Nee een denkfout is het als je denkt dat er daardoor meer zuurstof in de atmosfeer komt.quote:Op woensdag 27 februari 2019 22:28 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het is gewoon bewezen dat toename van het CO2-gehalte in de lucht leidt tot veel extra plantengroei. Ook logisch.
Is gewoon superieure humor van de man.quote:Op woensdag 27 februari 2019 21:33 schreef luxerobots het volgende:
[..]
De klimaatverandering is geen probleem omdat LXIV lekker in de tuin heeft gewerkt.
Dan is het probleem toch ook gelijk opgelost.quote:Op woensdag 27 februari 2019 21:42 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
En gaan er 6 miljard mensen dood door overstromingen en diverse weerfenomenen. Klinkt als een win-win.
En ik vind niet dat we de bevolking naar de afgrond moeten helpen door als een kip zonder kop allerlei maatregelen en belastingen te verzinnen voordat we weten wie gelijk heeftquote:Op woensdag 27 februari 2019 17:50 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
"Ja maar de vulkanen doen het ook".
Dat vulkanen verhaal wordt er iedere keer weer bijgehaald en er zijn weinig wetenschappers die beweren dat vulkanen (op land of onder zee-oppervlak) geen invloed hebben.
Dat is inderdaad een niet stuurbaar deel, ik denk ook niet dat iemand hier beweert dat wij vulkanen moeten gaan sturen.
Wat wij wel kunnen sturen is of we jaarlijks 5.516.754.262.500 liter ruwe olie oppompen, evenals 7.665.000.000 ton kolen en 3.500.000.000m3 aan aardgas.
Ik herhaal: ik vind het prima dat jouw mening daarover anders is maar ik vind niet dat we daarom maar rustig moeten wachten tot 1 van ons 2-en gelijk krijgt.
Als je zegt dat je er niet in gelooft wordt je reactie al verwijderd, maar goed jij je zin verder met je overdrijvingen.quote:Op woensdag 27 februari 2019 22:29 schreef Monolith het volgende:
Dat mag je op nu ook best. Zolang je maar niet gaat roepen dat het antropogene broeikaseffect een samenzwering van linkse wetenschappers is.
De kans dat het niet aan ons ligt is 1 op 3,5 miljoen. Laten we alsjeblieft dat serieus nemen.quote:Op donderdag 28 februari 2019 05:38 schreef the-eye het volgende:
[..]
En ik vind niet dat we de bevolking naar de afgrond moeten helpen door als een kip zonder kop allerlei maatregelen en belastingen te verzinnen voordat we weten wie gelijk heeft
Dat is precies waar the-eye en anderen op doelen. Er is kans dat er niks aan de hand is. Dus zonde om geld uit te geven.quote:Op donderdag 28 februari 2019 07:42 schreef wolfjeamadeus het volgende:
[..]
De kans dat het niet aan ons ligt is 1 op 3,5 miljoen. Laten we alsjeblieft dat serieus nemen.
Als jij een kans hebt van 1 op 3,5 miljoen dat je niet verzuipt in een onstuimige rivier, ga jij er dan zwemmen? De kans is niet 100% zeker namelijk...quote:Op donderdag 28 februari 2019 07:56 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dat is precies waar the-eye en anderen op doelen. Er is kans dat er niks aan de hand is. Dus zonde om geld uit te geven.
Idd we kunnen veel beter op de huidige manier blijven consumeren en elk jaar meer fossiele brandstoffen verbranden, we zouden eens onafhankelijk daarvan worden en een duurzame maatschappij op te bouwen.quote:Op donderdag 28 februari 2019 07:56 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dat is precies waar the-eye en anderen op doelen. Er is kans dat er niks aan de hand is. Dus zonde om geld uit te geven.
So you're saying there's a chance?quote:Op donderdag 28 februari 2019 07:56 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Hebben we een kans van 1 op 3.5 niljoen dat we verzuipen dan? Nee dus je vergelijking slaat als een tang op een varkenquote:Op donderdag 28 februari 2019 08:01 schreef wolfjeamadeus het volgende:
[..]
Als jij een kans hebt van 1 op 3,5 miljoen dat je niet verzuipt in een onstuimige rivier, ga jij er dan zwemmen? De kans is niet 100% zeker namelijk...
Volgens mij snap jij niet helemaal hoe vergelijkingen werken.quote:Op donderdag 28 februari 2019 09:27 schreef the-eye het volgende:
[..]
