abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_185274286
https://www.nu.nl/blog/57(...)er-mag-op-nujij.html

quote:
Waarom klimaatverandering ontkennen niet (meer) mag op NUjij

Het ontkennen van klimaatverandering of de invloed van de mens daarop, is op NUjij niet langer toegestaan. Reacties waarin dat toch wordt gedaan, worden verwijderd.

Je mag het op NUjij oneens zijn met de klimaatplannen van het kabinet, we moedigen een kritische discussie over de mate waarin Nederland het verschil kan maken aan en je mag ook zeker uiteenzetten dat je denkt dat klimaatverandering al te ver gevorderd is om er nog echt iets aan te kunnen doen.

Alleen reacties waarin klimaatverandering - of de invloed van de mens daarop - worden ontkend, zijn op NU.nl niet langer toegestaan.

Verantwoordelijk voor betrouwbare informatie
Ervoor zorgen dat ook NUjij-reacties feitelijk kloppen, hoort bij onze taak om het nieuws op feitelijke wijze te verslaan. NU.nl heeft een verantwoordelijkheid om bezoekers van betrouwbare informatie te voorzien.

Daarom is het vanaf de start van NUjij niet toegestaan onwaarheden te verspreiden. Hiervoor hebben wij gekozen, omdat de reacties op NU.nl miljoenen keren per maand gelezen worden en dus een belangrijk onderdeel van ons informatieaanbod zijn.

Het ontkennen van klimaatverandering valt ook onder het verspreiden van onwaarheden. Er is onomstotelijk wetenschappelijk bewijs dat het klimaat opwarmt en dat de mens daar invloed op heeft. Recentelijk zijn diverse onderzoeken verschenen waarin is vastgesteld dat het een feit is dat het klimaat verandert. Je kunt daar meer over lezen in dit artikel over de invloed van de mens en in dit artikel over de gevolgen van klimaatverandering.

Bovendien vinden wij het erg belangrijk dat er op NUjij ruimte is voor een kritisch debat over oplossingen voor klimaatverandering. Iedereen krijgt hier immers mee te maken. Onwaarheden staan dat debat in de weg.

Duidelijke huisregels
Natuurlijk is het toegestaan om het oneens te zijn met (delen van) een bericht. Er is op NUjij plek voor reacties vanuit alle politieke stromingen. Het is ook niet zo dat onze redactie onwelgevallige meningen of feiten censureert. NU.nl is altijd neutraal en objectief geweest en zal dat blijven.

Wij willen met NUjij een discussieplatform bieden dat iets toevoegt aan de nieuwsvoorziening op NU.nl. Inhoudelijke discussies over het nieuws kunnen nieuwe inzichten aan onze berichten toevoegen en zorgen zo voor een diverser NU.nl.

Om deze discussies goed te kunnen laten verlopen, hebben we vanaf dag één besloten om duidelijke huisregels op te stellen.

Fouten melden
Uiteraard maakt ook NU.nl weleens een fout. Zie je een artikel, foto, video, podcast of reactie waarbij je twijfels hebt over de inhoud? Stuur ons een reactie op NUjij of mail onze redactie. We staan altijd open voor commentaar en bijdragen van lezers.
Ik kom nooit op NUjij en zelden op Nu.nl, maar ik vond dit wel even het vermelden waard. De NU gedachtenpolitie verbiedt het verkondigen van onwelvallige meningen op NUjij. Bekijk het maar met open discussie, de verkeerde klimaatmening is vanaf nu VERBOTEN.
Scratch a liberal and you will find a fascist
  woensdag 27 februari 2019 @ 12:41:27 #2
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_185274306
"Het klimaat is de nieuwe Joden." :D
Nou dat worden gezellige discussies daar.
  woensdag 27 februari 2019 @ 12:42:27 #3
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_185274327
Het reageren op nujij gaat toch nergens over, 9 van de 10 keer kan je niet reageren omdat de discussie niet naar hun wens verliep. :')

Maar goed er zijn een hoop mensen die twijfels hebben bij de invloed en mate hiervan van de mens op de klimaatverandering, deze mening verbieden komt de discussie niet ten goede, werkt zelfs averechts denk ik.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_185274328
Maar we mogen gelukkig wel nog zeggen dat de aarde plat is?
pi_185274337
Staat ze vrij om te doen en ik geef ze groot gelijk.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_185274357
Toch wel een rare gedachtengang.

Dat er een klimaatverandering is, is duidelijk. Maar dat doet de aarde al 4.5 miljard jaar. Normaalste zaak.
Dat de mens er invloed op heeft, is misschien duidelijk. Er is nog geen onomstotelijk bewijs daarvoor. Ook niet het percentage op de totale fluctuatie.

Maar dat mag je dus niet meer zeggen bij de dictators van nujij.nl.. Vreemd.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_185274375
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 12:43 schreef Red_85 het volgende:

Dat er een klimaatverandering is, is duidelijk. Maar dat doet de aarde al 4.5 miljard jaar. Normaalste zaak.
Dat de mens er invloed op heeft, is misschien duidelijk. Er is nog geen onomstotelijk bewijs daarvoor. Ook niet het percentage op de totale fluctuatie.

Gelukkig kan je je bullshit nog kwijt op fok!
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_185274383
Er worden 2 zaken nog al door elkaar gehaald. Ja het is een feit dat het klimaat verandert. Dat kun je namelijk gewoon meten. Maar of de mens daar verantwoordelijk voor is, dat wordt door de meeste wetenschappers aangenomen maar is zeker geen feit en er is ook geen consensus over.

Verder is dit het zoveelste teken dat onze beschaving afglijdt naar een bedenkelijk niveau. Als bepaalde meningen niet geuit mogen worden, hoe dom ze ook zijn is het eind zoek.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_185274384
quote:

Ja dit dus....
  woensdag 27 februari 2019 @ 12:45:47 #10
459912 FlippingCoin
pi_185274408
quote:
17s.gif Op woensdag 27 februari 2019 12:44 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Zo hoort het toch ook, je hoort er toch gewoon over te kunnen discussiėren.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
  woensdag 27 februari 2019 @ 12:46:09 #11
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_185274418
quote:
17s.gif Op woensdag 27 februari 2019 12:44 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

"Winnaar ONZ verkiezingen"
pi_185274447
quote:
1s.gif Op woensdag 27 februari 2019 12:45 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Wat er gemiddeld genomen in de reacties op nieuwsberichten gebeurt is geen discussiėren te noemen helaas.
pi_185274466
mijn inziens is het gewoon een truuckje om niet teveel te hoeven te modereren
pi_185274473
quote:

4.5 miljard jaar geleden was er nog geen atmosfeer.

Dan hebben nog een ijsplaneet periode gehad die afgelopen is door co2 stijgingen.

Maar de huidige co2 stijging is voor jou nog niet concreet duidelijk ondanks de vele wetenschappelijke bewijzen daarvoor.

Wanneer is het bewijs voor jou onomstotelijk?
pi_185274485
@LinksePropagandaNL

Gevaarlijke ontwikkeling!
<a href="http://i.imgur.com/iq5BYAk.gif" target="_blank" rel="nofollow"><a href="http://i.imgur.com/iq5BYAk.gif&lt" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >http://i.imgur.com/iq5BYAk.gif<</a>;/a>
pi_185274490
quote:
1s.gif Op woensdag 27 februari 2019 12:48 schreef mschol het volgende:
mijn inziens is het gewoon een truuckje om niet teveel te hoeven te modereren
Dat lijkt me ook.
pi_185274496
Ook van nu. Nl:

https://www.nu.nl/klimaat(...)er-door-de-mens.html

Lijkt mij dus zeer terecht als ze fake news in de reacties op deze manier bestrijden. Gaat de Mensheid niet helpen door feiten zo nadrukkelijk te ontkennen.

Toppers daar bij nu.nl
pi_185274521
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 12:44 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Er worden 2 zaken nog al door elkaar gehaald. Ja het is een feit dat het klimaat verandert. Dat kun je namelijk gewoon meten. Maar of de mens daar verantwoordelijk voor is, dat wordt door de meeste wetenschappers aangenomen maar is zeker geen feit en er is ook geen consensus over.

Wel dus
pi_185274525
quote:
1s.gif Op woensdag 27 februari 2019 12:45 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Tsja, Nu.nl is nou eenmaal een privaat bedrijf en bepaalt daarom helemaal zelf wat er wel en niet gezegd mag worden op de website.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_185274526
quote:

Is wel gewoon duidelijk
  woensdag 27 februari 2019 @ 12:53:47 #21
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_185274571
quote:
1s.gif Op woensdag 27 februari 2019 12:51 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Tsja, Nu.nl is nou eenmaal een privaat bedrijf en bepaalt daarom helemaal zelf wat er wel en niet gezegd mag worden op de website.
Precies, van mij mogen ze. Ze gaan het straks wel merken aan de pageviews.
  woensdag 27 februari 2019 @ 12:54:00 #22
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_185274576
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 12:44 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Daar is zeker wel consensus over. De van elkaar onafhankelijke literatuur van verschillende klimaatwetenschappen wijst nogal een definitief vingertje naar onze activiteiten.

quote:
Verder is dit het zoveelste teken dat onze beschaving afglijdt naar een bedenkelijk niveau. Als bepaalde meningen niet geuit mogen worden, hoe dom ze ook zijn is het eind zoek.
Verder volledig eens met dit sentiment. Gezonde discussie over de feiten ga je niet uitlokken door een bepaalde mening te verbieden. Het enige wat gebeurt is dat je bepaalde mensen dus wegduwt uit de discussie en een zeepbel creėert.

Verder lijkt het mij geen gezonde richting dat allerhande tech-bedrijven op de inhoud gaan lopen moderaten. Hebben ze technisch gezien het recht? Sure. Maar willen we een samenleving waarin mega-corporaties de politieke discours bepalen?
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_185274600
quote:
Maar of de mens daar verantwoordelijk voor is, dat wordt door de meeste wetenschappers aangenomen maar is zeker geen feit en er is ook geen consensus over.
De opvatting dat de mens de veroorzaker is is tamelijk onomstreden. Uit een recente publicatie in Nature blijkt dat de kans dat de huidige klimaatverandering niet antropogeen is, kleiner is dan 1 op 3,5 miljoen.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 27-02-2019 12:55:53 ]
pi_185274734
quote:
1s.gif Op woensdag 27 februari 2019 12:55 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

De opvatting dat de mens de veroorzaker is is tamelijk onomstreden. Uit een recente publicatie in Nature blijkt dat de kans dat de huidige klimaatverandering niet antropogeen is, kleiner is dan 1 op 3,5 miljoen.
Dat zal wel, maar
quote:
Het ontkennen van klimaatverandering valt ook onder het verspreiden van onwaarheden. Er is onomstotelijk wetenschappelijk bewijs dat het klimaat opwarmt en dat de mens daar invloed op heeft.
is ook niet waar.

Verder prima dat je het 'debat' daar wil beperken tot oplossingen, maar wetenschappelijke consensus is niet meer dan dat. Het is veel en voor mij genoeg maar je moet wel zorgvuldig blijven in het onderscheid. Het moet geen religie worden met absolute waarheden waar niks over gezegd mag worden.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_185274736
quote:
1s.gif Op woensdag 27 februari 2019 12:53 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Precies, van mij mogen ze. Ze gaan het straks wel merken aan de pageviews.
Allemaal op naar steengijl.nl!!1!1
  woensdag 27 februari 2019 @ 13:09:04 #26
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_185274866
NU hoeven we dus ook niet meer als bron te gebruiken. Nu.nl op de zwarte lijst!
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  woensdag 27 februari 2019 @ 13:09:04 #27
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_185274867
quote:

Er is wel degelijk consensus over onder de wetenschap. Alleen een extreem klein deel die er baat bij heeft om dit te ontkennen, blijft de rol van de mens marginaliseren.

Meningen mogen gewoon geuit worden in deze beschaving. Alleen kennelijk niet op die ene site van dat private bedrijf. Nou boehoe zeg, wat een verlies. :')
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  woensdag 27 februari 2019 @ 13:09:59 #28
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_185274892
quote:
1s.gif Op woensdag 27 februari 2019 12:55 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

De opvatting dat de mens de veroorzaker is is tamelijk onomstreden.
Ho ho, invloed heeft. Klein verschil maar wel belangrijk.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  woensdag 27 februari 2019 @ 13:12:24 #29
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_185274957
Met het ontkennen van het klimaatprobleem beledig je heel veel gelovigen. De mensen die geloven in de warmtepomp techniek.

ikzelf geloof ook in warmtepomp techniek. Ik ben wat strenger in de leer. Ik geloof ook in zonnepanelen en thuisaccu.

Ik voel me altijd beledigd ddor die klimaatcritici, laatst maakte iemand mijn warmtepomp nog voor pedo uit. oh ja, ik ben geboren en getogen nederlander, net als al mijn voorouders. Ga nou niet roepen dat ik terug moet naar mijn eigen land.

[ Bericht 12% gewijzigd door Speekselklier op 27-02-2019 13:20:25 ]
Tot nooit .......
  woensdag 27 februari 2019 @ 13:30:46 #30
459912 FlippingCoin
pi_185275380
quote:
9s.gif Op woensdag 27 februari 2019 12:47 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Wat er gemiddeld genomen in de reacties op nieuwsberichten gebeurt is geen discussiėren te noemen helaas.
Ja daar moet op gemod worden, of de hele discussie wegnemen, maar wat blijgt er van een discussie over als je een invalshoek over laat.
pi_185275412
Mooi opstapje voor NU om straks ook positieve meningen over Trump en negatieve meningen over de EU en immigratie te censureren.

Het zullen mooie discussies worden in ieder geval met al die gelijkgestemden.
  woensdag 27 februari 2019 @ 13:39:17 #32
459912 FlippingCoin
pi_185275541
quote:

[..]

Maar daarom mag ik er nog wel iets van vinden.
pi_185275559
quote:
Dat is tegenwoordig het standaard hier. Zie alleen het voorbeeld van de leerkracht al.
pi_185275586
''Onwaarheden'' mogen dus niet meer op NU.

Verkondigen dat Mohammed volgens onze richtlijnen géén pedofiel was, mag dus ook niet meer?
  woensdag 27 februari 2019 @ 13:49:26 #35
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_185275738
Vraag me af voor welke andere discussiepunten Nu.nl tot een decreet te verleiden is.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_185275811
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 12:40 schreef EdvandeBerg het volgende:
https://www.nu.nl/blog/57(...)er-mag-op-nujij.html
Ik kom nooit op NUjij en zelden op Nu.nl, maar ik vond dit wel even het vermelden waard. De NU gedachtenpolitie verbiedt het verkondigen van onwelvallige meningen op NUjij. Bekijk het maar met open discussie, de verkeerde klimaatmening is vanaf nu VERBOTEN.
Je mag best sceptisch zijn daar, maar dan wel met goede argumenten. Simpelweg "opwarming van de aarde bestaat niet!" mag niet.
Dus je mag best "klimaatsceptisch" zijn. Ergo: je TT en hetgeen je geschreven hebt in je OP kloppen niet.

De vraag is natuurlijk waarom je in godsnaam een discussie zou willen aanzwengelen op Nujij.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_185275849
Grappig, tijdje geleden nog interview met hoofdredacteur op de radio gehoord waarbij hij aangaf het geen probleem te vinden dat iets van 60-65% van de op Nu.nl geplaatste artikelen feitelijke onjuistheden/onwaarheden bevatten.

Maar dit is dan wel een issue....zou zeggen, ga daar eerst eens aan werken als "serieus" nieusmedium.
  woensdag 27 februari 2019 @ 13:57:16 #38
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_185275861
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 13:54 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Je mag best sceptisch zijn daar, maar dan wel met goede argumenten. Simpelweg "opwarming van de aarde bestaat niet!" mag niet.
Dus je mag best "klimaatsceptisch" zijn. Ergo: je TT en hetgeen je geschreven hebt in je OP kloppen niet.

De vraag is natuurlijk waarom je in godsnaam een discussie zou willen aanzwengelen op Nujij.
Punt is dat er op een nieuwsmedium bepaalde meningen verboden zijn, die niet racistisch of beledigend zijn.

En waar eindigt dit? Nu is van Sanoma, die een hele reeks tijdschriften verkopen. Mogen er straks ook geen onwelvallige meningen in die tijdschriften?
pi_185275914
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 13:57 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Punt is dat er op een nieuwsmedium bepaalde meningen verboden zijn, die niet racistisch of beledigend zijn.
Je zou eens moeten weten hoe artikelen geschreven worden en welke er wel of juist niet op de website verschijnen. En dat gebeurt niet alleen bij nu.nl, maar bij elke nieuwsboer. Objectief nieuws is inmiddels een illusie. Men schrijft/laat zien en horen wat de afnemers willen lezen/zien/horen.
Dus achter de schermen zijn er genoeg meningen verboden, alleen zien wij dat niet.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  woensdag 27 februari 2019 @ 14:01:45 #40
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_185275933
Valt in hetzelfde rijtje als anti-vax wat mij betreft. Dus ik zie het probleem niet.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  woensdag 27 februari 2019 @ 14:04:14 #41
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_185275964
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 14:01 schreef DustPuppy het volgende:
Valt in hetzelfde rijtje als anti-vax wat mij betreft. Dus ik zie het probleem niet.
Tot de dag dat ze ineens meningen modereren waar je het wel mee eens bent.

Dan wordt het ineens een principekwestie voor je.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  woensdag 27 februari 2019 @ 14:04:47 #42
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_185275973
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 14:00 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Objectief nieuws is inmiddels een illusie.
Hoezo inmiddels?
  woensdag 27 februari 2019 @ 14:06:09 #43
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_185275991
quote:
7s.gif Op woensdag 27 februari 2019 14:04 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Tot de dag dat ze ineens meningen modereren waar je het wel mee eens bent.

Dan wordt het ineens een principekwestie voor je.
Iedereen heeft recht op zijn eigen mening, niet iedereen heeft recht op zijn eigen feiten.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_185276019
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 14:01 schreef DustPuppy het volgende:
Nu de rest van de media nog die beide uitersten niet meer als domweg 'tegengestelde meningen' benadert en wie weet komen we nog eens ergens.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  woensdag 27 februari 2019 @ 14:08:01 #45
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_185276024
quote:
7s.gif Op woensdag 27 februari 2019 14:07 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Nu de rest van de media nog die beide uitersten niet meer als domweg 'tegengestelde meningen' benadert en wie weet komen we nog eens ergens.
Dat ja. Weg met de valse dichotomie.
pi_185276579
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 13:09 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Er is wel degelijk consensus over onder de wetenschap. Alleen een extreem klein deel die er baat bij heeft om dit te ontkennen, blijft de rol van de mens marginaliseren.

Meningen mogen gewoon geuit worden in deze beschaving. Alleen kennelijk niet op die ene site van dat private bedrijf. Nou boehoe zeg, wat een verlies. :')
Dan is er dus geen consensus.

En waarom zou dat argument überhaupt geldig zijn. Als iemand domme dingen wil beweren die feitelijk te weerleggen zijn waarom zou je dat dan willen verbieden? Ik mag toch ook beweren dat ik kan vliegen of dat er kabouters in het bos wonen? Over beiden zaken is er consensus dat dat niet kan. Toch voelt niemand zich geroepen dergelijke uitlatingen te verbieden.

Als er uitlatingen verboden worden heeft dat in 99% van de gevallen niet met de waarheid te maken maar met andere belangen die ons niet worden verteld.
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_185276603
quote:
1s.gif Op woensdag 27 februari 2019 14:41 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Dan is er dus geen consensus.
Dan is dus niks waar. Bestaan feiten niet. Want er zijn altijd idioten die het niet geloven. Ook al ligt er 40 jaar aan onderzoek.
  woensdag 27 februari 2019 @ 14:44:21 #48
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_185276616
quote:
1s.gif Op woensdag 27 februari 2019 14:41 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Als iemand domme dingen wil beweren die feitelijk te weerleggen zijn waarom zou je dat dan willen verbieden?
Omdat het schadelijk is?
  woensdag 27 februari 2019 @ 14:45:11 #49
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_185276633
quote:
7s.gif Op woensdag 27 februari 2019 14:07 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Er zijn natuurlijk wel andere uitersten. Zeggen dat mensen invloed hebben op klimaatverandering is geen uiterste.
pi_185276791
Goede zaak ^O^ Weg met die gekkies.
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
  woensdag 27 februari 2019 @ 14:58:19 #51
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_185276859
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 14:06 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Iedereen heeft recht op zijn eigen mening, niet iedereen heeft recht op zijn eigen feiten.
Sinds wanneer hebben mensen het recht niet meer om het oneens te zijn met feiten?

Mensen zijn het over de feiten niet eens. Dat is het hele punt. Als alle feiten bekend waren en iedereen onderkende alle feiten dan zouden 90% van de discussies niet eens bestaan.

Je mist het punt echt gigantisch.
pi_185276989
Goede zaak. Hier op Fok! wordt bullshit als holocaustontkenning ook niet getolereerd, en terecht.

De mening van Henk is nou eenmaal niet evenveel waard dan feiten uit een wetenschappelijk onderzoek.
Deal with it.
Radio Espantoso
pi_185276997
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 14:43 schreef wolfjeamadeus het volgende:

[..]

Dan is dus niks waar. Bestaan feiten niet. Want er zijn altijd idioten die het niet geloven. Ook al ligt er 40 jaar aan onderzoek.
Er zijn inderdaad heel weinig zaken waar consensus over is. Wat dat met feiten te maken heeft weet ik niet.
pi_185277018
Je ziet het wel op meer sites. Op de site van voetbal international schakelen ze b.v. altijd de reactiemogelijkheid uit als het over Marokkaanse voetballers gaat.

:D
"Roken is slecht. Vooral voor de gordijnen." - Willem van Hanegem
pi_185277023
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 14:44 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Omdat het schadelijk is?
Voor wie en welke belangen? En waarom is klimaatverandering ontkennen schadelijk en ontkennen dat de aarde om de zon draait niet?
pi_185277040
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 15:08 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
Je ziet het wel op meer sites. Op de site van voetbal international schakelen ze b.v. altijd de reactiemogelijkheid uit als het over Marokkaanse voetballers gaat.

doen ze op nu.nl bij alles wat met zwarte piet te maken heeft.. :D
pi_185277077
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 14:44 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Omdat het schadelijk is?
Gelukkig komt alles goed dan, nu we er niet meer over mogen praten.
pi_185277169
quote:
En dan van nu.nl een bron pakken. Ironisch wel. Maar nog steeds hebben ze het in het artikel over 'bijdrage'.

Ik zou zeggen, begin te muiten in china, vs en india.
1947-2016
pi_185277300
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 13:57 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

En waar eindigt dit? Nu is van Sanoma, die een hele reeks tijdschriften verkopen. Mogen er straks ook geen onwelvallige meningen in die tijdschriften?
Zo raar is dat toch niet? Ik kan je vertellen dat geen enkel serieus tijdschrift een verhaal maakt over dat 9//11 daadwerkelijk een inside job was. Simpelweg omdat het grote onzin is.
pi_185277422
Waar zijn ze in godsnaam bang voor?
  woensdag 27 februari 2019 @ 15:38:06 #61
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_185277424
Maar wie reageert er dan ook op Nujij.nl?
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  woensdag 27 februari 2019 @ 15:38:54 #62
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_185277431
Verder zijn klimaatontkenners natuurlijk achterlijke mongolen.
  woensdag 27 februari 2019 @ 15:39:48 #63
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_185277445
quote:
1s.gif Op woensdag 27 februari 2019 15:30 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Zo raar is dat toch niet? Ik kan je vertellen dat geen enkel serieus tijdschrift een verhaal maakt over dat 9//11 daadwerkelijk een inside job was. Simpelweg omdat het grote onzin is.
OK, ander voorbeeld; de invasie van Irak door de VS onder Bush jr., was dat een vooropgezet plan onder valse voorwendselen? (WoMD)
  woensdag 27 februari 2019 @ 15:42:07 #64
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_185277481
Of is het toch de schuld van het partijkartel?
pi_185277576
quote:
14s.gif Op woensdag 27 februari 2019 15:38 schreef Ringo het volgende:
Simpele oneliners plaatsen vanuit je eigen mening op een internet forum..
en dan andere 'achterlijke mongolen' noemen. Riiiiight... .
1947-2016
  woensdag 27 februari 2019 @ 15:49:31 #66
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_185277645
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 15:46 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Simpele oneliners plaatsen vanuit je eigen mening op een internet forum..
en dan andere 'achterlijke mongolen' noemen. Riiiiight... .
Ga er nou niet op in :')
pi_185277801
quote:

[..]

Vergelijking gaat mank. Dit gaat niet over artikelen van nu.nl maar over reacties van lezers waarbij bepaalde meningen opeens niet mogen.
  woensdag 27 februari 2019 @ 15:57:37 #68
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_185277811
quote:
Het ontkennen van klimaatverandering valt ook onder het verspreiden van onwaarheden. Er is onomstotelijk wetenschappelijk bewijs dat het klimaat opwarmt en dat de mens daar invloed op heeft. Recentelijk zijn diverse onderzoeken verschenen waarin is vastgesteld dat het een feit is dat het klimaat verandert. Je kunt daar meer over lezen in dit artikel over de invloed van de mens en in dit artikel over de gevolgen van klimaatverandering.

Bovendien vinden wij het erg belangrijk dat er op NUjij ruimte is voor een kritisch debat over oplossingen voor klimaatverandering. Iedereen krijgt hier immers mee te maken. Onwaarheden staan dat debat in de weg.
Prima onderbouwing.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_185277851
quote:
1s.gif Op woensdag 27 februari 2019 15:57 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Vergelijking gaat mank. Dit gaat niet over artikelen van nu.nl maar over reacties van lezers waarbij bepaalde meningen opeens niet mogen.
Lees even waar ik op reageer.
pi_185277891
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 15:39 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

OK, ander voorbeeld; de invasie van Irak door de VS onder Bush jr., was dat een vooropgezet plan onder valse voorwendselen? (WoMD)
Daar zijn complete kranten over volgeschreven.

Anders voorbeeld: holocaustontkenning. Moeten tijdschriften daar artikelen aan wijden en lezers erover laten discussiėren?
pi_185277919
quote:
1s.gif Op woensdag 27 februari 2019 16:00 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Lees even waar ik op reageer.
Ja, en nu? Jij hebt het over verhalen van het medium zelf terwijl het gaat over meningen van lezers.
pi_185277980
quote:
1s.gif Op woensdag 27 februari 2019 16:04 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Ja, en nu? Jij hebt het over verhalen van het medium zelf terwijl het gaat over meningen van lezers.
Dit is waar ik op reageerde:

quote:
Dit gaat over artikelen in tijdschriften. Daar reageerde ik op.
pi_185278010
Maar het is toch ook volkomen normaal dat we op 27 februari zowat in zwembroek op het strand kunnen liggen. Even met factor 30 insmeren en de huid kan er goed tegen. Nee we hebben echt geen klimaatprobleem hoor!!!
Zonder wrijving geen glans
pi_185278110
quote:
1s.gif Op woensdag 27 februari 2019 16:07 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dit is waar ik op reageerde:

[..]

Dit gaat over artikelen in tijdschriften. Daar reageerde ik op.
Ik weet waar je op reageerde.
pi_185278145
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 16:09 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Maar het is toch ook volkomen normaal dat we op 27 februari zowat in zwembroek op het strand kunnen liggen. Even met factor 30 insmeren en de huid kan er goed tegen. Nee we hebben echt geen klimaatprobleem hoor!!!
Het is 16 graden, stel je niet aan man
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_185278147
De gedachtepolitie is gearriveerd. Wij bepalen wel wat jij moet denken. Wij kiezen wat waar is en wat niet waar is.

:r
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_185278152
quote:
1s.gif Op woensdag 27 februari 2019 16:14 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Ik weet waar je op reageerde.
Dat gaat dus over artikelen.

Of denk je dat Ed doelde op ingezonden brieven, die al sinds de eeuwigheid worden geselecteerd door de redactie.
pi_185278233
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 16:09 schreef haags_kwartiertje het volgende:
In 1959 (of die kant op) was het net zo warm op 27 februari ... Dit soort argumenten helpen niet echt mee aan de discussie. Over langere periodes gezien warmt het klimaat inderdaad op maar je kan niet zeggen: het is vandaag warmer dus de klimaatverandering is echt.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  woensdag 27 februari 2019 @ 16:25:18 #79
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_185278324
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 16:16 schreef Metro2005 het volgende:
De gedachtepolitie is gearriveerd. Wij bepalen wel wat jij moet denken. Wij kiezen wat waar is en wat niet waar is.
Als iemand leugens verkoopt, mag dat best worden gezegd.
pi_185278403
Het is juist goed dat we de aarde een beetje opwarmen. Zo voorkomen we een ijstijd in de toekomst.
  woensdag 27 februari 2019 @ 16:30:17 #81
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_185278408
quote:
7s.gif Op woensdag 27 februari 2019 16:25 schreef Ringo het volgende:

[..]

Zeggen en censureren zijn 2 verschillende dingen. Dat snap je niet?
  woensdag 27 februari 2019 @ 16:30:47 #82
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_185278418
Ik snap Nu.nl wel. De aarde is immers ook plat. Galileo een ketter.

Laten we dan ook vooral niet onze geest scherpen door onwelgevallige internetspuisels te voorzien van een deftig kritisch tegencommentaar. Gewoon verbieden die hap. Op deze planeet geen ruimte voor andersdenkenden! :Y)

Maar voortaan zal ik nu.nl serieus links laten liggen. Niet omdat ik ook maar iets heb met die klimaatsceptici. Maar ik heb nog minder met dit soort enge gedachtepolitie. :r
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_185278430
quote:
7s.gif Op woensdag 27 februari 2019 16:25 schreef Ringo het volgende:

[..]

Inderdaad. Mensen het zwijgen opleggen is echter een heel ander verhaal.
Zeker bij zoiets als klimaatverandering waar echt nog wel wat discussies over mogelijk zijn (zoals de hoeveelheid invloed van de mens op het klimaat. )
pi_185278432
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 15:21 schreef Red_85 het volgende:

[..]

En dan van nu.nl een bron pakken. Ironisch wel. Maar nog steeds hebben ze het in het artikel over 'bijdrage'.

Ik zou zeggen, begin te muiten in china, vs en india.
Een artikel op nu.nl over een zeer uitgebreid en ontzettend breed gedragen onderzoek. En dan zou jij het beter weten?
  Forum Admin woensdag 27 februari 2019 @ 16:33:13 #85
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_185278478
Zo'n intens domme schadelijke mening mag je best weren. Al is het wel handig om alle dommies eruit te filteren
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_185278530
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 16:20 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

In 1959 (of die kant op) was het net zo warm op 27 februari ... Dit soort argumenten helpen niet echt mee aan de discussie. Over langere periodes gezien warmt het klimaat inderdaad op maar je kan niet zeggen: het is vandaag warmer dus de klimaatverandering is echt.
Gelukkig was bijna heel 2018 al bizar warm en droog en zetten we deze trend nu al lekker door in de winter.
Zonder wrijving geen glans
  woensdag 27 februari 2019 @ 16:37:25 #87
358523 IkStampOpTacos
pi_185278544
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 16:30 schreef Eix het volgende:

Laten we dan ook vooral niet onze geest scherpen door onwelgevallige internetspuisels te voorzien van een deftig kritisch tegencommentaar. Gewoon verbieden die hap. Op deze planeet geen ruimte voor andersdenkenden! :Y)

Maar voortaan zal ik nu.nl serieus links laten liggen. Niet omdat ik ook maar iets heb met die klimaatsceptici. Maar ik heb nog minder met dit soort enge gedachtepolitie. :r
Gedachtepolitie :') Bitch please.

En het is hun site, ze mogen weren wat ze maar willen. Of wil je holocaustontkenners ook maar overal toelaten met hun giftige verzinsels?
-
pi_185278575
quote:

[..]

Dat de Amerikaanse overheid false flag operaties als optie ziet is in ieder geval geen grote onzin.

"Operation Northwoods is een samenzweringsplan uit 1962 van de Amerikaanse overheid tot terroristische operaties onder valse vlag.[1]. Het plan voorzag in het doden van onschuldige mensen en het plegen van terroristische acties in Amerikaanse steden door de CIA of andere Amerikaanse overheidsdiensten om hiermee publieke steun te vergaren voor een oorlog tegen het door Fidel Castro geleide Cuba. Eén van de plannen was het “ontwikkelen van een Cubaanse terroristische terreurcampagne in de grootstedelijke agglomeratie van Miami, andere steden in de staat Florida maar ook in Washington D.C.”

De plannen voorzagen in het plegen van vliegtuigkapingen, bomaanslagen en het gebruik van vals bewijsmateriaal waarmee de schuld van de terroristische aanslagen op betrokkenheid van buitenlandse mogendheden wees.

President Kennedy sprak zijn veto over de operatie uit en en gaf de documenten vrij."
pi_185278614
quote:
Vergeten dat we vorig jaar de koudste 28 februari ooit gemeten hadden? Weer is niet hetzelfde als klimaat.
pi_185278634
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 16:37 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

En het is hun site, ze mogen weren wat ze maar willen. Of wil je holocaustontkenners ook maar overal toelaten met hun giftige verzinsels?
Een werkelijk gebeurd historische gebeurtenis vergelijken met een theorie waar nog niet eens alle wetenschappers het over eens zijn :')

Dit is een schoolvoorbeeld van een gedachtenpolitie.
  woensdag 27 februari 2019 @ 16:43:10 #91
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_185278639
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 16:33 schreef Straatcommando. het volgende:
Zo'n intens domme schadelijke mening mag je best weren. Al is het wel handig om alle dommies eruit te filteren
Schadelijk? Hoe dan? Ik ben wel overtuigd dat de wetenschap het bij het juiste eind heeft. De komende jaren gaat de wereldbevolking alleen maar groeien, dus boeiend welke zogenaamde oplossingen er worden bedacht, helpt toch geen reet. En het hoeft ook niet te helpen, het uitsterven van de mensheid is voor de aarde helemaal niet zo erg.
Bedankt Hans.
pi_185278736
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 16:30 schreef Eix het volgende:

Moet altijd beetje lachen om de Galileo argumentatie die je dan hoort als het gaat over wetenschap. Want de 'wetenschap' achter de platte aarde is niet echt vergelijkbaar met de wetenschap die we nu voeren.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  woensdag 27 februari 2019 @ 16:50:42 #93
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_185278743
Vind klimaatontkenners regelmatig best irritant, maar om ze nou te weren? Er valt toch zat tegenin te brengen?

Zou nog kunnen snappen dat er ho even gezegd wordt als een paar echt overdreven domineren en de rest/het eigenlijke onderwerp ondersneeuwen. Maar dat is per situatie te beoordelen.

Zou het niet handiger zijn bv een factsheet te hebben liggen als redactie/moderators zijnde? Dat je die ertussen kan gooien hier en daar?
En gedegen modereren, dat als het bv over maatregelen gaat het ook daarover moet gaan?
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  woensdag 27 februari 2019 @ 16:53:51 #94
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_185278785
quote:
7s.gif Op woensdag 27 februari 2019 16:30 schreef SpecialK het volgende:
Zeggen en censureren zijn 2 verschillende dingen. Dat snap je niet?
Leugens zijn leugens.
Die hoef je niet te tolereren.
  woensdag 27 februari 2019 @ 16:59:45 #95
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_185278865
Veel klimaatontkenners zijn hardnekkige complotdenkers. Die koppelen zoʼn energie-akkoord direct aan het kinderpardon en de invloed van de islam op de sociaal-democratie.
Die ben je liever kwijt dan rijk, nog erger dan een kudde ringoʼs.
  † In Memoriam † woensdag 27 februari 2019 @ 17:01:54 #96
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_185278909
Ja kut die komen nu dus allemaal hier heen
:')
  woensdag 27 februari 2019 @ 17:02:29 #97
Why is all the rum gone?
pi_185278923
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 16:42 schreef Metro2005 het volgende:

Een werkelijk gebeurd historische gebeurtenis vergelijken met een theorie waar nog niet eens alle wetenschappers het over eens zijn :')

De wetenschappers die het er niet mee eens zijn, kun je rustig negeren. Want de empirische bewijzen zijn redelijk overweldigend. Als dit gedachtenpolitie is, dan ben ik voor.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  woensdag 27 februari 2019 @ 17:03:39 #98
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_185278942
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 16:49 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Moet altijd beetje lachen om de Galileo argumentatie die je dan hoort als het gaat over wetenschap. Want de 'wetenschap' achter de platte aarde is niet echt vergelijkbaar met de wetenschap die we nu voeren.
Ik denk dat het er dik in zit dat men over een paar eeuwen net zo hard lacht over onze huidige wetenschap.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  † In Memoriam † woensdag 27 februari 2019 @ 17:05:28 #99
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_185278980
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 17:02 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

De wetenschappers die het er niet mee eens zijn, kun je rustig negeren. Want de empirische bewijzen zijn redelijk overweldigend. Als dit gedachtenpolitie is, dan ben ik voor.
Voor elke mening ooit is wel wetenschappelijk bewijs aan te halen om dat idee te ondersteunen, zelfs voor flat earth. Er is werkelijk niets waar letterlijk de hele wetenschap het unaniem over eens is.
  woensdag 27 februari 2019 @ 17:07:18 #100
Why is all the rum gone?
pi_185279016
quote:
1s.gif Op woensdag 27 februari 2019 17:05 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

Er is werkelijk niets waar letterlijk de hele wetenschap het unaniem over eens is.
En dat is natuurlijk alleen maar goed. Betekent niet dat we elke losse flodder dan ook gelijk maar als wetenschap moeten aan wijzen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Captain_Jack_Sparrow op 27-02-2019 17:50:16 ]
  woensdag 27 februari 2019 @ 17:09:33 #101
358523 IkStampOpTacos
pi_185279054
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 16:42 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Nee, het is een bedrijf die een website heeft waar ze bepaalde debiele discussies willen vermijden door de trollen te weren.

Ze zijn helemaal vrij om waar dan ook die mening te hebben, behalve op deze plek waar de moderators die regel hanteren. :)
-
  woensdag 27 februari 2019 @ 17:11:24 #102
106942 Eix
pi_185279081
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 16:37 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Je kan beter kritisch met elkaar in gesprek gaan en als iemand argumenten geeft die niet kloppen die argumenten eenvoudig weerleggen. Ik kan daarbij wel begrip opbrengen als nu.nl geen zin heeft in een ellenlang welles/nietes discussie op hun site. Waarna uiteindelijk een moderator de discussie afkapt. Maar anderzijds het bij voorbaat verbieden terwijl juist op dit moment in de samenleving een groot maatschappelijk debat plaats vindt over het klimaat: dat werkt keihard averechts.

Vanzelfsprekend mag nu.nl zelf bepalen wat ze wel en niet op hun site toelaten. Net als een fok.nl, een joop.nl of geenstijl.nl dat mag. Het verschil zit erin dat deze websites zich ook duidelijk profileren in een politieke richting. Nu.nl daarentegen is in mijn ogen neutraal. Ze brengen het nieuws en daar mag iedereen wat van vinden. Als zij iets verbieden dan is het dus niet meer mainstream. Maar klimaatverandering ontkennen is in mijn boek nog altijd van een heel andere orde dan de holocaust ontkennen (Godwin ;( ) .

Iemand die een fatsoenlijke post schrijft gelijk "af", "in de (digitale) hoek" wegzetten omdat wat diegene vindt niet langer bon ton is, is dan ook dom. Het laatste wat dit land nu nodig heeft is dat er in het klimaatdebat een klimaat-struisvogel opstaat die ook nog een kritische massa bereikt omdat 'ie nu eenmaal het "tegengeluid" roeptoetert. En in het verleden zijn er voorbeelden te over van politici die juist succes hebben geboekt door op het juiste moment de stem van de "onderdrukte" mening te zijn.
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_185279090
Ik ben geen deskundige maar het jaarlijks opbranden van:

95.000.000 vaten x 158,99 liter =
15.104.050.000 x 365,25 dagen =

5.516.754.262.500 liter ruwe olie lijkt me niet heel gezond.
  Forum Admin woensdag 27 februari 2019 @ 17:13:19 #104
pi_185279110
quote:
1s.gif Op woensdag 27 februari 2019 16:43 schreef bascross het volgende:

[..]

Schadelijk? Hoe dan? Ik ben wel overtuigd dat de wetenschap het bij het juiste eind heeft. De komende jaren gaat de wereldbevolking alleen maar groeien, dus boeiend welke zogenaamde oplossingen er worden bedacht, helpt toch geen reet. En het hoeft ook niet te helpen, het uitsterven van de mensheid is voor de aarde helemaal niet zo erg.
Ik vind doelbewust foutieve informatie de wereld in smijten schadelijk ja.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  woensdag 27 februari 2019 @ 17:14:26 #105
468509 _--_
In varietate concordia
pi_185279143
Goeie zet.
Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
pi_185279167
quote:
1s.gif Op woensdag 27 februari 2019 17:13 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Nou, dan moet je het wel eens zijn met het besluit van NU.nl
pi_185279238
quote:
1s.gif Op woensdag 27 februari 2019 17:11 schreef Eix het volgende:

[..]

Je kan beter kritisch met elkaar in gesprek gaan en als iemand argumenten geeft die niet kloppen die argumenten eenvoudig weerleggen.
zoals ik ergens hier in het begin serieus op red85 in ga maar hij daarop niet eens reageert maar wel verder in dit topic blijft zuigen. Zulke commentaren zonder reacties daarna terug te geven ben je in zulke discussies liever kwijt dan rijk.. :D

De zogenaamde sceptici hebben dit verbod van nu.nl aan zichzelf te danken door veelal alleen hit en run gedrag te vertonen. :P
  Forum Admin woensdag 27 februari 2019 @ 17:20:37 #108
pi_185279263
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 17:15 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Nou, dan moet je het wel eens zijn met het besluit van NU.nl
Dat ben ik inderdaad. Sterker nog, het gros van klimaatontkenners (en meer van dat soort hangijzers) laten doorgaans zien dat ze helemaal niet open staan voor discussie/argumenten.. Dus je mist er niks aan.
  woensdag 27 februari 2019 @ 17:22:26 #109
468509 _--_
In varietate concordia
pi_185279290
quote:
1s.gif Op woensdag 27 februari 2019 17:20 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Dat ben ik inderdaad.
Als NWS mod, hoe vind je dat FOK! er tegenover staat en in hoeverre het verstandig is dat we nu.nl gaan opvolgen?
Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
  woensdag 27 februari 2019 @ 17:25:23 #110
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_185279350
quote:
7s.gif Op woensdag 27 februari 2019 16:53 schreef Ringo het volgende:

[..]

Leugens zijn leugens.
Die hoef je niet te tolereren.
Er zullen zat dingen zijn die jij gelooft die regelrechte leugens zijn. Maar jij bent ook gewoon gewend om je meningen uit te kunnen spreken op open fora om daar soms terecht op je fouten gewezen te worden zonder dat jouw hele interactie gewoon even wordt weggegooid en jou die kans om te leren wordt ontnomen.

Het is te makkelijk om te denken dat leugens maar leugens zijn. Je lost er niks mee op.
pi_185279359
quote:
1s.gif Op woensdag 27 februari 2019 17:20 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Dat ben ik inderdaad. Sterker nog, het gros van klimaatontkenners (en meer van dat soort hangijzers) laten doorgaans zien dat ze helemaal niet open staan voor discussie/argumenten.. Dus je mist er niks aan.
Op zich vind ik het nog niet zo erg als ze "klimaatontkennen" maar als je om een bron vraagt dan komen ze met een vaag YouTube filmpje van 43 minuten met de opmerking "kijk dit maar eens".
Dat noem ik geen bron, dat noem ik m'n tijd verdoen.
  woensdag 27 februari 2019 @ 17:25:41 #112
106942 Eix
pi_185279360
quote:
1s.gif Op woensdag 27 februari 2019 17:19 schreef Basp1 het volgende:

[..]

zoals ik ergens hier in het begin serieus op red85 in ga maar hij daarop niet eens reageert maar wel verder in dit topic blijft zuigen. Zulke commentaren zonder reacties daarna terug te geven ben je in zulke discussies liever kwijt dan rijk.. :D

De zogenaamde sceptici hebben dit verbod van nu.nl aan zichzelf te danken door veelal alleen hit en run gedrag te vertonen. :P
Dan kun je ook zoals een tweakers.net een score koppelen aan een reactie. Kwestie van de negatief beoordeelde reacties niet _standaard_ tonen en klaar.

Een internetcommunity modereert zich dan deels zelf. Terwijl iedereen zijn spuisels in redelijkheid kan blijven roeptoeteren. Het komt erop neer dat je dan niemand de microfoon ontneemt. De geluidsinstallatie gaat alleen op standje uit. :s)
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_185279386
quote:
1s.gif Op woensdag 27 februari 2019 17:25 schreef Eix het volgende:

[..]

Dan kun je ook zoals een tweakers.net een score koppelen aan een reactie. Kwestie van de negatief beoordeelde reacties niet _standaard_ tonen en klaar.

Een internetcommunity modereert zich dan deels zelf. Terwijl iedereen zijn spuisels in redelijkheid kan blijven roeptoeteren. Het komt erop neer dat je dan niemand de microfoon ontneemt. De geluidsinstallatie gaat alleen op standje uit. :s)
Zoiets hadden we op de FP maar bij Wilders berichten waren mijn reacties dan al snel niet meer leesbaar :P
  woensdag 27 februari 2019 @ 17:27:37 #114
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_185279400
Het klimaat is altijd al aan verandering onderhevig geweest. Het zal heus ietsje sneller gaan nu maar we moeten niet menen dat we zoiets als het klimaat kunnen sturen.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_185279447
quote:
1s.gif Op woensdag 27 februari 2019 16:16 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat gaat dus over artikelen.

Of denk je dat Ed doelde op ingezonden brieven, die al sinds de eeuwigheid worden geselecteerd door de redactie.
Aangezien het hier gaat over lezersmeningen ga ik er inderdaad van uit dat het hier gaat over ingezonden brieven.
pi_185279479
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 17:27 schreef PzKpfw het volgende:
Het klimaat is altijd al aan verandering onderhevig geweest. Het zal heus ietsje sneller gaan nu maar we moeten niet menen dat we zoiets als het klimaat kunnen sturen.
Er is niemand die ontkent dat het niet altijd aan verandering onderhevig is geweest, daar zijn zelfs vrijwel alle wetenschappers het wel ongeveer over eens.

Maar ook vrijwel alle wetenschappers zijn het er over eens dat de veranderingen van de laatste eeuw te maken hebben met wat wij jaarlijks aan fossiele brandstoffen wegstoken.

Dat gaat jaarlijks alleen al om 5.516.754.262.500 liter ruwe olie, dan heb ik steenkool, bruinkool en aardgas niet eens meegerekend.

Dus ik vind het prima dat jouw mening daarover anders is maar ik vind niet dat we daarom maar rustig moeten wachten tot 1 van ons 2-en gelijk krijgt. :)
  woensdag 27 februari 2019 @ 17:31:47 #117
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_185279488
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 17:31 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Er is niemand die ontkent dat het niet altijd aan verandering onderhevig is geweest, daar zijn zelfs vrijwel alle wetenschappers het wel ongeveer over eens.

Maar ook vrijwel alle wetenschappers zijn het er over eens dat de veranderingen van de laatste eeuw te maken hebben met wat wij jaarlijks aan fossiele brandstoffen wegstoken.
Dat laatste is ook maar een aanname.
Op 't randje en erover.
pi_185279519
quote:
1s.gif Op woensdag 27 februari 2019 17:31 schreef PzKpfw het volgende:

[..]

Zie aanvulling.
  woensdag 27 februari 2019 @ 17:34:49 #119
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_185279548
quote:
1s.gif Op woensdag 27 februari 2019 17:13 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Journalisten en politici doen het doorlopend, dus dat het ineens erg is als een paar complotdenkers in de comments wat doms roepen vind ik wat overdreven.
Bedankt Hans.
  Forum Admin woensdag 27 februari 2019 @ 17:35:36 #120
pi_185279566
quote:
1s.gif Op woensdag 27 februari 2019 17:34 schreef bascross het volgende:

[..]

Journalisten en politici doen het doorlopend, dus dat het ineens erg is als een paar complotdenkers in de comments wat doms roepen vind ik wat overdreven.
Nogal een aantijging dit..

En hunnie doen het ook is nooit een argument. Uiteindelijk is het aan nu.nl zelf om dat toe te laten of niet.
  woensdag 27 februari 2019 @ 17:47:04 #121
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_185279750
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 17:33 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Zie aanvulling.
We hebben hier vulkanen die een veelvoud van dat zullen uitstoten wanneer deze uitbarsten. Het huidige klimaat is er pas sinds vorig uur als we even kijken naar de complete geschiedenis van onze aardbol.
Op 't randje en erover.
  woensdag 27 februari 2019 @ 17:49:19 #122
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_185279787
quote:
1s.gif Op woensdag 27 februari 2019 17:25 schreef Eix het volgende:

[..]

Een internetcommunity modereert zich dan deels zelf.
Alsof dat kan _O-.
pi_185279801
quote:
De warmste februari voor deze week was in 1922, het werd toen in Maastricht 16.5 graden.

97 jaar heeft het geduurd voordat dat record gebroken was, een flinke temperatuur in een tijd waarin er een heel stuk minder co2 uitstoot was, wat zou de verklaring zijn voor die temperatuur? En hoelang was het record daarvoor niet gebroken? Wwat was de temperatuur vanaf 1822? Of hoe vaak is het voorgekomen dat het 16+ was in februari die eeuw? Maar dat weten ze niet, ze meten pas sinds 1900. Alsof je nu je temperatuur meet, en over een uur weer en dan roept dat al je gehele leven je temperatuur stijgt.
pi_185279802
quote:
1s.gif Op woensdag 27 februari 2019 17:47 schreef PzKpfw het volgende:

[..]

We hebben hier vulkanen die een veelvoud van dat zullen uitstoten wanneer deze uitbarsten. Het huidige klimaat is er pas sinds vorig uur als we even kijken naar de complete geschiedenis van onze aardbol.
"Ja maar de vulkanen doen het ook".

Dat vulkanen verhaal wordt er iedere keer weer bijgehaald en er zijn weinig wetenschappers die beweren dat vulkanen (op land of onder zee-oppervlak) geen invloed hebben.

Dat is inderdaad een niet stuurbaar deel, ik denk ook niet dat iemand hier beweert dat wij vulkanen moeten gaan sturen.

Wat wij wel kunnen sturen is of we jaarlijks 5.516.754.262.500 liter ruwe olie oppompen, evenals 7.665.000.000 ton kolen en 3.500.000.000m3 aan aardgas.

Ik herhaal: ik vind het prima dat jouw mening daarover anders is maar ik vind niet dat we daarom maar rustig moeten wachten tot 1 van ons 2-en gelijk krijgt. :)

[ Bericht 2% gewijzigd door TheFreshPrince op 27-02-2019 17:56:52 ]
  woensdag 27 februari 2019 @ 17:51:37 #125
Why is all the rum gone?
pi_185279830
quote:
1s.gif Op woensdag 27 februari 2019 17:11 schreef Eix het volgende:
Maar anderzijds het bij voorbaat verbieden terwijl juist op dit moment in de samenleving een groot maatschappelijk debat plaats vindt over het klimaat: dat werkt keihard averechts.
Juist niet. Ze moedigen het debat over het klimaat juist aan en willen niet dat het 'vervuild' wordt met bullshit.
  woensdag 27 februari 2019 @ 17:55:14 #126
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_185279902
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 17:50 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Dat vulkanen verhaal wordt er iedere keer weer bijgehaald en er zijn weinig wetenschappers die beweren dat vulkanen (op land of onder zee-oppervlak) geen invloed hebben.

Dat is inderdaad een niet stuurbaar deel, ik denk ook niet dat iemand hier beweert dat wij vulkanen moeten gaan sturen.

Wat wij wel kunnen sturen is of we jaarlijks 5.516.754.262.500 liter ruwe olie oppompen, evenals 8.500.000.000 kilo aan kolen en 3.500.000.000m3 aan aardgas.

Ik herhaal: ik vind het prima dat jouw mening daarover anders is maar ik vind niet dat we daarom maar rustig moeten wachten tot 1 van ons 2-en gelijk krijgt. :)
Doe het maar even leuk af met zo'n redenering. Jij hebt geen idee hoe nietig wij als mensheid zijn.
Op 't randje en erover.
pi_185279958
quote:
1s.gif Op woensdag 27 februari 2019 17:55 schreef PzKpfw het volgende:

[..]

Doe het maar even leuk af met zo'n redenering. Jij hebt geen idee hoe nietig wij als mensheid zijn.
Ik besef juist heel goed hoe nietig en kwetsbaar we als mensheid zijn, vooral omdat we maar 1 klein blauw bolletje hebben om met z'n allen op te wonen.

Het is niet zo dat als we het toch verknallen dat we onze spullen oppakken en even naar een andere planeet verhuizen.
  woensdag 27 februari 2019 @ 17:59:38 #128
Why is all the rum gone?
pi_185279964
quote:
Als we het negatief kunnen beinvloeden, betekent dat dat we het ook positief kunnen beinvloeden.
pi_185279979
quote:

[..]

Waar zijn die vulkanen. Op de aarde waar ik woon komt van wetenschappers de volgende onderbouwde bewering:

Uit wetenschappelijk onderzoek blijkt dat vulkanen ongeveer 1 procent aan CO2 uitstoten van wat de mens aan CO2 in de atmosfeer brengt.

https://www.nrc.nl/nieuws(...)l-nutteloos-a3127856

woensdag 27 februari 2019 @ 18:00:45 #130
Why is all the rum gone?
pi_185279990
quote:
1s.gif Op woensdag 27 februari 2019 17:31 schreef PzKpfw het volgende:

[..]

Het is een zeer goed onderbouwde stelling.
pi_185280007
quote:
1s.gif Op woensdag 27 februari 2019 17:55 schreef PzKpfw het volgende:

[..]

Even los van de invloed door de mens: ben je wel van mening dat CO2 en andere broeikasgassen een invloed heeft op het klimaat, of ze nu uitgestoten worden door een vulkaan of door een mens?
  woensdag 27 februari 2019 @ 18:03:02 #132
Why is all the rum gone?
pi_185280036
quote:

[..]

We hebben hier vulkanen die een veelvoud van dat zullen uitstoten wanneer deze uitbarsten.
Oh, nee, dan maakt niet uit dat we de hele santekraam naar de kloten helpen. :)
  woensdag 27 februari 2019 @ 18:03:37 #133
473624 Blubbertut
Moet hier iets stoers komen te
pi_185280049
quote:
1s.gif Op woensdag 27 februari 2019 12:42 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Staat ze vrij om te doen en ik geef ze groot gelijk.
Inderdaad, censuur hoort bij een democratische maatschappij
pi_185280065
Even voor de goede orde: wetenschapsontkenning is geen scepticisme. Scpeticisme is zoiets als 'niet alles zomaar voor waar aannemen'. Klimaatscepticisme zou dan zoiets zijn als: 'waaruit blijkt dat dan?' en: 'hoe weten ze dat dan zo zeker?' Ontkennen dat er sprake is van een menselijke invloed is geen scepticisme. Integendeel. Het is bovendien geen mening, maar een waarheidsclaim.

Maar er zijn zat platformen waar wetenschapsontkenners elkaar alsnog gelijk kunnen geven, dus er is helemaal geen man overboord.
pi_185280076
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 18:03 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Oh, nee, dan maakt niet uit dat we de hele santekraam naar de kloten helpen. :)
Naja, en een simpele Google levert idd op wat Basp1 zegt:

quote:
According to the U.S. Geological Survey (USGS), the world's volcanoes, both on land and undersea, generate about 200 million tons of carbon dioxide (CO2) annually, while our automotive and industrial activities cause some 24 billion tons of CO2 emissions every year worldwide.
Dat is zo fijn aan klimaatontkenners, ze kunnen lekker zonder feiten en bronnen reageren "want het is 1 groot complot".
  woensdag 27 februari 2019 @ 18:05:31 #136
473624 Blubbertut
pi_185280084
quote:

[..]

Dan nog blijft t gewoon ordinaire censuur, dan ook maar journalisten censureren
  woensdag 27 februari 2019 @ 18:06:57 #137
Why is all the rum gone?
pi_185280111
quote:
1s.gif Op woensdag 27 februari 2019 18:05 schreef Blubbertut het volgende:

Dan nog blijft t gewoon ordinaire censuur,
En dat recht hebben ze. Als jij daar problemen mee hebt, blijf je er gewoon weg.
  woensdag 27 februari 2019 @ 18:07:32 #138
473624 Blubbertut
pi_185280119
quote:

[..]

Jij kent alle 'feiten'?
  woensdag 27 februari 2019 @ 18:08:13 #139
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_185280134
quote:

[..]

Wanneer alle vulkanen tegelijk zouden uitbarsten misschien wel, maar als dat gebeurt hebben we zoveel problemen dat CO2 ons weinig meer zal interesseren. (Inslag van een zwerm meteorieren van het K/T-type?)
  woensdag 27 februari 2019 @ 18:08:53 #140
473624 Blubbertut
pi_185280143
quote:
14s.gif Op woensdag 27 februari 2019 15:38 schreef Ringo het volgende:
Klimaatontkenners absoluut, maar mensen die niet geheel overtuigd zijn of de mens hierin een grote rol speelt?
pi_185280170
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 18:08 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Wanneer alle vulkanen tegelijk zouden uitbarsten misschien wel, maar als dat gebeurt hebben we zoveel problemen dat CO2 ons weinig meer zal interesseren. (Inslag van een zwerm meteorieren van het K/T-type?)
Klopt, dan heb je sowieso een probleem ;)

Maar goed, als het dak lekt ga ik ook niet zeggen "ik ga het niet repareren want er kan morgen wel een meteoriet op inslaan".
pi_185280174
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 18:04 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Naja, en een simpele Google levert idd op wat Basp1 zegt:

[..]

Dat is zo fijn aan klimaatontkenners, ze kunnen lekker zonder feiten en bronnen reageren "want het is 1 groot complot".
Dan wordt dadelijk door de ontkenners de doelpaal verzet en krijgt weer een ander natuurlijk verschijnsel de schuld. Ze zullen zich ook nooit verontschuldigen als ze weer eens met feiten op hun onzin opmerking gewezen worden. :D
pi_185280303
Beetje apart om alleen deze specifieke mening te verbieden. Ondertussen zijn er zoveel complottheorieėn en andere achterlijke meningen die wel gewoon getolereerd worden, dus vraag me af wat nou de reden is waarom ze juist deze verbieden.
  Forum Admin woensdag 27 februari 2019 @ 18:19:49 #144
pi_185280305
quote:
1s.gif Op woensdag 27 februari 2019 17:22 schreef _--_ het volgende:

[..]

Als NWS mod, hoe vind je dat FOK! er tegenover staat en in hoeverre het verstandig is dat we nu.nl gaan opvolgen?
Ik vind het onfoks so to say, maar ik zie op nujij en hier genoeg van dat soort onzin staan. Ik zie fok als een discussieplatform en nujij meer als een soort reactieplatform, als we dingen zo zouden verwijderen hou je geen discussies over.

Aan de andere kant, zoals ik al aangaf, zijn veel van die mensen helemaal niet geļnteresseerd in discussiėren en komen ze doorgaans alleen een poepje doen. Wat ik dan weer tof vind aan fok is dat ze doorgaans helemaal kapot gemaakt worden met argumenten. Dat werkt vaak toch het best.
  Forum Admin woensdag 27 februari 2019 @ 18:21:15 #145
pi_185280338
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 17:25 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Op zich vind ik het nog niet zo erg als ze "klimaatontkennen" maar als je om een bron vraagt dan komen ze met een vaag YouTube filmpje van 43 minuten met de opmerking "kijk dit maar eens".
Dat noem ik geen bron, dat noem ik m'n tijd verdoen.
Correct. Dat weten zij ook en dan krijg je de dooddoener dat je je er niet in verdiept hebt.
pi_185280456
quote:
1s.gif Op woensdag 27 februari 2019 18:21 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Correct. Dat weten zij ook en dan krijg je de dooddoener dat je je er niet in verdiept hebt.
"Weer iemand die gehersenspoeld is door de MSM, bla bla bla, kent niet alle feiten, bla bla bla, big pharma, milieumaffia, bla bla"

Eerlijk gezegd ben ik wel bij dat er nu een politieke partij is voor klimaatontkenners, dan voelen ze zich toch een beetje minder miskend. En de oprichter is voor het planten van grote hoeveelheden lavendel, wat wel weer goed is voor het milieu.
pi_185280715
quote:
1s.gif Op woensdag 27 februari 2019 18:21 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Ach ja, als de bron een rapport is van 200+ pagina's zal dat natuurlijk wel worden gelezen..
Bij mij hangt het af wat de inhoud is van een youtube video, bij voorbaat niets kijken omdat je het geen bron vindt is ook wel erg makkelijk. Als het een interview is met een een (gerenormmeerde) expert van een uur lang, waarom zou je dat niet als bron kunnen gebruiken en waarom zou je dat niet kijken? Uiteraard is er ook een overvloed aan complotvideo's en andere rotzooi, maar er is ook genoeg interessants te vinden vind ik.
pi_185280845
quote:
1s.gif Op woensdag 27 februari 2019 18:03 schreef Blubbertut het volgende:

[..]

Inderdaad, censuur hoort bij een democratische maatschappij
Hoort erbij idd.
pi_185280980
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 18:26 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

"Weer iemand die gehersenspoeld is door de MSM, bla bla bla, kent niet alle feiten, bla bla bla, big pharma, milieumaffia, bla bla"

Eerlijk gezegd ben ik wel bij dat er nu een politieke partij is voor klimaatontkenners, dan voelen ze zich toch een beetje minder miskend. En de oprichter is voor het planten van grote hoeveelheden lavendel, wat wel weer goed is voor het milieu.
Ach, we hebben ook partijen voor antivaxxers en creationisten, dus genoeg ruimte voor wetenschapsontkennende mafklappers in ons politieke spectrum wat dat betreft.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_185281127
quote:
Maar of de mens daar verantwoordelijk voor is, dat wordt door de meeste wetenschappers aangenomen maar is zeker geen feit en er is ook geen consensus over.
Het was laatst in het nieuws dat dat nu wel zo was. Een soort "gouden standaard". Moet me nog inlezen t.z.t. :) . In dat licht moet je het verbod zien denk ik.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  woensdag 27 februari 2019 @ 19:16:32 #151
217808 gniffie
Ven der Vurt is baas!
pi_185281495
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 18:39 schreef Aquarii het volgende:

[..]

Ach ja, als de bron een rapport is van 200+ pagina's zal dat natuurlijk wel worden gelezen..
Bij mij hangt het af wat de inhoud is van een youtube video, bij voorbaat niets kijken omdat je het geen bron vindt is ook wel erg makkelijk. Als het een interview is met een een (gerenormmeerde) expert van een uur lang, waarom zou je dat niet als bron kunnen gebruiken en waarom zou je dat niet kijken? Uiteraard is er ook een overvloed aan complotvideo's en andere rotzooi, maar er is ook genoeg interessants te vinden vind ik.
De kans is groter dat 1 expert geleid wordt door geld (boekjes en schnabbels) dan dat duizenden wetenschappers en instituten samenspannen om de waarheid te verbergen
"Plausibel zeg ik gewoon. Ik zeg gewoon eerlijk, plausibel"
pi_185281544
Hmmm heerlijk dat censuur :9 :9~
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_185281754
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 18:51 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ach, we hebben ook partijen voor antivaxxers en creationisten, dus genoeg ruimte voor wetenschapsontkennende mafklappers in ons politieke spectrum wat dat betreft.
De zoveelste edele taak voor het onderwijs: mensen kritisch leren denken.
pi_185281945
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 19:16 schreef gniffie het volgende:

[..]

De kans is groter dat 1 expert geleid wordt door geld (boekjes en schnabbels) dan dat duizenden wetenschappers en instituten samenspannen om de waarheid te verbergen
quote:
It’s likely that 97% of people making the 97% claim have absolutely no idea where that number comes from.
https://www.forbes.com/si(...)-wrong/#722e3a5a3f9f
pi_185282002
Ah ja, je kan in alle hysterie de ongelovigen natuurlijk ook de mond snoeren. Klimaatketters!
pi_185282243
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 17:02 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Er is geen empirisch bewijs dat de mens de grootste veroorzaker van de huidige opwarming van de aarde is. Er zijn slechts uitkomsten uit computermodellen.
“If liberty means anything at all, it means the right to tell people what they do not want to hear.”
  woensdag 27 februari 2019 @ 19:50:56 #157
Why is all the rum gone?
pi_185282313
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 19:47 schreef res_cogitans het volgende:

Er is geen empirisch bewijs dat de mens de grootste veroorzaker van de huidige opwarming van de aarde is. Er zijn slechts uitkomsten uit computermodellen.
Er is empirisch bewijs in de vorm van de CO2 die wij produceren en dat de temperatuur oploopt.

Vervolgens aannemen dat die twee zaken niets met elkaar te maken hebben is struisvogelpolitiek.
pi_185282337
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 19:50 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Er is empirisch bewijs in de vorm van de CO2 die wij produceren en dat de temperatuur oploopt.

Vervolgens aannemen dat die twee zaken niets met elkaar te maken hebben is struisvogelpolitiek.
@Wereldgozer
-
pi_185282562
Ik ken een industrie met een omzet van $1.700.000.000.000 per jaar die er belang bij heeft dat men sceptisch is.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_185283039
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 20:00 schreef MaGNeT het volgende:
Ik ken een industrie met een omzet van $1.700.000.000.000 per jaar die er belang bij heeft dat men sceptisch is.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En maar goed ook. Zonder die vervelende olie-industrie geen transport en geen makkelijk leventje.
  woensdag 27 februari 2019 @ 20:20:14 #161
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_185283119
quote:
1s.gif Op woensdag 27 februari 2019 18:08 schreef Blubbertut het volgende:
Klimaatontkenners absoluut, maar mensen die niet geheel overtuigd zijn of de mens hierin een grote rol speelt?
Dat zijn gewoon lui die graag in een dikke BMW willen blijven rijden verder geen gezeik aan hun kop verdragen. Alles blijft zoals het is, en nou klaar.
  woensdag 27 februari 2019 @ 20:40:06 #162
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_185283723
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 18:01 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Even los van de invloed door de mens: ben je wel van mening dat CO2 en andere broeikasgassen een invloed heeft op het klimaat, of ze nu uitgestoten worden door een vulkaan of door een mens?
Dat heeft zeker invloed ja.
Op 't randje en erover.
  woensdag 27 februari 2019 @ 20:51:07 #163
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_185284037
quote:
7s.gif Op woensdag 27 februari 2019 20:20 schreef Ringo het volgende:

[..]

Dat zijn gewoon lui die graag in een dikke BMW willen blijven rijden verder geen gezeik aan hun kop verdragen. Alles blijft zoals het is, en nou klaar.
Het punt is niet of de mens invloed heeft of het klimaat of niet, maar of mensen hierover hun eigen mening mogen uiten.
The End Times are wild
  woensdag 27 februari 2019 @ 20:55:31 #164
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_185284191
quote:
Nee. Het is absoluut geen probleem. Ik heb lekker in de tuin gewerkt, ipv dat er natte kou is. Het was gewoon heerlijk!!
Een verandering hoeft ook niet altijd slecht te zijn. Straks ontdooit de toendra en komen er miljoenen hectaren natuur en landbouwgebied bij.
The End Times are wild
pi_185284652
quote:
1s.gif Op woensdag 27 februari 2019 19:52 schreef Anneloos het volgende:

[..]

@:wereldgozer
Mijn mening is terug te lezen op NUjij allen.
pi_185284838
ALLEENwij.
pi_185284900
20 jaar geleden was je voor gek versleten als je had verteld dat dit het nieuws anno 2019 zou zijn.
We zijn knettergek geworden.

[ Bericht 7% gewijzigd door Revolution-NL op 27-02-2019 21:23:10 ]
pi_185285465
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 20:55 schreef LXIV het volgende:

[..]

Nee. Het is absoluut geen probleem. Ik heb lekker in de tuin gewerkt, ipv dat er natte kou is. Het was gewoon heerlijk!!
Een verandering hoeft ook niet altijd slecht te zijn. Straks ontdooit de toendra en komen er miljoenen hectaren natuur en landbouwgebied bij.
De klimaatverandering is geen probleem omdat LXIV lekker in de tuin heeft gewerkt.
pi_185285476
Overigens komt er ook allemaal verdorde grond bij.
pi_185285602
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 21:33 schreef luxerobots het volgende:

[..]

De klimaatverandering is geen probleem omdat LXIV lekker in de tuin heeft gewerkt.
_O-
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_185285809
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 18:58 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Het was laatst in het nieuws dat dat nu wel zo was. Een soort "gouden standaard". Moet me nog inlezen t.z.t. :) . In dat licht moet je het verbod zien denk ik.
Ik vind dat maar een vaag verhaal eigenlijk. Kwam er op neer dat er naar 3 vooraanstaande onderzoeken omtrent klimaatverandering is gekeken en daaruit de conclusie is getrokken dat de kans dat de mens geen invloed heeft op het opwarmen van de aarde 1 op 3.5 miljoen is. Hoe er tot die conclusie is gekomen en vanuit welke 3 onderzoeken werd geen verdere uitleg over gegeven en het blad dat het originele artikel gepubliceerd heeft heeft een paywall dus daar kon ik het ook niet lezen. Sowieso lijkt de term "gouden standaard" nogal een fluļde term van wat ik er zo gauw over kon vinden.
  woensdag 27 februari 2019 @ 21:42:59 #172
Why is all the rum gone?
pi_185285820
quote:

Straks ontdooit de toendra en komen er miljoenen hectaren natuur en landbouwgebied bij.
En gaan er 6 miljard mensen dood door overstromingen en diverse weerfenomenen. Klinkt als een win-win.
pi_185285866
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 21:42 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

En gaan er 6 miljard mensen dood door overstromingen en diverse weerfenomenen. Klinkt als een win-win.
6 miljard ? Hoe kom je aan dat getal als ik vragen mag ?
  woensdag 27 februari 2019 @ 21:45:28 #174
Why is all the rum gone?
pi_185285896
quote:
1s.gif Op woensdag 27 februari 2019 21:44 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

6 miljard ? Hoe kom je aan dat getal als ik vragen mag ?
Natte vinger. Kunnen er ook 5 of 7 zijn. ;)
pi_185285920
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 21:45 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Natte vinger. Kunnen er ook 5 of 7 zijn. ;)
Gewoon een beetje paniek aan het zaaien dus.
  woensdag 27 februari 2019 @ 21:48:51 #176
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_185285978
Hoe dan ook, als je 100% zeker bent van je zaak hoef je iemand anders niet het zwijgen op te leggen. Dit is een enorm zwaktebod. Angst voor open discussies en safe spaces zijn dat altijd.
  woensdag 27 februari 2019 @ 21:51:40 #177
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_185286055
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 18:51 schreef Monolith het volgende:

[..]

Inderdaad. Ik vind die SGP lui ook idioten maar hun mening over homos, abortus en het scheppingsverhaal mogen ze gewoon uiten hoor. Als iemand wil beweren dat de aarde plat is en hij bemachtigt een zetel, is dat gewoon democratie. Net als one issue partijen als de PvdD, DENK en 50Plus.
  woensdag 27 februari 2019 @ 21:52:17 #178
Why is all the rum gone?
pi_185286085
quote:
1s.gif Op woensdag 27 februari 2019 21:46 schreef Sjemmert het volgende:

Gewoon een beetje paniek aan het zaaien dus.
Als we niet in staat blijken om de global warming te stoppen of in ieder geval af te remmen, dan worden overstromingen een feit. En als je kijkt waar we graag wonen en meegenomen dat de wereldbevolking in de komende decennia nog aardig gaat groeien, is 'een paar miljard' niet eens een onrealistische schatting.
pi_185286131
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 21:48 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Hoe dan ook, als je 100% zeker bent van je zaak hoef je iemand anders niet het zwijgen op te leggen. Dit is een enorm zwaktebod. Angst voor open discussies en safe spaces zijn dat altijd.
Welnee, een serieuze discussie wordt vaak onmogelijk als je lijmsnuivers een podium geeft. Dat zijn namelijk mensen die totaal niet geļnteresseerd zijn in de empirische werkelijkheid, maar enkel in hun eigen overtuiging.
Dat zie je ook in de kanttekeningen die nu.nl plaatst. Je mag best vraagtekens zetten bij zaken als de wenselijkheid van beleid, de economische effecten en ga zo maar door, maar met pure wetenschapsontkenning is het wel een keer mooi geweest.
pi_185286488
quote:
1s.gif Op woensdag 27 februari 2019 21:53 schreef Monolith het volgende:

[..]

Welnee, een serieuze discussie wordt vaak onmogelijk als je lijmsnuivers een podium geeft. Dat zijn namelijk mensen die totaal niet geļnteresseerd zijn in de empirische werkelijkheid, maar enkel in hun eigen overtuiging.
Dat zie je ook in de kanttekeningen die nu.nl plaatst. Je mag best vraagtekens zetten bij zaken als de wenselijkheid van beleid, de economische effecten en ga zo maar door, maar met pure wetenschapsontkenning is het wel een keer mooi geweest.
Maar waarom is uitgerekend deze wetenschapsontkenning zo bijzonder dat het verboden moet worden als mening op nujij? Je mag toch ook beweren dat de aarde geschapen is in 6 dagen of dat de zon om de aarde draait?

Wat maakt dit nou zo bijzonder? En waarom uitgerekend op een moment dat we op het punt staan grote besluiten te nemen die decennia door zullen werken omtrent dit onderwerp?
pi_185286528
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 21:52 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Als we niet in staat blijken om de global warming te stoppen of in ieder geval af te remmen, dan worden overstromingen een feit. En als je kijkt waar we graag wonen en meegenomen dat de wereldbevolking in de komende decennia nog aardig gaat groeien, is 'een paar miljard' niet eens een onrealistische schatting.
Jawel die schatting is natuurlijk compleet van de pot gerukt, de wereld zal niet van een maandag op dinsdag verzuipen. Als het zover dreigt te komen trekken de mensen gewoon landinwaarts die gaan niet zitten wachten tot het water aan het plafond staat in de woonkamer. Miljarden doden door overstromingen... Als je mensen wil overhalen om je te geloven moet je niet van die bizarre claims gaan maken.
pi_185286718
quote:
1s.gif Op woensdag 27 februari 2019 22:03 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Maar waarom is uitgerekend deze wetenschapsontkenning zo bijzonder dat het verboden moet worden als mening op nujij? Je mag toch ook beweren dat de aarde geschapen is in 6 dagen of dat de zon om de aarde draait?

Wat maakt dit nou zo bijzonder? En waarom uitgerekend op een moment dat we op het punt staan grote besluiten te nemen die decennia door zullen werken omtrent dit onderwerp?
Staan we dat? Dat valt wel mee hoor. Maar juist het vermijden van de nondiscussie met lijmsnuivers maakt het beter mogelijk om over dergelijke besluiten te discussiėren.

Als op nu elke discussie over een bepaald onderwerp zou worden gekaapt door creationisten, dan zou dat ongetwijfeld ook aan banden gelegd worden, maar volgens mij zijn die niet of nauwelijks aanwezig op nu.
  woensdag 27 februari 2019 @ 22:09:50 #183
Why is all the rum gone?
pi_185286791
quote:
1s.gif Op woensdag 27 februari 2019 22:03 schreef Sjemmert het volgende:

Jawel die schatting is natuurlijk compleet van de pot gerukt, de wereld zal niet van een maandag op dinsdag verzuipen. Als het zover dreigt te komen trekken de mensen gewoon landinwaarts die gaan niet zitten wachten tot het water aan het plafond staat in de woonkamer. Miljarden doden door overstromingen... Als je mensen wil overhalen om je te geloven moet je niet van die bizarre claims gaan maken.
Misschien heb jij gewoon een iets te hoge pet op van de mensheid. :)

En onderschat je wat er gaat gebeuren als we global warming niet stoppen.
pi_185286921
quote:
1s.gif Op woensdag 27 februari 2019 22:08 schreef Monolith het volgende:

[..]

Staan we dat? Dat valt wel mee hoor. Maar juist het vermijden van de nondiscussie met lijmsnuivers maakt het beter mogelijk om over dergelijke besluiten te discussiėren.

Als op nu elke discussie over een bepaald onderwerp zou worden gekaapt door creationisten, dan zou dat ongetwijfeld ook aan banden gelegd worden, maar volgens mij zijn die niet of nauwelijks aanwezig op nu.
Lijmsnuivers kun je toch gewoon negeren? Dat is toch geen argument? Als iemand gewoon op normale wijze zijn mening uiteen zet waarom zou je dan bepaalde meningen verbieden? Als platform dat nota bene draait om meningen van mensen. En dan bepaalde meningen verboden verklaren, dan ben je als discussieplatform niet serieus te nemen.
pi_185287005
quote:
1s.gif Op woensdag 27 februari 2019 22:13 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Lijmsnuivers kun je toch gewoon negeren? Dat is toch geen argument? Als iemand gewoon op normale wijze zijn mening uiteen zet waarom zou je dan bepaalde meningen verbieden? Als platform dat nota bene draait om meningen van mensen. En dan bepaalde meningen verboden verklaren, dan ben je als discussieplatform niet serieus te nemen.
Het probleem is een beetje dat discussies dan altijd gewoon vernaggeld worden. Het heeft namelijk niet zoveel van doen met een mening, maar meer met het simpelweg ontkennen dan zaken die we gewoon als feiten kunnen zien en zich dus niet meer in het domein van de mening bevinden.
pi_185287031
quote:
1s.gif Op woensdag 27 februari 2019 21:53 schreef Monolith het volgende:

[..]

Of nujij weer gewoon dicht gooien zoals een tijdje geleden of alle reacties (voor zover niet strafbaar) toestaan. Alleen reacties verwijderen die niet in je kraam te pas komen gaat natuurlijk van kwaad tot erger. Vandaag het klimaat, morgen drank, overmorgen wiet usw.
pi_185287056
quote:
1s.gif Op woensdag 27 februari 2019 22:15 schreef Monolith het volgende:

[..]

Het probleem is een beetje dat discussies dan altijd gewoon vernaggeld worden. Het heeft namelijk niet zoveel van doen met een mening, maar meer met het simpelweg ontkennen dan zaken die we gewoon als feiten kunnen zien en zich dus niet meer in het domein van de mening bevinden.
Discussies op nujij? Sinds wanneer dat dan? :')
pi_185287202
Het is een en al drogredenen wat ik krijg te lezen van klimaatontkenners. En sommigen ervan denken dat je met behulp van planten meer zuurstof in de atmosfeer kan krijgen door het verbranden van fossiele brandstoffen.
Huidige trend atmosf. CO2 Mauna Loa: 411 ppm ,10 jaar geleden: 387 ppm , 25 jaar geleden: 358 ppm
pi_185287277
quote:
1s.gif Op woensdag 27 februari 2019 22:16 schreef AchJa het volgende:

[..]

Of nujij weer gewoon dicht gooien zoals een tijdje geleden of alle reacties (voor zover niet strafbaar) toestaan. Alleen reacties verwijderen die niet in je kraam te pas komen gaat natuurlijk van kwaad tot erger. Vandaag het klimaat, morgen drank, overmorgen wiet usw.
Welnee. Je ziet bijvoorbeeld op Tweakers dat discussies een stuk hoger niveau halen als je de teugels wat strakker houdt.
pi_185287312
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 22:09 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Misschien heb jij gewoon een iets te hoge pet op van de mensheid. :)

En onderschat je wat er gaat gebeuren als we global warming niet stoppen.
Ik zie graag feitelijke onderbouwing van wat er gaat gebeuren en geen doomsday geschreeuw dat er 6 miljard mensen zullen sterven door overstromingen, dat is alles.
pi_185287356
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 22:21 schreef barthol het volgende:
Het is een en al drogredenen wat ik krijg te lezen van klimaatontkenners. En sommigen ervan denken dat je met behulp van planten meer zuurstof in de atmosfeer kan krijgen door het verbranden van fossiele brandstoffen.
Ik geloof ook niet dat er veel klimaatontkenners bestaan. De mate van invloed door de mens is de discussie. Ja de mens heeft invloed maar hoe erg en hoeveel is de vraag.
pi_185287421
quote:
1s.gif Op woensdag 27 februari 2019 22:22 schreef Monolith het volgende:

Welnee. Je ziet bijvoorbeeld op Tweakers dat discussies een stuk hoger niveau halen als je de teugels wat strakker houdt.
Ook op Tweakers mag je het gerust oneens zijn met de alarmisten, je reactie zal echt niet verdwijnen.
  woensdag 27 februari 2019 @ 22:28:29 #193
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_185287484
quote:
Het is gewoon bewezen dat toename van het CO2-gehalte in de lucht leidt tot veel extra plantengroei. Ook logisch.
The End Times are wild
pi_185287528
quote:
Ja nou en? Er zijn ook mensen die denken dat er in de lucht een onzichtbare tovenaar woont die van ons allemaal bijhoudt wat voor kattenkwaad we uithalen. Er is vrij algemene consensus onder wetenschappers dat dat onzin is. Toch wordt die mening, wat gewoon wetenschapsontkenning is, niet verboden. Integendeel, veel mensen vinden zelfs dat je daar "respect" voor moet hebben.
pi_185287538
quote:
1s.gif Op woensdag 27 februari 2019 22:27 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ook op Tweakers mag je het gerust oneens zijn met de alarmisten, je reactie zal echt niet verdwijnen.
Dat mag je op nu ook best. Zolang je maar niet gaat roepen dat het antropogene broeikaseffect een samenzwering van linkse wetenschappers is.
pi_185287652
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 22:28 schreef LXIV het volgende:

[..]

Het is gewoon bewezen dat toename van het CO2-gehalte in de lucht leidt tot veel extra plantengroei. Ook logisch.
In mijn aquarium groeien planten zo'n 10 keer beter en harder omdat ik CO2 gas toevoeg. Zou nog meer gas kunnen toevoegen dan ik al doe en dan zullen ze nog harder groeien. Maar dan zullen de vissen wel sterven.
pi_185287684
quote:
1s.gif Op woensdag 27 februari 2019 22:25 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ik geloof ook niet dat er veel klimaatontkenners bestaan. De mate van invloed door de mens is de discussie. Ja de mens heeft invloec maar hoe erg en hoeveel is de vraag.
De antropgene uitstoot is helemaal verantwoordelijk voor de stijgende trend van de atmosferische CO2 concentraties sinds het begin van de industrielele revolutie.
Huidige trend atmosf. CO2 Mauna Loa: 411 ppm ,10 jaar geleden: 387 ppm , 25 jaar geleden: 358 ppm
pi_185287777
Ik weet wel dat als het nu al 20 graden is, ik in augustus waarschijnlijk half dood ben.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_185287801
quote:

[..]

En miljarden tonnen methaangas wat nog eens een relatief kort durende boost gaat geven aan het broeikaseffect.

https://climate.nasa.gov/(...)m-arctic-permafrost/
pi_185288434
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 21:07 schreef Wereldgozer het volgende:

[..]

Mijn mening is terug te lezen op NUjij allen.
Mijn mening is terug te lezen op mijboeithetwel allen :{w
-
pi_185288485
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 22:28 schreef LXIV het volgende:

[..]

Nee een denkfout is het als je denkt dat er daardoor meer zuurstof in de atmosfeer komt.
Het is onmogelijk om de zuurstof te vermeerderen door het verbranden van brandstoffen (die geen zuurstof bevatten). De zuurstof in de CO2 is uit de lucht gehaald (verbranding consumeert zuurstof uit de lucht) Planten nemen vervolgens maar een deel van de CO2 uitstoot op, en geven dan ook slechts een deel van de zuurstof weer terug. Per saldo verlies je zuurstof op zo’n manier.

Voorbeeld verbranding van octaan:
2 C8H18 + 25 O2 -> 16 CO2 + 18 H2O
25 O2 uit de lucht gehaald, 16 CO2 uitgestoten
De extra fotosynthese neemt maar een kwart van de uitstoot op.
Dat is 4 CO2 en geeft dus maar 4 O2 aan de atmosfeer terug.
-25 +4 = -21

Je kan alleen maar zuurstof verliezen, de verbrranding consumeert veel meer zuurstof uit de atmosfeer dan planten kunnen teruggeven aan de atmosfeer door extra fotosynthese.

[ Bericht 1% gewijzigd door barthol op 27-02-2019 23:53:09 ]
pi_185288734
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 21:33 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Is gewoon superieure humor van de man. :)
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_185289039
Oh jee, nu hebben ze klimaatmartelaren van ze gemaakt.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_185291109
Bretton Woods ---> Petrodollars ---> Carbon Tax
the purpose of communist propaganda was not to persuade or convince, nor to inform, but to humiliate; and therefore, the less it corresponded to reality the better.
  donderdag 28 februari 2019 @ 05:23:52 #205
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_185291155
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 21:42 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Dan is het probleem toch ook gelijk opgelost.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  donderdag 28 februari 2019 @ 05:38:05 #206
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_185291167
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 17:50 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Wat wij wel kunnen sturen is of we jaarlijks 5.516.754.262.500 liter ruwe olie oppompen, evenals 7.665.000.000 ton kolen en 3.500.000.000m3 aan aardgas.

En ik vind niet dat we de bevolking naar de afgrond moeten helpen door als een kip zonder kop allerlei maatregelen en belastingen te verzinnen voordat we weten wie gelijk heeft
pi_185291576
quote:
1s.gif Op woensdag 27 februari 2019 22:29 schreef Monolith het volgende:

Dat mag je op nu ook best. Zolang je maar niet gaat roepen dat het antropogene broeikaseffect een samenzwering van linkse wetenschappers is.
Als je zegt dat je er niet in gelooft wordt je reactie al verwijderd, maar goed jij je zin verder met je overdrijvingen.
pi_185291586
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2019 05:38 schreef the-eye het volgende:

[..]

En ik vind niet dat we de bevolking naar de afgrond moeten helpen door als een kip zonder kop allerlei maatregelen en belastingen te verzinnen voordat we weten wie gelijk heeft
De kans dat het niet aan ons ligt is 1 op 3,5 miljoen. Laten we alsjeblieft dat serieus nemen.
pi_185291714
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2019 07:42 schreef wolfjeamadeus het volgende:

[..]

De kans dat het niet aan ons ligt is 1 op 3,5 miljoen. Laten we alsjeblieft dat serieus nemen.
Dat is precies waar the-eye en anderen op doelen. Er is kans dat er niks aan de hand is. Dus zonde om geld uit te geven.
pi_185291758
quote:
1s.gif Op donderdag 28 februari 2019 07:56 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Dat is precies waar the-eye en anderen op doelen. Er is kans dat er niks aan de hand is. Dus zonde om geld uit te geven.
Als jij een kans hebt van 1 op 3,5 miljoen dat je niet verzuipt in een onstuimige rivier, ga jij er dan zwemmen? De kans is niet 100% zeker namelijk...
pi_185291783
quote:

[..]

Idd we kunnen veel beter op de huidige manier blijven consumeren en elk jaar meer fossiele brandstoffen verbranden, we zouden eens onafhankelijk daarvan worden en een duurzame maatschappij op te bouwen. :')
  donderdag 28 februari 2019 @ 08:43:07 #212
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_185292127
quote:

[..]

So you're saying there's a chance?

Met betrekking tot het vrijheid van meningsuiting argument (regelgeving in de VS is wat dat betreft hetzelfde als in NL):

[ Bericht 5% gewijzigd door DustPuppy op 28-02-2019 09:11:37 ]
  donderdag 28 februari 2019 @ 09:27:05 #213
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_185292665
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2019 08:01 schreef wolfjeamadeus het volgende:

[..]

Als jij een kans hebt van 1 op 3,5 miljoen dat je niet verzuipt in een onstuimige rivier, ga jij er dan zwemmen? De kans is niet 100% zeker namelijk...
Hebben we een kans van 1 op 3.5 niljoen dat we verzuipen dan? Nee dus je vergelijking slaat als een tang op een varken :')
  donderdag 28 februari 2019 @ 09:28:11 #214
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_185292682
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2019 09:27 schreef the-eye het volgende:

[..]

Hebben we een kans van 1 op 3.5 niljoen dat we verzuipen dan? Nee dus je vergelijking slaat als een tang op een varken :')
Volgens mij snap jij niet helemaal hoe vergelijkingen werken.
  donderdag 28 februari 2019 @ 09:32:42 #215
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_185292728
quote:
1s.gif Op donderdag 28 februari 2019 08:04 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Idd we kunnen veel beter op de huidige manier blijven consumeren en elk jaar meer fossiele brandstoffen verbranden, we zouden eens onafhankelijk daarvan worden en een duurzame maatschappij op te bouwen. :')
Niet ten koste van alles. We weten allebei dat de kosten die de oplossingen met zich meebrengen niet te combineren zijn met de huidige levensstandaard. Ik wil geen gokje nemen met die levensstandaard en dus levensverwachting terwijl in de worst case scenario mensen over 500 jaar makkelijk op een wat hoger gedeelte kunnen gaan wonen. Dat is gewoon gekkenwerk
  donderdag 28 februari 2019 @ 09:34:30 #216
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_185292756
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2019 09:28 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Volgens mij snap jij niet helemaal hoe vergelijkingen werken.
Jij hebt het begrepen door een levensbedreigende situatie te vergelijken met een ongemakkelijkheid voor mensen in de verre toekomst?
  donderdag 28 februari 2019 @ 09:34:40 #217
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_185292759
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2019 09:32 schreef the-eye het volgende:

[..]

Niet ten koste van alles. We weten allebei dat de kosten die de oplossingen met zich meebrengen niet te combineren zijn met de huidige levensstandaard. Ik wil geen gokje nemen met die levensstandaard en dus levensverwachting terwijl in het worst case scenario mensen over 500 jaar makkelijk op een wat hoger gedeelte kunnen gaan wonen. Dat is gewoon gekkenwerk
Het is inderdaad vele malen beter om de biosfeer dan maar te laten imploderen wat uiteindelijk kan leiden tot de val de complete menselijke beschaving.
  donderdag 28 februari 2019 @ 09:35:10 #218
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_185292769
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2019 09:34 schreef the-eye het volgende:

[..]

Jij hebt het begrepen door een levensbedreigende situatie te vergelijken met een ongemakkelijkheid voor mensen in de verre toekomst?
'Ongemakkelijkheid'.
pi_185292785
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2019 09:27 schreef the-eye het volgende:

[..]

Het gaat erom dat hij 1 op 3,5 miljoen ziet als iets heel anders als vrijwel zeker.
  donderdag 28 februari 2019 @ 09:37:32 #220
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_185292793
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2019 09:34 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Het is inderdaad vele malen beter om de biosfeer dan maar te laten imploderen wat uiteindelijk kan leiden tot de val de complete menselijke beschaving.
En dat allemaal door co2 joh? :')
  donderdag 28 februari 2019 @ 09:38:49 #221
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_185292815
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2019 09:37 schreef the-eye het volgende:

[..]

En dat allemaal door co2 joh? :')
Als je snapt welke gevolgen dit allemaal kan hebben, dan ja. Allemaal door CO2.
pi_185292823
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2019 09:32 schreef the-eye het volgende:

[..]

Niet ten koste van alles. We weten allebei dat de kosten die de oplossingen met zich meebrengen niet te combineren zijn met de huidige levensstandaard. Ik wil geen gokje nemen met die levensstandaard en dus levensverwachting terwijl in het worst case scenario mensen over 500 jaar makkelijk op een wat hoger gedeelte kunnen gaan wonen. Dat is gewoon gekkenwerk
ach we zouden als deelnemers in de verwende westerse maatschappij een periode niet meer 4* per jaar naar Verweggistan met vliegtuig kunnen maar nog maar 2*. Nou nou wat moet je inleveren, realiseer je je wel dat de extreme westerse welvaart iets van de afgelopen 40 jaar is, mensen kunnen zich heel goed aanpassen, liever nu een effort doen om het voor de generaties na ons leefbaar te houden.
  donderdag 28 februari 2019 @ 09:40:31 #223
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_185292838
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2019 09:36 schreef wolfjeamadeus het volgende:

[..]

Het gaat erom dat hij 1 op 3,5 miljoen ziet als iets heel anders als vrijwel zeker.
Nee hij maakt een vergelijking van iets wat je leven kan kosten met een ongemakkelijkheid. Dat is appels met peren...
pi_185292878
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2019 09:40 schreef the-eye het volgende:

[..]

Nee hij maakt een vergelijking van iets wat je leven kan kosten met een ongemakkelijkheid. Dat is appels met peren...
Er is kans dat er niks aan de hand is.

Ah, hij verkloot mijn vergelijking door het over iets anders te hebben. Helder.

Ook die kans is extreem klein overigens.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-02-2019 09:42:39 ]
  donderdag 28 februari 2019 @ 09:44:08 #225
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_185292898
quote:
1s.gif Op donderdag 28 februari 2019 09:39 schreef Basp1 het volgende:

[..]

ach we zouden als deelnemers in de verwende westerse maatschappij een periode niet meer 4* per jaar naar Verweggistan met vliegtuig kunnen maar nog maar 2*. Nou nou wat moet je inleveren, realiseer je je wel dat de extreme westerse welvaart iets van de afgelopen 40 jaar is, mensen kunnen zich heel goed aanpassen, liever nu een effort doen om het voor de generaties na ons leefbaar te houden.
Het gaat om wel iets anders dan vakantie's naar Verweggistan.
pi_185292919
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2019 09:44 schreef the-eye het volgende:

[..]

Het gaat om wel iets anders dan vakantie's naar Verweggistan.
Waar gaat het dan concreet om in jou optiek? Wat voor welvaart ga jij inleveren?
pi_185292923
quote:
1s.gif Op woensdag 27 februari 2019 17:29 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Aangezien het hier gaat over lezersmeningen ga ik er inderdaad van uit dat het hier gaat over ingezonden brieven.
Jij denkt dat er sprake is van volledige vrijheid in lezersrubrieken? Welke brieven worden geplaatst, bepaalt de redactie. Die rubriek heeft in de verste verte niet dezelfde mate van vrijheid als een platform als NUJij.
  donderdag 28 februari 2019 @ 10:05:20 #228
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_185293162
quote:
1s.gif Op donderdag 28 februari 2019 09:46 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Waar gaat het dan concreet om in jou optiek? Wat voor welvaart ga jij inleveren?
We gaan niet op de man spelen

De kosten (voor zo ver geschat en we weten wat dat inhoud) voor de energietransitie en het gegeven dat we vanaf scratch moeten beginnen zorgen dat het te vergelijken is met de periode na de oorlog.
pi_185293254
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2019 10:05 schreef the-eye het volgende:

[..]

We gaan niet op de man spelen

De kosten (voor zo ver geschat en we weten wat dat inhoud) voor de energietransitie en het gegeven dat we vanaf scratch moeten beginnen zorgen dat het te vergelijken is met de periode na de oorlog.
gelul In de ruimte dus. De periode na de 2e wo, dan zou er zo goed als geen autoverkeer meer op de wegen rond rijden, gezinnen in woningen van 40 vierkante meter wonen, een warm huis in de winter een luxe was met al het enkel glas waar bij vorst gewoon de ijsbloemen binnen op de ramen zaten. :D
pi_185293348
quote:
Dat mag je ook gewoon nog zeggen.
pi_185293885
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2019 09:47 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Jij denkt dat er sprake is van volledige vrijheid in lezersrubrieken? Welke brieven worden geplaatst, bepaalt de redactie. Die rubriek heeft in de verste verte niet dezelfde mate van vrijheid als een platform als NUJij.
Natuurlijk selecteert een redactie de brieven. Maar een zichzelfrespecterende redactie van een kwaliteitsmedium selecteert op kwaliteit van de inzending en niet op meningen die niet in het straatje passen. Gelukkig zit niet overal de redactie van joop.nl.
pi_185293978
quote:
1s.gif Op donderdag 28 februari 2019 11:02 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Natuurlijk selecteert een redactie de brieven. Maar een zichzelfrespecterende redactie van een kwaliteitsmedium selecteert op kwaliteit van de inzending en niet op meningen die niet in het straatje passen. Gelukkig zit niet overal de redactie van joop.nl.
Kan je verzekeren dat een redactie brieven over Holocaustontkenning en 9/11=inside job linea recta in de prullenbak flikkert, hoe sterk ze ook zijn onderbouwd.
  donderdag 28 februari 2019 @ 11:18:55 #233
37248 BertV
Klei indiaan
pi_185294111
Die hele heisa omtrent Co2 is bizar.

Alsof je een alcoholist alleen lastig valt met de hoeveelheid suiker in z'n port.

Geboortebeperking is het enige wat ons kan redden.
Handgemaakt | Doggerlandvluchteling
pi_185294290
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2019 11:18 schreef BertV het volgende:
Die hele heisa omtrent Co2 is bizar.

Alsof je een alcoholist alleen lastig valt met de hoeveelheid suiker in z'n port.

Geboortebeperking is het enige wat ons kan redden.
Ik denk dat geboortebeperking een oplossing zou kunnen zijn maar tevens erg lastig te "handhaven" is, je kan moeilijk baby's in laten slapen als een gezin toch een 3e kind neemt.

Daarom toch maar inzetten op wat wél mogelijk is.
  donderdag 28 februari 2019 @ 11:37:58 #235
37248 BertV
Klei indiaan
pi_185294427
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2019 11:29 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Ik denk dat geboortebeperking een oplossing zou kunnen zijn maar tevens erg lastig te "handhaven" is, je kan moeilijk baby's in laten slapen als een gezin toch een 3e kind neemt.

In plaats van miljarden naar Co2 reductie in kekke West-Europese projectjes kun je dat geld natuurlijk naar derde wereld landen sturen mits permanente sterilisatie na het tweede kind.
Mes :{ snijdt dan aan twee kanten.

Dat betekent dan geen elektrische sportauto meer voor jou.
Maar duizenden euro's voor een gezin in Afrika.

* BertV extreem links en extreem rechts in 1 persoon.
pi_185294661
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2019 11:37 schreef BertV het volgende:

[..]

In plaats van miljarden naar Co2 reductie in kekke West-Europese projectjes kun je dat geld natuurlijk naar derde wereld landen sturen mits permanente sterilisatie na het tweede kind.
Mes :{ snijdt dan aan twee kanten.

Dat betekent dan geen elektrische sportauto meer voor jou.
Maar duizenden euro's voor een gezin in Afrika.

* BertV extreem links en extreem rechts in 1 persoon.
Ook al zou je de bevolkingsgroei weten te stoppen, dan nog zit je met de huidige uitstoot van CO2.
  donderdag 28 februari 2019 @ 12:05:00 #237
37248 BertV
Klei indiaan
pi_185294903
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2019 11:51 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Ook al zou je de bevolkingsgroei weten te stoppen, dan nog zit je met de huidige uitstoot van CO2.
Die verminderd bij bevolkingskrimp.

Wat we nu doen is hypocriet huilen om een stinkbrommer en vervolgens 744 miljoen in KLM-aandelen stoppen.
pi_185295112
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2019 12:05 schreef BertV het volgende:

[..]

Die verminderd bij bevolkingskrimp.

Wat we nu doen is hypocriet huilen om een stinkbrommer en vervolgens 744 miljoen in KLM-aandelen stoppen.
"We" vs "kabinet" :P
pi_185296867
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2019 08:01 schreef wolfjeamadeus het volgende:

[..]

Kun je ook uitleggen waar die kans van 1 op 3.5 miljoen op gebaseerd is ? Ik heb het nog niet kunnen achterhalen.

[ Bericht 10% gewijzigd door Sjemmert op 28-02-2019 14:01:51 ]
  donderdag 28 februari 2019 @ 14:57:20 #240
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_185298112
quote:
1s.gif Op donderdag 28 februari 2019 13:48 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Kun je ook uitleggen waar die kans van 1 op 3.5 miljoen op gebaseerd is ? Ik heb het nog niet kunnen achterhalen.

Het is echt een lulvergelijking. De kans op een vliegtuigongeluk is 1 op 800 000. Benieuwd of dat wolfjeamadeus tegenhoudt om te vliegen. Waarschijnlijk niet maar de kans op verdrinking bij 1 op 3.5 miljoen vind hij dan weer gekkenwerk :')
Geeft toch wel goed weer hoe de klimaatangst de mensen in z'n greep heeft
pi_185298456
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2019 14:57 schreef the-eye het volgende:

[..]

Het is echt een lulvergelijking. De kans op een vliegtuigongeluk is 1 op 800 000. Benieuwd of dat wolfjeamadeus tegenhoudt om te vliegen. Waarschijnlijk niet maar de kans op verdrinking bij 1 op 3.5 miljoen vind hij dan weer gekkenwerk :')
Nou ja die stelling en schatting heeft sowieso niks te maken met verdrinken, dus dat is sowieso al onzin en is dan al weer een draai die eraan gegeven wordt ingegeven door hysterie. Maar waar ik meer mee zit is dat het gewoon weer een loze kreet lijkt te zijn die door jan alleman gekopieerd zal worden om in te zetten tegen klimaat sceptici zonder dat ze enige weet hebben waar het vandaan komt of wat het eigenlijk inhoud. Een beetje zoals de kreet dat "97% van de wetenschappers het er over eens is dat opwarming van de aarde door de mens komt". Zoiets wordt de wereld in geholpen en dat wordt dan klakkeloos overgenomen door mensen als het hun punt onderschrijft.

Maar als iemand weet en kan uitleggen waar die kans van 1 op 3.5 miljoen vandaan komt en wat dat concreet betekent dan hoor ik het graag. Die mensen heb ik helaas nog niet gezien hier terwijl een paar users die kreet hier wel al rondslingeren met hun eigen hysterische draai eraan.

[ Bericht 2% gewijzigd door Sjemmert op 28-02-2019 15:22:50 ]
  donderdag 28 februari 2019 @ 15:27:23 #242
Why is all the rum gone?
pi_185298743
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2019 05:23 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Dan is het probleem toch ook gelijk opgelost.
Dat bedoel ik met win-win. ;)
  donderdag 28 februari 2019 @ 15:28:36 #243
Why is all the rum gone?
pi_185298760
quote:
Hij is leuk. :)
  donderdag 28 februari 2019 @ 15:29:26 #244
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_185298774
quote:

[..]

Handhaven is niet nodig, zorg er voor dat vrouwen keuzevrijheid krijgen en toegang tot anti-conceptie en het geboortecijfer daalt vanzelf. En snel.
pi_185298792
quote:

Ongewenste mening!
Verwijderen a.u.b.

Groet,

Het Politburo.
"Wij zweren de voorkeur te geven aan een wisse dood boven een smadelijke behandeling, en nooit te dulden dat de geringste inbreuk gemaakt wordt op Neźrlands roem of de eer der vlag.”
- Jan Van Speijk
pi_185298803
quote:
9s.gif Op woensdag 27 februari 2019 12:47 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Gelukkig ben jij hier om het gemiddelde niveau omhoog te halen. :')
"Wij zweren de voorkeur te geven aan een wisse dood boven een smadelijke behandeling, en nooit te dulden dat de geringste inbreuk gemaakt wordt op Neźrlands roem of de eer der vlag.”
- Jan Van Speijk
  donderdag 28 februari 2019 @ 15:33:04 #247
Why is all the rum gone?
pi_185298826
quote:
1s.gif Op woensdag 27 februari 2019 22:03 schreef Sjemmert het volgende:

Als het zover dreigt te komen trekken de mensen gewoon landinwaarts die gaan niet zitten wachten tot het water aan het plafond staat in de woonkamer.
Jij hebt je geschiedenislessen gespijbeld zeker. :)

Dan had je namelijk geweten dat de mens altijd wacht tot er serieus stront aan de knikker is, voordat hij in beweging komt. We zijn met de Delta-werken begonnen nadat....?

Maar het is fijn om te zien dat jij meer vertrouwen hebt in de domme massa. :)
pi_185298950
quote:
1s.gif Op donderdag 28 februari 2019 13:48 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Uit onderzoek gebleken, dat er maar een kans van 1 op 3,5 miljoen is dat de mens geen invloed op het klimaat heeft.
pi_185298967
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2019 15:33 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Jij hebt je geschiedenislessen gespijbeld zeker. :)

Dan had je namelijk geweten dat de mens altijd wacht tot er serieus stront aan de knikker is, voordat hij in beweging komt. We zijn met de Delta-werken begonnen nadat....?

Maar het is fijn om te zien dat jij meer vertrouwen hebt in de domme massa. :)
De zee spiegel stijgt 3.2 mm per jaar. Dat is niet goed natuurlijk maar daardoor zullen heus geen 6 miljard mensen sterven zoals jij beweert.
  donderdag 28 februari 2019 @ 15:42:51 #250
Why is all the rum gone?
pi_185298998
quote:
1s.gif Op donderdag 28 februari 2019 15:41 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

De zee spiegel stijgt 3.2 mm per jaar. Dat is niet goed natuurlijk maar daardoor zullen heus geen 6 miljard mensen sterven zoals jij beweert.
Jawel, want de geschiedenis leert ons dat we pas in actie komen zodra het fout gaat.
pi_185299007
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2019 14:57 schreef the-eye het volgende:

[..]

http://forum-fok.digidip.(...)1%2F999%23p185298950

Die kerel die ik quote zei dat 1:3,5miljoen nog altijd ruimte liet. Technisch klopt dat, net zoals mijn verzuipen opmerking. Als de kans 1 op 3,5miljoen is dat ik niet verzuip, ga ik er niet zwemmen.
pi_185299074
quote:
1s.gif Op donderdag 28 februari 2019 15:41 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

2300 Jaar geleden maakte men al terpen... Maar nu is men te dom om oplossingen te verzinnen volgens sommige lieden... :')
pi_185299095
quote:
1s.gif Op donderdag 28 februari 2019 15:40 schreef wolfjeamadeus het volgende:

[..]

Uit onderzoek gebleken, dat er maar een kans van 1 op 3,5 miljoen is dat de mens geen invloed op het klimaat heeft.
Je onderschrijft precies mijn punt dat je die kreet maar gewoon overneemt zonder dat je de werkelijke inhoud ervan kent of begrijpt.

Uit welk onderzoek is dat gebleken ? Het blad dat het originele artikel daarover gepubliceerd heeft en waar naar verwezen wordt in het artikel van nu.nl zit achter een pay wall. Verder wordt er in het artikel van nu.nl niet echt ingegaan op hoe dat getal tot stand is gekomen, hoe je dat moet interpreteren en wat het betekent en verder is er ook maar weinig over te vinden op het internet.
  donderdag 28 februari 2019 @ 15:51:36 #254
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_185299156
quote:
1s.gif Op donderdag 28 februari 2019 15:43 schreef wolfjeamadeus het volgende:

[..]

Die kerel die ik quote zei dat 1:3,5miljoen nog altijd ruimte liet. Technisch klopt dat, net zoals mijn verzuipen opmerking. Als de kans 1 op 3,5miljoen is dat ik niet verzuip, ga ik er niet zwemmen.
'k Zie dat ik het verkeerd las en je dus niet verzuipen bedoelde. Verder blijft m'n mening hetzelfde. Er staat niet ineens een paar meter water dus de bevolking zal in het ergste geval langzaam uit kustgebieden wegtrekken. Ik zie daar geen probleem in. Mijn huis zou 100 jaar terug hier niet gestaan kunnen hebben want toen was het water dus waar hebben we het over?
  donderdag 28 februari 2019 @ 16:09:26 #255
37248 BertV
Klei indiaan
pi_185299477
quote:
14s.gif Op donderdag 28 februari 2019 15:29 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Handhaven is niet nodig, zorg er voor dat vrouwen keuzevrijheid krijgen en toegang tot anti-conceptie en het geboortecijfer daalt vanzelf. En snel.
In dit verhaal stijgt de welvaart mee en dus ook uitstoot per persoon.
  donderdag 28 februari 2019 @ 16:10:39 #256
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_185299496
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2019 16:09 schreef BertV het volgende:

[..]

In dit verhaal stijgt de welvaart mee en dus ook uitstoot per persoon.
Natuurlijk niet. Welvaart omhoog betekent ook beter gebruik van technologie.
pi_185299516
quote:
1s.gif Op donderdag 28 februari 2019 15:46 schreef AchJa het volgende:

[..]

2300 Jaar geleden maakte men al terpen... Maar nu is men te dom om oplossingen te verzinnen volgens sommige lieden... :')
Je voorstel is om alle woningen te slopen en nieuwe op terpen te bouwen? :7
pi_185299610
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2019 15:42 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Jawel, want de geschiedenis leert ons dat we pas in actie komen zodra het fout gaat.
Het leert mij dat jij vooral vanuit hysterie en je onderbuik spreekt en mensen een beetje angst aan loopt te praten, maar misschien is het jou ook wel aangepraat. Het is in ieder geval onzin wat je beweert.

quote:
Anthoff et al. 2006 use GPW and GLOBE DEM for population and elevation, and estimate 146 million people or about 2% of the world's population at 1m or lower elevation above high tide.

Using GPW data and unknown topographic estimates, the World Bank estimates that about 6% of the population as of 2000 lived at 5m or less above mean sea level.

McGranahan et al (2007) used SRTM and GRUMP to estimate that about 10% of the world's population is at 10m or less above mean sea level.
https://www.quora.com/Wha(...)eter-above-sea-level

Oftewel, 90% van de mensen op aarde woont meer dan 10m boven zee niveau. Verwachting is dat het zeeniveau met een meter gestegen zal zijn in het jaar 2100. Met deze cijfers in handen durf je dan nog steeds zo stellig te beweren dat er 6 miljard mensen zullen sterven door verdrinking ?
  donderdag 28 februari 2019 @ 16:19:40 #259
Why is all the rum gone?
pi_185299667
quote:
1s.gif Op donderdag 28 februari 2019 16:16 schreef Sjemmert het volgende:

Het is in ieder geval onzin wat je beweert.
Het gegeven dat jij graag wil dat het onzin is, maakt het niet per se onzin. :)

quote:
Oftewel, 90% van de mensen op aarde woont meer dan 10m boven zee niveau. Verwachting is dat het zeeniveau met een meter gestegen zal zijn in het jaar 2100.
En de wereldbevolking verdubbeld. :)
pi_185299817
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2019 16:11 schreef MaGNeT het volgende:

Je voorstel is om alle woningen te slopen en nieuwe op terpen te bouwen? :7
Nope, maar we moeten niet net doen alsof de mensheid niet meer in staat is om oplossingen te verzinnen voor een probleem.
pi_185299853
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2019 16:28 schreef AchJa het volgende:

[..]

Nope, maar we moeten niet net doen alsof de mensheid niet meer in staat is om oplossingen te verzinnen voor een probleem.
Ik ben meer van het voorkomen van het probleem zodat we er geen oplossing voor hoeven te verzinnen.
pi_185299896
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2019 16:19 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Het gegeven dat jij graag wil dat het onzin is, maakt het niet per se onzin. :)

[..]

En de wereldbevolking verdubbeld. :)
Je geeft zelf toe dat je dat getal uit je duim gezogen hebt. Maakt dat het niet per definitie al onzin dan ?

En al die nieuwe mensen gaan dan natuurlijk allemaal aan de kust wonen... Wat een figuur ben je ook, gewoon keihard je eigen natte vinger werk blijven doordrammen alsof het een feit is. Volgens mij besef je donders goed dat die bewering nergens op sloeg maar ben je nu gewoon te koppig om dat toe te geven. Jij probeert mensen in te laten zien dat er wat gedaan moet worden aan het klimaat maar door je eigen gedrag heb je een averechts effect.
pi_185299906
quote:
1s.gif Op donderdag 28 februari 2019 15:43 schreef wolfjeamadeus het volgende:

Nou zat ik die "gold standard" een beetje te googlen maar ik zie 1:1.000.000

quote:
They said confidence that human activities were raising the heat at the Earth’s surface had reached a “five-sigma” level, a statistical gauge meaning there is only a one-in-a-million chance that the signal would appear if there was no warming.
Nou is dat natuurlijk nog steeds fors maar dat getal is alweer anders dan wat nu.nl wil beweren.

Overigens lees ik ook het volgende:

quote:
Monday’s findings, by researchers in the United States, Canada and Scotland, said evidence for global warming reached the five sigma level by 2005 in two of three sets of satellite data widely used by researchers, and in 2016 in the third.

Professor John Christy, of the University of Alabama in Huntsville which runs the third set of data, said there were still many gaps in understanding climate change. His data show a slower pace of warming than the other two sets.

“You may see a certain fingerprint that indicates human influence, but that the actual intensity of the influence is minor (as our satellite data indicate),” he told Reuters.
Dus dat er nu een consensus is lijkt me een beetje te kort door de bocht.
  donderdag 28 februari 2019 @ 16:33:39 #264
37248 BertV
Klei indiaan
pi_185299918
quote:
14s.gif Op donderdag 28 februari 2019 16:10 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

ah, dus een afrikaan begint met een elektrische auto + zonnepanelen en warmtepomp airco.
Ben jij Jetten? :+
pi_185299942
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2019 15:51 schreef the-eye het volgende:

[..]

'k Zie dat ik het verkeerd las en je dus niet verzuipen bedoelde. Verder blijft m'n mening hetzelfde. Er staat niet ineens een paar meter water dus de bevolking zal in het ergste geval langzaam uit kustgebieden wegtrekken. Ik zie daar geen probleem in. Mijn huis zou 100 jaar terug hier niet gestaan kunnen hebben want toen was het water dus waar hebben we het over?
Langzaam aanpassen aan de situatie. Hoe goed heeft dat in het verleden gewerkt?

Die paar meter kan er dus juist wel ineens staan. Niet permanent, maar wel meer en heftigere stormen.
  donderdag 28 februari 2019 @ 16:37:22 #266
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_185299998
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2019 16:33 schreef BertV het volgende:

[..]

ah, dus een afrikaan begint met een elektrische auto + zonnepanelen en warmtepomp airco.
Nee hoor. Een combinatie van efficiėnte technieken en groene energie zal goed genoeg zijn. De totale behoefte zal flink omlaag gaan.
pi_185300034
quote:
1s.gif Op donderdag 28 februari 2019 15:48 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Je onderschrijft precies mijn punt dat je die kreet maar gewoon overneemt zonder dat je de werkelijke inhoud ervan kent of begrijpt.

Uit welk onderzoek is dat gebleken ? Het blad dat het originele artikel daarover gepubliceerd heeft en waar naar verwezen wordt in het artikel van nu.nl zit achter een pay wall. Verder wordt er in het artikel van nu.nl niet echt ingegaan op hoe dat getal tot stand is gekomen, hoe je dat moet interpreteren en wat het betekent en verder is er ook maar weinig over te vinden op het internet.
Oh, omdat de inhoud niet door mij te lezen is, mag ik de wetenschappers niet vertrouwen.

Dikke doei. Ik vertrouw mensen die er voor gestudeerd dus wel. En ik ga niet allerlei kutsmoesjes bedenken omdat dat mij niet uitkomt.
pi_185300056
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2019 16:32 schreef AchJa het volgende:

[..]

Nou zat ik die "gold standard" een beetje te googlen maar ik zie 1:1.000.000

[..]

Nou is dat natuurlijk nog steeds fors maar dat getal is alweer anders dan wat nu.nl wil beweren.

Overigens lees ik ook het volgende:

[..]

Dus dat er nu een consensus is lijkt me een beetje te kort door de bocht.
Zaken die mij ook opvielen inderdaad.
pi_185300097
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2019 16:30 schreef MaGNeT het volgende:

Ik ben meer van het voorkomen van het probleem zodat we er geen oplossing voor hoeven te verzinnen.
Uiteraard, maar dan wel een probleem wat binnen 5 jaar/ relatief korte termijn te verwachten is. Problemen die pas over een paar honderd jaar eventueel de kop op kunnen steken (zoals bv de zeespiegelstijging) dat gaat in een dusdanig tempo dat de mensheid daar gewoon op een natuurlijke manier mee omgaat. Evolutie heet dat.
  donderdag 28 februari 2019 @ 16:45:23 #270
Why is all the rum gone?
pi_185300118
quote:
1s.gif Op donderdag 28 februari 2019 16:32 schreef Sjemmert het volgende:

Je geeft zelf toe dat je dat getal uit je duim gezogen hebt. Maakt dat het niet per definitie al onzin dan ?
Niet per definitie, nee. :)

quote:
En al die nieuwe mensen gaan dan natuurlijk allemaal aan de kust wonen... Wat een figuur ben je ook, gewoon keihard je eigen natte vinger werk blijven doordrammen alsof het een feit is. Volgens mij besef je donders goed dat die bewering nergens op sloeg maar ben je nu gewoon te koppig om dat toe te geven. Jij probeert mensen in te laten zien dat er wat gedaan moet worden aan het klimaat maar door je eigen gedrag heb je een averechts effect.
Het doordrammen doe jij. Wat voor zin heeft het om er vol tegenin te gaan als ik al heb aangegeven dat het zomaar een getal is. Ik heb dus ook niks te onderbouwen. Maar gewoon lekker doorgaan. :)
pi_185300209
quote:
1s.gif Op donderdag 28 februari 2019 16:39 schreef wolfjeamadeus het volgende:

[..]

Oh, omdat de inhoud niet door mij te lezen is, mag ik de wetenschappers niet vertrouwen.

Dikke doei. Ik vertrouw mensen die er voor gestudeerd dus wel. En ik ga niet allerlei kutsmoesjes bedenken omdat dat mij niet uitkomt.
Nou ja, ik ben wel wat kritischer dan dat denk ik dan.

Het is natuurlijk niet zomaar wat om te beweren dus dan wil ik dat wel graag enigzins onderbouwd zien. Als ik het betreffende onderzoek dan nergens kan terugvinden en ik lees in de NY Times alweer andere dingen en cijfers over hetzelfde onderzoek dan ben ik nog niet meteen overtuigt van de waarde van die stelling.
pi_185300292
quote:
1s.gif Op donderdag 28 februari 2019 16:39 schreef wolfjeamadeus het volgende:

Zoals je had kunnen lezen wordt dit ook gezegd:

quote:
Professor John Christy, of the University of Alabama in Huntsville which runs the third set of data, said there were still many gaps in understanding climate change. His data show a slower pace of warming than the other two sets.

“You may see a certain fingerprint that indicates human influence, but that the actual intensity of the influence is minor (as our satellite data indicate),” he told Reuters.
Is zijn dataset minder waard dan de andere twee? Is het dan een kulsmoes als je dan een slag om de arm houdt? Vertrouw je hem niet?
pi_185300517
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2019 16:45 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Niet per definitie, nee. :)

[..]

Het doordrammen doe jij. Wat voor zin heeft het om er vol tegenin te gaan als ik al heb aangegeven dat het zomaar een getal is. Ik heb dus ook niks te onderbouwen. Maar gewoon lekker doorgaan. :)
Jij blijft zelf argumenten aandragen waarom die schatting geen onrealistisch schatting zou zijn hoor. Maar is goed, ik hou er wel over de op nu. Ging mij er vooral om die overdreven hysterie een beetje te temperen. In mijn ogen zijn de mensen die dat bezigen net zo schadelijk bezig als de ontkenners omdat ze beide de discussie vervuilen met onwaarheden.
pi_185300639
quote:
14s.gif Op donderdag 28 februari 2019 16:40 schreef Sjemmert het volgende:

Zaken die mij ook opvielen inderdaad.
Ook dat 5 sigma lijkt mij moeilijk op het klimaat te projecteren.

Overigens lees ik na wat googlen dat het 5 sigma circus al eerder ter sprake is gekomen in 2016: Statistisch zand in de ogen strooien.

Ja, het komt van climategate maar de uitleg lijkt me verder wel duidelijk.
pi_185300874
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2019 16:55 schreef AchJa het volgende:

[..]

Zoals je had kunnen lezen wordt dit ook gezegd:

[..]

Is zijn dataset minder waard dan de andere twee? Is het dan een kulsmoes als je dan een slag om de arm houdt? Vertrouw je hem niet?
https://www.skepticalscience.com/John_Christy_arg.htm

Hm hij heeft inderdaad wel een beetje de schijn tegen met deze uitspraken.

O wacht ze zijn niet allemaal van hem persoonlijk,
  donderdag 28 februari 2019 @ 17:41:34 #276
463668 MrRatio
Never underestimate ratio
pi_185301085
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2019 17:27 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

https://www.skepticalscience.com/John_Christy_arg.htm

Hm hij heeft inderdaad wel een beetje de schijn tegen met deze uitspraken.

O wacht ze zijn niet allemaal van hem persoonlijk,
Er is helaas nogal wat fake-news in omloop op klimaatgebied.
Skepticalscience.com is een stuitend voorbeeld hiervan.
Environmentalism and its most extreme version, global warming alarmism, asks for an almost unprecedented expansion of government intrusion and intervention into our lives and of government control over us.
Vįclav Klaus
pi_185302010
quote:
1s.gif Op donderdag 28 februari 2019 15:40 schreef wolfjeamadeus het volgende:

[..]

Welk onderzoek? Geef linkjes.
  donderdag 28 februari 2019 @ 18:37:47 #278
56749 BlaZ
pi_185302158
quote:

[..]

Het is maar net wat je belangrijk acht; het toekomstige voortbestaan van de mens op deze aarde; de leefomstandigheden van de mensen die er momenteel wonen.
Willen we het leven van toekomstige generaties niet bederven dan zal het doel toch de middelen moeten heiligen en zullen ideeėn als mensenrechten, permanente economische groei en het humanisme overboord gegooid dienen te worden.

Een 1-kind politiek klinkt misschien vervelend, maar ik denk dat het een betere oplossing is dan massamoord en klimaatoorlogen in de toekomst. Zolang de bevolking blijft toenemen is een oplossing van de Co2 uitstoot niet haalbaar. Voorspellingen laten ook zien dat momenteel tot 2050 co2 uitstoot op wereldschaal nog met 20% gaat toenemen, dit ondanks alle genomen maatregelen.
  donderdag 28 februari 2019 @ 21:47:07 #279
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_185308090
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2019 18:28 schreef Scrummie2.0 het volgende:

[..]

Dat verhaal over 5 sigma zekerheid van laatst betreft dit: https://www.nature.com/articles/s41558-019-0424-x.epdf
  donderdag 28 februari 2019 @ 22:03:34 #280
Why is all the rum gone?
pi_185308570
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2019 18:37 schreef BlaZ het volgende:

Een 1-kind politiek klinkt misschien vervelend, maar ik denk dat het een betere oplossing is dan massamoord en klimaatoorlogen in de toekomst.
Een 1-kind politiek werkt niet in een door betaalde arbeid gereguleerde wereld. De Chinezen hebben het geprobeerd en die zijn er weer vanaf gestapt. Die gaan de komende decennia een enorme vergrijzing tegemoet. Ik geloof dat een 2-kind systeem (om precies te zijn 2,10) wel kans van slagen heeft.
  donderdag 28 februari 2019 @ 22:12:53 #281
56749 BlaZ
pi_185308829
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2019 22:03 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Een 1-kind politiek werkt niet in een door betaalde arbeid gereguleerde wereld. De Chinezen hebben het geprobeerd en die zijn er weer vanaf gestapt. Die gaan de komende decennia een enorme vergrijzing tegemoet. Ik geloof dat een 2-kind systeem (om precies te zijn 2,10) wel kans van slagen heeft.
Het probleem is schuld, niet zozeer regulatie door arbeid. Een 2-kinds politiek met verhandelbare rechten lijkt me ook prima overigens.
Inderdaad een 2-kind systeem is makkelijker realiseerbaar.
  donderdag 28 februari 2019 @ 22:16:01 #282
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_185308892
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2019 22:12 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Het probleem is schuld, niet zozeer regulatie door arbeid. Een 2-kinds politiek met verhandelbare rechten lijkt me ook prima overigens.
Inderdaad een 2-kind systeem is makkelijker realiseerbaar.
Beide systemen zijn volstrekt onrealiseerbaar in de landen met hoge uitstoot per hoofd van de bevolking, afgezien van enkele kleine totalitaire oliestaatjes. China zit wat dat betreft niet zo heel hoog bv. hoewel het daar misschien wel zou kunnen. In westerse landen, waar een 1-kind-politiek zo bezien de meeste impact zou kunnen hebben in dit opzicht, zitten we al vrij ruim onder de 2 kinderen per gezin.

[ Bericht 4% gewijzigd door ExtraWaskracht op 28-02-2019 22:22:57 ]
pi_185308946
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2019 21:47 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Dat verhaal over 5 sigma zekerheid van laatst betreft dit: https://www.nature.com/articles/s41558-019-0424-x.epdf
Ik moet 32 dollar betalen voor de overige 2 pagina's. Alleen de eerste pagina is leesbaar.
  donderdag 28 februari 2019 @ 22:22:01 #284
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_185309017
quote:
1s.gif Op donderdag 28 februari 2019 22:18 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Ik moet 32 dollar betalen voor de overige 2 pagina's. Alleen de eerste pagina is leesbaar.
Daar kan ik je verder ook niet bij helpen.

Edit: Ik kan je daar wel bij helpen: https://www.nature.com/ar(...)rer=www.usatoday.com
  vrijdag 1 maart 2019 @ 00:11:02 #285
56749 BlaZ
pi_185311765
quote:
14s.gif Op donderdag 28 februari 2019 16:10 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Tot 2050 betekent het in ieder geval nog een stijging van 20% van de Co2 uitstoot (+1,6% 2017, +2,7% 2018). Afrikaanse landen zijn nog zeer ver verwijdert van het niveau dat men zich begint te interesseren voor een beter gebruik van technologie. Daarnaast dienen we ook in ogenschouw te houden dat dit culturen zijn met enorme verschillen tussen onderklasse en elite; met een zeer ongelijke verdeling.
Economische ontwikkeling van Africa

[ Bericht 3% gewijzigd door BlaZ op 01-03-2019 00:16:34 ]
  vrijdag 1 maart 2019 @ 00:16:20 #286
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_185311896
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2019 00:11 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Tot 2050 betekent het in ieder geval nog een stijging van 20% van de Co2 uitstoot. Afrikaanse landen zijn nog zeer ver verwijdert van het niveau dat men zich begint te interesseren voor een beter gebruik van technologie. Daarnaast dienen we ook in ogenschouw te houden dat dit culturen zijn met enorme verschillen tussen onderklasse en elite; met een zeer ongelijke verdeling.
Dat klopt, maar dat kan verbetert worden.
  vrijdag 1 maart 2019 @ 01:10:55 #287
56749 BlaZ
pi_185312815
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 maart 2019 00:16 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dat klopt, maar dat kan verbetert worden.
Dat kįn, maar die zekerheid is er niet. Vandaar mijn voorkeur voor veel harder ingrijpen.
  vrijdag 1 maart 2019 @ 01:11:30 #288
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_185312822
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2019 01:10 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Dat kįn, maar die zekerheid is er niet. Vandaar mijn voorkeur voor veel harder ingrijpen.
Dat kan alsnog. Eerst dat geboortecijfer omlaag.
  vrijdag 1 maart 2019 @ 05:39:51 #289
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_185313444
Het is duidelijk dat klimaatverandering heeft geleid tot een verhoogde milieuvervuiling door de mens, maar daar hoor je niemand over. Eerst was er opwarming van de aarde, daarną pas de invloed van de mens daarop. En daarom is het lastig te meten hoe het klimaat zich zou hebben ontwikkeld zonder menselijke invloed.

Dat het allemaal niet zo erg is, blijkt uit de wereldwijde maatregelen: die doen niets tegen de opwarming, maar vullen wel zakken en houden het volk kort. Het is de religie van de 21e eeuw.

Dat willekeurig commentaar dat niet bevalt verwijderd wordt wijst ook in de richting van dictatuur.
pi_185313454
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2019 22:03 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
  vrijdag 1 maart 2019 @ 10:14:58 #291
37248 BertV
Klei indiaan
pi_185315770
Ik zie ook wel in dat dit soort (feitelijk noodzakelijke) plannen alleen schamperige reacties uitlokken.

Daarom geloof ik er ook niet in. Ik geloof niet eens in de oprechtheid van al die neppe groene figuren.

Na ons de zondvloed!
Geld voor dijken. Bouwen, dat kunnen we.
  vrijdag 1 maart 2019 @ 10:46:36 #292
463668 MrRatio
pi_185316162
quote:

[..]

quote:

[..]

Een van de bronnen is Andrew Dessler.
https://wattsupwiththat.c(...)in-climate-alarmist/

Ik ben het eens met de strekking van bovenstaand stukje: toch luisteren naar de argumenten van deze meneer. En dan blijkt dat er teveel onbewezen aannamen zijn en dat ook deze meneer zich weigert te verdiepen in andere hypothesen van andere wetenschappers, die wel de historische data kunnen verklaren.

https://principia-scienti(...)sus-is-now-99-99997/
Environmentalism and its most extreme version, global warming alarmism, asks for an almost unprecedented expansion of government intrusion and intervention into our lives and of government control over us.
Vįclav Klaus
  vrijdag 1 maart 2019 @ 11:05:33 #294
463668 MrRatio
pi_185316496
quote:
14s.gif Op donderdag 28 februari 2019 22:22 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Daar kan ik je verder ook niet bij helpen.

Edit: Ik kan je daar wel bij helpen: https://www.nature.com/ar(...)rer=www.usatoday.com
Dank je.
Ik vind het zelf absoluut geen 5 sigma waardering waard.
De temperatuur is inderdaad iets omhoog gekropen de laatste 40 jaar, maar hoe bewijs je dan dat dit door de mens komt?
De nulhypothese, klimaatveranderingen door natuurlijke variatie wordt niet eens meegenomen. En modellen als bewijs gebruiken lijkt me zelfoverschatting.

Voor de komst van satellieten en de verbranding van fossiele brandstoffen waren er ook klimaatschommelingen. Voorbeeldje:
http://notrickszone.com/2(...)rmer-9000-years-ago/

Sterker nog: sinds de laatste ijstijd was het 2/3 van de tijd warmer op aarde dan nu.
En soms ook kouder. Een koude periode van ca 1600 tot 1700, bevroren haven van Marseille, Middellandse zee bevroren bij Nice, jaarmarkt op de Theems boven op 1 meter dik ijs- dat soort werk. Sinds dit Maunder minimum is de temperatuur gelukkig weer omhoog gegaan, zich niks aantrekkend van het CO2 gehalte.
Vįclav Klaus
pi_185316717
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2019 11:05 schreef MrRatio het volgende:

[..]

Dank je.
Ik vind het zelf absoluut geen 5 sigma waardering waard.
De temperatuur is inderdaad iets omhoog gekropen de laatste 40 jaar, maar hoe bewijs je dan dat dit door de mens komt?
De nulhypothese, klimaatveranderingen door natuurlijke variatie wordt niet eens meegenomen. En modellen als bewijs gebruiken lijkt me zelfoverschatting.

Voor de komst van satellieten en de verbranding van fossiele brandstoffen waren er ook klimaatschommelingen. Voorbeeldje:
http://notrickszone.com/2(...)rmer-9000-years-ago/

Sterker nog: sinds de laatste ijstijd was het 2/3 van de tijd warmer op aarde dan nu.
En soms ook kouder. Een koude periode van ca 1600 tot 1700, bevroren haven van Marseille, Middellandse zee bevroren bij Nice, jaarmarkt op de Theems boven op 1 meter dik ijs- dat soort werk. Sinds dit Maunder minimum is de temperatuur gelukkig weer omhoog gegaan, zich niks aantrekkend van het CO2 gehalte.
_O-
pi_185316797
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2019 11:05 schreef MrRatio het volgende:

In principe zouden we ook een nieuwe ijstijd in moeten gaan ipv de bizarre temperatuur stijging van de afgelopen 50 a 100 jaar. _O-

https://goo.gl/images/WkUSTK
pi_185316879
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 maart 2019 11:21 schreef Basp1 het volgende:

[..]

In principe zouden we ook een nieuwe ijstijd in moeten gaan ipv de bizarre temperatuur stijging van de afgelopen 50 a 100 jaar. _O-

https://goo.gl/images/WkUSTK
Ik vind deze nog mooier

Nothing wrong here :D
  vrijdag 1 maart 2019 @ 12:15:46 #298
13456 AchJa
Shut up!!!
  vrijdag 1 maart 2019 @ 12:27:19 #299
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_185317952
Dan mag deze hier vast ook

Misschien leuk voor in de OP?
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_185318009
Ik heb het topic niet doorgelezen maar ik ben het wel eens met de nu.nl maatregel.

Het klimaat verandert door toedoen van de mens maar de vraag is nog steeds waarom dat precies komt. Daar kun je op nu.nl nog prima op discussiėren.

Ikzelf twijfel bijvoorbeeld of het (alleen) door de CO2 uitstoot komt wat je vooral hoort. De mens gooit totale ecosystemen plat door landbouw, boskap, visserij, toerisme en industrie. Indirect kan dat natuurlijk weer patronen beinvloeden doordat simpelweg het landschap veranderd.
pi_185318030
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2019 12:31 schreef Joppiez het volgende:
Ik heb het topic niet doorgelezen maar ik ben het wel eens met de nu.nl maatregel.

Het klimaat verandert door toedoen van de mens maar de vraag is nog steeds waarom dat precies komt. Daar kun je op nu.nl nog prima op discussiėren.

Ikzelf twijfel bijvoorbeeld of het (alleen) door de CO2 uitstoot komt wat je vooral hoort. De mens gooit totale ecosystemen plat door landbouw, boskap, visserij, toerisme en industrie. Indirect kan dat natuurlijk weer patronen beinvloeden doordat simpelweg het landschap veranderd.
Ik zou eerder gaan nadenken over de oplossingen.
Mijmeren over hoe en wat....
Vanaf het begin is het steeds al aan het veranderen...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')