abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_185665784
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2019 14:38 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Je kunt natuurlijk aantonen dat je hebt betaald?

In Rotterdam stond ik een keer echt 15 seconden in een vak om even iets te zoeken, scanauto voorbij, prent gekregen, bezwaar gemaakt. Haalde niks uit. Al sta je er 1 seconde, en je hebthebthem betaald-->boete
Serieus?

Ik vraag me dat weleens af als ik mijn auto parkeer en bekant een wereldreis moet afleggen om een betaalpaal tegen te komen. Als er in die tussentijd een scanauto langs komt, dan ben je gewoon de Sjaak of niet?
  zondag 17 maart 2019 @ 10:01:43 #152
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_185665804
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2019 09:45 schreef TornadoDK het volgende:

[..]

Dan is het hopen dat ze niet naar de rechter gaan want dan ga je nat. En als ze zo'n bezwaar bureautje hebben ingeschakeld kost het nog flink geld ook...
Zo werkt dat niet. Je kunt ook redeneren dat je de tv direct in de winkel neerzet waar een winkelbediende hem meeneemt of bewaakt, en dan je auto gaat parkeren. Ligt ook aan de winkel natuurlijk, de gehele situatie. Die je goed en helder moet uitleggen in je bezwaar, eventueel met foto's.
Maak je het verhaal ongeloofwaardig dan is het afwijzing.
Degene die de bezwaren afhandelt gaat nooit nat zolang er geen sprake is van oplichting of fraude.
  zondag 17 maart 2019 @ 10:06:22 #153
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_185665865
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2019 10:00 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Serieus?

Ik vraag me dat weleens af als ik mijn auto parkeer en bekant een wereldreis moet afleggen om een betaalpaal tegen te komen. Als er in die tussentijd een scanauto langs komt, dan ben je gewoon de Sjaak of niet?
Er staat een tijd op je kaartje en op de bon. Op beiden staat een locatie(code), dus dat is het bewijs dat je tijdig je belasting hebt betaald. Als het iets scheelt kun je aantonen dat je die tijd nodig had om van A naar B te lopen.

Maar als je op een plek voor vergunninghouders staat dan gaat dat niet op, daar mag je helemaal niet staan.
pi_185666422
quote:
1s.gif Op zondag 17 maart 2019 10:01 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Zo werkt dat niet. Je kunt ook redeneren dat je de tv direct in de winkel neerzet waar een winkelbediende hem meeneemt of bewaakt, en dan je auto gaat parkeren. Ligt ook aan de winkel natuurlijk, de gehele situatie. Die je goed en helder moet uitleggen in je bezwaar, eventueel met foto's.
Maak je het verhaal ongeloofwaardig dan is het afwijzing.
Degene die de bezwaren afhandelt gaat nooit nat zolang er geen sprake is van oplichting of fraude.
Uit ervaring kan ik zeggen dat de rechters vaak op de hand zijn van de burger.

Als het verhaal ongeloofwaardig is ok.
Maar in de beschreven casus waar een man naar binnen loopt om de tv af te geven gaat een rechter de naheffingsaanslag gewoon vernietigen.
  zondag 17 maart 2019 @ 10:38:02 #155
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_185666442
quote:
1s.gif Op zondag 17 maart 2019 10:06 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Er staat een tijd op je kaartje en op de bon. Op beiden staat een locatie(code), dus dat is het bewijs dat je tijdig je belasting hebt betaald. Als het iets scheelt kun je aantonen dat je die tijd nodig had om van A naar B te lopen.

Maar als je op een plek voor vergunninghouders staat dan gaat dat niet op, daar mag je helemaal niet staan.
Het lijkt me dat dat automatisch wordt gecontroleerd icm een periode die je hebt om een kaartje te kopen.

Dus als er bijvoorbeeld binnen 5 minuten na de scan een kaartje is gekocht, dan geldt het als betaald en krijg je dus geen boete.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_185666856
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2019 07:57 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Ik denk dat de definitie van laden en lossen enigszins rekbaar is inderdaad.
Het was wel zo dat er geen transactie had plaatsgevonden. Anders kan iedereen gewoon even boodschappen gaan doen. :P

Het was echt alleen even naar binnen en meteen weer naar buiten.

In een andere zaak, waar iemand bij een verhuizing de spullen helemaal naar de X’de etage bracht, werd het beroep wel afgewezen. Die persoon had de spullen namelijk op de begane grond achter een voor niet-flatbewoners afgesloten deur kunnen plaatsen, om vervolgens snel zijn auto weg te zetten.

Het ligt dus heel erg aan de situatie en in niet zozeer tijdgebonden.
pi_185666898
quote:

[..]

Serieus?

Het is mijn vader overkomen. Hij werd bekeurd op het moment dat hij bij de betaalautomaat aan het betalen was. Dat was overigens door een handhaver in persoon, niet een scanauto. Het bonnetje heeft hij uiteraard bewaard, maar zijn beroep was later bij de rechter helaas afgewezen.

Normaalgesproken wordt beroep in die gevallen overigens wel toegewezen. Mijn vader had gewoon pech ofzo..
  zondag 17 maart 2019 @ 11:05:44 #158
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_185666908
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2019 11:01 schreef Physsic het volgende:

[..]

Het was wel zo dat er geen transactie had plaatsgevonden. Anders kan iedereen gewoon even boodschappen gaan doen. :P

Het was echt alleen even naar binnen en meteen weer naar buiten.

In een andere zaak, waar iemand bij een verhuizing de spullen helemaal naar de X’de etage bracht, werd het beroep wel afgewezen. Die persoon had de spullen namelijk op de begane grond achter een voor niet-flatbewoners afgesloten deur kunnen plaatsen, om vervolgens snel zijn auto weg te zetten.

Het ligt dus heel erg aan de situatie en in niet zozeer tijdgebonden.
Zeer zeker hoor.
Overigens hier iemand die in cassatie heeft gewonnen, maar waar erg veel jurisprudentie omtrent laden en lossen wordt aangehaald onder 4:

https://uitspraken.rechts(...)CLI:NL:PHR:2013:1311

Wie weet heeft TS er wat aan ;)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
  zondag 17 maart 2019 @ 11:06:44 #159
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_185666935
quote:
1s.gif Op zondag 17 maart 2019 11:04 schreef Physsic het volgende:

[..]

Het is mijn vader overkomen. Hij werd bekeurd op het moment dat hij bij de betaalautomaat aan het betalen was. Dat was overigens door een handhaver in persoon, niet een scanauto. Het bonnetje heeft hij uiteraard bewaard, maar zijn beroep was later bij de rechter helaas afgewezen.

Normaalgesproken wordt beroep in die gevallen overigens wel toegewezen. Mijn vader had gewoon pech ofzo..
Dan was er meer aan de hand dan alleen direct van de auto naar de automaat lopen vermoed ik. Althans, in het verbaal dan :)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_185666967
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2019 11:05 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Zeer zeker hoor.
Overigens hier iemand die in cassatie heeft gewonnen, maar waar erg veel jurisprudentie omtrent laden en lossen wordt aangehaald onder 4:

https://uitspraken.rechts(...)CLI:NL:PHR:2013:1311

Wie weet heeft TS er wat aan ;)
Deze zin is voor sommigen in het topic ook wel interessant:
quote:
Ook voor het parkeren van een auto gedurende slechts enkele minuten is parkeerbelasting verschuldigd.
pi_185668529
quote:

[..]

Serieus?

Nee want dan kun je laten zien dat je kort na het scannen hebt betaald. Als je gescand wordt en je betaalt binnen x minuten krijg je geen prent. Waar het om gaat is dat excuses als: ik stond er maar 10 seconden niet geldig zijn. Je stond er, dus je betaalt.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_185668793
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2019 11:06 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Dan was er meer aan de hand dan alleen direct van de auto naar de automaat lopen vermoed ik. Althans, in het verbaal dan :)
Nee,
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 7% gewijzigd door Physsic op 17-03-2019 13:04:42 ]
  zondag 17 maart 2019 @ 13:26:05 #163
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_185669354
quote:
1s.gif Op zondag 17 maart 2019 12:58 schreef Physsic het volgende:

[..]

Nee,
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ah, ja, dat is zuur. Lastig te winnen ook op die manier.

Waarschijnlijk verstandig om dan voor gemoedsrust te kiezen.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_185669549
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2019 07:47 schreef Physsic het volgende:

[..]

Niet helemaal waar. Er is een zaak waarbij een man die een (zware) TV terug naar de winkel bracht de winkel binnen mocht lopen en daar afgeven. Die TV kon hij namelijk niet op de stoep laten staan om vervolgens zijn auto ergens anders neer te gaan zetten.
Is natuurlijk niet helemaal vergelijkbaar, omdat de man dus schijnbaar niet in een parkeervak stond. Op een laad/los plek mag je vaak wel iets langer staan, dat doen pakketbezorgers ook als ze ergens naar binnen moeten in een verzamelpand.

Maar zet je hen op de stoep, of in een drukke straat op de rijbaan, zullen ze minder coulant zijn.
.
pi_185671198
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2019 13:26 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Ah, ja, dat is zuur. Lastig te winnen ook op die manier.

Waarschijnlijk verstandig om dan voor gemoedsrust te kiezen.
Dat is precies de overweging geweest, maar blijft zuur.
pi_185671467
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2019 14:43 schreef Physsic het volgende:

[..]

Dat is precies de overweging geweest, maar blijft zuur.
En duur, schrijf je. Wat is er precies zo duur aan bestuursrechtelijk procederen? :?
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_185671488
quote:
1s.gif Op zondag 17 maart 2019 13:34 schreef Fer het volgende:

[..]

Is natuurlijk niet helemaal vergelijkbaar, omdat de man dus schijnbaar niet in een parkeervak stond. Op een laad/los plek mag je vaak wel iets langer staan, dat doen pakketbezorgers ook als ze ergens naar binnen moeten in een verzamelpand.

Maar zet je hen op de stoep, of in een drukke straat op de rijbaan, zullen ze minder coulant zijn.
Ah, je hebt gelijk. Ik kon de betreffende zaak gisteren niet terugvinden. Nu heb ik er wel een gevonden. Ik dacht dat het ging om iemand die geen parkeerbelasting had betaald, maar in dit geval ging het om iemand die op een L&L-plek stond. En in deze zaak heeft de man ook géén gelijk gekregen, omdat ook de administratieve handelingen buiten het L&L vallen. Nu ben ik in de war of dit wel de zaak is waar ik op doelde.. 😅

Mijn punt blijf echter wel overeind, ook gezien die zaak over de wasserette.
pi_185671587
Ach met parkeerwachters weet je het toch nooit.

Ik heb ook altijd het idee, dat een vrachtwagen of grote bus veel langer op een laad/los mag blijven staan, ook als hij het voertuig afsluit en het pakket gaat wegbrengen in een winkelstraatje verderop.

Terwijl als jij een glimmende sportbolide of dikke suv er even stilzet, je de boete al krijgt, zodra je 3 passen wegloopt.
.
pi_185671607
quote:
1s.gif Op zondag 17 maart 2019 14:57 schreef r_one het volgende:

[..]

En duur, schrijf je. Wat is er precies zo duur aan bestuursrechtelijk procederen? :?
Ja, het was eigenlijk een combinatie van factoren. :)
pi_185687019
quote:
1s.gif Op zondag 17 maart 2019 15:01 schreef Fer het volgende:
Ach met parkeerwachters weet je het toch nooit.

Terwijl als jij een glimmende sportbolide of dikke suv er even stilzet, je de boete al krijgt, zodra je 3 passen wegloopt.
Dat idee heb ik ook, eigenlijk ook wel logisch, Parkeerwachters weten die mensen hebben flink wat centen dus daar pakken we wel wat van af.

Een afgetrapte Polo dat half op de stoep staat geparkeerd krijgt nooit een prent, want daar valt niets te melken en gevaar op dreigementen/geweld....
Interessant he ?
pi_185687897
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2019 15:33 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Als jij een boete krijgt terwijl je een kaartje aan het halen was kun je prima bezwaar maken tegen de boete met je betaalde kaartje en is de kans vrijwel 100% dat je die boete niet hoeft te betalen.
Maar bewaar jij je parkeerkaartjes altijd? Ik gooi die bijna altijd meteen weer weg als ik vertrokken ben.
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
  maandag 18 maart 2019 @ 13:11:51 #172
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_185687996
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2019 13:08 schreef boegschroef het volgende:

[..]

Maar bewaar jij je parkeerkaartjes altijd? Ik gooi die bijna altijd meteen weer weg als ik vertrokken ben.
Je krijgt vaak niet eens kaartjes meer, alles staat centraal opgeslagen op kenteken.
Dat dus aangeven.

Maargoed, volgens mij wordt dat tegenwoordig automatisch gecontroleerd dus zou geen issue moeten zijn.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')