Hebben we een kans van 1 op 3.5 niljoen dat we verzuipen dan? Nee dus je vergelijking slaat als een tang op een varken
Niet ten koste van alles. We weten allebei dat de kosten die de oplossingen met zich meebrengen niet te combineren zijn met de huidige levensstandaard. Ik wil geen gokje nemen met die levensstandaard en dus levensverwachting terwijl in de worst case scenario mensen over 500 jaar makkelijk op een wat hoger gedeelte kunnen gaan wonen. Dat is gewoon gekkenwerkquote:Op donderdag 28 februari 2019 08:04 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Idd we kunnen veel beter op de huidige manier blijven consumeren en elk jaar meer fossiele brandstoffen verbranden, we zouden eens onafhankelijk daarvan worden en een duurzame maatschappij op te bouwen.
Jij hebt het begrepen door een levensbedreigende situatie te vergelijken met een ongemakkelijkheid voor mensen in de verre toekomst?quote:Op donderdag 28 februari 2019 09:28 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Volgens mij snap jij niet helemaal hoe vergelijkingen werken.
Het is inderdaad vele malen beter om de biosfeer dan maar te laten imploderen wat uiteindelijk kan leiden tot de val de complete menselijke beschaving.quote:Op donderdag 28 februari 2019 09:32 schreef the-eye het volgende:
[..]
Niet ten koste van alles. We weten allebei dat de kosten die de oplossingen met zich meebrengen niet te combineren zijn met de huidige levensstandaard. Ik wil geen gokje nemen met die levensstandaard en dus levensverwachting terwijl in het worst case scenario mensen over 500 jaar makkelijk op een wat hoger gedeelte kunnen gaan wonen. Dat is gewoon gekkenwerk
'Ongemakkelijkheid'.quote:Op donderdag 28 februari 2019 09:34 schreef the-eye het volgende:
[..]
Jij hebt het begrepen door een levensbedreigende situatie te vergelijken met een ongemakkelijkheid voor mensen in de verre toekomst?
Het gaat erom dat hij 1 op 3,5 miljoen ziet als iets heel anders als vrijwel zeker.quote:Op donderdag 28 februari 2019 09:27 schreef the-eye het volgende:
[..]
Hebben we een kans van 1 op 3.5 niljoen dat we verzuipen dan? Nee dus je vergelijking slaat als een tang op een varken
En dat allemaal door co2 joh?quote:Op donderdag 28 februari 2019 09:34 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Het is inderdaad vele malen beter om de biosfeer dan maar te laten imploderen wat uiteindelijk kan leiden tot de val de complete menselijke beschaving.
Als je snapt welke gevolgen dit allemaal kan hebben, dan ja. Allemaal door CO2.quote:
ach we zouden als deelnemers in de verwende westerse maatschappij een periode niet meer 4* per jaar naar Verweggistan met vliegtuig kunnen maar nog maar 2*. Nou nou wat moet je inleveren, realiseer je je wel dat de extreme westerse welvaart iets van de afgelopen 40 jaar is, mensen kunnen zich heel goed aanpassen, liever nu een effort doen om het voor de generaties na ons leefbaar te houden.quote:Op donderdag 28 februari 2019 09:32 schreef the-eye het volgende:
[..]
Niet ten koste van alles. We weten allebei dat de kosten die de oplossingen met zich meebrengen niet te combineren zijn met de huidige levensstandaard. Ik wil geen gokje nemen met die levensstandaard en dus levensverwachting terwijl in het worst case scenario mensen over 500 jaar makkelijk op een wat hoger gedeelte kunnen gaan wonen. Dat is gewoon gekkenwerk
Nee hij maakt een vergelijking van iets wat je leven kan kosten met een ongemakkelijkheid. Dat is appels met peren...quote:Op donderdag 28 februari 2019 09:36 schreef wolfjeamadeus het volgende:
[..]
Het gaat erom dat hij 1 op 3,5 miljoen ziet als iets heel anders als vrijwel zeker.
Er is kans dat er niks aan de hand is.quote:Op donderdag 28 februari 2019 09:40 schreef the-eye het volgende:
[..]
Nee hij maakt een vergelijking van iets wat je leven kan kosten met een ongemakkelijkheid. Dat is appels met peren...
Het gaat om wel iets anders dan vakantie's naar Verweggistan.quote:Op donderdag 28 februari 2019 09:39 schreef Basp1 het volgende:
[..]
ach we zouden als deelnemers in de verwende westerse maatschappij een periode niet meer 4* per jaar naar Verweggistan met vliegtuig kunnen maar nog maar 2*. Nou nou wat moet je inleveren, realiseer je je wel dat de extreme westerse welvaart iets van de afgelopen 40 jaar is, mensen kunnen zich heel goed aanpassen, liever nu een effort doen om het voor de generaties na ons leefbaar te houden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |