.quote:Op zaterdag 16 maart 2019 15:21 schreef Fer het volgende:
[..]
Het gaat erom, dat de beelden door een ambtenaar worden beoordeeld. Als hij/zij de indruk krijgt, dat je aan het laden/lossen bent (open deur, lampen) krijg je geen boete. Het gaat erom wat de beelden laten zien.
Je hebt gelijk. Beetje onhandige woordkeus van me.quote:Op zaterdag 16 maart 2019 15:36 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Laden en lossen is gewoon toegestaan, heeft niks met gedogen te maken
Maar dan moet je er inderdaad wel direct mee beginnen en er niet langer over doen dan noodzakelijk voor hetgeen je laadt of lost.
Niks gedoogd, dat is het wettelijke verschil tussen parkeren en mensen laten instapen of laden/lossen.quote:Op zaterdag 16 maart 2019 15:33 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
Even snel wat in of uitladen wordt vaak gedoogd. Alles wat langer duurt wordt gezien als parkeren.
Het laden/lossen van een verhuiswagen mag ook gewoon op een parkeervak zonder te betalen.quote:Op zaterdag 16 maart 2019 15:36 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
Laden/lossen wordt toegestaan als het even snel is. Anders zou je een verhuiswagen langdurig in een betaald parkeervak neer kunnen zetten zonder betalen. En die alarmlichten hebben daar helemaal niet mee te maken. Beetje onzinnig zelfs om die in een parkeervak te gebruiken.
Deuren open laten kan lang niet overal maar ik snap wat je bedoelt.quote:Op zaterdag 16 maart 2019 15:21 schreef Fer het volgende:
[..]
Het gaat erom, dat de beelden door een ambtenaar worden beoordeeld. Als hij/zij de indruk krijgt, dat je aan het laden/lossen bent (open deur, lampen) krijg je geen boete. Het gaat erom wat de beelden laten zien.
Helaas voor jou is jouw mening geen regelgevingquote:Op zaterdag 16 maart 2019 18:34 schreef Zwolsboy het volgende:
Volgens mij kost laden en lossen meer tijd... stel je koopt een aquarium en je sleept deze naar je auto dat is een zwaar ding dan ben je wel langer bezig.
Zelf ben ik meer van mening de 1e 15 min hoef je niet te betalen na 15 min wel, gewoon naar de meter kaartje aanschaffen van max 15 min kost 0 cent sta je erna nog steeds dan automatisch prent.
Sowieso parkeerboetes uitdelen vind ik een beetje raar, heb meer moeite met aso en wildparkeerders en die worden maar zelden gepakt.
De stelling dat in een parkeervak staan dat je daar alleen betaald mag staan, is ook een mening.quote:Op zaterdag 16 maart 2019 18:58 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Helaas voor jou is jouw mening geen regelgeving
Maar in- of uitladen kan prima langer duren dan een kwartier, zoals bij de eerder genoemde verhuiswagen.quote:Op zaterdag 16 maart 2019 19:40 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
De stelling dat in een parkeervak staan dat je daar alleen betaald mag staan, is ook een mening.
Feit blijft : je mag even stilstaan (belangrijk verschil met geparkeerd staan) op een parkeerplek.
De tijd daarvoor is zoiets als iemand even in en/of uit laten stappen, uit of inladen.
Probleem is wel dat er niet echt een vaste tijd voor is opgenomen, redelijkheid en billijkheid is dus van belang.
Een boete krijgen omdat je nog niet weg kan rijden van een parkeervak, maar je dus wel die intentie hebt, en er rijd net zo’n scanauto langs waardoor het lijkt alsof je in plaats van stil staat, geparkeerd staat.. daar is dus de tweede scan voor bedoeld.
Van beide scans moet iets zijn geregistreerd, gewoon opvragen dus en anders gang naar de rechter.
TS woont niet in de Randstadquote:
Als je iemand komt ophalen of afzetten hoef je dan ook niet te betalen.quote:Op zaterdag 16 maart 2019 20:29 schreef Zwolsboy het volgende:
Iemand ophalen of afzetten is ook laden en lossen
Uiteindelijk is de foto het enige bewijsstuk dat je hebt, mocht je het tot een rechtzaak laten komen. Hoe meer aanwijzingen op de foto staan, dat je aan het uitladen/uitstappen bent, hoe beter.quote:Op zaterdag 16 maart 2019 15:55 schreef vannelle het volgende:
[..]
Deuren open laten kan lang niet overal maar ik snap wat je bedoelt.
Nee. Je mag stilstaan voor onmiddellijk in- en uitstappen en laden- en lossen. Laden- en lossen en dan boven koffiedrinken is ook een boete. Weinig mening aan, jurisprudentie genoeg.quote:Op zaterdag 16 maart 2019 19:40 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
De stelling dat in een parkeervak staan dat je daar alleen betaald mag staan, is ook een mening.
Feit blijft : je mag even stilstaan (belangrijk verschil met geparkeerd staan) op een parkeerplek.
De tijd daarvoor is zoiets als iemand even in en/of uit laten stappen, uit of inladen.
Probleem is wel dat er niet echt een vaste tijd voor is opgenomen, redelijkheid en billijkheid is dus van belang.
Een boete krijgen omdat je nog niet weg kan rijden van een parkeervak, maar je dus wel die intentie hebt, en er rijd net zo’n scanauto langs waardoor het lijkt alsof je in plaats van stil staat, geparkeerd staat.. daar is dus de tweede scan voor bedoeld.
Van beide scans moet iets zijn geregistreerd, gewoon opvragen dus en anders gang naar de rechter.
Het is ieders recht om bezwaar te maken. Om zoiets belachelijk en asociaal te noemen gaat nogal ver. De weg naar censuur wordt altijd gemaakt door mensen zoals jij. 'Ja je hebt er recht op maar je moet het niet doen want ik vind het niet terecht'. Ook al verwoordde jij het nog wat heftiger maar ja.quote:Op zaterdag 16 maart 2019 11:57 schreef Postbus100 het volgende:
TS, belachelijk en asociaal als je bezwaar gaat maken, terwijl het toch terecht is. Dan moeten er weer een paar ambtenaren overbodig hun uren aan jou besteden en kost het ons belastinggeld. En waarom? Omdat je het niet kan hebben dat je gesnapt bent. Neem gewoon je verlies en laat de ambtenaren hun werk nuttiger besteden
Dus een verhuiswagen mag urenlang, zonder te betalen, op een betaalde parkeerplaats staan op voorwaarde dat er constant in- of uitgeladen wordt?quote:Op zaterdag 16 maart 2019 19:43 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Maar in- of uitladen kan prima langer duren dan een kwartier, zoals bij de eerder genoemde verhuiswagen.
Vraag me dus af wat dan de tussenperiode moet zijn en of er ook beeldmateriaal van de activiteiten rond het voertuig worden opgeslagen.
Jep. Alhoewel het wel een doel moet dienen, nodeloos in- en weer uitladen van dezelfde spullen kom je niet mee weg.quote:Op zaterdag 16 maart 2019 23:30 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Dus een verhuiswagen mag urenlang, zonder te betalen, op een betaalde parkeerplaats staan op voorwaarde dat er constant in- of uitgeladen wordt?
Ja. Constant is het sleutelwoordquote:Op zaterdag 16 maart 2019 23:30 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Dus een verhuiswagen mag urenlang, zonder te betalen, op een betaalde parkeerplaats staan op voorwaarde dat er constant in- of uitgeladen wordt?
Dan had je niet eens een boete gehad.quote:Op vrijdag 15 maart 2019 13:48 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Je hebt het niet gedaan. Heb jij een kaartje een minuut na de scan zal je bewaar wel toegekend worden. Nu heb je gewoon niet betaald geparkeerd.
Als je aan het laden en lossen bent dan is het wel handig om mensen te waarschuwen dat er activiteit rond die auto is, en dat ze voorzichtig voorbij moeten rijden.quote:Op zaterdag 16 maart 2019 15:05 schreef Sodeknetters het volgende:
In het geval van TS vrees ik niet.quote:
Als de deur niet open is, kun je niet laden en lossen. Als je bedoelt dat je geen zicht hebt op de auto, dan ben je dus niet aan het laden/lossen. Laden/lossen is namelijk spullen uit of in de auto doen, niet ook nog die spullen bij tante Mien drie hoog achter plaatsen.quote:Op zaterdag 16 maart 2019 15:55 schreef vannelle het volgende:
[..]
Deuren open laten kan lang niet overal maar ik snap wat je bedoelt.
Gewoon zorgen dat het aquarium al op de stoep staat voordat de auto wordt neergezet. Dan is het ook heel duidelijk dat je aan het laden/lossen bent.quote:Op zaterdag 16 maart 2019 18:34 schreef Zwolsboy het volgende:
Volgens mij kost laden en lossen meer tijd... stel je koopt een aquarium en je sleept deze naar je auto dat is een zwaar ding dan ben je wel langer bezig.
In de meeste gevallen betreft het geen parkeerboete maar een naheffingsaanslag parkeerbelasting.quote:Sowieso parkeerboetes uitdelen vind ik een beetje raar, heb meer moeite met aso en wildparkeerders en die worden maar zelden gepakt.
Klopt. Waarschijnlijk heb je verzuimd parkeerbelasting te betalen, waardoor je nu een naheffingsaanslag hebt ontvangen. Met bovenop de naheffingsaanslag (hooguit een paar euro) een flink bedrag voor leges om de ambenaren die de administratie (incl. bezwaren) moeten doen te betalen.quote:Op zaterdag 16 maart 2019 11:59 schreef Rose_Red het volgende:
[..]
Ik zeg nergens dat hij geen bezwaar mag maken. Dat is inderdaad zijn goed recht. Ik zeg alleen dat hij ook de keuze heeft om gewoon zijn verlies te nemen en de uren van de ambtenaar te laten voor de mensen die daar wel echt baat bij hebben. Beetje solidariteit/collectieve verantwoordelijkheid over gemeenschapsgelden enzo.quote:Op zaterdag 16 maart 2019 23:25 schreef vuurvliegie het volgende:
[..]
Het is ieders recht om bezwaar te maken. Om zoiets belachelijk en asociaal te noemen gaat nogal ver. De weg naar censuur wordt altijd gemaakt door mensen zoals jij. 'Ja je hebt er recht op maar je moet het niet doen want ik vind het niet terecht'. Ook al verwoordde jij het nog wat heftiger maar ja.
Nu zeg je het al een stuk gematigder. Ook al is het gelul, iedereen betaalt belasting en heeft rechten. Die rechten mag je uitoefenen, je bent niks verplicht naar anderen wat dat betreft. Ook geen solidariteit etc. Je mag je mening erover hebben maar als je inzit over de uren van de ambtenaar dan zit je nogal ver van de realiteit af.quote:Op zondag 17 maart 2019 00:19 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Ik zeg nergens dat hij geen bezwaar mag maken. Dat is inderdaad zijn goed recht. Ik zeg alleen dat hij ook de keuze heeft om gewoon zijn verlies te nemen en de uren van de ambtenaar te laten voor de mensen die daar wel echt baat bij hebben. Beetje solidariteit/collectieve verantwoordelijkheid over gemeenschapsgelden enzo.
Die ambtenaren zijn wel wat gewend. Het overgrote deel van de bezwaren is kansloos, en afkomstig van mensen die weten dat het kansloos is (maar niettemin een gokje willen wagen). De uitvluchten zijn vaak hilarisch en dat maakt het werk dragelijk.quote:Op zondag 17 maart 2019 00:19 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Ik zeg nergens dat hij geen bezwaar mag maken. Dat is inderdaad zijn goed recht. Ik zeg alleen dat hij ook de keuze heeft om gewoon zijn verlies te nemen en de uren van de ambtenaar te laten voor de mensen die daar wel echt baat bij hebben. Beetje solidariteit/collectieve verantwoordelijkheid over gemeenschapsgelden enzo.
De kans is vrijwel 100% dat je de boete niet hoeft te betalen? Vrijwel??quote:Op vrijdag 15 maart 2019 15:33 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Als jij een boete krijgt terwijl je een kaartje aan het halen was kun je prima bezwaar maken tegen de boete met je betaalde kaartje en is de kans vrijwel 100% dat je die boete niet hoeft te betalen.
Vrijwel... want er kan meer spelen. Je moet je bezwaar correct indienen, bijvoorbeeld. Hoop mensen hebben schijt aan de overheid en doen dat niet. Ja, dan word je bij je "bezwaar" niet in het gelijkgesteld natuurlijk.quote:Op zondag 17 maart 2019 00:44 schreef vosss het volgende:
[..]
De kans is vrijwel 100% dat je de boete niet hoeft te betalen? Vrijwel??
Wat is dit voor omgekeerde bewijslast. Je stapt uit voor een kaartje te halen, hoppa, boete. En dan moet je er zelf achteraan om er onderuit te komen. En dat lukt dus niet altijd.
Vuile naaiers
* r_one wacht nu op een pakketbezorger in dit topicquote:Op zaterdag 16 maart 2019 23:59 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Als de deur niet open is, kun je niet laden en lossen. Als je bedoelt dat je geen zicht hebt op de auto, dan ben je dus niet aan het laden/lossen. Laden/lossen is namelijk spullen uit of in de auto doen, niet ook nog die spullen bij tante Mien drie hoog achter plaatsen.
Pakketbezorgers krijgen doorgaans geen naheffingsaanslag omdat ze hun auto op straat laten staan of op de stoep parkeren ipv op een parkeerplek.quote:Op zondag 17 maart 2019 01:12 schreef r_one het volgende:
[..]
* r_one wacht nu op een pakketbezorger in dit topic
O nee, dan is het goedquote:Op zondag 17 maart 2019 01:29 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Pakketbezorgers krijgen doorgaans geen naheffingsaanslag omdat ze hun auto op straat laten staan of op de stoep parkeren ipv op een parkeerplek.
Hoezo vaag?quote:Op zaterdag 16 maart 2019 23:55 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
In het geval van TS vrees ik niet.
Ligt er een beetje aan waarvoor hij "een prent" heeft gekregen, want dat is niet helemaal duidelijk.
Enerzijds kan het een naheffingsaanslag parkeerbelasting zijn, en dan heb je het dus over fiscale regelgeving: geen parkeerbelasting betaald waar dat wel moet, dus achteraf betalen met een bedrag aan leges.
Het lijkt er echter op dat TS een parkeerboete volgens wegenverkeerswet heeft gekregen, omdat hij ergens stond waar hij niet mocht staan (een plaats gereserveerd voor vergunninghouders). Al stak je 1000 euro parkeerbelasting in de parkeermeter, dan nog mag je er niet staan. In een zone die gereserveerd is voor vergunninghouders hoeft helemaal geen parkeerautomaat te staan.
Het hele verhaal met die app en korting maakt het verhaal heel vaag. Daarvoor moet je weten wat er precies op die prent staat.
Ja en dan ...quote:Op zondag 17 maart 2019 03:12 schreef Rose_Red het volgende:
[..]
Hoezo vaag?
https://www.tilburg.nl/stad-bestuur/stad/parkeren/bezoekersapp/
Zo duidelijk?
Rocket sciencequote:Op vrijdag 15 maart 2019 14:37 schreef Rose_Red het volgende:
[..]
Maar eer de vergunninghouder dat voor elkaar kreeg
Niet helemaal waar. Er is een zaak waarbij een man die een (zware) TV terug naar de winkel bracht de winkel binnen mocht lopen en daar afgeven. Die TV kon hij namelijk niet op de stoep laten staan om vervolgens zijn auto ergens anders neer te gaan zetten.quote:Op zaterdag 16 maart 2019 23:59 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Als de deur niet open is, kun je niet laden en lossen. Als je bedoelt dat je geen zicht hebt op de auto, dan ben je dus niet aan het laden/lossen. Laden/lossen is namelijk spullen uit of in de auto doen, niet ook nog die spullen bij tante Mien drie hoog achter plaatsen.
Ik denk dat de definitie van laden en lossen enigszins rekbaar is inderdaad.quote:Op zondag 17 maart 2019 07:47 schreef Physsic het volgende:
[..]
Niet helemaal waar. Er is een zaak waarbij een man die een (zware) TV terug naar de winkel bracht de winkel binnen mocht lopen en daar afgeven. Die TV kon hij namelijk niet op de stoep laten staan om vervolgens zijn auto ergens anders neer te gaan zetten.
Mijn ouders moeten mij ook aanmelden als ik daar parkeer (of ik moet zelf geld in de meter gooien, maar als zij me aanmelden is het goedkoper). Dan moeten ze bellen en mijn kenteken opdreunen aan een computer die dat standaard minstens twee keer niet verstaat. Je bent zo een kwartier verder...quote:
Nijmegen heeft een app waarmee je je echt in 2x klikken aan en af kunt melden als je kenteken er al instaat. Het kan dus wel zeer eenvoudig. En een kenteken invoeren is ook geen rocket science natuurlijk. Parkeren kost dan 20 cent per uurquote:Op zondag 17 maart 2019 08:14 schreef Messina het volgende:
Mijn ouders moeten mij ook aanmelden als ik daar parkeer (of ik moet zelf geld in de meter gooien, maar als zij me aanmelden is het goedkoper). Dan moeten ze bellen en mijn kenteken opdreunen aan een computer die dat standaard minstens twee keer niet verstaat. Je bent zo een kwartier verder...
Als je op de stoep parkeert krijg je een boete voor foutparkeren, maar je hoeft geen parkeerbelasting te betalen.quote:
Ik zou het hebben afgewezen.quote:Op zondag 17 maart 2019 07:47 schreef Physsic het volgende:
[..]
Niet helemaal waar. Er is een zaak waarbij een man die een (zware) TV terug naar de winkel bracht de winkel binnen mocht lopen en daar afgeven. Die TV kon hij namelijk niet op de stoep laten staan om vervolgens zijn auto ergens anders neer te gaan zetten.
Nee, jouw verhaal is vaag. Ik geloof niet dat daar iemand was die wist dat jij zou komen en daarom voor die paar minuten waarin jij je dochter ophaalde die app zou gebruiken. Anders had je dat in je OP gezet. Bovendien krijg je volgens jouw woorden korting op de parkeerbelasting, maar dan had je dus wèl een kaartje moeten kopen, en dat had je niet volgens de OP, waarin je, zie TT, gewoon bent blijven zitten in de veronderstelling dat je dan niet hoefde te betalen. Er was geen interactie met een vergunninghouder en je had niet de intentie te betalen (al dan niet met korting).quote:Op zondag 17 maart 2019 03:12 schreef Rose_Red het volgende:
[..]
Hoezo vaag?
https://www.tilburg.nl/stad-bestuur/stad/parkeren/bezoekersapp/
Zo duidelijk?
Dan is het hopen dat ze niet naar de rechter gaan want dan ga je nat. En als ze zo'n bezwaar bureautje hebben ingeschakeld kost het nog flink geld ook...quote:
Serieus?quote:Op vrijdag 15 maart 2019 14:38 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Je kunt natuurlijk aantonen dat je hebt betaald?
In Rotterdam stond ik een keer echt 15 seconden in een vak om even iets te zoeken, scanauto voorbij, prent gekregen, bezwaar gemaakt. Haalde niks uit. Al sta je er 1 seconde, en je hebthebthem betaald-->boete
Zo werkt dat niet. Je kunt ook redeneren dat je de tv direct in de winkel neerzet waar een winkelbediende hem meeneemt of bewaakt, en dan je auto gaat parkeren. Ligt ook aan de winkel natuurlijk, de gehele situatie. Die je goed en helder moet uitleggen in je bezwaar, eventueel met foto's.quote:Op zondag 17 maart 2019 09:45 schreef TornadoDK het volgende:
[..]
Dan is het hopen dat ze niet naar de rechter gaan want dan ga je nat. En als ze zo'n bezwaar bureautje hebben ingeschakeld kost het nog flink geld ook...
Er staat een tijd op je kaartje en op de bon. Op beiden staat een locatie(code), dus dat is het bewijs dat je tijdig je belasting hebt betaald. Als het iets scheelt kun je aantonen dat je die tijd nodig had om van A naar B te lopen.quote:Op zondag 17 maart 2019 10:00 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Serieus?
Ik vraag me dat weleens af als ik mijn auto parkeer en bekant een wereldreis moet afleggen om een betaalpaal tegen te komen. Als er in die tussentijd een scanauto langs komt, dan ben je gewoon de Sjaak of niet?
Uit ervaring kan ik zeggen dat de rechters vaak op de hand zijn van de burger.quote:Op zondag 17 maart 2019 10:01 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Zo werkt dat niet. Je kunt ook redeneren dat je de tv direct in de winkel neerzet waar een winkelbediende hem meeneemt of bewaakt, en dan je auto gaat parkeren. Ligt ook aan de winkel natuurlijk, de gehele situatie. Die je goed en helder moet uitleggen in je bezwaar, eventueel met foto's.
Maak je het verhaal ongeloofwaardig dan is het afwijzing.
Degene die de bezwaren afhandelt gaat nooit nat zolang er geen sprake is van oplichting of fraude.
Het lijkt me dat dat automatisch wordt gecontroleerd icm een periode die je hebt om een kaartje te kopen.quote:Op zondag 17 maart 2019 10:06 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Er staat een tijd op je kaartje en op de bon. Op beiden staat een locatie(code), dus dat is het bewijs dat je tijdig je belasting hebt betaald. Als het iets scheelt kun je aantonen dat je die tijd nodig had om van A naar B te lopen.
Maar als je op een plek voor vergunninghouders staat dan gaat dat niet op, daar mag je helemaal niet staan.
Het was wel zo dat er geen transactie had plaatsgevonden. Anders kan iedereen gewoon even boodschappen gaan doen.quote:Op zondag 17 maart 2019 07:57 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ik denk dat de definitie van laden en lossen enigszins rekbaar is inderdaad.
Het is mijn vader overkomen. Hij werd bekeurd op het moment dat hij bij de betaalautomaat aan het betalen was. Dat was overigens door een handhaver in persoon, niet een scanauto. Het bonnetje heeft hij uiteraard bewaard, maar zijn beroep was later bij de rechter helaas afgewezen.quote:Op zondag 17 maart 2019 10:00 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Serieus?
Ik vraag me dat weleens af als ik mijn auto parkeer en bekant een wereldreis moet afleggen om een betaalpaal tegen te komen. Als er in die tussentijd een scanauto langs komt, dan ben je gewoon de Sjaak of niet?
Zeer zeker hoor.quote:Op zondag 17 maart 2019 11:01 schreef Physsic het volgende:
[..]
Het was wel zo dat er geen transactie had plaatsgevonden. Anders kan iedereen gewoon even boodschappen gaan doen.
Het was echt alleen even naar binnen en meteen weer naar buiten.
In een andere zaak, waar iemand bij een verhuizing de spullen helemaal naar de X’de etage bracht, werd het beroep wel afgewezen. Die persoon had de spullen namelijk op de begane grond achter een voor niet-flatbewoners afgesloten deur kunnen plaatsen, om vervolgens snel zijn auto weg te zetten.
Het ligt dus heel erg aan de situatie en in niet zozeer tijdgebonden.
Dan was er meer aan de hand dan alleen direct van de auto naar de automaat lopen vermoed ik. Althans, in het verbaal danquote:Op zondag 17 maart 2019 11:04 schreef Physsic het volgende:
[..]
Het is mijn vader overkomen. Hij werd bekeurd op het moment dat hij bij de betaalautomaat aan het betalen was. Dat was overigens door een handhaver in persoon, niet een scanauto. Het bonnetje heeft hij uiteraard bewaard, maar zijn beroep was later bij de rechter helaas afgewezen.
Normaalgesproken wordt beroep in die gevallen overigens wel toegewezen. Mijn vader had gewoon pech ofzo..
Deze zin is voor sommigen in het topic ook wel interessant:quote:Op zondag 17 maart 2019 11:05 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Zeer zeker hoor.
Overigens hier iemand die in cassatie heeft gewonnen, maar waar erg veel jurisprudentie omtrent laden en lossen wordt aangehaald onder 4:
https://uitspraken.rechts(...)CLI:NL:PHR:2013:1311
Wie weet heeft TS er wat aan
quote:Ook voor het parkeren van een auto gedurende slechts enkele minuten is parkeerbelasting verschuldigd.
Nee want dan kun je laten zien dat je kort na het scannen hebt betaald. Als je gescand wordt en je betaalt binnen x minuten krijg je geen prent. Waar het om gaat is dat excuses als: ik stond er maar 10 seconden niet geldig zijn. Je stond er, dus je betaalt.quote:Op zondag 17 maart 2019 10:00 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Serieus?
Nee,quote:Op zondag 17 maart 2019 11:06 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Dan was er meer aan de hand dan alleen direct van de auto naar de automaat lopen vermoed ik. Althans, in het verbaal dan
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 7% gewijzigd door Physsic op 17-03-2019 13:04:42 ]
quote:Op zondag 17 maart 2019 12:58 schreef Physsic het volgende:
[..]
Nee,Ah, ja, dat is zuur. Lastig te winnen ook op die manier.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Waarschijnlijk verstandig om dan voor gemoedsrust te kiezen.Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
Is natuurlijk niet helemaal vergelijkbaar, omdat de man dus schijnbaar niet in een parkeervak stond. Op een laad/los plek mag je vaak wel iets langer staan, dat doen pakketbezorgers ook als ze ergens naar binnen moeten in een verzamelpand.quote:Op zondag 17 maart 2019 07:47 schreef Physsic het volgende:
[..]
Dat is precies de overweging geweest, maar blijft zuur.quote:Op zondag 17 maart 2019 13:26 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ah, ja, dat is zuur. Lastig te winnen ook op die manier.
Waarschijnlijk verstandig om dan voor gemoedsrust te kiezen.
En duur, schrijf je. Wat is er precies zo duur aan bestuursrechtelijk procederen?quote:Op zondag 17 maart 2019 14:43 schreef Physsic het volgende:
[..]
Dat is precies de overweging geweest, maar blijft zuur.
Ah, je hebt gelijk. Ik kon de betreffende zaak gisteren niet terugvinden. Nu heb ik er wel een gevonden. Ik dacht dat het ging om iemand die geen parkeerbelasting had betaald, maar in dit geval ging het om iemand die op een L&L-plek stond. En in deze zaak heeft de man ook géén gelijk gekregen, omdat ook de administratieve handelingen buiten het L&L vallen. Nu ben ik in de war of dit wel de zaak is waar ik op doelde.. 😅quote:Op zondag 17 maart 2019 13:34 schreef Fer het volgende:
[..]
Is natuurlijk niet helemaal vergelijkbaar, omdat de man dus schijnbaar niet in een parkeervak stond. Op een laad/los plek mag je vaak wel iets langer staan, dat doen pakketbezorgers ook als ze ergens naar binnen moeten in een verzamelpand.
Maar zet je hen op de stoep, of in een drukke straat op de rijbaan, zullen ze minder coulant zijn.
Ja, het was eigenlijk een combinatie van factoren.quote:Op zondag 17 maart 2019 14:57 schreef r_one het volgende:
[..]
En duur, schrijf je. Wat is er precies zo duur aan bestuursrechtelijk procederen?
Dat idee heb ik ook, eigenlijk ook wel logisch, Parkeerwachters weten die mensen hebben flink wat centen dus daar pakken we wel wat van af.quote:Op zondag 17 maart 2019 15:01 schreef Fer het volgende:
Ach met parkeerwachters weet je het toch nooit.
Terwijl als jij een glimmende sportbolide of dikke suv er even stilzet, je de boete al krijgt, zodra je 3 passen wegloopt.
Maar bewaar jij je parkeerkaartjes altijd? Ik gooi die bijna altijd meteen weer weg als ik vertrokken ben.quote:Op vrijdag 15 maart 2019 15:33 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Als jij een boete krijgt terwijl je een kaartje aan het halen was kun je prima bezwaar maken tegen de boete met je betaalde kaartje en is de kans vrijwel 100% dat je die boete niet hoeft te betalen.
Je krijgt vaak niet eens kaartjes meer, alles staat centraal opgeslagen op kenteken.quote:Op maandag 18 maart 2019 13:08 schreef boegschroef het volgende:
[..]
Maar bewaar jij je parkeerkaartjes altijd? Ik gooi die bijna altijd meteen weer weg als ik vertrokken ben.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |