abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 15 maart 2019 @ 16:48:22 #61
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_185630857
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 maart 2019 16:27 schreef zarGon het volgende:
[..]

Jij rijdt een auto. Gezien je eigen argumenten kan ik je niet serieus nemen wanneer jij zegt dat jij het milieu belangrijk vindt.
het gaat om een EXTRA AUTO die DE HELE DAG rondrijdt vs iemand die te voet zijn werk deed. Nogal hypocriet in een stad die wel milieuzones instelt.
Net als al die 2 takt bladblazers en dieselgestookte trekkers die geen uitstootnormen kennen die ze inzetten voor alle gemeenteklusjes.

Dat ik auto rij (wat ik bovendien nog bijzonder weinig doe omdat ik wél om het milieu geef) staat daar verder compleet los van.

quote:
Iets zegt me dat jij de overheid ergens voor zou uitmaken als de overheid morgen besluit om auto's te verbieden om het milieu te helpen.[..]
Elk weldenkend mens zou dat doen omdat de economie dan volledig in zou storten.
Je moet niet zo persoonlijk worden.

quote:
Ja, in dit topic over gepost zelfs.

Was in Rotterdam. Bezwaar ingediend, gelijk gekregen. En dat zonder ook maar iemand uit te maken voor nazi.
Ik heb andere ervaringen en dat was ook zonder mensen voor nazi uit te maken al waren ze dat wel.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  vrijdag 15 maart 2019 @ 16:52:22 #62
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_185630958
Is het een parkeerboete (fout parkeren), of een naheffing parkeerbelasting?
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
pi_185631329
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2019 16:39 schreef TornadoDK het volgende:
[..]

Nee hoor echt geen 5 minuten. Alleen onmiddellijk in of uitstappen of direct laden lossen.

1 minuut wachten op iemand mag al niet.

En laden en lossen ook alleen maar van dingen waarvan het bezwaarlijk is dit anders te doen dan per auto, denk dus vooral aan zware spullen.

Enige kans voor ts is als er maar 1x gescand is, zeggen dat je iets zwaars aan het laden/lossen was.
Ah thnx! Daar kan ik wel wat mee.
pi_185634087
Gewoon bezwaar maken.
pi_185636766
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2019 17:11 schreef Rose_Red het volgende:
[..]

Ah thnx! Daar kan ik wel wat mee.
En weer een TS die alleen maar dat hoort wat hij wil horen o|O

Succes kerel ^O^
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_185637770
Was er niet ooit een burger in gelijk gesteld wat kenteken parkeren betrefd?
Je bent niet verplicht om je kenteken door te geven, iets met privacy.
Je parkeert namelijk een voertuig, als het voertuig niet correct geparkeerd staat hoort een Agent of een andere Amtenaar dit ter plekke te oordelen, of er een briefje achter het raam zit of er betaald is.

Niet meer niets minder, dit heeft puur te maken met in het verleden werden die briefjes wel eens gedeeld stel iemand had voor 4 uur geparkeerd en er kwam iemand aan kreeg je zijn ticket want hij had betaald voor die plek en of er nou zijn auto staat of die van zijn vrouw of buurman doet er niet toe, met kenteken parkeren hebben ze dit onmogelijk gemaakt.

Want als je eerder terug ging naar je auto krijg je geld ook niet terug en kaartje aan iemand anders geven mocht gewoon, waarom nu niet meer?

Vraag me af stel je plakt er een fake kenteken op waar op staat NA-ZI-40 wat doen die autos dan? wegslepen?

En die autos zijn niet alleen slecht voor het milieu, de agenten/amtenaren krijgen nu ook nauwelijks beweging want ze kweken nu een hangbuik achter het stuur, en er gaat een stuk veiligheid verloren want zon parkeerwachter/agent/ambtenaar had ook een functie om op te letten dat er geen rare dingen met de voertuigen gebeurd.

ik heb jaren terug ook een keer een flauwe prent gehad, ding accepteerde alleen contant geld ik liep naar zon Wijn winkel om geld te wisselen, paupers zeiden nee alleen als je iets koopt, ga ik naar de volgende winkel kan ik wel wisselen en gelijk opmerking over de wijnzaak zeiden ze ja dat doen ze met opzet want haar man is parkeerwachter en nu ben je paar min weg van je auto en je hebt serieus een prent, ik snel terug kaartje halen loop naar me auto en inderdaad een prent... 49 euro... ik zo heb net een kaartje gekocht, meneer pardon? ik sta hier al zon 5 minuten, ik zo was geld aan het wisselen? hij zo niet mijn probleem u heeft niet betaald geparkeerd, serieus dat soort types :')

[ Bericht 15% gewijzigd door Zwolsboy op 15-03-2019 22:27:41 ]
Interessant he ?
  vrijdag 15 maart 2019 @ 22:36:30 #67
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_185638253
quote:
https://s.parool.nl/s-a4519155/
Het is weer een stap dichterbij een schonere stad: de gemeente zet vanaf vrijdag de eerste twee elektrische scanauto's in om te handhaven op foutparkeren en betaald parkeren.

Komende tijd volgen nog zes Opel Ampera E-auto's. De gemeente wil in 2018 alle 11 scanauto's in Amsterdam elektrisch hebben.

De scanauto's rijden dagelijks door de stad om te controleren op betaald parkeren en foutparkeren. Een gemiddelde scanauto rijdt zo'n 57.600 km per jaar door de stad om mensen te beboeten.

Deze elektrische variant rijdt volledig emissieloos. Daardoor kan de gemeente ongeveer 5000 tot 7000 kg CO2 per jaar besparen ten opzichte van een normale auto. Dat is per jaar 600.000 schonere kilometers
Jazeker, CO2-neutrale scanauto's! Het is een grof schandaal
pi_185641217
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2019 15:19 schreef Metro2005 het volgende:
Zeker in steden als Rotterdam ben je soms wel langer dan 2 minuten van je auto weg om een kaartje te halen, die palen staan best ver uit elkaar soms. En hoe gaan ze zien of je 2 seconden in die auto zit als ze langsrijden, een kaartje aan het halen bent of al een half uur staat.

Die scanauto's zijn a) slecht voor het milieu en b) gewoon nazipraktijken.
In principe ziet de software, dat er vlak erna een kaartje is gekocht en zou er geen boete moeten komen.

TS had zijn deur open moeten laten, evnetueel (knipper)lichten aan, zodat het echt op laden lossen lijkt.
.
pi_185645668
De meeste gemeentes hanteren een handelingstijd, maar ze communiceren niet wat de handelingstijd is (handelingstijd is oa. kaartje kopen, iemand laten uitstappen, en snel wat afgeven) dat is de reden van de 2e scan of scootertje wat langs rijdt.

Dus bezwaar maken loont zeker. Resultaat zal alleen afhankelijk zijn hoe de gemeente hier mee omgaat.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  zaterdag 16 maart 2019 @ 09:32:02 #70
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_185645804
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2019 21:38 schreef r_one het volgende:
[..]

Succes kerel ^O^
Zo zijn ze toch allemaal? Alle kennis en ervaring negeren en alleen maar accepteren wat past in je straatje. Jammer, maar het komt vaker voor.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_185645833
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2019 13:42 schreef Rose_Red het volgende:
[..]

Nee, ik ben m'n auto niet eens uitgeweest.
Boete is dus terecht.
Wanneer een scanauto langsrijdt, wordt in het systeem gecontroleerd of je een parkeerticket hebt gekocht, wanneer je dit nog niet gedaan hebt, controleer het systeem automatisch na 10 minuten nogmaals of er een parkeerticket is aangeschaft, de scanauto hoeft hiervoor niet meer langs te rijden.
Wanneer ticket nog steeds niet is aangeschaft volgt geheel geautomatiseerd de boete.

Parkeren of stilstaan op een parkeerplek is ticket aanschaffen, al is het voor 1 minuut.
Zodra scanauto langsrijdt controleert deze alleen op aanschaf ticket en geldigheid op dat moment en niet op hoelang je er al staat.
Mocht je nog geen ticket hebben, dan heb je 10 minuten respijt om er 1 aan te schaffen.

Dus stilstaan op parkeerplaats is ticket aanschaffen.
pi_185645846
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 maart 2019 00:22 schreef Fer het volgende:
[..]

In principe ziet de software, dat er vlak erna een kaartje is gekocht en zou er geen boete moeten komen.

TS had zijn deur open moeten laten, evnetueel (knipper)lichten aan, zodat het echt op laden lossen lijkt.
Werkt niet op parkeervak.
  zaterdag 16 maart 2019 @ 09:40:03 #73
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_185645876
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2019 09:14 schreef _serial_ het volgende:
De meeste gemeentes hanteren een handelingstijd, maar ze communiceren niet wat de handelingstijd is (handelingstijd is oa. kaartje kopen, iemand laten uitstappen, en snel wat afgeven) dat is de reden van de 2e scan of scootertje wat langs rijdt.

Dus bezwaar maken loont zeker. Resultaat zal alleen afhankelijk zijn hoe de gemeente hier mee omgaat.
Bezwaar loont niet. TS stond geparkeerd en heeft geen kaartje gekocht ergo terechte boete.

Daarnaast stond hij ook nog eens op een plek voor vergunninghouders en dat is hij niet.
pi_185646050
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2019 09:35 schreef klipper het volgende:

[..]

Werkt niet op parkeervak.
Als de BOA op de beelden kan zien dat er iemand uitstapt of gelost wordt, is het geen parkeren.
.
pi_185647122
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2019 21:38 schreef r_one het volgende:

[..]

Succes kerel ^O^
Is toch bij TS ook logisch? De ene zegt er is geen oplossing, betaal lekker de boete ander zegt bezwaar maken. Vind je het gek dat hij naar de tweede luistert.
pi_185647490
Maar wat je dus eigenlijk moet doen, als je even twee minuten op iemand wacht, is in je achterklep gaan lopen rommelen waardoor het lijkt alsof je aan het laden/lossen bent? :?
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_185647778
TS, belachelijk en asociaal als je bezwaar gaat maken, terwijl het toch terecht is. Dan moeten er weer een paar ambtenaren overbodig hun uren aan jou besteden en kost het ons belastinggeld. En waarom? Omdat je het niet kan hebben dat je gesnapt bent. Neem gewoon je verlies en laat de ambtenaren hun werk nuttiger besteden :{w
Somebody that I used to know
pi_185647829
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2019 11:57 schreef Postbus100 het volgende:
TS, belachelijk en asociaal als je bezwaar gaat maken, terwijl het toch terecht is. Dan moeten er weer een paar ambtenaren overbodig hun uren aan jou besteden en kost het ons belastinggeld. En waarom? Omdat je het niet kan hebben dat je gesnapt bent. Neem gewoon je verlies en laat de ambtenaren hun werk nuttiger besteden :{w
Ja want ik betaal geen belasting natuurlijk. :')
  zaterdag 16 maart 2019 @ 12:06:11 #79
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_185647932
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2019 11:59 schreef Rose_Red het volgende:

[..]

En dat wordt alleen maar meer dankzij mensen zoals jij...

quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2019 11:37 schreef DireStraits7 het volgende:
Maar wat je dus eigenlijk moet doen, als je even twee minuten op iemand wacht, is in je achterklep gaan lopen rommelen waardoor het lijkt alsof je aan het laden/lossen bent? :?
Wat je moet doen is een goede plek zoeken en niet zoals TS op een plek van een vergunninghouder parkeren...

Dat is gewoon oliedom.
pi_185647948
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2019 12:06 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

En dat wordt alleen maar meer dankzij mensen zoals jij...
Ja en? Betalen moet ik toch.
  zaterdag 16 maart 2019 @ 12:07:33 #81
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_185647961
Ach, TS kan het altijd proberen, maar ik acht de kans erg klein dat het gaat lukken, want:

quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2019 09:35 schreef klipper het volgende:

[..]
Parkeren of stilstaan op een parkeerplek is ticket aanschaffen, al is het voor 1 minuut.
Zelf ook bezwaar geprobeerd, maar helaas afgewezen.

Bij terugkomst van vakantie bleek de code van onze parkeergarage te zijn veranderd. Auto in een parkeervak gezet zodat hij niet in de weg stond, man en kinderen in de auto gelaten en naar boven gerend om het zendertje van de buren te lenen zodat ik op onze eigen parkeerplaats in de parkeergarage kon parkeren.
Tja, in die tijd was er blijkbaar een scanauto langsgereden. Bezwaar geprobeerd in de hoop op coulance, maar helaas.
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  zaterdag 16 maart 2019 @ 12:07:44 #82
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_185647965
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2019 12:07 schreef Rose_Red het volgende:

[..]

Ja en? Betalen moet ik toch.
Betaal je niet liever tientje minder belasting? Je wil liever meer betalen omdat jij fout hebt geparkeerd?
pi_185648032
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2019 12:07 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Betaal je niet liever tientje minder belasting? Je wil liever meer betalen omdat jij fout hebt geparkeerd?
Goh dus als ik nu braaf 64 euro betaal gaan de belastingen een tientje omlaag voor iedereen? Natuurlijk niet.
Ik heb laatst al onterechte een boete van 90 euro betaald en ik ben er nu wel een beetje klaar mee. Dus uiteraard maak ik bezwaar, wat dacht jij dan?
pi_185648044
Hoezo onterecht? Je stond toch geparkeerd?
  zaterdag 16 maart 2019 @ 12:14:24 #85
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_185648066
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2019 12:11 schreef Rose_Red het volgende:

[..]

Goh dus als ik nu braaf 64 euro betaal gaan de belastingen een tientje omlaag voor iedereen? Natuurlijk niet.
Ik heb laatst al onterechte een boete van 90 euro betaald en ik ben er nu wel een beetje klaar mee. Dus uiteraard maak ik bezwaar, wat dacht jij dan?
Nee dat klopt. Maar als wij nou met z'n allen normaler doen en onze fouten durven toegeven kan het wellicht paar euro naar beneden. Voor sommige mensen scheelt dat heel veel.

Wat mij vooral wringt is dat jij bezwaar wil maken tegen een terechte boete. Want
- Jij stond 2 minuten stil op een plek; ergo je stond geparkeerd
- Jij stond op een plek van een vergunninghouder; ergo je staat daar verkeerd
- Jij hebt niet betaald;

Hoe denk jij dit te gaan winnen?
pi_185648122
quote:

[..]

Jij bent toch die zzp dakdekker? Werken tot de maximale vrijstelling en de rest zonder bon?
.
pi_185648197
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2019 12:14 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Nee dat klopt. Maar als wij nou met z'n allen normaler doen en onze fouten durven toegeven kan het wellicht paar euro naar beneden. Voor sommige mensen scheelt dat heel veel.

Wat mij vooral wringt is dat jij bezwaar wil maken tegen een terechte boete. Want
- Jij stond 2 minuten stil op een plek; ergo je stond geparkeerd
- Jij stond op een plek van een vergunninghouder; ergo je staat daar verkeerd
- Jij hebt niet betaald;

Hoe denk jij dit te gaan winnen?
Het is niet alleen voor vergunninghouders, iedereen mag daar parkeren tegen betaling maar gasten van vergunninghouders mogen daar 3 uur parkeren voor een euro ofzo.
En hou maar op met jezelf druk maken, bezwaar maken heb ik gisteren al gedaan.
pi_185648826
quote:
Belasting Misschien wel. Maar parkeer geld is een ander verhaal... Die betaal je duidelijk niet altijd.

Kans op toewijzing van bezwaar is gewoon 0. Waarom denk je dat je bezwaar een kans maakt?
Aangezien je gewoon geen kaartje hebt.
  zaterdag 16 maart 2019 @ 13:14:19 #89
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_185648857
Onterechte bezwaren dubbele boete. Is die onzin ook afgelopen.
And so is the past
pi_185649429
quote:

[..]

Nee, die heb je in casus idd NIET betaald, dat is nu juist jouw probleem.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')